سرپرست دانشگاه تهران: پذیرش دکتری از طریق آزمون اشتباه است.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه نحوه پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اشکال دارد، گفت: پذیرش استعدادهای برتر در تحصیلات تکمیلی دچار نقصان است.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران صبح امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر نوزدهمین دوره المپیاد دانشجویی اظهار داشت: در رابطه با پذیرش دانشجو در مقطع دکترا معتقد به سنجش براساس رزومه هستیم، نه آزمون سراسری.

وی افزود: در مورد کارشناسی ارشد نیز نباید درگیری دانشجو را در قالب یک آزمون چند ساعته کاهش دهیم، زیرا روش‌های بهتری برای سنجش وجود دارد، بنابراین باید با تنوع‌بخشی به پذیرش دانشجو دغدغه دانشجویان را کاهش دهیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

109 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهمو مهم مهم
بهمن ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

اره دیدم ارشد ازاد دکتری شریف
پره

yasi
بهمن ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

مرسی

مهم مهم مهم
بهمن ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سلام
اتفاقا بهترین راه ورود به دانشگاه ازمون هست میدونید چرا؟
چون ازمون نشون میده که کی درس خونده

چون همه در یک فرصت برابر قرار دارند

چون همه دانشگاه خوب نبودن که رزوومه خوب داشته باشند

چون امکانات همه دانشگاهها برابر نیست
چون استاد راهنمای همه افراد یه نفر نیست
چون ممکنه کسی در دوره تحصیل پدر یا مادرش یا خواهر برادرش فوت شده باشه و اسیب جدی و روانی بهش وارد شده باشه که تو نمره هاش موثر بوده و راهه جبرانش با ازمون حل میشه

و هر کی درسخونتر باشه از ازمون پاس میشه

رزومه برای کار هست نه برای درس

nina
بهمن ۱۴, ۱۳۹۳ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهم مهم مهم

هر کسی بیشتر خونده قبول میشه جمله اشتباهیه خیلی ها سه برابر افرادی که قبول شدت درس خوندن ولی متاسفانه قبول نشدت چون نحوه خوتدن اشتباه بود خیلب ها روی درس هایی تمرکز میکنن که ار شانس اونا اون سال اصلا سوالی ازش نمی یاد خیلیرها کتاب میخونن ولی تست نمیزنن موفق نمی شن چون تست تکنیک داره در حالی که کل کتابو ازش بپرسی کامل بلده خیلی ها سر جلسه لزمون بی دقتی میکنن خیلی ها افراد استرسی هستن و نمی تونن علمشون رو در چند ساعت تشون بدن قبولی کنکور نشون دهنده درس خون بودن بیشتر نیست خیلی ها می خونن اماوهنوز پشت کنکورن کنکور ما که منبع خاصی نداره کنکور نا بیشتر از اون که نشون دهنده لیاقت باشه بیشتر نشون دهنده شانس شرکت کنندس که چه منابعی خونده باشه که مهم بودن اینکه میگین انکانات دانشگاه و شرایط زندپی مهیا نیست خب همینا هم روی کنکور تاثیر گذاره کلا نمیشه کل اطلاعات یک فرد با با چند سوال محک زد

سیما
بهمن ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  nina

کاملا با شما موافقم.
من واقعا حاضرم مثل قدیم بشه و هر دانشگاهی برای خودش یه آزمون ورودی برگزار کنه و تشریحی باشه سوالات.
با این مدلی تست زدن توی رشته ای مثل حقوق که نحوه نگارش و استدلال حقوقی حرف اول رو میزنه، اصلا نمیشه سره رو از ناسره تشخیص داد.
از یه عده ای از کسانی که با چند ماه درس خوندن و کنکور دادن، اومدن توی ارشد نشستن کاملا میشه فهمید کنکور چقدر سوادشون رو محک زده!

فیزیک 94
بهمن ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ق٫ظ

سلام بچه ها. همگیتون خسته نباشید.
ی سوال دارم. من رشتم فیزیکه و تا امروز نخوندم. اگه از امروز روزی ۳ ساعت بخونم می تونم امید به قبولی داشته باشم؟ زبانم خوب نیست و فقط می خوام لغات ۵۰۴ و لغات ضروری تافل رو بخونم. به نظر شما می تونم مرحله اول رو با سربلندی بگذرونم؟

احسان
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۰ ب٫ظ

برای قبولی در آزمون دکتری،اگه به مدت سه ماه روزی حداکثر ۳ ساعت وقت بذارین،قطعا نتیجه ی عالی خواهید گرفت،پس این بهونه که ما وقت نداریم روزی ۱۰ ساعت درس بخونیم پذیرفته نیست.در ضمن اگر شما به اندازه روزی سه ساعت درس خوندن وقت ندارین،پس قطعا در دوره دکتری هم وقتی برای پژوهش نخواهید داشت.
این بهونه هم که ما داریم رو پایان نامه هامون کار میکنیم غیر قابل قبوله،چون میتونید به مدت سه ماه اون رو عقب یا جلو بیندازید. پس به جای اینکه دایم دنبال مقصر دانستن عوامل محیطی و خارجی باشیم،یه کم صادقانه به درون خودمون نگاه کنیم.

رشته مشاوره
بهمن ۱۳, ۱۳۹۳ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام،اقا إحسان بستکی به رشته هم داره،من ۳ماه دارم میخونم،الان إنکار هیجی بلد نیستم،کاش تابستون شروع کرده بودم،الآن نمیدونم تو مدت باقی مونده جیکار کنم?جی بخونم.:(

اشکان
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۲۶ ق٫ظ

البته به شرطی که افرادی که بعنوان مصاحبه کننده هستند صلاحیت داشته باشن و با غرض ورزی سعی در انتخاب افراد نداشته باشن که در سال گذشته به شخصه این موضوع رو دیدم که وجود داره.هیچ هماهنگ سازی حتی در یک دانشگاه و در یک رشته تحصیلی وجود نداره متاسفانه.

