تشریح اهداف بازنگری آیین‌نامه آزمون ورودی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس سازمان سنجش آموزش کشور جزییات بیشتری را از آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری  ورودی های مهرماه 95  بیان کرد.

به گزارش پی اچ دی تست، رییس سازمان سنجش کشور در مصاحبه با پیک سنجش، با اشاره به بازنگری آیین‌نامه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) و ابلاغ متن بازنگری شده این آیین‌نامه از سوی وزارت علوم، اظهار کرد: در آیین‌نامه یاد شده، چند هدف مورد ملاحظه قرار گرفته است که نخستین هدف، تفکیک فرایند سنجش علمی از فرایند پذیرش دانشجو در دوره دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

وی هدف دیگر مورد لحاظ در این بازنگری را اعتباربخشی و استاندارد سازی آزمون‌های پذیرش دانشجو در مقطع دکتری برشمرد و افزود: از دیگر اهدف این تغییر نگرش در آیین‌نامه آزمون ورودی دوره دکتری، تفویض اختیار به گروه های آموزشی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو در این مقطع است، و هدف دیگر نیز ایجاد امکان شرکت چندین باره داوطلبان در زمان‌های کوتاه‌تر در آزمون یاد شده و نیز توجه جدی به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان ورود به این مقطع مهم آموزش عالی است.
معاون وزیر علوم در توضیح نکات برجسته آیین‌نامه جدید و بازنگری شده دوره دکتری بیان کرد: در این آیین‌نامه، ضمن تبیین اهداف پیشگفته، بر ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجوی دکتری و وزارت علوم در زمینه پذیرش دانشجو تاکید شده است.
دکتر خدایی، در ادامه با تاکید بر توجه جدی به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب هنگام پذیرش در مقطع دکتری، یکی دیگر از اهداف و سیاست‌های برجسته این آیین‌نامه را لحاظ شدن کلیه ضوابط و مقررات قانونی در سنجش و پذیرش دانشجو دانست.
رییس سازمان سنجش افزود: این سازمان، بنا به ماموریتی که بر عهده آن نهاده شده است و براساس آیین‌نامه یاد شده می‌بایست سنجش علمی داوطلب را در قالب یک آزمون استاندارد (همتراز) مبتنی بر سه بخش: آزمون‌ زبان عمومی، آزمون استعداد تحصیلی و آزمون استاندارد همتراز در هر رشته امتحانی برگزار نماید.
وی در ادامه اظهار داشت: آزمون استعداد تحصیلی براساس استعداد، توانایی‌ها و مهارت‌های ویژه هر گروه آموزشی است، و آزمون استاندارد همتراز نیز براساس دروس پایه و اصلی در هر رشته امتحانی برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم، در پایان این گفت و گو تاکید کرد: این آیین‌نامه که در اردیبهشت ماه جاری به تصویب وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری رسیده است، به منظور پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (Ph.D) از سال تحصیلی 95-96 اجرا خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

92 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تارا
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا یکی توضیح بده آزمون gre دقیقا چی هست؟ متشکرم

اعظم محمدی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام بچه ها. من فقط سه مقاله همایشی و سه تا ملی دارم با پایانامه درجه بسیار خوب بنظرتون من با این رزومه رد میشم؟؟؟/// رشتم الهیات گرایش علوم قرآن و حدیث هست رتبه کنکور دکترام ۲۲ شده

اعظم محمدی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  اعظم محمدی

یکی جوابمو بده خواهش میکنم

مریم
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  اعظم محمدی

سلام دوست عزیز
خب خودتون بهتر از هر کسی از شرایط رشته ی خودتون اطلاع دارید هر کسی در مورد رشته ی خودش میتونه نظر بده مثلا رزومه ی شما در رشته ی من یعنی علوم مرتع یه رزومه ی ضعیف به حساب میاد ولی نمیدونم شاید در رشته ی شما امکان چاپ مقاله وجود نداره یا مثلا دیتایی ندارید که مقاله ای چاپ کنید
و خب تعداد پذیرش هم در رشتتون مهم هست در نهایت اینکه میتونید از دوستانتون که همزمان با شما کنکور دادن بپرسید وضعیت رزومه ی اونها چطور هست
موفق باشید

majid
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

تغییرا برا امسال درست نیس اگه میخوان باید سال بعد اجرا کنن الان معلوم نیس کی برگزار میشه مواد آزمون چیه

