توزیع عدالت آموزشی با توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه با توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی توزیع عدالت آموزشی صورت گرفته است،گفت: جوسازی که در رسانه‌ها برای این موضوع بوجود آمده ناشی از بحث‌های سیاسی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنای استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی با بیان اینکه از این پس درجه بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تنها شامل جامع،بسیار بزرگ، بزرگ، متوسط و کوچک خواهد بود، گفت: ارتقای واحدهای دانشگاهی به عواملی نظیر تعداد دانشجو، جذب اعضای هیات علمی ، تاسیس شرکت های دانش بنیان، تجاری سازی تحقیقات، اجرای طرح های فرهنگی ماندگار، تامین منابع خارج از شهریه و ساخت و احداث پارک علم و فن آوری بستگی دارد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

میرزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: حفظ شتاب علمی کشور که مدنظر ایشان است با توسعه مقاطع کاردانی و کارشناسی امکان پذیر نیست، از این رو حرکت دانشگاه آزاد اسلامی که توسعه تحصیلات تکمیلی است در راستای حفظ شتاب علمی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: دوستانی که نگران و دلواپس دانشگاه آزاد اسلامی هستند بدانند که مدیریت این دانشگاه به دنبال توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد دارای 66 هزار و 442 نفر عضو هیات علمی است، گفت: اسامی تمام این افراد به تفکیک رشته، محل و کد ملی در پورتال سازمان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 30 هزار نفر هیات علمی تمام وقت و بقیه نیمه وقت هستند.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد هیات علمی نشان دهنده پتانسیل بالای علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یک گنجینه علمی برای کشور هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسامی این پتانسیل را دارد که به عنوان یک برند در سطح ملی و منطقه‌ای مطرح شده و همچنین در 10 سال آینده سرآمد جهان شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بودجه پژوهشی واحدها، گفت: در بودجه سال آینده 15 درصد برای فعالیت‌های پژوهشی در نظر گرفته شده است که از این میزان 5 درصد از منابع شهریه، 5 درصد فعالیت‌های اقتصادی دانش بینان و 5 درصد نیز از مازاد درآمد مصوب سال 94 پیش بینی شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منتظرحقوق کیفری
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۱ ق٫ظ

باسلام درجواب دوست عزیزم آقای علی لازم می دانم مطلبی را بگم واینکه کی گفته اخذمدرک غیرقانونی است؟
لازم به ذکراست که لغو مجوز عطف به ماسبق نمیشه واگر درایخصوص دقت کرده باشید تااردیبهشت ۹۴قراره تعیین تکلیف شود یعنی در۹۴آنهایی که شرایطوش روندارند خودبخود لغو شود وواحدهای فوق به واحدهای دارای مجوز منتقل شوند
شمااگه اساسنامه دانشگاه ومقررات وزارت علوم ومطالب گفته شده مجلس وشورای گسترشو…دیده باشی دانشجویان ورودی ۹۳مشکلی ندارندواطلاعیه مال دانشجویان پذیرش۹۴است که آنهم تااردیبهشت تحیین تکلیف میشه ودانشجویان۹۳هم برای ادامه به واحدهای موردتایید میروند
اما دوست دیگرمان که میگفت دانشجوی دکترا باید دردانشگاه فقط کارتحقیق بکنه نباید شاغل باشه اولا ادامه تحصیل بااجازاه محل کار براساس مواردگفته شده دردفترچه امکان پذیره ثانیادرتمام کشورها یکی ازاقسام پذیرش مورد ادعایی شماست آنهم بورس است ومن دوستانی سراغ دارم دارم که درهمان دانشگاه های اشاره شده و…درحال تحصیل وکارند واین برداشت که حتما دانشجوی دکترا باید تحقیق کنه وکارنکنه همین بلایی راسرفارغ التحصیلان میاره که بعد اراتمام تحصیل به اندازه یه کارگرساده هم کاربلدنباشه
چرا کشوری مثل مالزی باید درامد دانشجویان خارجی ان که اغلب ایرانی هستند ۲برابردرامدنفتی ماباشه و…همه که نباید استاددانشگاه شوند یکی هم می خاهد مثل من درعمل کارهای جدید انجام بده تازه درعمل جون به واقعیت نزدیکتره بهتر میتونه پژوهش انجام بده
کدام دانشگاه وقتی برای تحصیل پول بگیره میاد شماروهم استخدام میکنه پس بهتره بورسیه را باتحصیل ازاد افراد مقایسه نکنیم چیزی که درهمه کشورها تحصیل باهزینه شخصی درکنار کار وجود داره اگه قبول نداری بروببین

amir
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۵۶ ب٫ظ

با سلام خدمت شما برادر عزیز، آخه واحدهایی که مجوز دارند ( همون واحدهای قدیمی) به نظر شما دروس واحدهایی که مجوز ندارند رو قبول میکنند؟ اونوقت چه ظلمی میشه در حق دانشجوهای اون واحدها که با چه بدبختی باید دروسشون رو پاس کنند.دوما ظرفیت ٣٠٠ نفر پذیرش رو تو چند واحد میخوان جا بدن؟ سوالات اساسی وجود دارد که امیدواریم دانشگاه بتواند حل نماید، نکته دیگر هم به شما بگویم ورودی ٩٣ بایست تعیین تکلیف شود چراکه اصلا جابجایی و مسائل دیگر رو با توجه به ظرفیت های مورد نظر شورای گسترش، اصلا مورد تایید نیست.

علی
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۳۳ ب٫ظ

بله در صورتی که مجوزی وجود داشته باشه عطف به ما سبق نمیشه. وقتی مجوزی نیست و فعالیتی باید با اخذ مجوز انجام بشه ولی بدون گرفتن مجوز صورت میگیره پس غیر قانونیه.

علی
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۳۸ ب٫ظ

در مورد صحبت دومتون هم، من نمیدونم این کار کردن در کجای دنیا هست. نمونه های بسیار زیادی رو سراغ دارم که در دانشگاه های معتبر اروپا و آمریکا مشغول به تحصیل بودن و در حینش شروع به کار کردن کردن، و دانشگاه محل تحصیل بعد از فهمیدن این مورد اخراجشون کرد. تنها مواردی که کارکردن یک دانشجو در دنیا امکان پذیره کار به عنوان TA و RA هستش.

