اعلام جزییات پذیرش دکتری تخصصی تا دو ماه آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: شیوه‌نامه‌ پذیرش دکتری، شامل همه جزییات انجام کار، ظرف دو ماه آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به سیاست‌های جدید در پذیرش دانشجوی دکتری، گفت: آیین‌نامه پذیرش دانشجوی دکتری ابلاغ شده است. پذیرش دانشجوی دکتری از سال آینده بر اساس سیاست‌های جدید صورت خواهد گرفت. بر اساس این آیین‌نامه، پذیرش دانشجوی دکتری مستقیماً توسط دانشگاه صورت می‌گیرد و یک امتحان عمومی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. بعد رشته پذیرش به دانشگاه‌های مجری دوره دکتری واگذار می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم به اهداف ابلاغ آیین‌نامه دکتری به دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: از این به بعد پذیرش دانشجوی دکتری بر اساس این آیین‌نامه شفاف می‌شود. رتبه فرد به دانشگاه ارسال می‌شود، دانشگاه بر اساس رتبه اعلام شده، یک کف مشخص اعلام می‌کند. بر اساس آنچه که دانشگاه اعلام کرده، متقاضیان می‌دانند که به کدام دانشگاه‌ها می‌توانند مراجعه کنند و به کدام دانشگاه مراجعه نکنند و بعد دانشگاه‌ها با تشخیص خود در پذیرش این دانشجویان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه به اقتدار دانشگاه‌های مجری دکتری، ارزش‌گذاری شد و همچنین برای آزمون سازمان سنجش نیز اعتبار زمانی پیش‌بینی خواهد شد که به احتمال قوی آزمون سازمان سنجش دو سال اعتبار خواهد داشت.

شریعتی نیاسر افزود: آیین‌نامه جدید دکتری هماهنگ با استانداردهای جهانی است و کاملاً یک نظام پاسخگویی در سازمان سنجش و دانشگاه‌های مجری پیش‌بینی شده است. وزارت علوم خود نیز نظارت کامل بر اجرای مفاد آیین‌نامه دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآور شد: همچنین شیوه‌نامه‌ای در این خصوص تدوین شده است که همه ریزه‌کاری‌های انجام کار را پیش‌بینی کرده که ظرف دو ماه آینده ابلاغ می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

582 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساارا- بیوتکنولوژی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ

با سلام.رشته ی من بیوتکنولوژی دریا هست که رشته ی جدیدیه و قدمتش به ۵ سال هم نمیرسه!!!!!از طرفی دانشگاه ما دکترای این رشته رو نداره و از سمتی دیگه دکترای این رشته در کشورنیست و ما باید بیوتکنولوژی میکروبی یا مهندسی ژنتیک آزمون بدیم…با این شیوه ی جدید واقعا تکلیف ما چی هست؟اگه برای رشته های جدید برنامه ریزی نشده پس چرابدون فکر دانشجو جذب میکنن؟؟؟؟!!!

علی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام چطورید

علی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ

سلام. من ارشد پژوهش هنر خوندم. معدل ارشدم پایینه یعنی حدود ۱۵ . چندتا مقاله isiدارم و پایان نامه هم شده۱۸. آیا با این وضعیت امیدی برای دکترا هست؟

احسان
مهر ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله ولی با ازمون

QUEEN
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید. خیلی از دانشگاهها برای پذیرش بدون کنکور دکتری شرایطی رو قرار میدند که من اون شرایط رو دارم. یعنی دانشگاه دولتی معتبر تحصیل کردم و معدلم ۱۸ و خورده ای هست. درجه پایان نامم هم عالی و ۱۹ شد و ۵ ترمه تموم کردم. در حال تقویت رزومه پژوهشی خودم هم هستم. فقط اسمم تو لیست استعداد درخشان ورودیمون نرفت چون چند نفر از همدوره ایهام از من جلوتر زدن و اونا معدلاشون ۱۹ شد و خودشون استعداد شدن ولی من نه. با این لحاظ من تمام شرایط رو دارم برای پذیرش بدون کنکور به جز مقاله که تا چند ماه آینده ان شاءالله تمومشون میکنم
به نظرتون برای دکتری ۹۵ میتونم فرم پذیرش پر کنم؟ (فرمهاشون بهار ۹۵ میاد).
یا حتما اسمم هم باید در دفتر استعداد درخشان دانشگاهمون باشه تا بدون کنکور پذیرش بشم؟

امیدوار
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  QUEEN

باید حتما اسمتون در دفتر استعداد درخشان دانشگاه ثبت بشه.

به امیدوار
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

تشکر از پاسختون.
من این سؤال رو در صفحه دیگه ای از این سایت پرسیدم و بنابه گفته عده زیادی از دوستان و همچنین بررسی هایی که در آیین نامه پذیرش بدون کنکور ۹۳ و فرمهای پذیرش دانشگاهها داشتم، چنین شرطی فعلا نیست.
حالا شما هم اگر دلیلی بر صحت گفته خودتون دارید ممنون میشم که برای ما ذکر کنید چون واقعا نیاز هست که حقیقت رو بدونیم.
بسیار ممنونم

.
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  به امیدوار

نه لزومی نداره باشه
ولی استعداد خیلی سخت دکتری قبول میشن
امسال هم با اینکه شرطشون معدل بالای۱۷ بود خیلی از بچه ها قبول نشدن در عوض معدلای بالای ۱۹بدون مقاله قبول شدن کلا فاکتور خاصی مد نظرشون نیست اگه خوششون بیاد به راحتی قبولی اگر هم نیاد که متاسفانه …

QUEEN
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

روز به خیر آقای نقطه.
خوشحالیم که دوباره با کمکهای ارزندتون برگشتید.
در رابطه با پذیرش بدون کنکور بله شما کاملا صحیح میفرمایید اعمال سلیقه و عدم پایبندی به آیین نامه توسط اساتید کاملا مشهود بوده.

.
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  QUEEN

ممنون انشالله که موفق باشین
فقط تا میتونید رزومتونو قوی کنید تا دیگه جایی برای بهانه اساتید باقی نمونه

Narges
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ

سلام اقای دکتر خوب هستید؟ ببخشید رشته من ادبیات فارسی هست، اکثر ادبیاتیا تو زبان می لنگند یعنی اکثر تو کنکور سفید می زارن!! من خیلی نگرانم یعنی حد نصاب واسه ما هم مثه بقیه رشته های علوم انسانی هست؟ من رزومه خوبی دارم دانشگاه ارشدم جز دانشگاههای خوبه، به نظر شما برا تقویت زبان باید بریم کلاس یا حد نصاب زیادی نمی زارن؟

دکتر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Narges

سلام نرگس خانم…..تا جزییات رو نگن هیچ چیز معلوم نمیشه….بچه های علوم انسانی کلا زبانشون ضعیفه..نگران نباشین..ولی به نظرم شما اول یه کم خودتون شروع کنین خوندن بعد که راه افتادین یه کلاس برین،…دیگه اگه حد نصاب هم بذارن فکر نمیکنم زیر ۲۵-۳۰درصد بذارن…حداقل دیگه ۳۰درصد هست….حالا بازهم منتظر جزییات دقیق کنکور دکتری باشید…

Narges
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سپاس گزارم اقای دکتر

مهسا/// به آرزو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ

به نظر من پایان نامه زمانی ارزش طول کشیدن داره که استاد راهنما بهتون بتونه کمک موثر کنه. من خودم پایان نامم یک سال طول کشید ولی ارزش داشت. چون استاد راهنمام بهم خیلی کمک کرد خیلی چیزها در این یکسال یاد گرفتم از اصول پایان نامه نویسی گرفته تا نوشتن مقالات پژوهشی. البته خودم هم خیلی پی گیر بودم و خیلی از استاد راهنمام و اساتید دیگرم سوال می کردم. ولی اگه استاد راهنما وقت نزاره با صحبت دوستمون موافقم اصلا ارزش نداره و جز وقت تلف کردن چیز دیگه ای رو در بر نداره. مگر اینکه خودتون دنبالش باشید یعنی از کسان دیگری که خیلی وارد هستند(مثلا از دانشجویان دکترا) کمک بگیرید. در این صورت پایان نامتون با کیفیت میشه و ارزش پیدا میکنه. این حداقل تجربه من در این زمینه بود. موفق باشید…

آرزو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ

ممنونم مهسا خانم.به نظرم شما و آقای دکتر و آقای مشورت نظراتتان ارزشمنده.باید سریعتر جمعش کنم.چون باید واسه دکترا بخونم.

مشورت
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام آرزو جان. موفق باشی عزیزم. من خانمم :)

سوال از دکتر یا نقطه
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

سلام شاید سوالم تکراری باشه اما واسم خیلی مهمه میشه لطفا سریع جواب بدین. چند وقت پیش بیست و سی اعلام کرد آزمون فقط زبانه و ریاضیه آیا منظورشون از ریاضی همون استعداده یا خود ریاضی؟

دکتر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام….منظورشون همون استعداد تحصیلی بوده….بعید میدونم ریاضی باشه چون خیلی از رشته ها اصلا ریاضی رو جز دروس دانشگاهیشون ندارن…که بخوان ریاضی امتحان بدن…..منظور همون استعداد تحصیلی است…

مشورت به سارا و آرزو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ

منم ورودی ۹۰ بودم و شهریور ۹۳ دفاع کردم. یکی دیگه از اشتباهام این بود که خیلی به فکر کیفیت پایان نامم بودم و خیلی منبع جمع کردم تا پایان نامه ای متفاوت و محکم و مهم داشته باشم. اون قدر تحقیق و نگارش و بررسی کردم که کارم را با کیفیت عالی تموم کنم شهریور که دفاعم بود این قدر تعداد پایان نامه ها و دفاعها زیاد بود که اساتید فقط سر جلسه دفاع، پایان نامه های مارو یه نگاه گذرا کردند اونم بیشتر برای گرفتن غلط املایی و منابع . بدون توجه به محتوا و اهمیت آن. نمره پایان نامم من خوب شد ولی اکثر همکلاسیام که زحمت پایان نامشون رو نکشیدند یا کیفیت پایینی داشت هم نمره خوبی گرفتند. چرا؟ چون اساتید پایان نامه هاشون رو نمیخوندند و فقط سر جلسه ی دفاع به طرز بیان اون دانشجوها گوش میکردند و از مطالبی که خود دانشجو می گفت ازش سؤال میپرسیند و جلسه تموم میشد. بعد از دفاع این قدر پشیمون شدم که چرا وقت خودم رو برای کیفیت عالی پایان نامه هدر دادم و نتوستم هم از سهمیه استعدادم استفاده کنم و از کنکور و مقاله پژوهشی بازموندم. ای کاش زود پایان نامه رو جمع بندی میکردم و بعد از دفاع و نوشتن مقاله پژوهشی و قبولی در دکتری مینشستم روی محتوای پایان نامم با فراغ بال و بدون استرس کار کنم و نتیجه کارم رو به صورت کتاب مثلا چاپ کنم. وقت گذاشتن بیش از حد روی پایان نامه ارشد و کیفیت اون تا قبل… ادامه نظر»

آرزو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۸ ق٫ظ

ممنونم بابت تجربیاتی که در اختیارم گذاشتید.دعا کنید زود بتونم جمعش کنم.راهنمام خیلی سرش شلوغه..

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

ممنونم آقای دکتر عزیز.خیلی نگرانم.همش فکر میکنم تو کارام چله افتاده و اصلا پیش نمیره.پایان نامه خیلی برام مهمه.باید سریع تر یه موضوع و یه مشاور پیدا کنم…

دکتر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

انرژی منفی رو از خودتون دور کنید..ادما وقتی نزدیک موفقیتشون که میشه این احساس و پیدا میکنن…باید ازش بگذرین….با تمام قوا برین دنبالش و سریع جمع کنید و دفاع کنید..سال دیگه خانم دکتر هستیناااا…

آرزو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

ممنونم بابت انرژی که بهم دادید.امیدوارم به هر چی دوست دارید برسید.

سا را
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ

سلام بچه ها . دقیقا هر انتخابی باید با مشورت اهل فن صورت بگیره. خود من قربانی یک انتخاب اشتباه شدم و الان مدتیه که اصلا حالم خوب نیست. من قرار بود پارسال در ترم بهمن دفاع کنم . استادم شدیدا رو مدیریت زمان تأکید داشت و من هم سعی داشتم تموم کنم تا بهمن ولی یکی از دوستام بهم گفت زمان مهم نیست، کیفیت مهمه ، حالا چه عجله….اونقدر گفت که دفاع من شد شهریور ۹۳ و استادم خیلی راضی نبود. اما در کل منو یکی از دانشجویان خوبش می دونست ولی این کارم رو نپسندید الان هم مقاله پایان نامه رو بهش دادم ولی میگه سر فرصت می خونه و من احساس می کنم چون سر موقع دفاع نکردم این جوری میخواد تنبیه کنه البته من خیلی فکر و خیال می کنم و الان احساس بدی دارم چون هدف دکترام همون دانشگاه و کار با همون استاده و می ترسم دیگه نخواد با من ادامه بده. به هرحال انشالله تو تصمیماتون موفق باشین.

نسترن
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سا را

من هم مشکلم این بود که به حرف دوستام کردم و خیلی جاها ضررکردم…
گاهی اوقات فکر می کنم عمدی بوده!!!!

سارا
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

اره نسترن جان از من کاملا عمدی بود چون این استاد خیلی با من خوب بود و بعد ااون تاخیر عوض شد و من کاملا احساس می کردم و دوستم کاملا الان با من رابطه اش رو کم کرده. دعا کنین استادم شرایطم رو درک کنه.

علی به آقای نقطه و دکتر جان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام – این حرفی که زدید دست دانشگاه هاست و حد نصاب موثر نیس درسته-مگه میشه .حد نصاب نشون میده شما کدوم دانشگاه برید مگه نه؟؟؟؟

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

علی جان…من نگفتم که حد نصاب موثر نیست برای امثال ماها که آشنا نداریم باید حتما حد نصاب بیاریم،،ولی…..من گفتم اینقد دست دانشگاه ها باز هست که اگه یه نفر و بخوان و اون نمره نیاره اینقد بند و تبصره میزنن که طرف رو بگیرن… :-) ….

نیاز به مشورت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید قبلا هم اینجا نظر دادم ولی این بار هم میخوام تجربم رو در اختیارتون بزارم و هم میخوام از پاسخ¬هاتون بهره مند شم شاید که این بار راه درستتری در پیش بگیرم تجربه من هم مربوط میشه به امتحان دکتری و مشورت گرفتن از دیگران. چون خیلی وقتا هست که یه تصمیم اشتباه باعث به هم ریختن برنامه ها و دیر رسیدن ما به اهدافمون میشه . سال گذشته از چند ماه قبل از دفاعم تصمیم گرفتم مقاله بنویسم چون اساتید گفته بودن اگه پذیرش بشه به نمره پایان نامت اضافه میشه مقاله سبب شد که یک ترم دیرتر دفاع کنم و بالأخره دفاعم شهریور ۹۳ افتاد. اون مقاله ای هم که چندماه مینوشتمش توسط دو تا از مجله های علمی پژوهشی رد شد. به هر حال من نمره تلاشم رو در پایان نامه گرفتم و عملا اون مقاله فقط سبب تأخیرم در دفاع شد. معدلم هم که ۱۸/۶۴ شد و امیدوار بودم بدون کنکور قبول شم و لذا بعد از دفاع و با اومدن آیین نامه ۳۰-۷۰ و تأکید بر تقویت رزومه پژوهشی سریعا تصمیم به نوشتن مقاله کردم ولی یکی از همکلاسیام که سال ۹۲ دکتری قبول شده بود گفت اصلا دیگه سراغ مقاله نرو و بشین برای امتحان ۹۴ بخون . میتونی بعد قبولی در دکتری مقاله بنویسی. قبولی بدون کنکور فقط باعث اذیتت میشه چون تا زمان فارغ التحصیلی مجبوری هر ترم یک مقاله به دانشگاه بدی. حرفاش در من تأثیر گذاشت و خلاصه من از بعد دفاعم تا بهار امسال به… ادامه نظر»

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۵ ب٫ظ

تجربه جالبی بود همیشه از بقیه مشورت بگیرید ولی هیچ وقت اینطوری حرف بقیه رو سند قرار ندید هرکاری که خودتون فکر میکنید درسته انجام بدید مطمین باشید بهترین کار همونه که خودتون تصمیم به انجامش دارید.. به نظرم زودتر رشته تونو مشخص کنید تا بتونین منابعو تهیه کنید و بخونید.. چون اینجوری کاملا بلاتکلیف هستین و خیلی زود باز انگیزتونو از دست میدید.. بعدشم دوست عزیزم از الان تا اسفند بخوای زبان بخونی فکر نمیکنی هدر دادنه وقته… هرچقدرم که زبانت خوب نباشه دیگه هشت ماه وقت بخوای رو زبان بذاری پس دروس تخصصی رو کی میخوای بخونى؟! یه برنامه ریزی درست انجام بدی که م زبانتو هرروز بتونی بخونی هم سایر دروستو مطمین باش بیشتر کمکت میکنه تا اینکه بخوای کل وقتتو رو زبان بذاری چون مطمین باش از بعد از ازمون عمومی تا ازمون تخصصی اونقدری فرصت در اختیار ما نمیذارن که بتونین همه دروس تخصصی رو تازه شروع کنیم به مطالعه..

