نهایی شدن آیین نامه آموزشی مقطع دکتری در سال 93

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: آیین‌نامه آموزشی مقطع  دکتری تا آخراین ترم نهایی خواهد شد.

دکترعبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران از معرفی رشته‌های جدید خبر داد و اظهار کرد: در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا رشته‌های جدیدی معرفی شده است. برای مثال در مقطع دکترا، علوم شناختی از رشته‌های جدید است. همچنین رشته‌های جدیدی در زمینه‌های فنی مهندسی، مدیریت، آینده پژوهی معرفی شده است که به ارتقای مدیران بخشهای مختلف و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در ادامه در مورد اصلاح آیین نامه جدید پذیرش بدون آزمون در مقطع  دکترا توضیح داد: این آیین نامه در تابستان تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

نوه‌ابراهیم در مورد شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع دکترا اظهار کرد: برای ورود به مقطع دکترا بدون آزمون دارا بودن معدل 16 برای مقطع کارشناسی و معدل 17 برای مقطع کارشناسی ارشد لازم است همچنین نباید دو سال بیشتر از فارغ التحصیل شدن از مقطع کارشناسی ارشد گذشته باشد.

وی ادامه داد: البته شرط‌های دیگری مانند دارا بودن نمره 500 تافل یا معادل آن و همچنین 10 نمره از فعالیت‌های پژوهشی هم مهم است. یعنی فردی که 10 نمره فعالیت‌های پژوهشی را ندارد نمی‌تواند برای ورود به مقطع دکترا اقدام کند. همچنین یک جدول 100 امتیازی موجود است که دانشجویان در آن با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در مورد این جدول توضیح داد: 100 نمره این جدول شامل 40 امتیاز فعالیت پژوهشی، 30 امتیاز آموزشی و 30 امتیاز مصاحبه می‌شود.

لینک دانلود آیین نامه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز

ثبت‌نام
باخبرم کن!

52 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحیده
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۲:۱۹ ب٫ظ

والا من نمیدونم اینا کی میخوان از معدل کارشناسی دست ور دارن ؟ اگه ارشد شرکت میکنیم میگن معدل کارشناسی خودش مهمه و اگه هم بخوای دکترا شرکت کنی میگن بازم معدل کارشناسی به همراه معدل کارشناسی ارشد ؟ بخدا نمیدونم این دیگه چه قضییه ؟؟؟؟

روحی
آبان ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

با سلام
به نظر من نمره زبان غیر منصفانه است
در روزگاری که هنوز در مراکز استانی ما امثال این آزمون ها برگزار نمیشود
من چگونه پژوهش و تحصیلم را رها کنم و کوله بار سفر ببندم برم یه استان دیگه برای آزمون زبان!
غیر منصفانه است خیلی هم غیر منصفانه است
وقتی هنوز برای همه داوطلبان شرایط یکسانی نداریم بخواهیم همه را با معیار های یکسان گزینش کنیم
منظور از مدارک معادل چیست؟
جز این است که تافل شود تولیما یا ام اس آر تی؟
غیر منصفانه است خیلی هم غیر منصفانه است وقتی تمام شرایط را داشته باشی و به صرف فقدان یکی از مدارک با وجود تسلط به دو زبان نتوانی وارد مصاحبه شوی که توانمندی خودت را نشان دهی
یعنی وقتی که در گلستان هنوز هیچ کدام از این آزمون ها برگزار نمیشود هر قدر هم کار ترجمه انجام دهم نمی توانم شرط مدرک را به دست آورم؟
بهتر بود به جای مدرک گرایی شرط ترجمه در مصاحبه را لحاظ می کردند که به درستی معلوم شود هر داوطلب چه میزان تسلط دارد

