مجوز رشته محل های دکتری آزاد در دست بررسی مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: دانشگاه آزاد باید برای هر رشته محل مجوزی جداگانه اخذ کند چون با یک تفاهم نامه نمی توان در 750 کد رشته محل پذیرش نمود.
قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تا این لحظه دانشگاه آزاد تنها براساس یک تفاهم نامه کلی که با وزارت علوم منعقد کرده است اقدام به پذیرش در بیش از 750 کد رشته محل آن هم در مقطع مهم و اثر گذاری هم چون دکتری کرده است که چنین اقدامی غیر قانونی و بی سابقه بوده است  چرا که قانون صراحتا اعلام می‌کند برای هر رشته محل باید مجوز جداگانه‌ای از شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم اخذ شود.
وی گفت: البته ما به تازگی صورت جلسه‌ای بین دکتر فرهادی و آقای میرزاده، دیده‌ایم که در بند 3 آن اعلام شده است ممکن است در پذیرش برخی کد رشته محل‌ها تجدید نظری صورت گیرد و یا لغو شود و یا احیانا جا به جایی رخ دهد که دال بر همین نبود مجوز در کد رشته محل‌ها است.
وی یادآور شد: این پرونده نیز روال طبیعی و قانونی خود را طی خواهد کرد و در صورت عدم همکاری دانشگاه آزاد با مجلس حتما ماده 236 قانون اساسی در خصوص دانشگاه آزاد عملیاتی خواهد شد و پرونده برای طی مراحل به قوه قضائیه سپرده خواهد شد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

57 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امهدی
دی ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

سلام پس اینایی که امسال قبول شدن چی؟

mohsen
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۵:۱۰ ب٫ظ

آقا ابراهیم
نمی دونم منظور آقا ابراهیم از خارج همون اروپاو امریکاست. اگر امکانش هست بگید کدوم دانشگاه تو اروپا، امریکا و حتی آسیا بدون نمره آیلتس، تافل و جی آر ای پذیرش میده. کدوم دانشگاه بدون مقاله و سابقه آموزشی و مصاحبه پذیرش میده. کدوم دانشگاه کمک هزینه تحصیلی می ده؟ کدوم دانشجویی تو ایران از اروپا و امریکا مدرک گرفته و بی کاره؟ استادای ما تو شریف و تهران دانشجوهای کجا بودن. دوست عزیز بحث سر زیاد و کم نیست. استاندارد رعایت شه سالی ۱۰۰ هزار تا بگیرن. تو بهترین دانشگاه های دنیا هم هر استاد ۱ یا ۲ تا دانشجوی دکتری داره.

موت احمر
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  mohsen

آقا محسن نظراتتون کاملا منطقی و مستدل هستش ٬ من با استادم صحبت کردم میگفت عده ای به مصاحبه دعوت شده بودن که من در جلسه مصاحبه بهشون گفتم برای سال آینده تلاش کنید بعد همون افراد هنگام تشکیل کلاس ها سر کلاس حاضر بودن و سطح علمی کلاس پانزده نفره دکتری ! بسیار پایینه.

ابراهیم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۵۷ ق٫ظ

سلام بر همه عزیزان و درود برکسانی که موجب توسعه علم و دانش در این مملکت شده اند و می شوند ، دوستان عزیز بنده همه نظرات را خواندم و قبلا” نیز در این سایت اعلام نظر نموده بودم چرا از دوستان فقط ساز مخالف می زنند ، در بسیاری از کشور های جهان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری برای هرکس مشتاق باشد آزاد است و حتی در برخی از کشورهای اروپایی نه تنها ادامه تحصیل رایگان است بلکه دانشجویان در مقطع دکتری از دانشگاه کمک هزینه تحصیل می گیرند لطفا” تحقیق کنید بعد اعلام نظر کنید ، بله دستان عزیز داشتن مدرک دکتری هیچ هنری نیست بلکه فرد باید در کاری که می خواهد برای خودنماید تخصص و تبحر داشته باشد ، خیلی از دوستان را در همین ایران می شناسم که از خارج چند دکتری در گرایشهای مختلف علمی گرفته اند ولی در آمد درستی ندارند و خیلی را می شناسم که با لیسانس یا فوق لیسانس کار خوب و مشاغل خوبی دارند و از زندگی خود راضی هستند ، بله دوستان عزیز هر فرد بایستی ابتدا بداند از خود خواهد ، ضمنا” از نظر علمی دکتری که ما فکر می کنیم مدرک خیلی بالایی است در برخی از کشور ها دارد از دور خارج می شود و در خیلی از دانشگاههای معتبر جهان دانشجویان در مقاطع فوق دکتری از چندین سال قبل مشغول تحصیل هستند ، امید وارم مطالب مفید واقع شده و مسئولین محترم هم به آن جهت ارتقاء سطح علمی کشور و جذب بیشتر مشتاقان… ادامه نظر»