مشورت به سحر و لواسانی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر جان و خانم لواسانی…بسیار از توجهتون ممنونم.
با توجه به این که چند روز از هفته رو به تدریس مشغولم و در حال نگارش مقاله پژوهشی هستم وقت کمتری برام میمونه تا هم برای آزمون عمومی و هم آزمون تخصصی درس بخونم .
از یه طرف وکالت هم که جزء اهدافم هست.ولی دکتری کمی بیشتر برام مهمه
به نظرتون چطوری اولویت بندی کنم اهدافم رو و با چه برنامه ای پیش برم؟(نگارش مقاله+آمادگی برای آزمون عمومی و تخصصی دکتری+وکالت)
آیا کار درستی هست که برای ماههای آینده واحد برای تدریس نگیرم تا وقت بیشتری برای درسام داشته باشم؟

اواسانی به مشورت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دوست عزیز اگر برای ازمون وکالت بخونید بعضی از دروس مشترک هستند اما خب انوقت باید زمان را برای تمام دروس تقسیم بندی کنید اما اگر دکترا هدف اولتون هست میتونید بیشتر روی درسهای گرایش خودتون تمرکز کنید به نطر من به توانایی خودتون بستگی داره چون برای وکالت باید تمام دروس رو بخونید اما برای دکترا تمرکز روی چند درس کافیه

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

به نظر من هر چی سرتون شلوغ تر باشه بهتر می تونید برنامه ریزی کنید.ولی اول وقت بزاری واسه عمومی، بعد تخصصی…

مشورت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

ممنون از نظرت آرزو جان
آره، حتما

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

خواهش میکنم.موفق باشید☺

لواسانی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ

دوست عزیز من سال ٨٧فوق گرفتم البته بعد از لیسانس سریعا واسه وکالت اقدام کردم و ابتدا وکالت قبول شدم و سال بعد فوق.من هم از اون دانشجوهایی بودم که بدون وقفه تمام مدارک رو أخذ کردم الانم ده ساله که وکالت میکنم.سال ٨٩رفتم مالزی و یک ترم دکترای تجارت بین الملل رو گذروندم اما بخاطر دلتنگی نتونستم دوام بیارم و برگشتم والآن دوباره قصد دارم اینجا دکترا بگیرم ….به نظر من اگر ابتدا تو شغل و حرفتون به ثبات برسید همه چی براتون راحت تَر میشه و دکترا خیلی هم دیگه مثل الان ممکنه براتون مهم نباشه من اگر جای شما بودم میرفتم دنبال وکالت و مطمئنا با تجربه کاری قبولی تو دکترا هم براتون راحت تَر میشه

از لواسانی به نیاز به مشورت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ب٫ظ

دوست عزیز من نظرمو براتون نوشتم (لواسانی)اگر در مورد منابع هم سوالی داشتید بپرسید البته من گرایشم جزاست

مشورت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

خانم لواسانی بسیار سپاسگزارم
میشه لطف کنید و منابع یا شیوه خاصی برای وکالت و همین طور حقوق جزا در اختیارمون بزارید که قبولی رو تضمین کنه
چون باتجربه هستید میخوایم که از تجربیاتتون بهره مند شیم

اواسانی به مشورت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مشورت

خواهش میکنم دوست عزیز برای حقوق جزا با توجه به تجربیات دوستان در سالهای قبل:سری به سایت موسسه حقوقی دور اندیشان بزنید در قسمت فروشگاه و یا کتب میتونید تمام منابع ازمون دکترا أعم از منابع درسی و تست را تهیه کنید و در همین سایت هم منابع پیشنهادی ازمون وکالت هست،من کتابهای دکتر شادی عظیم زاده رو از همین سایت گرفتم و خیلی راضیم تحت عنوان کتابهای کمک حافظه البته من برای ازاد دارم برنامه ریزی میکنم اما برای جرم شناسی تو سایت چیزی نیست شما جزوه جرم شناسی دکتر نجفی ابرند آبادی رو تهیه کنید و کتاب سلیمی

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ

یک مورد درباره زبان بگم….احتمال اینکه درصدهای بالا بخوان برای زبان و استعداد خیلی کمه…یه حد وسط در نظر میگیرین….میانگین درصد زبان و استعداد در کنکورهای قبلی به زور به ۳۰درصد میرسه….نمیگم که ۳۰درصد میگن…ولی خیلی بالا هم نیست مطمئنا..چون اگه بالا بگن خیلیا غربال میشن..مخصوصا در رشته های علوم انسانی….که اکثرا زبانشون خوب نیست

مهسا///
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر عزیز من هم با شما موافقم. من خودم دیدم حتی بعضی ها با زبان زیر ۲۰درصد هم دانشجوی دکترای دانشگاه تهران شدند. پس یعنی ممکنه روی ۵۰ باشه؟ درسته؟ اگه این باشه بازم حد نصاب آوردن سخت میشه. چون اکثرا نهایت زبان رو ۴۰درصد بوده و تعداد کمی بالای ۵۰ بودند.

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا///

مهسا خانم..بسته به رشته فرق میکنه….ولی مطمنا خیلی نمیتونن بالا بگن حد نصاب رو….ولی مطمئنا براساس هر رشته ای شرایط و درصدهای زبان واستعدا فرق خواهد کرد…مثلا برای فنی و مهندسی ها مطمنا بالاتر از علوم انسانی در نظر میگیرن….جزییاتی که دوماه دیگه باید اعلام بشه. همین هاست :-) …الله اعلم… :-)

مهسا///
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

واقعا مرسی از اینکه جواب می دید. امیدوارم همیشه موفق باشید.

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۸ ب٫ظ

قضیه دانشگاه ازاد و حذف یه سری رشته محلها چیه؟! الان مثلا رشته من فقط علوم تحقیقات داره یعنی کلا فقط هفت نفر میگیره؟! چجوریه قضیه ش؟

Mahshid
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ

سلام
خ نگارمعتمدیان شما که زبانتون خوبه میشه لطفا
راهنمایی کنید با خوندن کتاب های
١١٠٠ واژه و ۵٠۴ و لغات ضروری تافل
و مطالعه کنکورهای زبان سال های قبل
از سد زبان گذشت؟
من که خیلی ناامید شدم آخه زبانم خوب نیست زیاد
سایر دوستان هم اگه راهنمایی کنن ممنون میشم

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

آره قطعا میشه

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

کتابهای ۱۱۰۰ و ۵۰۴ و تافل دکترای خیرابادی رو بخونی صددرصد نمره خوبی میاری نگران نباش

لواسانی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان خبر موثق دارید که این وضع شامل ازاد هم میشه یا نه…..تمام برنامه هام رفته رو هوا

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  لواسانی

شامل آزاد نمیشه

لواسانی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

سپاس

لواسانی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

پس یعنی کسانی که میخان ازاد امتحان بدهند به شیوه قبل بخونند دیگه

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  لواسانی

آره دوستان از دانشگاه آزاد به من اینطوری گفتن

مهسا///
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ

سلام دکتر عزیز
منظورتون از کامنت پایین چی بود؟ یعنی چی که هر کی نمره هم نتونست بیاره می تونه با اساتیدش صحبت کنه و قبول نهایی بشه؟ یعنی این آزمون هم فرمالیته هست؟ مثل آزمون استخدامی ها … یعنی اینطوریه که اگه حد نصاب نمره رو نیارن بازم اگه دانشگاه مورد نظر بخواد قبول می شه؟ ولی من فکر نمی کنم اینطوری باشها یعنی حداقل دیگه حد نصاب رو باید آورد مابقی دست دانشگاه هست.

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا///

ایشاالله که اینجوری نباشه…ببینید در آزمون دکتری اکثریت سیاهی لشکر هستن و یه عده خاصی برای دکتری واقعا تلاش میکنن…من احساس میکنم اون عده خاص حد نصاب رو میارن پس نگران این قضیه حد نصاب نباشین..اکثرا نمره رو میارین….کما اینکه از این طرف انطرف شنیدم که دانشگاه های تهران اکثرا حد نصاب رو میخوان بالای ۳۰بذارن. همچنیین آقای نطقه عزیز هم همین رو فرمودن….حالا شما خودتون ببین دیگه شهرستان ها چه خبر میشه…ولی بیتشر ارتباطات و رزومه کاری طرف مد نظر دانشگاه ها خواهد بود..توصیه من اینه که دانشگاهی رو که میخواین برین واسه مصاحبه از همین الان با اساتیدش در ارتباط باشین و باهاشون کار کنین….

مهسا///
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

شما درست میگید باید ارتباطات رو با دانشگاه قوی کرد. خدارو شکر با چند تا از اساتیدم خیلی جور هستم. و باهاشون کارهای پژوهشی و مقاله ای می کنم. اگه روی ۳۰ ۴۰ باشه که خیلی خوب میشه. ترس من اینه که روی ۷۰ ۸۰ بیفته اونوقت اگه امتحان خیلی سخت باشه چه طوری حد نصاب بیاریم؟ بازم سخت میشه. خیلی می ترسم…

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا///

بستگی به رشتتون داره
اینکه گفتن ۳۰یعنی حداقله شاید ممکنه ۵۰-۶۰یا حتی همون ۷۰-۸۰باشه گفتن زیر ۳۰قطعا نیست

مهسا///
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

اگه روی ۷۰-۸۰ باشه با وجود امتحان سخت، کی می تونه حد نصاب بیاره؟ اگه دانشگاه تهران روی ۷۰-۸۰ بشه من که فارغ التحصیل اونجاهستم با امتحان سخت چطوری حد نصاب بیارم؟ دوباره استرس…

نگار معتمدیان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا///

اگه ۷۰ سا ۸۰ باشه که خودشون باید با خودشون مصاحبه کنن .. :)

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ

اونقد که نیست ولی زیر ۳۰گفتن قطعا نیست
شاید همون ۵۰-۶۰

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

با تشکر از راهنمایی های ارزشمندتان. آقای دکتر من یه سوال داشتم.دارم رو پایان نامه ام کار میکنم.تو فکرم اینه که مشاورم رو از اساتید دانشگاه تهران بردارم.و برم با اونایی که تو رشته ام نامی هستند مقاله کار کنم.نظر شما چیه؟به نظرتون اسم یکی از اساتید دانشگاه تهران رو پایان نامه ام باشه تاثیری داره؟

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

آرزو خانم..هرچقدر بتونین ارتباطتون با اساتید دانشگاهی که میخواین برین مصاحبه بیشتر باشه احتمال قبولیتون بیشتره…شک نکنید….حتی شده تا مصاحبه یکی دوتا مقاله هم باهاشون بدین…اینکه از شما شناخت داشته باشن خیلی مهمه

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

ممنون.یه چیزی خیلی فکرم و مشغول کرده! من ترم آخر ارشدم.متاسفانه به دلایلی موضوعی که واسه پایان نامه ام تصویب شده بود مجبور شدم دیگه انجامش ندم.الانم از طرف دانشگاه تو فشارم که یه موضوع دیگه ببرم تا تصویب بشه.ولی به خاطر مشغله استاد راهنما و …هنوز نتونستم یه موضوع پیدا کنم.دوستام میگن حالا بمون پاییز دفاع میکنی.من عملا باید تا پایان شهریور دفاع کنم.حالا میخوام از شما و بقیه دوستانی که تجربه من رو دارند استفاده کنم.از یه ترم سنوات استفاده کنم یا تا پایان شهریور دفاع کنم؟ خیلی نگرانم و حال خوبی هم ندارم.ممنونم از راهنماییتون

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اگه بتونین زوودتر دفاع کنین بهتره….پایان نامه ها الان همه مثل هم هستن فرق چندانی ندارن از نظر کیفی…سعی کیند زوود جمعش کنید…و مشغول مقاله نوشتن و خوندن بشید..

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ

سحر خانم…فعلا تخصصی نخونید یا اگه میخونید حداکثر یکی دوساعت بخونید بقیش زبان بخونید…زبان و استعداد حتما هست….فعلا اونارو بخونین..که بیشتر حالت مهرتی داره…اگه هم زبانتون ضعیفه نترسید بالاخره که باید برین سراغش…..آیین نامه ابلاغ شده….حداقل برای سال اول کامل اجرا میشه..اگه هم تغییراتی باشه میره برای سال آیندش….اینا فقط منتظرن پرونده کنکور امسال زوودی بسته بشه که بتونن درباره کنکور بعدی شروع کنن

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اوکی. نه من زبان خداروشکر مشکلی ندارم زبانم قویه

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

در ضمن دوست خوبم…ما اینجا جمع شدیم که آنچه اطلاعات داریم به هم بدیم..نه قصد استرس دادن به کسی رو داریم نه اذیت و آزار کسی…:-) …..این سایت عالی محلی است برای تبادل نظر و اطلاعات…همین….اتفاقا وقتی من میام اینجا با بچه صحبت میکنم استرسم کم میشه…:-) …

نگار معتمدیان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

احسنت

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

بچه ها ولی جدی انقدر با اطمینان صحبت نکنید.. اینجا همه استرس دارن بذارید دوماه دیگه همه چی مشخص میشه بالاخره تکلیفمونو میفهمیم.. خیلی شده ایین نامه جدید تصویب کردن ولی بعد پشیمون شدن.. ایشالا که این ایین نامه امسال اجرا نمیشه.. لااقل دعا کنیم امسال اجراییش نکنن

نگار معتمدیان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

عزیزم دیگه اجرا میشه … هر مدلی بشه من که راضیم… در حقیقت کار دیگه ای نمیشه کرد جز رضایت داشتن .. استرس نداشته باش.. الان اومدم سایت پیامتون رو دیدم گفتم جواب بدم … معقولانه ترش اینه که تخصصی هم باشه تا با زبان و استعداد سنجشی صورت نگیره .. من گرچه از جانب زبان خیلی ترسی ندارم اما همیشه تو تمام فکرام به فکر دیگران هم هستم و میدونم خیلی ها علی رغم شایستگی فراوان در رشته شون زبانشون خوب نیست ..
بالاخره نمیشه کاریش کرد.. شما فعلا زبانتون رو در دو سه ماه اخیر تقویت کنید..

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ

ممنون از پاسختون..

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ

ای بابا! من الان میزنم زیر گریه!! من دارم تخصصی میخونم یعنی نخونم؟؟! بالاخره چی بخونم؟ اول زبان و استعداد بخونم یا تخصصی هم بخونم؟؟؟ من فکر کنم اگه دانشگاه بخواد ازمون تخصصی بگیره رنج زمانیش از ازمون عمومی خیلی فاصله نداشته باشه ها .. اولین ازمونش کی هست؟؟ یهو نیان بگن دوسه ماه دیگه؟! تخصصیا سختتره اگه ازمون همون اسفنده اول تخصصیا رو بخونم تا انرژی دارم

بهرام
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان
راسته میگن منابع همونه؟
پس زبان GRE چطوریه؟

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام

GRE نیست فقط زبان و استعداده سطحش پایین تر از GRE

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

آقای نقطه عزیز، چرا میگید تافل کم پیش میاد کسی داشته باشه؟

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

دارن ولی کمه تعدادشون چون سخته گرفتنش باید واقعا زبانت عالی باشه :-)
بعد هم یادمه یک زمانی برای گرفتن تافل اقدام کردن گفتن نمیشه فعلا نمیدونم دلیلشون چی بود دقیق یادم نمیاد مربوط به دوران دبیرستانم بود که گفتن نمیشه فعلا :-) دیگه پیگیر تافل نشدم

به . و ارزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  .

کسی که میخواد دکترا بخونه باید تلاششو خیلی بیشتر از باقی ادما کنه و گرفتنه تافل هم کاره سختی نیست شما اقای نقطه وقتی رتبت ۵ شده چه جوری میگی تافل سخته تنبلی نکن برادر. البته من ایلتس گرفتم و جز تمرین و تلاش چیزه دیگه لازم نداشت البته هزینش خیلی بالاست

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  به . و ارزو

خوب من وقت نداشتم برای تافل وگرنه خودم mrt68دارم واسه تافل گفتم
من همه رو پشت سرهم خوندم الانم ۲۴سالمه ولی عزم جدی دارم برای تافل انشالله بعد از قبولی دکتری
ممنون لطف دارین از راهنماییتون

نگار معتمدیان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

۲۴ سالتونه یعنی ۷۰ هستید دیگه درسته ؟
منم دیگه تافل ام تا دو ماه دیگه انقضاش تموم میشه … ی زمانی می خواستم برم به اتفاق خانواده؛ و مجبور بودم که بگیرم و زبانم تقویت شه .. نشد که بریم .. منم از همون زمان دیگه زبان کار نکردم زبان متاسفانه فراره و الان خیلی یادم رفته و سطح زبانم افت کرده به نسبت اون زمان .. اون زمان خیلی خوب بود زبانم ..

