حضور دروس اصلی و پایه در آزمون دکتری 1395

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داوطلبان  دکتری ۹۵ باید آزمون زبان، استعداد تحصیلی و دروس اصلی و پایه خود را بگذرانند و در نهایت با کارنامه  به دانشگاهها معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه نشست خبری آزمون سراسری درباره تغییرات آزمون دکتری در سالهای اخیر گفت: کنکور دکتری برای سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ تغییر کرده است و به شکلی طراحی شده است که بتوان بیش از دوبار در سال آزمون برگزار کرد. اما در سال اول برنامه برای دو بار در سال طراحی شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات آزمون دکتری گفت: سازمان سنجش برای کنکور ۹۵ دکتری یک آزمون زبان، استعداد تحصیلی و دروس اصلی و پایه برگزار می کند و پس از آن به داوطلب کارنامه می دهد. داوطلب بر اساس حد نصاب های شفاف و عمومی که دانشگاه ها اعلام می کنند به آنها مراجعه می کند و به صورت موقت ثبت نام می کند و پس از تایید نهایی سازمان سنجش ثبت نام قطعی انجام می دهد.

مدل علمی برای پذیرش دکتری

خدایی یادآور شد: این مدل بر اساس مشورت با روسای دانشگاه های بزرگ و کارشناسان آموزش عالی به دست آمده و یک مدل شناخته شده و معتبر در سراسر دنیا است. به نظرم یکی از بهترین راه حل ها برای آزمون دکتری است چرا که پذیرش بر اساس میزان تقاضا صورت می گیرد و شیوه نامه نمره دهی کاملا مشخص است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

450 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
بهمن ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام میشه پاسخ نامه ی تشریحی ازمون دکتری علوم کامپیوتر سال های ۹۰ تا ۹۵ را برام ارسال کنید.
با تشکر.

زارع
مهر ۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ

آزمون که گرفته می شه و مواد آزمون هم شبیه همون آزمون دکتری سال های پیش هست. دانشگاه ها هم که طبق معمول مصاحبه دارن.. این چه تغییری کرده؟ مثلا رشته علوم ارتباطات اجتماعی !!

math95
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

واقعا باید تاسف خورد به حال این وضعیت.حتما انتظار دارن که با این وضعیت بلاتکلیفی،هفت هشتا متخصص در زمینه های مختلف هم تحویل جامعه بدن.آخه یعنی چه؟الان منی که سربازم و دارم برای دکترا میخونم و هیچ امکاناتی دم دستم نیست.حتی یه گوشی موبایل ساده،چطور باید متوجه بشم که دروس تخصصی چیه،پایه چیه؟ حالا چ لزومی هست که این تغییرات حتما امسال اعمال بشه؟ خب برادر من،مسئول محترم،والا بلا اگر طرح و برنامتون تکمیل بشه بعد ارائه بدید اول از همه به نفع خودتونه..آخه یه کم خودتونو بذارید به جای اون جوونی که تنها دلخوشیش اینه یه مدرک بگیره…کار نخواستیم ….لااقل تکلیف کنکورتونو مشخص کنید….

ساینا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ

تکلیف ما رو روشن نمیکنن نه منابع رو اعلام میکنن نه فرآیند آزمون رو …اول می میگن کنکوردکتری حذف شده بعدا میگن دو بار کنکور برگزار میشه اختیار تام دادن به دانشگاه ها نتیجه اش این میشه که دوست من با رشته زیست شناسی بدون کنکور وارد دکتری زراعت میشه به سبب دوستی اساتید با پدرش به همین راحتی

ن
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام
واسه ازمون زبان چی باید خوند؟
تافل خوبه؟

نگین
خرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ق٫ظ

مریم عزیزم اصلا اینطوری بهت بگم هیچ قانونی واسه هیچ داوری در هیچ رشته ای تعریف نشده که مثلا سه ماه وقت داری داوری کنی
نهایتا یک داور که یک مقاله را بیش از چندماه داوری نکنه خیلی که مجله احساس مسئولیت کنه یا فرد پیگیر باشه
نهایتا میدن به یک داور دیگه
که اونهم ممکنه باز همین مشکلات و پروسه طولاانی رو به وجود بیاره حالا بخون دیگه جریان چطوریه؟

مریم به نگین
خرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۵۷ ق٫ظ

نگین جان اگه تمایل دارید بگید کدوم مجله ها تو رشته ی روانشناسی فرایند داوری شون کمتر طول می کشه .. ؟ گفتید خودتون داور هستید تو دو تا مجله ..

آدینه
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

دروس پایه چیه؟!!!!!

نگین
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ب٫ظ

سلام
به ری را من رشته ام روانشناسی بالینی هست
ودر جواب دوستی که میخواد مقاله بفرسته واسه داروسازی
عزیزم تو اینترنت سرچ کن
معمولا اکثر دانشگاههای علوم پزشکی مجله علمی پژوهشی دارن اون دانشگاهی و مجله اش و انتخاب کن که اولا مرتبط با موضوعت باشه دوما اینکه به محل سکونتت نزدیک
چون برای زود داوری شدن بعضی وقتها خ بهتره حضوری بری پیگیری کنی و گرنه با تلفن و ایمیل به جایی نمیرسی
دسته بندی مقالات هم به ترتیب امتیاز ۱- آی اس آی آی اف دار یا ایمپکت دار
۲-علمی پژوهشی
۳- آی اس سی
۴-علمی ترویجی
۵-مقالاتی که فول تکس در همایشها چاپ شده(ترجیحا خارجی و بعد ایرانی)وبیشتر به صورت ارال تا پوستر
-۶- چاپ چکیده مقالات در همایشها
البته اینکه سخنرانی یا پوستر باشه یا همایش بین المللی یا ملی باشه
رو برای این گفتم که بعضی از اساتید واقعا موشکافانه بررسی میکنند
و بهتره اگ نوع همایش بین المللی هست یادر کشور مطرحی مثلا اروپایی اکسپت گرفتید حتما تاکید کنید
و گرنه قبلا هم گفتم جدول امتیازدهی مشخصه
اینها برای قسمتهایی که دست اساتیده وارز یابی نهایی خوبه

منصور
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

دوستان عزیز چیزی که تا حالا معلومه اینه که برای ورودی سال تحصیلی ۹۵-۹۶ کنکور تغییر کرده، یعنی همین کنکوری که قراره توی سال ۹۴ برگزار بشه، اما معنی دروس پایه و اصلی رو هنوز مشخص نکردن!!!! چرا تا این حد تناقض؟ یکی میگه دروس تخصصی از کنکور حذف شده یکی دیگه میگه دروس اصلی و پایه هست؟؟؟ آخه این چه وضعیه؟؟؟

آرمین
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
عزیزان شما دارید برای دکتری برنامه ریزی میکنید. تو دوره دکتری شما قرار یه مجتهد جامع الشرایط تو رشته خودتون باشید. پس باید دروس پایه، زبان و دروس تخصصی رو در حد اعلا مسلط باشید!

حدیث
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین

من کاملا با شما موافقم. فعلا که شرایط نامشخصه، به جای نگرانی بهتره امیدمون رو از دست ندیم وسعی کنیم رو همه دروس وقت بگذاریم و مطالعه کنیم، این به نفع آینده خودمونه.

لادن
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ق٫ظ

تو رو خدا یه نفر تهران بره وزارت علوم یا سنجش بپرسه دیگه . تکلیفمونو روشن کنند – آخه این چه وضعیه

hamed
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ق٫ظ

دوستان نکنه دروس پایه ریاضی و آمار و فیزیک باشه مثل سال های گذشته- این که خیلی بده ما خواستیم تخصصی باشه راحت بخونیم نه این که دوباره بربم دنبال دروس دیگه

پرستو. هنر
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ق٫ظ

منابع خیلی زیاده اگه قراره این تغییرات از سال بعد اجرا بشه چرا زودتر اطلاع رسانی نمیکنند که ما فرصت رو از دست ندیم.
کسی هست رشته اش هنر باشه؟

دکتر95
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۷ ق٫ظ

سلام به همه ی بچه های گل….
یه خبر….تمام تغییرات مربوط به همین کنکور امساله….من یکی از آشناهامون دیدم. امروز…..که رییس دانشگاهه..گفت ابلاغ کردن بخشنامه رو و خونده بودش….میگفت حرفی از دروس امتحانی نزدن…فقط نوشته بوده سهم مصاحبه ۱۰۰درصد دست دانشگاه…..همین…ولی گفت مربوط به همین امساله ….خیالتون راحت. بازم خبری گرفتم میام میگم…یا علی

نگار
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر95

ممنونم از شما …….. بله لطف می کنید بیاین همین تایپیک بگین .. :)

؟؟؟؟؟؟؟؟
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ

خسته شدم پس چرا خبری از مصاحبه نیست؟ چرا جزییات رو اعلام نمیکنن؟
مردم از بلاتکلیفی
زبان و استعداد بخونیم؟ یا تخصصی و پایه؟ برا مهر بخونیم یا اسفند؟ اصلا بخونیم؟ نخونیم؟ چیکار کنیم؟
حداقل زودتر بهمون اطلاع بدن برا زندگیمون برنامه ریزی کنیم

مریم
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

دوستان تغییرات از سال ۹۵-۹۶ اعمال میشود پس امسال مثل سال گذشته است و با همون منابع بر گزار میشه

کمک کمک کمک کمک کمک.........
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

دوستان سلام. مقاله ای که به مجله فرستادم هیچ شماره ای تو سایتشون نیست پیگیری کنم. بنظرتون زنگ بزنم اون دانشگاهی که صاحب امتیاز مجله است میشه به جوابی برسم ؟؟؟؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید

داوطلب 94
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ

دوست عزیز به سایت وزارت علوم یا سایت magiranیا noormags یا civilica برید اطلاعات کلی تمام مجلات معتبر زیر نظر وزارت علوم هست میتونید تمام اطلاعات ریز و حتی شماره تلفن رو از اونجا بردارید.

منصور
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز،
یه نفر لطفا به من بگه قرار کنکور تخصصی حذف بشه یا نه؟ خبر مصاحبه آقای حسینی (مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی) رو توی همین سایت بخونید! صراحتا صحبت از حذف شدن کنکور تخصصی کردن، توی این خبر اما آقای خدایی میگن کنکور از استعداد، زبان و دروس اصلی و پایه برگزار میشه!!!! دروس اصلی و پایه دقیقا چیا هستن؟؟؟؟ توروخدا منو راهنمایی کنید.

داوطلب 94
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

دوست عزیز هنوز کاملا مشخص نیست ولی نظر دوستان اینه که دروس اصلی همون دروس تخصصی و دروس پایه آمار و ریاضی و روش تحقیق و اینجور دروس بسته به رشته تحصیلی عمدتا عمومی هستند.

کمک کمک
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دوستان من یه مقاله علمی ترویجی دارم و یه همایش- اما پایان نامه ام یه کار عملی هس که کمتر کسی عملی کار میکنه یعنی دارای ارزش بیشتری هس- با این اوصاف برا سال بعد امیدی برام هس.

نگار
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  کمک کمک

بله که هست .. خیلی هم هست .. :) چرا انقد استرس آخه ؟
توکل به خدا …

نگار
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

دوستان مگه قرار نبود وزیز مصاحبه کنه این هفته پس چرا هیچ خبری نیست ؟
:-(

فرزاد
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ق٫ظ

من و چندتا از دوستان اعتراض قاطعانه کردیم پس یا علی بلند شید

mehran
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

خوبه دوستان – لطفا یه کاری بکنید زودتر جزئیات را اعلام کنند.

