مهمترین تغییرات آزمون دکتری سراسری 94

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات مهم در آزمون دکتری سال 94 گفت: آزمون امسال در بخش ارزیابی دانشگاه ها با تغییراتی مواجه شده است که استقلال مورد نیاز دانشگاه ها در پذیرش دانشجوی دکتری را تامین می کند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نسبت به سال گذشته دو تغییر عمده در پذیرش آزمون نیمه متمرکز دکتری بر اساس آیین نامه جدید بوجود آمده است که یکی مربوط به شیوه نامه اجرایی دانشگاه ها است و دیگر اینکه ایجاد حد نصاب در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: شیوه نامه نمره گذاری برای بخش مصاحبه و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان آزمون دکتری پیش از این پیشنهادی بود و اکنون بر اساس آیین نامه جدید الزام آور شده است. دانشگاه ها باید بر اساس این شیوه نامه نمره گذاری کنند.

خدایی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه دانشگاه می تواند برای نمره مصاحبه حد نصاب تعیین کند. در واقع این اختیار را دارد که نمرات زیر 20 یا 30 را نمی پذیرد. نمرات نیز در اینجا مجموع آزمون کتبی، مصاحبه و سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب محسوب می شود.

وی درباره سهم آزمون کتبی در مجموع پذیرش نیمه متمرکز دکتری دانشگاه ها و مراکز علمی گفت: سهم آزمون ها همچون سال گذشته است به این ترتیب که 30 درصد نمره را مجموع آزمون کتبی و معدل های کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل می دهند که آزمون کتبی در این میان 80 درصد نمره و مجموع معدل ها 20 درصد آن نمره را تشکیل خواهند داد.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: 70 درصد باقی مانده نیز مجموعی از مصاحبه، بررسی سوابق علمی، کتاب، مقاله و سایر سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب است.

وی درباره اعتراضات داوطلبان به مختلف بودن شیوه نامه در دانشگاهها یادآور شد: یک بخشی از اعتراضات داوطلبان این بود که دانشگاهها به روش های مختلف در مصاحبه و بررسی سوابق نمره می دادند اما با الزام آور شدن شیوه نامه یکسان سازی صورت می گیرد و دانشگاه ها بر اساس این شیوه نامه نظر می دهند.

خدایی اضافه کرد: همچنین در سیستم نمره گذاری سهم سوابق پژوهشی، علمی و آموزشی، معدل، میزان آشنایی با زبان، کتاب و مقاله داشتن مشخص می شود و مسئولیت پاسخ گویی بر عهده دانشگاه است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

130 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان،من ارشد مشاوره خانواده دارم کارشناسی مو از دانشگاه سراسری و ارشدمو از آزاد گرفتم معدل کارسناسی۱۵و ارشدم۱۷هست فک میکنم شانس معدل ندارم.ولی الان مشاورپاره وقت چنددانشگاه ومدرس هم هستم ۱مقاله همایشی ازپایان نامه م دارم که دارهISIهم میشه رزومه م آیا کافیه؟البته سعی میکنم تااونموقع کاربیشتری کنم. من شنیدم که آزمون۹۴کتبی فقط شامل زبان و استعداد میشه و بعد دروس تخصصی و رزومه رو دانشگاههابررسی میکنن آیا درسته؟لطفا باهم تبادل نظرکنیم. مرسی

سعید گلی
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام.من کارشناسی شیمی نساجی دولتی هستم و ارشد تاریخ فلسفه اموزس پرورش گرفتم پیام نور..گواهینامه پذیرش مقاله دوتا همایش ملی دارم معدل کارشنلسی و ارشدم ۱۶ و ۱۷ شده دگه گواهی زبان ندارم دکترا شرکت بکنم یانه؟احتمال پذیرشم در مصاحبه چقدره؟؟؟۲۰سال سابقه تدریس در اموزش پرورش رو دارم..سنم ۳۹ ساله…لطفا راهنمایی کنید..خیلی مهمه….ممنون

مهدی خصوصی
آبان ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ب٫ظ

دوستان حقوق خصوصی نظر ارائه بدن تا بتونیم از اطلاعات همدیگه استفاده کنیم

روحی
آبان ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

با سلام
خوب هفتاد به سی خیلی زیاده
ولی یه سؤال:
شنیده شده که سی درصد از هفتاد درصد مصاحبه سوابق آموزشی هست
آیا منظور تدریس در دانشگاه ها است؟
یا چیز دیگه؟
ممنون میشم اگه اطلاع دارید پاسخ بدید؟

باقری
آبان ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

روحی منظور معدل، سطح دانشگاه کارشناسی و ارشدت، سابقه تدریس و این چیزاست

رتبه 3
آبان ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

بچه ها همه چی فقط به نظر استاد مصاحبه کننده بستگی داره.رزومه و مقاله کشکه.
من امسال رتبه ۳ شدم با دنیایی مقاله و معدل ۱۸ به زور در اولویت ۴ قبول شدم.همکلاسیم که با من مهر ۹۳ قبول شد با رتبه ۱۵ است حتی یک مقاله هم نداره.تازه اوایل مهر به زور دفاع کرد هنوز مدارک فارغ التحصیلی ارشدش رو به دانشگاه ارائه نداده.حالا با منی که دو سال پشت کنکور دکترا موندم با این همه مقاله و مدرک زبان در یک دانشگاه قبول شدیم اونم رشته ای که کلا ظرفیتش ۱۶ نفر بود روزانه.واقعا عمرتون رو پای کنکور دکترا نذارین.من اگه امسال قبول نشده بودم میشد سال سوم که با رتبه زیر ۱۰ میموندم.فقط به خاطر متاهل بودنم منو تو مصاحبه رد میمردن.خانمی با رتبه ۵ هیچ جا قبول نشد.

... خواهشا کمکم کنید
آبان ۲۴, ۱۳۹۳ ۰:۳۱ ق٫ظ

من رفتم مصاحبه تکمیل ظرفیت دانشگاه ارشد و لیسانسم بوده معدل کارشناسیمو اشتباه روزی که فرم پر کردم اعلام کردم… یعنی ۸ صدم اضافه تر، با خودکار یه فرم و پوشه دانشگاه داد وارد اون کردم و دادم دست مسئول گروه، حالا میخوام بدونم اشکالی داره با توجه به اینکه سنجش خب معدل لیسانسم رو داره… یعنی اون فرم و پوشه دست دانشگاه میمونه یا میره سنجش و بعدا برام دردسر میشه؟؟ آخه خیلی از مدارکم همون روز ناقص بود از مدرک لیسانس گرفته که همراهم نبود و سی دی مقالاتم، فقط کپی مدارک رو دادم، الان میترسم میگم نکنه بعدا بگن استادا از روی معدل لیسانست که اعلام کردی نظر دادن و دروغ گفتی،، الان خیلی مضطرب شدم خواهشا کسی میدونه بگه

فاطیما
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۵۵ ب٫ظ

فاطیما.سلام دوست عزیز ممنون از قوت قلبی که دادید. واقعیت اینه تاامروز هیچ برنامه ریزی برای کنکور نکردم.شما فکر میکنید تو این مدت کم چطور میتونم همزمان برای کنکور آماده بشم هم اینکه دنبال مقاله و مدرک زبان باشم؟ برای گرفتن مدرک زبان ام اس آر تی بدون شرکت در کلاس میشه در آزمون موفق شد؟ می بخشید که مزاحمتون شدم.سرافراز باشین.

