بازتاب اعتراض متقاضیان دکتری بدون آزمون در وبلاگ نوه ابراهیم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در مطلب جدید وبلاگ خود درخواست های کاربران پی اچ دی تست از ایشان در زمینه پذیرش استعداد درخشان دکتری را منتشر کرده است.

به گزارش پی اچ دی تست ، دکتر نوه ابراهیم، استاد دانشگاه خوارزمی و مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از عوامل کلیدی تدوین آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان هستند.

اعتراضات داوطلبان در زمینه آیین نامه پذیرش بدون آزمون که در وبلاگ ایشان منتشر شده اند بیشتر حول موضوعات زیر است:

1- اعتراض به ضروری بودن نمره زبان انگلیسی و سطح بالای نمره خواسته شده

2- اعتراض به ضرورت بالا بودن معدل دوره کارشناسی

گفتنی است در آیین نامه جدید استعداد درخشان کسب نمره 70 آزمون MSRT (یا معادل آن در آزمون های دیگر) و معدل دوره کارشناسی بالای 16 از شروط لازم پذیرش اعلام شده است.

برای ورود به وبلاگ دکتر نوه ابراهیم کلیک کنید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

114 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزناز
شهریور ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ

سلام. خانم ها و آقایون استعداد درخشان به نظر شما کسب امتیاز ۷۰ سخت نیست اون هم از مقاله های مستخرج از پایان نامه، خواهشا همتون پیگیر باشید که ان شاء الله سطح امتیاز قبولی رو بیارن پایین تر . واقعا سخته کسب امتیاز ۷۰

رضا
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام بنده شرایطی دارم که این قانون باعث شده از ادامه تحصیل منع بشم
بنده دارای دو مقاله پژوهشی چاپ شده در مجلات دانشگاه بیرجند وگیلان هستم معدل کارشناسیم ۱۷/۳۱ و معدل ارشدم با پایان نامم ۱۷/۴۴و بدون پایان نامه۱۶/۹۸وبخاطر دوصدم نمیتونم از این امتیاز استفاده کنم
امسال هم اخرین ساله که میتونستم شرکت کنم
حالاشما بگید من چیکارکنم

میلاد
اسفند ۸, ۱۳۹۳ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

من اگر بودم شما رو دعوت میکردم

ahmad
بهمن ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۷ ب٫ظ

مدرک زبان را تا زمان آزمون جامع به تاخیر بندازید لطفا

شاگرد اول
بهمن ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ق٫ظ

پایان نامه های رتبه برتر هر سال در هر رشته باید بدون آزمون و مسائل دست و پا گیر به در مقطع دکتری پذیرش و هدایت گردند چون این افراد حرفی جدید و پارادیم نو در رشته خود خواهند داشت و مطمئناَ تاثیر گذار خواهند بود و گرنه از یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد انتظار نمی رود همانند دانش آموزان مقطع دیپلم فقط مطالب را حفظ و در جلسه امتحان روی برگه خالی و نمره معدل بالا رود و دو روز بعد کل مطالب از یادش برود. در این پذیرش حتماَ به کارکردهای افراد و قابلیت آنها توجه شود. اگر معدل لحاظ می شود پس چرا معدل مقطع دیپلم و شاگرد اولهای آن مقطع که همه می دانند نسبت به دو مقطع بالا سخت تر است لحاظ نمی شود؟ خواهش می کنم توجه و بازتاب دهد و این حالت به عدالت و شناسائی افراد برتر و واجد شرایط کمک و نتیجه مطلوبی در آینده در هر رشته و کشور خواهد داشت.

پایان نامه
بهمن ۲۸, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ق٫ظ

به نظر من در دکتری بدون کنکور باید اولین ملاک نوع، سطح و رتبه پایان نامه دانشجویان ارشد باشد و همه دانشجویان می دانند نمرات بخصوص در مقطع ارشد تابع نظر و میل استاد است و بالطبع نیم نمره معدل بالا و پایین سطح و مستعد بودن فرد را نمی تواند نشان دهد اما در پایان نامه های تاب حتماَ دانشجو باید خاک بخورد و استخوان بشکند تا پایان نامه ای رتبه اول ارائه دهد.

علی
بهمن ۲۸, ۱۳۹۳ ۷:۵۳ ق٫ظ

در دکتری بدون کنکور اگر قرار باشد استعدادهای درخشان مطرح و جذب شود مهمترین شرط برای شناخت استعدادها قبل از معدل کارشناسی و ارشد معدل مقطع دیپلم که اساس کارائی و قابلیت فرد است باید لحاظ و معدل سایر مقاطع باید از طریق دانشگاه ها تعیین تراز شود چون تمام اساتید دانشگاهها در یک سطح نمره نمی دن.

