حذف کنکور تخصصی دکتری از سال آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی  وزیر علوم گفت:  با توجه به ابلاغ حذف کنکور تخصصی دکتری، از سال آینده چنین کنکوری برگزار نمی‌شود.

شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در راستای حذف کنکور گفت: این بحث چندین سال است که مطرح شده ولی به دلیل پیچیدگی هنوز محقق نشده است، باید بگویم که حداقل در مقطع دکتری می‌توانسیتم این حذف کنکور را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه بخشنامه حذف کنکور تخصصی ابلاغ شده است، تصریح کرد: بنابراین از سال آینده ما برای دکتری دیگر کنکور تخصصی نخواهیم داشت.
369 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
samira
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دوستام خوبم. آیا در صورت اجرای این روش برای امتحان جامع دیگر ارائه مدرک زبان لازم نیست؟؟؟؟

با آرزوی موفقیت همه شما.

فریما
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

خیر خودم دیدم که مییگم…یه مدل دیگه هم که دیدم ۲ نفر مقاله نوشتن اسم دو نفر دیگه رو با پول اضافه کردن ….

طلیعه
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

اره منم دیدم

خواهشا راهنمایی کنید
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ

سلام.زبان سوالاتش مثل سالهای قبل هست؟؟یعنی شامل گرامر و درک مطلب و لغات هست؟؟ ؟یا ازمون GRE میگیرن؟میشه راهنمایی کنید GRE چه طور آزمونی هست؟؟

فریما
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ

به نظرم فقط مقاله دادن مهم نیست….امروزه دیگه خیلیا میدن بیرون براشون isi میگیرن..من خودم برا مقاله هام کلی زحمت کشیدم اما الان با دیدن افرادی به راحتی فقط با دادن پول رزومه پژوهشیشون رو قوی کردن کلی تو ذوقم خورده… اینجا دیگه خیلیا دنبال علایقشون در تحصیل و کار نیستن فقط به دنبال ……

هومن
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

مقاله isi درست و حسابی مطمئن باشید اگه کسی بده بیرون به اسم خودش میده و پولم نمی گیره اسم کسی دیگه رو بزنه. اما یه سری از این ژورنال های جعلی و isi های ایمپکت پایین(ایمپکت ۰.۱ و ۰.۲) که مال کشور هایی مثه هند و چین هستند چرا خیلی ها ۱۰ تا ۱۰ تا مقاله میدن توشون که هیچ ارزش علمی نداره.

phd_93
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

حق با خانم فریماست من خودم می شناسم کسایی که واقعاً این کارو انجام دادن و با افتخار دم از مقالات isiخودشون می زنن جالبه حتی ترجمه مقاله رو هم انجام نمی دن منم خیلی بهم برخورد ولی وقتی خوب فکر کردم دیدم اصلا مهم نیست مهم این هستش که همچین کسایی در اصل بی سوادی و نمی تونن در عرصه علمی بعد ها رقابت کنن چون وقتی یاد نمی گیرن بالاخره کنار میرن متاسفانه افرادی هم هستند که تو این اوضاع اقتصادی به فکر پولند و حتی حاضرند برای دیگران مقالات درست و حسابی بنویسن اتفاقا در isiهای با اینکه بالا دیدم خوب اینم یه جور درامدزایی شده واقعا تاسف باره و تهوع آوره خدا به جامعه علمی ما کمک کنه

phd_93
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  phd_93

ایمپکت بالا در کشور های اروپایی

مری
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

کسی میدونه مصاحبه داشگاه آزاد از کی شروع می شه؟

محمد
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

مقالات ISI و دیگر مقالات پولکی و رابطه ای اصلا ملاک خوبی نیستن .بنظر م بهترین ملاک فقط گرفتن یک آزمون تشریحی با سوالات کاربردی بعد از کسب حد نصاب لازم از زبان است و دانشگاه محل تحصیل ،درس استعداد،معدل ومقاله(غالبا) ربطی به سطح علمی و پژوهشی افراد ندارد.البته من خودم هم لیسانس و هم فوق لیسانس دانشگاه علامه طباطبایی بودم

حمید
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ازمون تشریحی ار چاله به چاه افتادنه، باز ازمون تستی چون تعداد سوالات بیشتره، حوزه سوالاتم گسترده تره.
ازمون تشریحی دیگه تو ۵ تا سوال کلی چطور میشه دانش تخصصی داوطلبو سنجید!؟ اصلا منطفی نیست.
به نظر من هر نوع ازمونی باید حذف بشه و پذیرش صرفا طیق سوابق تحصیلی و کارهای پژوهشی و رزومه افراد باشه. حتی دانشگاه ها هم نباید اقدام به برگزاری ازمون کتبی کنن به نطر من، همون غربالگری اولیه از طریق ازمون زبان و gre کافیه.

داوطلب دکترا سال بعد
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۳ ب٫ظ

سلام خواهش میکنم به این سوال من سریع جواب بدین.من کلاسی آمادگی ماهان رو برای آزمون سال بعد شرکت کردم.باید برم کنسل کنم؟ دیگه آزمون نمیگیرن؟ پس ملاک انتخاب چیه؟

شیوا خانووووم
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام
منم شرکت کردم
فعلا چیزی مشخص نیست

samira
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام خدمت همه دوستان. دوستان عزیز اکثر دانشجوهای علوم انسانی زبان ضعیفی دارند و اکثرا کمتر از ۲۰ درصد زبان جواب میدن. با این اوصاف اگه یک دانشگاهی مثل تهران یا قم ملاکش برای افراد دعوت شده به مصاحبه نمره ۶۰ درصد باشه و اگه کسی این نمره کسب نکرده باشه یعنی اون دانشگاه اون سال پذیرش نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شاید سوالم عجیب باشه!!!! ولی فرض کنیم این اتفاق بیفته اونوقت چه تصمیمی ممکنه بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شیوا خانووووم
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  samira

فعلا فکرتون رو درگیر نکنید سمیرا جان.

محمدرضا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

فقط در صورتیکه ملاک پذیرش، چاپ مقالات ISI باشه این طرح خوبه. ولی اگه بخواد بر اساس معدل مقاطع قبلی و دانشگاه محل تحصیل باشه که ناحقی در حق اوناییکه از دانشگاه آزاد و سایر دانشگاههای متوسط دولتی شهرستانها فارغ التحصیل شدن. این واقعاً بی انصافیه.
اصولاً دانشجوی دکتری باید روزمه پژوهشی خوبی داشته باشه نه معدل یا اینکه کدوم دانشگاه درس خونده. تازه بعضی هل پاشون رو فراتر گذاشته و معدل مقطع کارشناسی رو هم ملاک قرار می دن ایم دیگه فاجعس. یک کم خوش انصاف باشین و در صورت نیاز فقط معدل فوق لیسانس رو مد نظر قرار بدید. بازم می گم فقط مبنا باید مقاله باشه. در غیر ایتصورت فقط دانشجوهای دانشگاههای دولتی تهران امکان پذیرش در دکتری دانشگاههای تهران و دارن و ….

روح اله
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

اره محمدرضاواقعاحق گفتی.اصولابعضیاتودوره کارشناسی خواب دکتراهم نمی بینندلذا می بینیم که فقط ناپلئونی درساراپاس می کنند.خودمن هم همینطورفکرمی کردم باوجوداینکه بارتبه عالی تویکی ازبهترین دانشگاههای دولتی قبول شده بودم اماحقیقتش درس نخوندم چون ازجهات گوناگون سرخورده شده بودم،فقط پاس می کردم همین .حالاکه باکلی دردسرکشیدن وخون دل خوردن وسپری کردن هفت خوان رستم به اینجارسیدم بازبایدباخوان دیگری دست وپنجه نرم کنم واین مساله برای من عادی است بلاخره راه برای من باز می شود.ان شاءالله هیچ امیدخیری ناامیدنشودودوستان به آرزوشون برسند .

لطفا راهنمااایی کنییین
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر شما با این وضع و اوصافی که کنکور دکترا داره پیدا میکنه، رفتن به رشته پژوهش محور ارزش داره یا نه؟؟ یا بشینم ببینم چی باید بخونم دوباره امتحان بدم؟؟

اقدام فوری برای قبولی در امسال
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ

درود بر شما.
اگر امسال، امکان پذیرش را دارید، لطفا و حتما اقدام کنید. زیرا با این خواب هایی که دیده اند، معلوم نیست سال های آتی چه خواهد شد. پس نقد را بچسبید.
کامیاب باشید.

لطفا راهنمااایی کنییین
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

ممنون از راهنماییتون
منم نظرم همینه اما بخاطر اینکه شنیدم دکترای پژوهش محور آینده کاری مشخصی ندارن و حتی عضو هیئت علمی هم نمیشن خیلی مرددم از یه طرفم میترسم همینم از دست بدم و سال دیگه حسرت همچین موقعی رو بخورم!!!

بهرام
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ب٫ظ

سلام
خب کی قراره برگزار بشه؟ اینام با این خبر ابلاغ کردنشون
خب خوب توضیح بدید بدونیم باید چکار کنیم
معدل تاثیر داره یا نه؟
فقط زبان و استعداده یعنی؟

رز
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان الان که وضعیت کار مشخص نیست به نظرتون آدم شبانه بخونه خوبه یا نه
؟

داوطلب 94
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رز

نه با این همه هزینه برگشت نداره.باز اگه وضعیت مالی عالی دارین برای گرفت صرف مدرک خوبه.

