برگزاری نود و هفتمین دوره آزمون تولیمو در روز پنج شنبه 24 اردیبهشت ماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تاریخ‌ و نحوه‌ پرینت کارت‌ نود و هفتمین دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور اطلاعیه ای مبنی بر نوع سوالات و شیوه پاسخ دهی و تاریخ‌ و نحوه‌ پرینت کارت‌ نود وهفتمین  دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo:E-A2015) منتشر کرد .

فرایند برگزاری آزمون در ساعت 8 صبح روز پنج شنبه مورخ 24\2\94 اغاز می شود و درهای ورود به جلسه آزمون ، نیم ساعت قبل از شروع فرآیند برگزاری آزمون بسته خواهد شد؛ لذا داوطلبان گرامی باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه  امتحانی ذیربط حضور داشته باشند.آدرس و نام حوزه امتحانی روی کارت ورود به جلسه داوطلبان درج گردیده است.

بر اساس این گزارش : کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته می بایست به نکات ذیل توجه نمایند :

الف- پاسخنامه و نکات مهمی درباره آن:

در جلسه امتحان آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo) به هر داوطلب یک پاسخنامه داده میشود. در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانودگی و نام داوطلب درج شده است. نمونه قسمتی از پاسخنامه در این صفحه چاپ شده است که باید پس از ملاحظه آن به نکات زیر توجه کرد.

1-در مستطیل بالای پاسخنامه نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محلهای مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محلها خودداری شود، در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف معرفی  و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

2-داوطلب به محض دریافت پاسخنامه لازم است نام خانوادگی و نام خود را با نام خانوادگی و نام مندرج در پاسخنامه و شماره آن را با شماره صندلی و شماره مندرج در کارت ورودی خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، بی درنگ مورد را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود. سپس مشخصات خود را در ذیل پاسخنامه درج و محل مربوط را امضاء نمایند. لازم به توضیح است عدم تکمیل جدول ذیل پاسخنامه به منزله عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون تلقی خواهد شد.

ب – طرز پاسخ دادن به سوالات :

1-داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر می گیرد به وسیله مداد سیاه نرم پر رنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و …) پر کند. برای اطلاع از نحوه پرکردن محل مخصوص هر جواب به نمونه پاسخنامه ذیل که در آن به سوالات شماره های 1، 2، 3 و 4 به ترتیب پاسخهای فرضی A , C, B, D داده شده است توجه شود.

2-از آنجاییکه پاسخنامه بوسیله ماشین علامت خوان تصحیح می شود از کثیف کردن، تا کردن و یا گذاشتن هر گونه علامت و اثری بر روی آن جدا خودداری شود.

3-جوابها باید در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص آنها بوسیله مداد سیاه نرم پررنگ مشخص شود. پر کردن محل پاسخها باید پررنگ و یکنواخت باشد. پاسخهایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه (مثلا بجای پر کردن محل مخصوص علامت (×) گذاشته و یا بطور یکنواخت پررنگ شود) و یا در دفترچه آزمون علامتگذاری یا نوشته شود، قابل تصحیح و نمره گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ وجه به حساب نمی آید.

4-در این آزمون برای هر پاسخ صحیح 1 امتیاز (یک نمره مثبت) منظور می شود و به پاسخهای غلط و سوالهای بدون جواب نمره یا امتیازی تعلق نیمی گیرد. به عبارت دیگر برای هر پاسخ غلط نمره منفی منظور نمی شود و به سوالهای بدون جواب نیز امتیازی داده نخواهد شد. ضمنا اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود. همه پاسخها، غلط محسوب می شود و به آن سوال نمره یا امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

تذکر خیلی مهم: داوطلبان گرامی، لازم است مستطیلهای مربوط به گزینه انتخابی خود را در پاسخنامه با مداد سیاه نرم پررنگ بطور کامل سایه کنند. بدیهی است در صورتی که قسمتی از مستطیل مورد نظر  بطور کامل سیاه (مشکی) نشده باشد، در این مورد مسوولیت به عهده داوطلب خواهد بود. نحوه علامتگذاری به صورت صحیح در نمونه بالا مشخص شده است.

ج- تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آنها

در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo) دو دفترچه سوال (یک دفترچه تشریحی و یک دفترچه تستی) داده خواهد شد که داوطلبان باید به سوال تشریحی مندرج در دفترچه شماره یک در همان دفترچه و به سوالات تستی مندرج در دفترچه شماره دو در پاسخنامه پاسخ دهند. همچنین در پایان جلسه امتحان نیز به هر داوطلب یک فرم نظرخواهی داده خواهد شد که لازم است داوطلب نسبت به پاسخگویی به سوالات فرم نظرخواهی در پاسخنامه و در محل مشخص شده اقدام نماید. تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به سوالات هر دفترچه و فرم نظرخواهی به شرح ذیل است.

1-دفترچه شماره 1: این دفترچه آزمون حاوی یک سوال تشریحی نوشتاری (writing) می باشد که داوطلبان باید قبل از شروع پاسخگویی نسبت به درج نام و نام خانوادگی خود و روی دفترچه اقدام و سپس در مدت 30 دقیقه در همان دفترچه به سوالات مربوط پاسخ دهند.