فرزاد، توجه بفرمایید دوستان عزیز
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ق٫ظ

سلام
میدونم که میدونید خیلی هامون با این شیوه آزمون دکتری سراسری بشدت مخالفیم پس یک اراده ای بکنید و به سایت وزارت علوم و سازمان سنجش و مجلس بخش کمیسیون تحقیقات علمی و فناوری و رسانه ها از جمله شبکه۲ خبری۸.۳۰ ایمیل بزنیدوگرنه تا شهریور بلاتکلیف می مونیم پس یا علی……

سمیرا از کرمانشاه
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

خدا خیرتان دهد ان شا الله

نگین
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

آرزو جان نمیدونم امسال دعوت به مصاحبه شدی یا واسه سال بعد
داری میگی
در هرصورت رتبه هم مهمه ولی اینکه یک مقطع رو دولتی بودی هم خ مهمه و من دیدم داوطلبانی که با مدرک آزاد دولتی قبول شدن
ولی خب قطعا در مقایسه با کسی که همون دانشگاه خودش ارشد بوده قطعا برای مساوات باید رتبه بهتری داشته باشی
بستگی به رشته هم داره در بعضی رشته ها سلیقه اساتید مهمتره گویا

آرزو
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

برای سال بعد میگم- به نظرتون دانشگاه کارشناسیم شانس دارم ؟

نگین
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

آره آیدین جان من ارشدم ولی خب ۶ ساله که مدرکم و گرفتم و همون زمان اقدام کردم وتا جایی که من میدونم مهم توانایی شماست مهم مدرک نیست حالا اگر جدیدا به خاطر اینکه مدرک زیاده شرط مدرک گذاشتن نمیدونم

ری را
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

نگین جان منم شش سال قبل دفاع کردم …. جسارتا میتونم رشته اتون رو بپرسم؟

آرزو
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ

دوستان من کارشناسیمو روزانه بودم اما ارشدمو آزاد خوندم ولی دانشجوی فعالی بودم معدلم ۱۸/۸۷شد و پایان نامم ۱۹ونیم شدم و مقاله پایان نامم علمی پژوهشیه – ۲تا همایش بین المللی و ۳تا همایش ملی مقاله دارم ۲تا هم مقاله در مجلات انگلیسی دارم که یکیش آی اس سی بود نمرمو گرفتم اما حالا خارج شده از لیست به نظرتون اصلا امیدی هست من دکترا با این اوضاع که همه چیز دست اساتیده از دانشگاه آزاد قبول شم دولتی؟

داوطلب 94
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

احتمال کمه…

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

کسی که توی کنکور سراسری ، لیسانس دانشگاه دولتی قبول شده و لیسانس دانشگاه دولتی رو با یک معدل عالی گرفته ، نشاندهنده اینه که : base و پایه علمی قوی داره و توی دبیرستان و راهنمایی و ابتدایی هم ممتاز بوده ! نسبت به کسی که توی کنکور سراسری ، دانشگاه دولتی قبول نشده و مجبور شده بره دانشگاه های آزاد وغیر انتفاعی و بقیه یه مدرک لیسانس بگیره !!!!!

داوطلب 94
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

ببخشید منظورم دولتی احتمال کمه

آرزو
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

یعنی رزومه اصلا مهم نیست براشون؟من دوستانی دارم که با وجود دولتی بودن تو ارشد اصلا یک مقاله هم ندارن یعنی شانس این جور افراد بیشتره؟

.....
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

افراد زیادی بودند که یک مقطع رو آزاد بودن و نهایتا دکترا دولتی قبول شدند.بستگی به تلاش شما داره.

.
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  .....

من همچین موردی رو ندیدم اتفاقا شاید مقطع کراشناسی براشون مهم نباشه دلتی یا آزاد بودن ولی قطعا ارشد باید دولتی باشی مخصوصا برای دانشگاههای درجه اول شاید دانشگاههای درجه ۲و۳براشون مهم نباشه

دکترای....
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام دوست گرامی
اصلا نگران نباشید دوستی دارم که او نیز در دانشگاه آراد مدرک ارشد خود را گرفت و الان در دانشگاه تهران در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می باشد. اصلا امید خود را از دست ندهید و با تلاش مضاعف می توانید به خواسته خود برسید.
موفق باشید

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

چه جالب ! این نظر شخصی شماست و یه جورایی تفسیر به رای محسوب میشه !!!!!

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ق٫ظ

دوست عزیز ، مخاطب این کامنت ، آقا/خانم . هستن. و در پاسخ به پیشداوری ایشون نوشتم !

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

من ،هم پارسال و هم امسال با یک رتبه ی بسیار عالی ، هم مجاز روزانه شدم و هم مجاز نوبت دوم ! هم پارسال و هم امسال ، به مصاحبه ی دانشگاه های تراز اول وتراز دوم رفتم و اتفاقا خیلی خیلی براشون مهم بود که لیسانسم رو از دانشگاه دولتی گرفته بودم با یک معدل عالی !!!!!

دکترای....
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ب٫ظ

سلام دوست گرامی
این نظر شخصی من نیست واقعیتی که خودم شاهدش بودم. با تلاش و زحمت و اثبات اینکه توانایی بالایی در رشته خود دارید می توانید به این مهم برسید.
موفق باشید

امیر
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان ..آخرش یکی بگه چی بخونیم ؟ زبان واستعداد؟ یا تخصصی؟ آخه چی بخونیم؟ خواهش میکنم یکی از سازمان سنجش بیاد تو یه رسانه مث تلوزیون بگه دقیقا وقتمونو برا کدوم بزاریم

نگین
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ب٫ظ

سمیرا جان علمی تر ویجی هم امتیاز داره ولی کمتر از مقالات دیگه ولی اگه داری امتیازخوبیه

نگین
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ

در جواب اون نفری که گفته اگه اسم استاد رادر مقاله مستخرج از پایان نامه ننویسیم گیر میدن
آره خب شما اسم استادت و باید بنویسی حالا اگه دانشگاهی باشی که استادتم تو بورد مصاحبه باشه که چه بدتر دیگه
مگه استادی تو هاگیر واگیر مصاحبه حواسش نباشه اگه در فرآیند داوری هست مقالتون میشه ادیت کرد

کنترلی
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

نگین جان شما میدونید که مجلات open access پس از چند سال به isi تبدیل میشوند؟ من مقاله ای فرستادم که هنوز isi نیست و open access هست.

نگین
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۸ ب٫ظ

سلام ببخشید من خ گرفتارم هر لحظه اینجا نیستم
ولی معمولا شب میام تو نت
این روزام که امتحانات دانشجوها و از اون طرف سیل عظیم مقالات برای داوری از طرفی آزمون زبانم واقعا وقتم و گرفته
حالا کار اصلی ام به کنار
در جواب م.شیمی بله با قاطعیت میگم علمی پژوهشی بسیار مهمند مهمتر از آی اس آی بی آی اف
ببین اساتید دیگه نمیگن داورا سر وقت ج نمیدن چرا که خیلیهاشون داور مجلاتن
الان خود من که واقعا در اولین فرصت چون خودم در جریان کارمو درک میکنم و جواب رو میفرستم
ولی بالای ۹۰درصد هم گرفتارن هم از دکتری و هیئت علمی شدنشون گذشته دیگه به فکر من و شما نیستن که میخوایم بریم مصاحبه
در جواب اون خانمی که گفته ماهنامه علوم پرشکی معتبر نیست
عزیزم هر مجله ای که عنوان فصلنامه یا ماهنامه علمی پژوهشی داشته باشه به یک اندازه معتبرن
و نگار جان کدوم مجله اینقد اذیت کرده بگو شاید جایی باشه که من هستم
من تو دوتا دانشگاه علوم پزشکی داورم

آیدا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام نگین جان
ببخشید شما مدرکتون ارشد هست؟ مگه می شه با مدرک ارشد داور بود؟ چطوری؟

ری را
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام نگین جان… من تفاوت مقالات رو نمیدونم چیه و تعریفشان چیه حتی… میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید… در ضمن من یه بخش پایان نامه ام رو میخوام بصورت فارسی برای یک مجله داروسازی بفرستم اما آشنایی ندارم و از مجلات ایرانی بیخبرم. .. شما میتونید راهنماییم کنید؟ رشته من شیمی هست. ممنونم از وقتی که میذارید

آیدا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۲ ب٫ظ

بچه ها ببینین همه می دونیم که بهترین آزمون ها در سال ها ۹۱ تا ۹۴ گرفته شده.
یعنی زبان و استعداد و تخصصی

منم با وجود آزمون دروس تخصصی موافقم ولی با آزمون دروس پایه خیــــــــــر

پس دعا می کنیم که دروس پایه نباشه
بگید آمین

سمیرا از کرمانشاه
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ

دوستان ماهنامه که من میخوام مقاله براش ارسال کنم در مگ ایران موجود است و رتبه علمی ترویجی دارد باز هم بنظر شما امتیاز ندارد؟؟؟؟؟؟ ممنون جواب بدید

داوطلب 94
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ

اگه علمی ترویجی باشه امتیاز داره هر مقاله حداکثر ۲ امتیاز

مریم
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۱ ب٫ظ

دوستان شرمنده مجلات علوم پزشکی اکثرن علمی پژوهشی هستن و به صورت ماهانه منتشر میشن یعنی اونها بی اعتبارن .. ؟؟ میشه بگید هر کی که میدونه ..

سمیرا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه اساتید حتما در جریان هستند که به اسم ماهنامه چاپ میشه چرا بی اعتبار!!!!!!!!

کمک کمک کمک کمک کمک
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز. اگه مقاله از پایاننامه بدون اسم استاد راهنما چاپ شود. آیا در جلسه مصاحبه اساتید داور به این موضوع که چرا اسم استادت را ننوشتی گیر نمید؟؟؟؟؟؟

داوطلب 94
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۱ ب٫ظ

سلام.مقاله مستخرج از پایان نامه باید با اسم استاد راهنما چاپ بشه…

تینا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ

اگه دقت کنند به اسامی براشون حتما عجیبه که اسم استادت نیست. اگه هنوز چاپ نکردی بهتره اسمشو بنویسی.
به هر حال اگه بدون استاد چاپ کردی و توجه اساتید مصاحبه به این مسئله جلب شد باید حتما دلیلی براشون بیاری.
یکی از دوستام همین مشکل را داشت اما دلیلش موجه بود: استاد راهنماش خیلی سختگیر بود و اصلا با دانشجوی ارشد مقاله نمیداد. فقط دکتراها را قبول داشت برای مقاله و کلا هر جایی هم مقاله نمیداد و فقط دانشجویان دکتری خیلی باسواد از پس انتظاراتش برمی اومدند. روز مصاحبه هم همینو گفت و اساتید ازش پذیرفتند.

سمیرا از کرمانشاه
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام به همگی. دوستان خوب، چاپ مقاله در ماهنامه آیا میتواند حتی اثری اندک داشته باشد؟؟؟ یا بی تاثیر است؟؟؟؟؟؟؟

نگار معتمدیان
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ

ماهنامه ی چی ؟ علمی پژوهشی یا مثل ماهنامه موفقیت ؟

.
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ

در دید اساتید تاثیر داره چون ماهنامه هم دارای هیئت تحریره برای پذیرش مقالات است
نگران نباشین تاثیر داره تا حدودی

سمیرا از کرمانشاه
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

با تشکر از رهنمایی شما دوست عزیز موفق باشید

مریم
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ

سلام .. منظورتون اگه ماهنامه ی علمی پژوهشیه که بحثش جداست و امتیازش بالاست اما ماهنامه ی دیگه مثل مجله موفقیت که نگار خانوم گفتن من از اون نمیدونم؛ فک نکنم امتیازی داشته باشه…

داوطلب 94
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

امتیازی نداره

سمیرا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

من ماهنامه موفقیت ندیدم. اما منظورم ماهنامه حیطه رشته خودم بود

حسابداری
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

دوستان یه سوالی داشتم به نظرتون سن جقدر مهمه از دید مصاحبه کننده ها جون من یه جا مصاحبه رفتم اکثرا نزدیک ۴٠ساله بودن فقط دو سه نفر حدود٢٧ و ٢٨ بودن!؟!؟! الان سن کم می تونه تاثیر مثبت داشته باشه یا منفی؟!؟

ساراااااااااااا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری

سن تاثیری نمیتونه داشته باشه مهم سواد و عملکرد شما تو مصاحبه س

.
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ

خیلی تاثیر داره من ۲۴ سالمه تو مصاحبه دانشگاه تهران دقیقا ۲بار تاکید بر جوان بودن من داشتن و اینکه همه رو پشت سر هم خوندم جوان بودن براشون بسیار بسیار مهم بود

ساراااااااااااا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  .