حقوق جزا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ

دوستان کتاب زبان عمومی دکتر خیرابادی برای ازمون زبان مناسبه؟؟؟

م م
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا

آره کتاب خوبیه

دوستان لطفا جواب بدید
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام. اگه یکی یه ترم روزانه دانشگاه دولتی دکترا بخونه بعد انصراف بده ازش جریمه میگیرن؟ یعنی باید هزینه پرداخت کنه؟ یه سوال دیگه اینکه با حذف کنکور دکتری در صورت انصراف باز یه سال ممنوعیت شرکت خواهد داشت؟

حقوق جزا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ

تصمیم قطعی؟؟؟الان معلوم شده که امسال حتما به شیوه جدید بذیرش میشه؟؟؟یا همون شیوه قدیم؟؟؟؟

پرستو
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا

بله از اسفند ۹۴ این تغییرات اعمال خواهد شد

یک سوال مهم
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

دوستان اگه کسی وسط دکترا یعنی مثلا دو ترم بخونه بعد انصراف بده از شرکت در دکتری اون سال محروم میشه؟ یعنی یک سال محرومیت داره؟ یا فقط این محرومیت برای کسیه که بعد از اعلان نتایج ثبت نام نکنه و ادامه نده؟

پرستو
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  یک سوال مهم

بله به طور قطع در اون شرایط هم یک سال محرومیت از کنکور وجود داره.چون روی دانشجوهای دکتری برنامه ریزی میشه از همون ابتدای پذیرش

شیوا خانووووم
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  یک سوال مهم

بله
محرومه.

پرستو
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ

دوستان دیگه تصمیمیه که گرفته شده..به نظرتون بهتر نیست به جای این آیه های یاس به همدیگه کمک کنیم که بفهمیم واسه GRE باید چی بخونیم….لطفا دوستانی که تو زمینه GRE تجربه دارن یا موفق بودن بیان راهنمایی کنن…

فورا زبان خواندن را آغاز کنید
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پرستو

درود بر پرستو.
یعنی اینکه، فورا فورا فورا زبان انگلیسی عمومی و استعداد تحصیلی خواندن را به طور جدی و بکوب آغاز کنید. این وصیت نامه را از بنده‌ی حقیر کمترین قبول کنید که: مدت زمان لازم برای مطالعه زبان، حداقل ۵ برابر مدت زمانی است که انسان در ابتدای کار برآورد می‌کند!
پس، هرچه زودتر شروع کنید که غفلت موجب پشیمانی است.
همچنین، رزومه خود را تقویت کنید(مقاله، ترجمه کتاب، مدرک زبان و غیره).
موفق باشید.

سعید
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام بر دوستان عزیز
یه سوال خیلی خیلی فوری دارم
لطفا همه دوستان خیلی سریع بهم جواب بدن
خیلی برام مهمه
به نظرتون من با رتبه ۴۰ در حقوق جزا (آخرین مجاز روزانه ۱۳۶ ظرفیت روز ۵۰ شب ۱۰) اولویت اولم رو شبانه دانشگاه تهران پردیس فارابی بزنم یا روزانه قم یا شیراز یا مازندران؟ از لحاظ اعتبار و آینده کدوم بهتره؟ لطفا حتما جواب بدین همه دوستان تورو خدا

دانشجو
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

خوب روزانه شیراز خ بهتره من شنیدم برا دکترا اگه شبانه باشی تو مدرک قید میشه اما مطمین نیستم دانشگاه شیراز خ معتبره شما هم رتبت خوبه حیفه بری شبانه با کلی هزینه! بازم هر طور صلاح میدونید

مریم
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام سعید آغت حیف هست روزانه انتخاب کن هرچند که راه دور باشه ارزش داره . شبانه نه اینقدر هزینه کنی معلوم نیست کار پیدا بشه. روشن فکر کن. مبارک باشه پیشاپیش آقای دکتر . خوش به حالتون با این رتبه

اذر
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

شبانه دانشگاه تهران در اولویت هست نسبت به دانشگاه شیراز. شبانه و روزانه هیچ فرقی ندارد. من لیسانسم شبانه دانشگاه تهران بود. هر جا می رفتم می گفتن دانشگاه تهرانی است. مسئله شبانه فقط هزینه اش است که اون هم از بعضی مثل خانواده شهداو جانبازها نمی گیرن

سپیده
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

بچه ها سلام. من اسم کتاب لانگمن رو شنیدم ولى انگار یه کتاب دیگه هم هست که در دو رنگ فکرکنم قرمز و سبز وجود داره کسى از اون کتاب اطلاعى داره. خواهشا کمک کنید

math
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سبزشو بگیر

شکوه
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

من برای دکترا، کتاب لانگمن و خوندم و زبانم و ۴۶ درصد زدم.
رشته کشاورزی

Somayeh
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ق٫ظ

دوستان سلام
من فکر می کنم بازم آزمون سنجش سوالای تخصصی داشته باشه و فقط استعداد و زبان نباشه…
شما نظرتون چیه؟

زری
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Somayeh

سوالات ترشد داره
و رتبه بندی هم اهمیت نداره ثقف نمره مهمه
کاش همین تخصصی های گرایش ها بود اینجوری خیلی سخته

على
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۴۲ ق٫ظ

بچه ها به جز کتاب لانگمن دیگه چه کتابهایی خوبند؟

Somayeh
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  على

دوست گرامی متاسفانه زبان کنکور دکتری از تافلم سخت تره .. حداقل سالهای قبل که اینطوری بوده … شما همون منابعی که برای تافل هست رو بخونید انشالله که بتونید بزنید خوب..

دکتری
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  Somayeh

من خودم تدریس زبان میکنم . اصلا اینطور نیست . کسی که به آزمون تافل اشراف کامل داشته باشه به راحتی از پس تافل دکتری برمیاد .

برنامه درسی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

زبان دکتری فقط گرامرش در حد تافله اما واژگان و درک مطلبش سخت تر از تافل است . درضمن سوالات زبان دکتری برای رشته های زبان که با زبان عمومی خاص مشخص شده هزار بار سخت تر از تافل هست و فوق لیسانس زبان در ازمون زبان دکتری امسال بندرت کسی پیدا شود که بالای ۵۰ درصد زده باشد و اکثرا به گفته خودشان زیر ۴۰ درصد جواب داده اند وشمااستاد عزیز که مدرس زبان هستی میتوانی سوالات زبان دکتری عمومی خاص که مختص رشته های زبان هست و در همین سایت یافت میشود بین اللهی ببین جنابعالی در ۳۰ دقیقه وقت ازمون چند درصد سوالات را جواب میدهی وانشالله نتیجه راهمدر همین جا ذکر کن ممنون از شما

Somayeh
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  برنامه درسی

دقیقا … :)

علی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۲ ق٫ظ

دانستن زبان انگلیسی به معنی literacy است ایا نباید یه دکتر سواد داشته باشد.

على
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ

بچه ها خواهش میکنم اگه کسى منابع زبان رو میشناسه معرفى کنه لطفا کتابهاى سطح بالارو؟

ص به آقا پیام
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ

سلام. اقا پیام اگه یکی یه ترم روزانه دانشگاه دولتی دکترا بخونه بعد انصراف بده ازش جریمه میگیرن؟ یعنی باید هزینه پرداخت کنه؟ یه سوال دیگه اینکه با حذف کنکور دکتری در صورت انصراف باز یه سال ممنوعیت شرکت خواهد داشت؟

زری
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

همون هزینه یه ترم انگار بگیرن فوقش براشون کار میکنی
کلن نمیدونم
ولی از خودشون بپرس

سامان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

سلام اقا پیام خسته نباشید. میشه لطف کنید منابع خوب زبان براى علوم پایه و استعداد رو معرفى کنید. ممنونم

پویا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

با این کار افراد با استعداد و با هوش در مقطع دکتری تحصیل می کنند نا انهایی که در اتاق زندانی میشوند و فقط مطالعه می کنند

نانوشیمی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پویا

دوست عزیز کی گفته افرادی که خودشون رو زندانی میکنند باهوش نیستند؟!!! تو دنیا ثابت شده که پشتکار وتلاش حتی بیشتر از هوش باعث موفقیت افراد شده. چه بسا دانشمندانی که اگه پشتکار نداشتند همون اول از کارشون دست بر میداشتند. من میشناسم افرادی رو که هوش دارند ولی به هیچ جا نرسیدند.

آزاد
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

من کاملا با نظر شما موافقم … اتفاقا این روش برای اونهایی که نمیخوان تلاش کنن راحتتره بنظرم !! تلاش حرف اول رو میزنه

روح اله
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

موافقم خیلی…

cenotaph
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان.هر بحثی موافق و مخالف خاص خودش را داره.هم تو مصاحبه اعمال نفوذ میشه.هم تو نگارش مقاله.دانشجوهایی که سواد دبیرستانی زبان هم ندارند،مقاله ی آی اس آی میدن!هدف،حرکت از سمت آزمون و پذیرش ذهنی به سوی گزینش و پذیرش عینی است.خب .چه باید کرد؟آیانیاز نیست که داوطلب حضور در عالی ترین سطح آموزش کشور با زبان آشنا باشه؟در ضمن.کسانی هم که از بچگی کلاس رفته باشند،نهایتش تو اسپیکینگ مشکل نداشته باشند.دیگه تو نگارش و لغات که همه میتونن کار کنن.غیر از اینه؟به نظر من،کسی که طاووس میخواد،باید جور هندوستان را بکشه.شما با زبان خوب و رزومه ی قوی و اطلاعات بالا،شانس قوی تری خواهید داشته به نسبت دانشجوهای اون دانشگاه خاص و رتبه های اول.بی عدالتی همیشه بوده.مهم اینه که جای شکوه و گلایه،کاری انجام داد که نتیجه داشته باشه.
توکل به خدا و نهایت تلاش.من این کار را ترجیح میدم.همین.

