ارزیابی مثبت کمیسیون آموزش از جلسه مشترک با دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با تاکید بر این‌که بر روی دانشگاه آزاد فشار زیادی است، گفت :«دانشگاه آزاد بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید به فعالیت خود ادامه دهد و همگی باید به این دانشگاه، کمک کنیم تا نواقص برطرف شود».

به دنبال نشست تعاملی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که بعد از ظهر امروز – سه‌شنبه – برگزار شد، “جواد هروی” نماینده مردم قائنات و رئیس کمیته آموزش عالی مجلس درباره این جلسه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا گفت: جلسه امروز، با محوریت افزایش ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد، برگزار شده بود. در این جلسه، آقایان فرهادی و میرزاده، دعوت شده بودند که وزیر علوم، درباره پذیرش دوره دکترا در دانشگاه آزاد، توضیحات و نظر این وزارتخانه را اعلام کرد.

وی افزود: آقای فرهادی در این جلسه گفت که مراجع ذی‌صلاح بر ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد نظارت دارند و با تدبیر، این موضوع را پیگیری می‌کنند.

هروی ادامه داد: در جلسه امروز، درباره رشته‌های موجود در دوره‌های دکترا بحثی مطرح نشد؛ چراکه این رشته‌ها، تأیید شورای گسترش را دارد؛ از این رو به لحاظ قانونی، منعی برای جذب دانشجو در این رشته‌ها نیست.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با اشاره به توضیحات رئیس دانشگاه آزاد در جلسه امروز کمیسیون آموزش، گفت: آقای دکتر میرزاده ضمن تبیین مباحث دوره دکترا، اعلام کرد که دانشگاه آزاد در جذب اساتید در دوره‌های آینده، برنامه مشخصی دارد و این دانشگاه، در جهت راهبردهای مقام معظم رهبری در زمینه توسعه و گسترش ظرفیت‌های علمی حرکت خواهد کرد.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان نظرات خود را بیان کردند و به طور مشخص، بنده چند سؤال را از وزیر علوم در این زمینه پرسیدم. زیرا معتقدم علی‌رغم حساسیت‌هایی که وزارت علوم و کمیسیون آموزش مجلس درباره مقطع دکترا در دانشگاه آزاد به خرج می‌دهد؛ چرا درباره فارغ‌التحصیلان دکترای دانشگاه‌ها، به کار گرفته نمی‌شوند.

هروی با تاکید بر اینکه «چرا به اندازه حساسیتی که روی ورودی‌های دانشگاه آزاد وجود دارد، نسبت به خروجی‌های دانشگاه‌های کل کشور حساسیت به خرج نمی‌دهیم؟» ، افزود: متأسفانه ‌اکنون در دوره‌های مختلف تحصیلی، فروش پایان‌نامه، صورت می‌گیرد که تخلفی محرز است ولی با آنها برخورد نمی‌شود. با این حال، نسبت به اضافه ظرفیت پذیرش دوره دکترای دانشگاه ازاد حساسیت نشان می‌دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که به رغم وجود این همه سخت گیری و حساسیت درباره دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد، متأسفانه به مدرک و تخصص آنها کمتر از کسانی که مدرک معادل از دانشگاه‌های خارجی دارند، اهمیت داده می‌شود.

اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد مظلوم هستند

وی با بیان اینکه “بر روی دانشگاه آزاد فشار زیادی است”، گفت: جلسه امروز جلسه خوبی بود و امیدواریم با طرح این مباحث، مشکلات دوره دکترا حل شود و با رفع آنها، تمام رشته‌ها، به صورت کاملا شفاف مقبولیت علمی داشته باشند.

هروی با تأکید بر اینکه “شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و کمیسیون آموزش، خواستار رفع نواقص موجود در برخی دوره‌های دکترای دانشگاه آزاد شدند”، ادامه داد: ما نمی‌خواهیم دوره دکترا را از دانشگاه آزاد بگیریم بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم تا پذیرش دانشجوی دکترا در این دانشگاه مشکلی نداشته باشد.

رئیس کمیته آموزش عالی تصریح کرد: دانشگاه آزاد یک دانشگاه خصوصی است و بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید به فعالیت خود ادامه دهد و همگی باید به این دانشگاه، کمک کنیم تا نواقص برطرف شود. چراکه این دانشگاه یک دستاورد ستبر و قوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه “اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد، طبقه مظلومی هستند”، افزود: گاهی می‌بینیم که اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در تندبادهای مختلفی قرار می‌گیرند؛ در صورتی که این اساتید زحمات بسیاری برای دانشگاه و دانشجویان متحمل می‌شوند ولی از حقوق کمی برخوردارند.

هروی با تأکید بر این‌که «هیچ‌کس نباید ساحت این دانشگاه را مخدوش کند»،‌خاطرنشان کرد: با روالی که رئیس جدید دانشگاه آزاد برای رفع مشکلات در پیش گرفته است، امیدواریم مسائل این دانشگاه در اسرع وقت حل شود تا بتوانیم از موقعیت مناسبت این دانشگاه برای رشد علم کشور بیش‌ از گذشته بهره بگیریم».

همچنین قاسم جعفری در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت : کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود به بررسی نحوه پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد با حضور رئیس دانشگاه آزاد پرداخت.

