دشوار شدن شرایط بورس دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تصویب کرد از این پس نخبگان کشور، مشمول بورس دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صد و یکمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس این دانشگاه و حضور اعضا برگزار شد.

میرزاده  با اشاره به بحث بورسیه در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: از این پس نخبگان کشور می توانند از بورس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی منابع مالی کافی برای بورس تمام افرادی که در مقطع دکتری قبول می شوند وجود ندارد، تاکید کرد: نخبگان دارای استانداردهای بالای علمی هستند و برای بورس نخبگان مواردی نظیر معدل، رزومه، تعداد مقالات چاپ شده، استاد راهنما و پایان نامه مورد بررسی قرار می گیرد.

میرزاده با بیان اینکه در یک بازه زمانی متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کم بود و بورس کردن متقاضیان لازم بود، گفت: در حال حاضر تقاضا برای استخدام به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بالاست که این امر ایجاب می کند مزایای ناشی از بورس بیشتر به نخبگان و افراد ممتاز علمی و پژوهشی تعلق گیرد و نیازی به بورس تعداد زیادی از متقاضیان نداریم.

وی افزود: در آیین نامه جدید بورس در دانشگاه آزاد اسلامی که به زودی ابلاغ می شود تعهدات سابق در خصوص افراد بورس شده به قوت خود باقی است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

29 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
......
اسفند ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ب٫ظ

سلام من یه سوال داشتم برای بورس تحصیلی در دانشگاه آزاد حتما باید ارشد و دکتری با هم برابر باشه یا اگه مدرک لیسانس با دکتری برابر باشه کفایت می کنه

سارا-علوم سیاسی
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ

خدایااا یه سال نشستیم خوندیم به یه امیدی اونوخ الان این اطلاعیه رو میزنن یعنی اینا فکر میکنن مردم با حقوق ماهانه چند میلیون دارن امورات میگذرونن که با این وضعیت سرسام آور شهریه بعدش هیچی به هیچی؟ من الان تو سن ۲۴ سالگی اینقد سرخوردم تا ۴ سال دیگه حتما یه دکتر افسرده ام

سحر_دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ب٫ظ

عزیزم هنوز زوده من که ۲۷ سالمه چی بگم.

مریم
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۲۹ ق٫ظ

دوستان من موندم شما به چه امیدی دکترای آزاد میخونین و این همه هزینه؟؟
من خودم دکترای سراسری میخونم..باز هم خیلی امید ندارم..

سحر_دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نمیدونیم واقعا!!!!

دانشجوی سرگردان
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان
من دانشجوی دکتری سال اول دانشگاه آزادم، یکی از دلایل اصلی که حاضر به تحصیل در این دانشگاه با شهریه ترمی حداقل ۷ میلیون تومان شدم، بورسیه شدن و تدریس در دانشگاه بود، اما حالا که فراخوان جدید اعلام شده در رشته من تقریبا ۵ نفر در سراسر کشور و اونم با مدرک دکترا میخوان نه دانشجوی دکترا با این وضعیت من دیگه هیچ تمایلی به ادامه تحصیل ندارم!

دانشجوی دکتری
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

بورس کجا بود فراخوان را نگاه کنید هیجا دانشجو دکتری نمیخاد .. اونایی هم که میخان میگن بعد از ازمون جامع یا سال آخر … معدل بالا و رتبهو اینها هم همه … این همه عمر گذاشتیم و پول اخرش هم بیکار… تا میایم هم مدرک بگیریم دانشگاها دیگه این چند تا هیات علمی را که میخواستن گرفتن دیگه نمیخان… خدا خودت … چند روز دیگه ثبت نامه..نمیدونم ۴.۵ میلیون شهریه ثابت از کجا بیارم…..

پویا(مدیریت)
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
همین الان باید این خبرو داد که هفته دیگه آزمون هست؟؟؟؟!!!!!
من بیچاره با ۲۶ سال سن و معدل بالا چندتا مقاله isiو … دارم و برای بدون آزمون هم ثبتنام کردم ، اینم از عاقبت درس خوندن…
بنظرم۲ سال برای پذیرش خارج از کشور فعالیت کنیم خیلی بهتره
موفق باشید

جواب بدید لطفا.
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ب٫ظ

یعنی از معدل بالاهای آزاد که رتبه های خوبی آوردن هم بورس میکنن؟ یا فقط از نخبگان سراسری؟

