ابلاغ نحوه تعیین ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مصوبه نحوه تعیین و اعمال ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «نحوه تعیین و اعمال ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه 758 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس مصوبه مذکور، توسعه آموزش عالی و پذیرش دانشجو باید بر اساس نیاز و قوانین و ضوابط کشور و براساس سیاست کلی ابلاغی علم و فناوری و نقشه جامع علمی کشور و استانداردهای وزارتین علوم و بهداشت کشور باشد و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به رعایت آنها است.

همچنین تعیین ظرفیت سالانه پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی و دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باید حسب مورد به تأیید وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد.

مطابق این ماده واحده، مرجع تعیین ظرفیت و اعطای مجوز کد رشته محل در تمام مقاطع، رشته‌ها وگرایش‌های علوم انسانی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دفترچه پذیرش دانشجو در رشته محل‌های علوم انسانی باید قبل از انتشار به تأیید شورای مذکور برسد.

افزون بر این، کد رشته محل‌هایی که مجوز شورای گسترش آموزش عالی را ندارند، باید حداکثر تا اردیبهشت 1394 تعیین تکلیف شوند و مسئولیت بررسی و اعلام انطباق یا عدم انطباق، حسب مورد با وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

بر اساس این مصوبه، وزارت علوم موظف است گزارش جامعی از وضعیت دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه‌های جامع علمی- کاربردی تهیه و به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای طرح در شورای عالی، ‌ارائه کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

96 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساناز قبلی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

به من که تا الان هیچ کسی زنگ نزده

فرداد
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ

بر اساس این مصوبه، وزارت علوم موظف است گزارش جامعی از وضعیت دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه‌های جامع علمی- کاربردی تهیه و به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای طرح در شورای عالی، ‌ارائه کند.

آخه چه کسی باید گزارش وزارت علوم ما را بده!!!!!!!!!!!!!!

الهام
خرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ب٫ظ

بچه ها هر شهر چند نفر میگیره؟

مرضیه روانشناسی سلامت
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

کسی هست منو راهنمایی کنه
رتبه ام ۱۲۰ شده آخرین فرد دعوت شده ۱۸۲ و رزومه خیلی خوبی دارم و سهمیه ایثارگر هستم می خوام بدونم امیدی به قبولیم هست یا نه؟

فقط کرج و گرگان رو انتخاب کردم.
خواهش می کنم راهنمایی کنید

تربیت بدنی
خرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

سلام به همگی
کسی میدونه رشته های تربیت بدنی چه زمانی برای مصاحبه دعوت می شوند

روانشناسی کمممممممممممممممممک
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۱ ق٫ظ

بچه ها رشته های دیگه هنوز اعلام نکردن؟ استرس دارم

تاریخ . بعد از اسلام به علیرضا1
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ق٫ظ

باسلام حدودا مصاحبه چند دقیقه زمان میبره.

علیرضا رتبه 1 پیدایش خاک امسال
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

احتمالا تو تیر اعلام می کنن

مانا مدیریت صنعتی(لطفا در مورد مصاجبه یکم اطلاعات بدید)
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

لطفا در مورد مصاجبه یکم اطلاعات بدید
دوستان من اولین باره میرم مصاحبه.لطفا یکم فون و فن مصاحبه رو بهم بگید.

علیرضا رتبه 1 پیدایش خاک
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ

۱:با سلام و احترام وارد اتاق مصاحبه شوید وتا اجازه ندادن روی صندلی ننشینید.
۲:لبخند آرامی بر لب داشته باشید و پایتان رو پایتان نیندازید و به صندلی تکیه ولم ندید
۳:لباس رسمی و سنگین و تیره وبدون زیور الات اضافی بپوشید و ارایش بیش از حد نکنید
۴:بیوگرافی خودتون روبه زبان انگلیسی تمرین کنید و زبان تخصصی خودتون رو قوی کنید چون معمولا یک متن تخصصی رو بهتون میدن تا ترجمه کنید وشما فقط مفهوم کلی اون رو باید بگید
۵:در مورد پایان نامه ی کارشناسی ارشدتون به طور کامل اطلاع داشته باشید یعنی بند بند پایان نامتون رو تمرین و یاداوری کنید زیرا اکثرا از پایان نامه سوال می پرسن
۶:مطالب درسی مهم رشتتون و مرتبط با پایان نامتون رو تمرین کنید
۷:هدف از اینکه می خواهید دکتری بخونید رو باید بگید و شما می تونید انجام کارهای تحقیقاتی وپژوهشی بیشتر و استفاده از اساتید برتر رو بهشون در جواب بگید
همچنین اصلا با اساتید بحث نکنید و حتی اگه اونا اشتباه گفتن شما بگید درسته،
سوالی داشتید بپرسید