ریاضی
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ب٫ظ

سلام…از بچه های ریاضی کسی هست؟؟
من ریاضی کاربردیم///

niki
آذر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

سلام.منم ریاضی کاربردیم.

ملیحه السادات
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۰:۵۴ ق٫ظ

سلام بهمگی اوناییکه مثل من پارسال با رتبه ورزومه عالی ناکام موندن.که یک کدام از اعتراضات وحرفای ما جوانارو گوش نکردن .چی بگم که دلم خونه…بعد از دوماه کلنجاررفتن بنتیجه رسیدمدوباره بشینم بخونم اونم بخداقسم ازبیکاری وگرنه اگرکارداشتم یک ذره بدکتری فکرم نمیکردم یا حداقل اونموقع خیالم راحت بود با کمال ارامش درسمم میخوندم. توکل بخدا منکه پارتی همون بالاییه دبگه خودش میدونه چیکارکنه
شماهم امیدتون رو ازدست ندین

فاطیما
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

سلام.من رشته روانشناسی بالینی هستم.منتها از دانشگاه آزاد.رزومه قوی ندارم فقط یه مقاله مستخرج از پایان نامه دارم. در ضمن هیچ مدرک زبان ندارم.خیلی علاقه مندم که آزمون دکتری شرکت کنم .دوستان هم رشته ای آیا امیدی به قبولی با این اوصاف و نظرات درج شده در مورد رد شدن در مصاحبه هست؟ از مسئولین سایت خواهش می کنم که با رتبه های برتر روانشناسی مصاحبه کنید.

به فاطیما
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

سلام فاطیما خانم. من رشتم روان شناسی نیست ولی بنطرم واسه کنکور تمام تلاشتونو بکنید. خیلیا شرایط شمارو دارن. مهم اینه که شما خودتونو بالا بکشین. شما باید در درجه اول رتبه خوبی یگیرین و در این مدت یعنی تا روز مصاحبه دنبال نوشتن مقاله و مدرک زبان باشید. منم ارشدمو دانشگاه آزاد بودم ولی مقاله، شاگرد دومی، معدل خوب و … داشتم. شما هم حتما میتونین قبول شین. موفق باشین.

سیمین
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۷:۱۷ ب٫ظ

با سلام
دوستان خوبم برای شما پیشنهادی دارم
از آنجا که دولت در حال حاضر بیشتر بر روی کارهای پژوهشی و کاربردی نظر دارد، بهتر است که در صورتی که مجاز شدید دکتری پژهش محور را انتخاب نمایید. زیرا احتمال کارایی آن در این دولت بیشتر می باشد.

دانشجو
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۵:۴۶ ب٫ظ

من که با رتبه ۳ اولویت ۴ قبول شدم با داشتن ۲ مقاله پژوهشی و ۹ کنفرانسی ۱ پژوهشی دست داوری. نمی خواهم ناامیدتون کنم توکل کنید به خدا تازمانی که دانشگاه های تراز اول دانشجو خودشون دعوت به مصاحبه شده هرچند رتبه بالای داشته باشه اولویت با دانشجو خودشونه

سارا
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

الان این چه فرقی با پارسال داره؟! تغییرات اساسی!!!!

فرناز
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

هیچ فرقی نداره فقط اینو تکرار می کنند یعنی اینکه عدالت در مصاحبه کاملا رعایت میشه و حق خوری صورت نمیگیره: شیوه نمره گذاری مطابق آیین نامه است.
البته آیین نامه ای که تا پذیرش نهایی دانشجو دست صد استاد و رییس می چرخه….

سپهر
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

پارسال درصد ازمون کتبی و مصاحبه ۵٠-۵٠ بود٠

صادق
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

پارسال هم همین ۷۰-۳۰ بود، چی میگی؟

احمدعلی، حسابداری
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
با نماینده شهرستانمون در خصوص شرایط اعلامی توسط دکتر خدایی واسه کنکور دکتری سراسری ۹۴ پیامکی ارتباط گرفتم اینجوری پاسخ دادن:
“سلام، مطلبتان را مکتوب به آدرس مجلس بفرستید تا به کمیسیون آموزش مجلس منعکس کنم،توکل بر خدا.”
من هم امروز اول وقت نامه اعتراضم رو به دفتر تهرانش فکس کردم
خواهش می کنم شما هم یه کار بکنید راستی این روزا دارن وزیر علوم جدید رو تو مجلس انتخاب می کنن بهمین خاطر فکر می کنم قدرت چانه زدن نماینده ها در برابر وزارت علوم بالاتر رفته
هرکی که به شرایط اعلامی معترضه در راستای برقراری عدالت آموزشی لطفا بیکار و منفعل نباشید و اقدام مشابهی انجام بدیدوقت کمه اگه قراره تعدیلی بشه باید تا قبل از انتشار دفترچه ثبت نام کار به جایی برسه و منجر به اخذ تصمیماتی بشه

علی
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

سلام به همه برو بچه های گل
منم پارسال مثل شما توی این سایت زیاد میو مدم و شاهد خنده و گریه دوستان بودیم و با شادیشون شاد و با غمشون غمگین شدیم…
شکر خدا الان دانشجوی دکترای علم و صنعت هستم
فقط یه چیز بگم
با خدا باشید و پادشاهی کنید…
اگه خدا بخواد و بگه این بنده من باید قبول بشه مگه کسی می تونه دست رد بزنه؟
موفق باشید

somaye
دی ۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

الحق که راست گفتی

اشکان
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

سلام
یکی به ما میگه من با ۱۴ مقاله کنفرانسی ملی و بین المللی و ترجمه یه کتاب و شایدم تا زمان مصاحبه تالیف یک کتاب میتونم امیدوار پذیرش در دکتری مهندسی شیمی باشم یا خیر؟

پرمون
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

بله حتما

رزومه رو اوکی هستی
مدرک زبان هم که داشته باشی که دیگه خیلی بهتر هست

موفق باشی

مهدی92
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

خیلی هم امیدوارنباش .من با داشتن ۱۷مقاله و ۵کتاب چاپ شده و رتبه ۱۳ رد شدم

به اشکان
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

اشکان جان انشاالله که قبولی. ولی ینطرم سعی کن مقاله خارجی هم بنویسی. هرجی میتونی رزومتو قویتر کن

حسنی
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۵۴ ب٫ظ

دوستان در عمل هیچ فرقی نکرده سال قبل هم این فرم وبخشنامه امتیازدهی وجود داشت . بعضی از دوستان فکر میکنند اتفاق جدیدی رخ داده بخصوص افراد ۹۰و ۹۱ را نگران کرده بدانید باز مثل پارسال هست ……

فاطمه
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۲۲ ب٫ظ

واقعا اگه همه بخوایم اینجوری جمع بشیم و از ناکامیها و نا امیدیها حرف بزنیم برای دلداری هم این وضعیت بدتر میکنیم .فقط خواستم یه جمله زیبایی که خوندم و اینجا هم بنویسم.تقدیم به شما دوستان:

همیشه مثل رهبر ارکستر باشید.پشتش به همه هست و کار خودشو انجام میده ولی در آخر همه به افتخارش می ایستند و تشویقش میکنند…
فکر کنم اگه ماهم فقط اون کاری که فکر میکنیم درست هست رو با تلاش و بهترین نحو انجام بدیم با توکل به خدا حتما نتیجه خوبی میگیریم

س. الف
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

جمله خیلی زیبایی بود ممنونم

سارا
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

موافقم منم به این نتیجه رسیدم که نباید نگران چیزایی باشیم که کنترلش دست ما نیست خدایی که بزرگه همه چیزو می بینه و اگه ما کار خودمونو بکنیم و بهش توکل کنیم تلاشمونو بی جواب نمی ذاره

پرمون
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۳۰ ب٫ظ

من یکی از همکلاسی هام بدون اینکه انتخاب واحد کرده باشه وبدون اینکه تاییدیه تحصیلی لیسانس داشته باشه دفاع کرد و ۲۰ هم بهش دادند!

