بررسی طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون  آموزش و تحقیقات  مجلس  از بررسی طرح  سنجش و پذیرش دانشجو  در  مقاطع تحصیلات تکمیلی  خبر داد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عبد الوحید فیاضی در گفتگو با خبرگزاری مهر، در خصوص برنامه های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حوزه دانشگاه ها و آموزش عالی گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی جزو دستور کار امروز کمیسیون است و شیو ها و نحوه پذیرش در تحصیلات تکمیلی و بخش هایی که نسبت به آن اعتراضات و نواقصی وجود دارد بررسی می شود.

وی افزود: سه شنبه این هفته وزیر علوم با حضور در کمیسیون به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس پاسخ می دهد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

61 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام دوستان به نظرتون میارزه برای دکتری شبانه رشته مهندسی عمران سازه اقدام کرد. بیکارم و احتمالن شبانه سمنان قبول میشم ایشالا. از نظر هزینه حدودن ۷۰ تا خرجش میشه. به نظر دوستان صاحب نظر میصرفه به طور کل برم یا نه؟

شادی 68
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز پیشنهاد میکنم اگه میتونی به هر طریقی هزینه ش رو تامین کنید حتماً برین شبانه بخونید

هومن
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اره حتما برو .از ازاد بهتره. حتما ارزش داره.

دکتر
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان….اگه وضعیت مالیتون انقد خوب هست که ۷۰ تومن براتون مشکلی نیست خوب برید دکترا بخونید….ولی اگه نه اصلا صرفه اقتصادی نداره….و به نظرم دنبال کار باشید و در کنارش تلاش کنید برای سال آینده روزانه بخونید

شهاب
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به نظر من کار در اولویته.به خصوص در رشته های مهندسی این موضوع مهمتره.پول قطعا مهمه ولی زمان و انرژی که شما میخوای بذاری هم مهمه.در نهایت خودت باید تصمیم بگیری.اگه من جای شما بودم و برمیگشتم ۴ سال پیش قطعا کار رو به جای ادامه تحصیل انتخاب میکردم.

علی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهاب

شما دوره دکتریتون تموم شده؟ شبانه بودین یا روزانه؟ والا من سال دوم هست که کنکور میدم علی رقم رزومه خوبی که داشتم (یک آی اس آی اکسپت و…) رتبه کنکورم به اندازه ۷-۸-۱۰ نفر برای دوره روزانه کم اومد و شرایط سنیم اقتضا نمیکنه که پشت کنکور بمونم مسیله خدمت هم ندارم اما عمرم داره همینجوری میره. واقعیت اینه که شاید دوره دکتری بتونم برم سرکار و تو مدت دوران تحصیل کارشناسی و ارشد هم کار کردم و سابقه دارم اما ترسم بعد از مدت تحصیل دکتری است که با مدرک دکتری و سن ۳۲ سال اون شرایطی که از نظر مالی و اجتماعی بایستی داشته باشم رو نداشته باشم و این من رو مردد میکنه مضاف بر اینکه تو این مدت باید هرچی درمیارم رو هزینه تحصیل کنم. خوشحال میشم نظرات شما که صاحب تجربه تو این زمینه هستی رو جزیی تر بدونم شاید کمک کنه که تصمیم بهتری بگیرم.
ممنون و متشکر

QUEEN
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله برای این رشته ای که فرمودید کاملا می ارزه. فرصت های خوب رو از دست ندید.
موفق باشید

حمید
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به نظر من اگه میتونید از پس هزینش بربیایید برید! بخوای واسه سال بعد هم برنامه ریزی کنی، معلوم نیست که چی میشه!! خلاصه باید وقت فرصت ها رو دونست.
موفق باشید.

نانوشیمی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز اگه رزومه خوبی دارید، بمونید سال بعد روزانه بخونید که هزینه نداشته باشه. الان دنبال کار باشید حتی موقت. باور کنید نمی ارزه شبانه بخونید و اینهمه پول بدید. اگه کار پیدا کنید خیلی بهتره برا زندگیتون. دکترا مثل لیسانس نیست که حتما امسال برید واگه نرید همه فرصت هاتون از دست بره. همه از یه مهندس عمران با مدرک فوق انتظار کار دارن. حتی برا تشکیل خونواده دادن. بازم خودتون باید تصمیم بگیرید. موفق باشید.

