برگزاری بیش از دو نوبت آزمون دکتری در سال آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری بیش از دو نوبت آزمون جهت پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم در برنامه تلویزیونی مناظره با موضوع بررسی “نقش کنکور در نظام آموزشی”، تاکید کرد: در مورد بحث تعدد آزمون‌ها و اعتباربخشی به آن‌ها باید گفت این فرایند از مقطع دکتری آغاز خواهد شد زیرا گره کار در آزمون دکترا است. البته این امر را به صورت نیمه آزمایشی در پردیس‌ها انجام داده‌ایم اما آزمون در مقطع دکترا در سال آینده بیش از دو بار برگزار خواهد شد.

ابراهیم خدایی با تأکید بر این که سازمان سنجش، آموزش را براساس اصول طراحی می‌کند، اظهار کرد: این سازمان در تمام مقاطع از همکاران آموزش و پرورشی و اساتید دانشگاه‌ها بهره می‌برد. در کل دنیا دو آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمون استعداد تحصیلی برگزار می‌شود، اما در ایران ورودی‌ها به دانشگاه فقط با آزمون پیشرفت تحصیلی سنجیده می‌شوند. البته در دوره دکترا آزمون استعداد تحصیلی کماکان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

89 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shina
تیر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام بی زحمت یکی بگه امسال کنکور دکتری(مهندسی و علوم پایه) چطوری شده آبان امتحان هست یا نه یا مثل هر سال اسفند؟

فاطمه
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۵ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام بر دوستان عزیزم میشه بیزحمت یکی برام توضیح بده اعتبار دوساله ازمون دکترا به چی میگن؟ایا منظورشون اعتبار مجاز شدن هستش ؟که چندبار. بشه باهاش انتخاب رشته کرد تو دوره های مختلف؟بازم ممنونم

فاطمه
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۵ ۴:۲۱ ب٫ظ

سلام بر دوستان عزیزم میشه بیزحمت یکی برام توضیح بده اعتبار دوساله ازمون دکترا به چی میگن؟ایا منظورشون اعتبار مجاز شدت هستش ؟که چندبار. بشه باهاش انتخاب رشته کرد تو دوره های مختلف؟بازم ممنونم

مریم
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ

سلام دوستان
از دوستان حسابداری کس اینجا حضور داره؟ می تونه بگه برای دروس پایه باید چی بخونیم؟

سپیده
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام
بابا یکی در راه رضای خدا بگه امسال باید چکار کنیم؟!!!!!!!!!!!!
کی میدونه؟ کی فهمیده؟! مهر ماه یعنی ازمون برگزار میشه؟!!
اگر نه، امسال هم مثل سالای گذشته برگزار میشه؟!!
شب میخوابی صبح بیدار میشی میبینی همه چیز بهم ریخته

mahsa
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

دو تا خبر مختلف …!!!
حذف کنکور؟!
برگزاری آزمون دوبار در سال؟!
بلاخره بر اساس کدوم برنامه ریزی کنیم…
هر روز خبرهای مختلف؟ برگزاری آزمون متمرکز اشتباه بزرگی بود، دروس کارشناسی و ارشد معبار مناسبی نبود، اینطور کسایی که صرفا یک سری تست رو درست جواب دادند و هیچ کار پژوهشی انجام ندادند راحت پذیرفته می شدند.

جواد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa

این طوری که شما می گی نیست. بسیاری از این سوابق پژوهشی ساختگی و بی کیفیت است و بعضی ها همینطوری با پول و رابطه واسه خودشون سابقه پژوهشی درست کردند، بنابراین این ملاک نمی تونه ملاک مطمئنی برای پذیرش باشه.