قبول95
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان من میخوام بخونم متاسفانه نمیدونم کنکور ۹۵ چطور برگزار میشه. میشه راهنماییم کنید؟

شیوا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

سلام من یه موضوع رو نفهمیدم
مگه نیاسر نگفت که تخصصی برگزارنمیشه و آزمون زبان و gre جداگانه برگزار میشه
از اینور که خدایی میگه همه باهم با تخصصی اون دوبار در سال برگزار میشه
کلا گیج شدم من ممنون میشم جواب بدید

ثمین
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ

سلام بنده لیسانسم شهید بهشتی بوده و ارشد بنا به مشکلاتی مجبور شدم شهرستان بخونم، ۳ تا مقاله علمی پژوهشی دارم،می خوام بازم برگردم تهران با این شرایط فک کنم امیدی به قبولی نباشه

مریم
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ثمین

چرا این فکر رو میکنید با رزومه ی خوب هر دانشگاهی که برید که شما رو میخوان نا امید نباشید

دکترای....
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان
توجه توجه توجه………
خواهش می کنم جواب بدین……
منظور از زبان عمومی چیه؟یعنی در همین سطحی که هر سال آزمون برگزار میشد هست؟؟؟؟؟؟یا در سطح بالاتر یعنی در اندازه های تافل باید زبان خوب باشه؟؟ممنون از پاسخگویی شما

f
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ

مهندسی شیمی
واقعا دعوت به مصاحبه نداریم؟ بعد خودمون مراجعه کنیم دانشگاهها قبول می کنن؟

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  f

شما اجازه مراجعه به هر دانشگاهی که حد نصابش رو آورده باشید دارید. وظیفه سنجش فقط برگزاری آزمون هست ۲ بار در سال…
نوع پذیرش بهمن یا مهر و بررسی صلاحیت شما دست دانشگاست. اگر قبول شدید دانشگاه وظیفه داره که تمامی اطلاعاتتونرا برای سنجش بفرسته تا سنجش تایید نهایی کنه از نظر حد نصاب و منع قانونی و… و تمام :)

f
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

ممکنه منابع عوض بشن؟
منظور از بررسی صلاحیت چیه؟
یه سؤال دیگه دارم که ممنون میشم پاسخ بدید. پیام نور دعوت شدم، نمیدونم برم مصاحبه یا نه. به نظر شما سال بعد وضع بهتر میشه تا بخونم برا روزانه؟ ممنون

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  f

در مورد منابع آزمون اینطور که گفتن بدون در نظر گرفتن گرایش سوال طرح میشه یعنی احتمالا دروس کارشناسی اما با این وجود باز باید منتظر سنجش بمونیم.. زبان و استعداد هم که سر جاش هستش :)
اگه رزومه خوبی دارید و دانشگاه های خوبی دارید بمونید.. چون بنظر میرسه این قانون جدید فقط بنفع کسایی هست که رزومه خوب دارن…
بررسی صلاحیت منظورم همون بررسی رزومه و توانایی های فردی شما در جلسه مصاحبست…
آزمون سنجش فقط یک فیلتر هست و دانشگاه ها ۱۰۰% خودشون دانشجوهای دکتری رو انتخاب میکنن…

امیر به مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

یه سوال؟

مواد امتحانی زبان و استعدادو دروس تخصصی کارشناسی است؟
باهم امتحان گرفته میشود؟

f
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

مهندسی شیمی
من رشته ام ریاضی محض است. تو این رشته نمیشه مقاله زیادی داد. منم مقاله ندارم. اگه سال بعد تخصصی رو تو مصاحبه خوب جواب بدم، امکان قبولی هست؟ یا به نظرت مصاحبه پیام نور امسال رو برم؟

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  f

تعداد مقاله نسبی هست بستگی به رقبای شما تو مصاحبه داره… اگر کم داری مقاله و بقیه رقبا هم کم دارن که مشکلی نیست… تصمیم با خودتونه :) امیدوارم بهترین تصمیم بگیرید

f
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

یعنی امتحان رو سازمان سنجش برگزار میکنه؟ ان شاا… اینطوری باشه. بچه ها لطفا جواب بدید.

