تصویب رشته حقوق زن در اسلام در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس کارگروه مطالعات زنان شورای تحول علوم انسانی از افزایش ظرفیت دکتری و گرایش های رشته مطالعات زنان خبر داد.

محمد اسحاقی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته مطالعات زنان در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: هم اکنون دو گرایش در مقطع کارشناسی ارشد تحت عنوان گرایش “حقوق زن در اسلام” و  گرایش “زن و خانواده” اصلاح و بازنگری شده و آماده ابلاغ از سوی وزارت علوم است.

وی افزود: همچنین سرفصل دکتری گرایش “حقوق زن در اسلام” برای اولین بار تدوین شده و در شورای تحول علوم انسانی به تصویب رسیده است.

رئیس کارگروه مطالعات زنان شورای تحول علوم انسانی گفت: این سرفصل برای وزارت علوم نیز ارسال شده و در مرحله آماده سازی برای ابلاغ است.

رئیس کارگروه افزود: تا کنون دکتری گرایش “حقوق زن در اسلام” به صورت عمومی نبوده و فقط در دانشگاه تربیت مدرس به صورت موردی برگزار شده است برهمین اساس سرفصل های آن بازنگری اصلاح و تکمیل شد و بعد از ابلاغ وزارت علوم دانشگاه هایی که بخواهند مجری این دوره باشند باید مجوز اجرای آن را دریافت کنند.

وی افزود: همچنین سرفصل های دیگری نیز در دست بررسی و تصویب است که یکی از آنها گرایش زن و خانواده در مقطع دکتری است که قبلا نبوده و اکنون سرفصل های آن درحال تدوین است.

اسحاقی همچنین از افزایش ظرفیت دوره دکتری و گرایش های رشته مطالعات زنان و خانواده خبر داد و در خصوص برنامه های آینده این کارگروه افزود: رشته مطالعات خانواده در مقطع کارشناسی در حال بازنگری بوده و چند رشته هم در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دست بررسی کارگروه تخصصی مطالعات زنان و خانواده است.

وی افزود: رشته مطالعات خانواده سال 76 دایر شده بعد از آن، این رشته در مقاطع بالاتر تداوم نیافته است بنابراین در حال بررسی و ایجاد ارتباطات بین مقاطع دیگر هستیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فائزه
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ب٫ظ

رشته بسیار خوبی هست اما به شرط اینکه واقعبینانه دنبال بشه و توش غرض و جهت گیری نباشه. باید یادمون بیاریم که اسلام به زن حق داد اما زن ها گاهی خودشون این حق رو نخواستن!

موت احمر
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

بسیار عالی