استقلال دانشگاه ها در پذیرش دانشجوی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

طبق اعلام معاون آموزشی وزارت علوم از سال آینده داوطلب دکتری پس از قبولی در امتحان GRE،به دانشگاه ها معرفی می شود.

دکتر شریعتی در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره تفویض برخی اختیارات به دانشگاه‌ها گفت: ما مدیران در عرصه آموزش عالی نباید تصور کنیم که بهتر از مدیران دانشگاهی می‌فهمیم چرا که مدیران دانشگاهی مخصوصا دانشگاه‌های پیشکسوت در عرصه مدیریت و برنامه ریزی بسیار فهیم هستند و امیدوارم روزی همه امور به دانشگاه‌ها واگذار شود.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجوی دکتری یکی از مباحثی است که به دانشگاه‌ها واگذار شده و دانشجویان بعد از قبولی در امتحان GRE، به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. این آزمون به زبان فارسی برگزار می‌شود و آزمون زبان انگلیسی جداگانه برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه این امتحان به منزله فیلتر است، تصریح کرد: امتحان GRE، برای جلوگیری از رشد کمی بی رویه‌ای است که همه می خواهند دکتر شوند. تحصیل فی‌نفسه عیب نیست اما به لحاظ فرهنگی به گونه ای شده که برای مدارج پایین اعتباری قائل نیستیم.

شریعتی توضیح داد: بر اساس رویه جدید و پس از امتحان GRE، دانشجو به دانشگاه‌ها معرفی می‌شود و متناسب با کف امتیازی که هر دانشگاه برای خود تعریف می‌کند، نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد و میزان سخت‌گیری در پذیرش در اختیار خودشان خواهد بود.

به گفته وی از سال آینده آزمون تخصصی سنجش برگزار نخواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

359 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ

کی گفته همه باید دکترا بگیرن؟ یعنی ما انقدر به علم اعتقاد داریم؟

سلام
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

آزمون دکتری با همان دروس سال قبل برگزار می شود. اما نمره آن دیگر در مرحله دوم و پذیرش تاثیر ندارد.

طهماسبی
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ق٫ظ

با سلام
این ازمون در سال اول اجرای خود یعنی ۹۵ دوبار برگزار میشه نه در سال ۹۴..به متن خوب دقت کنید

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ

این بخشنامه برای آزمون دکتری سال ۹۵ که آزمون ورودی آن در اسفند ۹۴ برگزار می شود قابل اجراست. کنکوری که اسفند ۹۳ برگزارشد و الان در حال برگزاری مصاحبه است، ازمون دکتری ۹۴ است . به نظر من از ورود افرادی که واقعا شایستگی دکتر شدن ندارد جلوگیری می شود.

Yasr
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ

تو رو خدا یکی از اول با زبون ساده برام توضیح بده که چجوری هستش
این greچیه
آیا آزمون تخصصی هم سنجش برگزار میکنه یا نه
اصلا دارم گیج میزنم اساسی

سمیرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ

بچه ها اینو دکتر خدایی تو پیک سنجش امروز گفته:
معاون وزیر علوم، در پایان این گفت و گو تاکید کرد: این آیین‌نامه که در اردیبهشت ماه جاری به تصویب وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری رسیده است، به منظور پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (Ph.D) از سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اجرا خواهد شد.

حالا اینو یکی بگه یعنی امسال؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا نه

مجتبی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

بالا گفته سال اول ابلاغ یعنی ۹۵

ریاضی کاربردی -94-
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ب٫ظ

من متوجه نشدم. یعنی در این ایین نامه دروس امتحان دکترا رشته ریاضی کاربردی و ریاضی محض فرقی ندارند؟ منظور از دروس پایه بدون در نظر گرفتن گرایش چی هست؟؟؟

محدثه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ب٫ظ

سلام
چرا بعضیا دارند گیج بازی در میارن
ما اگه انشاءالله امسال قبول بشیم اول مهر میشیم دانشجوی ورودی ۹۴
بچه های سال بعد که اسفند ۹۴امتحان میدن میشن ورودی ۹۵
پس تمام تغییرات واسه آزمون همین اسفند ۹۴
سنجش که نمیاد واسه ۲سال دیگه از الان خبر بدن کار سنجش دقیقه ۹۰خبر دادنه نه اینکه بیاد ۲سال زودتر خبر بده

سارا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

این خط آخرتو واقعا قبول ندارم چون از وقتی راهنمایی بودیم میگفتن کنکور سراسری رو برمیدارن و از روی معدل انتخاب میشن بچه ها . الان داوطلب دکتری هستم و کنکور همچنان هر سال برگزار میشه

مجتبی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

لایک

مهندس شیمی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

درسته :) صبر کنیم و منتظر بمونیم

دکترای....
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

ان شالله قبول بشی مثل ما نشی

محمد
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

آقای معاون اگه می ترسید همه مردم دکتر بشن از اول جلوی اینکه هرکسی ارشد می گیره رو بگیرین معلومه هرکی ارشد بخونه دوس داره دکترم بشه.

سارا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کسی که قصد دکتر شدن داره هر طور بشه بعد هر چند سال که شده بالاخره دکتر میشه ربطی به پذیرش هم و زیادش نداره

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مگه مردم جامعه تحصیلکرده باشن و سطح علمی بالای داشته باشن بده
ایران کلی جون داره منطقی حرف بزنید از این نیروی جوان و تحصیلکرده اگر شرایطمون در عرصه جهانی و بین الملل بهبود پیدا کنه میدونید چه استفاده هایی میشه کرد چه بازاری در جهان میتونیم به دست بگیریم
دکتر بودن و ارشد بودن با توجه به حجم زیاد جوانان در ایران بد نیست خیلیم خوبه
در عرصه بین الملل بعد از بهبود شرایط ایران با قشر تحصیلکردش میتونه حرف اول رو بزنه همه نمیخوان استاد بشن که میخوایم به خودمو و جامعه خدمت کنیم

نادیا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ق٫ظ

سلام دوستان
این بزرگواران چرا اینجوری می کنند. دانشگاه ها هم تا الآن کم فرق میذاشتن که هنوز هم سازمان سنجش داره بیشتر به اونها قدرت میده؟
باورتون میشه یکی از دوستانم بدون داشتن هیچ رزومه پژوهشی، آموزشی و نمره زبان فقط چون قبلا دانشجوی اون دانشگاه بوده راحت در مقطع دکتری پذیرش شد ولی دوستانی هم هستن که با داشتن همه شرایط راحت رد میشن چون استاد میخواد دانشجوی قبلیشو بیاره بالاتر.
ضمنا وضع چاپ و پذیرش مقالات هم که داغونه باز هم روابط مهم ه و معمولا مجله ها مقاله کسی رو چاپ میکنن که می شناسنش و سفارش مقالاتش شده و یا در قبال این کار تو مجله اون استاد یه مقاله از اونا چاپ بشه. برا خودم این اتفاق افتاد مقاله فلان دکتر چاپ شد ولی مقاله من چون نه استادم سرشناس بود و نه دانشگاهم مجله داشت به راحتی رد شد حتی دفعه اول تماس گرفتند ازم پرسیدند استادت کیه؟ بعد راحت گفتن ما فقط از دانشجوهای دکتری مقاله میگیریم.
نمیدونم چرا وزارت علوم اینارو نمی بینه یا شایدم می بینه ولی براش اهمیتی نداره.

علی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

بنظرم اگر قراره آزمون GRE برگزار بشه و صلاحیت ورود به مقطع دکتری پیدا کنیم، بذار بشه ولی کاش دروس تخصصی رو خود سنجش به شکل متمرکز برگزار میکرد که دیگه دانشگاه ها در امر پذیرش دانشجو سلیقه ای عمل نکنن؛ حتی دوستان اگر GRE رو قبول بشیم بعد کلی باید خوش شناس باشیم تا زمان اعلام مصاحبه های دانشگاه ها رو بدونیم تازه اگر علنیش کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

payam
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

دوستان گرامی:

کنکور دکترای امسال ۹۴ و سال آینده که در اسفند ۹۴ باید برگزار بشه ۹۵ است . بیخود بعضی دوستان دچار بازی اعداد نشوند.

سمیرا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

آقا پیام مطمئنی.گناه ما چیه شهرمان دکترا نداره باید جای د یگه بریم با این اوضاع هر دانشگاهی دانشجوی خودش میگیره که. حداقل سراسری ۳ درصدش دست خودمان بود

chemist
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  payam

گفتن سال ۹۵-۹۶. نه دکتری ۹۵

عامری
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  chemist

منظورش همون آزمون بعدی دکتراست

سازه گرا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

سلام
به نظر من میشه طوری عمل کرد که هم بچه های باسواد بتونن به دانشگاههای خوب راه پیدا کنن و هم دانشگاهها صاحب دانشجوهای دارای رزومه خوب بشن
قبل از کنکور دفترچه انتخاب دانشگاه بیاد و هر کس طبق علاقش به ترتیب بدون محدودیت دانشگاههاشو انتخاب کنه
منتها هر دانشگاه شرایط حداقل پژوهشی خودشو توی دفترچه اعلام کنه مثلا یک مقاله علمی پژوهشی با ضریب تاثیر سه یا دو کتاب تالیفی
این طوری کسانی که شرایط حداقلی یه دانشگاهو ندارن دیگه اون دانشگاهو انتخاب نمی کنن
بعد از انتخاب دانشگاه کنکور فقط از درسهای تخصصی فوق لیسانس و زبان گرفته بشه و رتبه حاصله مشخص کننده نتیجه نهایی باشه
به این ترتیب کسانی که هم از نظر علمی و هم از نظر پژوهشی قویتر باشن به دانشگاههای بهتر راه پیدا می کنن
دوستان شما هم پیشنهاد های عملی خودتونو به مسؤولین ارایه بدین تا نظرات شما رو جدی بگیرن

دکترای....
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ب٫ظ

دوستان این یه جمله هم مجهول هست”به گفته وی از سال آینده آزمون تخصصی سنجش برگزار نخواهد شد” یعنی چی؟؟؟؟یعنی سال ۹۵ که سال آینده میشه؟؟؟؟پس باید آزمون GRE برای سال آینده برگزار بشه؟

مهناز
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان در همین سایت در قسمت تازه های خبر اختیار دانشگاهها حتی در نحوه پذیرش دکتری اعلام شده که طرح جدید برای سال ۹۵-۹۶ هست پس فعلا نگران نباشید

مشاور ادبیات فارسی. دانشجوی دانشگاه تهران
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

مهناز خانم خوب ۹۵-۹۶ همونی که امسال ۹۴برگزار میشه. پس کسانی که سال بعد گزینش میشین. خیلی سخت شد بچه ها هر کس هرکجا دعوت شده بره. چه شبانه چه پیام نور و… چون فیلترهای زیادی گذاشتن تا آخر سر دانشگاهها دانشجویان خودشو بردارن

ستاره
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ

با درود

جناب آقای خدایی
من که اصلا نفهمیدم منظورتون چیه؟
۲ بار در سال، یعنی اولیش چه زمانی است؟
دروس اختصاصی رو چطور می گیرید؟
همه سر در گم شدن
لطفا خیلی بیشتر توضیح بدید.