نمره زبان
بهمن ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام من لیسانسم شهید بهشتى با معدل ۱۷ و ارشدم دانشگاه علامه با معدل ۱۹.۳۳ شاگرد اول و نمره پایان نامه ام ۲۰ بوده حالا به خاطر مدرک زبان نمیتونم تو مصاحبه شرکت کنم. خواهش میکنم رسیدگى کنید. حداقل به روز مصاحبه تغییرش بدین.با تشکر

سوزان
بهمن ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان .
عزیزان اینحا سایتی هست که برای تبادل نظرات گذاشته شده و مسئولین محترم در این زمینه نهایت تلاش را کرده و
می کنند . شاید بهتر باشه کمی منطقی تر فکر کنیم و در عین حال مودبانه با هم صحبت کنیم . من خودم یکی از داوطلبین آزمون دکتری ۹۲ و ۹۳ بودم . متاسفانه با وجود رتبه ی تک رقمی و داشتن نمره ی زبان و کلی مقاله آی اس آی براحتی از مصاحبه موندم . ضربه ی روحی سختی خوردم . اما حالا در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستم .

h
بهمن ۲۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

پس چرا هیچ تجدید نظری نمی کنند, دانشگاه یزد فراخوان داده با آیین نامه جدید, یه کاری بکنید…

سهیلا
بهمن ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

دوستان من مطمئن هسنم که خدای مهربان و عادل جواب زحمات همه ی ما رو خواهد داد.و از دوستان منقد صرف میخواهم درست قضاوت کردن و منطقی بودن و احترام گذاشتن به زحمات همه مثلا بنده که سه سال کار پژوهشی سخت داشتم و کلی مقالات پرفکت با ایمپکت بالا ولی ایین نامه شاملم نمیشه، رو یاد بگیرند.چون هیچ کدام ما کامل نیستیم و همواره باید در پی کسب علم و دانش متواضع و فروتن باشیم.نه با گرفتن یک مدرک دکتری یا چه بسا دانشجوی دکتری شدن دیگران را مورد تمسخر قرار بدهیم.

لیدا
بهمن ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

بله همینطوره سهیلا جان

سارا
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

دوستان به نظر من تو همین ۴۰ روز بشینین درس بخونین استعداد کلی دردسر داره و اکثر دانشگاهها فقط دانشجوهای خودشون رو پذیرش میکنن

فاطمه
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سارا جان من تمام شرایط شرط معدل رو دارم، فقط مدرک زبان ندارم و به امید شرط معدل کنکور امسال رو ثبتنام نکردم، بعد از کنکور این آیین نامه رو دیدم، حالا شدم از این جا مونده و از اون جا رونده.

رازی
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام، خواهش میکنم برای مدرک زبان یه مهلت شش ماهه بدین. من خودم از اول دوره کارشناسی خوب درس خوندم و نفر اول شدم که با معدل برم دکتری. اما متاسفانه در آیین نامه امسال دیدم که مدرک زبان اضافه شده، حالا دیگه فرصتی برای گرفتن مدرک زبان ندارم و مجبورم به خاطرش یکسال دیگه صبر کنم، خواهش میکنم یه تجدیدنظری در این آیین نامه داشته باشید.

علی
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  رازی

لطفاً در وبلاگ دکتر نوه ابراهیم اینو بذارین

saeed
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان

دکتر نوه ابراهیم گفته بودند که باید با معاون آموزشی وزارت علوم جلسه ای تشکیل دهند.

بیاین همگی به معاون آموزشی وزارت (جناب دکتر مجتبی شریعتی نیاسر) ایمیل بزنیم و خواسته هامون رو مطرح کنیم تا شاید این جلسه زودتر تشکیل شود.
ایمیل دانشگاهی دکتر شریعتی: mshariat@ut.ac.ir

ستار
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  saeed

سلام بچه ها همه به ایمیل بالا اعتراض کنید همه با هم تا نتیجه بده…

طرح پژوهشی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۱ ب٫ظ

آیا امتیاز طرح پژوهشی مرتبط با موضوع پایان نامه همانند مقاله علمی و پژوهشی بوده و در بند ۱ آئین نامه قرار می گیرد؟؟

الهام
دی ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام خدمت مدیریت سایت. سوالی داشتم ، اینکه ایا همه رشته ها فراخوان دکتری بدون ازمون دارند؟ و اینکه بنده با مدرک زیست گیاهی می توانم رشته هایی که در دفترچه دکتری برای ما مجاز اعلام شده در پذیرش بدون ازمون هم شرکت کنم یا محدودیت دارد مثلا رشته نانوزیست فناوری یا بیوتکنولوژی گیاهی؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید

سلام
بله تقریبا همه رشته ها به صورت بدون آزمون هم پذیرش دارند.
در پذیرش بدون آزمون هماهنگی رشته کارشناسی ارشد و دکتری لازم است و تشخیص این امر به طور معمول بر عهده گروه آموزشی دانشگاه مورد نظرا ست.

محمد
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۷ ق٫ظ

من مظمئن هستم شرایط معدل رو بر میدارن
زیاد ناراحت نشین

رها
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعا؟ اقا محمد از کجا مطمئن اید؟من لنگ معدل کارشناسی ام

محمد
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رها

منم معدل کارشناسیم برام مشکل ابجاد کرده و طی تماسی که با وزارت علوم داشتم گفتم آئین نامه در حال تجدید نظر هست.
شما هم به وبلاگ دکتر نوه سری بزنید و اعتراض خودتون را در خصوص معدل کارشناسی شرح دهید.