اصغر
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ق٫ظ

سلام دوستان اگر کسی از رشته زبان اطلاع داره جزیات زحمت بکشد بگوید چرا که سال گذشته ما درس زبان انگلیسی نداشتیم آیا منظور زبان زبان عربی است برای داوطلبان رشته عربی یا خیر؟ بعد به نظر من تفاوتی با پارسال نکرده ؟ منظور از دروس پایه و تخصصی چی هست؟؟؟؟؟ تکلیف ما معلوم نیست

سهیل
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام
دوستان مطمئناً چیزی که در همه جای دنیا برگزار میشود، کاملاً روش فکر شده و همه جوانب در نظر گرفته شده. اینکه هر دانشگاهی برای خودش و توسط اساتیدش تولید علم کنه و استاد خودش انتحاب کنه چیزی هستش که همه جای دنیا داره انجام میشه. اشتباهی که در چند سال اخیر انجام شد باعث میشد در مواردی استادی با دانشجویی که کنه که کمترین تناسب رو در زمینه های علمی داشته باشند و موفقیت تولید علم در سطح دکتری در کشور پایین میاد. برای همین همون کاری رو کردند که باید میکردند و عیناً تمامی نقاط دنیا شما رزومه خودت رو با اساتید مطرح میکنید و اگر تونستید متقاعدشون کنید که زمینه کاری مشترک دارید و کارهای علمی خودتون رو در قالب مقالات بین المللی نشونشون دادید با هم کار رو برای یک دوره ۳ و نیم یا ۴ ساله شروع میکنید. اینکه بیایید آزمون ریاضی بگیرید و دروس در حد لیسانس رو برای استعداد سنجی دکتری، بعد کسانی ورود کنند که اصلاً طرف نمیدونه کار علمی چی بوده و صرفاً با زدن درصد در درس ریاضی که شاید به هیچ وجه در تز دکتری به کارش نیاد به این مفهوم ، فقط مشکلات زیاد میشه. کارکاملاً صحیح بوده.

دریا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۰:۳۶ ق٫ظ

سلام مسئول محترم سازمان سنجش این تغییر دکترا یعنی چی..با این کارتون بچهای که توشهرهای کوچیکن وامکانات ندارن حق اونارو ضایع میکنید اینطور هر استادی دلش بخاد دانشجو خودش رو برمیداره بقیه چی…همین الان هم اساتیددانشگاهای هستن که قبل ازمصاحبه دانشجوخودشون رو ازقبل انتخاب کردن…این اختیار رو دادین دست دانشگاه واساتید .خدا خیرتون بده دانشگاهاتوش آشنا بازی هس بیاید همون کنکور رو بزارید عادلانست زیر نظر خودتون باشه ومدارک ورزمه هر داوطلب روخودتون بررسی کنید توروخدا درحق ما اینکارو نکنید

فرناز
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

کجای دنیارو دیدید یه آزمون با این اهمیت هر سال اینقد تغییر داشته باشه. یه بار زبان نمره منفی نداره. یه بار تعداد سوالاتش نصف میشه. یه بار… متاسفانه در این چندسال که آزمون دکتری داره به صورت متمرکز برگزار میشه حداقل تو رشته خودم کسایی پذیرفته شدن که فقط زبان و استعداد رو بالا زدن. اکثرا هم از رشته های فنی به علوم انسانی تغییر رشته دادن. انگار دروس تخصصی اصلا محلی از اعراب نداره. حالا هم باز فرق خاصی نکرده. یک سری در اولویتن. به نظرم آدم بی خیال دکتری بشه بهتره. حداقل اعصابش آرومتره..

روح اله
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

سلام اخبارساعت ۲۲امشب اعلام کردامسال آزمون دکتری برگزارنمیشه تاچه حدصحت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سیمین
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ

سلام
من هم مثل مهدی و یحیی هیچ آیین نامه ای پیدا نکردم. اگر کسی پیدا کرده لطفا راهنمایی کنه.
سپاسگزارم

مهدی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

سلام کسی آیین نامه دو مرحله ای شدن آزمون دکتری را دیده؟؟؟ اگه دیدید آدرس لطفا

یحیی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام
کسی لینک ایین نامه رو پیدا نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چی تو سایت مزارت علوم سرچ میکنم چیزی پیدا نمیکنم!!!!
اگه آیین نامه ای داره لطفا منتشر کنید.
این تفسیر ها که دلیل و مستند نمیشن!!!

