برگزاری آزمون تخصصی دکتری توسط دانشگاه‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم گفت : پس از برگزاری آزمون عمومی دکتری و معرفی دانشجویان، آزمون تخصصی توسط دانشگاه ها برگزار می شود و پذیرش نهایی نیز بر عهده دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروانی اعزامی به رقابت‌های بیست و هشتمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، در خصوص حذف آیین‌نامه دکترای تخصصی گفت: آیین‌نامه حذف کنکور دکترا ابلاغ شده است یعنی آزمون عمومی آن برگزار می‌شود. دانشجویان به دانشگاه معرفی می‌شوند و هر دانشگاه آزمون تخصصی برگزار کرده و پذیرش می‌کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

158 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راضیه
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

با سلام
دوستانی که رشته پزشکی می باشند ممکن است بنده را در زمینه تحصیل در رشته پزشکی مشاوره و راهنمایی نمایند.
با تشکر فراوان

بیتا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

با سلام من ارشد کتابداری و اطلاع رسانی میخواهم دکتر مدیریت شرکت کنم میشه لطف کنید مرا راهنمایی کنید با تشکر

بیتا
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

میشه لطف کنید مشاوره دهید

بهداشت
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ

سلام منکه میشینم برای بهداشت میخونم واقعا وزارت بهداشت ایول داره یک قانون داره هیچوقتم تغییرش نمیده بنظرم علوم هم بایستی اینجوری میشد اول زبان بعد وقتی زبان قبول شدی امتحان تخصصی خیلی مشکل و بعدازقبولی با۳۰ به ۷۰ که سی درصد مصاحبه اس دکتری رو انشاا میخونی

دکترای 94
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهداشت

موافقم

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهداشت

میشه بپرسم رشته های وزارت بهداشت رو باید از کجا فهمید؟ منابعش چیه؟

منوچهر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سلام.
در این سیستم، اگر کسی رشته زبان بود و بدون دانستن مطالب تخصصی چون زبان انگلیسی اش خوبه در مرحله اول قبول میشه، اما شاید در مرحله دوم که دانشگاه امتحان میگیره، نتواند ورود پیدا کنه، اما مانع ورود افراد دیگر در مرحله اول میشود.
در ضمن، اصلا میگفتند هر کسی آیلتس و تافل داره بیاد دانشگاه امتحان تخصصی بده دیگه!!!!!!
به هر حال درستش اینه که امتحان عمومی و تخصصی مجدد با هم باشه، اما نگذارند کسانی که زبان پایین تر از حد معیینی جواب دهند، ورود پیدا کنند.

پاسخ همه دوستان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  منوچهر

با سلام
دوستان نگران نباشید
بدونید اکثرا این مشکل را دارند.
پس اگر از اکنون شروع نماییم باز هم دیر نیست.
تصمیم گرفته شده است، ما فقط باید اکنون خودمان را با این شرایط وفق دهیم. پس نگرانی فقط ما را از ادامه کار دلسرد می کند.
به امید قبولی همه دوستان با اراده و پشتکار عالی
موفق باشید.

دکتری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ

بین وکالت و دکتری کدوم در اولویت هست؟

امیدوار
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

وکالت

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

وکالت
وکالت و که بلد باشی خود به خخود دکتری هم حل میشه

سما
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

۱-این جوری که قبولی دکترای ما حداقل دو سه سال به تأخیر می افته.
و دیگر این که چرا وکالت رو بر دکتری اولویت میدید.

۲- من در این چند ماه باقیمانده بشینم خودم رو برای وکالت آماده کنم یا برای این آزمون عمومی.

نکته:
منابع آزمون وکالت بیشتر حقوق مدنی هست و کمتر جزایی میاد حالا با توجه به این که من احتمالا برای رشته حقوق جزا دکترا شرکت کنم . در این صورت اگر امسال رو برای وکالت بشینم مدنی بخونم مجبورم بعدا برای دکتری منابع جزایی رو هم بخونم.
پس چطوره که می فرمایید با وکالت، دکتری حله؟ شاید دکتری حقوق خصوصی با وکالت راحتتر باشه ولی در دکتری جزا گمان نکنم تأثیر چندانی داشته باشه
نظر شما چیه؟

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سما

آره دقیقا درست بود اگر خصوصی باشین راحته وگرنه جزا مشکلتره کارتون
البته هستند کسانی که وکیل پایه یک دادگسترین ولی ارشد هم قبول نمیشن
نسبیه ولی رشته شما طوریه که هرچی تجربه داشته باشین بهتر از پس سوالات برمیان
بستگی به هدفتون داره و گرایشی که انتخاب کردین

معما
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ

۱۳۹۰ : زبان: ۱۰۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۴۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)؛
۱۳۹۱ : زبان: ۱۰۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۶۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)؛
۱۳۹۲ : زبان: ۷۰ سوال (۱۰۵ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۴۰ سوال (۹۰ دقیقه)؛
۱۳۹۳ : زبان: ۳۰ سوال (۳۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۳۰ سوال (۶۰ دقیقه)؛
۱۳۹۴ : زبان: ۳۰ سوال (۳۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۳۰ سوال (۶۰ دقیقه)؛
۱۳۹۵ : زبان: ؟؟ سوال (؟؟ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ؟؟ سوال (؟؟ دقیقه)؛

سارا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام کسی کلاس زبان خوب سراغ داره برا زبان دکتری ٩۵؟

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

تو این دوره و زمونه کسی که انگلیسی بلد نباشه چطور می تونه درس بخونه اونم تو مقطع دکتری؟
به نظر من این آزمون اول که شامل استعداد و زبان می شه یه فیلتر خوب می تونه باشه برای ورود به رقابت دکتری. بعد از اونه که یه کم بحث برانگیز شده. البته روش خوبی انتخاب شده برای پذیرش دانشجو ولی این که در مرحله نهایی عدالت رعایت بشه یا نه اون بحثی جداست

راضیه
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ

با سلام
دوستانی که رشته پزشکی می باشند ممکن است بنده را در زمینه تحصیل در رشته پزشکی مشاوره و راهنمایی نمایند.
با تشکر فراوان

راضیه
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

با سلام
دوستان عزیز طبق تغییرات صورت گرفته آزمون عمومی شامل چه دروسی است؟ زبان، استعداد،آمار و ریاضیات؟ یا زیان و استعداد؟
زبان عمومی است. درسته ؟ یا تخصصی؟
با تشکر

پاسخ راضیه
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

درود بر راضیه.
آزمون عمومی، شامل ۲ درس خواهد بود:
۱- زبان انگلیسی عمومی
۲- استعداد تحصیلی

به جای چانه زدن، هرچه زودتر مطالعه زبان را آغاز کنید.