رها
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنون از راهنماییتون

مصطفی
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

سلام من معدل کارشناسیم ۱۸/۲۱ومعدل ۳ترم ارشدم بدون احتساب پایان نامه۱۸/۱۲ شده..میخواستم بدونم اگه ۵ترمه تموم کنم می تونم از سهمیه دکتری بدون آزمون استفاده کنم؟؟؟

Nina
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مصطفی

بله می تونی

فرناز
دی ۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۴ ب٫ظ

با دکتر فرهادی تماس بگیرید
از طریق لینک زیر و اعتراض کنید

http://www.irna.ir/fa/page/222/

نیما
دی ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۰ ب٫ظ

من ارشدم را در یکی از دانشگاه های تهران با معدل بالای ۱۷ تمام کردم و بیش از ۴ مقاله پزوهشی و کنفرانسی دارم. همچنین نمره دفاع پایان نامه بنده ۲۰ شده است. ایا واقعا انصاف است بخاطر معدل ۱۵٫۷۴ لیسانس استعداد درخشان نباشم؟

adel
دی ۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

بلی دوست من. انصاف است. دانشجو باید بنیه علمیش تو کل تحصیلش قوی باشه. نه اینکه …!!!

Nina
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  adel

عادل عزیز داداش گلم انگار شما دانشگاه نبودی و خبر از نمره دادن ها ی بی معنی و نمره کم کردن های بی دلیل استادا نبودی خیلی دانشگاه هاها مثل اب هوردن معدلت رو می کوبن خود من استادی داشتم که میگفت بیسا مال خداست اگه کتابو کلا براش روی برگه میتوشتی بالاتر لز ۱۶ بهت نمیداد از این استادا هم که در کشور ما کم نیست اقا نمره اصلا نشان استعداد درخشانی نیست درصدیش تحت تاثیر سلیقه و جو استاد و دانشگاس تا توانایی فرد

adel
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Nina

دوست من محض اطلاعت، من دانشجوی سال ۲ دکتری با کنکور هستم. تو لیسانس شاگرد اول کلاس بودم با یک نمره اختلاف تو معدل کل نسبت به نفر اول. تو ارشدم با ۰.۱ اختلاف شدم دوم کلاس و نشدم استعداد درخشان، بلکه شدم استعداد تاریک!! دکتری هم نشستم درس خوندم و با کنکور قبول شدم.
از این چیزایی هم که میگی منم خبر دارم. ولی این چیزا معمولا برا همه یکسانه. شاید بعضی تفاوتا باشه. ولی خیلی تاثیرگذار تو ۱۴۴ واحد لیسانس نمیتونه باشه!

نیما
دی ۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  adel

آقای عادل خان معمولا هم قشرها هوای همدیگرو دارند و شما نیز باید هوادار ما باشید نه اینکه به کنایه به من بگویید بنیه علمی شما ضعیف هست.
به نظرم شما شرایط استعداد درخشان امسال را دارید ولی رزومه خوبی جمع نکرده اید و یه همکلاسی با رزومه بسیار قوی دارید که او برخی شرایط استعداد درخشان را ندارد و شما نگران این قضیه هستید.
و مطمئن هستم که دانشجو دکترا نیستید چون دانشجو دکترا خرش از پل گذشته و به این سایت سر نمیزنه و شما در فضای مجازی هر دروغی مبنی بر شاگرد اولی لیانس و … را میتوانید بگویید (ببخشید شما اصلا دانشجوی دکتری ام آی تی هستید..)
لطفا راجع به چیزی که نمیدونید قضاوت نکنید من هم میتوانم از دانشگاه لیسانس و شراط سخت اون دانشگاه بگم و بگم رتبه چند کنکور سراسری لیسانس بودم (لابد الان در جواب، توهمات شما گل میکند و میگویید من هم رتبه مثلا ۵ کنکور لیسانس بوده ام، منتظرم…)

محمد
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  adel

شما بنیه علمی را در چی میدوند. فقط حفظ کردن مطالب؟
من دو کتاب در دوران ارشد نوشتم و نفر اول کلاسم ولی به خاطر معدل ۱۴ کارشناسیم باید محروم بشم/
پش معنای بنیه علمی فراتر از ایناست دوست عزیز/ پس لطفا هی نگو بنیه علمی/
دانشجو دکترا بایذ فراتر از اینا فک کنه

نیما
دی ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام استاد عزیز و دلسوز
بنده دانشجو ارشد تهرانم و کارشناسی پیام نور و خودتان میدانید شیوه اامتحان و منابع امتحانی به کل سراسری بوده و سوالات طراحی شده هماهنگ و اغلب تستی یعنی ریاضی استاتیک زبان باید از چهل بیست رو بزنی قبول بشی عین یعنی پنجاه درصد و اگر در کنکور هم بتوانی یه نابغه حال انصاف است یهو معدل شانزده شود
من توی یک سال چهارده مقاله نوشتم و گفتم پژوهش اما متاسفانه دیدم در دانشگاه خیلیا راحت بودن سختی بدلیل رابطه مقاله شون تو مجله هم چاپ شد و من ناامید
آقای دکتر من نمیگم شرایط رو تغییر بدین خیلیا از قصد خودشونو پنج ترمه میکنن تا فرصت خواندن داشته باشن خب این یعنی سو استفاده مسلما انها کار علمی بیشتر کرده ان
استاد واقعا خسته شدم دیگر امیدی جز خدا ندارم
خواهشا حرف ما رو بخونین

