تصمیم گیری درباره دکتری آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شورای عالی انقلاب فرهنگی با بررسی گزارش کمیته بررسی ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، این دانشگاه را مکلف به رعایت قوانین مصوب این شورا در زمینه افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه 758 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی  درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: موضوع ظرفیت های اعلام شده درخصوص دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در جلسات پیش تر مطرح شده بود که اعضای شورا آن را مورد توجه و تذکر قرار داده بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این زمینه شورا، کمیته ای با مسئولیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضویت وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای کمیسیون های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را مامور بررسی این موضوع کرده بود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: مقرر شده بود که این کمیته چارچوب های مرتبط با افزایش ظرفیت های مطرح شده و تطبیق آن با معیارها و ضوابط آموزش عالی را مورد توجه قرار دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حاصل کار جلسه این کارگروه برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که بر اساس آن هفت محور مورد تصویب قرار گرفت.

مخبر دزفولی درخصوص محورهای مصوب برای افزایش ظرفیت های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: توسعه آموزش عالی و پذیرش دانشجو علی الاصول باید در چارچوب ضوابط، قوانین و مقررات کشور اعم از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، نقشه جامع علمی و معیارها و استانداردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد که دانشگاه آزاد اسلامی مکلف است تا ضوابط فوق الذکر را رعایت کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین تصویب شد که کد رشته هایی که دارای مجوز شورای گسترش آموزش عالی نیستند حداکثر باید تا اردیبهشت سال 1394 تعیین تکلیف شوند و آنهایی که دارای معیارهای لازم هستند استمرار و رشته هایی که فاقد معیارهای لازم هستند بر حسب تشخیص وزارتین علوم و بهداشت مجوزشان لغو خواهد شد.

مخبر دزفولی گفت: ظرفیت سالانه تحصیلات تکمیلی و دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باید به تایید وزرای علوم و بهداشت برسد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارش وضعیت موجود در زمینه تعداد اعضای هیئت علمی و تعداد دانشجویان ارشد و دکتری را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند و تا بتوان قضاوت کرد که کارهای صورت گرفته در چارچوب ضوابط آموزش عالی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درخصوص رشته های علوم انسانی و گرایش های آن نیز مقرر شد که اعطای مجوز کد رشته ها با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تایید شورای تحول و ارتقای علوم انسانی باشد.

وی افزود: همچنین قرار شد ضمن اینکه وزارتخانه های علوم و بهداشت این اقدامات را برای رعایت چارچوب ها و مقررات آموزش عالی برای دانشگاه آزاد اسلامی انجام می دهند؛ برای دانشگاه های غیرانتفاعی، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور نیز گزارش مربوطه را وزرات علوم و تحقیقات و فناوری برای ارائه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده کند و نسبت به منضبط کردن این دانشگاه ها نیز تصمیم گیری شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

63 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۴ ب٫ظ

پاسخ زهرا به محمد۱ من از یکی دو نفر مرکز ازمون شنیدم

توفیق
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

معیار رتبه نیست صرف حافظه خوب داشتن نمره آوردن در دانشگاه نباید ملاک باشد البته در تحصیلات تکمیلی بلکه ملاک قدرت تحلیل و قدرت شناخت مساله است ..و قدرت کار علمی کردن. روند انتخاب در حوزه تحصیلات تکمیلی اشتباه است. رتبه بالا جز معلم خوب بودن و انتقال دانش توانسته است از لحاظ کاربردی دردی دوا کند. کیفیت علم ی معیار است نه سطح محفوظات ..

reza
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام.جای تاسف دارد که بعضی دوستان اصلا مثل یک انسان بالغ فکر نمیکنند.اینکه فلانی رتبش ۳۰۰ هست و نباید با من که رتبم ۱۰ شده همکلاس بشه یا اصلا قبول بشه.نمیدونم هدف این دوستان چی بوده .مگر بجز این است که تلاش کرده تا سطح تحصیلات خودش رو بالاتر ببره . بهتره دیدمون رو عوض کنیم

