نکات مهم مورد توجه در مصاحبه دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در مطلب حاضر برخی از مهم ترین نکات مورد توجه برای حضور موفق در جلسه های مصاحبه دکتری را خدمتتان ارائه کرده ایم.

به گزارش پی اچ دی تست، داوطلبان عزیز می توانند پس از مطالعه نکات زیر سوالات خود را درخصوص مصاحبه دکتری در بخش نظرات مطرح کنند تا در اولین فرصت ممکن به آنها پاسخ داده شود.

نکات مورد توجه در روز های قبل از مصاحبه

1مروری بر دروس و مطالب کلیدی: با این که سؤالات علمی جلسه مصاحبه آزمون دکتری مرتبط با دروس اصلی رشته و گرایش انتخابی داوطلب می باشند، ولی متأسفانه آزمون کتبی برخی رشته ها از چنین دروسی نبوده است و رتبه خوب آزمون کتبی به معنای آمادگی در این دروس نمی باشد. یکی از بهترین کارهایی که باید تا روز مصاحبه انجام دهید مرور این دروس است.

2– اطلاع نسبی از دانش روز: سعی کنید خلاصه مقالات (Abstract) ماه های اخیر یک نشریه معتبر در زمینه کاری خود را مطالعه کنید. اگر آشنایی شما با زبان زیاد نیست، از منابع فارسی استفاده کنید. به هر حال سعی کنید از موضوعات جدید مطلع گردید.

3آگاهی از جهان پیرامون: اگر داوطلب رشته هایی نظیر مدیریت، اقتصاد و نظایر آنها هستید، سعی کنید با مطالعه اخبار و اطلاعات مربوط به سایت های خبری تحلیلی در مورد مسائل داخل و خارج کشور آگاهی یابید و با مرور مسائل در ذهن خود برای سؤال های احتمالی پاسخ هایی آماده نمایید.

4تهیه توصیه نامه ها: معمولاً در مدارک مصاحبه دکتری، دو یا سه توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد داوطلب خواسته می شود که یکی از آنها باید از استاد راهنمای وی باشد. (برای مشاهده نمونه توصیه نامه مصاحبه دکتری کلیک کنید.)

5سر و سامان دادن به پایان نامه: اگر در ترم آخر کارشناسی ارشد هستید و مقاله ای هم ندارید و البته فاصله تان تا روز مصاحبه قابل توجه است، تلاش کنید در زمان باقی مانده پایان نامه خود را به جایی برسانید. همراه داشتن پرینت نهایی کارتان هم تا حدی کمکتان خواهد کرد.

6 تدوین رزومه: همراه داشتن رزومه در جلسات مصاحبه معمولاً اجباری است. حتی اگر در دست داشتن رزومه اجباری نبود، آن را همراه داشته باشید. برای مشاهده نمونه رزومه مصاحبه دکتری کلیک کنید.)

7تمرین مکالمه به زبان انگلیسی: احتمال طرح سوالات زبان در مصاحبه دکتری بسیار زیاد است. در صورتی که آشنایی تان با زبان انگلیسی در حدی است که ارزش سرمایه گذاری دارد، شروع به تمرین مکالمه کنید. همه ما می توانیم با همین میزان آشنایی با زبان انگلیسی مکالمه بهتری داشته باشیم. برای این کار لازم نیست به زبان انگلیسی مسلط باشید؛ آن قدر تمرین کنید که مطمئن باشید مکالمه تان به اندازه سطح آشنایی تان با زبان انگلیسی ارتقا یافته است.

8روش تحقیق: اگر داوطلب رشته هایی هستید که درس روش تحقیق را گذرانیده اید، آگاه باشید که آشنایی با روش تحقیق از مهم ترین مباحث در ارزیابی شما است.

9جمع و جور کردن کارها: سعی کنید همه کارهای پژوهشی خود را مرتب و منسجم کنید. اگر اصل بعضی مقاله هایتان را ندارید و یا نسخه ای از پایان نامه تان را در دسترس نگاه نداشته اید هر چه زودتر مشکل را حل کنید. همراه داشتن نسخه کامل کارهای تحقیقی تان کاری است که برخی دانشگاه ها از شما خواهند خواست.

10- تهیه اسکن مدارک و رزومه: اسکن همه مدارک خود را تهیه کنید. بسیاری از دانشگاه ها از شما خواهند خواست که مدارکتان را از طریق سایت دانشگاه یا ایمیل برایشان ارسال کنید.

11نظم در ارائه مدارک: مدارکی که از سوی دانشگاه ها اعلام می شود را مرتب و منظم در پوشه ای زیبا قرار دهید. سعی کنید از کپی رنگی استفاده کنید به ویژه در مورد توصیه نامه اساتید. مدارک لازم معمولا شامل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)، مدارک تحصیلی (لیسانس و فوق لیسانس یا نامه تأیید معدل دوره فوق لیسانس) و موارد پژوهشی شما (پایان نامه، پذیرش مقالات و …) می باشد.

12- شناخت اساتید پیش از مراجعه حضوری: با مراجعه به سایت دانشگاه ها و مطالعه صفحه شخصی اساتید، موضوعات مورد علاقه و مقالات جدید آنها (و در صورت امکان کتاب های جدید) را مورد بررسی قرار دهید. موضوعات جدید بخش مهمی از سؤالات جلسه مصاحبه را به خود اختصاص می دهد.

13- صحبت با اساتید خود: اگر می خواهید با اساتید خودتان که از ارزیابان شما در دانشگاه معرفی شده شما نیز هستند صحبت کنید بهتر است قبل از جلسه مصاحبه این کار را انجام دهید. در چنین ملاقات هایی که معمولا استرس جلسه مصاحبه را ندارد با خیال راحت و محترمانه از برتری ها و نقاط مثبت خود صحبت کنید. معمولاً این گونه صحبت ها بعد از جلسه مصاحبه به مذاق اساتید خوش نمی آید و به صلاح شما نیست!

14- پایان نامه: پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی خود را دوباره مرور کنید. تسلط به مطالب پایان نامه از جمله مسائل مهم در مصاحبه دکتری است. اگر واقعا به مطالب پایان نامه و موضوعات پیرامون آن آگاه هستید باید سعی کنید جلسه مصاحبه را به سمت این گونه مسائل سوق دهید. برای اطلاع از انواع سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری کلیک کنید.

15- تمرین های ذهنی: سعی کنید خود را در جلسه مصاحبه تجسم کنید و به سؤالات فرضی ارزیابان پاسخ دهید. این کار به کاهش اضطراب شما در جلسه مصاحبه کمک خواهد کرد.

در مطلب آمادگی برای مصاحبه دکتری نیز موارد مهمی گفته شده است که می‌توانید نگاهی به آن بیندازید.

نکات مورد توجه در روز مصاحبه دکتری

1- حضور به موقع: حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید.

2- همراه نامناسب: قبل از حضور در جلسه مصاحبه حتما گوشی همراه خود را خاموش کنید. برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از حواس پرتی، چند نفر مانده به نوبت شما این کار را انجام دهید.

3- سؤالات عمومی: معمولاً از داوطلب خواسته می شود یکی از موارد زیر را به زبان فارسی یا انگلیسی بیان کند. سعی کنید برای هر یک از موضوعات زیر (و ترجیحاً مواردی شبیه اینها) یک پاراگراف را تمرین و حفظ نمایید. اگر بخت با شما یار باشد به کارتان خواهد آمد.

– معرفی کوتاهی از خود

– چرا ما باید تو را از بین بقیه انتخاب کنیم؟ (نقاط قوت خود را در چه میدانی؟)

– انگیزه خود را از ادامه تحصیل بیان کن!

برای اطلاعات بیشتر درخصوص سوالات مصاحبه دکتری کلیک کنید.

4– لحظه ها: مصاحبه مانند یک برنامه پخش زنده است. شما فقط یک بار فرصت دارید، قدر فرصت خود را بدانید!

5- شروع متفاوت: اگر وارد جلسه شدید و با سؤالات انگلیسی مواجه شدید، مضطرب نشوید. اساتید بعدی سؤالات فارسی خواهند پرسید.

6- ظاهر آراسته: سعی کنید لوازم زیادی در دست نداشته باشید. لباس مناسب و رسمی بر تن نموده و با روی و مویی به اندازه، آراسته در محل حاضر شوید.

7- برخورد محکم: هنگام سلام در چشمان طرف مقابل نگاه کنید و در صورت دست دادن محکم و با اعتماد به نفس دست دهید.

8- تکنیک چشمان براق: باید در صحبت های شما چهار چیز باشد: نشاط، سر زندگی، امید به پیشرفت و جستجوگری. همین احساسات باید در لبخند و چشمان شما برق بزند.

9- تا دقیقه نود بازی کنید: این که شما یک قسمت مصاحبه را بد گذرانده اید نباید باعث شود ناامید شوید. چه بسا رقبایتان همین قدر هم بلد نباشند.

10- صبر و حوصله: عجله نکنید. قبل از جواب به سؤالات فکر کنید. در طی مصاحبه به ساعت خود نگاه نکنید.

11تمام وقت بودن دانشجو: توجه داشته باشید که برای یک استاد خیلی مهم است که دانشجوی دکتری به صورت تمام وقت روی پایان نامه خود کار کند و اشتغال به کار می تواند تأثیر منفی بر روی نظر اساتید داشته باشد، البته در صورتی که کار فعلی شما در زمینه ای غیر از تدریس است. داشتن سابقه تدریس، نوشتن و یا ترجمه کتاب و از این قبیل کارهای تحصیلی می تواند به روند مصاحبه شما کمک کند.

12تأمین هزینه تحصیل: یکی از سؤالاتی که حتما مطرح می شود، تأمین هزینه تحصیل شما خواهد بود.

آیا خودتان سر کار می روید؟ شخص یا اشخاص دیگری هزینه زندگی شما را تأمین می کنند؟ معمولا در مورد آقایانی که متأهل هستند یا سن نسبتا بالایی دارند طفره رفتن از این سؤال ساده نیست و گفتن اینکه شاغل نیستید و دانشجوی تمام وقت خواهید بود با لبخند معنادار اساتید همراه می گردد!

13 معرفی داوطلب و سوابق تحصیلی: در ابتدا از دانشجو خواسته می شود که خود را معرفی کرده و به طور مختصر در مورد گذشته تحصیلی خود توضیح دهد.