سعید_بیو
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ق٫ظ

آقا دمت گرم. فقط یه چیزی ذهنمو مشغول کرده. رفتم تو اتاق با اساتید دست بدم یا نه؟!!!!!!!

کامران- دانشجوی دکتری علوم و تحقیقات
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  سعید_بیو

خیر

رضا_
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ق٫ظ

شما ورودی چه سالی هستین و رشته شما چند نفر پذیرش داشته؟

بیتا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

بچه ها من فقط اولویت اولم یادمه. راهی هست بشه اولویت های انتخابی رو مجدد دید؟

رضا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

من هچکدوم اولویتهام یادم نیست. میشه از اولویتها اطلاع پیدا کرد و تغییرشون داد

بیتا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام

بچه ها می گن دعوت به مصاحبه ها شانس تکمیل ظرفیت دارند. می خوام بدونم دعوت به مصاحبه بشیم ولی مصاحبه نریم بازم برا تکمیل ظرفیت شانس داریم؟

رضا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

به احتمال قوی تکمیل ظرفیت نباشه پارسال تکمیل نبود.

کوروش
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

پارسال یکبار اعلام شد تکمیل ظرفیت. برای نوبت بعدیش اعلام نشد ک همه منتظر بودن یعنی ترم دوم

مهسا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام
اگه تکمیل ظرفیتی باشه، فقط کسانی شانس دارن که در مصاحبه شرکت کرده باشن.

عسل
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

اگه دانشگاه ها اعلام کنند حتی اونهایی که مردود شدند هم برا تکمیل ظرفیت میگرند.

پریسا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

چرا اطلاعات غلط میدید؟ سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه شدن – کسی که حتی صلاحیت دعوت هم نداشته که نمیتونه بره دکتزی بخونه از اون حرفا بود راهنمایی غلط نکنید

فریبا_فلسفه
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

یجور میکید صلاحیت دعوت انکار مثلا طرف بیسواده کامله خواهرمن یادتون نره که ااینجا یه تست کلی اختلاف ایجاد میکنه مکه دانشکاه سراسری سأل کذشته از دعوت نشده ب مصاحبه ها تو دور أول تو تکمیل ظرفیت استفاده نکرد?هرجیزی احتمالش هس بس انقد قاطع صلاحیت کسی رو زیر سؤال نبرید

علی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

یعنی چی صلاحیت!
خیلی از افرادی ک اصلا شرکت هم نکردن آزمون بمرانب سوادشون بالاتر از دعوت شده هان…اینجوری نیست ک شما فرض کردین

حسین دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام نه تکمیل ظرفیت به فرض بودن صرفا برای کسانی هست که در مصاحبه حضور پیدا کرده اند.

ریاضی کاربردی - applied math
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

من دفعه اول هست کنکور دکتری دانشگاه ازاد شرکت می کنم، ولی طبق تحقیقاتم تنها کسانی می تونن در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند که به مصاحبه دعوت شدن و مصاحبه رو انجام دادن…