آرش
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  reza

دوست عزیز شما فرمودین که نمی دونم هدف دوستان چی بوده…منم چند بار کامنت شما رو خوندم متوجه هدفتون نشدم،اصلا چه ربطی داره به انسان بالغ؟؟؟این یک انتقاد است و دقیقا درسته همکلاسی ما رتبه ۳۵۰ داشت اون یکی ۲۸ واقعا انصاف نیست،اتفاقا این دو دوست عزیز رو کاملا می شناسم اونی که رتبه ۳۵۰ بوده توسط رابطه ای شغل خوبی گرفته اون یکی شغل خوبی نداره!!!

آتنا
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام.دوستان کسی میدونه کارت ورود به جلسه کی قابل دریافته؟
مگه جمعه روز کنکور نیست؟چرا دانشگاه آزاد اطلاع رسانی نمیکنه

جابجایی
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ب٫ظ

دوستان اصلا نگران مجوز نباشید …

دانشگاه آزاد باید یک جوری هزینه هاشو پوشش بده!!!
مطمئن باشید مجوز همه جاها رو میگیره!
عزیزانی که کامنت منفی میدن .. یا قبول شدن یا شانسی برای قبولی ندارند

نهایتاً تا پایان دوره تحصیل دانشجویان مجوزهارو میگیره

الی
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  جابجایی

دوست عزیز قبول شدن ولی با رتبه ۷ تو رشته خودمون(حقوق) نه با رتبه ۵۰۰ که امسال قبول شده این به دور از انصاف نیست که ما با این همه تلاش و زحمت با یک نفر دیگه که اصلا در این سطح نیست مقایسه بشیم به قول خودشون دکتر.

کمی تامل تامل
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  الی

منم جزا رتبم شده ۱۰ میرم سر کلاسی که پسره رتبه اش ۳۰۰ است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دارم دیونه میشم که چرا این همه پارسال خوندم و استرس داشتم

هوشنگ
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۲ ب٫ظ

حرف دلم رو زدین تو ازشد رتبه ام ۵۲ بود رتبه ۸۰۰ هم بغل دست ام بود ای خدا ..؟؟؟

شادن
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

بنظر من نتایج جابجایی نمیتونه بیاد چون تعداد زیادی از واحدها مجوز ندارن !!!!!

الی
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  شادن

احسنت بر شما اصلا ورودی های مهر هم فعلا نمیزارن ثبت نام کنند و واقعا کار به جایی هست چرا که بدون مطالعه و بدون کار پژوهشی وارد مقطع دکتری شدن برن مقاله کار کنند و درس بخونن تا با شرایط عادی وارد شوند

دریادل
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  الی

موافقم با شما دوست عزیز(الی)

مریم/ آموزش زبان
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  الی

اینطوری ها هم ک میگید نیست که بدون مطالعه و کار پژوهشی وارو این دانشگاهها شده باشن
خیلی از دانشجوها مرحله اول واحد مجوز دار قبول شده بودن ولی از محل زندگیشون دور بوده
وقتی شهرهای جدیدو اعلام کردن اونا رو انتخاب کرده و قبول شدن و ثبت نام کردن
اون موقع اصلا حرف مجوز نداشتن واحدا نبود والا هیچکس نمیرفت اون واحدا
چرا همون موقع ک دانشگاه آزاد در این شهرها پذیرش انجام داد کسی حرف نزد.

