مجلس نگران صدمات پذیرش بی ضابطه دانشگاه آزاد در مقطع دکتری

سخنگوی مجلس از صدمات پذیرش بی ضابطه آزاد در مقطع دکتری گفت و از دانشگاه آزاد خواست که نگرانی مجلس را درک کند.
قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنوز هم هیچ مدرک و مجوزی از سوی دانشگاه آزاد در اختیار مجلس قرار نگرفته است که چرا باید این حجم چند هزار نفری ان هم در مقطع مهمی همچون دکتری بدون هبچ زیر ساختی پذیرش شوند و با پذیرش بدون ضابطه در این مقطع حساس توازن بین مقدار هیات علمی و مقدار پذیرش در دانشگاه از بین می‌رود.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حال حاضر حدود 500 هزار اعضای هیات علمی با تحصیلات ‌PHD دارد، خاطر نشان کرد: این تعداد یعنی به ازای هر استاد 50 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
وی تصریح کرد‌: با پذیرش 10 هزار دانشجو در مقطع دکتری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بدون توجه به پیش شرط های اساسی به لحاظ کیفیت در روند آموزش فاجعه ایجاد می‌شود بخصوص اینکه تعداد زیادی از این 10 هزار نفر یا نیمه وقت یا حق التدریس هستند یعنی به مراتب از این میزان برای تحصیل و حضور در کلاس کمتر می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس یک تفاهم کلی که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری کرده است، افزود : پذیرش دانشجو باید به ازای هر رشته محل اقدام شود در حالی که آنچه مشاهده می شود پذیرش بر اساس مجوز قانونی در بسیاری از رشته‌ها در این دانشگاه نبوده است.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

168 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
تیر ۱, ۱۳۹۵ ۱:۳۹ ب٫ظ

سلام به همگی من خودم با اینکه دکتری دانشگاه آزاد قبول شدم ولی حاضر بودم شرایط اونقدر سخت بود که اگر بنده شایستگیشو نداشتم قبول نمیشدم ولی در عوض اگه شرایط قبولی منطبق با زیر ساخت های جامعه تعریف بشه دیگر شاهد بیکاری فارغ التحصیل دکتری نخواهیم بود. ضمنا در بعضی مواقع دانشگا های دولتی هم مقصرند چون کسی که در مقطع ارشد از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده دانشگاه های دولتی در مقطع دکتری پذیرشش نمیکنن در حالی که شاید فرد خیلییم با استعداد باشه پس برا این دست افراد دانشگاه آزاد تنها گزینه می تواند باشد.

رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

با سلام
واقعاً جای تاسف دارد که دانشجویان و فارغ التحصیان تحصیلات تکمیلی بجای تحصیل به ظرفیت دانشگاهها و یا دانشجوی سراسری و آزاد بودن، وقت خودن را تلف می کنند. متاسفانه اکثر دانشجویان مقطع دکترا به جذب شدن در دانشگاهها و تدریس در دانشگاهها فکر می کنند و با افزایش ظرفیت دانشگاهها فکر می کنند جذب شدنشان در دانشگاهها به خطر می افتد. گرفتن مدرک دکتری از دانشگاهها تضمین شغل ایجاد نمی کند. چیزی که امروزه جوانان امروزی نیاز دارند بدست آوردن مهارت و توانایی لازم و ایجاد کارافرینی می باشد.

مدیر93
دی ۸, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ

سلام.دوستان یکی به من بگه چیکارکنم من میخام ویرایش اطلاعات واسه انتخاب شهرهام واسه دکترا آزاد کنم. چطور میتونم الان که وقتش تموم شده؟؟؟؟اصلا معیارشون چیه واسه قبولی در مورد شهرها؟؟تروخدا یکی بگه واسه ویرایش…چیکار کنم؟؟

محمد 1
دی ۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۷ ب٫ظ

با درود و سلام به اقای دکتر میرزاده ما دانشجویان با تمام وجود از نظر شما در مورد توسعه تحصیلات تکمیلی حمایت میکنیم  خواهش میکنیم از مواضع خود عقب نکشین ما پشت سر شما هستیم با تشکر(دانشجویان منتظر تکمیل ظرفیت دکتری)

رضا
دی ۶, ۱۳۹۳ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد 1

ولی ما دانشجویان دکتری سالهای پیش که زحمت زیادی کشیده ایم تا پذیرفته شویم و همچنین عموم مردم با بی اعتبار شدن مدرک دکتری و به دنبال آن علم ودانش در کشور مخالفیم و این را خطر بزرگی برای کشور می دانیم.

بهروز
دی ۶, ۱۳۹۳ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوستانی مه مخالف افزایش بی رویه دانشگاه آزاد هستند میتوانند با مراجعه به به سایت اقای جعفری مخالفت خودشون اعلام کنند

مریم
دی ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

میشه آدرس صفحه اش رو بگی

کمی تامل تامل
دی ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

آدرس بدید

یاکریم
دی ۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد 1

ما تعداد کثیری از دانشجویان مشغول به تحصیل که با زحمات طاقت فرسا وسعی و تلاش شبانه روزی با هزاران امید و آرزو ادامه تحصیل در مقطع حساس دکتری را انتخاب نموده ایم با افزایش بی منطق و بدون مجوز دانشگاهها چه در دولتی و چه در آزاد که باعث بی اعتباری و مخدوش شدن چهره نظام آموزشی کشور می شود را کاملا محکوم نموده و مخالفت خود را با آن اعلام داشته و آن را محکوم می نماییم واز نمایندگان محترم مجلس که در این مسیر قدم برداشته و به هر نحو ممکن اقدام نموده اند ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی توفیق برای تمامی آنها مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام میداریم اجرکم عندالله

آرمین
دی ۸, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد 1

بابا چه خبره این همه افزایش ظرفیت. هر کی خوبه باید در مقطع دکتری درس بخونه. آخه دکتر بی سواد به چه درد می خوره

دوستانی که مخالف افزایش ظرفیت هستند
دی ۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۵ ب٫ظ

انشالله جلوی این افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد گرفته بشه اما بعد از لغو کل قبولی های امسال . دوستانی که امسال قبول شدند چنان سر سختانه با افزایش ظرفیت مخالفت می کنن که نکو ، کسی نیست بهشون بکه که اکه افزایش ظرفیت نبود کجا آخه خودت قبول می شدی!!!

علی
دی ۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

موافقم

ali
دی ۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۵:۰۰ – ۱۷:۰۰ ۳- دعوت از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به اتفاق رئیس دفتر گسترش آموزش عالی همچنین دعوت از رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی جهت بررسی موضوع پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری

بهروز
دی ۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ali

انشالله جلوی افزایش بی رویه دکتری گرفته شود

محمد به صادق
دی ۶, ۱۳۹۳ ۰:۵۷ ق٫ظ

اشتباه نکنید هاروارد و دانشگاه های معتبر نمی آیند برند خود را خراب کنند. هاروارد که بهترین دانشگاه جهان است در هر رشته ای ماکزیمم ۱۵ نفر را بیشتر نمی گیرد. ولی برای کاراموزان شغلی و مدیران ارشد دوره های معادل، تعداد بیشتری را می گیرد ولی در دکتری ظرفیت، خیلی محدود است.

شاهین
دی ۶, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد به صادق

با تعدادی که فرمودین اطلاعی ندارم و اظهار نظر نمیکنم ولی این دوره های معادلی که فرمودین کاملا قبول دارم حرفتونو

یاکریم
دی ۶, ۱۳۹۳ ۰:۳۸ ق٫ظ

صادق آقا الان شما سعی می کنید نیمه پر لیوان را ببینید چون هنوز قبول نشده اید ولی بعد از این که قبول شدید و وضعیت و کیفیت تحصیل رو دیدید خود شما نیز به خیل عظیم ناراضیان آموزش عالی خواهید پیوست
دانشگاه امکانات داشته باشد مطابق با امکانات خودش افزایش ظرفیت داشته باشد اصلا حرفی نیست
شما نماز خانه واحد علوم تحقیقات را دیده اید من خودم دانشجوی دکتری هستم آدم وقتی می بیند دانشجویان دکتری با چه وضعیتی در آنجا در حال استراحت هستند به خدا شرم می کنید که اسمتونو دانشجوی دکتری بذارین در کجای دنیا دیده اید که دانشگاه از بس دانشجو برداشته در راهرو دانشگاه جایی برای سوزن انداختن نباشد
آیا شما تا حالا دیده بودید کلاس دکتری ۲۵ نفر باشه در کجای دنیا این چنین وضعیتی دیده شده است حالا شما حساب کنید تعداد بسیار زیادی نیز هستند که روز شماری میکنند تا آنها نیز به این خیل عظیم بپیوندد

کمال
دی ۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  یاکریم

۲۵ نفر امکان نداره، نهایت ظرفیت کلاس ها ۱۰ نفره، چون اگه بالاتر بود من مرحله اول شهر موردنظرم حتما قبول میشدم، پس بدون مدرک و منبع حرف نزنید.

