انتقاد شدید عضو کمیسیون آموزش از میزان پذیرش دکتری آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  جذب هجده هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی را  فاجعه ای علمی  خواند.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد بی‌واسطه دانشگاه آزاد اظهار کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت علوم تحت سیطره هیئت امنای دانشگاه آزاد است و آنطور که آن‌ها می‌خواهند مماشات می‌کنند.

وی گفت: جذب یکباره ۱۸ هزار دانشجوی دکترای بدون فراهم کردن ارکانی همچون اعضای هیئت علمی، امکانات آموزشی و پژوهشی به نوعی فاجعه‌ای علمی است و می‌تواند جریان علم را در کشور دچار مشکل سازد.
جعفری با بیان اینکه رئیس کمیسیون با ارسال نامه‌ای به مسئولین این دانشگاه سعی کرد مشکلات این موضوع را گوشزد کند، ادامه داد: پایان اردیبهشت آخرین زمان مسئولین این دانشگاه برای اخذ مجوز رشته محل‌ها بود اما هیچ گزارشی در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد در این زمینه به دست ما نرسیده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: متاسفانه وزارت علوم تحت تاثیر دانشگاه آزاد است و ادامه روند کمی فعالیت‌های این دانشگاه فاجعه‌ای بزرگ در عرصه علم در کشور به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه ساده‌ترین افراد هم تشخیص می‌دهند جذب یکباره ۱۸ هزار دانشجوی دکتری کار غیر منطقی است، افزود: جذب یکباره ۱۸ هزار دانشجوی دکتری سود کلانی برای مسئولین این دانشگاه دارد که موجب شده قانون را در این زمینه نادیده بگیرند.
جعفری تاکید کرد: مجلس قانون‌گذار است و ما در حد توانمان پیگیری می‌کنیم اما نظارت بر نحوه صحیح اجرای قانون و برخورد با هر بار تخلف در این زمینه برعهده قوه قضاییه است.
وی یادآور شد: مجلس در خصوص پیگیری تخلفات دانشگاه آزاد قاطعیت کامل دارد و توصیه ما به وزارت علوم هم این است که با دل‌سوزی به وضعیت این دانشگاه نگاه نکند و مطالب نظام و جامعه را مد نظر داشته باشد و به رسالت اصلی خود بازگردد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

69 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
babak
آذر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۹ ق٫ظ

سلام بر دوستان
ببخشید میگم تمدید نمیکنن برای ثبت نام کنکور دکترا؟اگر که در جریان باشید

Nima-Phd Amirkabir University
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ق٫ظ

بنظر من مشکل اساسی و اصلی نظام آموزشی و آموزش عالی کشور در حال حاضر جذب بی رویه، افراطی و بسیار بسیار زیاد دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد. متاسفانه و متاسفانه در چند سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگهاه های غیر دولتی با جذب بی رویه و افراطی دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بدون توجه به امکانات موجود و ظرفیت های موجود باعث شده اند که افراد بسیار زیادی مدارک کارشناسی ارشد و دکترا را از این موسسات دریافت کنند. تا حدی که ظرفیت کلاسهای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی بزرگ کشور مانند دانشگاه تهران حدود ۴-۵ نفر می باشد در حالی که این رقم برای دانشگاه آزاد اسلامی که امکانات لازم را نیز ندارد بالای ۲۰ نفر می باشد. ضمن اینکه به نظر بنده حتی ظرفیت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی نیز در چند سال اخیر رشد بی رویه ای داشته است و باید کاهش یابد زیرا اگر به همین صورت پیش برود باعث کاهش کیفیت علمی و آموزشی کشور میگردد. ضمن اینکه با رواج مدرک گرایی و افزایش آمار و تعداد فارغ التحصیلان در هر رشته با مشکلاتی مانند اشتغال و غیره مواجه میشویم. از مسوولین محترم وزارت علوم عاجزانه تقاضا دارم هر چه سریع تر جلوی این اتفاقات که فاجعه ای برای نظام آموزشی و بطور مستقیم پیشرفت کشور است را بگیرند. من اخیرا خبرهایی را دیده ام که دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۸ هزار دانشجوی فقط در مقطع دکترای تخصصی پذیرش کرده است. با… ادامه نظر»

