بررسی تغییرات جدید آزمون دکتری 95 در برنامه پیک بامدادی

برنامه پیک بامدادی رادیو ایران، به بررسی موضوع نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه های کشور پرداخت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سال ۸۹ تلاشی برای عادلانه کردن پذیرش دانشجویان دکتری صورت گرفت اما پس از آن بارها شیوه پذیرش تغییر کرد و هم اکنون نیز خبرهای جدیدی از اعمال تغییرات دیگر در نحوه پذیرش به گوش می‌رسد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

خبرهای جدیدی از اعمال تغییرات در نحوه پذیرش دانشجویان دکتری به گوش می‌رسد؛ به گفته آقای شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم قرار است پذیرش دانشجویان دکتری پس از برگزاری آزمون جی آر ای به دانشگاه ها واگذار شود.

تلاش های چند روزه برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از مسوولان وزارت علوم بی نتیجه ماند و به همین منظور با رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف درباره آزمون جی آر ای پرسیدم.

آقای روستا آزاد گفت: این آزمون با تفاوت هایی همان آزمون دکتری است و حاصل آن یک کارنامه و نمره است، دانشگاه ها معمولا مصاحبه خودشان را  اصل می گذارند و با نمره ای که می دهند به گونه ای عمل می کنند که تقریبا تاثیر آزمون کتبی که سازمان سنجش برگزار می کند عملا حذف می شود.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این موضوع آزمون سازمان سنجش صرفا یک غربال گری اولیه می شود؛ موضوع جی آر ای نیز همین است، امتحانی را سازمان سنجش می گیرد، نتیجه سنجش نمره ایی است که هر کسی می تواند با این نمره مراجعه کند به دانشگاه و این دانشگاه است که تصمیم می گیرد با توجه به نمره جی آر ای و نتیجه مصاحبه چه دانشجوئی را بگیرد و چه دانشجوئی را نگیرد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز بر ضرورت هم اندیشی و تعامل بیشتر برای اعمال هر گونه تغییر در  پذیرش دانشجویان تاکید دارد.

آقای جعفری گفت: فراز و نشیب های مختلفی در موضوع پذیرش دانشجو دکتری در کشور داشتیم؛ در گذشته نیز دانشگاه ها خودشان این کار را انجام می دادند و تنوع سلایقی که می توانست عاملی برای عدم اطمینان دانشجوها نسبت به نتایج باشد‌ باعث شد که آزمون متمرکز برگزار شود.

وی ادامه داد: بازگشت به شرایط گذشته باز هم می تواند عدالت آموزشی را زیر سوال ببرد.

جعفری تاکید کرد: مجلس نیز طرحی را برای سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دستور کار دارد که خوب بود کمی دوستان تامل می کردند و با همکاری بیشتر یک صدا و همدلی و همزبانی را در عرصه آموزش تجربه می کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا وزارت علوم مستقلا می تواند در این خصوص تصمیم گیری کند یا باید مصوبه مجلس را داشته باشد گفت: چون ما شورائی برای تعیین سبک و سیاق پذیرش داریم ممکن است بگویند در آن شورا تصمیم می گیریم و ماهیت اجرایی دارد و ماهیت تقنینی ندارد، اما ما فکر می کنیم با توجه به دغدغه هایی که وجود دارد ما به بحث ماهیت تقنینی قضیه هم توجه می‌کنیم.

 

مهم ترین اشکال واگذاری پذیرش دانشجویان دکتری به دانشگاه ها اعمال سلیقه ای شخصی است که در طرح جدید وزارت علوم همچنان باقی می ماند.

آقای روستا آزاد رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف در این باره گفت: اگر دانشگاه صرفا برخورد علمی کند مشکلی ایجاد نمی کند و اگر دانشگاه و مجموعه اساتید خواستند برخورد غیر علمی کنند، مثلا ظاهر دانشجو برای آن ها مهم باشد؛ این فاجعه است.

ایجاد ساز و کاری ثابت از الزامات اولیه برای برگزاری آزمونی در این سطح است؛ طراحی و تصویب چارتی ثابت برای آزمون دکتری نه تنها دانشجویان متقاضی را از سردرگمی نجات می دهد بلکه فرصتی برای برنامه ریزی دقیق مسئولان و ارتقای سطح کیفی این آزمون است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

186 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برق
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ

همه به فکر اصلاح روش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری هستن درحالی که تا زمانی که طرز تفکر اساتید تغییر نکنه همچنان اعمال سلیقه خواهد بود و انتخاب بر اساس قابلیت و سواد و رزومه دانشجو نخواهد بود
در قدم اول بابد دانشگاه اساتید مجبور به نگارش پروپزالی کنن که در ارتباط با صنعت و نیجه ان در رشد اقتصادی کشور تاثیر داره و حقوق اساتید بر اساس موفقیت کارشون سنجیده بشه تا اساتید به فکر انتخاب دانشجو با انگیزه باشن چون اگه انتخاب اشتباه کنن خودشون دچار مشکل میشن.

زری
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ق٫ظ

اسنها که ازمون حذف نکردن بلکه تغییر دادن که بودجه طراحی سوال کم شه
ازمون میشه مثل سال ۹۰ و همه مون ضرر میکنیم فکر نکنید کامل حذفه
دوباره فیلترینگ دارند

همون بهتر که مثل پارسال باشه تغییر ندن از الان بخونیم مارو هم گمراه نکنند

نگار معتمدیان
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

دوستان سلام …

صبح بخیر…
هیچ کس هیچ خبر تازه ای نداره؟
:)

مهسا- علوم اجتماعی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

به جای مخالفت کارهای علمی و پژوهشی تون رو تقویت کنید چند ماه خوندن و تست زدن، ملاک درستی برای انتخاب دانشجوی دکترا نیست. البته زیاد ناراحت نباشید فکر میکنم این طرحشون برای سال بعد باشه. چون تا الان که خبری نشده. کسی که از نظر علمی پر باشه از مصاحبه هراسی نداره.

مهندسی 94
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

کاملا موافقم با حرفات مهسا جان
البته طرح برای همین امسال هست چون آیین نامه به دانشگاه ها ابلاغ شده من از دانشگاه خودمون پرسیدم

علی خلیلی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی 94

سلام
دوست عزیز دقیقن چه آیین نامه ای به دانشگاهتون ابلاغ شده امکانش هست بیشتر توضیح بدید.

M-M
خرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سلام دوستان-
یه نفر نیست توضیح بده آخرش چی شد – دروس اصلی و پایه یعنی چه- آیا از این ها سوال میاد.

اسما
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ب٫ظ

دوستان
فرزانه خانم
یگید که GRE مخفف چه حروفسیت ؟
تا راحتر بفهمیم چی به چیه
با تشکر

محمد
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  اسما

باسلام واحترام مشخصات این ازمون در سایت سازمان سنجش وجود دارد

مهسا- علوم اجتماعی
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان نظر همتون رو خوندم همه درست میگید. ولی بدونید این روش اگه اجرایی بشه خیلی بهتر می شه. دیگه به خاطر یک یا دو تا تست یکسال عمرمون هدر نمی ره. البته می دونم این روش هم مشکل خواهد داشت. ولی امسال من رتبه های بالا رو با رتبه های پایین مقایسه کردم دیدم تفاوتی از نظر علمی نداشتن و صرفا به خاطر چند تست این قدر اختلاف رتبه به وجود اومد. باید مقاله و کار آکادمیک ملاک انتخاب یک دانشجوی دکترا باشه دیگه کسی که می خواد دکتر بشه باید از حالت تئوری خارج بشه و به صورت عملی در بیاد این حرف من مختص همه هست. چون کسی که تا فوق لیسانس خونده به نظر من از خوندن پر شده دیگه از این به بعد باید ملاک کار عملی و علمی باشه. و همچنین زبان انگلیسش هم قوی باشه. ممکنه خیلی ها با حرف من موافق نباشن. ولی من واقعیت رو گفتم!

مهندسی- برق
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

سلام- با حرفت موافقم. خیلیا رو میشناسم که مفاله نداشتن- پایان نامه اصلا زحمت نکشیدن و الان دانشجوی دکترا هستند. و چنان قیافه هم میگیرن که انگار چکار کردن. ای کاش این طرح از اول اجرای میشد نه الان که بعضیا راحت قبول شدن.

