تحصیل 22 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اقتصاد رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی متفاوت است، گفت: رابطه استخدامی اعضای هیات علمی نباید ملاک تصویب رشته‌ها در دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه شورای نمایندگان تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد، ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع)، امام حسن (ع) و وفات پیامبر اکرم (ص)، گفت: از 400 واحد فعال دانشگاه آزاد اسلامی، 260 واحد در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالند و 60 هزار و 565 هیئت علمی تمام وقت و پاره وقت با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند که این گنجینه علمی بی‌نظیری در سطح ایران، منطقه و جهان است که حتی در بزرگترین دانشگاه‌های حضوری دنیا بی سابقه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به آخرین آمار به روز و ثبت شده در پورتال معاونت سنجش و پذیرش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از 60 هزارو 565 هیئت علمی این دانشگاه به تفکیک وضعیت ارتقا، 2 هزارو 351 نفر استاد، 12 هزارو 69 نفر دانشیار، 10 هزارو 856 نفر استادیار و مابقی مربی هستند.
 وی با طرح این سوال که چرا باید دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه‌های دیگر با استاد رابطه استخدامی داشته باشند، گفت: باید برای ما توانایی فکری، علمی و خلاقیت کاری اعضای هیئت علمی مهم باشد همانگونه که در دانشگاه‌های بر‌تر دنیا داشتن استاد وابسته تمام وقت برای تصویب رشته‌ها جزء مقررات نیست.
 میرزاده با بیان اینکه اقتصاد رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی متفاوت است، گفت: اگر اصرار به جذب هیئت علمی و داشتن رابطه استخدامی داشته باشیم، دانشگاه‌های غیر دولتی نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر 67 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند، گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی 22 هزار دانشجوی دکتری داریم که 12 هزار نفر آن امسال و 10 هزار نفر آن نیز از سال‌های قبل پذیرفته شده‌اند.
 وی یادآور شد: وزارت علوم دارای 17 هزار استادیار به بالا و دانشگاه آزاد دارای 12 هزار استادیار به بالا است و همچنین تعدادی مربی داریم که بیش از 5 هزار نفر آنان مدرک دکتری خود را اخذ کرده‌اند اما چون حکم آنان در هیئت ممیزه هنوز تایید نشده است به این آمار اضافه نشده‌اند.
 رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: داشتن بیش از 60 هزار عضوهیات علمی تمام وقت و نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی، یک ذخیره علمی در دنیا و ایران است البته توانایی‌های دانشگاه آزاد ایجاب می‌کرد که ما 6 هزار دانشجوی دیگر نیز جذب کنیم که در حال توافق با وزارت علوم در این رابطه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه رشته‌های باقی مانده(در حدود 1000 رشته) دیگر با رایزنی با وزارت علوم به تصویب رسانده خواهد شد، گفت: غوغا سالاری‌هایی که علیه دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد صحت ندارد و دانشگاه آزاد قانوناً توانایی افزایش کیفیت در مقطع تحصیلات تکمیلی را دارد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

67 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
دی ۳, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

چه خبره؟ مملکت به این همه دانشجوی دکترا نیاز نداره

محمد
دی ۲, ۱۳۹۳ ۹:۱۸ ب٫ظ

بحث ظرفیت دکتری نباید در دست یک دانشگاه خاص باشد( به هر حال این آخرین مدرک تحصیلی است) بلکه باید اولأ بر اساس نیاز کشور
دومأ با ضابطه خاص صورت بگیرد
مثلأ اگر دانشگاه آزاد دوازده هزار نفر دانشجوی دکتری را می خواهد در امسال پذیرش کند باید حداقل امسال شش هزار نفر را به صورت هیات علمی پذیرش نماید.

محمد
دی ۲, ۱۳۹۳ ۶:۰۸ ب٫ظ

بچه ها منوی سمت راست صفحه اصلی هم اندیشی دانشجویان تکمیل ظرفیت نظرات خود را بگذارید با تشکر

مریم
دی ۲, ۱۳۹۳ ۶:۰۶ ب٫ظ

من خودم رفتم مرکز آزمون نه میترا خانومی دیدم نه کس دیگه ای

مریم
دی ۲, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ

اونهایی که چهارشنبه هفته پیش رفتن مرکز آزمون نگفتن جواب چی شنیدن؟

مریم
دی ۲, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

مدیر محترم سایت اگه ممکن یک صفحه برای درخواست تکمیل ظرفیت دکتری بزارید تا منتظرای تکمیل ظرفیت نظراتشان را آنجا مطرح کنند با تشکر

لینک هم اندیشی متقاضیان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در منوی سمت راست سایت قرار داده شد.