والا تجربیات دوستانی که برای مصاحبه رفتن بقدری متقاوت و ضد ونقیض هستش که ما بالاخره نفهمیدیم چی مهمه و چی نیست!

.
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ

جوان بودن و کوتاه بودن دوران ارشد برای دانشگاههای درجه اول بسیار اهمیت داره
خیلی مشخصه اساتید دانشجوی جوان میخوان که پرانرژی و بدور ازدغدغه های روزمره باشه و تمام تمرکزش روی درس و پژوهش باشه

M.power.polytechnic
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ

این که مقاطع رو پشت سر هم و بدون فاصله گذرونده باشی بسیار تاثیر مثبتی داره، و سر جلسه اساتید از افرادی که بین سنوات تحصیلشون مخصوصا ارشد به دکتری فاصله قابل ملاحظه ای افتاده باشه می پرسن که این چند سال فاصله چقدر کار پژوهشی انجام دادی؟ چرا که دنبال افرادی میگردن که تو جو درس و پژوهش باشن

نگار معتمدیان
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری

تاثیر داره .. خیلی هم داره .. چهار پنج تا از استادای دانشگاه فوق من همیشه می گفتن ما کسی که میاد مصاحبه به دو چیز خیلی دقت می کنیم یکی سال تولدش و یکی اینکه کی فارغ التحصیل شده از فوقش ..
:)
از ۲۷ و ۲۸ ساله اندازه ی همون سنش دیگه توقع دارن اما آدمی که ۴۰ سال داره واضحه که باید حجم پژوهشش بیشتر باشه ..

ری را
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

پس من باید قید دکترا رو بزنم؟! ممکنه تو زندگی خیلی مسایل پیش بیاد که یکی نتونه پشت سرهم بخونه. من سال ۸۸ دفاع کردم و ۳۵ سال سن دارم . بخاطر یه تصادف چند بار عمل شدم و نتونستم ادامه بدم اما هدفم همیشه دکترا خوندن بوده. مدرس دانشگاه سراسری هستم و شاگرد اول کل دوره کارشناسی و الف ارشد. مقاله آی اس آی خودم رو فرستادیم. دوتا مقاله سمیناری دارم و کلی ورکشاپ و یه ثبت اختراع و برای مجلات رشد شیمی هم مقاله مینوشم. پس الان باید کنار گذاشته بشم؟!!!

ساراااااااااااا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ری را

نه دوست عزیز تاثیر سن وسال انقدم که دوستان میگن پر رنگ نیست!
من خیلی ها رو میشناسم که در سنین بالا دکتری قبول شدن و الان مشغول به تحصیل هستن!سواد شما مهمتر از هر چیز دیگه س

ری را
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ

سارای عزیز ممنونم از همدلی شما… موفق باشی عزیزم

Behtash
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ری را

دوست عزیز أصلا مهم نیست شما هنوز سنی ندارید خیلی از دوستان منم با این شرایط سنی قبول شدند البته رشته ما حقوق هست و اکثر بچه ها مشغول وکالت و کارهای قضائی ،اتفاقا تو مصاحبه أساتید در مورد شغل هم میپرسند و اینکه چقدر کار تجربی داریم به نظر من اینکه فقط بشینی پشت هم درس بخونیدمهم نیست باید تو رشته خودت کار کرده باشی تخصص و تجربه هم خیلی مهمه.البته من رشته خودمو گفتم اما به نظرم دانشجوی صرف بودن هم خوب نیست تصور کن طرف دکترا میگیره اما هنوز یه کار تخصصی و تجربی نکرده

ری را
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  Behtash

ممنونم از همراهی و همدلی شما… واقعا بعضی وقتا اینجا آدم ناامید میشه از صحبت های دوستان…. مرسی دوست بزرگوار…. برقرار باشید

ساراااااااااااا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام
دوستان اطلاع داره تکمیل ظرفیت سراسری حدودا چند نفر رو بعداز آخرین نفر دعوت شده،ممکنه دعوت کنن؟؟؟؟

حمید
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام.
فکر نکنم اصلا کسانی که تو دور اول مجاز نشدن واسه تکمیل ظرفیت (اصلا اگه در کار باشه) دعوت شن…همون مجازهایی که دور اول قبول نشدن فقط واسه تکمیل ظرفبت احنمالی دعوت میشن.

ساراااااااااااا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بله تکمیل ظرفیت از همون افرادی هستش که مجاز شدن فقط میخوام بدونم مثلا رتبه من ۵۰شده آخرین رتبه مجاز مثلا ۳۰.آیا ممکنه تکمیل ظرفیت دعوت شم؟؟؟

مهندس شیمی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ

خب شما که مجاز نشدی وقتی آخرین رتبه مجاز ۳۰ هست! پس تو تکمیل ظرفیت نمتونی شرکت کنی

ساراااااااااااا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

دوست عزیز من مجاز شدم انتخاب رشته هم کردم ولی کارنامه دوم برای جایی که مد نظرم بود دعوت نشدم.
فاصله خیلی زیادی هم با آخرین فرد دعوت شده نداشتم

setare
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

من اصلن نمیدونم این همه کنکور برای چیست. خوب هر دانشگاهی بیاد از طریق مصاحبه و بررسی رزومه، ۷۰ درصد ظرفیتشو از دانشجویان خودش برداره، ۳۰ درصد از بقیه.

نگین
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ

سلام دوستان در مورد مقالات اگر چکیده در همایش چاپ شده باشه میتونید اون رو به مجلات دیگه بدید برای چاپ فول تکس
ولی اگر کل مقاله در همایش چاپ شده باشه قانونا هیج جا نمیشه چاپش کرد
که البته آی اس آی و آی اس سی راحت اکسپت میدن بدون سرچ در مورد اینکه قبلا چاپ شده یانه
چون دارن پول میگیرن ولی علمی پژوهشی واقعا چک میکنه
خلاصه که
فعلا متاسفانه فقط از نظر اساتید آی اس امپکت دار خ ارزش داره
ولی غیر اون رو چون متاسفانه حتی اگه مقاله خوب هم باشه پول باید پرداخت کنی دید خوبی ندارن
نه اینکه نمره ندن یا شما ارائه ندید مقالاتتون رو حتی اگر ضعیف هست
ولی ممکنه امتیاز خ کمی بدن
فقط علمی پژوهشی چون معتبره کامل نمره تعیین شده رو میدن
ولی در مجموع از هر کدوم یه دونم داشته باشی شمار و به عنوان یک فرد اکتیو میدونندو
خدمتتون هم بگم علمی پژوهشی از این نظر خ سخته که داورها داوری رو عقب میندازن ۶ ماه ۷ ماه
بعدم باز اصلاحیه باز چند ماه و خلاصه بیش از یک سال طول میکشه
ولی من خودم داورم واگه واقعا وقت داشته باشم نصفه روزه جواب رو میفرستم و البته سردبیر و بقیه هم مهمه که احساس مسئولیت کنند و همینطور هست که روند اینقد سخت و طولانی میشه
وگرنه تو یه ماه میشه اکسپت بگیرید البته به شرط آشنایی با داور و…هیئت تحریه و پیگیری خودتون

نگار معتمدیان
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

درود بر شما نگین جان که انقد انسانیت دارید و به فکرید ……… :)
من یک مقاله دارم جان خودم الان ۱۹ ماهه هنوز تو داوریه …. :-(
یعنی استاده که براش فرستادن نمی دونم چیکار می کنه که هنوز داوری نکرده .. :-(

م. شیمی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

” آی اس آی و آی اس سی راحت اکسپت میدن بدون سرچ در مورد اینکه قبلا چاپ شده یانه
چون دارن پول میگیرن ولی علمی پژوهشی واقعا چک میکنه”
با توجه به اینکه تنها تعداد اندکی از مجله های ISI دارای Impact Factor نویسنده رو تحت قرارداد Open Acess بودن مقاله ملزم به پرداخت وجه میکنند، این جمله نمیتونه درست باشه. در اکثریت قریب به اتفاق مجله ها انتخاب Open Access بودن یا نبودن مقاله به اختیار نویستده هست. مضافا اینکه در صورت احراز مشابه بودن مقاله، حتی در صورت تخصیص نشانه ی DOI به اون مقاله، خیلی راحت مقاله رو پس میگیرند و برای همیشه در آدرس مقاله اطلاعیه ی حذف رو نمایش میدهند.
در کل به نظر شما از نظر مصاحبه کننده ها ارزش مقاله های علمی-پژوهشی بیشتر از مقالات ISI هست؟ اونم تنها به صرف کاهلی در بخش سردبیری مجله های علمی-پژوهشی؟ در صورتی که به قول خودتون نهایتا هر داور بیشتر از یک روز رو صرف داوری یک مقاله نمیکنه.

آیدا
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

بچه ها من که گفتم دعا کنین فقط زبان و استعداد باشه به این علت بود که:

۱- زبان و استعداد صد در صد هست و تصمیم هم گرفته شده و ما مجبوریم راضی باشیم!

۲- اینکه اگر دروس پایه هم به زبان و استعداد اضافه شه مشکلاتمون چند برابر می شه و باید بجای ۶ کتاب ۶۰ کتاب بخونیم!

پس دعا کنین فقط زبان و استعداد باشه.
بگید آمین

فرزاد
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

سلام
ان شاءالله که وضعیت مثل سابقه، چون با زبان و استعداد خیلی ها مخالفند و دروس تخصصی و زبان و استعداد باید باشه ضریب دروس تخصصی ۴برابر زبان و استعداد، اگه برای زبان و استعداد بخونیم خوب بریم برای دکتری زبان انگلیسی هممون شرکت کنیم دیگه، پس درست نیست باید دروس تخصصی با ضریب۴ و زبان و استعداد با ضریب ۰,۵ یا فوقش ۰,۷۵ حالا بگید امیییییییین یا ربالعالمیییییین!

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

بله آقا فرزاد من با سخن شما موافقم… :) حالا آمین … :)

Mahshid
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

منم با نظر نگار جان و آقا فرزاد موافقم ایشالا دروس
تخصصی هم باشه. فقط زودتر تکلیف ما رو روشن کنن
واقعا بلاتکلیفیم

حمید
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام.
دکترای زبان انگلیسی مگه فقط زبان عمومی ازشون تست می گیرن که شما میخوایید با تقویت زبانتون برید ازمون دکترای زبان انگلیسی شرکت کنید؟
دوست من رشته های زبان دروس تخصصی خودشونو دارن و دروس تخصصی دکترای زبان انگلیسی شامل روش های آموزش زبان، زبان شناسی، آزمون سازی و … هست. درضمن سطح سوالات زبان عمومی رشته های زبان از زمین تا آسمون با سطح سوالات عمومی رشته های دیگه فرق داره!

به نظر من زبان عمومی باید تو همه رشته ها اولویتش خیلی بیشتر از ضریب ۱ فعلی باشه، خیلی بیشتر. مثلا اگه دروس تخصصی ضریب ۴ باشه زبان عمومی ضریب ۳ باشه حداقل. حتی به نظر من باید ضریب درس زبان تو رشته های دیگه بیشتر از رشته های خود زبان باشه. چون بچه های زبان قاعدتا حداقل اشنایی نسبی با زبانو بنا به رشته تحصیلیشون دارن و سنجیدن زبان عمومیشون شاید زیاد ضروری نباشه ولی واسه رشته های دیگه وضع اینجوری نیست.
البته من بیشتر موافقم که کنکور این شکلی برداشته بشه و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و رزومه فرد مورد توجه قرار بگیره.
با تشکر.