علی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

این تغییرات صد در صد برای امسال هست.

محمد
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

چه وضعیه اینا شب میخوابن واسه کنکور یه خوابی میبینن واجراش میکنن.بچه ها به نظرم باید جلو سازمان سنجش اعتراض کنیم .بی انصافیه یاباید همه دانشگاهها تو همه رشته های ارشدشون دکترا هم پذیرش کنن یا شرایط باید عادلانه بشه

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا من پایم زمانشو مشخص کنید هماهنگ باشین من برای اعتراض میرم تهران

رضا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دانشجوی دکترا گرفتن الکی نیست امکانات و استاد با تجربه میخواد

سما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

با احترام به نظر شما، تا جایی که من اطلاع دارم، همه کارهای تز به عهده دانشجوه، مقطع ارشد من که اینطور بود، کلی مقاله خوندم و بر اساس اون موضوع تعیین کردم، کار کردم، به نتیجه رسیدم، … دکتری که قطعا همینطور باید باشه، حالا ارشد رو خیلی سخت نمی گیرن، ممکنه استاد هم موضوع بده ولی دکتری همش به خود دانشجو و تلاشش بستگی داره

ص
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام. دوستان به نظر من باید از اخبار ۲۰:۳۰ بخوایم این قضیه رو پیگیری کنن. اگه درخواست کنیم به نظرم پیگیری میکنن.

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ص

حسینی بای
باید با ایشون تماس بگیریم

دکترای 95
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ق٫ظ

حتما این کار را بکن

فاطیما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ

آزمون GRE از سه حوزه محتوایی متفاوت تشکیل شده است: کلامی (Verbal) کمی (Quantitative) و نگارش تحلیلی(Analytical Writing)
بخش کلامی توانایی ارزیابی و تجزیه و تحلیل مطلب نوشته شده توانایی تولید و اطلاعات از مطلب مذکور توانایی درک ارتباط بین کلمات و محتوای مطالب و توانایی تجزیه و تحلیل ارتباط بین بخشهای مختلف جملات را مورد تست قرار می دهد.
بخش کمی توانایی علت یابی به یک شیوه کمی، توانایی حل مشکلات کمی و فهم شخص از ریاضیات جبر هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها را مورد آزمون قرار می دهد.
بخش نگارش تحلیلی توانایی بیان کردن ایده های پیچیده بصورت واضح وروشن ، توانایی درک و بررسی ادعاها و شواهد ، توانایی پشتیبانی کردن از ایده ها و افکارها توسط مثالها و دلایل کاربردی و ضروری و توانایی نوشتن یک مقاله دقیق و فصیح و توانایی درک و استفاده از زبان انگلیسی و نوشتاری بصورت استاندارد مورد تست قرار میدهد

نسیم
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

یعنی چی آزمون جی آر ای؟؟؟ ما اگه اکثر رتبه هامون با دروس تخصصیه، یعنی فقط زیان و استعداد؟؟ همین طوری نمیشه تست های استعداد و زبان رو زد، اینطوری که دیگه نمیشه کنکور داد …!!!!
من میخاستم سال دیگه کنکور بدم، از شانس من هر سال یه قانون میذارن، واسه استفاده از سهمیه استعداد درخشان ام که معدل کارشناسی بالای ۱۶ رو اضافه کردن ، شانس نداریم که….

حقوقی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

به نظر من هم تا زمانی که طرح سنجش که مخصوص پذیرش دوره کارشناسی ارشد و دکتری در صحن مجلس است و الان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی می باشد تصویب نشده است، دولت نمی تواند خودسرانه اقدام به تغییر روند پذیرش دکتری تخصصی نماید.

دکترای....
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ

حالا به نظر شما دوستان چه منابعی را احتمالا برای آزمون GRE معرفی می کنن؟

سارا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ

بچه هاامتحان GRE چیه؟ فقط زبان و استعداد؟

سپیده
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

بله

دکترای....
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

اگه این طرح هنوز در مجلس تصویب نشده باشه پس هنوز جای بحث داره و امکان داره برای سال بعد اجرایی بشه.

حقوقی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ

دوستان عزیز سلام مجددا می گم برید تو قسمت سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مثل من که اعتراضم را بیان کردم شما هم بگید. ممنون

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  حقوقی

من اعتراض دادم
از دیشب افسرده شدم با این سن و سال

مهتا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

بچه ها توروخدا به نماینده های شهراتون نامه بدید که با این طرح مخالفت کنن آخه این انصاف نیست که هر دانشگاهی دانشجوی خودشو بگیره.دانشگاه ارشد من اصلا دکتری رشته منو نداره.بخدا انصاف نیست

سپیده
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهتا

مهتا جان بزار اول بدونیم برای امساله یا برای سال بعد ؟ باشه بعد نوبت اعتراضه

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهتا

منم وضعیتم مثل شماست
فکر خوبی بود
حتما این کارو میکنم

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ

دوستان طبق اون اطلاعیه ی که امروز تو سایت پی اچ دی گذاشته شده
آزمون جی ار ای برای سال ۹۵-۹۶ هستش و برای امسال نیستش
..
فکر می کنم امسال همون صحبت سازمان سنجش که گفتن دروس تخصصی هم هست
و کنکور دوبار برگزار میشه اتفاق بیوفته
شما نظرتون چیه؟
اطلاعی ندارید..
؟؟

دکترای....
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ

دوست گرامی به نظر من باز هم این قسمت مبهم هست”برای سال ۹۵-۹۶” یعنی منظورش برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ این کار انجام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟که باز هم این تغییر برای آزمون امسال میشه…..

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

فکر کنم میشه دیگه واسه سال بعد این جی ار ای …
ولی کاش ی اطلاعیه ای بدن تکلیف رو روشن کنن..

سپیده
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ

من فکر میکنم برای امساله چون فرمودند سال ۹۵ – ۹۶ که دانشگاهها دانشجو میگیرند

مهسا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب٫ظ

آزمون دکتری ۹۵-۹۶ آزمون آتی هستش. الان مصاحبه آزمون دکتری ۹۴-۹۵ هستش.

سما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ

https://phdtest.ir/1394/02/%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d8%ad%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d8%a7%d9%86/
فقط امیدوارم زودتر تکلیفمون معلوم شه. این طوری هر کسی میره دانشگاهی که ارشدش رو اونجا بوده.

دکترای....
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان
با این شرایط و گفته های معاون آموزشی وزارت علوم در سخنرانی خود برای تقدیر از اساتید دانشگاه ها این نکته در صحبت ها بوده که آزمون GRE برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ هست…
حالا با این تفاسیر سوالی که مطرح میشه اینه که:
سطح آزمون در همان اندازه های آزمون استعداد و زبانی هست که هر سال سازمان سنجش می گیره؟یا سختگیرانه تر می باشد؟ یعنی منظورم اینه که منابعی که هر سال برای استعداد وزبان مطالعه میشه کافی هست یا نه؟

H.A.N
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

با سلام:
بچه ها کسی می دونه آزمون GRE چیه باز

مهسا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  H.A.N

زبان و استعداد تحصیلی به احتمال زیاد.

دکتری
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  H.A.N

سلام
این آزمون برای ورود در دانشگاههای خیلی مهم دنیا مثل استدفورد یا آکسفوردو…گرفته میشه .یک امتحان نسبتا سخت از زبان و ریاضیه البته ریاضی عمومی ،به خصوص در دانشگاههای گفته شده برای بورسیه و فاند حتما GRE با نمره بالای ۱۵۰نیازه نمره این آزمون بین ۱۳۰تا ۱۷۰است

حسین
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

دوستان در پذیرش استعداد درخشان آمده:
“تحصیل پذیرفته شدگان نهایی بدون آزمون به صورت رایگان (بدون پرداخت شهریه تحصیلی) بوده و تابع کلیه مقرارت و آیین نامه های تحصیل در دوره دکتری دانشگاه می باشد. در صورتی که پذیرفته­شدگان پس از ثبت نام، از ادامه تحصیل انصراف دهند، یا به هر دلیل قادر به اتمام دوره تحصیلی نشوند ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان بر اساس تعرفه های مصوب برای دانشجویان ورودی آن سال خواهند بود.”

یعنی الان اگر کسی روزانه با آزمون قبول بشه و انصراف بده نباید پول بده ولی اگه بدون آزمون باشه باید پول بده؟

هستی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

وقتی شما تحصیل بدون هزینه (قبولی روزانه از طریق کنکور یا پذیرش از طریق استعداد درخشان) میکنید، وقتی انصراف بدید یا به هر دلیلی نتونید دوره تحصیلی رو تموم کنید، باید هزینه آموزش رایگان رو بپردازید.

حسین
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  هستی

شما مطمئنید؟ آخه توی دفترچه کنکور چنین چیزی ننوشته!
یعنی مثلا اگر ترم ۲ انصراف بدم باید پول اون دو ترم رو بپردازم؟ چقدره حدودا؟

مینا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

چه با آزمون چه بدون آزمون دانشجوی دکترای “روزانه” باشید در صورت انصراف باید جریمه رو بپردازید.

هستی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

ببینید قوانین ممکنه عوض شده باشه
به نظرم اگه میخایید برنامه خاصی بریزید حتما از سنجش و بخش استعداد درخشان وزارت علوم سوال کنید

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ

کاش همون حرف رئیس سازمان سنجش بشه
به نظرم خیلی منطقی تره..

مسیح
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۹ ق٫ظ

تمام مشکل سر اینه که بر فرض با هزار بدبختی نمره زبان رو هم گرفتیم- با آزمون تخصصی دانشگاهها که معلوم نیست از چه منبعی میخوان سوال بدن چه کنیم- حالا آزمون تخصصیش به کنار- با چنتا سوال علمی سواد شما سنجیده میشه؟؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مسیح

حرفتون درسته ..
فکر کنید هر کدوم از یه کتابی سوال بدن
چه شود…
:(

مرتضی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۹ ق٫ظ

وزارت بهداشت واقعا ازمون های بی حاشیه ای داره دانشجوهاش هم همگی از نظر شغل و درامد تکلیفشون روشن هست ماهیانه حقوق هم دریافت میکنند جالبه که مصاحبشون هم فقط ۳۰ درصد تاثیر داره اونوقت ازمون وزارت علوم هر سال یه شیوه هست بعد از قبولیم تازه باید دنبال کار بگردن و…

مهسا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

البته به لحاظ شغل و درامد تکلیفشون خیلی هم معلوم نیس و مشابه وزارت علومی ها هستن.