هوشنگ به دوستان منتظر تکمیل ظرفیت
دی ۲, ۱۳۹۳ ۵:۱۰ ب٫ظ

داتشگاه آزاد منتظره تا ثبت نام۹۴ تموم بشود و بعد تکمیل ظرفیت اعلام بکند،انشاا… دیگه این هفته جشن تکمیل ظرفیت بهمن بر پا میکنیم.

محمد
دی ۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۸ ب٫ظ

مدیریت سایت با عرض تشکر وخسته نباشید خدمت شما اگه ممکن یک صفحه با تیتر درخواست تکمیل ظرفیت دکتری باز کنید تا بچه ها نظراتشان را انجا مطرح کنند با تشکر

هوشنگ به دوستان منتظر تکمیل ظرفیت
دی ۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مدیر محترم بنده هم موافقم لطفاً اینکار رو بکنید .

لینک مورد نظر با عنوان هم اندیشی متقاضیان تکمیل ظرفیت آزاد در منوی سمت راست سایت قرار داده شد.

اهوازی
دی ۲, ۱۳۹۳ ۲:۱۷ ب٫ظ

بچه ها چراسایت جابه جایی ها بازنمیشه؟

سامان س
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان. بنده ارشد زبان‌شناسی رو از علوم و تحقیقات گرفتم و مهرماه دکترا علوم و تحقیقات تهران قبول شدم. برای یکی از دوستانم که در مورد تکمیل ظرفیت دکترای۹۳ ازم پرسیده بود از کارشناس آموزش و مدیر پژوهش دانشگاه (دانشکده زبان و ادبیات خیابان جنت آباد روبروی سمرقند) پرسیدم. هر دوی این بزرگواران تأکید کردن به هیچ وجه امسال تقاضای جذب دانشجوی دکترا برای بهمن در رشته‌های ادبیات فارسی، مترجمی و آموزش زبان انگلیسی، زبان‌شناسی و زبان‌های باستانی نکرده‌اند.

میترا
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سامان س

خودتان میگویید علوم تحقیقات

مریم/ آموزش زبان
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سامان س

علوم تحقیقات ظرفیتش پر شده و برای بهمن هم دانشجو داره

صبا 2
دی ۲, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سامان س

علوم تحقیقات پر شده
همه اینو میدونن
اما واحد های دیگه درخواست دانشجو واسه بهمن دادن
غیر از ع ت تقریبا همه واحدها ظرفیت خالی دارند

response
دی ۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  صبا 2

منظور از پرشدن یعنی اینکه ظرفیت علمی دانشگاه نتنها پر شده بلکه چند برابر مازاد بر ظرفیت علمی گرفته.

مهناز
دی ۲, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سامان س

ای وای انگار راس راسی تکمیل ظرفیت نداریم

مهناز
دی ۲, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ق٫ظ

سلام. آقا محمد شما که گفتی شنبه خبرای خوبی میاد؟

اسماعیل
دی ۲, ۱۳۹۳ ۰:۲۸ ق٫ظ

باسلام ، انشال… تکمیل ظرفیت را اعلام می کنند و مشتاقان به علم می توانند ادامه تحصیل بدهند ، امید وارم مشکلاتی را که برخی مسئولین درخصوص زیر ساختهای دانشگاه آزاد مطرح نموده اند با همت بلند اساتید محترم برطرف شود و همه مسئولین محترم کشور و بخصوص وزارت علوم دست در دست هم به دانشگاه آزاد برای پیشرفت علمی کشور کمک کنند . باتشکر.