سما
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان
این طرح حتما امسال اجرا میشه؟ چرا در موردش اطلاع رسانی بیشتری انجام نمیشه که تاریخ و … رو بدونیم؟

مریم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ب٫ظ

به نظر من عالیه. فقط ظرفیتا رو بالا نبرن.حالا ما هم قبول شیم چی میشه…

عماد حسینی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم این به معنی قبول شدن شما نیست بلکه با داده اختیارات بیشتر به دانشگاهها باز مثل سابق نورچشمی ها قبول می شوند

سوال-کمک کنید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ

خواهش میکنم یکی جواب دقیق بده چون من این آزمون خراب کردم و رتبم شده ۳۵۰
خیلی حالم بده. خدا کنه یه فرصت جبران پیدا کنم
شنیدن خبر اجرای دو بار آزمون دکتری یه کم آرومم کرده. اما نمیدونم اصلا صحت داره یا در حد یک خبر هست!
ازتون خواهش میکنم کسی اطلاعی داره؟

مریم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ

این مطلب واقعیت داره که دو بار برگزار می شه؟ دوستان عزیز

م. آموزش عالی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

آزمون اول عمومیه: زبان عمومی و تخصصی و استعداد و ۱ الی ۳ تا از دروس تخصصی. آزمون ها آذرماه و فروردین برگزار میشه

م. آموزش عالی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

دوستان سلام خودتونو اذیت نکنین برید تو ساین وزارت علوم آیین نامه دو مرحله ای شدن آزمون دکتری رو دانلود کنید خیلی دقیق همه چیز رو توضیح داده و گفته دو مرحاله ای یعنی چه و موادامتحانی و تاریخ آزمون ها رو اعلام کردند.

امیر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ

دوست عزیز
من این آیین نامه را پیدا نکردم. میشه بی زحمت لینکش بزارید؟
من این آزمون خراب کردم و رتبم شده ۳۵۰
خیلی حالم بده. ولی شنیدن خبر اجرای دو بار آزمون دکتری یه کم آرومم کرده.
اما نمیدونم اصلا صحت داره یا در حد یک خبر هست!

مجتبی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ب٫ظ

سلام
میشه لینک دانلودآیین نامه رو بذارین
ممنون

مهندسی شیمی
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۱ ب٫ظ

سلام اگه ممکنه محبت کنین لینک آیین نامه رو بذارین

کشاورزی سازه های ابی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ

دیگه خسته شدم ۵ساله که دارم امتحان دکترا میدم امسال هم با اختلاف ۳ نفر قبول نشدم میخوام کل جزوه ها و کتابامو اتیش بزنمممممم

نیک
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

خدا قوت

نرگس
فروردین ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

با سلام منظور ازچند بار برگزاری آزمون چیه ؟ یعنی آزمون عمومی از تخصصی جدا میشه ؟ یا …لطفا راهنمایی کنید.

شکوه
فروردین ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

یعنی بجای یکبار دوبار یا چند بار در سال آزمون میگیرن. چون وقتی یکبار در ساله اتلاف وقت زیاده، یکسال بلاتکلیفی

شکوه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ

نتایج کی اعلام میشه؟ چرا خبری نیست؟
زودتر بگن قبول نشدیم بریم دنبال زندگیمون بابا….

محمد
اسفند ۱۰, ۱۳۹۳ ۴:۲۶ ب٫ظ

با سلام ازمون دکترا با این تغییرات یعنی دو بار در سال برگزار میشه؟ ازمون زبان با ازمون تخصصی باهم هستند؟

نیکوان
اسفند ۸, ۱۳۹۳ ۱:۰۴ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما
قبل از هرچیز بابت تمامی زحماتی که میکشید بسیار تا بسیار سپاسگزارم و از خداوند متعال آرزوی بهترین‌ها رو برای شما دارم…خواستم خواهش کنم اگر امکانش باشه سوالات دکتری ۹۰ و ۹۲ رشته اصلاح نباتات (ژنتیک مولکولی و مهندسی ژنتیک)و سوالات دکتری ۹۰ رشته اصلاح نباتات (ژنتیک بیومتری) به همراه کلید(جواب‌) آزمون‌های دکتری دوره۹۰ تا ۹۲ در رشته‌های مذکور(بیومتری و مولکولی) رو به آدرس ایمیل درج شده ارسال فرمایید… بسیار ممنون و متشکرم…

