ضرورت اخذ مجوز از شورای گسترش برای رشته‌های دکتری آزاد

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس گفت: موضوع پذیرش دکتری دانشگاه آزاد از سوی کمیسیون مجددا با وزیر علوم مطرح گردید و مقرر شد، تنها رشته‌هایی که تا اردیبهشت مجوز از شورای گسترش بگیرند حق ادامه پذیرش خواهند داشت.
قاسم جعفری  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: موضوع پذیرش دکتری دانشگاه آزاد مجددا با وزیر علوم مطرح گردید و مقرر گردید رشته‌هایی که نتوانند تا اردیبهشت از شورای گسترش وزارت علوم مجوز بگیرند، حق ادامه پذیرش ندارند.
وی گفت: اگر رشته‌هایی که پذیرش در مقطع دکتری می‌کنند، نتوانند از شورای گسترش مجوز بگیرند دانشگاه آزاد حق پذیرش نخواهند داشت و خود به خود لغو می‌شوند.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

79 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۰۵ ب٫ظ

اصلا دانشجوها غصه نخورن چون دانشگاه ازاد به دانشجوهای بدون مجوز امسالشون گفته تا تابستونم بیان کلاس و علنا سه ترم درسشون در پایان تابستون تموم بشه و فقط پایان نامشون بمونه و طی یکسال یک نفر بشه دکتر یا کارشناس ارشد

alireza
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۱:۳۶ ق٫ظ

من هم میخوام ارشد رومهندسی مخابرات بخونم، ولی میترسم که نتونم آخه دیپلمم انسانی قدیم و لیسانس من هم ادبیات عرب بوده، بچه ها رشته آسونیه؟ میشه راحت تمومش کرد؟ من را هم راهنمایی کنید.

پاشا
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  alireza

کار بسیار سختی است و زمینه ریاضی قوی می خواهد. این رشته برای بچه های ریاضی هم رشته سختی است.

رستمی
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  alireza

علیرضا ما رو سر کار گذاشتی با لیسانس ادبیات عرب میخوای مخابرات بخونی اگر یک رشته فنی مهندسی خونده بودی میگفتم ۷۰درصد دروس شما از عمومی وپایه واصلی را گذرانیده ای پس اگه ۲۰واحد پیش نیاز بگذرونی مشکل خاصی نداری ومیتونی

علی
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  alireza

این هم از تبعات ظرفیت بالا

هومن
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  alireza

نمیتونی راحت تمومش کنی. قطعا به مشکل میخوری. در ضمن هیچ جایی چه برای کار چه برای تدریس به دردت نمیخوره چون مدرک کارشناسیتو نگاه می کنن. وقتی دروس پایه مثه الکترونیک و مدار رو بلد نباشی هیچ جا با ارشد مخابرات بهتون کار نمی دن. اگه دوس داری برق بخونی از کارشناسی شروع کنی بهتره.وقتتم هدر ندادی.

رضا به سید
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۰:۱۸ ق٫ظ

پردیسهاکه فرمودید دو سال پیش ظرفیت ها در بعضی رشته ها تا ۸ تا ۹ نفر هم بود
که کار اشتباهی بود. ولی خوشبختانه امسال اصلاح شد و در حال حاظر خیلی از کلاسها با ۳ و ماکزیمم ۵ نفر تشکیل می شود.
که امیدواریم این مساله مهم در دانشگاه آزاد نیز رعایت شود.

وحید
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا به سید

سلام دوست بزرگوار.این کمی تعداد دانشجو در پردیسها از عدم رغبت برای تحصیل در پردیسها است نه کیفیت یا کمیت این دانشگاهها…

یاکریم
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام دوستان
من ارشد مدیریت بازرگانی ام از دانشگاه علامه آزاد دکتری کارآفرینی میخونم امسال تو رشته خودم دانشگاه دولتی برای دکتری شرکت کردم اردیبهشت ماه امتحان جامع دارم مدرک تافل انگلیسی رو گرفتم شاغل هم هستم
اینکه بحث آزاد و سراسری انداختین به نظرم اصلا بحث خوبی نیست زیرا
در طول تحصیل کسی نمی پرسه که آیا شاغلی یا نه ثانیا در این مدت تحصیل تو زبان به قدری پیشرفت نمودم که که حتی در آزمون تافل هیچ مشکلی احساس ننمودم در ضمن این دوسال تحصیل همانند یه کلاس کنکور برام بود به قدری وقت اضافه داشتم که بارها و بارها دروس تخصصی مدیریت رو دوره کردم حیفم میاد امسال سراسری شرکت نکنم به همین خاطر امسال باز شرکت نمودم
پس اینقدر آزاد وسراسری نکنین هر کی بخواد بخونه میخونه و محدودیتی رو نداره و کسی نیست محدودیت ایجاد بکنه
به نظر من فقط بحث سر اینه که افزایش ظرفیت به این شکل مطمعنا خوب نیست

soon
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ب٫ظ

بچه ها من میخوام با لیسانس پرستاری برم مهندسی نفت یا پلیمر در ارشد بخونم، خیلی دوست دارم، لطفا راهنمایی کنید.