رضا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

اینکه در یک سال به ناگهان به اندازه پنج سال دانشجوی در سطح دکتری پذیرش شود مساله ای قابل تامل است

؟-مدیریت آموزشی اهواز
دی ۲, ۱۳۹۳ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

چگونه قابل تامل هست وقتی پذیرش مقطع ارشد به اندازه ده سال بوده؟؟
اصلا چیزی عجیبی نیست ..بسیار هم به جا بوده …

ali
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

دانشگاه آزاد فقط امسال(۱۲هزارنفر) بیش از کل پنج شش سال گذشته(۱۰هزارنفر) دانشجوی دکتری گرفته و این در حالی است که ۱۰۰ نفر عضو هییت علمی ظرف این یکسال اضافه نکرده است،
این همه شعار جذب ۵هزار هییت علمی برای هر سال، امسال که این همه تحت فشار بود منجر شد به حدود هزار نفر که کمتر از ۲۰۰ نفرشان را شاید با هزار اما و مگر به صورت پیمانی استخدام کند…

محمد
دی ۲, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

جای بسی تاسف دارد

محمد
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

به این جمله توجه فرمایید “وی با طرح این سوال که چرا باید دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه‌های دیگر با استاد رابطه استخدامی داشته باشند، گفت: باید برای ما توانایی فکری، علمی و خلاقیت کاری اعضای هیئت علمی مهم باشد همانگونه که در دانشگاه‌های بر‌تر دنیا داشتن استاد وابسته تمام وقت برای تصویب رشته‌ها جزء مقررات نیست.
میرزاده با بیان اینکه اقتصاد رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی متفاوت است، گفت: اگر اصرار به جذب هیئت علمی و داشتن رابطه استخدامی داشته باشیم، دانشگاه‌های غیر دولتی نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.” بچه ها دانشگاه آزاد در آینده قصد استخدام ندارد. پس چرا دکترا میگیرید. دانشگاه آزاد همان کاری را که با ما که ورودی قبل نود در مقطع ارشد بودیم کرده با شما دانشجویان جدید می کند یعنی افزایش ظرفیت در مقطع دکترا و بی اعتبار کردن مقطع دکترا.دقیقاً همین کار را با ما در مقطع ارشد کرده بطوریکه حالا همه ارشد دارن. بهمین دلیل من سال ۹۲ که دکترا قبول شدم نرفتم چون سال ۹۲ نیز ظرفیت دکترا دو یا سه برابر سال قبلش شد. حس کردم میخواهند در سالهای آتی ظرفیت را بشدت بالا ببرند و مدرک دکترا را بی اعتبار کنند. بنابراین بهترین کار را جدا شدن از دانشگاه و رفتن به بازار کار دیدم. بنده بهترین دانشجوی ارشد علوم و تحقیقات تهران در یکی از بهترین رشته های فنی و مهندسی بودم و چندین مقاله isi در بهترین ژورنالهای دنیا دارم. پس به این مدرک دکترا هم دل نبندید.

حسنین
دی ۲, ۱۳۹۳ ۸:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

و حالا چه کاره اید؟

response
دی ۲, ۱۳۹۳ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسنین

حالا در حال تلاش برای افزایش توانایی جهت بسط حوزه شغلی خودم هستم مثلاً دارای حق امضا در نظام مهندسی هستم و کارهای دیگر در حیطه شغلی خودم انجام میدم. البته در آینده قصد دارم با افزایش درآمد پژوهشگاه هم بزنم و با اینکار هم توانایی علمی خودم رو بالا ببرم و هم شغلی برای تعدادی افراد تحصیلکرده با توانایی پژوهشی بالا ایجاد کنم و هم چون این پژوهشگاه اولین پژوهشگاه علمی جهان در زمینه ی خاص خواهد بود و هم اینکه تاثیر زیادی در جلوگیری از صدمات جانی و مالی شدید جامعه در آینده خواهد داشت، با اینکار میتوانم واقعاً مفید واقع شوم تا با رفتن به دانشگاه و تلف کردن پنج سال عمر و گرفتن یک مدرک بی ارزش از لحاظ کاری. ببینید که بعضی از دوستانم بعد لیسانس به بازار کار رفتن و حالا دارای سرمایه بالایی هستن و نیاز مالی ندارن اما من رفتم ارشد (البته به علم علاقه داشتم نه مدرک بدون علم) و بعد اون از صفر شروع کردم. البته من آدمی پول محور نیستم ولی داشتن درآمد سالم در این جامعه مهمترین مسئله هست چون هرچه سن بالاتر میره توانایی جنگیدن و تلاش برای کار کمتر میشود بطوریکه بعد سی سال اگر هیچ جایی شما رو استخدام نکنه بدلیل روزهای از دست رفته ممکنه هر کار نادرست (مثلاً بستن چشمتان بر روی تقلب اونها در کار و غیره) رو در شرکتها مجبور باشی قبول کنی. بنظرم همه باید دنبال تلاش برای ایجاد شغل برای خودشان در حیطه رشته تحصیلی خودشان باشند تا حداقل… ادامه نظر»