یک اقدام بی سابقه در گروه که به کسی ۲۰ بدهند!

بعد از دفاع هم تاریخ دفاعش رو جلوتر زدند براش. یعنی آبان دفاع کرد براش زدند مهر.

بعد هم که بدون مقاله و هیچ رزومه ای دکتری همینجا قبول شد. جالب هست بدونید که ارشدش هم با معدل اومد اونم شرایطش رو نداشت نمی دونم چی شد!

mozhgan
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پرمون

همکلاس خود من در دوره ارشد فقط با یک استاد ۴ تا درس اخذ کرد هر ۴ درس (۱۶ واحد!) رو ۲۰ گرفت!!!!
بعدم با معدل ۱۸.۵۰ و با کسب شاگرد اولی رفت دکتری تو همون دانشگاه و الانم با همون استاد داره کار میکنه
به قول یکی دیگه از استادامون تنها هنر این خانم (همکلاسیمون) حفظ کردن دروس بود.

صصصصصصصص
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۴:۳۱ ب٫ظ

سلام
هیچ فرقی نکرده سی هفتاد امسال همون سی هفتاده پارساله بیایید اعتراض کنید . باز دست دانشگاهها رو باز گذاشتن برای اعمال سلایق شخصی …

رضا
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۴:۲۱ ب٫ظ

از مسئولین وزارت علوم عاجزانه تقاضا می کنم که آیین نامه جدید دکتری بدون آزمون را برای ورودی های ۹۱ و ۹۲ اجرایی نکنند. گناه ما چیست که خودمان را با آیین نامه قبلی هماهنگ کرده بودیم

محمد
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

الهه خانم ما هم مشکل شما را داریم وای وای سابقه تدریس. خسته شدیم از این که به این و آن دانشگاه رفتن و تقاضای تدریس دادند. و مسئولین آموزش نامید کردن ما…

محمد
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

سلام مبهوت جان می تونی اون مقاله ای که با استادت نوشتی اگر یک نسخه از فایلتان را دارید به اون مجله تماس بگیرید تا جلوی اون مقاله را بگیرد. اکثر مجلات باید امضای تمام نویسندگان را داشته باشند شما راحت می توانید پیگیری نماید تا از این تخلفات جلوگیری شود و بعضی از اساتید زرنگ بازی در نیارند. بجنب تا دیر نشده. حتما حتما اکسپتش نام شما هم باشه. یا اگر هم اون مجله مقاله شما را چاپ کرده باز هم می توانی پیگیر باشی. فقط فایل مقاله نهایی را داشته باش و به اون مجله نشون بده. تا اسم شما هم اضافه شود.

همدرد
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

اونایی که می تونن یه شغلی یا کاری داشته باشند دکترا رو در اولویت های چتدم قرار بدن چون کار خوب داشته باشی تمامی مدارک تحصیلی پشت سرش میاد. مقاله و رتبه هم بستگی به شانست داره.

محمد
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

عزیزانی ک دارای مشکل هستید به نظر شما کامنت های که اینجا درج میشه آیا مسئولین میخونند؟؟

yan
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
به نظر من خوانده نمیشه،اگرم بشه اهمیتی نمیدن.چه قدر پارسال همه گفتن ضریب مصاحبه بالاست؟چه قدر اعتراض کردن؟چی شد؟

الهه
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

سلام دوستان
من تازه ترم ۳ هستم از کجا مقالات،ترجمه کتاب و احیانا تالیف به اضافه سابقه تدریس بیارم آخه یعنی چی ???الان کم بدبختی دارم به خاطر خود کنکور بعد هر روز یه چیز جدیدی یا تصویب میشه یا گفته میشه دیگر خسته شدم?? چرا هیچ کی به ما توجه نمی کنه?
آخه من چکار کنم

مبهوت
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام من ارشدم رو از دانشگاهی کوچیک اما دولتی گرفتم رتبه اول بودم با معدل ۱۸/۲۵ سابقه تدریس هم دارم اما مقاله ندارم
چون وقتم رو گذاشتم سر یه مقاله و یه ترجمه با استادم
که استادم اسمی هم ازم نبرد.
تازه فارغ التحصیل شدم.
با نظرات شما نباید به دکتری امید داشته باشم؟؟؟

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مبهوت

من جای شما بودم با استاد راهنمام اگه مشکل نداشتم و دانشگاه کوچیکمون دکتری می گرفت هماهنگ میکردم تا قبولم کنه اونم توی این اوضاع اما بعد قبولی هیچ تضمینی برای اشتغال نیست امیدوارم موفق باشید

دستان
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

آقا من فوق لیسانس منابع طبیعی با رتبه عالی از دانشگاه دولتی دوره روزانه گرفتم
الان بیکارم

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دستان

بیکاری برای همه رشته ها فراگیر شده رشته شما هم که در اولویته براتون آرزوی موفقیت دارم

محمد
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

یکی به من کمک کنه. خانواده و آشنایانم به من می گند حتما برای دکتری امتحان بده ولی من اصلا دوست ندارم با این شرایط درهم و برهم ادامه تحصیل بدم. من در کامنت های قبلی اشاره کرده ام سال۹۳ رتبه ام ۲ رقمی شده بدون خوندن آزمایشی بود. اساتیدم بهم میگند با این روزمه ای ک تو داری یک استادیار دانشگاه نداره. حیفه که دکتری نخونی آخه با این شایط من برای تدریس رفتم بهم درس نمیدند و من با چه امیدی دکتر بشم. دیروز رفتم دانشگاه پیام نور شهرمون عضو هیات علمی رشتمون ارشد داشت. روزمه شو نگاه کردم به اندازه روزمه من نمیرسید. درضمن هرجا میرفتم می گفتند سابقه تدریس داری یا خیر یا حتی برای کار در سازمان می فرمایند سابقه کاری آخه من یک جوان ۲۵ ساله از کجا باید سابقه تدریس یا سابقه کاری جور کنم خودشان به این فکر نیستند که من اگر سابقه دارم پس چرا دنبال کار میگردم؟؟؟ مسئولین برای من سوال شد چرا شما یک فراخوان می دهید یکی از شرایط کاری سابقه کاری می باشد؟؟؟؟؟؟ پس شما باید برید دوباره بازنشسته های مملکت رو استخدام کنید که سابقه دارند نه یک جوان۲۵ ساله اگر همینطور پیش بره سن ما میره بالای۳۰ و میگند سنت بالاست اونوقت واویلاست!!!!!!! خواهشا این جور برنامه ها را اصلاح کنید تو را خدا. حرفه یک جوان ۲۵ ساله ارشد ۲۰ مقاله علمی پژوهشی ۱ کتاب ترجمه و مقاله جهان اسلام و با معدل ۱۹ و نمره پایان نامه ۲۰ از دانشگاه تراز اول کشور…… ادامه نظر»

الهه
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام حتمادکتری شرکت کنید شما که آشنا و معرف ندارید بهترین راه براتون دکتری است
چون بعد از ی ترم دانشگاهی که دکتری میخونین موظفه بهتون کلاس بده و همین براتون میشه سابقه کار و ان شاءالله زمینه عضویت هیئت علمی.