رویا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

بهتر بود وزارت علوم هم مثل وزارت بهداشت شرط مدرک زبان رو برای ثبت نام الزامی میکرد و بجاش دیگه در کنکور زبان نمیگرفت.
الان وزات بهداشت بدون حداقل نمره ۵۰ در msrt و یا معادل اون در دیگر مدارک زبان، اجازه ثبت نام ندارید عزیزان.

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

من بازم مخالفم و همچین دعایی نمی کنم آیدا جان … :)

دکتر
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

آآآآآآمین… :-)

فرزاد
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

آزمون دکتری سراسری مثل سابق را می خواهیم وسلام! اونم نه ۳۰_۷۰ باید ۵۰_۵۰ بکننش

Mahshid
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ

سلام
دوستان تهرانی لطف بفرمایند و یک سری به سازمان سنجش
بزنن و ازشون بپرسن.

دکترای....
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان
من دیروز رفتم دو تا کتاب استعداد تحصیلی که معرف حضور دوستان همه هست خریدم. تا برای آزمونی که معلوم نیست کی هست و چطور و با چه قانونی برگزار میشه مطالعه کنم ولی وقتی بیشتر فکر کردم دیدم حتی ممکن هست منابع هم عوض بشه برای همین فعلا انگیزه ای برای مطالعه کردن ندارم می دونم که زمان به ضرر همه ما داره سپری میشه ولی خواهش می کنم دوستانی که در تهران تشریف دارند به سازمان سنجش یا حتی وزارت علوم مراجعه کنند و اصرار بر این موضوع داشته باشند که هر زودتر این مسئله مسولین محترم پیگیری کنند. آقای خدایی گفتند این روش جدید با مشورت روسای محترم دانشگاه های بزرگ و کارشناسان بوده و مورد تایید همه هست پس چرا شفاف سازی نمی کنند؟؟؟؟؟دوستان لطفا اصرار و پافشاری کنید.
به امید موفقیت همه دوستان

لیلی/مدیریت بازایابی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

دوست عزیز من تهرانم دیروز رفتم برای مشاوره ماهان گفتن کنکور امسال شما مثل پارساله از سال بعد تغییر می کنه اینجور که اینا بیشتر در جریان هستن گفتن

دکترای....
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۹ ب٫ظ

دوست گرامی
ببخشید و لی فکر نمی کنم یک آموزشگاه خصوصی منبع مورد تاییدی باشه. باید از زبان یکی از روسای محترم سازمان سنجش یا وزارت علوم این موضوع تایید بشه.
ممنون و موفق باشید

لیلی/مدیریت بازایابی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان من هم می خوام برای سال آینده دوباره بخونم دیروز رفته بودم ماهان مشورت که گفت کنکور امسال بعنی همین اسفندی که میاد مثل سال قبله از سال آینده کنکور حدف می شه.
می خواستم بپرسم کسی اینجا دکترای مدیریت هست یا متقاضی کنکورش هست؟ به نظر شما بهتره کلاس کنکور برم یا نه؟ نمی دونم چی کار کنم.

علی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ

سلام.من رتبم ۱۱۲ شد مدیریت…فکر می کنم این تغییرات برا امسال باشه….کلاس نمی خواد.فقط زبان اونم اگه خیلی ضعیف هستید..وقت برا کلاسو بگذارید برا فراهم کردنه رزومه…هرچند که واقعا سلیقه ایه…ایشالا اشنایی کسی تو مصاحبه ها داشته باشید وگرنه…..

لیلی/مدیریت بازایابی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

الان کدوم دانشگاه قبول شدین؟ درصداتون به چه صورت بود؟
به نظر شما یعنی بیشتر تمرکزم رو بذارم رو تهیه مقاله یا مدرک زبان؟ آخه همون طور که خودتون هم می دونین گستردگی منابع برای دکترا خیلی زیاده مثلا واسه یه درسی مثل تءوریهای مدیریت. من برای حل این مشکل گفتم کلاس ثبت نام کنم چون اینطور که خانمه می گفت اساتیدشون فصلهای پرتکرار کنکورهای سالهای قبل رو جمع آوری کردن. نمی دونم از کجا شروع کنم؟!! برای همین یه ذره سردرگمم

نازگل
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان . من بطور کلی افسرده شدم :(
حداقل شماها رزومه قوی و خوبی دارین من که پایان نامم اصلا کیفیت نداره مقاله هم ندارم معدلمم که … انقد ذهنم درگیر شده که چیکار میشه کرد . دانشجوی تنبلی نبودم اما اصلا اینده نگر نبودم . نظرات شماهام که دیگه کلا افسردم کرد . همه رزومه قوی و شرایط خوب برای پذیرش دکتری دانشگاههای خوب دارین . :( این کنکورم که معلوم نیس قراره چی بشه . امسال رتبم ۶۰۰ فیزیک شد . که البته فرمالیته امتحان داده بودم . الان که میخوام جدی و مصمم برای سال بعد بخونم نگرانم که چی بشه ! بدون مقاله ! معدل کم ! :(

ali
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نازگل

سلام خانم نازگل
از امروز شروع کنین بدونین هیچ وقت دیر نیست برای درس خوندن
برای روزمه هم اگر قدرت مالی دارین می تونین به دفتر های که مقاله از پایان نامه تون استخراج میکنن سر بزنین
کارشون رو بلدن هم سریعتر و بهتر براتون مقاله در میارن و چاپ می کنن
موفق و سلامت باشین.

Behtash
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

ببخشید علی اقا استخراج و چاپ کتاب از پایان نامه هم أرزش داره؟؟؟

دکتری
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازگل

توکلتون به خدا باشه….به جای نا امیدی بلند شید و حرکتی بکنید..من خیلی دوستام رو دیدم که بدون مقاله و بدون آشنایی قبول شدن..پس امیدوار باشید..و سخت تلاش کنید تا با خوندن و اوردن رتبه ی خوب قبول بشید

فرزاد
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ

سلام
با اعتراض و نارضایتی بیش از حد دوستان خداروشکر وضعیت قراره برگرده به وضعیت سابق، چون آزمون دکتری فیزیک و ریاضی و شیمی و زیست شناسی خیلی سخته، بخصوص زیست شناسی که هم خیلی سخت و پیچیده و فراره، و زبان و استعداد به تنهایی اصلا معنا و مفهوم ندارد

رتبه 53
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

کاملا موافقم

کنترل
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

اینکه میگید قراره برگرده به وضعیت سابق، منبع خاصی داره؟

الهه
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان اینطوری که نمیشه همه داریم کامنت میذاریم و هیچ کس هم نمیدونه چیکار کنیم بالاخره دروس اختصاصی بخونیم یا نه – زمان امتحان کی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حسن به پیام
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

پیام جان میشه لطف کنی به من بگی رتبه ۱۲۰ فیزیک ترازش تقریبا چنده لطفا؟ میخوام واسه مصاحبه نمرمو حساب کنم و با نفر جلوییم مقایسه کنم خواهش میکنم

payam
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن به پیام

نمیدونم

مقاله
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن به پیام

دوست عزیز در کارنامه اولیه که درصد دروس را زده نمره کل شما را نوشته ۳۰ درصد انرا با نمره مصاحبه که از ۱۰۰ هست ونمره مصاحبه را باید در۷۰ ضرب کنی و با ۳۰ درصد نمره کل که در کارنامه موجوده جمع کنی البته رتبه ۱۲۰ نمره کل ان حدودا ۵۷۰۰ باید باشه البته هر ر رشته فرق می کند

Dr.A.Kh
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان گرامی
من واقعا گیج شدم باید تخصصی هم بخونیم یا نه و آیا تخصصی همان درس هایی است که در آزمون پارسال آمده یا خیر؟ من رشتم کامپیوتر است و سه سال متوالیه که درسهای مختلفی در تخصصی میاد.

کمک کمک کمک کمک کمک
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

دوستان اگر مقاله دو نویسنده داشته باشد امتیازش با مقاله ای که یک نویسنده دارد فرق میکند؟؟

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

دیگه بله :)
اون جوری امتیاز تقسیم میشه.. ولی خوب به نظر من بهتره اسم یک استاد روی مقاله باشه به نظرم اعتبار بیشتری داره…
:)

مهندسی شیمی2
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

نه دوست عزیز، ربطی به تعداد نویسنده نداره، هرچند همیشه مقاله ای که تعداد نویسندگانش بیشتر باشه اونم با اعضای هیات علمی دانشگاهها، ارزش بیشتری برای ژورنالای خارج داره..ولی برای امتیاز در مصااحبه دکتری، نفر اول یا نفر دوم رو با حذف استاد راهنما درنظر میگیرن…یا حتی اگه نفر اول یا دوم نباشی و نویسنده مسئول باشی بازم بهت نمره میدن…

داوطلب 94
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ

نه دوست عزیز فرقی نداره.اسم هیئت علمی رو حذف میکنن اگه بعد اونها باشید و فصلنامه معتبر باشه (یعنی مورد تایید وزارت علوم با درجه علمی-پژوهشی) یا نویسنده مسئول باشید امتیاز کامل رو میگیرید.ضمنا فصلنامه های مورد تایید وزارت علوم رو میتونید از سایت دانلود بکنید ببیند مجله جزء اون لیست هست یا نه و ضریب تاثیرش چقدره.

.
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

دقیقا:-)

مسعود
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ

کاش نمره زبان واستعداد نصف دروس پایه وبلکه یک چهارم اون بشه …….

کاش دکتری تخصصی دوباره برقرار شه وکاش زودتر جزئیات همین کار هم مشخص شه که داوطلبان سال ۹۵ وموسسات چاپ وتوزیع جزوات کنکور دکتری کارخودشونو بدونن وشروع کن به منظور خدمات دهی به داوطلبان عزیز!!!!

کاش

کاش
کاش ………

معصومه
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

کاش…کاش….کاش…. فقط وقت رو داریم از دست میدیم……کاش……

مسعود
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  معصومه

دقیقاً

منظورما هم همین بودش…..

الهه
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

کاش اینطوری بشه- دوستان تو رو خدا برید وزارت علوم تکلیف رو روشن کنید . وقت داره میگذره

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۰ ق٫ظ

دوستان نظراتتون رو در زمینه ی مقاله اگه در همایش چاپ بشه امکانش هست که تو مجله ی علمی پژوهشی هم چاپ بشه رو خوندم .. با این حساب شما میگید یعنی هیچ اشکالی نداره من مقاله ی فرستاده شده به مجله رو برای همایش هم بفرستم ؟ و امتیاز هم برام داره ؟
:)

به payam و mahsa
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۵۴ ق٫ظ

من سال ۸۸برای یه همایش بین المللی مقاله فرستادم و پذیرش شد.همون مقاله رو برای یک مجله ترویجی فرستادم گفتن چون توی همایش بوده ما دیگه داوری نمیکنیم.البته مقاله من چند سال بعد در مجموعه مقالات همون همایش چاپ شد.درواقع هر مقاله فقط در یک جا میتونه چاپ بشه.

علیرضا-آیرودینامیک
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  به payam و mahsa

ترویجی بحثش با علمی پژوهشی و ژورنال فرق داره.
در ترویجی شما جمع آوری مطلب دارید ولی در اون ها ارایه مطلب دارید.
بنابراین وقتی در همایشی مقاله را چاپ می کنید خود به خود ترویج هم کرده اید.
البته این نظر من هست. چون من خیلی دیدم مقاله کنفرانس بعد تبدیل شده به ژورنال.
میشه خیلی چند تا نمونه خوب گیر آورد لینکش را گذاشت.