مهدی
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  soon

سلام.واقعا تصمیمتون قطعیه؟؟؟ کار خیلی سختیه که آسونترین قسمتش قبولی در کنکوره البته آزاد خیلی راحت تر از سراسری امکانپذیره.چون رشته دبیرستان شما احتمال زیاد تجربی بوده واگر واقعا با علم وعلاقه واستعداد و تحقیق راجع به این دو رشته و نه صرفا اسم این دو رشته (چون بازار کار فعلی این رشته ها هم چندان جالب نیست…),به هر حال با توجه به فرصت کم باقی مونده تا ثبت نام ارشد آزاد و فرصت باقی مونده تا کنکور آزاد باز به نظر این سوالات رو از خودتون بپرسید؟ چرا از پرستاری میخواین خارج بشین؟ علاقه به کار با نرم افزار و برنامه نویسی؟ پایه دروس شیمی و ریاضیتون چطوره؟(چون مهندسی پلیمر تمام دروسش با شیمی سر وکار داره اونم لا پایه شیمی آلی مثل شیمی فیزیک پلیمر وشیمی پلیمر)؟ علاقتون به رشته های مهندسی به طور کله یا فقط به این دو رشته؟ آیا میخواین شاغل باشین یا فقط قصد ادامه تحصیل دارین؟ توجه کنین که علاقه ابتدایی و تازه اونهم با شناخت کامل همه جوانب به تنهایی کافی نیست.شما میخواین حداقل ۳ سال از عمرتون رو تو این رشته صرف کنین… این رو به این دلیل میگم که اکثریت بعد از دوره کارشناسی این احساس رو داریم که موقع انتخاب رشته دبیرستان یا دانشگاه به علل مختلف مثل عدم آگاهی یا فشارهای جامعه و خانواده و…به علاقه و استعدادمون توجه نشده ودر جای دیگه میتونیم کارآمدتر و موفق تر باشیم.ولی باز ممکنه مرتکب اشباه بشیم. به رشته های مدیریتی یا روانشناسی و…. فکر کردین؟ به هر حال اگه تصمیمتون… ادامه نظر»

ستاره
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  soon

من با اینکه دانشجوی ارشد مامایی هستم ولی باید بگم که تصمیمتون اصلا مناسب نیست چون پرستاری خیلی خوب هست و موقعیتش در ایران نسبت به رشته های دیگه از جمله مامایی هم بهتره و اگه ارشد پرستاری رو هم بخونی موقعیتت روز به روز بهترم میشه مثل دختر عمم که الان دانشجوی ارشد پرستاری هست و تو بیمارستان مشغول به کار هستش و بهترین موقعیت هارو داره واقعیتش

رها
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

مدیر محترم سایت لطفا کامل تایید کنید
دوستان عزیز ما مدعی دانش بالا نیستیم علاقه مند به تحصیل هستیم وخدا را شکر رزومه من گویای عملکرد بنده است و در یکی از وزارت خانه ها با ازمون وارد شدم و در زمان کوتاهی با دقت در انجام وظایف پیشرفت نمودم و دانشگاه دولتی هم با ازاد برای ما فرقی ندارد اگر نظر شما در مورد سطح دانشگاه ازاد درست بود و خودتان به گفته خودتان اعتقاد داشتید اینقدر در این سایت بالا وپایین نمیشدید دوستان خودشان در محیط کار میبینند که تحصیل کرده دولتی وازاد داریم که ناتوان از انجام وظایف هستند بلعکس دولتی وازاد توانمند هم داریم
در هر صورت ما دانشگاه ازادی ها در وسط میدان رقابت ایستاده ایم وبا تلاش بیشتر به امید خدا همه مسیر های پیشرفت را طی میکنیم واز پیشرفت دیگران ناراحت نمیشویم بلکه از موفقیت دیگران درس میگیریم علی اقا فرمودند که شغل دارند برایم یک سوال پیش امد ایا شاغل میتواند در مقطع دکتری دولتی درس بخواند طبق قوانین اینکار خلاف قانون است

مهسا
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

رها جان، شاغل رسمی سازمان های دولتی نمیتونه در مقطع دکتری دولتی تحصیل کنه. با اوضاع این روزها فکر نکنم کسی رسمی باشه :)