شاهین
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

اخه عزیز من شما از چیزی خبر ندارین چطور اظهار نظر یکجانبه میکنید . بعدشم ما فوق دکترا نداریم و تحصیل نیست بلکه یک کار تحقیقاتی است که در اون زمینه کار میکنید بله عزیزم . شما که میگی فوق دکترا تحصیل میکنه یعنی اطلاع نداری.

ابراهیم
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

دوست عزیز من آقا شاهین چرا اطلاعات ندارید اعلام نظر می کنید ، دوست من ، مقطع فوق دکتری در رشته های غیر پزشکی بیش از ۱۵ سال در دانشگاههای معتبر جهان مانند هاروارد ، ،آکسفورد و … در حال پذیرش دانشجو است لطفا” از این دانشگاهها استعلام کنید بعد دیگران را به ندانستن متهم کنید البته نبایستی از تحصیل کردگان این دانشگاهها بپرسید زیرا معمولا” آنها بدلیل فارغ التحصیلی در مقطع دکتری در این دانشگاهها غرور علمی خاصی دارند و منکر این موضوع می شوند ، ضمنا” به آنها مدرک تحصیلی هم اعطا می کنند و بلکه با فرصت مطالعاتی متفاوت است ، لیکن در رشته های پزشکی که در کشور ما نیز دایر است هقطع فوق تخصص برابر است با مقطع فوق دکتری . امید است مطالب مفید واقع شود و همه مسئولین به موضوع توجه نمایند و به توسعه علمی کشور کمک گردد .

پاشا
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

پست دکترا مقطع تحصیلی نیست، بلکه شما دستیار یک پروفسور برای کاری تحقیقاتی می شوید و مدرک تحصیلی هم ندارد.

mozhgan
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

پست داک یک دوره یک تا دو ساله برای تقویت رزومه ی یک فردی است که میخواهد در آینده یک پوزیشن ثابت در دانشگاه یا پژوهشگاه بگیرد دوره تحصیلی نیست بلکه اسمش فرصت هست!!!
دوما در دانشگاههای خارج از کشور هم ضابطه مند عمل می کنند هرکی خواس دکتری بخونه بهش فاند نمیدن؟!هزینه ی تحصیل در اکثر کشور های اروپایی بالاست طبیعتا دانشجوی با استعداد بورس و فاند رو میگیره

اسماعیل
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  mozhgan

خوب دوست عزیز آقا ابراهیم درست میگه ، بنظر من تعداد پذیرش در مقطع دکتری به هیچ وجه مهم نیست بنظرم هرچه ایراد به دانشگا آزاد می گیرند همه مردود است ، اکثر کشورهای جهان اصلا” کنکور ندارند و هرکس علاقه مند است می تواند در همه مقاطع تحصیلی ادامه تحصیل دهد بله دوستان عزیز اگر فرصتی پیدا می کردید و به دانشگاههای معتبر آنها سرکشی می کردید حرف بنده را تائید می نمودید ، در آنجا در مقطع دکتری نه از کلاس و حضور فیزیکی دانشجویان خبری است نه مانند ایران کتاب درس و مشق و حساب و … است، انجا و در دانشگاههای معتب کتری فقط و فقط پژوهشی و سرچینگ است و همه چیز شما می شود ارتباط و هماهنگی شما با یک استاد راهنما و آمادگی و پژوهش و تحقیق برای پایان نامه و دفاع و در آخر تولید علم همین و بس و تمام .