دکترای....
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر من این روش همون روش هر سالی هست که برگزار میشد ولی با این تفاوت که قبلا فقط ی آزمون گرفته می شد و بعد برای مصاحبه شما دعوت می شدید درحالی که با این روش برای ما اصطلاحا میشه هفت خان رستم(آزمون عمومی، آزمون تخصصی و دعوت به مصاحبه) که این به نظر من اصلا درست نیست. ببینید شما قرار ان شاء اله اگه دکترا قبول بشید برید روی ی موضوع تخصصی رشته خودتون کار و پژوهش کنید به نظر من باید برای هر رشته آزمون تخصصی(زبان، استعداد و دروس تخصصی) همون رشته برگزار بشه نه اینکه داوطلبان را براساس ی آزمون عمومی انتخاب و به دانشگاه ها معرفی کنن. تازه این وسط سلیقه ای تر شدن اساتید دانشگاه های بزرگ برای انتخاب دانشجوی دکترا هم در خان آخر می باشد
به امید موفقیت دوستان…..

ارمان
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

من هم با نظر شما موافقم همین روالی که این دوسه سال اخیر برگزار میشه بهتره

امیر
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکترای....

کاملا مرافقم.خدا کنه روال سال قبل باشه وگرنه بیچاره میشم

مریم
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ

تو رو خدا حداقل مشخص کنین ازمون که تغییر کرده چه روزی می خواد برگزار شه؟منابع ازمون عمومی شامل چیه ؟از این بلاتکلیفی نجات بدین مارو چی باید بخونیم تخصصی هست یا نه؟؟؟

فرزاد
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

بله بچه ها اگر مخالف این شیوه آزمون دکتری سراسری هستید میتونید به سایت شورای کمیسیون علوم و تحقیقات مجلس با ایمیل اعتراض کنید و خیلی هم اهمیت میدن

مهدی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دوست عزیز
در نظرسنجی که قبل از آزمون دکتری برگزار می شود به اعتراف خود سازمان سنجش ۸۰ درصد داوطلبان خواستار افزایش وزن آزمون تستی بودند ولی گویا مسئولین نظر دیگری دارند

محمد
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ

فشار بیکاری از یه طرف ، استرس اخبارهای گوناگون دکترا از طرف دیگه زندگی مارو جهنم کرده. تورو به خدا کمی هم به فکر ما باشید

سحر
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

لایکککککککککک

ماری - شیمی الی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

واسه اینکه به بیکاری توجه نکنین پیشنهاد میکنم جای فکر کردن بهش رزومه دکتراتون رو قوی کنین

سؤال
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ

اگه کسی امسال نمره این آزمون عمومی رو کسب کنه ولی در امتحان تخصصی دانشگاهها قبول نشه میتونه برای سال بعد از همین نمره دوباره استفاده کنه بدون شرکت در آزمون عمومی؟البته اگه برای سال بعد هم اجرا بشه

دکتر
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سؤال

طبق گفته ی خودشون بله……تا دوسال اعتبار داره….اگه سال اول نشد میتونین سال دوم باهمون کارنامه با رزومه ی بهتر به دانشگاه مراجعه کنید

علوم پایه
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ

سلام به همه دوستان من به همه برای تمام نظرات حق میدم چون به هر شیوه ای آزمون دکتری برگزار شه بدون نقص نیست. ولی با این حرف که استادا همیشه دانشجوی خودشون رو بر می دارن مخالفم در شرایط عادی هیچ استادی دانشجوی ضعیفش رو به دانشجوی قوی دانشگاه دیگه ولو با رنک پایین تر ترجیح نخواهد داد چون وبال گردن خودش میشه ۴ یا ۵ سال می خواد با دانشجو سر و کله بزنه اما خب چیزی که هست دانشجوی قوی و کسی که ازش راضی بوده طبیعی هست که ارجحیت بده بهش به هر حال هر دانشگاهی یه تعدادی برای مصاحبه معرفی میشن فرض کنید مثلا دانشگاه تهران رتبه ۱ تا ۲۰ که همشون عالین از لحاظ نمره نباید گفت رتبه ۲۰ حقش نیست ولو با رزومه خوب و رتبه ۱ یک حتی با رزومه خوب از دانشگاه دیگه حقشه بنظر من پذیرش صرفا بر اساس رتبه اونم دوره دکتری منطقی نیست ولی ۵۰ به ۵۰ یا ۳۰ به ۷۰ فعلی مناسبه ولی با این طرح جدید کاملا موافقم چون اولا اگه یه آزمون بدی و نمره خوبی بدست بیاری تا مدتی اعتبار داره سنی که آدم برای دکتری اقدام می کنه سنی نیست که بخواد هر سال امتحان کنه ببینه قبول میشه یا نه. دوما درسته بعدش دسته دانشگاه هست ولی به همون دلیل که گفتم هیچ استادی دانشجوی ضعیف بر نخواهد داشت. سوما مثلا اگر دانشگاهی حالا بطور مغرضانه دانشجوهای فلان جا رو قبول نداره و دانشجوی ضعیف خودش رو ترجیح میده این مورد همگانی… ادامه نظر»