مبینا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ

سلام دوستان . اگر مدرک گرایی نبود ما در همه صنعتی رشد کرده بودیم هر فردی با علاقه درس میخوند الان اونایی که در کار پدرانشان فعالیت میکنند و در حد دیپلم و لیسانس هستند موفق ترند آموزش هایی حرفه ایی و عملی ایی که انها دارند یک فارغ التحصیل، سالها باید دوندگی کنه تا به اون حد برسد عملا دانشگاهها تئوری عمل میکنند و دوره های کاربردی را کمتری میبینند. کارایی افرادی که رشته هایی مثل زبان انگلیسی یا عربی و فرانسه و… در آموزشگاههای خارج از دانشگاه گذراندند به مراتب بالاتر از فارغ التحصیلان دانشگاههاست. آنها با علاقه این رشته ها را دنبال کردند و صرفا به دنبال مدرک نبودند.خیلی ها شغلشان با رشته تحصیلی شان ارتباطی ندارد… تا کی دانشگاهها میخوان سرفصلهای کهنه را ارانه بدهند هر رشته ای باید مطابق پیشرفت روز دنیا تغییراتی داشته باشه …. متاسفانه الان برخی از اساتید محترم علمشان یک شب جلوتر از دانشجوست.اصلا حال ندارند خدایی نکرده مطالعه کنند… بعدش انتظار دارند هر چی دانشجو زحمت میکشه اسم استاد هم کنارش بیاد که ارتقا پیدا کنند!! استغفرالله ربی و أتوب إلیه… خدایا خداوندا به علم و ثروت این جماعت دوستدار علم بیفزا که قول میدهیم در راه رضای تو قدم برداریم من که برای همتون دعا میکنم هم قبول بشید . و هم شغل خوبی پیدا کنید و در کنارش به دیگران هم کمک کنید.مطمئنا موفق خواهید شد.

محمد
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مبینا

کاملا موافقم

دانی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ

سلام
رتبه من ۳۰۳ شده و آخرین فردی که دعوت به مصاحبه شده ۲۸۸ به نظرتون تکمیل ظرفیت قبول میشم؟؟ و تکمیل ظرفیت دکتری ۹۴ کی اعلام میشه؟؟؟

هومن
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانی

تکمیل ظرفیت اگر باشه فقط برای دعوت به مصاحبه شده هاست.شما در صورت تکمیل ظرفیت هیچ شانسی ندارین .

رضا_بیوشیمی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانی

رشتتون چیه که ۲۸۸ نفر دعوت به مصاحبه شدن؟!!!!!!!

دانی
خرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا_بیوشیمی

شیمی تجزیه و فرزند جانباز هم هستم

ermia
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ق٫ظ

دکتری باید تا میتونه مطابق با استانداردها باشه تا اونایی که کفایت لازم دارن چه دولتی و چه آزاد وارد شن.

تا میشه باید از ظرفیت ها کم شه و فقط دانشجوهای مستعد و پرتلاش در این مقطع حضور داشته باشن.

محمد
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ermia

کاملا موافقم. ایکاش یک روز مسئولین محترم سری به دانشکده مدیریت واحد علوم و تحقیقات بزنند و ببینند که حتی ابتدائی ترین امکانات از قبیل تخته پاک نیز در کلاس ها موجود نیست !
راهروهای دانشکده ای که در آن دانشجویان دکتری درس می خوانند مملو از افراد است !
فقط کمیت افزایش یافته و خبری از کیفیت نیست.

علی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ

بچه ها من رتیه۱رشته مکانیک شدم ولی از علوم وتحقیقات که پرسجو کردم اینده روشنی برای هیئت علمی و…نیست به نظر شما چیکار کنم

ماری بیوشیمی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا شما قبول نشی رتبه ۱هستی پس کی قبول میشه؟!!! ۱۰۰درصد قبولی

رضا_بیوشیمی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

سلام
ماری بیوشیمی، شما دانشجو دکترا هستین یا کنکور داشتین؟ رتبتون چند شد؟

بیوشیمی2
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا_بیوشیمی

سلام دوستان بیوشیمی جمعشون جمع هستش.دوستان رتبه شما چند شده? من رتبه ۲ بیوشیمی شدم.

رضا_بیوشیمی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیوشیمی2

آفرین به شما. میشه درصداتو بگی بدونم چی ب چیه؟

میعاد
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  بیوشیمی2

سلام بر همه بچه های بیوشیمی . به نظرتون من با رتبه ۷۰ و بدون مقاله قبول می شم ؟ یه سوال دیگه اینکه آینده بیوشیمی پایه چیه؟

رضا_بیوشیمی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیوشیمی2

دوست عزیز بیوشیمی۲، میشه درصداتو بگی؟ ممنون

ماری بیوشیمی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا_بیوشیمی

ببخشید الان پیام شما رو دیدم امسال کنکور دادم ۱۰شدم .بچه های بیوشیمی بیشتر قسمت دانلود کتاب مصاحبه کامنت میزارن

هومن
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کار خاصی نکن. فعلا با قدرت برو مصاحبه.جواب نهایی که اومد قبول که شدی تصمیم می گیری. بعد مصاحبه کلی وقت داری فکر کنی و تحقیق راجع به این موضوع.
آینده رو هم هیچکی پیش بینی نکرده. شما رو این حرفا حساب نکن. جذب هم خواهد بود اما برای افراد قوی تر و با رزومه بهتر نه برای همه.پس سعی کن رزومت قوی باشه.

