اختیار دانشگاه ها حتی در نحوه پذیرش دانشجوی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم  گفت: دانشگاه های مجری دکتری از سال ۹۶-۹۵ قادرند پس از امتحان GRE، خود مقتدرانه نسبت به پذیرش دانشجو به هر نحوی که صلاح می دانند اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در مراسم تقدیر از اساتید دانشگاه خوارزمی با اشاره به سیاست های آموزش عالی در ادامه گفت: این امتحان نیز به خاطر تراکم متقاضی دوره دکتری است اگر این تعداد متقاضی نبود، حتی شاید نیاز به امتحان هم نبود.

وی افزود: در فراخوان اخیر جذب هیات علمی ۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۷۰ درصد دکتری بودند و ۲۰ هزار نفر دکتری متقاضی ورود به دانشگاه در حالی که نیاز دانشگاه ها ۴ الی ۵ هزار نفراست .

وی همچنین از واگذاری مسئولیت جذب استعداد درخشان به دانشگاه ها خبر داد و گفت: این کار به صورت تدریجی صورت گرفت ابتدا ۱۰ درصد و سپس ۲۰ درصد افزایش یافت و بررسی های کارشناسانه انجام می گیرد که این درصد ها افزایش یابد تا دانشگاه های مطرح بتوانند دانشجوی ممتاز جذب کنند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: بازنگری آیین نامه کارشناسی ارشد و دکتری نیز دردست تدوین است و ظرف یک ماه آینده ابلاغ می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

130 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مدیریت ورزشی 1
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

دوستان انی که از تصمیمات اخیر بر میاید اینه که نظر داوطلبان اصلا و ابدا مهم نیست .سالهاست عده زیادی از داوطلبان فریاد میزنند وزن مصاحبه کم بشه ولی بنا به درخواست یک عده اندک بر عکس شد واقعا جای تاسفه که نظر داوطلبان اصلا مهم نیست

آدمین
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ق٫ظ

اینکه معاون آموزشی وزارت علوم گفته: دانشگاهها نسبت به پذیرش دانشجوی دکتری به هر نحوی که صلاح می دانند اقدام کنند یعنی چه؟

بهزاد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ

دوستان یکی کمک کنه فایل صلاحیتهای عمومی رو از کجا بگیرم که پر کنم

سمیرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ

معاون وزیر علوم، در پایان این گفت و گو تاکید کرد: این آیین‌نامه که در اردیبهشت ماه جاری به تصویب وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری رسیده است، به منظور پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (Ph.D) از سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اجرا خواهد شد.

اینو یکی بگه یعنی امسال؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا نه

مهندس شیمی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

بله یعنی امسال. منتظر اطلاعیه سازمان سنجش باشید و مرتب ازشون سوال کنید تا هرچه زودتر منابع و تاریخ رو اعلام کنند.

سمیرا
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

بچه ها من تازه با این سایت آشنا شدم خیلی عالیه. چون در دنیای بیرون دوستان به آدم کمکی نمیکنن حالا با هر دیدی ولی آدم خوب هم پیدا میشه مثل دوستان اینجا که به هم کمک میکنن خدا نگهدار همتون باشه و در راه علم پیروز سربلند باشید و عاقبت بخیر بشید همتون

محمد
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

بچه ها تورا خدا بگین الان تکلیف ماچیه؟واسه کنکور بخونیم یا چکار کنیم؟

سازه گرا
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام
پس طرح سنجش و پذیرش دانشجو چی شد؟
دکتر صابری و همکارانشون در مجلس این طرح رو به کجا رسوندن؟
طبق این طرح قرار بود که امتحان دکتری تخصصی از درسهای فوق لیسانس گرفته بشه
همچنین قرار بود که در این طرح نمره نهایی از جمع ۷۰ درصد نمره کنکور و ۳۰ درصد نمره مصاحبه به دست بیاد
کسی می تونه این موضوع رو پیگیری کنه؟

مهندس شیمی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

اون به جایی نرسیده که کاملا مشخصه از صحبت های رییس سنجش و معاون وزیر علوم. دیگه همه چی دست دانشگاه است عملا فقط سنجش یه آزمون فیلترینگ میگیره و تمام. ۱۰۰% مصاحبه و دانشگاه ها تشخیص میدن که آیا دانشجو رو میخوان یا نه!
الان بحث سر تاریخ آزمون و منابع هست :)

وانیا
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

سلام به دوستان- استنباط من درسته؟ یعنی ازمون دکتری سر جای خودش هست؟ ولی سهم ۷۰% نظر اساتید به ۱۰۰% تبدیل میشه؟

مهندس شیمی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  وانیا

آزمون با تغییرات و دوبار در سال داریم :) بقیه استنباطتون درسته…

مهندس شیمی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  وانیا

آزمون هم حدنصابیه نه رقابتی! هر دانشگاه یه حد نصاب میزاره که شما میتونی در مصاحبه اون دانشگاه شرکت کنی ۱۰۰% رقابت تو مرحله مصاحبه هست..