مهندسی شیمی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علوم پایه

لایک! خیلی خوب گفتید

من
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علوم پایه

موافقم

حمید
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علوم پایه

افرین، کاملا موافقم

مهدی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علوم پایه

مخالفم به شدت
چیزهایی که شما میگین فرضی هستند
در حالی که واقعیت چیز دیگری است

مهندسی شیمی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ

شما از کجای این خبر نتیجه گرفتید که آزمون تغییر نمیکنه دوستان؟!!
من خودم دیروز شخصا زنگ زدم وزارت علوم و بعد از چنتا شماره گیری یه خانم بمن جواب دادن و گفتن این تغییر قطعی هست و این تناقضی که وجود داره واسه برگزاری آزمون و جزییاتش (سنجش میگه تخصصی میاد و وزارت میگه فقط عمومی) بخاطر این هست که هنوز هیچکدوم به نتیجه نهایی نرسیدن و دارن بررسی میکنن. وگرنه آزمون امسال برای ورودی ۹۵-۹۶ قطعا بصورت حد نصابی هست و رتبه نداریم و بجاش نمره داده داده میشه و با توجه به حد نصاب دانشگاه ها میشه برای مصاحبه به آنها مراجعه کرد و ۱۰۰% پذیرش دست دانشگاه است و آزمون نقش فیلتر داره فقط.

FFF
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

به نظر من اینکه آزمون عمومی بگیرن خیلی خوبه.از آزمون سالهای قبل که بهتره.نمیشه که چندصفحه کتاب رو حفظ کرد و رفت آزمون داد واسه دکتری.پارامترهای مهمتری هم هست مثل سوابق پژوهشی که خیلی باارزشتره

setare
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

لطفا بگید باید چکار کنیم

*
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  setare

فعلا هیچ کار

پونه
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

من شرایط بدون ازمون رو داشتم ولی برامصاحبه دعوت نشدم. معدلم ١٨/٢٧ و پایان نامه ١٩/٢۵. دوتا مقاله دارم ولی دعوت نشدم. اعتراض کردم گفتن که معدل بالای١٩ رو دعوت کردن. در صورتی که شرط معدلشون ١٧ به بالاست. من و چند نفر از دوستام این مشکل وداریم. راهنمایی کنید لطفا

علی 2
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  پونه

سامانه پاسخگویی سازمان سنجش با ذکر دقیق نام دانشگاه و رشته متن اعتراضت بنویس

ارمان
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پونه

من خودم معدل ارشدم ۱۸.۴۰ بود با پایان نامه ۱۹.۵ و دو مقاله علمی پژوهشی مستخرج از پایان نامه تنها مشکلم معدل لیسانسم بود که ۰.۰۲ کم داشت به مصاحبه دعوتم نکردن

ارمان
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پونه

من خودم معدل ارشدم ۱۸٫۴۰ بود با پایان نامه ۱۹٫۵ و دو مقاله علمی پژوهشی مستخرج از پایان نامه تنها مشکلم معدل لیسانسم بود که ۰٫۰۲ کم داشت به مصاحبه دعوتم نکردن

ساسان
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ

سلام
به نظر بنده سیستم برگزاری gre توسط وزارت علوم و پیگیری متقاضی بر میگرده به اینکه چقدر با اساتید دانشگاه مورد نظر آشنا هستید ایکاش خود را جای دانش اموخته ای قرار میدادن که ازدانشگاه آزاد یک شهرستان دور از تهران درص خوانده وحالا میخواهد در مقطع دکتری پذیرش بگیرد.
به نظر بنده تغییر امتیازات آزمون و مصاحبه از ۵۰-۵۰ به ۳۰-۷۰ راه ورود به مرحله بعدی (یعنی حذف آزمون تخصصی) و در نهایت واگذاری پذیرش به دانشگاه ها و روند ۶ سال پیش.
تشکر از همگی

علی 2
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  ساسان

به نظر شما با تغییر نمره مصاحبه به ۵۰ -۵۰ درست میشه؟نه متاسفانه .اساتید هر کسی را که بخواهند بگیرند نمره بالا میدن به همین سادگی….