صادق
دی ۶, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  کمال

یه جوری میگین ۱۰ نفر که انگار ۱۰ نفر کمه
برید با سراسری مقایسه کنید که چند تا برمیداره تا دستتوتن بیاد که دانشگاه آزاد چه ظلمی در حق همه ی دانشجوها کرد (چه دانشجوهای سراسری و چه دانشجویان آزاد که قبل از پارسال دکترا قبول شدند)…

یاکریم
دی ۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کمال

دوست عزیز شما تشریف بیارین دانشکده مدیریت واحد علوم تحقیقات کلاسهای دکتری مدیریت دولتی – بارزگانی – بخصوص آموزشی – صنعتی – و… رو ملاحظه بفرمایید هر کدوم کمتر از ۲۰ نفر بوداون وقت بفرمائید

یاکریم
دی ۶, ۱۳۹۳ ۰:۱۰ ق٫ظ

انشااله زحمات نمایندگان محترم نتیجه میده ورشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد حذف میشن و وضعیت به حالت عادی بر میگردد

صادق
دی ۶, ۱۳۹۳ ۷:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  یاکریم

ایشاالله

بهروز
دی ۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ب٫ظ

با این افزایش ظرفیت همه دکتریم حتی اگر نخونیم من از کسایی که پرسیدن خیلی خوشحال بودن چون نخونده قبول شده بودم به لطف دانشگاه ازاد همه دکتر شدیم

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

ما که خوندبم با رتبه ۶۳ هیچ جا فعلا قبول نشدیم خواهشن با دلیل مدرک حرف بزنبد

یاکریم
دی ۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

مگه رتیه ۶۳ رتبه خوبیه؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز مقطعه دکتری نباید با این رتبه قبول شه من سال ۹۰ بارتبه ۷ حتی دعوت به مصاحبه هم نشدم( در رشته مدیریت دولتی با گرایش رفتار سازمانی واحد کرمان )
ولی ناراحتم نشدم زیرااون سال فقط ۴ نفر برداشته بودن علی رغم تعداد زیاد شرکت کننده ومطمعنا حق من نبود که قبول شم دو سال بعد با یه رتبه عالی قبول شدم بظوری که نمره مصاحبه هیچ تاثیری نمی توانست در رتبه ام بگذارد
لطفایه کم واقع بین باشین و به این زودیا دلسرد نشین
شاید یکی دو سال دیرتر دکتر بشین ولی دکتر شدن زمانی ارزش داره که براش زحمت بکشی

شاهین
دی ۶, ۱۳۹۳ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  یاکریم

منم خداشاهده ۲ سال پیش رتبه ۸ سراسری اوردم ولی چون ۲ نفر فقط میخواست دعوت به مصاحبه نشدم اگه دعوت میشدم ۱۲۰ درصد قبول بودم ولی نشد دیگه. رفتم سربازی اومد یا رتبه ۱۸ و ظرفیت ۹ نفر قبول شدم امسال سراسری ولی انگیزه ای ندارم ….
امسال من هر کی رو دیدم مدرک زبان داشت رفت خارج از هر رشته ای من دوستانی دارم تقریبا ۹۰ درصدشون رفتن با توجه به اینکه دکتری سراسری هم قبول شده بودن ولی حاضر نبودن با این امکانات و ظرفیت زیاد اینجا بخونن منم کارم جور شد ولی خانواده مخالف هست مسائل شخصی

محمد
دی ۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

مگر هر کی خونده باید قبول شه. بلکه هر کس توانایی خوبی دارد باید وارد مقطع دکترا شود.

امید
دی ۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

تعجب میکنم به دیدگاه آقای بهروز دانشگاه آزاد پارسال هفتاد هزار نفر شرکت کننده داشت حالا به قول خودشان اگر دوازه هزار قبول شدند پس باز هم پنجاه و هشت هزار نفر قبول نشدند پس در نتیجه برای دانشگاه همه قبول نمی شوند لطفا از روی منطق صحبت کنید در مورد دانشگاه ازاد

علی
دی ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۸ ب٫ظ

امسال تقریبأ دکتری دانشگاه آزاد بی کنکور بود.
و در ضمن نجبه که چه عرض کنم کسی که کمی درس خوان باشد دانشگاه دولتی قبول خواهد شد. پس لطفأ کمتر نخبه نخبه کنید.

...
دی ۵, ۱۳۹۳ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به روی چشم ، از به کار بردن واژه ی نخبه خودداری می کنیم ! هر چند که صلاحیتمون توی بنیاد ملی نخبگان کشور سالهاست که تایید و تصویب شده !!!!!!!!!!!!!

علی
دی ۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

به نظر من نخبه گان علمی دکتری را زیر سن ۲۸ نهایت ۳۰ سال در یکی از سه دانشگاه برتر کشور مثل شریف و تهران یا دانشگاه های تراز اول جهان خواهند گرفت.
حالا استثنا در هر جایی هست احتمال دارد کسی مثلأ دیپلم هم باشد ولی در ثبت اختراعات ، نخبه باشد ولی منظور نخبه علمی اکادمیک دانشگاهی است.

شاهین
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

افرین علی جان

صادق
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا و آقا بهروز و همه دوستان باسلام ، من تقریبا” همه نظرات را خواندم نباید بی انصاف باشید ظاهرا” شما دونفر از مخالفین سرسخت توسعه تحصیلات تکمیلی هستید ، آخه برادر عزیز : اولا”: سال گذشته حدود ۸۰ هزار نفر برای دانشگاه آزاد در مقطع دکتری ثبت نام نموده وکنکور دادند که حدود ۸۰۰۰ نفر و طی دو مرحله قبول شدند ینعی از هر ۱۰ نفر یک نفر پس هنوز رقابت بسیار بالاست . ثانیا”: در برخی از کشورهای همسایه ایران یا نزدیک ایران که خیلی از مشتاقان به علم می روند و کلی پول و دلار با خود می برند و معلوم نیست کیفیت آموزشی آنها چکونه باشد برای مثال در کشوری مانند هندوستان که معروف شده به کشور دکترها و برخی از دانشگاههایش رتبه زیر ۱۰۰ را در جهان دارند {رتبه دانشگاه تهران حدود۲۰۰۰ است و هاروارد آمریکا رتبه اول را دارد } پذیرش دانشجو در تمام مفاطع از لیسانس تا دکتری آزاد است و بر اساس برخی از معیارها مانند معدل یا مصاحبه یا … دانشگاههایی که فرد می تواند ادامه تحصیل بدهد را تفکیک می کنند ، یا دانشگاههای کشور تاجیکستان نیز که زبان آنها فارسی است به همین طریق یا … بنابراین خیلی از دانشگاهها حتی کنکور هم ندارند ، یکی از دوستان بنده از دانشگاه دهلی در هند فارغ التحصیل دکتری شده بود و می گفت این دانشگاه رتبه ۱۵ را در جهان دارد ، وی می گفت من اصلا” استاد راهنما را بدرستی نمی شناختم و وقتی در دانشگاه برای دکتری… ادامه نظر»

شاهین
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

شما نیمه پر لیوان رو دیدید ولی نیمه خالی لیوان بسیار بسیار بیشتر است . جواب شما رو میسپرم علی اقا و اقا بهروز پاسخ بدهند فقط یک جمله تحقیقات دکتری هند به صنعت وصل هست هر رشته ای که باشه و شما در قبال طرحتون پول بهتون میدن نمونش استاد خودم که دوستم هم هست ۳۰۰ هزار دلار پاداش کار برای طرح تحقیقاتی بهش دادن تازه بهش کم دادن منم قرار بود برم ولی خانواده مخالف هستن حتی استادم با پروفسور هندی کارم رو درست کرد.
هند بعد از چین حرف دوم رو میزنه توی اسیا بعدش سنگاپور بدش ژاپن کره تایوان مالزی هنگ کنک فیلیپین دانشگاه سراسری ایران تایلند پاکستان عربستان اذربایجان دانشگاه ازاد ایران امارات اندونزی و ….

هومن
دی ۶, ۱۳۹۳ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  شاهین

ژاپن رفت بعد هند و چین ؟؟؟!!!! همینه که اطلاعات کافی ندارین بعد اظهار نظر اشتباه میکنید. کمی بیشتر تحقیق کنید دوست عزیز. ژاپن دانشگاه هاش با آمریکا مقایسه میشن و از اروپا هم سرترن.