کار معرفی خود را سازمان یافته انجام دهید. سعی نکنید کارها را روی هوا و بدون برنامه انجام دهید . یک سازماندهی نادرست مؤثر نخواهد افتاد. نام دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پرسیده شده و در مورد پایین بودن بعضی نمرات توضیح خواسته می شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر دانشجو در طول تحصیل خود ممکن است به دلایل مختلف از قبیل بیماری، مشکلات شخصی و … نمرات پایین کسب کرده باشد که پاسخ صادقانه در مورد علت این امر می تواند سبب جلب اعتماد اساتید حاضر در جلسه مصاحبه شود.

سعی نکنید چهره ای غیر واقعی از خود نشان دهید، نمرات و کارنامه پژوهشی شما بیانگر همه چیز است. می توانید یک پرونده مختصر از اطلاعات مقاطع مختلف تحصیلیتان، سوابق کاری و توانایی های خود تهیه کنید تا در صورت لزوم ارائه نمایید.

14انگیزه داوطلب برای ادامه تحصیل، اهداف علمی و شغلی آینده: سعی کنید نشان دهید که دارای برنامه، رسالت شخصی، چشم انداز فردی و برنامه مشخص هستید.در مصاحبه مستقیم و غیر مستقیم بگویید که کاملاً هدفدار این مسیر را انتخاب کرده اید و این یکی از گام های آینده شما است. البته این باید واقعیت داشته باشد و گرنه کلامی که واقعیت نداشته باشد نه باور می شود و نه تاثیرگذار است! پس راستگو باشید.

برای مشاهده نمونه جواب های مناسب به سوال هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری کلیک کنید.

به خاطر داشته باشید که داشتن انگیزه، کلید اصلی موفقیت در مصاحبه آزمون دکتری می باشد. شما توانایی عوض کردن عقیده اساتید را دارید و این امر میسر نمی شود، مگر در صورتی که شما علاقه مندی و پیگیر بودن خود را نشان دهید و در پاسخ به سؤالات صادق باشید.

15- نگاه مثبت: اگر ترم چهارمی هستید و از زمانبندی شما برای دفاع پرسیدند، اکیداً از بیان اینکه من درس داشتم و نرسیدم و… خودداری کنید و بگویید خودتان را می رسانید. چون اگر قبول بشوید هم واقعاً خود را خواهید رساند.

16تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه های استنادی: روی مقالات علمی پژوهشی خود مانور دهید. پژوهش ها و مقالات شخصی که در حوزه تحقیق شما می باشند، در پذیرش شما نقش بسزایی دارند. مقالاتی دارای ارزش در ارزیابی می باشند که در نشریات معتبر منتشر شده باشند. هرکاری هر جایی داشته اید (تدریس، مقاله، همایش، ترجمه، مجله…)، فهرست کنید و از آنها تأییدیه فراهم کنید، یا خودشان را همراه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری کلیک کنید.

در مجموع چاپ مقالات در مجلات معتبر، نمره معدل و پایان نامه، ارائه کارهای تحقیقی و پژوهشی که خودشان گویای مطلب هستند و نمره کتبی آزمون دکتری مهمترین و مؤثرترین نکات برای قبولی در آزمون دکتری می باشند.

17موضوع مورد علاقه برای رساله دکتری: یکی از سؤالاتی که روز مصاحبه از شما پرسیده می شود، زمینه کاری مورد علاقه شماست. طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید. بهتر است با پاسخ خود نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید (یعنی انعطاف پذیر هستید).

اگر حوزه مشخصی در کارهای تحقیقاتی مدنظر شماست و از حوزه هایی است که اساسی و استراتژیک است و مطمئن هستید که روی آن مسلط هستید می توانید بگویید که در زمینه پایان نامه دکتری از همین الان برنامه دارید.

18 پذیرش دانشجو در سایر دانشگاه ها: گاهی در مورد دیگر انتخاب های شما برای دکتری نیز سؤال می شود. در دانشگاهی که اولین انتخاب معرفی شده تان است تا حدی بر روی مسئله تأکید کنند و بحث را کمی کش دهید و نشان دهید که با مزایای آن دانشگاه آشنا هستید. در مورد دیگر دانشگاه ها هم هیچ گاه اختلاف سطح علمی را دلیل خود قرار ندهید. سعی کنید از مواردی نظیر فاصله تا محل سکونت، الزامات کاری و … استفاده کنید.

19- جواب های متنوع: برخی اساتید تا وقتی آن لفظی که در ذهنشان است گفته نشود، پاسخ را نمی پذیرند. سعی کنید طور دیگری جوابتان را تکرار کنید شاید موفق شوید!

20- اهمیت آغاز: بدانید که ۵ دقیقه اول مصاحبه بسیار مهم است. پس اقتدار، متانت و اعتماد به نفس خود را در این ۵ دقیقه به رخ بکشید.

21- اثبات خود: در تمام طول مصاحبه تنها یک هدف داشته باشید: باید اثبات کنید که کاندیدای با ارزشی برای دوره دکتری هستید. اسیر پاسخگویی صرف به پرسش ها نشوید، بلکه در هر پاسخی سعی کنید که حداقل یک دلیل به مصاحبه گر بدهید که شما را برای دکتری انتخاب کند.

در هر پاسخی یک امتیاز کسب کنید. هر سؤال را فرصتی بسازید برای بروز توانایی ها، دانایی ها و مهارت های خود. در یک پاسخ به تحقیقات گذشته خود اشاره کنید در یک پاسخ به نمره های خوب خود در دبیرستان، در یک پاسخ به تجربه کاری در جوابی دیگر به مهارت های ریاضی و آماری خود.

لازم است که قبل از جلسه به مواردی که باید در خلال پاسخ ها به آن اشاره کنید فکر کنید و آن ها را یادداشت کنید. به هر پرسشی به چشم یک فرصت برای اثبات خود بنگرید. اگر مهارت های زبان و کامپیوتر را دارید و فرصتی پیش آمد، روی مهارت هایتان مانور دهید.

22– استفاده بهینه از اطلاعات: مواردی را که از شما می پرسند به طرز ماهرانه (و نه ناشیانه ای) به مواردی که می دانید ربط دهید. فرض کنید از شما سؤالی پرسیده شود که شما جز مختصری از آن نمیدانید. بر همین مطلب تمرکز کنید. شروع کنید به توضیح آن به عنوان یک مقدمه و سعی کنید ارتباط های ممکن را جستجو کنید. به تدریج مطالب به یادتان می آید و تازه گاهی ابداعاتی هم در همان لحظه می کنید!

23- تکیه بر توانمندی ها: در جلسه بیشتر بر روی توانمندی های خود مانور دهید و سعی نکنید که نقاط ضعف خود را توجیه کنید. مهم این است که گروه مصاحبه گر درک کند شما توانمندی های خوبی دارید و همه می دانند که هیچ کس جامع و بدون ضعف نیست.

در صورت بروز یکی از نقاط ضعف، خیلی راحت و با اعتماد به نفس به مصاحبه کننده توضیح دهید که چطور سعی در برطرف کردن این نقطه ضعف دارید. زیرا برای این که انتخاب شوید لازم نیست در همه موارد مذکور قوی باشید.

معمولاً انتخاب کنندگان دچار خطای هاله ای خواهند شد. اگر فرض کنیم که ده فاکتور تصمیم گیری وجود دارد کافی است شما در سه فاکتور قدرتمند ظاهر شوید: مثلا فاکتور زبان، علاقه و مقاله. اگر تجارب عملی ارزشمندی دارید بیان نمایید. کاری کنید که استادان احساس نمایند شما رشته و دانشگاه را با علاقه و حساب و کتاب انتخاب کرده اید.

جدای از محتوای پاسخ های شما به سؤالات، نحوه پاسخگویی مهم است. با اعتماد به نفس، مسلط، علاقه مند، گرم و قوی، و کمی با صدای بلند پاسخ دهید. اشتباهتان را بپذیرید. بی خودی بر خطایتان اصرار نکنید.

24- محقق و معلم بالقوه: شما باید به نوعی اثبات کنید که روحیه معلمی (برای استاد شدن و تدریس در دانشگاه ها) و روحیه محققی (برای انجام تحقیقاتی در حد تز دکتری) دارید. بنابراین در این رابطه امواج فکری خود را به اساتید منتقل نمایید.

25- صداقت: راستگویی را به نقطه قوت خود تبدیل سازید. در صورتی که سؤالی از شما پرسیده شود که جواب آن را نمی دانید، صادقانه بگویید که در حال حاضر حضور ذهن ندارم. به خاطر داشته باشید که اساتید در صورت شنیدن دروغ و یا اغراق، ذهنیت منفی پیدا می کنند.

26- عصبانیت ممنوع: نسبت به سؤالاتی که از شما می شود حالت تدافعی به خود نگرفته و ناراحت و دلخور نشوید. در برابر مواردی که فکر می کنید شما را در منگنه قرار داده اند از قبل به راه های فرار فکر کنید. از صحبت ها و سؤالات نامعقول عصبانی نشوید!

27- حفظ اعتماد به نفس: اگر جواب سؤالی را نمی دانستید اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. گاهی اوقات خود سؤال کنندگان جواب آن ها را نمی دانند. مهم اعتماد به نفس شما در برخورد با سؤالات دشوار است.

28- آمادگی سؤالات عجیب را داشته باشید. نگران نشوید. گاهی ممکن است از شما بپرسند: چرا آمدی این رشته؟ چرا آمدی اینجا؟ به نظرت سنت زیادی کم/زیاد نیست و…آرامشتان را حفظ کنید و بالبخندی متین، متناسب با شرایط جلسه پاسخ دهید.

29- محترم باشید. این ربطی به جلسه مصاحبه ندارد. به طورکلی هیچ کس از تفاخر، آنهم از سوی دانشجو خوشش نمی آید و حق هم دارد. لکن فرق مصاحبه با سایر اوقات اینست که استاد تحقیر شده می تواند شما را رد کند چون هنوز جنبه ارتقا ندارید.

تاثیر سن در مصاحبه دکتری چقدر است؟

در صورتی که رزومه خوبی دارید و در مصاحبه دکتری هم عملکرد خوبی داشته باشید، خیلی بعید است که تنها به دلیل سن قبول نشوید! برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر سن در مصاحبه دکتری کلیک کنید.

امتیازات مصاحبه دکتری بر چه اساسی است؟

معمولا دانشگاه ها برای امتیازدهی به مصاحبه بخشنامه و آیین نامه های خودشان را دارند که گاهی جزییات آن را در اطلاعیه مصاحبه دکتری منتشر می‌کنند.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

857 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام تحصیل در دوره دکتری پردیس خودگردان دانشگاه قم چقدر ارزش داره

سید مهدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۵:۱۲ ب٫ظ

سلام علیکم
متشکرم؛ استفاده کردم.