دکتری قبول شده با استعداد درخشان
آذر ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

قبلا هم من اینجا گفتم استعداد درخشان درد سر زیاد داره اگه حوصله دارید کنکور بدید

فیزیولوژی
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

من یه سوالی دارم چند وقته تو دانشگامون صحبت میشه علاوه بر پذیرش به صورت استعداد یه پذیرشم هست به صورت برگزیدگان علمی که نفرات اول ورودیها میتونن شرکت کنن کسی در این زمینه اطلاع داره راهنمایی کنه یا برگزیدگان و استعداد شرایط جفتشون یکسانه؟؟؟؟

مهسا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

سلام دوست خوبم. هر دو یکی هستش.

حمید
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۳ ق٫ظ

سلام دوستان
بنده ارشد حقوق خصوصی میخونم.
۴ مقاله علمی – پژوهشی چاپ شده دارم.
معدل لیسانسم ۱۷.۴۹
معدل ارشد ۱۸.۹۵
فقط مدرک زبان فرانسه دارم. DELF B1
به نظر شما قبول می کنند این مدرک زبان رو؟
اصلا مدرک زبان اجباری هست؟

مهسا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام. مدرک زبان انگلیسی اجباری ه و باید یک از مدارک تولمیو، تافل، ایلتس و یا msrt رو ارائه بدید.

رها
بهمن ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا جان. شما شرایط انتقالی در دکتری را میدونید اصلا میشه انتقالی گرفت؟ من میخوام برم دانشگاهی که ارشد خوندم امسال دکتری اورده به نظرتون امکانش هست؟ لطفا راهنماییم کنید ممنونم

مهسا
بهمن ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام رها جان. خیر، جابجایی تو تحصیلات تکمیلی امکان پذیر نیست.

امین
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ق٫ظ

اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی از دانشگاه شهید چمران اهواز، داوطلب شرکت در دوره دکتری بدون کنکور رشته مهندسی مکانیک می باشم که متاسفانه علیرغم داشتن تمامی شرایط به غیر از شرط نگذشتن ۲ سال از دوره فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد (که برای ایشان به دلیل تعهد سه ساله دوره سربازی به دانشگاه پیام نور و نداشتن حق شرکت در دوره دکتری در دوره سربازی به سه سال رسیده است) این امکان را طبق آیین نامه جدید از دست داده ام. در حالیکه بیشتر پژوهش های اینجانب در این سه سال انجام گرفته است. (دارای ۱۷ مقاله و یک ثبت اختراع می باشم)
لذا اینجانب یک پیشنهاد دارم که حق امثالی مثل من با توجه به رزومه زیر از بین نرود.
به جای اینکه به طور مطلق ۲ سال را مد نظر بگیرند. یک تبصره در کنار آن لحاظ کنند که به ازای هر مقاله علمی پژوهشی بیشتر (علاوه بر دو مقاله علمی پژوهشی اجباری) به طور مثال ۶ ماه به ۲ سال اضافه گردد.

Nina
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

دقیقا موافقم ای کاش به گوش مسولین برسه

بهار
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  امین

به ازای هر سال گذشت از دوسال، یک مقاله ISI رادر نظر میگیرند و با توجه به آنچه تا کنون اجرا میشده شما شرایط را دارید

آیدا
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

سلام

من خودم با این شرایطی که اعلام شده شرایطش رو ندارم !

به هر حال استعداد درخشان یعنی کسی که از بقیه یه کم بالاتر هست

اگه قرار باشه آسون بگیرند که همه قبول می شن!

ملیحه السادات
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام شماکه بعضیاتون واقعا از نظر رزومه قوی هستین چرا سخت مگیرید بیاین استعداد درخشان خوب آزمون روشرکت کنید با ی کم خوندن رتبه رو میارین و الانه هم که ۳۰ درصد ازمون بیشتر نیست.مدرک زبانم در حد ۵۰ کافیه و همتون دارین. پس اینقدر ایمیل به اقای نوه ابراهیم نزنید
انشاا تو ازمون قبولین

نازنین
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ

بله شما که این حقو نداری بایدم اینو بگی ..

ولی که ما این حقو داریم و دارن ازمون میگیرن معلومه که ناراحتیم..

ضمنا شاید کسی به هر دلیلی که به خودش مربوطه نخواد یه سال عقب بیفته و کنکور بده..این که پیچیده نیست!!!

محمد
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۱ ق٫ظ

شما لطفا نگران آقای دکتر نباشد. مث اینکه شرایط خیلی خوب به دردتون خورده

آرش
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ب٫ظ

با سلام
معدل لیسانس برای همه دانشگاه ضریب یکسان داره یا هر دانشگاه فرق می کنه؟

مهسا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

در پذیرش استعداد درخشان برای معدل ضریبی درنظر گرفته نمیشه و همه یکسانه.