صادق
دی ۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

همون دانشگاهی که شما فرمودید، گرچه به نظر میرسه که کمی اغراق در حرف هاتون وجود داشته باشه، اما امسال دانشگاه آزاد در برخی واحدها حتی بدون داشتن یک استادیار اقدام به گرفتن دکترا کرده… میتونم به اسم این واحدها رو نام ببرم
بحث اینه که نسبت دانشجو به استاد، تعداد هیات علمی و… رو مشخص کنند
چرا دانشگاه آزاد برخلاف سراسری اعلام نمیکنه که در هر کدرشته شهر چند تا داشجو میگیره؟
چرا اطلاعاتش شفاف نیست…
حتی برخی افراد که قبول شدند هم نمیدونند که در اون واحد چند نفر قبول شدند…
کلاس های دکترای دانشگاه آزاد داره مثل کلاس های کارشناسی برگذار میشه… درحالی که دانشجوی دکترا باید انتخاب زیادی داشته باشه تا با توجه به حوزه کاری، واحدهاش رو انتخاب کنه

شاهین
دی ۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

هومن جان من فکر کنم شما اطلاعات کامل نداری : در حال حاضر دانشگاه های چین و اقصادش حرف اول رو میزنه بعدش هند و البته توی افق ۲۰۲۰ هند برنامه ریزی کرده جای چین رو بگیره . ژاپن و کره بخصوص سیر نزولی به طور وحشتناک داشتن . بهتره رنگینگ و فرهنگ و اقصاد دانشگاه سنگاپور رو مشاهده کنید بعدش به تموم چیزایی که شک دارین مطمئن میشین

هومن
دی ۶, ۱۳۹۳ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا دوست عزیز میشه شما بگین مدرکتون چیه و کدوم دانشگاه درس میخونید؟ اصلا شما چرا میای اینجا و هر کی هرچی میگه میپری بهش و جو رو متشنج میکنی. ؟؟؟؟

...
دی ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۰ ب٫ظ

مگه نه اینکه بعضی ها میگن : دانشگاه آزاد بده ! به درد نمیخوره ! خب کسی مجبورشون نکرده که برن دانشگاه آزاد فوق لیسانس و دکتری بخونن ! دکتری دانشگاه آزاد رو بذارن واسه ی ما که شاغلیم و علاقمند به تحصیل علم !!!!!!!

صادق
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

علاقه مند به تحصیل علم یا ارتقای شغلی…

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

افرین صادق خان واقعا جواب همه منتقدان را بخوبی و اکادمیک دادید درود بر تو

محمد
دی ۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ...

شما وقتی که میخواین دکترای دانشگاه آزاد ثبت نام کنید در فرم ثبت نام عبارتی هست که نوشته تمام وقت باید در اختیار دانشگاه باشید در غیر اینصورت در هر زمانی اثبات گردد شما شاغل هستید دانشگاه میتواند مدرک شما رو باطل کند حتی ده سال بعد از فارغل التحصیلی. شما حق تحصیل در دکترا رو ندارین حتی اگر بهترین فرد از لحاظ علمی باشید و باید از شغل انصراف دهید بعد بیایید ثبت نام کنید در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود. با این تفاسیر تعجب میکنم شما مدعی هم هستید.

...
دی ۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

این قضیه که فرمودید توی دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه دولتی نوشته ، نه دانشگاه آزاد ! اولا : من به خاطر علاقمندیم به درسم ، مرخصی بدون حقوق گرفتم ! اما خیلیها رو دارم می بینم که نه مثل من مرخصی بدون حقوق گرفتن و نه چیز دیگه ای ، و در کنار کارشون دارن سر کلاس دکتری میان و درسشون رو میخونن !
ثانیا : خواهشم از شما اینه که : تا وقتی از چیزی اطلاع و خبر ندارید ، پیشداوری و قضاوت نکنید و همینطور اظهار نظر !!!!!!!!!!!!!

علیرضا
دی ۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۷ ب٫ظ

تحصیل یکی از حقوق شهروندی است. مخصوصا زمانی که پولش رو هم داریم میدیم. کسی هم نمیتونه جلو تحصیل و علاقه به علم آموزی ما رو حالا در هر کیفیتی رو بگیره.

نکته بعدی اینکه،، تحصیل در مقطع دکتری بیشتر به جهت پژوهش و تحقیق می باشد نه کار و بازار و کسب… پس یک علاقه هست،، و همه افراد جامعه حق تحصیل در این مقطع رو دارند و کسی نمیتونه این حق اجتماعی را انحصاری کنه.

صادق
دی ۵, ۱۳۹۳ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

هر کس میتونه پژوهش و تحقیق رو شخصا انجام بده
مدرک دکترا یعنی یک توانایی علمی خاص و نباید جذب حداکثری باشه، باید دارای کیفیت حداکثری باشه

...
دی ۵, ۱۳۹۳ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

من همیشه مصاحبه هایی که با نفرات اول آزمون دکتری دانشگاه دولتی ، توی همین سایت پی اچ دی تست طی سالهای ۹۲ و ۹۳ گذاشته شده ، همیشه میخونم و تا حالا موارد متعدد و زیادی دیدم که رتبه اول آزمون دکتری دولتی و پذیرفته شده در دانشگاه های تراز اول کشور بودن و توی مصاحبه هاشون گفتن که : لیسانسشون رو از دانشگاه ه دولتی و یا آزاد گرفته بودن ، اما فوق لیسانسشون از دانشگاه آزاد بود و رتبه یک آزمون دکتری دانشگاه دولتی شدن ! یک نمونه اش ، خانمی بود که پذیرفته شده و رتبه ی یک دکتری فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف شده بود ، همین خانم لیسانسش رو دانشگاه دولتی بندرعباس با معدل ۱۴/۵۰ و فوق لیسانسش رو از دانشگاه آزاد سمنان با معدل ۱۶/۵۰ گرفته بود !!!!!!!!

علی
دی ۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

استثنا استثنا و استثنا
حرف سر استثناها نیست حرف بر سر کلیت است

خیلی بی انصافی
دی ۵, ۱۳۹۳ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

چرا الکی واسه توجیه کردن سخنان کذب میفرمایید ایشان در هیچ مقطعی دانشگاه آزادی نبوده اند!!با همین صحبتها خودتون دارید دانشگاه آزاد رو زیر سوال میبرید!
از کی تا حالا داشگاه شاهرود شده دانشگاه آزاد!!!واقعاً که
کارنامشونو که محل تحصیلشون زده با دقت بخونید نمیخوام بگم دانشگاه آزاد خوب یا بد حداقل اینقدر دروغ نگید واسه توجیه!!
https://phdtest.ir/1392/07/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF/

شاهین
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۳ ب٫ظ

این اقا یا خانم که اسمش ….. هست لطفا قشنگ مطمئن بشین طرف از کدوم دانشگاه است بعدش بگین دانشگاه ازاد و یا دولتی

...
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۷ ب٫ظ

پس قسمتهای مربوط به معدل لیسانس ۱۴/۵۰ و معدل فوق لیسانس ۱۶/۵۰ رو سانسورش کردید ! بفرمایید که ما نمی بینیم !

...
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۰ ب٫ظ

بعلاوه مواردش خیلی خیلی هم زیاده ! لطفا یه سری هم به عکسها و رشته ها و رتبه های برتر آزمون های دکتری پارسه و ماهان و مدرسان شریف بزنید و این موارد متعدد رو ببینید !

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

خب حرف شما درست، که چی؟
خود من لیسانس و ارشدم آزاد بوده، دکترا دولتی روزانه میخونم. ولی سه سال زحمت کشیدم.
بحث در مورد آزاد یا دولتی بودن نیست. بحث در مورد کیفیت و شایستگی واحدی هست که قراره در مقطع دکترا دانشجو جذب کنه.متاسفانه خیلی از واحدهایی که در سال های اخیر در مقطع ارشد دانشجو گرفتن، امکانات لازم رو نداشتند.حالا همین واحدها برای فرار از ورشکستگی رو به دکترا آوردن. کلاسی ک ماهی یکبار پنجشنبه جمعه صبح تا شب برگزار بشه اونم با استادی که برای برگزاری کلاس فرصت نداره، چه برسه به وقت گذاشتن برای پایان نامه دانشجو، چه کیفیتی داره؟
مسلما کسی که علاقه داره، زحمتم میکشه و شایستگی لازم رو کسب میکنه. نه اینکه منتظر باشه مثل لیسانس و ارشد درها باز بشه، بگن بفرمایید داخل!

علی
دی ۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

بله در سطح عرف جامعه مثلا دیپلم و لیسانس اما این به اون معنی نیست که همه برن تحصیلات تکمیلی.
در کشورهای پیشرفته هم همینطوره و همه حق شرکت در آزمون و رقابت برای ورود به تحصیلات تکمیلی رو دارن اما ظرفیت محدوده. این حق به این معناست که امکان رقابت سالم و برابر برای کسب یک موقعیت وجود داشته باشه نه اینکه هر کسی اراده کنه بره تحصیل کنه.

یاکریم
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ق٫ظ

برخی از دوستان خیلی دارن روی دکتری خارج مانور میدن واین افزایش ظرفیت را به دانشجویان خارج رفته ربط میدن
اولا تبادل دانشجو در بین بیشتر کشور های دنیا وجود داره برنامه اراسموس یکی از این برنامه هاست که در اتحادیه اروپا صورت میگیره
ثانیا تمامی دانشگاهها خودشون رو به سطحی رسوندن که از تمام دنیا متقاضی دارن مثلا کشوری مثل ژاپن که یک جزیره است و هیچ راه ارتباطی نداره ویادگیری زبان آن هم بسیار بسیار مشکل است تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل آن کشور را انتخاب میکنند حالا دوست عزیر کشور ما چند نفر دانشجوی خارجی داره آیا کسی هست که اینجا را به عنوان کشور مقصد خودش قبول کنه و بیاد در اینجا ادامه تحصیل بده هیچ کس که نمیاداینجا درس بخونه هیچ کس را هم نذاریم بره در کشور دیگه درس بخونه نتیجه اش رو به خودت واگذار میکنم فقط درست قضاوت کن
حالا درسته بگیم چون کسی نره به کشور های خارج ظرفیتهارو بدون هیچ ضابطه ای افزایش بدیم
بجای این حرفا وظیفه ما اینه که دانشجویانی باشیم در حد و اندازه مقطع دکتری همه میدونن خیلی بیشتر از نیاز دانشجو برداشتن و این دودش به چشم خودمون خواهد رفت ….