سامان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ

افرین دوست عزیز،اینم حرف دل منه،

محمد
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۳ ب٫ظ

خدمت شما عرض کنم در رشته های فنی آزاد به مراتب قوی تر از دانشگاهای دولتی حتی برجسته تهران هست. واقعیتی که وجود داره باسواد بودن سطح جامعه زیانی به شما نمیرسونه. الان تو کره جنوبی اکثر جوونا تا دکتری میخونن.
مشکل بیکاری هست ولی مهم سطح علمی ماهاست که داره بالا میره.
در ضمن گوشزد میکنم کسی که دکتری فنی تو آزاد میخونه یعنی موقع لیسانس تو کنکور دولتی برخی رشته های فنی و تقریبا تمام رشته های علوم پایه رو تو دولتی بخونه. بخاطر انتخابش رفته آزاد

بسیاری از دوستان را میشناسم که مدرک فوق لیسانسشان از دانشگاهای تاپ هست اما تو موضوع پایان نامه ی برابر با بچه های آزاد، در حالی که استاد راهنمایشان یکی بوده، بچه های آزاد توانسته اند مقاله بدهند اما دانشجوی دولتی نه.

بله دانشجوهای دولتی که اکثرا مقاله کار میکنن نمیتونن تا انتها رضایت افراد را برآورده کنند و فقط چند تومان پول ناقابل بچه های بی تجربه را در ازای کار ناقص یا مورد دار تحویل میدهند.

ارتقای سطح علمی کشور و دکتری گرفتن بچه های آزاد، جای شما را تو دنیا تنگ نمیکنه.

البته باید سیاست های مناسب اشتغال هم داشته باشیم.

mehdi
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

اگر وضعیت کار انشا الله بهبود پیدا کنه چه اشکالی داره ظرفیت ها بره بالا ولی وقتی مدرک گرفتی و کاری نبود و تعداد دکتر ها ی بیکار سرسام اور شد بده. یک دکتر از لحاظ تحقیقاتی یک ادم خیلی قوی ای است و واقعا حیفه بیکار بمونه.

نانوشیمی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام. دوستانی که میگن دانشگاه آزاد مشکلی نداره! واقعا بر چه اساسی میگید. آره. به جز چندتا از دانشگاه های آزاد. من خودم کارشناسی آزاد بودم اما ارشد یکی از دانشگاه های خوب سراسری. واقعا یکی که مدرکشو از یه دانشگاه خوب با کلی زحمت گرفته با یکی که از دانشگاه آزاد، نه اون چندتا خوبشون، مدرک گرفته با هم برابرند؟ تو جامعه اون دونفر رو به یه چشم میبینن و این فاجعه است.

دانشجوی دکترا جرم شناسی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ

دانشگاه آزاد کرمانشاه سال قبل ۲۰ نفر گرفت در حد فاجعه بود تهران ۷ نفر گرفت

رویا
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ

بچه های اوایل دهه ۶۰ کنکور سراسری و کاملا یادشون چقدر زحمت کشیدیم برای قبولی تو دانشگاه چقدر غصه خوردیم برای قبولی تو دانشگاهی که دلمون می خواست ادامه تحصیل بدیم ولی اون موقع هم می گفتن زیر ساخت های لازم برای ادامه تحصیل همه وجود نداره. الان هم همین مسئله تو ۱ مقطع بالاتر دوباره برای ما داره تکرار می شه .

محمد
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

درسته کاملا با شما موافقم.

سپیده
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

اگر هیئت علمب باشه پذیرش خوبه ولی وقتی هیئت علمی و امکانات نیست نباید بی رویه دکتری جذب شود