منوچهر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  وانیا

شانس نسل ما رو باش!
دبیرستان که بودیم، نظام قدیم به اون خوبی را کردند نظام جدید و ..
اینم از آزمون دکتری که هر روز یه طرح جدید درمیارن.
تازه داشتیم رو روال می افتادیم که چطور درس بخونیم و از چه منابع. آخه خدا را خوش میاد که با زندگی ما اینجور میکنن.؟ مگر هر آدم چند بار به دنیا میآد؟؟

هما
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

با سلام واسه زبان چه کتابی بخونیم

آیدا
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

یعنی فقط استعداده یا زبان هم داره؟

فیزیولوژی های گیاهی مددددددددددی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ

سلام خوشبحال اون دانشجوهای که دارای روابط عمومی بالا با اساتیدشون بودن از حالا خودشون رو دکتر بدونن
چرا کسی به داد ما نمیرسه ونظر مارونمیخواد

نگار معتمدیان به دوست
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ

سلام دوست خوب که نامتون رو ننوشتید.. :)
واقعا ممنونم از تون که انقد برام توضیح دادین سوال رو ..
لطف بزرگی کردید ..
هنوزم تو دنیای مجازی آدمایی پیدا میشن که مثل دنیای واقعی شون واقعا برا دیگران وقت بذارن و کمک کنن..
احسنت به شما ..
در پناه خالق مهربون باشید ..
:)

فاطمه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

وای خدا.آخه این کنکور دکتری چرا اینقدر فرازو نشیب داره خوب؟!هر سالم بدتر از سال قبل. واقعا این معیار سنجششون درسته؟ اصلا آدم نمیدونه چیکار میخواد بکنه؟ چی میخواد بخونه؟ چطور برنامه ریزی کنه؟ آخرش چی میشه؟ آخه این همه ابهام کنار یک برنامه ای که دوباره معلوم نیست تا کی میخواد پابرجا بمونه. بله طبیعتاظرفیت برای دکتری اینقدر در کشور نیست . ولی این فکرو باید خیلی قبلتر میکردند نه اینکه یکباره همه راهها رو ببندند به روی دانشجو. اینکه هرشخصی دستش پرو معلوماتش خوب باشه نباید هراسی داشته باشه و موفق میشه درست هست ولی این یه نگاه خیلی خوشبینانه به مسئله هست برای آمادگی و موفقیت توی کنکور دکتری به این شیوه جدید عوامل دیگه ای هم باید همراه بشه که شاید برای خیلیا عملی نباشه و نمیشه این مسئله رو کتمان کردکه هر دانشگاهی توجه ویژه ای به دانشجوهای خودش داره و البته شاید درست هم باشه ولی سهم پذیرش عده ای دیگرهم که میتونند توی مقطع دکتری تحصیل کنند و حرفی برای گفتن داشته باشند کمرنگتر میشه . این شرایط و این برنامه واقعا آیا میتونه منصفانه باشه؟

هادی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی لینک دانلود رایگان کتاب گرامر دایجست رو داره ؟ اگه دارین ممنون میشم بذارید اینجا

حمید
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ

دوستان منم که از قسمت پاسخگویی سنجش سوال کرده بودم این جوابو بهم دادن:
“فعلا اطلاعیه ای در این باره در دسترس نمی باشد.”

به نظرم دارن خودشونم رو جزییات این طرح کار می کنن و هنوز به نتیجه قطعی نرسیدن که اطلاعیه ای بزنن رو سایت سازمان!”

آمنه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان. به نظرتون با این شرایط تغییر رشته کار درستیه؟
من امسال رتبه ی خوبی نیاوردم و تصمیم گرفتم که امسال به جای فیزیک، نانوفیزیک بدم
ولی با این شرایط واقعا ترسیدم!!!!!!!

مونس
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

نانو فیزیک که دختر به تعداد انگشت های دست ظرفیتشه
امسال شریف و کاشان و زنجان فقط گرفتن

مونس
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ

ی مددتی سایت نبودم
الان که اومدمو این خبرو دیدم،
که همش هم مبهمه

خب هر کی لیاقتشو داره و می تونه
راهو باز کنن بره ادامه تحصیل بده، برا مملکت مفید باشه.
چرا هر سال یک سد و یک بهانه ای جور می کنن !!

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۰۵ ب٫ظ

دوستان شاید سوالم بی ربط به این مسئله باشه اما اگه میدونید راهنماییم کنید..
تفاوت مقاله ای اس سی
با مقاله ی علمی پژوهشی چیه؟

اصلا این دو تا باهم متفاوتند و کدوم یکی اعتبار بیشتری داره؟
ممنونم میشم اگه میدونید برام بگید..

سالار
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ

سلام
ای اس سی پولی می باشد و در ارزشیابی اکثر دانشگاه ها هم ارزش چندانی ندارد اما علمی پژوهشی به دلیل اینکه مراحل انجام و تایید آن طولانی و تا حدودی دشوار است دارای سقف امتیازات می باشد.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

مرسی از پاسختون ..خیلی لطف کردید
:)

اون مجلاتی که تو ای اس سی ایندکس شدن اونا چی؟
اونا هم ارزشی ندارن؟
مثل مجلات علوم پزشکی داخل کشور..
؟

علی خلیلی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام ببینید آی اس سی پولی نیستن کی این حرف رو زده؟؟؟؟؟؟ آی اس سی مربوط به مجلات علمی پژوهشی هست که در جهان اسلام منتشر میشوند و در پایگاه آی اس سی(پایگاه اسنادی جهان اسلام) نمایه می شوند. اتفاقن اگر یک مجله علمی پژوهشی مثلن داخل کشور در این پایگاه نمایه شده باشد از اعتبار بیشتری نسبت به یک مجله علمی پژوهشی برخوردار است.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

ممنونم ازتون خیلی زیاد
:)

دکترای....
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

کاملا درسته……

خودم
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

کاملا صحیح میفرمایید. اصلا ربطی به پولی نداره

مشاور ادبیات فارسی. دانشجوی دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

بله کاملا درسته. کی گفته آی اس سی پولیه؟ بیشتر رشته های علوم انسانی ویا به قولی مجلات معتبر علمی پژوهشی داخل کشور می باشند که دربسیاری ازدانشگاهها حتی از آی اس آی هم اعتبارشان زیاده و امتیازشون بالاتر