نگار معتمدیان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

پس آقایون هم سنشون رو کم می کنن .. من بلد نبودم سنمو کم بگم الان یاد گرفتم .. :)

نگار معتمدیان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  به . و ارزو

دقیقا .. احسنت به شما … :)
حالا کی بیانیه صادر کرده اونایی که تاقل دارن کمن .. :)
من نخوندم پیاما رو ..

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ

با اجازتون من:-)

به نگار معتمدیان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ

طفلی اقای نقطه گفته. البته اینروزا اونقد هزینه ازمون های بین المللی زیاد شده واقعا بهتره ادم همون داخلی رو بده و سره فرصت ایلتس یا تافل مگر اینکه قصد اپلای کردن داشته باشه یا برای کار نیاز داشته باشه

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ

موقعی که من به فکر تافل گرفتن بودن (دوران دبیرستان) به علت تحریم کشور این آزمون برگزار نمیشد و گفتن فعلا تافل گرفتنش منتفیه منم رفتم سراغ مدارک دیگه
البته باز الان فرصت زیاده حداقل تا ۲۷-۲۸میتونم تافل بگیرم مثل خیلی از دوستان هنوز سنی نداریم که خانم معتمدیان

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ

یک جوری گفتین طفلی آقای نقطه دلم واسه خودم سوخت حقیقتا :-)

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

۶۹هستم آخر شهریور ۲۵سالم میشه :-) دیگه همیشه خانم ها سنشونو کم نگن یه بارم ما کم بگیم :-)
انشالله که موفق باشین خانم معتمدیان

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

اینم شانس ماست دیگه هرچی تحریمه به ما میخوره حتی تحریم مدرک زبان ولی انشاله در اینده میگیرم
اون دوست عزیز هم نمیخوان به من بگن طفلی متاسفانه شرایط با سن و سال ما جور درنیومد از اول و تا آخر هم این باره دهه شصتی بودن رو باید به دوش بکشیم

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

آقای دکتر، منظور شما آینه که اگر حد نصاب دانشگاه شریف و نیارم، میتونم به دانشگاه شریف مراجعه کنم؟ با اینکه گفته شده حدنصاب تعیین میکنه که دانشجو به کدوم دانشگاه مراجعه کنه یا نه..

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

نمیشه
منبع موثق دارم تهران، مدرس، شریف، امیرکبیر و… برای رشته مهندسی حدنصاب زبان و استعداد بالای ۳۰تا میخوان دقیقشو نمیدونم فقط همینو گفتن (بیشترشو گفتن بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور امسال توسط سنجش اعلام میشه امسال سنجش هم گویا نتایج رو زودتر از پارسال اعلام خواهد کرد)
کمتر از این باشی نمیتونی برای مصاحبه به اون دانشگاه مراجعه کنی
اگه مهندسی هستی زبانتونو قوی کنید موفق باشین

؛
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه رشته های علوم پایه بخصوص ریاضی رو اطلاع ندارید؟ یعنی هم زبان و هم استعداد بالای ۳۰؟

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ؛

نه متاسفانه فقط از فنی مهندسی اطلاع دارم البته دقیق هم به من نگفتن فقط تا همین حدود
ولی نتایج رو قطعا گفتن امسال زودتر از پارسال اعلام میشه برای اینکه شرایط سال آینده رو با جزئیات زودتر اعلام کنن

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

اگه کارت خیلی درست باشه و رزومت خیلی خیلی خوب باشه و ارتباط داشته باشی با اساتیدشون..آره میشه …به شرطی کارت خیلی درست باشه هاااا…..تقریبا همه چی دست دانشگاهه دیگه…..به شرط ارتباطات قوی بله میتونی:-)

؛
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

فک نکنم دکترجان، سنجش نظارت میکنه مرحله اولو

آماری
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

آقای نقطه درست میگن. شرط اول برای معرفی و رفتن به دانشگاهها اینه که حد نصابهای تعیین شده توسط سنجش رو بیارید و ربطی به آشنا نداره.
بااین سیستم خواستن میزان پارتی بازی کم بشه. نتایج پارسال نیمه اول شهریور بود که امسال اواخر مرداد اعلام خواهد شد.

مهندسی به نقطه و بقیه دوستان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ق٫ظ

سلام
اطلاع دارید آزمون امسال کی برگزار میشه؟ تقریبی میتونیذ حدس بزنید؟

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ

اسفند ۹۴ یه مرحله به نظرم برگزاربشه..

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

سلام اسفند که قطعا هست مرحله دومش معلوم نیست

مریم به آقای نقطه
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ق٫ظ

انشالله که قبول شید .. رشته تون چیه ؟ :)

محیا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ

با سلام یه سوال داشتم.فرضا اگه در آزمون عمومی قبول شدیم چطور باید جزوات دانشگاه مورد نظرمون را پیدا کنیم یا اینکه بفهمیم چه منابعی براشون بااهمیت تره؟ و اینکه میخوام بدونم برای قوی شدن رزومه معمولا چندتا مقاله یا کتاب چاپ شده باید داشت؟ ممونون میشم اگه راهنمایی کنید

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محیا

باید بری همون دانشگاهی که دلت میخواد بری از دانشجوها اطلاعات کسب کنی.حتما اساتید بهشون میگن که چی میاد…

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

ممنون لطف دارین کامپیوتر هستم:-)

Mahshid
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

خیلی متشکرم دکتر از راهنماییتون

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Mahshid

خواهش میکنم…موفق باشید

از شیلا به دکتر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

حالا که شما در وزارتخانه آشنا دارید، آیا آزمون دکتری آزاد هم به صورت آزمون عمومی زبان برگزار میشه؟

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ

من نگفتم در وزارتخونه آشنا دارم:-) ……فعلا فقط بحث سر دانشگاه های دولتی است..حرفی از دانشگاه آزاد نیست….کما اینکه قبلا هم دانشگاه آزاد برای خودش جدا آزمون میگرفت و درصد سهم های آزمون کتبی و مصاحبش با دولتی فرق داشت…..خیلی بعید میدونم آزاد بیاد با سازمان سنجش کار کنه…اگه خبر قطعیش رو گرفتم خبر میدم حتما….ولی فعلا فقط برای دولتی قطعی شده

Mahshid
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ

سلام آقای نقطه
یه سوال داشتم اگر لطفا جواب بدین ممنون میشم
با توجه به اینکه قراره آزمون دو بار در سال برگذار
بشه، میتونیم اولی رو آزمایشی بدیم و دومین آزمون
رو هم شرکت کنیم؟

دکتر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

ببخشید چون چند نفر دیگه هم پرسیده بودن من بگم…..

ببینید بچه ها سیستم آزمون مثل امتحان های زبان خواهد بود یعنی محدودیتی نداره…شما هردوتارو میتونید آزمون بدین…مثلا اولین امتحان رو که دادین اگه نمره و حد نصاب دانشگاه مورد نظرتون رو آوردین خوب دیگه دومی رو امتحان نمیدین و میرین روی رزومه کار میکنین و تا دوسال اعتباررداره این نمرتون…اگه هم نه که دوباره امتحان میدین…..

آرزو
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اگه خدای ناکرده امسال قبول نشدیم،خوب اگه سال بعدش حدنصاب ها تغییر کرد و نمره ای که ما سال قبلش آوردیم کمتر از حد اون دانشگاهی که میخواهیم باشه، بازم باید دوباره آزمون بدیم؟

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

اینا دیگه حالت های خیلی خاص هستش…. :-) ولی اگه حد نصاب رو بگن دیگه تغییر نمیکنه…..ولی اینم بگم با باز شدن دست دانشگاه…حتی اگه شما حد نصاب رو هم نیارین ولی اوون دانشگاه بخواد شمارو بگیره….بازم مانعی نیست….میتونه بگیره…به صلاحدید و تشخیص خودشه

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

آخه گفتن حد نصاب بهتون میگه که به کدوم دانشگاه مراجعه کتی. اینطوری باشه خوب اصلا نمیتونم مراجعه کنم چه برسه که به قبول شدن توی اون دانشگاه بخوام فکر کنم..

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

آرزو خانم همه چی دست دانشگاهه…اگه اونا بخوان بگیرن..دیگه اون حد نصابه چندان مهم نیست…دستشون کاملا بازه

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  Mahshid

دقیقا همینه که دکتر فرمودن

شیلا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام، طی چند روز گذشته با تمامی موسسات آموزشی تماس گرفتم این جمله را گفتن که امسال آزمون دکتری مثل سال قبل برگزار میشه، پس تخصصی هم بخوانید بچه ها……..

دکتر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیلا

شیلا خانم کسی نگفت تخصصی نخونید..بخونید ….ولی آزمون امسال عوض شده….وزارت خونه آیین نامش رو ابلاغ کرده ….من آشنا داشتم پرسیدم….در مرحله اول فقط آزمون عمومی است….در ضمن موسسات آموزشی اطلاعی درباره آیین نامه ها ندارن….فقط کلاس کنکور برگزار میکنن..

شیلا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر جان، یعنی برای آزمون دکتری آزاد هم مرحله اول فقط عمومی برگزار میشه، لطفاً جواب بده؟

دکتر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیلا

فعلا برای آزاد برنامه مثل گذشته هست…..

امیدوار
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیلا

سلام دوست گرامی لطفا اطلاعات نادرست به دوستان ندهید.آزمون تغییر کرده و مرحله اول عمومی هست و تخصصی ها رو دانشگاهها برگزار میکنن و ممکنه اصلا نکنن و رزومه ملاک عمل باشه و منطقا با توجه به حجم داوطلب ها برگزاری آزمون تخصصی توجه دانشگاهها محتمل هست.

باران
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام.آقای نقطه یه سوال داشتم.ممنون میشم پاسخ گو باشید
با توجه با اینکه کنکور دکتری میخواد ۲ بار در سال برگزار بشه، همش به خودم میگم خوب بمونم واسه دومین کنکور! ببینم اولیش چه طوریه و یه اطلاعاتی بگیرم و واسه دومی خودم رو آماده کنم.
حالا نظر شما چیه آقای نقطه عزیز و بقیه دوستان؟

.
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
خوب چرا اولین کنکور رو ندین تا خودتون به عینه تجربه کسب کنید
تجربه ی خودتون قابل مقایسه با اطلاعاتی که سایرین در اختیارتون قرار میدن نیست مطمئن باشین
اولی رو آمزایشی شرکت کنید ببینی اوضاع چه طوره:-)

مریم
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه شما امسال رفتید مصاحبه ؟

.
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

آره رفتم و انشالله ۹۹% هم قبول امسال خواهم بود البته به امید خدا

باران
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

آخه میگن تا ۲ سال اعتبار داره.یعنی اینطوری نیست که محروم بشیم و بعد نتونیم شرکت کنیم؟

.
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

نه محرومیت نداره مثل مدرک زبانه که تا دوسال اعتبار داره

سحر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ق٫ظ

ای بابا بچه ها به جای اینکه انقدر بحث کنید رو حرفتونم انقدر مصمم باشید بهتر نیست اول اخبارو درست بخونید.. این ایین نامه از سال دیگه اعمال میشه پس امسال با خیال راحت درساتونو بخونید دوما ازمون عمومی سنجش فقط زبان و استعداده ولی ازمون تخصصی دانشگاه ها دروس تخصصی.. پس این غیرممکنه که فقط ازمون عمومی برگزار بشه موفق باشید

آرزو
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر خانم، لطفا اطلاعات ناقص به دوستان ندید! از همین امسال قابل اجراست.به دانشگاه ها ابلاغ شده…

سحر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

عجب! خیلی ممنون از اطلاعات کامل شما! میشه سند حرفاتو لینک بذاری ماهم اطلاعاتمون کامل شه؟؟

سحر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

اگه اخبارو درست مطالعه میکردید به کرات با واژه های (از سال اینده) (برای سالهای ۹۵و۹۶) (از سال تحصیلی ۹۵-۹۶) مواجه میشدید! پیشنهاد میکتم یک بار دیگه درست و دقیق اخبارو مطالعه کنید!

دکتر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سحرخانم لطفا درست مطالعه کنید برای کنکور سال ۹۵-۹۶ میباشد یعنی کنکوری که در پیش هست.
من از رییس دانشگاه پرسیدم گفت ابلاغ شده و از همین امسال اجرا میشود

سحر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

نخیر ازمون سال قبلو ندادم امسال اولین بارمه میخوام ازمون بدم.. باشه حرف شما درست من مطمین حرف نمیزنم چون خوده وزارت علومم هنوز مطمین نیست تازه دوماه دیگه میخواد جزییاتو بیان کنه حالا یه سوال فقط خط هشتم همین متن بالارو میشه برام معنی کنید؟ منظورش از سال اینده چیه؟: پذیرش دانشجوی دکترا از سال اینده بر اساس سیاست های جدید صورت خواهد گرفت: منظورش از سال اینده کنکوره امساله؟

سحر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

من رسما هنگ کردم.. چه امسال چه سال اینده ولی درکل فکر نمیکنم به نفع ما باشه چون راه برای پارتی بازی شدیدا باز میشه!

.
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

شما مگه امسال کنکور ۹۴-۹۵ رو ندادین ؟؟ بیشتر دقت کنید

آرزو
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

منم با آقای نقطه و دکتر موافقم.بهتره شما با دقت تر بخونید.امسال اجرا میشه.وقتی که بری دانشگاه میشه سال تحصیلی ۹۵-۹۶.به همین سادگی…

دکتر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بله دقیقا از کنکور سال اینده منظورشون کنکور امسال هست….من پرسیدم خیالتون راحت…خودتون درگیر سال ها نکنید..کنکوری که بچه ها در اسفند سال ۹۳ امتحان دادن به نام کنکور ۹۴-۹۵ بود بر روی دفترچه هم ذکر شده است.کنکور امسال کنکور ۹۵-۹۶ می باشد.مطمن باشید. تمام تغییرات مربوط به همین امسال است

سعید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

منظور از سال آینده=سال تحصیلی آینده است.
امسال سال تحصیلی ۹۵-۹۴و سال تحصیلی بعد ۹۶-۹۵…

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

آقا سعید برو از دانشگاهتون بپرس…واسه امسال. .مطمئن هستیم….

آرزو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

وقتی کنکور دادی و انشاءالله پذیرش شدی، سال تحصیلی ۹۵-۹۶ میشی دانشجوی دکترا.اوکی؟

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

سال تحصیلی از مهر شروع میشه دیگه میشه۹۵-۹۶

شیلا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام، با این طوماری که حدیث نوشت من که متوجه نشدم آیا دکتری آزاد هم تخصصی حذف شده یا نه؟ لطفاً یکی جواب بده؟

دکتر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیلا

دوستان مثل اینکه پرسیدن…..گفتن نه شامل آزاد نمیشه…احتمالش هم ضعیفه….آزاد کاری به سازمان سنجش نداره…این آیین نامه فعلا به دانشگاهای دولی ابلاغ شده

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

تو اطلاعیه اول زده بودن شامل آزاد هم میشه

دکتر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ

جای نگفته شامل آزاد میشه…گفته حتی حوزوی ها…ولی کلا آزاد کاری به سازمان سنجش نداره….و برای خودش جداست…حتی درصد امتحان کتبی و مصاحبش با دولتی ها فرق داره….طبق تماسهایی که گرفته شده…بعدی میدونم آزاد هم تغییر کنه….پس فعلا آزمون آزاد به قوت خودش باقی است

حدیث
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیلا

شیلا جان این متن رو من از خبر آنلاین اینجا گذاشتم.از خودم ننوشتم :) اما گویا دوستان پَرس و جو کردن و متوجه شدن کنکور دانشگاه آزاد به قوت خودش باقیه.

سامان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ

دوستان چه جوری زبانمون رو تقویت کنیم ؟ من زبانم خیلی ضعیفه .
چه منابعی رو پیشنهاد می کنید ؟ هر کی میدونه صادقانه بگه؟

Geotechnical Engineer
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

درود بر شما.
بهترین منابع برای مطالعه:
زبان انگلیسی عمومی:
۱- کتاب جامع آزمون زبان انگلیسی دکتری نیمه متمرکز (گرامر-واژگان-درک مطلب)؛ دکتر رضا خیرآبادی؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ (آخرین ویرایش)
۲- باید معنی تمام کلمات سه کتاب زیر را، تا آخرین دانه حفظ کنید (اولی و دومی در درک مطلب و گرامر می آید، سومی در تست لغت) (ترتیب این سه کتاب در یادگیری، حتما رعایت شود وگرنه موجب سردرگمی حتمی می شود!، بهترین روش یادگیری استفاده از جعبه لایتنر (اصطلاحاً جی۵) می باشد):
۵۰۴Absolutely Essential Words
Barron`s Essential Words for the TOEFL
۱۱۰۰words you need to know
استعداد تحصیلی: (اصولا در این درس، آشنا شدن با نحوه سوالات بسیار مهم و تعیین کننده است)
۱- استعداد تحصیلی (نقره ای رنگ)؛ هادی مسیح خواه-محمد وکیلی؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ؛ (آخرین ویرایش)
همچنین، اگر رشته شما فنی-مهندسی است: ۲- استعداد تحصیلی فنی مهندسی (طلایی رنگ) (۱۳۹۴-۱۳۹۰)؛ محمد وکیلی- هادی مسیح خواه؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ؛ (آخرین ویرایش)

راز طلایی موفقیت در آزمون‌ها و کنکور های مختلف: به جای اینکه چندین کتاب را مطالعه کنید، یک کتاب را چندین مرتبه مطالعه نمائید!