ماریا ماهر
آذر ۷, ۱۳۹۶ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام. برای پذیرفته شدن در دوره دکترا آیا مقاله داشتن از پایان نامه اجباری است؟ من ۴ سال که فارغ التحصیل شدم اما از پایان نامه ام مقاله ای چاپ نکردم. اگه مقاله های دیگه داشته باشم میتونم دکترا قبول بشم؟
لطفا حتما جواب بدین

معصومه
تیر ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۵ ق٫ظ

سلام
دوستانی که به مصاحبه رفتن سوالاتی که راجع به تز پرسیده میشه چگونه ست ؟
ایا برای تز پروپوزال هم باید داشته باشیم ؟
یا فقط گفتن موضوع کافیه ؟
به امید موفقیت همه ی دوستان

حسابداری
مرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ

با سلام خسته نباشید لطفا راهنمایی ام کنید من کارشناس حسابداری وفوق لیسانس زبان هستم می خواهم در رشته حسابداری یا مدیریت اموزشی شرکت کنم کدامیک امکان قبولیش در دانشگاه ازاد بیشتر است

صبا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

برای روش تحقیق کتابی که کامل و جامع باشه و فارسی هم باشه چی معرفی می کنین.
دوستان کمک ….

الهام
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام.من سال بعد میخوام دکترای علوم پایه ی پزشکی شرکت کنم میخواستم ببینم الان که یک سال فرصت دارم چی کار کنم تا امتیاز بیشتری برای مصاحبه داشته باشم و اینکه آیا حضور در کنگره امتیازی داره؟ امتیاز باز آموزی چطور؟

فرزانه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام
در مورد این که کنگره امتیاز داره شاید این طور بگیم بهتره که تاثیر مثبت داره! اگه امتیازی هم نداشته باشه،…باز آموزی رو اطلاع ندارم.
موفق باشید

الهام
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

سلام. من می خوام سال بعد دکترای علوم پزشکی شرکت کنم.میخواستم بدونم الان که ۱ سال فرصت دارم برای امتیاز گرفتن تو مصاحبه چی کار می تونم بکنم و آیا حضور در کنگره ها بدون مقاله امتیازی برای مصاحبه داره؟؟ امتیاز باز آموزی چطور؟

زهرا
تیر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ق٫ظ

سلام دوستان.
من مصاحبه دکتری آزاد رشته مدیریت آموزشی دارم. امسال کسی مصاحبه رفته. مصاحبه ها از اول تیرماه شروع شده. میخوام ببینم اساتید چه کسانی هستند و چه مطالبی را پرسیدند.
لطفا اگر مطلع هستید پاسخ دهید. متاسفانه استرس دارم

مظفری
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ق٫ظ

سلام.دوستان.به نظر شماچرا زمان مصاحبه حسابداری هنوزمشخص نشده.میشه پیش بینی کرد مصاحبه کجاست؟

مقدم
تیر ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سلام دوستان خواهش میکنم یک متن برای معرفی خود به انگلیسی در روز مصاحبه بذارین ،ممنون

مهسا
تیر ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مقدم

دوست عزیز از منوی سمت راست، برید صفحه زبان عمومی، دوستان راهنمایی تون میکنن.

باران
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ

تو رو خدا یکی به من جواب بده
من نمی دونستم دانشگاه امیر کبیر مدارکو از قبل میخواد پست کنی براشون. چون چند جا که رفتم مصاحبه همون روز ازمون گرفتن مدارکو. حالا رفتم تو سایت امیر کبیر دیدم مهلت ارسال مدارکش آخر اردیبهشت بوده. الان دیگه راهی نیست یعنی؟ فردا ارسال کنم دیگه ترتیب اثر نمیدن؟!!!

جواب
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
شما برای کدام دانشکده میخواهید مدارک ارسال کنید؟ چون برای استعداد درخشان تا فردا فرصت ارسال مدارک ( البته دانشکده مهندسی پزشکی) هست. انشالله ارفاق قائل میشن. احتمالا اکثر دانشکده ها هنوز پرونده ها برای استعداد درخشان ها باز باشه. چون اسامی دیر اعلام شده. روز مصاحبه آزمون و استعداد یکی هست. باز میتوانید زنگ بزنید آموزش دکتری دانشکده ازشون راهنمایی بگیرید.

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان

باران
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  جواب

من با آزمون بودم. دانشکده مهندسی کامپیوتر و IT میخوام ارسال کنم و دانشکده بین الملل.براشون میل دادم گفتن مهلت ارسال مدارک تموم شده و با دانشکده تماس بگیرید ولی کسی پاسخگو نیست.

مهسا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  باران

حتما پیگیری کنید، اگه تلفنی نشد، حضوری برید.

شیمی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ

بهترین روش برای رفتن به دانشگاه بابلسر از مبدا قزوین به چه صورتی است؟
دوستان اگه اطلاع دارید لطفا راهنمایی کنید

نگین
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ

پردیس شهید بهشتی که هیچی درباره زمان و مکان مصاحبه نزده! کسیاطلاعی داره درموردش؟

نگین
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

خودم یافتمش.
تو سایت اصلی شهید بهشتی تو دانشکده ای که رشته تون رو داره زدهلیست اسامی و ساعت مراجعه رو ولی تو سایت خود پردیس چیزی نزده.
حالا من گواهی سهمیه از کجا گیر بیارم تو این روز تعطیل؟!!!!

نگین
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ

دوستان کسی می دونه این ظرفیت هیی که واسه پردیس ها اعلام کردن قطعا همون تعداد رو میگیرن و الزام دارن به گرفتن دانشجو تو همین مرحله یا مثلا یه دانشگاه اگه از هیچ کدوم از کسایی ک اومدن مصاحبه خوشش نیاد میتونه تو تکمیل ظرفیت دانشجو بگیره؟

مهسا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

میتونه کف بذاره واسه نمره ها و اگه داوطلبین نیارن اون مقدار رو، دانشجو نگیره، ولی لزوما معلوم نیس تو تکمیل ظرفیت هم بگیره!

به دانشجوهای دکترا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

سلام ضمن ارزوی موفقیت برای همه میخواستم از دانشجوهای دکترا یا افراد مطلع بپرسم :این مبلغی که به عنوان پژوهانه یا کلا این قبیل کمک ها که به دانشجوهای دکترا میشه چه به صورت بلاعوض یا حتی وام (البته منظورم وام معمول صندوق رفاه نیس که تا الان میگرفتیم)تنها مختص دانشجوهای روزانه هست یا به شبانه ها هم تعلق میگیره؟

مهسا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ق٫ظ

سلام
در حال حاضر دیگه پژوهانه به صورت بلاعوض به هیچ کس نمیدن و تنها وام میدن که باید در هنگام فارغ التحصیلی تسویه بشه و فقط هم مختص دانشجوهای روزانه است.

شادی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان

من امروز می خواستم اولویت هام رو تغییر بدم ولی ظاهرا اطلاعیه رو از سایت برداشتند. میشه دوستانی که این کار رو کردند منو راهنمائی کنند که چطور می تونم این کار رو بکنم؟

شیمی
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان لطفا کمک کنید
اگه اولویتهای اول و دومو عوض کنیم دانشگاه اول و دوم متوجه میشند یانه؟
اگه تو مصاحبه در مورد اولویتها پرسیدند چس بگیم؟
از کجا بدونیم اولویتهامون توسنجش عوض شده؟

لطفا دوستان عزیز راهنمایی کنید!!!!!!
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ

به یکی از دانشگاهها که لیسانس وفوق لیسانس اونجا بودم دعوت به مصاحبه شدم(تیرماه مصاحبه دارم)،امروز یکی از اساتید به طور غیرمستقیم بهم گفتند که ورم نمیدارند وگفتندکه اولویت براشون(اولویت اول انتخاب کردم) مهم نیست و پایانامه ایی که من کار کردم با زمینه کاریش متفاوته!به نظر شما من اولویتها رو تغییربدم یا نه؟ استاد راهنمام فقط میگه ان شااله هرجاآرزو داری قبول بشی!؟ نمیدونم اینا منظورشون جیه!؟

هومن
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ

سلام .
دوستان کسی میدونه یه isi معتبر با ایمپکت بالای ۱ امتیازش بیشتره یا مثلا ۳ تا کنفرانس داخلی و خارجی ؟

متین
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

سلام جواب سوالتون واضحه. مقاله isi معتبر کجا و مقاله کنفرانس کجا.کنفرانس سه تاش خیلی امتیاز بدن میشه ۳. اما حداقل امتیاز برای یه آی اس آی خوب، حداقل ۵

جواب
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

سلام
امتیاز کنفرانس داخلی یک و بین المللی دو است. معمولا اگه تعداد کنفرانس ها بیش از ۲ تا باشه امتیاز بیشتری تعلق نخواهد گرفت.(مصاحبه دکتری منظورمه) در امتیاز بندی های دیگر لحاظ میشه. امتیاز یک مقاله ISI که اسم اول باشی یا بعد حذف استاد اسم اول باشی ۷ است. البته باز بستگی به تعداد نویسندگان داره.
با آرزوی موفقیت

سعید
خرداد ۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  هومن

شوخی میکنی؟ آی اس آی امتیاز یه مقاله پژوهشی رو داره یه خورده بیشتر. البته وزنش برابره با ۱۰ تا پژوهشی.

بهار
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام
برای تغییر اولویت انتخاب رشته تا چه زمانی مهلت دارم؟باید چه طور اقدام کنم؟
مرسی

گیسو
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ب٫ظ

مرسی از نکات خوبی که اینجا نوشتید. من که خیلی از اینجا و این سایت خاطرات خوبی دارم. انشاالله که همه دوستان در مرحله مصاحبه پذیرفته بشوند.

