کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری این دانشگاه نسبت به سال قبل خبر داد.
مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری 1394  نسبت به سال قبل کمتر است.
وی در ادامه  دلیل این کاهش ظرفیت پذیرش دکتری را  تجمیع برخی واحدهای علوم و تحقیقات و حذف برخی رشته‌محل‌ها دانست و گفت : پذیرش امسال کمتر از 12 هزار نفر است.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

97 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاسر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶ ۴:۲۰ ب٫ظ

چرا باید در سال جدید ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد کم بشه؟
دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی بود که شانس ادامه تحصیل رو به همه علاقمندان به ادامه تحصیل میداد…
با کم کردن ظرفیت دانشگاه های دیگه این علاقمندان رو جذب میکنن، ب نظر کار اشتباهی انجام میدن اگه تعداد رو کاهش بدن…

سمیرا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ

سال گذشته با اینکه جاهای دیگه جز تهران قبول میشدم فقط رو تهارن تیک کردم الان هم اصن مجاز نشدم هر چند رتبم نسبت به پارسال نصف شده بود اما اینم شانسه
نمیدونم شاید حکمتی توشه اما یه مرجعه معتبر میگفت تکمیل ظرفیت برا مصاحبه میدم نمیدونم ولی بهتره پی گیر باشین چون دانشگاه آزاد پارسال مرحله ی اول تکمیل ظرفیت داد گفت اخرین مرحله است و دیگه تکمیل ظرفیت نداره

ROZ
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

من ۱۶ تا واحد دانشگاهی انتخاب کردم ولی حالا ۱۵ تای اونا حذف شده و فقط مهندسی شیمی علوم و تحقیقات تهران مونده…!!! چرا در زمان ثبت نام و قبل از واریز ۱۲۰۰۰۰ تومن اعلام نکردن…!؟ این بی انصافیه…

رها به ROZ
بهمن ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  ROZ

مهندسی شیمی امتحان چطور بود

عسگر
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام
اقا من واسه بدون کنکور دکتری رشته برق ثبت نام کردم با معدل ۱۷ و پایان نامه ۱۹ و ۵ تا مقاله احتمال قبولیم از ۴۰ تا شهر چقدر هست؟خیلی استرس آزمون دکتری آزاد دارم.راهنماییم کنین.مرسی

حسین
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  عسگر

کجا خوندی ؟ازمون را اگر بتونی رتبه زیر ۳۰ بیاری تو تهرون بهترین دانشگاه ۱۰۰ درصد قبولی/فقط ازمون ملاکه.

پاشا
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

دوستمان می گوید بدون آزمون است و شما می گویی اگر آزمون زیر سی بیاوری…..؟!!!

محمدرضا مدیریت دولتی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام ….بچه ها کسی هست که از منابع دکتری رفتار سازمانی بهم کمک کنه چی ها رو بخونم

دکترالناز
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه دکتری پژوهش محوردانشگاه ازاد باید قرادراهم برامصاحبه داشته باشیم یاخیر؟

مراد الف
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۸:۳۴ ق٫ظ

این کارا چیه چرا حذف کردن . تازه باید امسال بیشترافزایش میدادند

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مراد الف

این طوری که برمیاد به اون صورت کم نشده. اتفاقا باید ظرفیت ها شدیدا کم بشه. وضعیت گذشته و کنونی اصلا مناسب نیست و به نفع جامعه نخواهد بود. تبعات منفی بسیاری خواهد داشت.

معماری
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام…توی کارت من نوشته امتحان عصرجمعه ساعت ۴ واقعا این ساعت؟ یا اشتباه شده؟آخه ۶ ساعت امتحان که میشه تا ۱۰ شب طول می کشه!!!!

پاشا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  معماری

امتحان تستی که شش ساعت نیست، کل امتحان دکتری در طولانی ترین رشته ها سه ساعت تا سه و نیم ساعت است.

محسن
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۲:۴۹ ب٫ظ

محسن

دوستان عزیز درصورت اطلاع به سوال من پاسخ بدید: مهرماه امسال دکتری قشم قبول شدم نرفتم الان می خوام برم آیابهمن ثبت نام می کنندودر چه تاریخی؟ سپاسگزارم.