وی افزود: مسئولان دانشگاه آزاد در این جلسه مطرح کردند که بر اساس قانون و استانداردهای موجود و مجوزهای وزارت علوم و شورای گسترش عمل می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: همچنین کمیسیونی متشکل از نمایندگانی از وزارت علوم و دانشگاه آزاد تشکیل شده تا بررسی های خود را بر اساس ضوابط و استانداردهای موجود انجام داده و نتایج خود را تا پایان اردیبهشت ماه به شورای گسترش اعلام کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

85 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هوشنگ
دی ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ق٫ظ

سلام به هممه دوستان امیدوارم هفته ی خوبی رو پیش رو داشته باشیم.انشاا… وبا توکل به حضرت حق اینهفته ثبت نام ارشد تمام میشودوتکمیل ظرفیت دکتری و ارشدرا نیز با هممیزنن.انشاا…

شاهین
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

من نظرات اقا سعید رو خوندم . منم برا شما نگرانم که این شرایط توی جامعه پیش اومد که باعث شد شما با رتبه خوب اینطوری بشین .
بهتون توصیه میکنم مدرک زبان بگیرید برید خارج از کشور همون جا هم ادامه بدین زندگیتونو

سعید
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

شاهین عزیز دقیقا به این فکر هستم مدرک زبان بگیرم برم.

سعید
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

ما تو رشته مون بعد فارغ التحصیلی طرح داشتیم هم تو لیسانس و هم تو ارشد طرح ۲ ساله که حوق هم می دن و سابقه کاری هم حساب میشه یک روز اومدن گفتند طرح رو تو لیسانس برداشتند یک روز اومدن گفتند ارشد طرح اجباری یک روز گفتند طرح ارشد اختیاری یک روز اصلا چند ماه طرح رو بر داشتند الان هم واسه لیسانس با قانون سفت و سخت من تهرانم اطراف تهران اونم کلی مصاحبه و داشنن سابقه کاری واسه یک بیمارستان اقدام کردم دیدم قبل من ۵۰ نفر اونجان می خوان یک و حداکثر ۲ نفر رو بردارند من خودم مقاله isi از بکی از ژورنال های امریکا دارم وکلی پول خرج کردم بیرون دور های زیادی دیدم الان وضعیت همینه چون فارغ اتحصیل خیلی زیاد شده نیروی طرحی هم اینجوری شده!قبلا خیلی راحت بود

Mehdi
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ق٫ظ

سعید جان
من حرفم در مورد قابلیتهاست مقاله رو به عنوان مثال گفتم
خدایی دانشجوهای خیلی شایسته ای هستند که به هر دلیلی سراسری قبول نمیشن و خارج رفتنم براشون امکان پذیر نیست
شاید ساده ترین پیشنهاد این باشه که بهشون بگیم بخونن برای سال بعد ولی پذیرش بعضی از رشته ها خیلی کمه و ریسک آزمون مجدد بالاست…
خلاصه که باید همه جانبه نگاه کرد به قضیه ی دانشگاه سراسری و آزاد…

سعید
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mehdi

درسته مهدی عزیز

سعید
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Mehdi

مهدی عزیز تو رشته ما تو کارشناسی یک درس با عنوان روانسنجی داشتیم که اصول یادگیری مطرح است خب،از نظر اصول روانسنجی سوالات باید از آسون به سخت شروع بشه،چند سوال کوتاه پاسخ باشه؛چند سوال باز پاسخ و تشریحی و جند سوال تحلیلی… نظر بنده اینه که تا کی آزمون ها باید تستی باشه از لحاظ علمی درست نیست!ما بیشتر چوب همچین آموزشی رو می خوریم واسه لیسانس تستی وارد دانشگاه از جزوه تستی و ارشد ۵ تا سوال هر کدوم ۴ نمره،پارسال در رشته روانشناسی عمومی تو مقطع دکترا تو یک درسی ۶ تا سوال از حافظه اومده بود و ۶ تا ۷ سوال از نظریه پردازی بنام گلبرگ اومده بود اینجور سوال دادن غیر استاندارده،این در حالی است که طراحان سوال به اصول روانسنجی واقفند چون این درس رو گذروندند حنی این درس یک رشته تو ارشد و دکترا محسوب می شه و دیگر اینکه همه چی در حال تغییر است … .پس تا کی این سیستم آموزشی رو خواهیم داشت این سیستم آموزشی عوض نخواهد شد؟؟؟!!!

هوشنگ
دی ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۱۸ ق٫ظ

خدایا دوستان مرا که در این برهه از زمان بخاطر بی برنامه گی مسئولین دانشگاه آزاد از تحصیل و درس عقب افتادن کمک کن که یا امسال تکمیل ظرفیت اعلام بشه و یا تاریخ آزمون به عقبتر تغییر بکنه.خدای من الان نیمه شبه ،به تقاضای ما پاسخ مثبت بده.
تمامی دوستانی که این چند ماه روزی چن بار اینجا سر میزدن امید تکمیل ظرفیت داشتن و هنوز بر حسب عادت و روزنه امید اینجا اینجا سر میزنن.

کمالی
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

ما منتظر تکمیل هستیم، دوستان ناامید نشید که دکتر میرزاده با تدبیر، کارها رو پیش خواهد برد و انشاا… تکمیل دکتری و ارشد همزمان اعلام خواهد شد.

