اعلام جزییات برگزاری آزمون دکتری تخصصی 95

رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون دکتری سال ۹۵ در اسفندماه سال ۹۴ برگزار می شود و نوبت بعدی آن در آبان ۹۵ خواهد بود.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: آزمون دکتری به شیوه جدید و پس از بازنگری هایی که صورت گرفت در دو نوبت آبان و اسفند برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان آزمون دکتری تخصصی، باید به سئوالات زبان، استعداد تحصیلی و سه درس پایه با ضریب ۴ پاسخ دهند.

خدایی یادآور شد: اولین آزمون دکتری برای ورودی در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ در اسفند ۹۴ و دومین آزمون در آبان ۹۵ برگزار می شود. با توجه به اعتبار دو ساله آزمون، این نمره قابل ارائه برای دو سال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد رشته های آزمون دکتری از ۲۵۲ رشته نیز به ۷۰ تا ۸۰ مجموعه رشته محدود شده است. در واقع رشته های امتحانی بدون توجه به گرایش تقلیل پیدا کرده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

441 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
golli
شهریور ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام بچه چند مجله معتبر isi روانشناسی رو می خواستم ممتون میشم معرفی کنید

yaser98
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام بر همگی خواهشا یکی به من بگه دروس پایه مهندسی مکانیک بیوسیستم چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟من ک کلا وقتمون هدر دادیم با تشکر از دوستان

علی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ب٫ظ

با سلام
نتایج مصاحبه و یا همون کارنامه مصاحبه چه وقت مشخص میشه.
در ثانی اگر امتیازات را نداده باشن میشه اعتراض کرد.میشه اعتراض کرد؟
من ۸ مقاله ISI
۱۵ مقاله علمی پژوهشی
بیش از ۴۰ مقاله در کنفرانس های بین المللی و ملی
۷ مقاله علمی ترویجی
یک کتاب چاپ شده
یک کتاب تحت چاپ
و مسئول پروژه بیش از ده طرح پژوهشی . و همکاری در ده ها پروژه پژوهشی را داشتم.
به نظرتون اگه اجحاف کنن میتونم اعتراض کنم.
و اصلا آیا میتونه مشخص بشه که اجحاف صورت گرفته است.
به سرم زده بعد از ۹ سال برم دکترا بخونم .

آرام جدید
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. سیستم دکتری خیلی شفاف و روتین نیست که مثلا من اینقد رزومه م قویه پس اگه پذیرش نشم در حقم اجحاف شده. چون اینجا یه نفر به اسم استادی که تمایل با کار کردن با شما رو باید داشته باشه می بایست وجود داشته باشه. ممکنه رزومه ی من برای یه استاد بسیار جذاب و برای دیگری هیچ جذابیتی نداشته باشه. یا اینکه حتی بسیار رزومم مورد اقبال یه استاد قرار بگیره اما موارد دیگه ای مثل شاغل بودن یا نبودن، فعال بودن و پرانرژی بودن دانشجو و خیلی موارد دیگه باعث بشه که همون استاد بخواد یه دانشجوی دیگه ای که مثلا میتونه همه ی کارهاشو بش بسپاره پذیرش کنه. همه چی به نظر استاده و اگه استادی دانشجویی رو نخواد به معنای اجحاف نیست. اینها صحبتهای یکی از اساتید خودمه.

تاریخ
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

هر رشته ای بیش از ۳ دروس پایه دارد. چطور بدونیم ۳درس پایه کدوم درس هاس؟

معصومه
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  تاریخ

سلام
منم متوجه نمیشم که دروس پایه کدوم ها منظورشونه تازه من گروه باغبانی گرایش گیاهان دارویی هستم برا کنکور گفته بدون درنظر گرفتن گرایش امتحان میگیرن یعنی چی؟کسی گیاهان دارویی هست که بدونه جواب بده

تاریخ
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام کسی می دونه دروس پایه ایا همان دروس دوره کارشناسی است. و هر رشته اس بیش از ۳ دروس پایه دارد. چطور بدونیم ۳درس پایه کدوم درس هاس؟

فیزیک
تیر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ

دروس پایه رشته ی فیزیک ،شامل چه درس هایی است؟

فیزیک2
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک

سلام.من هم فیزیکم احتمالا باید مثل سالای قبل کوانتوم و الکترودینامیک و مکانیک آماری باشه!من که اینطوری حدس میزنم!

مهدیه
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

ببخشید اقا مهدی علوم سیاسی هستین؟

علی
تیر ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ

سلام دوستان میتونید راهنماییم کنید بفرمایید دروس پایه رشته حسابداری چیه

Narges
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام ببخشید از بچه های ادبیات فارسی کسی هست؟ دروس پایه رشته ما چی میشه به نظرتون؟
سپاس…..

مهندس شیمی
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام بچه ها
کسی مهندسی شیمی اینجا هست؟

آرام جدید
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

سلام. من مهندسی شیمی ام

میکروبیولوژی
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان. طاعاتتون قبول. یه سوال. من که رشته ام زیست شناسی گرایش میکرویولوژیه باید دروس پایه میکروبیولوژی رو بخونم یا دروس پایه ی زیست شناسی؟ ممنون میشم دوستان میکروبیولوژیست راهنمایی کنن.

FFF FFF
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ

کسی اینجا رشته محیط زیست هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mahdi
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  FFF FFF

سلام من هستم

مهدیه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام ببخشید کسی رشته علوم سیاسی هست؟ کسی میتونه از نظر اینکه دروس پایه چی میشن کمک کنه؟

صادشین
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ق٫ظ

سلام دکتر
لطفا بمن بگید اگه امسال کنکوره ابان ماه رو نداریم، درسای عمومی و تخصصی رو به همون روال سال گذشته تو اسفند ۹۴ میگیرن؟؟؟من واقعا گیج شدم از طرفی میگن پذیرش دانشجوی دکترا برا سال ۹۵ براساس ایین نامه جدید صورت میگیره و ۲مرحله کنکور برگزار میشه و از طرفی میگن امسال کنکور ابان ۹۴رو نداریم؟بالاخره تکلیف چیه؟؟ خواهش میکنم جواب منو بدید،ممنونم

بهار
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام دوستان دلیل اینکه آزمون دوم آبان ۹۵ برگزار میشه چیه؟ مگه نه اینکه مهر ۹۵ داوطلب واسه دکترا پذیرفته شده و اون موقع بایست سر کلاس دکترا نشسته باشه پس چرا یک ماه بعد دوباره باید آزمون بده!!!!!!!!!!!

اسما
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

خوب بهمن میرن میشینن سرکلاس

مریم
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

آزمون دوبار در سال برگذار میشه،یعنی شما در آزمون اسفند قبول بشی برای آزمون تخصصی دعوت به مصاحبه می شی ولی اگه قبول نشی در آبان دوباره امتحان میدی در واقع ازمون دکتری دوبار در سال برگزار میشه

گلناز
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

سلام یه همه کسی می دونه برای رشته کامپیوتر دروس پایه چیا هست ؟ ممنون می شم اگه راهنمایی کنین

تینا
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  گلناز

سلام گلناز
تنها دروسی که میشه حدس زد حضورشون قطعیه به نظرم ساختمان داده و طراحی الگوریتم هست. آخه تقریبا میشه گفت یه جورایی به درد همه گرایشها میخورن.
راجع به دروس دیگه نظری ندارم.