وحید
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۲۶ ب٫ظ

دوست عزیز, شما هم مثل خانم رویا فکر کنم زیاد وقت نذاشتین تا چیزی رو که نوشتم بخونید. اینکه در فلان دفترچه دانشگاه آزاد آمده که دانشجو میتواند کار غیر دانشگاهی کند و درس بخواند دلیل نمیشه که این موضوع درسته. من نمیدونم چرا برخی از دوستان تحصیلات آکادمیک رو با آچار در دست گرفتن اشتباه گرفتن که میگن طرف اندازه ی یک کارگر ساده هم کار بلد نیست. با احترام به کارگران زحکت کش عزیز, به گفته ی شما پس مثلا یک فارغ التحصیل دکتری رشته ی فلسفه اگر نتونه مثل یک کارگر آجر بالا بنداز ه پس نتیجه میگیریم که در فلسفه بی سواد هست و به درد جامعه نمیخوره. یا در همین رشته ی خود شما. کسی که دکتری میخونه در پایین هم اشاره کردم فقط باید به تحقیق و پژوهش فکر کنه (اونم واقعی و نه پولی) وگرنه خوندن دکتری به هیچ درد دیگه ای نمیخوره. این کسایی هم که میگن من هم کار میکنم هم درس میخونم به نظرم کلا راه رو اشتباهی اومدن. هر چند در ایران هدف از دکتری خوندن با کل دنیا فرق میکنه. من هرگز نگفتم که یک دانشجوی دکتری باید حتما استاد دانشگاه بشه. گفتم در حین تحصیل یک دانشجوی دکتری فقط و فقط میتونه به پژوهش در رشته تمرکز کنه و کار کاملا علمی و نزدیک به آکادمیک داشته باشه ۰مثلا دسیار پژوهش). بعد فارغ التحصیلی هزار تا کار دیگه میشه کرد. اگر به توصیف مقطع دکتری در هر رشته ای در اکثر دانشگاها ی دنیا سری بزنید میبینید… ادامه نظر»

علی
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

درسته

وحید
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۱۴ ق٫ظ

ببینید کلاس دکتری با ارشد هم خیلی فرق دارد اگر کلاس بیش از ۵ نفر باشد آن کلاس کیفیت لازم را ندارد حتی اگر بهترین استاد هم سر کلاس باشد. این مثل آفتاب روشن است
دانشجو بایستی تمامی مباحث مربوط به رشته خود را از اساتید یاد بگیرد و دائمأ کلاس باید با سوال و جواب دانشجو استاد و به حالت کنفرانس باشد.

منتظرحقوق کیفری
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۷ ق٫ظ

باسلام خدمت دوستان
من درحال حاضردردکترای حقوق کیفری درواحد تهران جنوب درحل تحصیل هستم اساتید رشته مابهترین اساتید دانشگاه تهران وعلامه طباطبایی هستند ودرکلاس ۹نفره مااغلب از میران وقضات یا وکلا هستیم به گواهی اساتید سطح علمی دانشجویان بالاست فرق مابادانشگاه دولتی اینستکه مااول دنبال تثبیت شغل رفتیم بعدادامه تحصیل این بی انصافیه که فکرکنیدهرکه ازاددرس بخونه بی سواده و…دوستانی که دانشگاه دولتی درس می خوانند بدونندکه همین دانشگاه ازادی هادرزماناستخدام خیلی ازانان راپشت سر میگذارندمن خودم تمام مقاطع تحصیل رادرازادگرفتم ودرحال حاضرهم شغل خودم رادارم هم درمقطع دکترا درحال تحصیلمنباید جلوی تحصیل گرفته شودودانشگاه هم مسوول کارافراد نیست این به توانایی هرشخص بستگی داره هدف من ازدرس هیات علمی نیست جایگاه بهتر درشغلم هست حتی حاضرم با نفرات برتر دولتی درزمیته کاریم مباحثه علمی داشته باشم بهتره بجای تخریب یکدیگرودانشگاه ازادکمی واقع بین باشیم

وحید
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۳۳ ق٫ظ

استاد محترم کسی که در مقطع دکتری درس میخواند تنها شغلی که میتواند و یا باید داشته باشد بایستی در همان دانشگاه باشد. برای مثال یا دسیار آموزش باشد و یا دستیار تحقیق. من واقعا تعجب میکنم که چطوری دانشجو های آزاد یا دولتی میگن ما هم شغل داریم و هم داریم دکتری درس میخونیم. دکتری یعنی اینکه شما کل وقتتون رو بزارین و پژوهش کنید در رشته خود وگرنه با مدارک پایین تر شغل میشه پیدا کرد. آیا شما آمدید که در شته ی خود فکر جدید تولید کنید؟ اگر آری درست اومدید ولی هر جوابی به غیر این در مورد مدرک دکتری اشتباهه.

محمد 1
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

اگر دانشگاه ازاد را قبول ندارید خواهش میکنم اینجا پیام مگذارید ولی من هم به عنوان دانشجوی ازاد حاصرم با دانشجوی دولتی مباحصه علمی داشته باشم

رویا
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

دیگه اون زمان گذشته که تنها شغل برای تحصیل کرده های دکتری فقط هیات علمی شدن در دانشگاهها باشد، اکنون صنعت ما برای پیشرفت بهتر و امکان رقابت در بازار های جهانی نیاز به افراد باسوادتر با درجه علمی بالاتر دارد و بخشی از مدارک دکتری در کشور ما بایستی روانه صنعت شوند نه اینکه فکر و ذکر همه ی دکتراها هیات علمی شدن باشد،همانگونه که در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا بدین شکل میباشد

وحید
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

خانم رویا
اگر دقت میکردین من نوشتم که که دسیار آموزش و یا تحقیق. و اینکه که این شغل ها در حین تحصیل هستند و نه بعد از فارغ التحصیلی. هیچ کجای دنیا (معتبرها) هم به دانشجوی دکتری اجازه نمیدن (و اصلا شدنی نیست) که هم زمان با تحصیل مثلا در فلان اداره مشغول به کار باشه. اگر هم کار عملی و یا صنعتی باشه با اساتید در راستای فلان تحقیق هست که باز هم مربوط به دانشگاه میشه. دکتری خوندن در هر رشته ای یعنی محقق شدن و فکر علمی جدید تولید کردن. وگرنه خیلی هاهستن که با تحصیلات کمتر در بخش صنعت بسیار کار آمد تر از یک دکتری هستن.

رویا
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

الان با توجه به شرایط اقتصادی امکان اینکه طرف تا زمانی که در حال تحصیل است کار نکند عملا غیر ممکن شده ، کما اینکه بسیاری از دوستان و آشنایان که من می شناسم با اینکه در دانشگاه دولتی و بدون شهریه درس میخوانند اما برای گذران زندگی مجبورند که کار خارج از دانشگاه همزمان با درس نیز داشته باشند و این جز لاینفک دانشجویان دوره دکتری شده که مجبورند کار کنند و دولتی و آزاد نداره.