زینب
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۰:۳۷ ق٫ظ

ببینید کنکور به این شیوه که کاملا اشتباه هست ولی رفرنس به مقاله هم اشتباه است چون مقاله دادن درسته که زحمت و سختی داره ولی اون بخش اولش که تعریف موضوع خوب واستاد راهنماست در خیلی مواقع اصلا دست خودشخص نیست و کاملا شانسی است ضمنا حتی معدل در ارشد هم ملاک نیست چون تعداد درس ها بسیار کم است و یک بدشانسی در یک یا دو درس عمیقا روی نتیجه کلی اثر دارد من خودم در لیسانس رتبه اول بودم در ارشد هم ترم یک با اختلاف فاحش رتبه اول بودم ولی به دلیل همان بد انتخاب شدن موضوع با وجود اینکه من نهایت تلاشم رو کردم و از هیچی ده مقاله داخلی در اوردم ولی خب طبیعتا نمیتونستم مقاله خارجی بدهم چون موضوع جای کار نداشت برای دکترا هم اصلا حاضر نیستم وقتم رو تلف کنم بشینم کنکوری درس بخونم به نظرم در دکترای فنی فقط زبان و بیس ریاضی شخص باید سنجیده بشه و بقیه ملاک همان مصاحبه و رزومه علمی طرف هم درلیسانس و هم ارشد باشد مخصوصا تو رشته فنی چون ما دکتر تئوری نمیخواهیم حتی رزومه کاری شخص خیلی مهمتر از تعداد مقاله ها می باشد باید کاربردی فکر کنیم دکترایی که نتونه یه معضل از صنعت را رفع کنه به هیچ دردی نمیخوره یه مشت فرمول و معادله سخت به چه درد میخورههههههههه اگه نتونی بکارش ببری یا حتی صدتا مقاله آی اس آی بدی اگر یکیش تو مقیاس عملی استفاده نشه چه سودی داره؟

nina
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۵:۳۰ ب٫ظ

ورود باید اسون باشه تا هر کسی دنبال علاقش یره ولی خروج از دانشگاه باید سخت باشه تا افراد با سواد بشن فعلا ما بر عکس کار میکنیم

صادق
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۳:۵۴ ق٫ظ

در ایران ، گزینش باید طوری باشه که انسان در آن دخالت نکند . بهترین شیوه همین کنکور هستش .
مخالف بررسی رزومه نیستم اما این بررسی باید چارچوب یکسان و مشخص داشته باشه و دقیق انجام بشه نه این که هر کسی در هر دانشکاهی هر طور دوست داشت نمره مصاحبه بده .

علی
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

فکر نمیکنم کنکور فعلی که واقعا غیراستاندارده شیوه مناسی برای سنجش باشه چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا. فکر نمیکنم کشوری وجود داشته باشه که در مقطع دکتری کنکوری مثل ایران داشته یاشه.

صادق
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به هر حا کنکوری که الان برگزار میشه یه نکته مثبتی که داره شرایط یکسان برای افراد هستش .
از نظر علمی و شیوه برگزاری شاید نقاط ضعفی داشته باشه .

فرزاد
بهمن ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

سلام آقا
قربون آدم چیز فهم من سال قبل رتبم ۵ شده بود وتو گرایش ما ۱۱۰ نفر پذیرش روزانه داشت و چون محل تحصیل ارشد من دکتری نداشت علیرغم مصاحبه های خود ولی قبولم نکردن تو مصاحبه از صد بهم دادن زیر ده!!!!

مهدی
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۶:۳۵ ب٫ظ

اگه از طریق ازمون انتخاب صورت نگیرد مسلما هر کسی وارد دانشگاه خواهد شد به غیر از آزمون هیچ روشی نمی تواند خوب باشد

علی
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

اصلا این طور نیست نبود کنکور که به این معنی نیست که اصلا هیچ سیستمی برای گزینش وجود نداشته باشه. این کنکور نامناسب فعلی باید با یک سیستم مناسب تر جایگزین بشه

ناشناس
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

عزیزان توی ازمون تستی هیچ حق اعتراضی نیست ولی توی تشریحی خیلی حق ضایع میشه باید سوالات استاندارد باشن و از چند فیلتر رد بشن بعد بیان سر جلسه کنکور سوالات باید سخت متوسط و اسون باشن نه اینکه یه سال بسیار سخت یه سال اسون همه چی با قاعده باشه هیچ مشکلی پیش نمیاد

رضا
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام.به نظرم باید آزمون باشه اما نه تستی بلکه تشریحی .بدون مشخص بودن هویت فرد در آزمون.

yasi
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۶:۳۴ ب٫ظ

شماکسی رو نمشناسید ارشد ازاد باشه , دکتری دولتی ؟

مهدی
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  yasi

سلام من میشناسم این دوتا ربطی بهم نداره…اگر رزومتون قوی باشه…..