رویا
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

وقت به خیر . چرا تصور می شه پذیرش دکترا در دانشگاه آزاد بالاست ؟! من رشته ام کامپیوتر . دانشگاه سراسری ۲۵۲ نفر دعوت به مصاحبه شدن و دانشگاه آزاد ۱۱۳ نفر . شهریه دوره غیر انتفاعی و پیام نور دانشگاه سراسری هم تقریبا با دانشگاه آزاد برابر . در ضمن چرا باید جلوی ادامه تحصیل دانشجوهای مستعد و علاقه مند به ادامه تحصیل گرفته بشه ! اگر دانشگاه های داخلی پذیرش کمی داشته باشند مسلما کسانی که توانایی مالی داشته باشند و شرایط زندگیشون اجازه بده حتما برای ادامه تحصیل به هند و مالزی و ارمنستان می رن و تو مدت ۳ سال مدرک دکترا می گیرن و بر می گردن حالا عاقلانه تر این که این هزینه تو کشور خودمون بمونه و مصرف بشه یا تو کشورهای دیگه . با در نظر گرفتن اینکه لااقل سطح علمی دانشگاه های کشور خودمون چند برابر بالاتر از سطح علمی در کشورهایی از قبیل ارمنستان و هند و مالزی .

neda
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

با نظر شما کاملا موافقم

سارا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

موافقم…نظراتتون کاملا منطقیه…

سامان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

دانشجوی مستعد باید بتونه در عرصه رقابت خودش رو نشون بده نه اینکه بدون مانع وارد دانشگاه بشه و بعد با کلی توقع وارد بازار کار! شما امکانات دانشگاه دولتی را با دانشگاه ازد مقایسه میکنید!؟ برای من تعجب اوره! دانشگاه ازاد نتنها زیرساخت های لازم برای جذب این همه دانشجو رو نداره بلکه هیات علمی هم نداره، البته وضعیت دانشگاه دولتی هم زیاد جالب نیست، با تعصب که نمیشه حرف زد، حالا که من دانشگاه ازاد درس خوندم باید حتما ازش دفاع کنم یا بلعکس از دانشگاه دولتی! شما اگر دانشجو باشید به راحتی می توانید درک کنید که وضعیت دانشجویان ما چگونه است، بخصوص دانشجوی تحصیلات تکمیلی، هر طور شده باید فوق بشن بعد هر طور شده باید دکتر بشن، اصلا مهم نیست که فردا این مدرکشون ی نون و ابی میشه براشون یا نه! بعد میان میگن پس جایگاه ما کو؟! این همه درس خوندیم که به ی جایگاهی برسیم، این همه پول دادیم عمر هزینه کردیم که چشم انداز روشنی داشته باشیم! ولی نیست متاسفانه، دلیلشم ساده س! موقعی که جامعه به ۱۵ هزار دانشجوی دکتری نیاز داره چرا دانشگاه ازداد باید ۱۸ هزار نفر پذیرش داشته باشه؟!!!!!؟ چرا دانشگاه دولتی باید ۱۲ هزار پذیرش داشته باشه؟!!؟؟! این یعنی اینکه حداقل نیمی از این جمعیت بی کار خواهند شد. به خدا اصلا برای من قابل توجیه نیست چرا بعضی ها از افزایش ظرفیت دکتری حمایت میکنن!!! کمی واقع بین بودن هم به نفع خودمون و هم به نفع جامعمون است.

شهرام
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ق٫ظ

سلام اگه همیشه حد تعادل رعایت بشه این اتفاقات نمی افته.

ارشد مدیریت
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ق٫ظ

بنده با اینکه هم کارشناسی و ارشد خود را از دانشگاههای معتبر داخلی گرفته ام ولی دانشگاه ازاد را نیز دارای پتانسیل بالای علمی دانسته و در ان تفاوتی با دولتی نمی بینم و یکی از فواید دکتری ازاد جلوگیری از خروج از کشور برای ادامه تحصیل است.انشا الله موفق باشند.

باستان شناس
آبان ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد مدیریت

شما واقعا در دانشگاه دولتی درس خوندی؟

سارا
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان
من ۲ مقطع قبلیم رو دانشگاه علامه خوندم و امسال آزاد شرکت کردم و قبول شدم.
من بدون هیچ تعصبی میگم که تنها تفاوت دانشگاه آزاد با دولتی در دوره دکترا فقط هزینه ای که دانشجو خودش باید پرداخت کنه.
دانشگاه سراسری انقد شرایط رو سخت کرده که خیلیا رو از ادامه تحصیل منصرف میکنه.۷۰درصد مصاحبه ای که گذاشتن کاملا سلیقه ای بر خورد میکنن.…دانشجو یک سال تمام بسختی برای کنکور دکتری میخونه تازه دعوت به مصاحبه که میشه علیرغم رتبه خوبش ردش میکنن و هیچ تضمینی نیس که زحمات یک ساله ش به باد نره!سلیقه ای عمل کردن و انقد دست دانشگاها رو باز گذاشتن ۱۰۰درصد به ضرر گروهی دانشجویانی تموم میشه که با زحمت خودشون رتبه آوردن.اگر بدون دخالت سلایق شخصی و غیره وغیره این عمل صورت میگرفت باز هم ۷۰ درصد برای مصاحبه خیلی زیاد بود حداقل ۵۰ به ۵۰٫
از نظر من عادلانه نیست به هیچ وجه