Mehdi
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۲ ب٫ظ

چه سراسری چه آزاد
اگر فردی به عنوان دانشجوی دکتری دارای یکسری قابلیتها باشه مثلا نظریه و روش و زبان بدونه یا بتونه مقاله بنویسه و قدرت تحلیل داشته باشه هرجا درس بخونه فرد شایسته ای خواهد بود

عادل
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۷ ب٫ظ

به نظر من دو تا سیستم آموزشی باید در کشور بوجود بیاد:
۱- دانشجویانی که میخوان با مدرک دکتری استخدام بشوند فقط دانشگاه دولتی درس بخونند. بشرطی که ظرفیت کافی ایجاد کنند.
۲ – دانشجویانی که فقط می خوان از نظر علمی رشد کنند ( شامل مشاغل آزاد و ….) در دانشگاه آزاد درس بخونند.

Ph.D
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

اگه اینجوری باشه باید اول یک پرسشنامه بین داوطلبان توزیع بشه تا تمایل و هدفشون رو انتخاب کنن!!
فکر خوبی بود.

سعید
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Ph.D

اکثر رشته ها عملی هست اگه آزمایشگاه یا با بیمارستان ها قرارداد نبندند مشکل با خواندن کتاب حل می شه؟اونجوری اگه بود همه تو خونه می نشستند و کتاب و مقاله می خونندند،آقا مهدی اینجوری نیست.

بهرام
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

با نظر آقا عادل گل کاملاً موافقم. موفّق باشید!

احمدرضا
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

کارکرد دانشگاه آزاد پرگماتیسمی است و عمل گرا است و لازم هست که ثبت اختراع و توانمیدهای دانشگاه آزاد را ببینیم بی انصافی محض است که بگوییم خوشبختانه فلان دانشگاه و متاسفانه دانشگاه آزاد.دانش اندوختدگان دانشگاه آزاد موظف هستند که چنان پشتکار نشان دهند تا توفیق شان، خیرکننده باشد.ای کاش جایی را برای نشان دادن توانایی دانشگاه آزادی ها قرار می دادند تا نشان دهند که چه سرمایه هایی هستند.

محمد
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

حداکثر دانشجو دکتری در هر کلاس حداکثر باید ۵ نفر باشد زیرا کلاس دکتری بایستی به صورت کنفرانس و سوال و جواب مداوم استاد- دانشجو باشد. که رعایت این مساله خیلی مهم را خوشبختانه امسال در دانشگاه های دولتی و پردیس های دولتی شاهد بودیم.
اما در دانشگاه آزاد خیر…

h
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

رشته های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران (در حال نهایی شدن) : رشته مقطع اپیدمیولوژی دکتری تخصصی (PhD ) اقتصاد سلامت آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت اخلاق پزشکی بیولوژی تولید مثل بهداشت محیط بیو شیمی بالینی بهداشت حرفه ای پزشکی مولکولی توکسین میکروبی حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین زیست فناوری پزشکی سیاست گذاری سلامت ساست های غدا و تغذیه سالمند شناسی سلامت در بلایا و فوریت ها فیزیوتراپی فیزیولوژی پزشکی فیزیک پزشکی قارچ شناسی پزشکی مطالعات اعتیاد مهندسی پزشکی (بیو الکتریک) مهندسی بافت نانو فن آوری پزشکی ویروس شناسی پزشکی هماتولوژی اختلالات کف لگن در زنان دوره فلوشیپ تروما در جراحی عمومی جراحی کولورکتال طب روان تنی طب مادر و جنین ناباروری آنکولوژی زنان بیهوشی مغز و اعصاب طب تسکینی رادیولوژی مداخله ای مراقبت های ویژه کودکان اقدامات مداخله ای قلب و عروق کودکان HIV/AIDS بالینی جراحی سر و گردن آلرژی و ایمونولوژی بالینی دوره فوق تخصصی روماتولوژی کودکان طب نوزاد و پیرامون تولد گوارش و کبد بالغین قلب کودکان گوارش کودکان غدد درون ریز و متابولیسم عفونی کودکان روانپزشکی کودک و نوجوان روماتولوژی خون و سرطان بالغین رشته های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(در حال نهایی شدن) : مقطع رشته دکتری تخصصی (PhD ) آمار زیستی آموزش پزشکی انفورماتیک پزشکی انگل شناسی ایمنی شناسی باکتری شناسی بهداشت باروری روانشناسی بالینی ژنتیک پزشکی علوم تشریحی علوم تغذیه علوم اعصاب علوم و اعصاب غذایی فارموکولوژی فیزیو تراپی فیزیولوژِی مدیریت اطلاعات سلامت دروه فلو شیپ آسیب شناسی پوست مراقبت های ویژه گلوکوم سم شناسی بالینی بیماری های… ادامه نظر»

مریم
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ق٫ظ

خوب هر کسی کیفیت دانشگاه آزاد رو قبول نداره می تونه ثبت نام نکنه کسی که مجبورش نمی کنه