معماری
دی ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۶ ب٫ظ

سلام با امید خدا تکمیل ظرفیت اعلام میشه. ولی تا ثبت نام تموم نشه چیزی اعلام نمیشه.توکتون به خدا باشه دوستان.صبور باشید.

leyla
دی ۱, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ب٫ظ

من کرمان قبول شدم ثبت نام نکردم منتظر تکمیل ظرفیتم که لاهیجان قبول شم. درغیر اینصورت برام مقدور نیست برم کرمان. حالا یعنی کسی جای من رفته کرمان ثبت نام کرده که ظرفیتها پر شده !!!؟؟؟؟

مریم/ آموزش زبان
دی ۱, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  leyla

منم اهر قبول شدم و نرفتم از سه نفر دیگه از دوستان هم خبر دارم که نرفتن اهر. چند بار از دانشگاه اهر بهم زنگ زدن ک چرا نمیای واسه ثبت نام. و میدونم که ظرفیت خالی پر نشده چون اهر اصلا تکمیل ظرفیت برنداشت. ما ۴ نفر که نرفتیم واسه ثبت نام دو نفر رفتن سراب و من و یه نفر دیگه منتظریم.
در ضمن، این وضعیت دانشگاه اهر در حالیه که سالهاست دکتری آموزش زبان میگیره.

رها
دی ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  leyla

لیلا جان شما برای ترم بهمن وقت داری اگه تکمیل اعلام شد که خوب چه بهتر ان شا الله لاهیجان قبول بشی اگر هم نشد در نهایت میری کرمان جای شما محفوظ است

محمد
دی ۱, ۱۳۹۳ ۸:۰۹ ب٫ظ

سلام بچه ها این چند روزه تلاش کنید و با دادن ایمیل به دکتر میرزاده در خواست تکمیل ظرفیت کنید حتما در قسمت موضوع ایمیل بنویسد تکمیل ظرفیت دکتری صدرصد تاثیر داره خیلی ساده وموثر به امید موفقیت روزی ۳ ایمیل با متنهای متفاوت خداوکیلی همکاری کنید mirzadeh@iau.ac.ir

مریم/ آموزش زبان
دی ۱, ۱۳۹۳ ۸:۰۷ ب٫ظ

ای کاش مدیریت سایت در کنار همه ی زحماتی ک کشیده و میکشند، یک قسمت رو اختصاص به تکمیل ظرفیت بهمن بدهند تا افرادی ک منتظر تکمیل ظرفیت هستند راحت تر با هم در ارتباط باشند و اخباری رو که دریافت میکنند در اختیار هم قرار بدهند.
ممنون

میترا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۸:۳۲ ب٫ظ

مدیر سایت چرا این مورد و که چندین باره ازتون میخواییم عملی نمیکنید؟ خواهش میکنم این لطفو در حق ما بکنید صفحه جداگانه برای تکمیل در تیترهای اول خبرهاتون در صفحه اصلی قرار دهید

عامری
دی ۱, ۱۳۹۳ ۷:۲۴ ب٫ظ

رییس دانشگاه آزاد میگه تا قبل از ۹۳ کلا ۱۰۰۰۰ دانشجوی دکترا داشته اند (گرفتن سالانه بطور متوسط ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دانشجو) ولی فقط در سال ۹۳ به اندازه شش سال قبل دانشجو گرفته! آیا در عرض یکسال امکانات اینهمه زیاد شده؟

علی
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  عامری

حتمأ زیاد شده!!!

محمد
دی ۲, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  عامری

در سال نود ۵۰۰ دانشجوی دکترا هم جذب نمیکرد اکثر اون ده هزار نفر هم در سال ۹۲ جذب شدن. ظرفیت اصلی دانشگاه آزاد کمتر از ۵۰۰ نفر در جذب دکترادر هر سال است.