رها
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

بله مشکلی نیست میتونید مراجعه کنید و هر چه زودتر با دانشگاه تماس بگیرید هماهنگ کنید برید برای ثبت نام از سایت دانشگاه شماره تلفن ها را میتونید ببینید

وکیل الرعایا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  رها

دوست من! متاسفانه تلفن های دانشگاه جواب نمی ده. من شخصا با معاون آموزشی دانشگاه تلفنی صحبت کردم گفت: اطلاعی ندارم. بهتره اگه قصد ادامه تحصیل در قشم داری یه سری به دانشگاه بزنی.

جزا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۲ ق٫ظ

سلام،همکار گرامی وکیل الرعایا،با توجه به کاهش ظرفیت پذیرش دانشگاهها،در رشته دکتری جزا و جرمشناسی،به نظر شما هر دانشگاه به طور تقریبی پذیرای چند دانشجو می باشد؟

وکیل الرعایا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  جزا

سلام. با توجه به این که واحدهای مورد تأیید وزارت علوم به یک سوم واحدهای اعلامی پارسال تقلیل یافته، به نظر می رسه هرواحد بیش از ده نفر، پذیرش نکنه. ضمن این که با تکمیل ظرفیت ممکن هستش نهایتا تا یکصد و پنجاه نفر قبولی نهایی اعلام گردد.

جزا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سپاسگزارم،جواب های شما باعث آرامش خیالم شد،به امید موفقیت شما در آزمون روز جمعه.

وکیل الرعایا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  جزا

خواهش می کنم. همچنین

جزا
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  جزا

البته اینجانب به هیچ عنوان از کاهش ظرفیت خوشحال نشدم جناب وکیل الرعایا،چون خیلی رو این موضوع حساب باز کرده بودم،از جوابتون بابت منبع درس آبین کیفری بی نهایت خوشحال و دلگرم شدم،باز هم سپاسگزارم که با صبر و حوصله جواب دادید.

علی - آموزش زبان
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام آقا محسن
رشته شما آموزش زبانه؟
میشه لطف کنید بگید نمره کتبیتون و یا درصدهای شما چند بود؟
ممنون

شیوا
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

افزایش یا کاهش ظرفیت هردوش غلط و دردی دوا نمیشه کاش یکی دغدغه اش این بود سطح علمی دانشگاه ها بالا می رفت ، اکثر دانشجویان دانشگاههای دنیا ایا همه فرغ التحصیل میشن؟ ایا اینده ادما به افزایش و کاهش ظرفیتهاست؟ اگه ساختار درست باشه تو دانشگاه کسی که استعداد و پشتکار داره می مونه کسی هم نداره باز می مونه همه جا ورود اسونه خروج سخته حالا ما هی تو ورود به دانشگاه نظر بدیم ! و دغدغه مون به شیوه غلط پذیرش و کنکور هست ظرفیت بالا بیاید پایین بیاد ! چه اشکال داره n نفر برن دانشگاه ولی ١٠ نفر بیاد بیرون کسایکه واقعا توانمندن تو دانشگاه شناسایی بشن اونا بیان بیرون کاری که همه جا می کنن ! البته هیچ جا هم n نفر متقاضی ورود نداره! که اینم باید از اساس برطرف بشه ! نگرش جامعه ساختار کل اگه اصلاح بشه امیدی هست وگرنه اینکه یک سال ظرفیت کم بشه یک سال زیاد بشه چه اتفاقی میفته؟! نه با کم شدنش باید خوشحال شد نا با افزایش ظرفیت اینا یه نگاه سطحی که هیچ مشکلیو حل نمی کنه