حقوقی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ

این تغییرات به این شکلی که وزارت علوم می گه مطمئن باشید امسال اجراء نمی شه اگرچه تو حرفاشون اینجور به نظر بیاد . این چنین تغییری نیاز به زمینه چنینی برای سال های بعد داره که از الان دارن اذهان را آماده می کنن ولی برای اسفند ۱۳۹۴ مثل سال پیش هست نگران نباشید.

دوست
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  حقوقی

ان شاالله که همینطوری باشه. آخه آدم میخواد برنامه ریزی کنه. قرار نیست که هر سال با یک روش جدید آزمون بگیرن.

آتوسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

سعید نه برای رشته ما اینطور نیست. باید کلی منبع بخونی تا بتونی بزنی تخصصی رو تو کنکور. علوم انقدر گسترده است و سلایق متفاوت که این امتحان کتبی برای هر دانشگاه روش مناسبی برای سنجش نیست. تعداد سوال، روایی، پایایی آزمون خودساخته اساتید در حد چند سوال پایین خواهد بود مسلما…

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

موافقم، آزمون کتبی هر دانشگاه جدا باشه که بدتره!! به نظرم آزمون کتبی دروس تخصصی کلا باید از روند پذیرش دکتری کنار گذاشته بشه و در جلسه مصاحبه به مباحثه علمی با دانشجو و بررسی دقیق از کارهای پژوهشی، مقالات، تالیفات، سوابق تحصیلی، معدل و کلا رزومه فرد توجه بشه…کاری که همه دنیا دارن واسه پذیرش دانشجوی دکترا انجام میدن.
چندتا تست یا چندتا سوال تشریحی تخصصی قطعا نمیتونه جامع باشه و معیار مناسبی برای پذیرش دانشجو دکتری نمیتونه باشه!

mg
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

درسته آفرین

باستانشناسی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

منم موافقم

سما
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

یعنی چی؟ این چه وضعشه؟ اگر می خوان روند رو تغییر بدن باید زودتر شرایط رو اعلام کنن.

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سما

شما نگران نباشید اسفند ۹۴ آزمون طبق روال سال های قبل برگزار خواهد شد

مهندسی 94
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چرا از خودتون میگید!! کسی رو گمراه نکنید…
یزودی اطلاعیه میزنه سنجش من پرسیدم ازشون.. صبر کنید

سما
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی 94

یک بار میگن دو بار در سال برگزار میشه، بعد از اون میگن فقط GRE هست. خب یک بار همون اول همه شرایط رو کامل توضیح بدن چی میشه؟

حمید
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  سما

فکر کنم هنوز خودشونم دارن بررسی میکنن!!
فعلا فقط باید منتظر موند تا جزییات شرایط جدید اعلام شه.

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی 94

آقای مهندس اسفند ۹۴ آزمون طبق روال قبل برگزار خواهد شد.

شما منتظر اطلاعیه سنجش باشید.

حقوقی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

هیچی هنوز مشخص نیست . هیچ اطلاع رسانی صورت نگرفته است . حتی سوالی که از روابط عمومی سازمان سنجش کردم گفتند هنوز هیچ تغییری به اونها ابلاغ نشده است.

مریم
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  حقوقی

تماس گرفتم گفتند که داره شرایط و دفترچه اماده می شه و به اطلاعتون می رسه. دیروز تماس گرفتم

محدثه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
من با اینکه زبانم خیلی خوبه ولی با این طرح مخالفم نمیشه که فقط به خاطر زبان و استعداد یه نفر به یه دانشگاهی معرفی بشه خوب معلومه دانشگاه ها دانشجوهای خودشون رو برمیدارن.

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

باید پذیرش مقطع دکتری شدیدا کاهش پیدا کنه.

دانشگاه ها باید در پذیرش بی حد و حساب دانشجو دکتری (مانند ۳ سال گذشته) تجدید نظر جدی کنند.

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما حالا چه اصراری داری دوست عزیز پذیرش اینقدر کم شه!!
یه بار نظرتونو گفتید دیگه، نیاز به تکرار نداره! احتمالا خودتون در حال حاضر دانشجوی دکترا هستید و حالا که نوبت پذیرش فارغ التحصیل های جدید ارشد شده رو این حرف تاکید دارید که پذیرش باید کم شه!! تا مبادا در آینده رقیب شغلی و یا علمی جدیدی نداشته باشید!!!
در ضمن همین امسالم کاهش پذیرش روزانه داشتیم.

به هرحال در حال حاضر مساله مهم تر روند پذیرش دانشجوی دکتراست نه کاهش ظرفیتا!

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

دقیقا بحث ما هم کلا رو اینه که نحوه پذیرش یه شکل منصفانه و عادلانه داشته باشه وگرنه ظرفیت پذیرش همین الان هم به نسبت متقاضیان کمه چه برسه به اینکه بخواد کمتر هم بشه.اگر بخواد ظرفیت کم بشه باید از دانشگاه ازاد و پردیسا کم بشه که برعکس دارن روز به روز زباد تر هم میشن

سمیرا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شاید شما دانشجوی دکترا هستید آقا محمد. بخدا این درس شده تنها راه زندگیم شما که توی شرایط زندگی دیگران نیستید

mg
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

دوستان الان سوال من اینه که آزمون جی ار ای یعنی فقط استعداد و زبان و شامل دروس تخصصی نیست؟
اگر اطلاع دارید لطفا پاسخ بدید
آخه چرا هر دفعه یک حرف می زنن؟!

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  mg

ظاهرا هنوز خودشونم با هم به توافق نرسیدن..رئیس سنجش گفته بود که تخصصی هم هست ولی ایشون الان گفته بدون تخصصی

روناک
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  mg

سلام.استعداد.وزبان.ودروس تخصصی جدای ازاینه.هرکدام جداست جی ار ای به فارسی برگزارمیشه..زبان جداست..

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

دانشگاه تهران امسال با عدم پذیرش در بسیاری از رشته ها نشان داد که دوران پذیرش بی برنامه و بی حد و حساب در مقطع دکتری به پایان رسیده است.

آفرین بر مسئولین دانشگاه تهران

آتوسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نه دوستان انقدر سال های قبل گرفتن امسال بسیاری از اساتید ظرفیت نداشتن.این رو استاد خودم گفت.ظرفیت روزانه امسال خیلی کمتر شده.اگر با برنامه ریزی جلو میرفتن تعادل رعایت میشد حداقل یه ذره بهتر

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  آتوسا

دقیقا استادمنم همینو گفت
خیلیم ناراحت بودند از این شرایط

آیدا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز این فقط مربوط به دانشگاه تهران نیست.
خیلی از دانشگاه ها امسال طبق یک آئین نامه داخلی ( داخل دانشگاه) اجازه گرفتن دانشجو به اساتیدی که ظرفیتشون پر شده رو ندادن.

یعنی اگر ظرفیت یک استاد ۲ نفر هست، قبلا میتونست هر سال ۲ دانشجو جدید بگیره.
اما الان میگن باید همین دانشجوهایی که داره نگه داره و تا زمانی که فارغ التحصیل نداده، اجازه گرفتن دانشجوی جدید نداره.

مانا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

طرح خوبیه.
بهتره تافل هم بگیرن.
البته چطوری میخوان جلوی دانشگاه ازادو بگیرن معلوم نیست

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

احسنت.

به نظرم دانشگاه آزاد باید به روند خودش ادامه بده. البته فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز نباید توقع استخدام رسمی از دولت داشته باشند. باید با دانشی که در مقطع دکتری فرا گرفته اند کسب و کار متناسب با علم خود راه اندازی و کارآفرین باشند

بهنام
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

میدونید منظورم از ارتقای علمی چیه؟
منظورم اینه که فقط از طریق مجموعه دانشگاهه که سطوح استادیاری و دانشیاری و استاد تمامی مطرح میشه و نه از هیچ طریقه دیگر….

دانشجو
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مانا

دانشگاه آزاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

من رفتم تو سایت سنجش سوالمو مطرح کردم راجع به جزئیات ازمون.حالا ببینیم چه جوابی میدن.بقیه دوستان شماهم برین بپرسین که زودتر اطلاع رسانی کنن

بهار
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

من که با این طرح موافقم، بهتر از اینه که دوبار در سال باشه، خسته بشیم از خوندن دو و چند باره درسا، دو ساله دارم آزمون میدم بی نتیجه است؛ حداقل خوندن استعداد آدمو خسته نمیکنه.

آتوسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

به نظر من روش خوبی نیست.چون اگر اساتید بخوان امتحان کتبی تخصصی بگیرن نمیان از منابع خیلی زیاد مثل کنکور استفاده کنن و همچنین اساتید هر دانشگاه رفرنس متفاوت خواهد داشت.حالا شما مرحله اول رو قبول شدید به نظرتون با چند تا سوال علمی سطح دانش شما سنجیده میشه؟ مگه این روش امسال چه اشکالی داشت؟ شاید سهمیه مصاحبه کم میشد قضیه حل میشد…

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

افرین دقیقا همینطوره.اساتید اگر هم بخوان کتبی بگیرن فقط از رفرنس ها و جزوه های خودشون خواهد بود که اونم ملاک درستی برای سنجش سطح دانش افراد نیست

سعید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

والا توی کنکور رشته ما از یه رفرنس می دن اونم کتابای اساتید دانشگاه تهرانه که اسم استاد و کتابشم واسه همه روشنه… عین متن کتاب خودشونو میدن…

مینا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بله. برای رشته ما (معماری) دقیقا همینطوره که نصف سوالات از کتابای یه استاده!

علوم مرتع
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

خب خوبه که حداقل منیع مشخص و میدونید باید چی بخونید

مهسا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علوم مرتع

والا اون یه دونه استاد، خودش ۲۰ تا کتاب داره!!!!!!

دکترا ارزش نداره زندگیمون رو براش بذاریم
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علوم مرتع

والا رشته ما که از کلی منابع متفاوت سوال میگن که من هنوز سر در نیاوردم از کجا؟!!!پس برای ما که بهتر میشه هر دانشگاه واسه خودش بگیره

دکترا ارزش نداره زندگیمون رو براش بذاریم
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  آتوسا

راستش به نظر من که راحت تر میشه خوند. چون فقط لازمه جزوه های اساتید همون دانشگاهی که میخوایم رو بخونیم.