نگار
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

کاملا موافقم

دکترای....
خرداد ۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

سلام دوست گرامی
من موافق نیستم چون تا زمانی که سلیقه گری در دانشگاه برای انتخاب دانشجوی دکترا هست این طرح ها جواب نمیدن. کاش مسولان محترم کمی به نظرسنجی هایی که در آزمون های دکترای سالهای گذشته انجام میشد توجه می کردند.
به امید موفقیت همه دوستان….

sahar
خرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

دقیقا ایکاش یه کم توجه میکردن که همه داوطلبین خواستار کم شدن سهم مصاحبه از ۷۰ درصد بودن ..نه اینکه اونو زیادتر کنن و برسونن به ۱۰۰ درصد

زری
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ق٫ظ

سلام
ببخشید همه استادشون فول پروفسور نبوده
مجبوری با یه استاد برداشتند البته اینها رو استاد راهنما تو توصیه نامه اشاره میکنه
فکر نکنید مقاله داشته باشید حتما قبولید هیلی ها بدون مقاله هم بدون ازمون سالهای قبل قبول شدن
چون اعضای مصاحبه کننده واردتر از این حرفا هستند که مقاله و .. که کار استاد راهنما بوده باسه دانشجو ذکر کنند.
اگه بفهمن تو مقاله طرف مسلط نیست قبول نمیشه مثل بعضیا که ۲۰ تا مقاله دارن کی هیچی ازش نمیدونن

دکترای....
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان
مدتی به سایت نیومده بودم انقدر استرس حرفای سازمان سنجش و وزارت علوم را داشتم واقعا خواهش می کنم به سازمان سنجش پافشاری کنید اطلاعیه جدید دکترای۹۵ رو منتشر کنه تا زودتر بدونم چی باید بخونیم.
به امید موفقیت همه دوستان…………

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

سلام …
من هم دقیقا همین حسای شما رو دارم ..
تا حالا انقد منتظر یک اطلاعیه نبودم..
دلم می خواد زود تکلیفمون مشخص شه..

سعید
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

دوستان من تا جایی که یادمه سازمان سنجشیا می گن آزمون gre همون آزمون دکتری قبلیه با این شرایط جدیدی که گفتن… وزارت علومی ها می گن استعداد جدا…زبان جدا… تخصصی نداریم…
این یعنی چی…

انی مدیریت ورزشی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

باسلام ازمون .GRE یعنی چه یه نفر کامل توضیح بده با تشکر

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ

دوست عزیز ما هم نمیدونیم ولی من فکر می کنم همون دروس تخصصی + استعداد و زبانه .. فقط اسمش رو گذاشتن این ..

فاطمه
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام. منم اول با این شیوه جدیدی که میخوان اعمال کنند مخالف بودم ولی دوستان باید توجه داشت که دانشجویی که میخواد دکتری بخونه باید بتونه با استادش کار کنه توی زمینه علمی و پژوهشی. بعضیا حتی بلد نیستن یه مقاله کنفرانسی هم بنویسن ولی انتظار دارن با یه آزمون کتبی سنجش جز قبولیای دکتری باشند.دوستانی که درگیر مقاله نوشتن و اکسپت گرفتن و کارای پژوهشی دیگه هستن حتما میدونن که چه پروسه ای باید طی بشه مخصوصا اگه همه کارهام به عهده دانشجو باشه.صرفا با خوندن و تست زدن ( که اکثر سوالاهم یا غلط یا غیر استاندارد) که نمیشه دانشجوی دکتری انتخاب کرد. من خودمم رزومه خیلی عالی ندارم ولی واقعا موافقم که کسی که خیلی ازمن بیشتر زحمت کشیده وهدفدارتر کارکرده شایسته تر هست برای انتخاب. البته مبنی براینکه به قول دوستان سلیقه ای نباشه و واقعا اساتید اینارو درنظر بگیرن .دراینصورت مطمئن باشین این روش خیلی بهتره.

افسانه
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

من تا حدودی با آزمون مخالفم!
مگر ۲ سال ارشد چقدر فرصت داریم که هم کار پژوهشی انجام بدیم هم برای دکترا درس بخونیم!!!
این دو با هم منافات داره…
خودم ترم ۳ بودم..اعصاب نداشتم!!!چند تا ایده برای مقاله داشتم می رفتم طرفشون وسط کار یاد دکترا میفتادم میرفتم سر کنکوری درس خوندن!!وسط درس یاد ایده های خاک گرفتم میفتادم می رفتم که یادم نره!!
خوب خدایییییییی این چه وضعی برای ما راه انداختن!!!این چه وضع پژوهشه!
با کودوم آرامش به کارمون برسیم!!

به نظرم دست اساتید باید باز باشه تا تشخیص بده کی واقعا پژوهشگره و لیاقت دکترا داره و کی بواسطه درس خودن صرف! وارد دکترا شده!!
ببینید دوستان…تعداد مقاله مهم نیست..محتوای مقاله مهم تره.
من کسی رو میشناسم ۶ تا آی اس آی داره ولی همش یه روش رو تو ۶ تا مسئله پیاده سازی کرده..به نظرم می تونه ۶۰ تا دیگه هم بنویسه..خوب کار مهمی نکرده…فکر جدیدی پیاده نکرده..
ولی یه نفر یک مقاله داشته و توش یه روش رو ابداع کرده…یک فکر جدید داشته..هر دوهم آی اس آی هستن!!!!
خوب استاده حتما اون یه مقاله براش مهمتره!

s.s
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  افسانه

کاش هر کار می خوانن بکنن زود ی اطلاعیه یزنن …
:)
من خیلی می ترسم باز بزنن اسفند …
اصلا حوصله صبر کردن ندارم …
:(
امسالم اگه ناشی گری نمی کردم و دو سه تا تست اشتباه نمی زدم می پریدم می رفتم …
:(

دریا
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  s.s

واقععععععععااااا منم خیییییییییییییییلییییی موافقم.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

من هم موافقم …
(:

حامد
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان
الان کی امتحانه؟ آذر؟ منابعش چیه؟ آیا میتونیم توی رشته دیگری شرکت کنیم ک مرتبط هست؟
ممنون میشم اگر کسی پاسخگو باشه

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

فعلا هیچی مشخص نیست.قراره خود سازمان سنجش اطلاعیه بده و تا اون زمان هر خبر دیگه ای قطعیت نداره و همش فرضیات خودمونه

نگار معتمدیان به علی خلیلی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ق٫ظ

سلام حرفاتون درسته آقای خلیلی …
حق با شماست …

به خصوص این تستایی که واسه کنکور دکتری میاد که واقعا خیلی هاش همه بین دو گزینه شک دارن و استاندارد نیست …
من به چشم خودم رتبه ی ۱۷ و ۲۸ ای رو دیدم که باور کنید حتی یک درصد هم بلد نیستن چطور یه مقاله بنویسن و جالبیش این جاست که حتی دوست ندارن یاد بگیرن …
ی وضعیتی دارن به خدا دیدنی …
بلد نیستن با یک نرم افزار ساده کار کنن ..
استادشون مجبورشون کرده مقاله بدن اگه بدونید چطور این مقاله رو و با چه چه کارایی نوشتن …
دل آدم میسوزه خیلی…
الان ترم سه شون شده اما بازم همینطورین …
میگن فقط دفاع کنیم بریم …

):

علی خلیلی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

ممنون. مسئله من یک تست بود که حالا به هر دلیل نزدم. فقط و فقط یک عدد تست رتبه من رو ۱۰۰ نفر جابحا کرد. و اتفاقن کسی که از نظر معدل و درصد زبان و استعداد مشابه من بود با یک تست بیشتر از درس تخصصی فقط و فقط یک تست ۱۰۰ نفر از من بالاتر بود و دست بر قضا این بابا از آشناهای خودم بود که هنوز پایان نامش رو دفاع نکرده و هیچ مقاله ایی هم ندارد.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

بله متاسفانه همینطوره…
من هم امسال مجاز شبانه شدم …

علی خلیلی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

شما هم رزومه خوب دارید؟؟

سحر از همدان
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ق٫ظ

بخدا نگار جون اینقدر کانتهات خوندم طی این مدت خیلی دلم میخواست بدونم رتبت چنده چند تا مقاله داری. از آشنایی باهات خوشبختم. خیلی هزار ماشالله پر انرژی هم هستی

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

خب شما مطمئن باشین اونی که هیچ مقاله ای نداره تو مصاحبه قبول نمیشه و با وجود ۷۰ درصد تاثیر مصاحبه و معرفی چندبرابر داوطلبان برای هر رشته اساتید اونقدر اختیار و ازادی عمل دارن که کسانی رو با رزومه های خوب بردارن

مهندسی 94
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

من با رزومه عالی فقط با اختلاف ۷ نفر دعوت به دانشگاه مورد نظرم نشدم!رتبمم خیلی خوب بود… مشکل از کجاست؟
مگه ۷۰% رزومه نیست؟ ۳۰% رتبه؟ پس من باید قبول این آزمون باشم نه کسی که ۱۰ تا رتبش از من کنتره و رزومه نداره!

برق
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام
من هم متاسفانه با چند درصد اختلاف مجاز به شبانه شدم. چند تا تست ملاک نمیشه برا قبولی کنکور. من هم یه مورد سراغ دارم که اصلا مقاله نداشت و فقط با رتبه کتبی خوب الان داشجوی دکترا ست. ولی منی و امثال من که رزومه تا حد قبول دارن فقط بخاطر نمره کتبی پایین نباید روزانه قبول بشن. با این شیوه پذیرش که سنجش گذاشته موافقم فقط اینکه اساتید در مرحله مصاحبه سلیقه ی عمل نکنن.