پرمون
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

بچه ها من شنیده ام که مجردها رو هیئت علمی نمی کنند!
یعنی بعد از ۵ سال ازدواج نکردی چون درس خوندی و هیئت علمی نمی شی چون ازدواج نکرده ای!

این یعنی یه سیکل باطل!

آزی
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  پرمون

اره منم شنیدم. دعا کنید تصویب نشه این طرح. کم درد و بدبختی داریم اینا به ازدواجمونم گیر میدن

کنکور
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

وقتی کامنت ها رو خوندم احساس تاسف شدید کردم که چه می کنیم با نیروی فعال و جوانی که هر کدومشون مثل یک قطعه جواهرند.
با این نیروی جوان می شه کارهای بزرگ رو انجام داد و چرخ های بزرگ رو به گردش در آورد که کاملاً از اون غافلند.

ای کاش روزی برسه که علم در خدمت اقتصاد و اقتصاد در خدمت علم باشه تا از ظرفیت خدادایی همه استفاده بشه و راه کمال و خوشبختی حاصل.

ای کاش روزی برسه که به این بینش برسیم که علم وقتی مفیده که جهل ما رو نسبت به کاری که داریم انجام می دیم برطرف کنه وگرننه رویهم گذاشتن مدرک وقتی منجر به حل مسئله ای نشه چه فایده ای داره.

حسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

باید ۳۰% دانشگاه و ۷۰% نمره آزمون باشه.

گیتی
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

احسنت بر شما. مثل وزارت بهداشت. درود بر شما.

فرزانه
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

لایک

رتبه خوب فیزیک
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

سلام دوستان.
وقتتون بخیر.
من پارسال رفتم برا مصاحبه.تنها چیزی که براشون مهمه، مقاله است.رتبه کنکور فقط برای اینه که مجاز به مصاحبه بشید.به نظر من زیاد وقتتون رو روی مطالعه منابع و آمادگی آزمون نذارید. تا می تونید رزومه تون رو قوی کنید.مقاله کنفرانسی، مدرک زبان، تدریس و…!
باور کنید اگر فقط مجاز به مصاحبه بشید و رزومه قوی داشته باشید هرجا برید قبولید ولی اگه با رتبه عالی و بدون رزومه قابل توجه سر جلسه مصاحبه حاضر بشید، احتمال قبولی تون چیزی در حد صفره.
شمارو به خدا اشتباهی که من انجام دادم تکرار نکنید.
از طرفی هم،تا می تونن دانشجوی دکترا می گیرن بدون اینکه فکر آینده جوونای مملکت باشن.
یکی به داد ما برسه.
با این اوضاع و احوال، اگه مجوز ورود بهشت و جهنم هم دست این دوستان بود، اونجا هم مقاله می خواستن!!!

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

من با مقاله علمی پژوهشی و آی اس آی و مدرک زبان و ارشد دانشگاه تهران توی مصاحبه ایلام رد شدم میشه بگید دلیلش چی بود آخه رزومه قوی هم دیگه فایده نداره ………..

پرمون
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  نا امید

من واقعا وقتی کامنت شما رو می خونم دلم می گیره….

آخه مصاحبه ایلام!!! هم رد شدین؟؟؟

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  پرمون

کاش هرگز به مصاحبه نرفته بودم خفتی نصیبم شده که مضحکه عام و خاص شدم مثل این می مونه که شما با داشتن فوق تخصص پزشکی بری پیش یک بهورز و بهت بگه سواد نداری……………
دیگه انگیزه مصاحبه رفتن ندارم آخه چه کسی را با داشتن مدرک ارشد تهران رو دیدن رد شده باشه
هرکس حرفی داره که مرحمی به حقارت شدید من باشه بگه براتون آرزو دارم هیچ وقت طعم تلخ حقارت نکشید و اگه خدای ناکرده مصاحبه رد شدید از دانشگاهی رد بشید که برای قبولیش باید هزار زحمت کشید…………
مدیر سایت التماس میکنم نظرم چاپ بشه نمیدونید چقدر داغونم براتون آرزوی سلامت دارم

آزی
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  نا امید

بله منم خیلی متاسف شدم. والا شرایط منم مشابه شماست. منم با مدرک تهران تو مصاحبه شهرستان رد شدم با هشت تا مقاله که فقط سه تاش کنفرانسی بود. یعنی فکرشم نمیکردم بخدا. ولی امسل بزم میخونم. شماهم ناامید نشید. یه بار دیگه شانستون امتحان کنید. انشااله امسال کارتون درست میشه

پرمون
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  نا امید

آره واقعا راست می گین. توی پرانتز هم بگم الان بهورزها با مدرک دیپلم و حتی سیکل حقوقش بالای چهار میلیون هست

من که میگم شما برنامه ریزی کنید برای تهران. به هر حال دانشگاه خودتون بوده

این رو هم اضافه کنم اون شهری که اسمش رو اوردین بسیار ناسیونالیست هستتند و و قومیتی برخورد می کنن

باران
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ

سلام خوبین من دانشجوی دکتری با رتبه ۳۳ هستم منتها در دانشگاه پردیس قبول شدم.حالا که دو ترمه خوندم میگن مدرک پردیسو نه دانشگاه ازاد قبول داره نه سراسری.هیچکدوم بورس نمی کنند.میخاستم بدونم واقعیت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دکتر
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

من کامنت ها را که می خوندم تازه متوجه شدم
من ۴ تا مقاله از پایان نامه ارشدم نوشتم ۳ تا همایشی و ۱ ژورنالی هزینه چاپشم طوری استاد بهم گفت که با منه
مگه اساتید هم باید هزینه ها را بدن؟؟؟؟

لیلا1363
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

سلام .کسی میدونه متن این آیین نامه شیوه امتیاز دهی راکجا میشه دید؟

احمدعلی، حسابداری
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان
دیشب با نماینده شهرستانمون در خصوص شرایط اعلامی توسط دکتر خدایی واسه کنکور دکتری ۹۴ پیامکی ارتباط گرفتم اینجوری پاسخ دادن:
“سلام، مطلبتان را مکتوب به آدرس مجلس بفرستید تا به کمیسیون آموزش مجلس منعکس کنم،توکل بر خدا.”
هرکی که به شرایط اعلامی معترضه در راستای برقراری عدالت آموزشی لطفا بیکار و منفعل نباشید و اقدام مشابهی انجام بدیدوقت کمه اگه قراره تعدیلی بشه باید تا قبل از انتشار دفترچه ثبت نام کار به جایی برسه و منجر به اخذ تصمیماتی بشه
مسئولین محترم پی اچ دی تست خواهشا مطلب رو تایید کنید بزارید از راه مسالمت آمیز خواسته هامون رو پیگیری کنیم.

مینا (تربیت بدنى، رفتار حرکتى)
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ق٫ظ

آخ آخ دوستان من امروز بعد از مدتها اومدم و نظراتتون رو خوندم، من پارسال آزمایشى شرکت کردم و مصمم هستم امسال آماده برم سر آزمون، چند وقتى هم هست که شروع کردم به خوندن، اما با این کامنتاتون همین الان وا رفتم!!!!