رضا_بیوشیمی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رتبه یک باشی بعدش میشی نخبه و بالاخره یه جا هیئت علمی میشی

مکانیکی
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان – تبریک میگم
گرایشت چیه؟ دولتی کنکور ندادی؟

بیتا
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام

بچه ها گواهی سابقه تدریس خطاب به جای خاصی باشه؟ مثلا به سازمان مرکزی یا……

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام
خیر لازم نیست. خطاب نمیخواد

رامین
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ

بله درسته که در کشورهای اروپایی و آمریکایی ظرفیت پذیرش خیلی بیشتره اما از اونایی که موافق افزایش هستند چندتا سوال دارم

واقعا انجا هم تب گرفتن مدرک مثل کشور ما انقدر بالاست؟

یا فارغ التحصیلاهاشون به این اندازه پرتوقع هستند و فکر میکنن از برج آج افتادن؟

دانشگاهاشون انقدر دچار آشفتگی، ضعف اماکاناتی است؟

من خودم به شخصه دورترین و بدترین دانشگاه های اونجارو به بهترین دانشگاه های ایران ترجیح میدم. البته این حرفم از روی رتبه بندی های دانشگاه های سراسر دنیا به راحتی تایید میشه ..

باید اینم در نظر گرفت یک دانشگاه پرت ایالتی دارای کورس های تحصیلی پست دکترا هستند اما بهترین دانشگاه های ما فاقد همچین امکاناتی ..

محمد
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ

مهر سال ۹۳ در علوم و تحقیقات تهران چند رشته راادغام کردند و کلاس روش تحقیق ۸۰ نفره برگزار شد !!
رشته ما که قرار بود فقط ۱۰ نفر پذیرش مهر ۹۳ باشد ، ۲۵ نفر دانشجو گرفتند. در ۴ واحد دیگر هم این رشته را راه اندازی کردند.
آنهائی که فقط به دنبال درس خواندن خوب گوش کنند :
من هم کار خودم را دارم و هم پارسال با رتبه ۳ قبول شدم. نگرانی بابت کار ندارم.
اما شما فرض کن حسابداری، مدیریت یا هر رشته دیگری قبول می شوی و سالی ۸۰ نفر فقط از دانشگاه آزاد دکتری بیرون می آید !
با دانشگاه های دولتی می شود حدود ۱۰۰ نفر !
شمائی که از بیکاری غرولند می کنی ۴ سال دیگر برای پیدا کردن کار با مدرک دکترا باید به جای رقابت با ۱۰ نفر با ۴۰۰ نفر رقابت کنی !
تازه اینها فارغ از نداشتن هیئت علمی لازم ، استاد و مجوزات است !
کمی روشن تر باشید !

_ دانشجو دکترای علوم تحقیقات
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من نظر اقا محمد رو تایید میکنم

رضا_بیوشیمی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعا ۸۰ نفر؟؟؟؟؟ من اگه استاد بودم پامو تو اون کلاس نمیزاشتم

محمد
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا_بیوشیمی

بله. واقعا ۸۰ نفر . نیمسال اول تحصیلی ۹۴-۹۳ . دانشکده مدیریت واحد علوم و تحقیقات تهران. درس روش تحقیق. استاد : دکتر ط ….

رضا_بیوشیمی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من فک کردم علوم تحقیقات تهران قبول شم دیگه همه چی رو نظم و روال پیش میره!!!!!!

یاشار
خرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا_بیوشیمی

بارتبه ۴۸ بیوشیمی شانس قبولی تهران رادارم؟؟؟؟

رضا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ب٫ظ

آقا چطور میشه انتخابها رو عوض کرد

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

تا جایی که میدونم نمیشه!