مریم/ آموزش زبان
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کسی اینجا نگران کیفیت نیست اینا همش حرفه
همه نگران موقعیت خودشونن، متاسفانه
اما به نظر من کسی که به تواناییهای خودش ایمان داره دلیلی واسه نگرانی نداره
انقد هم ک دم از دانشگاه سراسری میزنن، من تو هردوی اینا درس خوندم، کارشناسیمو دولتی روزانه خوندم ارشدم رو آزاد، تفاوتی بین اینا ندیدم

محمد 1
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۲ ق٫ظ

دقیقا بستگی به تواناییهای شخص دارد وگرنه تفاوتی هم ندارد

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد 1

قطعا توانائی دانشجوهای روزانه در اکثر موارد بیشتر است /-:

مریم/ آموزش زبان
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

توانایی دانشجو رو نمیگم بحث سر کیفیت آموزش و دانشگاست که من تجربه تحصیل در هر دو دانشگاه رو دارم فرقی ندیدم بینشون.

سعید
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منم سعی می کنم بجای دانشگاه آزاد برم خارج از کشور ۲ بار اشتباه کردم این دفعه نه دیگه سوالم همچنان بی پاسخ مانده؟خیلی از دانشجو ها توانمندند بسیاری از رشته ها عملی اند پس باید آزمایشگاه داشته باشن من با نظر آقا شهرام موافقم ثانیا من به دلیل این که بهم بگن دکتر تحصیل نمی کنم حتی الان هم که دوستان و..این لفظ رو در موردم بکار می برم بر عکس ناراحت می شم بله برخی ها هستند که حاضرند یک دستشون از دست بره فقط اسم دکتری رو یدک بکشند.!!!

فریبرز
دی ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بیشتر کسانی نگرانند که هزینه تحصیل رو خودشون می دند،و به همین دلیل حساسیت زیاد شده چون تو دکترا هزینه شهریه خیلی زیاد ۷۰ میلیون یک سرمایه است کسیکه با دست رنج خودش می ده حق داره نگران بشه

بازاریابی
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ق٫ظ

از دست اندرکاران خواهشمندیم امتحان دانشکاه ازاد را به اخر بهمن موکول کنید که ما از دو طرف ضربه نخوریم کفتین تکمیل ظرفیت هست بعد کفتین نیست از اونور امتحان رو ١۵ روز جلو انداختید این انصاف نیست ما از دو طرف ضربه بخوریم یا تکمیل اعلام کنید یا تاریخ را تغییربدید از مسًولین خواهشمندم اقدامات لازم را انجام بدید .

مریم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۷:۵۵ ب٫ظ

هر کسی دکتری آزاد می گیره موقعیت خودشو تو ایران داره و هر کسی هم که دولتی خونده موقعیت خودشو داره هیچ کس جای دیگری رو نمی گیره حتی اگر دانشگاه آزاد ظرفیتشو بیشتر از این کنه.

سعید
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خانم مریم منظور بیشتر دوستان این است که دانشگاه آزاد با این هزینه بالا کیفیت پایین داره ولی در کشورهای دیگه اصلا اینجوری نیست من برای دکترا با دانشگا های ترکیه تماس داشتم مدرک آیلتس می خواد قبل وارد شدن به دکترا اینجا مخصوصا تو آزاد ۲ تا ۳ سال بعد قبولی می تونی نمره تافل رو ارایه کنی.

شاهین
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اقا سعید تموم حرفاتونو تایید میکنم ولی اینجا مدرک زبان نمیخواد . برا استعداد درخشان هر مدرک زبانی ببری تایید میشه

سعید
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

شاهین عزیز دقیقا هم منم نظرات شما رو می پسندم

ماری
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

حالا مگه هر متقاضی دانشگاه ازادی زبانش ضعیفه؟!یا مدرک زبانی نداره؟!
ببخشیدا دوستای منم سراسری درس میخونن ایلتس و تافل ندارن.
دوستان یک عده تحصیلات ارشدشون سراسری هست و احتمال پذیرفته شدنشون در اون مصاحبه هفتاد درصدی دانشگاه سراسری که کاملا به منفعشون هست بیشتر.
یک سری هم که این منفعت رو ندارن و نمیخوان به هر دلیلی مثل دوری از خانواده از کشور برن پولشون رو تو جیب دانشگاه ازاد میخوان بریزن.

سعید
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

بیشتر متقاضی های دانشگاه آزاد زبانشون خیلی ضعیفه

مسلم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

دوستان عزیز با سلام ، بنظر من تعداد پذیرش در مقطع دکتری به هیچ وجه مهم نیست بنظرم هرچه ایراد به دانشگا آزاد می گیرند همه مردود است ، اکثر کشورهای جهان اصلا” کنکور ندارند و هرکس علاقه مند است می تواند در همه مقاطع تحصیلی ادامه تحصیل دهد بله دوستان عزیز اگر فرصتی پیدا می کردیدو به دانشگاههای معتبر آنها سرکشی می کردید حرف بنده را تائید می نمودید ، در آنجا در مقطع دکتری نه از کلاس و حضور فیزیکی دانشجویان خبری است نه مانند ایران کتاب درس و مشق و حساب و … است، انجا و در دانشگاههای معتب کتری فقط و فقط پژوهشی و سرچینگ است و همه چیز شما می شود ارتباط و هماهنگی شما با یک استاد راهنما و آمادگی و پژوهش و تحقیق برای پایان نامه و دفاع و در آخر تولید علم همین و بس و تمام ، امید است همه مسئولین محترم به این موضوع توجه نمایند .

