لزوم تدوین یک سند راهبردی در پذیرش مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متاسفانه هنوز یک سندراهبردی در پذیرش تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه آموزش عالی نیز به همین معضل بر می‌گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت:  به همین علت شاهد اقدامات بی ضابطه و افسار گسیخته از سوی برخی دانشگاه‌ها و موسسات در حوزه آموزش عالی هستیم.
دکتر رضا صابری تصریح کرد:‌ این تاسف بار است که هنوز یک نیاز سنجی جامع در بخش تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و اکنون مرکز پژوهش‌های مجلس در تلاش است با کار گروه‌هایی که در این زمینه تشکیل داده به یک جمع بندی نهایی رسیده و بتواند طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد را به تصویب رسانده و این دو حوزه حساس را ساماندهی کند.
وی تصریح کرد: در جلساتی که در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار گردید روسای دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند و نظرات آن‌ها نیز در طرح سنجش و پذیرش اعمال گردیده است اگر این طرح در کمیسیون تایید نشود در صحن به رای گذاشته و مصوب می‌شود و دیگر بهانه‌ای برای انجام ندادن و تعهد نداشتن به آن پذیرفتنی نخواهد بود.
وی با بیان این که در این طرح سعی شده به حداقل مطالبات نظام آموزش عالی رسیدگی شود خاطر نشان کرد: این طرح جامع شامل تمامی موارد ضعف در حوزه آموزش عالی چه به لحاظ سنجش و چه پذیرش و مصاحبه‌ آزمون است و در صورت تصویب می‌تواند تغییرات ساختاری در این دو مقطع مهم تحصیلی ایجاد کند.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

من هم خیلی موافقم

هواشناسی
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۷:۲۲ ب٫ظ

من با سختی خیلی زیاد و تلاش بی وقفه و شبانه روزی و گذشتن از خیلی چیزها تونستم دکتری قبول بشم واقعا تاسف باره که با این پذیرش های بی رویه تا این اندازه ارزش دکتری پایین اومده هرکی رو می بینی داره یه جایی دکتری می خونه
واقعا افسوس بعد از این همه تلاش باز هم امیدی به آینده کاری نیست دیگه نمی دونم ما به کجا می ریم
خیلی ها هم می گن شما چیکار دارین شما که قبول شدین ولی خداییش به آینده فکر کنین! مگه وضع کارشناسی ارشدو نمی بینین چه افتضاحی شده دیگه هیچ ارزشی نداره
پس حکایت علم بهتر است یا ثروت رو باید عوض کنیم بگیم ثروت!

سحر_دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هواشناسی

سلام. با این افزایش ظرفیت بار مالی کمتر نشد که بیشتر شد!!!

rahman
آذر ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  هواشناسی

کاملاً موافقم
واقعاً این افزایش بی رویه ظرفیتها کار کاملاً اشتباه و منفعت طلبانه بود.

تجدید نظر در افزایش بی رویه پذیرش ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی
آذر ۸, ۱۳۹۳ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  rahman

ما که با بدبختی دکترا قبول شدیم یهو کلی آدم که درصد های منفی و صفر دارند دکترا قبول شدند و هیچ معیار سنجشی بین ما که به سختی قبول شدیم و انها که بدون هیچ تلاشی قبول شدند وجود نداره واقعا مجلس باید بصورت جدی در این مسئله ورود کند و مصوبه قابل قبولی به تصویب برسانند.
تشکر از مدیریت سایت .

رضا
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۷:۱۷ ب٫ظ

واقعأ پذیریش بی رویه دکتری جز بیکاری، بی ارزشی علم و دانش و نامیدی جوانان از ادامه تحصیل عایدی و نتیجه دیگری برای کشور ندارد.

مینا
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

من از مجلس تقاضا دارم فکری اساسی برای مقطع دکترا بکنه که اینطور هر دانشگاهی بدون داشتن شرایط لازم دانشجوی دکترا نگیرد. دانشگاه هایی که حتی صلاحیت شرایط مقطع کارشناسب ارشد را هم ندارند در مقطع دکترا دانشجو پذیرش میکنند

علیرضا
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۴:۴۶ ب٫ظ

خواهشا اینقدر مدرک دکتری رو بی ارزش نکنین.
الان همه دانشگاهها فارغ التحصیل دکتری به جامعه تحویل میدهند. لطفا جلوی این کار رو بگیرید.

توجه توجه
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۴:۳۳ ب٫ظ

دوستان کسی می دونه آخرین رتبه قبولی دکتری معماری چنده؟

نسیم
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۴:۰۰ ب٫ظ

فقط از مجلس تقاضا داریم جلوی پذیرش بی رویه در مقطع دکترا رو بگیرد.تا هم کیفیت اموزشی بالا رود و هم مانع از مدرک گرایی شود.

محمدحسین
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

کاملا موافقم.

دکتر
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

واقعا موافقم