هواشناسی
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا خانوم به عرض شما می رسونم که دوتا از همکلاسی های من که البته شبانه اند شاغل رسمی هستند و هیچ مشکلی برای تحصیل ندارن حالا نمی دونم به خاطر شبانه بودنشونه؟

رضا
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  رها

ببینید فقط یک مشکل مهم دانشگاه آزاد تعداد دانشجویان در هر کلاس است کلاس دکتری باید به شیوه کنفرانس و سوال مکرر دانشجو باشد و گرنه کلاس دکتری نیست.
خوشبختانه به خصوص امسال دانشگاه های دولتی و پردیس دولتی این موضوع را رعایت کردند. و در هر کلاس ماکزیمم ۵. نفر هستند
اساتید این دوره هم باید انسان های فرهیخته در رشته خود باشند. دارای تالیفات و مقالات متعدد باشد.

سید
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست عزیز بهتره کمی صادق باشید دوست بنده پردیس… میخونه تو کلاسشون۱۲انفرن در حالیکه بنده ازاد میخونم و کلاس ما ده نفریم

علی
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

خانم رها نکته اول اینکه من در جایی نگفتم که شاغل به تحصیل هستم و نمیدونم شما از کجابه ین نتیجه رسیدین.دوم اینکه شاغل رسمی سازمان های دولتی نمیتونه هم اشتغال به تحصیل داشته باشه و هم کار کنه.

کمی تامل تامل
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

بچه ها سلام این که تو سایت وزارت علوم زده ، مجوز تا اردیبهشت ۹۴ ومن الان ترم اول جزا هستم یعنی چه ، ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهدی
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ق٫ظ

سلام.دانشگاه آزاد تا اردیبهشت ۹۴ فرصت داره برای این کد رشته محل ها مجوز بگیره.واسه هر کدوم از اونها مجوز گرفت که دوستانی که مشغول تحصیل در اونجا هستن هونجا میمونن .بقیه که مجوز نگرفته به نزدیکترین واحد دارای مجوز منقل میشن.یعنی درواقع ورودی سال ۹۳ از ترم سومشون یعنی ترم مهر ۹۴ تکلیفشون کاملا مشخصه.

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
hoda
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ب٫ظ

من نمی دونم این چه داستانیه؟
اگر کاری اشتباه است الان جلوش رو بگیرید دیگه واسه چی تا اردیبهشت باید صبر کرد. بیچاره دانشجو هایی که اون واحد هارو انتخاب می کنند. بجه مراقب باشید تو انتخاب رشته. ۹ میلیون باید ترمی پول بدید بعد وسطش بیان بگن این رشته مجوز نداشته

احمد
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ب٫ظ

دوستان بهتره بیشتر تلاش کنند تا اینکه به دنبال افزایش بی رویه ظرفیتها باشند

piac.ir
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۱۰ ب٫ظ

هرکی ناراحته آزاد نیاد

سوگماد
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۰۲ ب٫ظ

با اجارتون ازاد دکتری بالینی نداره

محمدحسین
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ

امیدوارم وزارت علوم و مجلس در مورد مجوز ها با دقت و قدرت پیگیری کنند

امین
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۵۳ ب٫ظ

چیزی که راحت به دست بیاد ارزشی نداره
دلیل باارزش بودن طلا کمیاب بودن اون هست

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امین

موافقم

محمدحسین
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امین

آفرین

روانشناسی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

سلام
چیزی که دانشگاهها رو بی کیفیت میکنه صرفاً آزاد بودن نیست خیلی از دانشگاههای سراسری هم بی کیفیت هستند مجموع استاد، دانشجو و امکانات آموزشی منجر به بی کیفیت شدن دانشگاهها شده، من فارغ التحصیل ارشد بالینی از دانشگاه آزادم رشته مو خیلی دوست دارم با علاقه درس خوندم در بین اساتید ما اساتیدی حضور داشتند که مدرس و عضو هیات علمی ۱۰ دانشگاه برتر دولتی بودند مطالبی آموزش می دادند که به دانشجویان دولتی تدریس می شد مهم خود دانشجوست که از هر موقعیتی چطور استفاده کنه چیزی که باعث شده الان داد بی کیفیت بودن سر بدیم اینه که خیلی از دانشجویان مقطع ارشد رو صرفاً برای کسب مدرک رشته غیرمرتبط انتخاب می کنند و این به ضرر خود دانشجو، دانشگاه و جامعه خواهد بود به نظر شما کسی که ۴ سال رشته برق خونده با ۳ ترم روانشناسی بالینی می تونه درمان کنه؟
جناب میرزاده لطفاً این موضوع رو جدی بگیرید همه چیز پول نیست روانشناسان بالینی با روان مردم سروکار دارند کوچکترین اشتباهی منجر به سقوط و خودکشی بیمار افسرده خواهد شد به راستی در اینجا چه کسی مقصر است؟ لطفاً به هر قیمتی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته بالینی نکنید.