حمیده
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۵۱ ب٫ظ

سلام
دوستان آرزوی موفقیت دارم برا همه تون. من تمام شرایط استعداد رو غیر از معدل لیسانس دارم بارسال دانشگاه محل تحصیلم پذیرش نداشت متاسفانه، امسال هم با این وضع آیین نامه جدید منتفی. سعی میکنم برا آزمون خودمو آماده کنم.
یه سوال دوستان!! به نظر شما اینکه چنین موجی راه انداختند اصلا جای امیدی برای تغییر آیین نامه هست؟!
امیدوارم شرط معدل لیسانس برداشته بشه.

نازنین
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمیده

به وبلاگ دکتر نوه ابراهیم برید نظر بزارید و بهشون ایمیل بزنید …حداقل کاربی هست که میشه انجام داد

آشنا
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۳۷ ب٫ظ

یه مورد دیگه هم که خیلی اهمیت داره و باید اصلاح بشه :
حق شرکت تنها دو سال پس از پایان تحصیل در دکتری بدون آزمون هست که در مواردی واقعا تضییع حقوق برخی دانشجویانه.
مثلا دانشگاه علامه امسال در برخی رشته ها اصلا پذیرش دکتری نداشت. بچه هایی که امسال سال دومشون بود واقعا حقوقشون ضایع شد . چون سال اول طبیعتا رزومه خوبی نداشتیم. سال دوم که رزوممون قوی کردن دیگه دانشگاه علامه رشته مارو نگرفت. سال سوم هم دیگه نمیتونیم شرکت کنیم.
بنابراین باشد شرایط طوری تغییر کنه که دانشگاه هایی که یک سال در برخی رشته ها، دانشجو نپذیرفتن؛ سه سال بعد از فارغ التحصیلی به دانشجویان اجازه شرکت بدن.

jh
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

من ارشدم را در یکی از دانشگاه های تهران با معدل بالای ۱۷ تمام کردم و بیش از ۴ مقاله پزوهشی و کنفرانسی دارم. همچنین نمره دفاع پایان نامه بنده ۲۰ شده است. ایا واقعا انصاف است بخاطر معدل ۱۵.۷۴ لیسانس استعداد درخشان نباشم؟

محمد
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  jh

نه به خدا انصاف نیست
معدل کارشناسی باید بیاد همون ۱۴ یا هم کلا برشدارن

مهدی
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۶:۱۱ ب٫ظ

من شاگرد اول فوق لیسانس رشته صنایع غذایی دانشگاه تهران هستم و معدلم ۱۶.۸۰ هستش..یعنی هیچکدوم از بچه هامون به دلیل سخت بودن امتحانات حتی به معدل ۱۷ نرسیدیم.یعنی ما هیچکدوم نمی تونیم از امتیاز استعداد درخشان استفاده کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

با شرایط آیین نامه جدید، خیر متاسفانه نمیتونید.

منتظر یک رتبه خوب
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

مشکل بنده هم همینه با این تفاوت که معدلم ۱۶/۹۶ هستش ولی نفر اول هم دوره ای هام بودم و جالب اینه که قبل از نهایی شدن این آیین نامه به دفتر آقای دکتر نوه ابراهیم مراجعه کردم و گفتم این شرط بهتره که یا معدل بالای ۱۷ یا نفر اول و ایشونم قول مساعدت دادند ولی متاسفانه اتفاق خاصی نیفتاد به نظرم برای آزمون بخونید خیلی بهتره

sadra
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

این امر در بیشتر دانشگاهها از جمله دانشگاه تبریز نیز هست. متاسفانه این آیین نامه فقط حفظ خط به خط جزوات را در نظر گرفته است. شایدم اونا بیشتر از ما میدونن

زهرا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ب٫ظ

لطفا شماره تلفن دفتر استعداد درخشان را اعلام کنید؟

زهرا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۳۶ ب٫ظ

برای شرکت در دکتری بدون آزمون اگر تمام شرایط را داشته باشیم ولی نمره زبان ۷۰ نباشد چیکار کنیم؟یعنی نمیشه شرکت کنیم؟

مهسا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

خیر نمیتونید. به نظرم بهتره به تولیمو فکر کنید. نمره درنظر گرفته شده برای تولیمو پایین تره.

zinati
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۲۹ ب٫ظ

سلام استاد عزیز و دلسوز
بنده دانشجو ارشد تهرانم و کارشناسی پیام نور و خودتان میدانید شیوه اامتحان و منابع امتحانی به کل سراسری بوده و سوالات طراحی شده هماهنگ و اغلب تستی یعنی ریاضی استاتیک زبان باید از چهل بیست رو بزنی قبول بشی عین یعنی پنجاه درصد و اگر در کنکور هم بتوانی یه نابغه حال انصاف است یهو معدل شانزده شود
من توی یک سال چهارده مقاله نوشتم و گفتم پژوهش اما متاسفانه دیدم در دانشگاه خیلیا راحت بودن سختی بدلیل رابطه مقاله شون تو مجله هم چاپ شد و من ناامید
آقای دکتر من نمیگم شرایط رو تغییر بدین خیلیا از قصد خودشونو پنج ترمه میکنن تا فرصت خواندن داشته باشن خب این یعنی سو استفاده مسلما انها کار علمی بیشتر کرده ان
استاد واقعا از بی عدالتی رابطه بازی و تبعیض خسته شدم و دیگر امیدی جز خدا ندارم
خواهشا حرف ما رو بخونین

adel
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ب٫ظ

بهترین و ایده آل ترین شرایط برای پذیرش دکتری بدون آزمون هست. چون واقعا با این آیین نامه جلوی ورود بی رویه بعضیا که حقشون نیست گرفته میشه.
دمتون گرم..