والسلام، نامه تمام.
موفق باشید.

راضیه
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ راضیه

با سلام
یک دنیا سپاس بابت پاسخگویی.
دورد بر شما.

سالار
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

معلوم نیست این آزمون و خطا ها کی قراره تموم بشه

زهرا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام. الان یکی از دوستانم زبان صفر درصد زده ولی رتبه ۵ کنکور شده و خیلی راخت ادامه میده. با این شرایط خیلی ها همون اول ریزش می کنند و بقیه ههم که قبول بشن خیلی سلیقه ای میشه و شاید حق خیلی ها ضایع بشه. در کل آشنا بازی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دانشجو
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

من چهر ساله دارم دکتری شرکت می کنم، سال اول که آزمایشی بود و سال دوم هم رتبه خوبی کسب نکردم؛ سال سوم قبول شد یه دانشگاه خوب که اسمش بماند! اما زمانیکه برای ثبت نام رفتم خیلی بی ادبانه گفتند شما قبول نشدید، ما اسمش شما رو به سنجش ندادیم! خود سنجش اسم شما را اعلام کرده! مگه ما زنگ زدیم و گفتیم قبول شدی که اومد! اگه گذرتون به سنجش افتاده باشه، می دونید که اینجور مواقع بهترین راه فقط سکوته! پرونده من و چند نفر دیگه رو فرستادند سنجش واحد کرج! شانسی که آوردم یه آشنا توی واحد کرج داشتیم، که محترمانه گفت برو بشین رای سال بعد بخودن! و به حساب اشنایی گفت یکی در شرایط شما رفته و به مسئولین دانشگاه مورد نظر التماس کرده و چنین و چنان و قبولش کردند اگه می تونی این کار رو بکن! من هم بیخیال شدم و نشستم برای سال بعد خوندم، اما موقع کارت گرفتند برام کارت شرکت در آزمون صادر نشد! گفتند که شما مشمول قانون محرومیت دو ساله شدید! با کلی دردسر مشکل حل شد و کارت صادر شد ولی همین نکته باعث شد تمرکزم را کلا از دست بدم و زحمت یکساله ام به هدر بره! امسال رتبه خوبی کسب کردم و از قضارفتم همون دانشگاهی که ارشد خوندم، اما قابل توجه کسایی که می گند شانس برای قبولی در دانشگاه ارشد بیشتر، وضیح ندم خیلی بهتره! استاد راهنمام که کلاً سکوت کرد و بقیه اساتید سوالاتی می پرسیدند و رفتاری داشتند که بماند!… ادامه نظر»

به دانشجو
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

با سلام
منم وقتی دانشجوی ارشد بودم شاهد یه همچین اتفاقی توی دانشگاه خوارزمی بودم و همیشه برام سوال بوداون دانشجوهایی رو که سنجش قبول کرده بود ولی دانشکده میگفت ما اسمتون رو رد نکردیم چه تصمیمی براشون گرفتن! انگار خیلی راحت قبولشون نکردن!
ان شالله همین امسال قبول میشید نگران نباشید.

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  به دانشجو

انشاءالله به حقتون می رسید.نگران نباشید

علی مکانیک
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ق٫ظ

قضیه بورس خارج از کشور چی میشه؟

حسن
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ق٫ظ

باید آزمون ۵۰-۵۰ . این نظر من وخیلیهای دیگه است . حالا می تونن سوالای آزمون خیلی سخت طرح کنن . که فقط اونایی که مفهومی خوندن قبول شن .
ملاک مقاله ملاک صحیحی نیست . اینو هر آدمی می فهمه .
مقاله دادن به استادی که انتخاب کردی بستگی داره . به آزمایشگاهی بودن یا نبودن ( مدلینگ بودن ) طرحت بستگی داره . به دید و تجربه استادت برای اینکه یه موضوع خوب بهت بده بستگی داره، به امکانات و آزمایشگاههایی که توش درس خوندی و در آخر هم تلاش خودت.
یه آدمی که مقاله isi داده ، حتماً آدمی هست که مفاهیم درسی رو بخوبی درک کرده؟ حتماً میتونه یه دانشجوی دکتری شایسته باشه؟ آیا می تونه این روند مقاله دادن رو توی دکتری هم تکرارکنه ؟
جواب این سوالا ، صد در صد بله نیست. مگه یکی که دانشگاه تهران بوده باید امتیاز برتری داشته باشه نسبت به اونی که تو شهرستان درس خونده؟

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ

استادم یکی از معاونین وزیر علوم هستند ایشون گفتن هرچی وزارت بگه همونه
دوستان زبان و استعداد بخونن

امیدوار
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

از اولش هم معلوم بود وزارت علوم نظر نهایی رو میده و سازمان سنجش فقط برگزار کننده آزمون هست. پس تکلیف تقریبا روشن هست زبان و استعداد در مرحله اول خان رستم …

mahsa
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

ای کاش رسانه ای هم میشد تا همه تکلیف خودشون رو بدونن.

محمدی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ

سلام، موسوی به نکته ی خوبی اشاره کرد برای دانشگاه آزاد هم هست؟

امیدوار
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

والا تو اطلاعیه زده هست حتی نوشته حوزه ها هم هست.البته اگه بعدا نظرشون عوض نشه که معمولا میشه!!!!!!!

موسوی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ

سلام بچه ها، راستی شرایط برگزاری ایت آزمون برای دانشگاه دولتی است یا دانشگاه آزاد؟ یکی تکلیف رو برای بقیه روشن کنه؟

نگار معتمدیان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  موسوی

فک کنم برای آزاد هم هست ..

حسابدار
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

دوستان عزیز توجه داشته باشید که شرایط محیطی هر کشور فرق میکند و این استدلال نمیتونه درست باشه که چون اکثر کشورها کنکور ندارن ما هم نباید داشته باشیم این زمانی میتونست درست باشه که از دوران کنکور برای کارشناسی یعنی بعد دیپلم برای ورودی های اون دوره تغییر ایجاد بشه و همزمان بسترسازی برای مقاطع بالاتر از همان گروه شروع بشه، کشورهای مثل ژاپن و کره جنوبی کنکور دارن و اتفاقا از کشورهای دارای دانشگاهای معتبر در سطح جهانی هم هستن، خلاصه اینکه این روند جدید فقط حرکت به سمت انحصاری کردن مقطع دکتری برای… هست و بس، پیشنهاد من اینه که به صورت اصولی اعتراض کنیم .

mahsa
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

معلومه که اعتراضها به جایی نمی رسه باید تکلیفشون رو اول باخودشون مشخص کنن. اصلا ببینیم آزمون چی چی هست؟ هر سه روز یکبار یا سنجش نظر میده یا وزیر علوم!!!