فرزانه
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ

سلام. میشه برای مصاحیه راهنمایی کنید. چی باید خوند؟؟؟؟؟
شاغل بودن نمره منفی داره ؟

گیسو
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

روی پایان نامه و مقالات تسلط داشته باشید و روی درسهای تخصصی یک مرور بکنید. شاغل بودن نمره منفی نداره. ممکن است فکر کنند بعد از قبولی، بهانه های شاغلم و… را بگید. خودتون رو مشتاق نشون بدهید و بگویید از تمام وقت ازادم برای تحصیل، تحقیق و پژوهش استفاده میکنم و شغلم مانعی برای رسیدن به اهداف تحصیلیم نیست.
موفق باشید

مریم
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  گیسو

بستگی به دانشگاتون داره والا من رفتم دانشگاه قم حتی به پایان نامم دست هم نزدن .فقققققط یه کتاب گذاشتن جلوم گفتن بخون ترجمه کن هم انگلیسی هم عربی

دانشگاه رازی
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۱ ق٫ظ

سلام
مصاحبه دانشگاه رازی اساتید تک نفری تو دفترشون سوالات تخصصی میپرسیدن جمعا ۷-۸ استاد بودن

و بعضیاشون علاوه بر سوات درسی درباره پایان نامه ارشد و رتبه و محل سکونت و شاغل بودن هم پرسیدن
داشتن مقاله هم خیلی براشون مهم بود
از داشتن تواضع هم خیلی خوششون میومد
یکیشون جالب بود سوالات رو روی کاغذ نوشته بود و ما باید به قیدقرعه دو تا روبر میداشتیم

هومن
خرداد ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

دوستان من دکتری ازاد شرکت کردم. و فقط یه isi ایمپکت بالا تو اشپرینگر دارم به همراه سابقه تدریس. تو مصاحبه شانسی دارم؟؟؟

سمیه
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان. من امسال میخوام شرکت کنم چون تازه دفاع کردم. تازگی یک مقاله در همایش ملی پذیرفته شده گفتن که باید ۱۲۰ هزار تومن بابت گواهی واریز کنی. این مبلغ زیاده بنظر شما چه کار کنم؟؟؟؟؟؟این کار را انجام بدم؟؟ چون دانشگاه محل تحصیل ارشدم دکترا نداره و از طرفی هم رزومه خوبی ندارم.. خوشحال میشم با راهنماییتون کمکمم کنید که تصمیم درستی بگیرم

هستی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

سلام سمیه جان
معمولا برای فرستادن مقالات به همایش ها، باید مبلغی رو واریز کرد، که اون مبلغ صرف داوری مقالات، برگزاری همایش و … میشه
پرداخت هزینه در همایش ها چیز غیر معمولی نیست و اگر شما بخوایید مقاله همایش داشته باشید هزینه رو هم باید پرداخت کنید
از اونجایی هم که امتیاز مقالات چاپ شده در مجلات و مقالات همایش جداگانه حساب میشه، به نظرم خوبه که مقاله همایشی هم داشته باشید
موفق باشید

حمیدرضا
خرداد ۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

سلام ، شما که قصد مقاله دادن رو تو همایش ها و کنفرانس دارید از این به بعد سعی کنید که به کنفرانس های بین المللی بفرستید یکم داوریش قوی تره اما ارزش علمی بیشتری هم دارن. در رابطه با هزینش هم تازه اول راهید و از این پول ها باید زیاد بپردازید اما مطمئن باشید ارزشش رو داره موفق و پیروز باشد

سمانه
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام بچه ها
چرا دانشگاه بهشتی اینجوری اطلاعیه میذاره
واسه کشاورزی اصلا هیچ اطلاعیه ای نذاشته. فقط همون اوایل تاریخ مصاحبه رو ۱۶ خرداد اعلام کرده. یعنی من فک می کنم مصاحبه تمام رشته های بهشتی ۱۶ هست. ولی واسه اکثررشته ها اطلاعیه زده که تو مهلت مشخصی مدارک رو ببرن تحویل بدن. تکلیف ما که اطلاعیه واسمون نزدن چیه؟ ما هم باید مدارک رو ببریم؟

شهید بهشتی
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام سمانه خانوم
برای رشته ماهم تا همین دیروز نزده بودن شما باید هر روز به سایت سر بزنی مدارک رو هم گفتن همون روز مصاحبه ببریم و مصاحبه هم توی دو نوبت صبح و بعداز ظهر طبق حروف الفبا انجام میشه.

سمانه
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهید بهشتی

مرسی از پاسختون
با من تماس گرفتند
گفتند ۱۶ خرداد بعداظهر اونجا باشم.

سوال
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

لطف کنند کسانی که تجربه مصاحبه دارند بفرمایند در جلسه مصاحبه از چی سوال میکنند؟ با چه احتمالی از مباحث و دروس تخصصی سوال پرسیده می شود؟
با سپاس و با آرزوی موفقیت

مهسا
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

سلام
سؤالات طیف گسترده ای داره و اگه میخواید همه چیز رو بدونید، به نظرم بهتره کتاب مصاحبه دکتری رو از منوی سمت راست تهیه کنید.
در مورد مباحث تخصصی هم احتمالش بسیار زیاده!

جواب
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

از سوالات تخصصی رشته تون میپرسند
از تعداد مقالاتتون
از رتبه تون پان نامه تون محل سکونتتون
شغلتون

دانشگاه گیلان-دانشگاه زنجان
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ق٫ظ

سلام به همگی
دوستانی که در مورد این دو دانشگاه سوال پرسیدن. در مورد دانشگاه گیلان میتونم بگم کشاورزیش قویه.اساتید باغبانیم برخوردشون عااالیه.من کارشناسی گیلان بودم. هیچ گروهی مثل باغبانی نیست،باور کنید.خانم دکتر حسن پور بر خلاف تصورات بچه ها استاد خوش قلبیه.دوستای عزیزی که میخواین مصاحبه برید اصلا وابدا استرس نداشته باشید.نه از لحاظ دانشگاه و نه از لحاظ مسایل دیگه.خداییش گیلان،رشت بهشته.آب و هوای عاالی،مردمای خونگرم.در مورد دانشگاه زنجان دانشگاه بزرگیه،من مصاحبه رفتم امسال،خوب بود برخورد اساتید،البته همشون نه.یکی خیلی خوب بود.شهرشم تمیز،مردمشم خیلی مهربون بودن

متین
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام. مرسی بابت راهنماییتون. یعنی شما از کارشناسی به بعد گیلان نخوندید؟ به نظرتون به غیر از بچه های خود گیلان دانشجوی دیگه هم میگیرن اگه ریزومه خوب داشته باشه ؟
زنجان مصاحبه امسال چی پرسیدند؟ شما گرایش زینتی بودید؟

فاطمه
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان بنظرتون رزومه کاری و مدارکی که درارتباط باکارم درزمینه رشته ام گرفتم باخودم واسه مصاحبه ببرم؟!

مهسا
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
بله، هر رزومه مرتبط با رشته رو همراه داشته باشید.

دانشگاه شیراز
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ

سلام بچه ها کسی اطلاع داره دانشگاه شیراز برا دخترا ی شب خوابگاه میده یا نه؟ فراموش کردم بپرسم الانم که دیگه نیستن بپرسم!

شیمی
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ

سلام . شما شیمی هستید منم مشکل شما رو دارم

متین
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام . بچه ها اینجا کسی هست مصاحبه کشاورزی زنجان و گیلان رفته باشه؟ لطفا توضیح بدید

نینا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  متین

کدوم گرایش هستید؟

نینا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

کدوم رشته / گرایش هستید؟

متین
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

سلام. باغبانی. زینتی

نینا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  متین

دانشگاه زنجان کلا دانشگاه خوبیه رو دانشجوهای خودشم چندان حساسیتی نداره یعنی اگه رزومه خوبی داشته باشید امیدوار باشید سوال درسی پایان نامه سوال زبان حتما میپرسن
دانشگاه گیلان بچه هایی که رفتن مصاحبه میگن رو بچه های خودشون تعصب زیادی دارن حتی پارسال یکی از اساتید به یکی از بچه ها گفته بود دانشگاه خودتو انتخاب کردی؟ اونم گفته بود بله گفته بودن ان شاا… قبولی !!!!!! ولی سوال درسی پایان نامه و زبان حتما میپرسن مخصوصا اینکه خودتو به انگلیسی معرفی کنی و خلاصه پایان نامه

متین
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

خیلی ممنون بابت راهنماییتون. شما خودتون زنجان امسال رفتید مصاحبه ؟ هر کسی به نظری داره اما آخه من شنیدم میگن زنجان همچین سطح وبی نداره کشاورزیش. البته منم همچین سطح خوبی ندارما!! اما ریزومه ام هی بد نیست

نینا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  متین

من خودم دانشجوی زنجان بودم کشاورزیش عالیه امکانات خوبیه هم داره

متین
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  متین

شما اونجا ارشد بودید یا دکتری ؟من تا حالا به زنجان سفر نکردم. اخه شهر هم مهمه. حالا درسته ما میخوایم درس بخونیم اما شهر هم مهمه اب و هوا. مردم. جو دانشگاه. که منم اطلاعاتشو ندارم. فک کنم اگه مصاحبه برم دستم بیاد. هر چی خدا بخواد

ساحل
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  متین

زینتی گیلان خانم دکتر حسن پور ازتون سوال میپرسه
حواستون باشه تند جوابشو ندید و خیلی درگیر نشید باهاش…
اگه دخترید باحجاب برید چون یکی دیگه از اساتیدش حساسه رو حجاب..
موفق باشید

نینا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  متین

من ارشد اونجا بودم،شهر کوچیک وآرومیه، مردم خوبی داره،دانشگاهشم خوبه خوابگاههای خوبی داره فقط هواش خیلی سرده البته زمستون من که خیلی راضی بودم،امکانات دانشگاهشم خوبه البته ساختمون دانشکده کشاورزیش قدیمیه

متین
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  متین

سلام. شما امسال رفتید مصاحبه ؟ چیا میپرسیدن؟ ایشوون رو فقط از طریق مقالاتشون میشناسم. مرسی

متین
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  متین

مرسی لطف کردید از اطلاعاتتون. موفق باشید.

سمانه
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

بچه ها دانشگاه بهشتی چرا واسه کشاورزی اطلاعیه نمی ذاره. شنیدم اعلام شده مصاحبه ۱۶ خردادو ولی ۲ خرداد باید مدارک رو ببریم تحویل بدیم. این واسه همه رشته هاس؟
آخه ما شهرستانی ها چطوری دوبار بریم تهران. خیلی سخته واسمون.

مهسا
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام
بله شهید بهشتی معمولا این طوری ه که زودتر باید مدارک رو تحویل بدید و حتما هم باید این کارو بکنید. لازم نیست خودتون حضوری برید. کسی رو جاتون بفرستید یا اگه قبول کردن پست کنید.