علی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ

به امید خدا امسال عوض نمیشه و هومن۳۰به ۷۰ میمونه

نسترن
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چرا فکر می کنین با ۳۰_۷۰ شرایط بهتر میشه؟! اساتید در هر صورت به کسی که مد نظرشون باشه نمره بالا میدن و سایرین به سادگی حذف میشن.

*
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

حداقل بهتر از اینه که فقط عمومی باشه

سؤال از دکتر و دوستان مطلع
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید. خیلی از دانشگاهها برای پذیرش بدون کنکور دکتری شرایطی رو قرار میدند که من اون شرایط رو دارم. یعنی دانشگاه دولتی معتبر تحصیل کردم و معدلم ۱۸ و خورده ای هست. درجه پایان نامم هم عالی و ۱۹ شد و ۵ ترمه تموم کردم. در حال تقویت رزومه پژوهشی خودم هم هستم. فقط اسمم تو لیست استعداد درخشان ورودیمون نرفت چون چند نفر از همدوره ایهام از من جلوتر زدن و اونا معدلاشون ۱۹ شد و خودشون استعداد شدن ولی من نه. با این لحاظ من تمام شرایط رو دارم برای پذیرش بدون کنکور به جز مقاله که تا چند ماه آینده ان شاءالله تمومشون میکنم
به نظرتون برای دکتری ۹۵ میتونم فرم پذیرش پر کنم؟ (فرمهاشون بهار ۹۵ میاد).
یا حتما اسمم هم باید در دفتر استعداد درخشان دانشگاهمون باشه تا بدون کنکور قبول شم؟

دکتر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

سلام دوست عزیز حقیقتا اطلاعات کافی در این زمینه ندارم…نمیتونم کمکت کنم…ولی برو از دفتر استعداد درخشانتون حتما بپرس..پشت گوش نندازی….. :-)

مهندسی شیمی2
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ

سلام دوست عزیز.
تا پارسال فقط رتبه های ممتاز میتونستن ثبت نام کنن ولی طبق آیین نامه جدید هرکی معدل کارشناسیش بالای ۱۶ و ارشدش بدون پایان نامه بالای ۱۷ باشه میتونه ثبت نام کنه..

مهسا
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ

سلام
دوست عزیز، شرکت در دکتری بدون ازمون طبق ایین نامه جدید هیچ ربطی به نفر چندم بودن در میان هم دوره ای ها نداره. شرایطش رو میتونید از منوی سمت راست “دکتری بدون آزمون استعداد درخشان” در آیین نامه ببینید. اگه این شرایط رو دارید میتونید شرکت کنید.

اسلامی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ

سلام
ربطی نداره اسمتون باشه یا نه، بایستی مقاله و … داشته باشید

اوژن ( قبولی دکتری 93 ژیومورفولوژی)
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

با سلام. یکی از شروط شرکت در دکتری استعدادهای درخشان, داشتن گواهی دال بر نفر اول تا سوم بودن در بین همکلاسی هاتون است. اگه بین رتبه ی ۱ تا ۳ نباشین, هر چند معدلتون بالا باشه, ولی متاسفانه قبول نمیکنن. چون خودم استعداد های درخشان قبول شده بودم, از شرایطش اطلاع دارم. برای اطمینان بیشتر, اطلاعیه های مربوط به این موضوع رو از سایت اون دانشگاهی که قصد شرکت در استعداد های درخشان رو دارید, مطالعه کنید.

آرام
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام
دوست عزیز این شرایطی که شما میگید تا پارسال اینطور بوده، امسال قانون تغییر کرده و شرط رتبه ۱ تا ۳ در بین همورودی ها برداشته شده و امسال فقط کافی بود که معدل بالای ۱۶ برای لیسانس و بالای ۱۷ (به جز پایان نامه) برای ارشد رو داشته باشی. هر چند که دانشگاه به دانشگاه میتونه در جزئیات متفاوت باشه. من امسال همه ی جاهایی رو که شرکت کردم دعوت شدم ولی رتبه ۱ تا ۳ نبودم. اگه قانون تا سال آینده تغییر نکنه پیگیر اطلاعیه های هر دانشگاه باشید که انشالله شرکت کنید.