وحید
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

منم موافقم که دولتی و آزاد نداره و هر دوشون در این مورد فرقی با هم ندارن. البته در دولتی کار رسمی نمیشه داشت ولی در آزاد این هم نیست. حرف من اینه که کسی نمیتونه در فلان جا کار غیر دانشگاهی داشته باشه (چه اداره فلان شرکت یا هر جای دیگه) بعدش بگه که دکتری هم داره میخونه.این دکتری خوندن به هیچ دردی نمیخوره.البته همه ی این هم تقصیر دانشجو نیست و دیگر دستگاه ها بیشتر مقصر هستن. جان کلام اینکه از نظر من خیلی از افراد هیچ هدفی از دکتری خوندن ندارن و فقط الکی میگن که علم رو دوست دارن در حالی که علم واقعی ۱۰۰ ها سال نوری دورتر از ما دانشجو های دکتری هست که هم داریم کار می کنیم و هم درس میخونیم. نتیجه هم میشه چاپ مقاله های پولی در ژورنال هایی که حتی یک نفر هم ۱۰ سال یک بار به اون ها سر نمیزنه. اگر هم دقت کنید از این ژورنال ها میتونیند در کشور های پیشرفته هم پیدا کنید که به نظر من این ها رو راه انداختن و دارن قاه قاه با هر مقاله ی ارسالی به ما میخندن.

علی
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

شما که با قانون آشنا هستید، آیا مدرکی که به طور غیر قانونی اخذ می شود اعتبار دارد؟

ضمن آنکه به نظر من باید جلوی این شیوه ی پذیرش در دانشگاه آزاد و در مقطع حساس دکتری گرفته بشه. در تمام دنیا استانداردهای خاصی برای دایر کردن دوره دکتری وجود داره ضمن اینکه مراحل ورود دانشجو هم به این راحتی ها نیست (منظورم دانشگاه های درست و حسابیه مثل MIT، Stanford، UCL و غیره، فارغ التحصیل بیکار ندارن)

احمد
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

مشکل اینه که دانشگاه ازاد در حاله حاضر فاقد اساتید کافی حتی برای مقطع ارشد هستش و دانشجویان برای دفاع از پایان نامه ارشد با مشکل
مواجه شدن حجم ورودی بسیار بالاتر از توان سیستم هستش

ابراهیم
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان عزیزی که به دانشگاه آزاد انتقاد می کنند ، اگر این دانشگاه را قبول ندارید برای کنکور دانشگاههای دولتی بخوانید و اگر بعداز چندین سال پشت کنکور و رنج کشیدن و مردودی بیخود و بی جهت در مصاحبه قبول شدید بروید سرکلاس و ببینید همان اساتیدی که در دانشگاه آزاد درس می دادند در دانشگاه شما (دولتی ) نیز مشغول تدریس هستند یا اگر خیلی عجله دارید برای ورود به دکتری بروید کشورهای دیگر و پولتان را دور بریزید و مدرکی بگیرید و درسی بخوانید که ندانید چه خوانده اید یا چه مدرکی گرفته اید . باتشکر والسلام

انتظار دکترا
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

منم با نظر شما موافق هستم ، منم ارشد ازاد خوندم لی اساتیدمون دولتی هم درس میدادن

علی
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

بله اشتراک استاد ممکنه وجود داشته باشه در مواردی که من دیدم و با خود استادها صحبت کردم. همه گفتن که اون چیزی که در دانشگاه دولتی درس میدیم زمین تا آسمون با آزاد فرق میکنه و مطالب در آزاد سطحش پایین تره.

احمد
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۴ ب٫ظ

همه نهاد ها باید تابع قانون باشند . قانون گریزی در هر نهاد هرج مرج ایجاد میکند که متاسفانه دانشگاه ازاد تخطی از قانون را قبول نمی کند

علی
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۲۹ ب٫ظ

مگر کسی از شرکت در آزمون سراسری و شرکت از مسیر معین و درست ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی محروم شده که این طوری عدالت برقرار بشه؟
دقیقا آقای میرزاده کدوم کیفیت رو منظورشونه؟

آیا ایشون تنها متولی برقراری عدالت آموزشی در کشورند، و دانشگاه های بزرگ و با کیفیت کشور ما با وجود امکانات به مراتب بالاتر نمیدونن که باید چیکار کنن و ظرفیت ها رو افزایش نمیدن ولی دانشگاه آزاد باید این کار رو بکنه؟

رستگار
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۲ ق٫ظ

چرا بعضی سعی میکنن روحیه همه را خراب کنند مجوز که مشکلش تا اردیبهشت ۹۴مشخص میشود و ربطی به دانشجو ها ندارد خود دانشگاه مجوزش را میگیرد باقیمانده های دولت قبل با دانشگاه ازاد مخالفند و سر و صدا میکنند که تعدادشون هم کم است وقدرت اجرایی هم ندارند دانشگاه ازاد ارتباطات مناسبی دارد ودر مجلس ودولت ووزارت علوم اکثریت با دانشگاه هستند ومشکل هم برطرف میشود دوستان به هیاهو بعضی از افراد توجه نکنید درستون را بخونید هندوستان با افزایش تحصیلات تکمیلی در حوزه های مختلف علم وفناوری سرامد شد امروز تحصیل کرده های هند در تمام کشورها حضور دارند چه اشکالی دارد ایرانی ها هم همین مسیر را طی کنند

وحید
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  رستگار

موضوع دولت قبل و فعلی نیست.
قطعأ هیچ مسئولی دوست ندارد ارزش علم و دانش در کشور بیش از حد پایین بیاید.
سوال این است چرا باید افراد بی سواد وارد مقطع دکتری شوند؟
و بازار کاری را که خراب است. خراب تر کنند.
چرا به خاطر کسری بودجه یک دانشگاه اعتبار و ارزش مدرک دکتری و به دنبال آن ارزش علم و دانش کشور از بین برود.
چرا باید کلاسهای دکتری بدون استاد مناسب برای این مقطع و ظرفیت بیش از ۵ نفر تشکیل شود آیا نباید بین کلاس دکتری و کارشناسی و ارشد (به لحاظ تعداد دانشجو در کلاس) تفاوتی باشد؟

امید-مدیریت
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

دوست عزیز در همه دنیا الان در مقطع دکترا مثل بچه مدرسه ای ها سر کلاس نمی نشینند بلکه یک استاد را معرفی می کنند دانشجو با او کار علمی می کند و استاد پیشرفت تحصیلی دانشجو را به دانشگاه گزارش می کند . کیفیت علم به تلاش دانشجو ارتباط دارد نه تعداد دانشجوی یک کلاس

رضا
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  امید-مدیریت

به امیدمدیریت از کجا شنیده اید دانشگاه های برتر جهان دانشجوی دکتری همین طوری و به این راحتی می گیرنند و برند خود را هزینه کنند
در ضمن کلاس دکتری باید به صورت کنفرانس و سوال و جواب مداوم استاد و دانشجو باشد که البته لازمه این کار اساتید با سواد و فرهیخته
و ماکزیمم وجود حداکثر۵ دانشجو در سر کلاس است نه بیشتر.