محمد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

درواقع بااین گفته وزیرآشنا بازی رونق بیشتری پیدا می کند که دانشگاهها خودشان دانشجوی دکترا پذیرش کنند

کنکور.دکتری
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلامت آزمون در دانشگاه ها رو کی پیگیری میکنه؟

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور.دکتری

هیچکس
امسال هم منصفانه این بود که حداقل نماینده سازمان سنجش در جلسات مصاحبه حضور میداشت مه متاسفانه …

محمدی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه؛ این شرایط برای همه ی دانشگاه ها است (دولتی، آزاد)؟

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

دوستم آزاد شیراز میخونن ازشون پرسیدم مثل اینکه فقط برای سراسری هست ایشون گفتن که بخشنامه ای برای دانشگاه در این خصوص ارسال نشده قراره مجدد با اساتیدشون صحبت کنن و خبر قطعیشو بپرسن
پرسیدن حتما در جریان میزارم دوستان رو

آیناز
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام
همون آزمون عمومی رو هم باید سازمان سنجش انجام بده . وقتی رئس سازمان سنجش با برگزاری آزمون فقط به صورت عمومی مخالفه پس باید وزیر علوم و بقیه عزیزان مسئول با سازمان سنجش کنار بیان . این استدلال منه . هنوز تکلیفشون با خودشون هم معلوم نیس به نظرم همون تخصصی و عمومی آرش میشه . نگران نباشید

mahsa
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  آیناز

بازم هنوز معلوم نیست البته پست وزیر علوم از رئیس سازمان سنجش بالاتره دوست عزیز!

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa

استادم معاون وزیر علوم هستن پرسیدم از ایشون
هرچی وزیر علوم بگه همونه دوستان زبان و استعداد بخونن

mahsa
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

مرسی نقطه ی عزیز. راستی استادتون کیه؟ همون که تو دانشگاه تهرانه؟

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa

نگم بهتره
فقط گفتن حرف وزارت علوم اصله هرچی بگن اجرا میشه

صفا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

خلاصه هر کسی که میره مصاحبه تازه میفهمه که عدالت رعایت نمیشه و به نظر من باید ۵۰ به ۵۰ بشه .

علی 2
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

۵۰ هم زیاده.اصلا دست دانشگاه به هیج وجه من الوجوه نباشه.من خیلی تجربه دارم تو این زمینه..

فریبا_فلسفه
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سوادی که بخاد با زبان سنجیده شه… خوب بهممون بکن برید زبان تخصصی فقط بخونید تو رشته ما که زبان کارایی جندانی نداره نمیدونم وإلا باید جیکا کرد!!!فقط خواستن ب نفع خودشون بشه که شد ترو خدا کاری کنیم خصوصا بجه های تهرانی خدایا ما دادمون رو ب کی برسونیم

علی 2
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

ما که امسال امتحان دادیم و تموم شد ولی به شما دوستای عزیز بر اساس تجربه میگم هر قسمتی از آزمون که دست دانشگاه باشد مساوی با آشنا بازی است..به نظر من باید ۱۰۰ درصد به سازمان سنجش واگذار شود..والسلام

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی 2

منم قبول دارم دیدم امسال تو مصاحبه ها چه خبر بود
خدا برای بچه های امسال به خیر بگذرونه
ما که تمام شدیم ولی واقعا برای بچه های امسال ناراحتم

آرزو
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه امسال هرجا قبول شدید به ما هم خبر بدید.ممنون

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

ممنون چشم حتما در خدمت دوستان خواهم بود

نگار معتمدیان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  .

خوب آقای نقطه با اسم نظر بذارین .. چرا آخه نقطه .. ؟
:-(

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

چی بزارم از اول با نقطه نظر میدادم خوب :-)

آرزو
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه و بقیه دوستان یه تماس با وزارت علوم بگیرید، همین الآن تا خودتون متوجه بشید.موفق باشید

نگار معتمدیان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

اسمی که دارین خوب … اسمتون که نقطه نیست :)
البته اگه تمایل دارید .. :)

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

والا من جایی هستم نمیتونم تماس بگیرم آرزو خانم بفرمایید بگین چی گفتن
دوستان رو در جریان بزارین؟

مسعود
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ

خوب حالا:

واقعاً که …..!!!

حالا منابع عمومی مشخصاً کدوم کتاب ها هستند.

چرا خُرد خُرد حرفارو به داوطلبان گن ؟؟؟؟!!!!

سینا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ق٫ظ

واقعا متاسفم که این همه آدم رو سر کار گذاشتن و هر روز یه چیز میگن.

دکتر 94
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ق٫ظ

ای بابا هر روز یه چیزی میگن… اینجوری که خیلی بد میشه چون مثلا عمران دانشگاه تهران اساتید و حیطه کاریشون با عمران خواجه نصیر فرق داره. همه که دانشگاه درجه یک درس نخوندن. اونی که فوقشو از شهرستان گرفته اصلا ممکنه تو دانشگاه خودش دروس تخصصی به کیفیتی که در دانشگاه تهران تدریس میشه ارائه نشده باشه. تکلیفش چیه؟ باید راه بیفته دانشگاها جزوه های درسی اساتید رو جمع کنه؟!!
این قضیه در مصاحبه های دکتری هم بود. دانشگاه تهران از من سوالاتی را پرسیدند که اساتید اونجا روش کار کرده بودن ولی دانشگاه های دیگه سوالاتشون کاملا متفاوت بود.
خدا رو شکر که امسال رتبه اوردم. وگرنه باید دکتری رو بیخیال میشدم.
به نظر من اونایی هم که میخان دانشگاههای درجه یک قبول بشن از الان برن دنبال جزوه های دروس تخصصی فوق لیسانس دانشگاه مورد نظرشون.

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر 94

طراح سوالات آزمون دکتری تخصصی ، عمدتا اساتید دانشگاه های تهران هستن ! کسی توی فیلد مهندسی که اکثر سوالات آزمون دکتری ، بصورت مساله و حل کردنیه ، میتونه رتبه ۴ بین ۴۰۰- ۳۰۰ نفر شرکت کننده بیاره ، حتما سوادش رو داشته که چنین رتبه ای آورده ! شما نگران نباش !

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر 94

اساتید دانشگاه های علوم و تحقیقات شهرستانها ، اکثرا اساتید پروازی دانشگاه های تهران بودن و جزواتشون هم کامل بود ! من همین الان آمادگیش رو دارم که برم تموم درسهایی که توی دوره ی فوق لیسانس بهمون یاد دادن ، به دانشجوهای فوق لیسانس به نحو احسن تدریس کنم !!!!!