سارا
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۹:۰۵ ب٫ظ

من تصور میکنم با توجه به زمزمه هایی که مبنی بر واگذاری آزمون به دانشگاهها دارن احتمالا قصدشون اینه یک عده رو از طریق کنکور و آزمون تحصیلی و یه عده رو از طریق پیشرفت تحصیلی و رزومه گزینش کنن. قصدشون همینه.. اینجوری اونایی که به مصاحبه صد درصد و واگذاری آزمون به دانشگاهها اعتراض دارن رو از طریق کنکور بگیرن کنکور سراسری منظوره

ستاره
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۷:۱۷ ب٫ظ

سلام

من متوجه نشدم

یعنی قبل از اسفند ۹۴ یک آزمون دیگه برگزار میشه

در ضمن دوست عزیز اول امتحان تخصصی باید برگزار بشه و در صورت قبولی آزمون زبان برگزار بشه

حافظ
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۲:۱۳ ب٫ظ

لطفا بیشتر توضیح بدید

مینا
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ق٫ظ

سلام دوستان بنظر من باید اول آزمون زبان رو به طور جداگانه بگیرند و نمره اش رو ذخیره کنن مثلا آزمون زبان رو بگیرن و بگن این نمره تا دو سال اعتبار داره و هر کس نمره زبان رو داشت حق شرکت در دروس تخصصی و استعداد رو داشته باشه. باور کنید تو رشته من با تحقیقی که کردم تخصصی ها برای کسی که مجاز شده و مجاز نشده اختلافش در حد ۵ تا ۱۰ درصده فقط اونایی که رتبه خوبی دارن بخاطر زبان بوده و چه بسا با درصد زبان رتبه تک رقمی داشته باشه اما تخصصی هاشون از کسی که رتبه دو رقمی داره کمتره .این معقول ترین راهه. زبان رو هم مثل تافل و تولیمو سه یا چهار بار در سال برگزار کنن . لطفا شما هم نظر بدید .

تقدیر
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

کاملا موافقم با نظر شما.
من خودم پارسال تخصصیم خیلی خوب بود اما به دلیل اینکه زبان رو نزدم یعنی وقت نشد رتبم شد صد! در حالی که با توجه به اختصاصی هام انتظار داشتم لااقل زیر ۳۰ بشم.

سودا
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

با سلام
من در جریان دکتری پردیس بودم و میدونم.پردیس یک بار با کنکور سراسری و یک بار هم خودش آزمون برگزار کرد که این آزمونها جدا بودند و هیچ ربطی به هم نداشتند….

سعید جعفری
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ب٫ظ

تفسیر من:
وقتی می گه “دو نوبت” یعنی ۱ آزمون در بیش از دو نوبت… مثل سال های پیش که می گفتن آزمون در دو نوبت صبح و عصره… یا امسال . سال پیش که گفتن در یک نوبته…
دوما اینکه با دو یا چند نوبته که اعتبار بالا می ره چون تخصصی تر می شه… نه با ۲ بار…
سوما گفته بیش از ۲ بار نه ۲ بار… اینجوری به نظرم منطقی نیست که چن بار آزمون بگیرن… ثالثا اگه بخوان بیش از ۲ بار بگیرن کی ملتی که قبول شدن راهی دانشگاه می شن… و ظرفیتا چه جوری می شه…
اگه می گفت بیش از “۲ بار” نه “دو نوبت” اونوقت می شد بگی چن بار برگزار می شه…
البته حالت چند نوبتی فوق العاده است… ایده ای که سالهاست آرزوی اجراشو داشتم… ایده بیش از ۲ باری هم ایده ی بدی نیست… بهتر از الانه… انتظار کشنده کنکور کمتر می شه…
هزینه برگزاری چند نوبتی بالاست ولی بسیار مفیده… درآمد حاصل از سناریوی دوم یعنی چن باری هم بالاست برای سنجش ولی خب هزینه هم داره…