لیسانس و ارشد روانشناسی بالینی آزاد
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

با عرض سلام،دوست عزیز هم رشته ایم هر چیزی که با آموزش (کتاب..)حل شدنی نیست چون تو رشته ما باید ما بریم بیمارستان ها و مریض ببینیم و شرح حال و مصاحبه کنیم این در حالی است که واحد دانشگاهی ما چه لیسانس و چه ارشد(با بیمارستانها)که باید قرارداد می بستند نبستند چون واحد عملی داشتیم، همچنین سر نوشتی مشابه دوستانم در واحد های آزاد شهرهای دیگری داشتند.در ثانی من اصلا مشکل مالی ندارم که مخالفت کنم براحتی می تونم دکتری آزاد بخونم ولی بعد ۶ سال فهمیدم چی شده،اون اطلاعاتی که الان دارم با کلی هزینه در کارگاههای آموزشی که شرکت کرده بودم بدست آوردم.

جویندگان علم
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

سلام هم رشته ای عزیز دقیقا راست می گین چون هم رشته ایم درک می کنم تو کلاس ما در مقطع لیسانس بعضی ها اصلا درسخون نبودند تقریبا تو ارشد همه اونا قبول شدن، الان ارشد فراگیر شده دقیقا اگه جلوی بی رویه پذیرش دانشگاه آزاد مخصوصا در مقطع دکتری گرفته نشود آینده خیلی بدی خواهیم داشت ما که بخیل نیستیم ظرفیت دکتری ها ۵۰۰ برابر شود در مقابل کیفیت بره بالا

شنیدن حقیقت تلخ است
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان، بنده نزدیک دو سال فارغ التحصیل شدم هنوز هیچ خبری از مدرک نیست!به خدا انصاف نیست رتبه من ۵۲ بوده رتبه با لای ۹۰۰ هم تو رشته ما قبول شده بود من می خوام با چندی از دوستانم کلینیک روانشناسی ناسیس کنیم و دست چند نفر رو بگیرم و چند تا منشی استخدام کنیم خلاصه به قول دوستان کارآفرینی کنیم هنوز مدرک نیومده تازه اگه از فردا هم بیاد که خیلی بعیده باز باید منتظر دانشنامه باشیم و دانشگاه آزاد داره با سرنوشتمون بازی می کنه!دوستانی که طرفدار دانشگاه آزاد هستین آیا حق داریم بگیم دانشگاه آزاد اصلا نمی دونه داره چیکار می کنه!فعلا بحث کیفیت رو …نمی کنم.دوما ما رتبه های بهتر داریم قربانی می شیم رتبه ۹۰۰ هم مدرک نداره منم!!!

رها
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۲۴ ب٫ظ

علی اقا واقا رضا خودتون را در این سایت بی جهت خسته نکنید اگر دانشجوی دکتری دولتی هستید مسیر شما با ما که علاقه به خوندن دکتری در ازاد داریم فرق میکنه بنده شاغل هستم و در رقابت با مدیران ادارات دیگر برای کسب مدیر کلی باید دکتری بگیرم و مدرک زبان داشته باشم و….و با صحبتهای شما مسیر خودم را عوض نمیکنم امثال شما هم اگر شاغل هستید که هیچ اگر شاغل نیستید اول به فکر شغل باشید
زنده باد هر آن کسی که علاقه به درس خواندن دارد وزنده باد دانشگاه ازاد .

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

عزیز خدا رو شکر که بنده شغل دارم و درآمد کافی. انگیزه شما هم برای تحصیل در دکتری غلطه، و متاسفانه روندهای اداری این طوری ایجاب می کنه که برای ارتقا شغلی مدرک بگیرین و به این مدرک گرایی دامن میزنه.

مهران
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

بله اگه مسیر های درستی برای استخدام باشه خیلی ها به نا حق رها نمی شوند ولی خیلی ها هم براحتی رها می شونند(چون مدرک کرا هستند و دنبال موقعیت شغلی اشون هستند)

رها
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

اقا مهران بنده در ازمون ورودی وزارت خانه ای که در ان کار میکنم امتحان دادم وقبول شدم چه بسیار از داوطلبان ازاد ودولتی که قبول نشدند در مسیر پیشرفت شغلی هم در طول سال بیشترین ساعت اموزش را ارائه میدهم و بخاطر مقالات بنده در حیطه شغلی از سوی وزیر تقدیر نامه های زیادی دارم مدرک گرا بودن یا نبودن حرف من نیست داشتن مدرک دکتری را با توجه به زحمات خودم حق خودم میدانم

مهران
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

تو کلاس ما هم خیلی ها رزومه و مقاله isi دارن مقصود من کلی بود

برق
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام، رها خانم عجب رزومه خوبی دارین!!!،با این حال باید اعنماد به نفس بالایی داشته باشین و به دانشگا ههای سراسری فکر کنید و تو اینجا خودتون رو ناراحت نکنید.