بهروز
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۷ ب٫ظ

خود آقای میرزاده میگویند که چون اقتصاد دانشگاه وابسته به دانشجو است ما نیاز به دانشجوی دکتری داریم ضمنن دانشجوی کارشناسی هم کمتر شده ولی نباید کیفیت را دوره حساسی مثل دکتری را فدای مسئله دیگری کرد

بهروز
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۳ ب٫ظ

بایستی تمامی این آمار راستی آزمایی شود

قبولی تهران مرکز امسال
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام. من امسال با رتبه ۱۹ تهران مرکز رشته معماری قبول شدم. کلاسمون ۱۰ نفر هست. و سه تا کلاس دکترا داریم. یعنی ۲۸ نفر گرفتند برای رشته ما… شاید تکمیل ظرفیت نگذاشتند اما در همون دور دوم مهرماه انقدر دانشجو گرفتند که اساتید ما مدام در حال گلگی و نامه نگادپری به مرکز آزمون برای اعتراض هستند. چون نمی رسند در ساعت کلاس با ما در مورد تحقیقات و درس ها صحبت مفید بکنند.

امید
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۷ ب٫ظ

چطور میشود علوم تحقیقات ده نفر بگیرد و تهران مرکز ۳۰ نفر زیرا با رتبه شما حداکثر علوم و تحقیقات ۱۸ نفر گرفته اگر رتبه های یک تا هجده هیچ جای دیگری را انتخاب نکرده باشند که این هم دور از واقعیات است چون خیلی از رتبه های تک رقمی شهر خودشان را انتخاب کرده اند

میترا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۳۱ ب٫ظ

به نظرم نظرتان واقعی نیست

هومن
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۶ ب٫ظ

به نظر من نظرتون واقعی نیست. تو رشته ایی مثه برق که این همه استاد تو تهران و مخصوصا تهران مرکز داره کلا شاید ۱۰ نفر یا کمتر گرفتن. چون من به شخصه تمامی واحد های مهم دانشگاه ازاد رو در بیشتر رشته های فنی چک کردم و حتی با مدیران گروه هم صحبت کردم.

قبولی تهران مرکز امسال
دی ۱, ۱۳۹۳ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

دوست گرامی نظر غیر واقعی در این مقطع هیچ سودی برای بنده و شما ندارد…پس لطفا تشریف بیارید تهران مرکز..من فقط در رشته معماری عرض کردم. کلاسهای معماری در سه گروه شنبه و یکشنبه…یکشنبه و دوشنبه…سه شنبه و ۴ شنبه برگزار می شود. یا با آقای نصیراسلام مدیرگروه معماری صحبت بفرمایید.

قبولی تهران مرکز امسال
دی ۱, ۱۳۹۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

دوستان محترم در ضمن من انتخاب اولم تهران مرکز بود و شما سعی کنید با سعه صدر و صبوری صحبت کنید و قضاوت کنید. همه کسانی که پذیرفته شدند که ثبت نام نکردند که شما رتبه ها رو ملاک قرار دادید. من هم پارسال در شرایط شما بودم و درکتون می کنم صحبت من این بود که باید کیفیت هم در کنار این کمیت باشد و ما بتونیم بهره لازم رو ببریم.نباید به هر قیمتی فقط به فکر ورود باشیم. چون به ضرر خودمون در آینده خواهد انجامید.امیدوارم همه به آنچه بهترین هست و به صلاح دست یابید.

نیما
دی ۱, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ب٫ظ

کاملا با صحبتهای شما موافقم. همین بحث در علوم و تحقیقات هم هست. دوستان رتبه رو ملاک قرار ندهید.

قبولی تهران مرکز امسال
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

اساتید ما یک اعتراض نامه به مرکز آزمون نوشتند . برای ما دو روز در هفته کلاس گذاشتند. چون ۳ تا کلاس هستیم ۶ روز شده…این واحدی هست که استاد به تعداد کافی داره.. اما کلافه شدند اساتید.فقط ظرفیت اضافه کردن بدون امکانات و به طور یکباره راه حل اشتیاق به ادامه تحصیل نیست..برنامه دراز مدت لازم داره.