آیلین
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۸:۳۴ ب٫ظ

سلام
عذر میخوام میشه در مورد تفسیر صحبت آقای خدایی کامنت بذارید که مطمئن شیم این دو مرحله ای بودن یعنی چی؟
اینکه دو بار در سال و بطور جداگانه برگزار بشه و هر آزمون پذیرش جداگانه خودش رو داشته باشه خوبه و وقت داوطلب یکسال هدر نمیره…
ولی اگه قرار باشه با قبولی در دو آزمون پذیرش شیم که چی بود چی شد؟؟ شرایط سخت تر و تمام روزها و ساعت ها فکر کنکور و پذیرش شدن و نشدن و …
انشاله بحث کفیت فدای کمیت نشه…
انشاله هممون همین امسال قبولیم…. واسه هم دعا کنیم…

Blue Sky
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۵:۱۲ ب٫ظ

لطفا یکی از دوستان بطور واضح و شفاف توضیح بده این یعنی چی؟ واقعا من گیج شدم.

یعنی دو آزمون و یک پذیرش هست؟
یا دو آزمون و دو پذیرش؟

تقدیر
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۸:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Blue Sky

به نظر من دو آزمون مجزا و دو پذیرش با حفظ ظرفیت سالانه

پترولوژی
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۴:۵۶ ب٫ظ

آخه نمیشه که یکی با آزمون استعداد تحصیلی بره دکتری و یکی هم با آزمون پیشرفت تحصیلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پترولوژی
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۳:۳۰ ب٫ظ

من در جریان آزمون پردیس نبودم…. خدا کنه همون جوری که شما میفرمائید باشه.

به پترولوژی
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۳:۱۵ ب٫ظ

تو متن گفته مثل پردیس ها مگه آزمونهای پردیس به هم وابسته بود؟

پترولوژی
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۵ ب٫ظ

سلام…..
بچه ها مثل اینکه شما متوجه منظورشون نشدید. حداقل دو تا ازمون میدیم،که نتیجه هر آزمون به هم وابسته است که اگه از یک آزمون نمره نیاریم قبول نیستیم.منظورم دکتری۹۵

محمد
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  پترولوژی

اقا یا خانم پترولوژی برداشت شما اشتباه است دو ازمون در سال ۹۵صورت میگیرد که اصلا ربطی به هم ندارند یعنی اگر ازمون اول قبول نشدین میتوانید در ازمون دوم شرکت کنید

امیر
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام ..من نمیدونم چرا بعضیا دوس ندارن جامعه تحصیلکرده داشته باشه ؟ شما کار نداشته باشید بزارید مدرک بگیرن کار پیدا میکنن..یعنی همون ارشد بمونن کار براشون بیشتره؟؟؟ واقعا رو هرکاری حساسین.

سودا
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دوستان منظور ایشون این هست که مثل کنکور پردیس که دو بار برگزار شد دوبار برگزار میشه و این کنکورها کاملا جدا هستند.یعنی شما اگر قبول نشدید مجبور نیستید یک سال منتظر باشید تا کنکور بعدی.این هم طرح خوبی میتونه باشه چون یک سال واقعا زمان زیادی هست. و در مورد دوست عزیزمون که با کار کردن ارشد ها موافق نیستند ارشد ها که نمیشن هیئت علمی جای دکتر ها رو بگیرن.و به نظر من اگر کسی قوی باشه و دکتر هم باشه مطمئنا کار پیدا میشه.فقط باید رفت دنبالش وضعیت اونجوری هم میگن وخیم نیست.درسته کار کمه ولی این دلیل نمیشه راضی نباشیم بقیه هم مثل باشن و کار نکنن….