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  برق

دوست عزیز اساتید اصلن تمام هدفشون ازین روش این بود که به سلیقه خودشون عمل کنن و اختیار مطلق در پذیرش داشته باشن تا اونی که میخوان رو بردارن

به همه
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

دوستان حرفه همتون درسته ولی به نظره من باید همه بخش ها امتیاز یکسان داشته باشن. چندتا فیلتر برا دکترا باشه. من خودم امسال رتبم خوب شد و رزومه مناسبی دارم ولی تو مصاحبه افرادی رو میبینم که بخدا اسمشون تو مقاله هایی اومده که من مطمئنم اصلا نقشی نداشتن یا فردی که مقاله اورده و من مطمئنم یکی از دوستاش نوشته. اینجوری حتی حقه کسایی که مثله من زحمت میکشن مقاله مینویسن و رتبه میارن ضایع میشه

قبول95
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

سلام بچه ها کنکور امسال ماجراش چی هست؟
من میخوام شروع کنم بخونم.
چیکار کنم؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  قبول95

والا ما هم نمیدونیم دوست عزیز …

قراره دئو بار برگزار شه اما زمانش مشخص نیست ..

همه چی قراره اتفاق بیوفته ولی هنوز نیفتاده …

من حس می کنم مثل چند سال قبل شه
یک آزمون آذر
یک آزمون فروردین سال دیگه …

البته حدس خودمه پشتوانه نداره…
(:

نگار
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

مگه سالای قبل آذر و فروردین بود؟؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

بله گویا

حقوقی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ق٫ظ

خانم معتمدیان تو را خدا بگید مگر چند سال قبل ازمون دو بار تو اذر و فروردین برگزار می شده؟

majid
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان – بالاخره دروس اصلی و پایه کی مشخص میشه و وقت آزمون مشخص نشد

maral
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام دوستان میشه به من بگین تاریخ ثبت نام آزمون دکتری کیه؟

نگار
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  maral

تروخدا هی از سنجش بپرسید تابگه…… گفته ۲ بار در سال حداقل حدودی بگه تو چه ماهی هست

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

دقیقا
(:

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  maral

ما نیز نمیدانیم ..
(:

پلیمر
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ق٫ظ

۵- از شما میپرسند فرق دکتری و ارشد در چیست و چرا میخواهی دکتری بخوانید؟

۶- در هنگام نشستن روی صندلی تکیه ندهید و پاهایتان را روی هم نیندازید و دستانتان رو به هم قلاب نکنید. خیلی خیلی محترم باشدید. اگر موضوعی خند دار مطرح شد خیلی متین لبخند بزنید.

پلیمر
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ

سوالاتی که تقریبا همه دانشگاه ها میپرسند. و شما باید از قبل بدانید و پاسخی منتقی بدهید.

۱- در مورد اولویت های انتخاب رشته در پاسخ به این سوال توجه کنید هرگز از سطح علمی دانشگاه نکویید. چون خیلی از اساتید به محل کار خود تعصب دارند. بگویید به خاطر امکانات رفایی و اینکه بعضی از اساتید را میشناسم.

۲- خود رامعرفی کنید. در پاسخ به این سوال ابتدا تشکر کنید برای اینکه این فرصت طلایی به شما داده شده که از تجربیات دانشگاهی خود بگویید بعد خود رامعرفی کنید. نام دانشگاه ارشد بعد موضوع پایان نامه. بعد عنوان مقاله های چاپ شده و اسم مجله هایی که در ان مقاله دارید علایق خودو ….

۳- حتما و حتما به سایت دانشگاه مراجعه کنید و رزومه اساتید مصاحبه کننده رو مطالعه کنید و در مورد مقاله های جدید اساتید اطلاعات داشته باشید و خیلی کلی بگویید به تازگی در مورد این موضوع ها مطالعاتی داشته اید و علاقمند هستید در این زمینه فعالیت های کاربردی داشته باشید.

۳- هرگز از ضعف خود نگوییدو اگر پاسخ سوالی رانمیدانید صادق باشید و بگویید درحال حاضر حضور ذهن ندارم.

سهیلا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

دوستان عزیز تحصیلکرده مگر نمی دونید که روال طبیعی دانشجو دکتری شدن در دنیا چه جور هست؟چرا اینقدر روی امتحان کتبی اصرار دارید؟رزومه پژوهشی مهم ترین ملاک شناخت شما است نه سوالات تستی.

پلیمر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

لایک

علی خلیلی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تا لایک. کاش همه اینو درک کنن

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

حرفتون درسته اما به نظرم باید فاکتور سنی هم در نظر گرفته شه
من ۲۴ ساله نباید با یک آدم ۳۵ ساله در زمینه ی رزومه مقایسه شیم…

اگر اینگونه باشه خوبه…

فرشته
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ

هرچی باشه تجربش از شما بیشتره سن مطرح نیست. مصاحبه یعنی همین.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

نه من حرفتون رو قبول ندارم …

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

منم وافقم من ۲۴ساله با ۳۵ساله برابر نیستیم

پلیمر
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ق٫ظ

من با نگار معتمدیان موافق هستم. و اساتید این رو تشخیص میدند نگران نباشید.

علی خلیلی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام ورودی جه سالی هستین؟ من الان ۲۸ سالم هست دی ۹۲ فارق التحصیل شدم مهر ۹۳(۲۷ سالگی) یک اکسپت آی اس آی و یک اکسپت علمی پژوهشی گرفتم. سال ۹۳ تدریس دانشگاهی داشتم و یک کنفرانس بین المللی اکسپت گرفتم دوتا آی اس آی تحت داوری دارم (۹ماه) یک علمی پژوهشی تحت داوری دارم(۹ماه) دوران ارشد جزوه دانشگاهی دوره ارشد رو تدوین کردم و مدرس نرم افزار آباکوس در زمینه سازه و زلزله هستم به نظر شما اگر بااین رزومه امسال یک جا دعوت به مصاحبه شده بودم حتی دانشگاه های تهران(ارشد دولتی سمنان بدم) قبول نمیشدم؟؟؟؟؟؟؟؟ بخاطر یک تست کم زدن یک سال از عمر من تلف شد. حق من پایمال نشد که به خاطر یک تست یک سااااال از عمرم تلف شد؟ امثال من که ارشد میخوندن تا ته قضیه رو دیده بودن و ۲.۵ سال ارشد رو واقعن پژوهش کردن. نحوه دید رو باید عوض کرد برگزاری کنکور دکتری به کل اشتباه اشتباه

نگار
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

کاملا تایید میکنم تک تک حرفاتون
امید بخدا داشته باشین……………

سهیلا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

سلام
منم باهاتون موافقم من هم امسال سه مقاله پژوهشی پذیرفته شده یک isi پذیرفته شده، ۱۲ مقاله کنفرانسی و ۲ پژوهشی در دست داوری داشتم ولی چن به دلیل یک سری مشکلات تو کنکور رتبه خوبی نداشتم امسال جا موندم وواقعا بابت این موضوع خیلی ناراحتم

بابک
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

اول اینکه برای شما آرزوی موفقیت می کنم
دوم اینکه چرا در دکتری بدون آزمون دانشگاه ها شرکت نکردید
سوم اینکه آزمون دکتری سوالاتی از دروس پایه است با این همه تلاشی که شما داشته اید چطور از دروس پایه رشته خودتان نتوانسته اید امتیاز لازم را کسب کنید

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی خلیلی

حق با شماست… (:

فیزیولوژی ورزشی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ

دوستان من پردیس دانشگاه تهران واقع در کیش قبول شدم، بنظرتون با اینکه کارشناسی و ارشدم دولتی بوده و رزومه خوب مثل چند مقاله بین المللی و تدریس در دانشگاه را دارم حالا با این وضعیت بمونم سال آینده کنکور بدم یا برم مصاحبه؟؟؟؟؟؟؟

مهندسی 94
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

من جای شما بودم میموندم واسه سال دیگه
رزومتون که خوبه

پلیمر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

به نظرم سال اینده دوباره شرکت کن

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

من ی تغییری که خیلی دوست دارم اتفاق بیوفته ابنه که آزمون سالی یکبار برگزار نشه و فرصت آزمون و خطا داشته باشیم ..
خدایی خیلی زوره یکسال صبر کنیم تا دوباره آزمون بدیم …
امیدوارم واقعا این امر محقق شه .. حیفه سالهای جونی مون فقط با فکر درس بگذره دوستان …
):

مهرداد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ

رشتتون چی هست؟
با حرفتون موافقم ۱ سال انتظار خیلیه
رزومه خوبی دارید؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

تعبیرتون از رزومه ی خوب چیه ؟
:)
شما تعبیرتون رو بگید تا من براتون بگم
که در کنارش اعتماد به نفسم رو از دست ندم ..
:)

مهرداد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ

:)
دانشگاه خوب و مقاله

فرشته
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام.بچه ها من لیسانسم ازاد ولی ارشدم دانشگاه عالی یعنی مصاحبه رد میشم؟؟خیلی استرس دارم

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

نه چرا رد بشین ….
توکل به خدا …

سحر از همدان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ

نگار همه جا هستی خواهر خوبم . هی ازت میپرسم چند تا مقاله داری جوابم نمیدی چرا؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر از همدان

حالا دعوام نکن عزیز دل..
:)
کجا پرسیدید من که ندیدم
:)

عامری
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر از همدان

مقاله، کمیتش مهم نیست. من از استادم شنیدم گاهی دست خالی رفتن به مصاحبه، بهتر است از داشتن دو جین مقاله آنچنانی است!