مهندس مکانیک خانم
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  yasi

بله.خانم محترم اصلا به این چیزا نیست با تلاش و توکل موفق میشوید.
حتی اگر هم تو آزاد دکتری بخونید با تلاش بالاخره موفق میشوید.
کار نشد نداره.
موفق باشید و برای من هم دعا کنید

yasi
بهمن ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

ازتون ممنونم آخه همه منو ترسوندن.مرسی

حسابدار
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ

در حیطه رشته خودم صحبت میکنم.اول بیان رزومه رو تعریف کنند بعد بر اساس رزومه دانشجو بگیرند.از پانصدهزار تا یک و دویست نرخ نوشتن و ترجمه و چاپ مقاله تو مجلات خارج از ایرانه( که اکثرا مجازی و تقلبی هستند و بعدا اسمشون تو بلک لیست میاد بیرون.چاپ تو مجلات داخلی هم که اگر همون اول مقاله رو رد نکنند بسیار زمان بره.).این یکی از راه هاست.این چطور میتونه معیار سنجش باشه؟مثلا یه دانشجوی ارشد که تازه فارغ التحصیل شده چند کار پژوهشی با کیفیت میتونه داشته باشه؟چند درصد پژوهش های داخل ایران نوآوری داره و تقلب از مدلهای قبلا کار شده دیگران نیست؟گفتنش خیلی راحت به نظر میاد.

قربانی
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام با این حرف ها دهان ما متقاضیان دکترا که تا ارشد ، هم درس خوندیدیم هم پایان نامه های سنگین همراه با ترجمه جدید ترین منابع روز کار کردیم شیرین نمیشه مگر به عمل قبولی این دانشجویان که دارای رزومه ی قوی هستند لااقل در انتخاب دکترا دانشجویه پژوهشگر و تحلیلگر و فعال با رزومه ش و پایان نامه ش شناخته میشه سره از ناسره با آزمون های ورودی عده ای که وقت دارند روزی ده ساعت مطالعه ی مرور دروس می کنند محک انتخاب دانشجو نیست انشالله که حرفها به عمل تبدیل بشه و ما هم مثل کشورهای پیشرفته در جذب دانشجو در مقطع دکترا صرفاً برای انتخاب انسانهای محقق و کارگشایه مشکلات در رشته های که هستند بشیم تا گره ها از کارها گشوده بشه نه اینکه مدرک در دست خوشحال از اینکه من هم به جمع دکترا پیوستم باشه

سعید
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  قربانی

بابا جون به قرآن اینقد نگین پایان نامه سنگین، به قول حسین وقتی هنوز درسای ارشد و کارشناسیتو بلد نباشی مطمئناً پایان نامتون هم باید پر از ایراد باشه.
مگه غیر از اینه که سوالات آزمون دکتری از کتابای مرجع رشته خودتون طرح میشه؟؟؟؟
پس ادعای تو خالی نکنین و برید خودتون قوی کنید
چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ تحقیقاتی

ناشناس
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام. اقا سعید. من الان دانشجوی دکتری هستم. خواستم به شما بگم که با یک ازمون سه ساعته نمیشه،اطلاعات یه نفر را سنجید. چون در ازمون خیلی موارد را باید در نظر گرفت. ممکنه یه نفر مشکلی داشته باشه،مثلا خدای نکرده یه بیماری براش پبش بیاد ونتونه خوب مطالعه کنه، به نظر شما ایشون حقشون نیست که دکتری قبول بشه؟در ضمن کار تحقیقاتی با بحث اموزشی کاملا متفاوته. حداقل ۷۰ درصد درسهایی که می گذرانیم در کار تحقیقاتی استفاده نمیشن.

زهره . ب
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  قربانی

با سلام
من با حرفهای قربانی موافقم ، چون ایشونو میشناسم و واقعا دارای،رزومه کاری عالی ای هستن و واقعا برای مقاله هاشون تلاش فراوانی کردن و پشتکار بالایی دارن.
و واقعا یک پژوهشگر ومحقق بی نظیری هستن امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشن
با آرزوی بهترینها برای شما.

حسین
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

اکثرا درسای لیسانس وارشدو بلد نیستن حتی در حد نرمال ولی هی می گن مصاحبه/پژوهش/و…./بابا جون اول برید درسای خودتونو بلد باشید بعد هی بگید مصاحبه مصاحبه/

علی
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

مشکل کنکور هم همینه، میاین فوق لیسانس با کنکور و لی لیسانس رو بلد نیستین، پس کنکور نتونسته درست سنجش به عمل بیاره. به علاوه در مقطع دکتری خیلی از معیارها برای ورود باید در نظر گرفته بشه که این روش فعلی اصلا نمیتونه این کار رو انجام بده.

مهندس مکانیک خانم
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

من حرفم بودن یا نبودن کنکور نیست؛هرکدوم مزایا و معایب دارن ولی
تست زدن زیاد ارتباطی به بلد بودن یا نبودن نداره بیشتر تکنیکه تست زنی و این که بدونین از چه مباحثی چه سوالاتی میاد شاید اگه شما فلان فرمول را حفظ نباشی حین تحقیق بری و پیداش کنی و کارت حل بشه اما تو کنکور چی؟حالا هرچه قدر هم اون مطلب رو فهمیده باشی.
مثلا تو رشته خود ما خیلی از سوالات رو اصلا نمیشه به صورت تستی مطرح کرد هرچه قدرم که اون مطلب مهم باشه.
البته میشه جای این نمرات دوره های قبلی رو ملاک قرار داد که تشریحی هم بوده اما با این چند گانگی تو آزمونهای دانشگاهی باز حق یک سری ضایع میشه.
فعلا شاید حداقل برای ارشد کنکور بهترین گزینه باشه اما در مورد دکتری نمیدونم کدوم بهتره!!

مهندس مکانیک خانم
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

و البته یه مورد هم هست این که به نظرم رشته به رشته باید فرق کنه مثلا این نظر من تو فنی بود اما علوم پایه و انسانی و … حتما باید متناسب با رشته باشه.