دکتر 94
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

آفرین بر شما… در ضمن باید خدمتتون عرض کنم بنده رتبم ۲ شده در گرایش خودم.

امیدوارم شما هم موفق بشین در کنکور سال آینده.

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر 94

من توی مصاحبه هایی که امسال رفتم ، چند تا از مصاحبه ها ، اساتید مصاحبه کننده بهم گفتن : شما رتبه ی ۱ اینجا شدی و بعد در مورد انتخاب رشته ام و اولویت های قبلی و بعدی پرسیدن ! توی یکی از مصاحبه ها هم ، با چشمهای خودم دیدم که اسمم رو نفر اول لیست پذیرفته شده ها وارد لیست کردن ! پس دوست عزیز ، با اطمینان میگم : من قبولی دکتری ۹۴ هستم ۱۰۰% !!!!!

دکتر94
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ

اصلا نیازی به این توضیحات نبود. ولی نمیدونم شما دانشگاه ازاد رو میگین یا سراسری…چون تا اونجایی که من میدونم و همه هم فکر کنم در جریان هستند در دانشگاهای سراسری, روند مصاحبه به این صورت هست که در روز مصاحبه اساتید فقط سوالاتشون را راجع به پایان نامه مقالات یا هر چیز دیگه ای میپرسن بعد از اتمام مصاحبه که معمولا همون روز هم نیست مثلا فرداش یه جلسه ای تشکیل میشه مدارک ریز به ریز بررسی میشه و اساتید نسبت به انتخاب اسامی با هم توافق میکنند. بعد اسامی رو میفرستند سنجش. حالا من نمیدونم شما کدوم لیست رو میگید. شاید لیست حضور غیاب بوده. چون هر استادی یک لیست داره… در اخر همه با هم نظر خواهند داد نه یک نفر. به طور معمول هم اساتید هیچ وقت نتیجه رو قبل از سنجش اعلام نمیکنند.

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر 94

من هم پارسال و هم امسال با رتبه ی بسیار عالی در آزمون دکتری دانشگاه دولتی ، هم مجاز روزانه شدم و هم مجاز نوبت دوم ! سوابق آموزشی و علمی و پژوهشی بسیار عالی دارم و در تمام مصاحبه هایی که رفتم ، اساتید مصاحبه کننده گفتند : شما رتبه ی ۱ اینجا شدی ! ضمنا در یکی از مصاحبه ها هم که پتج نفر استاد مصاحبه کننده بعد از اتمام مصاحبه در حضور خودم ، کلی تعریف و تمجید کردند و اون لیست رو هم با چشمهای خودم دیدم و عنوانش هم لیست پذیرش نهایی بود ، که اولین نفر اسم و مشخصات منو وارد کرد ، من صندلی کنار اون استاد نشسته بودم و دقیق و درست دیدم ! وقتی پا شدم از جلسه بیرون بیام دوباره مجددا بهم گفتن : شما اینجا قبولید !!!!!

دکتر94
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ

خیلی عجیبه چون حداقل من و دوستانم تجربه ای مشابه شما نداشتیم. که استاد خیلی صریح روز مصاحبه بگه شما قبولید!! . مگر پردیس ها یا دانشگاه ازاد که ازش بی خبرم. با اینکه ما یکی از مصاحبه هامون دانشگاهی بود که فوق هم همونجا بودیم ولی هیچ یک از اساتید چیزی راجع به پذیرش ها نگفتند شما خیلی خوش شانس بودی که بهت نتیجه رو گفتن. در ضمن من اینجا فقط کاربر سایتم نیازی نیست که خودتون رو به من اثبات کنید. هر کسی هر چیزی که هست رتبه ۱ هر دانشگاهی که بود برای خودشه . فقط شما سعی کنید حتی در دنیای مجازی هم که شده نظرات دیگران را پذیرا باشید و به تمسخر نگیرید. پس شما هم نگران نباش !! همونطور که خودت گفتی قبولی ۱۰۰%.

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر94

دوست گرامی ، من اصلا نگران نیستم ! بلکه خیلی هم خوشحالم و خودم رو برای سال تحصیلی مقطع phd روزانه دانشگاه دولتی ، آماده می کنم !!!!!

phd_93
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر94

شاید جناب مهندس آلودگی محیط زیست درست بگن چون برای من هم چنین اتفاقی افتاد و دانشگاهی که الان دانشجوش هستم همون موقع مصاحبه اساتید مصاحبه کننده(استادی که تقریبا و یا حتی صد درصد همه کسایی که این دانشگاه را رو به خاطر حضور و سابقه علمی و اخلاقی درخشان ایشان به عنوان اولین انتخاب،انتخاب می کنند)خیلی راضی بودند همون جا آخر مصاحبه با لبخند زیاد چندین بار گفتند نگران نباشید شما اینجا قبولی.

فرزاد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۴۵ ق٫ظ

ببینید برنامه هرچی هست فقط به نفع دانشجویان خودشون هست با این وضعیت جدید یک کتاب انگلیسی نخونید حتی ده تا بخونید قبول نیستید اونم صد در صد مطمئن باشید سال پیش به وضعیت ۵۰_۵۰ اعتراض کردن و الانشم به وضعیت ۳۰_۷۰, پس حدس بزنید وقتی میخوان مصاحبه و اختیارات صددرصدی یعنی چه?!! خودتون باید تا آخرش خوب حدس بزنید دیگه، ببینید از آزمون دکتری سراسری اونم با درصد ۳۰ چقدر میترسن و دارن آزمون دکتری رو حذفش میکنن به قول مجنون ما پیچش مو بینم هم تار مو! به فکر دکتری آزاد باشید یا بشدت به این وضعیت اعتراض بکنید از طریق مجلس و رسانه ها، امیدتونو از دست ندید بچه ها

یوسف
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

بله آزاد منطفی تره. من دو سال پیاپی به مصاحبه دعوت می شم. خیلی آشنا بازی می شه. سخته بذارن کسی بجز افراد خودشون پذیرفته بشه. من بعد از این دو مصاحبه و با وجود رتبه خوب به این نتیجه رسیدم که برم سمت دانشگاه آزاد.