لیلا
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ق٫ظ

از شعار دادن بدم میاد ولی تجربه به من میگه تلاش تلاش تلاش،مهم نتیجه نیست واقعا نیست چون وقتی به نتیجه مورد نظرمون میرسیم دیگه نمیبینیمش پس مهم در مسیر بودنه
زندگی همینه دیگه زمانی بعضیها برای در امان ماندن از بیماری هایی که الان درمان میشده یا گرسنگی که خودشون عاملشون نبودن جون میکنندن و مطمئنان اراده های آهنینی بود که زنده موندن و هدف زندگی هم همینه ضعیف قدرت زندگی رو نداره همیشه ژن برتر میمونه کاش یاد میگرفتیم ژن برتر باشیم اشتباه نکنید نژاد گرا نیستم ولی بلاخره یکبار تلاش جواب نداد دومینش جواب نداد سومینش جواب نداد ۹۹ همین تلاش حتما جواب میده اگه اینقدر تلاشگر بودین یعنی زندگی کردین وگرنه مهم دستیابی به چیزها نیست
این شرایط همه است با گلایه نمیشه کاری کرد اگه کسی راه حلی داره لطف کنه پیام بده وگرنه داستان زندگی شما شاید بره مراتب بدتر در دیگران هم هست گلایه رو بزارید کنار
موفق باشید

مبینا
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۴۶ ق٫ظ

با سلام مدیر محترم سایت خواهش میکنم به گوش مسئولین برسونید چرا دانشگاهی مثل دانشگاه لرستان که هیچ امکاناتی نداره استادم نداره هر سال دانشجوی دکتری می گیره ما که بدبخت شدیم نذارید بقیه تو چاه بیفتن بعد از مدتی دکتری هم مثل کارشناسی و ارشداشباع میشه

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مبینا

خیلی جالبه توی سایتشون اعلام کردن دانشگاه لرستان همتراز با دانشگاه های رده یک کشور قرار گرفته…………..

نرم افزار
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  نا امید

با سلام به همه و دوستان محترم خصوصا مینا و نا امید
من هم مثل همه شما از این وضعیت ناراضی هستم و اصلا موافق افزایش ظرفیت دکتری نیستم! اما بهتره اسم دانشگاه ذکر نشود!(چون به دانشگاه و دانشجوهای آن دانشگاه …).

علی مکانیک
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۰۱ ق٫ظ

سلام
دوستان به نظر من از جهتی بهتر شده. آخه همین که الزام آور شده این نحوه امتیازدهی، یه نکته مثبته

به نا امیدنیستم و بقیه... من خیلی دپرسم
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

حستون رو درک میکنم… من امروز رفتم برای مصاحبه واقعا دلم به درد اومد اونم برای تکمیل ظرفیت شبانه که ۲ نفر میخواستن و منم بهمراه۵ نفر حاضر شدیم… از صبح کارم گریه شده…. بی عدالتی تا کجا؟ استاد مصاحبه کننده که استاد راهنمای ارشدم بود زنگ زده میگه همه نمره دست منه اگر میخوای اولت کنم پول فلان مقاله آی اس آی رو بده تا مقاله رو جز رزومه تو کنم، مقاله ما ل خودشه منم همه کارشو کرده بودم.. اسمم نفر سومه ولی میگه پول منم که نفر اول هستم رو بده…. منو گذاشته تو منگنه…. فقط ۵۰۰ تومن ناقابل.. تازه از دانشگاه پولشم میگیره… دلم برای خودمون و جوون هایی که اینجا کامنت میذارن سوخت… الان اینجا رو دیدم.. دلم شکست… شکست.. منم در جواب تلفنش گفتم من سهم مقاله خودمو میدم هر چند شما از دانشگاه پولشو میگیری و خودت نفر اولی ولی حاضر نیستم پول تو رو هم بدم که منو نفر اول کنی تو مصاحبه.. منو تو کار انجام شده میخواست بذاره… . بنظرم بذاریم هر چی قسمته پیش بیاد.. من بخدای خودم ایمان دارم که تا نخواد برگی از درخت نمیریزه… خدا شاهد اعمال ما و ناظره. . اگر کار من به دست یه استاد…. هست همون که نباشه بهتره…. بگذاریم هر چی حقه پیش بیاد،…. اتفاقا اینو امروز به رقبامم گفتم هر کی لایقشه قبول بشه.. ولی از صبح دمقم.نا امید جان و آزی و بقیه حق دارین… این سیستم آموزشی ماست.. دلم برای همه جون های کشورم میسوزه.. به امید ف.رداهای… ادامه نظر»

طاهره
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ق٫ظ

سلام دوست عزیز

شما باید بخاطر این موفقیت بزرگ در امتحان الهی خیلی هم خوشحال باشید و انشاءالله مزدش رو به زودی خواهید گرفت. این رو یادتون باشه که خداوند ما رو به اندازه توانمون امتحان میکنه که شما سربلند شدی! توکل کن بر خدا و مسیر تلاش و پشتکار رو ادامه بده که آینده روشن در انتظار شماست.

موفق باشید.

m
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  طاهره

استادی که گیر ۵۰۰ تومانه بهتره کاری برات انجام نده بعضی استادا علی رغم جایگاه علمی بالا دانشجو را گمراه می کنند

ساسان
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۰۷ ق٫ظ

بهتون صمیمانهه بخاطر این طرز فکرتون تبریک میگم و امیدوارم اون چه که لایقتون هست برسین
راستی دانشگاه های خارج از کشور یک سرچی بکنین یا از دوست و اشنا سوال کنین که با هزینه شبانه ایران میشه اونجا درس خوند و برین خارج از کشور.

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۰۷ ق٫ظ

براتون آرزوی موفقیت دارم تلخ تر از هر چیز اینه که سرنوشت دانشجو بدست این قبیل اساتید رقم بخوره ……………

سارا
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ق٫ظ

احسنت بخدا توکل کن ایشالا درست میشه

به ناامید نیستم و بقیه....
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

بله دوستان ممنونم از کامنتهاتون، امروزم گوشیمو خاموش کردم که زنگ نزنه و سرم داد نزنه بخاطر این که پول مقاله آقا رو نریختم! مهم نیست چون معتقدم آراده و خواست خدا بر هر چیزی مقدمه. همون بهتر که تو اون دانشگاه قبول نشم… از دیشب دارم کابوس میبینم…. داریم به کجا میریم؟ یه استاد بتونه پله سعود یا پسرفت دانشجو باشه!! تو مصاحبه آقایی از اداره اومده بود و رشتش مرتبط با رشته ما و کارش هم همینطور.. باور کنید کلی ازش همین استاد بعد مصاحبه کاغذ و برگه و طرح و مطلب گرفت ولابد امیدوارش کرد که قبوله در صورت همکاری با شخص خودش…. چون شنیدم ازشون که میگفت حله نگران نباش و شماره رد و بدل کردن…. واقعا جای تاسف داره، فقط دعا کنید من این دانشگاه که چه عرض کنم محل سودجویی دیگه پام باز نشه.. از دیروز تو شوکم.. محیط علمی و رو با جای دیگه برخی استادها اشتباه گرفتن… دوستان برام دعا کنید دیگه این دانشگاه قبولم نکنن،.. خواستم دوستان نا امید بدونن که به خدا توکل کنید و بسپارید به خودش که خواست او مقدم و بالاتر از هر چیزی هست، درس بخونی د و توکل کنید و بدونید به جایگاهی که لایقش هستید خواهید رسید و هیچکس نمیتونه مانع موفقیت شما بشه اگر اون بالایی بخواد… موفق باشید

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ق٫ظ

باور کنید من توی بهترین دانشگاه ایران ارشد گرفتم اما دلم میخواد دکتری توی این دانشگاه قبول بشید بعد بدونید معنی واقعی کلمه بی عدالتی چیه ؟؟؟؟؟؟ من امسال برای اینکه اصلا با استاد راهنمام مواجه نشم رفتم دانشگاه ایلام و شهرکرد مصاحبه رد شدم چون اساتید با نگاه تعجب آمیز فقط به من نگاه میکردن چرا کسی که تو اون دانشگاه ارشد گرفته انتخاب اولش دانشگاه ایلام و شهرکرد هست به قول معروف هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک ………….
یقین بدونید حق واقعی با شماست
از مدیر محترم سایت خواهشم اینه این نظر من را چاپ کنید آه یک آدم دلسوخته است…………

ساسان
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  نا امید

منم فراری هستم از استاد راهنمام دلم پره ولی باز منو گرفت به عنوان دانشجوی دکتری. خدا شاهده دوست نداشتم قبول بشم .