روان تحلیلگر
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

دوستان عزیز تو ترم ۴ روانشناسی درسی با عنوان سنجش و اندازه گیری داریم،تو کتاب مربوطه اصول روانسنجی یعنی به طور استاندارد چطور سوال طرح شود به تفضیل بیان شده است برای مثال،سوالات باید از آسون به سخت طراحی شود،بعضی سوالات کوناه پاسخ باشد،بعضی دیگر باز پاسخ وتشریحی ،تحلیلی،تستی…پارسال در رشته روانشناسی عمومی نو مقطع دکتری تو یک درس ۵ الی ۶ سوال از حافظه داده بودند،تو درس دیگه باز ۵ الی ۶ سوال از نظریه پردازی بنام گلبرک سوال اومده بود!!!کسی که یک هفته مونده شانسی اینا رو می خوند حتما قبول می شد!!!خودتان قضاوت کنید، افزایش ظرفیت هم یک بحث جداست،تا کی سوالات تستی خواهد بود؟؟یعنی میشه بجای آزمون کنکور از روش های دیگه هم استفاده کرد؟؟؟دیگه از اول همین روش بوده کاش عمر طولانی داشته باشیم و یک روزی این روش غلط کنکور از جامعه علمی مون برچیده شود این بدین معنی نیست که ورودی ها آسون؛سخت یا خروجی ها آسون,سخت بشه،بلکه منطقی باشه…

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

بله باهاتون در مورد درست نبودن شیوه تستی و کنکور فعلی کاملا موافقم. اما این شائبه برای دوستان پیش نیاد که چون شیوه گزینه، شیوه صحیحی نیست و نقدهایی بهش وارده، پس باید ظرفیت ها افزایش پیدا کنه.

روان تحلیلگر
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم مخالفم اینجوری افزایش ظرفیت بی رویه،باور کنید چند تن از دوستام دارن دکتری روانشناسی عمومی می خونند دانشگاه آزاد(پارسال قبول شدند ولی داتشگاه هایشان مجوز ندارند). سطح معلومات اشان واقعا تاسف انگیزه، و همچنین خیلی از همکلاسی های دوره لیسانس ام اصلا اهل درس نبودند ارشد به راحتی قبول شدند و الان فارغ التحصیل شدند.

روان تحلیلگر
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ

یک نکته مهمی هم اضافه کنم،همانگونه که عرض کردم درسی با عنوان سنجش و اندازه گیری داریم،اصلا این درس تو مقطع ارشد و دکتری یک رشته است،که تو ایران بسیار محدوده و تو دکتری تو دانشگاه دولتی است،جالب اینجاست که سوالات ما که گفتم مثلا ۶ سوال حافظه اومده بود… طراحان سوال دقیقا به این نکته(اصول روانسنجی) واقف بودند چون حتما این درس رو گذروندند و به به احتمال زیاد متخصص روانسنجی یا سنجش و اندازه گیرند باز اشتباه می کنند…

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

شیوا خانم اتفاقا افزایش غلطه و کاهش درسته.
درباره دغدغه تون برای افزایش کیفیت و سطح علمی باهاتون موافقم، اما باید به یک نکته اشاره کنم که در کشورهای پیشرفته (آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان و …) و دانشگاه های معتبر (MIT, Stanford, TU Delft, etc) اصلا ورود آسون نیست و فیلترهای متعدد و دشواری وجود داره. ضمن اینکه در این دانشگاه های هم ورود سخته و هم موندن. بنابراین، درستش اینه که هر دو مرحله در مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع پایه تا دیپلم و بعضا کارشناسی رو عرض نمیکنم) بسیار بسیار دشوار باشه.

leyla
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

۱۰۰۰ لایک

leyla
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

رشته ها مجوز نداشت پس چرا تو دفترچه ثبت نام گذاشتن. تکلیف ۱۲۰ تومن پول ثبت ناممون چی میشه حالا که رشته شهرهای انتخابیمون همش سوخته

sahar.
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  leyla

جالب اینه که میگفتن مجوز داره حالا ی هفته به کنکور مونده همه چی تغییر کرده

leyla
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  sahar.