حسن
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

آدم انرژی بزاره ازاد تهران قبول شه بهتره اینه کهبخواد خودشو درگیر کنه .درسته هزینه داره اما وقتی حساب کتاب کنی برا من که شهرستان زندگی می کنم برم یه شهر غریب به طور مستقیم و غیر مستقیم بعد چهار سال یا پنج سال که درست طول می کشه همون هزینه را کردی .اما اگه تهران باشی با توجه به حضور دفتر اصلی شرکتا تو تهران میتونی یه کار نیمه وقت هم پیدا کنی

صداقتی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

سلام یوسف جان، یعنی این قانون برای دانشگاه آزاد نیست؟

عبدالخانی نژاد (الودگی های محیط زیست)
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

فکر نکنم اگر همه با هم متحد بشیم شاید بشه کاری کرد…..
یه دست صدا نداره……
با این کار فقط دانشجوهای خودشون میان بالا و قبول میشن…..
در صورتی که نباید چنین بشه باید همه از برابری یکسان برخوردار باشند تا حق کسی ضایع نشه….

fatemeh
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

سلام دوست عزیز
من هم در رشته آلودگی محیط زیست آزمون دارم. خواستم اگه امکانش هست از تجربیات هم استفاده کنیم . ممنون

استعداد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ق٫ظ

به علی و بقیه دوستان در شکل قبلی کنکور که شامل دو دفترچه تخصصی و عمومی بود سوالات استعداد اصلا نمیتونه ملاکی برای تشخیص صلاحیت افراد باشه چون ۱- جواب دادن به سوالات استعداد بیشتر ازاینکه هوش و ذکاوت و آمادگی بخاد تابع فاکتورای دیگه مانند عدم خستگی نداشتن استرس خواب کافی آرامش فکری و غیره ست که اینا ملاکای خوبی نمیتونن باشن برای انتخاب دکتر آینده! ۲- معمولا دانشجوهایی که بیشتر سعی کردن متاسفانه بیشتر استرس دارن و شب قبل کنکور کمتر میخابن و بیشتر خستن و طبیعیه کسی که سرسری امتحان شرکت میکنه و با فراغ بال بیشتر به این سوالات جواب میده نتیجه بهتری خواهد گرفت پس نتیجه حاصل از استعداد اثر معکوس خواهد داشت! ۳-بطور کلی متوسط استعداد دکترا دوروبر ۱۶-۱۷ درصده آیا واقعا این امیدوار کنندست قطعا نه و اگه ملاک و این قرار بدیم که میشه فاجعه ۴-دوست عزیز اینکه یه چیزی تو همه دنیا رایجه دلیل درستی و مناسب بودن و ایده آل بودن اون نیست مطمئن باشید شکل اجرای اون در خارج بسیار متفاوته(منظورم نسبت به کنکورای سه سال گذشته ست) ۵-دوستان عزیز متنهای اول استعداد(متن ها و درک مطلب) متاسفانه ترجمه متن های زبان خارجیه تصور کنید چطور میشه یه متنی رو ترجمه کرد و شخص خواننده(ثالث) دقیقا همون برداشتیو داشته باشه که مد نظر نویسنده اصلی(و نه مترجم) متن هست اگه اصل متن فارسی بود شاید ولی وقتی ترجمه ای باشه واقعا سخت میشه ۶_برای سوالات قسمت دوم استعداد(سؤالات ریاضی و دارای راه حل) معمولا جوابا بسیار راحتن ولی نیازمند… ادامه نظر»

استعداد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  استعداد

دوستان عزیز اشتباهات تایپی رو بزارید به حساب:
۱- بنده از گوشی لمسی برای نوشتن کامنتم استفاده کردم
۲- الان دیر وقته(راستش من شیفت شب مسوول کنترل کیفیم و مجبور و محکومم به شب زنده داری)

علی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  استعداد

کسی نگفت استعداد تحصیلی ملاک مناسبیه. ولی داشتن استعداد تحصیلی بالا یکی از ویژگی های دانشجوی دکتری باید باشه. من حتی یک صفحه هم برای استعداد تحصیلی درس نخوندم و ۴۷ درصد زدم. منظورم اینه که استعداد تحصیلی چیزی نیست که ادم بخواد بخونه. شاید خوندن تاثیر بذاره ولی به نظرم ضروری نیست. استعداد تحصیلی درواقع یه فیلتر برای ریزش یک سری از داوطلبانه. در ضمن ازمون تستی هم هرگز نمیتونه ملاک خوبی باشه. این که همه جای دنیا ملاکه اتفاقا یه نشانه است که چرا اینجا نیست؟ استعداد یکی از فاکتورهاست ولی تنها فاکتور نیست و بقیه فاکتورها توسط دانشگاه بررسی میشه که این بخش رو امیدوارم عادلانه انجام بدن. به خدا کسانی رو میشناسم که در ضعیف ترین دانشگاه های کشور درس خوندن ولی الان دکتری دانشگاه تهران میخونن. من قویا معتقدم اگر کسی خوب باشه حتما قبول میشه

صداقتی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام، چون که جنابعالی ۴۷ درصد زدی ملاک خوبیه؟ …………….

علی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  صداقتی

نه چون همه جای دنیا ملاک خوبیه. ملاک خوب به معنی تنها ملاک نیست. من کلا با آزمون تستی برای پذیرش مخالفم. همین. مصاحبه عادلانه بهترین روشه

نسترن
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ق٫ظ

بحث سر مقاله نوشتن زیاده…من نظرات رو خوندم… مقاله به کیفیت بستگی داره نه کمیت!! من خودم یکی از دانشگا های تهران درس می خونم..خیلی از استادا به کیفیت مقاله نگاه می کنن.بعضیا میگن ما مقاله داشتیم و … ولی قبولمون نکردن…عزیزان من خودم تو حیطه خودم مقالات دوستانمو خوندم..یکی ۶ تا مقاله داره اما فقط یه روش رو توی مسائل مختلف پیاده کرده..همشونم آی اس آی هستن…باور کنید می تونه ۶۰ تا دیگه هم بنویسه…اما یه نفر فقط یه مقاله داشته و یک مسئله رو ابداع کرده….نفر دومیه کارش خیلی بهتره.. از طرفی بنده هم با آزمون مخالفم!!!!!!اصلا یه پژوهشگر وقت نمیکنه برای کنکور درس بخونه…..من خودم الان اعصاب ندارم..چرا باید بشینم یه سری درسایی بخونم که اصلا تو حوزه پژوهش من نیس و وقتمو می گیره…یک پژوهشگر بنا به نیازش از دروسش کمک می گیره..لازم نیست که بره بقیرو کامل بخونه و وقتشو تلف کنه..در ضمن وقتی وارد شاخه ای میشی باید مقالات و کتبی رو بخونه که فراتر از درسشه…من خودم انقدر مقاله و کتاب خوندم که اصلا ربطی به درسام نداشته…چون بین رشته ای بوده… بطور مثال من که رشتم ریاضیه و دارم روی رفتار تابعی درآنالیزعددی کار میکنم چرا باید تحقیق در عملیات بخونم!!اصلا هیچ ربطی هم بهم ندارن!! جبر خطی هم خیلی نیازم نیس…اما باید آنالیز تابعی رو کامل بخونم در صورتیکه مربوط به گرایشم نیست…خوب چه چیزی وجود داره تا این همه تلاش من و امثال بنده رو محک بزنه….!!! در ضمن این نظر خیلی از اساتید سرشناسه که مقاله اصلا معیار۱۰۰ درصدی… ادامه نظر»

نسترن
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

به نظرم هیچ کودوم از این بند و تبصره هایی که کم و زیاد می کنن درست نیست…باید یه فکر اساسی کنن تا حق کسی ضایع نشه و اعمال سلیقه هم نباشه.