نگار
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ب٫ظ

دوستان سلام. بچه ها تا کی میشه درخواست جابه جایی اولویت ها رو به سازمان سنجش فکس کرد؟ فردا اخرین مهلته یا ۱۵خرداد؟ لطفا اگه کسی میدونه جواب بده؟

مهسا
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

تو سیستم پاسخگویی سنجش اول گفته بود ۱۵ خرداد، حالا کردتش ۳۱ اردیبهشت!! احتمال داره مثل پارسال که یهو کنسل کردن، امسال هم کنسل بشه!

سارا
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ

با سلام در سایت گلستان دانشگاه الزهرا من بعد از پرداخت هزینه می خواستم فرمها رو دریافت کنم که سیستم میگه امکان دانلود این فایل وجود ندارد و پاسخ سرور بی اعتبار است لطفااگه کسی راه حل رو میدونه منو راهنمایی کنه

دکترای94
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

دوستان جواب این سوالو چی بنویسیم بهتره؟
آیا برای شغل دیگری در کنار تحصیل خود برنامه ریزی کرده اید؟

مهسا
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای94

سلام
فقط و فقط واقعیت رو!

آرش----بچه ها کمک
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ

بچه ها مسول دانشگاه امام حسین بهم زنگ زد برای زمان مصاحبه رشته مدیریت سیستم نفهمیدم گفت شنبه مصاحبه هست یا یکشنبه؟؟؟توی سایت زده یکشنبه ولی حس کردم گفت شنبه. کسی میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مریم n
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

مرسی مهسا جان

حمید رضا درباره زمان و مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دانشگاه منابع طبیعی تهران
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ

چرا شرایط رو اعلام نمیکنند؟؟ دانشگاه منابع طبعی تهران رو میگم؟؟

یا من نمیبینم؟!!
لطفا هر کی میدونه بگه تو سایتش که چیزی نزده؟؟ نکنه من نمیبینم

Mohammad
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ

درصورتیکه علاقه به استفاده از بورس دارید یا قبلاً در این خصوص اقدام نموده‌اید، شرح دهید:

– در صورت قبولی به شرط بورس و در صورتیکه نتوانید از منابع متعارف بورس استفاده کنید، آیا می‌توانید از منابع خصوصی هزینه آن را تامین نمایید؟ لطفا” توضیح دهید.

خواهشا بفرمایید جواب این دو سوال رو چی بنویسم

مهسا
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammad

واقعیت رو بنویسید دوست عزیز خب! ما از شرایط شما بیخبریم!

م م ع
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا خانم.
من روزانه ام تحصیلم هزینه ای نخواهد داشت. منظورشون از بورس چیه؟ من تو شرکت خصوصی کار میکنم که اگه پذیرفته بشم برا دکتری مجبورم تسویه کنم!

هما
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

بچه ها، اگه ادم یکی از مصاحبه هاشو نره غیر از اینکه اون انتخاب از لیست انتخاب رشته حذف میشه، اتفاق دیگه ای هم میفته؟

منم فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هما

نه

مریم n
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

من برای پردیس شهید بهشتی و پردیس اصفهان باید برم مصاحبه.الان دو دل شدم.اگه مدرک اینا ارزشش کمه تا نرم.میشه صادقانه بهم جواب بدین؟مهسا خانم فکر کنم شما خیلی اطلاعات دارید..در هر صورت یکی هبم جواب بده

مهسا
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم n

دوست عزیز
مدرک پردیس مورد تایید وزارت علوم ه. این از این!
اگه شما شاغل هستید و یا دوست دارید در ادارات و یا شرکت های خصوصی شاغل بشید، پردیس مشکلی نداره! چون اسم دانشگاه های خوب رو با خودش داره، گزینه خوبی ه! اما اگه هدفتون جذب هیات علمی ه، در حالی که دانشجوهای روزانه هستن، طبیعتا پردیس در اولویت بعد قرار میگیره! ضمن این که مشخص نیست که هر کی روزانه هم هیات علمی بشه!

نگین
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۰:۳۲ ق٫ظ

سلام
من دیروز رفتم مصاحبه دادم.فردا هم یه دانشگاه دیگه مصاحبه دارم.امیدوارم ک موفق بشم.
دیروز بیشتر از پایان نامه ام پرسیدن و از زمینه های مورد علاقه واسه دکتری و چرا یکی از نمراتم پایینه!

سوال مهم
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۸ ق٫ظ

بچه ها من ۵ خرداد مصاحبه دارم . میخوام بدونم پوشه حاوی مدارک مقالات بعد از مصاحبه پس میدن؟ یا باید باید هر دانشگاهی یکی تهیه کنیم؟ ممنون میشم جواب بدید

مهسا
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

ممکنه برگردونن، ممکنه هم برنگردونن! نمیشه قطعی گفت!

مدیریت
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

من که پنج تا کپی گرفتم
کار از محکم کاری عیب نمیکنه

مکانیک
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

بر نمی گردونند

امیری
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

مسافرخونه اطراف میدون انقلاب شبی چنده؟ آیا صبح ۵تا۶ باز میکنند اگه مشتری داشته باشند؟

سمانه
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ب٫ظ

بچه ها دانشگاه شهید بهشتی واسه بعضی از دانشکده هاش جداگانه اطلاعیه گذاشته. من رشتم کشاورزی. بهشتی دانشکده کشاورزی نداره و فک می کنم فقط یه پژوهشکده علوم محیطی داره. اونجام هیچ اطلاعیه ای راجع به مصاحبه نیست. اگه کسی از بچه ها اطلاعات بیشتری داره لطفا کمک کنه. خیلی استرس دارم.

محمد ژئو
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

فک نمیکنم بهشتی دانشکده کشاورزی داشته باشته . چه گرایشی هستید شما ؟

سمانه
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد ژئو

اگرواکولوژی. آخه دعوت به مصاحبه شدم. نمیشه که نداشته باشه. شاید منظورشون همون پژوهشکده علوم محیطیه.

محمد ژئو
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

تماس بگیرید دانشکده بپرسید
صفحه اصلی سایت گوشه سمت چپ تلفنها رو میتونید پیدا کنید

تربیت مدرس
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ

دوستان به نظرتون تربیت مدرس تمدید میکنه؟ من نتونستم فرم ۱ را امضا بگیرم :-(

bahar94 به دوستانی که تغییر اولویت در انتخاب هاشون داشتند
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ

دوستانی که تغییر اولویت در انتخاب هاشون داشتند میشه لطفا بفرمایید آیا سنجش براتون کارنامه جدید صادر کرده که شامل این اولویت بندی جدید هست یا خیر؟ اگر نکرده توی جلسات مصاحبه چه باید گفت؟

تربیت مدرس
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ

سلام
دانشگاه تربیت مدرس زحمت کشیده فرمهایی که باید پر کنیم رو به فرمت pdf گذاشته. اینا دستی باید پر بشن و بعد دوباره اسکن بشن یا باید تایپ شن؟ چون pdf هستن تبدیل به فارسیشون باعث میشه به هم بریزن. موندم چی کار باید کنم!!

مهندس
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ

برا دانشگاه هایی که تو مدارک لازم برا مصاحبه توصیه نامه استاد نخواستن هم باید توصیه نامه ببریم؟اگه تجربه ای تو این زمینه دارین لطف می کنید راهنمایی کنید.

مهسا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

سلام
بله همیشه توصیه نامه همراهتون باشه. ضرری نداره.

قلی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

یه سوال فنی داشتم، اولویت ها رو بعدا میشه تغییر داد؟

مهسا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  قلی

فکر نکنم زمان زیادی داشته باشید. با سنجش مکاتبه کنید.

متالورژ
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  قلی

من دیروز از قسمت پاسخگویی سنجش پرسیدم
به اینصورت جواب داد:
با سلام
داوطلب گرامی
درخواست کتبی خود را مبنی بر حذف یا جابجایی فقط انتخابهای معرفی شده خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ / ۰۳ / ۹۴ ، جهت بررسی به همراه تصویر شناسنامه به شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱ فاکس نمایید ضمنا در مورد انتخابهای غیر معرفی هیچگونه تغییری امکانپذیر نمی باشد .

برنامه ریزی محیط زیست
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام دوستان…واسه پرداخت هزینه هفتاد و پنج هزار تومن دانشگاه تهران که مهلتی مشخص نکردن…نه؟ تا روز مصاحبه که فیش رو میبریم وقت هست که پرداخت کنیم؟ اسکن فیشم رو cd بزنیم؟

مریم n
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ق٫ظ

حتی یه دونه از بچه های میکروب اینجا نیست ؟توصیه نامه اساتید باید حتما روی فرم مخصوص هر دانشگامصاحبه کننده باشه؟بعضیهاشون هنوز چیزی اعلام نکردن.منم اگه بخوام صبر کنم دیگه به استادای خودم دسترسی پیدا نمیکنم.ضمن اینکه چون ترم چهارمی هستم باید حتما پروپوزالم رو بدم مهر و امضا کنن بعد ببرم؟

مهسا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم n

توصیه نامه رو بگیرید ازشون بدون فرم، معمولا سخت گیری نمیکنن.
پروپوزال باید تصویب شده باشه فکر میکنم.

ترویج یاتوسعه کشاورزی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ق٫ظ

سلام بچها کسی هست توسعه کشاورزی و یا ترویج مصاحبه رفته باشه؟

مریم n
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام کسی کمک میکنه؟اطلاعات مربوط به مصاحبه شهید بهشتی رو چطور بگیرم؟هرچی میگردم اطلاعیه مربوط به سال قبله؟مدارک این دانشگاه با پردیسش یکی هستن؟

Sima
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم n

سلام دوست عزیز، یک اطلاعیه کلی قسمت تحصیلات تکمیلی دانشگاه هست ک مدارک کلی رو گفته و به احتمال زیاد دانشکده ها بصورت اختصاصی اطلاع رسانی خواهند کرد. فک کنم مدارک یکسان باشه ولی احتمالا هزینه پردیس بیشتر از خود دانشگاهه.