دوستانی که رشته حقوق خوندن لطفا بگن آیا میشه به خاطر این کار شکایت کرد ؟؟؟؟

وکیل الرعایا
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  leyla

بله. می شه شکایت کرد.

leyla
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

ممنون

حمید
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۹:۱۳ ب٫ظ

واقعا با افزایش بی رویه دکتری باعث نا امیدی در میان همه مقاطع. تحصیلی خواهد شد
دوره دکتری باید یه کمی سخت باشه کارشناسی و کارشناسی ارشد که بی کنکوره
اگر قرار باشه که دیگه تحصیل بی معنی خواهد شد.

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

موافقم، البته به جای سخت باید بسیار سخت باشه.

به حمید
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
کاملا با شما موافقم
واقعا این روند بی رویه پذیرش در مقطع دکتری باید هرچه زودتر به پایان برسه به امید اون روز

کامران
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۵ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان
قصد نصیحت ندارم ولی تجربه خودرا بعنوان کسی که یکسره از سال ۷۸ تاکنون دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف(دانشگاه های سراسری،پیام نور و آزاد) بوده ام ذکر می کنم دوستان، عیب بسیاری از دانشجویان این است که موازی تلاش نمی کنند بعضی ها به موازات جستجو برای کار، اشتغال، پیشرفت شغلی،افزایش جنبه های درآمدی و… وصدالبته تحصیل یک یا دو تا از این موارد را در طول زمان انجام می دهند، خواهش من از دوستانی که فقط سرمایه عمر خود را برای ادامه تحصیل قرار داده اند این است که به موارد دیگر و مهم زندگی نیز توجه داشته باشند تا از آنان نیز باز نمانند. بله روزی خواهد رسید و قابل پیش بینی است که( کمتراز ۶ سال آینده )وضع دکتری نزدیک به وضع کنونی ارشد خواهد شد پس برای اینکه عقب نمانید موازی تلاش کنید فقط برای تحصیل کردن برنامه نداشته باشید. با آرزوی موفقیت فرزندان تمامی مادران و پدران زحمت کش ایران زمین.

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

احسنت

مسایل ایران
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۱ ب٫ظ

باسلام خدمت همگی
بنده از شاهرود به واحداهواز منتقل شدم دررشته علوم سیاسی گرایش مسایل ایران ولی درنیمسال اول فقط سه نفر ثبت نام کردند ودراین نیمسال فقط خودم هستم وجالب اینکه مدیر گروه وکارشناس رشته به من گفتند که احتمالا سال دیگه پذیرش لغو بشه ودانشجویان به واحد دیگری منتقل شوند واگر این اتفاق نیفتد بلاتکلیف خواهند ماند…

وکیل الرعایا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

وبه نظر میرسد با این تفاسیراز تکمیل ظرفیت و جابه جایی خبری نباشد؛ چرا که اغلب واحدهای مورد پذیرش قبل حذف شده اند و حتی مهم تر از آن معلوم نیست که دانشجویان ورودی ترم مهر با چه وضعیتی مواجه شوند. الله اعلم!

صادق2
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۴ ب٫ظ

خب قراره تا اردیبهشت مجوز بگیرن
تو اون سایت وزارت علوم الان گذاشته مسولان دانشگاه آزاد که قبلش میدونستن

با باز شدن دوباره سامانه پژوهش محور رشته محل ها وجود داره.اگه فکر میکردن حذف میشه چرا ادامه میدن !

ی هفته مونده به امتحان هم درست نیست تحلیلای ناامید کننده برا بقیه بذاریم ،

sahar.
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

اصلا این خبر چه معنی میده اون هم ی هفته به کنکور اگه نمیتونستند مجوز حداقل ۵۰% ظرفیت های قید شده در دفترچه رو بگیرن ازمون هم بی معنی است چون ما بر مبنای شهر ها ی امده شده در دفترچه اولویت بندی کردیم