تندرست و کامیاب باشید.
بدرود.

عسل
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

سلام
از راهنمایی بیدریغتون ممنونم یه سوال داشتم کتابهای تافل کیت و لانگمن چی اینا هم باید بخونیم یا همون مواردی که فرمودین کفایت میکنه
متشکرم

Geotechnical Engineer
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

درود بر عسل.
سپاسگزارم.
دو مطلب را با هم خلط نکنید:
۱- برای زبان کنکور دکتری، همان هایی که ذکر کردم کافی است و نیازی به لانگمن و کیت و بارونز نیست.
۲- ولی برای آزمون های زبان MSRT و تولیمو و تافل، چون بخش لیسنینگ (شنیداری) دارند باید کیت را نیز خواند و اگر وقت شد لانگمن را نیز مطالعه نمود و اگر باز هم وقت داشتید بارونز را (که معمولا وقت نمی‌کنید). اگر شنیداری (لیسنینگ) کیت برایتان سنگین بود، باید ابتدا Tactics for Listening را مطالعه کنید سپس کیت را. باز هم می گویم:
راز طلایی موفقیت در آزمون‌ها و کنکور های مختلف: به جای اینکه چندین کتاب را مطالعه کنید، یک کتاب را چندین مرتبه مطالعه نمائید!
ضمنا: مطالعه زبان، دست کم ۵ برابر آنچه که انسان در ابتدا برآورد می‌کند، زمانگیر خواهد بود! پس بدون فوت وقت گرانبها، مطالعه زبان را آغاز کنید!
تندرست و کامیاب باشید.

عسل
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

از اینکه وقت گذاشتین و پاسخم رو دادین خیلی ممنونم، یه تشکر ویژه هم دارم بخاطر تغییر آیین نامه و اینکه دقیقا نمیدونستم باید چی خوند هم استرس داشتم هم احساس شکست میکردم
حالا خیالم راحت شد از همین امروز برنامه ریزی میکنم :-)

سامان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

مرسی دوست عزیز.
فدایی داری.

امیر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان. برای درس زبان و استعداد چه منابعی رو پیشنهاد میکنید?

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من تافل دارم اما والا فکر می کنم زبان کنکور دکترای از تافل سخت تره .. این نظر منه البته .. شاید دوستان دیگه نظر دیگه ای داشته باشن.. من امسال فقط تونستم پنجاه و خورده ای بزنم.. :-(

علی 2
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ

کاملا موافقم…کنکور از تافل سختره.

حدیث
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ

منم موافقم. زبان کنکور سخت تره!

Geotechnical Engineer
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

درود بر شما.
بهترین منابع برای مطالعه:
زبان انگلیسی عمومی:
۱- کتاب جامع آزمون زبان انگلیسی دکتری نیمه متمرکز (گرامر-واژگان-درک مطلب)؛ دکتر رضا خیرآبادی؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ (آخرین ویرایش)
۲- باید معنی تمام کلمات سه کتاب زیر را، تا آخرین دانه حفظ کنید (اولی و دومی در درک مطلب و گرامر می آید، سومی در تست لغت) (ترتیب این سه کتاب در یادگیری، حتما رعایت شود وگرنه موجب سردرگمی حتمی می شود!، بهترین روش یادگیری استفاده از جعبه لایتنر (اصطلاحاً جی۵) می باشد):
۵۰۴Absolutely Essential Words
Barron`s Essential Words for the TOEFL
۱۱۰۰words you need to know
استعداد تحصیلی: (اصولا در این درس، آشنا شدن با نحوه سوالات بسیار مهم و تعیین کننده است)
۱- استعداد تحصیلی (نقره ای رنگ)؛ هادی مسیح خواه-محمد وکیلی؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ؛ (آخرین ویرایش)
همچنین، اگر رشته شما فنی-مهندسی است: ۲- استعداد تحصیلی فنی مهندسی (طلایی رنگ) (۱۳۹۴-۱۳۹۰)؛ محمد وکیلی- هادی مسیح خواه؛ انتشارات کتابخانه فرهنگ؛ (آخرین ویرایش)

راز طلایی موفقیت در آزمون‌ها و کنکور های مختلف: به جای اینکه چندین کتاب را مطالعه کنید، یک کتاب را چندین مرتبه مطالعه نمائید!

تندرست و کامیاب باشید.
بدرود.

سحر
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

آقای مهندس ژیوتکنیکال.. کتای نافل دکترای دکتر خیرابادی میتونه برای ازمون زبان کنکور مناسب باشه؟؟

جزا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ

سلام بر آقای لواسانی
ببخشید سوالی داشتم شما که جزای قم خوندین به نظرتون سطح علمیش نسبت به کاشان و مازندران و شیراز چه جریه؟ بهتره یا بدتر؟ اساتیدش مطرح هستن؟ لطفا نام ببرین جوش چه جوریه؟ بعضیا می گن شبیهه حوزه علمیس! درسته؟

حقوق جزا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  جزا

سلام دوست عزیز من خانم هستم شرمنده،ببینید من سال ٨٧ فارغ التحصیل شدم دانشگاه بسیار سخت گیریه ولی مثل حوزه نیست مرحوم دکتر اخوندی هم اونجا تدریس میکردند از لحاظ علمی هم خوبه من بعد از أولویت تهران ,قم قبول شدم و أصلا شهرهای دیگه رو انتخاب نکردم و از سطح علمیشون خبر ندارم .تو دانشگاه قم واحد خواهران و برادران هم جداست و چادر اجباریه اما من خودم هیچوقت واسه دکترا قم رو انتخاب نمیکنم چون واقعا سختگیرند

حقوق جزا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  جزا

عذر میخام شما دکترا شرکت کردید ؟؟؟من تازه میخام امسال شرکت کنم اما احتمال زیاد ازاد میشه رتبه و درصداتونو بگید

setare
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ

سلام بچه ها من دیروز از مدیر گروهمون پرسیدم.گفت اول یک امتحان زبان و استعداد سنجش میگیره بعدش دو سال اعتبار داره.بر اساس ترازتون هر دانشگاهی خواستین میرین.هر دانشگاهی خودش امتحان کتبی و مصاحبه میگیره.

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

دوستان انشالله هر تصمیمی که گرفته میشه به نفع همه مون باشه و رضایت داشته باشیم .. استرس ها رو از خودتون دور کنید .. موفق باشید.. :)

دکتر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ

انشالله هرچی خیر و صلاح هست همون بشه…..ولی با این اوضاع بازار کلاسهای زبان و استعداد خوب داغ میشه…:-)

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بله همینطوره … خوب شما فکر می کنید این کلاسا مفید باشه ؟ من تا حالا نرفتم .. من کنکور گذشته زبان رو ۵۳ درصد زدم و استعداد رو ۳۵؛ اما چون تخصصی ام خیلی مطلوب نبود رتبه ام خیلی کشید پایین .. :-(

دکتر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

تافل رو کی گرفتین…نوعش؟…و چند شد نمرتون؟…درصداتون که خیلی خوبه..مطمنا میانگین بالایی نمیگن دانشگاه ها….چون میخوان افراد مورد نظرشونم بتونن بیان:-)

.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

تافل دیگه خیلی کم پیش میاد کسی داشته باشن مگر تکو توکی :-)

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

تخصصی که دیگه کلاس نداره … این دو درس دارن که امیدوارم هر کی میره راضی بوده باشه .. من خودم زبانم خوبه و مشکلی باهاش ندارم .. استعداد هم که دیگه نمیشه کاریش کرد ..

حدیث
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست خبری خود با خبرنگاران، خبرهای مهمی در رابطه با سیاست های معاونت آموزشی این وزارتخانه در سال جدید داشت و به نظر می رسد، پذیرش دانشجوی پولی در پردیس های خودگردان، پذیرش دانشجوی دکتری از سوی دانشگاه ها به صورت مستقیم و نقص ۱۴۰۰ رشته دانشگاه آزاد اسلامی مهم ترین آنها بود. در همین رابطه شریعتی نیاسر، از سیاست جدید وزارت علوم در پذیرش دانشجوی دکتری، خبرداد و اعلام کرد: آیین‌نامه پذیرش دانشجوی دکتری ابلاغ شده است. پذیرش دانشجوی دکتری از سال آینده بر اساس سیاست‌های جدید صورت خواهد گرفت. بر اساس این آیین‌نامه، پذیرش دانشجوی دکتری مستقیماً توسط دانشگاه صورت می‌گیرد و یک امتحان عمومی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. بعد رشته پذیرش به دانشگاه‌های مجری دوره دکتری واگذار می‌شود. معاون آموزشی وزارت علوم به اهداف اشاره کرد و گفت: از این به بعد پذیرش دانشجوی دکتری بر اساس این آیین‌نامه شفاف می‌شود. رتبه فرد به دانشگاه ارسال می‌شود، دانشگاه بر اساس رتبه اعلام شده، یک کف مشخص اعلام می‌کند. بر اساس آنچه که دانشگاه اعلام کرده، متقاضیان می‌دانند که به کدام دانشگاه‌ها می‌توانند مراجعه کنند و به کدام دانشگاه مراجعه نکنند و بعد دانشگاه‌ها با تشخیص خود در پذیرش این دانشجویان اقدام می‌کنند. وی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه به اقتدار دانشگاه‌های مجری دکتری، ارزش‌گذاری شد و همچنین برای آزمون سازمان سنجش نیز اعتبار زمانی پیش‌بینی خواهد شد که به احتمال قوی آزمون سازمان سنجش دو سال اعتبار خواهد داشت. شریعتی نیاسر… ادامه نظر»

ریتا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

دروس پایه و اصلی هر رشته تو امتحان هس و گرنه چه جزئیاتی را میخوان اعلام کنن. درسته سنجش زیر مجموعه وزارت هس ولی بیشتر سر در میارن.

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ریتا

منم فکر می کنم همینطور باشه که شما میگید … :)

حدیث
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ریتا

آزمون عمومی شامل استعداد و زبانه. اگرجه عملا همه این دروس تاثیر خودشون رو دارن؛ بلاخره یه مرحله ای از پذیرش شامل درس های اختصاصی میشه. حالا جه توسط سنجش، جه بوسیله خود دانشگاه ها. نکته مهم اینه که ما باید برای همشون وقت بگذاریم.

دکتر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ریتا

ایین نامش تصویب شده و ابلاغ شده….سازمان سنجش فقط یه نهاد اجراییه…..وزارت خونه هست که تصمیم گیرنده میباشد….سازمان سنجش از خودش که چیزی نداره…فقط دستورات رو اجرا میکنه….جزییات آزمونم مربوط به تاریخ و نحوه برگزاری و….
اگه قرار باشه تخصصی بگیرن در آزمون اول…. که دیگه امتحان تخصصی دوم دانشگاه ها بی معنی میشه…

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ریتا

اختلاف نظر زیادی وجود داشته که گفتن تا دو ماه دیگه اعلام خواهد شد .. مشخص نیست هنوز .. شما فعلا زبان بخونید ..

دکتر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

بحث اختلاف نظر نیست.. ابلاغ شده به دانشگاه ها من پرسیدم….هنوز پرونده دکتر امسال بسته نشده..که بخوان پرونده آزمون بعدی رو و جزییات ثبت نام و دروس رو بگن….احتمالا نتایج رو تویه مرداد بدن بعدش میان جزییات آزمون بعدی رو میگن…:-)

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

آخه پس چرا هر کدومشون که مصاحبه می کنن یه چی می کن .. :-(

دکتری
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

چون بر اساس سند و تحقیقات صحبت میکنم..نه بر اساس اوون چیزی که دلم میخواد اتفاق بیفته..:)

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

من اصرار م ندارم وزارت علوم اصرار داره:-)
خوب شما تخصصی هم بخون :-)

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ

اشکال نداره شما بخونید فعلا زبان رو تخصصی دیر نمیشه تا دوماه دیگه تکلیف دقیق مشخصه البته الانم مشخصه
موفق باشتین

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دقیقا همینیه که دکتر جون فرمودند

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

عجججججججججججب ها … چه اصراری دارین شما رو حرف خودتون .. :)

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

من واسه شما نوشتم بعد یکی با اسم دکتری جواب داد !!! :)

شهاب
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام بر آقای نقطه مشاور عزیز، به نظرت بچه های دانشگاه آزاد دروس تخصصی رو بخونم مثل سال قبل؟

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهاب

سلام به من که گفتن آزاد قضیش جدا از سراسریه و مثل پارسال برگزار میشه

شهاب
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

ممنون و سپاس فراوان

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

خواهش میکنم موفق باشین انشالله

حمید
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ق٫ظ

دوستان احتمال اینکه دروس تخصصی تو ازمون اولیه نباشه، هست، ولی خب تو ازمون تخصصی احتمالی دانشگاه ها که بعد قبولی تو ازمون اولیه برگزار میشه باید رو دروس تخصصی هم مسلط بود دیگه، خلاصه وقت رو دروس تخصصی هم بگذارید، ضرر نداره.

آرزو
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

آقا حمید، خوب اول باید از سد خان اول بگذریم که بریم تو خان دوم! معلوم نیست که دروس تخصصی هر دانشگاه چیه؟باید بریم دنبال جزوه همون دانشگاه بگردیم….

حمید
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

درسته خب به نظر من تابستونو فقط رو عمومی تمرکز کنید اگه فکر می کنید تو دروس عمومی زیاد خوب نیستید، تا اون موقع هم جزییات بیشتری از ازمون اعلام میشه دیگه.
تو این مدت هم میتونید کم کمک یه نگاهی به منابع اصلی دروس تخصصی رشتتون بندازید که تو همه دانشگاه ها تدریس میشه و اهمیت بیشتری داره.

آرزو
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

از نظر من بریم دنبال جزوه همون اساتید بگردیم بهتره.تا اینکه بخواهیم کتاب بخونیم

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

دقیقا
وزیر علوم اعلام کردن تخصصی نیست فکر میکنم حرف وزارت مهم تر از سنجش باشه

آرزو
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ق٫ظ

آقای نقطه عزیز، مثل اینکه بعضی ها توی همین سایت بازم میگن که تخصصی هم میاد.حالا شما چی می گید؟ از استادتون پرسیدید؟ ممنون میشم اطلاع رسانی بفرمایید

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

تخصصی نمیاد دوستان فقط زبان و استعداد

آرزو
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  .

ممنونم☺

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  .

مشخص که نیست هنوز .. اینجوری با اطمینان نگید

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

استادم گفت وزارت خانه مهم تر حرفش
خودشون تکلیفشون مشخص نیست ولی احتمال همینی باشه که وزارت میگه نه سنجش

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  .

استادتون تو وزارت علومه سمتش ؟

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

یکی از معاونین وزیر علوم هستن

راهنما
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ق٫ظ

دوستان من دیروز مصاحبه استعداد درخشان فارابی قم دانشگاه تهران بودم. مصاحبه ام حدود نیم ساعت طول کشید و به نظرم خیلی عالی بود و رزومه قوی ام داشتم. حس کردم مدیرگروه بنده رو قبول کردن. حالا خیلی نگرانم که حداقل نمره ۷۰ رو بهم دادن یا نه . به نظرتون چکار کنم؟

جواد
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ

شیما خانم ینی گفتن فقط دروس عمومی (زبان و استعداد) تو کنکور میاد و دروس تخصصی نمیاد؟

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

نه تخصصی هم هست … سازمان سنجش خودش گفت .. :)

آرزو
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ق٫ظ

فقط عمومی هست خانم معتمدیان.

.
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ

وزارت علوم ارجحیت داره بر سازمان سنجش هرچی وزارت بگه همونه

نگار معتمدیان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  .

فعلا مشخص نیست آقا ی نقطه !!!!!!!!!!!!

جواد
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

خب الام ما باید چکار کنیم…من امروز زنگ زدم سازمان سنجش …گفتن ما خبر نداریم ..عجب گیری کردیما…من کلاس ثبت نام کردم که از ۲۰ تیر شرو میشه…اگه تخصصی نماید برم کنسل کنم.

معصومه
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

چرا تکلیف مشخص نمیکنن؟؟؟بالاخره با ی زبون روشن بگن ببینم دروس تخصصی میاد یا نه؟؟؟ تا چند وقت پیش که گفتن میاد و خبرش هم از رییس سازمان سنجش بود حالا دوباره انگار حرف عوض شده…..

نصیر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

دوستان با قطعیت خدمتتون عرض کنم که آزمون دانشگاه آزاد مثل سال قبل برگزار میشه.