شنیدن حقیقت تلخ است
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

با سلام،کسانی که موافق دانشگاه آزاد هستند کافی است برن خیابون از هر کسی بپرسند حتی غیر تحصیل کرده ها هم از کیفیت دانشگاه آزاد خبر دارن،امتحان کنید بگین دانشگاه آزاد خوندم یک جوری بهت نگاه می کنند که انگاری اصلا اپسیلون ذره ای تلاش نکردی اگه بگی دولتی خوندم واست احترام خاصی قایل می شنند

مهدی
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۳ ق٫ظ

همونطور که گفتم قضاوت عامه مردم و کسانی که اطلاعات کافی در مورد مسائل ندارن نمیتونه معیار سنجش قرار بگیره.از شما که به نظر تحصیلکرده هستین این عبارات بعیده.شما وقتی تو وسایل حمل ونقل عمومی میشینی مردم در مورد همه مسائل از پزشکی تا سیاست و تاریخ و فیزیک و…صاحبنظرن.ولی آیا شما به عنوان یک تحصیلکرده حرف هر غیر متخصصی رو بدون دلیل قبول میکنین؟؟؟؟من چند نفر با مدرک ودلیل و مستند میتونم برای شما لیست کنم از کسانی که خودم میشناسم از دانشگاه آزاد همه در مورد مسائل شغلی و هم تحصیلی از افراد موفق به حساب میان؟از فارغ التحصیلان تهران جنوب و علوم تحقیقات و قزوین و تبریز من به شخصه حدود ۳۰ نفر رو میشناسم که در دانشگاههای اروپا و آمریکا تحصیل میکنن و به طور مستقیم بعد از کارشناسی دانشگاه آزاد با همون مدرک پذیرش گرفتن.از جمله دانشگاه تگزاس-نیویورک پنسیلوانیا ودر آلمان و سوئد و انگلیس.دیگه دانشگاه قزوین رو که هر سال در مسابقات جهانی مربوط به خودرو و رباتیک و… مقام برتر رو کسب میکنه همه میدونن.چند نفر از کارآفرینان برتر که هزاران شغل ایجاد کردن رو من میشناسم که فارغ التحصیل آزاد هستن. من هم آزاد و هم سراسری تجربه دارم.بنابراین از روی حب و بغض یا سطحی و غیر مستدل صحبت نمیکنم.تعداد اختراعات و مقالات و…که ربطی به آزاد و سراسری بودن نداره.کمبود امکانات پژوهشی و کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد نسبت به سراسری رو کسی انکار نمیکنه.ولی این دلیل نمیشه که کیفیت همه واحد ها رو زیر سوال ببریم.همونطور که دانشگاه… ادامه نظر»

شهرساز 2
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رها

تحصیل حق قانونی همه افراد و اقشار مختلف جامعه است. حق تحصیل در انحصار کسی نیست.

مهسا
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهرساز 2

دوست خوبم کسی حرفی از گرفتن حق تحصیل نزده که : ) حرف فقط اینه که برای جذب دانشجو، حداقل هایی هم به لحاظ امکانات دانشگاه فراهم باشه و هم به لحاظ توانایی های داوطلبان. همین و بس!

فرید
دی ۲۲, ۱۳۹۳ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

با سلام، رها خانم مقطع دکترا ۴ تا ۶ سال است و تو این سالها هم اتفا قات زیادی هم تو زندگی شخصی فرد و هم تو جامعه ای که داره زندگی می کنه می افته، پس از شما انتظار بیشتره این در حالی است که همانگونه که خودتان اشاره کردید رزومه درخشانی دارید.

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۱۷ ب٫ظ

حسینی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
چگونگی تعیین تکلیف رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد در وزارت علوم

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به ۷۰۰ کدرشته بدون مجوز دانشگاه آزاد گفت: تمام رشته‌های بدون مجوز این دانشگاه تا اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شوند و اگر کدرشته‌ای واجد شرایط نباشد، داوطلبان آن کدرشته باید در واحد دیگری مشغول به تحصیل شوند.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931019000510#sthash.QSV5g0td.dpuf

بوشهری
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
در رابطه با کارشناسی ارشد هست این مصاحبه
پس کارشناسی ارشد هم تکمیل ظرفیت نمیزاره بااین تفاسیر؟

رضا
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۵۲ ب٫ظ

مهمترین مساله ای که باید حل شود حضور حداکثر پنج نفر در هر کلاس دوره دکتری است که باید توسط مسولین رسیدگی شود خوشبختانه این مورد به خصوص امسال توسط دانشگاه های دولتی و پردیسها دولتی مرد توجه قرار گرفته است.