ناامید
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

سلام بچه ها من که کلا باید بیخیال دکتری بشم لیسانسم زیست جانوری بوده ارشدم بیوتکنولوژی کشاورزی من که از دروس کشاورزی هیچی نمیدونم چی بگم دروس ارشدم هم ژنتیک و بیوشیمی و… بوده اصلا متفاوت از کشاورزی حتی نمیدونم خاک و افات و زراعت چی هست

اسما
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناامید

اسمنونو تغییر بدید به امیدوار دوست خوبم
اونقد دورس پایه سخت نیستن که شما میگید
وقتی ارشد بیوتک بودید دیگه پایه ککاری نداره برای شمااااااااااا

مونا
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام بر دکترای…
اینجوری که همه کشاورزی ها دروس پایه مشترک دارند اصلا خوب نیست. لااقل بگن دروس پایه گرایش خودتون رو بخونید. مثلا من که شیمی و حاصلخیزی خاک خوندم ۳ درس پایه که لیسانس امتحان دادم بخونم نه اینکه برم آمار و آبیاری و زراعت و باغبانی که حتی جزوه یا کتاب مناسبی که ازش سوال طرح میکنن ندارم، بخونم. حالا فرضا منبع خوب هم پیدا کنم وقت کافی برای قبولی خوب نیست دوباره باید پشت کنکور بمونم. من واقعا اعتراض دارم. آخه این چه وضعیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ساحل
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

مونا جون برای اگه طرح قطعی شد من کتابای خوبیو بهتون معرفی میکنم
نگران نباشید
اونقد سوالات سخت هم نمیدن که میشه وقت کنی مگه ما پارسال چن ماه خوندیم؟؟

از دکترای....
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

سلام دوست گرامی
رشته من حشره شناسی کشاورزی هست. منم دقیقا استرس همین موضوع رو دارم. خدا خودش کمک کنه.
موفق باشید

سارا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

منم ترویج کشاورزی ام. آخه باغبانی و آبیاری و زراعت و… چجوری بخونیم!!

وحید
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام بر دوستان

من ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دارم الان دروس پایه برای

تمامی گریشهای مدیریت یکی شده ؟ و اینکه دروس پایه مدیریت

چه دروسی هستن؟؟ خواهشا اگه کسی میدونه و نسبتا یقین داره

بهم پاسخ بده

دکتری۹۵
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام اقا وحید.منم مدیریتم به نظر من ریاضی,امار و تیوری های مدیریت.البته شاید روش تحقیقم باشه.توکل به خدا باید تا اواسط خرداد صبر کنیم.

دکتری۹۵
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۵

عذر میخام تا اواسط مرداد.

کشاورزیااااااا
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

سلام بچه های کشاورزی
یعنی همه ما سوالای کنکورمون یکیه؟؟؟؟
آخه من که ترویج بودم چطور می تونم کنکور طرح وآزمایشات و باغبانی و ….. بدم؟؟؟؟؟
پس درسای ارشدمون چی میشه؟؟؟؟

علی
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

منظور بچه هایی که لیسانس یا ارشدشون یا جفتشو دانشگاه آزاد بودن باز الان طلب دانشگاه دولتی اونم تهران رو دارن و اعتراض خیلی شدید هم دارن چیه!!!!!واقعا عجیبه والا!!!!!!!!!!!!!!!!

مائده
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من خودم دانشگاه به قول بعضیا درجه یک دولتی بودم…ولی دوست خوبم هر کی حق داره با تلاش به آرزوهاش برسه…خب بچه های آزادم میتونن بیشتر زحمت بکش به آرزوهاشون برسن…شاید با حرف شما ناامید شن……
یه نصیحت دوستانه: هیچوقت امید کسیو حتی با کوچکترین حرف ناامید نکن…..

از دکترای....به مونا خانم
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مائده

سلام دوست گرامی
کاملا موافقم
موفق باشید

محسن
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مائده

افرین

دکتری۹۵
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی اقا همه حق دارند دانشگاههای خوب ودرجه یک درس بخونن .این دلیل نمیشه بگیم کسی که دانشگاه ازاد خونده حق نداره دکتری دانشگاه خوب بخونه.من خود فارغ التحصیل مدیریت از دانشگاه تهران م.با تک رقمی هم ارشد قبول شدم.لیسانسم هم یه دانشگاه درجه ۳بودم اما تلاش کردم و رتبم تک رقمی شد.پس دلیل نمیشه بگیم فقط کسانی که دانشگاه تهران بودن حق دارند دکتری هم فقط اونا دانشگاه تهران باشن.نه دوست عزیز خواستن توانستن است .

آرزو
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۵

آقا یا خانم دکتری ۹۵، شما تو دانشگاه تهران چه گرایشی از مدیریت خوندید؟فارغ التحصیل شدید؟

دکتری۹۵
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام ارزو جان .اره عزیزم قبل از عید دفاع کردم.بازاریابی خوندم.

مهسا-رشت
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

کسی میدونه دروس پایه مدیریت چی هست؟ ممنون میشم

احمد
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
بنظر شما برای استعداد تحصیلی باید چه منبعی را کار کنیم؟

مائده
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام..کتاب نقره ای رنگ هادی مسیح خواه…که برای کلیه رشته ها استفاده میشه…کتاب خوبیه حداقلش تا۴۰درصد شمارو میرسونه…موفق باشه

مائده
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مائده

موفق باشید

maria
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام دوست عزیز
از لینک زیر می تونید تهیه کنید:
http://phdmarket.ir/

احمد
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

برای کلیه رشته ها باشه مناسب تره یا مختص هر گروه جداگانه؟

مائده
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دوست خوبم: برای کلیه رشته ها یعنی همون نقره ای رنگ اول باید بخونی چون داخلش توضیح داره و هر ۴ بخش استعداد کامل در ۴ فصل با تست توضیح داده…بعد اینکه خوندی میتونی متناسب رشتت کتاب تست جداگانه برای هر رشته همین نویسنده بگیری که کار شما تکمیل شه…ولی کتاب نقره ای کامل نیاز شما رو برآورده میکنه…

سمیرا شیمی
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه دروس پایه شیمی چه درسایی هستش؟؟

NEGAR
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

اقا امیر Methodology testing که برای گرایش اموزش زبان برای بچه های مترجمی و زبانشناسی این دروس پایه محسوب نمیشن

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  NEGAR

خانم نگار با سلام. طبق بخش نامه ی جدید وزارت علوم کلیه گرایش های یک رشته۳ درس مشترک امتحان میدهند.یعنی به طور جدا برای هر گرایش دروس پایه تعیین نمیشود. این دقیقا روشی که سال ۱۳۹۰ استفاده شد و من خودم همین ازمون شرکت کردم.گرایش های رشته زبان انگلیسی شامل اموزش زبان مترجمی زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی میشود که همه این گرایش ها دروسMethodology testing linguistics به عنوان دروس پایه امتحان خواهند داد.

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  NEGAR

و یک مورد دیگه این دروس در حد کارشناسی هستند. یعنی مشابه منابعی که برای ازمون ارشد خوانده اید

نیکان(ریاضی کاربردی)
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه دروس پایه ریاضی چی هستن؟

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ

دروس پایه ۱-مبانی آنالیز حقیقی۲-مبانی آنالیز ریاضی۳-مبانی ماتریس هاو جبر خطی

یا

دروس پایه ۱-مبانی آنالیز حقیقی۲-مبانی آنالیز ریاضی۳-مبانی آنالیز عددی

شما از کدوم دانشگاهید؟

نیکان(ریاضی کاربردی)
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دانشگاه لرستان.

صادشین
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ق٫ظ

بچه ها خواهشا جواب منو بدین. وقتی کنکور۹۵-۹۶ مرحله اول ازمونش اسفند ۹۴ هست و مرحله دومش آبان۹۵ هست، یعنی پذیرش همه دانشجوها برا نیمسال دومه؟؟؟؟ این سیستمش چه جوریه آآآآآخه ؟؟؟؟.مرسی ، لطفا جواب بدین.