امید به خدا
آبان ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

بسیار عالی
بابا دانشجوی دکتری باید فقط از پس خوندن و فهم مقاله بربیاد.
دوستی که تو چند تا کامنت قبلی نوشته بودن مسئولین میگن دانشجو تو نوشتن مقاله مشکل داره باید مدرک بگیره، مگه این مسئولین تو این مملکت زندگی نمیکنن.آخه الان مشکل اساتید گرامی در مورد زبان فقط با دانشجوهای استعدا حل میشه. بابا چرا خودتون زدید به خواب تمام دانشجوهای دکتری تا قبل از آزمون جامع امتحان می دن اونم بعد از n بار با ۵۰ قبول میشه. خدا شاهده خواهرم برای آزمون رفت بار اول قبول شد ولی دانشجوی دوره دکتری بود از یکی از دانشگاه های پایتخت که برای بار پنجم داشت امتحان می داد.یعنی می خوام بگم زورشون به ما رسیده. و اینا همش بهانه هست. مثل دو ترم تمام کردن ارشد بیشترین امتیاز رو داره. میگن در مواردی نادر اتفاق افتاده. والا ما این آیین نامه های همین وزارت درس خوندیم و میدونیم که حداقل واحد ۲۸ و حداکثر ۳۲ است برای اکثریت به جز استثناها مثل مثلا mba که ۵۷ واحد دارن. تو همین آیین نامه نوشتن بیشتر از ۱۲ واحد حق نداری بگیری بعد نمیدونم چطوری باید دو ترمه تموم می کدیم. البته به دوستان عرض کنم که الان شرایط فرق کرده حتی بیشتر از ۱۵ هم میدن. ولی ایها الناس ما به کدامین گناه باید مجازات شویم بابا زمان ما رو بسنجید بعد آیین نامه هر روز عوض کنید. دلم خیلی پره دیگه نای نوشتن ندارم. لطفا نظرم رو پاک نکنید خواهشا

سحر
آبان ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  امید به خدا

واقعا باید همه به زبان حداقل اعتراض کنیم دانشجوی استعداد درخشان که قربانی نیست حق داری

آیین نامه جدید
آبان ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

موافقم ۱۰۰%

دریا
آبان ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۳ ب٫ظ

دوستان یعنی مدرک زبان اجباری شده؟؟؟

سازه هیدرولیکی
آبان ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

با سلام
من جدول امتیازات پژوهشی رو تو سایت ایسنا پیدا نکردم، ازتون ممنون میشم که لینکشو تو سایت بزارید.
با تشکر فراوان

معصومه
آبان ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

این آیین نامه کی به صورت رسمی اعلام خواهد شد که ما ثبت نام کنیم؟ تاریخ ثبت نام؟

و سوال دیگه اینکه من ارشد روانشناسی از دانشگاه رازی هستم میتونم برای رشته علوم اعصاب شرکت کنم البته از طریق همین آیین نامه؟

معصومه
آبان ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

سلام
این آین نامه دقیقا برای چه سالی ؟ منظورم برای سال جدید ۹۴-۹۵ هست ؟
ممنونم راهنمایی کنید

نانی
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۶ ب٫ظ

شرط معدل لیسانس عادلانه نیست! برای رشته مهندسی اصلا عادلانه نیست.من معدل ارشدم ۱۹هست اما لیسانسم زیر ۱۶ شده.چون دروس عمومی رو بدون مطالعه میرفتم سر جلسه امتحانایشالا قبل از قطعی شدن بررسی بشه

ملیحه السادات
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام من همه شرایط رو دارم حتی مدرک تافل فقط متاسفانه ورودی ۸۹ ام.البته برای رشته من اصلا هیچ دانشگاهی بدون ازمون نمیگیره

دوستانی که به آیین نامه جدید معترضند
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۰۰ ب٫ظ

دوستان این فقط یک نقل و قول است خواهشا بمن نقد نکنین من از جمله معترضین مخصوصا به مدرک زبان بودم و جواب هایی که گرفتم :
یکی از مسولین در جواب گفته
کسی که از کارشناسی به فکر خوندن ارشد نبوده منظور اینکه شرط معدل در
زمان تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی برای شرط استعداد درخشان ارشد بوده و چیز جدیدی نیست که دانشجویان میگن اگه ما میدونستیم معدل کارشناسی رو بالا می بردیم باید از چند سال دیگه باشه و این حرفا نمیتونه اعتراض کنه چون مفاد مشابه آیین نامه قبلی است
شاگرد اول بدون مقاله بدرد دکتری نمیخورد پس جدول امتیاز دهی باید لحاظ بشه و برای شاگردهای اول و دوم امتیاز در نظر گرفته شده تو قسمت کیفیت معدل
اساتید از اینکه دانشجو در خواندن و نوشتن مقالات ناتوان هستند گلایه مند بودند برای همین مدرک زبان اجبار شد تا همه زبان خود را به سطح مطلوب برسانند
در تدوین این آیین نامه از اساتید و دانشگاه های کل کشور نظر سنجی شده و این خواست اساتید است و به احتمال قوی تغییری نخواهد کرد بقیه دوستان می توانند در کنکور شرکت کنند.