سمانه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ

بچه ها اطلاعیه دانشگاه بهشتی رو کسی دیده؟

Siavash
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

یه اطلاعیه قسمت تحصیلات تکمیلی دانشگاه هست، ولی فک کنم دانشکده ها اطلاعیه زمان مصاحبه رو فعلا نزدن. یعنی حداقل من تو سایت دانشکده برق ندیدم.

ali
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Siavash

دانشکده حقوق که اعلام کرده
و جالبیش اینه از همه دیرتر زده و حالا با دانشگاه تهران تداخل داره
و تقریبا تمام رتبه های زیربیست حتما هردو را میزنن

محمد ژئو
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

برای من پیامک اومد از دانشگاه بهشتی : گفتن به سایت دانشکده مراجعه کنم(علوم زمین)

ali
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام
دوستان مطلع بخصوص خانم مهسا
یک سؤال
من یه گواهی برگزیده کشوری مسابقات مطالعه و تحقیق پیش دانشگاهی دارم بنظرتون ببرم یا خیر؟
چون پیش دانشگاهی هست عرض میکنم.
البته ارتباطی به رشته ام نداره اما خب بهرحال کشوری هست.
خیلی ممنون

مهسا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
البته خب خیلی قدیمی ه و فکر نکنم به دردتون بخوره. چون اساسا اون موقع شما احتمالا خیلی هم نمیدونستید تحقیق چی ه! باز تصمیم با خودتونه.

ali
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

تشکر فراوان

مدیریت
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ali

امتیاز شاید نداره اما برای دید مثبت اساتید ببرید ضرر که نداره! دعواتون که نمی کنن این چیه آوردین؟
من با یکی از بچه های دکتری مشورت می کردم به شوخی گفتن مدرک گلدوزی هم داری ببر! منظورشون این بود که هرچیزی ممکنه بدرد بخوره
یه مشاور هم گفت حتی کارت اهدا عضو هم داری ببر چون نشون میده ادم فعال و اجتماعی هستی

ali
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

ایول و درود
سپاس فراوان
آرزوی توفیق و سلامتی
برای شما و دیگر دوستان که زحمت میکشند

هومن به مهسا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ

ممنون از پاسختون مهسا خانم . مقاله من به ترتیب همکاری علمی اسامی رو زدم خودم و دو نفر دیگه که اونا هم ارشد دارن. مقالمم چاپ شده و دیگه کاریش نمیشه کرد. اگه اونجا بگم استاد هیچ همکاری علمی نداشته چی؟ چون واقعا همین طور بوده و در زمان انجام پایان نامه استادم ایران نبود. و اخلاق علمی هم همین رو میگه که کسی که همکاری علمی نداشته نباید اسمش رو مقاله بیاد. ممنوم میشم یه راهنمایی بکنید واقعا نمیدونم چی کار کنم.

مهسا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هومن به مهسا

سلام
جناب هومن، حرف شما برای من قابل درک و قابل قبول ه، اما هرگز در مصاحبه همچین چیزی نگید! اساتید اصلا خوششون نمیاد پشت سر همکارشون اینطور حرف بزنید، حتی اگه حق با شما باشه!
اینطور توجیه کنید که در دانشکده شما رسم بر این بوده که مقاله تز مال خود دانشجوئه ولی شما میدونید که استاد راهنما باید اسمش توی مقاله باشه، چون زحمت راهنمایی تز رو بر عهده داره، البته اگه پرسیدن، خودتون هرگز داوطلب نشید توضیح بدید! متاسفانه چاره ای نیست…

آرش
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

بچه ها فرم صلاحیت تا ۲۸ ام وقت داره یا ۳۰ ام؟

مهدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

تا ۲۸

شیمی....
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

تو سایت زده ۲۸ام

برنامه ریزی درسی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

تا۳۰

خواهش میکنم جواب بدین....
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

دانشگاه تبریز امروز آخرین مهلت آپلود مدارکه منم کدارکم کامل نیس. تورو خدا جواب بدین الان چیکار کنم؟

منم فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ

فعلا هر مدرکی دارید آپلود کنید و تمام مدارکتون رو برای روز مصاحبه آماده کنید

خواهش میکنم جواب بدین....
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

من اطلاع نداشتم امروز دیدم فیششم واریز نکردم مشکلی پیش نیاد؟مثلا روز مصاحبه اسمم تو لیست نباشه؟

مهدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

توی سیستم گلستان تربیت مدرس باید فقط مقاله های مستخرج از پایان نامه رو آپلود کنیم ! درسته؟
و مقاله های غیر از پایان نامه را فقط در فرم داوطلب قید کنیم

مهسا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

بله گویا همین طور هستش.

نگین
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

من یه پیشنهاد تحقیق به زور تونستم تدوین کنم. فردا هم مصاحبه است. دانشگاه دوتا پیشنهاد تحقیق واسه تز میخواد. به نظرتون سخت میگیرن که فقط یکی دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

نه احتمالا. مشکلی نیس.

bahar-94
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ

دوستان مدارکی که باید توی سایت برای تربیت مدرس بگذاریم و نوشته شده مشروط ، منظورشون چیه؟ اگر نگذاریم اشکالی پیش میاد؟؟

مهسا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  bahar-94

سلام
سعی کنید اپلود کنید. فکر کنم واسه نداشتن این مدارک باید تعهد بدید که در مدت مشخصی ارائه شون میدید.

bahar-94
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بسیار ممنون

امیری
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

میشه بعد از مصاحبه خبردار شد که چند نفر اومد مصاحبه یا غایب بودند؟

مهسا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیری

اگه آشنا باشید با دانشگاه، ممکنه بهتون بگن.

نگار
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

بله.همین کار رو انجام بدید.شماره پرونده و شماره داوطلبی هم بنویسید.

هما
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

بچه ها خواهش میکنم جواب بدین. شهید بهشتی چرا هنوز تو سایت دانشکده چیزی نذاشته؟ ممنونم ازتون

Siavash
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  هما

منم همین مشکل رو دارم. قسمت تحصیلات تکمیلی شهید بهشتی یه اطلاعیه کلی زده ولی تو دانشکده ها چیزی من ندیدم. یکم نگرانم ک شاید نتونستم اطلاعیه رو پیدا کنم! لطفا اگر کسی چیزی میدونه اطلاع بده. کسی هم اگه برق دعوت به مصاحبه شده بگه ک آیا زنگ زده زمان مصاحبه رو بپرسه یا نه؟ موفق باشید

هما
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  Siavash

اقا سیاوش، خود من چند روز پیش زنگ زدم، اول گفتن فردا یا پس فردا، ولی خبری نشد. دوباره تماس گرفتم، گفتن چون به تعطیلات میخوریم یکشنبه سایت رو چک کنید. ولی خودم نگران بودم این بود که این سوال رو پرسیدم …

Siavash
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  هما

آهان، پس هنوز اعلام نشده. ممنون ک پاسخ دادین.

سمانه
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ

بچه ها واسه توصیه نامه میشه اساتید واسمون ایمیلش کنند اونو پرینت کنیم ببریم؟
حتما باید تو پاکت باشه؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام
اگه دانشگاه نگفته، لزومی نداره و همین پرینت کافی ه.

نگار
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ

سلام مهسا جون.منظور از کارنامه مرحله کتبی ازمون دکترا کدوم کارنامه هستش؟ کارنامه درصدامون یا کارنامه دعوت به مصاحبه؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام نگار جان
پارسال من در یکی از مصاحبه هام پرسیدم کدوم رو میخواید، مسئول ش هم نمی دونست! احتیاطا هر دو رو همراه داشته باشید!

نگار
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ

فیزیولوژی جان، من درخواستم رو به صورت کتبی به سازمان سنجش فکس کردم همراه با تصویر شناسنامه.

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

مرسی عزیزم که جواب دادی. پس من با ادبیات خودم یه متن درخواست بنویسم بعد اولویت های جدیدم رو توش بنویسم و بعد فکسش کنم.درسته؟

.....
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ

سلام مهسا خانوم. تبصره زبان تربیت مدرس که ارائه مدرک زبان را حداکثر تا دو نیم سال وقت گذاشته شامل همه میشه یا شاید ممکنه هنگام ثبت نام از بعضی مدرک بخوان؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  .....

سلام
والا چون نوشته در صورت تأیید، احتمال داره اگه کسی سطح زبان ش خوب نباشه و توی مصاحبه نتونه خوب از دانش زبان ش دفاع کنه، ازش همونجا مدرک رو بخوان!

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

دکتر مهسا جون درمورد تز دکتری که پرسیده می شه فقط گفتن اینکه “علاقه دارم در مورد تاثیر فلان متغیر مستقل بر فلان متغیر وابسته کار کنم” کافیه یا باید خیلی رزتر عنوان رو بیان کرد؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

از قبل بهش فکر کنید و در موردش مطالعه کنید. در مرحله اول همون موضوع کلی رو مطرح کنید. اگه عنوان دقیق خواستن بعد توضیح بیشتری بدید.

ندا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ

دوستان عزیز کسی از روند مصاحبه صنعتی اصفهان خبر نداره؟ خیلی سخت میگیرن؟ برا رشته های کشاورزی ازمون کتبی میگیرن؟ ممنون میشم پاسخ بدید

شیما به مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ب٫ظ

مهسا جون کسی که دکتریش آزاد باشه نمیتونه هیت علمی دانشگاه دولتی شه؟؟؟
و اینکه مدرک پردیس معتبرتره یاآزاد؟؟؟
ممنون

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیما به مهسا

شیما جان منع قانونی براش نیست، اما طبیعی ه که در مقایسه با فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی، فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد اولویت کمتری دارن!
مدرک پردیس و آزاد هر دو مورد تایید وزارت علوم هستن! اما در مورد اعتبارشون از دید اساتید نمیشه با قاطعیت حرف زد.

کوروش
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ

سلام از بچه های فیزیک کسی اینجا نیست؟

نگار
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان.من ۵الویت اولم رو دعوت شدم.ولی میخواهم که ترتیبشون رو عوض کنم.اما به سازمان سنجش که نامه فرستادم گفتن که بعد ار اتمام مصاحبه ها این تغییرات اعمال میشه. حالا اگه در مصاحبه ها ازم پرسیدن که الویت چندمت بوده چی جواب بدم؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

اولویت های فعلی تون رو بگید. چون ممکنه به هر دلیلی اعمال نشه جابجایی!