Mehdi
دی ۵, ۱۳۹۳ ۰:۳۵ ق٫ظ

میشه دانشگاه سراسری درس خوند و یه دانشجوی معمولی بود…
میشه دانشگاه آزاد درس خوند و یه دانشجوی تاپ بود…
به نظرم کلا خود فرد مهمتره از محل تحصیل،
و دیگه همه میدونیم که هرجا درس خونده باشیم در نهایت باید وارد بازار کار شیم و اینجاست که متغیرهای دیگه ای مهمتر از دانشگاهی که درس خوندیم مطرح میشن!

کمال
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

به نظرمن نمایندگان مجلس باید نگران تحصیل ۲۴ هزار( با آماری که وزارت علوم چند روز قبل داد) دانشجوی دکتری در خارج از کشور و خروج ارز از کشور و در کنار آن مهمتر از آن مسائل و مشکلات دانشجویان ایرانی در خارج از کشور نیز باشند.

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  کمال

۲۴۰۰۰ تقسیم بر ۵ سال، می شود سالانه کمتر از ۵۰۰۰ نفر
یک تعدادی از افراد اگر هر کاری هم بشود دوست دارند و ترجیح می دهند برای تحصیل به خارج از کشور بروند.
تعدادی برای تحصیل در دانشگاه های تراز اول جهانی که معمولأ نخبگان هستند که اگر خارج هم نتوانند بروند هرگز دانشگاه آزاد را برای تحصیل انتخاب نخواهند کرد. وبعضی توسط وزارت علوم بورس می شوند.
البته هستند افرادی که به دانشگاه های بی اعتبار خارج کشور می روند ولی کشور نمی تواند سیستم آموزشی ، اشتغال و … را به قربانی کند که مثلأ این افراد محدود برای تحصیل به خارج نروند.
درضمن مدرک خیلی از این افراد توسط وزارت علوم فاقد اعتبار است.

کمال
دی ۵, ۱۳۹۳ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز این فقط آمار رسمی اعلام شده است و قطعا آمار واقعی و تعداد دانشجویانی که خارج دارن دکتری میخونن خیلی بیشتره،ثانیا واقعا به نظرت چند درصد از اینا تو دانشگاه های خارجی تاپ دارن درس میخونن؟ بیشتر این دوستان به خاطر سختی پروسه قبولی داخل بار سفر بستن و رفتن و مشکلات خارج درس خوندن با این وضع ارز رو به جون خریدن و دارن در پایین ترین سطوح آموزشی درس میخونن که اتفاقا ضررش خیلی بیشتره واسه “سیستم آموزشی!!!” مملکت، چون بالاخره اینا قراره برگردن و برخی دانشجو تربیت کنن. در ضمن این ۵۰۰۰ نفر هم تعداد کمی نیست و اگه شرایط داخل تغییر کنه مطمئن باش که اکثرشون قید خارج رو میزنن و تو کشور میمونن و به کشورشون خدمت میکنن. هر چی باشه سطح دانشگاه آزاد خودمون از بیشتر این دانشگاه های مالزی و فیلیپین و کشور هایی از این دست خیلی بالاتره.

...
دی ۵, ۱۳۹۳ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

برای نخبگان واقعی هم ، گاهی هیچ راهی بجز ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد ، مقاطع فوق لیسانس و دکتری دانشگاه آزاد ، باقی نمی ماند !!!!!!!!!!
اینو فراموش نکنید که همیشه : ندانستن ، دلیل نبودن نیست !!!!!!! پس لطفا اینقدر قاطعانه در مورد نخبگان واقعی که استعداد و توانایی هاشون رو در تموم رشته ها و زمینه ها به عرصه ی نمایش قبلا گذاشته اند ، اظهارنظر نفرمایید !!!!!!!!!!
شاید اصلا شما در جایگاهی نباشید که بتونید در مورد چنین افرادی اظهارنظر کنید !!!!
با تشکر

محمدحسین
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

آره یک زمانی قبولی ارشد دانشگاه آزاد سخت بود. ولی الان هستند کسانی که با درصد منفی قبول میشن. بنظرتون اینها هم جزو نخبه محسوب میشن؟

مریم/ آموزش زبان
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

شما فکر میکنید اگر قبول شدن سخت باشه ارزش علم میره بالا
من کسی رو سراغ دارم ک نتونسته ایران قبول شه (حتی آزاد) رفته هند و ۲۷ ماهه دکترا گرفته و برگشته و سریعا عضو هیات علمی دانشگاه …. شده
به نظر من اینها ارزش علم کشورمونو پایین میاره

محمدحسین
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا

کمال
دی ۵, ۱۳۹۳ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

من هم کسایی رو میشناسم که اینجا هیج جا قبول نمیشدن ولی از مالزی مدرک دکتری رشته فنی رو با اینکه رشته کارشناسی شون علوم پایه بوده!!!به راحتی گرفتن و الان تو یه کلانشهر نزدیک تهران مدیر گروه دانشگاه صنعتی!!! هستن. بابا الکی سرمون رو زیر برف نکنیم و قبول کنیم که خیلی از دانشگاه های خارجی که ایرانی ها میرن سطح پایین تری از دانشگاه آزاد دارن، پس این قدر بی خود و بی جهت دانشگاه آزاد رو نکوبیم.

leyla
دی ۴, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ب٫ظ

آیا مجلس نگران صدمات پذیرش بی ضابطه دانشگاهای آزاد پیام نور و علمی کاربردی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس نیست؟

مهدی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  leyla

و آیا مجلس نگران اینهمه فارغ التحصیل بیکار هم هست؟

صادق
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  leyla

بله… واقعا اون ها هم جای نگرانی داره
ولی مقطع دکترا، آخرین مقطع تحصیلی نظام آموزشی است و نباید جذب حداکثری داشته باشه، بلکه باید حداکثر کیفیت رو داشته باشه

علی رضا
دی ۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ب٫ظ

من از مسئولین دانشگاه ازاد بسیار متشکرم چون جلوی علاقه وعلم اموزیم نمیگیرن

یاکریم
دی ۴, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ

ای کاش مجلس تا آخر در موضع خودش بمونه

u
دی ۴, ۱۳۹۳ ۴:۲۰ ب٫ظ

دوستان به سایت آقای جعفری برید و درخواستتونو با ایمیل بهشون بگید.

شاهین
دی ۴, ۱۳۹۳ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  u

حوصله دردسر دارینا!!!! خود اقای جعفری همه چیز رو میدونه

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

بله باید تلاش کنیم و بهشون ایمیل بزنیم

هومن
دی ۴, ۱۳۹۳ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگه قرار بود به ایمیل زدن شما باشه که متقاضیان تکمیل ظرفیت از شما مخالفان بیشترن.

بهروز
دی ۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

من که حتمن ایمیل میزنم

هومن
دی ۵, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  هومن

بزن.کار خوبی میکنی ما هم به یه سری افرادی که خودمون میدونیم قبلا ایمیل زدیم و جواب های لازم رو دریافت کردیم.

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۷ ب٫ظ

خواهشا نگران این هم باشید که جوون های مردم باید برن خارج و کلی پول خرج کنن و کلی ضرر اقتصادی و فرهنگی رو متوجه جامعه کنند!!!

شهریه دکتر ی ازاد
دی ۴, ۱۳۹۳ ۳:۲۳ ب٫ظ

کسایی که ازاد ثبت نام کردن شهریه ترم اول چنده برای رشته های فنی لطفا کسایی که اطلاع دقیق دارن راهنمایی کنند

قبولی امسال
دی ۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ

ترم اولمون ۸،۴۰۰،۰۰۰ تومن شد

بهروز
دی ۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب٫ظ

باور کنید جذب بی رویه دکتری در دانشگاه ازاد در بلند مدت به ضرر همه خواهد بود

کامیار
دی ۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

قطعا همینطوره

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

مطمئنأ، حتی به ضرر همان آخرین نفر یعنی ۱۲۰۰۰ امین نفر خواهد بود.

شاهین
دی ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ب٫ظ

یک خبر جدید نیومده چیزی ؟؟؟؟

ادامه ی نظر "مریم"
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

ودرکناراینهاهم نگران اشتغال افراد به خصوص جوانهاباشند.

مریم
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

مجلس بهتره به جای افزایش پذیرش دکتری دانشگاه آزاد نگران شهریه های سرسام آور
دکتری آزاد وازهمه مهمتر نگران وزارت علوم باشه که هرسال دانشگاه های دولتی ظرفیت پردیس هاشو افزایش میده.

پلیمر
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من کاملا با شما موافقم.

کامیار
دی ۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

حداقل دانشگاه دولتی کلاس ۴۰نفره دکتری نداره!