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  عامری

کاملا صحیح …
:)

m
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

من هم مثل شما هستم- دوستان به نمایندگان شهرتون بگید تو مجلس بررسی بشه- به خدا این به ضرر خیلی از بچه ها میشه

فرشته
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  m

بنظرم مهم ارشده. ارشد دولتی باشی ارزش داره. من رتبم ۳ است ولی لیسانسم ازاده می ترسم تو مصاحبه

حسنا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

سلام دوستان، بعضی دانشگاهها در مدارکشون قید کردن: کیفیت دانشگاه محل تحصیل (مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) این یعنی چه؟ باید چه ببریم برای کیفیت دانشگاه تحصیل ارشد و کارشناسی.

سحر از همدان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

سلام دوستان. من مدتی ۶ ماه با خبرگزاری رسمی شهرمون همکاری داشتم. بنظرتون در رزومه این قید کنم. کجا اصلا باید بنویسم؟ چی باید بنویسم؟ و امتیاز محسوب میشود؟ این خبرگزاری رسمی و دولتی میباشد

سحر از همدان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر از همدان

آخه چرا کسی سوال منو جواب نمید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر از همدان

قید که قید کنید ولی چطوری بنویسید رو نمیدونم
:)

سحر از همدان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ب٫ظ

دستت درد نکنه. عزیزدلم

عامری
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر از همدان

اگر مدیریت رسانه و … است خوبه. ولی برای مهندسی برق یا تغذیه دام و … نه!

دهه شصتی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ق٫ظ

سلام
بنظرم نحوه پذیرش امسال باید مث سال قبل باشه واگه میخوان تغییری در نحوه پذیرش بدن باید از چند سال قبل بطور کامل برنامشون رو به افراد شرکت کننده بدن تا اونا رو اهدافشون برنامه ریزی کنن نه همین امسال که دیگه وقت چندانی واسه برنامه ریزی و دنبال کردن هدف نمیمونه……….!!!

برق
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ

دوستان نکته ای که تو نظراتی که من تو این سایت خوندم نادیده گرفته میشه اینه که بالاخره باید فرقی بین کسی که از اول درس خوان بوده و با تلاش چندین ساله تو یه دانشگاه تراز اول درس خونده با کسی که تازه در ارشد و حتی بعد از اون تصمیم به خوب درس خوندن گرفته باشه!منظورم این نیست که نباید به شخص دوم امکان ادامه تحصیل داده بشه ولی خب این فرد باید تلاششو خیلی مضاعف کنه تا بتونه خودشو ثابت کنه!
مثلا خود من تو شهر خودم لیسانس گرفتم و تو ارشدم به خاطر شرایط خانوادگی تهران نرفتم و تو همین شهر خودم موندم.حالا اگه بخوام برا دکتری تهران قبول شم باید تلاش بیشتری برا اثبات برتری خودم نسبت به دوستانی که ۶ سال از شهر و خونواده شون دور بودن تا تهران درس بخونن داشته باشم. نمیشه که با رزومه برابر به خاطر یه تست بیشتر انتظار داشته باشم که همه این سوابق یک فرد رو کنار بذارن و منو انتخاب کنن!
امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  برق

بله کاملا درسته صحبتتون…

مهندسی 94
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  برق

موافقم کاملا :)

علیرضا-آیرودینامیک
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  برق

کاملا موافقم.
اون فرد باید تلاش خیلی بیشتری بکنه تا خودش را ثابت کنه ولی نباید حکم کلی داد و حذفش کرد.
منم تمام حرفم همین بود.

لللل
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  برق

کسی که درسخوان باشه از ازمون نمیترسه
کسی که از عهده یه ازمون برنیاد معلومه که رزومه اش کار خودش نبوده بلکه کار استادش بوده و خودش هیچ کاری انجام نداده
در ضمن کسی که فوق لیسانسشو گرفته دیگه دانشجو نیست که بتونه خودشو اثبات کنه
اثبات کردن برای وقت دانشجوییه که ممکنه کسی یه سری مشکلات شخصی تو درسش لطمه بذاره اما نمیشه گذشته ادم ۱۰۰ درصد مهم باشه همون ۷۰ درصد کافیه

بهار
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان
سازمان سنجش هرسال یک روش برا دوره دکتری پیاده می کنه متاسفانه بیشترین اسیب به ما دواطلب ها وارد میشه من از وقتی کنکور متمرکز شده هرسال کنکور دادم یه بار از سوالات استاندارد نشده یه بار تو مصاحبه رد شدم چون استادام دانشجو خودشون جای من برداشتن باورکنین خسته شدم از کارهای سازمان سنجش ودانشگاه
موندم چرا این همه سنگ اندازی میکنن در مسیر گرفتن دانشجو دکتری مگر ما دهه شصتی چه گناهی کردیم که هر ازمایشی میخان برا ما اجرا میزارن
اگه دکتری زیادشده چرا پردیس پولی ایجاد کردین بزارین همون دکتری روزانه بگیرن دیگه دکترا زیاد نمیشه
خدایش یکم مسئولین به فکر جوانها باشن ۱۸ سال عمر گذاشتن برای درس عاقبت هم اینجورسرگردان بشن برای گرفتن مدرک دکتری

در بدر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بهتره این حرفا به گوش مسولین برسه.

حمید
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

دوستان این قدرها هم که فکر می کنید خبری از حق خوری تو مصاحبه دانشگاه ها نیست…
این مساله رو هم در نظر بگیرید، کلا متاسفانه ما یه عادت بد داریم، چیزی که باب میلمون پیش نره همیشه میگیم! آی حق خوری ، بی عدالتی و این جور چیزا!!
خلاصه اینکه معترض بودن داوطلبا همیشه دلیل بر سلیقه ای عمل کردن استادای دانشگاه نیست.

لللل
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

تا به حال که ازمون اینطور بوده استادا نتونستند سلیقه ای عمل کنند در ضمن هیچ استادی دانشجو نمیگیره بلکه در جلسه مصاحیه ۶ نفر استاد با ادم مصاحبه میکنند و هر کدوم نمره ای به فرد دانشجو میدهند و همچنین یه نفر هم نماینده سازمان سنجش در مصاحبه ها حضور دارد که نمیذاره اونا اشتباه عمل کنند
تا حالا که این بوده
و اگه ازمون حذف شه مثل ۵ سال گذشته و قبل از ان دست استادا باز میشه
تا الان ایرادی نداشته
استادا چون نمیتونن دانشجوی خودشون بگیرن درخواست حذف ازمون دکتری دادند

لللل
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

سلام
منم مخالفم
به نظر من ازمون دکتری تازه جمع و جور شده بود و هرکی سواد خوبی داشت دعوت به مصاحبه میشد
من با اینکه رتبه ام خوب نشد اما میدونم که کسی توش دخیل نبوده و اگه میخوندم خیالم راحت بود که درست صحیح شده و یه سندی تو سازمان سنجش ازم هست
و تصمیم گرفته بودم برای سال بعدی بخونم
واقعا متاسفم که کار درست رو میخوان حذف کنند و کار غلط رو قرار بدهند
اصلا به نظر من رزومه شخصی مهم نیست
شاید یه فرد تازه سرش به سنگ خورده و میخواد از این به بعد درس بخونه
اونا هم که مقاله رزومه خوب دارند نگه دارند برای بازار کار و هیت علمی نه واسه ادامه تحصیل این غلط هست.

حمید
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  لللل

ببخشید دوست من، حرفاتون کمی غیر منطقیه!!
خب طرف زحمت کشیده کلی، رزومه جمع کرده،مقاله نوشته، پژوهش کرده!! دوره دکتری هم جای پژوهشه! حالا شما میگی اصلا واسه جذب دانشجوی دکتری به رزومه اون فرد توجه نشه! برن یکیو بردارن که تازه سرش به سنگ خورده و میخواد تازه درس بخونه!!
البته اون فرد هم باید این فرصت بهش داده بشه ولی باید خیلی تلاششو مضاعف کنه، اولویت قطعا با کسیه که بیشتر وقت گذاشته و استمرار بیشتری تو مطالعه داشته و رزومه و معدل و کلا سوابق آموزشی بهتری داره..