نانوشیمی به علی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ

سلام. اما من کاملا با نظر شما مخالفم. شما قراره استاد یه مملکت بشید بعد دکترا. چطور یه استاد نمیتونه از پس چندتا سوال تستی بر بیاد؟!!! تازه این آزمون تستی برا همه است. همه شرایط برابر دارن توش. چه فردی که تو دانشگاه شهرستان درجه ۳خونده وبنا به دلایلی نتونسته بیاد تهران و چه فردی که یونی تهران خونده. منابع مشخصه، همه چی برابره. حالا به توانایی های شما بستگی داره که چیکار کنید. اما اگه آزمون حذف شه فردی که یونی شهرستان درجه ۳خونده اصلا تحویلش میگیرند تو یونی تهران؟!!! بخدا استادا نگاش نمیکنند. من خودم گرایشم رو تغییر دادم. با این شرایط اصلا استادا نمیذارن تو مصاحبه حرف بزنم با اینکه صنعتی اصفهان خوندم و یونی خودم دکترا نداره.

علی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ

عرض کردم نظرات مختلف.و من با شیوه جدید موافقم در ضمن ایا واقعا شما از تمامی منابع خودتون اطلاع دارید!!!!

نانوشیمی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

من نگفتم از همه منابع اطلاع دارم.!!!!

ابوالفضل
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ق٫ظ

بنده خدا تهرانیها صنعتی اصفهان رو قبول ندارند؟ تو رنکینگهای جهانی فعلا صنعتی اصفهان اوله و بعدش شریف و تهرانن، به خصوص رشته شیمی و عمران صنعتی اصفهان بیشترین اعتبار رو دارند.

فریبا_فلسفه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ب٫ظ

بابا انقد میگن امسال امسال دیگه توروخدا انقد سؤال نکنید.درد ما یه جیز دیگس یه فکری کنیم واسه أین قضیه ،با أین شرایط جز دانشجوهای خود دانشگاهها کس دیگه امید قبولی نداره تورو خداااااا یکاری کنیم

شادی 68
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  فریبا_فلسفه

از کجا معلوم دانشجوهای خودشون حد نصاب لازم رو بیارن اگه آوردن خوب حقشونه ولی اگه یه دانشجوی شهرستانی بالاترین حد نصاب اون دانشگاه رو بیاره بازم میتونن دانشجوی خودشونو بردارن؟؟؟؟؟؟؟؟ بعید میدونم…

هما
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ

این تغییرات واسه سال بعد امسال مثل سالهای قبل اسفند برگزار میشه

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  هما

خیر. برای همین امسال ه.

فرهااد
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ

دوستان توجه کنین که این آزمون امسال برقراره…از سال ۹۵ فرمتش عوض میشه…یعنی اسفند امسال برای آخرین بار به این شکل برگزار میشه

فرناز
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهااد

خب ما امسال کنکور ۹۵ رو میدیم دیگه پس از امسال حذفه!!!!

فرهااد
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

دوستان چرا توجه نمی کنید..داره میگه از سال ۹۵…یعنی در سال ۹۵..نگفته کنکور ۹۵…گفته از سال ۹۵ کنسله

فرهااد
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

دوستان قطعا کنکور دکتری تخصصی امسال برقراره

دانشجو
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرهااد

خوب داداش منظورش سال تحصیلیه دیگه!!!تو بهمن ۹۴ کنکور ۹۵-۹۶ برقرار میشه. کنکور ۹۴-۹۵ که برگزار شد الان بچه ها دارن میرن مصاحبه

لیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ب٫ظ

سلام
یعنی از همین سال جاری که اسفند کنکورشه کنکور حذف می شه؟ و فقط زبان باید خوند؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام
بله، البته زبان و استعداد تحصیلی

ط
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مگه نگفتن سال تحصیلی ۹۵-۹۶ پس میشه سال اینده؟؟؟؟؟
امسال دکتری ازمون داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

مهدیه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ

سلام
با این شرایط جدید که خیلی بی انصافیه
من که کارشناسی تهران روزانه اما ارشدم پیام نور خوندم دیگه دکترا روزانه نمیتونم قبول شم ؟

امسال شبانه قبول شدم نرفتم هنوز دوجای دیگه برا مصاحبه باید برم به نظرتون چکارکنم؟

ط
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

حتما برو عزیزم شک نکن هر بار یه تصمیم گرفته میشه نقد و ول نکن نسیه بچسب!

م...
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام من هم دقیقا شرایط شما رو دارم.حالا دوباره تصمیم گرفتم مصاحبه پیام نور رو برم

آیدا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

من با سنجش بر طبق زبان موافقم. البته حذف کامل تخصصی هم کار درستی نیست. آخه کسی که در Am,are,is زبان مونده چطور می تونه دانشجوی دکتری باشه؟

واقعا دیدن دانشجوهای دکترایی که سه یا چهار بار در آزمون msrt شرکت می کنند و دست آخر هم به زور می تونند نمره حدنصاب را بیارند واقعا جای تاسفه

z
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۴ ب٫ظ

افرادی که در منطقه ۳ و روستاها زندگی می کنند و برای یادگیری زبان هیچ امکاناتی ندارند پس با این شیوه پذیرش حذف خواهندشد.

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  z

دوست عزیز، اولا که به هر دلیلی اگه فردی زبان بلد نیست، گزینه مناسبی برای دکتری خوندن نیست! چون شما باید به عنوان یک دانشجوی دکتری زبان بلد باشی! دوما که این روزها به لطف اینترنت زبان خوندن اونقدرها هم دور نیست! چرا فکر می کنید هر کس زبان بلده، حتما بهترین کلاس های زبان رو گذرونده و کلی خرج کرده؟!

احسان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

سلام. این طرح از سال آینده اجرا میشه. اینم خبر تکمیلی: حذف کنکور متمرکز دکتری از سال ۹۵؛ آزمون توسط دانشگاه‌ها اجرا می‌شود مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اعلام اینکه کنکور دکتری تخصصی بر اساس آیین‌نامه‌ ابلاغی به دانشگاه‌ها از سال آینده حذف می‌شود، گفت: آزمون متمرکز دکتری حذف و دانشگاه‌ها خود دانشجو را ارزیابی می‌کند. به گزارش تسنیم، دکتر حسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: در واقع بر اساس این آیین‌نامه، یک آزمون عمومی از سوی سازمان سنجش از داوطلبان گرفته می‌شود و کارنامه‌ برای داوطلب صادر می‌شود (همچون آزمونی که در همه جای دنیا از داوطلبان گرفته می‌شود)، سپس این کارنامه عمومی در اختیار داوطلب و دانشگاه قرار می‌گیرد و دانشگاه نیز بر اساس آزمون خاصی که خود دارد (به صورت مصاحبه یا کتبی) می‌تواند پذیرش خود را انجام دهد؛ بنابراین دو مرحله سنجش و یک مرحله پذیرش صورت می‌گیرد. حسینی گفت: در گذشته اینطور بود که نمره داوطلب در آزمون عمومی سازمان سنجش، بخشی از پذیرش آن دانشجو نیز محسوب می‌شد؛ چراکه آن آزمون به صورت متمرکز بوده است. ولی هم اکنون آزمون عمومی صرفا معرف شاخص و پذیرش دانشجو محسوب می‌شود و دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های مدنظر خود می‌توانند آزمونی به صورت جدا از دانشجویان مورد نظر خود بگیرند. مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی اضافه کرد: یعنی دانشگاه‌ها بر اساس این کارنامه عمومی دانشجو، آزمون ارزیابی خود را انجام می‌دهند. بنابراین هدف این است که شاخص اصلی تعیین دانشجوی دوره دکتری، استاد و گروه باشد تا ارزیابی صحیحی از معلومات گذشته داوطلب در… ادامه نظر»

حقوق جزا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ

من امیدوارم این شیوه جدید دانشگاه ازاد رو تحت الشعاع قرار نده و ازمون به شیوه سابق برگزار بشه البته من کارشناسی و أرشدم هر دو سراسری بوده با معدل خوب و رزومه هم قوی هست اما امیدی به پذیرش سراسری با این منوال ندارم

حقوق جزا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۵۲ ب٫ظ

بله حداقل دانشکاه ازاد ثبات بیشتری داره .زبان هم تخصصی برگزار میشه که برای هیات علمی شدن هم مفیده

حقوق جزا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ

ممنون خانم معتمدیان.بس فعلا روی ازاد برنامه ریزی کنیم

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا

من فکر می کنم دانشگاه آزاد شیوه پذیرشش خیلی بهتره .. شما چیه نظرتون؟

mg
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ

بچه ها یعنی این تغیر قطعیه؟ دوباره فردا نمی یان ی چیز دیگه بگن؟

حقوق جزا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ

دوستان این طرح فقط مختص کنکور سرارسریه یا ازاد رو هم شامل میشه؟؟؟؟

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا

مال سراسری احتمالا فقط ….

سجاد
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

باعرض سلام خذمت دوستان . این طرح عالیه . چرا باید فردی که تو یه دانشگاهمتوسط ارشد گرفته دوباره با یه کنکور و چند ماه درس خوندن در بهترین دانشگاه های کشور درس بخونه . شاید برای ارشد توججیه داشته باشه اما برا دکترا اصلن توجیه نداره . من ۳ سال پشت کنکور ارشد بودم تا دانشگاه تهران قبول شدم و ۵ ماهم سربازیم اضافه شد. دستشون درد نکنه قانون خیلی خوبی گذاشتن . حداقل اونایی که درست درس خوندن میتونن پیشرفت کنن

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

عجب نظر عجیبی گذاشتین شما… واقعا نمیدونم باید چی بگم …..