یاکریم
دی ۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ق٫ظ

دوستان اقدامات دکتر جعفری در خصوص افزایش بدون قانون ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری ستودنی است امیدوارم ایشان بتوانند به نتیجه مورد انتظار دست یابند

بهروز
دی ۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  یاکریم

کاملن موافقم

مهدی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ق٫ظ

دوستان عزیز و گرامی
به نظرم این بحث مقایسه سراسری با آزاد تا وقتی همه جوانب در نظر گرفته نشه فایده ای نداره…
من خودم لیسانس و فوق لیسانسمو دانشگاه تهران گرفتم ولی با توجه به ظرفیت پذیرش سراسری و اینکه ممکنه با چهار تا تست سرنوشت آدم کاملا عوض شه و اعمال سلیقه در مصاحبه و شانس و آینده ی نامعلوم و خیلی چیزهای دیگه، باید قبول کنیم که اگه دانشگاه آزاد نباشه خیلی از افرادی که واقعا لایق هستند شاید تا آخر عمرشون نتونن وارد دوره دکتری بشن…
هرچند عملکرد دانشگاه آزاد کاملا قابل نقده ولی ماها که نه پول داریم نه پارتی نه شانس، دیگه خودمون نباید گزینه های زندگیمونو از اینی که هست محدودتر کنیم…

کمال
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۴ ق٫ظ

دوستان زیاد نگران نباشید. خود مجلسی ها چند وقت پیش با ۲۰۰ امضا(بیش از دو سوم) از میرزاده تشکر و حمایت کردند. اکثریت موافق و پشتیبان دانشگاه هستند.

مریم
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ق٫ظ

بچه ها
صلوات بفرستید برید سر درستون شما یا کنکور دارید یا دانشجویید امتحان پایان ترم، پس تورو خدا بحث های بچه گانه رو کنار بذارید شما آینده سازان این مملکتید پس بیایید ایده های مثبتتون رو در اختیار دیگران قرار بدید تا اونها هم استفاده کنند و بقیه رو به خدا بسپارید موفق باشید.

ابراهیم
دی ۴, ۱۳۹۳ ۰:۴۸ ق٫ظ

باسللم خدمت همه دوستان عزیز و نمایندگان مجلس ، متاسفانه همه دوستان در اشتباه هستند زیرا بایستی به مدرک دکتری به عنوان یک مدرک علمی نگاه کنند نه یک مدرک کارساز یا پول درآر ، شما اگر به خیلی از کشورهای دنیا و حتی کشورهای صنعتی مانند آلمان ، فرانسه ، انگلستان و آمریکا و … بروید بسیاری از دانشگاههای این کشورها در همه مقاطع تحصیلی و حتی دکتری ، پذیرش دانشجو بدون کنکور دارند و فقط محدود دانشگاههای است در جهان که از طریق مسابقه و کنکور دانشجو جذب می کند ، بله دوستان عزیز همه می توانند اگر توان علمی داشته باشند به مدک دکتری نائل شوند لیکن آنچه مهم است داشتن تخصص و تبحر برای بازار کار است چه بسا فردی با فقط لیسانس بتواند بدلیل تخصص و تجربه شغلی را بدست آورد که فرد دیگری با داشتن حتی چند دکتری موفق به این کار نشود ، لذا تجربه و تخصص مهم است و اینکه دانشگاه آزاد چه تعداد دانشجو برای دکتری می گیرد اصلا” مهم نیست و این امر حداقل باعث می شود افراد مستعد و مشتاقان به علم از کشور برای ادامه تحصیل خارج نشوند که ضررهای جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت ، بنابراین بهتراست به جای انتقاد به دانشگاه آزاد همه مسئولین و حتی وزارت علوم از توان مازاد خود استفاده کند تا زیرساختهای برخی از واحد های دانشگاه آزاد را برای جذب بیشتر دانشجو با کیفیت بالاتر مهیا کنند ، انشال…

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

با سلام
این که شما می فرمایین در دانشگاه های کشورهای توسعه یافته بدون کنکور وارد دوره های ارشد و دکتری میشن درسته، اما این به این معنا نیست که هر کسی علاقه مند بود بیاد و وارد هر مقطع و هر دانشگاهی بشه، و هر دانشگاهی اقدام به پذیرش دوره دکتری بکنه. واقعا رقابت برای ورورد به دانشگاه ها در مقطع تحصیلات تکمیلی بالاست. یه آمار کلی رو خدمتتون میگم: در آمریکا از ۱۰۰ درصدی که وارد دوره دبیرستان میشن حدود ۸۰ درصد فارغ التحصیل میشن از این مقدار ۵۰ درصدشون وارد مقطع کارشناسی میشن ۲۶ درصد وارد مقطع ارشد و تنها ۲ درصد دکتری. این به این معناست که موقعیت برای ۲ درصد فراهم شده که برای این با هم رقابت می کنن (این رو هم در نظر داشته باشین که اغلب دانشگاههای آمریکا که در دکتری پذیرش می کنن دارای امکانات کافی و اساتید معتبر هستند)

ابراهیم
دی ۴, ۱۳۹۳ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باسلام ، علی آقا همانطور که گفتید دانشجویان مستعد در کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل به دانشگاه می روند و ادامه تحصیل برای همه در همه مقاطع تحصیلی آزاد است ولی استعداد در آن کشورها کم است یعنی اینکه ۲ درصد برای دکتری می روند استعداد رفتن به مقاطع بالاتر را ندارند ولی ایرانیان از استعدادی زبان زد برخوردارند و هر کشوری می روند موفقند بنابر این این مقایسه درست نیست و باتوجه به استعدادهای فراوان در کشورمان و مشتاقان به علم که درهیچ جای دنیا مانند ایران نیست بایستی بستر های لازم مهیا شود که همه بتوانند ادامه تحصیل دهند البته من معتقد به سختگیری هستم و عقیده دارم که بایستی همه بتوانند به مقاطع تحصیلی بالاتر اگر استعداد دارند بروند ولی تولید علم شود و بخصوص پایان نامه های مستخرجه مفید فایده برای جامعه و آینده کشور باشد . انشال….

مستعد
دی ۴, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

ابراهیم من همیشه برام سوال بود که چرا این خارجیا مثل ما همشون نمیخوان که دکتر بشن الان با این کامنت سنجیده و دقیق شما که فرمودید دلیلش این هست که “استعداد رفتن به مقاطع بالاتر را ندارند ولی ایرانیان از استعدادی زبان زد برخوردارند” پاسخ سوالم رو گرفتم. لطفا بیشتر ما رو از تحلیل ها دقیق و زیباتون بهره مند بفرمایید استاد.
متشکرم

ابراهیم
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مستعد

دوست عزیز و مستعد با سلام و تشکر ، بدانید و آگاه باشید هیچ کشوری در دنیا استعداد و نبوغ ما ایرانیان را ندارد و هم اکنون هزاران نفر از اساتید عزیز و علمی کشور در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا به سر می برند که برای نمونه اساتید بزگی مانند پرفسور خدادوست و پروفسور سمیعی از اساتید بانام پزشکی دونفر از هزاران استاد برجسته ای هستند که همه دنیا روی علم و دانش آنها حساب می کند و این اساتید توانسته اند صدها نفر یا بیشتر از دانشجویان را مانند خودشان تعلیم دهند که سالهای دیگر مشخص می شود ، در علوم دیگر نیز همینطور است مثلا” آیا می دانستید اولین کسانی که سفینه های فضایی را در آمریکا در چند ده سال پیش طراحی کردن بنام پروفسور غفاری و پروفسور هشترودی ایرانی بودند ، بله دوست عزیز ما ایرانیان از زمانهای قدیم جزو نوابغ بودیم ، بنظر بنده چنانچه مسئولین محترم در کشور و بخصوص وزارت علوم بسترهای لازم را برای بهره مندی از خدمات اندیشمندانی که در خارج از کشور هستند مهیا نمایند بزرگترین خدمت را یه این کشور و آینده بسیار روشن مستعدین به علم و دانش نموده اند و انشال… با یک برنامه ریزی مناسب کشور عزیزمان در راستای برنامه توسعه ۲۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ می تواند نه تنها در بین کشورهای خاور میانه حرف اول را بزند بلکه در دنیا نیز مطرح باشد و همه کشورها به تولید علم توسط اندیشمندان این سرزمین نیاز داشته باشند ، بنابرای دانشگاه آزاد حرکت خوبی… ادامه نظر»

مجتبی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام خدمت همه دوستای خوبم مشکل ما چشم و هم چشمیه باور کنید خدا ادمارو با استعدادهای مختلف افریده اما ما هممون میخوایم دکتر مهندس بشیم…کشور ما به بقیه شغلهام احتیاج داره باور کنید این دوستایی که سنگ دانشگاه آزاد و به سینه میزنن یه روزی میشه که به اشتباهشون پی میبرن .اونی که میره دانشگاه آزاد دکترا میخونه حتما وضع مالیش خوبه و اگرم فردا کار گیرش نیاد عین خیالش نیست یا اینکه الان شاغل اما با این کار داریم شرایط نسل خودمون از این بدتر میکنیم کاش به جای چشم و هم چشمی یکم منطقی فک میکردیم….