ali
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

سلام خانم معتمدیان
چه رشته ای می خونید شما؟

سهیلا
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

از دانشگاه ازاد به خاطر پذیرفتن تشکر دارم.چون مانع خروج دانشجویان به کشورهای همسایه میشود و حداقل،در کشور خودشون باسواد میشوند

مخالف
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

دانشگاه آزادیم و مخالف با پذیرش زیاد دانشگاه هستم
ارشدم رو آزاد بودم دکتری هم که از مهر ماه دانشجو خواهم بود ولی واقعا پذیرش بیش از حد صرفا به خاطر مسائل مالی منصفانه و به صلاح هیچکس نیست
امیدوارم مجلسیون و دیگر مسئولین مصرانه این قضیه افزایش پذیرش ها رو پیگیری کنند…
رشته ما تا پارسال فقط دو جا پذیرش داشت امسال توی دفترچه ۱۷ تا!!!!

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

از کمیسیون آموزش عاجزانه تقاضا میکنم این مسئله رو با جدیت هر چه بیشتر دنبال کنند

زمین شناسی اقتصادی ۲
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ق٫ظ

اقا هرکی دوست داره بیاد دانشگاه ازاد درس بخونه.من بشخصه اگه کسی بخواهد ثابت میکنم سطح سواد دانسجویان دانسگاه ازاد بالاتر ازددولتی سما تعداد مقالات و اختراعات را در نظر بگیرید متوجه میشوید در کل دانشگاه ازاد عامل عدم خروج جوانان این مملکت می شود

الهام
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

نه اینطور نیست مقالات زیادشون دلیل نمیشه همه رو با پول خیلی زیاد میخرن اینو مطمئنم و با چشمای خودم دیدم

دانشجو دکترای علوم تحقیقات
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

با سلام و روز بخیر. خواهش میکنم ندانسته قضاوت نفرمایید به هر حال همه در هر دانشگاهی زحمت میکشند …

دانشجو دکترای علوم تحقیقات
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

البته بنده هم با پذیرش زیاد مخالف هستم چون عواقب بدی در اینده از نظر اشتغال خواهد گذاشت

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ

ینی اگه کم بگیرن مشکلات حل میشه؟

نگار معتمدیان
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

بله درسته …
تعداد مقالات که ملاک نیست..
:)

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

چرا شما فکر می کنید فقط دانشجوهای آزاد مقاله میخرن؟

geo eco 3
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

با رتبه ۱ آزاد تفاوت را با دولتی زیاد می بینم!!!!

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

کسی که از یک دانشگاه درجه یک در خارج از کشور پذیرش میگیره، یقینا هدفش از اول دانشگاه آزاد نبوده. اونایی هم که هند و ارمنستان و فیلیپین میرن مدرکشون مورد تایید وزارت علوم نیست علمی هم ندارند.
دانشگاه آزاد اول اون ۱۵۰۰۰ هیئت علمی که ادعا میکنه رو بگیره، بعد سالی ۱۸۰۰۰ نفر دانشجوی دکترا!

دانشگاه صنعتی ازاد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ب٫ظ

ارشد ای تی میپذیرن بدون یک استاد ای تی. هر استاد،استاد راهنمای ۴۰ نفر میشه.۳۰ تا ارشد، ۷۰ تا تکمیل ظرفیت، جمعا ۱۰۰ تا می پذیرن. من موندم چیشو داری با دولتی مقایسه میکنی.تازه این فقط ارشدش بود.