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  f

بله امتحان رو سازمان سنجش میگیره. ولی از حالت رقابتی خارج میشه و به صورت حدنصابی در میاد و اینجا فکر می کنم رتبه دیگه چندان تاثیری نداره و رقابت واقعی تو مصاحبه هستش

f
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

یعنی چی که به صورت حد نصابی در میاد؟ لطفا توضیح بده مهسا خانم. ممنون.‌

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  f

یعنی اینکه هر دانشگاهی یه حدنصاب نمره ای رو به سازمان سنجش میدن به طور مثال مثلا دانشگاه تهران حدنصاب بالاتری را نسبت به دانشگاه بهشتی یا تربیت مدرس اعلام میکنه. اگه اون حد نصاب رو بیارید به دانشگاه مورد نظر معرفی میشید. اینجا دیگه رتبه ای نیست. با توجه به اینکه دوبار هم در سال برگزار میشه ممکنه متقاضیانی که حد نصاب مورد نظر رو آوردن، زیاد باشه. بنابراین من فکر می کنم هر کی رزومه بهتری داشته باشه دراولویت مصاحبه قرار می گیره

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ

چیزی بنام دعوت بمصاحبه نداریما :)
ببینید نمره که آوردید خودتون مراجعه به هر دانشگاهی که دوست دارید میکنید واسه مصاحبه حالا یا ترم بهمن یا اسفند

f
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ

حد نصاب با توجه به آزمون سازمان سنجش مشخص میشه مهسا خانم؟
رزومه چطور؟ خود دانشگاهها میخوان یا همون اول سازمان سنجش میخود؟

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  f

برای مصاحبه هم یه حد نصابی تعیین میشه. اینطوری مثلا دانشگاه تهران ممکنه کلی متقاضی داشته باشه. و این امکان پذیر نیست که از همه مصاحبه بشه. بهر حال یه حد نصابی براش گذاشته میشه. شاید همه فقط دلشون بخواد دانشگاه تهران برن و حدنصابشم داشته باشن. اینطوری که نمیشه. یه حد نصاب تعیین میشه.

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ب٫ظ

کاملا درسته مثلا تهران میگه حد نصابم ۵۰ هست از ۱۰۰ نمره آزمون gre یه دانشگاه دیگه میگه ۴۰! مثال عرض میکنما :)
اما دیگه سنجش کاری نداره تو این مرحله که دعوت کنه… دانشگاهی که اعلام کرده ۵۰ حد نصابش هست پذیرای تمام دانشجویانی که نمره ۵۰ به بالا دارن هست واسه بررسی رزومه و…

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

خوب منم همین رو می گم. دیگه تو مصاحبه دانشگاه تعیین می کنه. اگه تعداد متقاضیان مصاحبه مثلا در دانشگاه تهران زیاد باشه دیگه اینجا دانشگاه مجبوره برای دعوت به مصاحبه یه حد نصاب رزومه با چیزی رو تعیین کنه. نمی تونه که از همه مصاحبه کنه.

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ

اما بنظرم باید مصاحبه بگیره از همه! مگر اینکه یه شرطی بزاره که مربوط به رزومه باشه که خوبخود یه عده کنار برن..

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  f

حد نصاب کتبی رو دانشگاه تعیین میکنه و به سازمان سنجش میده. ببینید مثل قبل که تافل باید حد نصاب آورده میشد بعد به دانشگاه معرفی میشد. مثلا دانشگاه تهران می گفت من تافل حد نصابم هفتاده. در مورد رزومه خود دانشگاه صاحب اختیاره یعنی خودش تعیین میکنه. بعضی هاشون هم فقط دانشجویان خودشون رو میگیرن این بستگی به اساتید دانشگاه داره.