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

ممنونم ازتون آقا سالار
:)

پاسخ به سالار
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

از اطلاعاتتون بی نهایت استفاده کردیم!!!!
قابل توجه شما مقالات آی اس سی از مقالات بین المللی می باشد که بالاترین امتیاز مقالات علمی_پژوهشی برخوردار است و هم ردیف مقالات آی اس آی می باشد

دکتری 94
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۱۳ ب٫ظ

بالاترین درجه مربوط به مقالات isi میباشد.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

ممنونم از تون …
:)

دوست
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ

مقاله ISI مقاله ایست که در یک مجله زیر مجموعه موسسه علمی ISI منتشر میشود. الزاما همه مجلات زیر مجموعه موسسه ISI معتبر نیستند. ولی در مورد انتشارات معتبر که موسسه ISI آنها را نمایه ساز ی می کند می توان گفت کاملا معتبر هستند. مثلا اگر مجله زیر مجموعه ISI توسط انتشارات Springer یا Elsevier منتشر شوند کاملا معتبر هستند و مجله ای معتبر تر از آن ها در سطح جهانی وجود ندارد. ولی برخی مجلات زیر مجموعه ISI که معمولا برای چاپ مقاله هم مبلغی دریافت می کنند و فرآیند داوری آن ها هم اصلا طولانی نیست، هیچ اعتباری ندارند. مقاله علمی پژوهشی مقاله ایست که از نظر علمی شایستگی چاپ در یک مجله علمی پژوهشی را دارد. مجلات علمی پژوهشی ضوابط سختگیرانه ای دارند و توسط وزارت علوم رتبه بندی شده اند. معتبرترین مجلات فارسی علمی، اصطلاحا دارای درجه علمی پژوهشی هستند که این درجه توسط وزارت علوم به آن ها اعطا می شود و در صورتی که کیفیت آنها افت کند، این درجه از آنها گرفته می شود. آنچه مهم است اینکه شما مقاله با کیفیتی داشته باشید چه در مجله علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم و چه در یک مجله ISI با کیفیت. پس به یاد داشته باشید صرف دارا بودن مقاله ISI اصلا امتیاز محسوب نمی شود. بستگی دارد مقاله ISI در کدام مجله ISI چاپ شده باشد. برخی دوستان معترض هستند که چرا با داشتن چندین و چند مقاله ISI در مصاحبه دانشگاه نمره ای به آنها داده نشده است. سوال من… ادامه نظر»

دوست
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

ضمنا اضافه می کنم ISC شامل مجلات معتبر جهان اسلام از جمله برخی مجلات علمی پژوهشی ایران است.

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ

من از سازمان سنچش پرسیدم راجع به این موضوع این جوابو بهم دادن

متن درخواست:با سلام.ایا کنکور دکتری ۹۵ به صورت دو مرحله ای برگزار خواهد شد؟در این صورت اولین مرحله ان در چه تاریخی خواهد بود؟مهر ۹۴؟ ایا ازمون شامل دروس تخصصی هست یا به صورت GRE برگزار میشود؟

پاسخ: با سلام
اطلاعات لازم در این خصوص متعاقبا و از طریق سایت سازمان و هفته نامه پیک سنجش اعلام خواهد شد.
با سپاس

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

متاسفانه به نظرم با این جوابی که دادن احتمالن میخوان واسه امسال این قضیه رو اجرایی کنن ولی هنوز رو جزئیاتش به توافق نرسیدن.چون اگر میخواست برای سال بعد باشه خوب لزومی نبود که بخوان به زودی در موردش اطلاع رسانی کنن.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

کاش می گفتن حداقل این متعاقبا چند وقت دیگه اس؟
):

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ

نه متاسفانه حتی زحمت اینو هم به خودشون ندادن که بگن کی اعلام میشه.عملا میشه گفت کلن به سوال من هیچ جوابی ندادن

دکتری
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ

خانم معتمدیان به هر حال شرایط فعلا اینجوریه فکرتو خراب نکن ولی به نظرم شروع کنین روی GRE کار کردن

سعید
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

برا منم همنو نوشتن… دقیقا کپی-پیست

ماری
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ

برای زبان منبع معرفی کنن خیالی نیست.
میخونیم
چی بگیم دیگه.

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

دوست عزیز زبان که منبع خاصی نداره و بسیار گسترده هست.مگه تا پارسال که زبان جزو کنکور بود براش منبع معرفی میکردن که حالا بخوان منبع بدن؟!!

تینا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

مشکل اصلا زبان یا جی آر ای نیست به نظرم.
مشکل اینه که هر دانشگاهی میتونه برای اختصاصی منابع خودش را بده یا حتی آزمون اختصاصی نگیره. قراره سنجش با زبان و جی آر ای یک فیلترینگ اولیه کنه و بعد هر دانشگاهی هر کی رو خواست برداره.

س.م
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

هر رتبه ای که بیارید در نهایت دست دانشگاه است که قبولتان بکند یا نه ;-)

مجید
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ

اگه دست دانشگاه باشه مطمئن باشید سلیقه ای میشه

داوطلب 94
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان بزرگوار خواهشا تعبیر و تفسیر منطقی انجام بدین.این شیوه یعنی برگشت به قبل از آزمون های نیمه متمرکز(۹۰)… و البته خداحافظی با دکتری و اختیار تام ۱۰۰% دانشگاههادر جذب دانشجوی دکتری!!!!!!!!

تینا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

کاملا درسته.