علی
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۶ ب٫ظ

بچه ها به احتمال زیاد زیاد تکمیل ظرفیت نخواهد بود، بخونید برای سال بعد، به احتمال زیاد ظرفیت ها سال آینده زیر شش هزار نفر خواهد شد.
اگر این خبر درست باشد به احتمال قوی دانشگاه آزاد به دنبال کیفیت آموزشی مقطع دکتری است و همانند دانشگاه های دولتی به دنبال برگزاری کلاس های دکتری با حداکثر ۵ نفر است.

بهزاد
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چقدر اصرار دارید که تکمیل نباشد مسئولان تصمیمشان را گرفته اند دوست عزیز اینقدر این نظر را تکرار نکنید

میترا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما مخالف تکمیلید و این نظر شماست اما لطفا تضعیف نکنید روحیه بقیه رو

فرزانه. شیمى
دی ۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اکه فرض کنیم تکمیل نباشد ولی بعد مشخص بشود که تکمیل هست ضرری نمیکنید ولی بر عکسش ضرره زیرا به امید تکمیل فرصت مطالعه رو از دست میدید
من هم فکر نمیکنم خبری از تکمیل باشد و اصلا سال قبل شرکت نکردم ولی جای افسوس دارد که بعضی دوستان به امید تکمیل ازمون امسال رو از دست بدهند .
انشاا… نیکوترین سرنوشت ها برایمان رقم بخورد.

میترا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه. شیمى

شما از موضوعات پارسال بیخبرید

رها
دی ۱, ۱۳۹۳ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خبر را درست بخونید گفتن ۶هزار نفر اضافه بر اون ۱۲ هزار نفر پذیرش مجدد دارند که این خبر با صحبت اولیه که قرار بود حدود ۱۹هزار نفر امسال دکتری بگیرند همخوانی دارد

نیما
دی ۱, ۱۳۹۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا. مدیر گروه ما در علوم و تحقیقات نامه اعتراضی به سازمان مرکزی زده و دو هفته پیش اعلام کرد که رشته ما تکمیل ظرفیتش کنسل شده برای بهمن. اساتید اصلا از تعداد دانشجویان سر کلاس راضی نیستن. یکی از اساتید ما اواسط آبان کلاس را رها کرد و ما الان برای درسمون استاد دیگری رو دعوت کردند. میتونید تشریف بیارید علوم و تحقیقات دانشکده فنی و مهندسی و از دکتر نکویی سوال کنید.

هومن
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

علوم تحقیقات فقط زیاد گرفته اونم مقصر خودشون بودند.به جز علوم تحقیقات بقیه واحد ها همچین مشکلی ندارند.

قبولی تهران مرکز امسال
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

در واحد مرکز رشته معماری و پژوهش هنر اساتید و دانشجویان به مرکز آزمون نامه نوشتند و اعتراض ازین تعداد زیاد سر کلاسها و افزایش بی برنامه داشتند. در واحد کرج هم با اینکه ۷ نفر ثبت نام کردند اما تا آخر مهر ماه هنوز دنبال استاد برای تدریس می گشتند. چون استادیار کافی ندارند.

هومن
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

خوب دوست عزیز اگه شما ها که نامه میزنید و اعتراض دارین یهو دیدی اومدن نصف بیشتر شما ها رو تعدیل کردن تا امکانات کافی بشه . یهو دیدی خودتون هم جزو تعدیلی ها بودین. نمیشه که شمایی که قبول شدی و رفتی سر کلاس بیای بگی دیگه هیچ کس حق دکترا خوندن نداره چون ممکنه جای شما تنگ بشه.

قبولی دکترای معماری
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

دوست محترم و گرامی کسی نگفت که دیگه هیچ کسی دکترا نخونه.اما همه قرار نیست امسال وارد بشن.به مرور. سال بعد… بحث جای ما نیست. ما نمی رسیم با اساتید در مورد موضوعات درس و پایان نامه مفید صحبت کنیم. اساتید نامه رو نوشتن و دو نفرشون سر کلاس نیومدند. ما هم سه بار شرکت کردیم. تلاش کردیم. مقتلات و کارهای علمیمون رو بیشتر کردیم تا امسال رتبه زیر ۲۰ آوردیم.اگه قرار باشه هرکسی دو نفر با نفر آخر فاصله داره بخواد امسال وارد بشه که باید کل شرکت کنندگان در مصاحبه امسال وارد بشن.