رضا
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ

اطمینان داشته باشید که افزایش بی رویه ظرفیتها حتی به ضرر آخرین فرد قبولی(دوازده هزارمین نفر) خواهد شد.
آنهایی که به دنبال کار هستند که با ضرف هزینه صد ملیونی به کار هم نمی رسند
کسانی که به دنبال ارتقای شغلی هستند هم به نتیجه ای نخواهند رسید
و کسانی هم که فقط به دنبال اسم دکتری هستند بدانند که از این به بعد اسم دکتری چنگی به دل نمی زند به خصوص اگر بعد از چند سال تحصیل و کلی هزینه باشد.

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

درست است

مهدی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ب٫ظ

سلام.این بحث سالیان ساله در جریانه.متاسفانه اکثر دوستان چه موافق و مخالف شان بحث رو اینقدر پایین آوردن که به اصطلاح به یک کل کل یا مجادله بدون هدف تبدیل شده. غیر مستدل و تنها از روی اغراض شخصی و بدون منطق صحبت کردن چیزیه که تو کل جامعه ما تبدیل به فرهنگ شده و این جو بر قشر تحصیلکرده ما هم تاثیر زیادی گذاشته.اینکه بگیم اکثر فارغ التحصیلان آزاد بی سوادن و اکثر فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی باسواد قطعا و با توجه به مدارک و آمار صحبت غیر منطقی هست.اینکه دانشگاه آزاد کمبود امکانات داره و در بسیاری واحدها حداقل امکانات برای مقطع تحصیلات تکمیلی رو نداره حرف درستیه. همینکه موقع استخدام در شرایط برابر علمی و … و حتی بالا بودن سواد فارغ التحصیل آزاد در بسیاری از موارد حتی دانشگاههای رده های پایینتر دولتی رو به آزاد ترجیح میدن این مورد رو به ذهن متبادر میکنه که بله در هر شرایطی دولتی سرتر از آزاده که درست نیست. من موافق افزایش ظرفیت بی رویه بدون فراهم آوردن حداقل شرایط نیستم ولی متوجه نمیشم و قبول دارمموارد زیادی رو میشه پیدا کرد که یک فارغ التحصیل دکترای آزاد واجد شرایط برای تدریس نیست.ولی من آماری گرفتم از کسانی که به موسسات فروش پایان نامه مراجعه میکنن.از تمام دانشگاههای کشور ومن چون رشته فنی خوندم از دانشگاههای فنی معروف و سرآمد کشور که ۵ دانشگاه معتبر که در تهران هستن هم رو شامل میشه مراجه کننده داره.و نکته جالب اینه که روز به روز سفارششون برای مقطع دکترا بیشتر… ادامه نظر»

صادق2
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

درست میگین
بهتره ورود به تحصیل برای همه باز بشه
تا دارابودن مدرک ارزش نباشه، بلکه علم و تلاش، ایده های نو و توانایی حل مشکلات جامعه ارزش بشه
و تحصیلات سریالی هم کمتر بشه (بلافاصله بعد لیسانس ارشد و یعدش دکتری)

شاهین
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ب٫ظ

این دوستان عزیزی که میان میگن تکمیل ظرفیت نباشه مطمئنم که دانشجوی دکتری هستن. به نوعی میخوان خاص باشند. بقیه چزها بهانه هست. اگه شما میگید که سطح دانشتون بالاتره پس نسبت به دیگران راحت تر شغل پیدا می کنید. الان که دیگه همه چیز به سطح سواد و توانایی شما تو مصاحبه هستش. اینم در نظر داشته باشین خاص بودن به مرام و معرفت یک انسان.

سورنا
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ب٫ظ

اونهایی که با پذیرش دکتری دانشگاه آزاد مخالفند نه اینکه شماها واقعا تا حالا گل کاشتید نه اینکه شماها تکنولوژی را در سطح کشور به بینهایت رسوندید مگر نه این است که هر کی دکتری میگیره فقط به فکر خودشه شماها حرف از چی می زنید خودتان تا حالا چکار کردید آنهایی که حرف از بی کیفیت بودن تحصیلات دانشگاه آزاد می زنند مدارکشان را از کجا گرفتند نه اینکه نتوانستند در دانشگاه آزاد پذیرفته بشن ؟؟؟؟

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سورنا

در بی کیفیت بودن این شکل از تحصیل که شکی نیست و یک واقعیت محض است. اگر نه این طور واکنشی ر مقابل حقیقت نشون داده نمی شد.