شیمی
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام آقای دکتر پیام و سایر دوستان امکانش هست دوستان مشاور بدن ونظرشون اعلام کنند من شاغل هستم سابقه کار نسبتا بالایی دارم دکتری سراسری پردیس و شبانه شهرستان دعوت شدم چون شاغلم نمیتونم برم ازاد هم به مصاحبه دعوت شدم ولی واقعیتش ارشدم ازاد ولی خیلی تمایل ندارم ازاد برم به نظر دوستان ارزش داره برای سال بعد شانسم امتحان کنم اگر سراسری نشد اونوقت برم ازاد حقیقتش کیفیت تحصیلی بیشتر از مدرک برام اهمیت داره . ممنون میشم نظراتون بگید.

نگار معتمدیان
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

سلام
من اولین نفر نظر میدم ..
:)
شبتون خوش :)
امسال شانستون رو برای شبانه امتحان کنید انشالله که قبول شید
اگر هم نشدید سال بعد انشالله…
خودتون میگید کیفیت برام مهمتره پس بی خیال آزاد شید..
:)
آرزوی توفیق…

شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

مرسی از راهنماییتون

مهرداد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

شما که شاغل هستی به نظر شما چطور میشه هم کار غیر دانشگاهی داشت و هم دکترای با کیفیت خوند؟ این هم یکی از افتخارات ماست که اکثرا شاغل هستن ولی میخوان دکتری هم بخونن بد بپرسی میگن به علم من خیلی علاقه دارم. شما اگر بخواین واقعا دکتری بخونین هیچ وقت با داشتن شغل غیر تحقیقی نمیتونید واقعا دکتری بخونید البته در اینجا اینا مهم نیست شما میرین و با خیال راحت دکتری هم میگیرین از هر جا که شد.

شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام دوست عزیز اگر من دکتری شرکت کردم به این دلیل که اتفاقا کارم ۱۰۰% مرتبط باشغلم وچون ارتقا شغلی گرفتم میخوام دانشم وسوادم رو ارتقا بدم ولیاقت مسئولیتی که بهم واگذارشده رو داشته باشم به همین دلیل کیفییت برام مهمتره همه میدونند دانشچویان دکتری خیلیاشون حداقل یه شغل پاره وقت دارندشاغل هستند دور از منطق نیست تو این سن دانشجو دکتری دنبال کا ر نباش در حال حاضر دانجوی روزانه دانشگاه تهران تو مخل کار من مشغول بکار پس خیلی دور از انتظار نیست.تجربه ثابت کرده کار در کنار علم بازدهی بیشتری داره(اگر مرتبط باشن) بازم ممنون از نظرتون گفتین.

مهرداد
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

سلام قربان. کار بیرون از دانشگاه و یا صنعتی یا کارمندی با تحصیل آکادمیک فرق میکنه. حالا چه مرتبط باشه چه نباشه. برای عالی کار کردن نیازی به دکتری خوندن نیست. شما زمانی میتونید دکترای با کیفیت بخونید که کار شما تمام وقت تحقیق باشه و یا دستیار آموزش و یا تحقیق باشین. اینکه بیشتر دانشجویان دکتری این کار رو میکنن دلیل نمیشه که کار درستی بکنن وگرنه دانشگاه ما هم میشد Cambridge. اکثر کسانی که برای ارتقا شغلی میگن میخوام دکتری بخونم و کارم بهتر بشه از نظر من سر خودشون رو دارن شیره میمالن. دکتری خوندن یعنی درگیر اهداف آکادمیک شدن و تحقیق کردن و به عبارت دیگر به علم اضافه کردن. شما یا هر کسه دیگه نیمتونه یعنی اصلا نمیشه که هم یک محقق و صاحب نظر خوبی بشین و هم مثلا در فلان جا کارمند باشین. این دو با هم تناقض دارن هرچند شاید ما ادعا کنیم که نمیشه. شما زمانی میتونید بگید که واقعا دارین دکتری میخونین که تمام انرژی رو صرف تحقیق بکنید..پس در کل به نظر من میخوام دکتری بخونم با کار و میخوام پیشرفت علمی کنم بهانه ای بیش نیست. با تشکر

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

ای کاش حالا نمیخواستین برین آزاد اصلا شرکت نمی کردین حداقل این فرصت برای یکی دیگه که میخواست ادامه تحصیل بده فراهم بود.

شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام دوست عزیز هر کس به اندازه تلاش و کوشش وزحمتی که میکشه قبول میشه بنابراین کسی جای کسی رو نمیگیره در ضمن من تصمیم ندارم مصاحبه برم که اتفاقا فرصت به نفر بعدی داده بشه چون ظرفیتها چند برابر اعلام میشه بنابراین هر کس به اندازه دانشش میتونه موفق بشه وقرارم نیست همه دعوت شده ها قبول شون .برای شما هم ارزوی موفقییت میکنم انشالله قبول بشید.

نگار معتمدیان
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

همین الانم فراهمه … ایشون نرن نفرهای بعد از ایشون شانسشون برای قبول شدن بالاتره :)

امین
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

اقا شما دکتری ازاد یا شبانه رو برو اگه قبول شدید ثبت نام کنید،بعد امسال هم امتحان کنکور بدید اگه قبول شدید که از پردیس یا یا شبانه یا ازاد انصراف میدید و میرید دولتی،اگه هم امسال قبول نشدید حداقل عقب نیفتادید،البته اگه شبانه برید امسال نمیتونید کنکور بدید به نظرم اگه میخواید درس بخونید ازاد برید تا فرصت کنکور دولتی رو داشته باشید

شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

مرسی از راهنماییتون ولی خیلی منطقی نیست خودمم این فکر کردم اولا دو ترم باید هزینه کرد که میشه حدود ۲۰ میلیون بعد هم باید فرصتی برای خوندن دوباره داشت باشم.

نادر
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

بنده یک راهی را به شما معرفی میکنم که کسی آشنا نیست: در دانشگاه آزاد ثبت نام کنید و بلافاصله (قبل از یک ماه انصراف بدهید) کل مبلغ ثبت نام را به شما باز میگردانند و شما تا یکسال اگر پشیمان شوید میتوانید مجددا برگردید اگر هم که دولتی قبول شدید میروید دولتی.

یه دوست
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

ممنون از راهنماییتون

آرش حقوقی
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان عزیز ، متاسفانه برخی عزیزان به وقایع روز توجه نمی کنند . امسال در جذب دکتری با آزمون ظرفیت را ۵۰% نسبت به سال قبل پائین آوردند و این علیرغم تعداد بیشتر شرکت کنندگان بود نسبت به سال گذشته . من نمی دانم برخی مسئولین عزیز دنبال چه هستند . خدای نکرده نکند دنبال تعطیلی دانشگاه آزاد اسلامی هستند . یعنی نمی بینند تعداد شرکت کنندگان دکتری نسبت به سال قبل ۴۰% افزایش داشته ولی دعوت شدگان به مصاحبه ۵۰% نسبت به سال قبل در رشته بنده کم شده است .

مهرداد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرش حقوقی

میخواین هر کی که داوطلب میشه رو یه دفعه بگن بیا دکتری بخون تا خیال ما هم راحت بشه که چه قدر جوانان ما به علم و دانش علاقه دارن.

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

آفرین مهرداد جان

ترنم
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ

ان شاء الله همه که دکتر شدند، نوبت پسادکتری است و دانشگاه آزاد باید از همین الان برنامه ریزی کند. هر ایرانی دهه ۶۰ و ۷۰ باید دکتر شود تا دانشگاه آزاد سرپا باقی بماند.

کامیار
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ

من کاملا با نظر این نماینده موافقم فقط کاش راهی برای کم کردن ظرفیت دانشگاه آزاد بکنند، اونم کم کردن حداقل ۲/۳ ظرفیت هر کلاس.

محمد جواد
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۲ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان.اینکه همه شما می خواین دکتری بگیرید و برین هیات علمی دانشگاهها بشین کاملا روش اشتباهیست.من خودم با ارشد ازاد دارم و تولید کار کردم.و در حال استخدام تعداد زیادی پرسنل هستم.اخه تدریس با ساعتی ۷هزار تومان هم شد کار.