هومن
دی ۲, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

دوست عزیز دکترای معماری من امسال قبول شدم اما ثبت نام نکردم . چون نمیخوام فقط بم بگن دکتر. میخوام واحدی برم درس بخونم که تو حوزه تخصصی ارشدم باشه که دو سال روش زحمت کشیدم. در ضمن یکی مثه من تو مصاحبه بم کم دادن با وجودی که همه شرایط از مقاله تا سابقه تدریس رو داشتم. افراد با رزومه های ضعیفتر رو چون میشناختن نمره خوب دادن. بحث سر اینه و گرنه بنده هم با شما هم عقیده هستم در کلیت موضوع. اما بعد اط مصاحبه دقت کنید میگم بعد از مصاحبه رتبه ها واقعا بیانگر توانایی افراد نیست. چراکه من رو ۳۰ ۴۰ نفر پرت کرد بالاتر. وگرنه اگه عدالت برا همه اجرا می شد من الان مشکلی نداشتم که جای مد نظر قبول نشدم.

response
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

دکتر آشتیانی رفته، پس چطور هنوز دکترا میگیرن چون بخاطر حضور ایشون دانشجوی دکترا بر میداشتن.

حقوق خصوصی
دی ۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۸ ب٫ظ

من با آخرین نفر قبولی شهر مورد نظرم ۳ نفر فاصله داشتم . تمام امیدم به تکمیل ظرفیت بود چون نمی تونم با وجود بعد مسافت ۳ تا ۴ سال دیگه از عمرم رو هر هفته تو جاده و … صرف کنم.
من واقعا موندم ۱۲۰۰۰ نفر چطوری تکمیل شده ؟ چون اکثر کلاس دانشگاههابجز تهران با ۶ -۷-۸ و نهایتا ۹ دانشجو تشکیل شده و حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد اصلا ثبت نام نکرده اند.

محمد
دی ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی

چون اولا تعداد واحدهای دانشگاهی در مقطع دکترا زیاد شده و ثانیاً تعداد افراد پذیرش شده در دانشگاههایی که قبلاً دکترا داشتن فوق العاده زیاد شده. یه حساب سر انگشتی بکنی و تعداد رشته ها و تعداد واحدهای جذب کننده دانشجو و تعداد ظرفیتها (بطور میانگین ده نفر) رو در نظر بگیری میشه در همین حدود. من نمیدونم چه نیازی به این همه دانشجوی دکتراست. کاری وجود نداره. شما از جملات گفته شده توسط آقای میرزاده متوجه میشوید ایشان اصلاً قصد جذب هیئت علمی را ندارند. پس چرا دانشجوی دکترا میگیره مگر جوانان کشور ابزاری برای درآمدزایی دانشگاه آزاد هستن. علاوه براین آیا کیفیت علمی هم بازیچه تامین اقتصادی دانشگاههای پولیست. چرا اینقدر تشنه گرفتن مدرک دکترای دانشگاه آزاد هیچ ارزش کاری خوبی در آینده نداره و این همه هزینه هم داره و کیفیت هم که نداره.

بهزاد
دی ۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۴ ب٫ظ

بچه ها خیالتون راحت باشه حتما تکمیل میذارن و اگر تا الان نذاشتن یک برای اینه که ثبتنام سال اینده مهلتش تموم بشه و اینکه زمان داشته باشند تا بتونن افراد بیشتری رو برای تکمیل پذیرش کنن
و اگر حرف از عدم تکمیل ظرفیت زدن برای اینه که همه فشار اورده بودن که چرا خبر تکمیل داده ولی خبری از تکمیل نشده
پس استرس نداشته باشید و فراموش نکنید که زندگی ادامه داره …

محمد
دی ۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۴ ب٫ظ

بچه ها سلام منطورشون ۶۰۰۰ نفر برا بهمن؟

بهزاد
دی ۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بله

پاییز
دی ۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۵ ب٫ظ

درود و سپاس و دست مریزاد

احمدرضا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۲ ب٫ظ

اقای ما تکمیل میخوایم

زبانشناس
دی ۱, ۱۳۹۳ ۴:۱۵ ب٫ظ

همش اخبار ضدو نقیض, بس کنید, خسته شدیم