هومن
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا اینو بدونید که : “هیچ واقعیتی محض نیست” و حق مطلق و باطل مطلق وجود نداره. همه این ها نسبی هستند و بسته به شرایط و محیط دارند.

حسن
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام بچه ها . تو سایت جا به جایی شهر هایی که حذف شده بود دوباره اضافه شده. مریم خانوم اموزش برید نگاه کنید. فکر کنم تکمیل هم باشه.

تکمیل ظرفیت بهمن
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

البته مدیران دانشگاه تصمیمات خودشون رو با توجه به شرایط و مسایل خودشان خواهند گرفت و نظرات ما تاثیری در روند تصمیم گیری آنها ندارد, ولی چون در آینده با این روند ظرفیتها افزایش خواهند داشت، امیدواریم امسال نیز تکمیل ظرفیت واسه بهمن ماه بگیرند تا ما نیز وقتمون از دست نرودو سریعتر از ترم بعد مشغول بشیم چون عمر محدوده و باید از زمان استفاده بهینه کرد.

دیانا _ علوم و تحقیقات
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

دعوا سر چیه

تو هر صفحه ای میرم این نظراتو میبینم
دو دانشگاه هست ملی و پولیهر کی اعتراض داره بره ملی وگرنه اعصاب بقیه را خورد نکنه
من دانشجو تحقیقاتم از خدامه تکمیل بزنن بقیه هم قبول شن جا من تنگ میشه?! نه من مزد تلاش و سواد خودمو از خدا میگیرم
توروخدا این طوری نکنین زشته بقیه هم دوست دارن تحصیل کنن اینجا کشور همه هست برن کجا بخونن?!!!

وسلام

علی رضا
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

من سواد علمی دانشگاه آزاد رابه دانشگاه سراسری ترجیح می دهم

تکمیل ظرفیت بهمن
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

البته من به نظر همتون احترام می گذارم، قصد من جدل نیست. فقط بحثی هست که از دیدگاههای هم استفاده کنیم. با تشکر

تکمیل ظرفیت بهمن
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

مگه دانشگاههای سراسری فکر کار دانشجوها رو می کنند؟ اصلا رسالت و ماموریت دانشگاه علم آموزی هست و باید با نیازهای روز جامعه و دنیا در زمینه صنعت و خدمات بتواند افرادی را پرورش دهد تا آنها بتوانند مسائل را آسیب شناسی و حل کنند، آنچه شما می فرمایید در حیطه وظایف فقط دانشگاه نیست . ارگانهای دیگر باپس چیکاره هستند.؟ در بحث کلان رشته های مختلف از زوایای مختلف وارد می شوند تا مسائل را حل کنند. مضاف بر آن هر چقدر افراد باسواد تر و آگاه تر باشند مطالبات درستری خواهند داشت و مسئولان نیز به دنبال راه کار برای تامین خواسته ها می باشند

سوگلی ـ جامعه شناسی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

اگر فکر می کنین دانشگاه آزاد مشکل ساز لطف کنین نیاین کسی برا شما دعو نامه نفرستاده که بیاین دانشگاه آزاد!!!لطفا شماها دیگه با اعصاب ما بازی نکنین ما امسال بحد کافی تنش و استرس داشتیم
ظرفیت همچنینم زیاد نبود خود من با ۸۳ قبول نشدم

احمد
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دانشگاه ازاد با جذب بی رویه دانشجو در مقطع دکتری به پیشرفت علمی کشور صدمه سنگینی وارد نمود

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

کاملا موافقم

fathemeh
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

دیدگاهمون بسته نیست اما دانشگاه آزاد هیچ برنامه ای بای خروجی خود ندارهآیا فکر کار بچه هی فارغ التحصیل رو می کنه؟ممنون

صادق‏ ‏2
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  fathemeh

مگه‏ ‏فارغ‏ ‏التحصیلان‏ ‏دانشگاه‏ ‏روزانه‏ ‏شبان‏ه‏ ‏پردیس‏ ‏پیام‏ ‏نور‏ ‏غیرانتفاعی‏ ‏علمی‏ ‏کاربردی‏ ‏غیرانتفاعی‏ ‏بلافاصله‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏گرفتن‏ ‏مدرک‏ ‏استخدام‏ ‏می‏ ‏شوند
دیگه‏ ‏نباید‏ ‏اینطوری‏ ‏باشه‏ ‏که‏ ‏مدرک‏ ‏دار‏ ‏حتما‏ ‏کارش‏ ‏تضمینه‏ ‏

مقیمی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  fathemeh

سلام بر دوستان، بنده ۲۰ ماه شده ارشد ام رو تموم کردم تا الان مدرک موقت هم ندادن همه دانشگا ههای آزاد علوم تحقیقات به جز تهران از جمله دانشگاه ما مجوز ندارن!یک کم انصاف کنید با این کار، دانشگاه آزاد بی برنامه نیست؟ بی کیفیت نیست؟….خودتون قضاوت کنید

fathemeh
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

سلام من بانظرشما موافق هستم دانشگاه آزادکلا مشکل سازه در همه مقاطع .