ناشناس
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  صادشین

نه همون اسفند هست نوبت بعدیش میشه ابان ماه سالی دو بار ازمون میگیرن ابان و اسفند

صادشین
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

مرسی عزیز لطف کردین. خدارو شکر که آبان امسال کنکور نداریم .یعنی تو ازمون اسفند ماه هم دروس عمومی و هم تخصصی هستن و به روال سال گذشته است؟؟؟؟؟؟؟

hamid
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  صادشین

دو مرحله ای نیست، دو بار در ساله، اشتباه برداشت نکنید

محمد رضوی منش
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  صادشین

سلام نه یعنی شما در آزمون اسفند قبول بشی برای آزمون تخصصی دعوت به مصاحبه می شی ولی اگه قبول نشی در آبان دوباره امتحان میدی در واقع ازمون دکتری دوبار در سال برگزار میشه

از دکترای....به مونا خانم
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۳۰ ق٫ظ

سلام دوست گرامی
ببینید گروه کشاورزی از رشته های مختلفی مثل گیاهپزشکی، زراعت وغیره تشکیل شده حالا میخوان برای این رشته ها به طور مشترک سه درس پایه انتخاب کنند و این کار ممکن به نفع بعضی از رشته ها باشه مثلا همین طرح و آزمایشات که در سال ۹۰ برای تمام رشته های کشاورزی یکسان بوده و برای من که این درس را در حد عمومی پاس کردم مشکل خواهتد بود و برای رشته مثلا زراعت تخصصی تر پاس کرده به نفع هست بقیه دوستان کشاورزی نظر بدن.
موفق باشید

sara
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ق٫ظ

البته دوست خوبم بچه های اصلاح طرحشون خیلی قویتر از زراعتی هاست و بعد زراعتی ها بهتر از بقیه گرایشهای کشاورزیا

از دکترای....به مونا خانم
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  sara

سلام
من کلی صحبت کردم. پس دروسی که در ارشد خوندیم این وسط تکلیفش چی میشه؟ به نظر من این درست نیست .

ناشناس
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

اینطور که مشخصه تمام رشته ها دارای دروس پایه مشترک میشن مثلا بچه ها دامپزشکی همه گرایش ها باید دروس پایه مشترک بخونن وقتی شدن ۷۰-۸۰ رشته دیگه عملا کرایش معنی نداره

فرهاد
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ

سلام، دوستان عزیز من صبح با رییس دانشکدمون حرف زدم، گفت توی دفترچه دروس پایه هر رشته گنجونده شده و هر کس باتوجه به گرایشی که میخواد شرکت کنه باید تنها به دروس پایه همون رشته پاسخ بده مثلا حقوق که چند شاخه مثل حقوق جزا، خصوصی، عمومی، بین الملل داره؛ بچه های جزا باید فقط دروس پایه حقوقی که مربوط به جزاست رو باید از دفترچه فقط بزنند.بعلاوه زبان و استعداد

مهسا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

جناب فرهاد
وقتی هنوز وزارت علوم و سنجش خودشون دقیق نمیدونن دروس پایه چه هستن و هنوز ایین نامه و دستورالعملی تدوین نشده، چطور رئیس دانشکده تون چنین حرفی میزنه؟!
به نظرم فعلا باید منتظر اخبار موثق بود.

NEGAR
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ

سلام
کسی از دوستان میدونه دروس پایه رشته زبان چی میشه وقتی گرایش در نظر گرفته نشه مگه چیزی غیر از عمومی باقی میمونه یعنی دو بار زبان عمومی بدیم

حمید
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  NEGAR

مثل کنکور سال ۹۰…به سوالات کنکور ۹۰ مراجعه کنید

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  NEGAR

به احتمال زیاد دروس مشترک رشته زبان این دروس هستند: methodology linguistics testing

دکتری 94
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ

بچه ها من حتما نیاز به نظرات شما دوستان دارم و کمک میخوام.من رشتم طوریه که میتونم وزارت بهداشتم امتحان بدم.اگر من وزارت علوم مثلا بهشتی قبول بشم ارزش داره برای بهداشت که ابان ماه هست بخونم؟؟بهشتی اگر قبول شم باید از مهر برم ولی ازمون بهداشت ابان ماهه و اگر قبول شم نتایج کلیش دی ماه میاد یعنی باید یک ترم علوم رو بخونم.بهداشت فقط بخاطر حقوقش میخوام برم. بنظرتون چیکارکنم؟؟

مهسا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

دوست عزیز شما باید با توجه به شرایط خودتون تصمیم بگیرید.
حقوقی که وزارت بهداشت میده، اونقدرها هم قابل توجه نیست! اما اگه برای شما این مبلغ اونقدر اهمیت داره، خب بهاش درس خوندن بیشتر هستش، هم درس خوندن برای کنکور بهداشت و هم درس خوندن یک ترم (در صورت قبولی) در وزارت علوم!

دکترای 94
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون ازینکه جواب دادین.نظر شما برای من خیلی مهم بود.فکرمیکنم ارزش نداشته باشه بخاطر حقوق اینهمه خودمو زحمت بدم. اگرچه از نظر کاری همه دارن میگن بهداشت اینده بهتری داره…

مشاوره 2
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

دوستان عزیز خودتون رو درگیر این موارد نسازید. خیلی خوب میدانیک که اگر اساتیدی بخواهند فردی را بپذیرند می توانند امتیاز کامل به او دهند و اگر نخواهد امتیاز صفر. پس نتیجه میگیرم تلاش خود را بکنیم. گام اول قبول شن در ازمون سنجش و گام دوم توکل بر خدا تا اینکه حقمان را به ما بدهند. والسلام

هدا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه چرا مصاحبه روانشناسی تربیتی اعلام نشده؟

تقدیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  هدا

سلام. منظورت چیه؟ کجا اعلام نشده؟

هدا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه چرا مصاحبه روانشناسی تربیتی چرا اعلام نشده؟

Somayyeh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ب٫ظ

سلام
سوال درباره آزمون زبان دارم.آیا اگر شخصی نمره آزمون آیلتس رو داشته باشه باز هم نیاز هست به سوالات زبان کنکور دکتری پاسخ بدهد؟ چه نمره ای قابل قبول می باشد؟
با تشکر

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Somayyeh

بله

مائده
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Somayyeh

میزان نمره هنوز مشخص نیست…ولی عزیزم نمره آیتلس تو مصاحبه میتونه کمکت کنه که مرحله بعده تو آزمون تاثیری نداره و باید جواب سوال زبانو بدی تا اونجایی که من میدونم..

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Somayyeh

هنوز جزییات اعلام نشده و ممکن معلدل سازی بشه

مونا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ

سلام بر دکترای….
میگم دور از جون این کشاورزی کلا یک رشته نمیشه؟ مثلا خاکشناسی و زراعت و باغبانی و آبیاری و گیاه پزشکی باقی میمونن و ما باید دروس پایه گرایش خودمون رو بخونیم یا همه میشن یک رشته و ما زبونم لال باید برای دروس پایه مثل سال ۹۰ آمار و آبیاری عمومی و باغبانی عمومی و زراعت عمومی بخونیم؟؟؟؟
لطفا بقیه هم اگر کشاورزی هستند و اطلاع دارند به من کمممممممممممممک کنن.
مرسی

حسن
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ

سلام
اینکه بیان برای تحقیق یعنی اسم داوطلب رو دادن به سنجش؟ یعنی قبول شدیم؟

دکتری۹۵
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام.تحقیق چی منظورتون هست؟؟واسه دکتری میگید امدن تحقیق؟؟واسه دکتری که دیگه تحقیق نمیان.

حسن
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۵

بله. چرا میان. اکه کسی اطلاع داره لطفا راهنمایی کنه

دکتری۹۵
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

اقا حسن احتمالا بستگی به نوع دانشگاهی داره که میخاید برید مثلا دانشگاه امام حسین و…. والا ما که دانشگاه تهران هستیم تا اونجایی که اطلاع دارم بعد از این که مصاحبه از طرف دانشگاه انجام شد میزان امتیاز شما از طرف دانشگاه واسه سنجش فرستاده میشه سنجش هم باتوجه به رتبه وامتیازتون شما رو پذیرش میکنن .من که ندیدم تا الان تحقیقی انجام بشه.

دکتری۹۵
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۵

شاید منظور شما پذیرش از طریق استعداد درخشان باشه که شرایطش کمی فرق میکنه باپذیرش با ازمون.