دانشجوی دکتری
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

نمره زبان خوبه چون اگر کسی زبانش خوب نباشد قابلیت به روز رسانی خود را در عصر اطلاعات که اکثر منابع اطلاعاتی انگلیسی هستند را نخواهد داشت ولی بهتر است نمره زبان از ۷۰ به ۵۰ تقلیل یابد چون نمره ۷۰ کمی غیر معقول به نظر می رسد در مورد معدل کارشناسی هم به نظر بنده بایستی بالا باشد.

سعید
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۰ ب٫ظ

بله صد درصد زبان اهمیت بالایی داره
ولی حرف ما اینه که ماهم مثل پذیرش با کنکور ها زمان برای گرفتن مدرک داشته باشیم. علاوه بر اون دقت کنید که نمره حداقل برای استعداد ۷۰ هست و برای کمکوری ها ۵۰ ان هم با زمان بیشتر

سعید
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۴ ب٫ظ

کسی منکر اهمیت زبان نیست.
استعداد درخشانی ها هم میتونن مثل کنکوری ها فرصت داده بشن برای تحویل مدرک زبان. دقت کنید که حداقل نمره مثلا msrt برای استعداد ۷۰ و برای کنکور ۵۰ هست

siroos
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

واقعادستشون درد نکنه که خیلی زحمت کشیدن شرایط عادلانه است اگه سطح معدل و بقیه شرایط پایین بیاد که دیگه استعداد درخشان نمیشه

مینا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  siroos

من خودم معدل کارشناسی ام زیر شانزده بود الان هم دانشجوی دکترا برق هستم اما با این روش پذیرش دانشجوی ممتاز یا همان استعداد درخشان کاملا موافق هستم باید یه فرقس بین کسانی که زحمت کشیده اند با دیگران باشه……

adel
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام.
مینا خانم کاملا با نظر شما موافقم. چون باید به بنیه علمی افراد مورد پذیرش بدون آزمون، تو کل دوران تحصیلش تو دانشگاه نگاه بشه و نه فقط ارشدش.
عالیست این آیین نامه.

نسترن
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  adel

سلام.
من شخصا کسانی رو می شناسم که معدل لیسانشون بالا بوده ولی تو ارشد حتی درک درستی از پژوهش ندارند.نمره برای برخی ها فقط ببخشید خرخونیه! اصلا وجاهت نخبگی نداره….
درثانی من یک همکلاسی دارم که با استعداد از کارشناسی اومده ارشد.به طرق عجیبی نمره هاش از ۱۴ ۱۵ می رسه به ۱۸!!بعضیا می تونن با نیرنگ و دروغ هم البته در برخی دروس نمره بیارن!!
درثانی معدل رشته به رشته و حتی دانشگاه به دانشگاه فرق میکنه…در ریاضی معدل ۱۴ هم شاهکاره.

تنها
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

بچه ها زبان واعا ربطی به سواد و روحیه کارای پژوهشی داشتن ربطی نداره باید از شرایط اصلی حذف بشه

samira
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  تنها

موافقم

Nina
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۴۹ ق٫ظ

من که بهمن ۹۱دفاع کردم ایا میتونم بدون ازمون شرکت کنم?تا بهمن ۹۳میشه دوسال. از طرفی اگه دانشگاه فراخوان رو قبل فروردین بزاره چی ? لطفا اگر مطمن هستید پاسخ بدین ممنونم

مهسا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Nina

خیر. شما امکان پذیرش بدون ازمون ندارید.

Nina
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۴۵ ق٫ظ

چرا اخه هر سال یه قانون تصویب میکنید پارسال خدلکثر سه سال بود امسال شدع دو سال بابا زتدگی جونا مگه بازیچه دست شماست که اینجوری رفتار میکنید

مهسا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Nina

دوست خوبم در سال های گذشته هم دو سال بود و تنها با دادن مقالات علمی پژوهشی تا به ازای هر نیمسال، تا یک سال قابل تمدید بود. اما متاسفانه یا خوشبختانه در سال های گذشته، دانشگاه قوانین داخلی خودشون رو اجرا میکردند و به آیین نامه وفادار نبودند. اما از امسال اجرای آیین نامه اجباری شده.