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  fathemeh

نظر بسیار درستی است

بدنبال تحصیل
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

قشر بیشتر تحصیل کرده سبب رقابت سالمتری بین سطوح مختلف میشود وافراد سعی میکنند به مدرک متکی نباشند و نیازهای بازار کار و جامعه و کارهای تحقیقاتی بیشتری توجه داشته باشند تا از صحنه رقابت حذف نشوند و این خود سبب ارتقا بیشتر سطح علمی کشور میشود

تکمیل ظرفیت بهمن
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

لطفا دوستان دیدگاه خود را اصلاح کنید و اینقدر محدود و بسته فکر نکنید، آیا دنبال این هستید که دیگران در این مقطع تحصیل نکنند تا چند نفر بگویند که ما فقط خوندیم و آدمهای خاص هستیم،آیافقط موضوع ارزش این هست که چند نفر انگشت نما شوند و بگویند اینها دکتری دارند؟ یا بهتر است افراد زیادی تحصیل کنند تا در سطح کلان سطح علمی یک کشور ارتقاء یافته و کشور رشد کند، دیدگاه شما اینطور محدود است که بعنوان مثال در یک دشت بزرگ اگر چندتا درخت وجود داشته باشد به چشم می آید،ولی آیا بهتر نیست که آنجا پر از جنگل باشد، در سطح کلان بنظر شما کدام بهتر است؟؟

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۱۱ ب٫ظ

خیر، نظر این نیست که کسی در این مقطع تحصیل نکنه بلکه باید مسیر درست رو طی کنه. نه فقط با پول، بلکه باید پارامترهای دیگه ای مثل استعداد و چیزهای دیگه رو هم داشت .

رضا
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

واقعا افزایش بی رویه ظرفیت دکتری
مثل امسال باعث بسیار بی ارزش شدن
مدرک دکتری و به دنبال آن علم و دانش در کشور شده است
تناه راه برخورد شدیدتر با دانشگاه آزاد است

دنیا
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

در جواب رضا
حتما شما قبول شدین که تمایل دارین دیگران قبول نشن…. امام علی می فرمایند انچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند….. موفق باشید

دکتر
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

دنیا خانم چه ربطی داشت !!!
بنظرم اقا رضا کاملا راست میگن

فروتن
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

آقای دکتر درست فرمودند وهمچنین دوستانی که دلایل منطقی برای مخالفت با رویه دانشگاه آزاد دارند

کامران
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

با نظر آقا رضا موافقم شاید بعضی ها به عشق اسم دکتر بودن می خوان تحصیل کنند

فریمان
دی ۲۱, ۱۳۹۳ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  دنیا

اصلا دانشگاه آزاد بیاد ۱۰۰۰۰۰ نفر بگیره کیفیت داشته باشه،یک استاد داشتیم تحصیل کرده فرانسه بود می گفت تو اونجا مثل اینجا امتحان نداشت مثلا برای پزشکی ۱۰۰ نفر ثبت نام می کردن هفته اول مثلا ۵ نفر انصراف می دادند هفته دوم ۱۰ نفر… بلاخره ۵ نفر تو اون رشته می موندند که واقعا مستعد بودند بقیه که انصراف می دادند می رفتن رشته های دیگه رو امتحان می کردند خلاصه تو هر رشته ای افرادی معدود و با استعداد می موند.

علی
دی ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کاملا موافقم.
اینکه آقا رضا وارد مقطع دکتری شده باشن یا نه فرقی نداره مهم اینه که واقعیت رو گفتن. اگر هم در دانشگاه دولتی قبول شده باشن هم خب زحمت کشیدن و تلاش کردن اون وقت یه عده میان بدون اندکی تلاش وارد مقطع حساس دکتری میشن. نمونه هاش هم زیاده. کسانی هم که می خوان با پول تحصیل کنن دوره های شبانه هست و این فرصت براشون فراهم شده که از طریق رقابت وارد بشت. به نظر من حتی پردیس های دانشگاه های دولتی هم کیفیت لازم رو ندارن.