شیمی تجزیه
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام
دکتری بودن یعنی مسلط بودن
اما این خوب نیست که سوابق گذشته ادم تو اینده موثرباشه
کسی که استاد راهنماش فول پروفسوره با کسی که استد راهنماش استادیاره تو شخصیت فرق نداره تمام سوابق پزوهش استادا هست که فرق داره و تو زندگی دانشو تاثیر گذار بوده
انقدن نگید همه چی به دانشجو هست
استاد راهنما بیسواد باشه دانشجو مثل پرنده توی قفسه
تازه در انتخاب استار راهنما هم همیشه دانشجو مجبوره تو دانشگاه خ.دش با استاد ظرفیت خالی بگیره
بسسوابق پزوهشی بیخیال
از دانشجو ازمون بگیرید نه یکی نه دوتا
اگه به دو تا تست نمیشه شناخت با ۱۰ ازمون پی در پی بسنجید نه که کنکور حذف کنید

ف
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی تجزیه

درمورد استاد راهنما کاملا باهاتون موافقم.همین دوره ارشدش کاملا این مسئله محسوس بود چه برسه به دکترا که آدم مدت بیشتری رو میخواد با استادش کار کنه. علاوه براینکه همه فشار روی خود دانشجو هست برای برطرف کردن اشکالات و جلو بردن کارش کلی هم استرس و فشارهای عصبی رو باید تحمل کنه و واقعا توی مرحله ای گیر میکنه که شاید نه راه پس داشته باشه نه راه پیش. استادی که تازه خودش بخواد تجربه رو همراه دانشجوش و از کاردانشجوش بدست بیاره که نمیتونه ایده ای تازه بده و درست راهنمایی کنه. خیلی بد هست این مسئله .خیلی.شاید واقعاباید به کیفیت بیشتر اهمیت داد تا به کمیت. درسته که کمیت بالا باشه خوب هست و راه تحصیل باز اما چون عملا کیفیت خیلی میاد پایین در آخر هم دودش به چشم خودمون میره.

زیبا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ

ببخشید بخاطر غلطای تایپی خیلی با عجله نوشتم

زیبا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ

تحصیلات تکمیلی باید برای همه ازاد باشه،این همه سختگیری برای چی؟شاید یه عده دوست داشته باشن دکتر باشن در هرشرایطی این به خودشون مربوطه،،قتی بحث استخدام دبیر یا هیئت علمی شد اونوقت سخت بگیرن واز بین دکتری بهتری و عالم ترین رو انتخاب کنند.مثل تمام کشورهای دیگه،،این فیلطر کردن دانشگاهها فقط به نفع دانشگاههای کشرورهای اطراف که خیل جمعیت دانشجوهای دکتری ایرانی داره به سمتشون میره و جیبشون رو پر پول میکنه

کوروش
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

مرسی زیبا

تحصیل آزاد
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

با نظر زیبا موافقم.درستش همینه.

محمد
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

بله تحصیل باید آزاد باشه، البته دانشگاه هم باید حداقل، تاکید میکنم حداقل امکانات رو داشته باشه. شاید شما بعد از فارغ التحصیلی تمایلی به کار کردن نداشته باشید، ولی مطمئن هستم دوست دارید در رشتتون یا زمینه مورد علاقتون فرد آگاه و صاحبنظر باشید.
متاسفانه رویه ای که دانشگاه آزاد و موسسات غیرانتفاعی در پیش گرفتن، نتیجه خوبی برای مشتاقان ادامه تحصیل نخواهد داشت. این موسسات، غم و ناراحتی همیشگی برای من و شما بجا میذاره

شادی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  زیبا

موافقم زیبا جااان

زهرا سادات
خرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

مخالفم با زیبا
دانشگاه های خارجی فاند میدهند و به دانشجویان خود حقوق میدهند. اتفاقا پولی از کشور خارج نمیشه. بلکه فرد حقوق و مزایای عالی داره به اضافه دانشگاهی با امکانات عالی و آزمایشگاه های مجهز.