لواسانی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  نصیر

سلام عذر میخام شما از منبع موثقی خبر گرفتید

معما
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ

۱۳۹۰ : زبان: ۱۰۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۴۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)؛
۱۳۹۱ : زبان: ۱۰۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۶۰ سوال (۱۲۰ دقیقه)؛
۱۳۹۲ : زبان: ۷۰ سوال (۱۰۵ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۴۰ سوال (۹۰ دقیقه)؛
۱۳۹۳ : زبان: ۳۰ سوال (۳۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۳۰ سوال (۶۰ دقیقه)؛
۱۳۹۴ : زبان: ۳۰ سوال (۳۰ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ۳۰ سوال (۶۰ دقیقه)؛
۱۳۹۵ : زبان: ؟؟ سوال (؟؟ دقیقه)، استعداد تحصیلی: ؟؟ سوال (؟؟ دقیقه)؛

arezo
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  معما

زبان ۳۰ سوال ۲۰ دقیقه استعداد ۳۰ سوال۵۰ دقیقه

جواد
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام…حالا چی میشه..ینی امکان داره دروسی که توی کنکور میاد کم یا زیاد بشه….الان ما شروع کنیم به خوندن درسا یا امکان داره درسای کنکور عوض بشن

مونا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام آقای نقطه، خبری از منابع دکتری دانشگاه آزاد نشد ما چکار کنیم که از این بلاتکلیفی خارج بشیم؟

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

سلام دوستان که گفتن ازمون مثل پارسال برگزار میشه

B.M
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز چند سوال در مورد پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد دارم لطفا اگر کسی اطلاعات جامعی در این مورد داره لطفا راهنمایی بفرمائید

شیما
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ

سلام،امروز سازمان دانشگاه آزاد و وزارت علوم تماس گرفتم، گفتن: این تغییرات برای دانشگاه دولتی اعمال میشه و دانشگاه آزاد مثل سال قبل برگزار میشه.

البته اگر رشته محلی برای دانشگاه آزاد باقی بماند
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

البته اگر رشته-محلی برای دانشگاه آزاد باقی بماند:
لینک زیر را ملاحظه بفرمائید:
https://phdtest.ir/1394/03/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-94/

لواسانی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

جدی میگید ؟؟؟اخه بعضی از دوستان با جدیت میگویند دانشگاه ازادم شامل میشه

شیما
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  لواسانی

من خودم به شخصه تماس گرفتم، اگه شما هم شک داری پس زنگ بزنید.

genetics
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

سابقه تدریس در دانشگاه در مصاحبه دکتری امتیاز دارد؟

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  genetics

امسال امتیاز نداشت اما در دید اساتید موثر بود

شیما
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام،امروز با سازمان دانشگاه آزاد و وزارت علوم تماس گرفتم، گفتن: این تغییرات برای دانشگاه دولتی اعمال میشه و دانشگاه آزاد مثل سال قبل برگزار میشه.

genetics
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان امسال ١۴ نفر از رشته ژنتیک بدون آزمون دعوت به مصاحبه شدند و سه حق انتخاب واحد دانشگاهی داشتیم آیا می دانید هر واحد دانشگاهی چند نفر از ظرفیتش را از بی آزمونها می گیرد؟

دکتر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  genetics

تا جایی که یادمه ۱۰٪ الی۲۰٪ سهمیش…..یعنی مثلا اگه ۵نفر میگیره یک نفر از استعداد میگیرن…ولی بازم دستشون بازه که بیشتر بگیرن….

B.M
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

ممنون دکتر . می دونید ظرفیت دانشگاه آزاد برای هر واحد دانشگاهی چند نفر بوده؟ و با توجه به اینکه یکی از شرایط پذیرش بدون آزمون در رشته متجانس است اگر گرایش متفاوتی از دوره ارشد انتخاب کرده باشیم شانس قبولی نداریم؟ با تشکر

دکتر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  B.M

شرمنده دوست عزیز…..اطلاعاتی دقیقی درباره دانشگاه آزاد ندارم….عذرخواهی میکنم… ولی رتبه حرف اول رو میزنه….یه استادی بود میگفت ما یه نفر رو نمیخواستیم بگیریم تو مصاحبه بهش یک دادیم…ولی بازم طرف قبول شده بود :-) …بدون آزمون رو نمیدونم…بازم شرمنده

B.M
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  B.M

خواهش می کنم دشمنتون شرمنده ، ممنون

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ

دوستان عزیز طبق گفته آقای دکتر خدایی حذف کنکور تخصصی در آزمون دکتری سال۹۵-۹۶ خواهد بود پس در آزمون امسال که آزمون ۹۴-۹۵ است سوالات تخصصی نیز خواهد بود پس دروس تخصصی را نیز بخوانید. البته با این وضعیت و آخرین سال این نوع آزمون قطعا رقابت بسیار سخت و نزدیک می باشد.

دکتر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

دوست عزیز آیین نامش ابلاغ شده…برای امسال….آقای ابراهیم خدایی هم رییس سازمان سنجش هست که زیر نظر وزارت علوم کار میکنه….وقتی وزیر میگه ابلاغ شده..دیگه تمومه…..خودتون درگیر بازی با سالها نکنین…..من پرسیدم از رییس دانشگاه گفتن از امساله…

دکتر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

در ضمن کنکور امسال که میاد یعنی اسفند ۹۴ باید امتحان بدیم بهش میگن کنکور ۹۵-۹۶…
اگه شک دارین دفترچه پارسال رو نگاه کنین متوجه میشین….پس دوستان خواهشا اطلاعات غلط ندین…ممنونم

B.M
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ

سلام ، کسی می دونه از بین دعوت شدگان به مصاحبه بدون آزمون چند نفر پذیرش می شن؟ با تشکر

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ

در آزمون امسال هم سوالات تخصصی وجود خواهد داشت اما در آزمون سال بعد تخصصی در اختیار دانشگاهها خواهد بود.

آرزو
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

سلام.شما این حرف و از کجا آوردید؟ توضیح می دید؟

رضا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ

سلام نقطه جان. ببخشید برای استعداد کتاب مسیح خواه خوبه یامدرسان؟
بعد فرق لانگمن قرمز با بنفش چیه؟
ممنون

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام من استعداد نخوندم اصلا واقعیتش اطلاع ندارم:-)
قرمز مباحثش کلی تره و مهم تر(بنیادی تره) بنفش تقریبا تکراره همون مباحث قرمز هست وقت روی قرمز بزارین و دقیق بخونید و چندبار انگار همون بنفش رو هم خوندین
همین کتابارو چندبار دقیق بخونید کافیه زیاد با منابع مختلف خودتونو درگیر نکنید ریدینگ هرچی بیشتر بخونید مسلما بهتر میشه پاسخ سوالاتو بدین
موفق باشین انشالله

رضا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

ممنونم

سما
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همه از آقای نقطه نظر میخوان.
اجرش با خدا که بی منت دست بقیه رو میگیره
واقعا قدر همچین انسانهایی رو باید دانست که در این کره خاکی و دنیای سنگدل این چنین به بقیه کمک میکنن.
——
آرزوهای زیبایتان برآورده.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سما

لطف دارین دستتون دردنکنه
انشالله همه دوستان موفق باشن
چون حقیقتش درس خوندن خیلی سخته سخت تر ازاون اینه که نتیجه نگیری به دلایل نامعلوم
موفق باشین

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست عزیز استعداد مدرسان خیلی خوبه و من باهاش امسال ۵۰ درصد زدم.
البته حرف اول در آزمون امسال را تخصصی میزنه پس خیلی براش وقت بزارید.

مهسا//////////
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

مگه تخصصی هم آزمون برگزار میشه؟ گفتن به صورت تشریحی دست دانشگاه میفته درسته یا نه؟ می خوان تخصصی هم بگیرن

دکتر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا//////////

نه مهسا خانم…..تخصصی در مرحله اول برگزار نمیشه..مرحله اول فقط زبان و استعداد…….آزمون تخصصی در مرحله دوم و دست خود دانشگاه است

مهسا//////////
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

ممنون از شما.

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ

امیدوارم تمام دوستانی که زحمت کشیدن قبول بشن که واقعا روزای سختی رو دارن طی میکنن

مهسا - ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

خدا کنه من هم سال بعد قبول شم یعنی هر کسی که زحمت میکشه قبول بشه. خیلی دارم سختی میکشم با اینکه دانشگاه ارشدم تراز اوله. و رزومه خوبی دارم. ولی بازم می ترسم.

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا - ج

ایشاالله شما هم قبول بشید مهسا خانوم و به خواستتون برسید.
بنظرمن از مهرماه خیلی بخونیدواز هر چیزی دست بکشیدوفقط روی درس تمرکزکنید.
برای منم دعا کنید.

مهسا//////////
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

ممنون از شما. حتما

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان
من از دانشگاهی که رفتم مصاحبه باهام تماس گرفتن و اما مستقیم نگفتن قبولی و به استاد راهنمای ارشدم هم زنگ زدن و در مورد سوابق آموزشی و پژوهشیم سوال پرسیدن.بنظرتون امکان داره قبول شده باشم!؟
در دو جای دیگه هم که رفتم مصاحبه با توجه به رزومه ام همونجا گفتن که قبولی و موضوع تز دکترات احتمالا چه خواهد بود اما فعلا بهم زنگ نزدن.
کنکور امسال چون آخرین سال کنکوری بودنشه قطعا خیلی سخت خواهد بود و واقعا دیگه حس خوندن ندارم.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

تبریک قبولین :-)

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

ممنون.
امیدوارم چون پارسال مصاحبه فقط رفتم دانشگاه ارشدم اما اونجا رفته بودن از جاهای دیگه برای مصاحبه استاد آورده بودن و استاد راهنمام هم فقط نشست بهم میوه و بستنی تعارف کرد!وشانس جاهای دیگه رو از خودم گرفتم.
امسال استادم زنگ زد بهم و گفت در موردت تحقیق کردن و منم کلی ازت تعریف کردم واقعا از استرس و فکر دارم داغون میشم.
فقط یک نکته امیدوارکننده گفت اونم اینکه اون دانشگاه گفته ما میخوایم ایشون رو قبول کنیم و از این حرفا.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

عجب کاره جالبی کردن
اشتباه کردین سال پیش هم باید جاهای دیگه میرفتین به صرف قبول بودن تو دانشگاه خودتون ضرر کردین
انشالله امسال قبولین

مهسا - ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

امید به خدا داشته باشید حتما قبولید

آماری
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا - ج

بعضی از دوستان میگن اصلا معلوم نیس اما چند ساله که دارم میخونم و کلی مقاله isi و isc و همایشی نوشتم اما خیلی میترسم.
بهرحال امیدم به خداست و ممنون از شما دوستان که بهم امیدواری و دلگرمی میدین.
از ترس و دلشوره مصاحبه آزاد هم میخوام شرکت کنم امسال چون پارسال با وجود رتبه تک رقمی در مصاحبه آزاد شرکت نکردم.

مهسا - ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

آفرین به شما با این رزومه قویتون. اصلا فکر نکنید. بسپرید دست خدا. و این رو در نظر داشته باشید که هر چی شد حتما خواست خداست و به صلاحتون هست. ولی من دلم روشنه که حتما حتما قبول میشید.

فقه چمران
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

سلام دوستان رشته های حقوق و فقه و حقوق چرا درصد بالای ۵۰ میخوان واسه دروس تخصصی در حالی که دوستامون در رشته های دیگه با ۲۰ درصد تخصصی و زبان صفر و استعداد ۲۰ یا ۳۰ به راحتی دولتی قبول میشن.
مشکل چیه.
من امسال آزمایشی شرکت کردم و زیانم ۲۸ درصد، استعدادم ۲۹ درصد.تخصصیم هم ۲۵ درصد ولی مجاز نشدم.
پارسال هم همینطور.
کاش میدونستم سبب چیه

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فقه چمران

خواهرم حقوق میخونن
مشخصه خیلی بچه هاتون قوی هستن و واقعا واقعا واقعا هم میخونن
خواهرم با میانگین ۶۵% آزمون وکالت امسال قبول نشد چون واقعا بچه های حقوق اولا زیادن و درثانی خیلی هم میخونن در حد بسیار زیاد میخونن هرچی بگم کم گفتم
ایشون هم ارشد با میانگین ۷۰% پارسال رتبشون ۳۰شد درحالیکه هررشته ی دیگه ای بود قطعا اول یا دوم بودن

سما -فقه
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

اقای نقطه من الان چند هفته اس نظرات شما و بقیه دوستان رو از این سایت میخونم و میدونستم شما اولین پاسخ سؤالم را خواهید داد. راستش بله حرف شما کاملا درسته. دوستم خانم میم . الف …سال گذشته نفر اول وکالت شد . یعنی میدیم که چطور با خودکشی درس میخوند به مدت چند سال . راستش من از رشتم که فقه هست خوشم نمیاد دوست دارم برم یه رشته دیگه . و بهترین گزینه همون شاخه های حقوق هست ولی به شدت سخته اونم برای ما فقهیا که بخوایم خودمون رو به پای غولهای حقوق برسونیم الان رشته حقوق بین الملل مدنظرم هست ولی اصلا نخوندم شهریور۹۳ دفاع کردم . فعلا در حال کار روی مقاله هستم و میخوام تا مهرماه دو مقاله پژوهشی خودم رو آماده کرده باشم . بعد از مهر هم باید برا استعداد و زبان وقت بزارم ..بالفرض هم این آزمون عمومی رو قبول شم. اونوقت کی بشینم منابع رشته حقوق بین الملل رو بخونم. اونم ظرفبتش سالانه ۱۲ نفر هست فقط دانشگاههای مطرح تهران. به نظرتون چه کار کنم؟ آیا این ریسک رو انجام بدم؟ یا تو رشته خودم بمونم و راحت قبول شم و به شدت هم از اون نفرت دارم یا برم رشته مطالعات زنان که اون هم یه جوریه ولی حداقل سختی قبولی در حقوق رو نداره . والا تو این مدت از همه اطرافیانم مشورت خواستم امیدوارم نظرات شما دوستان منو از تردید خارج کنه و بدونم برای چه رشته ای سرمایه گذاری کنم و چگونه . ممنونم. سما… ادامه نظر»

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سما -فقه

خواهر خودم ترم دو ارشد جزا و جرم شناسی فردوسی هستن
فکر میکنم به مراتب این گرایش پذیرش بیشتری از بین الملل داشته باشه اگر زبانتون عالیه برین بین الملل
از همکلاسی هاشون در کارشناسی با رتبه ۷۰کارشناسی و مدرک تافل نتونست بین الملل تهران قبول بشن با اینکه زبان رو ۹۵% زده بودن در ضمن نفر اول کلاسشون هم توکارشناسی با معدل ۱۹.۷۰بودن
با توجه به شناختی که از رشتتون دارم میتونم بگم واقعا کارتون سخته ولی جزا به مراتب بهتر از سایر گرایشات حقوق قبولی داره و مثل اینکه منابع هم از سایر گرایشات کمتر داره
اگر به رشتتون علاقه ندارین که به نظرم برین دنبال علاقتون چون در آینده مسلما پشیمون میشین
از مطالعات زنان اطلاعی ندارم متاسفانه
اگر واقعا بین الملل رو میخواین زبان صد درصد میخواد چون بچه های این گرایش واقعا زبانشون بالای ۹۰درصد میزنن و فوق العاده هم باهوشن
انشالله که راه درست رو پیدا کنید

سما
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

زبانم فعلا در حد ۳۰ درصد هست در کنکور.
اگه بخوام تو چندماه باقیمونده تقویتش کنم شاید شاید برسه به ۷۰ …
نمیدونم چه کار کنم . ولی بچه های جزا هم تعدادشون زیاده و واقعا از خرخونای حقوق هستن.
از لحاظ هوشی سطحم بالاست ولی کم کاری میکنم توی درس خوندن و البته تو کارای خونه هم روزی چند ساعت کمک دست مادرم هستم .
کلا تمام زیرشاخه های حقوق احتیاج به رتبه بالا دارن .
امیدوارم بتونم از تردید خارج شم و فکرکنم خودم رو هم خیلی دست کم میگیرم و خودم برای خودم ترس ایجاد میکنم

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

بین الملل میخواین فقط زبان بخونید مطمئنا میتونید رقابت سخت هست و کاره نشدنی نیست رو زبان تمرکز کنید برای حقوق بین الملل
البته شما فقه بودین و باید تلاشتونو بیشتر کنید تا به غولهای حقوقی برسین و مطمئنم موفق میشین
دعای خیر مادرتون قطعا پشت سر شما خواهد بود نگران نباشین میتونید

مهسا - ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فقه چمران

با فقط یک تست صد نفر بالا یا پایین میشن این سیستم غلطه رتبه ایه. چون من امسال رتبه ۶۰۰ رو با ۷۰ یا ۸۰ مقایسه کردم از نظر علمی هیچ تفاوتی با هم نداشتن و صرفا به خاطر چند تا تست اینقدر اختلاف رتبه به وجود اومد متاسفانه این سیستم رتبه ای اصلا خوب نیست اما این استاندارد جهانی هم باز هم بی انصافی به وجود میاره. چون در کامنت ها ی پایین گفتم امسال با خیلی ها نشست و برخاست کردم و پای صحبتشون نشستم و این بی انصافی ها رو هم به چشم خودم دیدم و به این نتیجه رسیدم که فارغ التحصیل شدن از دانشگاه تراز اول برای ورود به دوره دکترای سراسری خیلی مهمه.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا - ج

