موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

طولانی شدن انتظار داوطلبان دکتری آزاد برای اعلام نتایج

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پیگیری شرکت‌کنندگان آزمون دکتری دانشگاه آزاد درخصوص  آگاهی از زمان اعلام نتایج با سکوت مسئولان روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان آزمون دکترای سال 94 دانشگاه آزاد که بهمن‌ماه سال گذشته در این آزمون شرکت کرده‌اند و حالا در انتظار اعلام نتایج آزمون هستند پس از پیگیری معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد جواب مطمئنی نشنیده‌اند.

این افراد می‌گویند در حالیکه قرار بوده اوایل خردادماه نتایج اعلام شود حالا می‌گویند اواسط خرداد سوال کنید تا اگر زمان اعلام نتایج مشخص شده بود از آن اطلاع یابید یعنی ممکن است اواسط خرداد هم نتایج اعلام نشود.

این شرکت‌کنندگان می‌گویند سال گذشته با اینکه آزمون دیرتر برگزار شد ولی نتایج زودتر اعلام شد ولی امسال حتی سوالات و کلید آن نیز منتشر نشده است.

برخی از این شرکت‌کنندگان که در آزمون دکترای سازمان سنجش در کدرشته‌محل مورد علاقه خود قبول نشده‌اند منتظر هستند تا با آگاهی از نتیجه آزمون دانشگاه آزاد برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند و عدم آگاهی از اعلام نتایج سبب شده تا این افراد با سرگردانی مواجه شوند.

البته برخی هم این مساله را با رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد مرتبط می‌دانند.

سال تحصیلی گذشته با افزایش غیرقانونی ظرفیت‌ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد مواجه بودیم که این مساله با پیگیری نهادهای بالادستی مانند شورایعالی انقلاب فرهنگی، مجلس و وزارت علوم همراه شد تا بالاخره قرار شد رشته‌های بدون مجوز تا اردیبهشت 94 از سوی شورای گسترش آموزش عالی بررسی شده و نتیجه بررسی اعلام شود تا رشته‌های غیرقانونی حذف شده و رشته‌هایی که بتوانند مجوز را کسب کنند به فعالیت خود ادامه دهند و حالا اردیبهشت 94 به پایان رسیده و دانشگاهیان منتظر اعلام نتیجه بررسی شورای گسترش هستند.

وزارت علوم به منظور اطلاع رسانی به دانشجویان، لیست رشته‌های دارای مجوز از شورای گسترش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را منتشر کرد و در این لیست رشته‌های دانشگاه آزاد هم در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت جداگانه منتشر شد و هنوز هم جلوی برخی رشته‌ها این جمله درج شده است: «مجوز صرفا تا اردیبهشت 94».

شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد تا پایان اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تعدادی از رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد تعیین تکلیف شده و بررسی تعداد دیگر تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد و دانشگاه آزاد قول داده است با همکاری‌هایی که انجام می‌دهد رشته‌های بدون مجوز هم شاخص‌های لازم را کسب کنند.

و اکنون زمان اعلام نتیجه این بررسی‌هاست تا داوطلبان بلاتکلیف نیز تعیین تکلیف شده و بتوانند برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهانیان
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

فکر نمیکنم ۶ اعلام بشه امروز ۴و هیچ خبری نیست….

حسین
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام
این دانشگاه ازاد کارش شده علاف کردن ما..باور کنید دوستان من پارسال به امید تکمیل ظرفیت دکترا که دعوت به مصاحبه شده بودم تا دی ماه منتظر موندم اخرشم دقیق اعلام نکرد که تکمیل ظرفیت نمی یاد…دیگه نرسیدم برا کنکور دوباره بخونم… از اون طرفم دو هفته کنکور رو اورده بودن جلو…اصلا معلوم نیست برنامشون چیه

مدیریت آموزشی اهواز
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ

بچه ها مطمئن باشید بخاطر مجوزها دیر شده.پس به نفعمونه ان شاالله این دیرکرد اعلام نتایج.منم از روزی که وارد خرداد شدیم اصلا حال خوبی ندارم تجربه شکست مصاحبه سال پیش رو هم دارم واسه همین امسال برام بسیار حیاتی هست.. بجای عجله فقط دعا کنیم که خیر برامون رقم بخوره و پایان خوشی داشته باشیم درین ماه

فرهاد حقوق خصوصی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

با سلام روزنامه خراسان امروز را مطالعه کنید ۱۶۰ رشته مجوز نگرفتند

عامری/
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

مشکل آماده بودن نتایج نیست. مشکل در تایید رشته های دکترای دانشگاه ازاد توسط وزارت علوم است. چون هنوز معلوم نیست کدام رشته ها توسط وزارت علوم تایید می شود و کدام رشته ها نه.

ماری
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

چرا میگین اخر خرداد
گفتن ۶ خرداد که

مهسا
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

یعنی واقعا ۶ خرداد میاد من دیگه از استرس ناراحتی معده گرفتم

مشاور ادبیات فارسی دانشجوی دانشگاه تهران
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

عزیز من برای چی استرس دارید هم باید پول بدی هم استرس داشته باشی. نگران نباش حتما و صد در صد قبولی

صابر
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

امیر خان :

ماهم دراجابت خواسته شما میگیم:

ان شاءالله

مسعود
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

فقط ۶خرداد

همون چیزی که جناب آقای علوی فاضل درپاسخ به خبرآنلاین گفتن …..

امیر - بازاریابی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

با سلام ، صبر ایوب ما هم تمام شد و نتایج

نیامد . خدا کند که تمام یا اکثر رشته محل ها

تایید بشه و نتایج نیز تا ششم خرداد اعلام

بشه . همه با هم بگید انشا الله

صابر
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

ایشالله

داوطلب دکتری آزاد
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

مخاطب باید اهمیت داشته باشه …

وبه نظرم باید بازبان صداقت با داوطلبان دکتری صحبت کرد .اطلاعیه زد وقانعشون کرد که چه خبر شده که این همه دیر نتایج اعلام شده …یا حداقل بگن تاکی اعلام میشه نتایج …این حداقل چیزیه که انتظار داریم .

مدیریت
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

ماکه خوشبینیم ..امروز اعلام کنن نتایجو

سعید
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

خیلی دیرشده …این اعلام نتایج قابل توجیه نیست …چهار برابر مدت زمان دکتری دولتی طول کشید .مگه چه خبره

علوم تربیتی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

واقعاً خیلی دیرشده

لطفاًهون ششم خرداد روی قولی داده اند عمل کنند .

الوعده وفا