حقوقی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

منظورم از امسال یعنی امتحان اسفند ۱۳۹۴ است برای آزمون دکتری ۱۳۹۶ احتمالا این تغییرات خواهد بود.

مهسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حقوقی

خیر. تغییرات طبق اطلاعیه های قبلی برای دکتری ۹۵-۹۶ است، یعنی کنکور آتی یا به قول شما اسفند ۹۴

سارا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

تو را خدا هر چه سریعتر اطلاع رسانی درست کنید.تا تکلیفمون بدونیم

حقوقی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

دوستان به نظرم قطع یقین بدانید که اگر بخواد تغییری هم اعمال بشود از امسال نیست اینا فقط زمینه چینی هست برای سال آینده یا حتی دو سال دیگه ،زیاد نگران نباشید.

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ

پیک دهه ۶۰ تموم شد. از این به بعد ظرفیت پذیرش باید به شدت کاهش پیدا کنه.

یا در هنگام پذیرش دانشجو ازشون تعهد عدم هیئت علمی شدن گرفته بشه. تا واقعا اونای علاقه به پژوهش و تحصیل دارن برن برا دکتری نه هر کسی
افرادی هم که استخدام رسمی هستن اگه دستگاه استخدام کنندشون هزینه دکتری خوندنشون رو پرداخت میکنه اجازه ادامه تحصیل تو دانشگاه های دولتی داشته باشن.

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز کی گفته پیک دهه ۶۰ تموم شده؟الان هنوز جمعیت زیادی از دهه شصتیها پشت کنکور دکتری هستن

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

با دیدگاه شما دوست عزیز الان جمعیت زیادی از ده ۵۰ نیز پشت کنکور دکتری هستن

فرشاد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

این چه حرفیه؟
طرف جوونیشو میزاره پای دکتری حالا هرچه قدرم علاقه باشه نباید ازش درآمد کسب کنه؟

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

مدرک دکتری برای کسب درآمد نیست. این فکر باید تو جامعه ایرانی اصلاح بشه. باید کسی که ارشد میگیره از نظر شغل و مالی تامین بشه که به خاطر پول دکتری نخونه.

باید از همین جا پذیرش به شدت کم بشه. تا الانشم محض خاطر دهه ۶۰ ی مراعات کردن

سپیده
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ولی هنوز دهه ۶۰ ی ها پشت کنکور دکتری هستند پس اونا چی ؟

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سپیده خانوم دوس دارین ۴ سال دکتری بخونین و پیر بشین، بعد فارغ التحصیلی با مدرک دکتری در به در دنبال کار بگردین؟؟ والا دچار سرخوردگی شدیدی میشین.

واقع بین باشید. میزان فارغ اتحصیلان دکتری رشته خودتون در سال ۹۸ رو حساب کنید(با احتساب همین روند پذیرش) ببینید به چه عددی میرسید. بعدش برای کدوم دانشجو میخواین تدریس کنید؟؟ به نظرتون با این آمار جمعیتی دانشجویی میمونه؟؟

باران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

آقا محمد همش که کار نیست درصد زیادی از داوطلبین دکتری شاغل هستند. سواد لزوما معادل مدرک نیست برای منی که عاشق رشتمم همیشه و درهرحال اشتیاق یادگیری و خوندن هست اما هر کسی که از کوهی بالا میره آرزو داره قله رو ببینه.

دقیق از آمار اطلاع ندارم اما فکر نمیکنم پذیرش شده های دکتری در برابر متقاضیانش آمار بالایی باشه
هر سال چند نفر ورودی کنکور سراسری داریم؟ باید نیم میلیون تا هفتصد هشتصد هزار نفر باشه دوازده هزار نفر دکتری، خروجی خیلی زیادی هم نیست
همین دیروز برنامه استاد مشاورمو چک کردم تا برم از ایشون توصیه نامه بگیرم ۲۵۵ کلاس درسی برای ایشون ثبت شده بود! پس بازارکار هم هست منتهی درست تقسیم نشده!

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

رشته من رشته ی جدیدی هست و جذب هیئت علمیشم خیلی زیاده
همه رشته ها مثل هم نیستن که تعهد بگیرن برای عدم هیئت علمی شدن

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ

دوستان به نظر من روند پذیرش داره خیلی شبیه به پذیرش دانشجو استعداد تحصیلی میشه!!
بدون ازمون کتبی تخصصی و فقط بر اساس سوابق آموزشی، معدل، مقالات پژوهشی و کلا رزومه فرد.
با این تفاوت که یه ازمون gre و زبان هم ابتدای کار حکم غربالگریو داره.

مهسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

چه کسی گفته بدون آزمون کتبی تخصصی؟؟!

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

پیک دهه ۶۰ تموم شد. از این به بعد ظرفیت پذیرش باید به شدت کاهش پیدا کنه.

یا در هنگام پذیرش دانشجو ازشون تعهد عدم هیئت علمی شدن گرفته بشه. تا واقعا اونای علاقه به پژوهش و تحصیل دارن برن برا دکتری نه هر کسی

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

کجا تموم شده
هنوز هستیم که

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اینکه میگین ظرفیت کاهش پیداکنه باید تعداد شرکت کننده رو هم در نظر داشت
الانشم به اندازه کافی ظرفیت کم هست
برای جذب هم عدم تعهد واقعا نظره ….
جغرافیای سیاسی چند واحد درسی برای کل گرایشات جغرافیایی هست اما متاسفانه این درسو اساتید شهری اقلیم روستایی ژئو …. که هیچ تخصصی ندارند الان دارند تو دانشگاهها تدریس میکنن درصورتیکه این درس متخصص خودشو میخواد
اتفاقا خیلی هم نیاز به نیرو هست ولی متاسفانه …..
در ضمن این رشته های علوم انسانی در خارج از کشور متقاضی بسیاری داره چندنفر از دوستان خودم در این رشته به علت همین اتفاقات برای ادامه تحصیل به آلمان، کانادا و ترکیه رفتن از بچه های خیلی قوی هم بودند
از ظرفیت جوانان با استعداد با این شرایط اصلا استفاده نمیشه
چی بگم

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

دکتر پیام ممنون میشم جواب بدین
واقعا اشفته شدم و نگران

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

ببخشید دوستان یک سوال
من رتبم۳ شده
متولد ۱۳۶۹
۸علمی پژوهشی( اکسپتش۷تاشو دارم)
۳ترویجی(اکسپت ۲تاشو دارم)
۱۴کنفرانس ملی بین المللی و منطقه ای
نفر برتر ارشد و کارشناسی
جز نخبگان دانشگاه آزاد
پایان نامه درجه عالی
هردو مقطعم فردوسی
با این شرایط امسال قبولم یا نه
ممنون میشم جواب بدین
از شرایط سال آینده ترسیدم اگر قبول نمیشم که بشینم از فردا زبان بخونم
نمیخوام چندسال پشت کنکور بمونم
ممونم میشم جواب بدین

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ

اگر خود فردوسی رو میخای که صد درصد و اگر دانشگاههای تهران رو هم بخاین اونم احتمالش خیلی خیلی زیاده

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

نه فردوسی نداره فقط تهران و تربیت مدرس داره
واقعا از شدت استرس و نگرانی حالم بد شده
نمیدونم از فردا فکر کنم باید زبان خوندنو شروع کنم چون زبان تخصصی مشکلی ندارم ولی عمومی رو یادم رفته

دانشجو
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ب٫ظ

شما حتما قبول میشی فقط ارامش داشته باش هم رتبتون خوبه هم رزومه خوبی دارین

علوم مرتع
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

شما چرا نگرانید؟ رتبه تون که خیلی خوب هست طبق چارت سازمان سنجش همه ی امتیازات رو هم به دست میارید درسته که ممکنه گاااااهی اوقات یه استادی دانشجوی خودش رو ترجیح بده ولی وقتی یه استعداد خوب مثل شما هست دیگه نمیتونن شما رو کنار بذارن

محمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ

نخبه دانشگاه آزاد، بعد هر دو مقطع فردوسی بودی؟؟

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

آره جزئ باشگاه پژوهشگران جوان آزاد هستم
خیلی از بچه ها عضو هستند به شما هم پیشنهاد میکنم برین عضو بشین

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

رزومه ات خوبه موفق میشی

سوال از آقا پیام
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ب٫ظ

پیام جان اگه کسی GRE بین المللی و تافل یا آیتلس رو داشته باشه، آیا از این آزمون ها معاف میشه؟ یعنی میخوام بگم آیا معادل سازی میکنن؟ آخه سالهای گذشته کسانی که آیتلس یا تافل داشتن نیازی نبود در آزمون کفایت زبان دانشگاه تهران و تربیت مدرس شرکت کنند.

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ب٫ظ

دوست عزیز وقتی گفته GRE به زبان فارسی یعنی کلن متفاوته شما چطوری انتظار دارین که اونو با ازمون GRE بین المللی معادل کنن؟ اون ازمون gre بین المللی نشان دهنده سطح زبان داوطلبین هست درصورتیکه این ازمون gre که اینها عنوان کردن اصلن قرار نیست سوال زبان داشته باشه و ازمون زبان باز جدا ازین هست..پس قطعا معادل سازی هم وجود نخواهد داشت

دوست
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

نه دوست عزیز. آزمون GRE دو بخش بسیار مهم تحلیلی ـ استنباطی و ریاضی دارد. قدرت تحلیل در این آزمون سنجیده می شود نه صرفا زبان انگلیسی.

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

قسمت سوالات ریاضی ازمونGRE بسیار ساده هست و تقریبا همه ازون قسمت نمره خوب میگیرن قسمت سخت و اصلی GRE همون قسمت verbalهست که اونم مستلزم دایره لغات انگلیسی بسیار گسترده و تسلط به زبانه .اکثر دانشگاه های معتبر امریکا هم وقتی از شما نمره gre میخوان به نمره همین بخش بیشتر توجه میکنن تا نمره مجموع و حتی بعضی از دانشگاه ها برای قسمت verbal حد نصاب جداگانه میذارن

نغمه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

شما GRE دادید؟؟؟

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

نه

نغمه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ

به نظرم هر برنامه ای دارن زودتر قطعی کنن همین. ما همه جوره پایه ایم

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نغمه

یعنی چی ما همه جوره پایه ایم؟الان به نظر شما این روش درسته که اینقدر براش مشتاقین؟

مرتضی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ

با در اختیار قرار دادن ازمون کتبی در اختیار دانشگاه ها مثل شیوه قدیمی هر دانشگاه از جزوات اساتید خود و کارهای کلاسی دانشجوها سوال میده هرچند همین الانم دانشگاه تهران بازم ازمون کتبی داره میگیره که این کار درست نیس

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

خب اگه میخوان اینکارو بکنن که تکلیف مارو مشخص کنن هرکی بره واسه دانشگاه خودش تلاش کنه و جزوه های خودشو بخونه..دیگه ازمون gre نقشی نداره در اون صورت

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

حالا معلوم نیست دانشگاه ها آزمون کتبی جدا داشته باشن یا نه!!
اون دیگه بستگی به دانشگاه داره، ممکنه فقط با توجه به سوابق آموزشی، معدل، رزومه، مقالات، کارای پژوهشی و… دانشجو بگیرن.

