توقف اعطای مجوز به پردیس های پولی دانشگاه‌ها

در برنامه ششم توسعه پردیس های خودگردان در دستور کار نیست و طی یک سال گذشته مجوزی برای راه اندازی پردیس صادر نشده است‌.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دکتر سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پردیس های خودگردان و تصمیماتی که دراین رابطه اتخاذ شده است، گفت: درحال حاضر ۵۳ پردیس خودگردان در ۴۷ دانشگاه کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فعال هستند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها بر اساس ماده ٢٠ قانون برنامه پنجم توسعه بوده بنابراین موضوع تعطیلی این پردیس‌ها مطرح نیست، ولی سیاست وزارت علوم هم بر استمرار پردیس های خودگردان نیست.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: در برنامه ششم توسعه وزارت علوم برنامه ای برای گسترش و استمرار راه اندازی پردیس های خودگردان ندارد به طوریکه طی یکسال گذشته مجوزی برای راه اندازی پردیس های خودگردان صادر نکرده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

26 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاسر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ

بین پردیس شیراز و تهران جنوب کدوم رو برم.تورو خدا راهنمائیم کنید

رضا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۲ ب٫ظ

من پردیس کارشناسی ارشد خوندم ورا ضی هستم واگردکتری پردیس وروزانه قبول شوم پردیس راانتخاب می کنم

علیرضا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام
اتفاقا پردیس بسیار عالیه من معتقدم ظرفیت هاش باید خیلی بیشتر هم بشه از ازاد که بهتره

سمیرا
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

من نفر اول آزمون یکی از رشته های تخصص داروسازیم.واقعا بی انصافیه دانشگاههای بین الملل.واسه ماهایی که با رتبه های تک رقکی کنکور قبول شدیم با یکی که بارتبه ۳۵۰۰۰ و هزینه۸۰۰میلیون تومن همین رشته رو باهزار زحمت و واحد خریدن گرفته یکی میشیم. دیگه انگیزه نمی مونه

علی
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

واقعا همینطوره

؟؟؟؟؟؟؟
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

مگه منظورشان دانشگاههای بین الملل پزشکی بود؟ یعنی تعطیل میشن؟

PHD93
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۰:۲۹ ق٫ظ

انشاالله که متوقف بشه الانم که کافیه.بسه دیگه

Sport
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام. باید اعتراف کنم پردیس دانشگاه تهران هیچ فرقی با روزانه نداری فقط بحث شهریه است و تمام استانداردها رعایت میشه. اما از دیگر دانشگاه‌ها خبر نداری. به امید موفقیت همه جوانان عزیز ایرانی

دانشجوی دکتری
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۷ ب٫ظ

در حالیکه طبق آیین نامه تحصیلات تکمیلی، درسهای دوره دکتری در واقع همان درسهای اختیاری دوره کارشناسی ارشدی است که دانشجوی در دوره ارشد نگذرانده است و فرقی نه از لحاظ امکانات آموزشی و نه حتی استادان بین دوره کارشناسی ارشد و دکتری وجود ندارد (در تقریبا اکثر دانشگاه ها و بویژ دانشگاه آزاد استادان دوره دکتری و ارشد یکی هستند). اختلاف بیش از ۳.۷ برابری شهریه دکتری نسبت به ارشد از کجا ناشی می شود؟
من دانشجوی دوره دکتری عمران هستم، برای یک درس ۳ واحدی بیش از ۹۰۰ هزارتومان پرداخت کرده ام در حالیکه شهریه درس ۳ واحد ارشد همین رشته ۲۴۵ هزار تومان است. بعلاوه اختلاف شهریه ثابت نیز تقریبا به همین نسبت است.
وزارت علوم اگر به فکر تحصیلات تکمیلی است، باید علاوه بر کنترل ظرفیت ها، شهریه دانشگاه آزاد و نیز پردیسهای دولتی را کنترل کند. زیرا یکی از وسوسه های دانشگاه ها برای افزایش بی ضابطه ظرفیت دکترا اختلاف غیر منطفی شهریه این دوره نسبت به سایر دوره هاست و دانشگاه ها را به پذیرش بی ضابطه دانشجو ترغیب می کند.

adel
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

آقا یا خانم محترم!
فرق دانشجوهایی که زحمت کشیدن و روزانه قبول شدن و دانشجوهایی که نمیگم زحمت نکشیدن، ولی کمتر زحمت کشیدن، باید تو یه جایی دیده بشه. روزانه ها زحمتش رو اون اول کشیدن و باید تحصیل رایگان داشته باشن.
موفق باشی.

فائزه
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  adel

منم ارشدم روزانه خوندم اما معتقد نیستم کسانی که قبول نشدن کمتر از من زحمت کشیدن. شاید پول نداشتن کتاب تست و خلاصه منابع رو بگیرن.شاید اصلا امکانتش دم دستشون نبوده. من خودم ولی ۴ سال پشت کنکور ارشد پدرم دراومد به قدر دوسه تا دکتری برای قبول شدن این ارشد تلاش کردم حالا باید ببینم اونیکه سال اول معدلی قبول شده بازم تو دکترا اون برگ برنده رو داره

سارا
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه

ممنون فائزه خانم از پاسخ منطقی تون….