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ

دقیقا منم همین رو میگم!
عین مدرک زبان هست این سیستم که ۲ سالم اعتبار داره :) فقط حد نصاب دانشگاه ها متفاوته همین :)

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

مثلا فرض کنیم در فقط یه رشته، ۱۰۰ نفر حد نصاب آورده باشن، آیا دانشگاه می تونه از اون ۱۰۰ نفر با توجه به اساتید محدودی که هست مصاحبه بگیره باید کلی زمان صرف بشه و دانشگاه اینکارو هیچ وقت نمی کنه

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ

نمیدونم والا :) اینا دیگه جزییاتش هست که سنجش باید اعلام کنه…

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ

دیگه این تصمیمی هست که خودشون گرفتن و طبق این دستورالعمل فقط شرط ورود به مصاحبه اوردن حدنصاب تو ازمون gre هست حالا میخواد ۱۰۰نفر اون حد نصابو بیاره یا ۱۰۰۰ نفر.دانشکاه موظفه از همه مصاحبه بگیره.مطمئنا خودشون وقتی میگن حد نصاب و رتبه رو از ازمون حذف میکنن میدونن که این ممکنه شامل تعداد زیادی از داوطلبان بشه مخصوصا با توجه به اینکه ازمون دوبار در سال برگزار میشه و تا دوسال هم نتیجش اعتبار داره

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

اهداف دوباره بازنگری شده. به اطلاعیه های قدیمی نمیشه اطمینان کرد

بیتا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام

آیا شده فارغ التحصیل ارشد دانشگاه آزاد دکترای دولتی قبول شه؟

حمید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

بله، زیاد، از دوستانم، در دانشگاه های تراز یک

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

این بستگی به رزومه فرد داره اگه رزومه خوبی داشته باشه حتما پذیرفته میشه. البته بعضی از دانشگاهها در مورد بعضی از رشته ها فقط دانشجویان خودشون رو قبول دارن.

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

دیگه از الان همه چی بستگی ب رزومه و توانایی فرد داره

«مهندس شیمی»
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

بچه ها٬واقعا این تردید داره؟؟؟؟؟دقت کنین چی نوشته«اردیبهشت به تصویب رسیده و برای پذیرش ۹۵-۹۶اجرایی میشه»یعنی سال ۹۵که سال آینده میشه از طریق آزمون qre دانشجو میگیرن..به کلمه «پذیرش»توجه کنین!!مهندسین محترم بیشتر تحلیل کنین!!درسته؟؟

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

بله درسته هم رشته ای :)
آزمون یا آزمون هایی که تو سال ۹۴ هست و برای پذیرش بعدی از این روش انجام میشه
بچه ها گرفتار بازی اعداد شدن فقط

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ

درسته که مهر ۹۵ ورودی داره ولی آزمون ورودی های ۹۵ همین امساله. مگه اینطوری نیست که ورودی های ۹۴، سال ۹۳ امتحان دادن پس تغییرات برای آزمون امساله

sara
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان چندتا سوال برما پیش اومده
۱. اول صحبت هاشون گفتنت بقرای وروردی های دکتری سال ۹۵ یعنی با این حرف امسال تغییرات اعمال میشه ولی در پایان صحبته اشون گفتن:معاون وزیر علوم، در پایان این گفت و گو تاکید کرد: این آیین‌نامه که در اردیبهشت ماه جاری به تصویب وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری رسیده است، به منظور پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (Ph.D) از سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اجرا خواهد شد. یعنی با این حرف این تغییرات برای سال دیگه خواهد بود و امسال تغییری نداریم الان با این حساب تکلیف آزمون امسال چی میخواد بشه ؟
۲. با این تغییرات پیش رو منی که بنا به شرایطم ارشد تهران رو بی خیال شده بودم و شهرستان خوندم الان برای دوره دکتری هیچ شانسی برای تهران نخواهم داشت آیا این انصاف است؟
و در آخر این نکته رو بگم که کار درستیه که دانشگاهیان خودشون انتخاب کنن ولی آیا دانشگاهیان ما بدون غرض انتخاب هاشون رو انجام میدن

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  sara

۱. سال تحصیلی ۹۵ ۹۶ همون سالیست که مهر۹۵ ورودی داره پس تغییرات برای آزمون بعدی هست دقیقا
۲. اگر رزومه خوب و قوی داشته باشید امکان قبولی در دانشگاه های تهران را هم دارید شک نکنید
۳. بالاخره تو هر قانونی یه حرف و حدیثی هست :) شما رزومه خوب و عالی داشته باشید همه خواستار شما هستند

ماری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

اینقدر استرس نداشته باشین بچه ها
رزومتونو پربار کنین
و درس بخونین

مهندس شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

بچه ها منظور از gre روش برگزاری آزمون هست نه ماهیتش! آزمون شامل همون استعداد و زبان و تخصصی هست اما هر چند ماه یک بار انجام میشه و اعتبار داره تا ۲ سال.