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ

دوستان جدا از اینکه با این طرح موافقید یا مخالف، حتما در قسمت پاسخگویی سازمان سنجش سوال بپرسید که بالاخره آزمون بعدی کیه! حداقل تاریخشو معلوم کنن مهرماه هست ، اسفنده، سال بعده!
حداقل تاریخشو بدونیم.

سپیده
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

من پرسیدم گفتند متعاقبا اعلام میشه از طریق سایت سازمان منتظر باشید

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

خب اگه تعداد سوالایی که راجع به این مساله پرسیده میشه زیاد باشه قطعا زودتر اطلاعیه میزارن رو سایت و اعلام می کنند!

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

موافقم همه با هم باید بریم تو سایت سنجش و ازشون بخوایم که زودتر یه اطلاع رسانی دقیق داشته باشن

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

یعنی حتی مشخص نگفتن که این طرح برای امسال هست یا سال اینده؟متعاقبا یعنی کی اعلام میکنن؟

Ayda
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام
لطفا یه نفر توضیح بده بعد ازقبولی در gre دانشگاه ها خودشون آزمون تخصصی می گیرند یا فقط مثل مصاحبه بررسی سوابق داوطلبان هست؟

یا اینکه مثلا چهار تا دانشگاه باید چهار بار بریم آزمون تخصصی بدیم؟؟

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Ayda

مشخص نیست فعلا
ولی احتمالا همینطور میشه

سازه گرا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ

سلام
بدیهیه که داوطلب لیسانس باید بر درسهای دیپلم مسلط باشه
بدیهی تره که داوطلب فوق لیسانس باید بر درسهای لیسانس مسلط باشه
بدیهی ترینه که داوطلب دکترا باید بر درسهای فوق لیسانس مسلط باشه
حذف دروسی تخصصی فوق لیسانس از کنکور دکتری نتیجه ای جز بی سوادی دکترهای آینده نخواهد داشت
دانش پیش نیاز پژوهشه پس بدون دانش پژوهش هم تضعیف خواهد شد

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

دوستان توجه کنید که آزمون تخصصی حذف نشده!
صرفا در اختیار دانشگاه قرار گرفته.

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

اولشو داریم میگیم که میگن با زبان بیاین و بعد تخصصی میگیریم مشکل اینجاست

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ

جغرافیا جان
صحبت حداقل هاست، سطحی که قرار می دهند بازدارنده نیست.

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

واسه رشته من که فقط تهران و تربیت مدرس داره فکر کنم بیشتر از حداقل مد نظرشون باشه
سایر رشته ها که دانشگاه درجه دوم و سوم دارن امیدشون بیشتره اینطوری کلا مارو از دور خارج میکنن

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

وقتی رقابت مطرحه هر کس بهتره معرفی میشه
کل حرف من اینه:
فرض کنید یک نفر قراره از بین ۲ شرکت کننده معرفی بشه
چه دلیلی داره فردی که سطح زبان اش ۱۰۰ هست به جای فردی که سطح زبان اش ۸۰ هست معرفی بشه؟
هر دوی این ها سطح قابل قبول دارن

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

عمران جان پایین تر هم نوشتم :
بحث اینجاست که در این روش ممکنه فردی با تخصصی ضعیف و زبان قوی جای یکی دیگه رو در مصاحبه بگیره که زبان متوسط و تخصصی قوی داشته و این حق از اون فرد ضایع میشه
من با نظر رئیس سازمان سنجش موافقم
آزمون غربالگری باید حتما تخصصی داشته باشه

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

همونجا پاسخ دادم عزیز،
فرضیاتتون مشکل دارد، به چه حسابی می گید کسانی که زبانشون خوبه تخصصی شان ضعیف هست؟!
و چرا فکر می کنید بر عکسش محتملتر نیست؟ آیا مطالعه آماری انجام شده؟

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

نه من نتیجه گیری کلی نکردم
نگفتم هر کس زبان قوی دارد پس تخصصی اش ضعیفه!!
ولی با این روش احتمال اش هست فردی به مصاحبه معرفی بشه که زبان قوی و تخصصی ضعیف داره
و این رو نمیشه رد کرد!
اگه در آزمون غربالگری از چندتا درس تخصصی سوال طرح بشه کسی که زبان قوی و تخصصی قوی داره حتما معرفی میشه که حق اش هم هست

مجید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ب٫ظ

من هم موافق اکثریت هستم غربال گری با زبان درست نیست

مهسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ

دوستان چرا اینطور برداشت میکنید که دیگه کنکور تخصصی نیست؟!
به نظر من که در مرحله اول که gre برگزار میشه، بعد داوطلبین معرفی میشن به دانشگاه ها و دانشگاه ها مثل قبل از سال ۹۰، خودشون آزمون کتبی تشریحی میگیرن! مگه میشه بدون آزمون تخصصی رفت دکتری؟ به نظر من همچین چیزی نزدیک به محال ه!

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بحث اینجاست که در این روش ممکنه فردی با تخصصی ضعیف و زبان قوی جای یکی دیگه رو در مصاحبه بگیره که زبان متوسط و تخصصی قوی داشته و این حق از اون فرد ضایع میشه
من با نظر رئیس سازمان سنجش موافقم
آزمون غربالگری باید حتما تخصصی داشته باشه

مهسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

اولا که شک نکنید اساتید تمایلی به دانشجوهای ضعیف ندارن و اگه ببینن طرف تخصصی ش ضعیف ه، قبول ش نمیکنن!
دوما که دوستی که تخصصی ش خوبه، بالا بردن سطح زبان عمومی کار دشواری نیست که!

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

درسته دشوار نیست
ولی نباید ملاک قرار بگیره
دلیلی نداره زبان عالی عالی باشه
کف نمره قابل قبول هم برای ورود به دکتری کافیه

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

حرف حساب جواب نداره

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

بامداد جان کسی که زبان متوسط داشته باشد در غربالگری گیر نمی کند و اگر از زبان چیزی نمی داند دکتری حقش نیست.

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

صد در صد
در کامنت اول هم گفتم : هر کس مدرک زبان ارائه نکرد حق دکتری خوندن نداره
ولی دلیلی نداره زبان عالی عالی باشه
و ملاکی باشه برای معرفی به دانشگاه

مصطفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ

این بخشی از صحبت های دکتر خدایی می باشد که گفته اند((آزمون در سال اول آیین نامه یعنی سال ۹۵ دوبار برگزار خواهد شد. )) خب یعنی از سال آینده این آیین نامه اجرایی می شود نه آزمون زمستان ۱۳۹۴؟

عمران-سازه
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

همون اطلاعیه سنجش هم پر از ابهام بود اولش گفته بود این طرح برای کنکور ۹۵ هست که در اونصورت میشد همین امسال یعنی ازمونی که تو سال ۹۴ برگزار میشه و برای ورود به دانشگاه در سال ۹۵ هست..اما باز در ادامه متن گفته بود که (آزمون در سال اول آیین نامه یعنی سال ۹۵ دوبار برگزار خواهد شد. )) که این یعنی واسه کنکور ۹۶. یعنی همونجا هم معلوم نبود که بالاخره قراره از امسال باشه یا سال بعد.حالا به جای اینکه اونو شفاف کنن اومدن بدتر شم کردنو همونم کلا بردن زیر سوال

زکریا شیمی الی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

رییس سازمان سنجش گفته ازمون دکتری ۹۵ طبق روال سال ۹۴ برگزار میشه اونم دوبار درسال زیاد به حرفای دیگه گوش ندین

امین
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ب٫ظ

اخبار رو درست بخون دوست من……در ضمن پست و رتبه معاون آموزشی وزیر علوم فکر کنم بالاتر از رییس سازمان سنجشه…..

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ

من به سنجش اعتراض کردم نسبت به این شیوه
چون میدونم درس خوندن با این اوضاع واقعا سخته
امیدوارم شماهم اعتراض کنید

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ

من نمی دونم مشکل دوستان چیه؟
خوب همه دنیا از همین روش داره استفاده می کنه دیگه.

در مورد زبان:
ببینید شما قراره Ph.D بگیرید، یعنی قراره مرزهای علم رو یه کوچولو جابه جا کنید، حالا اگر زبان ندونید، از کجا می خواهید بفهمید مرزهای علم کجاست؟ و جابجایش رو چظور به جامعه علمی می خواهید اعلام کنید؟ به همین سادگی …

در مورد GRE:
به احتمال خیلی زیاد منظورشون یه چیزی مثل همین استعداد آزمون فعلی هست که فکر نمی کنم مشکل خاصی داشته باشه

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

کسی با اینکه زبان مهمه مشکلی نداره
مشکل اینجاست که نباید برای غربال گری ازش استفاده کنن
زبان باید در مرحله مصاحبه با مدرک ارائه بشه ، و اگه کسی مدرک زبان نداشت رو اصلا قبول نکنن

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

دقیقا

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

بامداد جان،
کسی هم که مدرک زبان داشته باشه آوردن حداقل نمره در آزمون واسش ساده خواهد بود. فرقش چی هست که قبل مصاحبه غربال بشوند یا در مصاحبه؟

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

فرق اش اینجاست که ممکنه زبان اش خیلی خوب باشه اما تخصصی اش جالب نباشه
بعد بره مصاحبه جای کسی که تخصصی اش قوی تر بوده رو پر کنه و در نهایت هم به خاطر تخصصی ضعیف اش قبول نشه
ببینید ملاک برای زبان حداکثر نمره نیست
ملاک کف نمره تولیمو msrt هست
حالا یکی با ۸۰ مدرک میگیره یکی با ۵۰
هر دو اینها زبان قابل قبولی دارن ولی برتری با تخصصی باید تعیین بشه

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

احسنت

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

به نظر شما کسی که تخصصی قوی نباشه چطور ممکن هست که از مصاحبه سربلند بیرون بیاد؟!