برق
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

خوشبحال اونایی که امسال قبول میشن. معلوم نیس سال دیگه کنکور چطوریه. من که علاقمند به رشته م وکارهای پژوهشی هستم معلوم نیس سال دیگه چی میشه

سوال ضروری
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ

یعنی منی که کارشناسیم دانشگاه دولتی بودم ولی ارشدم آزاد گرفتم و از پایان نامم مقاله علمی پژوهشی دارم و علاقه به ادامه تحصیل در دانشگاه دولتی دارم دیگه نمیتونم دکتری دولتی قبول شم؟؟

مهندسی 94
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوال ضروری

رزومتون رو پربار کنید :) حتما میتونید…

m
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سوال ضروری

منم برعکس شما هستم لیسانس آزاد و فوق سراسری الان نگرانم مصاحبه گیر میدن

فرشته
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  m

سلام.منم لیسانسم ازاد ولی ارشدم دانشگاه عالی یعنی مصاحبه رد میشم؟؟

برق
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوال ضروری

منم مثل شما هستم. با اینکه تو رشته م رزومه م بد نیس.یه مقالهisi، چهار ساله دانشگاه تدریس میکنم. اطلاعاتم در زمینه پایان نامه و رشته م بالا رفته ولی ناامیدم. پناه بر خدا

سالار
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سوال ضروری

با سلام.
چرا شما هم میتونید قبول بشید در دانشگاه دولتی. رزومه خودتان ار قوی کنید دیگه مشکلی پیش نمی آید انشالا.

مهدیه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ب٫ظ

به نظرم این شیوه از استرس میکاهد و از حالت رقابتی کم میشه
من امسال شبانه قبول شدم میخواستم برا مصاحبه برم اما با این تغییرات بهتره نرم

منم فیزیولوژی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ

دوستان این رو هم مد نظر داشته باشید که اگر همه چیز دست دانشگاهها باشه هر شرطی میتونن بذارن مثلا شرط معدل لیسانس یا فوق لیسانس یا چند مقاله علمی پژوهشی یا مدرک زبان با نمره ….. به این چیزام دقت کنید،مثل قانون استعداد درخشان که اینقدر سختش کردن که هر دانشگاهی داره چندبار فراخوان میده

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ

متاسفانه همینطوره

موت احمر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ

دوستان یک سوال
بنظر شما پردیس بهتره یا پیام نور ؟

دکترای....
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  موت احمر

بنظرم پردیس بهتره هر چند هزینه گزافی داره و میزان هزینه پیام نور کمتره میتونید از اساتید هم بپرسید موفق باشید

موت احمر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

ممنون از لطفتون

آرزو
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  موت احمر

پیام نور بهتره چون دانشگاه ودوره قدیمی تریه و شناخته شدست پردیسها هنوز جدیدا و آینده شغلی نا معلومی دارن

موت احمر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

متشکرم

حمید
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  موت احمر

به نظر منم فکر کنم پردیس بهتره، البته پردیسهایی که تو تهرانن و ماله دانشگاه های بزرگ…چون دقیقا استادا با استادای دوره روزانه یکین…و اعتبار خیلی بیشتری دارن.

موت احمر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

ممنونم

شادی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

بالاخره مشخص نشد دروس اختصاصی هست جزء آزمون ؟؟ اگه هست دروس کارشناسی یا ارشد؟؟؟

سما
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ

من با .اگذاری اختیارات به دانشگاه ها موافق نیستم زیرا در این صورت بسیار احتمال دخالت های غیر علمی در روند پذیرش دانشجو زیاد می شود.

سعیده
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سما

کاملا موافقم.. علی الخصوص برای اوندسته از رشته های که دانشجویانش مجبورن واسه دکتری برن دانشگاهای دیگه بخدا شانس قبولیتون وحشتناک با سیستم جدید کم میشه….

دکتری مهندسی پزشکی سمنان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که در تاریخ ۲۱/۲/۹۴ موفق به شرکت در جلسه مصاحبه نشدند می‌رساند جلسه مصاحبه‌ای در تاریخ های ۱۱/۳/۹۴ و ۱۸/۳/۹۴ ساعت ۱۳:۳۰ برگزار خواهد شد.افرادی که تمایل به شرکت در مصاحبه را دارند، ضمن تکمیل فرم پیوست و ارسال آن به پست الکترونیکی به آدرس olumenovin@semnan.ac.ir حداکثر تا تاریخ ۹/۳/۹۴ یکی از زمان‌های ذکر شده را جهت حضور در مصاحبه اعلام نمایند.(جهت اطلاعات بیشتر لطفا کلیک نمایید.)

مهندسی 94
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ

تاریخ آزمون بعدی کی هست؟؟؟؟
تروخدا هرچه زودتر اعلام کنید

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی 94

دقیقا واقعا الان مهم این هستش که کی قراره آزمون برگزار شه…

مهندسی 94
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ

شما رزومتون خوبه نگار خانم؟
چندتا مقاله دارید؟

علی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ب٫ظ

دوستان به نظر من افزایش تاثیر مصاحبه خیلی هم خوبه. به نظر من نمی شه با چند تا سوال تستی دانشجوی دکتری گرفت. برای خود من از همه بدتر شده. من ارشدم دانشگاه آزاد هست. اما اونجوری هم که برخی می گن نیست. اگر کسی برجسته باشه حتما به دانشجوی خودشون ترجیح می دن. من کسانی رو که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد بودن میشناسم که با رتبه ضعیف تر از دانشجوی دانشگاه تهران که قبول شده و دانشجوی تهران رو قبول نکردند. در شرایط برابر بله دانشجوی خودشون رو بر میدارند اما اگر برجسته باشید حتما شانس شما بهتره. من خودم رزومه خوبی ندارم حتی ۱ مقاله هم ندارم پس منظورم خودم نیست. من تقریبا با این رزومه هیچ شانسی ندارم. باید واقعیت رو پذیرفت. من ترجیح می دم خودم هم قبول نشم اما کسی که واقعا باسواده قبول شه. من از الان فقط به فکر بهتر کردن رزومه خودم هستم. پیشنهاد می کنم ناامید نشید و به فکر سال بعد باشید

فرزانه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
کاملاً با نظر شما موافقم
موفق باشید

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا صحیح…

دکترای....
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

نگار چند مقاله داری؟

لللل
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رزومه جاش تو کنکور دکتری نیست
رزومه واسه بازار کار هست من خودم تک و توک مقاله دارم اما ربطی نداره
همه که تو ارشدشون استاد راهنما و امکانات ازمایشگاهی برابر نیست که همه باید مقاله داشته باشند
یکی میره پول میده براش مقاله مینویسن این شد رزومه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
سواد مهم است سواد
اگه ۴ تا تست مهم نیست میتونن چند بار ازمون بگیرن اما از دروس تخصصی نه جی ار ای
اینجا که خارج نیست جی ار ای چیه دیگه
ما تخصصایمون ضعیفه عمومی پیشکش
چرا بریم انقدر خرج کنیم کلاس جی ار ای بریم خوب دروس تخصصیمون تقویت کنیم که دوره دکتری به دردمون میخوره
نه جی ار ای

علی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  لللل

اتفاقا رزومه دقیقا جاش توی آزمون دکتراست. همه جای دنیا دانشجوی دکتری رو با رزومه برمیدارن نه با کنکور. چرا ما باید متفاوت باشیم. به نظر من که این روش بهتره چون سنجش بهتری میشه نسبت به داوطلب ها

زری
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به داوطلب یا کار استاد راهنما؟؟؟؟؟؟؟

رزومه که کار استاد راهنما باشه دانشجو با چند تا تست تو مصاحبه رد میکنن
خیلی ها با ۳۰ تا ای اس ای رفتم مصاحبه اما هیچی ازش نمیدونستن فهمیدن کار کس دیگه است و رد شدند
وگرنه چرا مصاحبه حضوریه؟
خوب ادم میتونه مدارک بفرسته دیگه چه لازمه سوال و جواب بشه
فکر نکنید رزومه ای که کار استاد راهنما باشه نمره داره درجا ردید

m
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

دوستان آزمون جی آر ای فقط اسم آزمون است که عنوان کردند = زبان +هوش + دروس پایه و اصلی
الان به دنبال این باشید که دروس پایه و اصلی کدوم ها هستند

آیدا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

الان بالاخره باید چی بخونیم؟

اوژن (قبولی دکتری 93 ژئومورفولوژی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

یکی به من بگه این آزمون جی آر جی تو کنکور دکترا چیه?

سالار
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

با سلام.
آزمون جی آر ای یعنی اینکه دیگه افرادی که آزمونشون خوب بوده با کسانی که بد آزمون دادند هیچ فرقی ندارن. کلا دست اساتید میفته

اوژن (قبولی دکتری 93 ژئومورفولوژی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

ما که نفهمیدیم چی به چیو شد? آیا آزمون جی آر جی همون آزمون هوشه? که میخان تو دکتری امتحان بگیرن? یا آزمونش همون سوالات تخصصی هر رشته هست?