تو ارشد هم خیلی با همین یک تست دو تست شدن دانشجوی دانشگاه تهران یا شهرستان :-)
این حرفه درستی نیست میشه بگیم رقابت بسیار فشرده هست به خصوص برای رشته حقوق

مهسا - ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

نقطه جون من هم همین رو گفتم رقابت بسیار فشرده اما ناعادلانه هست. چون از نظر علمی یکسان هستن. و این درست نیست که به خاطر چند تست این قدر اختلاف رتبه به وجود بیاد.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا - ج

پس تو ارشد هم بگیم ناعادلانس دیگه :-)
نمیدونم چی بگم:-)

مهسا - ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا - ج

منظورم ارشد یا دکترا نیست خود سیستم رتبه ای رو می گم. نمی دونم چی بگم والا… یعنی عادلانه هست؟؟؟

حمید
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فقه چمران

احتمالا منابع امتحانی این رشته مثل سایر رشته ها پراکنده نیست! و دوستان میدونن دقیقا چیو بخونن

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

نه اتفاقا منابع بسیار زیاد و حجم کتابها و قانونها بسیار ثقیل و جاله بیشتر هم فهمیدنیه یعنی متن کتاب نیست به خصوص حقوق مدنی و تجارت و جزا البته اگه اشتباه نگم:-)
رقابتشون خیلی فشرده تر از سایر رشته هاست
نخبگان علوم انسانی هستند دیگه :-)

sahar
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فقه چمران

ببین دوست عزیز تواون رشته هایی که میگی میانگین ۲۰ درصد و ۳۰ درصده رشته های تحلییلی و حل کردنی هستن مثل رشته های مهندسی که همه سوالات به صورت مسئله و محاسباتی هست و حل اون هم زمانبره و داوطلب هرچقدر هم که تسلط داشته باشه نمیتونه و نمیرسه که بخواد بیشتر از ۳۰ درصد سوالات رو جواب بده و خیلی تفاوت هست بین این رشته ها با رشته هایی مثل حقوق که همه سوالات حفظی هست و سریع میشه پاسخ داد..واین تفاوت بین نوع دروس علوم انسانی با رشته های ریاضی فیزیکه و ربطی به میزان درس خوندن و نخوندن داوطلبان اون رشته نداره اینطور نیست که مثلا حقوقیا خیلی درس بخونن ولی مثلن مهندسی برق چون میانگیناشون پایینه بگیم پس اونا کم درس خوندن

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

خواهر گرامی حقوق حفظی نیست شما کتاباشونو خوندین مگه ؟
اتفاقا مسئله دارن برای حل کردن ولی محاسباتی نیست حکم قضایی میدن که مثلا فلانی چکش برگشت خورده با این ویژگی ها شما چیکار میکنید؟
تو هیچ کتابی هم نیست باید با استدلال و منطق حل کنن
حتما نباید محاسبات ریاضی باشه که
ما فنی مهندسیا ۴۵سوال داریم با ۳ساعت وقت اینا ۹۰سوال دارن با ۲.۵وقت پس برابرن
برین کتاباشونو بخونید بعد نظر بدین
قانون میخونن که بتونن سوالات جزا و تجارت رو حل کنن کارشونم به مراتب سختر تره ما با فرمول سرو کار داریم اینا با استدلال و منطق

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

برای اطلاع میگم بسیاری از قضات دادگستری اول مهندسی و پزشکی بودن مثل قاضی زرقانی اگر بشناسین بارتبه ۱پزشکی رفتن حقوق خوندن پس هوششون بسیار بالاست برای این میگم خیلی باهوش هستن و رقابتشون فشردست
درساشونم به هیچ عنوان حفظی نیست هوش در این رشته حرف اولو میزنه نه حفظ کردن

سما -فقه
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

متشکرم که به این زیبایی دارید سختی رشته های حقوقی رو بیان میکنید.
اتفاقا دیشب با یکی از بچه های علوم سیاسی هم تو واتساب داشتم همین بحث رو میکردم
یارو میگفت دوستاش با درصدهای نزدیک ۳۰ قبول شدن اون وقت بچه های حقوق و فقه باید ۶۰ و ۷۰ برسه.
منابع هم به شدت تحلیلی و سخت

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سما -فقه

خواهر خودم رو دیدم دیگه واقعا زحمتی که برای وکالت و ارشد کشید من نکشیدم یعنی واقعا زحمت میکشن بچه های این رشته و مباحث هم بسار سنگین از رو کتاباشون واقعا من نمیتونم از روش بخونم چه برسه…
زبان رو کم زدین البته به نسبت بچه های حقوق باید بالای ۵۰بزنید زبان رو تا بتونید رتبه خوب بیارید انشاالله که موفق باشین

لواسانی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سما -فقه

سلام دوستان من ارشد جزا دارم از دانشگاه دولتی قم سال ٨٧،ده ساله که وکالت میکنم به طور تخصصی در أمور جزائی،امسال تصمیم گرفتم که شرکت کنم واسه دکترا,به نظرم هر چی تو رشته حقوق تجربه کاری داشته باشید احتمال قبول شدن بیشتره ،چون تمام مسائل ا.د.ک و جزائی رو عملا باهاش درگیر بودید و حتی بدون مطالعه هم میشه به سؤالات جواب داد به نظر من کمی روی تجربه کاری فکر کنید بعد دکترا اینجوری قبولی براتون راحت تَر میشه خیلی از همکاران من با مطالعه در دو ماه به راحتی قبول شدندچون همه چیز براشون ملموسه.بعلاوه فن بیان قوی هم برای مصاحبه لازمه که برای کسی که کار کرده خیلی راحته

sahar
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

ببخشید من کی گفتم هوششون پایینه؟!!من دارم میگم ماهیت دروس علوم انسانی با دروس ریاضی و فیزیک متفاوته و پاسخ گویی به سوالات این رشته ها هم کلا با هم قابل مقایسه نیست..نمیگم کی هوشش از کی بیشتره..میگم سوالات متفاوته و به همین دلیل میانگین ها هم اینقدر با هم تفاوت داره چون سوالات محاسباتی بسیار زمانبر هستن و این هم توش بحثی نیست..نمیدونم چرا شما این مسئله روبه هوش و استعداد ربط میدین!!!پس اگه اینجوری باشه که شما میگین حتما بچه های فنی مهندسی که اینقد میانگینشون کمه در مقایسه با سایر رشته ها پس هوش و استعدادشون کمتر از بقیه هست یا اینکه درس نمیخونن و فقط حقوقیا هستن که درس میخونن؟!!
درضمن من کتابهای رشته حقوق رو هم دیدم وهم مطالعه کردم و حرفمو با اگاهی زدم

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

ماهیت رشته حقوق دقیقا مثل فنی مهندسی و پزشکی هست
شما از ماهیت این رشته بدون اطلاع قبلی نظر دادین خواهرم کتابارو بخون بعد برو تست بزن بعد بیا نظرتو اینجا بزار
من خودم تخصصی امسال ۶۵% جواب دادم مهندسی هم هستم
نگفتم هوش مهندسیا کمتره شما فرمودین حفظیه منم گفتم به هیچ عنوان حفظی نیست
اصلا الان همه چی مفهومی شده دیگه سوالاتو ببینید بعد بگین حفظی زحمات بقیه رو با این جمله کلا زیر سوال میبرین شما

مهدی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ

به نظر میرسه که وزارت علوم با این سیاست قصد داره تا دو سه سال آینده هیچ ورودی دکتری نداشته باشه
آزمون زبان و استعداد در سال های قبل به خصوص امسال به قدری سخت بوده که میانگین حدود ۳۰ درصد بوده
حالا امکان رسیدن به حد نصاب مثلا ۸۰ درصد وجود خواهد داشت؟
پس این امکان وجود خواهد داشت که حتی یک نفر هم نتواند به حد نصاب مد نظر دانشگاه ها برسد
خدا خودش رحم کنه

مهسا//////////
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من فکر می کنم حدنصاب رو ۵۰ باشه.

مهسا - ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ

به نظر من تخصصی باید خوند ولی با این اوصاف. تخصصی رو باید تا دو ماه دیگه اگه نهایی شد که دست دانشگاه باشه به صورت تشریحی شروع کنیم. فعلا زبان و استعداد کفایت میکنه…

سوسن
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ

باسلام خدمت همه ی دوستان عزیز
اقایون سنجش و وزارت علوم:
اخه ما چطور زبان بخونیم یا استعداد؟ ایا این ملاک درستی هست؟
اگه خود سنجش هم دروس تخصصی میگرفت بهتر از دانشگاه ها بود
خب هر دانشگاه معمولا اگه بخواد دروس پایه بگیره که با هم یکی نیستند معمولا منابع مختلف هست و دانشگاه تا دانشگاه فرق میکنه
الان به فرض ما تو دروس عمومی قبول شدیم اولا ایا وقتی دیگه میمونه که بخوایم دروسی تخصصی بخونیم؟
و دوما ما دروس تخصصی فلان دانشگاه چی میدونم؟ ما فقط از دانشگاه دوره ارشد خودمون اطلاع داریم که مثلا چه منابعی تدریس میشد و شاید برای مصاحبه هم بیاد.
ولی این ملاک خوبی نیس به نظر من
همون که همش را سنجش برگزار میکرد بهتر بود
دانشگاهها امید را از ادم میگیرن
دیگه کسی دست و دل نداره برای خوندن
معمولا هم دروس عمومی درصد کمی میزنن همه
اگه حد نصاب نرسیم چی؟

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن

درسته با شما موافقم. اگه دست دانشگاه باشه منابع هر دانشگاهی با دانشگاه دیگه متفاوته و اینطوری انتخاب ها خیلی محدود میشه. دیگه هر کسی باید روی دانشگاه خودش حساب کنه و بس…

حسین
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام رشته دکتری حقوق بین الملل دولتی چند نفر می خواهند

مهسا -ج
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

به دفترچه کنکور مراجعه کنید

مهسا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
دفترچه شماره ۲ کنکور رو که دارای ظرفیت پذیرش هر رشته است، از این لینک میتونید دانلود کنید:
https://phdtest.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-2/

yaser
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ

آزمون تستی برگزار میشه یا تشریحی؟

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  yaser

آزمون زبان و استعداد به صورت تستی. تخصصی تشریحی دست دانشگاه… البته اگه تشریحی بگیرن. جزئیات تا دو ماه آینده مشخص میشه…

فیزیک 94
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ

بنظرتون امسال تکمیل ظرفیت هست؟

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک 94

احتمالا باید باشه ولی بودنو نبودنش فرقی نداره فایل تکمیل ظرفیت پارسال رو نگاه کنید خودتون متوجه حرف بنده میشین

مسیح
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام به همگی
ما اگر میدونستیم قراره یه روزی وزارت علوم این جور تصمیم بگیره واسه ارشد پشت کنکور میموندیم و یکی از دانشگاههای تهران قبول میشدیم. اگر میخواید سیستم دکتری دنیا رو اینجا اجرا کنید مسئله ای نیست. فقط روند پذیرشتونم مثل اونجا باشه نه بر اساس اشنایی اساتید با دانشجو خودشون.

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مسیح

درسته حرف همه همینه که آشنابازی حذف بشه. و طبق استاندارد جهانی بشه. به امید اون روز…

سودا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام، حالا برای امسال باید مثل سال قبل بخونیم یا نه؟؟ سال آینده یعنی چه سالی؟؟؟

ریتا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ

دوستان رتبه هس نگران نباشید دروس پایه و اصلی هم هس –

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ریتا

ما هم امیدواریم زودتر تکلیف مشخص بشه. امیدوارم هر چی به صلاح هست بشه.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ریتا

فکر نکنم باشه هرچی وزرات بگه همون میشه شاید باز چندسال دیگه با تغییر رئیس ها و اومدن افراد جدید روی کار بگن دروس عمومی و پایه هم هست
وگرنه امسال فقط استعداد و زبان امتحان گرفته میشه

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ

راستی دوستان تو کشورهای دیگه دکتری شغل محسوب میشه و ما با استاداردهای جهانی فاصله داریم

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا
فقط حذف کنکور استاندارد بقیش که فی امان الله

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ

دوستان یعنی چه زبان ۶۰ استعداد۵۰- دو تاش با همه میگند مثلا نمره آزمون عمومی شما ۶۵ است از ۱۰۰ و میتونید فلان دانشگاها برید

نگار معتمدیان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این درصدایی که گفتید خیلی زیادن .. :) دانشگاه تهران که برتر از همه؛ مگه تا الان که دانشجوی دکتری می گرفته زبان اونایی که قبول شدن خیلی عالی بوده؟؟؟ والا من تعداد زیادی رو میشناسم که زبانشون زیر ۲۰ درصد بوده .. بعد برای ماها اینطوری شه دیگه واقعا منصفانه نیست .. :-(

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ

درسته من دوستانم با زبان صفر رفتند دکتری- الان هم من امیدوارم چون که تلاش برای زبان از اول شروع میشه

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ

با شما موافقم. منم خیلی ها رو می شناسم که دانشگاه تهران دانشجوی دکترا هستن. اصلا نمی تونن حتی یه خط ترجمه کنن. اصلا اصطلاحات تخصصی رشته خودشون رو هم نمی دونن…

ف
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

آیین‌نامه جدید دکتری هماهنگ با استانداردهای جهانی است و کاملاً یک نظام پاسخگویی در سازمان سنجش و دانشگاه‌های مجری پیش‌بینی شده است!!
آدم واقعا نمیدونه بخنده یا گریه کنه از دست این عزیزان! آخه جاهای دیگه از اول همه چیزشون استاندارد بوده و همه از چندین سال قبل میدونستن که چی میخوان بخونن و چطوری بخونن و چکار کنن! نه اینکه یه شبه سورپرایز بشن و برن تو شوک :)نه اینکه مثل اینجا تا میان برنامه هاشون منظم کنن و خدشون تطبیق بدن همه برنامه ریزی هاشون بریزه بهم آخه. فقط این مشخص هست که با این همه نوسان دیگه دانشجویی که بخواد توی مقطع دکتری بعد از پذیرش درس بخونه اصلا هیچ انرژی براش نمونه برای ادامه.

مهدی الکترونیک
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

اینی که من متوجه شدم درسته؟
رتبه بازم وجود داره ولی هر دانشگاه جزو شرایطش این ها را ذکر می کنه
مثلا شرایط دانشگاه صنعتی شریف:
رتبه زیر ۵۰
درصد زبان بالای ۴۰
درصد تخصصی بالای ۳۰
درصد استعداد بالای ۳۵

شرایط دانشگاه دارغوز آباد:
رتبه زیر ۱۷۳۵
درصد زبان بالای -۳۳
درصد تخصصی بالای -۳۳
درصد استعداد بالای -۳۳

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

تا این حد که فکر نکنم :-)

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

رتبه نیست حدنصاب هست
مثلا تهران میگه زبان ۶۰ استعداد ۵۰ بیان مصاحبه
اون دارغوز آباد هم میگه زبان ۲۰استعداد ۱۰ :-)

مهدی الکترونیک
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

فکر کنم یک جایی خوندم رتبه بازم هست. اگر باشه باید به یک دردی بخوره دیگه اصولا

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ

رتبه رو حقیقتا من ندیدم فقط تا جایی که من اطلاع دارم و شنیدم حدنصاب بوده

حمید
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

رتبه دیگه درکار نیست، فقط حد نصاب

تینا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

رتبه در کار نیست. آزمون زبان، استعداد و این آزمون دروس پایه (که معلوم نیست اصلا چی هست) تنها برای تعیین حد نصاب دانشگاههاست. آزمون اختصاصی دانشگاهها مختارند تصمیم بگیرند که میخوان بگیرن یا نمیخوان. اونی که نمیخواد بگیره فقط به مقاله و رزومه و مصاحبه نگاه میکنه. یه عده هم سیاهی لشگر برای خالی نبودن عریضه مثل مارکوپولو از این شهر به اون شهر و از این دانشگاه به اون دانشگاه:) هی پول مصاحبه میدن و …

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

چیزی که گفتن فعلا فقط استعداد و زبان…دروس پایه فعلا منتفیه…

نگار معتمدیان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

نه دیگه تا این حد … :) بعد هم دوستان عزیز مثلا تو خیلی از رشته ها بچه ها زبانشون خوب نیست بعد یزنن زبان بالای ۵۰
خودشون باید یا خودشون مصاحبه کنن هیچ کس نیست .. :) به نظرم این مسئله معقولانه انتخاب خواهد شد ..