فائزه السادات
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

ظرفیت بالا و پایین معنی نمیده! هرکس باید از روی لیاقت واقعی خودش برگزیده بشه ولو دوهزار نفر شایسته باشند! دانشگاه ها هم میتونن جذب هیئت علمی داشته باشند اما متاسفانه چون اکثر اوقات فارغ التحصیلان ارشد، میان کلاس میگیرن و میشن استاد دانشگاه دیگه جایی برای فارغ التحصیل واقعا دکتر!باقی نمیمونه. حتی حق التدریسهاش هم حق فارغ التحصیلان و دانشجویان دکتری است نه فارغ التحصیلان ارشد.به عبارتی اگر هرکس درجایگاه خودش به حقش راضی بشه جا برای همه هست!

adel
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

بسیار عالی. با نظرتون کاملا موافقم.

زهرا
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام منظور از ۲ مرحله ای شدن چیه؟

ارتباطات
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

واقعا کیفیت مهمه یا کمیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی با دو مرحله ایی کردن کیفیت بالاتر میره؟ یا فقط یه راه برا زیاد تر کردن مدرک؟

فاطمه
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

میشه یکی لطفا توضیح بده منظور این آقایون از دو مرحله ای کردن چی هست؟

یعنی یکبار آزمون استعداد رو میگیرن و یکبار هم جداگانه آزمون پیشرفت تحصیلی رو برگزار می کنند؟

ای کاش حداقل یه ثباتی بوجود میومد. هر سال در حال تغییر…

مهدی92
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

منظورشون اینه درسال دوبار آزمون میگیرن نه اینکه دومرحله ای میشه آزمون.

الی
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۹:۵۹ ق٫ظ

خیلی خوبه این اتفاق بیفته دوبار شانسمونو امتحان میکنیم و اینقد از زندگی جا نمیمونیم
همیشه ولی کتاب به دست باید باشیم
خداکنه آخرشم یه فکری واسه کارمون بکنن

نغمه
اسفند ۴, ۱۳۹۳ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  الی

وای دقیقا درست گفتید تا یادمونه کتاب به دست هستیم

سوال
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ق٫ظ

این ینی بعضی دروس یه نوبت بعضی دیگه در نوبت دیگه؟ یا نه دو کنکور در زمان های متفاوت ؟

آیهان
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱:۳۲ ق٫ظ

من نمیدونم دوستان استرس دارن بد متوجه شدند، خوب نخوندند، یا هواس جمع نیستند یا هرچی. بابا جان میگه از سال آینده یعنی کنکور سال آینده اونم یعنی کنکور سال ۹۵، ما امسال کنکور سال ۹۴ رو میدیم. بنابر این بر اساس گفته های ایشون امسال کنکور ما همون تک مرحله ایه. خیالتون راحت.

باستان شناسی
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

ایشالله که تمام اونایی که خوندن قبول میشن

محمد
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

عالی عالی عالی

ماری
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

اوف بچه ها کنکور سراسریو بدیم من دیگه جونی واسم نمونده
فک میکنین واسه ازمون دوم دیگه نایی نمیمونه
خدایا امسال طالع دکتری منو مشخص کن.

رضا
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

چه خوبه امتحان دانشگاه دولتی و آزاد توسط سازمان سنجش برگزار شود و ظرفیتها هم معقول شود مثلأ شانزده هزار نفر
دو هشت هزار نفر در دو آزمون

adel
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

۱۶۰۰۰ نفر در هر سال پذیرش دانشجوی دکتری!!
اقا رضا فکر جذب این بیچاره ها رو هم میکنی که این حرفو میزنی!؟!؟!؟!؟

رضا
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  adel

واقعأ بازار کار قدرت جذب بیش از ده هزار دکتر را به طور کلی ندارد.
ابن یک حقیقت است.
دانشگاه آزاد تعهد کرده سالی چهار هزار را جذب نماید در صورتی که سال گذشته دوازده هزار نفر دانشجوی دکتری پذیرش کرد.
اگر دو سال دیگر هم دانشجوی دکتری نگیرد تازه نمی تواند همه این دوازده هزار امسال را جذب نماید.