علیرضا-آیرودینامیک
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ

سلام
نه نمی تونید اینکار را بکنید.
مقاله ای که همایش بوده را می تونید بعدش برای مجله بفرستید ولی برعکسش یعنی مقاله ای که در مجله چاپ کردید را نمیشه بعد از چاپ برای همایش فرستاد.
اینکار در واقع کپی میشه.
ولی بر عکسش آزاد هست.

mohsen
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ

بعضی از همایش ها بعد از داوری مقاله ، به نویسنده ها پیشنهاد میدن که نسخه تکمیل شدش رو بفرس تا در فلان مجله که در همکاری با این همایش هست، چاپ کنیم.
کلا ژورنال هم که مقالت رو بفرستی، ازت می پرسن قبلا از این کار کنفرانسی دادی یا نه! و اگر دادی اون رو هم ضمیمه کن که از دو جهت قابل ارزیابی هست: اول اینکه similarity نمیخوره :) ، دوم اینکه بررسی میکنن ببینن نسبت به اون کار چقدر نوآوری بیشتری داره!

شیمیست
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سلام خانم معتمدیان من از کار پایان نامه ام دو تا مقاله نوشتم که هر دوتاش رو اول فرستادم کنفرانس بین المللی بعد نو یه مجله isi چاپش کردم هیچ مشکلی هم پیش نیومد. البته من یکم تغییرات تو عنوانش دادم

داوطلب 94
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

با سلام
مقالات علمی پژوهشی که دارای دو نوع کاربردی و بنیادی است به ارائه نظریه یا رد یک نظریه و ارائه نظریه جدید منجر میشه و اساس کار اشاعه علم در مراکز علمی هست.در حالی که مقالات علمی ترویجی و یا همایشه جمع آوری و تدوین هست و استفاده از یک نظریه در توصیف یک مسئله یا حل یک مشکل میباشد.پس بر عکسش ممکن نیست ولی مقالات علمی پژوهشی قابل ارائه در همایشها و کنفرانسها هست.

هادی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ب٫ظ

سلام نگار خانم
ببینید اگه مقاله شما در همایشی چاپ شد زمانی می توانید برای مجله بفرستید که ی تغییراتی هم به ان اضافه شده باشه مثلا ی چکیده و نتیجه گیری و .. رو عوض کنید همین
ولی عینا نمی توانید اگرچه بعضی ژورنالا رو دیدم که براشون مهم نیست که تو همایش چاپ شده باشه ولی دقت کنید اگر همون مقاله در مجله چاپ شه دیگه امتیاز همایش رو از دست می دید ولی اگر بتونید اسم مقاله و چکیده و ی سری چیزا رو عوض کنید و در مجله چاپ شه اونموقع امتیاز هر دوتاش رو داشته باشی

نگین
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ

سلام دوستان داشتم کامنتا رو میخوندم که بحث نمره همایش ها نظرم و جلب کرد
نمیدونم چند نفرتون و چند دفعه رفتید مصاحبه
ولی واسه هر چیزی یه حداقل و حداکثری گذاشتند مثلا
سقف مقالات همایشی ۵ هست
یعنی شما ۵ و بیشتر اکسپت مقاله همایشی داشته باشی در خوش بینانه ترین حالت نمرت۵ میشه
و یا علمی پژوهشی حداکثر ۲۰ نمره یعنی ۳تا و آی اس همینطور
و برای هر ترم سابقه تدریس نیم نمره به شما داده میشه
ودرنهایت برای معدل بالای ۱۶ یک نمره بالای ۱۸ نمره دیگه
من خودم تجربه مصاحبه داشتم و داور مقالات علمی پژوهشی هم هستم
روی علمی پژوهشی اساتید نظر فوق العاده ای دارند اگه واسه آزاد هم میخواید آماده شید وامکانش رو دارید دنبال اکسپت علمی پژوهشی باشید گرچه بعید به نظر میرسه گرفتنش ولی خب بفرستید
خلاصه این اطلاعاتی که من دارم و اگر سوالی هم دارید در خدمتم
واما دوست عزیزی که رفتی مصاحبه و به قول خودتون بهت توهین شد
من هم تجربه اش و دارم و متاسفانه بی عدالتی عینی رو دیدم من هم زخم خوردام ولی چه میشه کرد؟
هر روز یه طرح یه برنامه اسممونم دکتر های آینده و اساتید فعلی هست
هر چی میگن با سکوت تایید میکنیم و بعدم میگیم چرا اینجوری میشه؟ من که خسته شدم ولی هستم اگه شماهم باشید

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

بعنی نگین جان منظور شما اینه که الویت با اینکه کسی مقاله علمی پژوهشی داشته باشه درسته تا همایش ؟

phd_93
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ق٫ظ

مسلما امتیاز مجله علمی پژوهشی خیلی بالاتره و پذیرش هم خیلی سخت تر

بب
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

سلامم یعنیی اگه از سه تا مقاله پژوهشی بیشتر داشته باشی هم همون ۲۰ نمره بیشتر نمیدن بهمون ؟

دکتر
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  بب

سقفش ۲۰امتیازه…حالا شما ۴۰تا مقاله علمی پژوهشی هم داشته باشی بازهم ۲۰امتیاز میگیری….ولی خوب وقتی مقالاتت زیاد باشه یه وجه دیگه ای داره در نظر داوران مصاحبه

استعداد
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

سلام ببخشید من یه سوال خیلییییی فوری دارم اگه کسی هم تو مصاحبه استعداد درخشان و هم تو مصاحبه با آزمون یک دانشگاه شرکت کنه و امتیاز هردوش رو کسب کنه سازمان سنجش خودش بررسی می کنه که فقط تو یک مورد بهش پذیرش بده یا تو هردو پذیرش میشه و باعث سوختن یک سهمیه میشه? تو کدوم مورد پذیرش نهایی میشه? استعداد یا آزمون? با توجه به اینکه اگه آزمون نهایی نشه جا واسه نفرات بعدی باز میشه ولی استعداد تو رشته مورد نظر فقط یک نفر معرفی شده?

دکتر
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  استعداد

خودتون تصمیم میگیرین کجا برین

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

بله دقیقا …

بی نام
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ

خب یعنی طرف خودش تصمیم می گیره و سهمیه حالت دوم می سوزه؟

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  استعداد

خودتون تصمیم می گیرید کجا برید …
:)

دکتر
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ق٫ظ

شما تصمیم خواهید گرفت که کدام دانشگاه را برگزینید..:-)

ش
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

دوستان لطفا کمکم کنید
ایا هنوزم امکان تغییر لولویت وجود داره؟ اگه آره چطور میتونم اینکارو انجام بدم؟ تلفنهای سنجشو که میشناسید

آیدا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

بچه ها بیاین همگی دعا کنیم که آزمون فقط به زبان و استعداد ختم شه و دیگه به دروس پایه کشیده نشه..

دکتر
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

الهی آمین..کاش معاون وزیر زودی میومد مشخص میکرد

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

من که مخالفم با صحبت شما .. همچین دعایی هم نمی کنم :)

عسل
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

چرا فقط زبان و استعداد؟؟؟؟؟ کی گفته زبان و استعداد ملاک مناسبی برای سنجشه؟؟ مگه تو دوره دکترا قرار رو این موارد مانور بدیم؟؟؟
معقولانه نیست من دعا میکنم همش تخصصی و پایه باشه و اصلا زبان واستعداد نباشه.
وزارت بهداشت برای آزمون دکتراش یه کار خوبی میکنه اونم اینه که داشتن مدرک معتبر زبان لازمه شرکت در آزمونشه. منابع آزمونش اگرچه زیاده (حداقل تو رشته من) ولی خارج از همون منابع و کتابها سوال نمیده همه سوالاتشم تخصصی و پایه است و در نهایت تاثیر۸۰%برای آزمون و۲۰% برا مصاحبه است خوب میشد اگر وزارت علوم هم از رو همین آزمون الگو برمیداشت

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

آفرین عالی ………… :)

phd_93
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

دقیقا عسل خانوم

فریبا_فلسفه
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

افرین

phd_93
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

اصل بر تخصص شما در رشته خودتونه زبان که یه بخش جانبیه و لزوم هر دکترای تخصصی

نگار معتمدیان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  phd_93

بله دقیقا ….

الهه
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ

دوستان تهرانی لطفا برین سازمان سنجش و تکلیف این دروس اصلی و پایه را روشن کنید . بپرسین یعنی کدوم کتاب ها.

دانشجوی دکترا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ

هر روز یه قاون و سیستم جدید!!! همشم پرعیب و در ست و حسابی کارشناسی نشده. بیچاره دانشجوا.

الکترونیک
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام . کسی از شهریه کل دکتری برای رشته های فنی مهندسی اطلاع دقیقی نداره ؟ اصلا چند واحد باید پاس کنیم ؟ ترمی چه قدر ؟
ممنونم

ف
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک

توی دفترچه شهریه سازمان سنجش نرخ هزینه اکثر دانشگاهها رو آورده البته اگر منظورتون شبانه یا پردیس هست.

الکترونیک-
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ف

مرسی . آره اونو اطلاع رسانی کردن ولی دانشگاه آزاد رو باید از یک دانشجوی دکتری مطلع بشی. امروز من رفتم مرکز آزمون اونجا هم نمی دونستن

ف
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک-

برای دانشگاه آزاد فکر کنم رشته های فنی بین ۷۰ الی ۱۰۰ میلیون هزینشون باشه. البته این یه اطلاع نسبی هست که با توجه به گفته های دانشجوهای آزاد فهمیدم منم :)

آدینه
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

اگه قراره آزمون و درسایی که بخونیم مثل سال قبل باشه چرا تو اخبار و این ور و اونوراعلام میکنن کنکور دکترای تخصصی حذف شده ؟ زبان و استعداد فقط ؟ این یعنی عمومی ؟ اختصاصی رو بر نداشتن؟ کلا کنکور ورداشتن؟ پس سای دوبار چه چیزی رو میخوان ازمون ازمون بگیرن اااااااااااه

مقاله
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  آدینه

امسال در مصاحبه دانشگاه درجه ۲ شهرستان رتبه ۵ نفر هفتم مصاحبه شد و اخرین نفر روزانه که فقط به همین دانشگاه دعوت شده بود ورتبه ۷۳ بود به خاطر مقاله های بیشتر نفر اول مصاحبه شد.

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مقاله

جای تعجبی نداره ! سال ۹۳ هم ، رتبه ی ۴۸ در مصاحبه ی دانشگاه تهران ، رتبه ی ۱ مصاحبه شد ! چون از همه نظر ، عالی بود !

نگار معتمدیان به سمیرا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

درسته حرفت :)
اما سمیرا جان فک کنم مقاله ای که بفرستی برا همایش دیگه نمیشه تو مجله چاپش کرد ؟
درسته همچین چیزی دوستان ؟

سمیرا خطاب نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

بله حرف شما درسته عزیزم. منم مقاله ای برای همایش میفرستم که برای یک همایش مناسبه و میتونم اونجا امتیاز بگیرم و مقالات بهتر را به مجلات میفرستم

shadi
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

نگار جان اگه بصورت چکیده باشه، امکان چاپ تو مجله رو داره ولی اگه مقاله کامل واسه همایش ارائه بدید دیگه نمیشه جایی چاپش کرد

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  shadi

مرسی … :)
جدی ؟ نمیدونستم … :-( مرسی که گفتین … :)

.
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  shadi

کل مقاله رو هم با تغییر ۴۰-۳۰% میشه در مجله چاپ کرد در رشته من که اینطوریه بقیه هم باید همینطور باشه چون همایش زیربنای یک کار تحقیقاتی اصیل محسوب میشه با تکمیلش میشه علمی پژوهشی یا آی اس آی

علیرضا-آیرودینامیک
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ

نه اینطوری ها هم نیست.
شما می تونی مقاله ای که برای همایش را فرستادی (حتی کاملش را) برای مجله بفرستی.
وقتی مقاله پذیرفته می شود شما اعلام می کنی که در هیچ مجله دیگری چاپ نشده (نه در همایش).
سیستم داوری همایش و مجله کاملا متفاولت هست.
این یک روش استاندارد برای انجام تحقیقات هست.
شما تحقیق را انجام می دهید بعد وارد کنفرانس/همایش می کنید بازخوردش را از سایر متخصصین رشتتون می گیرند.
اگر لازم بود بهبودش می دهید و می فرستید مجله.
من توی رشته ام اساتید بزرگ دنیا را که مقالاتشون را نگاه می کنم می بینم اون مقاله هم به صورت کنفرانس بوده و هم ژورنال.