مریم/ آموزش زبان
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

همه زحمت کشیدن درس خوندن تازه یه ترم کلاس رفتن و هزینه کردن
چطور انقد راحت ب خودشون اجازه میدن اینحوری بهشون استرس وارد کنن
اگه واحدا مجوز ندارن همون مسوولینی ک الان موضع گرفتن به اندازه ی مسوولین دانشگاه آزاد مقصرن و باید برای این دانشجوها فکری بکنن

سید
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ب٫ظ

مریم خانم شما خودتون رو ناراحت نکنید کسانی که این اظهارات رو مطرح می کنند کسانی هستند که خودشون نتونستند قبول بشوند و صرفا برای تشویش ذهن امثال شما چنین اظهارات بی اساسی رو مطرح می کنند، وگرنه کیه که ندونه هیچ تصمیمی نسبت به گذشته اثر نداره اونم در مورد کسانی که باحسن نیت و تلاش خودشون تونستن قبول بشن پس این مشکل دانشگاه آزاد و مجلس هست و ارتباطی به قبول شده ها نداره، ضمن اینکه بسیاری از این اظهارات در مورد دانشگاه آزاد رنگ و بوی سیاسی داره.موفق باشید و درستون رو بخونید

الی
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۳:۴۶ ب٫ظ

عزیز من این مورد مثل این هست که شما یک کار خلاف رو توجیه کنید قانون عطف به ماسبق نمیشه در صورتی که قانون قبلی رو نغض کنه ولی اینجا دانشگاه ازاد بی قانونی انجام داده و بی قانونی هر موقعی که حتمی بشه مجازات داره و این مجازاتش اینه که دانشجوهای محلهای بدون مجوز دارای مدرک بدون اعتبار هستند یا باید دوره اونهاکنسل بشه

منتظر
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

دکتر میرزاده تسلیم فشارها نشید و تکمیل امسال رو اعلام کنید. ما به تدبیر شما امیدواریم و با صلابت راهتون رو ادامه بدید که ما حمایتتون میکنیم. وقتی دانشگاه میگه که از کسایی که مهر قبول شده و الان میخوان ثبت نام کنن، به خاطر نبود دانشجو و عدم امکان تشکیل کلاس ثبت نام نمیکنه، دلیلی برای عدم اعلام تکمیل قانونی وجود نداره. در غیر اینصورت لطفا دانشگاه ها رو با ضریب ۱۰ به ۱ ادغام کنید تا همه تکلیف خودشون رو بدونند. در ضمن اون ۱۲۰۰۰ نفری که اعلام کردید هم با این تکمیل ظرفیت، محقق کنید.

محمد 1
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

بچه ها تصمیمات دانشگاه ازاد لحظه ای و بروز میباشد هر امکانی وجود دارد انشااله که به نفع همه باشد ایمیل به دکتر میرزاده یادتان نرود

الی
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد 1

گفتن فقط واحدهایی که مجوز دارن یعنی تقریبا۸% واحدها میتونن که اینم قراره یه مقدار از دانشجویان محلهای بدون مجوز به این واحدها منتقل بشن

مریم/ آموزش زبان
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  الی

چه کسی اینو گفته؟

زهرا
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان شنیدم دانشگاههایی که مجوز دارند طبق سال گذشته بهمن میتونند تکمیل ظرفیت داشته باشند اگه دانشگاه درخواست داشته باشند

خطاب به
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

تکمیل ظرفیتم بگیرن اونوقت اون جاهایی که مجوز ندارن میخان چیکار کنند تکلیف دانشجوهاش چی میشه؟

محمد 1
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام زهرا خانم چه منبعی گفته تکمیل داریم

مریم/ آموزش زبان
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

نه زهرا خانم
من دانشگاه مجوز دار و قدیمی قبول شده بودم و ثبت نام نکرده بودم
الان رفتم واسه ثبت نام گفتن واسه بهمن بهمون دانشجو ندادن و ما نمیتونیم با یه نفر کلاس تشکیل بدیم
برو مهر بیا

ali
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۱ ب٫ظ

ﺣﺴﯿﻦ

ﺣﺴﯿﻨﯽ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ دﻓﺘﺮ ﮔﺴﺘﺮش آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر

داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺑﺎﺷﮕﺎه ﺧﺒﺮﻧﮕﺎران ﮔﻔﺖ : ﺗﻤﺎم رﺷﺘﻪﻫﺎی داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ

ﮐﺸﻮر ﯾﻌﻨﯽ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی دوﻟﺘﯽ و داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی ﻏﯿﺮ دوﻟﺘﯽ

) داﻧﺸﮕﺎه آزاد و داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی ﻏﯿﺮ اﻧﺘﻔﺎﻋﯽ ( ﺗﺎﮐﻨﻮن ﻣﺠﻮز را از

ﺷﻮرای ﮔﺴﺘﺮش درﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮدﻧﺪ . وی

اﻓﺰود : اﯾﻦ ﺑﺎر آﺧﺮﯾﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﺷﻮرای ﮔﺴﺘﺮش وزارت ﻋﻠﻮم رﺷﺘﻪﻫﺎی

ﺟﺪﯾﺪ را ﺑﻪ روزرﺳﺎﻧﯽ ﮐﺮد ﮐﻪ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ آن در ﺳﺎﯾﺖ

ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ وزارت ﻋﻠﻮم ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ . ﺣﺴﯿﻨﯽ

در ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺳﻮال ﮐﻪ آﯾﺎ ﻣﺸﺨﺺ اﺳﺖ ﭼﻪ ﺗﻌﺪاد رﺷﺘﻪ

ﺟﺪﯾﺪ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ ﻣﺠﻮز ﺧﻮد را درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ ، اﻇﻬﺎر داﺷﺖ : ﻣﺎ ﺑﻪ ﻧﺴﺨﻪ

ﻗﺒﻠﯽ رﺷﺘﻪﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ را اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮدهاﯾﻢ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ

ﺷﻮرای ﮔﺴﺘﺮش ﻫﺮ روز ﺑﻪ روزرﺳﺎﻧﯽ رﺷﺘﻪﻫﺎ را اﻧﺠﺎم داده اﺳﺖ .

بهروز حسابداری
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۲:۳۶ ب٫ظ

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی موضع گیری خوبی در قبال دانشگاه آزاد داشته و در واقع یک هم‌صدایی بین ارکان تصمیم گیرنده نظام در برابر دانشگاه آزاد یعنی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم شکل گرفته است و در این شورا نیز مقرر شد تا اردیبهشت ماه ۹۴ تکلیف تمام استانداردهای لازم در خصوص رشته‌های دکتری این دانشگاه روشن شود.

وی افزود: براساس این تفاهمات، دانشگاه آزاد باید در فرصت باقی مانده برای تمام رشته‌ها به صورت جداگانه مجوز پذیرش کسب کند وگرنه پذیرش در آن رشته لغو و مطابق قانون با دانشگاه آزاد برخورد خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان

علی 1
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۸:۳۴ ق٫ظ

ببخشید علوم و تحقیقات تهران

علی 1
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۸:۳۲ ق٫ظ

با عرض سلام
از مدیر محترم سایت خواهش می کنم نظر بنده را نمایش دهد جناب اقای دکتر میرزاده فرمودن ما در تمام رشته ها مجوز داریم خواهش می کنم اقای دکتر تشریف ببرن واحدهای دانشگاه ازاد برای مثال تو ۳۴ واحدی که دکترای حسابداری گرفتن به جز علوم و تحقیقات ایران و خوراسگان کدام واحد یک دانشیار دارد همچنین در رشته هایی مثل مشاوره،حقوق،مدیریت و روانشناسی هم همین وضعیت رو دارن

بلاتکلیف
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی 1

کجا گفتند که همه مجوز دارند؟ لینکش رو می گذارید. ممنون می شم؟ دنشگاه ما بعد یک ترم میگه ما تکلیفمون مشخص نیست. اسم دنشگاه جز اون لیست تا اردیبهشتم نیست. اینجا یک استادیار داره بقیه مدعو هستند ز تهران.