لیلا-مهندسی شیمی
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ب٫ظ

اتفاقا من کاملا با این شرایط معدل مخالفم..اولا هم رشته ها وهم نحوه نمره دادن اساتید در دانشگاههای مختلف با هم متفاوت هستن…توی رشته های فنی مهندسی واقعا داشتن معدل ۱۶ کارشناسی سخته..بعدشم بچه هایی که معدل کارشناسیشون بالای ۱۶ بوده قطعا یک بار بدون آزمون وارد مقطع ارشد شدن پس نیازی نیست برا دکتری هم ۲ باره درنظر گرفته بشه…
به نظر من باید میگفتن افرادی که معدل ارشدشون بالای ۱۷ است یا رتبه اول تا سوم هستن..با کلمه “یا” حق هیشکی ضایع نمیشه..
وقتی توی یه کلاس معدل رتبه اولشون ۱۶.۷ هستش یعنی این کلاس و این دانشگاه نمیتونه استعداد درخشان داشته باشه؟؟؟؟؟ با وجودیکه همه با یه امکانات و یه جور طراحی سوال امتحان دادن و تونسته بین اونا رتبه اول بشه، همچین کسی استعداد درخشان نیست واقعا؟؟؟؟

سودا
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۵:۳۳ ب٫ظ

سلام،
در دانشگاه ما هیچ کس معدل بالای ۱۷ در دوره ی ارشد کسب نکرده( به دلیل جو حاکم بر دانشکده) ، ایکاش شرط معدل برداشته بشه یا حداقل بر اساس نوع دانشگاه و معدل متوسط گروه ازیابی شود.

شیرین
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ

من با حرفای شما کاملا موافقم.من مدرک زبان ندارم ولی مقالات تخصصی رشتمو خوب می فهمم.موافقم با نظرت راجه به اینکه شرط ۱ تا ۳ خوب نیس.من خودم با اختلاف ۴صدم شاگرد چهارمم. این منطقی نیس که فقط سه نفر اول از شرط استعداد درخشان استفاده کنن.واسه مصاحبه مدرک زبان نباید لحاظ بشه.حالاتا قبل از فارغ اتحصیلی باز یه چیزی…..

به بچه های گل
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

بچه ها معدل لیسانس تغییر نمیکنه، چون یک موردی هست که به درس و بعضا سابقه شما برمیگرده. به نظر من باید روی نمره زبان اعتراض کرد که چرا اینقدر زیاده و از همه مهمتر اینکه جز شرایط اصلی لحاظ شده. به نظر من مثل مصاحبه های با آزمون فقط باید براش امتیاز در نظر بگیرن.
همچنین شما می تونید به ندرت دانشجوی ارشدی رو پیدا کنید که معدلش بالای۱۷ نباشه پس روی برگرداندن شرایط اول تا سومی هم تمرکز داشته باشید البته باید یک انحراف معیاری هم در نظر گرفته شده مثلا دوستانی که با اختلاف چند صدم رتبه ۴ و … شدن هم از این امتیاز استفاده کنن. تا هم خدا راضی باشه و هم خلق خدا.
بچه ها نمره زبان امکان تغییر دارد چون دانشجوی ارشد بوده که در زبان حرف اول و آخر رو می زده ولی دریغ از خوندن مقاله مرتبط با رشته اش. دریغ از دونستن اسم یک سایت برای گرفتن یک مقاله. دوستان زبان نمی تونه شرط اصلی باشه چون تعیین کننده سواد نیست. دکتری یعنی روحیه کار پژوهشی داشتن، نه صرفا زبان دانستن چرا که طرف مدرک زبان نداره ولی به راحتی مقاله رو می خونه و می فهمه.فقط به دکتر تا می تونید ایمیل بزنید حتی شده به دکتر میلی منفرد و حتی شخص دکتر نجفی باید یک نفر صدای مارو بشنوه و جواب بده

mina
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

این چه وضعیتیه؟ اگه قرار باشه همه افراد با این معدلا بیان بالا و شرط رتبه نباشه همه میشن استعداد درخشان. حتما باید شرط رتبه هم باشه. به هر حال باید یه تفاوتی بین افراد مستعد با بقیه باشه. باید شرط رتبه هم لحاظ بشه.