هواشناسی
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

موافقم

ماهان به خصوصی
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۰:۴۱ ق٫ظ

دوست عزیز مطمین هستید پذیرش ایثارگران واسه مقطع دکترا هست؟
من رتبم ۳۸۶ و با آخرین نفر قبولی ده تا فاصله دارم.رشتم مدیریت آموزشی.
نمره آخرین نفر ۲۱٫۷۳ و نمره من ۲۱٫۳۱٫
احتمال قبولیم هست؟

بهروز
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

الان تکلیف این همه دانشجویی که بدون مجوز پذیرفته شدند چیه ؟؟؟ برن پولی که دادند رو پس بگیرند ؟؟؟؟

مهسا
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

قرار بر این شد که اگه رشته محل مجوز گرفت که هیچ! اگه نگرفت، دانشجوها به واحدهای بامجوز منتقل بشن! نگران نباشید! امکان نداره قبولی کسانی که قبول شدن لغو بشه!

بهروز
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۵۸ ب٫ظ

الان این همه دانشجویی که بدون مجوز پذیرفته شدند چیه ؟؟؟؟؟ برن پولاشون رو پس بگیرند ؟؟؟

روانشناسی عمومی
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۴۹ ب٫ظ

آقای روانشناسی ۲ بچه های روانشناسی بستگی به مطالعه و توانمندیهای خودشون داره نه چند واحدی که تو دانشگاه پاس میکنن . مگه تفاوت واحدهای درسی عمومی و بالینی چه اندازه اس من خودم دکترای روانشناسی عمومی هستم کلنیک مشاور و خدمات روانشناختی دارم تو کارم هم شکر خدا موفقم .

احسانی
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ب٫ظ

دکتر میرزاده فکری هم به حال منتظران تکمیل ظرفیت دکتری بکنید که از مهر بلاتکلیف هستند. لطفا جلوی تحصیل این افراد رو که با مصاحبه های دکتر علوی در مهر و آبان با فارس گفته بودن که تکمیل دکتری اعلام خواهد شد، امیدوار شدن و حتی واشه امسال هم آماده نشدن، نگیرید. ما امیدوار به تدبیر شما هستیم دکتر…

رضا
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  احسانی

چند ماه دارند پشت سرهم می گویند مهرماه بیشتر پذیرفته شدگان غیر مجاز بوده اند.

امین
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۱۸ ب٫ظ

آخرین وضعیت تغییر در ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه تهران

سرپرست دانشگاه تهران گفت: افزایش یا کاهش ظرفیت به شاخص هایی چون میزان تقاضا، تعداد اعضای هیئت علمی و تعداد ظرفیت آزاد بستگی دارد.

نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه دانشگاه برای افزایش و یا کاهش ظرفیت تحصیلات تکمیلی گفت: هنوز تصمیمی برای کاهش یا افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی نداریم.

وی افزود: افزایش یا کاهش ظرفیت به شاخص هایی چون میزان تقاضا، تعداد اعضای هیئت علمی بستگی دارد یعنی به اندازه هر عضو هیئت علمی باید میزان مشخصی دانشجوی ارشد و دکترا جذب شود که البته به میزان تقاضای گروه ها و دانشکده ها نیز بستگی دارد و باید بررسی شود که در سالهای گذشته ظرفیت تحصیلات تکمیلی چقدر بوده و در حال حاضر چقدر ظرفیت آزاد وجود دارد و افزایش یا کاهش ظرفیت تحصیلات تکمیلی برای سال آینده بر این اساس محاسبه می شود.

مهدی
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۴۸ ب٫ظ

از طرف زهره به اقامهدی گرایش من اقتصاد توسعه بود تا ۱۵۰ دعوت شدیم من۳۸ بودم قبول نشدم گفتند تکمیل ظرفیت مهر داریم اما رشته ما نبود آزمون تماس گرفتم گفتند بعد از جابجایهاباز تکمیل اذر ماه داریم اخرین فردقبول شده۳۷ با ۳./ اختلاف منتظر بهمن هستم ثبت نام نکردم.

Mehdi
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ممنونم از پاسختون
منم گرایشم همینه، امسالم که ظاهرا فقط علوم تحقیقات و تهران مرکز باقی مونده و سه شهر دیگه وضعیتشون نامعلومه
بازم ممنون، امیدوارم هرجا که خودتون دوست دارین و براتون بهتره قبول بشین

reza
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۳۱ ب٫ظ

آقا یا خانمی که در مورد تکمیل ظرفیت از طریق سهمیه شاهد و ایثارگر گفته بودید:اولا منبع خبر رو بفرمایید.ثانیا این خیلی ساده انگارانه است که ظرفیت های خالی را به بچه های شاهد و ایثارگر اختصاص دهند. لطفا بدون آگاهی حرفی نزنید که به ضرر بچه های دارای سهمیه تمام بشه

ماهان
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  reza
ali
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

لزوم نظارت بر توسعه آموزش عالی از سوی مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی/تخلف دانشگاه آزاد در اجرای قانون

قاسم جعفری با بیان اینکه افزایش ظرفیت در دانشگاه آزاد خلاف قانون بوده است، بر لزوم نظارت بر توسعه آموزش عالی از سوی مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد.
قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد را خلاف قانون دانست و گفت: باید از سوی نهادهای نظارتی مانند مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی بر حوزه آموزش هم نظارت شود که در مورد دانشگاه آزاد این دو نهاد وظیفه خود را انجام داده و تخلف این دانشگاه را دنبال کرده‌اند.

وی افزود: وظیفه مجلس نظارت است و شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در بخش‌هایی کار سیاستگذاری را برعهده دارد و در بخش‌هایی هم به نظارت می‌پردازد که در مورد دانشگاه آزاد این نظارت به درستی صورت گرفت.

جعفری ادامه داد: تخلف دانشگاه آزاد در افزایش ظرفیت‌ها محرز است و قانون گریزی حتما تبعات دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در این بخش خلاء قانونی نداریم، گفت: قانون نوشته نشده است که فقط نوشته شود بلکه نوشته شده است تا اجرا شود و دانشگاه آزاد دراجرای قانون تخلف کرده است.

دکتری
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد دارای ۶۶ هزار و ۴۴۲ نفر عضو هیات علمی است، گفت: اسامی تمام این افراد به تفکیک رشته، محل و کد ملی در پورتال سازمان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هزار نفر هیات علمی تمام وقت و بقیه نیمه وقت هستند.