حسین
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

بهترین روش برگزاری ازمون تستی و کتبی است .در قالب همون ازمون کتبی می شود سوالات پژوهشی را مطرح کرد و…./متاسفانه مصاحبه های بعضا چند دقیقه ای و….. بی فایده است/

علی
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

آزمون کتبی غیر تستی و استاندارد شاید، اما وضعیت فعلی اصلا نمیتونه وضعیت دانشجو رو تعیین کنه.

ملیحه السادات
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۸ ق٫ظ

بنظرمن باید هم کنکور باشه هم رزومه.نمیشه که طرف با ۱۲ تامقاله میادجلو اونم در رشته علوم پایه نوشتن یک دونشم سخته.اصلا سرمصاحبه نمیپرسن هرکدوم از مقالات رو چطورکارکردی. رتبه ۱۰۰ هم داشته باشی با ۱۰ یا ۱۲تامقاله که هیچی با ۳تامقاله قبولی.باید کنکور درصدمصاحبه بیاد پایین.فقط همین…فقط رتبه باید تعیین کننده باشه.باید بفهمی چی بخونی…مقاله که همه میتونن بنویسن یا بخرن…

PHD93
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۳ ق٫ظ

با حرف دوستانی که می گن مصاحبه باید عادلانه باشه کاملا موافقم من امسال توی سه تا از مصاحبه هام دقیقا توی سه تا دانشگاه بچه های خود همون دانشگاه ها بعد مصاحبه بیرون اومدن و با خوشحالی گفتن که قبولن خدا شاهده که بعدا هم همونجا قبول شدند!الان هم سر کلاس ما دونفر بچه های خود دانشگاه با رزومه خیلی پایین حتی بدون داشتن یک مقاله هردو باهم یک گرایش که دانشگاه در اون قطب علمیه و فقط دو ظرفیت روزانه داره قبول شدن. اصلا نرم افزارهای کاربردی رشتمون رو هم نمیشناسن و نمرات کلاسی ترم قبلشان از همه پایینتره تا زمانیکه سیستم آموزش ما اینجوریه آزمون بهترین غرباله حداقل همون سی درصد هم خوبه

فرشاد
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

من خودم تمرکزم اصولا رو رزومه اس تا کنکور ولی بنطرم کنکور نباید حذف بشه اونایی که میگن کنکور حفظ کردنه مطمئن باشید تا زمانی که شما مطالب تخصصی رششتتون را یاد نداشته باشید چطور میخواید سر کلاس دکتری بشینید مثلا استاد داره از یه موضوع حرف میزنه و ارجاع میده به یه نظریه و وقتی که شما نمیدویند اون نظریه چی هست چطور میخواید مطلبی که استاد میگه رو درک کنید؟
یا مثلا چطور میخواید مقاله بدید وقتی با الفبای رششتتون آشنایی ندارید البت اونایی که تو مقاله کپی پییست می کنن بحثش جداست و خیلی کم به محتوای اون موضوع توجه میکنن.

کسری
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

این دوستان عزیزمون که رزومشون خوبه از چی نگرانن؟خوب شما که میگید صلاحیتتون بیشتر از بقیس پس تو آزمونم باید از بقیه بهتر باشید دیگه… تعجب میکنم از شما.از چی میترسید؟

امین
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کسری

دوست عزیر مشکل اینه که آزمون استاندارد نیست
مگه میشه با ۴۵ تا سوال که کلی غلط هم داره، کسانی رو که لایق تر هستند رو انتخاب کرد
ضمنا دوره دکتری متفاوت با دوره های قبلی هست،
روند پژوهش با آموزش خیلی فرق داره
کسانی برای دوره دکتری لایق تر هستند، که توانایی پژوهشی بالاتری دارند نه توان یادگیری و آموزش بالاتر
کسانی باید برای دکتری انتخاب بشند که قبلا حداقل یک مقاله خوب در یک نشریه متوسط به بالا منتشر کرده باشند تا توانایی پژوهشیشون به خوبی سنجیده شده باشه

PHD93
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  امین

آقا امین با نظرتان در مورد نوع سوالات ازمون مخالفم درسته شاید در بعضی رشته ها این وجود داره ولی انصافا سوالات آزمون در رشته ما خیلی سطحش بالابود و غیر از سختی آدمو به چالش می کشید و این مهم بود توی رشته ما بعضی درسها با نمودار و تصویر سوال داده میشه کنکور ۹۳ باور کنید طوری سوال دادن که حتی تصویر رو خودت ترسیم و تحلیل کنی تا به جواب برسی اگه کسی مطالعه عمقی و اشراف بالایی نداشت امکان نداشت سوالات رو درست بزنه امکان شانس رو برای برخی رد نمی کنم بالاخره هیچ چیز غیر از خدا مطلق و صد در صد نیست ولی عادلانه قضاوت کنیم بودند کسانی که همون یک ساعت اول جلسه گلایه کردند و بی حوصله با ورقه بازی کردند تا وقت تموم بشه خود من نوعی از این که اینقدر سوالات چالش برانگیز بودند سر ذوق اومده بودم نمیشه تعمیم بدیم که آزمون در همه رشته ها سطح بدی داشته. به امید موفقیت برای همه کسانی که در همه جنبه های کنکور زحمت می کشند چه آزمون و چه رزومه و مصاحبه

سعید
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

این بهترین کاره خوندن طوطی وار و آوردن رتبه خالی که فایده نداره به نظر من کسی لیاقت کسب عنوان دکترا هست که بتونه ایده بده و پیپر بنویسه، درستش هم همینه همه جای دنیا اینه، آدم باید بتونه خودش رو پرزنت کنه، و الا دکترا نخونه سنگین تره

دواطلب
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دقیقا همین طوره!
کنکوری که حفظیه!!!! و ملاک علم افراد رو با چهار تا تستی تعیین می کنند که هیچ تاثیری در شناخت درست افراد نداره. جالبه که اساتید هم از این مسئله ناراضی اند

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دواطلب

دقیقا همینطوره دانشجوی دکتری باید نوآوری داشته باشته و چیز جدیدی از خودش بده و مرز دانش رو گسترش بده. با حفظ کردن یک سری مطالب و اتکا به شانس که یه مرتبه کلی سوال از یه کتابی میاد که یک نفر به طور شانسی اونو خونده و دیگری با خوندن چندین کتاب دیگه و عدم مطالعه اون منبع رتبه بدتری رو کسب کرده که نمیشه درست غربالگری کرد.