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

شما زمانی که این آزمون را دادید یه نمره دریافت میکنید و اصلا رقابتی در کار نیست دیگه و بعد پیگیری میکنید که آیا اون دانشگاه مورد نظرتون پذیرش داره یا نه حالا یا ترم بهمن یا مهر. بعد خودتون شخصا برای مصاحبه به دانشگاه مورد نظر مراجعه میکنید و اینجا تازه شروع کار هست که دانشگاه با توجه به رزومه شما ببینه شمارو میخواد یا نه… اگه نخواست شما تا ۲ سال دیگه نیاز نیست آزمون بدین و باز به دانشگاه های مورد نظرتون میتونید مراجعه کنید

مهندس شیمی به دوست
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

شدنیه! اگه قرار باشه در یک سال تحصیلی رشته ای ۱۰ نفر بگیره تو یه دانشگاه میشکنه به دوتا ۵ نفر… ۵ نفر ورودی بهمن ۵ نفر ورودی مهر.. اشکالش کجاست؟

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ

قرار نیست دانشگاهها دوبار در سال پذیرش داشته باشن فقط ازمون دوبار برگزار میشه..و همه افرادی که توی هر دو ازمون برگزار شده در سال حدنصاب اورده باشن میرن برای مصاحبه دانشگاهها که برای ورودی مهر هست اقدام میکنن.یعنی عملا خدا میدونه که چند نفر میتونن برن واسه مصاحبه هربار!!اونم که با توجه به اینکه رتبه هم وجود نداره و فقط حد نصاب هست ..

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

اختیار با دانشگاست!
مثلاا دانشگاه ارشد من گفته این کار را انجام میده…

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

در صورتیکه متقاضیانی که حد نصاب لازم رو آوردن، زیاد باشه برای مصاحبه دانشگاه یه حد نصابی رو تعیین میکنه.

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

من فکر می کنم اینجا دیگه رزومه فرد مهم باشه هر کی رزومه بهتری داشته باشه در اولویت مصاحبه قرار میگیره.

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۵ ب٫ظ

اره دیگه همش میشه رزومه و دانشگاه ارشد.عملن با اختیار ۱۰۰درصدی به دانشگاهها هر دانشگاهی به سمت پذیرش دانشجوی خودش حرکت میکنه

مینا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

این قضیه gre چیه ک همه میگن؟ اصلا یعنی چی؟

مجید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

با سلام – لطفا دوستان به سوال من جواب بدید
من لیسانس دانشگاه آزاد بودم ولی فوق دانشگاه سراسری بودم – این که نوشته توجه جدی به سوابق تحصیلی یعنی من که لیسانس دانشگاه آزاد بودم نمی تونم مصاحبه قبول شم

سمیرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

توکلتون به خدا باشه همه چیز بدید دست خدا از هیچ چیز نگران نخواهید بود

دوست
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

خیر. مقطع لیسانس اصلا اهمتی ندارد.

امین
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

اصلا سازمان سنجش خودش هم نمیدونه چیکار میخواد کنه هر دفعه یه حرفی میزنه. تا دیروز که قرار بود آزمون فقط زبان و GRE باشه. دوباره برگشتن به روال قبل.

علی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

یعنی امسال ۲ بار کنکور برگزار می شه؟ کسایی که متوجه شدن کمک کنن. من ۶ خرداد باید برم مصاحبه پیام نور. اگه مثلا قرار باشه ۲ بار بشه یعنی مثلا همین مهر ماه باشه بگید تا من نرم. یکی لطفا کمک کنه

مهندسی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

از سازمان سنجش بخواین که هرچه زودتر معلوم کنه

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی

من خودم از سازمان سنجش پرسیدم فقط جواب دادن که متعاقبا اعلام میشه.همین!بدون هیچ توضیح و جزئیاتی!!!

مینا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

بله درسته یعنی از کنکور همین امسال تغییرات اعمال میشه.
ولی چه تغییراتی؟ یعنی منابع تغییر میکنه؟ من شنیدم فقط زبان هست؟ درسته؟

فاطمه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

این شرایط عادلانه نیست ….. دانشجوهای شهرستان باید با قبولی در دانشگاه های تهران خداحافظی کنند.