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

اره دیگه دقیقا متاسفانه همینطوره. علیرغم درخواست همه دانشجویان به جای اینکه سهم مصاحبه رو کم کنن بیشترشم کردن و رسوندن به ۱۰۰درصد..اینجوری دیگه هرکس فقط تو دانشگاه خودش شانس داره

سالار
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

دروووووووووود بر شرافت شما. دقیقا همین است که می فرمایید

علی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

سلام. دوستان یکی لطفا توضیح بده منظورشون چیه؟ یعنی فقط تست استعداد تحصیلی میدیم؟ دیگه دروس تخصصی نخونیم؟ واقعا من متوجه نشدم

امین
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

سلام. نظر من اینه داوطلبان بدون در نظر گرفتن این حرف شروع کنند به مطالعه و پژوهش بر مبنا طرح فعلی مگر این که شرایط عوض بشه. بالاخره یک آزمونی برگزار خواهند کرد. ضمنا من این طرح جدید را قبول ندارم چون قطعا دانشگاه ها بین داوطلبان تبعیض قائل خواهند شد.

علوم اجتماعی به دوستان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام
آزمون gre همین آزمونی هستش که چند ساله داریم امتحان می دیم اما چون یه خورده شیوه پذیریش تغییر کرده و ازمون شرط لازم و نه تاثیرگذار در پذیرش نهایی هستش از این اصطلاح به تبع دانشگاههای خارج استفاده کردند. البته موارد آزمون خارج و داخل متفاوت و اینجا آزمون شامل استعداد زبان و دروس تخصصی هستش که داوطلب یه نمره کل کسب می کنه و دانشگاهها هم یه حد نصابی یا براساس نمره کل و یا به تفکیک دروس اعلام می کنه. این آزمون دوبار در سال برگزار می شود. بعد از این که دانشگاه حد نصاب ورودی رو اعلام کرد داوطلب با ارسال کارنامه و رزومه اقدام و دانشگاه با برگزاری آزمون مصاحبه ورودی اقدام به انتخاب از میان واجدین شرایط می کند.

سارا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام یعنی اگه مث سال گذشته حرف بزنیم . اینجا منظورشون اینه که سهم مصاحبه شده ۱۰۰ درصد؟؟؟ خوب راحت میگفتن مصاحبه صد درصد چرا جی آر ای و زبان و اینجور چیزا رو آوردن وسط ؟؟؟ اصلا همه چی مبهمه واقعا

علوم اجتماعی به دوستان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

آزمون شرط لازم برای ورود به رقابت است. بعد وزن آزمون و مصاحبه به دانشگاه برمیگردد که چه نسبتی داشته باشه و شاید دانشگاه باردیگر آزمون کتبی بگیرد مثل وضعیت فعلی دانشگاه تهران و در شرایط جدید سهم ۳۰ درصد آزمون سازمان سنجش یا همون gre رو در نظر نگیرن.
یه جوری اساتید و دانشگاهها که به دنبال آزادی در انتخاب دانشجو بودند به هدفشون رسیدند. مثل قبل با این تفاوت که قبلا خود دانشگاه آزمون زبان رو به عنوان شرط لازم برگزار می کرد. در شرایط جدید آزمون تخصصی و زبان و استعداد توسط سازمان سنجش به عنوان شرط ورود به رقابت برگزار می شود.

رضا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

منم موافقم با نظر شما

پریس
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سال تحصیلی ۹۵-۹۴ یعنی شروع از مهر ۹۴! یعنی شماره دانشجوییتون (انشالله اگه قبول بشید) می شه …..۹۴

یعنی از مهر ۹۴ شروع می شه و تیر ۹۵ ترم دوم تموم میشه

سال تحصیلی ۹۶-۹۵ یعنی از مهر ۹۵ می شید دانشچوی دکترا. یعنی از مهر ۹۵ شروع میشه و تیر ۹۶ سال اولتون تموم می شه.

خداحافظ کنکور جامعه شناسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

بچه ها خب ۹۵-۹۶ یعنی سال تحصیلی ای که از مهر ۹۵ شروع میشه و خرداد ۹۶ تموم میشه

این کنکوری که چند روز پیش نتایج انتخاب رشته اش اومد کنکور ۹۵-۹۴ بود که ما اسفند ۹۳ کنکورش رو دادیم

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

بله این حرف شما درسته ولی ابهام این خبر اونجاست که گفته دانشگاهها از سال ۹۵-۹۶ قادرند که پس از ازمون gre خودشون مقتدرانه عمل کنند.گفته از سال ۹۵-۹۶ میتونن این روش رو شروع کنند نگفته که برای سال ۹۵-۹۶ که کنکورش همین امسال یعنی تو ۹۴ میشه این روش استفاده میشه..در واقع این ابهام تو همون بیانیه اول دکتر خدایی هم بود

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

خیلی بد شد فقط امیدوارم امسال نباشه و بیفته واسه سال بعد

فهیمه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام به نظر من این طرح برای امسال که میخواهیم آزمون بدیم نیست برای سال بعده. ببینید امسال بود سال ۹۴- ۹۳ یعنی اسفند ۹۳ آزمون دادیم اردیبهشت ۹۴ مصاحبه( که مصاحبه دست اساتید دانشگاه است )
در سال ۹۵- ۹۴ اسفند ۹۴ آزمون میدیم اردیبهشت ۹۵ مصاحبه. پس سالی آتی هم نمیشه چون دکتر گفتند سال۹۶- ۹۵ دانشگاهها میتونند از طریق این طرح پذیرش کنند
حالا سال بعدترش که میشه ۹۶-۹۵ میشه حرف دکتر که دانشگاهها از طریق این طرح دانشجو جذب میکنند پس خیالتون راحت برای امسال نیست البته این برداشت منه به نظر شما اینطور نیست؟ به هر حال برای هر وقت باشه واقعا طرح مناسبی نیست

عاطفه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام ولی به نظر من برای امساله چون گفتند از سال ۹۶-۹۵ یعنی بچه هایی که ۹۵-۹۴ گزینش میشوند و ۹۶-۹۵ دانشجو میشوند. یعنی گفتند دانشگاهها دانشجوهای سال ۹۶-۹۵ خودشونو خودشون انتخاب میکنند

جدیدترین خبر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه

به نظر من حق کاملا با ایشون است.