حقوق خصوصی
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام جناب آقای دکتر
از شما بسیار سپاس گزارم که مستقیم با دانشجویان در تماسید
آقای دکتر سهمیه استعداد درخشان ناعادلانه است . چرا ؟ چون بنده بجای اینکه به فکر این باشم نمره ۲۰ کلاس را بگیرم . وقتم را به پژوهش و تحقیق می دادم . در ارشد نمره ۲۰ معنی نداره ، دانشجو باید پژوهش گر باشد . بعضی از اساتید هم سلیقه ای نمره می دهند !!
بنده با ۵ مقاله علمی پژوهشی داخلی – یک isi ، و دو همایش و ۱۲ مقاله علمی تخصصی و … معدل ارشدم ۱۶/۹۶ شده ، در حالی که شاگرد اولهای کلاسمان هیچ مقاله و پژوهشی ندارند !!!!!!!!!!!!!!!! من ناراحتم .

روحی
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی

سهمیه استعداد به معنی قبول کردن فارغ التحصیلان معدل بیست یا معدل بالای ارشد نیست.
سهمیه استعداد یعنی نتیجه تلاش مضاعف دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
کسی که خودش رو هم توی عرصه آموزش نشون داده هم عرصه انتشار تحقیقات
کسی که هم تونسته در مدت اندک فارغ التحصیل بشه هم با معدل بالا
کسی که زندگیش رو وقف کسب علم کرده!
کسی که تسلط به زبان های خارجه داشته باشه!
کسی که حد اقل معدل بالای …
دارای مقاله های علمی ….
حد نصاب زبان…
این فرد دعوت میشه برای مصاحبه استعداد درخشان
در مصاحبه هم تمام دانسته هاش مورد کنکاش قرار میگیره.
کاش کمی تحقیق کنیم بعد گلایه.

nasim
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

جناب چرا اینطور برداشت میکنین. ما حرفمون اینه که: ۱-چرا حالا این آیین نامه باید اجرا شه اون هم زمانی که ورودی های ۹۱ بر اساس آیین نامه گذشته برنامه ریزی کردن.
۲- حالا هم که میخواد اجرا شه مشکلی نیست. اما نه با این شروط لازم. کسی از ماها نسبت به نفس معدل کارشناسی و نمره زبان اعتراضی نداره فقط درخواستمون (با استناد به آیین نامه های خودشون) اینه که اینا رو شرط لازم نذارن و براشون امتیاز قائل شن.چون با این وجود خیلیا که زحمت هم کشیدن اصلا نمیتونن شرکت کنن
در ضمن مفهوم استعداد درخشان جزو اون دسته از مفاهیمی است که هر کسی میتونه ازش برداشتی داشته باشه و ملاکهایی رو براش در نظر بگیره. پس به تعداد آدمهای دنیاتعریف برای استعداد درخشان در هر زمینه ای وجود داره و بحث پیرامون این قضیه بی فایده است.

adel
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

احسنت. کاملا موافق نظر شما دوست گرامی هستم.

علی
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

دوست عزیز تسلط به زبان انگلیسی ربطی به استعداد درخشان نداره بعدشم کسی نگفت حذف بشه گفتن مهلت داده بشه مهلت

سمیرا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

کسی که اینا رو جمع کنه از فارغالتحصیلیش دوسال بیشتر می گذره بهتر نیست اول شما تحقیق کنید؟

samira
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  روحی

کسی که این ها رو جمع کنه از فارغ التحصیلیش دو سال بیشتر می گذره

عسل
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

سلام
من
مهساجان میتونین راهنماییم کنین
من به لینکی که گذاشته بودین سرزدم بنظرتون این آیین نامه برای مصاحبه با آزمون هم اجرا میشه؟ چون اگراینطوره باتوجه به مواردی که قیدشده از الان خودمون رو براش آماده کنیم
ممنون

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام عسل جان. عزیزم واقعا هنوز هیچکس دقیقا اینو نمیدونه و حرف از شیوه نامه امتیازدهی مصاحبه دکتری (با آزمون) هست که ابلاغ شده، ولی متاسفانه خود آیین نامه تا حالا منتشر نشده! اما توصیه دوستانه من اینه که با وجودی که این آیین نامه سختگیرانه است (که الیته من باهاش تا حدی موافقم!)، اگه خودت رو براش آماده کنی، انشاا… در هر حال وضعیت خوبی برای مصاحبه خواهی داشت. موفق باشی دوست خوبم

فلسفه اخلاق
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام بر همگی. من هم شخصی رو می شناسم که فارغ التحصیل ارشد آزاد بوده الان دکترای علامه میخونه البته با رزومه خوب

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فلسفه اخلاق

بله با ازمون ممکن هستش.

مهسا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ضمن اینکه برخی دانشگاه ها قبلا این شرط رو نداشتن، اما ایین نامه لازم الاجرای جدید میگه که نباید فارغ التحصیل دانشگاه آزاد باشند داوطلبین.

زهرا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

سلام
یه سوال
من بهمن ۹۲ دفاع کردم ایا سال بعدم میتونم بدون کنکور اقدام کنم؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دوست خوبم، طبق ایین نامه فقط ۲ سال پس از فارغ التحصیلی میتونید شرکت کنید و بنابراین تنها تا بهمن ۹۴ حق استفاده از استعداد درخشان رو دارید. بنابراین جوابتون خیر هستش

رامین
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سه ساله است.
می تونید

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

آقای رامین لطفا اطلاعات غلط ندید. طبق آیین نامه: «۲٫ بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی نگذشته باشد.»