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ

خب این خبر یعنی چه ؟
بعد نزدیک ١٠ ماه تازه اومدن گفتن دانشگاه ازاد باید مجوز وزارت علوم داشته باشه!!!
به جا این اخبار گنگ و کلی و مداراها و ملاحظه کاریها لیست رشته های مجوز دارو منتشر کنند تا تکلیف همه ( دانشجویان و داوطلبان ورود ) روشن بشه

بیتا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ق٫ظ

سلام

بچه ها گواهی سابقه تدریس خطاب به جای خاصی باشه؟ مثلا به سازمان مرکزی یا……

عامری
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

خیر. بدون نام بگیرید تا بعد بتوانید در صورت لزوم برای جاهای دیگر هم ارائه دهید

حسابدار
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

دوستان عزیز من دانشجوی دکتری(ازاد) هستم، اما واقعیت را باید پذیرفت که مقطع دکتری نباید بدون رعایت معیارهای لازم در هر دانشگاهی و با هر شرایطی ایجاد بشه، واقعا سخته وقتی در کلاسی حضور پبدا میکنی و استادی داره تدریس میکنه که واجد شرایط نیست، واجد شرایط یعنی اینکه واقعاااااا حداقل باید دانشیار می بود و نیست و شما احساس میکنید که داشته های علمی خودتون تفاوت چندانی نداره و اون استاد به عنوان مرجع بهتون اون حداقل انگیزه رو نمیتونه بده که احساس بکنید….منظورم از دانشیار صرف رتبه علمی استاد نیست بلکه اون تجربه علمی هست که حداقل چندین سال میبایست در اون رشته کسب میکرد و مسلط بر مباحث در حد این مقطع می بود که نیست. واقعا هرگز درخواستتون این نباشه که به هر قیمتی ظرفیت باشه و قبول شید. چون به همون اندازه و سرعت هم علم و تخصص ضربه خواهد خورد. این یک واقعیت است که من تجربه کردم، چون زمانی مثل شما فقط ارزوم قبولی بود و از کسای بودم که دانشگاه دولتی هم مجاز شدم اما بعد مصاحبه قبول نشدم ولی باز میبینم که همین سخت بودن و مجاز نشدن و تلاش بیشتر خیلی درستر از بی رویه پذیرفته شدن است.

سحر
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسابدار

لایک

ali
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسابدار

احسنت

م
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسابدار

درسته درسته

محمود
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسابدار

عزیز جان شما هم اگه مثل ما بیکار بودی حتما نظرت عوض میشد

عامری
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمود

اتفاقا چون بیکاری بالاس حرفش درسته.

دانشجوی دکترا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمود

فکر می کنی پس از قبولی بهتر خواهد شد مطمئن باشید بدتر و با کلی هزینه خواهی شد

محمد
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ

پس خودتون چرا دارید می خونید؟

محسن
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسابدار

سلام – حسابدار عزیز شما که جای ما نیستی، شاید اگه ما هم دانشجوی دکتری بودیم مثل شما فکر میکردیم ولی این درست نیست

ناهید
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسابدار

بله صدر صد با حرفتان موافقم

داوطلب
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

حسابدار عزیز
اگه واقعا اونجوری هست که میگید فکر نکنم کسی بالاجبار شما را به درس خوندن در دانشگاه آزاد مقید کرده باشد انصراف بهترین گزینه برای شماست

کوروش
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

لایک داوطلب

شادی
خرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

لایک

maryam
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

چرا باید فقط تو کشور ما کنکور باشه
ظرفیت پایین باشه
اگر حرف شما رو درست بپنداریم ،پس باید در کنکورها هیچ سهمیه ای اعمال نشه ه واقعا واجدین شرایط علمی فقط پذیرش شن در صورتی که ما میبینیم سهمیه باعث نابرابری در پذیرش میشه
آقای حسابدار،ما موافق کیفیت و سطح علمی بالا ی دانشگاه ها هستیم اما الان در بعضی از دانشگاه های سراسری این کیفیت وجود نداره
پس درست نیست فقط دانشگاه آزاد و میزان پذیرش اون زیر سوال بره
من موافق آزادبودن تحصیلات تکمیلی برای هر داوطلب خواهان یادگیری هستم و بهتره مثل کشورهای پیشرفته ورود به دانشگاه آسان اما خروج آن سخت باشه
موفق باشید.