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

چون همین بچه هایی که به قول شما تو دانشگاه متوسط ارشد گرفتن با یه بار کنکور دادن رتبه خیلی خوبی تو دکترا میارن و حقشون رفتن به بهترین دانشگاه ها هستش. واقعا با حرفتون مخالفم. خیلی از همین بچه ها حتی پذیرش از بهترین دانشگاه های اروپا و آمریکا میگیرند.

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

خب اونایی که تو کنکور دکترا رتبه خوب آوردن و رزومه خوب دارن، یعنی خوب درس خوندن دیگه حتی اگه ارشد دانشگاه شهرستان باشن.!!!! واقعا نظر شما عجیب و غیرمنصفانه است دوست عزیز.شما اگه تهران خوندید و دانشجو خوبی هستید چه نگرانی ای از کنکور دارید خب دوباره تو کنکور قبول میشید. حرفتون خیلی عجیب هستش!!!!

حسین
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

برای اینکه همه مثل شما وقت ندارم ۳ بار ارشد بدن!!

phd_93
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

آقا سجاد طوری حرف میزنید انگار با رزومه وارد دوره های قبلی شدید مگر نه این که به کمک رتبه و فقط و فقط رتبه خوب وارد دانشگاه های تهران شدید میشه بپرسم چرا واسه دکترا تغییر موضع دادید؟
شمام با رتبه وارد دوره های قبل شدید . خیلی ها موقعیت اومدن به تهران رو ندارن مث من که در زمان ارشد یک فرزند یکساله داشتم ولی به لطف خدا دکتراش رو می تونستم تهران بیام آقای محترم فقط به خودتان فکر نکنید

حسابرس مستقل
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۴ ب٫ظ

یه سوال داشتم . به نظرتون ازمون کتبی که دانشکاه تهران برای بردیس کیش در جه حدی است؟! ایا واقعا نیاز به مطالعه عمیق هست یا با دانش معمولی میشه سوالات رو جواب داد؟! و برای قبولی حداقل رزومه ای که باید داشته باشیم در جه سطحی باید باشه؟!
کسی از دوستان هست سال قبل مصاحبه کیش دانشکاه تهران رفته باشه؟!؟

ص.ر
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ

دوستان با عرض شرمندگی این سوال رو تو این صفحه میپرسم. اقا پیام اگه یکی یه ترم روزانه دانشگاه دولتی دکترا بخونه بعد انصراف بده ازش جریمه میگیرن؟ یعنی باید هزینه پرداخت کنه؟ یه سوال دیگه اینکه با حذف کنکور دکتری در صورت انصراف باز یه سال ممنوعیت شرکت خواهد داشت؟

فریبا_فلسفه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ

یعنی کسی که از بجکی زبان باهاش کار شده و امکانات خوندن زیان رو داشته از مرحله أول رد میشه?واقعا که !بس اون کسی که تخصصیاش خوبه أما حالا زبانش در حد متوسط رد شه که یه نفر فقط با زبان خوندن اونم از بجکی بخاطر داشتن إمکانات از فیلتر اولیه راحت رد بشه

علی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

به نظر من اگر این طرح عملی شود یکی از بهترین اقداماتی است که در عرصه اموزش عالی رقم خواهد خورد این شیوه ای است که در کشور های پیشرفته دنیا اعمال میشود. این شیوه برای تمامی دانشگاه ها اعم از دولتی و ازاد لازم الاجراست.و بسیاری از بی عدالتی ها از بین خواهد رفت.

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا میشه بگید کدوم دانشگاه درس خوندید؟ مطمعنا یکی از دانشگاه های تهران. درسته این طرح مثل طرحیه که در خارج از کشور اجرا میشه اما در اون کشورها اعمال سلیقه حداقل هستش.

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

پس بی عدالتی بیشتر از قبل میشه.

علی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

لطفا علاوه بر دیدن نیمه خالی نیمه پر ان که دیگر در یک امتحان تستی درباره سرنوشت شما تصمیم نخواهند گرفت را هم ببینید. نظرات مختلف است و هیچ گاه نظرات همه satisfy نمیشود.

phd_93
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آزمون باید باشه اما درست و استاندارد یعنی اگه مهلت کافی بدن و تشریحی باشه ده تا سوال رو درست و حسابی جواب بدیم یعنی تحدی تسلط داریم بهتر از صد تا سوال تستی و گاهی هم شانسی یه دکتر در درجه اول باید قدرت تز دادن و تئوری نوشتن داشته باشه با چندتا تست معلوم نمیشه

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  phd_93

دوست عزیز که میگی کنکور تستی شانسی هستش، مگه کنکور نمره منفی نداره؟ چندتا سوال رو میشه شانسی زد؟!!! آخه این حرفا چیه دیگه!!!!!

phd_93
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  phd_93

دوست عزیز عرض کردم گاهی بالاخره طبق قانون احتمالات همیشه مقداری خطا هم وجود داره و هیچ چیز رو ما انسانها نمی تونیم بگیم صد درصد حتی نهایت اثبات یه فرض در علوم پزشکی ۹۹پس نمیشه تصادف رو نادیده گرفت درسته؟ ضضمنا خود من نوعی با رتبه برتر پذیرفته شدم ولی سوال تشریحی رو بیشتر می پسندم

فاطمه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

خوب حالا تکلیف ما چیه؟
این خبر قطعیه؟ برای امسال ما باید چه منابعی رو بخونیم؟ درسهای تخصصی بخونیم یا نه؟

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ

آقا پیام کاملا درست میگید. شرایط از سال بعد برای بچه های دانشگاه های درجه ۱و ۲شهرستان خیلی سخت میشه. این بی انصافیه. ناعادلانست.

فاطمه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

دقیقا همینطوره این عین بی عدالتیه

رضا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ

به نظر من باید بسترسازی مناسبی صورت بگیره و به طور ناگهانی اونم فقط در یک مقطع دکتری سساست های سنجش فرد عوض نشه چون با یه شیوه تا ارشد میایم بالا بعد ناگهان تغییرات صورت میگیره

sara
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ

با سلام
دوستان اطلاع ندارین تا کی میشه از طریق سازمان سنجش تغییر بدیم اولویت ها رو؟؟؟

فراز
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  sara

تا ۱۵ خرداد.

مونا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان میشه راهنمایی کنید الان هم کنکور آزاد هم سراسری برداشته شده؟ اینکه میگن دو بار درسال برگزار میشه یعنی ما کی خودمونو واسه کنکور آماده کنیم؟

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

مونا جان فکر نکنم برای آزاد باشه .. منظورشون کنکور دولتی باشه .. بازم دقیق نمیدونم …
ولی اگه آزاد می بود تا حالا یک اشاره می کردن ..

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

دوستان حق با آقا حمیده و هر طرحی یک سری موافقن و یک سری مخالف .. من خودم موافق نیستم با زبان سنجیده شم .. چون این ناعادلانه میشه.. اما دیگه چیکار کنیم باید بپذیریم .. من به شخصه دلم می خواد در نهایت حرف سازمان سنجش شه و آزمون به روال قبلی اما سالی چند بار برگزار شه.. ولی خوب نظر منو که نمی پرسن :) بیاین به تغییرات تن دهیم…….:)

حقوق جزا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان این مسأله در مورد ازمون دانشکاه سراسری هست یا ازادم شامل میشه؟جون ازاد که أصلا به سنجش ربط نداره و توسط خود دانشکاه ازاد برکزار میشه.لطفا اکر اطلاعات صحیح دارید بفرمایید

حسین
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

دانشگاه تهران امسال برای ۳ نفر ، ۳۲ نفر را دعوت به مصاحبه کرده بود. این یعنی چی؟! اگر قرار بود ما در رقابت ۱۱ برابر ظرفیت شرکت کنیم پس دیگه چرا کنکور برگزار کردید؟
تازه الان اینجوری میکنن خدا به داد برسه سال آینده…
رشته مکانیک-نانوفناوری
اسنادش هم موجوده.

sara
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

بنظر من باید ۵۰ به ۵۰ شه
والا آزمون هوششون یا همون استعداد اصلن نرمال نیس و تنها چیزی که نمیسنجه همون هوشه!
بعد از ۱۲۰ دیقه فشار و استرس از دفترچه اول دفترچه شماره ۲ که شامل استعداده به ما میدن که اون موقع اصن تمرکز فکر کردن نمونده واسمون.
ضمنا اگه قراره غربالگریاز طریق نمره زبان و استعداد صورت بگیره که اصلللللن عادلانه نیس

saeed
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دوستان منظور از سال اینده یعنی چی؟
یعنی کنکوراسفند ۹۴ که بچه ها مهر ۹۵ میرن سرکلاس؟

دکتری ۹۵
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  saeed

بله…یعنی همین امسال که میخوای کنکور بدی

عبدالخانی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

همین سحی که الان داره برگزار میشه خوبه
اگه این کنکور دکتری تخصصی برداشته بشه دیگه دانشگاهها سلیقه ای میشه و این اصلا خوب نیست حق ها خراب میشه.