احد
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ

دانشگاه ازاد شفاف عمل نمیکنه.من دکترای تاریخ بدون ازمون شرکت کردم.یک کتاب و ۲تا ای اس ای داشتم و دوره ارشدم ممتاز و رتبه یک ورودی ارشد بودم.ولی به مصاحبه دعوت نشدم.خیلی نگرانم

زمین شناسی اقتصادی ۲
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

من با سیاست دانسگاه ازد موافقم

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

کاملا مخالفم. امیدوارم جلوشونو بگیرن. باید ظرفیت به مقدار قبل یعنی ۶۰۰۰ برگرده

نادر
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ

بنده سال گذشته در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات رشته علوم سیاسی پذیرفته شدم، علیرغم دانشجویان و اساتید خوب متاسفانه مجبور به انصراف دادن شدم. کلاس مسایل توسعه سیاسی در ایران حدود ۳۰ نفر جمعیت داشت، برای بنده که ارشد را دانشگاه تهران با جمعیت ۴ نفری گذزانده بودم این وضعیت مشکل بود.

رها
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

ارشد ۴نفر مطمئن هستید شما ؟؟؟؟؟؟

کامیار
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

بله…ارشد دانشگاه ملی هنوز توی بعضی از رشته ها و شهر ها ظرفیت ۴-۵ نفر داره….اما چرا این تعداد برای شما عجیبه؟

نادر
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

بله، کافی است سری به کلاس های ارشد مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران بزنید.

بهنام
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  رها

بله.ظرفیتای ارشد عمران دانشگاه شیراز رو ببینید
اگثرا ۴ یا ۵ نفره است.
کلاسه ماهم در شبراز همین تعداد بود…

سهیلا
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ

بنده با سیاست دانشگاه آزاد کاملا موافقم.چون مانع از خروج دانشجویان به کشورهای دیگر میشودو لااقل در کشور خودشان باسواد میشوند.من خودم هم کارشناسی و هم ارشد آزاد بودم و درکل واقعا از مسولین دانشگاه آزاد سپاس گزارم.چون درکشور خودم در کنار خانواده ام تحصیل میکنم

نگار معتمدیان
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

واقعا کاش یکی جلوی این همه جذب دانشجوی دانشگاه آزاد رو بگیره…
:-(

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ

سلام خانم معتمدیان
چه رشته ای می خونید شما؟

ali
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

بحث دانشگاه آزاد و یا دولتی نیست. کلا نباید اینقدر پذیرش دانشجو اوی ارشد و دکتری باشه. آخه اینهمه دکتر بیکار به چه درد جامعه و یا خودشون میخوره؟!

سپیده
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

دانشگاه ازاد کاره خودش را میکند

شیما
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ق٫ظ

اتفاقا من ارشد آزاد بودم و کارشناسی پیام نور . آزاد خیلی بهتر از پیام نور بود. ما در پیام نور حتی یک عضو هیات علمی نداشتیم و همه سرباز معلم و کارشناسی ارشد و اساتید مدعو بودند. کادر اداری که دیگه نگو. الان ۱۰ ساله دانشنامه من صادر نشده. تازه ماه گذشته مدارک را پس از ده سال با یک سال دوندگی فرستادن پیام نور مرکز استان . تازه این مال زمانی هست که پیام نور این همه دانشجو نداشت. بهتره جوره دیگه نگاه کنیم. ما توی ارشد ۵ تا عضو هیات علمی داشتیم . که همه از دانشگاه های معتبر داخلی و بهترین دانشگاه های بین المللی فارغ التحصیل شده بودند. برخورد کارکنان هم خیلی بهتر از پیام نور بود.

کامیار
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

بحث کیفیت دانشگاه آاد از نظر استاد نیست بلکه بحث روی ظرفیت بی رویه پذیرش دانشجو هستش که متاسفانه آزاد به قول این نماینده مجلس دنبال سود ملی هستش.

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیما

بله در مقطع کارشناسی و بعضا ارشد، آزاد نسبت به پیام نور بهتر هست. منم دو مقطع کارشناسی و ارشد رو آزاد بودم ولی در مورد دکترا هنوز دانشگاه آزاد با استانداردها خیییلیییی فاصله داره

جزا و جرم شناسی
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ق٫ظ

با سلام بنده با سیاست های مجلس و حفط موجدیت دکتری موافقم هر چند هر بار پذیرفته نمیشم.

مهندس مکانیک
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ق٫ظ

اون وقت واسه استعداد درخشان سراسری ببین چه گیرایی که نمیدن!!!!!!!!!!!