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

ببینین این کنکور که الان هست اصلا چیز درست و علمی نیست و نمیتونه توانایی افراد رو درست بسنجه. خیلی از اساتید صاحب نظر و باسواد دانشگاههای خارجی رو هم که بیارین، در این مدت زمان و با این سوالات غیر کارشناسی نمیتونن رتبه خوبی بیارن. برای نمونه من با چند تا از اساتید خارجی که در ارتباط هستم، این سوالات رو بهشون نشون دادم و با هم بحث کردیم خیلی از موارد رو نمی دونستن و براشون خنده دار بود.

آرزو
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ب٫ظ

سلام
اگر مقاله نوشتن کاری نداره پس بجای توهین کردن به کسانی که در این زمینه واقعازحمت کشیدن شما هم بنویسید!!!!!!!

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

حق با شماست.
چاپ مقاله در نشریات معتبر بین المللی ضمن نیاز به داشتن دانش کافی در یک زمینه مشخص باید دارای نوآوری و کانتریبیوشن در علم هم باشه که این دو خصوصیت فقط به واسطه مطالعه چند کتاب که در آزمون مطرح میشن به دست نمیاد.

سهیلا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ب٫ظ

مقاله نوشتن در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی واقعا شاخ غول شکستنه.انسانی ها رو دیگه نمیدونم.

دواطلب
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

در خصوص انسانی بیشتر
بخصوص اگر بخوای نظریه یا نقدی داشته باشی
و نو آوری!
گرچه خیلی ها خوب نمی نویسن و چاپم می شه!

جمال
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۷:۳۳ ب٫ظ

با سلام با نظر سرپرست مخالفم. مگر میشود یک عده با داشتن چند مقاله و چاپ کتاب و بدون مطالعه و اشراف بر مطالب دانشجو دکترا شوند؟ همین شیوه مناسب است اول اشراف بر مطالب و دوم داشتن رزومه آموزشی و پژوهشی مناسب

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  جمال

صحبت شما زمانی درسته که آزمون درست اشراف افراد روی مطالب رو بسنجه که روش فعلی این خصوصیت رو نداره. ضمنا چاپ مقاله در نشریات معتبر و با کیفیت بین المللی خودش نشون دهنده اشراف نویسندگان بر موضوعات مورد مطالعشونه و عمق دانششون در این زمینه رو نشون می ده.

J
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۷:۱۳ ب٫ظ

کنکور می تونه شامل مراحل زیر باشه
۱- تستی برای کم شدن تعداد افراد
۲- مرحله آزمون زبان
۳- مرحله آزمون تشریحی

آیهان
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۷:۱۱ ب٫ظ

تمام اونایی که امتحان میگیرن و بر اساس نتایج تصمیم میگیرن باید یک دوره آزمون سازی رو ببینند، (دوستان آموزش زبانی میدونن چی میگم). چون آزمون الکی نیست که چند نفر بیان بشینن چند تا سوال مطرح کنن تمام. باید تمام عواقب آزمون رو در نظر بگیرن. در ضمن آزمون خودش بخشی از سنجش دانشجوس. نمیشه سنجش رو فقط بر اساس قسمتی از فعالیت فرد انجام داد. یه نفر که چند تا مقاله (حتی اگر مقاله قابل قبول باشه) بده، اون فقط تو یه زمینه وارد تره. در حالی که آزمون تمام زمینه ها رو پوشش میده، زمینه هایی که حد اقل دانش تو اونها برای یک رشته باید ثابت بشه. همین سیستم آزمون و بعد مصاحبه بر اساس رزومه خیلی بهترهستش.

الیس
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۷:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  آیهان

دوست عزیز هم رشته ای لاااااااااایک

آیهان
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  الیس

بالاخره یک نفر هم رشته ای پیدا شد. آماده اید؟

nina
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۴۰ ب٫ظ

دوست من پارسال ده تا کتاب بیشتر خوند از شهریور تا اسفند ولی تست کار نکرده بود رتبش در یکی از رشته های کشاورزی خودمون ۱۷۷شد حتی روزانه هم قبول نشد بعد امسال ففط کتاب تست خوند فقط دو هفته اخررتبش شد ۲ به جون خودم راست. میگم
حالا این استعداد برتری میشه گفت یا اینکه کنکور ما یه روشی داره که باید همون جوری بخونی نه نشون دهنده استعداد برتریه نه …

J
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  nina

اگه پارسال ده تا کتاب بیشتر خوند ؛ حاصلش این بوده که تونسته کتاب تست روهم از عهده اش بربیاد ! آیا اگه به مفاهیم مسلط نبود و به فرض پارسال اصلاً نمیخوند بازهم براش تست کافی بود !
به نظر می رسد ایشون به دو سال زمان برای قبولی نیاز داشته …. البته حامی تست یاتشریح نیستم و تصمیم گیرنده هم نیستیم . اما در حال حاظر فقط این آزمونه که با عدد ورقم بیان میکنه در چه مرحله ای هستیم وگرنه مصاحبه به هر نحو باشد ؛کمیتی نیست وتفسیری است وقابل پیگیری هم نیست . انسانهایی ما را مورد تفسیر قرار می دهند حال چه درست باشد چه غلط .. همین آزمون رو دانشگاه تشریحی بگیره بهتر از این نوع مصاحبس !