دانشجو دکتری
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۲۵ ب٫ظ

واقعا ازرش نداره این همه ژورنال بدید بعد هم بیکار باشی… من دانشجو دکتری هستم لیسانس و ارشد هم دولتی بودم..هر جا میرم حتی برا حق التدریس هم نمیخان همه کارشناسی ارشدای سال های قبل شدن مدیر گروه هیات علمی میگن دیگه نیاز نداریم تا حالا ۱۳ جا رفتم نخاستن.. خدا خودت کمک کن…

reza-
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۶:۱۳ ب٫ظ

بنام خدا
دانشگاه آزادی که بورس نکنه دیگه فایده ای نداره دکترابخونیم.پس داره نشون میده دانشکاه با کسری بودجه مواجه شده است.پس باید از جیب مون درس دکترا خوند بعدش هم حق التدریس دانشگاهها بشیم.و…………………………………………………………………………………………………………………………………….هیچ دوستان محترم

نازی روانشناس عموعی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام بچه ها کسی میدونه شهریه ترم اول دکترای ازاد چنده

اسلامی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۱ ب٫ظ

سلام علیکم
ثابت انسانی ۳ و ۱۰۰
سرجمع حدود ۵ و خورده ای

در انتظار تکمیل ظرفیت
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

حواهش میکنم یه فکری برای ماهایی که منتظر تکمیل ظرفیتیم بکنید.
سپاس

معماری 1
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ

ما هم منتنظر تکمیل ظرفیتیم

فرهاد
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ق٫ظ

حالا ٧٠ میلیون خرج کنیم بعد بیکار بشیم جذب نکنن

فرهاد
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ق٫ظ

جالب بود از یک طرفی جذب بی رویه دانشجوی دکتری از طرف دیگه دشواری جذب هیئت علمی از طرف دیگه کاهش نسبت دانشجو به به استاد .

mehdi
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۵ ق٫ظ

چقدر سخته که ۷۰ میلیون خرج کنی بعدش نتونی یه امیدی برا بورس داشته باشی

ارش
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۰۶ ق٫ظ

دوستان عزیز من خودتونو ناراحت نکنین. چرا :
چون شما خبر دارین اصلا دانشگاه سراسری هم وقتی بورس میکنه که طرف سال ۴ باشه تا حقوق نده البته اونم اگه بده دانشگاه ازاد که دیگه جای خود داره یعنی دانشجوی سال ۴ رو میاد بورس میکنه تا پروندش تکمیل بشه و روال قانونی انجام بشه میشه ترم ۸ و دفاع میکنه .

احسان
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

یعنی چی؟ چطور شد برا ارشد دانشگاه ازاد و برا دکترا ۳ چندین بار تکمیل ظرفیت میزارن بعد مردم میرن میلیون ها پول خرج میکنن بعد میخوان بیان عضو هیئت علمی و بورس بشن شرایط سخت میشه و بعضی ها میگن از دانشگاه سراسری بیارن استاد یا از خارج ، پس تکلیف فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد چی میشه ، اینها چه قانونی است که درست کردن!!!!!!!!!!!!!!!

احمد
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

بنده موافق نیستم ، پس خیلی ها نرن برای دکتری تو دانشگاه ازاد بخونن چون نزدیک ۷۰ میلیون خرج میکنن بعد نمی تونن عضو هیئت علمی دانشگاه ازاد بشن و بیکار میمونن

نیلوفر
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

میلیون میلیون مردم پول خرج میکنن برا دکترا اونم یه نفر از خارج بیارن؟ یعنی چی، پس تکلیف اونهایی که تو دانشگاه ازاد میلیون ها پول خرج کردن و میخوان بورس خود دانشگاه بشن چی میشه؟؟؟؟؟؟

ابراهیم
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

باسلام خدمت همه مسئولین محترم دانشگاه آزاد ، این اقدام گام بسیار موثری در بهینه سازی زیر ساختهای علمی است و بنده از دکتر میرزاده ریاست محترم دانشگاه آزاد خواهش می کنم حتی از فارغ التحصیلان ایرانی و نخبگان خارج از کشور با دادن امکانات مناسب و حقوق و مزایای مکفی و امکانات رفاهی دعوت به همکاری نمایند تا انشال… دانشگاه آزاد بتواند سرآمد همه دانشگاههای ایران و حتی خاور میانه باشد.باتشکر.

مسعود
بهمن ۱۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

برن اول لیسانس و فوق رو درست کنند بعد دکتری

ali
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

آنجایی که باید پول بگیرند شرایط آسانتر و کیفیت مهم نیست ولی آنجا که باید پول دهند شرایط سخت تر و به یکباره کیفیت مهم می شود…

ارش
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ali

واقعیت رو گفتی دوست من

هومن
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ali

دقیقا درست گفتی

دانشجوی تهران
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ali

دقیقاً
آفرین دقیق فرمودید
واقعاً که همین طور است و آنجایی که باید پول بدن سخت میگیرن. اما برای پذیرش در دوره دکتری خیلی آسان میگیرن که همه بتونن بیان و حتی ظرفیت خالی هم بمونه (اونجایی که پول میگیرن).

نعمت
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ali

واقعاً بهترین نظر رو تو این صفحه نوشتین