علی
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

من خودم دانشجوی دکتری هستم. اصلا بورس که خبری نیست. برای جذب هم باید مدرک دکتری را گرفته باشی. بچه هایی را میشناسم که ۴ سال است مدرک دکتری شان را گرفته اند ولی جذب نشده اند چون تعداد کسایی که مدرک دکتری دارند بسیار زیاد شده و جذب کم است. خدا کنه با دو مرحله ای کردن امتحان دکتری ظرفیتها را هم ۲ برابر نکنند

adel
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ما هم امیدواریم ظرفیتا افزایش پیدا نکنه.

بهزاد
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

البته این رو هم باید در نظر گرفت خیلی از کسانی که دکتری دانشگاه آراد میگیرن همه کار دارند یا رده مسئولیتی بالایی دارند و صرفا جهت افزایش کلاس کاری تقدام به گرفتن مدرک دکتری میکنند.
در ضمن قشر دانش آموز روز به روز در حال کاهش است وند تعداد دانشجوهای وردی کمتر و کمتر میشوند و وقتی دانشجویی نباشه خیلی از دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی دیگه جذب دانشجو و استاد ندارند مسلما در صورت افزایش ظرفیت مقطع دکتری این فارغ التحصیلان هم در آینده به جرگه بیکاران افزوده میشوند.

مهدی
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۹:۰۱ ب٫ظ

من کاملا موافقم که دوبار برگزار بشه چون شانس قبولی واسه افرادی که زحمت کشیدن
بیشتر میشه

پیام
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۸:۴۲ ب٫ظ

لطفا دقیقتر توضیح بدید که نتایج آزمون ها تاثیری بر دیگری دارد یا کاملا جدا می باشند و یا در هرنوبت یک یا چند ماده درسی امتحان برگزار می شود.

حسین
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۷:۵۱ ب٫ظ

اقا عادل عزیز عمر ادم همین جور هدر بره حالا حالا پشت کنکور بمونه ببینه کی قبول می شه؟این که نمی شه. فکر نمی کنم کسی با حرف شما در عین احترام موافق باشه.

adel
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۵:۴۹ ب٫ظ

من کامنتهای دوستان رو میخونم. بسیاری از دوستان از روی احساس خیلی خوشحال شدن. ولی به نظرم آدم چند سال پشت کنکور دکتری بمونه، ولی آخر سر بدون دغدغه و استرس و صرف زمان های زیاد جذب دانشگاه بشه ، بهتر از اینه که سریع دکتری قبول بشه و آخر سر …
این عمل اگه انجام بشه عواقب بدی خواهد داشت.

تقدیر
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ

با حفظ طرفیت ها، به نظر من ایده خوبیه؛ هم از استرس داوطلبین کم میکنه و هم فرصت دوباره ای هست برای از کنکور مانده ها! البته فکر میکنم با این شرایط داوطلبین متوسط امیدوارتر خواهند بود. توکل بر خدا. ما که تا قبول نشیم مامانمون ولمون نمیکنه، پس همه جورش هستیم تا قبولی ان شاالله

پترولوژی
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۵:۲۶ ب٫ظ

وااااااای چقد بد من امسال داشتم میخوندم که فمیدم دانشکاه ارشدم امسال برنمیداره…. دیگه نخوندم…. دوباره یه تغییر جدید…. خواهش میکنم دکتری ۹۵ تغییر ندهید بزارید با همون روال قبلی کنکور بدیم بعدش تغییر بدید…

ali
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۲ ب٫ظ

بنظرمن استرسی که الان روی آزمون دکتری و سایر کنکورها هست یکی از دلایلش اینه که فقط یکبار در سال برگزار میشه.خیلی خوبه که چند بار در سال برگزار بشه.ولی ظرفیتها نباید افزایش پیدا کنه

پریسا
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ

لطفا بیشتر توضیح بدید مسئول محترم. من متوجه نشدم. یعنی آزمون استعداد جدا برگزار میشه و آزمون پیشرفت تحصیلی هم به صورت مجزا؟

حسین
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۵۱ ب٫ظ

فکر حوبیه. موجب می شه کسی که تو سال یه بار فرصت شرکت یا خوندن درس نداشته ،یه بار دیگه شانس داشته باشه.