بهرام
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۰۸ ب٫ظ

خیلی ها الان ممکنه بگن تو اروپا وامریکا این جوره و…. . دوستان عزیز ما تو سیستم اموزشی ایران که اکثرا بلد نیستن یه مقاله بنویسن اموزش دیدیم نه تو سیستم او ن جا. دوما خودتون هم می دونید که چقدر احتمال داره که در مصاحبه خدایی نکرده حق خیلی ها حتی همون دوست المپیادی ضایع بشه . سیستم اروپایی و… را مقایسه نادرست نکنید . این جا مقالات و… می نویسن ومی فروشن/ پایان نامه می نویسن و…. /حتی موضوع کقاله نویسی و… یه مدت پیش از خود صدا وسیما هم پخش شد. فعلا فقط به نظر کنکور می تونه تاثیر گذار باشه

بهرام
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۰۳ ب٫ظ

یک سوال از اقای نیلی ابادی ؟ایا همه شرکت کنندگان در ازمون المپیادی هستند وبقیه حق ورود ندارن. با این شیوه که حضرت عالی می فرایید ما کلی المپیادی داریم. پس بقیه شرکت کنندگان مدارک دانشگاهی خود را ببوسن بزارن کنار/

بهرام
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ

شما دوست عزیزی که دانشگاه ازاد یا پیام نور می خونی می دونی به اتمال ۹۰ درصد با ز حتی با رزومه فوق قوی رد می شی .اینو من نمی گم .

behzad
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

سلام. آقای بهرام خیلی خیلی حرفتون رو با اغراق گفتید.اصلا اینجور نیست.اگه بیشتر جستجو کنید میبینید که خیلی از فارغ التحصیلان پیام نور و دانشگاه آزاد در بهنرین دانشگاههای دولتی دارن در مقطع دکترا درس میخونن.

دانشجو جزا
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام

اگه اینطوره پس یه باره بگن ما پیام نوریا درسو کتاب رو بزاریم کنار دیگه!

بهرام
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

ببینید خیلی ها تو همین صفحه هم هست می گن که با کلی مقاله و… رد شدن و دیگری بدون مقاله و…. قبول شد می دونید چرا ؟قبلش گفتم اکثرا تمایل رو دانشجوی خودی هست والبته این ایراد بزرگی هم نیست اما عدالت ایجاب می کنه برای نفرات برتر مثلا یک تا ۳ ازمون کتبی امتیاز در نظر بگیرن حتی اگر ازمون کتبی هم باشه وتستی باز اکثرا می دونید اوردن رتبه تک رقمی کار سختیه تو هر مقطعی. پس بعضیا نا به جا نگن یه دور خوندن و… قبول شدن . انصافا این دور از عدالته/

ناشناس
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام

آقای عزیز.این حرف شما اصلا درست نیست. من خودم در دانشگاهی غیر از دانشگاه ارشدم قبول شدم.

بهارک
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۴۷ ب٫ظ

این حرفا چیه؟ خیلیا مثلا استعداد درخشانن و بدون کنکور وارد دوره ارشد شدن فقط چون طوطی وار حفظ کردن
مقاله نوشتن هم که کاری نداره.
همچین میگید مقاله انگار شاخ غول میشکنن
کسی که استعداد برتره نمره آوردن تو کنکور براش کاری نداره

بهرام
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهارک

شما با من وافقید یا مخالف . لطفا نگید مقاله نوشتن کاری نداره. منظور چه مقاله ای هست؟بنده موافق حذف کنکور دکتری نیستم ومعتقدم تو شرایط فعلی فقط کنکور تاثیر داره و حذف کنکور یعنی حذف رقابت و از طرفی دانشگاه ازاد را هم در نظر بگیرید که بالاخره وزن مصاحبه ۲۵ درصده نه ۱۰۰ درصد. اصلا دادن وزن ۱۰۰ درصدی به مصاحبه کار اشتباهیه /

پرهام
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهارک

بله شما راست میگید. مقاله ی پولی نوشتن و تو ژورنال های بی هویت چاپ کردن از نقاشی یک گربه رو کشیدین هم آسونتره. ولی اگر میتوانیم در جاهای مقاله بدیم و مقاله هایی بدیم که مرزهای علم رو گسترش بده و کلی ارجاع بخوره. برای مثال, از این همه مقاله نویس در علوم پایه, شما چند نفر ایرانی رو میشناسین که در nature مقاله چاپ کرده باشن؟ و یا در علوم انسانی در مجله های Oxford و یا Cambridge و یا برخی ژورنال های معتبر در Elsevier? بسیار بسیار انگشت شمار هستن. شما که میگین مقاله نوشتن کاری نداره,اگر واقعا تواناییش رو دارین چنین مقالاتی بنویسین. وگرنه نوشتنه مقاله های پولی بسیار بسیار کار آسونیه و از نظر من نه تنها نباید امتیازی داشته باشن بلکه باید به شدت تو جلسه های مصاحبه ها باهاشون برخورد بشه.