جدیدترین خبر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ

البته منظورم خانم فهیمه است.

امین
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه

این کنکوری که امسال که امتحانش رو دادین و الانم دارین مصاحبه هاش رو میرین…بهش میگن…کنکور ۹۴-۹۵

عاطفه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  امین

بله شما درست میگید ولی دکتر گفتند سال ۹۶-۹۵ نگفته برای کنکور ۹۶-۹۵ .
هر وقت به دانشگاهها مجوز بدهند دانشگاهها میتونند اجرا کنند. اگه قرار بود برای کنکور آتی باشه میگفتند در سال ۹۵-۹۴ به دانشگاهها مجوز میدهیم که دانشجویان ۹۶-۹۵ خودشونو خودشون انتخاب کنند . در حالی که گفتند از سال ۹۶-۹۵ اجازه دارند . یعنی باید سال ۹۵ بیاد وزارت به دانشگاهها ابلاغ میکنه و دانشگاهها دانشجوهای مهر ۹۶ را خودشان انتخاب میکنند. شایدم استدلال من اشتباه باشه . ولی به نظرم اینجوری منطقی تره

عاطفه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  عاطفه

با توجه به حرفای فهیمه منم اینو میپذیرم

مشاور ادبیات فارسی. دانشجوی دانشگاه تهران
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  عاطفه

نه عاطفه خانوم همون نظرشما درسته. فهیمه خانم اشتباهی برداشت کردن. این نوع سیستم از همین امسال اجرا میشه. ودانشجویان مهر۹۵ اینجوری گزینش میشین پس برا سال بعد نیست همین امسال کنکور اینجوری میشه و آزمون جی آر ای میگیرین. لزومی نداره سال۹۵را از الان اطلاع رسانی کنن

عاطفه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  عاطفه

با توجه به حرفای فهیمه منم اینو می پذیرم

یوسف
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

اگه اسفند امسال امتحان بدیم می شه برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ وقتی گفته از سال تحصیل ۹۵-۹۶ دانشگاها به شیوه جدید دانشجو می گیرند یعنی هر آزمونی که بدیم میشه برای ۹۵ -۹۶ پس دقیقا اولین آزمونی که میدیم به شیوه جدید برگزار می شه .

فاطیما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

چرا انقد سخت میگیرید
امتحان GRE قرار به فارسی باشه
حدسم اینه امتحان GRE همون استعداد تحصیلی که بخشی کمیو کیفی داشت به اضافه متون درک مطلب
فقط میمونه بخش وکب که اونم چندتا کتاب وکب بخونید حله
واسه تخصصی هم از الان منابع چندتا دانشگاه بزرگ گیر بیارید بعد مقایسه کنید و لیست جامع منابع تهیه کنید
به جای ناامیدی دنبال چاره باشید خو
لیست منابع رشتتون توی داشنگاههای تهران
تربیت مدرس
شیراز
فردوسی
و شهید چمران
همین
البته خودتون بهتر میدونید توی رشته خودتون کدوم دانشگاهها برترن
بیشتر منابع مشترکن بین دانشگاهها
تازه به نظر من امتحان تشریحی بهتره
از الان برنامه ریزی کنید و مطالعه

سردرگم
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

خانوم مگه معلومه چه درسایی جز آزمون هست که از آلان بریم دنبال جزوه، از الآن برنامه ریزی کنیم!!

فاطیما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

زبان بالاخره که نیاز دارید
الان برنامه رو بذارید رو زبان
چیزی از دست نمیدید که
بهتره وقت تلف کردن
فعلا رو زبان تابستون هم رو درسای تخصصی
تا اون موقع معلوم میشه دیگه

سردرگم
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

دوست عزیز من روی زبانم چند سال پیش کاملا کار کردم و از زبان چندان باکی ندارم، مشکل من همون درسهای تخصصی هست که تکلیفش معلوم نیست، چون میگن شاید آزمون مهر باشه فکر نمیکنم وقت چندانی داشته باشیم!

مهندس صنایع
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

شما که زباناتون خوبه، به ما بگید برای زبان چکار کنیم؟ گرامرم بد نیست کلمه و درک مطلب ضعیفم.

محبوبه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ

اسکن از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
و یکسری سوالات مثل معرفی چهار نفر با شماره هاشون ترجیحا اقوام نباشن
و ادرس قبلیتون و ….

رییسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محبوبه

رشته ما امسال ۳۹ نفر روزانه ظرفیت دارد درحالی که پارسال ۵۸ نفر گرفت یعنی ۱۹ نفر کمتر شده و دانشگاههای تهران و تربیت مدرس و مشهد حتی۱ دانشجو امسال نگرفتند. ورودی های سال های ۹۲ و ۹۳ در دکتری بیشترین شانس واقبال را داشتند با پذیرش زیاد احتمالا سال اینده ظرفیت کمتر و شرایط دشوارتر از ما که گذشت خدایا رحمت خود شامل ما گردان. امین یا رب العالمین

پری
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ

یکی بگه فرم صلاحیت عمومی چه مواردی توش هست؟

سازه گرا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ

سلام
به نظر من میشه طوری عمل کرد که هم بچه های باسواد بتونن به دانشگاههای خوب راه پیدا کنن و هم دانشگاهها صاحب دانشجوهای دارای رزومه خوب بشن
قبل از کنکور دفترچه انتخاب دانشگاه بیاد و هر کس طبق علاقش به ترتیب بدون محدودیت دانشگاههاشو انتخاب کنه
منتها هر دانشگاه شرایط حداقل پژوهشی خودشو توی دفترچه اعلام کنه مثلا یک مقاله علمی پژوهشی با ضریب تاثیر سه یا دو کتاب تالیفی
این طوری کسانی که شرایط حداقلی یه دانشگاهو ندارن دیگه اون دانشگاهو انتخاب نمی کنن
بعد از انتخاب دانشگاه کنکور فقط از درسهای تخصصی فوق لیسانس و زبان گرفته بشه و رتبه حاصله مشخص کننده نتیجه نهایی باشه
به این ترتیب کسانی که هم از نظر علمی و هم از نظر پژوهشی قویتر باشن به دانشگاههای بهتر راه پیدا می کنن
دوستان شما هم پیشنهاد های عملی خودتونو به مسؤولین ارایه بدین تا نظرات شما رو جدی بگیرن

دوست
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

نظر جالبی بود. ولی یه مقدار باید پخته تر بشه. اصلا شاید آزمون کتبی نیاز نباشه. مثلا همه مدارک پژوهشی و زبان بررسی بشه. بعد تعداد محدودی به مصاحبه دعوت بشن نه همه کسانی که مدرک فرستادن.

رضا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

واااااااااااای بابا زود اعلام کنید آزمون بعدی کی هست؟؟؟؟؟
الان بریم؟ بمونیم منتظر تکمیل و التماس دانشگاه کنیم که تکمیل ظرفیت بزنه؟ یا آزمون مهر داریم؟ یا اسفنده؟

سپیده
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اینا رو در سایت سنجش قسمت پاسخگویی بنویسید

فلسفه تربیت
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ

سلام .آزمون GRE چی هست؟

حمید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ

دوستان حالا بحث روند پذیرش به کنار!!!! بماند که بهتر میشه یا بدتر!!
این جور که ازمصاحبه ها برداشت میشه! ظرفیت ها رو هم میخوان کاهش بدن!!!
اینجوری خب ظلم میشه در حق فارغ التحصیل های جدید ارشد!! اگه هم کاهش ظرفیتی باشه باید تدریجی باشه !!مثلا اگه دانشگاه تهران تو یک رشته ۵ نفر گرفت سال پیش، امسال ۴ نفر بگیره و سال بعدش ۳ نفر.
نه اینکه بیاد کلا تو اون رشته دو سال دانشجو نگیره!! اینجوری واقعا ظلم میشه در حق دانشجوهایی که به هزار امید و ارزو واسه دکترای مثلا دانشگاه تهران درس خوندن!
همین امسالم همین کارو کردن تو بعضی از رشته ها متاسفانه، و بعضی از دانشگاه های مطرح تو بعضی از رشته ها دانشجو نگرفتن…بعد با افتخارم اعلام میکنن که ما نمیخواییم همه دکتر شن و ….

خداحافظ کنکور جامعه شناسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ

وای سرم گیج رفت از اینهمه تغییرات !!

رضا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ

این تصمیم بسیار اصولی و در جهت ارتقا کیفیت تحصیلات تکمیلی در کشور است

payam
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

دوستان گرامی:

دانشگا های برتر با این روش دیگه دانشجویان ارشدشان را میگیرند و السلام

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  payam

سلام …
بله آقا پیام حرف شما درسته..
):

منم فیزیولوژی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دقیقا همینه

دکتر
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

خوب این را هم در نظر بگیرید که بهترین دانشچویان اکثرا تو بهترین دانشگاه ها هستند پس این هم ایرادی نیست ! باید قبول کرد که بهترین ها باید تو اولویت باشند !

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

شما فک کنم خودتون دانشجوی دکتری هستید
(:

payam
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

نه اینطور نیست بهترین دانشجو ها در بهترین دانشگا ها نیستند و بیش از ۵۰ درصد از تبلور علمی در دوره ارشد و دکترا بویژه صورت میگیره این روش به حذف استعداد های دانشگا ها در شهرستان ها می انجامد. من در هر ۳ مقطع تحصیلی در دانشگاه تهران بودم اینو نوشتم که همینطوری یه حرفی نزده باشم.

باران
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیز اینم درنظر بگیرین که دانشجوهای ارشد دانشگاه های برتر فقط با یک “آزمون تستی” تو این دانشگاه ها قبول شدند. میتونن آزمون تخصصی رو سخت تر بگیرن تعداد سوالات رو بیشتر کنن تا نقش شانس کمتر شه اما حذف آزمون تخصصی و واگذاری اون به دانشگاه ها تو این سیستم آموزشی ظلمه!
من فارغ التحصیل سمپاد هستم میتونم ادعا کنم درجه هوش و استعدادم در دوران دبستان و راهنمایی سنجش شده و تمام! درحالی که واقعا اینطور نیست. تو هر مرحله تحصیلی یه عده سعی کردن تلاش کردن و خودشونو بالاتر کشیدن! نادیده گرفتن حق این عده چه من جزوشون باشم چه نباشم انصاف نیست

دکتر
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

کسی صحبت از حذف نمی کند صحبت از توانایی هست هر کسی توانمند باشد مطمئنا تحت هر شرایطی پیروز خواهد شد ! اساتید هم دنبال بهترین دانشجویان هستند ! نگران نباشید !