صفا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ

خدایا چرا این کار ها رو میکنن – چرا تکلیف را روشن نمیکنند. مگه سخت مشخص کردن دروس امتحانی.

مصاحبه
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ

ببینید سراسر دنیا از اول باهاشون زبان دوم کار میکردن.سنجش بایستی از ۲سال قبل بماامادگی چنین ازمونی رو میداد نه الان که وقت زیادی نداریم.چطور زبانمونو قوی کنیم.دوم اینکه استعداد برای رشته های فنی و ریاضی و فیزیک خوب جواب میده ولی برای رشته ما که زیست هستیم واقعا برامون سخته چون سوالات اخر همش مربوط به ریاضی هستن واین انصاف نیست.
باید سیستم برگرده به سال ۹۰ و بصورت ۵۰ ۵۰ باشه چون عدالتش بیشتره

م-روانشناسی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ

دوستان ایین نامه دکترا برگشته به قبل از سال ۹۰، ما هر چند سالی قانون جدید می گذارند بعد باز همون اش و همون کاسه، اون موقع هم شما باید حد نصاب زبان می داشتی و بعد دذ. ازمونی که هر دانشگاه به صورت جداگانه و تشریحی و با رفرنسهای مختلف بر گزار می کرد شرکت می کردی تازه موارد امتحانی نیز مختلف بود، الان شما یک بار ازمون می دادی اما شانست را در مصاحبه در ۵ جا امتحان می کردی اما با این قانون جدید فکر می کنید همزمان در چند دانشگاه می توانید در امتحان تخصصی شرکت کنید؟!

نگار معتمدیان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ

دوستان سلام این که حرف جدیدی نیست .. والا تو دو ماه اخیر هر بار که از وزیر علوم یا معاونین وزارت پرسیدن گفتن عمومی اما سازمان سنجش باز می گه تخصصی و استعداد و زبان ..
دوستان هیچی معلوم نیست ..
ولی من خوشبینم به اینکه امید به خدا حرف سازمان سنجش شه چون نظرات سازمان سنجش بیشتر به نفعمونه .. :)

تینا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

سلام من هر جا تونستم درخواست بررسی این طرح را دادم. ظاهرا اعتراضامون به جایی نرسید دوستان. البته من هنوز ناامید نشدم و بازم به اعتراض ادامه میدم. محل کارم تا وزارت علوم فقط ۱۰ دقیقه است٬ شاید رفتم حضورا صحبت کنم. هرچند امیدم به تغییر این وضعیت خیلی کمه. من اصلا تو زبان و استعداد مشکلی ندارم چون تو هر دو کاملا قوی هستم.از رانتی که برای پذیرش دانشجویان ارشد هر جا با این شیوه ایجاد میشه میترسم. مشکلم اینه که ارشدم تهران نبوده. امسال تو مصاحبه ها دیدم که برای بعضی دانشگاهها اسم دانشگاه ارشد خیلی خیلی مهمه٬ برای برخی خیلی مهمه و برای برخی مهمه.برای ماها که ارشد شهرستان بودیم بهتره رو دسته سوم سرمایه گذاری کنیم بچه ها. برخی از دانشگاهها رو دیدم که قبل از مصاحبه انتخابهاشون را کرده بودند و مصاحبه ها فقط برای این بود که آمار بدن به سنجش که مثلا از ۲۰ نفر مصاحبه کرده اند. به عنوان مثال من یه مقاله کنفرانسی داشتم که در یکی از بهترین کنفرانسهای دنیا در زمینه تخصصی ام چاپ شده بود و در یک مصاحبه بهم گفتند چرا در کنفرانس X چاپ نکردی کارتو و این مایه حیرت من شد زیرا کنفرانس X بهترین کنفرانسه تو زمینه کاری من (بسیار سطح بالا) است و تا به حال هیچ ایرانی نتونسته اونجا مقاله چاپ کنه حتی خود اون اساتید با اون همه سابقه! انتظار داشتند که یه تز ارشد در اون بهترین کنفرانس چاپ شه و نه مثلا در دومین کنفرانس معتبر. اونا به این… ادامه نظر»

فاضل
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

تو رو خدا برید وزارت علوم و تکلیف همه رو روشن کنید . حداقل اگه تغییری هست تغییرات را مشخص کنند.

امین جان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

سلام تینا خانم ازتون خواهش میکنم جزییات آزمون رو بپرسید

شیرین
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

تینا خانم لطفا بپرسیدکه برای مرحله دوم که مصاحبست.چجوری میشه کارمون؟ ازمون تخصصی هردانشگاه شفاهیه یا کتبی؟

صداقتی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

سلام تینا خانم، بی زحمت بپرسید که این تغییرات برای دانشگاه آزاد هم هست یا نه؟

saeed
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام چی شد بالاخره چند روز پیش که گفتن تخصصی و پایه هم هستن. چیکار کنیم پس یکی یجوری بگه که منم بفهمم چه خبره خب

سعید
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

مطمئنا وزارت علوم و سازمان سنجش نمی تونن اختلاف داشته باشن… چون اصل وزارت علومه… سنجش فقط آزمون برگزار می کنه…
من فک می کنم آزمون عمومی که وزارت علوم می گه همون آزمونیه که سنجش می گه… یعنی با دروس تخصصی و پایه…
بعد باز هر دانشگاهی خواست آزمون تخصصی رو می گیره…
شاید منظور از این عمومی، عمومی برای تمام گرایش های یک رشته باشه (حرف سنجش) نه عمومی برای کل داوطلبای انسانی یا فنی و مهندسی و علوم پایه…

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

شما رشتتون چیه؟

آیدا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

اگه منظورتون منم که رشته ام مدیریت مالی هستش!