reza
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

آقای اسماعیل کسی با تحصیل دیگران در دکترا مشکل ندارد مشکل برسر این است که خود دانشگاه آزاد هم می داند بسیاری از این رشته شهرهایی که امسال جدیدا پذیرای دانشجویان دکترا شده اند، حداقل شرایط لازم یعنی استادی که بتوانند از عهده هدایت دانشجوی دکتری بربیایند را ندارند، چرا شرط وزارت علوم برای هر کدرشته ۲ دانشیار و ۳استادیار و حداکثر ۵نفر دانشجوی دکتری است؟ امسال در بسیاری از واحدها کلاس ها با اساتیدی که خود دانشجوی سالهای آخر دکتری است برگزار شده و آن هم از تعداد دانشجویان در علوم تحقیقات که در حد انفجار است. آیا در دانشگاه های خارجی که مقایسه میکنید این را در نظر دارید؟
در اینجا دانشگاه در ازای ۶۰ تا۱۰۰ میلیون فقط تعهد ۴ یا ۵ کلاس آموزشی آن هم با آن کیفیتی که گفتم دارد و بعد رها کردن دانشجو به دنبال استاد برای پایانامه و….
آقایان چرا تا الان به فکر توسعه آموزش عالی به این شدت نیفتاده بودند؟ چون الان فقط و فقط میخواهند مشکل مالی واحدهای زیان ده را برطرف کنند ولاغیر…

موت احمر
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

فوق دکترا مقطع تحصیلی نیست یک دوره پژوهشی یک تا دو ساله ست در ایران هم برخی دانشگاه های سراسری آیین نامه ای راجع به جذب متقاضی فوق دکترا دارند
با وجود سطح علمی و رزومه یک دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فقط در برخی دانشگاه های آسای شرقی که آن هم در هیچ کجا معتبر نیست میتوان تحصیل کرد.

شاهین
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  موت احمر

دوست عزیزم اقا ابریهیم . من فکر کنم جوابمو بقیه دوستان دادن

بهروز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

کسانی که قصد قبولی در مقطع دکتری دارند باید تلاش بیشتری انجام بدهند نه اینکه به دنبال افزایش ظرفیت باشند تا قبول شوند

حامد
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

موافقم. من متوجه نمی شم اونایی که هکچین روحیه ای دارن و به دنبال تکمیل ظرفیت و افزایش ظرفیت و… هستن آیا آمادگی استاد و هیات علمی شدن را دارند؟ ماها با چه رویی از دانشجوها امتحان میگیریم وقتی خودمون حاظر نیستیم امتحان بدیم و تلاش کنیم تا یک مرحله سخت رو رد کنیم و فقط به دنبال راه در رو هستیم. وقتی ظرفیت هر رشته اونقد بشه که همه قبول شن، کنکور و گزینش و… همش الکی میشه.
الان میفهمم چرا برخی دنبال حذف کنکورن. اونا با پایایی و روایی کنکور کار ندارن بلکه کنکور سخت هست و نمیتونن قبول شن.

اسماعیل
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

آقا بهروز با سلام، پذیرش و تعداد آن مهم نیست بلکه بایستی بتوانی مفید واقع شوی و در این مقطع مهم یعنی دکتری حرف برای گفتن داشته باشی ، خیلی از کشورهای جهان بدون آزمون ورودی در مقطع دکتری دانشجو جذب می کنند وحتی برخی دانشگاهها نه تنها هزینه تحصیل نداری و رایگان است بلکه کمک هزینه نیز در مقطع دکتری به شما می دهند ، پس اینقدر به پذیرش تعداد زیاد دانشجو که حتی ۱/۱۰ درخواست برای مشتاقان علم نیست ایراد نگیرید ، البته هیچکس منکر بالا بردن کیفیت آموزشی برای دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیست ، در یک کلام آنچه مهم است خود شخص دانشجو است که بداند به دنبال چه هدفی و برای چیست ومی خواهد تلاش نماید در غیر اینصورت اینها همه حرف است .