محمد
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

کاملا موافقم. اینم بگم الان دکترا هم چشک انداز روشنی برای هیئت علمی نداره

سما
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

کسی از مجوزا خبر داره؟

رضا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ

پذیرش بدون اعضاء هیأت علمی و امکانات آزمایشگاهی نتیجه جز تربیت نیروی انسانی ناکارامد نخواهد داشت تنها کسانی بایستی به مقطع دکتری را یابند که رتبه مناسبی داشته باشند و از نظر تحقیقاتی قوی باشد با اعمال ظرفیت بالا افرادی وارد این مقطع حساس خواهند شد که از نظر سطح دانش ضعیف بوده به پیشرفت علمی کشور آسیب می رسانند همان طور در حال حاضر به علت ظرفیت های زیاد ارشد معضل پایان نامه فروشی و…. ایجاد گردیده است پذیرش کمتر اما با کیفیت بالاتر به نفع همگان خواهد بود

_ دانشجو دکترای علوم تحقیقات
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

لایک

مهشاد
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۹ ب٫ظ

رها جان عالی بود .

رها
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ب٫ظ

دانشگاههای علمی کاربردی از هر رشته ای بهر تعداد دانشجو بدون حتی یک هیات علمی گرفتن.اگر وزارت علوم راست میگه نودونه درصد علمی کاربردی ها باید در بالغ بر ۹۰درصد رشته هاشون تعدیل بشن.تازه درخیلی جاها رشته هایی گرفتن ک استاد مدعو هم ندارن حتی مدرس ارشد مربوط به رشته ندارن.مثلا رشته موسیقی تو استان ایلام…
بگذریم ک این دانشگاهها!!تمام رشته های علوم انسانی رو دارند درحالیکه کاربردی هستن….اونوقت بیاین هی مدام طبل بزنین برای مقاطع دکترای آزاد با سیل جمعیت مشتاق…
اینهمه نوشته ها رو خوبه ببینن مسولین محترم ک چقد فشار روحی رو یک مدرس و داوطلب هست که صدها بار نوشته آیا من قبول میشم؟!این یعنی اینکه داوطلبین چقدرفشار روشون هست…یک نقد روانکاوی ساده به سادگی تحلیل میکند فضایی ک با صحبتهای گاه و بیگاه و تصمیم گیریهای عجیب و یکشبه برخی ها ایجاد شده برای اینهمه داوطلب نگون بختی ک جز خدا یار ندارند…و سالهای عمرشونو پشت کنکوری ک همیشه قسمتی از ذهن ناخودآگاهمونو شکل داده گذران کردن….لطفا خواهشا سیاست را وارد دانشگاه نکنین که با هر جریانی یک دانشگاه تقویت یا تضعیف میشه ازلحاظ کمی و کیفی…

رضا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

ولی این هم قابل توجیه نیست که بسیاری از واحد های این دانشگاه بدون استاد و با استاد های مدعو و دانشجوی دکترا دارن بی حد و اندازه دانشجوی فوق و دکترا میگیرند
قطعا اگه جلوی این کار گرفته نشه یا حداقل قانونمند نشه همین اتفاقی که برای فوق افتاد بدترش برای دکترا با صرف این همه عمر وهزینه خواهد افتاد

بماند
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

تشکر از رها…

_ دانشجو دکترای علوم تحقیقات
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام. بقیه دانشگاهها هم کار درستی نمیکنند

ریاضی کاربردی - applied math
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

قرار نیست اگر تعدادی دانشگاه تخلف کردن، بقیه هم تخلف کنن!

من خودم داوطلب کنکور دکتری هستم ولی با افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی دکتری مخالفم!

ریاضی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ

احسنت به شما

ناهید
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  رها

این حرفها قابل توجیه نیست دکتری یعنی مسلط بودن وگرنه دوست عزیز اگر دکتری ان طور که شما می گویید باشد وظرفیت ها زیاد شود با توجه به نبود زیر ساخت ها بعدا خود همین دانشجویان دچار مشکلات زیادی می شوند

ش.حقوق عمومی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

واقعا کی این قضیه شفاف میشه؟؟؟
خوب دقیق مشخص کنید تکلیف این همه داوطلب معلوم بشه

محمدی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ

سلام
اول تکلیف رشته هایی که تا اردیبهشت میخواست معلوم شه رو بگن خواهشا
خردادم داره تموم میشه
هفتاد هشتاد تومن کم نیست بخدا

ریاضی کاربردی - applied math
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

الان چطور می تونیم از لیست رشته های مجوز دار دانشگاه آزاد مطلع بشیم؟ ( البته لیست آپدیت شده)