عبدالخانی نژاد (الودگی های محیط زیست)
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

چرا از قبل خبر ندادن که ما دونیم امسال اخرین ساله؟
اگه اینجوری باشه دانشگاههای خوب و رده بالا دانشچوهای خودشو میگیره پس تکلیف ما چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حمید
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

دوستان هرطرحی، هرجوری برگزار بشه یه سری موافق و مخالف داره قطعا! الان یه سری ازدوستان میگن معدل و سوابق تحصیلی شش ساله فرد نباید اهمیت داشته باشه! چون بعضی ها الکی الکی معدلشون بالاس!! یه سری میگن مقاله و کارهای پژوهشی نباید اهمیت داشته باشه! چون طرف پول میده مقاله میخره!! یه سری میگن کنکور تستی ۱۰۰ سوالی و یا تشریحی نمیتونه به هیچ وجه استاندارد و جامع باشه و توانایی دانشجو رو واسه دوره دکتری بسنجه!! یه سری میگن کیفیت دانشگاه لیسانس و ارشد نباید مهم باشه چون یه سری بنا به دلایل خاصی نرفتن دانشگاه های درجه یک!! و کلی چیزای دیگه!! …. پس دوستان چی باید مهم باشه!!! هرجوری حساب کنیم و تو هر روند پذیرشی حق یک سری شاید نادیده گرفته شه!! ولی این روشی غربالگری gre و بعدش واگذاری ۱۰۰ درصدی به گروه های آموزشی دانشگاه ها یه روش بین المللیه و به نظر من، ما هم کم کم باید به اون سو حرکت کنیم دیگه…البته یه سری کارای کوچیک میشه انجام داد که ناعدالتی های احتمالی تو این روش کمتر شه… والا من امسال مصاحبه شرکت کردم و شاید همین امسال دانشجوی دکترا شدیم و این مساله تموم شه واسه من!! قبول نشم باید برم سربازی:( :( و یحتمل شاید اصلا کنکور بعدی شرکت نکنم، خلاصه منظورم اینه که اصلا ذینفع نیستم که کنکور چی بشه، و فقط نطر خودمو از برداشت های خودم گفتم!! والا کنکور تستی دیگه منسوخ شدس و چیزی جز استرس و دلهره چندماه و خونه نشینی نداره و… ادامه نظر»

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

حق با شماست……….. :)

ali
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ

خانم معتمدیان سلام
چه رشته ای می خونین شما ؟

H
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

به نظر من اینکه کنکور برگزار بشه و یا گزینش به صورت صرفا مصاحبه انجام بشه هیچ تغییری خیلی خاصی در روند آمادگی متقاضیان دکتری ایجاد نخواهد کرد. ما همگی باید به مرحله پختگی اطلاعات علمی مربوط به رشته خودمان رسیده باشیم و در کنارش روند صحیح پژوهش رو هم دنبال کنیم. حتی اگر در غربالگری اولیه از درس های تخصصی امتحانی به عمل نیاد،در جلسه مصاحبه قطعا سوال علمی خواهند پرسید. پس به نظرم بهتره هم زمان هم به دروس تخصصی و هم به پژوهش و یک رزومه خوب توجه کنیم.

حمید
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  H

موافقم دوست من.

من
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

به نظر من منصفانه ترین روش ممکن همین روشی هست که الان اعمال میشه. آزمون و سوابق.

روان شناسی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  من

موافقم

حسابداری Gh
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

زمون جی آر ای در دو نوع عمومی (general) و موضوعی/تخصصی (subject) به صورت تستی برگزار می شود که از سه بخش نگارش تحلیلی (analytic writing) ، استدلال کیفی (verbal reasoning)، و استدلال کمی (quantative reasoning) تشکیل می شود.آزمون GRE(GENERAL) مبتنی بر کاغذ دارای یک دفترچه سئوال است که شامل بخش‌هایی به شرح زیر می باشد: بخش تحلیلی:این بخش شامل نوشتن دو انشا می باشد. انشای اول ۴۵ دقیقه و دومی دارای ۳۰ دقیقه زمان دارد. در بخش اول به شما دو موضوع داده می شود که از موضوعات تافل مشکلتر است. شما باید یکی را به دلخواه انتخاب کرده و برای آن بنویسید. تحلیل دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، تعداد لغات و .. در این بخش بر روی نمره شما تاثیر بسزایی دارند. نمره این بخش نیز از ۶ محاسبه می شود که نمره ۴ بسیار خوب است و گرفتن آن از معادل تافل آن سخت تر است. در بخش دوم، در حدود چند خط یک موضوعی توضیح داده می شود. این موضوع ظاهرا منطقی به نظر می رسد ولی در اصل اینطور نیست و دارای اشکالاتی است که شما باید آنها را باز کنید. پیدا کردن بخش های منفی آن نیز کار سختی نیست. بخش زبانی : در قسمت زبانی معمولاً متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می‌شود و در واقع فقط به میزان دایره لغات دانشجو توجه می‌شود. لغات پرسیده شده واقعا دشوار و برای اکثر دانشجویان ناآشنا می‌باشد. بخش ریاضی: حاوی ۳۰سئوال تستی می باشدکه داوطلبان بایستی در مدت ۳۰ دقیقه به سؤالات در محل مربوط… ادامه نظر»

پرستو
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری Gh

شما مطمئن هستید این آزمونی که قراره در ایران برگزار بشه شامل سوالات ریاضی هم میشه؟ و با توجه به اطلاعات دقیقی که از آزمون GRE دادین میتونین منابع مناسبی برای مطالعه معرفی کنید؟ ممنون

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

سلام. خدمت یه سری از دوستان که میگن کنکور حفظیه باید عرض کنم. کجای کنکور حفظیه؟!!! اره یه سری از رشته های انسانی حفظیه، اونا اصلا درسشون حفظیه،خب کنکورشونم حفظیه. اما رشته های دیگه اصلا اینطور نیست. مثلا رشته خود من. تا نفهمی نمی تونی به سوالا جواب بدی یکی که تو کنکور رتبه خوب آورده حتما میتونه کار پژوهشی انجام بده. کار پژوهشی به عوامل متعدد بستگی داره ،استاد خوب، مواد و ابزار خوب پس اگه یکی از این عوامل کمرنگ بشه ممکنه کارت خوب نشه و مقاله هات کم شن. اما کسی که کنکور خونده فقط از توانایی خودش استفاده کرده پس هی رتبه های برتر رو زیر سوال نبرید. اینم بگم من رتبم خیلی خوب نشده دو رقمی شده رتبم که اینارو میگم. بازم میگم باید جلوی سلیقه ای عمل کردن اساتید گرفته بشه، نه اینکه کنکور حذف شه.

مرتضی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

کاملا درسته

علی به آقا پرویز و آقا حمید و سایر دوستان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ق٫ظ

دوستان عزیز یعنی شما کم دیدی آدمایی که نمرات الکی می گیرن؟ مثل دوران ابتدایی فقط کتاب حفظ می کنن؟ به خدا من خیلی دیدم کسانی که با معدل های بالای ۱۹!!!!!! به خدا حقیقته. ما یه همکلاسی داشتیم معدلشون بالای ۱۹ بود تو کارشناسی. ایشون ارشد بدون کنکور قبول شدن. کنکور هم داده بود رتبش تو ارشد شده بود ۱۳۰۰ و خورده ای!!!!! این یعنی چی؟ ایشون بدون کنکور قبول شدن به لطف معدل بالا (از دانشگاه خیلی خیلی خوب) در حالی که کنکور رتبش حتی مجاز به انتخاب رشته نبود. حالا شاید باور نکنید ولی ایشون یکی از همکلاسی های خودم بودن. حالا ایشون ارشد هم همونجور می خونه معدلش میشه ۱۹ از دانشگاه درجه ۱ هم که فارغ التحصیل شده. قول می دم امسال کنکور رتبش ۴ رقمی بوده. ولی ایشون باز میره دکتری می خونه و کسانی که واقعا سواد دارن می مونن. چون مثلا تو امتحانات معدل آنچنانی ندارن. یا به قول یکی از دوستان که زیر کامنت من فرمودن بعضی ها کلا علاقشون تغییر می کنه. حالا اون ها هم نباید فرصت داشته باشن؟
به نظر من معدل شرط عادلانه ای نیست. حتما باید یه آزمون خوب با یه مصاحبه خوب برگزار بشه

پریناز
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

اصلا به نظر من معدل و رتبه که ملاک های کمی انتخاب دانشجو هستن، معیارهای دقیق و مناسبی برای انتخاب فرد نیستن. باید رفت به دنبال ملاک های کیفی. باید دید که خود فرد توانایی هایش چگونه است؟ نه فقط با مدرک و اینا بگیم توانایی فرد در جه حده. باید واقعی سنجیده بشه. اون هم با سنجه های کیفی.
ما الآن داریم کیفیت را فدای کمیت می کنیم.

payam
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

شاگرد اول شاگرد اوله حتما اونی که شما میگی قلابیه. من در مورد خودم و دوستان رتبه بالای رشته ام و بیشتر رشته ها مطمئنم که ۷۰ درصد پذیرش به شکل آزمون تخصصی درسته. روش پذیرش صرف از آزمون gre باعث نابودی دانشگاه ها میشه حتما در دانشگاه های اصلی کشور باید آزمون تخصصی برگزار بشه. یعنی هرکسی حد نصاب gre را بیاره باید در آزمون تخصصی شرکت کنه که هر دانشگاه میگیره. از طرفی معدل و سوابق پژوهشی در مرحله مصاحبه باید اعمال بشه. حذف آزمون تخصصی به منزله خداحافظی دانشجویان دانشگاه های رده ۲ از قبولی در دانشگاه های اصلی و درجه ۱ می باشد..

دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق دانشگاه ازاد دامغان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  payam

موافقم هزار درصد

m-m
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ق٫ظ

اینا اگر می خواند کنکور رو حذف کنند برند از لیسانس شروع کنند نه از دکتری چون که ما چندین بار کنکور دادیم و عادت کرده ایم .