کو؟؟؟؟ دقیقا کجا رو می فرمایند اقای میرزاده؟ پورتال سازمان مرکزی رو گشتیم همچین چیزی رو ندیدم….کسی از دوستان دیده؟ واقعا آمار کلی هیات علمی ازاد چند نفره؟

پژمان
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

باعرض سلام؛ دوستان من فارغ التحصیل مقطع ارشد هستم سنم ۳۰ و مجردام به سختی یک کار پیدا کردم که فقط با این کار فقط کمی می تونم از پس زندگی ام بر بیام از اون طرف خانواده من اصلا مشکل مالی ندارن میگن برو دکتری آزاد بخون تمام و کمال هزینه اشو می دیم فقط برای تحصیل هزینه می کنند،منم با این اوصاف چند سال باید وابسته خانواده ام باشم ترجیح می دهم بچسبم به کار و اگه خودم پولدار شدم تازه به فکر تحصیل فکر کنم. با تشکر

ali
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

ایشان اساتید حق التدریس ساعتی را هم به عنوان هییت علمی معرفی کرده است

دکتری
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

اصلا همچین اسامی در پورتال وجود دارد؟

دانشجوی دکترا
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ق٫ظ

توسعه کیفی !!
مطمئنا توسعه کیفی با کلاس دکترای ۲۵ نفره محقق نمی شود !!
اما خب دانشگاه خرج دارد !!!!
۲۵ تا ۶ میلیون تومان می شود ۱۵۰ میلیون تومان !
این مهم است !!
بعد هم ژست روشنفکری می گیریم و از عدالت آموزشی داد سخن می دهیم !!

عادل
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ق٫ظ

دوستان من معتقدم رفتن به دانشگاه باید واسه همه اونهایی که حداقل ها رو دارند باید ازاد باشه مثل بقیه کشورها اما فارغ التحصیل شدن باید با اصول باشه.تو کتاب های زبان می خوانیم که برای هم ارزوی فارغ التحصیلی می کنند، graduate اما تو ایران…

ali
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

آقای رییس عدالت آموزشی اینه که از ریخت و پاش های اضافه که خودتون می دونید چیه جلوگیری بشه و… نه اینکه ترمی ۸ ملیون برای واحدی که مجوز نداره از مردم پول بگیرید…

زهره
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

یعنی همه توسعه های مدرن در جامعه بدون آسیب های اجتماعی هستند بخدا اینقدر جوانان را اذیت نکنید هرکی بخواهد ایندش بهتر باشه بیشتر تلاش می کنه حالا این دانشگاههای ازاد که قدمت پذیرش دکتری انها قدمت ده سال دارند باید بهمن امسال متضرزر بشند وقربانی دانشگاهدیگه بشند بخدا ظلم درحق اونایی شد اصلا تکمیل ظرفیت نداشتندفقط قولشو شنیدند نمیخواد یکی هم که پیدا میشه کار ی برای پیشرفت علم بکنه اینقدر عجولانه قضاوت کنید واهدافی که خود بسر دارید به او نسبت بدید هر فرد عاقل خودش تصمیم میگیره اونای هم که مخالف بیانات اقای دکتر با تجربه ای مثل اقای میرزاده هستند فرمایشات رهبر را نخوانده اند خواهش میکنم تکمیل ظرفیت بهمن رشته جامعه شناسی گرایش اقتصاد توسعه را اعلام کنید

Mehdi
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام زهره خانم
میشه لطف کنین بگین توی این گرایش چند نفر به مصاحبه دعوت شدند و آخرین فرد دعوت شده و آخرین فردی که قبول شد رتبه شون چند بود؟
با سپاس بسیار.

محسن
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

عدالت آموزشی!!! ترمی ۶ میلیون تومان کجاش عدالت آموزشیه!؟!؟

احمد
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

من کسانی رو میشناسم که حتی یک هفته نخوندن الان دانشجوی دکتری هستن و افتخار هم میکنند پایان نامه هم بیرون دادن کار شده مقاله هم ندارند

سهمیه شاهد و ایثارگر
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ب٫ظ

با سلام.به نظر میرسه ظرفیتهای خالی با سهمیه شاهد و ایثارگر پر بشه.دوستان کسی اطلاع موثقی داره؟
از مدیر محترم سایت تقاضا دارم در این مورد اطلاع رسانی کنید

مهدی
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ق٫ظ

سهمیه در مقطع دکتری مخصوصا در دانشگاه آزاد تاثیرش خیلی کمه چون سهمیه رو نمره کل حساب میشه نه روی تراز
موفق باشید

رضا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ

اینکه سالیانه خیلی ها برای تحصیل به خارج می روند یک زوند طبیعی است
تعدادی از این افراد اگر هر کاری صورت گیرد دوست دارند به دانشگاه های معتبر خارجی بروند و قبولی در این دانشگاه ها از روزانه ما سخت تر است
و کسانی هم به دانشگاه های بی اعتبار خارج کشور می روند مدرکشون مورد تایید وزارت علوم نیست.
و در ثانی نمی شود کل سیستم آموزشی کشور رو به خاطر اینکه تعدادی برای تحصیل به خارج می روند به خطر انداخت.
ثالثا کسانی که برای تحصیل به خارج می روند به لحاظ زبان انگلیسی در سطح خوبی هستند
خلاص اینکه برای جلوگیری از فرار مغزها و سرمایه یک بهانه است
من خودم چند نفر را می شناسم که با کمتر از یک هفته مطالعه قبول شده اند.
و خودشون هم باورشون نمی شد.

نیما
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

موافقم

هادی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

منم دقیقا با نیما جان موافقم خیلی ها رو می شناسم که خیلی هم اطلاعات ندارند ولی در مقطع دکتری قبول شدند

مهردادPR
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ

دوستان مخالف، آنچه که مهم است توانایی فارغ التحصیل در نشان دادن قابلیتهایش است و این هیچ ربطی به مقطع ندارد. هیچ کس نمیتواند به بهانه اینکه خودش دانشجوی دکتراست مانع ادامه تحصیل بقیه شود.

رضا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهردادPR

آن وقت قابلیت یعنی چه؟
من خودم چند نفر رو شخصا می شناسم که با کمتر از یک هفته مطالعه قبول شده اند
خودشون هم باورشون نمی شد.
وقتی ظرفیت مثل امسال ، آن هم در مقطع دکتری بالا باشد همین خواهد شد.

مهردادPR
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

قابلیت، یعنی این دوستانی که فرمودید، چنانچه فارغ التحصیلان دکترای کارآمد و شایسته ای نباشند،طبیعتا به هیچ کاری نخواهند آمد و شایستگان ، بشکل خودکار ، خلا ها و نیازهای موجود را پر میکنند.

روانشناس
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

واقعا نمیدونم شما این اطلاعات و از کجا اوردین من خودم با کلی درس خوندن و دعوت مصاحبه ورتبه خوب هنوز هیج جا قبول نشدم

رضا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ب٫ظ

اینکه بعضی می گویند که اگر ظرفیت ها بالا نمی رفت فرار مغزها داریم
بر عکس اگر ظرفیت های دوره دکتری بالا باشد فرار مغزها که معمولا در دانشگاه های شریف و تهران دکتری را گرفته اند ،خواهیم داشت

علی رضا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۰۳ ب٫ظ

تا کی به پول نفت متکی باشیم بزار از طریق علم بجایی برسیم با ایجاد شرکت های دانش بنیان
دیگه کاردانی وکارشناسی جواب نمیده
باید پتانسیل علمی جوان های کشورمون رو به دشمن های ایران عزیزمون بفهمونیم ما می تونیم

علی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۴۵ ب٫ظ

اصلا دانشجوها غصه نخورن چون دانشگاه ازاد به دانشجوهای بدون مجوز امسالشون گفته تا تابستونم بیان کلاس و علنا سه ترم درسشون در پایان تابستون تموم بشه و فقط پایان نامشون بمونه و طی یکسال یک نفر بشه دکتر یا کارشناس ارشد به این میگن کار با کیفیت درسته؟!!!!!!!!!!!!!