آزی
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ

براتون ارزوی بهتر از اینا رو دارم

به آزی
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزی

ممنونم دوستان. ممنونم که اینجا همه دغدغه های مشترک داریم، بسیار ممنونم

دانشجو دکتری
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ب٫ظ

با سلام
از خواندن مطلب شما بسیار خوشحال شدم!! بله خوشحال از اینکه هنوز در این مملکت آدمهای شجاع و باشهامت یافت می شوند که زیر بار حرف نادرست نمی روند.پیروز باشید.

به دانشجوی دکتری
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۴:۵۰ ب٫ظ

ممنونم دوست گرامی! راستش را بخواهید خانواده دیروز میگفت ن این مبلغ را بده و شر درست نکن، چون استاد باهات بد خواهد شد…. ولی قاطعانه گفتم خدایی که سرنوشت من را مطمئنم به صلاحم رقم خواهد زد، آینده من را خودش درست میکند نه بنده حقیرش…. آن هم به قیمت پایمال شدن حقی از رقبام.. من یقین دارم که اراده خداوند بالاتر از خواست و نیت بنده هایش است… دیشب و کل دیروز حس یه انسان مظلوم دربند ظلم افتاده بهم دست داد…. بغض گلوم رو گرفته بود….!! خیلی تاکید داشت یا پول را بریز یا اسمت را خط میزنم و شخص دیگه اول میشود در مصاحبه!! خدایا به چه کسی باید شکایت کرد؟، جز محضر خودت؟

نا امید
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۲۵ ب٫ظ

به نظرم شما درست ترین کار را انجام دادین بعدم چیز زیادی از دست ندادین که ناراحت بشید عزم خودتون را جزم کنید توی یک دانشگاه بهتر دوره روزانه قبول بشید دیگه از شر شهریه سنگین شبانه خلاص میشید امیدوارم موفق باشید

محمد
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

من که به این نتیجه رسیده ام که مدرک دکتری می خوام چیکار. هرجا برای تدریس تقاضا میدم میگند تعداد دانشجو کم شده و ما به شماها درس نمیدیم. جای تعجبه. حتی کسانی بودند که مدرک دکتری داشتند نتونستند در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی در بگیرند!!! خدا به داوطلبین دکتری رحم کند که ۴ سال دیگه چی خواهد شد. در ضمن من ارشد دانشگا دولتی دارای ۱ کتاب ترجمه، ۱۰مقاله پژوهشی و ۱۱ مقاله همایشی و ۱ مقاله جهان اسلام و معدل ۱۹ دکتری هم آزمایشی سال ۹۳ شرکت کرده ام با رتبه زیر ۳۰به مصاحبه نرفتم ارزش نداشت که برم و ۴ سال درس بخونم. الان هم افسردگی شدید گرفتم…

اشکان
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام.بله متاسفانه به افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستن به بهانه های واهی در دانشگاه ها درس نمیدن اما افراد بسیار زیادی رو میشناسم که با مدرک کارشناسی دارن در دانشگاهها در مقاطع کارشناسی و ارشد تدریس میکنن و حتی مدیر گروه و استاد پروژه هستن.واقعا داریم به کجا پیش میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پرمون
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  اشکان

آره واقعا همینطوره
طرف لیسانس هست اونم از دانشگاه آزاد یه شهرکوچک اونوقت اومده توی دانشگاه درجه یک برای خودش یه اتاق شخصی داره و کلی هم واحد بهش دادند

خدایا میگن تو عادلی…!

پرمون
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

سلام

یکی به من بگه استاد من که اصرار داره بازم توی اون دانشگاه دانشجوی خودش باشم دستش برای برداشتن من باز هست یا نه؟

m
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  پرمون

بسته به نفوذش توی دانشگاه داره اینکه فقط دوست داره توباشی کافی نیست ازش سوال کن

پرمون
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  m

فکر کنم نفوذ داره
از خودش هم پرسیدم جواب داد “خودت که می دونی من همیشه در خدمتت هستم…!”

ولی می دونی چیه این منو می ترسونه..! اون منو راحت برمی داره واسه دکتری ولی روی چه حسابی…؟

ساسان
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  پرمون

چی بگیم والا…..

اقتصادخونده
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۸ ب٫ظ

سلام
آقا چرا با رتبه برترای رشته اقتصاد مصاحبه نمیکنید
بچه های اقتصادی اگه از رتبه برترای اتصادکسی رو میشناسی معرفی کنید بهم

رضا
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۴ ب٫ظ

خخخخ ما بریم تو افق
پارسال به رتبه ۵ هیچ جا قبول شدم با معدل ۱۸/۵ ارشد
مهندسی صنایع

آزی
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

منم صنایعم.امسال میخونم پارسال هیچ جا قبول نشدم البته رتبه ام به خوبی شما نبود. مقاله هم داشتین؟

رضا
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزی

مقاله به درد بخور نه
اما بعید میدونم باقی رقبا ازنظر مقاله اینقدر قوی بوده باشن که رتبه ۵ هیچ جا نیارررره

احمدعلی،حسابداری
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ب٫ظ

صادقانه بگم بعنوان کسی که یه بار تو کنکور۹۳ با کسب رتبه زیر۵۰ طعم شکست تو مرحله مصاحبه رو چشیدم با شنیدن این خبر آلان یه تبخال رو لبم دراومد و یه جورایی قلبم درد گرفته …

آیناز-شیمی
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ب٫ظ

من که به کل از غصه خوردن خل شدم!
با اختلاف یه نفر قبول نشدم:(
با این اوضاع نمیخوام بمونم برای سال بعد چون امیدی نیست!
بین پیام نور و آزاد نمی تونم انتخاب کنم، کدوم برم بهتره
هرچند آینده ای کاملا مه آلود و نامشخص رو می بینم.
بین زمین و هوا معلق موندم
الهی!مددی!….

س. الف
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آیناز-شیمی

من هم با اختلاف یک نفر قبول نشدم اما عزم رو جزم کردم حتما قبول شم .
پول و پارتی من خداست .