آیدا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ

من با علیرضا موافقم. دقیقا همین هست

TEFL
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

سلام مقاله رو میشه بفرستی همایش و همونجا چاپ کنی (مقاله همایشی) بعد میشه به یه علمی پژوهشی هم بفرستی برای چاپ دوم.
مجله همایشی procedia ک میشه

داوطلب دکتری
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

بچه ها کسی با سازمان سنجش تماس نگرفته زمان آزمون ها رو پرسیده باشه، نکنه یه وقت یکیش شهریور امسال باشه.

حدیث
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

من هرچه قدر تماس میگیرم یا خط ها اشغاله، یا اصلا جواب نمیدن!

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حدیث

دقیقا …

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

نه خیالتون راحت .. شهریور نیست …

داوطلب 94 به تمام دوستان (منتظر)
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید به نظر من شرایط از سال دیگه به نفع ما نخواهد بود لذا لطفااااااا و خواهشااااااا اگه امسال در هر دانشگاهی امکان پذیرش دارید حتما برید.واقعا شرایط مبهم و خیلی ناامید کننده است.

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

:)

Mahshid
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان
آقا یا خانوم إسماعیلی شما برای تماس با سازمان سنجش
چه شماره ای رو گرفتین . من که شماره های إعلام شده
تو سایتشونو میگیرم کسی جواب نمیده

تارا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

من لیسانس و ارشدم وزارت علومی بوده اما الان میخوام دکترای تخصصی سلامت و رفاه که یکی از رشته های علوم پزشکی هست آزمون بدم، این تغیرات برای دکترای تخصصی علوم پزشکی هم هست به نظرتون؟

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  تارا

خیر شامل وزارت بهداشت نمیشه اصلا .. :)
وزارت بهداشت کلا یک ارگان دیگه اس و شیوه ی آزمونش فرق داره با وزارت علوم .. :)

سمیرا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ق٫ظ

بچه ها. امروز یک مقاله ام که دریک همایش ملی پذیرفته شده بود ۱۲۵ هزار تومن بابتش ریختم حساب. واقعا ناراحتم ۱۲۵ تومن خیلی زیاد بود کاش بابت مقاله های همایشی هزینه دریافت نمیکردن. خوب خیلیها ندارن باید قید تحقیق بزنن؟

برق
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

۱۲۵ تومن؟؟؟ من واس هرکدوم از مقاله کنفرانسایم ۳۰۰ تومن دادم هزینه رفت امدش بماند!!!

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

۱۲۵ تومن که خیلی زیاد نبوده همایش ها بیشتر از اینه .. .. همایش ها امتیاز چندانی ندارن و خیلی از استادا اصلا قبول ندارن همایش ها رو و تو مصاحبه بهش امتیاز چندانی تعلق نمی گیره ..:)

سمیرا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

چرا نگار جون. حتی اگه یک امتیاز داشته باشه بازم از هیچ بهتره

.
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

من به واسطه ی مقالات همایشی دانشگاهی رفتم مصاحبه که اصلا اساتید رو هم ندیده بودم تو عمرم به واسطه ی همین مقالات همایشی اساتیدی که داور مقالاتم بودن کلی ازم تعرفی کردن
نوشتن مقاله همایشی خالی از حسن نیست به نظرمن در دید اساتید بسیارموثره به خصوص اگر همان اساتید داور مقالات باشن از قبل شناخته شده خواهین بود

سمیرا خطاب نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

نگار جون بی تاثیر که نیست عزیزم

phd_93
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

من که دانشجوی دکترا هستم استادامون کلی تشویق می کنن به همایش ها مقاله بدیم و شرکت کنیم بویژه سخنرانی و دید مثبتی در نگاهشان داره

آیدا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

قبنا هزینه همایش ها خیلی کم بود بعضیاشم رایگان بود.
من یه همایش رفتم ۱۳۰ تومن هم دادم آخرش هم فقط یدونه سی دی بهمون دادند و بس!!!

ماژلان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ق٫ظ

طبق سرفصل اگه ببینید دروس پایه همون ریاضی و… ایناست و دروس اصلی همون درس هایی که امسالم تو کنکور دکترا بود.برای رشته ما اینجوری میشه که انگار کنکور ارشد بدیم همراه با استعداد تحصیلی.
اگه اینجوری باشه واقعا حجمش بالاست

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ

دوستان کاش دیگه تا آخر این هفته اعلام کنن .. :-(

مقاله
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ

دوستان اگر بحث عدالت باشد بهترین نوع ازمون فقط صدر صد کتبی مثل ارشد حالا عده ای بخاطر کارهای پژوهشی ومقاله با این نوع برگزاری مخالفند بحثی جدا است کار پژوهشی ومقاله زمانی خوب است که انجام ان بخاطر نمره وامتیازی برای قبولی دکتری نباشد بدون شک اگر اعلام شود که مقاله هیچ تاثیری در ازمون دکتری نخواهد داشت چنان امار تعداد مقاله کاهش می یابد که صحت این گفتار تایید می کند.متاسفانه کشور تحقیقی که نشان دهد دانشجوی دکتری پس از ورود به این دوره باز با همان تمایل به نوشتن مقاله ادامه میدهد گرچه الزام اساتید بر ادامه این روند هست.

مقاله
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ق٫ظ

دوستانی که میخواهند با سبک سوالات سال اینده اشنا شوند بهتر است به سوالات دکتری ۹۰ که اولین سالی بود دکتری متمرکز شد رجوع کنند سوالات سال۹۰ فقط از دروس پایه بود و از سال ۹۱ بشکل تخصصی درامد حتی سوالات زبان ۹۰ به شکل gre طرح شده بود ۱۰۰ سوال زبان که پاسخنامه تشریحی داشت و بعضی سوالات دو گزینه ا ای بود و نمره منفی نداشت

مهندس مکانیک
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مقاله

آخه من پیداش نکردم کلا!!سایتی هست؟

رابو
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ

چرا منظورش از دروس پایه و اصلی رو شرح نداده بود. توی چارت درسی معمولا دروس اصلی و تخصصی رو باهم میارن…

سینا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ

تخصصی بخونیم یا نههههههههههههههههههه بلاخره

رضا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

بله مشخصه دیگه!!!

اسماعیلی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

سلام بچه ها من دیروز زنگ زدم سازمان سنجش گفتن دکتر شریعتی چند روزه اینده مصاحبه داره اونجا معلوم میشه
فعلا صبر کنیم ببینیم چی میشه

نگار معتمدیان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  اسماعیلی

یعنی باز وزیز خواهد گفت فقط زبان و استعداد …….
کاش بیان دقیق بگن می خوان چیکار کنن.. :-(

Geotechnical Engineer
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

درود بر شما. داوطلبان عزیز در رشته مهندسی عمران (در تمام گرایش ها) توجه داشته باشند به احتمال قریب به یقین، آزمون ۱۳۹۵ از دروس زیر، گرفته خواهد شد: ۱- زبان انگلیسی عمومی ۲- استعداد تحصیلی ۳- مقاومت مصالح ۴- تحلیل سازه ها منابع پیشنهادی من: مقاومت مصالح و تحلیل سازه ها: ۱- مقاومت مصالح (کتاب تستی)؛ نادر فنایی؛ انتشارات سری عمران ۲- تحلیل سازه ها (کتاب تستی)؛ نادر فنایی؛ انتشارات سری عمران زبان انگلیسی عمومی: ۱- کتاب جامع آزمون زبان انگلیسی دکتری نیمه متمرکز (گرامر-واژگان-درک مطلب)؛ دکتر رضا خیرآبادی؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ (آخرین ویرایش) ۲- باید معنی تمام کلمات سه کتاب زیر را، تا آخرین دانه حفظ کنید (اولی و دومی در درک مطلب و گرامر می آید، سومی در تست لغت) (ترتیب این سه کتاب در یادگیری، حتما رعایت شود وگرنه موجب سردرگمی حتمی می شود!، بهترین روش یادگیری استفاده از جعبه لایتنر (اصطلاحاً جی۵) می باشد): ۵۰۴Absolutely Essential Words Barron`s Essential Words for the TOEFL ۱۱۰۰words you need to know استعداد تحصیلی: (اصولا در این درس، آشنا شدن با نحوه سوالات بسیار مهم و تعیین کننده است) ۱- استعداد تحصیلی (نقره ای رنگ)؛ هادی مسیح خواه-محمد وکیلی؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ؛ (آخرین ویرایش) ۲- استعداد تحصیلی فنی مهندسی (طلایی رنگ) (۱۳۹۴-۱۳۹۰)؛ محمد وکیلی- هادی مسیح خواه؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ؛ (آخرین ویرایش) عزیزان دقت کنید: امروز دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، هم، مواد آزمون را به شما گفتم، و هم بهترین منابع برای مطالعه‌ی آنها را و هم روش مطالعه آن‌ها را! تا بعدا نگویید چون سازمان سنجش و وزارت… ادامه نظر»

میترا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

با تشکر از شما
ولی به احتمال خیلی زیاد از دروس ارشد هم سوال میاد مخصوصا دینامیک سازه.
اگه بخواد فقط تحلیل و مقاومت باشه مسلما نوع سوالات فراتر از سطح کارشناسی خواهد بود.مثل سوالات تحلیل مقاومت امسال که به نظرم سختتر از دینامیک و الاستیسیته بود.

سازه گرا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

سلام میترا خانم
خوبین؟
شما رشتتون چیه؟
کنکور ۹۴ رو دادین؟

میترا
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

سلام
من گرایش سازه هستم…حیر ۹۴ رو شرکت نکرده بودم ولی سوالات رو که بررسی کردم تحلیل مقاومت سخت بود!ولی دینامیک از نظر من معقول بود.
بعید میدونم برای همه ی گرایش ها فقط یک نوع سوال مطرح بشه.

sahar
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

نه دیگه از دروس ارشد سوال نمیاد چون تو مصاحبه های قبلیشون گفتن که قراره برای هر رشته فقط یه نمونه سوال باشه و قرار نیست که سوالات برای گرایشها تفکیک بشه بنابراین درسی مثل دینامیک که فقط برای گرایش سازه هست نمیتونه جزو منابع ازمون باشه..کلا واسه عمران یه نمونه سوال میدن بنابراین فقط از دروس تخصصی کارشناسی که احتمالا همون تحلیل و مقاومت هست سوال خواهد امد

میرزایی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

خدا بزرگه – شماها سعیتونو بکنین

کارشناس ارشد
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

یعنی چی؟ ما برنامه ریزی کردیم باید پارسال اعلام میکردن

طلیعه
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ق٫ظ

کاملا باهاتون موافقم….

جواد
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

آقا بالاخره تخصصی بخونیم یا نه. هفته پیش گفتن فقط زبان و استعداد الان باز میگن تخصصی هم هست باز فردا معلوم نیست چی بگن

سعید
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ

تمام حرفایی که دوستان زدند در مورد بی عدالتی در مصاحبه و همچنین داستان های واقعی که تعریف کردند یعنی:
دوستان عزیز باید قبول کنیم که اگه استادی نخوادت شما با هیچ روشی نمی تونی با اون استاد کار کنی…
مطمئن باشید شما نفر اول کنکورم بشید تو رشته تون و وزن آزمون ۵۰ هم که باشه اونا نخوانت نمره صفر برات رد می کنن از مصاحبه… شما هم هیچ کاری نمی تونی بکنی…
بالفرض محال با همون نمره صفر شما قبول هم که بشی اینقد اذیتت می کنن که از درس خوندن پشیمون می شی…
پس بدونید این وزنا تاثیر زیادی نداره… الانم بدونید هیچ چیزی تغییر نکرده نسبت به سال های قبل… فقط همین ۲ بار و اون ۲ سال اعتبار…
جواب همه سوالای خودتون رو با این جمله می تونید بدید:
استادی اگه منو نخواد هیچ کاری نمی شه کرد.