رامین
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

بازم بهتره از دفتر استعداد درخشان دانشگاهتون بپرسین. من شهویور ۹۳ فارغ التحصیل شدم و بهم گفتن فرصت سه ساله داری تا مقاله بدی و از استعداد درخشان استفاده کنی. البته حق با شماست که بعضی از دانشگاه ها تو شرایطشون مهلت دو ساله و حتی یک ساله گذاشتن.

مهسا
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

این در شرایطی بود که دانشگاه ها با ایین نامه داخلی دانشجو پذیرش میکردند. در ایین نامه جدید که از طریق وزارت علوم ابلاغ شده و شرط ۲ سال در اون آورده شده، ذکر شده که این آیین نامه لازم الاجراست.

زهرا
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مرسی دوست خوبم
شما مطمنین؟ چون از بهمن ۹۲ تا بهمن ۹۴ بدلیل این که این فراخوان ها اردیبهشت ما اعلام میشه ینابرین فقط یه بار فرصت استفاده از سهمیه پیش مییاد

Nina
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

عزیزم میتونی حتی اگه قانون دو سال هم باسع شما امسال سال دومت هست عزیزم

مهسا
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  Nina

نینا خانم ایشون فرمودن سال بعد. برای امسال یعنی ۹۴ میتونن. ولی برای سال بعد خیر.

adel
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

بهترین و ایده آل ترین شرایط برای پذیرش دکتری بدون آزمون هست. چون واقعا با این آیین نامه جلوی ورود بی رویه بعضیا که حقشون نیست گرفته میشه.
دمتون گرم.

Nina
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  adel

عادل عزیز شما حق رو در اختلاف چتد صدم می بینی این خق رو کی تعیین میکنه که فک میکنه درسته و عادلانست مگه استعداد یک نفر وابستهوهمین چند تا ملاک سادست یه نقر که دع تا مصاله داره ولی معدلش چند صد کم داره یعنی حقش نیست عجببببببب

سایه
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

باسلام
گناه من چیه که تمام شرایط رو دارم اعم از نمره زبان و معدل ها ولی تلاش کردم برای امسال که مقالات ISI داره چاپ میشه حالا تو آیین نامه جدید نوشته حداکثر ۲سال بعد از فارغ التحصیلی!!! الان امسال بنده سال سوم فارغ التحصیل شدنمه طبق آیین نامه های گذشته فکر میکردم تا ۳ سال میشه. آقای دکتر نبوه ابراهیم کاشکی یک سال قبل تر نسبت به این تغییر هشدار می دادید تا دانشجو بتونه خودشو وفق بده!!

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سایه

دوست خوبم ایین نامه بیش از ۶ ماه هست که اعلام شده

سایه
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

دوست خوبم پذیرش بدون آزمون سالی یکبار انجام میشه! شش ماه پیش دیگر فرصت سال قبل و امسال رو از ما دریغ کرده!

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سایه

نکته دیگه اینه که چون آیین نامه قبل لازم الاجرا نبود، اصولا دانشگاه ها قوانین خاص خودشون رو داشتند و تا جایی که من اطلاع دارم، اکثرشون همین شرط ۲ سال رو داشتند. به هر حال متاسفم و براتون ارزوی موفقیت دارم

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا
کیانوش
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام دوستان
یک سوالی دارم
شرایط استعداد درخشان کجا نوشته شده؟
اگه دوستان محبت کنند شرایط رو بفرمایند ممنون میشم
آیا شامل کسانیکه مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد گرقتند میشه یا خیر؟

سعید
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  کیانوش

دوست عزیز دانشگاه ازاد رو رد میکنند هر دانشگاهی برین برا مصاحبه .

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  کیانوش

خیر، شامل فارغ التحصیل دانشگاه ازاد نمیشه!

shamim
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

با سلام نمیدونم چرا دوستان اینجوری برخورد میکنند. من میشناسم کسی که ارشد آزاد خونده الان داره دکترا امیرکبیر میخونه ولی اون خانم رزومه خوبی داشتند پس هیچ چیزی غیر ممکن نیست میتونین برای دانشگاههایی که این ملاک نیست درخواست بدین

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  shamim

شمیم جان، طوری برخورد نکردیم عزیزم. قضیه با ازمون متفاوته و بله صد در صد ایشون شانس دارن. اما از شرایط آیین نامه جدید دکتری بدون ازمون این هستش که فارغ التحصیل دانشگاه ازاد نمیتونه از این سهمیه استقاده کنه. ضمن این که این آیین نامه لازم الاجراست و مثل آیین نامه گذشته نیست که اجباری نباشه.

shamim
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

دوست عزیز من تمام این مسایل رو میدونم اون خانم هم از طریق بدون آزمون پذیرش شدن. بحثم اینا بعضی دانشگاهها مثل همین امیرکبیر اصلا به آیین نامه کاری ندارند و براساس مقررات داخلی خودشون که تو سایت هم هست اقدام به پذیرش میکنند

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  shamim

شمیم جان، در سال های قبل آیین نامه اجباری نبود، اما از سال ۹۴، اجرای آیین نامه اجباری شده.

سعید
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ

خوبه که اینطوری . اعتراض به چی دارند !!!!