شادی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان چرا سختش میکنید و همش میگید مبهمه ؟ ببینید این طرح مث همون سالای قبله با این تفاوت که چند بار آزمون میدیم و فاصله نمیشه تا اسفند که این خیلی خوبه . تفاوت دیگه ش اینه که مصاحبه شده ۱۰۰ درصد که این باعث میشه اساتید دانشجوهای خودشونو بردارن و این موضوع به ضرر بچه هایی میشه که ارشد شهرستان بودند ولی لیاقت تهران رو دارن. بنابراین تفاوت زیادی با سالای قبل نداره . به نظرم این قسمت دومش و اینکه دروس تخصصی معلوم نیس از ارشد میاد یا کارشناسی و اینکه باید همه گرایشا رو بخونیم بده با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان

sara
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

ممنون از شفاف سازیت عزیزم.
ولی به نظرت من شهرستانی که ارشدمو به خاطر شرایطم تهران انتخاب نکرده بودم حق ادامه تحصیل در تهران رو دیگه ندارم؟!
یا باید کلی هزینه کنم و پردیس یا آزاد تو تهران بخونم ؟!

وحید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ

یعنی چه رفته رفته کارها بجای اینکه شفاف تر بشه مبهم تر میشه.
این آزمون خوب بود تنها عیبی که داشت نمره مصاحبه زیاد بود الان خیلی بدتر میشه.

حسین
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

دوست عزیز، البته این آزمون زیاد خوب نبود!
یه آزمون تستی از مطالب سطح بالای دوره‌ی ارشد، به هیچ عنوان آزمون خوبی نیست!
ضمن اینکه ملاک سابقه‌ی آموزشی و پژوهشی یک فرد است و نه یه آزمون تستی که سالی یک بار برگزار میشه و بعضا بخاطر استرس همه چی خراب میشه!
امیدوارم با یک آزمون کلی والبته منطقی و سپس بررسی سوابق داوطلب، گزینش انجام بشه.

جدیدترین خبر
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

کاملا حق با شماست

sara
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

چرا میگین این آزمون بد بود
اتفاقا به نظر من خیلی هم به نسبت روش های قبلی و فعلی خوب بود حداقل برای منی که…. ندارم امیدی برای قبول در دنشگاه های تهران وجود داشت
بچه هم که نبودیم یا کنکور ندیده هم که نبودیم بگیم با استرس خرابش کردیم.
منم نظر دوستمون رو قبول دارم مشکل عمده شیوه قبلی زیاد بودن نمره مصاحبه بود

نسترن
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ق٫ظ

والا من که نفهمیدم کلا قراره چه اتفاقی بیفته لطفاً یکی واضح تر توضیح بده. بالاخره شرایط آزمون سال جاری چطور میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امین
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ق٫ظ

بازهم همه چی مبهم……اینا چرا اینجوری میکنن….خوب بیان درست بگن…..

اینجوری به نظر میرسه فک کنم دروس پایه در حد کارشناسیه…..

مریم
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ

سلام به همه.این که مثل قبل شد یعنی سه بخش آزمون هستش ولی انگاری چند بار در سال برگزار می شه.

منظورشون همین هست دوستان؟

سوال مهم...
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ق٫ظ

سلام دوستان
بالاخره امسال اجرا میشه یا سال بعد ؟
این طور که من متوجه شدم منظورشون سال آینده ست پس امسال هم مثل سال های قبل برگزار میشه
درسته؟

88
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم...

سطر اول نوشته متن اطلاعیه نوشته:
رییس سازمان سنجش آموزش کشور جزییات بیشتری را از آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری ورودی های مهرماه ۹۵ بیان کرد.
یعنی آزمون امسال که سال بعد میشید ورودی مهر ۹۵

سوال مهم...
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  88

ممنون از پاسخ تون دوست عزیز

دکترای....
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  88

بله سطر اول نوشته ولی اون با گفته هایی دکتر خدایی تفاوت داره

دکترای 95
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ق٫ظ

فقط توکلمون باید به خدا باشه که دکتر بشیم

دکترای 95
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ

منظورش از آزمون استاندارد همتراز در هر رشته امتحانی چی میتونه باشه یعنی علاوه بر گرایش خودمون باید گرایشهای دیگه رشته خودمون بلد باشیم. مگه ممکنه این که خیلی سخت میشه

سمیرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ق٫ظ

بچه ها همه برید درخواست بدید منابع زود اعلام کنن وقت کمه

mehregan
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

کجا درخواست بدهیم؟

سمیرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  mehregan

سیستم پاسخگویی سایت سنجش

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

اونا فقط میگن متعاقبا اعلام میشه..ولی خب بازم هرچی بیشتر بریم درخواست بدیم شاید زودتر اعلام کنن

مهندس شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ق٫ظ

خب یک آزمون مهر ۹۴ بگیرن تا برخی دانشگاه ها پذیرش بهمن بزنن و یک آزمون اسفند ۹۴ یا فروردین ۹۵ بگیرن که بره واسه پذیرش مهر ۹۵.
تا کمتر وقتمون تلف بشه

دوست
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

آزمون چند بار برگزار خواهد شد ولی پذیرش ۱ بار در سال خواهد بود. در غیر این صورت، ظرفیت ها را باید دو برابر کنند که این به هیچ وجه برای دانشگاه های خوب کشور ممکن نیست.

احمد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

کی گفته دوبار پذیرش؟

ایمان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ

خب جناب آقای خدایی یعنی چی از سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ اجرایی میشه.
یعنی سال ۹۴ امتحان به اینصورت برگزار میشه که ما در سال تحصیلی ۹۵ -۹۶ استفاده کنیم یا نه در سال ۹۵-۹۶ کلا اجرا میشه
چرا اسم ازمون ۹۴ روی دفترچه سوالات میزنید ۹۵ اگر ما قبول شیم امسال میشم دانشجو های سال ۹۵- ۹۶
خب بگو سال ۹۴ به چه صورت هست ازمون دوتاس یا یکی؟

مشاور ادبیات فارسی. دانشجوی دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

عزیزم کنکور امسال که سال ۹۴هست این جوریه. یعنی همین امسال آزمون یا در پاییز یا زمستان بدین شکل هست بعد سوالات تخصصی دانشگاهها به تفکیک هر دانشگاه و بعد پذیرش نهایی که اگر قبول بشین از سال بعد ۹۵ مهرماه دانشجو میشین

ایمان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۴۵ ق٫ظ

تشکر
منطورش از دروس پایه چیه؟اطلاعی دارید؟
یعنی دانشگاه علاوه بر مصاحبه یک امتحان جدا هم میگیره قبل از رسیدن به مرحله مصاحبه؟

دوست
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

یعنی کنکور همین امسال با این شیوه جدید برگزار خواهد شد. ولی اصولا من چیز جدیدی در حرفهای خدایی ندیدم. دقت کنید:
می‌بایست سنجش علمی داوطلب را در قالب یک «آزمون استاندارد (همتراز) مبتنی بر سه بخش: آزمون‌ زبان عمومی، آزمون استعداد تحصیلی و آزمون استاندارد همتراز در هر رشته امتحانی برگزار نماید.»
خوب این سه بخش که قبلا هم بود. کجاش جدیده؟!؟!

مشاور ادبیات فارسی دانشجوی دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

بستگی به دانشگاه داره. احتمالا برخی دانشگاهها امتحان کتبی بگیرند و احتمالا برخی دیگر فقط مصاحبه انجام دهند. به هر حال در هر دو صورت بعد از رد کردن این آزمون gre چیزی که حرف اول را می زند. سوابق تحصیلی، علمی و آموزشی است. اعم از مقالات، تالیف، اختراع و معدل لیسانس و فوق لیسانس و کیفیت دانشکاه و توان شفاهی علمی در بیان سوالات مطروحه و آخر اینکه در مصاحبه باید بالای پنجاه بیاری

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

با توجه به اینکه تو اطلاعیه قبلی دکتر خدایی تاکید کرده بود که برای همه گرایشهای یک رشته یک ازمون تخصصی هست احتمالن منظورشون اینه که دروس تخصصی در حد دروس پایه کارشناسی هست که برای همه گرایشها یکسان بوده و دیگه از دروس تخصصی ارشد سوال نخواهیم داشت

آرزو
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

از سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اجرا میشه یعنی آزمونی که در سال ۹۴ برگزار خواهد شده یک یا دو آزمون