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

کاملا موافقم

رضا
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

باید یکی از مسولین دانشگاه آزاد سوال کند
اگر دانشگاه آزاد بتواند سالانه با هزار زحمت ۴۰۰۰ نفر را جذب هیات علمی کند، که البته بعید می دانم چونکه خیلی از واحدهای دانشگاه آزاد در بسیاری از رشته ها با کمبود و در مواردی نبود دانشجو مواجه هستند.
یعنی برای (اساتید در سطح تدریس کارشناسی )حال حاضر دانشجو ندارند.
آن وقت ۸۰۰۰ نفر باقی مانده با توجه به اینکه دامنه استخدام مقطع دکتری بسیار محدود است، چکار کنند؟

شاهین
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

هیچکار عزیز من . همان طور که ۶۰ میلیون دادند برا دانشگاه ۶۰ میلیون دیگه هم بدند برا بازار کار .

محمدحسین
دی ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دقیقا. جذب سالانه ۵۰۰۰ نفر دروغ محضه و برای خرید زمان مطرح شده. شاید فراخوان جدبی هم اعلام بشه ولی بهتون قول میدم کسی جذب نخواهد شد. خود من ۴ سال در این پیچ و تاب ها گرفتار بودم و نتیجه ای هم نداشت

فرزانه
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام
نمی خواستم چیزی بگم ولی…
نظرات رو که داشتم می خوندم واقعاً تعجب کردم!!!
ما تحصیل کرده ایم ! نباید این قدر راجب مسائلی بحث کنیم که که اصن ارزش نداره!
اول از همه! هر چیزی که باشیم اول ی انسان هستیم! این مهمه مگه معیار سنجش همه انسان ها جایی که تحصیل کردن!! هر کی چنین نظری داره واقعاً متأسفم!!!
هر کسی که در دانشگاه سراسری خونده یا آزاد هر دو قابل احترام هستن!
بحث چیه! بحث برتری سراسری و آزاده؟!بحث این که کی باهوش بوده یا باسواد؟ یا برعکس که رفته سراسری یا آزاد!!!!
هر شخصی بسته به شرایطش ی دانشگاهی رو انتخاب کرده!فک نکنم کار اشتباهی باشه!
اینجا فضا و بحث علمی ،بهتره ی کم علمی تر و منطقی ترصحبت کنیم تا این که به دنبال این باشیم یکی رو تضعیف و دیگری رو برتر بدونیم!
من خودم هر سراسری خوندم هم آزاد ،هر جور شخصی رو هم هم آزاد و سراسری دیدم!
موفق باشید

محمدحسین
دی ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

منم مثل شما هر دو رو تجربه کردم. کسی قصد توهین به فارغ التحصیلان دانشگاه آزا درو نداره. بحث در مورد مسئولین دانشگاه آزاده

زینب
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

البته یه چیزی رو هم بگم دانشگاه دولتی چون اساتید رو بازنشسته می کنه دانشگاه آزاد همون اساتید بازنشسته رو جذب می کنه اگه با این رویه ادامه بده دانشگاه آزاد خیلی بهتر از این سراسری خواهد شد. چون اساتیدش واقعا از اساتید مجرب وباتجربه هستن.
دانشگاه دولتی متاسفانه تو جذب هیئت علمی رویه غیرعلمی و سیاستمدارانه به خرج می دهد که درنهایت وضعیتش مثل الان آموزش وپرورش میشه که طفلی بچه ها هیچی بلد نیستن .

زینب
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

همه دوستانی که سنگ دانشگاه آزاد رو به سینه می زنن باید خدمتتون عرض شود که درسته همه دانشجویان دانشگاه آزاد بی سواد نیستن وبعضی هاشون واقعا باهوش ونخبه ان ولی اینا تو اقلیت هستن. اکثرا زیاد علم ندارن واصلا تلاشی برا یادگیری ندارن . برین از این دفترا که پایان نامه می نویسن بپرسین ببینید چند تا از اونایی که تو دانشگاه دولتی هستن سفارش پایان نامه می دن؟
مطمئنا هیچ کدوم. ولی دانشگاه آزادیها چون اکثرا شاغلن ووضع مالیشون خوبه به خودشون زحمت یادگرفتن نمی دن.
این یه واقعیته قبول کنین بهتره.

حسنین
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

مهم اینه که اساتید باسوادی داره مابقی به خود دانشجو بستگی داره

هواشناسی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

کاملا موافقم زینب خانم

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

کاملا موافقم زینب خانم

فرزانه
دی ۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

صد در صد موافقم …………… تو دانشگاه آزاد پول حرف اول رو می زنه

...
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

اینقدر تو سر دانشگاه آزاد نزنید ! کمی انصاف داشته باشید ! دیروز اعلام نتایج مسابقه ی ساخت پهپادها بین دانشجویان کشور بود ، یکی از دانشجویان دانشگاه. آزاد ، پهپادی ساخته بود که هم جزء رتبه های برتر مسابقه شد و هم از نظر داوران بین المللی ، این پهپاد میتواند با نمونه های خارجی رقابت کرده و حتی ایده آل تر از آنها باشد ! توی مقطع فوق لیسانس علوم و تحقیقات های دانشگاه آزاد سراسر کشور ، نابغه ها و استعدادهای توانمندی وجود داشته و داره که حتی توی دانشگاه دولتی هم نیست و شاید بارها دعوتنامه برای تحصیل در خارج از کشور. دریافت کردن و به دلیل مشکلات زندگی شخصیشون نتونستن برن !!!!!!!!!! پس خواهشا بیسوادی بعضی از افراد در دانشگاه آزاد که در اقلیتند رو به کل دانشگاه آزاد تعمیم ندهید ! خیلی از فوق لیسانس های دانشگاه آزاد ، جزء نخبگان و رتبه اول های دانشگاه دولتی در مقطع لیسانس دانشگاه دولتی بوده اند و چون اشنا نداشتن ، مجبور شدن فوق لیسانسشون رو برن دانشگاه آزاد بخونن !!!!!!!!!!!!!!!!

سروش
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

این حرفا چیه شما میفرمایید من خودم توی همایش بودم نفرات برتر همگی اساتید دانشگاه سراسری و دانشجویان دکتری دانشگاه سراسری بودن اصلا چند نفر بودن که از دانشگاه ازاد اومده بدن که جزو ۱۰ نفر اخر هم نشدن . بعدش شما بدون مدرک چطور میفرمایید !!!۱

سروش
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

اکثرشون از دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر و تربیت مدرس بودن البته از دانشگاه تهران کسی ندیدم!!!

...
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

لطفا سری به آرشیو اخبار دیروز مشرق نیوز بزنید ! اخبار یک کشور که بدون سند و مدرک نیست !!!!!!!!!!!!!!

شاهین
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

خدمتتون عرض کنم منم در همایش بودم هیچ دانشگاه ازادی جزوه ۱۰ نفر اخر نشد تازه توی کل اختراعات ۲ نفر دانشگاه ازادی بودن که استاد بودن ولی بازم همون اول حذف شدن چون غول های پهباد از دانشگاه امیر کبیر و خارج از کشور اختراعاتی ارائه کرده بودن که اکثرا شاخ در اوردن.
لطفا اطالاعات کذب نفرمایید

...
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

لطفا سری به اخبار سایت مشرق نیوز که اخبارش. up to date هست و کاملا موثق و با منبع دقیق هست ، سری بزنید بعد اظهار نظر بفرمایید ! اخبار یک کشور که بدون سند و مدرک نیست ، آنهم سایت خبری مشرق نیوز که کاملا دقیق و به روز هست همیشه !!!!!!!!!!!!!!

...
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

لینک خبر رو از سایت اخبار مشرق نیوز براتون گذاشتم ! حالا فهمیدید که من هیچوقت بدون سند و مدرک ، هیچگونه ادعایی نمیکنم !!!!!!!!!!

فراز
دی ۴, ۱۳۹۳ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سه نقطه جان شما در کامنتتون در تاریخ ۳ دی گفتید که نتیجه مسابقه دیروز اعلام شده اما خبری که لینکش رو اینجا گذاشتید مربوط به سال گذشته است!!!

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

به فرض محال که این اتفاق افتاده باشه، این هم یک استثناست و قابل تعمیم نیست. بحث سر استثناها نیست (بالاخره در دانشگاه آزاد هم دانشجوی خوب قطعا پیدا میشه) بر سر کلیت ها است. نکته دیگه اینکه هیج دانشجوی کارشناسی برای رفتن به مرحله ارشد نیازی به آشنا نداره چون مرحله مصاحبه ای درکار نیست و میتونه راحت کنکور بده و هر جا که خواست قبول بشه. در ارتباط با استعدادهای درخشان هم من خودم برای ارشد تربیت مدرس پذیرفته شدم که اصلا برای یه بار هم به این دانشگاه سر نزدم.