علی اکبر
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
ببخشید من یه سوال دارم و نمیدونم آیا در بخش نظرات این خبر اون رو نقل میکنم جای درستیه یا نه.
اگه امسال دکترای شبانه قبول بشیم و نریم سال ۹۵ نمیشه کنکور داد. این رو در سایت سنجش دیدم. حالا اگه قبول بشیم همین شبانه رو و ثبت نام کنیم و بریم، میشه دوباره کنکور دکترا داد؟ من میخوام شبانه یه دانشگاه خوب اگه قبول شدم برم. البته روزانه چند تا دانشگاه سطح پایین تر حتی مصاحبه هم نمیرم. میخوام همون دانشگاه مورد نظر امسال شبانه دو ترم بخونم و سال دیگه برای روزانه اقدام کنم.
ممنون میشم منو راهنمایی کنید

حمید
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

سال بعد در هر صورتی که فرمودید محروم میشید! چه اصلا ثبت نام نکنید و چه یکی دو ترم بخونید و انصراف بدید.

مگر اینکه آزمون دو سال بعد را شرکت کنید که به نظرم در اون صورت دیگه ارزش ندره! آدم دو سال شبانه بخونه و بعد دو سال بعد واسه روزانه تلاش کنه!! زیاد منطقی نیست!!

بازم من مطمن نیستم، نظرات دوستان دیگر رو هم جویا شید و یا بهترین راه این است که از قسمت پاسخگویی سایت سازمان سنجش سوال کنید و مطمن شوید.

موفق باشید

نگار معتمدیان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

سلام آقا علی اکبر

محروم میشید سال بعد …
نظر آقا حمید درست است…

پریس
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

وقتی اسم شما جز قبولی ها باشه دیگه نمی تونین سال بعد شرکت کنین

آرزو
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

نخیر در هر یک از دوره های روزانه شبانه و حتی پردیس در صورت قبولی قطعی یعنی قبولی در مصاحبه در صورت انصراف از کنکور سال بعد محروم میشید

حمید
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

دوستان به این نکته هم توجه کنید اصلا غیر طبیعیه با ۱۰۰ تا تست سلیقه ای و از یکی سری منابع خاص، که دانشجوی دکترا نمیگیرن!! اینجوری بهترین پژوهشگران و داوطلبان که حالا نتونستن اون منابع خاص رو مطالعه کنن، شانسشون خیلی کم میشه!!و یا مثلا تو یک سال منابع رو عوض می کنن و داوطلبان شایسته متاسفانه نمی تونن نمره خوبی بیارن و …

رزومه، معدل، سوابق آموزشی و کارهای پژوهشی باید در اولویت باشه!!

زیادم بد به نظر نمیرسه این طرح جدید! داره نزدیک تر میشه به استانداردهای جهانی.
البته باید زودتر جزییاتشو مشخص کنند تا داوطلبا هم از بلاتکلیفی بیان بیرون و بتونن برنامه ریزی کنن.

علیرضا-آیرودینامیک
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام
من با اینکه ۱۰۰ درصد انتخاب بر عهده اساتید باشه موافق هستم. چون قراره یک دانشجو با یک استاد حداقل برای ۴ سال کنار هم کار کنند.
حالا فکر کنید اگر استاد به دانشجو یا دانشجو به استاد تحمیل شده باشه اینکار چقدر سخت میشه.
من معتقدم حتی آزمون (چه سنجش و چه دانشگاه) هم نباید برگذار بشه. دروس توی ارشد پاس شده پی بلد هستیم.
به نظرم اگر فعالیت های پژوهشی خوبی انجان بدیم می تونیم توجه اساتید را جلب کنیم.
این سیستم همه جای دنیا هست و خیلی خوب جواب داده.
ولی یه مشکل اساسی دارد.
۱- مثلا توی آمریکا اگر شما از MIT فارغ التحصیل شده باشی یا پرینستون، زیاد فرقی نمی کنه کار شما اهمیت داره…..
البته اعتقاد دارم اگر یک پیش نیازهایی هم اضافه بشه بد نیست.
مثل زبان (من خودم زبانم خوب نیست). البته شاید لازم نباشه چون همین الانش هم تا امتحان جامعه مجبوری مدرک را تحویل بدی

(من کارشناسیسم غیر انتفاعی بوده و ارشدم هم یک دانشگاه روزانه معمولی)

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ

دوست عزیز اولا که شیوه کنونی یعنی برگزاری برگزاری ازمون +مصاحبه ۷۰ درصدی به هیچ وجه به معنی تحمیل دانشجو به استاد نیست و همین الان هم به اندازه کافی دست اساتید باز هست تا ازطریق ۷۰درصد مصاحبه اعمال نظر کنن به طوریکه در چند سال اخیر مشاهده شد که همین ۷۰ درصد اختیار اساتید هم بعضا باعث پذیرش سلیقه ای و ضایع شدن حق خیلی از داوطلبین شد که اعتراضات بسیاری را هم در پی داشت.و اکثر داوطلبین خواستار کاهش درصد مصاحبه هستند.و در مورد اینکه میگین این سیستم همه جای دنیا هست بله همینطوره با این تفاوت که در اروپا و امریکا اولا ظرفیت پذیرش زیاده ثانیا هم همونطور که خودتون گفتین اونا واقعا و منصفانه به کار دانشچو نگاه میکنن نه اینکه از کجامدرک گرفته در صورتیکه اینجا اینطور نیست و هدف دانشگاهها ازین روش اینه که اولویت رو قطعا به دانشجوی خودشون بدن

مهتا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

همون روش قبلی خوب بود. مثلا منکه توی دانشگاه دولتی شهرستان درس خوندم ولی رزومه خوبی دارم بازم شانسم کمه برای تهران چون اساتید دوس دارن دانشجوی خودشونو بردارند و دانشگاه من اصلا دکتری رشته منو نداره. این واقعا انصاف نیست.

m
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دوستان مطمئن باشید آزمون+مصاحبه بهترین حالته
اگه این طرح درسته پس چرا سال ۸۹ برای این که حق کسی از بین نره امتحان گذاشتند و الان……………

لجمیری
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ق٫ظ

سلام
اگر دانشگاهها نمیخواهند سلیقه ای عمل کنند چه اصراری به اعمال نظر خود دارند. و میخواهند آزمون را نادیده بگیرند .

علیرضا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان
ببینید ما در دانشگاه ها رو باز کردیم همه الان فوق لیسانس اند مثلا در رشته برق اکثر دانشگاه های غیر انتفاعی فوق لیسانس هم دارند. یعنی اون بنده خدایی که تو دانشگاه سراسری درس خونده و فوق گرفته با اونی که تو دانشگاه غیر انتفاعی …. درس خونده یکی،
زبان انگلیسی بنده ضعیف است، به نظرم اگر همین طرح آزمون زبان رو برای ورود به مقطع ارشد بزارن خیلی بهتره، چون ریزش بیشتر میشه وقتی تعداد فوقهای ما کمتر اما کیفیت آنها بیشتر بشه عملا در جذب دانشجو دکتری مشکل کمتری داریم.
پیشنهاد بنده:
برای ارشد:
آزمون فعلی+آزمون MSRT

برای دکتری:
آزمون فعلی اما تخصصیتر + آزمون MSRT + مصاحبه

مجموع نتیجه آزمون تخصصی و زبان و ضریب معدل و نوع دانشگاه کارشناسی و ارشد محل مصاحبه رو مشخص کنه

علیرضا-آیرودینامیک
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

کسی شریف درس میخونه دلیل نمیشه بلد باشه بعد اونی که غیر انتفاعی خونده هیچی بلد نباشه.
اگر میخواستی منطقی باشی فعالیت های علمیش را بررسی می کردی.
اگر تعداد زیاد دکتری مشکل هست باید اون هایی که سطح علمیش را ندارند برند کنار حتی اگر شریف خونده باشند

کریم
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

مسئله این نیست که کسی که غیر انتفاعی خونده بلد نیست. مسئله نسبت افراد باهوش و باسواددر اون دنشگاه هاست. شاید داخل دانشگاه شریف تعداد افراد خوب به کل وروی های یک زیرگروه در یک سال ۴۰ نفر از ۵۰ نفر باشد اما همین نسبت در دانشگاه غیر انتفاعی ۲ یا ۳ به ۵۰ باشد.اکثر مقالاتی که در تمام رشته ها در جورنال های معتبر چاپ می شه توسط دانشجوهای دانشگاه های دولتی برتر نوشته می شه.