دکتری۹۵
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

یه سوال از دانشگاه محل تحصیلتون امدن تحقیق کنن؟؟

mechanic
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۵

از سنجش برا من گزینش انجام شده(دانشگاه کاری به این چیزا نداره….)برا من از معرفام سوال پرسیدن که چطور ادمیه و اگه دکتری قبول شه وسط کار ول نکنه بره….معرفم گفته ..خیر عاشقه ایرانه(همانطور که میدانید جدیدا باب شده طرف وسط دکتری ول میکنه میره …اپلای میکنه و..راست میگن ..چون مثلادو تا از دوستای من با وجود تحصیل در دانشگاه تهران رشته برق و..این کار رو کردند…)

مهسا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
ممکنه برای تایید صلاحیت عمومی بیان برای تحقیق، اما این موضوع به هیچ وجه به معنای قبولی شما نیست.

دکتری علوم سیاسی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
به احتمال زیاد!
خواهر من هم رفت برای مصاحبه و اساتید مصاحبه کننده بهش گفتند که شانس قبولی اش بالاست.
برای گزینش اون هم رفتند توی دانشگاه محل تحصیلش تحقیق، چون هنوز فارغ التحصیل نشده.

دکترای....
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ

سلام
خدا کنه درسای پایه رشته ما (حشره شناسی کشاورزی)رو همون درس هایی نباشه که برای سال ۹۰ گذاشتن واقعا بی عدالتی هست بقیه رشته های گروه ما این درساهارو در حد تخصصی تر خوندن(مثلا همین طرح و آزمایشات ). خیلی ناراحت هستم. خدایا خودت کمک کن….ان شاءاله

دکتری۹۵
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

دوست عزیز الکی به خودت استرس نده.چون طبق این حرفهایی که مسولین محترم میزنن من بعید میدونم کنکور دکتری حالا حالا تغییری کنه.یه روز میگن دانشگاه استقلال کامل داشته بلشه فردا میگن نه وزن ازمون علمی بیشتر باشه.

مونا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

سلام بر دکترای….
میگم دور از جون این کشاورزی کلا یک رشته نمیشه؟ مثلا خاکشناسی و زراعت و باغبانی و آبیاری و گیاه پزشکی باقی میمونن و ما باید دروس پایه گرایش خودمون رو بخونیم یا همه میشن یک رشته و ما زبونم لال باید برای دروس پایه مثل سال ۹۰ آمار و آبیاری عمومی و باغبانی عمومی و زراعت عمومی بخونیم؟؟؟؟
لطفا بقیه هم اگر کشاورزی هستند و اطلاع دارند به من کمممممممممممممک کنن.
مرسی

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

با سلام. روش برگزاری ازمون دکتری مانند سال ۹۰ میشود. یعنی همه گرایش ها فقط سه درس پایه مشابه تعیین شده راامتحان میدهند.

دکتری۹۵
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

دوستان این خبر چیه دیگه؟؟کشور ما اماده استقلال دانشگاه در پذیرش دکتری نیست.. یعنی چی اخه ؟؟چرا هر روز یه چیزی میگن؟؟؟خدایا چه اشفته بازاریه.بالاخره این کنکور تغییری میکنه یانه؟؟

mechanic
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۵

یک ماه صبر کن همه چی معلوم میشه…تو همون ایامی که نتیجه این کنکور رو میدن برا سال بعد هم ایین نامه ابلاغ میکنن و..

ysf
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

خوبه دیگه .زمان امتحان و نحوه آزمون مشخص شد. زبان و استعداد تحصیلی و دروس پایه . بنظرم آزمون شبیه سالهای قبله. پذیرش متفاوته. دستشون درد نکنه تا حد زیادی تکلیف مشخص شد.ممنون از پی اچ دی تست بخاطر اطلاع رسانیش.

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ysf

با سلام. روش برگزاری ازمون دکتری مانند سال ۹۰ میشود. یعنی همه گرایش ها فقط سه درس پایه مشابه در حد کارشناسی تعیین شده راامتحان میدهند.یعنی ازمون تخصصی برای هر گرایش برگزاز نمی شود.

مریم
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه دروس پایه ی مجموعه ی شیمی چیه؟

m
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دروس پایه شیمی احتمالا همون دروس پایه لیسانس یعنی ریاضی عمومی ۱و۲.فیزیک پایه۱و۲ شیمی عمومی۱و۲

کنکوری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  m

فیزیک دیگه این وسط چیکار میکنه؟؟؟؟

دوست
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ

سلام به همگی
چرا سنجش ازمون شفاف سازی نمی کنه.ی موسسه میگه تغییرات واسه کنکور سال بعد ی موسسه دیگه هم میگه امساله آخه چیکار کنیم؟
از دوستان کسی هست فیزیک خونده باشه و بدونه دروس پایه منظور چه دروسی هست؟
مررسی

بهارک
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  دوست

سلام
به احتمال زیاد کوانتوم و الکترومغناطیس جز دروس پایه هستند.

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

تغییرات از همین امسال اعمال میشود. پس نیازی به شرکت در کلاس های موسسات نیست

نگار معتمدیان
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستان :)
یه بنده خدایی :) هم لطف کنه به من بگه آزمونی که آبان ۹۵ گرفته بشه بهمن ۹۵ میرن دانشگاه ها یا می مونن واسه اون سال بعد ؟؟

دکتری 94
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ق٫ظ

اگر دانشگاه مورد نظرتون پذیرش بهمن بزنه چرا که نه؟! :)

احمد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان
بنظر شما منطقی و مفید هست که در آزمون های آزمایشی موسسات مرتبط شرکت کنیم؟باتوجه به تغییرات جدید امسال.مرسی

سعید(وبلاگ تلنگر ترانه)
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دوست عزیز به نظرم منطقی نیست برای هیچ آزمونی برید موسسات…
ببین دکتری و فوق لیسانس یه سری منابع مشخص داره که همونا رو باید بدونی چیه و بخونی…

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دوست عزیز به نظر من منطقی نیست. تغییرات آنقدر ناگهانی و مبهم هست که فکر نمیکنم هیچ موسسه ای به این زودی بتونه خودش رو با شرایط جدید تطبیق بده و ممکنه زمان بر باشه.

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

به علت تغییرات ثبت نام در کلاس موسسات برای دروس تخصصی مفید نیست چوم منابع کاملا تغییر کرده است

سردرگم
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ب٫ظ

سلام بچه ها تو این روزها و شبها دعا کنید اختیارات ۱۰۰ درصدی از دانشگاه گرفته بشه، اینجوری حق ما بچه های شهرستان خیلی ضایع میشه. تورو خدا آقا رضا شما که پیگیر اعتراضات بودید همچنان پیگیر باشید ممنون

نازنین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

دوست عزیز به خدا توکل کن انشالله هرچی خیر هست پیش بیاد.در ضمن تفاوتی نداره کدوم دانشگاه باشی . من خودم دانشگاه تهرانیم با کلی رزومه وسابقه تدریس وتالیف کتاب .البته شهرستانیم اما لیسانس وارشد دانشگاه تهران بودم .با این حال امسال که واسه استعداد درخشان دانشگاه تهران رفتم مصاحبه اصلا به رزومه ام نگاه نکردن.چون اون شخصی رو که میخاستن از قبل گرفته بودن.خوب دیگه این اشنا بازی متاسفانه هست .اما خوب نباید نا امید بود بایدبه خدا توکل کنیم .من خودم با این شیوه خیلی موافق نیستم اما مخالفم نیست چون بهرحال مهم ترین مزیتش اینکه دوبار تو سال برگزار میشه این خیلی خوبه دوبار فرصت داریم شرکت کنیم.البته بخایم دقت کنیم تفاوتی با سالهای قبل نداره چون همیشه یه جورایی اختیار رو دادن به دانشگاه. باززم توکل کن به خدا دوست عزیز.توفقط تلاش کن تا یه تراز خیلی بالایی کسب کنی انشالله رزومه قوی هم داشته باشی مابقیش,رو بسپار به خدا

نازنین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

البته دوست عزیز اینم بگم که استعداد درخشان قضیه اش فرق میکنه چون یه نفر بیشتر نمیگیرن وسخت گیری بیش از اندازه هست و هر استادی هم دوست داره دانشجوی خودش رو بگیره .که دیگه بستگی داره کدوم استاد تو مصاحبه باشه.