مرتضی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ق٫ظ

هرچند همین الان هم با این ضریب دعوت عملا ازمون کتبی رو کم ارزش کردن دانشگاه تهران برای ۳ نفر روزانه تا رتبه ۹۰ هم دعوت شده بودن !!

عبدالخانی نژاد (الودگی های محیط زیست)
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ق٫ظ

ای بابا یعنی چی
ازمون دکتری تخصصی برگزار نمیشه؟؟؟؟؟؟
پس ما چیکار کنیم؟
کی خبر قطعی میدن؟

محبوبه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ق٫ظ

چرا برای سیستم آموزشی هر روز یه تصمیمی گرفته میشه؟؟؟!!

بیوتک
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ق٫ظ

دوستان GRE همون استعداد تحصیلی که قبلا برگزار میشد هست که درک مطلب و هوش و .. بود؟ یا آزمونی که سنجش برای افرادی که میخوان بورس بشند خارج از کشور برگزار میکنه اون هست؟ اون موقع بحث ریاضی و معادلات پیچیده و بقیه مسایل ریاضی و هندسه رو باید بخونیم؟

m-m
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ق٫ظ

دوستان به نمایندگان شهرتون بگید تو مجلس مطرح کنند مطمئن باشید نتیجه میده .من ارشد تو یه دانشگاه متوسط بودم یکی از اساتید دانشجوهای خیلی از دانشگاه ها را رد کرد و دانشجوی خودشو به خاطر این که آشناش بود برداشت.

یونس
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ق٫ظ

سلام دوستان..
باور کنید نه کنکورش عادلانه هست نه حذفش..
من معدل کارشناسیم حدود ۴ نمره کمتر از معدل ارشدمه.. این نشون میده که سیستم نمره دهی اساتید کاملا سلیقه ای ه.. توی کنکور هم ضرایب بعضی دروس مثلا زبان و آمار اصلا منطقی نیست..
بهرحال امیدواریم که چنانچه حذف بشه تاثیر معدل زیاد نباشه…

مریم
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  یونس

پس چی موثر باشه؟

پریسا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  یونس

همونطور که میدونین هدف اصلی از مقطع دکترا پرورش اساتید دانشگاهه. استاد دانشگاهی که معدلش پایین باشه بنظر شما باید تدریس کنه؟ بنظر من که معدل خیلی مهمه. البته پژوهش هم در درجه دوم اهمیت داره.

حمید
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

موافقم

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۳۶ ق٫ظ

هرچیزی که میخاد بشه معلومه که از این به بعد دکترا بیشتر سلیقه ای میشه. این خیلی بده که هر دانشگاهی آزمون خودش رو برگزار کنه. امسال یکی از دانشگاه هایی که من دعوت،شدم دانشجوهای یکی از استاداش برا روزانه رتبه نیاورده بودن و همون استاد برا شبانه برشون داشت و اصن مصاحبه شبانه ها فرمالیته بود. خب اگه آزمون دست خودشون باشه یه کاری میکنن اونا روزانه بیارن دیگه. چون از منابع خودشون آزمون میگیرن و بیچاره بچه های دانشگاه های دیگه. واقعا بی عدالتی زیادتر میشه.

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

:-(
بله متاسفانه

داوطلب 94
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ

دوستان عزیز لطفا به این جمله اطلاعیه دقت کنید”بخش نامه حذف کنکور تخصصی ابلاغ شده است” یعنی سیاستگذاری و تصمیم گیری با وزارت علوم هست و سازمان سنجش فقط مجری برگزاری آزمونهای سراسری و معتبر است همین.دوستان اگر واقع بین باشیم میبینیم که در سال ۹۰ چرا آزمون نیمه متمرکز به میدان آمد و صد البته به مذاق دانشگاههای ممتاز هم خوش نیومد؟ جوابش روشنه اختیاراتشون با این عدالت کنکور نیمه متمرکز محدودتر شد.حالا ما در اینجا فقط درد دل میکنیم و برای خودمون آسمون ریسمون میبافیم ولی تصمیمات گرفته شده و صدافسوس که …

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

:-(

ف
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ

دوستان عزیز. نظرات متفاوته وهرکدوم از ما شایدم براساس رزومه هامون ومعدلمون یه روش رو می پسندیم. اون چیزی که الان مهم هست اینه که سریعتر وضعیت کنکور دکتری آتی مشخص کنند. وزارت علوم و سازمان سنجش هم تصمیمشون رو نهایی کنند که نظرات متضاد در مورد منابع ارائه ندن. به هرحال این کنکور شاید تعیین کننده آینده خیلی از دانشجوها هست و باید سریعتر شرایط دقیقش اعلام بشه.

نگار معتمدیان
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ف

کاملا موافقم…
:)

نگار معتمدیان
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

منکه فکر نمی کنم تخصصی رو حذف کنن.. چون هر بار که سازمان سنجش اطلاعیه میزنه تاکید داره تخصصی هم هست
در مقابل هر بار که وزارت علوم میزنه تاکید داره تخصصی نیست …
من حس می کنم حرف سازمان سنجش صحیح تر باشه..
شما چیه نظرتون؟ :)

سعید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

جالبه… وزارت علوم می گه تخصصی نیست… سنجش می گه هست….
دوستان بعید می دونم ملاک معدل باشه ولی اگه معدل باشه باید با یه معیاری مثل توزیع نرمال، نرمال سازی باشه تا بین دانشگاه های مختلف قابل مقایسه باشه… (معدل منهای میانگین معدل اون رشته) تقسیم بر انحراف معیار… چون اساتید بعضی دانشگاه ها تو بعضی رشته ها اعتقادی به معدل ندارن و معمولا نمرات بالایی می دن… بعضیا هم درست بر عکس…
اما اگر کسی واقعا خودش مقاله نوشته باشه کار درست و با سوادیه… البته مقالات علمی پژوهشی یا isi معتبر نه پولی… چون تا سواد نداشته باشی اصن نمی تونی مقاله بدی… تو مقاله نویسی خیلی چیزایی که تو تئوری بود رو حالا واقعا می فهمی… می بینی کاربرد اون تئوریا چیه… از طرفی مجبوری مقالات لاتین مختلف بخونی و سطح ترجمه زبانت هم خوب می شه… به هر حال دانشجوی دکتری باید قدرت مدیریت یک مقاله رو داشته باشه…
کنکور تستی رو عادلانه نمی دونم مگر با زمان زیاد(زمان پاسخگویی به یک آزمون تشریحی)… به طوری همه وقت داشته باشن روی همه ی سوالات به اندازه کافی فکر کنن… اینجوریه که علم محک می خوره… البته دیگه سوالای غیرمفهومی و حفظی باید به طور کلی از آزمون حذف شه… چون متاسفانه تو برخی رشته ها واقعا زیاده تعدادشون…

نگار معتمدیان
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دقیقا .. من دانشگاه کارشناسی ام انقد راحت به ما نمره میدادن اما ارشد استادا پیوند خوبی با ۱۳ و ۱۴ داشتند و هممون همین میشدم
اونی که خوب میشد ۱۶ بود ..
:-(

سارا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

مقاله داشتن خوبه اما نمیتونه به تنهایی دلیلی بر باسواد بودن باشه. این روزها با دادن پول میشه مقاله خرید. بنظر من همون معدل مهمتره.

سعید
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

منم گفتم اگه مقاله رو “خودت نوشته باشی و پولی هم نباشه”

Mani
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

من زمانی کنکور لیسانس دادم که تو بالاترین هرم سنی جوان ایران بود با دلیل و مدرک براتون می تونم اثبات کنم که اون سال من با رتبه ۴۵٠ نتونستم روزانه اون رشته و شهری رو که می خوام قبول بشم با اینکه تو کارنامه من زده بود جز دانشجویان ممتاز و امکان استفاده از مزایایه دانشجویان ممتاز به خاطر این شرایط مجبور شدم برم ازاد ۶ ترمه لیسانسمو گرفتم .!چون آزاد رفتم یعنی من خنگم!!در صورتی که سال بعد تا رتبه٩٠٠ همه همون رشته رو روزانه قبول شدن!!!ایا گناه من بود که متولد۶۴ بودم .!؟ایا گناه من بود که اون سال اون رشته اصلا تو اون شهر پذیرش نداشت بعد از ده سال.!!!

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  Mani

دقیقا شما درست میگید. این چیزی که وزارت علوم میگه اشتباست. چون حق ما بچه هایی که شهرستان درجه یک هم خوندیم ضایع میشه چه برسه به اونا که شهرستان درجه سه و .. وآزاد بودن.

من
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mani

واقعا گل گفتی. منم همون سال امتحان دادم. زمان لیسانس ما، تراکم جمعیت بیشترین و ظرفیت کمترین بود. الان همه دارن تو شهر خودشون رشته درجه یک میخونن! بعد رفتیم ارشد رو تموم کردیم سال بعد ظرفیتها دو برابر شد. اینم از دکتری.