بهرام
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۳۶ ب٫ظ

خود افرادی که هی می گن فقط مصاحبه مگه همین بحث بورسیه های غیر قانونی را ندیدن که طرف با معدل خیلی پایین و… رفته بود دکتری بهترین جاها/ پس احساسی نباشید لطفا.اقای دکتر نیلی ابادی هم نظرشو گفته

سارا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۳۳ ب٫ظ

بابا اگه کنکور استاندارد نیست پس چطور بعضیا نفر اول و… می شن.دیگه از مصاحبه که بهتره که معلوم نیست مقالات بعضی ها (نه همه) از کجا اومده /

سارا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

بابا یه راه بهتر هم هست ۳ نفر اول تو هر رشته را بر اساس ازمون کتبی وبدون مصاحبه بردارن. بقیه رو بر اساس رتبه ورزومه وردارن. ولی بنده در کل ۵۰ ۵۰ را بهتر می دونم . همون کسایی که می گن مصاحبه فقط خودشون بیشتر ضربه می بینن چون می رن مصاحبه ودر کمال ناباوری می بینن رد شدن. زیاد تحت تاثیر حرفا نباشید

امین
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

یعنی سه نفر اول که تونستن ۴۵ تا سوال غیر استاندارد سطحی که کلی توش غلط هست رو جواب بدن، نابغه هستن و بقیه هیچ؟!!؟

سارا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  امین

نگفتم هیچ /گفتم بر اساس رتبه ورزومه بقیه رو بگیرن

meysam
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۲۶ ب٫ظ

حرف حساب یعنی همین …

nina
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۴:۰۹ ب٫ظ

به نظر من کنکور ما اصلا استاندارد نیست که حالا بخواد ملاک گزینش افراد هم باشه اصلا خوندن برای کنکور حتی یه روش خاص خودشو داره فکر نکنید کسایی که پشت کنکور موندن یعنی کتاب و درس نخوندن خیلی ها شاید ده برابر قبولی های کنکور خونده باشن ولی روش خوندنشون برای کنکور نبوده و روش رو درست انتخاب تکردن پس نمیشه گفت کسی که قبول میشه از بقیه برتره واقعا کنکور برای مقاطع دکتری غیر اصولیه و واقعا اگه نباشه خیلی خیلی گزینش مناسب تر خواهد شد

حمیدرضا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ب٫ظ

به صورت کلی حرف قشنگیه، ولی حتی از طریق رزومه اونم با معیار تعدد مقالات!!!!نمیشه انتخاب خوبی داشت. مثلا از یک جوانی که هنوز دانشجوی کارشناسی ارشده و یا تازه فارغ التحصیل شده نمیشه انتظار حداکثر بیش از ۲ مقاله ISI داشت،در حالی که یهو یکی با چندین مقاله با سنی بالاتر میاد و راحت وارد میشه،مگر اینکه برای سن هم یک ضریب سنگین قائل شد.
حالت بعدی تفاوت دانشگاه هاست،مثلا کسی که تو دانشگاه اصلا طریقه تحقیق و مقاله نوشتن رو آموزش ندیده و ازش خواسته هم نشده،شما نمیتونی انتظار مقاله های متعدد داشته باشی.اول باید زیرساخت های آموزشی درست بشه، و بعد دم از همچین روش هایی برای جذب دانشجو زد.
و در آخر،معیار تعداد مقاله کاملا غلط و غیر اصولیه، و باید به کیفیت مقاله توجه داشت!!!!!

باران
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمیدرضا

این که گفتی کیفیت واقعا قبول دارم ولی کی تعیین میکنه کیفیت رو ؟؟؟؟ این هم مهمه

هاله
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۳:۱۶ ب٫ظ

با ۴ تا مقاله برای دکترا شبانه قبول شدم و دوستان بدون مقاله دارند در روزانه تحصیل می کنند…. کنکور یک اشتباهه بزرگ در سیستم آموزشی هستش

میثم
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۴۵ ب٫ظ

باید حرفش رو با طلا نوشت

امین
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۹ ب٫ظ

ای کاش عملی بشه
آزمون دکتری واقعا آزمون اشتباهی است
خیلی از دانشجو های با استعداد و توانمند که چندین سال زحمت انتشار چاپ مقالات در معتبرترین و دشوارتین نشریات رو کشیدن، پشت در موندن

s
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۱۷ ب٫ظ

المپیادی ها حقشون دکتراست چون از آزمون سختی گذشتن اما بقیه چی مگه رزومه جور کردن می تونه ملاک سنجش افراد بشه

s
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۱۰ ب٫ظ

چرا باید فردی که استعداد درخشانی دارد از آزمون بترسد؟

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  s

ببینید بحث ترس از آمون نیست. آزمون فعلی (چه کارشناسی، چه ارشد و چه دکتری) واقعا مشکل داره و افراد رو درست غربال نمیکنه. من چندین نمونه المپیادی که واقعا حقشون اینه که مدارج عالی رو طی کنن سراغ دارم که نتونستن در کنکور موفق باشن.

s
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تا انجا که من اطلاع دارم, المپادی ها امتیازات ویژه ای جهت ورود به مقاطع بالاتر را دارند.
المپیادیها علاوه براینکه حق تحصیل داخل کشور در مقطع بالاتر و دانشگاه دلخواه رو دارن ,اگه بخواهند به آسانی بورس خارج از کشور میشن .
سخن از المپیادیها نیست . مسئله این است که چه آزمون وچه مصاحبه باید سنجشگر توانایی فرد باشد. متاسفانه معیارهای انتخاب شده ؛ سلیقه ای است و نیاز به بازنگری و هم اندیشی بیشتری دارد!