کبیر صابر
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی 1

واقعا حرفتون درسته
من خودم عضو هیات علمی و معاون اداری مالی یکی از واحدهای استان گیلان هستم.
امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دکتری حسابداری در تکمیل ظرفیت قبول شدم.
از ۳ استادی که این ترم تدریس می کردند اولا اینکه از این اساتید گرامی تنها یک نفر از آنها دارای مدرک حسابداری با درجه استادیاری است و جالب اینکه عضو هیات علمی واحد تنکابن می باشند و در واحد رشت مدعو هستند. ۲ عزیز دیگر هم یک نفر دارای دکتری مدیریت مالی و عضو هیات علمی پیام نور رشت و درجه استادیاری و مدعو هستند و استاد دیگر هم دارای مدرک دکتری مدیریت بازرگانی (کارشناسی و کارشناسی ارشد ایشان هم مدیریت بازرگانی است)و درجه استادیاری وجالب اینکه ایشان عضو هیات علمی هیچ دانشگاهی نیستند و شاغل در وزارت نیرو هستند.
به نظر شما آیا این اساتید می توانند دروسی را که خودشان در دوران تحصیل نخوانده اند تدریس کنند؟

الهام
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  کبیر صابر

بله در رشته حسابداری تو کل دانشگاه های دولتی و غیر دولتی شاید ۴۵ تا دانشیار هم نداشته باشیم که حداقل ۹۰ درصدشون تو دانشگاه های دولتی هیئت علمی هستن با قانون شورای گسترش که گفتن دو تا دانشیار فقط دو تا واحدی که میتونن دکتری بگیرن علوم و تحقیقات تهران و خوراسگان اصفهان میشه که تو سایت وزارت علوم هم همین دو تا دانشگاه مجوز دارن اونوقت دانشگاه ازاد امسال ۳۵ تا واحد دکتری گرفته و تازه به اینم بسنده نکرده و تو دفترچه سال ۹۴ تعداد واحدها رو به ۴۳ افزایش داده.

روانشناس بالینی
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

تو رشته ما گرایش روانشناسی بالینی، تا حالا این گرایش رو بنده نشنیدم دانشیار تو ایران باشه اگه هم باشه یا خیلی انگشت شماره چون این گرایش تو دانشگاه آزاد نیست فقظ دانشگاه دولتی است اونم باز تو دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی وشاید معدود دانشگاه دولتی دیگه،و اون اساتیدی که دانشیار هستند و گرایش بالینی دارند تو ایران نیستند در ضمن دکتری روانشناسی عمومی هم دانشیار خیلی کم داره و گرایش روانشناسی سلامت اصلا رشته جدیدی که چند سال اخیر اومده ایران چطوری دانشیار تو این رشته هست؟؟؟

رها
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۴:۵۵ ب٫ظ

واحد ایلام بدون استادیار تو این رشته دکترا گرفته!!!!!
چالب اینجاست دکترای مالی هم گرفته ولی ارشدش رو نداره.هیات علمی اساسا دکتر تو این گرایش نداره فقط یه نفر داره تاره از دکترای حسابداری دفاع کرده.
مساله مهمتر اینه که چرا اینهمه مجوز ارشد داده میشه و بدتر ظرفیت بالای پذیرش ارشد در همه رشته هاست که بعدا برای ورود به دکترا ناخواسته مدعی میشوند

روانشناسی
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی 1

علی آقا راست گفتی احسنت

کامران خطاب به علی 1
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی 1

دقیقا راست می گین

مهرداد
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی 1

واقعادرست میگین مگر اینکه دانشیار از خارج وارد کنند وگرنه تو بعضی رشته ها مثل حسابداری دانشگاه های دولتی با ۵۰ سال قدمت هم هنوز نتونستن دکتری بگیرن کلا ۷ دانشگاه میتونن دکتری حسابداری بگیرن اونوقت ۳۴ تا واحد دانشگاه ازاد دکتری حسابداری گرفتن