وکیل الرعایا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۴:۳۵ ب٫ظ

با سلام. با اندک تأملی در سایت وزارت علوم می بینیم که بیشتر واحدهایی که سال گذشته اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری نمودند، از فهرست مراکز مورد تأیید آن وزارت خانه خارج شده اند و به رقمی در حدود یک سوم رسیده اند. به عنوال مثال در رشته حقوق کیفری و جرم شناسی، واحدهای اردبیل، تبریز، مراغه، نراق، لاهیجان، ساری، گرگان، سمنان، رفسنجان، شهرکرد، مشهد، بوشهر، بیرجند، کرج، ساوه، شهر قدس، شهید آملی،الکترونیکی حذف شده اند و در سایت مزبور اسمی از پذیرش آزاد در مقطع دکتری در آن مراکز به چشم نمی خورد که این امر به منزله عدم پذیرش حتی با اعلام در دفترچه ثبت نام آزمون می باشد؛ چرا که اعلام مراکز مجاز کارشناسی ارشد و دکتری توسط وزارت علوم، بعد از ذکر مراکز ثبت نامی در سایت آزمون بوده است و از این حیث مع الأسف ظرفیت پذیرش به میزان قابل توجهی کم خواهد شد.

دانشجوی دکترا جرم شناسی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۷ ب٫ظ

دوست عزیز این اطلاعات را از کجا آورد ی

وکیل الرعایا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۰ ب٫ظ

بزرگوار! اگه نگاهی به سایت وزارت علوم بزنی به اطلاعات مورد نظر دست پیدا می کنی.

جزا
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۲:۴۵ ق٫ظ

سلام،به نظر شما منبع درس آیین دادرسی کیفری قانون قدیم است یا جدید؟

وکیل الرعایا
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  جزا

سلام.آیین دادرسی قدیم منبع امتحان هست.

جزا
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۲:۱۷ ب٫ظ

بسیار سپاسگزارم.با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی.

معمار1
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۴:۱۲ ب٫ظ

آقای علوی فاضل پس جرا قول تکمیل ظرفیت میدادی؟

حق
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۵۲ ب٫ظ

من رشتم روابط بین الملل
به سختی تونستم با کار و بچه و کار خونه درس بخونم.
امیدوار نیستم اما اگر خدا بخواد میشه.

همیشه یادتان باشد وضعیت کنونی شما سرنوشت نهاییتان نیست. روزهای خوش خواهند آمد…..
فقط خدا
یا مهدی الغوث ادرکنی العجل الساعه

حق
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ

با سلام
شورای گسترش وزارتعلوم به دانشگاه آزاد مهلت داده تا اردیبهشت ۱۳۹۴ مجوز لازم رو برای رشته ها و دانشگاههایی که مجوز ندارن بگیره.
نگران نباشید
توکل بر خدا
امیدورام خدا بهترینهارو واسه همه بخواد آمین

وکیل الرعایا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حق

سلام دوست عزیز؛ اعطاء مهلت به دانشگاه آزاد تا پایان اردیبهشت در جهت اخذ مجوز، منحصرا در خصوص واحدهایی است که در سایت وزارت علوم مورد تأیید می باشند. از آن جا که بیش از دو سوم واحدهای اعلام شده جهت پذیرش دکتری در سایت آزمون مورد پذیرش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی باشد(با نگاهی به سایت وزارت علوم ، این امر ، محرز می گردد)لذا ارائه مجوز فقط در خصوص یک سوم واحدهای اعلامی مرکز آزمون می باشد و بدین سان اعلام تکمیل ظرفیت یا جابه جایی ، قانونا منتفی است.

روانشناسی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

سلام
چرا اکثر دوستان از کم شدن ظرفیت ناراحت شدند اینکه خیلی خوبه مگه قراره همه دکتر بشن یعنی کشور به این همه دکترای بیکار نیاز داره؟

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۲۹ ب٫ظ

کم شده یعنی به چه میزان؟
۱۱۹۹۹ نفر هم یعنی کم تر از ۱۲۰۰۰ نفر کم شدن. با تجمیع که ظرفیت کم نمیشه. باید درست و حسابی اصلاح شه و کاهش جدی داشته باشه

دکترالناز
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام اگرخدابخواهدصددرصدقبول میشیم وتواین قضیه شکی وجودنداره من کسی رومیشناسم که مثل من کشاورزی میکرد باهم درس میخوندیم ایشون توکلشون به خداوندزیادبود ولی من نه؛تااینکه نتایج اعلام شددوستم قبول شدولی من نه،بخاطرهمین میگم اگه خدابخواهد صددرصدقبول میشیم به امیدروزی که درکناردکتری شعور ومعرفت واخلاق وکارهم بدست بیاوریم التماس دعا

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکترالناز

دکتر الناز، وقتی ظرفیت بسیار بالا باشه که دیگه جای نگرانی نیست. تنها با شرکت در آزمون و بدون رقابت پذیرش صورت گرفته میشه.