حسابداری-94
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

احمد علی جان غصه نخور..منم با رتبه زیر ۲۰ قبول نشدم… کلا کاری نمیشه انجام داد… من نمیدوتم آخه واقعا الزام آور کردن فرم امتیاز دهی به چه درد میخوره… توی فرم زده هر مقاله پژوهشی حداکثر ۷ امتیاز… خب باز یه استادی میتونه به شخصی که یک مقاله داره ۷ امتیاز بده و به شخصی هم که ۷ تا مقاله داره به هر مقالش ۱ امتیاز بده که بازم میشه ۷ امتیاز..یعنی در نهایت امتیاز کسی که هفت تا مقاله داره با کسی که یک مقاله داره برابر میشه

احمدعلی، حسابداری
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری-94

سلام چه میشه کرد آخه، فک کنم شما رتبتون ۱۹ بود
من از طریق نماینده مجلس اعتراض کرده ام شما هم اینکار رو بکن
درحال حاضر چون تو آزمون جامعه حسابداران رسمی مشروط هستم دارم خودم رو واسه اون آزمون آماده می کنم واسه دکتری رو منتظرم ببینم تلاشهام در این زمینه جواب میده یا نه و اگر هم شروع کنم بعد از اون آزمون تصمیم می گیرم تو آزمون دانشگاه آزاد هم رتبه ۷ شدم و تو علوم تحقیقات قبول شدم فعلا پیش خودم تحلیل کردم می بینم ارزش نداره این همه هزینه کنم واسه یه مدرک
موفق باشید

خسته
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ب٫ظ

بچه ها من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی با معدل بالا و جزء استعدادهای درخشان دانشگاه با این اوضاع کار هیچ انگیزه ای برای امتحان دکتری ندارم جون برای کار به هر دری زدم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم با این اوضاع مطمئنا تا وقتی که ما دکتری بگیرم اونقدر مدرک دکتری زیاد است که باز هم بیکار و سردرگم خواهیم بود و این یعنی صرف زمان, نیروی جوانی بدون هیچ آینده ای و در نهایت افسردگی و هزاران مشکل دیگر!

نا امید
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

من کاملا با شما موافقم فارغ التحصیل ارشد دانشگاه تهران هستم و بیکار اما تازه تصمیم گرفتم فارغ از نوع مدرک تحصیلی بدنبال کار آزاد باشم و اینم بگم امسال با رتبه ۲۰ و ظرفیت روزانه ۳۲ نفر توی مصاحبه دانشگاه ایلام و شهرکرد با رزومه خوب رد شدم شبانه و آزاد هم بدلیل شهریه سنگین نمیتونم برم تازه بعد این همه پرداخت شهریه چه تضمینی با این ظرفیت بالای جذب دانشجوی دکتری وجود داره که من هیئت علمی بشم ………… اگر هرکس توی این سایت با تصمیم من موافقه و نظری داره اعلام کنه برای همتون آرزوی موفقیت دارم امیدوارم به هر چیز که شایسته هستید دست پیدا کنید……….
فقط به من بگیید مسیرم اشتباه هست یا خیر؟

م-م
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نا امید

خدایی همه موافقن با این تصمیم شما ولی به نظرم همه جرائت این ریسک ندارن.امیدوارم موفق وعاقبت بخیر بشین.
منم ارشدم دانشگاه اصفهان بودو الان میبینم که دانشگاه ازادیای که اصلا جرائت شرکت در کنکور دولتی نداشتن وضع کارشون از من بهتره. خیلی از استادها هم اونارو تحویل میگیرین که نمیدونم چرااااااااااااا؟؟!!!

آزی
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نا امید

سلام. منم کارشناس ارشد علم و صنعتم. یه ساله بیکارم و در بدر دنبال کار میگردم. ولی نیست که نیست. امسال هم با یه روزمه قوی تو دانشگاه های شهرستان هم قبول نشدم. به کلی از دکترای روزانه قطع امید کردم و پول ازاد و شبانه و … رو هم ندارم.
امیدوارم شما هم به شایستگی هاتون برسید . تو این سن هنوز مجردم درحالیکه همه جوونیم به پای درس گذاشتم و الان هیچ ثمری هم برام نداشته.
مسیر درست مسیریه که پایان خوشی داشته باشه پس تردید نکنید…

نا امید
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  آزی

از لطفتون ممنونم باور کنید الان وقتی به خودم نگاه میکنم هیچی برای معرفی خودم توی اجتماع ندارم نه اشتغال نه ازدواج …… درس خوندن که قرار نیست تا پایان عمر باشه ……….

امیدت به خدا باشه :)
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  نا امید

سلام .آره واقعا” منم همینجوریم ، و ضعیت خیلی بدیه ، دیگه هیچکی با ادامه تحصیلم موافق نیست همه میگن فقط خودتو زجر میدی ببین بعده چندسال درس خوندن چی شدی از همه چیت گذشتی به خاطر این درس حالا اونایی که دیپلم یا فوق دیپلم دارن خوشبخترم هستن تازه با لحن بدیم میگن حالا انقده درس خوندین چی شد به دردتونم خورد چه فایده الآن که بیکارین و از اینجور حرفا اصلا” دلم نمیخواد هیچ جا برم . به هیچکی نگفتم که درس ارشدم تموم شده چون بعدش میپرسن حالا چیکار میکنیو دوباره همون حرفا نمیدونم چی بگم واسه تدریسم دیگه میگن انقده دانشجو دکترا درخواست دادن که (گریه ) دیگه ادامه نمیدم فقط دلم میخواد یه کار خوب پیدا کنم بعدش ایشاالله اگه تونستم با عشق و علاقه ای که به ادامه تحصیل دارم ادامه بدم معدل ارشدمم خوب بود ، یه عمری دانش آموزو دانشجوی ممتاز بودم واسه همینم بیشتر دلم میسوزه ، تنها فایدش اینه که بعدنا جلو بچه هام سربلندمو میگم بچه درس خون بودم :)
راستی به جز روزانه ام هزینه شبانه و … هم خیلی سنگینه با این وضع مصاحبه هم که دیگه روزانه قبول شدن شده یه آرزو ، خدا خودش نتیجه این چندسال تلاشمونو بده ، همه عمرمو گذاشتم پای درس بازم خداروشکر که تو این راه صرف شد ، امیدمون به خدا باشه

فاطمه
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  نا امید

اشتباه میگنید افسوس خواهید خورد بهتر است بدانید ۹۰درصد مردم زمانی دست از تلاش میگشند که در دو قدمی موفقیت قرار دارند

آیناز-شیمی
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

صرف زمان، نیروی جوانی….

صرف هزینه های کمرشکن جا افتاده دوست عزیز!

به خسته
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

من هم امسال آزاد قبول شدم ولی نرفتم انرژی برا درس خوندن کم آوردم ولی خیلی به درس علاقه مندم در حال حاضر هم میخوام یه شغل ایجاد کنم برا خودم و ان شاالله در کنارش به مطالعه هم ادامه بدم، و این رو هم بگم که همه نباید دکتری بگیرن که ما تو زمینه های دیگه هم میتونیم پیشرفت داشته باشیم و نباید جنبه های دیگر زندگی رو ازبین ببریم .

فرزانه
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

من جای شما بودم این ۴ماه رو تلاشمو میکردم براى دکترى

سپهر
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ

آقا یکی به زبون ساده به من بگه چه تغییری ایجاد شده؟این حد نصاب یعنی چی؟یکسان سازی یعنی چی؟یعنی مجبور هستن به مدرک زبان و مقالات امتیاز بدن؟خو حالیم کنین ببینم چی به چیه

تغییر از این قرار است که از این به بعد به دانشگاه ها یک فهرست ارائه می شود که امتیاز هر بخش از ویژگی های داوطلبان به طور مشخص در آن بیان شده است. به طور مثال گفته می شود که از صد نمره مصاحبه سی نمره در جلسه مصاحبه تعیین شود. چهل نمره بر اساس سوابق پژوهشی داوطلبان و سی نمره هم بر اساس سوابق آموزشی (اعداد تنها مثال هستند) و جزییات هر یک از این بخش ها نیز ارائه می گردد یعنی مشخص می شود که یک مقاله علمی پژوهشی چه نمره ای می تواند اخذ نماید.
بخش دوم هم به این معنا است که دانشگاه ها می توانند تعیین کنند که کسانی که نمره ای پایین تر از یک نمره خاص را بیاورند به طور کلی حذف شوند و دیگر آن ۳۰ درصد آزمون کتبی هم تاثیری برایشان ندارد. ضمن اینکه با توجه به این موضوع دانشگاه می تواند کمتر از سهمیه اعلامی پذیرش نماید و مثلا با توجه به اینکه تنها یک نفر نمره بالای ۵۰ آورده است تنها یک نفر را جذب کند.