اما وقتی ازمون بدیم و رتبه بالایی کسب کنیم ورزومه خوبی هم داشت
باشیم انشالله قبول میشیم دوست عزیز نباید نا امید بشیم باید با توکل به خدا تلاش کنیم که بهترین باشیم اگه خدا بخواد که ما قبول بشیم هیچ کس نمیتونه مانع قبولی مابشه.پس با انرژی فقط تلاش کنیم

لاله
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام گلنوش جان شما گرایشت چیه؟ ارشد رو کجا خوندی؟

دکتری علوم سیاسی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام
کسی می تونه به من بگه دروس پایه مجموعه علوم سیاسی چه درس هایی هستند؟

دکتری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ

فقط دور خودمان میچرخیم آخرشم هیچ. دوباره رسیدیم به همونجا که بودیم. دست همه درد نکنه

برنامه درسی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

سلام در مورد مرحله دوم مصاحبه مثلا در ضعیف ترین رنکینک دانشگاه درجه ۲ شهرستان که کمترین حد نصاب نمره را مثلا ۵۰۰۰ نمره در نظر میگیره چون این کف نمره هست مسلما افراد زیادی حدود شاید ۵۰۰ نفر در یک رشته باشند بنا براین ۵۰۰ نفر اسم نویسی میکنند ودانشگاه یا با ازمون یا افرادی که نمرهای بالاتری دارند ۳۰ نفر به مصاحبه دعوت میکنند منظورم اینه درسته رتبه وجود نداره اما نمره که وجود داره پس نمره های بالاتر شانس بیشتری دارند

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  برنامه درسی

نظرتون کاملا منطقیه

احسان
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز…
ببینید،ظرفیت دانشگاه ها که تغییر نخواهد کرد،بنابراین احتمالا شروع تحصیل فقط یک بار در سال و اون هم در مهرماه هست.در واقع دوبار کنکور گرفته می شود ولی فقط یکبار مصاحبه میشوید،اونم مثل امسال،چون هیچ تغییری در ظرفیت ها نداریم.با این وضع،قطعا کنکور سخت تر خواهد بود،چون مثلا اگر قرار باشه برای یک گرایش با سه نفر ظرفیت،۲۰ نفر رو دعوت کنن،از هر نوبت کنکور باید ۱۰ نفر رو اعلام کنن برای مصاحبه.که این باعث سخت تر شدن رقابت می شود.
در مورد حد نصاب نمرات هم باید بگم که واقعا چیز مسخره ایه و هیچ فرقی با رتبه نداره،چون بعد از هر کنکور نمرات میره دست دانشگاه ها و اونا بر اساس نمرات اون آزمون، میگن که مثلا از این نمره بالاتر بیان برای مصاحبه،که این هیچ فرقی با رتبه نداره،چون اونا در واقع تعداد افرادی رو که باید بیان مصاحبه هم تخمین میزنن و بر اساس اون حد نصاب تعیین می‌کنند.
ما وقتی میتونیم واقعا حرف از حد نصاب بزنیم که اون نمره مشخص،قبل از آزمون تعیین بشه و برای همه آزمون ها ثابت باشه،نه اینکه واسه هر آزمون یه چیزی تعیین کنیم.
در هر حال به نظرم این طرح پر از اراده و نهایتا تا دوسال اجرا میشه و بعد از اون تغییر خواهد کرد.

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

دوست عزیز ما که هر سال تغییرات داریم و این تغییرات آزمون ها مزمن شده ولی در مورد حدنصاب به نظر من تعبیر شما نادرسته. در یکه دانشگاه مثلا با حدنصاب ۷۰ ممکنه همزمان ۱۰ نفر با هم حدنصاب رو بیارن و برن برای مصاحبه و ایم نمرات حدنصاب ردیف نیست و بر اساس شاخص های هر دانشگاه فرق میکنه یا اصلا ممکنه در یکسال هیچکس حدنصاب لازم اون دانشگاه رو نتونه بیاره چون سئوالات غیرمتداول و بسیار سختتر خواهد بود و رقابت باز.

احسان
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

سلام دوست عزیز،طبق اعلام خودشون نمرات کنکور بعد از آزمون برای هر دانشگاهی ارسال میشه و اونا با توجه به نمرات هر سال، حد نصاب تعیین میکنن.خب این هیچ فرقی با رتبه نداره دیگه.

sara
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

خوب اینجوری کار دانشگاهها سخت میشه
مثلا ممکنه مصاحبه دو سه روز طول بکشه
چون قظعا دعوتیا بیشتر میشه
خوب چه کاری بود خدایا اینا چرا اینقد اذیت میکنن…
خدا کنه قبول بشیم امسال من اصلا خوشم نمیاد موش ازمایشگاهیی وزارت علوم باشم

نادیا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

شرایظ ازمون دکترا ۹۵ شامل دانشگاه ازاد هم میشه یا نه

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نادیا

مرکز آزمون آزاد مستقل هست بعید به نظر میرسه.

آیدا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

سلام دوستان
امتحان مثل سال ۹۰ هست؟

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

اونطور که دوستان نظر میدن تقریبا مثل نوده ولی باید باز هم جهت اطمینان بیشتر منتظر نیمه مرداد باشیم.

مهدیه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام اقا حمید.من دیشب بد متوجه شدم فکر کردم ازمون در دو مرحله که مرحله اول زبان و استعداد و مرحله دوم تخصصی هست که از یکی از دوستان هم شنیدم که گفتن امتحان تخصصی تشریحی برگزار میشه…. ممنونم که راهنمایی کردین

hamid
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام مهدیه خانم، البته اینم اضافه کنم (یادآوری) که به دانشگاه ها این اختیار رو دادن که از قبولی های خودشون، آزمون تخصصی بگیرند (یا نگیرند) که اگه بگیرند می تونه تشریحی باشه

..............
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

خب بعد پذیرفته شدگان احتمالی از آذر ۹۵ سال تحصیلی جدید رو شروع میکنن!!!!!!!

f.a
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ..............

از بهمن.

مهدیه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ق٫ظ

ببخشید دوستان میشه به سوالم جواب بدین واقعا برام مبهمه، امتحان مرحله دوم تشریحی برگزار میشه یا نه تستی هستش؟ بعد امتحان مرحله دوم دوباره مصاحبه هست؟

برق
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

بله مصاحبه هست تاثیرشم ۱۰۰% همشم دست دانشگاه هاست مگه میشه مصاحبه نباشه؟؟؟

hamid
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

تشریحی چرا؟ چی باعث شده شما فکر کنید امتحان تشریحیه؟
بنظرم امتحان آبان و اسفند هیچ فرقی باهم ندارند، فقط خواستن کنکور دکتری دوبار در سال برگزار بشه، همین

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

ممکن است به صورت شفاهی یا کتبی باشد. طبق بخش نامه جدید وزارت علوم این مسئله در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است.

f.a
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ق٫ظ

با سلام
شیوه جدید پذیرش دانشجو تنها تفاوتی که با طرح فعلی داره اینه که دست استاد و دانشگاه رو باز میزاره و از نظر کیفی تفاوتی نخواهد کرد ، حال سوال اینه وزارت علوم چه اصراری داره که دست دانشگاهها رو باز بذاره ؟ این عمل کاملا خلاف عدالت آموزشی هست و باعث تضییع حق کسانی میشه که در شهرستانهاو دانشگاه های آزاد درس خوندن و دوست دارن دکترا رو در دانشگاههای تهران بخونن . به خاطر اینکه نه استادهای تهران اونا رو میشناسن و نه رابطه ای دارن . لطفا نظرات خودتون رو در این خصوص در بخش سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بذارید تا بتونیم نظراتمون رو به سازمان سنجش منتقل کنیم.

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  f.a

ببخشید مگه الان دانشجویان شهرستان و بالاخص آزاد شانسی برای دانشگاههای ممتاز درجه یک دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

محسن
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

بله دارن منتها در صورت داشتن سایقه آموزشی و پژوهشی مفید

موت احمر
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ق٫ظ

این طرح بسیار اشتباه است و رجوع به ازمون سال ۹۰ است مثلا داوطلبان رشته الهیات فقط در درس زبان عربی مشترکند و درس های دیگر این رشته کلا متمایز هستند چه معیاری برای انتخاب دو درس دیگر وجود دارد زیرا در هر صورت دروس چند رشته مواد امتحانی نخواهد بود و عده ای از داوطلبان این رشته برای پذیرش در مقطع دکترا باید به دروس رشته های دیگر مسلط باشند و این را هیچ منطقی نمی پذیرد.