عذرا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام
دانشگاه آزاد باید اول پذیرش ارشد رو کم کنه، بعدا دکترا رو هم باید کم کنه، کجای دنیا این همه دکترا داره؟ در ثانی بعد فارغ التحصیلی اینا میخوان چیکار کنن؟

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عذرا

خانم عذرا، بعدش که هیچی ارزش مدرک هم پایین میاد.

بهنام
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ

((و من یتوکل علی الله فهو حسبه.))
((و هرکس به خدا توکل کند خداوند برای او بس است.))

دوستان عزیز اصلا استرس و نگرانی نداشته باشید و
فقط و فقط توکلتان به خدا باشه.

انشاالله که امسال همگی پذیرفته خواهیم شد.

خانم دکتر
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۴ ب٫ظ

نه اینکه پارسال خیلی قبول کردند

محمد
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ب٫ظ

اینم از شانس ما . شکر خدا

رضا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ

اینا از ۵۰۰۰ نفر امدن به ۱۲۰۰۰ نفر حالا ۱۰۰۰ نفر کم میکنند میگن ما ظرفیت ها رو کم کردیم ولی ۶۰۰۰ نفر در کل افزایش یافته و این هیچ تفاوتی با حالت قبل نداره

رها
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اگه این سایت وزارت علوم مرجع باشه تقریبا خیلی رشته ها کم شدهhttp://www.msrt.ir/fa/gostaresh/Pages/CertifiedCenter4Tab.aspx?
راستی تکلیف اونایی که یک ترم خوندن چی میشه؟کسی خبر نداره؟

رضا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ب٫ظ

افزایش بی رویه دکتری در دانشگاه ازاد منجر به نارضایتی و دلسری نخبگان می شود

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

موافقم

فرامرز
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

باسلام انصافا ۱۲ هزار نفر برای پذیرش دکتری خیلی زیاد هست
هر کار باید حساب کتاب داشته باشه

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرامرز

کاملا درسته

عرفان
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

عجب شانسی دارم من .با خون ودل از ۷خان رد شدیم تا ارشد قبول شدیم وبا زحمت خیلی زیاد تمومش کردیم .بعداز ما ارشد قبول شدن شده آب خوردن .همه جوره میشه ارشد رو گرفت .حالا که رسیدیم به دکتری هی سهمیه کم میکنند .هی درصد بالا پایین میکنند .هی دانشگاه ادغام میکنند .وخلاصه خان روی خان اضاف میکنند .حالابگذار قبول شیم چندسال بعدش میبینی بدتر از ارشد شده ومیرسه جایی که التماس میکنند بیا با کمترین زحمت وبا کمترین هزینه دکترا بگیرید……خدایا شکر

پاشا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

جناب عرفان سالهاست که قبولی در ارشد دیگر هفت خوان رستم نیست و تقریبا همه قبول هستند. دعا کنید این بلا بر سر مقطع دکتری نیاید.

دکتر
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام با شما موافقم سال ۸۴ ارشد ۵الی۸ نفر برای ۵شهر تو حسابداری میگرفت زحمت کشیدیم قبول شدیم حالا ۱//////جا برمی دارد برای دکترا برنامه ریزی کردیم پارسال که ما نبودیم ۳۵جا به تعداد بی نهایت برداشت ( بارتبه ۱۰۰۰) قبول شدن اما برای امسال چون ما هستیم…آخه ما نسل سوخته ایم