روانشناس
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۱:۴۶ ق٫ظ

بجه ها یعنی از تکمیل ظرفیت دیکه خبری نیس !!!؟؟؟

حمید
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۴:۱۱ ب٫ظ

همچنین باستی توجه داشت کلاسهای مقطع دکتری نباید بیش از ۵ نفر باشند زیرا اگر حتی استاد دارای مهارت و دانش بالای هم باشد کلاس دکتری بیش ۵ نفر کیفیت لازم را ندارد که خوشبختانه این مهم به خصوص امسال در دانشگاه های دولتی و پردیسهای دولتی امسال رعایت شده است.
و اساتید باید دارای مدرک استادیاز و استادی و از اساتید به نام و دارای تالیفات کافی باشند.

PHD93
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

خداروشکر ما امسال ۲تا روزانه و ۲تا شبانه هستیم

ali
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ

اصلا قراره نتایج جابجایی بیاد یا نه

ali
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ

دکتر‌محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: آنچه از سوی وزارت علوم عنوان شده این است که دانشگاه آزاد باید بتواند برای تمام رشته‌ محل‌ها به صورت مجزا مجوز لازم را از شورای گسترش وزارت علوم کسب نماید.

وی گفت: بر اساس این توافق هر رشته‌ای که مجوز ندارد نمی‌تواند پذیرش داشته باشد و در غیر اینصورت برابر قانون با دانشگاه بر خورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم شورای گسترش در این زمینه کمال دقت و توجه را داشته باشد و این دانشگاه نیز برابر قانون عمل نماید.

فرهاد
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

افزایش بی رویه مقطع دکتری به ضرر همه ما خواهد بود

جابجایی
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

بلخره تونستم با واحد صحبت کنم ….

ثبت نام ترم بهمن ماه از دوشنبه و سه شنبه هفته ی بعد شروع میشه

مریم/ آموزش زبان
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  جابجایی

کدوم واحد قبول شدید؟

آموزش زبان
بهمن ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام
مریم خانم شما کجا قبول شدین؟

آرین معماری
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

نتایج جا به جایی پس کی اعلام میشه؟؟؟؟؟

کمی تامل تامل
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

لطفا حقوق پذیرفته شدها را به صورت ویژه در نظر بگیرید
به جند دلیل
یک چرا شما انقدر صبر میکنید تا دانشگاه آزاد دکتری بگیره بعد اقدام میکنید . این بچه ها که رفتن مقطع دکتری چه تقصیری داره که وسط ترم شما بشون بگید دانشگاه تون تعطیله باید برید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوم هرج و مرج ناشی از این اقدامات موجب ضرر اجتماع میگردد

سید
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

دوستانی که عامداً یا سحوا مطالبی را عنوان میکنند توجه داشته باشند که این اظهارات جز تشویش اذهان دانشجویان ی که با حسن نیت و زحمت توانسته اند پذیرفته شوند حاصلی در بر ندارد، ضمنا لازم به توضیح است که به لحاظ حقوقی هیچ تصمیمی عطف به ماسبق نمی شود وناظر به آینده است بنابراین هر تصمیمی که اتخاذ بشه باید با حفظ حقوق پذیرفته شدگان باشه وبس، پس لطفا دوستان بی جهت و ندانسته اظهار نظر نشود

صادق2
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سید

دقیقا
و از طرفی کجای این خبر گفته لغو شدن ؟؟ گفته تا اردیبهشت باید مجوز بگیرن که میگیرن حتما.

اینو خود سایت دانشگاه زده (دیروز ۳۰ یهمن):
تمام رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز قانونی است

دکتر میرزاده با اشاره به انتشار خبر در برخی رسانه ها در خصوص مجوز نداشتن رشته های دانشگاه آزاد اسلامی ، که موجب نگرانی داوطلبان و دانشجویان این دانشگاه شده است، گفت: تمام رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز قانونی است.

وی تاکید کرد: کلیه مجوز رشته های دانشگاه آزاد اسلامی قانونی است و تمام رشته های اعلام شده دارای مجوز هستند.