بهنام
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

کسانی که معتقدند که آزمون تستی ملاک خوبی برای سنجش علمی دانشجو نیست
لطفا پاسخ بدن که چطور همین سیستم آزمون تستی ملاک خوبی برای غربالگری در زمینه استعداد و زبان است؟

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

بحث این دوستان تستی بودن آزمون نیست مشخصه هدف چیزه دیگه ای هست (تو آزمون خیلی از بچه های دانشگاه برتر حتی مجاز هم نمیشن چه برسه به دعوت شدن بریا مصاحبه)
میخوان راحت و بدون دردسر دانشگاه خودشون قبول بشن الانم بدون استرس دارن خوش میگذرونن و میخندن فقط همین:-)
دریغ از اینکه این دکتری خوندن ارزش نداره البته هرکس عقاید خودشو داره شاید واسه بعضی از دوستان خیلی هم ارزشمند باشه :-)

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

دقیقا همین هست. البته نقطه جون واقعا کسی که تا فوق لیسانس خونده دیگه به مباحث تئوری رشته خودش وارده. دیگه تستی امتحان دادن واقعا معنا نداره باید طرف کار پژوهشی و علمی در زمینه رشته خودش داشته باشه. و همچنین زبان واقعا برای هر رشته ای لازمه. این خوندنیهایی که خیلی هاشون به هیچ درد هم نمی خوره و فقط وقت آدم رو می گیره، بره کنار بهتره.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa

فرمایش شما صحیح دقیقا درست میفرمایید
ولی تو ایران واقعا این طرح جواب نمیده وگرنه خیلی هم طرح خوبیه که کنکور حذف بشه به شرطی که عدالت رعایت بشه بیشتر بحث بر سر عدالت آموزشی است وگرنه آزمون دادن یا ندادنش فرق چندانی نداره اگر عدالت تو مصاحبه ها رعایت بشه هیچ کس با این طرح مشکلی نداره

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

واقعا همینه متاسفانه عدالت رعایت نمیشه. من هم به این مورد رسیده ام. چه تستی امتحان باشه چه نباشه باز هم آشنا بازی هست چیزی که در کامنت پایین گفتم واقعا حقیقت محضه…

ریاضی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

احسنت به شما

. به ارزو
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

آرزو خانم امتحان زبان چطور بود خوب بود انشالله؟

ساغر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  . به ارزو

جناب آقای نقطه سلام، برای دکتری آزاد هم باید زبان عمومی و استعداد تحصیلی رو بخونیم لطفا اطلاع رسانی کنید؟

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساغر

سلام
دوستان گفتن ازاد مثل سالهای قبل کنکورش برگزار میشه از مسولین دانشگاه پرسیدن گفتن آزاد بخشنامه و آیین نامه هاش از سراسری جداهست

آرزو
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  . به ارزو

سلام آقای نقطه عزیز.من نامبر وان کلاسم هستم.عاشق زبانم.مکالمه ام خیلی خوبه.ممنونم☺

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

بسیار عالی موفق باشین

نگار معتمدیان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

تا دو ماه آینده یعنی تا مرداد باید صبر کنیم .. :-( یعنی دیگه تا اون زمان منتظر اعلام خبری نباشید :-(

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

فعلا زبان و استعداد بخونید ولی من مطمئنم دروس پایه هم هس

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

من خودم تابستون زبان و تاحدودی استعداد رو می خونم بعد اگه تخصصی دست دانشگاه باشه اونم از مهر کم کم طبق منابع دانشگاه خودم می خونم.

ف
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

چرا منتظر خبر باشید حتما. سنجش : تخصصی و پایه و زبان واستعداد. وزارت علوم: فقط زبان واستعداد… خلاصه فعلا سرکاریم :)

یاراحمدی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام، دوستان یکی بگه آزمون دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری تفاوت داره یا نه؟

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  یاراحمدی

تفاوت داره
این بخشنامه برای آزاد نیست از دوستانم که در آزاد هستن پرسیدم اونها از مسولین دانشگاه پرسیدن گفتن بخشنامه ای در این ارتباط به آزاد ابلاغ نشده
باید منتظر بود تا ببینید آزاد موضعشو اعلام کنه

یاراحمدی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام و تشکر فراوان آقای نقطه؛ اما من که می خوام امسال دکتری دانشگاه آزاد رو امتحان بدم هنوز بلاتکلیف هستم چون تا دانشگاه آزاد موضعشو اعلام کنه وقت با ارزش از دستمون میره…..

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاراحمدی

به من که گفتن که این آیین نامه مربوط به آزاد نمیشه
نگران نباشین همون برنامه ای که داشتین برای خوندن رو ادامه بدین

ارمان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

بهترین کار یه آزمون تخصصی هستش هرکی ازش عبور کرد بعدا یه مدرک زبان به دانشگاه تحویل بده. منی که تا فوق لیسانس رشتمو خوندم دیکه چه لزومی داره بیان ازم استعداد و زبان کنکور بگیرن اونو باید دوران ابتدایی میگرفتن نه الان

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

دوستان اینقدر سخت نگیرید دنیا دو روزه. من خودم تا آخر تابستون روی زبان متمرکز می شم و به تفریحاتم می پردازم بعد از اون تخصصی ها رو هم به صورت تشریحی شروع می کنم و چیزی که تا حالا از تجربیات دانشجویان دکترا و این کامنت ها فهمیدم اینه که کسی که از دانشگاه دولتی تراز اول فارغ التحصیل نشده، نباید وقت خودش رو برای سراسری تلف کنه. چون اگه بهترین نمره و بهترین مقاله ها رو هم ارائه بده. باز هم در مصاحبه به احتمال قوی رد میشه. البته قصد ناامیدکردن دوستان رو ندارم. ولی باور کنید این یک واقعیته……

احسان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  mahsa

ان شاالله امسال بنده بتونم با قبولیم به تمام این شایعات
پایان بدم…کارشناسی ارشد بنده از یک دانشگاه آزاد شهرستان بوده…ولی در جلسات مصاحبه زیاد رو این مساله مانور داده نشد و اتفاقا جو و محیط خوبی داشتند…

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

انشاله که موفق باشین
شما حتما رتبتون زیر ده بوده درسته؟ رتبه تا جایی که من اطلاع دارم اگر خوب باشه (زیر ده) زیاد به دولتی و غیر دولتی بودن اهمیت نمیدن ولی از سال آینده شرایط متفاوت میشه چون رتبه ای اعلام نمیشه :-)

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

انشاالله ما از خدامونه که شما و همه کسانی که برای کنکور دکترا واقعا زحمت و رنج می کشن قبول بشن. من خودم هم خیلی برای این آزمون دارم زحمت می کشیدم برای چاپ مقالاتم هم رنج فراوانی کشیدم. و الحمدالله تونستم مقالات خوبی هم در اینجا و هم در خارج از کشور به چاپ برسونم.و رزومم رو قوی کنم. ولی باور بفرمایید این یک واقعیته. شایعه نیست. می دونم ناراحت میشید ولی من حقیقت رو گفتم و بس. ممکنه استثنا وجود داشته باشه ولی در کل اینطوریه باور کنید نه به خاطر اینکه از دانشگاه تراز اول فارغ التحصیل شدم. به خدا نه. حتی اگه از دانشگاههای دیگه هم فارغ التحصیل شده بودم باز هم همین رو می گفتم. چون من با خیلی ها نشست و برخاست کردم و پای صحبتشون نشستم و به چشم خودم هم دیدم و به این نتیجه رسیدم.

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

آقا احسان من هم کارشناسی دانشگاه آزاد شهرستان بودم اما ارشد دانشگاه درجه ۱. من هم انشاا… با قبول شدنم ثابت میکنم که میشه، فقط توکل به خدا و تلاش همین و همین. میدونم بی انصافی هایی هم میشه اما خدا برایمان کافیست.

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

احسنت به شما. من هم همین رو گفتم بی انصافی واقعا میشه و این یک واقعیته… چون همون طور که گفتم با خیلی ها صحبت کردم و این بی انصافی ها رو هم به چشم خودم دیدم اما با تلاش و توکل به خدا انشاالله این سد هم شکسته میشه.

رفرش گردان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa

نه عزیز م ای نطوری نیست یه درصدی استاد با وجدان هست که وجدان پاک را فدای رابطه بازی نمیی کنن شما هم قبول میشی من خودم رتبه اول مصاحبه وسوابق اموزشی ونفر نهم پزوهش شد م در مجموع از ۲۵ نفر دعوت شده سوم شدم دو نفرمی خوان خیلی امید وارم دونفر اول اولویت اولشان تهران است من شهر ستان

مهندس صنایع
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa

خانم چیزی که ۱۰۰% مطمئن نیستی نگو و روحیه بچه های دیگر رو ضعیف نکن. به این دو تامثال نوجه کن : سال ۹۲ امیرکبیر یه فارغ التحصیل آزاد قزوین را بدون آزمون گرفت و سال ۹۳ دانشگاه علم و صنعت یه فارغ التحصیل آزاد قزوین رو گرفت البته با آزمون.

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس صنایع

من رو حرف خودم هستم. اسنثنا وجود داره. شما هم لطفا کمی اطلاعاتتون رو در زمینه مصاحبه ها بالاتر ببرید…

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس صنایع

با نظر خانم مهسا موافقم ۹۰% بی عدالتیه اون وسط هم یک چندتایی پیدا میشن که استثنا باشن

مهندس صنایع
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

ما هم مصاحبه رفتیم و بی عدالتیا را هم دیدیم، ولی سه نکته مهم وجود داره:

نکته اول: استادهای دانشگاههای برندعاشق دانشجوهاشون نیستند، بلکه اونا عاشق هر دانشجوی قوی هستند.
نکته دوم: کسانی که لیسانس و ارشدشون دانشگاه تراز یک نبوده مثل افرادی میمونند که سوِءسابقه دارند درحالی که بی گناهند و الان میخواند برند سرکار، همه یه پیشداوری منفی راجع بهشون دارند. این افراد تنها با رزومه خیلی قوی(البته نه این مقاله تقلبیا که یکی دیگه مینویسه) میتونند توانمندیهای خودشون را نشون بدهند و البته نمره بالا در آزمونی که سنجش برگزار میکنه.

نکته سوم: یادمون باشه که این کامنتایی که میذاریم را ممکنه هزاران نفر بخونند، و یه حرفی که ما میزنیم ممکنه کسی را ناامید کنه و یا حتی مسیر زندگیه یه نفر را تغییر بده،پس بهتره کلی گویی نکنیم و مواظب روح و روان همه باشیم.

mahsa
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس صنایع

مهندس عزیز حرف شما درست و منطقیه. ولی به خدا هدف ما هم اطلاع رسانی و دادن آگاهی بود نه تضعیف روحیه… من که خودم همیشه دوست دارم واقعیات رو هر چند تلخ هست بدونم… خودم فکر می کردم این به نفع بعضی ها باشه… خب اگه دوست ندارید دیگه واقعیات رو مطرح نمی کنم…

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ

من که سر در نیاوردم – سنجش درست میگه یا وزارت علوم- وقت آزمون ها را هم ندونستم- ندونستم که دروس پایه هس یا نیس- ندونستم رتبه میدن یا امتیاز-

زینب
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما درست میفرمایید
همه شون میان خیلی کلی حرفهای تکراری میزنن دقیق نمیگن تکلیف چیه؟
انگار تنها چیزی که اهمیت نداره سرنوشت آدمهاست

حمید
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام.
– سنجش زیرمجموعه وزارت علوم هست و مجری تصمیمات وزارت علوم پس قاعدتا حرف وزارت علوم باید مبنا و اصل باشه.
– وقت ازمون ها که هنوز اعلام نشده ولی احتمالا اولین ازمون بر طبق شیوه جدید تو زمستون و احتمالا اواخر زمستون (اسفند ماه) باشه.
– دروس هم ازمون اولیه احتمالا فقط شامل استعداد و زبانه طبق گفته وزارت علوم و ازمون تخصصی هم دست دانشگاهاس که چطوری برگزار کنن و اصلا میتونن هم برگزار نکنن، ولی با توجه به حد نصابی کردن ازمون و اعتبار ۲ ساله ازمون اولیه، برای اینکه تعداد داوطلبا تو مصاحبه زیاد نشه، دانشگاه ها هم احتمال زیاد ازمون تخصصی خواهند گرفت، پس باید سعی کنید رو دروس تخصصی هم مطالعه و اشراف داشته باشید.

– قطعا امتیاز و حد نصابی میشه ازمون و دیگه رتبه اهمیتی نخواهد داشت.

امیدوار
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

با سلام خیلی دقیق و کامل فرمودید.عینا همینطور خواهد بود.

هادی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ق٫ظ

سلام دوستان
ببینید حالا زبان و استعداد یا ریاضی یا هرچیزی دیگه! وقتی میزان سنجشی وجود نداره و وقتی همه چیز شده آشنابازی و براساس اشناییت چه فایده
من خودم ۲ساله ی موسسه زبان میرم و همین دیروز مدرکم گرفتم امسال اتفاقا استادم تو همون موسسه ۱۷۰ مدیریت شده بود رفت مصاحبه اول که با این هزینه های راه و جالب اینجا گفت برای علامه ۱۰۰ برای مصاحبه ریخته و جالب اینجاس حتی ی سوال تخصصی ازش نپرسیدن و ۵ مین مصاحبش طول کشیده و برای اصفهان هم ۶۰ برای مصاحبه ریخته و همین اوضاع انگار از قبل افرادشون رو انتخاب کرده بودن تازه استاد من بنده خدا ارشدشم از منچستر انگلیس گرفنه بود کلی دپرس شده بود میگفت ی چیزایی شنیده بوده ولی تا این حد باور نداشته دیگه حتی برای خوارزمی و.. نرفت
حالا که با این تغییرات دیگه هرکسی تو همون یونی خودش میمونه یا فوقس چندتایی اونم با تلفن اساتید که بگن من دانشجوی شما رو بر میداریم شما هم از مارو
کلا وضعیت همینه

Somayeh
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

اینجوری نگید … توکل به خدا.. :) خدا کنارمونه .. باور بفرمایید با نا امیدی چیزی حل نمیشه بلکه جلوی عملکرد شما رو می گیره.. :)
توکل کنید به خودش و نور خودش که جبران تمام ناعدالتی ها و ناحقی هاست..

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  Somayeh

منم با سمیه جون موافقم. همه این ناامیدیا برا اینه که خدا کمرنگ شده تو دلمون. واقعا خدا خیرمون رو بهتر میدونه. مثلا اگه یکی امسال قبول نشه شاید یه کار خوب پیدا کنه یا حتی ازدواج کنه :-) و زندگیش خیلی بهتر شه. شاید اصلا خدا اینجوری براش بهتر دیده. من خودم بعد مصاحبه با خودم عهد کردم که همه چیو بسپرم دست خدا، اگه خواست قبول میشم اگه هم قبول نشدم حتما اتفاق های بهتر قراره برام بیوفته.ناامیدی رو بذاریم کنار و تلاش و توکل رو زیاد کنیم.

Somayeh
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

احسنت به شما خواهر و یا بردار عزیز.. :) باور بفرمایید دوستان هدف از خلقت ما چیز دیگری بوده و ما به دنیا نیومدیم تا بهترین مکان رو در بهترین دانشگاه مثلا داشته باشیم .. به دکتری و جریاناتش به اندازه ی حد و حدود خودش اهمیت بدید و استرس نداشته باشید.. به این فکر کنید که هر چه بشه ۹۰ درصد دوستان دیگه هم همون مشکل رو خواهند داشت.. محکم قدم بردارید.. توکل کنید به خودش .. خدایی اون بالاست که توان مدیریت و تصمیمش از همه بالاتره .. وقتی اون بخواد همه چی ممکن میشه ..
شبتون بخیر و سلامتی..

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Somayeh

سمیه جون، من خواهرم.:-)

بهار- دکتری ٩۴
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Somayeh

سلام سمیه خانم
سمیه خودمونی دیگه :-)
اسمتو توی کامنت ها دیدم و اومدم فقط سلامی عرض کنم عزیزم.
شاد و موفق باشی.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

دقیقا
من امسال هم این موضوع رو دیدم
بعضیارو انقد اذیت میکردن که بیچاره هانیم ساعت تو اتاق بودن بعد از اتاق میومدن بیرون قرمز مثل لبو شده بودن اشکشون داشت درمیومد که این چه سوالاتی بود امسال هم قبول نیستم
دانشجوی خودشون میرفت تو اتاق خوشحال و خندون ۵دقیقه ای میومد بیرون :-)
ما هم استخاره میکردیم با دوستان کی تو زودتر بره تو اتاق:-) دادگاه نظامی هم تا این حد سخت نمیگیرن بخدا

mahsa
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  .

حرف درست رو شما می زنید. واقعیت همینه.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  mahsa

چیزیه که خودم با چشم خودم دیدم
نظره خیلی از بچه ها همینه واقعیته همین

مهندس
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

خب آخه دوست عزیز انتظار داری استادااز دانشجوی خودشون چی بپرسن؟بگن پایان نامه ای که با خودم کار کردی رو توضیح بده؟!استادها غالبا سواد دانشجوی خودشونو میدونن چقدره، دیگه نیازی به مصاحبه نیست و فقط نمره مدارکو تو تایم مصاحبه شون میدن. مهم اینه که اگه دانشجوی باسوادتر و قوی تر از دانشجوی خودشون ببینن منصفانه نمره بدن.