به آرام و اوژن و دکتر و مهسا و اسلامی و مهندسی شیمی2
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

دستتون درد نکنه عزیزان بابت پاسخگویی. بله . منم امسال تقریبا فرمهای تمام دانشگاهها برای پذیرش بدون معدل رو بررسی کردم و هیچکدوم رو ندیدم که شرط رتبه ۱تا۳ گذلشته باشه فقط به دلیل نداشتن مقاله نتونستم برای امسال اقدام کنم. ان شاء الله سال جدید بتونم.
موفق باشید دوستان خوبم

فرزاد
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ

سلام
در تهران بچه های شهرستانی قاطعانه از شیوه جدید ازمون دکتری سراسری به مجلس اعتراض کردن و یکی هم خود بنده بودم که با ۳تا دلیل منطقی بعضی از نمایندگان مجلس رو قانع کردم و کردیم دعا کنید وضعیت به پارسال برگرده چون فعلا هیچ اقداماتی صورت نگرفته و جلوی ابلاغیه از الان خیلی راحت میتونه گرفته بشه حتی وضعیت به ۵۰-۵۰ برگرده و دوستان هم لطفا از طریق ایمیل به شورای کمیسیون علوم و تحقیقات مجلس اعتراضات خودشونو اعلام کنند حتما

فرید
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

۵۰-۵۰ به عدالت نزدیکتر است.

علی 2
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرید

نه به نظر من عدالت وقتی است که تمام نمره دست سازمان سنجش باشه.اینطوری اساتید هر کی را بخواهد نمره کامل میدن.تا وقتی که ۱ درصد هم دست دانشگاهها باشه عدالت برقرار نیشه

ناصر-آموزش زبان انگلیسی
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرید

۵۰ -۵۰ حتی کلا ازمون عین ارشد ولی یک آزمون تمام عیار استاندارد حتی دو مرحله ای هم باشه مشکلی نیست ولی غرض ورزی و جانبداری مصاحبه باید خاتمه یابد!

sahar
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

افرین به شما که بالاخره یه اقدامی کردین..ما باید به کجا ایمیل بزنیم؟توجه میکنن به ایمیل؟

ارمان
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ایشالا که امسالم مثل پارسال برگزار بشه

arezo
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

سلام
فقط امیدتون به خدا باشه اینا همش بنده خدا هستن هرچقدم بخوان تا خدا نخواد نمیشه فقط به خودش توکل کنید و فقط از خودش بخواهید. در این ایام مبارک مسلما دعاها بیشتر مستجاب میشه . من قبلا اصلا نماز نمیخوندم ولی یه اتفاق باعث شد بدونم همه چی با خداس و بقیه همش دلخوشیه چیزایی مث تلاش و آیین نامه و …….چیزایی که ما آدما توو دنیای خودمون داریم

QUEEN
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  arezo

موافقن ۱۰۰ در ۱۰۰

QUEEN
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  QUEEN

موافقم :)

farzane
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ

این طرح امسال قطعا اجرا میشه چون ابلاغ شده به دانشگاه ها و طبق معمول یه گروه قربانی میشن تا وضعیت در سالهای بعد بهتر شه!!!
فقط لطف کنن زودتر تکلیف ما رو روشن کنن و بگن قراره این آزمون چطور باشه!

رضا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ

ایران دارای بیشترین شمار دانشجوی دکتری نسبت به جمعیتش در سراسر دنیا دارد این یعنی….

محمد ژئو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ

حالا ۳۰ آزمونه یا دانشگاه ؟ من که میگم ۵۰ به ۵۰ باشه بهتره

علی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان دیدید نمیذارن به این راحتی تغییرات ایجاد بشه- یعنی چه ۱۰۰ درصد دست دانشگاه ها- این یعنی سلیقه ای – ۳۰ به ۷۰ بهترین روش خدایا کمک کن ۳۰ به ۷۰ اجرا بشه

دکتر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

امیدوارم هرچی خیر و صلاح هست پیش بیاد…..

مهسا///
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به هر حال چیزی که ابلاغ شده، فکر نمی کنم به راحتی عوض بشه. امیدواریم که عاقبت به خیر منجر بشه…