همدرد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  موت احمر

سلام
کاملا باهاتون موافقم بجای اینکه تخصصی هامون قوی کنیم که تو دکتری میخواهیم ادامه بدیم برگشتیم به عقب انگار میخواهیم برای کنکور کارشناسی اماده بشیم دوباره باید دروس پایه بخونیم

دنی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ق٫ظ

دوستان کسی هست این مطلب رو برام روشن کنه برام ابهام داره
تعداد رشته های آزمون دکتری از ۲۵۲ رشته نیز به ۷۰ تا ۸۰ مجموعه رشته محدود شده است. در واقع رشته های امتحانی بدون توجه به گرایش تقلیل پیدا کرده است.
اخه مثلا رشته مجموعه جانورشناسی چند گرایش داره از فیزیولوژی جانوری بگیر تا بیوسیستماتیک و جنین و سلول تکوین و… چجور میخوان سه درس پایه برای تعداد بالایی از گرایش بزارن ؟؟؟؟؟

موت احمر
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دنی

تقریبا این مشکل در قالب رشته ها وجود داره و این قدمی رو به عقب در زمینه جذب دکتراست.

امیدوار
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  دنی

سلام تقریبا برگشت به سال ۹۰ هست که اشتباه محض است.

مهندس مکانیک
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

دفترچه های سال ۹۰که میگید رو سایت هست برای مکانیک هم هست؟
میشه لینک رو قرا بدید؟
ممنون میشم من اون قدر دنبال این دفترچه بودم اما پیدا نکردمش.

دکتری 94
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ

واسه تمام مهندسی ها ریاضی و فیزیک و معادلات بوده
اما امسال مثل سال ۹۰ نیست از دروس پایه رشته خودتون میاد دروس مشترک بین تمام گرایش ها

لینک دانلود دفترچه کنکور دکتری سال 1390
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

سلام.
این هم لینک دانلود دفترچه کنکور دکتری ۱۳۹۰:

https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2015/07/Doctora90n1.pdf

هرچند، بسیار نامحتمل به نظر می‌رسد که دروس کنکور ۹۵ همانند ۹۰ باشد.
خدانگهدار.

حقوق
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

دقیقا تو گرایشهای مختلف رشته حقوق درس مشترکی وجود نداره

مهدیه
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

سلام. ببخشید دوستان امتحان امسال تشریحی هست؟

برنامه درسی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام دوستان اگر شخصی به چند دانشگاه در مرحله دوم که مصاحبه هست شرکت کند ودر همه قبول شود ایا خودش میتواند بدلخواه به یکی از انها برود یا باز سنجش تعیین میکند که به کدام دانشگاه برود لطفا جواب دهید

مهسا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
آزمونی که سنجش برگزار میکنه که حتما تستی ه. این که دانشگاه ها خودشون آزمون بگیرن و به چه شکل باشه، مشخص نیست.

درسا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان
چرا دکتر ابراهیم خدایی از مرحله دوم امتحان دکترا که به دانشگاه واگذار شده بود، چیزی نگفتند؟؟؟؟
الان مرحله دوم دیگه نیست؟؟

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  درسا

مرحله دوم ممکن است به صورت شفاهی یا کتبی باشد. طبق بخش نامه جدید وزارت علوم این مسئله در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است.

سازه گرا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام سحر خانم
خوبه که همرشته هستیم
من هم کنکور دکتری ۱۳۹۴ رو دادم
رتبم ۷۰ شده
فعلا منتظر اعلام نتیجه نهایی هستم

sahar
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

دوست عزیز ۷۰ که خیلی عالیه..حتما امسال قبولین به امید خدا.مصاحبه کجاها رفتین؟

سازه گرا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  sahar

سلام
مرسی از لطفتون
آخه نتیجه مصاحبه معلوم نیست
بنابراین نمره مصاحبه همه جور ممکنه بشه
در نتیجه نمره نهایی هم همه جور ممکنه بشه
به همین خاطر هم من پنج دانشگاه مختلف السطح رو انتخاب کردم
۱-صنعتی اصفهان
۲-ارومیه
۳-زنجان
۴-قم
۵-سنندج

برنامه درسی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

رتبه ۵ قبول نشده

دکترای....
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی لینک دانلود دفترچه دکترای سراسری حشره شناسی کشاورزی سال ۹۰ را دارد لطفا آدرس بدید؟؟؟سپاس از دوستان….

برنامه درسی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

ایکاش تا پایین همین صفحه مطالب را میخواندی درمطالب پایینی دفترچه را گذاشته اند سال ۹۰ کل رشته ها با ظرفیت پذیرش دران سال

هاجر باقریان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

سلام
اینم از دفترچه سال ۹۰، خدمت شما

هاجر باقریان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

سلام
اینم از دفترچه سال ۹۰، خدمت شما

https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2015/07/Doctora90n1.pdf

Golnosh
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ

تو رشته حقوق هیچ وجه تشابهی تو گرایشاتشون باهم ندارن.یعنی حتی اگر متون حقوقی مشترکه اما هر گرایش فقط مباحث خودشو بایذ بخونه..!متون فقه هم همین طور!!هیچ نقطه مشترکی نیست.این یعنی چی!؟!؟

کنکوری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

هر گرایش تخصصی های خودش.
مثلا خصوصی میشه فقه و مدنی و تجارت

ایدا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ

سلام برهمگی.
این شیوه امتحان دکتری برای شرکت در ازمون دکتری دولتی هستش یا برای ازمون دکتری دانشگاه ازاد هم صدق میکنه؟

حقوق
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ

سلام از بچه های حقوق کسی اینجا هست؟ تو دفترچه سال ۹۰ برا رشته حقوق ۹ درس اعلام شده ولی الان قرار فقط ۳ تا درس باشه بجز فقه دیگه چه درسهای ممکن به عنوان منبع اعلام بشه؟

Maryam
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

سلام اون ۹ درس مال همه ی گرایش هاست ولی شما فقط باید به درس مربوط به گرایش خودتون به علاوه فقه جواب بدید که میشه ۳ درس

alinoori
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ

دوستان میشه یکی به من بگه منظورشون ازدروس پایه چیه؟ من مهندسی عمران خوندم الانم ارشد عمران گرایش سازه های دریایی میخونم
باتشکر

شیواخانووووم
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  alinoori

سلام.آقا علی منظورشون دروس مشترک بین تمام گرایش های عمران است. مثلا درس سازه بین تمام گرایش های عمران مشترک است. این جز دروس پایتون محسوب میشه.

alinoori
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

مرسی از پاسختون

شیواخانووووم
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ

بچه ها یعنی زبان و استعداد ضریبشون ۴ هست؟؟

درسا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ب٫ظ

نه دروس پایه فقط ضریبشون ۴ هستش.

شیواخانووووم
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ

رشته ی ما که سه تا درس تخصصی بیشتر نداشت. بااین تفاسیر تغیری صورت نگرفته.

آبان-ریاضی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

بچه های ریاضی، دوست دارید دروس پایه چیا باشن: جبر خطی و آنالیز ۱ یا ریاضی ۱و ۲و۳ و معادلات، من که خودم خیلی با درسای گروه دوم مشکل دارم شما چطور؟

setare
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

سلام یک سوال?
بچه ها اگه شبانه قبول بشیم امسال، میشه سال دیگه روزانه قبول بشیم و از شبانه انصراف بدیم

س.م
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  setare

خیر. شبانه قبول بشید یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهید شد.

آبان-ریاضی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  setare

ن یکسال محرومیت داره.