سپیده
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

نه اینطور نیست خیلی ها بنا بر شرایطی که در زمان آزمون ارشد داشتند چند تست رو جا به جا جواب دادند و رفتند شهرستان که اگه شرایطشون بهتر بود شاید تهران میرفتند پس بهترینا همیشه تهران نیستند

مهندس صنایع
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

به قرآن درسته. خود من امسال وقت کم آوردم سر تخصصی. ۸ تا تست رو بلد بودم و فقط به جواب آخر نرسیدم. متاسفانه وقت نشد که این ۸ تست رو مرور کنم.شما که اهل فنید بفرمایید چقدر رتبه من تغییر کرد؟ واقعا هرکی اینو بگه که بنا به رتبه م باهوش نبودم اشتباه گفته. همه درس خونا میدونند که موفقیت در درس شاید ۱% مربوط به هوشه، ۹۹% مربوط به پشتکار و تمرکزه.

دوست
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  payam

خیر. من دانشگاه دولتی درجه الف تهران درس خوانده ام و به چشم دیده ام که دانشجوی شایسته دانشگاه آزاد را پذیرش کرده اند. بی خود ته دل جوانان را خالی نکنید لطفا. البته شایسته به معنای واقعی کلمه.

PHnD93
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

واقعا درست نیست همه کسانی که شهرستان خواندند لزوما پایین تر نیستند خیلی ها را میشناسم که بنا به شرایط زندگی مجبور به انتخاب شهر خودشان و یا دانشگاه های نزدیک به محل زندگی شده اند و واقعا هم زرنگ هستند خود من با اینکه در هر مقطع بهترین رتبه ها را آوردم اما همیشه مجبور به انتخاب دانشگاه های نزدیک بوده ام تا در مقطع phdکه دیگر همسرم اجازه ندادند انتخابم را خراب کنم و شانس دانشگاههای تهران را از دست بدهم و با تمام مشکلات کنارم ایستادند پس واقعا نمیتوان گفت شهرستان ها لزوما دانشجویان با استعدادی ندارند یک بحث دیگر این است که خیلی از دانشگاهها مقطع دکترای بسیاری از رشته هایشان در ارشد را ندارند پس تکلیف بچه های آنها چه می شود خدا کمکتان کند ما که از پل کنکور دکترا گذشتیم به امید موفقیت کسانی که واقعا استحقاقشو دارند

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دقیقا هدف دانشگاه ها از اول فقط همین بود

وحید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ

جالبه تنها قسمت ازمون که باید حذف میشود همین استعداد بود. اینا به جای اینکه استعداد رو بردارند دارند تخصصی و زبان رو حذف میکنند. واقعا که دیگه ادم نمیدونه چی باید بگه

امیر
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

اتفاقا کار دست و به جایی می باشد

فقط حیف کمی دیر انجام شده

ان شا الله زودتر عملیاتی شود

کلافه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

واقعا حرفتون لایک داشت من همین کنکور امسال به خاطر استعداد که به نظرم اصلا سوالاش استاندارد نبودن خیلی رتبم جابه جا شد.

مهندس صنایع
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

هر سه مهم هستند. هم زبان هم تخصصی و هم استعداد

دکتر
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ

به نظر من بهترین تصمیم هست به این دلیل که تو خیلی از کشورها با بهترین دانشگاه ها سیستم پذیرش به این صورته مطمئنم در این حالت بهترین ها بهتر انتخاب خواهد شد ان شالله و باعث ارتقا کیفیت دکترین آینده !

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

نه دیگه قبول نیست دوست گرامی …
قبلی ها راحت برن بعد یکدفعه ای واسه ما کوه شه …
عادلانه نیست…
تغییرات خوبه اما زمانی که به یک گروه خیلی فشار نیاد…

مرتضی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ

راحت ترین سال ورودبه دکتری ازمون ۹۲ دکتری بود اون سال ظرفیت ها رو یه شبه دو برابر کردن از طرفیم سهم ازمون و مصاحبه ۵۰ بود

آیدا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

آیا جی آر ایی به زبان انگلیسی است و یا فارسی ؟ زبان نمی خان ؟

حمید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ

خب برداشت من اینه که آزمون بعدی طبق روال قبله!!!
نظر شما چبه دوطتان؟
آزمون ۹۵-۹۶ فکر کنم آزمونی میشه که تو سال ۹۵ برگزار میشه و پذیرفتگان نهاییش تو سال ۹۶ مشخص و راهی دانشگاه ها میشن!.
با این حساب آزمون امسال فکر کنم میشه آزمون ۹۴-۹۵ و روندش مثل سابقه، یعنی آزمونی که تو اسفند ۹۴ برگزار میشه و پذیرفتگان نهاییش تو سال ۹۵ مشخص میشه!

علی خلیلی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

امسال آخرین سال بود که کنوکور نا مربوط برگزار میشد. کنکور تمام شد ورودی های مهر ۹۵ از طریق gre پذیرفته خواهند شد.

حمید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

نمیدونم واله!!! باید منتظر باشیم تو یک اطلاعیه همه جزءیات دقیق و شفاف واسه کنکور بعدی یا آزمون gre اعلام کنند!!
دوستان از قسمت پاسخگویی سنجش هم پیگیر باشید،درخواست ها زیاد باشه، احتمالا زودتر اطلاعیه میزارن تو سایت!!
حداقل ما تکلیف خودمونو زودتر بدونیم!!

مهسا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

آزمون دکتری ۹۵-۹۶، آزمونی ه که تو سال ۹۴ برگزار میشه. میشه آزمون دکتری ۹۴-۹۵، که مرحله کتبی ش اسفند ۹۳ برگزار شد و الان مصاحبه ش هست.