رضا
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

از کجا شنیده اید دانشگاه های معتبر جهان همین طوری دانشجوی دکتری می گیرند؟
قبولی در این دانشگاه ها از روزانه ما هم سختره

جواد
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۱۴ ب٫ظ

برای اینکه یک کلاس دوره دکتری استاندارد باشد چند شرط دارد.
۱. حداکثر دانشجو ۵ نفر باشند.
۲. اساتید دانشیار به بالا و داری تالیفات و مقالات معتبر باشند.
۳. دانشجویان دارای توانایی علمی حداقلی برای گذراندن این دوره را دارا باشند.

moslam
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

دوستان عزیز بازهم که این موضوع را تکرار کردید.در دانشگاههای معتبر ورود به دانشگاه آزاد و براساس علاقه مندی است و همانطور که گفتم کلاس درس مانند دانشگاههای ایران ندارن ، باتشکر .

ماری
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ب٫ظ

قرار شد تا ادیبهشت تکلیف رشته محل های بدون مجوز معلوم شه.
حالا تکلیف ما چیه؟
دوباره تو اریبهشت اجازه ویرایش مجدد میدن؟
گناه ما چیه اخه؟!
الان من انتخاب اولم شهرستانه یعنی کلا من از گردونه حذف خواهم شد یا انتخابای بعدیم مد نظر خواهد بود؟!

مهدی
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک دکتر میرزاده وزیر علوم و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد دکتر میرزاده در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی دفاع کردند.

وی افزود: در نشست مذکور همچنین نمایندگان وجود ۶۰ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی را گنجینه‌ای ارزشمند برای کشور دانستند و رئیس کمیسیون آموزش نیز طرح امکان استفاده از استادان مشترک در واحدهای با فاصله ۱۵۰ کیلومتر را راهکاری مناسب برای اصلاح هرم اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

منادی با بیان اینکه گزارش دکتر میرزاده از اقدامات انجام شده در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی باعث اقناع نمایندگان شد، گفت: در جلسه روز گذشته فضای بسیار مثبت و تعاملی میان نمایندگان مجلس، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برقرار بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته وزیر علوم در این جلسه که بر ارتقای کیفی تحصیلات تکمیلی تأکید داشت، تمامی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی که در آن اقدام به جذب دانشجو کرده، از سوی وزارت علوم بررسی شده و همگی مورد تأیید هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه تأکید کرد: در این جلسه سخنگوی کمیسیون آموزش مصاحبه ای که اخیراً به نقل از وی مبنی بر نداشتن مجوز برخی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده را تکذیب کرد.

reza
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه آزاد دیروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا کردند و دریک بحث بسیار داغ دغدغه‌های نمایندگان بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه هم وزیر علوم و هم رئیس دانشگاه آزاد پذیرفتند تا فعالیت‌هایی که انجام خواهند داد بر اساس قانون باشد. ما هم به توسعه متوازن و متعادل در چهارچوب قانون در تحصیلات تکمیلی تاکید کردیم و گفتیم باید در این رابطه زیرساخت‌ها موجود باشد و به تناسب دانشجو حتما استاد وجود داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: هیات مشترکی تشکیل شده که وظیفه دارند تمام رشته‌ها و رشته محل‌ها را بررسی کنند. که در این هیات افرادی از دانشگاه آزاد حضور دارند و افرادی را هم وزیر علوم معرفی کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه دفترچه دانشگاه آزاد برای رشته‌های مقطع دکترا برای سال ۹۴ اعلام شده است بنا شد تنها رشته‌هایی در سال آینده دکترا داشته باشند که تا اردیبهشت ۹۴ مجوز خاص هر رشته را از شورای گسترش گرفته باشند. در غیر این صورت امکان برگزاری این دوره‌ها با تفاهم عمومی وجود ندارد.

جعفری در خاتمه گفت: دانشجویان در انتخاب رشته دقت کنند و حواسشان باشد که رشته محل‌هایی را انتخاب نکنند که احتمال گرفتن مجوز ندارد، زیرا بعد دچار مشکل خواهند شد.

محمد
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

اضافه کردن بی رویه ظرفیت های دکتری
۱. باعث بیکاری زیاد بین جوانان می شود.
۲. باعث بی اعتباری علم و دانش می شود
۳. آنهایی که به دنبال این هستند که با مدرک دکتری کمی موقعیت شغلی شان بهتر شود به نتیجه ای نخواهند رسید
۴. آنهایی هم که فقط به خاطر اسم دکتر بودن حاضرند این همه هزینه کنند باید بدانند بعد از این مدرک دکتری اعتباری برای کسی ندارد بلکه برعکس
۵. از همه بدتر باعث بی انگیزه گی در تمام مقاطع تحصیلی خواهد شد.
۶. باعث بی اعتباری مدرک تحصیلی کشور برای کشورهای خارجی خواهد شد
۷. باعث خروج بیشتر نخبگان از کشور خواهد شد.