نگار معتمدیان
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان … :) دوباره که خبر جدید اومد.. سازمان سنجش که گفت آزمون تخصصی هم داریم .. چرا باز وزارت علوم میگه نداریم..
:-(

payam
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

دوستان گرامی :

وقتی ۲۰۰ هزار متقاضی برای ۱۲۰۰۰ جا هست باید آزمون بر قرار بشه حالا سراسری یا تک تک دانشگاه ها آزمون بگیرن فرقی نداره. در کل همیشه نتیجه یکی میشه

نگار معتمدیان
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

حرفتون درست آزمون باید باشه اما به صورت سراسری .. چون اگه هر دانشگاهی واسه خودش بگیره واقعا سخت میشه..

phd_93
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

موافقم سلیقه ای میشه و هرکسی بچه های دانشگاه خودشو ور میداره من عینا پارسال تو دانشگاه زنجان دیدم تازه با آزمون بود مثلا ولی رفتار اساتید تابلو بود بچه های خودشون حتی دو دقیقه هم داخل اتاق مصاحبه نبودند و همون ها هم پذیرفته شدند همون لحظه بعد جلسه هم به بقیه با خوشحالی اعلام کردند که قبول شدند! وای به حال روزی که کاملا دست اساتید چنین دانشگاه هایی باز باشه

نگار معتمدیان
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  phd_93

بله متاسفانه اغلب همینطوره که شما میگید…

من
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  phd_93

ببخشید جناب phd_93 شما چه رشته ای هستید؟

سها
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ

به نظرم حتی اکر ازمون نگیرن باید درس بخوانیم.ما داریم تلاش میکنیم دانشجوی دکتری بشیم.نباید فقط با قسمتی از سوادمان وارد دکتری بشیم.باید با اطلاعات خوبی وارد دکتری بشیم.مخصوصا دررشته های علوم پایه این خیلی بروز میکند.هر اتفاقی هم که بیفتد مثلا فیزیکی ها دیگه باید دلیل اتفاقات عدی یا مسائل پایه فیزیک رابلد باشن.حالادیگه خودمون با توجه به رشته مون این مطلب را بسط بدهیم.فقط فرقش اینه که وقتی کنکور دادیم چند ماه کنکور را صرف مرور مطالب کنکور میکردیم و بعد از اعلان نتایج به مرور چیزهای دیگه .خلاصه به نظر من صرف نبود کنکور معنیش این نیست که فعلا درس نخونیم.فعلا روی نقاط ضعفمون کار کنیم و همزمان برای خبرها به گوش باشیم

علی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ب٫ظ

اولا معدل که اصلا ملاک نیست. خیلی چیزا می تونه رو نمرات افراد تاثیر بذاره. خیلی ها هستن مثل بچه مدرسه ای ها میرن سوال در میارن کتاب رو حفظ می کنن بدون این که حتی ۲ کلمه از چیزی که خونده باشن بفهمن. در حالی که خیلی ها هستن که کتاب رو مفهومی می خونن و کاملا متوجه می شن ولی کلا در امتحان خوب عمل نمی کنن. یا اصلا یه سری دانشجوها هستن که بعدا شروع کردن به درس خوندن حالا به هر دلیل و خیلی هم از معدل بالاها باسوادترن. پس معدل ملاک نیست. به نظر من اگر مصاحبه خوب و با مدت کافی برگزار بشه اساتید خیلی خوب می تونن به سطح سواد افراد پی ببرن. لزوما هم یک دانشجو نباید در همه زمینه ها باسواد باشه. و به نظرم اساتید با یه مصاحبه خوب و عادلانه می تونن دانشجوی با سواد رو از بی سواد تشخیص بدن. ولی باید یه فیلتر باشه برای کسانی که به مصاحبه راه پیدا می کنن. که به نظر من یه آزمون خوب می تونه همین فیلتر باشه. ولی آزمون تنها شرط ورود به مصاحبه باشه و درواقع مصاحبه حجم ۱۰۰ درصدی داشته باشه. و البته این هم به شرطی باشه که مصاحبه ها عادلانه باشه.

حمید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوستان در مورد معدل درسته معدل همه چیز نبایدباشه، ولی در هر صورت باید قبول کنید مهمه و باید تو گزینش دانشجو تاثیر گذار باشه…حالا معدلو باید تراز کرد و نمره درس های عمومی مثل اندیشه و انقلاب و اینارو هم در نظر نگرفت! ولی کلا نشون دهنده شیش سال استمرار فرد تو مطالعه و درس خوندنه،!
اینکه بیاییم بگیم ما مفهومی درس میخوندیمو ، کتاب حفظ نمی کردیم، رابطمون با استادا خوب نبود و نمره ها استاندارد نبودن، استادا بد نمره بودن، تو خوابگاه بودم نمیشد درس خوند و….بهانه و توجیه هایی هست که افراد معمولا واسه بی توجهی اون دوران خودشون به درس میارن!!
….

البته بازم میگم معدل باید یکی از پارامترها باشه و قطعا پارامترهای دیگه هم در نظر گرفته میشن و اگه کسی معدل مناسبی نداره باید با تلاش بیشتر شایستگی خودشو تو سایر قسمت ها نشون بده..

حمید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

البته دوستان من خودم معدلم تو هر دو مقطع متوسطه و معدل الف نیستم،
ولی منطقی که فکر می کنم، نمیتونم اصلا قبول کنم و درک کنم که معدل و سوابق آموزشی فرد یه عده میگن اصلا نباید تاثیر داشته باشه!!

پرویز به علی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

با نظر شما موافقم که بعضیا الکی معدلشون بالاست ولی یه نکته رو در نظر بگیرین که عده ای در مقطع کارشناسی در رشته ای نمی تونن ادامه بدن و ارشد میان رشته ای کاملا بی ربط به رشته دوره کارشناسیشون و حتی بدون اطلاع از الفبای اون رشته و صرفا با یک پایان نامه فرمالیته وارد دوره دکتری میشن. این وسط تنها چیزی که می تونه صلاحیت اونها رو نشون بده معدلها در دو دوره و رزومه خواهد بود

باربَد
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  پرویز به علی

یعنی کسی که لیسانس برق از دانشگاه صنعتی شریف میگیره و بعدش به فلسفه علم علاقمند میشه و در همون دانشگاه شریف ارشد فلسفه علم میگیره بعدش میاد دکتری فلسفه شرکت میکنه فرمالیته است؟ یا به قول شما نتونسته توی رشته ی برق ادامه بده اومده فلسفه علم؟ شما اصلاً به چیزی به نام علاقه و این جور چیزا اعتقاد داری؟ راستی میدونستی بعضی از رشته ها مثل همین فلسفه علم اصلاً لیسانس ندارن و بچه های لیسانس فلسفه هم توان قبول شدن در ارشد فلسفه علم رو (چون ریاضی و فیزیک داره) ندارن؟

نانوشیمی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله دوست عزیز، باید آزمون باشه اونم با درسای تخصصی. بعد یه مصاحبه عادلانه. الان بیشترین مشکل تو مصاحبه است. والا یکی که کار پژوهشی خوب داره حداقل یه نمره ای میاره که بتونه به مصاحبه دعوت شه. پس مصاحبه باید عادلانه باشه.

سرباز
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ

زودتر مشخص کنید! هر کی هر روز واسه خودش حرفی میزنه!
تکلیفمون رو مشخص کنید دیگه! بریم خدمت یا بمونیم :)

حمید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

آره والا سربازیو بگو که این وسط بزرگترین معضله وسط درس خوندن جوونا! اونم ۲۱ ماه، کلا اگه رفت خدمت باید بی خیال همه چیز و درس شد!! منم موندم که مجبور میشم برم خدمت یا نه!! :(

حمید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

ولی امید به خدا یه چیز میشه دیگه، یا میریم خدمت یا دکترا دیگه :) دوتا گزینس دیگه نگرانی واسه چی :)… کلا نباید زیاد سخت گرفت، همه چی میگذره ;)

سرباز
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

حمیدجان خدایی حس ۲۱ ماه خدمت نیست :(

جمیل
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

من ۱۴ ماهه سربازم آزمون دکتری شرکت کردم و رتبه متوسط آوردم و رفتم مصاحبه.

حمید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  جمیل

خدمت بستگی به شانسم داره خیلی، و البته اینکه آشنا داشته باشی یا نه!!که کجا بیفتی!! اگه جای خوب و شهر خودت بیفتی خب بعداز ظهرها میشه درس خوند و آدم به کارای دیگش هم برسه، ولی خب امکانم داره تو یه شهر دیگه و یا جایی بیفتی که کارت زیاد باشه و اینجوری کلا تو اون ۲۱ ماه باید قید خیلی از چیزا از جمله درسو هم زد، من کسایی رو میشناسم که با مدرک ارشد مجبور شدن سر چهار راه هم بایستن! دیگه با این وضعیت مثلا میشه درس خوند به نظرتون؟

حمید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

منم حسش نیست خب، اونم ۲۱ ماه :(

دکترای....
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان
تمام صحبت های شما منطقی و درست می باشد ولی خواهش می کنم به سازمان سنجش پافشاری کنید هر کاری می خواد صورت بگیره سریعتر اعلام کنن.هر روز مسولین محترم یه حرف جدید میزنن و این فقط باعث استرس برای ما میشه و زمان را برای مطالعه از دست میدیم.
به امید موفقیت همه دوستان…..

مصطفی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

خیلی خوبه اگه کنکور سراسری حذف بشه- اونوقت کسایی که تو دانشگاه های معتبر درس خوندن می رن بالا- یعنی کسایی که ضریب هوشی و سواد بالاتری دارند.

دانشگاه تهران
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

مطمین باشید دلیلی وجود ندارد ک کسی ک در یک دانشگاه معتبر درس خوانده ضریب هوشی بالاتری داشته باشند و یا آنها ک در یک دانشگاه به تعبیر شما غیر معتبر درس خواندند ضریب هوشی پایین تری داشته باشند.