شیرین به امین
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ق٫ظ

منم مثل شما تازه دیدم. من هر دو شرایطو دارم.اما واقعا تعجب کردم. آخه قرار بود شرط رتبه ۱ تا ۳ باشه.خداروشکر حذف شد.ولی چون آیین نامه قطعی نشده فک کنم اعتراضا بی مورد نباشه و یه تخفیفی به معدل لیسانس بدن.چون تا حالا اصلا حرفش نبود.ولی حالا شما اعتراض کنین فک نکنم بی نتیجه باشه

ناشناس
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۰:۳۰ ق٫ظ

تقریبا همه ی کسایی که در دوره ارشد با من در یکی از دانشگاه های تراز اول کشور درس می خوندن شرط معدل ارشد بالای ۱۷ رو داشتن اتفاقا این ایده خوبی هست که معدل لیسانس هم لحاظ بشه بالاخره کسی که با سهمیه نخبگی می خواد وارد دانشگاه بشه باید شرایط ویژه و خاص داشته باشه وگرنه که ۷۰ ۸۰ درصد کسایی که ارشد درس خوندن معدل بالای ۱۷ دارن و استعداد درخشان محسوب می شن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شاهین
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

این که گفته از سال ۹۴-۹۵ اجرا میشه…یعنی شامل امسال نمیشه دیگه..:(

فیزیولوژی
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

امسال ۹۳-۹۴ بود سال بعد میشه سال تحصیلی ۹۴-۹۵ که از مهر ماه شروع میشه دقیقا برای پذیرش مهر سال ۹۴ ازین دستور العمل استفاده میشه

شاهین به ایین نامه جدید ؟؟
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

جدولی که نیست>>>؟؟؟؟؟…کجاست جدولا؟؟

فرید
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

من ورودی ۹۰هستم وفارغ التحصیل ۱۷شهریور۹۲ هستم معدل ارشدم ۱۸/۶وکارشناسی ۱۵/۱۴است مدرک تافل ندارم ولی فعالیت پژوهشیم بد نیست رشته ام فقه است که در مصاحبه آن زبان تاثیری نداردبااین وجودغیراز معدل کارشناسی آیاانصاف است که امتیازهای فعلی مارا در نطر نگرفته وبه ۱۶ سال پیش برگردند وبه خاطر معدل کارشناسی مارا از این امتیاز محروم کنند؟

آیین نامه جدید
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

دوستان اگه آیین نامه جدید و جداول امتیاز ذکر شده را ببینید مطمئن خواهید شد که به طور غیر مستقیم نفر اول تا سوم بدون لحاظ شده و اینکه مطمئنا تعداد افراد خیلی کمی شرایط این آیین نامه رو دارا هستند (منظور تعداد افراد کمی که جزو نفرات اول دانشگاها هستند، چه برسه به بقیه افراد)…
میتونید در سایت ایسنا این جداول رو ببینید

علی ملکی
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ق٫ظ

سلام
ممکنه لینک جدول رو قرار بدید
من در سایت ایسنا پیدا نکردم.

شاهین
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

اگه اعتراض کنیم شاید عوضش کردن…یا حداقل نمره ی مربوط به معدل رو ندن….ای باباااا…هردفعه یه جریانیه..

امین به شیرین
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

این شرط معدل لیسانس چقد جدیه؟؟؟ الترناتیو نداره….یه جایگزینی چیزی که بشه ردش داد؟

شیرین به امین
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۱ ب٫ظ

نه دیگه.ربطی به شرایط ۱ تا ۳ نداره.فقط باید معدل لیسانس و فوق را داشته باشی.به نظرم این شرایط بهتره از شرط ۱ تا ۳.فقط معدل لیسانس را چرا لحاظ کردن! دوستان حق دارن.

شیرین به محمدی
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ب٫ظ

آره خداروشکر شرط ۱ تا ۳ نفر اول بودن حذف شد

شیرین
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ب٫ظ

چرا عوض شد قانون.قبلا معدل کارشناسی نمی خاستن.باز خداروشکر شرط ۱ تا ۳ بودن حذف شد.جای شکرش باقیه

محمدی
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۴ ب٫ظ

فکر نکنم شامل آزاد باشه.اصلا انصاف هم نیست دانشگاه آزادیا هم بتونن استفاده کنن ازش

محمدی
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۳ ب٫ظ

سلام
دوستان من شرایط رو دارم و سراسری خوندم هر دو رو. ولی اینجا حرفی در مورد جزء ۳ نفر اول بودن در دوره ارشد ننوشته.آخه امسال بود.یعنی حذف شده؟لطفا جواب بدید