؟؟؟؟؟؟؟؟/
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

موافقم کاملا دیگه اونی که زحمت میکشه با اونی که فقط به اسم دکتری فکر میکنه تفاوتی ندارند ولی کی گوش میکنه

صادق 2
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟؟؟؟؟؟؟/

کار به عنوان دکتری ندارم
ولی کسی که زحمت نمی کشه با کسی که می کشه برابره ؟؟؟ قطعا خبر ، کسی که زحمت بکشه و علمشو داشته باشه موفق هم میشه نه صرفا نام و مدرک

اصلا چه بهتر که ظرفیت های مقطع دکتری آنقدر بالا برود که هر کسی بتواند مدرک را بگیرد. آن کسی موفق است که بعد از آن بتواند پیشرفت کند نه صرف دارا بودن مدرک.

شهرام
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  صادق 2

دوست عریز علم فقط با خواندن کتاب حاصل می شود؟کسی که علوم آزمایشگاهی می خونه اگه دانشگاه، آزمایشگاه مجهز نداشته باشه یا اونقدر دانشجو بگیره که عده ای کمی از دانشجو یان ازامکانات آزمایشکاه استفاده کنند آیا این عده سوادشون را از کجا کسب کنند؟با خواندن کتاب،مقاله…این یک مثال بود خیلی از رشته ها عملی اند

ali
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۲ ق٫ظ

آقایان هروی و جعفرزاده هردو عضو هییت امنای دانشگاه آزاد در شهرستان های خود هستند، اگر ایشان از عملکرد دانشگاه آزاد دفاع نکنند می خواهید کی دفاع کند?
به هر حال این بر همگان محرز شده دانشگاه آزاد امسال بدون مجوز و به صورت غیر قانونی در بیش از ۱۰۰۰ کدرشته دکتری دانشجو گرفته است

گفتار دوستانه
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ق٫ظ

دوستان عزیزی که نگران تکمیل ظرفیت و افزایش ظرفیت دکتری هستن ایا سالهای قبل که ظرفیت ها کم بودن تونستن برای خودشان کار داشته باشند. من هم جزو کسانی هستم که خدارا شکر کار دارم و به فکر بورسیه نیستم . به نظر من بجای اینکه هر روز پیگیر این باشید که مجلس و دانشگاه بالاخره چیکار می کنند به فکر اینده برای کار و حتی اشتغال زایی باشید چون برای یه عده هیچ فرقی نمی کنه چه همه دکتر باشن و چه تنها خودشان شاید باز هم در پیدا کردن کار دچار مشکل باشن

میکروبیولوژی
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۷:۱۴ ق٫ظ

دوستان میکروبیولوژی آمار ثبت نام کنندگان میکروبیولوژی پارسال ندارین؟

کریم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ق٫ظ

بچه های دانشگاه ازاد که اینقدر پیگیر ماجرا هستین! یه سرچی بکنین ببینین دانشگاه ازاد چند درصداز فارغ التحصیلای دکتراشو بورس میکنه. واقعیت من نمیدونم!
اگه خوب بورس کنه تموم توانایی تونو بذارین و پیگیر تر باشین.

کریم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  کریم

من و دوستام که دکتری سراسری میخونیم خبری از بورس نیست!

مریم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  کریم

با اینهمه متقاضی کیو بورس کنند کی بمونه اینجا هم خبری نیست

سعید
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کسانی هستند حاضرند ۱۵۰ میلیون هزینه کنند عضو هیت علمی باشند

ماری
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۳۷ ق٫ظ

بچه ها من لیسانسمو سراسری بودم ارشدم رو ازاد.
کی میگه دانشگاه ازاد از نظر علمی پایینه.
تازه من شهرستان ارشد گرفتم.
ولی تدریس استادام از تدریس استادای لیسانسم بهتر بود. تز ارشدم خیلی خوب و به روز بود.
باور کنین یکی از دوستام ارشد یکی از دانشگاههای تهران درس میخونه اما نای یه سرچ مقاله هم نداره.
خواستم بگم همه چی به خود ادم بر میگرده که چقدر وقت بزاره و درس بخونه. ازاد و سراسری نداره که.
اینقدر سراسری سراسری نکنین دیگه ما هر دو تا جا درس خوندیم..

آسمان
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ماری

موافقم صدر در صد ماری خانم

سعید
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

درسته ولی یک اما داره!۱.آزمایشگاه داره با بیمارستان ها قرارداد داره!۶ سال روانشناسی بالینی خوندم(لیسانس و ارشد)یک مریض هم ندیدیم همه چیز که کار نظری نیست که!تو ارشد ۲ واحد کارورزی داشتیم پول واحد رو گرفتند بیمارستان نرفتیم۲.رشته که با جون و روان وانسان ها سر وکار داره اینجوری نباشه۳.دانشجوی دکترای مشاوره که ربطی به گرایش ما نداشت برای ما واحد تخصصی درس می داد۴.بیشتر واحد های درسی مون رو روانپزشک ها درس می دادند۵.واقعا پشیمونم یک ماه دیگه امتحان دکترا دارم ۶.یک واقعیت رو می خوام افشا کنم و آن اینه که اگه می بینیم دانشگاه آزاد به درد نخوره دیگه واسه دکترا نخونیم۷.یک دوستی دارم روانشناسی ارشد شهید بهشتی می خونه یک دانشجو چندین ساعت میره کلینیک با از طریق آینه های یک طرفه مریض می بینه