علیرضا-آیرودینامیک
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

به نظرم این بحث شما منطقی هست ولی من کاملا منظور دیگری داشتم.
من خودم کارشناسیم غیر انتفاعی بود از همون دانشگاه و رشته من. دانشجوهای زیادی رفتن شریف، تهران، علم و صنعت و امیر کبیر و حتی چند تا هم مستقیم رفتن انگلستان. این نسبت توی دانشگاه های روزانه خیلی بیشتر هست ولی مساله من اینه هست اونی که غیرانتفاعی میخونه هم حق پیشرفت داره. شاید در کنکور ورودی کارشناسی خوب نبود ولی ۳ سال بعد خیلی پیشرفت کرده.
به نظرت آیا درسته چون روزی غیرانتفاعی بود بذاریمش کنار؟ بهش شانس ندیم خودش را نشون بده!!!
من مخالفتم با این موضوع بود که این دوستمون فقط روزانه دولتی را قبول داره.
طبق همین گفته شما در رابطه با مقالات، دانشگاه علوم و تحقیقات هم با روزانه دولی برابری میکنه و از خیلی هاشون هم بالاتر هست. این یعنی باید این فرصت به بقیه هم داده بشه.
در ضمن استادای غیرانتفاعی هم کسانی هستند که دکتری شون را دانشگاه های خوب روزانه گرفتند و اونجا هیات علمی شدند.

سلیمانی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ق٫ظ

از این حرفها گذشته، آزمون جی آر ای، فارسی چه مدلی میشه؟! کاش دوستان توضیحی در این مورد میدادند.

فرزانه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سلیمانی

سلام
ببنید آزمون جی آر ای
یعنی استعداد تحصیلی(فارسی) و زبان (انگلیسی)
موفق باشید

نسترن
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

یعنی سال دیگه ما فقط استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی امتحان میدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ترو خدا جوابمو بدین

عطیه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ق٫ظ

من فارغ التحصیل ارشد یکی از دانشگاهای برتر صنعتی هستم خودم پارسال با چشم خودم دیدم چقدر سلیقه ای عمل شد من با رتبه ۲۰ و ثبت اختراع و مقاله کنفرانسی دانشگاه خودم قبول نشدم بعد یک نفر با رتبه ۴۰ قبول شد.

f
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ق٫ظ

با این شیوه پذیرش حق همه را ضایع می کنند.

بهار
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۱ ق٫ظ

این بار دیگه کلا سلیقه ای میشه

رضا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ق٫ظ

بنام خدا
در درس خواندن سلیقه ای انتخاب کردن جایی نداره اساتید باید تلاش کنن که جوانها بیشتر درس بخوانن نه گریزان بشن هرکس زحمت کشید باید حقش را بدهند.قابل توجه وزارت علوم.

فرزانه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
شما درست می گید،ولی این رو بدونید این حق اساتید هست که دانشجوی های خوب از همه لحاظ رو انتخاب کنند،اگه من یا شما هم جای اساتید بودیم همین رویه رو پی می گرفتیم،این حالت ممکن در دانشجوی خود استاد پیش بیاد یا دانشجوی غیر این استاد!و اصن نمیشه گفت که سلیقه ای هست… و مورد بعدی این که ما باید تلاش کنیم که به حدی برسیم که جزو اون افراد در دید همه اساتید باشیم و نه این که اساتید تلاش کنن !.ولی با این جمله شما موافق نیستم! چون این رو میدونم و همه میدونیم که حق دادنی نیست گرفتنی… و این که زحمت رو همه می کشن و این خیلی مسئله مهمی نیست!مهم نوع زحمت و کار ماست (منظورم این که ی کار گر ساده هم زحمت می کشه شاید بیشتر از هر کس در جامعه )…ولی آیا زحمتش نتیجه داداه!نه !چون در همون سطح ش هست و خواهد بود!پیشرفتی نداره!بهتره تعریف خودمون رو از زحمت تفکیک کنیم زحمت خوب که نتیحه بده!الان عصر فکر خوب و ایده خوب… که جواب میده نه مطلق همه زحمت…پس بهتره به جای این مباحث اول خودمون بهتر کنیم بعد دنبال بهتر بودن بقیه باشیم…با مطالعه بیشتر با کارهای تحقیقی و پژوهشی بیشتر و…

مهدی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ق٫ظ

در تمام دنیا استاد خودش انتخاب میکنه دانشجوی دکتری چه کسی باشد.معمولا کسی را برمیدارند که در دوره های قبلی باهم کار کردن و این یک امر طبیعیه چون ازهم شناخت دارن.

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

موافقم باهاتون
مگه ما چه فرقی با بقیه دنیا داریم؟؟؟
این بهترین روش هست که قراره اجرا بشه…

محمد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ

به نظر بنده بهترین حالت همان آزمون و مصاحبه با وزن مساوی است اما اینگار این وضعیت به مذاق بعضی خوش نمیاد و بجای برابر نمودن وزن هر دو قصد به هم زدن وضعیت را دارند

ارمان
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا همون ازمون و مصاحبه ۵۰_۵۰ بهترین روشه

مجید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

سلام آقا عرفان من لیسانس آزاد بودم و فوق سراسری اگه اینطوری بشه برا من مشکل ایجاد میشه؟

erfan
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام آقا مجید
ایشالا موفق باشین، خوشبختانه شما ارشد سراسری بودین با رتبه منطقی و cv قابل قبول اگر بهانه تراشی نکنند هیچ مشکل پیش نمیاد و راحت به حقتون میرسین.

erfan
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

با سلام خدمت تمامی دوستان
من خودم الان دانشجوی ترم ۲ دکترا هستم.
با توجه به اینکه شرایط پذیرش دکترا را ۴ سالی است پیگیر می شوم،بنظر من عادلانه ترین پذیرش همین روند آزمون و مصاحبه می باشد، اینکه سازمان سنجش آزمون علمی خوب و منطقی برگزار کند و چندین برابر این به مصاحبه دعوت بشوند و تو مرحله دوم(مصاحبه) فعالیت های علمی – پژوهشی دانشجو مد نظر قرار بگیرد، بصورتی که یک چارچوب مشخص برای ارزیابی فعالیتهای علمی-پژوهشی دانشجومدنظر قرار بگیرد و برای این فرآیند هم نظارت شدید بر نحوه نمره دهی اساتید بر این فعالیت ها باشد تا حق کسی ضایع نگردد… عزیزان باور کنین اگر تنها آزمون باشه یا تنها فعالیتهای علمی پژوهشی و اختیارات دست دانشگاه ها باشد تو دو تا حالت حق خیلی ها ضایع می گردد. باور کنین به دلایل زیادی بهترین گزینش به این صورت باید باشد….الا اگه دست دانشگاه ها بیافتد خیلی ها(ازجمله آنهایی که تو دانشگاه های درجه ۲، ۳ و حتی پیام نور و آزاد خوانده اند) دیگه دکترا نمی تونند پذیرش بشوند و اگر تنها ملاک آزمون باشد حق کسانی که فعالیت های علمی و پژوهشی خوب انجام داده اند ضایع می گردد. و لازم به ذکر است که حتی بر فعالیتهای علمی پژوهشی هم باید نظارت بگردد که واقعا خود دانشجو خودش نوشته باشد نه اینکه از این ور اونور برای خودش cv جمع کنه…
عزیزان تاکید کنین هر دو معیار در نظر گرفته شود منتها با نظارت بر نوع آزمون و نوع و کیفیت مصاحبه …

ریحانه
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  erfan

با نظر شما کاملا موافقم و درک نمیکنم چرا تا این حد اصرار برای واگذاری اختیار به دانشگاهها وجود داره!

محمود
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  erfan

کاملا موافقم. این بهترین دیدگاه است

یوسف
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  erfan

من هم موافقم ولی متاسفانه می خوان روندو تغییر بدن.

آیلین
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  erfan

سلام…
مرسی آقای عرفان… دقیقا همینه… چون تا بوده هیچ وقت عدالت به طور محض بین افراد برقرار نشده و این مدل غربال گری و پذیرش با توجه به حرف جنبعالی به تحقق عدالت نزدیک تره و تقریبا تمام توانایی ها سنجیده میشه…
منم امیدوارم این روند به همین صورت ادامه پیدا کنه، چون سپردن پذیرش به طور کلی (طوری که عنوان شده که آزمون جی آر ای فقط یه غربال گری هستش و بقیش دست اساتید) در واقع شرایط رو برای پذیرش سلیقه ای ناخواسته زیادتر میکنه…
فقط امیدوارم مسئولین حال ما رو هم درک کنن و متوجه باشن که تقریبا هممون بالای ۲۴ سال سن داریم و زودتر اطلاع رسانی کامل و جامعی رو ارائه بدن که تکلیف ماها با خودمون و تصمیمون برای اولویت بندی اهداف زندگیمون مشخص شه…
از طرفی طبق حرف دوستمون این مدل اطلاع رسانی و آگاهی ها باید حداقل واسه ۲-۳ سال بعد عملی بشه که داوطلبین بتونن طبق مفاد اون آیین نامه پیش برن و برنامه ریزی کنن…
همگی موفق و تندرست باشین… واسه هم دعا کنیم…

بابک
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

متاسفانه مقابله با اعمال سلیقه در دانشگاه ها کار بسیار دشواری است و با واگذاری پذیرش دانشجو به دانشگاه این مسئله مسلمااجتناب ناپذیر است همانطور که می گویند آزموده را آزمودن خطاست با اینحال فکر می کنم تعیین استاندارد های لازم برای ورود یک فرد به مقطع دکتری توسط وزارت علوم با توجه به شرایط و نیاز های کشور و دانشگاه ها همچنین ارزیابی این استاندارد ها توسط یک هیئت خبره و بی طرف این مشکلات را به حداقل برساند.