...
دی ۴, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
از سال ۱۳۸۳ به بعد ، به دلیل بی عدالتی هایی که در مصاحبه فوق لیسانس صورت می گرفت ، مصاحبه ی فوق لیسانس برداشته شد ! وگرنه تمام سالهای قبل از سال ۸۳ ، آزمون های فوق لیسانس مصاحبه داشتن و اعمال سلیقه در مصاحبه ها ، باعث شد تا خیلی ها که لیسانسشون رو دانشگاه دولتی خونده بودن و رتبه اول دانشگاه دولتی بودن و توی آزمون های فوق لیسانس دولتی رتبه های یک رقمی می آوردن اما آشنا نداشتن ، هر سال توی مصاحبه ی فوق لیسانس ردشون میکردن و آخرش مجبور شدن فوق لیسانسشون رو علوم و تحقیقات های دانشگاه آزاد بگیرن ! اما توی فوق لیسانس دانشگاه آزاد هم خوب درخشیدن و توانمندی هاشون رو به همه نشون دادن در عمل !!!!!!!!!!!!!!

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من خودم دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بودم. حتی این دانشگاه هم خوب نبود چه برسددانشگاههای علوم و تحقیقات شهرستانها. بنده در یکی از رشته های فنی و مهندسی بودم دارای چندین مقاله isi در بهترین ژورنالهای دنیا هستم با هوافضای ایران در کارهای تحقیقاتی همکاری داشتم با اینکه رشته ام هوافضا نبود اما این کارهای انجام شده و توانایی ربطی به دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران نداره. بلکه اولاً تلاشهای خودم و در متبه دوم به دانشگاههای سراسری نظیر علم و صنعت و دیگر دانشگاههای دولتی تهران بود.

محمد طاها
دی ۳, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ

چرا باید خلط مبحث کنیم موضوع تحصیل و علم اموزی یا اخذ مدرک با موضوع اشتغال دو مقوله جدا هستند موضوع اشتغال سوای از فردی از دغدغه های کلان دولت است در کشور های دیگه هم دانشگاه های سطح پایین زیاد هست که ملاک بر اساس تفکیک هستند زیاد به خودتون اضطراب وارد نکنید مگه ما در دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی چیزی یاد گرفتیم که الان در دکتری فرق بکنه

مینا
دی ۳, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ

باید از مجلس به خاطر پیگیری هایش در مورد افزایش بی ضابطه و بی قاعده دکترا دانشگاه ازاد تشکر کرد. بدون زیر ساخت و برنامه ریزی بی قاعده دانشجوی دکترا گرفتن کاراشتباهی است

مخالف تکمیل ظرفیت
دی ۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

کاملا موافقم با نظرتون…

بهروز
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

درود بر مجلس

روانشناسی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

مینا خانم تحصیلات شما چیه ؟

مهناز
دی ۳, ۱۳۹۳ ۶:۴۳ ب٫ظ

آقای قاسم جعفری دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات دکتری گرفتند. برید توی گوگل سرچ کنید خودتون میبینید.

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

دلیلی نداره. من هم علوم و تحقیقات تهران ارشد گرفتم ولی اولاً علوم و تحقیقات تهران نه شهرستان، دوماً چندین سال پیش با ظرفیت بسیار پایین و دارای اساتید نیمه وقت خوب از دانشگاههای تهران (که چند سالی هست خیلی از این اساتید رفتن و امسال هم تعداد زیادی رفتن و نادر چنین استیدی هستن) مشکلی نداشت. چند سال اخیر با این ظرفیت سرسام آور و جذب دانشجو در دانشگاههای شهرستان فاجعه علمی ایجاد می شود.

هوا
دی ۳, ۱۳۹۳ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران هستم ولی دوست دارم که تمام بچه هایی که تحصیل کرده هستند دکتری بخونن و حتی یکی از دوستانم امسال کمکش کردم از دکتری شیمی معدنی دانشگاه زنجان قبول شد و چندتا از دوستانم از دکتری شیمی آلی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات قبول شدن و چندتاشونم از دکتری میکروبیولوژی دانشگاه آزاد مرودشت قبول شدن و خدا میداند چقدر خوشحال شدم و میدونم همتون نگران اشتغال هستید ببینید روزی دست خداست و نتیجه دستمزدمونو میده ان شاءالله و مملکتمونم مسئول هست
به هرحال اگه از خدا کمک بخواهید واقعا کمک میکنه مثلا بنده با اینکه دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران هستم شغلی دارم که دستمزدم از ده تا دکتر که استاد دانشگاه هستن بیشتر و پربرکتره خداشکر!
پس خیر همدیگرو بخواهیم عاجزانه خواهشمندم

علی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوا

شما وضعیتتون خوبه کار دارید،
ببینید دوستان دامنه بازار کار برای دکتری خیلی محدود است ، دکتری نه به درد کارخانه ها، شرکت های خصوصی و خدماتی می خورد، ادارات دولتی هم خیلی به صورت محدود استخدام دارند. خلاصه ۹۹ درصد شغل ها بدنبال دکتری نیستند
فقط می ماند هیات علمی و تدریس
یعنی دانشگاه آزادی که دوازده هزار دانشجوی دکتری می گیرد باید بتواند به همین میزان یا حداقل ده هزار هیات علمی بگیرد.
آیا این طور خواهد شد؟

فرزانه
دی ۳, ۱۳۹۳ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوا

سلام
عالیه!
فوق العاده است !
برای این طرز فکرتون به تون تبریک می گم
صدرصد باهاتون موافقم
ممنون از مطالب پر از امید بخش تون
موفق باشید

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هوا

منظور کیفیت علمی هست که سه چهار سالی هست حتی در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هم دیده نمیشه. درآمد زیاد نشانه خوب بودن نیست. خلاصه مطلب اینکه با چنین ظرفیتی افرادی که توانایی لازم رو ندارن وارد مقطع دکترا میشن و ثانیاً جامعه علمی دچار افسار گسیختگی می شود و ثالثاً اعتماد به جامعه و افراد علمی از بین می رود و رابعاً افراد زحمتکش مظلوم واقع می شوند. همه اینها ظلمی غیر غابل بخش هستن.

احمدرضا
دی ۳, ۱۳۹۳ ۴:۵۵ ب٫ظ

نوع شغل به ظرفیت و توانایی ما بستگی دارد.بنده نفراول تدریس روانشناسی کشور شدم اما لیسانس و فوقم با افتخار دانشگاه آزاده م و خیلی از رقبای من دانشگاهی دیگر بودند پس هیچوقت راننده آژانس نخواهم بود و قدرت زحمت اساتیدم را نیک دانسته ام. ۹ کتاب دارم و ۲۰ مقاله

دهه شصتی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۴:۲۹ ب٫ظ

دانشگاه آزاد در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار اعضای هیات علمی با تحصیلات ‌PHD دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دهه شصتی

فکر کنم ۵۰ هزار مدنظر ایشون بود اشکال چاپیست.

احمدی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ب٫ظ

خطاب به عزیزانی که میگن دکتری نگیرن:اتفاقا خیلی از دانشجوهای دانشگاه آزاد دارن از جون مایه میذارن.
ارزش دکتری هم به میزان کارو تلاشیه که دانشجو انجام میده.دکتری خالی نباید برا کسی عزت بیاره دکتری باید زحمت کشیده باشه، شب نخوابی کشیده باشه.
به دانشگاه ازادم ربطی نداره اینکه کشور نمیتونه کار تولید کنه شاید بخواد درس بخونه بره یه کشور دیگه.
شاید یکی هدفش کار نباشه بنظرتون نباید با هزینه خودش بتونه درس بخونه ؟

علی
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

چرا به دانشگاه ربط داره چون من خیلی (این خیلی یه تعداد ۵۰۰ نفریه) از کسایی رو که در دانشگاه آزاد تحصیل کردم دیدم که برای تحصیل یک دقیقه هم سختی نکشیدن و یک ثانیه هم بی خوابی نداشتن. بله استثنا هم میتونه باشه.

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من دانشگاه آزاد ارشد خوندم با نظر شما کاملاً موافقم که استثنا وجود دارد. اکثریت یعنی بالای ۹۵% هیچ تلاشی نمیکنن و ۴% متوسط و فقط ۱% از نظر توانایی علمی خوب هستن.

هواشناسی
دی ۶, ۱۳۹۳ ۳:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من هم همینطور آقا محمد هم آزاد خوندم هم دولتی کاملاً با نظر شما و علی آقا موافقم چون هردوجارو با چشمم دیدم و تجربه کردم بهتون هم تبریک می گم که الان دانشجوی Phdهستید

قاصدک
دی ۳, ۱۳۹۳ ۳:۵۰ ب٫ظ

چرا اینقدر می ترسید بقیه هم دکتری بخونند . شماها دانشجویان دانشگاههای مثلا دولتی ، اگه راست میگین وحرفی برای گفتن دارین بزارین برای وقت عمل و تو بازار کار نه اینکه از ترس بیکار موندن جلوی پیشرفت بقیه را بگیرید. کشور به آدمهای کاری احتیاج داره .مهم نیست کجا درس خوندی مهم اینه که چقدر کار بلدی

دانشجوی دکتری یه دانشگاه دولتی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  قاصدک

بسیار عالی گفتید

ممنون

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  قاصدک

کار بلد بودن در مقطع دکترا به معنی توانایی علمی در سطح دنیاست نه در بازار کار. دانشگاه آزاد چنین توانایی رو در این سطح ندارد.