اقتصادی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ب٫ظ

تمام دانشگاه های دنیا فقط ۵ – ۱۰ سال اول تأسیس به شهریه وابسته بوده اند اما دانشگاه آزاد بعد سی و اندی سال هنوز بیش از ۹۰ درصد به شهریه وابسته است که این نشان دهنده مدیریت ناصحیح این دانشگاه است.

روانشناس
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۴۵ ب٫ظ

باتشکر فراوان ازجناب آقاى میرزاده .لطف را درحق ما داوطلبین تمام بفرمایید وتکمیل ظرفیت بهمن رااعلام کنید.من الله توفیق

روانشناس 2
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

آفای روانشناس منم ارشد و هم لیسانس ام بالینی است چرا واقعیت رو تحریف می کنی؟میشه بفرمایین رتبه اتون چند بود؟قبول شدن تو مقطع دکتری روانشناسی عمومی آزاد از قبول شدن در مقطع لیسانس خیلی آسون تره

روانشناس
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس 2

رتبم ۶۳۰ بود

روانشناس 2
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

هم رشته عزیز رتبه ۶۳۰ رتبه خوبی محسوب نمیشه حتما هم روانشناسی عمومی، در ضمن رتبه ۶۳۰ دعوت به مصاحبه نشدند آخرین رتبه ما بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ بود

نا امید
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناس 2

آقای روانشناسی بالینی که فقط این ادعا را می نمایید که چون روانشناسی بالینی خوندید حق این را دارید به اشخاصی که عمومی خونده اند توهین نمایید بفرمایید حالاکه شما بالینی خوانده اید اصلا چیزی از این خواندن ها نصیب شما شده است یا نه؟
بنده با رتبه بسیار خوب نتوانستم قبول بشوم جون مشغله کاری دارم و با مدرک ارشد عمومی توانسته ام خیلی از هم رشته ای های شما را کنار بزنم و در حال حاضر با مدرک عمومی می توانم بر بسیاری از افرادی که ادعا می کنند بالینی خوانده اند و چیزی سر در نمی آورند غلبه کنم
در ضمن بنده کارشناسی و ارشدم را در یکی از دانشگاه های سراسری خوانده ام این را گفتم بدانید کسانی که دعوت به مصاحبه در مقطع دکتری آزاد شدند همه بی سواد نیستند و همه رتبه های بدی ندارند این بی انصافی بیش نیست لطف نمایید بدون اطلاعات کافی نتیجه گیری نمایید و بجای بالیدن به این که روانشناسی بالینی خوانده اید کار یاد بگیرید تا بچه های روانشناسی عمومی که می گویید بی سواد هستند از شما پیشی نگیرند ………….

روانشناس 2
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  نا امید

عجب،روانشناسی که نام خودش رو نا امید گذاشته!!من توهین نکردم شما برداشتتان غلط است در ضمن من به بالینی بودنم ام نمی بالم این دومین اشتباه!بله خیلی ها براحتی(غیر مرتبط ها)وارد رشته ما می شنند دوست عزیز این از ضعف آموزش ماست از اون طرف اصلا درمان بلد نیستند فقط با خواندن چند تا کتاب قبول شدن همین وبس!درمان کردن هنره دوست عزیز این رو هرگز فراموش نکن.

سیامک
دی ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس 2

آقایون روانشناس لطفا بحث عمومی و بالینی رو تموم کنید منم روانشناسی خوندم ببینید خودمون خوب دیدیم تو ارشد ۹۰ درصد از همکلاسی های ما کاملا غیر مرتبط بودند رشته های مامایی،زیست شناسی،زبان،ادبیات فارسی،… یک مثال یکی از فامیل های ما رشته لیسانس اش تغذیه بود ارشد روانشناسی بالینی رتبه ۳ تو دانشگاه آزاد آورد ولی تو دانشگاه سراسری مجاز نشد(حداقل به اون مرحله نرسید)یک نکته مهمی اینجاست ما ۴ سال از تجارب اساتیدمون استفاده کردیم درسته بیمارستان ۲ بار رفتیم ولی تو این ۴ سال و ۲ سال ارشد اساتیدمون از گفتن تجارب حرفه ی درمان دریغ نکردند و ما سوال پیج می کردیم سوالم اینجاست حالا دوستان غیر مرتبط با یکی دو ماه یا بیشتر موفق می شونند وارد این رشته شونند دوست عزیز این افتخار نیست چون ما با مسایل روح و روان سر و کار داریم باید مسولین سخت گیری هایی را در رشته ما اعمال کنند،در ضمن خیلی از دوستان بنده که درسشان ضعیف بوده الان دکتری روانشناسی عمومی می خونند اساتید بنده هم با این وضیعت شاکی هستند با اساتید تماس داریم از سواد خیلی از دانشجویان دکتری ناراحتند حتی می گن سواد در حد ترم ۳ لیسانس هم نیست.با نشکر

امیدوار
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناس 2

با سلام خدمت آقایا ن روانشناس در پاسخ به مواردی که بیان نمودید خدمتتان عرض می نمایم که چون بنده مطمئن بودم تکمیل ظرفیت بهمن نداریم اسم نا امید را گذاشتم. در ضمن بنده باید خدمتتان عرض نمایم که با خواندن دو کتاب بنده روانشناس نشدم و افتخار می کنم که در کنار اساتید بسیار مطرح در حوزه روانشناسی و روانپزشکی فعالیت می کنم و مهارتها و روشهای درمانی را در حضور چنین اساتیدی فراگرفته ام و به مدت دوسال تمام هم هست که در بیمارستان و کلینیک مشغول هستم بخاطر اینکه از خیلی از کسانی که روانشناسی بالینی خوانده اند بهتر می توانم روشهای در مانی را بکار ببرم و مهارتهای اینجانب را اساتیدم تحسین می نمایند در ضمن باید خدمتتان بگویم شما هم اجازه بدهید اساتیدتان مهارتهایتان را تایید نمایند نه خودتان و در ضمن فقط با کار و تلاش و کسب مهارت است که یک روانشناس موفق می شود حالا اگر فکر می کنید شما یک سر و گردن از روانشناسان عمومی بالاتر هستید و دانشگاه آزاد هم دانشگاه بیخودی است این سایت مربوط به بچه هایی که منتظر تکمیل ظرفیت هستند شما لطف کن با این مهارتهات و هنر درمان برو سراسری بخون و قبول شو انشااله موفق و موید باشی …….