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نگار جان منم می خوام همین کار رو بکنم. از اولویت بندیم ناراضیم. من مدرس رو انتخاب سوم زدم حالا با این همه فرمی که مدرس خواسته و شرایطی که گذاشته نمی خوام برم مصاحبه اش.می خوام ببرمش آخر. همش ۲ نفر می گیره از رشته ما اونوقت تا جاییم اطلاع دارم رتبه ۳ و ۹ و ۱۱ از مدرسن. هرچند من رتبه ام ۲ شده و از اونا بهترم ولی من براشون خارجیم بی شک منو بر بچه های خودشون ترجیح نمیدن! حالا سوالم این بود که چطور درخواستم رو به سازمان سنجش بدم؟فرم پیش فرض دارن یا اینکه باید دستی یه درخواست نوشت و براشون فکس کرد؟

کوروش
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ

سلام کسی از بچه های فیزیک آشنایی با گروه فیزیک دانشگاه کاشان و اراک داره منو واسه مصاحبه راهنمایی کنه گرایش من اتمی مولکولی هستش

هومن
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ

دوستان همراه داشتن پایان نامه مهمه ؟
من یه مقاله isi دارم که مستخرج از پایان نامست ولی اسم استاد راهنمام روش نیست . چون کمکی نکرده بود و یکسال بعد از دفاعم مقاله دادم . به نظر شما ایراد نمی گیرن ؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

سلام
بله، یه نسخه از تزتون همراهتون باشه.
در مورد مقاله بهتره که باشه! چون اساتید مصاحبه کننده اگه این دید رو به شما پیدا کنن که اسم استاد قرار نیست تو مقاله بیاد، به نفع تون نیست. اما حالا که گذشته. توکل به خدا… شاید چیزی نگفتن!

باران
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ب٫ظ

دوستان مقالات همایش داخلی رو جزو چی بنویسم؟
مقالات علمی-پژوهشی؟ شامل کنفرانس نمیشه نه؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

مقالات دو دسته کلی دارن: مجلات و همایش ها (کنفرانس ها).
مجلات ممکنه علمی پژوهشی باشن یا علمی ترویجی یا تخصصی.
کنفرانس ها یا همون همایش ها ممکنه بین المللی، ملی یا منطقه ای یا دانشجویی باشن.

برنامه ریزی محیط زیست
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ببخشید مهسا خانم…اینکه مقاله چاپ شده تو مجموعه مقالات همایشهای علمی ملی و بین المللی رو برای مصاحبه دانشگاه تهران دو دسته کردند با عنوان ” خلاصه” و “کامل” منظورشون چیه؟ آیا منظورشون همون پوستر شدن و ارایه شفاهی هست؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ

نه دوست عزیز. بعضی کنفرانس ها هستن که کلا مقاله کامل نمیخوان و مقاله رو خلاصه در حد مثلا دو صفحه میخوان. اگه همین کنفرانس های معمول رو شرکت کردید و مقاله کامل چندین صفحه ای دادید که همون میشه مقاله کامل.

نگین
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

ببخشید من زیاد سوال میپرسم.
اصل پروپزالمو تو مدارک درخواستی خواستن ولی دانشگاه ارشدم اصلش رو بهم نداد فقط یه کپی از صورت جلسه تصویب پروپزالم بهم دادن که مهر زده بود. پرینت متن پروپزالموببرم مشکلی هست؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

پرپوزال مقطع ارشد؟ مطمئنید؟

نگین
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

آره نوشتهاصل پایان نامه یا در صورتی که هنوز دفاع نکرده اید اصل پیشنهادیه پایان نامه که مورد تصویب قرار گرفته ارائه گردد.

ali
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

بله همین طوره دانشگاه همدان میخواد پروپوزال رو

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

اهان! شما دفاع نکردید؟ اشکالی نداره. پرینت کنید پروپوزال رو و صورت جلسه تصویب رو هم ببرید و اگه ایراد گرفتن توضیح بدید که ندادن اصل رو (اصلا فکر نکنم جایی اصل ش رو بدن!).

امیری
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

سلام. مهسا خانم امیدی به قبولی من در تربیت مدرس هست؟ دوست دارم اونجا قبول بشم. شبانه زدم

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیری

بستگی به روزمه تون و مصاحبه تون و رزومه و مصاحبه رقباتون داره. شانس که مسلما هست…

برنامه ریزی محیط زیست
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان یه سوال دارم…میشه کمکم کنید؟ من شاگرد اول کارشناسی بودم و با سهمیه استعداد درخشان ارشدم رو خوندم…هر دو دانشگاه تهران. آیااین گواهی شاگرد اول بودنم یه امتیازه و لازمه اسکنش را همراهم داشته باشم؟جزو سوابق آموزشی هست یا اینکه دیگه به درد بخور نیست؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام
بله، همراهتون داشته باشید.

برنامه ریزی محیط زیست
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون از راهنماییتون. :)

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ

دوست عزیز منم شاگرد دوم کارشناسی و اول ارشد بودم. اما هیچ دوره ای از استعداد استفاده نکردم. گواهی شاگرد اول بودن می دن؟ از کجا بگیرم؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

سلام
بله گواهی میدن. تشریف ببرید دانشگاه های مقاطع قبلی تون و از آموزش شون بخواید براتون گواهی صادر کنند.

برنامه ریزی محیط زیست
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

فیزیولوژی عزیز البته که همچین گواهی ای میدن…حتما به آموزش دانشگاه های لیسانس و ارشدتون مراجعه کنید. من این گواهی رو طی یک مراسم تقدیر دریافت کردم. موفق باشید

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا جان. من سال ۸۵ فارغ لتحصیل کارشناسی بودم. اونجا شاگرد دوم دوره ام بودم. ارشدمم سال ۹۰ گرفتم. تو ارشدم شاگرد اول بودم. حالا من گواهی شاگرد برتر بودنم رو باید بگیرم؟ از کجا؟اصلا چنین گواهی ای می دن؟ممنون میشم جواب بدین.

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

سلام
بله میدن. از آموزش دانشگاه های مقاطع قبلی تون باید درخواست کنید تا صادر کنن.

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم از راهنماییتون.یه سوال دیگه داشتم اینکه فایلای پی دی اف رو دستی پر کنیم بعد اسکن کنیم؟اینجوری ناجور نیست؟

سارا ت
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

سلام جناب فیزیولوژی و ببخشین من جواب میدم
بله میدن، حتما بگیرین، به آموزش دانشکده تون مراجعه کنین گواهی رتبه بهتون میدن، من خودم هفته قبل هم برا مفطع کارشناسی و هم ارشد رو گرفتم.
موفق باشین

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا ت

مرسی سارای عزیز. ولی من سرکارم نه جناب! یعنی خانمم.

مدیریت
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ق٫ظ

مصاحبه الزهرا هم زده ۹ و ۱۰ خرداد!!
ازون طرف مصاحبه خوارزمی هم ۱۰ خرداده! (رشته مدیریت)
این ۹ و ۱۰ خرداد یعنی چی؟ یعنی هر دو روز مصاحبه؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

تماس بگیرید از دانشگاه سوال کنید دوست عزیز. ممکنه آزمون کتبی و شفاهی باشه، ممکنه چون تعداد دعوت شده ها زیاده اینطور باشه و …

نگین
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ

سلام
من زبان در حد احوال پرسی شاید مکالمه بدونم. بیشتر ریدینگم خوبه. لیسنینگ ضعیفم متاسفانه. فک کنم هر چی سوال زبان بپرسم فقط نگاشون کنم!!!!!!!

مدیریت
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

دقیقا عین من
ام من یه فکری کردم که اگر سوال شفاهی انگلیسی پرسیدن به جای متن! به اینگلیسی بگم لیسینینگم ضعیفه و اجازه بدن که سوال رو بنویسم و بعد جواب بدم
بهتر از جواب ندادنه

نگین
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

یعن بگم I’m weak in Listening. Let me write the question and answer?

بهنام
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

البته بنده هم همین مشکل را دارم ولی چون در فرمی که هر داوطلب تکمیل می کند بنده قسمت مدرک زبان را خالی می گذارم قاعدتا نباید از بنده به انگلیسی سوال کنند
در هر صورت اگر هم سوالی از بنده بپرسند به انگلیسی خواهم گفت که لیسینگ ضعیفی دارم و ترجیح می دهم ادامه گفتگو به زبان شیرین فارسی باشد :)

مدیریت
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

زبانت همچین بدم نیستا :-)
آره منم همینو می گم چون می دونم اگر اجازه بدن بنویسم می تونم جواب بدم

باران- کامپیوتر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ

دوتا پیشنهاده که تمایل داید در دوره دکتری بر روی آن کار کنید که بعضی دانشگاها خواستن قضیه اش چیه؟ اونم تو یه صفحه!!!!
من که نمی دونم تو دکتری قراره رو چ موضوعی کار کنم تو این دو روز چطوری پروپزال بنویسم آخه!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ

در بسیاری دانشگاه ها از شما موضوع پیشنهادی میخوان و نداشتنش اصلا خوب نیسن، چون اساتید گمان میکنن شما برای دکتری برنامه ای ندارین.

باران- کامپیوتر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ولی من هیچ موضوع پیشنهادی ندارم!!!!!!!!!
چکار باید بکنم؟

حمیده به آقا پیام
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ

سلام و عرض خسته نباشیدخدمت دوستان محترم و دکتر پیام
آقا پیام من دانشگاهی که دعوت شدم ۲ نفر ظرفیت اعلام شده بود. استادم گفت ۲۳ نفر دعوت به مصاحبه شدن!!
مگه ۵ برابر دعوت نمیشن پس چرا اینجا اینقد زیاد شده؟
من فردای روز مصاحبه دانشگاه دیگه مصاحبه دارم اگه وقت نرسه چکار باید بکنم که به هردو مصاحبه برسم

باران- کامپیوتر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ب٫ظ

دوستان تو مصاحبه در چه حد زبان می پرسن؟
و اینکه سوال تخصصی می پرسن؟ یعنی باید کتابای دوره ارشدو مرور کنیم باز؟

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ

سلام
سؤال تخصصی احتمالا میپرسن. سوالات زبان ممکنه شامل چکیده پایان نامه ارشد، موضوع تز دکتری دکتری، مکالمه روزمره، انگیزه شما از دکتری، معرفی خودتون و … باشه.

لطفننننننننن
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام
لطفا ج بدین
کسی میدونه یا چیزی شنیده از نحوه ی برخورد اساتید مخصوصا اساتید تهران با یک آموزش محور که البته کار پژوهشی کرده ولی هنوز مقالشو نفرستاده؟!!!! آیا همچین فردی رو قبول ندارن؟؟؟ ینی حتما باید پایان نامه داشته باشیم!!!
توروخدااااااااا هرکی هرچی شنیده بگه

م-روانشنلسی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ

دوستان أین توصیه نامه تو برک معمولی باشد إشکالی داره یا باید در برکی با سربرک دانشکاه باشد؟

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  م-روانشنلسی

سلام
بهتره در سربرگ باشه، اما نباشه هم اصلا مهم نیست و اشکالی نداره

iran
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ

س بچه ها.یه سوال داشتم.کسی تجربه مصاحبه دانشگاه شیراز رو داره؟مخصوصا مکانیک.تو مصاحبشون سختگیرن؟مخصوصا اونایی که دانشجوشون نبودن.سوال علمی چی میپرسن؟زبان چطور؟بیشتر رو چی مانور میدن؟

علیرضا-آیرودینامیک
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  iran

سلام
من ۲۸ام اونجا مصاحبه دارم.
طبق تحقیقاتی که کردم خیلی سوال علمی می پزسند حتی چند نفر هم اشاره کردند وایتبرد و ماژیک می دهند دستت و می خواهند تجزیه تحلیل کنی.
ولی به این نکته هم اشاره کردند که خیلی ها که نتونستنه بودند جواب بدهند در نهایت ولی قبول شدند.
من کلا شنیدم این دانشگاه ورودی داره ولی خروجی نداره از بس سخت گیرند.
این ها فقط شنیده ها بود حالا واقعیت داشته باشه یا نه چند روز دیگه مشخص میشه.