؟؟؟؟؟؟؟؟/
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

به هر حال کنکنور سراسری قبولیش سخت تره اگه نبود چرا ارشد سراسری نرفتی؟ کسایی سراسری میرند که زحمت مطالعه برای کنکور را تقبل میکنند خودت برو تستهای ارشد دولتی و آزاد رو باهم مقایسه کن. کسی بیکار نیست دولتی قبول بشه بدون هزینه ولی بره آزاد و هزینه کنه لابد یه تفاوتی دارن پس برای همون تفاوت باید ارزش بذاریم

سعید
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟؟؟؟؟؟؟/

سراسری ها هم بعضی ها تو رشته ما بیکارن من،رشته ما تو ارشد تا سال ۸۹-۹۰ دانشگاه آزاد ۷ واحد داشت دقیقا یک شبه اومن n تا واحد زدند ۱۰ برابر بیشتر حالا رتبه من ۷۶ بود رتبه ۸۰۰ قبول شد من اگه می دونستم اینجوری میشه یهوری نمی خوندم اتفاقا اوایل ترم خواستم انصراف بدم گفتند باید خسارت مالی به دانشگاه بدی منصرف شدم من درست تصمیم گرفته بودم ولی تو خوابم نمی دیدم این همه ارشد بگیرن من فکر می کردم سال دیگه ۲ واحد دانشگاه اضافه میشه نه n تا…

رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

جناب هروی نماینده آموزش عالی هستند یا نماینده دانشگاه آزاد
ببینید کسی منکر خدمات قبلی دانشگاه آزاد نیست ولی امسال متاسفانه دانشگاه آزاد ظرفیتها رو بیش از حد بالا برد آیا خدا را خوش می آید همانطوری که در حال حاضر در هر خانواده ایرانی یک کارشناسی ارشد بیکار هست تا چند سال دیگر این مساله برای دکتری هم پیش بیاید.
بعد هر جایی جهان که بالاترین مدرک علمی کشور رو ببرید به چشم یک مدرک بی اعتبار نگاه کنند.

شاهین
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

راست میگی اقا رضا . این اقا که اصلا به فکر قانون مند کردن تحصیلات تکمیلی نیست همش از دانشگاه ازاد طرفداری میکنه برای من جای سوال داره . بازم اقای جعفری که محکم پای حرفشون ایست کردن

سعید
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

ماسا لها تو دانشگاه آزاد بودیم واقعا دانشگاه آزاد به نسبت شهریه که دریافت می کنه واقعا بی کیفیت است من ارشد روان شناسی بالینی ام و لیسانس ام هم همین رشته بود باور کنید پول کارورزی رو گرفتند وبا بیمارستان قرارداد نبستند و ما یک مریض هم ندیدم خیلی از دوستانم هم از رشته و شهر های دیگه جه هم رشته و چه غیر هم رشته سرنوشتی مشابه ما داشتند.واقعا من از مسولین دانشگاه آزاد که ادعا داند که دانشگاه آزاد با کیفیت است واقعا شوکه می شوم،دانشگا های دولتی رشته ما ۸۰۰ ساعت با بیمارستان ها قرارداد دارند یعنی هر دانشجو ۸۰۰ ساعت مریض ویزیت می کنه

بوشهری
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
وقتی همه اقایان تایید میکنند کار دانشگاه ازاد درست هست شما چرا ایقد حرص میخورید
بنده هیچ نیازی به کار ندارم فقط دلم میخاد درس بخونم
اگه خواستن تعهد میدم که بنده توقعی از دولت برای اشتغالم ندارم
حالا همینطور بگو کار کار کار
اقا مگه ما اینهمه دیپلم و کارشناس بیکار نداریم
خوب چه فرقی میکنه
در عجبم

مریم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  بوشهری

تازه ارشد بیکار که بیشتر داریم

محمد 1
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۷:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

شما نگران نباشید تو این مملکت پهناور جا برا همه هست تحصیل حق همه است

رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

جناب هروی که نمی خواهند بگویند خروجی دانشگاه آزاد کار سختی است. خروجی از ورودی راحتر ورودی از خروجی راحت تر

هومن
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

دوستان هر کسی نمیتونه دوره دکتری رو تموم کنه.اینو مد نظر داشته باشید.

شهرساز2
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

حتی اگر تکمیل طرفیتی هم نباشه که هنوز هم معلوم نیست که نباشه . از اینکه دانشگاه آزاد بر مواضع خود ایستادگی کرد و امروز یک گام به جلو رفت خوشحالم … تحصیل حق همه افراد جامعه است .

roz
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

یعنی ما به تکمیل ظرفیت امیدوار باشیم.انشالا که درست بشه

جواد
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

تمامی مسولین باید توجه کنند که ما دکتری زیاد داشته باشیم و افزایش بی رویه دکتری نه تنها باعث پیشرفت کشوری نخواهد شد بلکه بر عکس باعث فرار بیشتر نخبگان از کشور و بی بها شدن علم و دانش در کشور خواهد شد.
وقتی یک دانشجوی شریف و تهران می بینند کسانی بدون زحمت مدرک دکتری می گیرند و هر دو این افراد دکتری می شوند و تقریبا یک موقعیت را می یابند
به نظر من باید تفاوت مدرکی بین نخبگان علمی و پژوهشی کشور و دیگران باشد وگرنه چرا کسی زحمت بیشتری بکشد
با این روند پذیرشی که در کشور هست هر کسی می تواند دکتری بگیرد
معمولأ هر دانشگاهی که ورودش راحت باشه خروجش هم خیلی خیلی راحت تره

هومن
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

حرفت قبول آقا بهروز اما به نظرت نباید جلوی علمی کاربردی و غیر انتفاعی ها که مدرک لیسانس چاپ می کنن گرفته بشه؟؟؟؟
حداقل تو مقطع دکتری یه استانداردی هست که طرف باید حداقل ۲ تا isi بده تا بزارن دفاع کنه .