علی
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  s

بله میتونن از مزایا استفاده کنن اما کنکور هم میتونن بدن

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۸ ب٫ظ

با نظر سرپرست دانشگاه تهران موافقم

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۷ ب٫ظ

حرف درستی زده الان هرکس بیکار تر میشینه می خونه قبول میشه

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم

باران
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا کی گفته هر کی بیکاره درس میخونه خیلی از ماها با کلی مشکلات به همین جا رسیدیم اگه کسی واقعا جنم داره باید هم رزومه داشته باشه هم اطلاعات علمی پس کتابا رو برا کی مینویسن نباید کسی که میره متخصص در یک رشته بشه اطلاعات کافی در اون رشته داشته باشه که بتونه تحقیق کنه ؟ اتفقا اول باید علمشو داشته باشی تا بتونی محقق خوبی باشی این ضمن یادآوری بود

همراه
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

لطفا سعی کنید در نظرات خود با بیکارتر نامیدن کسانی که علی رغم مشغله فراخوان موفق به قبولی در آزمون دکتری شده اند به دیگران توهین ننموده و عدم موفقیت برخی دیگر را توجیه نفرمائید.

بهارک
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بعد اون آدم پر مشغله که وقت خوندن کتابای درسیش رو نداره وقت داشته مقاله بنویسه کتاب تالیف کنه؟!!!!!!!!!

.......
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ما که هرچی بگیم فایده نداره
اونا کار خودشونو میکنن..

هوا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

سلام
اگه همه چیز براساس آزمون هست پس باید آزمون دکتری سراسری مثل آزمون دکتری آزاد متمرکز باشه تا همه چیز طبق قانون و مقررات پیش بره، سرپرست محترم دانشگاه تهران!

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  هوا

حرف ایشون اینه که بر اساس آزمون نباشه، منظورتون رو متوجه نشدم.

علیرضا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

بهترین نحوه ی پذیرش دکترا دریافت رزومه و بررسی آن است
مخصوصا برای رشته های فنی و مهندسی
مگه دانشگاه مکتب خونه است که هر کی هر چی حفظ کنه باید بره مقطع بالاتر
طرف تا حالا تو عمرش یه کار علمی نکرده بعد میاد ۲ سال جهارتا کتاب رو حفظ میکنه میگه من نخبه ام
تا زمانی که این طوری تحصیلات تکمیلی بگیرند وضع علمی کشور هم نابسامان خواهد بود
وسلام…

م
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

یه مثال ساده اینکه دوست خودم دوتا کتاب منبع رو ترجمه کرده و چاپ کرده ولی تو آزمون درس زبان رو منفی زده!!!به نظر شما کسی که اون کتابارو ترجمه کرده خودش آزمون زبان رو باید منفی بزنه؟ولی من که بالای شصت زدم زبان آزمون رو قبول نشدم چون کتاب ترجمه نکردم.یعنی پول ندادم واسم ترجمه کنن و چاپ کنن.الان ایشون داره دکتر میشه من میخوام بازم کنکور بدم

فرشاد
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  م

زبان دکتری عمومیه ولی کتابی که داره ترجمه میکنه تخصصیه رشتشه

م
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

آخه مگه میشه دوست من قواعد بلد نباشه بعد عمومی هم بلد نباشه کتاب ترجمه کنه واقعا ساده انگارانه نگاه نکنید

شادی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

رزومه شده مقاله هایی که پول داشته باشی میدی برات مینویسن چاپ هم میکنن. پول داشته باشی هر هفته همایش شرکت میکنی پول داشته باشی پایان نامتو میدی برات مینویسن. دانشگاه تهران که سهله بورس بهترین دانشگاه خارج کشور میشی اونم با معدل سیزده…

علیرضا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

دوست عزیز
اگر اساتید محترم مصاحبه کننده استاد هستند می فهمند طرف مقاله رو پولی داده یا خودش زحمت کشیده
بعد یک چیز ساده هیچ کدوم از ژورنالهای معنتبر IEEE ٍElsevier یا Springer مقاله های بی کیفیت را چاپ نمی کنند و حد اقل ۱ سال زمان داوریشون طول می کشه

علی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

همینطوره

ناشناس
بهمن ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

دوست عزیز. یه مقاله فقط زمانی میتونه در ژورنال معتبر چاپ بشه که ایده نو داشته باشه وگرنه روند چاپ مقاله خیلی طول میکشه.

م
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

آخه اینطوری که نمیشه !!!
به نظر من فقط آزمون استاندارد مشخص میکنه کی از همه لیاقت داره

بهارک
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  م

بله دقیقا
کسی که نمیتونه آزمون قبول شه، استعداد درخشان نیست
خیلیا بودن که حتی تو کنکور مجاز نشدن ولی با این حرفا وارد دوره های بالاتر شدن درحالیکه اصول اولیه رشته شون هم بلد نبودن یعنی یادشون رفته بوده چون فقط تا موقع امتحان بلد بودن!

phd
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

بله تا دست اساتید برای پذیرش افراد مورد نظر باز باشد و فقط کسانی را که دوست دارند پذیرش کنند!

ماری
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  phd

دقیقا همینو خواستم بگم
ازمون معیار خوبیه چون نشون میده کی واسه ادامه تحصیل انرژی میزاره و تلاش میکنه
اما مصاحبه چی؟!
اصلا بنظرم مصاحبه رو نباید خود دانشگاهها برگزار کنن اینطوری در حق خیلی ها ظلم میشه

بچه ها یه سوال؟ ایا دانشگاه ازاد هم فرصت مطالعاتی داره؟

فرشاد
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

آزمونم داده باشی بازم باید از جلسه مصاحبه عبور کنی پس خیلی فرقی نمیکنه

مجتبی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

فقط دانشگاه های دولتی فرصت مطالعاتی دارند دانشگاه ازاد شهریه میگره پس نمیاد دوباره هزینه کنه برای فرصت مطالعاتی

منتظر یک رتبه خوب
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

جانا سخن از زبان ما می گویی

88
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

لایک

احسان
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

واقعا باید همینطور باشد، ای کاش عملی بشه.