مریم
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

..سلام بچها من خیلی اضطراب گرفتم ۲ خرداد مصاحه دارم و گرایش دکترام با ارشدم متفاوته و اطلاعات زیادی ندارم .و از طرفی هم فقط یه پایان نامه دارم و هیچ مقاله ای ندارم .دانشگاهاهی معتبری هم نبودم به نظرتون توی مصاحبه پردیس احتما قبولیم هست اصلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

منم فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من پارسال گرایشم رو عوض کردم هرجا رفتم مصاحبه دردسر شد و با اینکه هم پایان نامه ام در اون راستا بود و هم به سوالا جواب دادم ولی قبول نشدم متاسفانه!!!!!!!!

مریم
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ

یعنی سوال درسی زیاد میپرسن؟ من ازین بابت میترسم که سوال تخصصی بپرسند

منم فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بله از گرایشی که تو دکترا انتخاب کردی

فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ

عذر می خوام شما رشته تون فیزیولوژی چیه؟من فیزیولوژی ورزشی ام.

منم فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

Animal Physiology

آرمین
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان حال شما؟؟من مهندسی شیمی هستم. لیسانسم شریف و فوق لیسانسم دانشگاه صنعت نفت بوده. الانم عسلویه مشغول به کارم. ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت. تا حالا مصاحبه نرفتم. واسه شبانه همه دانشگاه های تهران دعوت به مصاحبه شدم. نمیدونم اگه ازم بپرسن کار می کنم یا نه راستشو بگم یا نه. ۳ تا مقاله isi و یه کنفرانس خارجی دارم…معدل لیسانسم ۱۵/۱ و فوق ۱۷/۵٫ به نظرتون شانسم برای قبولی چقدره؟؟

بهار- دکتری ٩۴
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرمین

سلام هم رشته ای عزیز
تشریف بیارید صفحه ی مهندسان شیمی در خدمتیم :-)
رزومه خیلی خوبی دارید تنها مشکل مسئله سر کار رفتن تونه!
توی جلسه ی مصاحبه بنظر من باید صادق بود، اگه خدای نکرده دروغ بگیم و اساتید متوجه بشن بدون شک رد خواهیم شد. بنظر من اگه ازتون پرسیدن صادق باشید و توضیح بدید که سر کار میرید اما شرایط ١۴ روز تعطیلی و … رو کامل توضیح بدید، طوری که توجیه بشن شما میتونید توی مقطع دکتری همزمان با کار موفق باشید. انشالله با رزومه خوبی که دارید هر جا که خیر و صلاح است قبول بشید.
شاد و تندرست باشید.
لینک صفحه مصاحبه با رتبه برتر مهندسی شیمی
https://phdtest.ir/1393/07/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-93-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C/

تاریخ تمدن
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

کسی اینجا دانشکده الهیات دانشگاه تهران میخواد بره مصاحبه؟شرایط برگزاری مصاحبه وزمان دقیقش کیه؟ایا ازمون کتبی هم هست؟

دکتر X
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

ضمنا توصیه نامه خوبه ولی نه آنچنان. بستگی به شخصی که توصیه نامه داده داره و متنی که برای شمانوشته. استادای ما همه این راهها را طی کردند.

دکتر X
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام
یه توصیه به دانشجویان
قبل از مصاحبه با اساتیدی که در دانشگاهها مورد علاقه شماست صحبت کنید. بعضی اساتید که از قبل دانشجویان خود را انتخاب کرده اند و صحبت بی فایده است و گاها شاید نظرش عوض شود با صحبت شما . و بعضی اساتید دانشجویانی انتخاب نکرده اند پس قبل از روزهای مصاحبه با آنها صحبت کنید. اگر استادی بخواد دانشجویی را بگیره براش خیلی چیزا مهم نیس پس …

دکتر منتظر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر X

به نظر من اولا که همه باید شرایط مساوی داشته باشند در روز مصاحبه! و این که استاد از قبل بخواد دانشجوی انتخاب کنه، دور از اخلاق و عدالته و اینطوری تمام زحمات بقیه که در روز مصاحبه حاضر میشن زیر سوال میره و کلا فلسفه مصاحبه دکتری هم همینه که یکم این سلیقه ها کمرنگتر بشه و داشنجو با توجه به تواناییهایش ارزیابی بشود و امتیاز بگیره!
دوما اینکه بسیاری از اساتید خوششون نمیاد که دانشجو قبل از مصاحبه وقتشونو بگیره و بصورت حضوری بره پیششون من اینو خودم از سه تا استاد دانشگاههای مختلف شنیدم.و به نظرم این کار واقعا ریسکه و سلیقه ای …. درست نیست! باز خود دانید…

دکتر X
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر منتظر

بله نظر شما درسته اما کسی به این حرفا اهمیتی نمیده و تا حالا هر استادی هر دانشجویی دوست داشته باشه میگیره اینکه چی خوبه و چی عدالته اینجا جواب نمیده عزیزم . عدالت و خوب و بد را همه خووووب میدونن ولی عمل کننده؟؟/
به هر حال این تجربه بنده بعد از همنشینی با خیلی از اساتید و همکاران و … هست که به طور یقیقن و حتم ذکر کردم

یه دوست عمرانی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر X

سلام
راستش من با استاد خودم که صحبت کردم زیاد این کار رو درست نمی دونست و می گفت حتی ممکن نتیجه عکس بده !
گفتن شما با داشتن یک رزومه خوب نیازی به این کار ندارید !
البته به شرطی که تمام رقیباتون دانشجوی اون دانشگاه نباشن و اساتید از قبل شناختی نسبت به اون نداشته باشن و انتخابشون نکرده باشن

مانی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

دوستان ارائه توصیه نامه تا چه حدی تاثیر گذاره؟
کلا تاثیر گذار هست یا فقط الکی وقت صرف کردیم و مجبور شدیم با اساتید برای توصیه نامه صحبت کنیم.
دوستان کسی اطلاع داره؟

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

زیاد مهم نیست، مگه این که استاد تاپی باشه که به هرکسی توصیه نامه نمیده! اما نبودش خیلی بده! چون مصاحبه کننده ها حس میکنن مشکلی داشتین و بهتون توصیه نامه ندادن.

حسنا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

سلام دوستان، بعضی دانشگاهها در مدارکشون قید کردن: کیفیت دانشگاه محل تحصیل (مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) این یعنی چه؟ باید چه ببریم برای کیفیت دانشگاه تحصیل ارشد و کارشناسی.

math
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

برای تغییر الویتا چی کار باید بکنیم؟

اینجا خوندم یکی از بچه ها حضوری رفته سنجش براش تغییر دادن،ماها که شهرستانیم چی کار کنیم؟

بهار- دکتری ٩۴
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  math

سلام
اگه از ترتیب انتخاباتون راضی نیستین به سازمان سنجش درخواست میتونین بدین. این پاسخ سازمان سنجشه به درخواست تغییر اولویت ها:
با سلام
داوطلب گرامی درخواست کتبی خود را به همراه تصویر شناسنامه را فقط جهت حذف یا جابجایی انتخابهای معرفی شده به مصاحبه را تا تاریخ ۳۱ / ۰۲ / ۹۴ به شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱ فاکس نمایید ضمنا جابجایی انتخابهای غیر معرفی امکانپذیر نمی باشد.

سحر از همدان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

سلام دوستان. من مدتی ۶ ماه با خبرگزاری رسمی شهرمون همکاری داشتم. بنظرتون در رزومه این قید کنم. کجا اصلا باید بنویسم؟ چی باید بنویسم؟ و امتیاز محسوب میشود؟ این خبرگزاری رسمی و دولتی میباشد

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر از همدان

اگه ربطی به رشته داره، قید کنید. البته امتیاز ند اره، فقط ممکنه اساتید استقبال کنن ازش

باران
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

سلام
من سوال فوری دارم
من یه سره رفتم تو قسمت دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان و مدارکی ک خواسته بود رو تهیه کردم. چون دانشجوی ترم آخرم و دفاع نکردم هنوز رفتم از دانشگاهم ریز مراتم رو گرفتم با مهر و امضا اما الان تو سایت اصلی دانشگاه اصفهان زده که فرم معدل که تو دفترچه راهنماست رو باید پر کنم و دانشگاه محل تحصیلم امضا کنه. ولی الان تعطیلاته دیگه و دانشگاه ارشدم تعطیلن و من یکشنبه مصاحبه دارم اصفهان. دیگه نمیرسم برم نامه رو بگیرم. بودن ریز نمراتم کفایت نمیکنه؟ تو همین کارنامه هم معدلم رو زده. بدون اون فرم مدارکم ناقصه یعنی؟ نرم مصاحبه؟

محمد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  باران

معمولا چند هفته برای تکمیل مدارک فرصت میدهند

رز
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۴۸ ق٫ظ

سلام دوستان من برای مصاحبه به پردیس شیراز و چند جای دیگه دعوت شدم کسی می دونه که کلمه پردیس توی مدرک ذکر میشه یا نه؟و اصلا ارزش رفتن داره یا نه؟لطفا اگه می دونید راهنماییم کنید

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  رز

سلام
کلمه پردیس تو مدرک ذکر میشه.
این که ارزش داره یا نه بستگی به خودتون و شرایطتون داره!
اگر دنبال مدرک دکتری هستید که مهم نیست وخوبه! اگه دنبال هیات علمی هستید که منعی نداره، اما قاعدتا اولویتش بعد از روزانه و شبانه است! اگه برای کارتون میخواید که بازم مهم نیست و خوبه! و …

نگین
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یعنی پردیس معتبر تر از دانشگاه آزاد هست؟

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

بستگی داره کدوم دانشگاه آزاد با کدوم پردیس!