مهذی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

روی چه حسابی میگین کسایی که توی دانشکاههای تهران درس خوندن ضریب هوشی بالاتری دارن؟
خیلی چیزا توی درس خوندن توی دانشگاههای تهران تاثیر داره.یکیش شانسه. یک مثالش رو که مربوط به خودمه میزنم.
من سال ۸۹ کنکور ارشد دادم. دقیقا سال قبل از ما ینی سال ۸۸ دانشگاههای تهران روی هم ۱۷ نفر میگرفتن که اون سال تا رتبه ۲۱ تهران قبول شدن.
سال بعد از ما ینی سال ۹۰ دانشکاههای تهران ظرفیتش شد ۲۲ نفر و اون سال تا رتبه ۴۲ تهران قبول شدن.
اما …..
اما سالی که من کنکور ارشد دادم ینی سال ۸۹ در گرایش ما,دانشگاههای تهران فقط ۸ نفر میگرفتن که تا رتبه ۱۴ قبول شدن.رتبه من هم ۱۷ بود.
واقعا ناعادلانه هست.ینی من اگه سال ۸۸ یا ۹۰ کنکور داده بودم الان تهران بودم.اما نداشتن شانس یا برنامه دانشگاهها باعث شد که من تهران قبول نشم اونم با رتبه ۱۷

نانوشیمی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مصطفی

یه نکته رو باید بهتون متذکر بشم که افرادی که شما میگید باهوش هستن چون تو دانشگاه های تهران خوندن، از طریق همون کنکور کارشناسی و ارشد وارد دانشگاه های تهران شدن، پس حالا چه باکی دارن از کنکور دکترا؟! اگه راست میگن و باهوشن پس تو کنکور دکترا هم رتبه خوب میارن. شما نگران چی هستید که میگید اگه کنکور حذف شه بچه های تهران میتونن تهران بخونن؟! من خودم با رتبه ۲۷ دکترا نتونستم برا تهران دعوت به مصاحبه شم چون امسال تهران سه کد رشته هرکدوم دونفر بر میداشت واین در حالیه که پارسال یه کد رشته و ۶نفر ظرفیت داشت.و تا رتبه های بالاتر از من دعوت به مصاحبه شدن حالا اونا باهوشند و من نه.

من
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مصطفی

بنده لیسانس رو آزاد و ارشد رو دولتی بودم. چون هر دوتا رو بودم میتونم بدون تعصب قضاوت کنم. یه چیزی رو خیلی خوب متوجه شدم، اکثر کسایی که دانشگاههای درجه ۱ قبول میشن یه فاکتور خیلی مهم رو دارن: داشتن یک فرد بزرگتر و باتجربه در خانواده که قبلا اون مسیر رو رفته. بنابراین شرایط رو به بهترین شکل (از لحاظ مالی،امکانات،فکری) براشون فراهم میکنن. نه یکی مثل من که اصلا تا پیش دانشگاهی نمیدونستم باید کنکور بدم.

بی نیاز
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  من

حرفتون قابل تامله…

فریبا_فلسفه
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

جالبه که فک میکنید کسایی که تو دانشکاههای بالاتر درس خوندن خوندن هوشی بالایی دارن اصلا هم به أین فک نکنید شاید کسی نمیتونسته خارج از شهر خودش درس بخونه یا هزارتا مشکل دیکه

کنکوریها
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۸ ب٫ظ

بالخره یکی تکلیف را روشن کند
امتحان gre شد یا سه مرحله ای شدن کنکور و آخرین خبر حذف دروس تخصصی…
آخه با این اوضاع کی و چطوری برنامه ریزی کنیم

حقوق جزا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ

دوستان اکر متن خبرو بخونید نوشته از کنکور سال اینده،،،،نکنه امسال یا سال جاری

دکتری ۹۵
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا

دوست عزیز…آزمون دکتری هرسال با تیتر سال آینده هستش…..مثل کنکور اسفند ۹۳که باعنوان کنکور ۹۴-۹۵برگزار شد…..شک نکنید تغییرات مربوط به امساله….اگر دانشگاهتون تهران هست میتونید برید و بپرسید

سارا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ

۱- آیین نامه که برای همین کنکوری هست که پیش رو داریم.
۲- کلا دانشگاه ها یک لیست سیاه دارن که اسامی مجلاتی که پولی هستن در این لیست سیاه هست و اساتید معمولا برای مقالات اینچنینی نمره ای اختصاص نمیدن.
۳- کسی که مقاله داره بخصوص در مجلات معتبر خوب معلومه که نسبت به حوزه تخصصی خودش هم تسلط داره.
۴- به هر حال چه با آزمون چه بدون آزمون همه چیز به دانشگاه و استاد بستگی داره هرکس بخوان میگیرن نخوان نمیگیرن کلا روند پذیرش دوره دکتری از تمام دوره های دیگه بی قانون تر و سلیقه ای تر هست.

عامری/
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ

به نظرم باید مسئله را با رسانه ها و نمانیدگان مجلس مطرح نماییم. شیوه جدید کنکور، خیلی عادلانه نخواهد بود.

یک نظر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان با توجه به مصاحبه های رییس سازمان سنجش بنظر میرسد کنکور امسال در اسفند ۹۴ با همان شکل کنکورهای قبل ولی با دادن اختیارات بیشتر به دانشگاهها برگزار میشود و تغییرات کلی برای سال آینده ۹۵-۹۶ خواهد بودکه بنظر میرسد باید مراحل قانونی را در مجلس و دستگاه اجرایی ذیربط طی کند تا اجرایی شود.

عامری/
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  یک نظر

خیر. گزینش کنکور برای ورودیهای ۹۵ به شیوه جدید است

کیست؟؟
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۳ ب٫ظ

بچه ها اشتباه نکنید
وقتی گفته ابلاغ شده واسه کنکور ۹۴ اسفند هست نه سال بعدش
اوضاع نامشخص

کیست؟؟
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ

الان تنها کاری از دست داوطلبان میاد فشار رسانه ایی بیارند به وزارت، فوری تکلیف رو مشخص کنه.
اطلاع رسانی کنید تا جواب بگیرید.

آیدا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام بچه ها.منم میخوام واسه دکتری امسال آزمون بدم.حالا که فقط gre داریم، این مگه به صورت تستی برگزار نمیشه؟منظورم اینه که آزمون gre تشریحی برگزار میشه؟

حقوق جزا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ

الان که میشه سال ٩۴-٩۵ یعنی چی که میکنید ٩۵-٩۶میشه امسال؟؟؟

دکتری
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا

سال تحصیلی ملاک هست. دوست عزیز….یعنی شما هر سال که کنکور میدین برای ورودی سال بعدش هست…مثلا کنکوری که دو سه ماه پیش دادین میشه کنکور ۹۴-۹۵……تو دفترچه سازمان سنجش هم هست….

مهندسی it
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ

از سال اینده هست نه کنکور اسفند۹۴ امسال

دکتری
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی it

دوست عزیز لطفااطلاعاتتون به روز کنید و اطلاعات غلط به دوستان ندید. منظور همین کنکور امسال می باشد.لطفا از دانشگاه محل تحصیلتون پیگیری کنید.

داوطلب 94
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی it

برای امسال هست دوست عزیز

توضیح کامل و شفاف
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ

سلام بچه ها….ببینید آیین نامه جدید برای سال ۹۵-۹۶هست…یعنی کنکور امسال که اسفند برگزار خواهد شد….حالا ممکنه ماهش رو عوض کنن به دلیل دوبار برگزار کردنش……پس آیین نامه برای امسال هست…مطمن باشید….

۲-دروس تخصصی از حالت کنکور خارج شد….یعنی فقط سازمان سنجش یه آزمون استعداد تحصیلی و زبان از شما میگیره هرکی حد نصاب رو بیاره به مصاحبه دعوت میشه دیگه حرفی از رتبه نیست…براساس امتیازی که در امتحان میارید دعوت میشید مصاحبه ..که هر دانشگاه براساس رووش خودش کتبی یا شفاهی انتخاب میکنه….همین:-)

داوطلب 94
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ

کاملا درسته و حق با شماست.

نسیم
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ

سلام
دوستان اگه انتخاب دانشجو بیافته دست دانشگاه مطمئن باشین دانشگاهها گروه بندی میشن یعنی هر دانشگاهی برای خودش سطح بندی میکنه انوقت خیلی از داوطلبان که توی دانشگاه ازاد یا درجه پایینتر درس خوندن نمیتونن به دانشگاههایی مثل شریف تهران شهید بهشتی علامه امیرکبیر و … ورود پیدا کنند لطفا نظرات خودتونو را اعلام کنید

م
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

شریف و تهران و بهشتی چیه؟ اونوقت کسی که آزاد خونده رو حتی در پیام نور هم قبول نمیکنند چه برسه به دانشگاه های روزانه و شبانه درجه یک و دو و سه!

حرفه ای
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ

من از ظواهر امر این استنباط رو دارم که کلا اونایی که معدلشون زیر ۱۷ هست( چه در دوره کارشناسی و چه کارشناسی ارشد) باید برای همیشه آرزوی دکتر شدن را از سرشان بیرون کنند

مونس
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حرفه ای

این حرف رو الان از کجا اوردید؟ زیر ۱۷ Oo
این حرفا برا سهمیه استعداد درخشانه که موضوعش جداست

فاطیما-مهندسی شیمی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مونس

معدل کارشناسی و ارشد من هر دو بالای ۱۷ هست ولی اصلا ملاکی برای برتر شناخته شدن نیست :)

مریم
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  حرفه ای

سلام موافقم

فرزانه معروفی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۴ ب٫ظ

من الان دقیقا متوجه نشدم امسال تو اسفند آزمون هست؟ حذف کنکور از سال آینده است؟ چرا دقیق نمیگن ماهم تکلیفمون رو بدونیم

parisa
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ

من الان دقیقا متوجه نشدم امسال تو اسفند آزمون هست یا نه طوری که از حرفا برمیاد حذف کنکور از سال آینده است. چرا دقیق نمیگن ماهم تکلیفمون رو بدونیم