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

بسیار عالی
انشالله که موفق باشین

آیدا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

من دلم خیلی روشنه.پایان نامه ام که تموم بشه، بکوب شروع میکنم به خوندن.شما هم موفق باشید آقای نقطه

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

متشکر انشالله سال آینده با خبر خوش اینجا ببینمتون
موفق باشین

آیدا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

ممنونم.☺

1
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ

خیلی بده. واقعا بده

آیدا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ

میزارن خودمونو نشون بدیم.آقای نقطه اینقدر بدبین نباشید.شرایط واسه همه تو مرحله اول یکسان. .☺☺☺

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

منظورم مرحله دوم بود
موفق باشین انشالله :-)

بدبین یا خوشبین فرق نمیکنه
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

خانوم آیدا الان که آزمون میگیرن و مصاحبه دعوت میشیم کلی با دانشجویان غیر اون دانشگاه درست برخورد نمیشه و اولویت با دانشجویای خودشونه یعنی فقط کسایی رو که میخوان خودشون باز فک کنید بعدا که به دانشگاه واگذار کنن چی میشه. کلی خوندیم رتبه خوب آوردیم قبولیمون در حاله ابهامه فک کن سال بعد چی میشه

آیدا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

هرچی قسمتت باشه همون میشه.اگه خدا برات بخواد حتما میتونید

TEFL
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب٫ظ

خیلی انگیزه داشتم امسال بخونم، ولی الان با این وضعیت امتحان هیچ انگیزه ای ندارم. پارسال دو سه سوال بیشتر جواب داده بودم روزانه قبول میشدم، ولی حیف شد.

پریسا . ب
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ

تخصصی با دانشگااااه :||||||||

اویزون
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ

اونوقت تکلیف یه بدبختی مثله من با ۶۲% تخصصی و ۸%- (بله درست مشاهده کردید منفی هشت درصد) استعداد!!! اگه امسال قبول نشم از همین الان مشخصه

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  اویزون

واقعا استعداد و منفی زدین :-) حتما اشتباه جوابا رو وارد پاسخنامه کردین

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  اویزون

خب این نشانه خوبی نیست. سوالات استعداد همه تحلیلی هستند و یک دانشجوی دکتری باید قدرت تحلیل بالایی داشته باشه. من که نمی فهمم چرا برخی دوستان مخالف استعداد تحصیلی هستند. این آزمون همه جای دنیا یکی از معیار های اصلی پذیرش دانشجوی دکتری است. دروس تخصصی هم مهمه ولی باز هم به نظر من سوال تستی راهش نیست. اگر مصاحبه عادلانه انجام بشه به نظرم بهترین ملاک سنجش سواد یک شخصه.

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگر عادلانه باشه که عالیه

اویزون
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  اویزون

آره منفی زدم راستش جز سوال اول بقیه جوابارو پس و پیش زدم و وقتی اول چک کردم احساس میکردم استعدادو ۱۴% میزنم ولی وقتی جواب اومد به خودم شک کردم

علی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  اویزون

خوب پس این اشتباه سهوی بوده. ان شاالله امسال که قبولید ولی خدای نکرده اگه نشدید ایشاللا سال بعد حتما قبول میشید

مدیریت ورزشی 1
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ

واقعا عجیبه
هر کسی یه حرفی میزنه
جای هزاران تاسفه

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

به نظر من که خیلی خوبه. باید بشینیم رو رزومه کار کنیم از الان. من که خوشحالم.

sara
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ

اساتید که برگه های امتحانی رو نگاه هم نمیکنن. فکر نکنم وقت بزارن برگه داوطلبان دکترا رو تصحیح کنن.
چه کسی میتونه اطمینان بده که سوالات تخصصی که در دانشگاه امتحان گرفته میشه لو نرفته؟
بعد منابع هر دانشگاهی رو از کجا میشه فهمید؟
یه بار باید هزینه شرکت در آزمون بدیم. حتما دانشگاه هم هزینه امتحان میگیره.

احسان
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  sara

فکر نمیکنم سوالات دانشگاه ها کتبی باشه
احتمال زیاد تستی باشه وگرنه کی میتونه این همه ورق صحیح کنه؟

1
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

هرسال کتبی بوده.

دکتر
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  sara

اصلا فک نکنم امتحان بگیرن….احتمالا مستقیم مصاحبست…چون دست خود دانشگاهاست دلشون بخواد میگیرن بخواد نمیگیرن…من از رییس بخشمون پرسیدم

ریاضی محض
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  sara

موافقم ،کاملا درسته

امین
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ

این قدم رو به جلو را به تمام پژوهشگران واقعی کشور تبریک می گویم

قطعا آزمون عمومی به صورت حدنصابی خواهد بود و سیستم رتبه بندی با تمرکز بر نمره زبان برچیده می شود

پیش به سوی موفقیت

محمد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امین

داداش اگر این قدر مطمئنی از خودت چهارتا سوال تستی جواب دادن که برای تو کاری نداره

برق
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  امین

ما هم به شما تبریک میگیم

sara
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

در ازمون حاضر ضریب دروس تخصصی ۴ بود زبان ۱.بنابراین هرکس به دروس تخصصی مسلط بود براحتی جبران میکرد زبان رو.

آیدا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام.من هنوز امیدوارم و باور دارم خواستن توانستن است! حالا باید وزارت علوم رو تحت فشار بزارم نا منابع عمومی رو معرفی کنن.امیدوارم آزمون عمومی در حد GRE نباشه!نظر شما چیه؟

دکتری
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

gre نیست…ازمون زبان و استعداد تحصیلی مثل گذشته

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

خواستن توانستن هست به شرطی که بزارن شما خودتو نشون بدی :-)

بهار
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ

اینجور جزوه های اساتید دانشگاهها رو باید خوند

فرزاد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام
به هرحال بدبخت شدیم به کل و رفت و از این به بعد باید بریم دنبال کارمون و دکتری سراسری رو بذاریم کنار و اگر وضعیت مالی خوبی داشتیم به فکر دکتری آزاد باشیم

امیدوار
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دقیقا

امین جان
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ

هر دم از این باغ بری می رسد‏!‏

محمد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ

بنام خدا
برید دنبال کار بگردید باور بفرمایید دوستان.

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کاررررررررررر اگه سراغ داشتین به ما هم بگین حتما

دکتر
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان از بیکاریه که میخوایم دکتری بخونیم…والا اگه کار داشتیم که اینجا نبودیم….