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

آقای اسماعیل، درسته که در خیلی کشورها آزمونی کتبی برای ورود به مقطع دکتری وجود نداره، اما همه قبل از ورود مورد ارزیابی قرار می گیرند و این طور نیست که هر کس بخواد وارد مقطع دکتری بشه. وگرنه همه apply میکردند و همه هم پذیرش میگرفتند! وقتی همه نمیتونن همه جا پذیرش بشند، یعنی فیلترهایی هست. حالا در ایران فیلتر شده آزمون. ضمن این که تحصیل در همه دانشگاه ها هزینه داره، اما خیلی جاها به صورت های مختلف فاند و بورس و … (که البته بعضی هاش هم ربطی به دانشگاه ها نداره و موسسات و شرکت ها بورس میکنند) میدن که برای دریافت اینها هم شما باید توانایی هات رو اثبات کنی و به همه تعلق نمیگیره. بنابراین در مجموع در همه جای دنیا شما باید طی فرایندی و با کسب شرایطی پذیرفته بشید!

moslam
دی ۱۱, ۱۳۹۳ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا خانم با سلام ، دوستمان آقا اسماعیل بسیار اظهار نظر درستی کردند ، در بعضی از کشورهای دنیا مانند هند رفتن به دوره دکتری بسیار راحت است و فقط باید موقع ثبت نام در دانشگاههای معتبرشان مانند دهلی بتوانی نشان دهی که در کارشناسی ارشد موضوع پایان نامه ات کاربردی و به روز بوده و همین و بس هیچ چیز دیگری هم نمی خواهد ضمن اینکه مدارج علمی دانشگاههای هند از ارزش بالایی برخوردار است و از نظر اعتبار بیش از ۳ دانشگاه مهم هند رتبه زیر ۱۰۰ دارند حال آنکه رتبه دانشگاه تهران در آخرین اعلام نظر استاندار علمی بالای ۱۸۰۰ است که به عنوان دانشگاه برتر ایران در جهان شناخته می شود ، بله دوست عزیز کار زیاد داریم یعنی همه بایستی خیلی تلاش کنند از وزیر محترم علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرفته تا تمام مسئولین محترم کشور بایستی همه دست به دست هم بدهند و برای پیشبرد اهداف علمی کشور عزیزمان با بهترین نحو ممکن تلاش کنند تا انشال… براساس قانون برنامه و سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران بتوانیم تاسال ۱۴۰۴ حرف اوا را در خاور میانه و حتی دنیا بزنیم و تولیدات علم و دانشمان را به همه دنیا صادر کنیم ، بله خواستن توانستن است کشوری مانند هند با جمعیت ملیاردی خواست و توانست و امروزه از قدرتهای برتر جهان است که دانشگاههای به این برتری دارد و اگر بدانید از نظر علمی و فنی امروزه هم کشور هسته ای است و هم اخیرا”قوی ترین موشک ماهواره بر جهان… ادامه نظر»

نیلوفر
دی ۹, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ب٫ظ

سلام ، میگن معدل ۱۷ داشته باشی و چند تا مقاله داشته باشی ، بدون آزمون برای دکتری بر میدارن ، نوشتن معدل ۱۸ ولی ۱۷ به بالا هم باشه میگن دعوت به مصاحبه میشی ، میشه یکی از بچه ها جواب سوال من رو بده!

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

۱۷ به بالا علوم پایه و فنی و ۱۸ به بالا علوم انسانی حتی اگه یک صدم هم کمتر باشه ترتیب اثر نمیدن. معدل من ۹۶/۱۶ با چند تا مقاله به دکتر واشقانی فراهانی ایمیل زدم ایشان جواب منفی دادند.