امید- شیمی تجزیه
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

با سلام
یعنی هیچی!!!! سال گذشته هم همچین فرمی رو به دانشگاه ها داده بودند که بر اساس اون فرمت امتیاز بدن. اما دانشگاه ها در اقدامی خودجوش حتی نمره های ۱، ۲ یا ۳ به بعضی از داوطلبا داده بودن. مثلا دانشگاه سمنان به من ۳ داد اما دانشگاه هایی که قبول شدم ۹۸ و ۷۵ داده بودند. اعتراض هم که شد سازمان سنجش گفت این موضوع به ما ارتباطی نداره!!!! امسال هم قطعاً همینطوره ….

حقوقی
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

ولی بنظرم منظور آقای خدایی اینه که حدنصاب نمره ای که دانشگاه ها برای داوطلبان مردودی تعیین میکنه شامل نمره کتبی هم میشه…. درضمن فکر نکنم دانشگاه بتونه توتعیین ظرفیتهای پذیرش خودش اینقدر ازاد عمل کنه!!

لیلا
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۵:۴۷ ب٫ظ

با سلام وتشکر فراوان از همه کسانی که درحال تلاش در این سایت هستند.خواهش می کنم با رتبه های برتر رفتار حرکتی نیز مصاحبه داشته باشید .با سپاس

sara
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۱۰ ب٫ظ

و اینگونه بود که دست دانشگاه ها و اساتید دانشگاه ها بیشتر باز گذاشته شد
و ترس در روح و جان کسانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور بدون پشتیان هستند بیشتر افتاد

s
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

دست دانشگاه باز یعنی:خداحافظ برای اونایی که میرن واسه دانشگاههای دیگه مصاحبه یا اصلا آزاد یا پیام نور یا اصلا سراسری غیر دانشگاه خودشونن باید قید دکتری رو بزنن!!!!یاهم برن شبانه پردیس یا آزاد.

دکتری تهران
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  s

سلام
دوستان عزیز من هم سال گذشته حال و هوای الان شما رو داشتم . دوران خوبی بود.
من هم پارسال فکر میکردم با ۷۰/۳۰ تنها باید فکر دانشگاه دوره ارشدم باشم (البته از دانشگاهم راضی بودم ) ولی چون دلم می خواست تهران باشم این وزن مصاحبه ناراحتم می کرد چون نه مقاله چاپ شده داشتم و نه مدرک زبان و …
اما من تمام سعی خودمو کردم و خوب درس خوندم و رتبه خوبی اوردم (تک رقمی نبودم) مصاحبه دانشگاه تهران رفتم (با دست خالی) و جزو نمره های بالای مصاحبه شدم. پس توکل کنید به خدا و تمرکز روی آزمون و رزومه
با آرزوی سلامتی و شادی برای همه دوستان

مکانیک
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

شما رشتتون چی هست؟ کدوم دانشگاه بودید کارشناسی و ارشدتونو؟

دکتری تهران
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

شیمی تجزیه – دانشگاه شیراز

پرمون
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

دوست گرامی خب امسال ظاهرا شرایط سخت تر شده است. دانشگاه ها باید بر اساس اون فرم که ریز به ریز نمرات در اون مشخص هسا کسی رو بردارند

به هر حال شما جستین. عرض تبریک

سالار
آبان ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

متشکرم دوست عزیز. بعد از چند سال بالا و پایین کردن نظرات کسانی که راه موفقیت رو طی کردن و سری به این سایت زده و دستی بر آتش درد دل نگاری دارند حرف شما باعث دلگرمی من شد. موفق و سربلند باشی….و اما خدمت مدیر سایت بگم که جو حاکم بر سایت ناامیدی وترس از بی عدالتی در روند قبولی دکتری است..فکری کنید. من که بسیار مشتاق ادامه تحصیل بوده و هستم مرور کامنت های درج شده دوستان در این سایت همیشه منو از ادامه تحصیل منصرف کرده..

رضا
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۷ ب٫ظ

خب این شیوه نامه پارسال هم بود پس اونایی که ۱۰ یا زیر ۱۰ نمره مصاحبه گرفتن احتمالا مدرک دانشگاهی نداشتن !!!!!!

محمد
آبان ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

بنده رفتم صنعتی اصفهان ، جلسه مصاحبه خوب بود و اقای دکتر مجیری میخواست پایان نامه ام را با اشتیاق نگه دارد

بعد از اعلام نمرات مصاحبه

تربیت مدرس: بیش از ۴۰ (چهل)
صنعتی اصفهان: ۶.۶۶ !!!!!!!!

توضیح: رتبه در برق کنترل بین ۳۰ تا ۴۰
گواهی ۱ سال و نیم سابقه تدریس
فارغ التحصیل روزانه فردوسی در دو مقطع
گواهی اتمام طرح پژوهشی برای شرکت برق منطقه
ای
گواهی کار تجربی (پیاده سازی سیستم کنترل فازی)
گواهی رتبه دوره کارشناسی

یه داوطلب ناامید
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

از چاله در آمدیم به چاه افتادیم.

نا امید
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

ضمن آرزوی موفقیت برای همگی شما

به فرض مثال با هزار زحمت از سد کنکور دکتری بگذریم بعدش از سد آزمون جامع بعدش با یک سد خیلی خیلی بزرگ به نام جذب هئیت علمی و اشتغال مواجه میشم اونم با این همه پذیرش بالای دانشجوی دکتری ………………….

نرم افزار
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۹ ق٫ظ

با سلام
با این سیستم سلیقه ایی بودن پذیرش دانشجوی دکتری بیشتر از پیش شد!!!!!!!
خدایا فقط امید ما به شماست

naser
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  نرم افزار

اتفاقا به نظر من با یکسان سازی دست دانشگاه بسته میشه فقط در تعیین حد نصاب ۲۰ یا سی اونا مجازن

فرزانه
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  naser

یکسان سازی واقعى زمانى محقق میشه که کروه هاى مصاحبه کننده یکسان داشته باشیم مثل دانشکاه ازاد
مسولین جاره اندیشى کنند

آیناز-شیمی
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

موافقم

نرم افزار
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  naser

گفته که نباید حد نصاب کمتر از ۲۰ یا ۳۰ باشه پس دست دانشگاه باز گذاشته شده و ازادی بیشتری در پذیرش دانشجو داره

روحی
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام
از اطلاع رسانی شما سپاس گزارم
ممکنه بفرمایید چه طور می توان شیوه نامه ارزیابی را به دست آورد؟
آیا رو سایت سنجش هست؟
بازم سپاس

فرزانه
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۴ ق٫ظ

این تغییرات هم رویکرد مناسبى براى محدود سازى تاثیر سلایق شخصى اساتید در نمره کذارى نیست!