دانشجوی دکتری
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  adel

جناب آقا/ سرکار خانم adel
بنده لیسانس را در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی (ورودی ۶۹) و فوق لیسانس را در دنشگاه تهران (ورودی ۷۸) گذرانده ام. به هر حال دانشجوی کم کاری نیز نبودم و به دلایل کاری پس از گذشت مدت طولانی دوباره اقدام به ادامه تحصیل نموده ام. ضمن اینکه مطلبی که نوشتم به این جهت بود که شهریه بسیار بالا و غیر منطقی دوره دکتری در دانشگاه آزاد و نیز پردیس های دولتی انگیزه بسیار بالایی را برای دانشگاه ها بوجود آورده است که دانشجوی دوره دکتری را بدون رعایت ضوابط پذیرش نمایند. البته بنده نیز تا حدودی با شما درباره غیر رایگان بودن تحصیلات تکمیلی برای علاقه مندانی که در دوره های روزانه پذیرفته نمی شوند موافقم ولی پرداخت شهریه می بایست متناسب با هزینه های دانشگاه و نیز شرایط مشابه باشد. این امر علاوه بر منطقی بودن موضوع، موجب می گردد انگیزه های دانشگاه ها برای عدم رعایت ضوابط و پذیرش بیش از ظرفیت آنها نیز کاهش یابد.
پیروز باشید.

سیدرضا
آبان ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام
موافقم اگر رشد علمی برای مدیران مهمه ی روش میتونه کنترل این هزینه ها باشه. آخه با سخنرانی کردن صرف اتفاقی نمی افته.

گلینه
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۳۷ ب٫ظ

من هم موافق هستم ، نباید پردیس را بیشتر از این زیاد کرد. متاسفانه دانشگاه ها برای تامین برخی مخارج مجبور به این کار شده اند.

PHD93
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  گلینه

با احترام پس فکر می کنید دانشگاه ها چرا پردیس می گیرند دلشون نسوخته که معلومه بخاطر شهریشه
موفق باشید

حمید
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

اصولا پردیسهای پولی دانشگاه های معتبر مثل تهران و شهید بهشتی و علامه هیچ تفاوتی با روزانه ندارند
و به خصوص امسال ماکزیمم کلاسها ۵ نفر می باشد. اساتید هم اساتید به نام و از بزرگان علمی کشور هستند.
ولی دانشگاه های دیگر رو خبر ندارم
ولی ظرفیت های آن نباید بیش از سالی سه هزار نفر باشد.
زیرا اگر ظرفیت ها بیش از سه تا چهار هزار افزایش یابد باعث قبولی افراد کم سواد خواهد شد
اصولا. به عنوان کسی که چند سال در مصاحبه های گوناگون بوده ام
ظرفیتهای دکتری پولی شامل آزاد و شبانه بیش ده هزار نفر نیست
شش هزار دانشگاه آزاد و چهار هزار پردیسهای دولتی

حمید
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

یعنی ظرفیت دتری پولی کشور به طور کلی ده هزار نفر است ( فرقی ندارد شبانه ، پردیسهای دولتی و دانشگاه آزاد)
وزارت محترم علوم با توجه به توانایی های این دانشگاه ها باید این ده هزار را پذیرش کند شک نکنید اگر بیش ده هزار دکتری پولی در هر سال پذیرش شود باعث مواجهه کشور با سونامی دکتری بیکار خواهد شد.

کامی
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام .دانشگاه گیلان کلاسهای پردیس ۱ تا ۳ نفر است و اساتید همان اساتید و در همان دانشگاه و اکثر کلاسها مشترک است.خدایی هم سطح دانشگاه بالاست به خصوص در رشته هایی مثل بیوشیمی که چند تا پرفسور و استاد حسابی دارند البته من مکانیکم و انها هم خوبند اما یه رشته هایی مثل بیوشیمیش واقعا مطرح است و پایان نامه با هاروارد مشترک هم دارند از بس استادا خوبند و با سواد.گفتم بدونید

حمید
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  کامی

واقعا دانشگاه های دولتی و پردیسهای دولتی عالیند
کلاسها زیر ۵ نفر و اساتید هم عالی هستند.

امیر
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ق٫ظ

لطفاً جلوی پذیرش بی رویه پردیس ها رو بگیرید

ali
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من تا انجا میدونم پذیرش پریس ها از روزانه ها کمتر هستش . ظمنا استاد، دانشگاه، امتحان و همه جیزش مثل روزانه هاست.
پردیس دانشگاه های امیرکبیر و تهران با بالاترین سطح و کلاس . امتحان برگزار میشه و مفل روزانه هاست.

آیهان
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۰:۴۳ ق٫ظ

قابل پیش بینی بود. اما نمیشه پیش بینی هم کرد که باز هم مجوز بدن.
آموزش زبانی ها چه خبر؟ آماده اید؟

علیرضا
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

این تصمیم وزارت علوم کاملا منطقی است

علی
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

همینطوره، موافقم۰.

عامری
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

خوش به حال دانشگاه آزاد