الاله
دی ۳, ۱۳۹۳ ۳:۴۷ ب٫ظ

خواهش میکنم جلوی افزایش بی ضابطه دکتری ازاد گرفته شود

حامد
دی ۳, ۱۳۹۳ ۳:۱۹ ب٫ظ

با این وضعیت هممون باید بعد از تمام کردن دروه تحصیل راننده آزانس شیم
اگر دانشگاه های خارج پذیرششون زیاد هست بهمون نسبت هم کار فراوان هست
دوستانی که با افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد موافقن فکر کردن بعد از اتمام تحصیل کجا کار خواهند کرد؟کسی اگه تلاش کنه با ظرفیت های معقول هم می تونه دانشجوی دکتری بشه

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

در امریکا درصد بسیار ناچیزی دکترا میخونن.

علیرضا
دی ۳, ۱۳۹۳ ۲:۳۴ ب٫ظ

این دوستانی که نگران هستند بقیه هم دکتری قبول بشند،، وقتی کسی اراده کند کاری رو انجام بده،، انجام میده،، آزاد امسال نشد، آزاد سال دیگه،، سال دیگه نشد پردیس های دولتی،، اونها هم نشد پژوهش محور،، اونم نشد خارج از کشور،،،،،، بهرحال اینقدر اذیت خودتون نکنیدعزیزان، ما اراده کردیم که قبول بشیم و خواهیم شد.

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

ربطی نداره. منظور ما اینه که ظرفیت پذیرش سر سام آوره نه اینکه شما امروز قبول نشدید تا ده سال تلاش میکنید که قبول شید. اون موقع شما هم مجبور شدیدد ده سال با بالا بردن توان خود قبول شی این که بهتر است باعث کیفیت می شود اما با ظرفیت سرسام آور اگر اینهمه قبول شن این فاجعه است چون بعضی افراد قبول شده دارای توانایی علمی پایین هستن و همینطور انگیزه دانشجویان دکترا از بین خواهد رفت و اصطلاح جدیدی بنام “سرکوب مغز” وارد سیستم آموزشی شده است.

بهروز
دی ۳, ۱۳۹۳ ۲:۱۰ ب٫ظ

فاجعه زمانی هستش که افرادی ادعا میکنند یک هفته قبول شدند و واحد هایی که حتی یک استادیار تمام وقت ندارند یازده نفر دکتری گرفتند بعد همین افراد در اینده میخواهند استاد راهنما باشن!!!

حسین
دی ۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۱ ب٫ظ

این هیاهو وغوغا سالاری برای افزایش ظرفیت مقطع دوره PHD عمدتا از ناحیه اونایی هست که ازکم ارزش شدن مدرکشان نگران هستند. آنها می خواستند برای همیشه مدرک دکتری انحصارا” در قبضه قدرت خودشان باشد. والسلام

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

بنده ارشد دارم از دانشگاه آزاد و حالا سربازم با اینکه سال ۹۲ دکترای علوم و تحقیقات تهران قبول شدم ولی نرفتم. من ترسی از بی ارزش شدن مدرک ندارم بلکه من مشکلم سواد افراد مدرک بدست در مقطع ارشد و خصوصاً دکترا بدلیل افزایش سرسام آور پذیرش دانشجو در مقطع ارشد و خصوصاً دکتراست.

نگران ؟!!
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ب٫ظ

جالب بود…

علی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

واقعا نگرانی به جاییه
خواهشا اقدام عملی کنین و جلوی این پذیرش بی رویه و مضر برای جامعه علمی کشور رو بگیرین

مریم
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

الان با این تعداد کم تکمیل ظرفیت دکتری که هر ساله وجودداشته و همه مامنتظر بوده ایم و قولهای که مسیولین دانشگاه ازاد داده اند که تکمیل وجود داردمشکل مجلس و وزارت علوم حل نمیشه لطف کنند اگه برنامه ای دارند برای سال بعد که فرصت بیشتری هم برای اطلاع رسانی دارند عملی نمایند باتشکر

محمد
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

بعضی ها می گویند فلان کشور کنکور دکتری بی کنکور است؟
اولأ هیچ دانشگاه معتبری بی ضابطه و بعد طی مراحل سختی که خیلی از روزانه ما هم سختر است، دانشجو دکتری نمی گیرد.
ثانیأ دانشگاه های کمتر معتبر هم در خارج انقدر پر هزینه هستند، که کمتر کسی حتی از مردم خود همان کشور ، بدنبال مدرک دکتری می روند.
ثالثأ هر مدرکی از خارج گرفته شود را وزارت علوم که قبول ندارد
رابعأ کسانی که برای تحصیل به خارج کشور می روند باید حداقل زبان انگلیسی را تا حد قابل قبولی بلد باشند.

مهران
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

دانشگاه سراسری شهر که من توش دکتری می خونم در رشته ما ۳ نفر دانشجوی دکتری پذیرش کرده در حالی که دانشگاه آزاد این شهر ۱۰ نفر پذیرش کرده
دانشگاه آزاد از ابتدای تاسیس تا کنون ۱۰ هزار نفر دانشجوی دکتری پذیرش کرده امسال ۱۲ هزار نفر
نمایندگان محترم لطفا به جای اعلام نظرات اقدامات عملی انجام دهند به خدا دیگه هیچ انگیزه ای برای درس خوندن در آدم نمی مونه

محمد
دی ۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

من با توجه به مقالات isi که دانسگاه ازاد سردمدار ان است قدرت علمی دانسگاه ازاد خیلی برتر از دانسگاه سراسری است

محمدحسین
دی ۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آقا تعداد مقاله مهم نیست.
اولا به تفکیک رشته صحبت کنید ثانیا این مقالات در چه جاهایی به چاپ رسیده چون ISI زیاد داریم که بعضی ها دو هفته ای جواب میدن و بعضیا هم دوساله. از این ها گذشته تعداد ارجاعات به این مقالات رو هم باید نگاه کرد
همه اینا رو که بررسی کردید میشه قضاوت کرد و رشته به رشته اظهار نظر کرد

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

رنکینگ علمی ژورنالها که دانشگاه آزاد مقاله چاپ می کند بسیار پایین هست. من می تونم سالانه ۱۰۰ مقاله با این کیفیتی که شما می گویید چاپ کنم ولی اینکار رو نمی کنم و سالانه ۵ مقاله بسیار عالی در ژورنالهای با رنکینگ علمی بالا چا می کنم و فشاری که از چاپ این ۵ مقاله تحمل می کنم قابل قیاس با چاپ ۱۰۰ مقاله ضعیف نیست.

نظر مخالف
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

با سلام خدمت سخنگوی محترم،ظاهرا یادتان رفته که برای چندصدهزار دانشجوی لیسانس و ارشد بیکار هیچ زیر ساختی و ضابطه ای نداشتین حالا که جلوی چند میلیارد ارز خارج از کشور گرفته میشه به فکر زیر ساخت و … افتادین. مگه ۷۰ میلیون جمعیت نباید ۱/۱۰۰۰۰۰ آن تحصیلات ‌PHD داشته باشه.
تو را خدا بجای این سنگ اندازی ها به فکر کمک به دانش این مملکت باشید.

محمد
دی ۳, ۱۳۹۳ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نظر مخالف

احسنت

محمد
دی ۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  نظر مخالف

بله داشته باشند نه اینکه بطور عجیب باشد. بلکه در طول دوره پنجاه ساله این تعداد یعنی ۱/۱۰۰۰۰۰ را داشته باشیم.

محمدحسین
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

یادم نمیره رییس چمهور محترم سال گذشته فرمودند: در مقطع دکترا کیفیت مهمه و از افزایش حجم پذیرش دکترا انتقاد کردند. حالا واقعا دوست دارم بدونم آیا رییس جمهور در جریان این همه افزایش پذیرش هست؟
انهم به این کم و کیف؟
خوشحالم که حداقل تعدادی از نمایندگان مجلس پیگیر این ماجرا هستند و از ایشان استدعا دارم این مسئله را تا رسیدن به نتیجه به جد پیگیری کنند.

حامد
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

موافق هستم و نگران این همه پذیزش بی ضابطه

مخالف تکمیل ظرفیت
دی ۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

موافقم با نظرتون… اگر افزیشی هم قرار بود باشه باید با تدبیر و کم کم صورت می گرفت

محمد
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

واقعأ اگر مجلس و وزارت علوم به داد مدرک دکتری وعلم و دانش نرسد دیگر رغبتی برای، به دنبال علم و کسب مدرک دکتری نخواهد ماند چون اگر قرار باشد مثل امسال با ظرفیت دوازده هزار نفری دانشگاه آزاد، عملأ دکتری بی کنکور شود دیگر انگیزه ای برای تلاش علمی برای کسب بالاترین مدرک تحصیلی (دکتری) نخواهد ماند
مدرک دکتری یک چیزی مثل گواهی نامه رانندگی خواهد شد.

علی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کاملا موافقم