مهندس شیمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

کاملا درسته… اگه نخوادت حتی بالاترین نمره هم که داشته باشی اصلا اسمت رو واسه سنجش رد نمیکنه
یه تغییر دیگه هم اینه که از حالت رقابتی خارج شده و حدنصابی شده و برای دعوت به مصاحبه هیچ رقابتی وجود نداره وکل رقابت تو مرحله مصاحبه هست

payam
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

رد کردن رتبه ۱ کنکور دکترا عواقب بدی برای دانشگاه مسئول داره و معمولا دانشگاه تهران که معمولا نفر اول اکثر رشته ها اونجارو انتخاب میکنند اینکارو نمیکنه بقیه رشته ها هم همینه مگر شرایط خاص

مهندس شیمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

رتبه ۳ رشته ما پارسال هیچکدوم از دانشگاه های تهران قبول نشد… آب از آب هم تکون نخورد

م-روانشناسی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

نفر سوم رشته ما هم پارسال از مصاحبه رد شده بود و شکایت هم کرده بود و دیده بود تو یکی از دانشگاه های تهران بهش نمره ۱۰ تو مصاحبه دادند و …..کلا فایده ای نداشته و صرفنظر کرده بود

یه دانشجو!
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  payam

سلام آقا پیام
شما چه اصراری دارید که دانشگاه تهران و برتر از سایر دانشگاه ها اعلام کنید؟!!!
به نظر من تو هر رشته ای یه دانشگاه خیلی خوب می تونه باشه.و خب به نظر من تو اگه بخواهیم یه دانشگاهو انتخاب کنیم تو فنی و پایه شریف برندء.
موفق باشید.

سعید
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  payam

البته من شنیدم که رتبه ۱ رو هم سابقه داشته رد کنن… اونم دو سه سال پشت سر هم… آخرشم طرف دست به دامن مقامات دولتی شده و بالاخره قبول شد… ولی ببین اساتید تو هر دانشگاهی قدرت بالایی دارن… شما فک کن اگه تمام اساتید یک گروه آموزشی حالا تو هر دانشگاهی با هم دست به یکی کنن که دانشجو نگیرن کمتر کسی می تونه بهشون بگه چرا نمی گیرین… بالفرض هم که بگه اونا در چارچوب قانون صحبت می کنن و یه جواب قانونی می دن… در نهایت دانشجوی تحمیلی رو هم اذیت می کنن…
حتی بر اساس آیین نامه، دانشجو باید تا مدت زمان خاصی استاد راهنماشو انتخاب کنه… الان مدت زمانش یادم نیست… اگه تا اون مدت پیدا نکرد یا استادی نخواست باهاش کارکنه، خود به خود اخراج می شه…

مقاله
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  payam

این را که می گویم واقعیت دارد در یک دانشگاه درجه ۲ شهرستان در روز مصاحبه رتبه ۵ در رنگینگ نفر ۷ مصاحبه شد و رتبه ۷۳ که اخرین نفر روزانه دعوت شده وفقط تنها به همین دانشگاه دعوت شده بود به مدد چمدانی پر از مقاله نفر اول مصاحبه شد نکته جالب اختلاف ۱۲ نمره ای ایشان با نفر دوم مصاحبه است

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مقاله

خب منطقی به نظر میرسه ! چون بعضی ها به خاطر همین تالیفات ، تحقیقات و پژوهش ها و مقالاتشان ، در Scopus جایگاه ویژه ای یافته اند و جزء litterateur محسوب و تلقی می شوند !

برق
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

هر استادی ترجیح میده با دانشجوی خودش که حداقل ۱ سال رو پروژش کار کرده کار کنه داوطلب قویترم بیاد باید از صفر شروع کنه و استادا اینو قبول نمیکنن

سعید
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

بچه ها یه سرچی تو گوکل بزنین آیین نامه آموزشی دکتری قابل رویته…
توی هر کدوم از موارد زیر استاد می تونه دانشجوی تحمیلی رو اذیت کنه…
ماده ۱۲:درموارد زیر دانشجو از ادامه تحصیل دردوره دکتری محروم می شود.
الف)میانگین کل نمره های درسی دانشجو (بارعایت تبصره ۹)کمتر از ۱۶ شود.
ب)رساله دانشجو (بارعایت تبصره ۱۸) و دفاع مجدد«غیر قابل قبول»ارزیابی شود.
ج)مدت مجاز تحصیل دانشجو (بارعایت تبصره ۲۰)به پایان برسد.
د)صلاحیت علمی دانشجو برای استمرار فعالیت پژوهشی پس از دوارزیابی جامع (بارعایت تبصره ۱۴)احراز نشود.
و اون صحبت در مورد استاد راهنما و اخراج…
ماده۸) به منظور راهنمایی دانشجو در زمینه های مختلف، استاد راهنمای تحصیلی به تقاضای دانشجو و موافقت کتبی استاد و با تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده تعیین می گردد.
تبصره: استاد راهنمای تحصیلی باید حداکثر تا پایان اولین نیمسال تحصیلی دانشجو، تعیین شود. تا زمانی که استاد راهنمای تحصیلی انتخاب نشده است، مدیر گروه وظایف استاد راهنمای تحصیلی را بر عهده می گیرد.
حالا دیگه قضاوت با شما…

عامری/ کمک از خبرگزاری مهر
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ب٫ظ

خبرگزاری مهر، گروه دانشگاه و حوزه، خیلی خوب مباحث آموزش عالی را پوشش میدهد. پیشنهاد می کنم با آنها تماس بگیریم تا مصاحبه بگیرند درباره جوانب موضوع.

شیمی معدنی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ

من۲ماه شروع کردم به خوندم متاسفم برای بعضی ها که باب سلیقه خودشون برنامه ریزی میکنند با این برنامه ریزی مطمئنن هر دانشگاه های معتبردانشجویان خودشوبرمی دارند
لااقل منابع امسال رو معرفی کنید

عمران - سازه
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

اینکه شد مثله سال قبل که…فقط اختیار دانشگاه ها بیشتر شده ..یعنی دوباره باید یه آرمون تخصصی غیر استاندارد بدیم…قرار بود فقط استعداد باشه و زبان.

کریمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

خوبه>>> بچه هایی که دارن میرند مصاحبه تازه میفهمند که بهترین روش آزمون+مصاحبه است تا عدالت رعایت بشه. باز هم میگویم اگه میخواهید برید یه دانشگاه خوب ،با این روش نمیتونید. ۱۰۰ درصد یعنی ناعدالتی که تو ۳۰ به ۷۰ هم اثری از آن را دوستان نوشتند.

کنترلی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ

امروز رفتم مصاحبه بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر رشته مهندسی برق کنترل

دیدم همه چی فرمالیته است و قبلا به یکی از بچه های خودشون اکی دادند. خیلی حالم گرفته شد. من معدلم بالا بود و از یکی از دانشگاههای خوب تهران بودم.

M.power.polytechnic
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کنترلی

در تایید حرف شما، من با اینکه ارشدم رو همین امیرکبیر بودم و هنوزم فارغ التحصیل نشدم و ۱۰ تا مقاله کنفرانسی و علمی پژوهشی و isi هم اکسپتی و هم ریوازی دارم، ۱ هفته قبل مصاحبه فهمیدم هیچ استادی بر نمیداره، همه قول ظرفیت هاشون رو به کسایی دیگه داده بودن،
در ضمن تهران هم مکاتبه کردم و اساتید ایمیل جواب دادن و گفتن که ما نفرمون رو برداشتیم.
یعنی باختمش بدجور :D
حالا جدیدا میخوان اختیار رو ۱۰۰ درصد بدن دانشگاه ها، دیگه اون موقع باید با درس خوندن توی دانشگاه های به اصطلاح rank اول رسما خداحافظی کنیم.

سعید
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ

دوستان بخواد آزمون ۲ بار برگزار شه و اگه بخواد مهر و اسفند برگزار شه باید تا اواسط تیر شرایط اعلام شه و ثبت نام شروع شه…
اگه بخواد تو آبان آزمون اول برگزار شه که دومیش بیفته تو فروردین اون موقع می شه اواسط مرداد…
البته ممکنه اولین آزمون تو اسفند۹۴ باشه و دومیش مهر شهریور یا مهر ۹۵ که اینجوری اسفند ۹۴ ها میرن برای فراخوان مهر و ورودی مهر ۹۶-۹۵ می شن و شهریور ۹۵ ها می رن برای فراخوان بهمن ۹۵ که می شن ورودی بهمن و اونوقت بازم برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ ۲ بار کنکور برگزار شده…

سعید
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

پذیرش بر اساس تقاضا صورت می گیره هم می تونه به این معنا باشه که قبلا دانشگاه ها از قبل ظرفیتاشونو می فرستادن سازمان سنجش بدون توجه به اینکه چن نفر متقاضی خواهند داشت…
اما حالا هر دانشگاهی می بینه چقد متقاضی داره و بعد بر همون اساس هر چقد بخواد دانشجو می گیره…

نسیم به پیام و بچه ها
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

سلام آقا پیام و بچها

میدونم سواله بی جایی هست

خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم

آقا پیام بنظرتون در رشته فیزیک اگه کسی رتبش ۷۰ باشه و یکی ۲۰۰ باشه اختلاف امتیاز ۰.۹ در مصاحبه میتونه توسط رتبش جبران بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ۳۰ درصد رتبه میتونه تا چند تمره جبران میکنه؟؟؟//
لطفا ……………

payam
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

۵ درصد

نسیم به پیام و بچه ها
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  payam

ببخشید ۵ درصد یعنی چی آقا پیام؟؟؟؟؟؟؟

payam
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

۵ درصد اختلاف مصاحبه شمارو اوت میکنه با رتبه ۷۰ نسبت به ۲۰۰

سارا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ

به نظر من این طرح خوبیه. هم از نظر اهمیت دادن به زبان و هم از جهت برگزاری احتمالی آزمون تخصصی تشریحی در دانشگاه ها. تنها معضل در این میون برخی اساتید و سلیقه ای عمل کردن اون هاست. امیدوارم مسئولان به طرحی جامع بیاندیشند و اون رو عملی کنند تا تصمیمات سلیقه ای اساتید به حداقل برسه.