دکتر امین
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  setare

خیر ..در صورت انصراف محروم میشید دوسال

وطن
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  setare

نه در صورت قبولی در هر کدام از دانشگاه ها روزانه ،شبانه و چه پردیس یا پیام نور حق شرکت در آزمون سال بعد را ندارید.البته الان که آزمون اعتباری شده نمی دانم آیا تفاوتی دارد یا خیر؟

دانشجو
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  setare

خیر سال دیگه محروم میشید اگه انصراف بدین

مدیریت ورزشی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام ، مدیریت ورزشی کسی هست اینجا !دروس پایه ی ما چی میشه ؟ خواهش میکنم اگه کسی هست راهنمایی کنه

مدیریت
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ

سلام احتمالا مدیریت سازمانها، اماکن یا بازار یابی، سنجش!

انی مدیریت ورزشی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

قراره گرایش ها کم بشه در این صورت ممکن دروس پایه مثل سال ۹۰ بشه یعنی فیزولوزی هم باشه و از مدیریت نخیر

نظر
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز ،به نظر میرسد منظور از دروس پایه ،دروس تخصصی و اصلی هر رشته میباشد که برای همگی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد آن رشته بدون توجه به گرایششان مشترک بوده و همه دانشجویان آن رشته ملزم به گذراندن آنها میباشند.

دکتری 94
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

درسته منظور همینه
هیچ شباهتی به آزمون سال ۹۰ هم نداره

یه دوست
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

سلام
موضوع اینه این دروس در دوره لیسانس خونده شده تو ارشد کاملا جدا شده وتخصصی شده حالا فکر شو کنید باید بنشنیم کتاب های دوره لیسانس بخونیم تو دکتری به کار مون نمیاید.

نظر
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز ،به نظر میرسد منظور از دروس پایه ،دروس تخصصی و اصلی هر رشته میباشد که برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد آن رشته بدون توجه به گرایششان مشترک بوده و همه دانشجویان آن رشته ملزم به گذراندن آنها میباشند.

سارا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز . ما اگر مقاله ای رو به یکی از مجلات علمی پژوهشی ارسال کنیم و اون مقاله ما رد بشه میتونیم به مجلات دیگه بفرستیم ؟ و بیشتر مجلات از چه لحاظ کار واسشون مهمه ؟ بخش مدل نظری یا نتایج یا روش یا ….؟ بسیار ممنونم.

ارمان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
بفرس یه جای دیگه

ستاره
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ

اعلام منابع آزمون دکتری سراسری ۹۵ در مردادماه

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام منابع کامل آزمون دکتری تخصصی اسفند ماه ۱۳۹۴ در اواسط مردادماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: مواد امتحانی حدود ۹۰ درس نهایی شده است اما چند درس باقی مانده اند که پس از نظر نهایی شورای نظارت و برنامه ریزی و کمیته های شورای عالی برنامه ریزی در اواسط مردادماه به صورت کامل اعلام می شوند.

وی یادآور شد: تقریبا روند اجرایی مشخص شده است و با نهایی شدن آن به صورت کامل در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

خدایی تاکید کرد: حدنصاب دانشگاه ها نیز پس از برگزاری آزمون و استخراج اطلاعات آن اعلام خواهد شد.

دکتر محمد
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

مگه قرار نبود با توجه به استانداردهای جهانی در مرحله اول فقط زبان واستعداد بیاد تناقض و عدم صحت و تغییر حرفها کار عادلانه ای نیست

هاجر باقریان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان
من با این قسمت بیان جناب خدایی مشکل دارم: “خدایی یادآور شد: اولین آزمون دکتری برای ورودی در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ در اسفند ۹۴ و دومین آزمون در آبان ۹۵ برگزار می شود.”
به نظر اشتباهی صورت نگرفته در بیان ایشون؟ ممکنه اولین آزمون آبان ۹۴ و آزمون دوم اسفند همین سال باشه؟ غیر از این باشه که توی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نمی گنجه.

ارمان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ

این تغیری که دادن میشه دو ازمون، یکیش اسفند امسال و یکیشم ابان اینده، احتمالا پذیرشها دو نوبتی میشه یکی پایز میرن کلاس بعضیام بهمن

sahar
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ

منم ازدیروز کلن با این مسئله مشکل دارم.اینکه گفته واسه ورودی ۹۵ یه ازمون تو ابان ۹۵ هست..بعضی از دوستان میگن ابان ۹۵ واسه ورودی بهمن ۹۵ استفاده میشه..ولی همونم منطقی نیست اخه ابان اگه کنکور باشه کی نتیجه میاد کی مصاحبه انجام میشه که بخواد برسه به بهمن ۹۵؟الان ما از اسفند سال قبل امتحان میدیم تا مهر سال بعد بریم سر کلاس که حدودا ۷ماه این وسط زمان هست درصورتیکه از ابان تا بهمن کلا ۲ماه بیشتر فاصله نیست بعدشم قرار نیست دانشگاهها دوبار در سال پذیرش داشته باشن قرار بود دوبار ازمون برگزار بشه واسه یه پذیرش.الان عملن واسه مهر ۹۵ فقط داره یه کنکور برگزار میشه و این به ضرر ماست که امسال میخوایم قبول شیم.اون ابان ۹۵ و اسفند ۹۵ هم عملن به درد ورودی ۹۶ میخوره.باید توابان ۹۴ هم یه کنکور میذاشتن که عادلانه باشه

هاجر باقریان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

سحر خانم
با گفته های شما موافقم اما فکر می کنم با این آزمون دو مرحله ای (اسفند ۹۴ و آبان ۹۵)، پذیرفته شده ها از نیمه دوم سال، یعنی بهمن ۹۵ برن سر کلاس!!!
من که به نظرم می رسه آزمون دروس پایه در آبان و تخصصی در اسفند همین امسال برگزار بشه.
در هر صورت، چاره ای نداریم جز اینکه تا نیمه مردادماه صبر کنیم ببینیم چطور خواهد شد!

فراز
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام.
در همین سایت و نیز در پیک سنجش و… آمده که تغییرات مربوط به سال آینده است و آزمون دکترای امسال (آزمون اسفند۹۴)به شکل گذشته برگزار می شود!
بنابراین باید صبر کرد! این سکه باز هم چرخ می خورد تا زمین برسد و شیر یا خط بودنش از الان قابل پیش بینی نیست!
با احترام.

tina
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ

دوستان مهندسی – احتمال میدم ریاضی ۱ و ۲ و معادلات و فیزیک ۱ و ۲ نباشه – چون که این دروس برا کل مهندسی هابود ولی الان گفته براهر رشته بدون در نظر گرفتن گرایش.

ارمان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  tina

احتمالا منظورش دروس پایه لیسانسه، مثلا ما که مهندسی برق هستیم بشه ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل، مدارهای الکتریکی

بهزاد
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

دوستان جغرافیای شهری کسی نیست

مهناز
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

چرا هستیم

اقلیم شناس
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان رشته اقلیم شناسی کسی هست؟

کلیماتولوژیست
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  اقلیم شناس

بله دوست عزیز؟

سینا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

اگه کسی میدونه دروس پایه روان شناسی چیه لطفا راهنماییم کنه

شادی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

سلام
اگر دروس پایه مثل سال ۹۰ باشه که خیلی بد میشه. آخه منی که رشتم زیست شناسی گرایش فیزیولوزی گیاهیه چرا باید ریاضی ۱ و ۲ رو بخونم؟؟؟!!! پس تکلیف درسایی که تو دوره ارشد خوندم چی میشه؟ اصلا هدف از دوره ارشد چی بوده پس؟؟

ستاره
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام . چه عجب یه زیستی اونم گیاهی پیدا شد اینجا !!!! چه خبرا ؟ خوب هستید ؟

شادی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام ستاره جان. چه خوب که یه هم رشته ای اینجا پیدا کردم دیگه داشتم ناامید میشدم. ممنون، شما خوبید؟ در مورد دروس احتمالی آزمون نظرتون چیه؟ گرایش شما هم فیزیولوژی هست؟

فهیمه
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام. منم زیست دریا گرایش جانوران دریا هستم. واقعا سه درس پایه که همه گرایش های زیست رو دربر بگیره چی میتونه باشه؟

ستاره
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

من فکر نمیکنم همه زیستی ها یکی بشن . همه گیاهی ها ( فیزیولوژی – سیستماتیک – تکوینی ) یا همه جانوری ها یکی میشن .