محمد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

الان هم درصد بالایی سلیقه ایه…

سوال
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

به نظر من اصلا کنکور نباشد و مثل دانشگاه های خارج ازکشور مدارک برای دانشگاه مورد نظر یا دانشگاه های مورد نظر ارسال شود و سپس از طریق مصاحبه و سوابق علمی و پژوهشی کار پذیرش صورت بگیرد در ضمن محدویت نگذراند و بگویند مثلا فلان دانشگاه فقط کسانی که ارشد دولتی دارد مدارک ارسال کنند شاید اون غیر دولتی هم سابقه پژوهشی و علمی بهتری داشته باشد
اما متاسفانه بعید میدانم این سیستم عملی شود

نظر
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ

سلام برای جذب دانشجوی دکتری به شیوه عادلانه فرآیند زیر پیشنهاد می شود: ۱. اعلام ظرفیت از سوی دانشگاههای دولتی در مهرماه (یک سال قبل از ورود دانشجو به دانشگاه) ۲. اعلام حداقل های آموزشی و پژوهشی برای هر دانشگاه به شیوه معقول (از جمله نمره زبان، مقالات علمی پژوهشی، تالیف و ترجمه کتاب و …) ۳. ثبت نام افراد واجد شرایط اولیه در دانشگاه ها ۴. بررسی مدارک داوطلبان و انتخاب افراد برتر برای دعوت به مصاحبه (دقت کنید که الزاما تمام کسانی که شرایط اولیه را دارا بوده اند نباید به مصاحبه دعوت شوند) ۵. دعوت افراد برگزیده به یک مصاحبه جامع (در ۱ یا ۲ مرحله) ۶. انتخاب افراد شایسته بر اساس نظر گروه و دانشکده. تذکر ۱: در فرآیند فوق، نظارت وزارت علوم و سازمان سنجش جهت جلوگیری از سو استفاده های احتمالی الزامی است. تذکر ۲: برای جلوگیری از ساختن رزومه جعلی توسط برخی داوطلبین (مثلا خرید کتاب و مقاله) باید اولاً: مقاله ها مرتبط با علایق پژوهشی داوطلب بوده باشد و روند فعالیت های پژوهشی آنان سیر منطقی را طی سال های گذشته طی کرده باشد، ثانیاً: دو استاد عضو هیات علمی دانشگاه اصالت کارها را تایید نمایند، ثالثاً: در روز مصاحبه با دقت تمام در خصوص اصالت کارها سوال پرسیده شود. تذکر ۳: با تعریف شرایط اولیه برای ارسال مدارک (مرحله ۲)، عملا تعداد داوطلبین بسته به سختی یا سادگی شرایط در دانشگاه های مختلف کم یا زیاد خواهد بود. بنابراین مثلا دانشگاهی که می خواهد داوطلبین کمتری ثبت نام کنند، شرایط سخت… ادامه نظر»

CS
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  نظر

با اینکه احتمالا هیچ مسئولیتی ندارید، واقعا از اینکه این همه وقت و انرژی گذاشتبد خیلی ممنونم کاش اونایی که تصمیم گیر واقعی هستند یک کم حوصله داشتن

ری را
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

مگه سن هم موثره؟؟؟

ص صنایع غذایی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ

عملا کسانی که از دانشگاه ازاد مدرک میگیرند از دور رقابت حذف میشوند

آرزو
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

من کارشناسیم دولتی بودم اما بنا به شرایطی ارشدم آزاد خوندم معدلم ۱۸/۷۸ و شاگرد دوم کلاس شدم پایان نامم رو هم۱۹ونیم شدم یک مقاله علمی پژوهشی ۲تا آی اس سی و ۲همایش ملی و ۲همایش بین المللی دارم این انصاف نیست که بگید ما عملا از دور حذف میشیم چون دیدم دوستانمو که دانشگاه دولتی خوندن و حتی ی مقاله بلد نیستن استخراج کنن

حسنی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

بهترین روش جذب دکتری کنکور است و بس چرا که اگر کسی شایسته رسیدن به چنین مقطعی باشد باید به تمامی مباحث دوران تحصیل خود مسلط باشد و از پس چند تست بر بیاید

سازه گرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ

سلام
به نظر من میشه طوری عمل کرد که هم بچه های باسواد بتونن به دانشگاههای خوب راه پیدا کنن و هم دانشگاهها صاحب دانشجوهای دارای رزومه خوب بشن
قبل از کنکور دفترچه انتخاب دانشگاه بیاد و هر کس طبق علاقش به ترتیب بدون محدودیت دانشگاههاشو انتخاب کنه
منتها هر دانشگاه شرایط حداقل پژوهشی خودشو توی دفترچه اعلام کنه مثلا یک مقاله علمی پژوهشی با ضریب تاثیر سه یا دو کتاب تالیفی
این طوری کسانی که شرایط حداقلی یه دانشگاهو ندارن دیگه اون دانشگاهو انتخاب نمی کنن
بعد از انتخاب دانشگاه کنکور فقط از درسهای تخصصی فوق لیسانس و زبان گرفته بشه و رتبه حاصله مشخص کننده نتیجه نهایی باشه
به این ترتیب به طور عادلانه کسانی که هم از نظر علمی و هم از نظر پژوهشی قویتر باشن به دانشگاههای بهتر راه پیدا می کنن
دوستان شما هم پیشنهاد های عملی خودتونو به مسؤولین مخصوصا نمایندگان شهرتون در مجلس ارایه بدین تا نظرات شما رو پیگیری کنن

دوست
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

پیشنهاد جالبیه. اگه درست انجام بشه حتی کنکور هم نمی خواد. مدرک زبان و یک مصاحبه دقیق کافیه. این نظر رو پخته کنید و برای وزارت علوم بفرستین. بالاخره نظر افراد ذینفع(داوطلبان) هم باید لحاظ بشه دیگه.

منتظر
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

هر کاری میکنید فقط زودتر تکلیف این همه آدم را روشن کنید. آخه روزمرگی هم حدی داره. هر سال یک طرح جدید ارائه می کنند و انتظار دارند این همه آدم با آنها هماهنگ شوند.

سعید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ

دوستان عزیز این روشی هست که توی برخی از دانشگاه های دنیا داره اجرا می شه… البته اونا فقط یک gre دارن که توش دروس تخصصی نیست…
رتبه و این جور حرفا درست نیست واقعا…

مهندسی شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ

تازه داره میشه مثل کل دنیا روند پذیرش تو ایران :)

آیلین
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

سلام…با عرض ادب…
مثل کل دنیا شدنش وقتی جای خوشحالی داره که از روز ابتدای وارد مدرسه شدنمون هم مثل کل دنیا باشه، نه اینکه یهویی این وسط از ما واسه چگونگی حل و رفع مشکلات احتمالی و سر راه استفاده بشه و بدرد سالیان بعد بخوره… هممون حق داریم… چه ما، چه قبلیا، چه بعدیا منتها با روند آموزشی هر کدوم از این سه دسته باید مطابقت داشته باشه…
موفق باشین…

مجید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۳ ب٫ظ

دوستان از این گفته ها نتیجه میگیریم که مثلا کسی که نمره ۱۰۰ آورده و کسی که نمره ۵۰ آورده هر دو نفر میتونند رزومه شون را تحویل دانشگاه مثلا تهران بدند دیگه فرقی بین این دو نفر نیست .این یعنی …………………واقعا سلیقه ای

عامری
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

خیر. کف نمره اعلام می کنند. مثلا می گویند کسانی بفرستند که حداقل نمره مثلا ۸۰ از صد را گرفته اند

مجید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ

یه نفر به داد ما برسه این که اصلا انصاف نیست رتبه تاثیر نداره – اصلا طرحی که به مجلس نرفته اینا چطوری تصمیم گرفتند- به قول رئیس دانشگاه شریف سلیقه ای میشه – دوستان اعتراض کنید به خدا این خوب نیس

جغرافیای سیاسی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

من اعتراض کردم واقعا عجب هرچی به ما مرسه قوانین سختتر میشه گناه ما چیه….

عمران-سازه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

خب دانشگاه ها از اولم همینو میخواستن که سلیقه ای بشه و هر دانشگاهی بدون دخالت سنجش و به سلیقه خودش دانشجوشو انتخاب کنه

mehdiiii
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

شما کجاها دعوت شدین مصاحبه امسال؟