حمید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خب اینجا یک سواله پیش اومده واسه من!! ازمونی که تو سال ۹۴ برگزار میشه، جواب نهاییش سال ۹۵ میاد و پذیرفتگانش از مهر ۹۵ میرن سر کلاس، چرا عدد ۹۶ توش داره!! اصلا هیچ جاش مربوط به سال ۹۶ نیست که!!
واسه همین من فکر می کنم سال ۹۵-۹۶ شامل ازمون بعدی دکتری نمیشه!!

دوست
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

چون میشه سال تحصیلی ۹۵ ـ ۹۶

باران
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ

کسی نمیداند!!
تا دیروز با وجود همه حرفها فکر میکردم آزمون امسال مثل سال گذشته برگزار میشه اما تو یکی از مصاحبه ها گفتن سنجش به زودی دفترچه جدیدو منتشر میکنه. اگه قراره دفترچه جدیدی صادر بشه احتمال زیاد مربوط به آزمون امساله!

باران
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

حرفمو تصحیح میکنم تو مصاحبه ها اینو نگفتند. پاسخ سنجش به سوال یکی از دوستان این بوده که دفترچه جدید به زودی صادر میشه

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

فک نکنم این همه تغییر بخواد تو این چند ماهه اتفاق بیوفته..

باران
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ

خدا کنه اینطور باشه نگار خانم. منم تا دیروز همین فکرو میکردم. شاید مسئول پاسخگویی سایت سنجش به جای اطلاعیه گفته دفترچه!

الان شک کردم و امیدوارم که خودم اشتباه خونده باشم! :)

سپیده
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اگه این حرف صحت داشته عملا ما بچه های سال بعد بیچاره شدیم . اگه قرار باشه الان دفترچه صادر بشه پس مال امساله

باران
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

دشمنتون بیچاره بشه سپیده خانم. همیشه راهی هست انقدر ناامید نباشید

حمید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  باران

خب اگه واقعا سنجش بخواد یک دفترچه به زودی منتشر کنه!! پس یه ازمون خیلی زود پیش رومونه!!شاید تو همبن مهر ماه!! البته بعییید میدونم،، اینا اینجور که معلومه هنوز تکلبف خودشون با خودشون معلوم نیست…بعد برای پذیرش تو سال ۹۵-۹۶ فکر نکنم اینقدر زود آزمون بخواد برگزار شه!!

مرتضی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

پذیرش دانشجو یه بار برای مهر ماه هست و مصاحبه هم یک بار هست ازمون رو دوبار برگزار میکنن که کسایی که حد نصاب تو یکی نیاوردن دوباره فرصت جبران داشته باشن

امید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ

بنظر من از امسال دیگه کنکور دکتری سلیقه ای خواهد بود. از اول تا نتیجه نهایی کلا سلیقه ای.
بازم برگشتیم به ۵-۶ سال پیش. همه چیز دست استادان و دانشگاه

سیما
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  امید

به نظرم خوبه که سلیقه رو موقع پذیرش اعمال کنن اساتید! نه اینکه بعدا با دانشجو برای نوشتن رساله و … همکاری نکنن!! اینو دیدم که میگم. ضمن اینکه به عقیده بنده چند دلیل وجود داره که اساتید دانشجوهای خوشنام خودشونو میگیرین (نوشتم خوشنام چون لزوما دانشجوی ارشد یه دانشگاه بودن، به معنی داشتن شانس بالا برای پذیرش در دکتری نیست! کما اینکه استاد راهنمای یکی از هم ورودیهای من به دلیل عدم رضایت از پایان نامه ی ارشدش، بهش گفته بود فکر دکتری خوندن توی این دانشگاه رو فراموش کن چون من عدم رضایتم رو به تمام هیات علمی میگم!!!) دلیل اول: اخلاق فردی در محیط دانشگاه و میزان روحیه همکاری اون رو میدونن. دلیل دوم: حداقل چند واحد رو زیر نظر اون استاد مصاحبه کننده پاس کرده (چون معمولا اساتید با سابقه که هر ترم چند درس با اونها ارائه میشه در هیات مصاحبه کننده هستن) یا وقتی کارنامه ی این شخص رو نگاه میکنن که چه نمره هایی داره، میدونن که این شخص با چه استادی (از لحاظ میزان سخت گیری) این درس را گذرانده و این نمره را کسب کرده. دلیل سوم: وقتی شخصی در سوابق آموزشیش، دوره لیسانس و یا ارشد را در دانشگاه آزاد یا پیام نور گذرانده باشه این امر باعث نمیشه که ردشون کنن ( برخلاف نظر بسیاری از دوستان که میفرمایند: اگه از این دانشگاه ها باشی همون اول ردت میکنن و دانشجوی خودشونو میگیرین!!) این فقط باعث میشه که بیشتر بهش سخت بگیرن و سوالای پیچیده تر بپرسن که محکش… ادامه نظر»

سپیده
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ

هنوز معلوم نیست سازمان سنجش هم وقتی میپرسیم دقیق نمیگه میگه منتظر باشید نهایت تا هفته آینده باید مشخص بشه فقط خدا باید کمک کنه

نانوشیمی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ

سلام. تو رو خدا یکی بگه. دکتری ۹۵_۹۶یعنی آزمون دکترا سال بعد؟ یا بعدتر؟ منظورشون کنکور اسفنده امساله؟

Su
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

سال بعد رو میگه دیگه. قبول نشدین؟ رتبتون چند شده؟

نانوشیمی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Su

چرا دوست عزیز. به مصاحبه دعوت شدم. نانوشیمی کاشان و کرمانشاه. اما مردد هستم که کاشان رو برم یا نه.

Su
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

چرا؟.برین خوب