2- دفترچه شماره 2: این دفترچه حاوی 160 سوال تستی شامل ساختار و نوشتار زبانی (structure and written Expression) خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) و در مطلب شفاهی – شنیداری Listning ) comprehension)  می باشد و داوطلبان باید به سوالات بخش ساختار و نوشتاری و خواندن و درک مطلب در مدت 105 دقیقه و به سوالات بخش شنیداری در مدت 35 دقیقه جمعا در مدت 140 دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند. در جلسه آزمون سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش خواهد شد و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) درج گردیده، اقدام و با توجه به شماره سوال مربوط در پاسخنامه علامتگذاری نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند متن سوالات شنیداری (درک مطلب شفاهی) فقط یک بار از بلندگو پخش می شود و قابل تکرار نیست و لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صورت منتشره به کار ببندند تا ضرری متوجه آنان نشود.

3- فرم نظرخواهی: در پایان جلسه آزمون به هر داوطلب یک فرم نظرخواهی حاوی 10 سوال داده خواهد شد که داوطلبان باید در مدت 10 دقیقه به سوالات آن در پاسخنامه و در محل مشخص شده پاسخ دهند.

د- برنامه زمانی، تاریخ و محل اجرای آزمون:

 فرایند برگزاری آزمون در ساعت 8 صبح روز پنج شنبه مورخ 22\2\94 اغاز می شود و درهای ورود به جلسه آزمون ، نیم ساعت قبل از شروع فرآیند برگزاری آزمون بسته خواهد شد؛ لذا داوطلبان گرامی باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه  امتحانی ذیربط حضور داشته باشند.آدرس و نام حوزه امتحانی روی کارت ورود به جلسه داوطلبان درج گردیده است.

هـ – تذکرات خیلی مهم:

1-داوطلبان علاوه بر کارت شرکت در آزمون باید کارت ملی و یا گذرنامه، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق به همراه داشته باشند.

2-از آوردن وسایل اضافی (به جز وسایل مندرج در بند 1) مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، تلفن همراه، پیچر، ضبط صوت و … به جلسه آزمون جدا خودداری شود. بدیهی است در غیر اینصورت داوطلب به عنوان متقلب  متخلف تلقی و برابر آیین نامه تقلب و تخلف با وی رفتار خواهد شد.

3-کلیه داوطلبان باید در حفظ و نگهداری کارت شرکت در آزمون خود بکوشند و برای شرکت در جلسه آزمون آنرا به همراه بیاورند.

4- از ورود به جلسه داوطلبانی که کارت شرکت در آزمون خود را همراه نداشته باشند جدا ممانعت به عمل خواهد آمد.

5- هر داوطلب باید در حفظ و نگهداری دفترچه های آزمون در مدت زمان پاسخگویی به سوالات هر دفترچه، دقت کافی به عمل آورد و از جدا نمودن برخی از صفحات از دفترچه یا برداشتن یادداشت از روی آن اکیدا خودداری نماید در غیر اینصورت برابر مقررات مربوط به قانون تخلف و تقلب در آزمونهای سراسری به مدت 1 تا 10 سال از شرکت در آزمونهای زبان انگلیس پیشرفته (Tolimo) و سایر آزمونهای مشابه محروم خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام از آزمون مرحله ۹۷ متشکریم و به شما خسته نباشید می گویم .خواستم بدونم نتایج آزمون را چگونه می شود به دانشگاهها ارائه دهیم؟با تشکر

زینب
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سلام، میخواستم بپرسم که یه آزمون زبان مناسب که بشه به عنوان روزمه توی مصاحبه ی دکترا ارائه داد چی هست؟
این آزمون تولیمو چند ماه یک بار برگزار میشه؟

آزمون تولیمو
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ

عالی بود شاید بهترین آزمون تولیمو یی بود که میشد ازش نمره گرفت از همه همکاراتون تو سایت پی اچ دی تست بابت اطلاعات مفیدتون در مورد تولیمو و چیدمان سوالاش ممنون

نسیم
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ

دوستان قسمت رایتینگ محدودیت تعداد کلمه داره؟
حداقل چند کلمه یاباید باشه؟

فرزانه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

سلام
نسیم جان
نه!محدودیت کلمه نداره،ی ۳۰ دقیقه وقت دارید،بعد ی دفتر چه ۲(که به نام دفترچه رایتینگ) شما با ۲ صفحه مواجه میشی که می شه ۴ صفحه منظورم هست ،صفحه اول مربوط به توضیحاتی که در مورد رایتینگ هست به انگلیسی نوشته بعد آخر نوشته مربوط به موضوعی که شما باید بنویسید(موضوعات عمومی بیشتر..)مثل آیا غذاهای فست خوب هست! مضرات و مزیت استفاده از این غذاها رو بگید، یا ،پدر و ومادر چه نقش و تاثیری در تربیت فزرندان شون دارند..یا… اهمیت وسیله ارتباطی
بعد شما ۳ صفحه در اختیار دارید که خالی وتا جایی که می تونید بنویسید چه چند خط،چه ی پاراگراف، و…چه ۲صفحه و…اجباری نیست و این بخش ۶ امتیاز داره…
موفق باشید

نسیم
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

ممنون فرزانه جان از راهنماییتون
بنظرم خیلی رایتینگشو بد نمره میدن.دوسال پیش از ۶ بهم ۳ دادن
درصورتیگه رایتینگای ایلتسو کمتر از ۶ونیم نمیگرفتم و خیلی راضی بودم
گفتم شاید توی تولیمو چیزدیگه مد نظرشون هست