بهروز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۷:۳۱ ب٫ظ

هر چه زودتر جلوی افزایش ظرفیت ها گرفته شود به نفع همه خواهد بود

بهروز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۷:۲۹ ب٫ظ

دانشگاه آزاد باید پیرو مطلق مجلس باشد از نمایندگان مجلس متشکریم

نسرین
دی ۹, ۱۳۹۳ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام
از مسولین phdtest خواهشمندم که حرف مارو به گوش معاونت سنجش برسونن که اگه خدایی نکرده ظرفیت تکمیل دکتری آزاد رو نمیزنن زمان خیلی اندک است لطفا زمان آزمون دکتری آزاد از ده بهمن به اواخر بهمن موکول گردد، مثل دو یا سه سال قبل که اواخر بهمن برگزار میشد دانشگاه آزاد باید حداقل بهحرف داوطلبین دکتری آزاد احترامی بگذارند و این همه گفتن ظرفیت تکمیل بهمن ماه خواهیم داشت همه رو امیدوار کردن و یکبارم گفتن که آزمون دکتری آزاد ده بهمن برگزار میشه خیلی راحت میشه به اواخر بهمنمموکول کرد!

مریم/ آموزش زبان
دی ۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  نسرین

یا اینکه یه کم شرایط جابجایی رو راحت تر کنن

صادق 2
دی ۹, ۱۳۹۳ ۶:۴۹ ب٫ظ
شاهین
دی ۹, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  صادق 2

این سایت برا دانشگاه ازاد هست

علی رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

امیدوارم دانشگاه ازاد ظرفیت دکتری امسال و بازم بیشتر بکنه .

زهره
دی ۹, ۱۳۹۳ ۶:۳۶ ب٫ظ

باسلام به مسوولین مجلس پس حق اجتمایی ما چی میشه که علاقمندیم با پول خودمون درس را ادامه بدیم ما که حتی اجازه خارج از کشور رانداریم گناه ماچیه که در تکمیل ظرفیت ههر ماه فقط رشته اقتصادتوسعه را نگرفتند وقول تکمیل بهمن را بهمون دادند من با اخرین نفر قبولی مهر دو نفر فاصله داشتم وامیدوار بودم حداقل رشته های که اعلام نکرده بودند را تکمیل بهمن داشته باشند

محمد
دی ۹, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ

مجلس و دولت باید نگذارند که مدرک دکتری و به دنبال آن علم و دانش در این کشور بی ارزش بی ارزش شود.

zar
دی ۹, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام
قرار شده دانشجویان به واحد های دیگر که مجوز دارند انتقال داده شوند.

صادق 2
دی ۹, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  zar

منبع ؟

آموزش زبان انگلیسییییییییییییییییی سهیلا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۴۲ ب٫ظ

با سلام اگه مجوز ندارن .چرا در دفترچه ۹۴ همه رشته محلهای جدید دوباره زده شده .پس باید حذف میشد که .که کسی دوباره این شهرها رو انتخاب نکنه .
پس نتیجه میگیرییم .همش الکی ه.خیالتان راحت برید درستونو بخونید.
من که دکتری آموزش زبان انگلیسی در ملایر قبول شدم .الانم دوباره در دفترچه ۹۴ قید شده پس مجوز داشته که دوباره میخواد دانشجو بگیره

دانشجوی دکتری
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۳۹ ب٫ظ

دولتی که زمان ثبت نام تمام شده تازه فکر می کنید کنکور دکتری دولتی خیلی علمی است تو رشته ما که اصلا تخصصی نیست درسهایی را باید بخوانیم که دوران کارشناسی خواندیم اخه این چه کنکوریه که ۷۰ درصد ش هم سلیه شخصی اساتید محترم اگر تو این مملکت کسی علاقمند به ادامه تحصیل باشه چیکار باید بکنه در ضمن رشته من در سراسری حداکثر ۱۰ نفر می گیرند

مدیریت آموزشی اهواز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۳۵ ب٫ظ

من واقعا متعجبم از دوستانی که از این خبرها خوشحال میشن …
قطعا اگه دانشگاه آزاد افزایش نده خیلی از متقاضبان به خارج میرن ..
یکیش خود من … میرم مالزی …

مریم/ آموزش زبان
دی ۹, ۱۳۹۳ ۸:۰۲ ب٫ظ

اتفاقا کار درستو شما میکنی
من بخاطر شرایط زندگیم نمیتونم برم
یکی از دوستانم که با هم ارشد گرفته بودیم رفت هند و ۲۷ ماهه دکترا تموم کرد و برگشت و الان عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیانه
شما هم اگه تکمیل نزدن برو چون دکتری ایران ۵ ساله و اونجا ۲ سال و نیم