البته اینکه MSRT 50 قابل قبول باشه خودش جای بحث داره.

سپیده
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

موافقممممممممم خیییییییییییللللللللی

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

عمران جان
بحث اینجاست که اون فرد با تخصصی ضعیف و زبان قوی جای یکی دیگه رو در مصاحبه میگیره که زبان متوسط و تخصصی قوی داشته و این حق از اون فرد ضایع میشه
راجب نمره ۵۰ هم مثال زدم منظورم کف نمره بود

عمران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

فرمایش شما دو ایراد اساسی دارد:

۱- فرض کردید بیشتر کسانی که زبان قوی دارند تخصصی شان ضعیف است.

۲- ببینید در غربال گری صحبت حداقل هاست، برای مثال اگر TOEFL 100 می خواستند، حرفتان درست بود و زبان می توانست یک عامل بازدارنده باشد، اما وقتی صحبت از MSRT 50 و این حدود هاست، والا کسی که این حداقل را هم نمی تواند کسب کند خداوکیلی دکتری حقش نیست.

مرتضی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بامداد

نمیدونم مشکل شما با زبان چیه کسی نمره زبان بتونه بیاره تو ازمونم بالای ۴۰ میزنه مشکلی نداره کسیم تو ازمون نتونه زبانو ۴۰-۵۰ بزنه محاله بتونه تو ازمون های زبانم نمره بیاره این خیلی سادست

بامداد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۶ ب٫ظ

غربال گری با زبان درست نیست
اگه نگران سطح زبان هستن می تونن داوطلب هایی که مدرک زبان ندارن رو در نهایت پذیرش نکنن
روش کنونی برای غربال گری بهتره
البته رئیس سازمان سنجش اشاره ای به GRE نکرد

سعید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ

خب من خودم گیج شدم… این حرفا با حرفای سنجش تناقض داره گویا… ولی الان حرف من چیز دیگه ایه… ببینید متاسفانه اینجا جوریه که اول حفظ می کنن بعد میرن وارد متنه اصلی می شن… در حالی که روش درستش اینه که اول مطلبو بخونی و ریشه ای بفهمی و بعد از اون با تحلیلی که کردی برای درازمدت مطلب تو ذهنت می مونه… چون خودت خوندی و خودت برای خودت تحلیل کردی… شما ریاضیات رو ببینید… می گن سینوس ۳۰ درجه ۱/۲… بعد باید حفظ کنیم دیگه تا بتونیم به سوال پاسخ بدیم… در صورتی که باید اول بفهمیم چرا سینوس ۳۰ درجه می شه ۱/۲ بعد از چند بار تکرار این موضوع اون موقع با دل قرص و خیال راحت تو ذهنمون می مونه برای درازمدت و شاید تا ابد… من خودم خیلی دوس دارم زبانم خیلی قوی بشه… ولی راهش خوندن برای دکتری نیست… ببینید تو زبان مهمترین بخش سرهم کردن مطالبه چون دیکشنری رو که همه مون تو موبایل می تونیم داشته باشیم… پس حفظ کلمه مهم نیست… گرامر هم کمی مهمه… مهم اینه که شما چندین به نعدا بسیار زیاد مقاله بخونی و از دیکشنری استفاده کنی تا بالاخره به یه جایی برسی که ببینی انگار تمام لغتها رو بلدی و دستور زبان رو هم فهمیدی… اونجاس که دیگه می شه دیکشنری رو کنار گذاشت… ولی ما بالعکس عمل می کنیم… کلمه رو حفظ می کنیم تا بتونیم متنو بخونیم… در حالی که باید متنو بخونیم تا بتونیم کلمه رو یادبگیریم… در مورد گرامر… ادامه نظر»

دکترای....
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست گرامی با نظر شما کاملا موافق هستم. به نظر من برای هر رشته ای زبان تخصصی همون رشته مهم هست نه کلمه حفظ کردن و چیزهایی از دست… ما که قرار نیست آزمون زبان بدیم که بریم خارج از کشور درس بخونیم.

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

منم موافقم

مصطفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ

بچه ها بازم خواهش می کنم بروید سیستم پاسخگویی سازمان سنجش . توی گوگل بزنید سازمان سنجش بعد که رفتید قسمت بالای سمت چپ سایت مشخصه نوشته سیستم پاسخگویی همونجا کلیک کنید. بعد باید ثبت نام کنید و نظراتون را بگذارید. خواهش می کنم همتون که این جا پیام می گذارید اونجا هم بروید پیام بگذارید حتما نتیجه می دهد.

سپیده
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

آقا مصطفی بریم چی بنویسیم طرحی که تصویب شده با یه نظر من نوعی عوضش میکنند به نظرتون ؟؟ بنویسیم راضی نیستیم ؟؟ ما که امتحان پارسال گفتیم آزمون توسط سازمان سنجش باشه سهم مصاحبه کم بشه به نظرتون انجام شد که حالا بریم بنویسیم از این طرح راضی نیستیم ؟

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

بالاخره شاید یه کاری شد اگه حجم اعتراضات زیاد باشه
چرا برای آیندتون و تغییر شرایط تلاش نمیکنید ؟؟؟؟
حداقل تلاش میکنیم نشد از خودمون راضی هستیم که بالاخره اعتراض کردیم و توجهی نشد

مصطفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ

سمیرا خانم بروید سیستم پاسخگویی سازمان سنجش من هم پیام گذاشتم . اگر تعداد تقاضاها زیاد باشد حتما یک بیانیه یا اطلاعیه صادر می کنند.

سمیرا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ

خدیا خودت به دادمان برس سالها زجر کشیدم با کمترین امکانات. دیگه از زندگی خسته شدم به خدا خستم پس آینده مان چی میشه خدایا بهمان رحم کن بخدا دوست دارم زمان به عقب برگردد تا دانشجو باشم سرم گرم باشه حالا که دکترا پیش رو دارم شده غول بزرگی برام چون مشکلات زیاد دارم درس نباشه به مرز خودکشی میرسم

باقری
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

بعد از GRE هر دانشگاهی آزمون ورودی میگیره و اینطور نیست که تخصصی سنجیده نشه

فاطیما
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ

آزمون GRE از سه حوزه محتوایی متفاوت تشکیل شده است: کلامی (Verbal) کمی (Quantitative) و نگارش تحلیلی(Analytical Writing)
بخش کلامی توانایی ارزیابی و تجزیه و تحلیل مطلب نوشته شده توانایی تولید و اطلاعات از مطلب مذکور توانایی درک ارتباط بین کلمات و محتوای مطالب و توانایی تجزیه و تحلیل ارتباط بین بخشهای مختلف جملات را مورد تست قرار می دهد.
بخش کمی توانایی علت یابی به یک شیوه کمی، توانایی حل مشکلات کمی و فهم شخص از ریاضیات جبر هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها را مورد آزمون قرار می دهد.
بخش نگارش تحلیلی توانایی بیان کردن ایده های پیچیده بصورت واضح وروشن ، توانایی درک و بررسی ادعاها و شواهد ، توانایی پشتیبانی کردن از ایده ها و افکارها توسط مثالها و دلایل کاربردی و ضروری و توانایی نوشتن یک مقاله دقیق و فصیح و توانایی درک و استفاده از زبان انگلیسی و نوشتاری بصورت استاندارد مورد تست قرار میدهد

پریسا . ب
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

واااااای خدااااااا :(

م-روانشناسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ

دوستان عزیز شما ازمون GRE را می دهید تازه اگر نمره بیاورید و معرفی به دانشگاه بشوید هر دانشگاه برای خودش برنامه ای خواهد داشت و ازمون کتبی تخصصی خواهد گرفت در واقع این GRE یک خوان اضافه است

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  م-روانشناسی

خوب اینجوری که خیلی بده …
:(

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ

دوستان گرامی:

آزمون GRE که در آمریکا و کانادا برگزار میشه زمانیه که به تعداد کافی این دانشگاه ها جا برای پذیرش دارن ولی با این آزمون کیفیت پذیرش را بالا میبرند نه اینکه ۱۲ هزار تا جا در ایران برای ۲۰۰ هزار نفر است حالا بیان این آزمون و نمرشو ملاک قرار بدن برای معرفی به دانشگاه ها. من معتقدم میتونن حد نصاب برای این آزمون بزارن وبعدش آزمون تخصصی ملاک معرفی باشه

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam

حرفاتون درستن آقا پیام…
کاش تنها تغییرشون این بود که آزمون دو بار برگزار بشه ..

فاطیما
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

به نظرم بعد از آزمون GRE
دانشگاههای پذیرنده امتخان کتبی واسه تخصصی خواهند شد که احتمالا ۸۰ درصد وزن قبولی تو دانشگاه تشکیل بده و بعد هم مصاحبه و رزومه

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

غربالگری بازبان درست نیست

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ب٫ظ

کاملا درسته حرفتون.. غربالگری با همون دروس تخصصی خوبه …

مجید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ

آخرش معلوم نشد چی باید بخونیم دروس تخصصی خیلی بهتر بود

م-روانشناسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۳ ب٫ظ

من هم با نظر اقا پیام موافقم، دانشگاه آزاد حداقل هر سال برنامه پذیرش دانشجو را تغییر نمی دهد اما وزارت علوم هر سال در حال تغییر سیستم پذیرش است اگر قرار بر استقلال دانشگاه ها بود که چند سال پیش همینطوربود

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ

دوستان عزیز، در ظاهر طرح بسیار بدی هم به نظر نمیاد! یک غربالگری ابتدایی با ازمون gre فارسی و آزمون زبان….و بعدش هم توجه ۱۰۰ درصدی به رزومه و کارهای پژوهشی!..مثل پذیرش تو دانشگاه های اغلب کشورهای جهان که همچین روندی طی میشه.
…ولی لازمه سازمان سنجش یا وزارت علوم و یا هر سازمان مرتبط یک شفاف سازی کنه! از کی این نوع ازمون شروع میشه و منظور از gre به زبان فارسی آیا فقط بخش استعداد تحصیلی هست!!
اون صحبت های دکتر خدایی هم که گفته بود دروس تخصصی بدون توجه به گرایش هم جزو آزمون هست با این صحبت نماینده وزارت علوم کمی مغایرت داره!

به هر حال باید منتظر بود سازمان سنجش اطلاعیه ای واسه آزمون بعدی دکتری منتشر کنه! حداقل تاریخ بعدی آزمون هم منتشر بشه خوبه.
من از قسمت پاسخگویی سنجش سوالمو پرسیدم، دوستان شما هم بپرسید، اگر سوالا زیاد باشه احتمالا اطلاعیه ای، توضیحاتی چیزی میزارن تو سایت!!