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ

من با نظر ابراهیم خدایی موافقم : آخه همین امتحان زبان عمومی نمی دونیم چطوریه!!!!!! آیا مثل امساله ؟؟ رشته هایی که خودشون زبان خارجه هستن مثل روسی ، اسپانیایی ، فرانسوی و عربی ! آیا اینها باید بیایند. انگلیسی بخونند و بعنوان زبان امتحان بدهند. یا مثل امسال زبان رشته خودشون را در حد عمومی بخونن خیلی ساده داریم مطرح میکنیم اما پاسخ وأضحی دریافت نمی کنیم

دکتر۹۵
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان…همه رشته ها بالاخره دوتا درس عمومی داشتن دیگه…استعداد که برای همه بوده…حالا سر زبان بحثه…یه عده ادبیات عرب هستن نمیدونم عربی ازشون امتحان میگرفتن مثل اینکه…خوب اونا همون عربی رو دوباره امتحان میدن…یا مثلا همین فرانسه و زبان انگلیسی که میگی،،،،اینا هم به همین ترتیب…هر رشته ای دوتا درس عمومی داشته…همونارو امتحان میگیرن..

یوسف
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ

کلا اخبار این چند وقت اینجوری خلاصه میشه:
۱. معاون وزیر میگه فقط دروس عمومی (زبان+ استعداد)
۲. ایراهیم خدایی میگه: عمومی و دروس تخصصی و پایه،
معلومه به نتیجه نرسیدن و اختلاف نظر دارن، دوستان فعلا زبان بخونید

دکتر۹۵
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ

وزیر علوم با بیان اینکه آزمون عمومی برای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی برگزار می شود،گفت:گزینش در بخش تخصصی توسط دانشگاه ها صورت میگیرد.

دکتر محمد فرهادی درمورد حذف آزمون دکتری تخصصی اظهار کرد:این آیین نامه ابلاغ شده است و بر اساس آن آزمون عمومی برگزار میشود و دانشجویان برگزیده، در آزمون تخصصی که توسط دانشگاه ها برگزار می شود شرکت کرده و گزینش تخصصی توسط دانشگاه ها صورت میگیرد.

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ

رشته های مثل زبان و ادبیات عرب امسال وسالهای گذشته کنکور زبان عمومیشان بصورت عربی بوده نه انگلیسی آیا سال٩۵بهمین صورت برگزار میشه یانه امتحان عمومی به زبان انگلیسی هست

ابوالفضل
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی آقا منم ادبیات عربم. به خاطر همین ابهامات فعلا دارم خودمو باد میزنم نه عربی میخونم نه انگلیسی! شمام استراحت کن زیاد خودتو درگیر نکن!!!! ما کنکوری های امسال بدبختیم بخدا بدبختتتت

حسن
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۵ ب٫ظ

آقا من دیگه بی خیال کنکور سراسری شدم.انرژیمو میزارم برای کنکور آزاد و به جا خواندن درسای کنکور سراسری ازاد را می خوانم تا واحد علوم تحقیقات قبول شم .می دونم با رزومه و سنی که دارم واحد علوم با آغوش باز از من پذیرایی می کنند.چون واقعا حوصله استرس ندارم.۲۵ سالمه کل موهام سفید شدن از استرس .

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

این قانون واسه آزاد هم هست جان برادر

حسن
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه عزیزم مطمئن باش آزاد به همان منوال سابق است.اگه قرار بود پذیرش آزاد با سراسری یکی باشد باید سهم امتحان و مصاحبه در هردو دانشگاه با هم برابر بود و حتی درس های مورد امتحان یکی بود که حتی الان هم آزموناش فرق دارند.بعد دانشگاه آزاد از اونجا که همینطوری در معرض حاشیه است هیچ وقت برا خودش دردسر درست نمی کند.

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

خدا کنه اینطور باشه.
اما من مصاحبه قبلیشونو دیدم ک گفته بودن برای آزاد و حتی حوزوی هم این قانون میشه…

حسن
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باز هم اگر بشه مطمئن باش آزاد درصد تاثیر آزمونش را بالاتر از مصاحبه قرار می دهد

صداقتی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام، راستی این تغییرات شامل دانشگاه آزاد هم میشه؟ لطفا یکی جواب منو بده……..

دکتر۹۵
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ب٫ظ

بچه ها خیلی ساده داره میگه….دقت کنید…وزیر علوم میگه آزمون عمومی برگزار میشود و آزمون تخصصی دست دانشگاه هاست…..

یعنی شما یک آزمون زبان و استعداد میدین…..حد نصاب که آوردین میرین دانشگاه مورد نظر آزمون دروس تخصصی میدین….تموم شد….

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ

أین آزمون عمومی سالی چند بار برگزار میشه؟ چند سال معتبر است ! آیا با أین روش اعمال سلیقه بیشتر نمی شود ؟؟؟؟ چه زمانی قرار هست سازما ن سنجش بوضوح أین قانون را إز طریق رسانه ملی إعلام کند؟

سعید
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ

بچه ها حالا حالاها تو پیچیم…

دکتر۹۵
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ

آزمون دکتری سازمان سنجش به زبان و استعدا محدود شد، دانشگاه ها بعد از کنکور عمومی امتحان تخصصی می گیرند

علی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام لطفا تکلیف داوطلبان رو مشخص کنید؟ آزمون عمومی یعنی چه؟ آیا منابع تخصصی جزى إز أین امتحان عمومی هست یا نه فقط زبان انگلیسی واستعداد تحصیلی بعنوان امتحان عمومی هستند و بقیه جز اختیارات دانشگاه هست

دکتر
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

دوباره همون شد که…..آزمون عمومی یعنی زبان و استعداد……تخصصی هم میره دست دانشگاه….آخرش نفهمیدیم ابراهیم خدایی درست میگه یا معاون وزیر…..ولی وزارت خونه حرفش معتبرتره…..

حمید
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ

خب ظاهرا امتحان تخصصی پای دانشگاهاس دیگه، باید منابع معرفی شده از جانب استادهای دانشگاه موردنظرتونو تهیه کنید و بخونید!

کلا ازمون تخصصی این شکلی خیلی متنوع میشه و در هم برهم و هر دانشگاهی واسه خودش یه سری منابع داره و…

س
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

همش اخبار تکراری!!! این حرفارو ۲ ماهه دارن میگن، هر دفعه یه قسمتی رو، به خدا مخاطبای این اخبار تحصیل کرده هستن، متوجه کلیت موضوع شدن، منابع امتحانی رو مشخص کنن زودتر تکلیف رو بدونیم و شروع کنیم به خوندن!!!

.
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  س

مشخص دیگه باید استعداد و زبان خوند تخصصی هم با دانشگاههاست

س
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

دروس پایه رشته اصلی پس چیه؟

گلنوش
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

بازم گنگ و مبهم صحبت شده!!کدوم دانشگاهها ملزم به اجرا هستن!؟!دروس عمومی یعنی چی؟!

امیدوار
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان.تقریبا تکلیف روشن شد.خداحافظی با دکتری دانشگاههای ممتاز و درجه یک!!!!!!!!!!