من
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  هومن

اینو دقیقا از کجاآوردی؟ کی گفته که برای دفاع باید دو تا isi بدی؟

بهروز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

در حال حاضر دکتری بیکار داریم چه برسه با این افزایش ظرفیت ها

میثم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

هزینه ی دوره ی دکتری ۶۰ میلیونه من حاظرم ۱۰۰ میلیون هزینه کنم و این مدرک رو بگیرم. چرا چون که میخوام هرجور شده هیت علمی بشم. حاظرم منزلم رو بفروشم و این صد میلیون رو بدم

بهروز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

افرین بر طرز فکر شما

رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

“حاضر” باشید دوست عزیز

موت احمر
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

این هیئت علمی چه مزایایی داره که این قدر افراد مشتاق هستند ؟

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

دو سه ساله که اعلام می کنند فارغ التحصیلان دکتری توقع جذب در هیات علمی نداشته باشند . یعنی باید امیدوار بود؟

ali
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بنده دانشجوی سال سوم رشته فنی مهندسی هستم، دو سال دارم اقدام میکنم برای هییت علمی و خبری نیست، دانشگاه آزاد تو همین هییت علمی که داره مونده و نمیتونه هییت علمی جدید بگیره

شهرساز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۳ ب٫ظ

دوستان بهتره نگران ورودی به دکتری نباشند بلکه بایستی نگران خروجی باشند.خیلی از مدیران این مملکت از دانشگاه آزادن.زیرساختهای دانشگاه آزاد هم که از دولتی بهتره. فقط میمونه اساتید که انشاا… تا اردیبهشت جذب لازم را انجام خواهد داد.

رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شهرساز

معمولا در کشور ما هر کسی دانشگاه رفته بی مدرک برنگشته این صحبت که خروجی
را سخت کنیم نه ورودی را یک شعار بیش نیست.

علیرضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ب٫ظ

بازم مجلس کم آورد. مطمئن باشید دکتری بیکار زیاد خواهند شد. هر خانواده یک دکتر دارند.

رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

این طور که معلومه دانشگاه آزاد عقب نشینی کرده نه مجلس و اگر تا اردیبهشت مجور برای کدرشته های جدیدش ارایه نده مجبوره رشته های بدون مجوزش را حذف کنه

محمد
دی ۹, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ب٫ظ

امیدواریم مدرک دکتری اعتبار خود را بازیابد
و اعتبار از دست رفته ناشی از ظرفیت ها بی رویه زیاد امسال دانشگاه آزاد یک طوری حل شود.

بهروز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مدرک دکتری هیچ وقت تا این اندازه ……

نیلوفر
دی ۹, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ب٫ظ

سلام ، میگن معدل ۱۷ داشته باشی و چند تا مقاله داشته باشی ، بدون آزمون برای دکتری بر میدارن ، نوشتن معدل ۱۸ ولی ۱۷ به بالا هم باشه میگن دعوت به مصاحبه میشی ، میشه یکی از بچه ها جواب سوال من رو بده!

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

۱۷ به بالا علوم پایه و فنی و ۱۸ به بالا علوم انسانی حتی اگه یک صدم هم کمتر باشه ترتیب اثر نمیدن

علی
دی ۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دانشگاه آزاد موظف است تا اردیبهشت ماه سال آینده در رشته محل‌های مقطع دکترا مجوز شورای گسترش را داشته باشد والا پذیرش دانشجو برای سال آینده این دانشگاه در این مقطع بدون مجوز شورای گسترش ممکن نیست.

جعفری افزود: دانشگاه ازاد در این زمینه نوعی حسن نیت نشان داده است و خیلی از رشته‌هایی که مجوز نداشته و یا ظرفیت نداشته است را حذف کرده است لذا نگاه دستگاه‌های نظارتی این است که به این دانشگاه مهلتی داده شود تا اصلاحات را صورت دهد و براساس استانداردها حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه بحث مربوط در این زمینه در جلسه طولانی شد و به همین دلیل مباحث دیگری مطرح نشد ادامه داد: حرف کمیسیون این است که کمیسیون آموزش با توسعه تحصیلات تکمیلی مخالف نیست اما باید این مقوله براساس قانون باشد و با مراعات شرایط کشور صورت گیرد. لذا این اقدام باید براساس معیارهای شورای گسترش صورت گیرد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/604251

بهروز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دانشگاه ازاد باید از مجلس تبعیت کند تا مدرک دکتری همچنان معتبر باشد

روانشناس
دی ۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۲ ب٫ظ

با آرزوى موفقیت.متشکریم