Mahshid
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ق٫ظ

سلام دوستان
منظور از ریاضی یعنی چه مباحثی رو باید بخونیم؟

کوثر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ق٫ظ

بچه ها چه خبر شد واقعا؟؟؟؟؟؟؟
چرا مارو مطمئن نمیکنن می‌خوان چکار کنن؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نگفته بودن ازمون دکتری دو بار در سال برگزار می شه؟ الان میگن عمومی و تخصصیش جدا شده؟؟؟؟؟
دیگه چه برنامه ای دارن ما خبر نداریم؟
تازه معلوم نیس واقعا میخوان چکار کنن. شاید بریم سرجلسه ببینم اصلا اوضاع یه جوری دیگست.
خداقل توضیح بدن منظور از ریاضی همون استعداده یا نه؟؟؟؟؟/

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان. تو اخبار ۲۰:۳۰ گفته آزمون عمومی شامل زبان و ریاضی میشه. منظورشون ریاضی پایه است؟ ریاضی ۱و۲؟

دکتر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

احتمالا منظور همون استعداد تحصیلیه….ریاضی محض نیست….

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

آره، من هم همینطور فکر میکنم. بدبختی ما از اینه که سنجش و وزارت علوم نظرشون یکی نیست. حداقل دوره های قبل جفتشون یه نظر داشتن.

دکتر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

نگران نباشید سازمان سنجش زیر نظر وزارت خونه هستش…هر چی وزارت خونه بگه اونا باید اجرا کنند…حرف وزارت خونه اعتباره..

امید
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۹ ق٫ظ

سلام دوستان
من سال ۹۱ وارد دکتری شدم اون موقع هم یک سال بود از تغییر رویه پذیرش دکتری میگذشت همه دلواپس بودن. اما خوب خداییش خوب برگزار شد و بخیر گذشت تا اخر امسالم تمام میشه. رشته من اموزش زبان میخوام یه توصیه به غیر زبانیا بکنم زبان خیلی خوب بخونید خیلی خوب چون زبان درس مهمیه

Somayeh
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سپاس :)

نادر
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  امید

با تشکر از امید لطف بفرمایید علاوه بر توصیه دقیق بفرمایید ما کدوم کتاب رو مطالعه کنیم برای زبان عمومی

حدیث
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

بچه ها یه سوال دارم. اخبار ۲۰.۳۰ درباره پذیرش پردیس ها هم چیزی گفت؟؟؟

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  حدیث

آره. گفتن فقط از طریق همین آزمون متمرکز دانشجو میگیرن. مثل اون دفعه که خودشون آزمون گرفتن دیگه اجازه چنین کاری رو ندارن.

حدیث
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

مرسی واقعا که لطف کردین و گفتین

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حدیث

خواهش میکنم دوست عزیز. اینم گفتن که وضعیت پردیس هنوز مبهمه. موفق باشید.

حمید
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

از چه لحاظ یعنی مبهمه؟

حدیث
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

باز هم ممنون. شما هم موفق باشین :)

نانوشیمی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  حدیث

خواهش میکنم دوست عزیز.

یاراحمدی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

پس تکلیف دانشگاه آزاد این وسط چی شد؟

حمید
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

زیادم چیزی تغییر نکرده دوستان، فقط دروس عمومیو سنجش برگزار میکنه، تخصصی هم یحتمل دانشگاه ها ازمون یا امتحانی میگیرن، چون تعداد کسایی که دعوت میشن (با توجه به حد نصابی شدن ازمون و اینکه نمره سنجش دو سال هم اعتبار داره)، خیلی زیاد میشه و احتمال اینکه دانشگاه ها هم ازمون های تخصصی خودشونو بگیرن خیلی زیاده،… پس نباید از دروس تخصصی هم غافل شد.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

۱۰۰% پذیرش دانشجو در دست دانشگاههاست به نظر شما این تغییر زیادی نیست :-)

حمید
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

خب الانم عملا ۴-۵ برابر ظرفیت دعوت میشن واسه مصاحبه و دانشگاه ها هم با اختیار ۷۰ درصدی در واقع عملا اگه اراده کنن، همون ۱۰۰ درصد اختیارو دارن.

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

امسال بالاخره بر اساس رتبه میرفتن خیلی از بچه ها بودن که از دانشگاههای برتر رتبه حتی برای مجاز شدن هم نیاوردن :-)
سال دیگه هم اون دوستان قطعا جزو قبولیا هستن چون حد نصابی هستن اگه امسال ۴-۵برابر بود سال دیگه ۱۰برابر میرن
پس خیلی تغییرات بنیادینی امسال با سال پیش داره
همین رتبه آوردن که ۳۰% بود سد راهه خیلی از دوستانی بود که فقط مقاله نوشتنو نخوندن چون دانشگاه برتر بودن:-)

منصوری
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

بابا یکی به من بگه که شامل دانشگاه آزاد هم میشه یا نه؟ منتظر پاسخ هستم؟

آیدا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  منصوری

بله. کلا پذیرش دکتری تغییر کرده

امیدوار
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  منصوری

بله.حتی گفتن شامل حوزه هم میشه.

آزاد
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

خیر شامل آزاد نمیشه . من از روابط عمومی دانشگاه آزاد سوال کردم

مونا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  منصوری

عزیزان دانشگاه ازاد سیستم خودش رو داره با مرکز ازمون جدا و أصلا ربطی به سنجش نداره خواهشا بیخود جو سازی نکنید،از کی تا حالا ازمون ازاد توسط سنجش برگزار میشده که این بار دوم باشه!!!اصلا ازاد ازمون زبان عمومی و استعداد نداره.در ضمن ازاد ظاهرا زیر بار این موضوع نرفته

هدایتی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

سلام، راستی بچه ها منابع دکتری آزاد و دولتی یکی میشه؟ یا با هم تفاوت داره؟

آیدا به احسان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

احسان خوش بحالت چقدر راحت خودتو توی این دنیای بزرگ رها می کنی و معلق می شی
من اینقدر از اولش به آخرش فکر می کنم که گاهی احساس ضعف می کنم، یه حس تهی بودن خیلی شدید…
شما دیپلمتون را چه سالی گرفتین؟ رشتتون فیزیک هست؟

احسان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

مشکل همینجاست آخه، قرار نیست که ما رها بشیم…ما خدایی داریم به بزرگی خودش…من وقتی بدونم که همیشه حواسش بهم هست و بهش اعتماد دارم، خب دیگه نگران چی باشه آدم…
خدا گفته تو به قدم بیای سمت من،منم ۱۰ قدم میام سمتت…
خب من تلاشم رو در هر کاری میکنم و میگم خدا من کار خودمو کردم،دیگه باقیش با خودت…دیگه نگرانی نداره…اگه شد که شکر خدا،اگرم نشد الله اکبر…
واقعا این دنیا ارزش اینو نداره که به خاطرش همه کار کنیم و زندگی کردن رو فراموش کنیم…
من دیپلمم رو سال ۸۵ گرفتم و ریاضی بود…

آیدا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

چقر خوب و قشنگ به قضیه نگاه می کنی. کاش یکی این حرفا رو سال ۹۱ بهم می زد. سالی که بدترین و نحس ترین سال زندگی من بود…
از همون موقع دیگه به خدا بی اعتماد شدم و کلا فراموشش ….
ماه رمضون در پیشه شاید فرصتی برام پیش بیاد برای آشتی باهاش

راستی..؟
برای منم دعا کن
موفق باشی

احسان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

افسوس خوردن واسه گذشته مثل فکر کردن به یه امتحان سخت بعد از پایانشه… فایده که نداره هیچ…فقط اعصاب آدم رو خورد میکنه…ولی یه حسن هم داره،اینکه از اشتباه ها آدم درس میگیره…مثلا تو مصاحبه های امسال، من تو هر مصاحبه یه سوتی میدادم که بعدش اعصابم خورد میشد ولی به جاش در مصاحبه بعدی همون اشتباه رو به یک نقطه قوت تبدیل میکردم… پس میتونید هر شکست و ناراحتی رو به چشم یک فرصت ببینید…
شاید شما با خدا قهر کرده بودین،ولی مطمئن باشین که باز هم هواتونو داشته و داره…واقعا خدا خیلی مظلومه..، هر چقدر که بیشتر بشناسیمش دیگه این پریشان احوالی ها رو تو زندگی تجربه نمیکنیم..،
همین الان قلبتون رو صاف کنید و یه حسبی الله و نعم الوکیل بگین و شروع کنین به صحبت باهاش…رفاقت با خدا مقدمه نمیخواد…فقط یه بسم الله میخواد…از رگ گردن هم نزدیک تره…
محتاجم به دعا…
شمام موفق باشین…

علی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

همه ماها سالها و مقاطعی بوده که بی نهایت بیشتر از ظرفیت روحی و جسمی مون سخت بوده و به تعبیر شما نحس…
اما هرچیزی در این عالم مکملی دارد و نه متضادی..گاها همه فکر میکنن شب مخالف روز است حال انکه متمم وتکمیل کنندشه یعنی شبانه روز که روز کار و شب ارامش….
اون سالهای سخت اگر نباشد کسی به فکر اون بالایی نیست.گستاختر میشیم…اون سالها باید باشن تا پی ببریم جز از خدا چیزی نخواهیم.چه بسا میتوانست بدتر باشد.یادمان باشد مقایسه ن نیم.هرکس مشکلاتی دارد و هرکس فکر میکند فقط خودش این مشکلات رو دارد که از همه دیگران هم متمایز است…
مطمین باشیم که خیر ما در همان اتفاقاتی هست که اگاهانه یا نا اگاهانه انجام میدیم…در استانه دعوت حضرت دوست برای همه مون ارامش میخاهم و خیر دنیا و اخرت…
منم مثل همه شماها منتطر مصاحبه م.
بنا به کار شغلی م فقط شبانه درس میخانم…توکل بر خدا هر چی کاره او صلاح بداند همان خیر است چرا که از من فقط نیتی خیر بر میاید و تلاشی مضاعف…نتیجه دست دوست است…
به همه دوستان یاد اور میشوم نگران نباشین امتحان هرطوری تغییر کند رقابتیست. وا کثرا مثل هم هستیم…یاس و نا امیدی را از خود دور کنیم که روز و سال و ماه به فرمایش امام علی اندازه پلک زدنی نیست ….

احسان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام…احسنت،حرف های شما کاملا درست است…
البته تضاد ذاتا چیز بدی نیست و باعث تفاوت و زیبایی میشه…شب و روز متضاد یکدیگرند و همین تضاده که به ماهیتشون معنی می بخشه…مثل سیاه و سفید،زن و مرد و خیلی چیزهای دیگه…اینها تضادهایی هستند که در نهایت و در بعضی مواقع منجر به تکامل همدیگر هم میشن…
ما در مدیریت یک مکتب داریم به نام مکتب دیالکتیک که همون مدیریت تضاده،و در واقع این تضاد ها ماهیتا بد نیستند و فقط باید به صورت اقتضایی و مناسب مدیریت بشن…
مثلا در مورد همون سال‌های خوشی و سختی که فرمودین، این سال ها متضاد یکدیگرند و همین صفت باعث معنی بخشیدن و کیفیت دادن به آنها میشه…و همین تضاده که ما بعد از سختی،ورود خوشی و شادی به زندگی مون رو حس میکنیم…
اون چیزی که ممکنه آسیب به شمار بیاد تعارضه…

مریم
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

در زبان پارسی واژه گاها نداریم. نگذارید فرهنگ عربی زبانمان را هم تحت تاثیر قرار دهد.

برهانی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

بابا یکی درباره ی منابع آزاد و دکتری اطلاعاتی به من بده؟

آزاد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  برهانی

من امروز با روابط عمومی دانشگاه آزاد تماس گرفتم گفتن فعلا به ما ابلاغ نشده احتمالا برای آزاد نیست چون اگر بود تا الان باید به سازمان مرکزیش اعلام میشد

برهانی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

سلام و ممنون که جواب منو دادی، اما معاون آموزشی وزیر اعلام کرده که پذیرش دکتری تغییر کرده و به صورت کلی (دولتی و آزاد) گفته یکی نیست که ما رو از بلاتکلیفی دراره؟

آزاد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  برهانی

قاعدتا وقتی اعلام میشه سنجش مجری این آیین نامه است ، نباید منظورشون دانشگاه آزاد باشه چون سنجش منحصرا برای دانشگاههای دولتیه … امیدوارم دانشگاه آزاد زودتر موضع خودش رو روشن کنه

مهندس شیمی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

بچه هاااا رتبه داده میشه؟؟
یا حد نصاب؟
این مهمه ها.. بالاخره باز رتبه میدن یا نمره؟؟

احسان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

به نظر من رتبه بهتره…
مثلا فرض کنین در یک رشته مثل مدیریت که تمام گرایش ها یک امتحان میدادند الان شما با رتبه ۶۰ و تراز ۷۰۰۰ ممکنه به دعوت شدن به یک دانشگاهی امید داشته باشین و بگین که ممکنه نفرات قبلیم این دانشگاه رو نزنن…خب احتمال دعوتتان هم هست…ولی وقتی حد نصاب بذارن،دیگه شاید شما با تراز ۷۰۰۰ شانسی نداشته باشین…
ولی در رشته های دیگه که هر گرایشی یک کنکور میده،به نظرم رتبه فرق زیادی با حد نصاب نخواهد داشت…

دکتر
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

احسان جان…اگه رتبه ای بشه که مثل سال قبل و هیچ فرقی نکرده فقط درسها کم شده….به نظرم حد نصابی میشه…و وقتی حد نصاب رو بیاری مثل مدارک زبان دوسال اعتبار داره…با رتبه که دیگه نمیشه اعتباری بشه…

مهندس شیمی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بله منم با دکتر موافقم

احسان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام دوست عزیز… بله حرف شما درسته…بنده هم منظورم این نبود که امسال رتبه ای میشه…من گفتم به نظرم رتبه ای شاید در بعضی رشته ها مثل مدیریت که چند گرایش با هم یک کنکور میدن، بهتر باشه…
که البته رتبه دیگه نمیتونه اعتبار دو ساله داشته باشه.،،

دکتر
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

ممنونم از نظرت احسان جان… :-)

احسان
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

مخلصم دکتر جان :)

برهانی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

سلام، راستی بچه ها منابع دکتری آزاد و دولتی به چه صورت میشه؟ آیا یکی میشه یا باز هم با هم تفاوت داره؟

آزاد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  برهانی

بچه ها کسی از شرایط دانشگاه آزاد اطلاع داره ؟ لطفا اگه کسی میدونه بگه

رز
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان
الان اخبار گفت ازمون شامل زبان و ریاضی است ، یعنی دیگه استعداد نیست ؟ریاضی شامل چه مباحثی است ؟ اخه اگه استعداد باشه الان خیلی از موسسات کلاسهاشون برای استعداد شروع شده اخه چکار کنیم؟

احسان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  رز

سلام،استعداد زیاد نیازی به کلاس نداره…فقط زاویه نگاهتون به درس استعداد رو میتونه بهبود بده…
به نظرم اگه همون کتاب های مسیح خواه رو بخونید،خیلی میتونه کمک کنه…
البته من نمیگم کلاس نرین…ولی نگران این نباشین که اگه به کلاس ها نرسید خیلی چیز بزرگی رو از دست خواهید داد…

TEFL
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  رز

سلام
آزمون شامل استعداد تحصیلی، آزمون زبان و دروس تخصصی در حد دروس پایه و اصلی رشته اصلی است.

حسینی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

باسلام، تا پارسال منابع آزمون دکتری آزاد و دولتی با هم تفاوت داشت، برای امسال برای دانشگاه آزاد چه برنامه ای دارند کسی میدونه؟

فریبا_فلسفه
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

خدایا ……

.
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا_فلسفه

اشکال نداره دیگ کاریه که شده از همین الان شروع کنید
قطعا موفق میشین

arezo
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

نقطه جون سلام خوب به نظرتون مشخصه چی باید بخونیم که گفتین شروع کنید

.
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  arezo

سلام
قطعا تکلیف زبان و استعداد که مشخصه خوندن زبان رو باید شروع کنید تا ۲و ماه دیگه ببینیم جزئیات رو چی اعلام میکنن
ریاضی شامل استعداده منظور در کل استعداد بوده چون مباحث ریاضی هم در استعداد هست

آرزو
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه میشه از این استادت بپرسید منظور از ریاضی همون استعداده؟ میخوام مطمئن بشم.ممنون

دانسو
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

سلام
آیا کسانی که مدرک زبان دارن تو آزمون به دردشون میخوره؟

naji
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام
منظور از ریاضی چی هست؟
همون استعداد؟

علی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

سنجش گفته دروس پایه و اصلی هر رشته وجود داره.باز شد زبان.