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بسیار بده
غربالگری با زبان؟؟؟؟؟؟

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

این یعنی gre ملاک رتبه و معرفی باشه. یعنی بالاترین gre بره دانشگاه تهران بدون توجه به معلومات تخصصی.اگه فقط غربالگیری باشه و مرحله بعد تخصصی بگیرن قابل قبوله.

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  payam

بالاترین gre که نمیره دانشگاه تهران، اونجا معرفی میشه واسه مصاحبه، و تو جلسه مصاحبه، رزومه و کارهای پژوهشی و سوابق تحصیلیش بررسی میشه و اگه صلاحیت داشت پذیرفته میشه

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بره یعنی بره مصاحبه تهران

احسان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ

سلام.
خب الان فرق منی که هم زبانم عالیه و هم به دروس تخصصی تسلط دارم با اونی که فقط زبانش خوبه چیه؟!
خب قبلا هم فقط بر عکس همین بود،کسی که به تخصصی تسلط داشت میومد بالا ولی الان کسی که زبان.
باز به نظر من،قبلا بهتر بود.

سپیده
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

شما چه رشته ایی هستید ؟؟

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

دوستان گرامی:

دانشگاه آزاد گرچه از نظر آموزشی کیفیت پایین تری از دانشگاه های دولتی دارد ولی واقعا هم در برگزاری آزمون دکتراو ارشد و هم قبلا سراسری بسیار بهتر عمل کرده است چون با آسان سازی آزمون و در دکترا قرار دادن ۷۵ درصد نمره آزمون برای ورود در برابر ۲۵ درصد مصاخبه بهترین شیوه جذب را دارد و حرف وحدیثی هم توش نیست.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

آقا پیام این تغییرات یکدفعه ای فقط به ضرر بچه های همون سال میشه ..

دوستان امسال و سالهای قبل با زبان زیر ده الان دانشگاه های معتبر درس می خونن اونوقت الان بخوان زبان رو بذارن تو صدر
برای ما خیلی بده..

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ

قبول دارم بسیار

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ

آزمون GRE فارسی! چیست؟

همین آزمون ۳ بخشی استعداد تحصیلی به همراه زبان انگلیسی میتونه باشه. البته GRE و تافل در آمریکا و آیلتس در انگلستان شرط ورود به مقطع ارشد ودکتراست.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  payam

آقا پیام میشه بگید سه بخشی یعنی چه درسایی؟

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۵ ب٫ظ

درک مطلب-تحلیلی-منطقی و استدلال ریاضی

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

جی آر که مشکلی نیست
چون استعداد رو همه بلدن و باهوش
فقط همین زبان یکم موضوع رو پیچیده کرده زبان بدیم بعد بریم تخصصی

س.م
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

استعداد تحصیلی مشکل نیست ولی خیلی از رتبه های تک رقمی اغلب استعدادشون رو خوب نمیزنند ضمن اینکه سوالات استعداد گاها استاندارد نیست. همین امسال شاهد سوالات غیر استانداردی بودیم!

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

آره ولی خوب به اندازه زبان بد نیست
باز استعداد و میشه یه کاری کرد

فاطیما
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ

اگر اینطوری بشه عالیه
خدا کنه امسال عملی بشه

کریم
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

جالبه امسال با زبان منفی و صفر در دانشگاه های خوب دعوت به مصاحبه شدن اونوقت ما باید آزمون GRE بدیم

hr
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

عوضش لازم نیس ۵،۶ ماه وخت صرف کنی که تخصصی بخونی

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

زبان از تخصصی مهمتره ؟؟؟؟؟؟؟
خوب اول تخصصی بگیرن بعد زبان

k
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: با برگزاری آزمون دوبار در سال، هم آزمون تکرار می شود و هم داوطلبات بدون محدودیت می توانند شرکت کنند.

وی گفت: سه قسمت استعداد تحصیلی، آزمون زبان و دروس تخصصی در حد دروس پایه و اصلی رشته اصلی از جمله بخش هایی است که در آزمون مد نظر قرار دارد. البته رشته امتحانی بدون توجه به گرایش ها و شاخه های آن درنظر گرفته می شود.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  k

آخه دوست عزیز
سازمان سنجش اینو گفته
ولی وزارت علوم که چیز دیگه ای گفته ..کاش تو همین هفته ی جدید تکلیف رو روشن کنن…

هاتفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۰ ب٫ظ

اینطوری خیلی سخت تر هست چون حد نصاب باید بیاریم
و می تونن انقد سخت بگیرن که هیچ کس حد نصاب نیاره

مصطفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۳ ب٫ظ

دوستان تو را خدا برید تو سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اینقدر پیام بدید تا اخر مجبور بشن مستقیما بیان بگن آزمون ۹۵ این تغییرات اجرایی می شود یا نه؟

مصطفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ

خانم معتمدیان این که می گویید تغغیرات برای ازمون ۹۵ است یعنی چه؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

یعنی قراره همه ی این تغییراتی که تو این یک هفته شنیدید برا امسال باشه یعنی کنکور ۹۵
اینطور که خودشون گفتن اما هنوز هیچی مشخص نیست و اگه اطلاعیه ی سنجش رو بخونید متوجه میشید که اونجا کلا حرف دیگه ای زده شده و اینجا چیز دیگری..
به نظرم هنوز خودشون جمع بندی نکردن..
سازمان سنجش تو اطلاعیه ش اومده که سوال زبان و استعداد و دروس تخصصی اما اینجا ازش اسم برده نشده ..
باید صبر کنیم ببینیم چی میشه واقعا..
امیدوارم هر چی پیش میاد به نفعمون باشه..

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۶ ب٫ظ

به نظر من اینکه با زبان انگلیسی سنجش بشیم اصلا عادلانه نیست..
در دوره ی دکتری همه مجبورن به هر قیمتی شده زبانشون رو خوب کنن اما اینکه از اول سنجیده بشیم با زبان عادلانه نیست..

یوسف
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۴ ب٫ظ

من پارسال رتبه خوبی آوردم ولی انتخاب رشته فقط تهران زدم که مصاحبه رد شدم.
امسال رتبه م خوب نبود اصلا انتخاب رشته نکردم. واقعیتش اینه که ارشد من جای خوبی نیست و شانس قبولیم دانشگاه دولتی کمه. بخاطر همین میخوام مجددا ارشد دانشگاه تهران امتحان بدم و مجددا شروع کنم.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

به نظر من وقتتون رو تلف نکنید..
برای رسیدن به دکترا بجنگید..
سعی کنید یک رتبه ی خوب کسب کنید که دیگه هیچ حرفی برای گروه مصاحبه کننده نباشه..

مصطفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ب٫ظ

لطفا ایا امسال یعنی ازمون سال ۹۵ اجرایی می شود؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

بله تغییرات برای امسال هستش

امین
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ

ببینید دوستان هرکسی دلش میخواد شرایط بگونه ای باشه که خودش قبول بشه….یکی با زبان مشکل داره یکی با تست زنی یکی….ولی این روش یه روش جهانیه….این یه فیلتر اولیه هستش…و بعد مصاحبه….کسی که فقط صرفا زبان بلد باشه به جایی نمیرسه و در مصاحبه گیر میکنه….پس یه کم منطقی تر فکر کنید .
کسایی هم که نگران زبان هستند…یه ماه بشینین بخونین نمرش رو بیارین برین مصاحبه…خیلی راحتتره تا اوون همه درس تخصصی بخونین..

k
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

در برخی رشته ها انسانی اکثرا ضعیف هستند خب یعنی کسی قبول نمی شود و یک نفر دیگه از رشته دیگر می تواند با مدرک زبان برود آنجا سر امتحان مصاحبه استاد مجبور است قبولش کند چون کسه دیگر نیست

ولی زمان تحصیل فرصت برای قوی کردن زبان است
با یک ماه زان قوی نمی شود دو یا سه سال نیاز است
و در زمان تحصیل فرد ناچار به خواندن است و می خواند

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  k

قبول دارم اکثر بچه های انسانی زبان ضعیف هستند و این درست نیست

باران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  k

من لیسانسم زیست شناسی و ارشدم تاریخه واقعیت اینه که زبان انگلیسی اونجور که برای زیست لازمه برای تاریخ کاربردی نداره. خودم رفرنس انگلیسی تو پایان نامم داشتم اما اکثر دوستانم نیازی نداشتند! اولویت زبان عربی (و حتی ادبیات فارسی برای منابع عمدتا ثقیل فارسی) به مراتب بالاتره!

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

احسنت رشته های انسانی اکثرا اینطورین

payam
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  امین

آزمون GRE چیست؟
آزمون GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می باشد.

هدف از آزمون GRE چیست؟
هدف آن سنجش توانایی ها و معلومات فارغ التحصیلان می باشد. این آزمون معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد. دانشگاه های آمریکایی و کانادایی معمولا داشتن نمره بالا در این آزمون را یکی از شرایط ادامه تحصیل قرار می دهند زیرا آنها معتقدند که دانشجویان علاوه بر یاد گرفتن مطالب علمی و تخصصی بایستی در زمینه سیاسی، قدرت استنتاج و درک متون عمومی دشوار را کسب کرده باشند.

انواع آزمون GRE
این آزمون در دو سطح General (عمومی) و Subject(تخصصی) برگزار می‌شود که دارای ۳ قسمت درک زبانی (verbal)، کمی (quantative)و قسمت تحلیلی (analytic) است. در قسمت زبانی معمولاً متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می‌شود و در واقع فقط به میزان دایره لغات دانشجو توجه می‌شود. لغات پرسیده شده واقعا دشوار و برای اکثر دانشجویان ناآشنا می‌باشد. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده‌ای پرسیده می‌شود تا توانایی‌های ابتدایی داوطلب مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث برانگیز می‌باشد و به صورت نوشتاری است. یعنی از داوطلب خواسته می‌شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی بنویسد و تحلیل‌های شخصی خود را بیان کند.

شیوه های مختلف برگزاری
این آزمون به دو صورت CBT و PBT برگزار می‌شود اما در ایران فعلا فقط به صورت PBT برگزار می‌گردد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی موسسه ETS در آینده این آزمون به روش iBT نیز برگزار می‌شود.

mg
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

موافقم حرفتون منطقیه

مصطفی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ

دوستان بالاخره چی؟ من که چیزی از حرفاتون نمی فهمم

ساناز
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۵ ب٫ظ

یکی هست بگه همین gre فارسی و زبان را کی آزمون میگیرند ؟؟؟ زمان دقیق آزمون مشخص نیست ؟؟

chemist
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

جی ار ای فارسی چیه ببخشید.