احمدی
دی ۱۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۴ ب٫ظ

دکتری زبان انگلیسی هند در یکی از دانشگاه دولتی کشور که اسم آن را به احترام این استاد اعلام نمی کنم در دروس اصلی رشته زبان این دانشگاه هیچ درسی تدریس نمی کنند در حالی که ارشد های دانشگاه تهران اکثر دروس تخصصی رشته زبان این دانشگاه را تدریس می کنند .این دانشگاه اساتید دکتری زبان آن تعدادشان خیلی کم است . این استاد هند درس خوانده فقط زبان عمومی سایر رشته ها یعنی فقط زبان ۱ را تدریس میکنند.

دانشجوی دکتری
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

اگه اینها مجوز نداشتن چرا باید دانشجو می گرفتن ما از کجا باید می دانستیم

دانشجوی دکتری
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۲۹ ب٫ظ

حالا تکلیف ما که یک ترم را با این همه سختی گذراندیم و کلی خرج کردیم و کلی درس خواندیم چیه؟

علی
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ

دولتی کنکور بدین

شهرسازی ۲
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۱۸ ب٫ظ

واقعا مرسی. این دکتری است نه کارشناسی.

علی
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهرسازی ۲

کاملا موافقم

به نمایندگان
دی ۹, ۱۳۹۳ ۴:۲۷ ب٫ظ

ممنونم از پیگیری نماینده محترم، همه چیز باید با برنامه پیش بره، جلوی افزایش بی رویه گرفته بشه، والا منم ۲ سال هست پشت کنکور دکتری دولتی هستم، از کاهش ظرفیت چه آزاد چه دولتی دلگیر نمیشم، بالاخره نباید بذارن مدرک دکتری بی ارزش بشه…. باید فرقی بین دانشجوی تلاش کرده و… قایل شد ، و من الله توفیق

علی
دی ۹, ۱۳۹۳ ۵:۳۳ ب٫ظ

کاملا موافقم

رضا
دی ۹, ۱۳۹۳ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام
واقعا بر شما نماینده محترم خسته نباشیدگفت .از این پیگیری مجدانه

دکترای حقوق
دی ۹, ۱۳۹۳ ۲:۳۷ ب٫ظ

از سخنگوی مجلس خواهش میکنم به عنوان یک فرد حقوقی در محافل بجای اصل قانون اساسی نگن ماده قانون اساسی

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای حقوق

حالا این ماده ۲۳۶ چی هست؟

موت احمر
دی ۹, ۱۳۹۳ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای حقوق

قطعا اصل قانون اساسی مد نظر ایشان نیست زیرا قانون اساسی ۱۷۷ اصل دارد.

PHD
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ب٫ظ

ماده ۲۳۶ چیه؟

علی
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

ان شا الله با پیگیری مجلس ماده ۲۳۶ اجرا بشه

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

ممنون دکتر جعفری یواش یواش داری کوتاه میای

علوم سیاسی
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من که نکته امیدوار کننده ای ندیدم

200 روز
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  علوم سیاسی

منم همینطور!!!!!!!!!!

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علوم سیاسی

من به خاطر این امیدوارم که داره یه اتفاقایی می افته نه اینکه مثل تکمیل ظرفیت پرونده اش بسته بشه و کسی هم چیزی به روی خودش نیاره

مریم/ آموزش زبان
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم جان فرقی به حالمون نمیکنه در هر صورت امسال اتفاق تازه ای نمی افته
مسوولین دانشگاه آزاد هر کاری میکنن واسه سال دیگست
پرونده امسالو بستن دیگه

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۲:۳۰ ب٫ظ

عزیزم منم داوطلب سال دیگه ام

مریم
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

بچه ها کجایید؟ دیدید بالاخره یه تبصره ای می زنن

روانشناس
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام خسته نباشید،امیدوارم درتمام زمینه ها مجلسى هاى محترم اینچنین پیگیر باشند.باآرزوى موفقیت براى تمام داوطلبین من الله توفیق

ماری
دی ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

خوب حالا اگه رشته محل ها مجوز نگیرن اجازه ویرایش مجدد به ما داده میشه؟!