نیما
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۸ ب٫ظ

سلام
چرا معدل کارشناسی هم لحاظ میشه ؟
کم کم معدل دیپلم و سیکل هم اضافه میکنن.
دوستان خواهشا به این قانون اعتراض کنید…
ما که نمیتونیم به عقب برگردیمو معدلمونو بالا ببریم

صادق
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

شما میتونی کنکور شرکت کنی
این پذیرش محدود و برای افراد با شرایط آموزشی عالی هست

مسعود
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۸ ب٫ظ

سلام ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدبن یا به ایمیلم بفرستین.من شرایطی را که اعلام کردین را داراهستم فقط جزو سه رتبه اول نیستم و ارشدمم بالینیه می خواستم ببینم برا دکترای عمومی منو قبول می کنند؟ در ضمن دانشگاه خودمون هم دکتری عمومی داره.

ندا
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۱ ب٫ظ

سلام
چرا معدل کارشناسی هم لحاظ میشه ؟ آخه این چه وضعیه.
کم کم معدل دیپلم و سیکل هم اضافه میکنن.
دوستان خواهشا به این قانون اعتراض کنید…
ما که نمیتونیم به عقب برگردیمو معدلمونو بالا ببریم

م-م
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

شما باید سعی میکردی از همون اول درست درس بخونی:)

ندا
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  م-م

شما براساس چه چیزی اینجوری قضاوت میکنید؟
شما دیدید که ما نخوندیم یا سعیمون رو نکردیم…

وحیده
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  م-م

آخه چه کاریه ؟ مگه از همون اول همه دانشگاهها یکیه و همه تو یه سطحند ؟؟؟؟؟خواهشا یکم منطقی فکر کنید .

امین
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ

با این حساب…دیگه شرط رتبه اول دومی برداشته شده دیگه نهٌ؟؟….یا باید اول رتیه اول دوم ورودیت باشی بعد این شرایط رپ داشته باشی

شیرین به زهرا و فرید
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ

زهرا شما دو سالت تموم شده.این شرایط واسه ورودی ۹۰ و ۹۱ است که دو سالشون تموم نشده.
فرید شما که ورودی ۹۰ هستی می تونی از این طریق شرکت کنی.من هم ۹۰ هستم.امسال سال آخره و سال بعد دیگه نمی تونیم شرکت کنیم.چون ۲سالمون تموم می شه.

فرید
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

سلام. من درتاریخ ۲۷ شهریور ۹۲ از پایان نامه خود درمقطع ارشددفاع کرده ام و دانشجوی یک دانشگاه دولتی بوده ام که دربین ورودی های خود نفر اول شده ام آیا هنوز می توانم در دکتری بدون آزمون استعداد های درخشان در سال ۹۴ ثبت نام کنم.

zahra
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام من سال ۹۱بهممن ماه فارغ التحصیل شدم و نفراول دوره کارشناسی و نفردوم در کارشناسی ارشد با معدل ۱۷.۹۱ از دانشگاه تربیت مدرس هستم آیا دوسال برای من تمام شده و نمیتونم بدون کنکور ثبت نام کنم؟

سوال
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

من ورودی ۹۰یک دانشگاه غیرانتفاعی هستم و مرداد امسال فارغ التحصیل شدم(یک ترم سنوات داشتم)،سوالم اینه که منم میتونم اگه شرطه معدل روداشته باشم بدون کنکور وارد دکترا شم؟

صادق
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

به نظر من همون کنکور بدی بهتره
با توجه به غیرانتفاعی بودن دانشگاه ارشدت بعیده که جایی شما رو بگیره

آزی
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

دوستان اصلا خودتون درگیر استعداد درخشان نکنید. استعداد درخشان فقط از دانشجوهای خودشون برمیدارن. منم دوسال خودم درگیرش کردم. کنکور بدین بهتره

پریچهر
آبان ۲۲, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  آزی

اینطور نیست که از دانشجوهای خودشون بردارن. من واسه دانشگاه خودم شرکت کردم و از همه ی شرایط برخوردار بودم اما اساتید محترم من رو نپذیرفتند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلبخواهی انتخاب می کنند.

nn
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

منابع آزمون دکتری کی اعلام میشه؟

S.T
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  nn

فردا

لاله
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

شامل دانشگاه ازادی ها هم میشه؟

خیر . پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد شرایط متفاوتی دارد.

دانشگاه آزادیها
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

بله طبق آیین نامه امسال می تونید.

آرزو
آبان ۲۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۶ ب٫ظ

یعنی پذیرش ارشدیای آزاد تو دکترای استعداد تحصیلی سراسری امکانداره من گمون نکنم