ساناز
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  chemist

میگن استعداد و زبان منم واقعا نمی دونم تا جایی که بوده جی آر ایی انگلیسی بوده

chemist
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

بچه ها جی ار ای فارسی دقیقا یعنی چی؟ استعداد؟ یعنی زبان عمومی و استعداد برگزار میشه یا چی؟

نادر
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

من هم موافق دانستن زبان هستم چون داشتن مدرک زبان لازم است برای گرفتن دکتری و تحقیق ولی ملاک نباید زبان باشد
این اشتباه است
همین

مهناز
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ

دوستان خواهشا منو راهنمایی کنید :((
من امسال یزد پردیس خودگردان قبول شدم اما چون امسال رو فقط آزمایشی امتحان دادم نمی خواهم مصاحبه شرکت کنم آیا به نظرتان ضرر می کنم و با این وضع کنکور سال آینده ممکنه به حسرت این بمونم که چرا مصاحبه شرکت نکردم و پردیس را نرفتم از نظر مالی مشکلی برای پرداخت شهریه ندارم اما نگران اینم که بعد از فراغت از تحصیل مدرکم معتبر نباشد و جایی نتوانم هییت علمی بشوم خواهشا منو راهنمایی کنید

فرشاد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

اگه واسه هیئت علمی تلاش میکنی باور کن روزانه هاش هم شانسشون کمه چه برسه به پردیس

مهندسی 94
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

نرو بنظرم.. ارزش نداره با توجه به هدفت.. بمون واسه سال بعد

مهناز
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی 94

ممنونم از پاسخ های شما

دکترای
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ

دوستان این جمله “به گفته وی از سال آینده آزمون تخصصی سنجش برگزار نخواهد شد”یعنی نشون میده برای سال دیگه این روش اجرایی میشه و امسال همان رویه گذشته هست؟؟؟؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای

طبق اطلاعیه های قبلی شون، منظور دکتری ۹۵ هستش.

دکترای
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ببخشید تکرار می کنم یعنی همین امسال اجرا میشه برای دکترا ورودی مهر۹۵؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای

بله دیگه. امسال که میشه مهر ۹۴ که الان دارن میرن مصاحبه. برای آزمون دکترای بعد ورودی مهر ۹۵ اجرا میشه.

من
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای

این جمله یعنی چی؟ دیگه کنکوری در کار نیست؟

نادر
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ

سال قبل در رشته ما فردی با زدن نود درصد زبان قبول شد در حالیکه اختصاصی ۳۵ درصد زده بود این چگونه می خواهد در رشته ای که فقط ۳۵ درصدش را بلد است پیشرفت کند

حالا شما ببینید سال آینده چه خواهد شد

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

قبول دارم واقعا باید بگن اول تخصصی بعد زبان و استعداد
نمیدونم چرا همچین کاری قراره انجام بدن ؟؟؟؟؟

نادر
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ

جناب فرشاد هر کس دکتری قبول شود باید مدرک زبان بیاورد
ولی معیار زبان برای کنکور دکتری یعنی کسیکه از تخصصش چیزی بلد نیست ولی زبانش خوب است قبول خواهد شد یک لیسانس زبان انگلیسی در هر رشته ای می تواند قبول شود
مثلا من رشته ای می شناسم ۹۹ درصد دانشجوهاش زبانشان کمتر از ده درصد است پس چه کسی قبو.ل خواهد شد کسیکه زبان بلد است نه کسیکه اون رشته را خوب می فهمد
متخصص زبان در رشته ای که از آن سر در نمی آورد چه خواهد کرد

مرتضی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

خوب کسی که زبانش ده درصد هست به نظرتون میتونه یه مقاله تو اون رشته بخونه یا بنویسه؟؟؟

نادر
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

جناب مرتضی
در پاسخ به شما بله
چون بعد از قبولی مجبوره مدرک زبان بگیره و خودشو به آب و آتش خواهد زد و در عرض دو یا سه سال ضعف زبانش بر طرف می شود
ولی کنکور فرق دارد

مهدی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

برادر من پس مصاحبه تخصصی برای چیه ؟ الان شما هاروارد هم بخوای بری پذیرش بگیری باید آزمون جی آر ای داده باشی ، چه ربطی به لیسانس زبان داره این ازون حرفاستا …

فرشاد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

درسته لازمه ولی کافی نیس.
من یه سوال دارم ازشما
شما هدفتون از دکتری چیه؟
من خودم به کارای پژوهشی علاقه دارم. واسه پژوهش نیاز به زبان داریم شما بخواید مقالتونو ترجمه کنید بفرستید واسه ژورنال های معتبر نیاز به زبان دارید. دسترسی بهمنابع جدید نیاز به زبان دارد.
اگه کسی زبانش خوب نباشه به طبع دنبال پژوهشم نمیره و هدفش از دکتری چیزی به غیر از پژوهشه وگرنه به قول دوستان با همون ارشد کار خوبی گیرشون میاد.
البت اینایی که میگم صرفا دیدگاههای بندس وگرنه شاید اشتباهم باشن

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

زبان رو مدرکشو بعدا هم میشه گرفت
الان خیلی ها بدون مدرک زبان رفتن دکتری دارن میخونن و قبل از امتحان جامع بالاترین نمره زبان رو هم گرفتن
زبان که همه چیز نیست منصفانه در نظر بگیرین

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

زبان بلد باش ولی تخصصی نه !!!
مقاله رو که همه در حد تخصصیشون بلدن ترجمه کنن
قبول کنین هم سن ها یما با توجه به شرایط و موقعیتی که بزرگ شدیم و داشتیم زبانمون ضعیف بوده ما همه متولد دهه ۶۰هستیم
الان دهه۸۰های زبان رو از ما بیشتر بلدن چون شرایط و موقعیتشون فرق داشته و داره
به نظرم که واقعا بی انصافی هست

مرتضی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ب٫ظ

همه اینها به خودتون بر میگشته و این حرفها بهانه و توجیه من تو عمرم کلاس زبان نرفتم زبانو تو ازمون دکتری ۵۶ زدم تو ازمون msrt اخیرم نمره ۷۲ گرفتم الان این قدر منابع دیداری شنیداری متنوع تو اینترنت به رایگان در دسترسه کسی همت کنه نیازی به کلاس نداره کلاس به درد مکالمه میخوره

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

حرف ما اینه که تخصصی مهمتره از زبان
نمیدونم چرا…………
رشته من زبان انقد براش مهم نیست قدرت تجزیه و تحلیل ها مهمه
تو آزمون دکتری هیچکدوم از سوالات از منابع نبود بر اساس تجزیه و تحلیل باید جواب بدیم واسه همین کسی هم که بخونه و قدرت تجزی و تحلیل نداشته باشه نتیجه نمیگیره
حالا فکر کنید بیان با زبان غربالگری کننو دانشجو بگیرن
تو رشته ی من کسی که بازبان و تخصصی ضعیف بره بالا فاجعه میشه
بستگی به رشته ها داره برادر
شاید شما زبان براتون مهمه ما تخصصی هزار برابر زبان اهمیتش بیشتره

درجانی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام
ببینید
کنکور حذف شده بهترین کار ممکن
دانشگاه کنکور نمی گیره اصلا بررسی سوابق علمی است
بهترین چیزی بود که ممکن بود بشه دانشجویان ضعیفی که تست می زدن میومدن دکترا می خوندن دیگه نمیان عوضش نوابغی که کنکور نمی تونستن بخونن دیگه نمی رن دانشگاههای بزرگ میان اینجا می خونن یعنی حفظ نوابغ درون کشور
من دوستم تو ارشد کنکور مدیریت قبول نشد
قوق لیسانس رفت بهترین دانشگاه هلند الان هم بهترین دانشگاه داره بعد از گرفتن دکترا فوق دکترا می گیره این نتیجه کنکور بوده نه این خیلیا
این تصمیم بی نظیر بود در ضمن جی آر ای بسیار امتحان دقیق و مهمی است بزرگترین و مطرح ترین دانشگاههای جهان این آزمون را می گیرند و این سبک را دارند واقعا عالیه چه دلیلی داره فرد بیاد بره دکترا بخونه با چند تا تست ما که همهش زحمت کشیدیم و پژوهش کردیم پشست کنکور بمونیم
عالی بود این تصمیم

فرشاد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  درجانی

من خودم با پژوهش موافقم اما یکی از پرفسورهای دانشگاه تهران می گفت رسالت دانشجوی ارشد خوندنه نوشتن مقاله واسه بعد از دکتراس. شما تا پایه رششتون خوب یاد نداشته باشید چطور میخواید میخوایدمقاله میدید؟ آخرش میشه این کپی پیستا. درسته شاید تست ملاک نباشه اما مقاله نوشتن هم خیلی کار سختی نیس شما مقاله میقرستی دوسه تا اصلاحیه میدنو و چاپ میشه حتی دانشگاه تهران (فرستادم که میگم). تازه بعضیا کارو یه سره میکننو میدن واسشون بنویسن.
من فکر میکنم آزمون تشریحی ملاک خوبی باشه

مهدی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  درجانی

منم باهات موافقم
وقتی کسی زبانش بده چرا بره دکتری بخونه با همون ارشد بره کار کنه
بهترین تصمیم تاریخ وزارت علوم بود
طرف ۴ تا فرمول حفظ میکرد میرفت میشد رتبه تک رقمی دکتری ولی زبان صفر
بایدم همین طور باشه

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

دوستم جغرافیای طبیعی ۳ساله داره کنکور میده زبانو بالای ۶۰میزنه و تخصصی رو حتی یک سال منفی زده
به نظر شما درسته که مثلا سال آینده ایشون فقط با نمره زبان مصاحبه بره دانشگاه تهران
خوب منطقی نیست دیگه

فرشاد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۴ ب٫ظ

بنظر من کسی که زبانش خوب نیس فکر دکتری نباشه. زمانی که دانشجوی دکتری میشی باید به منابع به روز دسترسی داشته باشی تا بتونی بدرد مملکتت بخوری که بدون زبان یه خورده مشکل میشه. من خودم رشتم مدیریته از اولم همین فکرو کردم نشستم زبانمو تقویت کردم

نادر
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

خواندن مقاله به انگلیس با گرفتن تافل فرق دارد
خواندن مقاله که کاری ندارد

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

موافقم

باران
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

منم موافقم! حداقل آزمون زبان تخصصی بگیرن

من
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۷ ب٫ظ

“به گفته وی از سال آینده آزمون تخصصی سنجش برگزار نخواهد شد.”

این یعنی از سال دیگه کنکور برگزار نمی شه برا دکتری؟