وی خاطر نشان کرد: مسلما تمامی استانداردهای آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع تحصیلی رعایت خواهد شد.

الاله
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

اگه مجوز دارن چرا جایی این مجوزهاشون رو قبول نداره؟

sahar.
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

ببخشید میشه بگید این خبر کجا نوشته شده اخه این دقیقا استرس من هستش اخه تمام شهرها زده مجوز ندارن و کنکور۹۴ هیچ شهری بجز شهرهای قدیم نیست

صادق2
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  sahar.

کنکور ۹۴ که ثبت نامش تموم شد از کجا میگی نیست ؟
تو خبرم نوشته تا اردیبهشت مجوز بگیرن ، هنوز که بهمنه نمیشه گفت ندارن !

خبرم از اینجا :
http://iau.ac.ir/ravabet-omumi/3806-2015-01-20-11-58-27.html

و در خبر روی ۲۷ام همین سایت:
…و اعلام توافق دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تجمیع پردیس ها و واحدهای علوم تحقیقات؛ حذف تعداد ۲۱۳ رشته و همچنین گزینش دانشجو در ۱۴۲۹ رشته محل مقطع دکتری و ۵۲۲۵ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد هچنین اعلام شد تا طبق همین توافق باید تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ رشته محل های فاقد مجوز برای جذب دانشجو مجوز لازم از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کرده باشند.

ali
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

گرفتن مجوز به این راحتی هاکه شما فکر میکنید نیست، برای هر کدرشته حداقل ۲دانشیار و ۳ استادیار و از طرفی نباید مغایر با نقشه پایش آموزش عالی باشد تا شورای گسترش مجوز دهد

ماری
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ali

ما که دانشگاهمون سه تا دانشیار داره و بقیه استادیارن ولی بازم مجوز نداره

sahar.
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

مرسی ممنون از کمکتون اخه من شنیده بودم اسامی شهرههای در دفترچه نا معتبره و مهم اجازه پذیرش که صادر نشده واقعا نگران بودم

مینا
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

ای کاش در برابر بی قانونی در هر جایگاه علمی به شدت برخورد میشد. در موضوع بورسیه های غیر قانونی که انتظار میرفت با شدت بیشتری برخورد شود و در موضوع افزایش غیر قانونی تحصیلات تکمیلی ازاد

حمید
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

با توجه به اینکه مدرک دکتری آخرین مدرک تحصیلی است باید برخوردها شدید تر باشد
اگر فردا روزی کشور با تعداد زیادی دکتری بیکار و بی ارزش مواجه شود شک نکنید همگان ضرر خواهند کرد ….
دیگر نه انگیزه ای برای تحصیل در هر سطحی می ماند و نه ارزشی برای ادامه تحصیل

جابجایی
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ق٫ظ

نتایج جابجایی کی میاد

امین
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۷ ق٫ظ

خدارو شکر مثل اینکه دارن جلوی بی قانونی رو میگیرن

کمی تامل تامل
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ق٫ظ

چه خوب ولی چه دیر ؟؟

رها
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۳:۵۸ ق٫ظ

چندین بار قبلا قرار بود دانشگاههای جامع علمی کاربردی بشن فقط دوره های مهارتی.همونطور که اساسشون همین بود.ماشالا الان از فوق دیپلم تا ارشد مدیریت زبان انگلیسی شیمی علوم سیاسی و….دارند بدون حتی یک هیات علمی…اونوقت همش گیر بدین آزاد…
پیام نور هم که…….مثلا قرار بود از راه دور آموزش بده فقط….
چرا کسی به فلسفه پیدایش اینا گیر نمیده یا مجبورشون نمیکنه چندتا هیات علمی درست حسابی بردارن..نهایت پیام نور از گروهی یک نفر این اواخر گرفته …
علمی کاربردی ک هیچی ندارن…

گلی
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
کاملا با این حرف شما موافقم.