هما
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام
با این وضعی که برای آزمون دکتری سراسری آوردن بهتره که مثل سابق بشه از دکتری شیمی فیزیک که رتبه ۴۹ آوردم با این ۳۰_۷۰ امیدی نیست با اینکه دکتری شیمی فیزیک ۱۵۰نفری پذیرش داره ولی با اختیارات ۱۰۰درصدی باید برم برای دکتری شیمی فیزیک دانشگاه آزاد ثبت نام کنم چون در دکتری آزاد رتبه ام ۲۹ شده و از دانشگاههای آزاد علوم و تحقیقات و مشهد احتمال قبولیم لا رزومت ی قوی که دارم خیلی بالاست خداروشکر

ضحا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ

سلام
خب تاریخ برگذاری آزمون ها کی هست؟ یکیش اسفند. اون یکی کی؟ حول وحوش مهر ماهه؟
کسی می دونه؟

مهندس شیمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ضحا

اسفند ۹۴
شهریور ۹۵
احتمالا البته :)

علیرضا-آیرودینامیک
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام یک نکته در باره درصد اساتید محترم. می خواهم بدونم بر چه اساسی میگند الان اختیار اساتید ۷۰ و آزمون ۳۰ هست؟ میگن در شکل آینده ۱۰۰ هست. چرا گول میزنند؟ الان ۱۰۰ هست. شکی نیست بهش. من امروز آخرین مصاحبه ام را داشتم نفر دوم رفتم داخل. چند نمونه اش را بگم بعد شما بگید ۱۰۰ درصد هست یا نه. ۱- گفتند مقاله داری؟ گفتم چی ژورنالی؟ (هم ISI هم علمی پژوهشی و هم کنفرانسی را دارم). گفتند کدوم ژورنال؟ گفتم، بعد گفتند نه توی مدارکت نیست. گفتم خودم پستش کردم هم متنش را هم سرتیفیکیت داده شده توسط ژورنال. از اینجا شروع شد هر چی می گفتم، می گفتند در مدارک نیست. فقط از من مدرک فارغ التحصیلیم را داشتند. حتی فرمی که خودشان را داده بودند نداشتند. من حدس میزدهم بخواهند این کار را کنند برای همین از تمامی مدارک اصل و کپیش همراهم بود گفتنم ایرادی ندارد بیایید این مدارک. گفتند نه نمی خواهیم. رفتم بیرون فکر بدی هم نکردم گفتم پیش میاد. برای همه اینجوری هست. کسایی که از قبل انتخابشون کرده بودند مدارکشان کامل بود. من فقط با تعجب ازشون سوال می کردم. جالبش اینجا بود یکیشون یکی از مدارکش ناقص بود استاد خیلی شیک بعد از ۱ ساعت اومد بیرون جلوی همه مصاحبه کننده ها گفت مدرکت را بده بگذارم توی پرونده. من سر جلسه گفتم اگر ندارید بدهم قبول نکردند ولی اینجا قبول کردند. الان من باید باور کنم پست مدارکی که جلوی من بسته بندی کرده و مهم و تمبر… ادامه نظر»

مهندس شیمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ

خیلی ناراحت کننده بود :( متاسفم برای اونها واقعا

عدالت پیشه
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

این مساله درهمه دانشگاهها وجود ندارد من در دانشگاه ارشدم با رتبه ۴۰ با مقاله های کمتر نفر۱۰ مصاحبه شدم ورتبه ۷۶ که اخرین نفر دعوت شده روزانه و فقط به همین دانشگاه دعوت شده بود نفر اول مصاحبه شد با آن که این شخص از دانشگاه و شهر دیگری بود پس همه اساتید ناحقی نمی کنند. نکته جالب تر من با اساتید مصاحبه کننده از دوره دبیرستان دوست هستیم حتی در دوران تحصیل دانشگاه در شهرستان با هم بودیم .

کریمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ

به همین خاطره دوستان من مخالف سرسخت ۱۰۰ درصد شدن هستم . حالا در ۳۰ به ۷۰ امیدی هس ولی تو ۱۰۰ درصد اصلا امیدی نیست.من از همین حالا میدونم این بلا ها سرم میاد چون رشته ما جمعا ۱۵ نفر برمیداره و حتما ۱۵ نفری هس که….

عسل
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ

خیلی متاسف و متاثر شدم امیدوارم در دانشگاهی بهتر پذیرفته شوید.

بماند
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۴ ب٫ظ

اشکالی نداره دوست من.
این بی انصافی ها یک فرهنگ عادی هستش همه جایی و همه گیر شده…
ناراحت نباش..
خدا بزرگه

phd_93
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

ایشاله با توکل به خدا یه جای بهتر قبول شوید خیلی ناراحت کنندست متاسفم برای چنین اساتیدی! استاد به هر کسی نمی گن!!!!!

پریسا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ

حق کاملا با شماست. مصاحبه منم خیلی بد بود. تازه من تو لیسانس و ارشد هم دانشجوی خودشون بودم. تو هر دو مقطع نفر اول تو کل ورودی ها شدم. تو روز مصاحبه فقط ازم یک سوال پرسیدن. اونم استاده ایراد میگرفت از حجم جامعه پایان نامه ام. انگار جلسه دفاع پایان نامه بود به جای مصاحبه. من پایان نامه ام رو نمره کامل گرفته بودم. به جز این سوال هیچ سوالی ازم نپرسیدن. هیچی هیچی. هر چیزی هم که خودم میخواستم بگم میگفتن نمیخواد. اون وقت مدام میرفتن سراغ خانمی که سه نفر قبل تر از من رفته بود مصاحبه و نمیدونم چرا هنوز بیرون اتاق نشسته بود. بهش میگفتن این مدرک رو بده. اونو بده. من یه سوال دارم مگه اون خانم مصاحبه نکرده بود. چرا پا نمیشد بره. چرا بیرون نشسته بود که اینا مدام برن ازش مدارک بگیرن. مگه نباید هر چی داری خودت تو نوبت مصاحبه خودت ببری. نمیدونم. من که ازشون نمیگذرم.

جدیدترین خبر
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

من هم امروز دانشکده هوافضا امیرکبیر مصاحبه بودم. واقعا تاسف بار بود.

آدینه
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

آخرش چی بخونیییییییم؟

مهندس شیمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  آدینه

زبان و هوش و تخصصی… عین سال قبل بخونید شما.. منابع همونه فقط روش نمره دهی و اجرایی آزمون عوض شده…

ای تی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ

مطمین باشید هیچ وقت حد نصاب غیر منطقی نمیزارن مثلا تو رشته ما رتبه های تک تخصصی رو بالای ۵۰ نزدن

هما
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ

سلام تو رو خدا راهنمایی کنید سازمان سنجش یه چیزی میگه وزارت علوم هم یه چیزی میگه؟
آخر چی میشه این آزمون دکترا

مهندس شیمی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

بچه ها حدنصاب اسمش به خودشه دیگه!! یعنی کف نمرای که قابل قبول باشه :)
چرا بیان حدنصاب رو بزارن ۹۰ از ۱۰۰؟؟ ۹۰ حد نصابه آخه؟ یا ایده آل و ماکزیمم؟؟ کاش اینقدر بدبین نباشیم… هدف دانشگاه پذیرش دانشجویان با هدف و باانگیزه و پرتلاش با رزومه درخشان هست دوستان نه کسب نمره ۹۵ از ۱۰۰ این آزمون پس شک نکنید که حد نصاب این نمره آزمون رو یه عدد کاملا منطقی میزارند

پرنده
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ

خواهشا منابع هر رشته را با توجه به تغییراتی که قرار است انجام دهید واضح و شفاف معرفی کنید که ما بندگان خدا این قدر عمر خود را صرف حفظ کتب مختلف نکنیم متشکریم

gol azin
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ

دوستان عزیز گفتن کنکور برای سال ۹۵-۹۶ دوبار در سال. برای کنکور ۹۵ گفتن یک آزمون

مونس
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  gol azin

ی بار دیگه خودت متن رو بخون!

تارا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  gol azin

گفته برای ۹۵-۹۶ دوبار و از سالهای بعد بیش از دوبار در سال برگزار میشه

مهندس مکانیک
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

خیلی جالبه دوستان همگی میگن مثل قبله فقط دو بار در سالش فرق میکنه!!!
با با جان از اون بدتر اینه که ۱۰۰درصد دانشگاه انتخاب میکنه و ما فقط بیخودی یه امتحان کتبی میدیم و بعدش دانشگاهها همون طوری که دوستان گفتند میان واسه ما کلاس میذارن که از ۱۰۰ باید ۹۰بیاری و …. تا این که تازه مصاحبه دعوتت کنن:)

س.م
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ

باور کنید قبلاً هم با همون ۷۰ درصد اساتید طوری نمرات را میدادند که دقیقاً میدانستند کدام افراد با چه نمره نهایی ای قبول خواهند شد. الان هم همونه.

شیمیست
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ

آخه این چه حرفیه شما میزنید؟ به فرض هم بگن نمره ۹۰ از ۱۰۰ آخه باید اینقدر دانشجو با نمره بالاتر از ۹۰ وجود داشته باشه که بتونن ظرفیتشونو تکمیل کنن؟؟؟؟

داوطلب 94
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست

شما مطمئن باشید بیشتر از اونی که فکر میکنید دانشجو وجود خواهد داشت…

sahar
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ

به نظر من که با این روش فقط باید به دانشگاه خودمون فکر کنیم چون با وجود حد نصاب تعداد افرادی که میتونن بیان مصاحبه خیلی زیاد میشه و هدف دانشگاهها هم همین بود تا هم خیالشون راحت باشه که دانشجوهای خودشون راحت میتونن به مصاحبه راه پیدا کنن هم با و جود اختیار ۱۰۰ درصدی در پذیرش با دست باز همون دانشچوهای خودشون رو بردارن..و من نمیفهمم چرا بعضی از دوستان اینقد خوشحالن و متوجه نیستن که با وجود این روش چقدر همه چی سلیقه ای میشه

داوطلب 94
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

کاملا حق با شماست.دقیقا منظور اینه.

دکتری معماری- مهری
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

با این حساب کنکور معماری فرقی می کند؟ آن موقع هم که تخصصی بود ما باید سوال های بی ربط را که به هیچ کار ارشد و دکتریمان نمی آمد پاسخ می دادیم.
الان دقیقا این دروس پایه و اصلی برای معماری یعنی کدام درس ها؟ کدام درس بین همه گرایش ها مشترک است؟
خواهش می کنم راهنمایی کنید.

شهاب وجامعه شناسی فرهنگی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

هر روز یه چیزی میگن فعلا روش ازمون وخطاست

d
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

وقتی ما آزمون زبان msrt داریم چه دلیلی دارد که سازمان سنجش موازی کاری می کند؟

مهندس صنایع
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

سلام بچه ها. به بقیه بچه ها هم استرس وارد می کنید. آزمون شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی که بین تمام گرایشهای هر رشته مشترکه( مثلا درس آمار و تحقیق در عملیات برای کلیه گرایش های مهندسی صنایع مشترکه)می باشد. تنها تفاوت با سالای قبل اینه که سیستم رتبه دهی برداشته شده کهاین خوب هم هست. به این دلیل خوبه که مثلا با اختلاف ۳-۴ تا تست، یکی نمیره دانشگاه خوب و یکی بره یه دانشگاه بد(۳-۴ تا تست ۲۰۰-۳۰۰ تا هم رتبه را جا به جا میکنه)

دانشجو ارشد
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس صنایع

منم صنایعم. نه به نظرم بدتر شده دیگه. همه چی دست دانشکاه ها شده اینجوری.

نسترن
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو ارشد

همین الآن هم همه چیز دست دانشگاهها هست.

ندا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام
فکر فقرا را هم بکنید و راهی برای کسب علم برای آنها باز کنید
ازمون سه درس هوش استعداد و تخصصی
بعد خود دانشگاه بدون حضور دانشجو که باید هزینه ۵ شهر را بدهد انتخاب کند

mechanic
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

معترضین به کاهش درصد ازمون به صفر..در سایت وزارت علوم …پایین و سمت چپ..قسمت ارتباط با مسئولین ..اعتراض خودشونو بنویسند(با ذکر دلیل کافی و..)

معصومه
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

دوستان برید نظراتتون رو بگید. شاید کسی دید.
حداقلش بیان شفاف و واضح توضیح بدن یا منابع رو بگن.

نگار معتمدیان
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

خوب این که کار خوبی نیست …

مهندس مکانیک
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

این ایمیل رو میگید؟
info@msrt.ir

m-m
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

خدا رو شکر که فقط زبان و هوش نشد- دوستان به نظر من منظورشان همون دروس تخصصی سال گذشته باشه – دو تااز فوق و یکی از لیسانس- دوستان تهرانی میتونند برند سازمان سنجش و بپرسند منظور از دروس پایه و اصلی چیه؟ اگه برند لطف بزرگی در حق ما شهرشتانی ها که راهمون دوره کردند.

mechanic
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  m-m

بابا مثل ارشد برای تمامی گرایشها یه ازمون خواهیم داشت….تعداد دفترچه سوالات تخصصی طرح شده به ۶۰تا کاهش پیدا می کنه(الان بین۲۰۰-۳۰۰ تا دفترچه تخصصی داریم)..

علی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

جناب آقای دکتر خدایی ومسولین مربوطه:
خواهشا سریعتر منابع آزمون را مشخص کنید وشفاف تر مراحل آزمون را بیان کنید.ما که واقعا با این اتفاقاتی که داره میافته بلا تکلیف شدیم.