رضا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ

ما همه در یک کشتی نشسته ایم
با بی اعتباری مدزک دکتری کشتی علم و دانش کشور را غرق نکنیم
افزایش بی رویه ظرفیت های امسال واقعا دکتری را بی نهایت بی ارزش کرد.

روانشناس 2 خطاب به امیدوار
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست عزیز گرایش عمومی از نظر قانونی و حرفه ای حق کار کلینیکی نداره این رو ترم اول کارشناسی خوندیم،در ضمن شما که اینقدر تجربه دارین چرا تکمیل ظرفیت؟؟؟

نا امید
دی ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

آقای روانشناس در پاسخ به شما باید گفت این حق را سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعیین می کند که این حق به بنده داده شده است در ضمن بنده بخاطر شغلم نمی توئانم راه دور بروم و بنابراین می خواهم جایی قبول شوم که به محل کارم نزدیک باشد یعنی تهران

روانشناس 2 خطاب به امیدوار
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نا امید

جوابنون اصلا قاتع کننده نیست، پس اونجوری باشه دیگه چه فرقی می کنه؟؟؟!!!اصلا گرایش زیر سوال می ره!سازمان روانشناسی هم جدیدا داره سخت می گیره یعنی به اونایی مجوز درمانی می ده که ارشد روانشناسی بالینی باشند و۷۵۰ ساعت کارورزی بگذونند تازه برند واسه مصاحبه و بعد قبولی پروانه می دهند در غیر اینصورت قانون گریزی محسوب میشه و به جامعه صدمه سنگینی خواهد زد.

نا امید
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

بنده کارورزی را گذرانده ام و به مصاحبه نیز رفته ام و در حال حاضر نیز دارای پروانه می باشم اینکه فقط درمان را باید بالینی ها انجام دهند خدمتتان عرض نمایم که اکثر کسانی که بالینی خوانده اند بجای اینکه تلاش کنند و مطالب بیشتری را فرابگیرند به خودشان مغرور شده و هیچ تلاشی در این زمینه انجام نمی دهند آقای روانشناسی ۲ من حرف شما مبنی بر اینکه کسی که کار درمان بلد نیست نباید کار کند قبول دارم اما این حرفی که شما راجع به گرایشهای روانشناسی می گویید را قبول ندارم چون زمانی می شود کار درمان کرد که زیر نظر اساتید کارکشته کار کرده باشی و همچنین دارای اطلاعات بروز باشی و کارگاه های متفاوت را نیز گذرانده باشی من خودم خیلی از بالینیها را دیدم (البته قصدم توهین نیست) که نه اطلاعات خوبی دارند نه سعی و تلاشی می کنند و فقط فکر می کنند پون بالینی خوانده اند نیازی به کارگاه و غیره ندارند و البته این حرف شما که می فرمایید خیلی ها از رشته های متفاوت بی رویه وارد رشته ما می شوند و در روند درمان ممکن است اخلال ایجاد نمایند بنده موافقم و جلوی این روند باید گرفته شود چون ما با اعصاب و روان مردم سرو کار داریم انشاله شما نیز در حیطه کاری خود با تلاش و کوشش موفق و موید باشید و همیشه این را بخاطر داشته باشید با تلاش و کوشش می توان روانشناس موفقی بود .

سوگماد
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۰۲ ب٫ظ

دانشگاه ازاد کاملا بر کیفت تاکید دارد .اگر درخانه کس است یه حرف بس است

فرید
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوگماد

فکر کنم کل دنیا هم به این نتیجه رسیده که دانشگاه آزاد چطوریه،ما هم کارشناسی و هم ارشد رو تو آزاد خوندیم و اگه دکتری رو سراسری امتحان بدیم به احتمال زیاد رد خواهیم شد پارسال تو برنامه تلویزیونی یکی از مسولین علنا گفت ما بخشنامه داریم( دانشگاه سرا سری) تو مصاحبه دانشجویان خودمون رو بگیریم این در جواب افرادی هست که می گند کیفیت آزاد پایین است نیایین به سمت آزاد پس ما نه راه پس داریم نه پیش! مجبوریم بیایم به سمت دانشگاه آزاد،خود بنده ترم اول می خواستم انصراف بدم گفتن باید خسارت تحصلی بدهید دانشگاهی که ۲ سال بعد فارغ التحصیلی یک تیکه کاغذ هم نداده عجب کیفیتی!! کسانی که دم از کیفیت دانشگاه آزاد می زنند بی شک مدرک گرا هستند.

هادی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوگماد

دانشگاه آزاد کیفیتش خیلی پایینه تو ارشد تو یک کلاس ۷۰ نفر بودیم طوری شد که به دو گروه تقسیم شدیم پول واحد عملی رو دریافت کردند و کار واحد عملی رو نظری توضیح دادند اینم از کیفیت

روانشناس2 خطاب به نا امید
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سوگماد

دوست عزیزبه گرایش عمومی پروانه میدن ولی پروانه درمانی نمیدن،منم زیر نظر اساتید آموزش در حیطه های مختلف دیدم ولی یک رویکرد مد نظر بنده هست که ادامه بدم، یک نکته بسیار مهمی که من بارها در کارگاه های آموزشی دیدم اینه که متاسفانه بعضی از دانشجویان واسه مدرک میان و خیلی معدود کارگا ههایی هستند که آخر دوره دانشجو رو مورد ارزیابی علمی قرار می دهند،نکته دوم اینه که متاسفانه کارگاه ها یکی دو روزه است که خیلی کم مفید هستند،نکته سوم کاملا قبول دارم تازگیها تو رشته ما چه گرایش بالینی و عمومی دانشجویانی هستند که هنوز تو الفبای روانشناسی درجا می زنند و ارشد گرفتند و به خدا خیلی از دانشجو ها یک ساعت هم دوره ندیدند.موفق باشین ایام به کام

دلسوز
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ

این نامردی در حق دانشگاه آزاده که بعضی دوستان کذب بیان میکنند. بنده مربی یکی از واحد های کوچکم. به خدا قسم خودم تحصیل کرده علم و صنعتم. هیچ تفاوتی وجود ندارد . مگر در سطح برخی دانشجویان که آنها هم از آموزش و پرورش اینگونه میایند. تازه ما دوره های تقویتی ویژه برای آنها هم داریم. نامردی نکنید. بگذارید یک نهاد که خوب و درست کار میکند و یک ریال هم از جیب دولت برنمیدارد کارش را بکند.

علوم و تحقیقات
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۴۳ ب٫ظ

کدوم کیفیت آموزشی؟
من خودم ارشدم علوم و تحقیقات بودم. ۲ واحد درس عملی داشتیم که باید فیلد میرفتیم پول واحد عملی رو ازمون گرفتن ولی درواقع هیچ کار عملی انجام نشد. فقط تئوری.میگفتن مسولیت قبول نمیکنیم.