رها
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بله کاملا درست میگین اونوقت جالب اینه که تو رشته حسابداری دانشگاه های دولتی با چندین دانشیار هنوز بهشون دکتری نمیدن فقط ۸ تا دانشگاه دولتی دکتری حسابداری دارن در حالی که واحدهای دانشگاه ازاد با دانشجوی ترم اخر دکتری خودشون دکتری گرفتن حتی استادیار ندارن یکی از دوستانم داره میخونه سطح کیفی رو در حد ارشد میدونه و اصلا منابع مهمی همچون بلکویی،واتس و زیمرمن،اسکات و… رو نمیشناسن

مریم
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

ان شالله که دوباره ظرفیت ها افزایش پیدا کنه ما همچنان امیدواریم

بهروز
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

افزایش بی ضابطه سال گذشته در مقطع دکتری اسیبی جدی برای نظام اموزشی بود.

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

بنده با پذیرش زیاد ارشد و دکتری مخالفم.مخصوصأ ارشد چون وقتی ارشد میگیری برای دکتری وسوسه میشی.پس ارشد مهمتره که متاسفانه …

mozhgan
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باید وضعیت بازارکار اصلاح بشه دوست عزیز وقتی موقعیت کاری باشه مطمئنن خیلی ها به سمت بازارکار کشیده میشن

MEHDI
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

در مورد ظرفیت پذیرش آزاد و کلا عملکرد این دانشگاه میشه بحث کرد ولی خدایی یکی به من بگه آخه ما چرا انقدر بدشانسیم؟!

فاطمه
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  MEHDI

دقیقا با نظرتون موافقم لب دریا بریم خشک میشه
اخه تا حالا هر سال اضافه میکردم امسال که ما شرکت کردیم کم میکنن به کی بگیم این دردو

حسین
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

با سلام
لطفاٌ حتما ظرفیت ها رو کاهش بدین و نمیشه بدون ضابطه و بدون داشتن استاد و اصلاً رعایت استاندارد همین طوری دانشجوی دکتری گرفت و آمار دکترای بیکار رو در جامعه افزایش داد
باید به زیر ۵ هزار نفر در سال برای تمامی رشته ها برسه تا ارزش خودشو حفظ کنه

KIA
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

تصمیم منطقی و درستی است،رعایت قانون در این مورد بسیار الزامی است

سارا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

….تو این شانس

دلسوز
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

بچه ها ناراحت نباشید این شانس ماست. باشد توکل به خدا

parisa
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

من الان رفتم سابت azmoon.org برا خرید کارت اعتباری.مگه فایل وجود ندارد؟

مهدی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  parisa

کارت اعتباری برای چی؟

حمید
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

پزیرش بیش پنج هزار باعث می شود مدرک دکتری به خصوص مدرک آزاد بی ارزش شود.

حمید
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

چون بازار کار دکتری محدود است شاید کمتر از یک درصد شغلها
و بیشتر هیات علمی دانشگاه ها نیاز به دکتری دارند
بنابراین این پنج هزار هم خیلی خیلی زیاده

زینب
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

موافقم باهاتون

علی
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

به نظر من ۵۰۰۰ نفر هم زیاده و باید خیلی بیش از اینها محدود شه.

حمید
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

واقعا باید زودتر از اینها یعنی سال گذشته ظرفیتها رو آنقدر بالا نمی بردند.

بی نام
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

با سلام تورو خدا ظرفیت ها رو کاهش ندید خواهش میکنم

مریم
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

لطفا اعلام کنین دقیقا کدوم رشته-محل ها حذف شده

نسل پشت کنکوری
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مدیریت دولتی، فقط یک واحد شده و ظرفیتش ۱۰ نفر شده.
برین تو سایت وزارت علوم رو بخوانید.

آزاده
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام
لطفا دقیقا بگین کدام قسمت سایت وزارت علوم باید بریم.
با تشکر

mehrdad
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

کدوم سایت؟ یعنی فقط ۱ واحد مدیریت دولتی پذیرش میکنه؟ لطفا اگه از صحت خبر اطلاع دارید با ذکر منبع و سایت اعلام کنید درغیراین صورت لطفا …. شید

مجتبی
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  mehrdad

قسمت اعلام ظرفیت مجاز دکتری سایت وزارت علوم

ساناز
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

اینم شانس ما.