حسین
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۲۷ ب٫ظ

شیوه خوبیه. ولی زمانش بده. اسفند دیگه همه خودشونو برای عید اماده می کنن . بهترین حالت برگزاری ۲ نوبت ازمون در فواصل زمانی اذر و خرداد است.یک ازمون قبل سال ویکی هم بعد سال. به نظر بنده ازمون استعداد تحصیلی رم بیارن حول مسایل دروس تخصصی . مثلا ۱۰ تا سوال تستی از دروس ارشد با در نظر گرفتن پیوستگی مطالب بدن. وزن ازمون رو بکنن ۴۰ ومصاحبه هم ۶۰ . یا برعکس که خیلی بهتره یعنی ۶۰ ازمون و۴۰ مصاحبه. دوست عزیزی هم که گفتن همه دکتر می شن . مشکل در تعداد ازمون نیست .مشکل در تعداد پذیرش خیلی بالا است اعم از ازاد وسراسری.

الهه
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۲۶ ب٫ظ

وای نه تو روخدا
دیگه طاقطم تموم شده واسی ۱۵ام کلی استرس دارم ی آزمون دیگه… بهمون رحم کنید

raha
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۲۱ ب٫ظ

عالیه

داوطلب دکتری
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

اینجوری که پیش میره فکر میکنم تا چندسال دیگه همه مردم دکتری بخونن و کشور بشه دارای مردمی با تحصیلات بالا اما……..

فرشاد
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۱۶ ب٫ظ

خواهشا هرکار میخواید انجام بدید همین الان بگید تا واسش برنامه ریزی کنیم

حمید
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۳:۱۲ ب٫ظ

لطفا فکری به حال اشنغال جوانها باشید
بی مدرک دکتری می شود زندگی کرد اما بدون اشتغال و …..

adel
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۲:۵۰ ب٫ظ

تو این وضع فعلا با برگزاری یک آزمون در سال و با احتساب استعدادهای درخشان !! این وضع اشتغال فارغ التحصیلان دکتری هست.
اگه در سال بیش از ۲ بار برگزار بشه! دیگه خدا خودش به هممون رحم کنه.

سارا مدیریت آموزشی
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ

خیلی هم خوبه سالی ۲بار

س.م
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۲:۳۸ ب٫ظ

الان اینی که گفتند یعنی چی؟!
یعنی یکبار ۱۵ اسفند آزمون میدیم و یکبار هم مثلاً شهریور ۹۴ آزمون برگزار میشه؟
به نظرم که بد نباشه. کلاً زندگی مون میشه آماده شدن برای آزمون دکتری! این هم یکجور اشتغاله ;-)

الی
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

خییییلی جالب بود کامنتتون :) کلی خندیدددددم
از طرف دیگه هم جالب بود تو کل کامنتایی که خوندم هیشکی امید نداشت به اینکه امسال قبول میشه, همه داشتن غصه ی سال دیگه رو میخوردن
بابا دعا کنید امسال قبول شیددددد…. امید هم بد چیزی نیست بخداااااااا….
اگه هم برای اینده ی کشورو داوطلبای سالای بعد نگرانید, بی خیال…. خدای اونا هم بزرگه ;)

س.م
اسفند ۳, ۱۳۹۳ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
راستش رو بخواهید علیرغم این که خیلی نخوندم (شاید کلاً دو ماه و به طور میانگین روزی یک یا دو ساعت) ولی خیلی به امسال امیدوارم. و اگر امسال قبول نشم احتمالا دیگه شرکت نمیکنم. زندگی که فقط درس و کنکور نیست. استرس کنکور (با توجه به بازه زمانی طولانی ای که داره) به نظر من بیشتر از یکبار قابل تحمل نیست.
از صمیم قلب دعا میکنم، هرکسی که شایسته قبولی هست، قبول بشه :-)

من
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۲:۱۳ ب٫ظ

بسم الله