روانشناسی به علوم تحقیقات
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۲۷ ب٫ظ

دقیقا ما هم اینجوری بودیم گل گفتی مرسی

صادق2
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

آقا اگه بی کیفیته نرید تلاش کنین برا ی جا بهتر…
بی کیفیته که بازم این همه براش سرودست میشکنن و هر سال متقاضیش زیاد میشه !!!

سارا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۲۰ ب٫ظ

اینایی که ادعا میکنید معنای واقعی کیفیت . ….. رو میدونید و دانشگاه آزاد رو بد میدونید-چرا میاید خبرای مربوط به آزاد رو میخونیدو نظر میزارید-لطفا افکارتون رو برای خودتون نگه دارید-جناب میرزاده واسه شماها نگفته

جابجایی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

قبول دارم

جابجایی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۳ ب٫ظ

تاسف میخورم که این همه درد و ناله دانشجویان دکترا از اینه که میخان سریعتر یکجا هیات علمی بشن و فقط با تدریس چرخ زندگی رو بچرخونن!!!
آخه تدریس خالی چه پیشرفتی برای کشور خواهد داشت؟!!!!

شما هم فقط بفکر خودتونید! شیوه ورود به دکترای دولتی مگه مناسبه!!! حداقل آزمون دانشگاه آزاد سوالاتش تخصصیه!

مشکل از جا و چیز دیگه ایه …

محمد 1
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ

زنده باد اقای میرزاده به شما افتخار میکنم

amir
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد 1

میشه معنی و علت افتخارتون هم بگین؟

احمد
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۴۸ ب٫ظ

اقای میرزاده میشه تعریفتون خودتون از کیفیت رو بگید ؟ قطعن تعریفتون متفاوت از جامعه هستش

فراز
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

آقای میر زاده اون چیز هایی که گفتین و اون جیزی که ما ها دیدیم کاملا متفاوته، حداقل یک کم صادق باشین

رضا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۴۷ ب٫ظ

معنی عدالت و کیفیت را هم فهمیدیم!!!

نیما
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

آقای دکتر میشه این شعارها رو تمومش کنید؟ چه توسعه ای؟ کدوم کیفیت؟ کدوم امکانات؟ همش به فکر کسری بودجه خودتون هستید. ۱۰۰% به شهریه وابسته هستید. تورو خدا این بحث ها رو تموم کنید به فکر دانشجوها باشید از کجا بیارن ترمی ۸ میلیون برای بخش تئوری و ترمی ۱۲ میلیون برای پایان نامه. همش به فکر منافغ خودتون هستید و توسعه بهانه ای برای کسری بودجه دانشگاه است.

هواشناسی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

کاملا موافقم

اسماعیل
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

آقا نیما و سایر دوستان عزیز چرا اینقدر انتقاد می کنید ، شما اگر اعتقادی به ترویج علم در دانشگاه آزاد ندارید بروید کشورهای دیگر درس بخوانید و پولتان را دور بریزید و تازه نفهمید چه خوانده اید پس اینقدر انتقاد بیجا نکنید دیگر اینکه اگر خیلی مشتاق علم هستی سالها پشت کنکور دکتری دولتی بمانی و چند سالی هم در مرحله مصاحبه رد شوید و آخرش هم با هزار بدبختی قبول شوید و ببینید همین اساتیدی که در دانشگاه دولتی درس می دهند در دانشگاه آزاد هم درس می دهند . ضمنا” درپاسخ به دوست عزیزمان که گفته در علوم و تحقیقات ۳۰ نفر برای هرکلاس دکتری هستند قابل توجه است بگویم ، ای دوست عزیز تا آنجا که بنده اطلاع دارم سختگیری و کیفیت ( شرایط کیفی ) تعریف شده برای دوره های دکتری در دانشگاه آزاد به گونه ای است که از هر ۱۰ نفر ورودی تنها یک یا دونفر موفق شود به مرحله امتحان جامع برسد و از پایان نامه خود دفاع کند ، س نگران این موضوع نیز نباشید زیرا اعتبار دانشگاهها خوشبختانه بموجب اعتبار اساتید محترم و با نام آنها است و بنده حتی شنیده ام برخی اساتید در دوره های دکتری علوم و تحقیقات گفته اند ” دانشجویان عزیز خیلی باید این ترم که حدود ۳۰ نفر هستید تلاش کنید و در غیر اینصورت تا دو ترم دیگر فقط ۵ نفر از شما ادامه می دهید ” پس بیخود و بی جهت همه چیز را زیر سئوال نبرید و ببینید کدام دانشجویان عزیز… ادامه نظر»

ali
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

آقای اسماعیل با افزایش ظرفیت ها در مقطع ارشد نه تنها همه ی آنها فارغ التحصیل شدند بلکه عده ای مدرک به دست به خیل مدرک به دستان پیوست که در سطح کارشناسی هم نیستند، این اتفاق برای دکتری هم با این شیوه خواهد افتاد، از طرفی این که شما میگوید با فرض محال صحت گفته تان باز هم ظلم در حق عده ای است برای گرفتن صرفا پول و وقت و آینده آنها

روانشناس 2
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

اسماعیل عزیز،من خلاصه می گم تو لیسانس و ارشد رشته ما کلی واحد عملی داشتیم پولشو که گرفتند و اصلا کار عملی شد بر عکس نظری!واقعا تو این ۶ سال به بیمارستان هم نرفتیم البته باز پولشو گرفتند کار عملی شد نظری یک بیمار هم ندیدیم این به نظر شما کیفیته و انتقاد نیست؟هزار تا مثال ریز و درشت می تونم بزنم ولی جاش اینجا نیست!

رضا
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

کجای دنیا کلاس بدون استاد مناسب و تشکیل کلاس های دکتری با بیش از ۵ نفر عدالت و کیفیت است!!!

alireza
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۷ ب٫ظ

آقای میرزاده میشه با مردم روراست باشید؟ آخه چیزی که ما دانشجویان داریم میبینیم با گفته های جنابعالی بسیار متفاوت است، خواهش میکنیم کمی هم به اعتبار دانشگاه و افراد بدبختی که مدرک از اینجا گرفته اند بیندیشید، آخه چراامیرکبیر و تربیت مدرس با اونهمه استاد مثل شما با افرایش کمی دانشجو موافقت نمیکنند؟ با آبرو و مال این بچه ها بیش از این بازی نکنید.

ali
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ

آقای میرزاده شمایی که دم از کیفیت میزنید آیا سری به کلاس های دکتری علوم تحقیقات که با بیش از ۳۰ نفر برگزار می شود زده اید?، یا سطح اساتید واحدهای کوچکی که امسال دانشجو دکتری گرفته اند را بررسی کرده اید؟
شما هییت علمی امیرکبیر و معاون آموزشی تان دکتر غریبی هییت علمی تربیت مدرس هستید، آیا حاضرید یک ساعت در دانشگاه آزاد تدریس کنید؟