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام فهیمه جان. منم با ستاره جان هم عقیده ام. به نظر من رشته زیست شناسی به زیر گروه های علو گیاهی، علوم جانوری، علوم سلولی و مولکولی و زیست شناسی دریا تقسیم میشه.

ستاره
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

بله منم فیزیولوژی هستم . اگه بخواد همه گرایش ها ی زیست یکی بشه که خیلی بی معنی میشه . مشترکمون میشه درسای سال ۱ و ۲ کارشناسی !!!!!!!!!!!!!!!

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ستاره

اره والا واقعا بی معنیه.خدا کنه اینجوری نشه

انی مدیریت ورزشی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

سلام.برای رشته ما دروس پایه چی میشه.گرایش ما چی میشه اگه کسی می دونه لطفا جواب بده

امیر> رشته ریاضیات و کابردها
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

دروس پایه رشته ریاضیات و کابردها

دروس پایه:>1-مبانی آنالیز ریاضی۲-مبانی ماتریس هاوجبر خطی۳- آنالیز حقیقی

یا

دروس پایه:>1-مبانی آنالیز ریاضی۲-مبانی
آنالیز عددی ۳- آنالیز حقیقی

mehdi
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

واسه کل رشته های فنی مهندسی دروس پایه قبلنا ریاضی ۱و۲، معادلات و فیزیک ۱و۲ بود

داوطلب
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

دوستان از الان اینجور استرس نداشته باشید.
در دوره کارشناسی هر رشته ای چند درس خاص هست که چه تخصصی امتحان بگیرن چه هر طرح دیگه ای قطعا ازشون سوال میاد پس بهتره که برین بهترین منابعی که اون چندتا رو خوب تشریح کرده گیر بیارین.
نهایت تا اعلام سازمان سنجش و وزارت علوم شما ۱ یا ۲ منبع رو بیشتر جمع کرده باشید پس در هر حالتی نسبت به اون کسایی که تازه میخوان برن دنبال منابع خیلی جلوتر هستین.

منصور
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

چی؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی واسه دکتری هم باید همون منابع ارشد رو بخونیم؟؟؟؟!!!!آقا همون منابع پارسال خوبه،مثلا واسه ژئومورفولوژی که از گرایشهای جغرافیا هستش منابع رو دروس تخصصی ۱-ژئومورفولوژی ایران۲-روش تحقیق-۳-دیدگاها و نظریه های ژئو بهتره.لطفا تغییرش ندید آخه انصاف نیس بخدا،منی که رشته ام ژئوئه باید به دیدگاههای و نظریه های گرایش خودم مسلط باشم.دیگه تحمل ندارم بخام برگردم منابع ارشد رو بخونم که خیلی آدمو از تخصص خودش پرت میکنه.خواهشااااا منابع همون منابع پارساااااال

کنکوری
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

باز خوب شد تخصصی ها هم هست و شباهت زیادی به سال های قبلی داره.

مونا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

اصلا خوب نیست. مثلا من رشته کشاورزی ام آدم نمیفهمه برای پایه باید آمار بخونه یا گرایش خودم دروس لسیانس بخونه.

شیمی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان. یک سوال اینکه آیا میتونیم در دو تا گرایش مصاحبه بدیم؟ اگه مثل سال ۹۰ باشه رشته ما زیرمجموعه چندتا رشته دیگه میشه. یعنی امکانش هست در هر دانشگاه یک گرایش متفاوت رو انتخاب کنی و بری مصاحبه؟؟؟؟

داوطلب
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

احتمالا امکانش باشه دوست عزیز اما با این کار شانس خودتون رو در رشته گرایش اصلی خودتون کم میکنید چون قطعا در مصاحبه با این شرایط جدید کوچکترین امتیاز منفی باعث رد شما خواهد شد چون خیلی داوطلب وجود داره که نمره مشابه با شما اما باشرایط بهتر در رشته گرایش وجود خواهند داشت.

ارومیه-مهندس شیمی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان. شرمنده کسی میدونه دروس پایه مهندس شیمی چیه؟؟؟صرفا درس هایی مثل ترمو و رآکتور خواهد بود یا مثل چند سال پیش فیزیک و ریاضی و معادلات هم جزوه اوناست؟؟؟؟!

مهندسی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

در سال ۹۰، به همین شکل، دروس پایه رو معرفی کردن که شامل ریاضی ۱ و۲،معادلات، و فیزیک ۱ و ۲ بود.
از اونجایی که بخش تخصصی (حالا چه به صورت مصاحبه چه به صورت آزمون) به دانشگاه ها تفویض شده، دروس پایه، به پایه ترین حالت ممکن برگزار میشه. ۵۰ درصد احتمال اینکه شبیه به ۹۰ باشه، ۵۰ درصد هم احتمال اینکه موازنه، راکتور و ترمودینامیک باشه.

بهار- دکتری ٩۴
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ

سلام
شایدم همون منابع سال گذشته باشه، پدیده های انتقال، ترمودینامیک و راکتور!
موفق باشید.

گروه مالی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

بچه ها تکلیف گروه مالی چی میشه به نظرتون می ره زیر گروه مدیریت این که خیلی غیر علمیه؟؟!

مونا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان
با این حسابی که تعداد رشته های آزمون دکتری از ۲۵۲ رشته نیز به ۷۰ تا ۸۰ مجموعه رشته محدود میشه، آیا رشته شیمی و حاصلخیزی خاک از گرایش های کشاورزی حذف میشه یا باقی میمونه؟؟؟اگر باقی میمونه دروس پایش چی میشن؟؟
لطفا بهم جواب بدید

سوینج
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

سلام من که خیلی مشتاق برای دکتری بودم ,دیگه با این برنامه بیخیال شدم .شما دوستان موفق باشین,.

دکتری 90
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سوینج

اتفاقا خیلی شیوه ی مناسبی هست. ان دانشجویی هم که میگین حتما استادش ورش میداره باید آزمون بده و نمره ش به حد نصاب برسهکه دعوت به مصاحبه بشه.
و اگر همچین اتفاقی افتاد خب واقعا شایستگی داشته. انقدر دیدتون منفی نباشه

دکتر محمد
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 90

کسی که دانشجوی یه دانشگاست برای مرحله دوم و ازمون تخصصی خیلی خیلی جلوتر نیست ؟؟؟؟؟؟

amin
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 90

جناب استاد ظاهرا این صورت مساله رو متصور نیستید که اگه دانشجویی به پژوهش در زمینه خاصی علاقه مند باشه و اون زمینه فقط در چند دانشگاه محدود باشه و اون شخص هم دانشجوی یکی از اون چند دانشگاه نباشه اون وقت آیا چاره ای جز این داره که یه چیزی بشه در حد ده برابر دانشجوهای اون دانشگاهها تا خودش رو به اساتید اونجا تحمیل بکنه و این یعنی زحمت مضاعف به خاطر تبعیض

احمدی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

سلام
اگه کسی دفترچه سال ۹۰ رو داره لطفا رشته ی ادبیات فارسی رو نگاه کنه ببینه دورس پایه اش کدوما هستن؟ واقعا بهش نیاز دارم .

دکتری 90
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی
مطالعات ترجمه
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

به سایت سازمان سنجش یا همین سایت رجوع کنید تمامی دفرتچه ها در انجا برای دانلود وجود داره

عماد
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل کسی هست?منو کمک کنه

رابو
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

اگر ملاک دفترچه کنکور دکتری ۹۰ باشه (که بعید میدونم)توی رشته من با کنکور سالهای گذشته هیچ فرقی نکرده. فقط ملاک پذیرش دانشجو توی مصاحبه عوض میشه نه نحوه سوالات.
اما من فکر میکنم چون دروس پایه رو قراره یه همراه زبان و استعداد سوالا بدن اونم توی گرایشهای مختلف ، منابعی که اعلام میکنند از کنکور ۹۰ کمتر باشه. ضریب دروس هم که باکنکور ۹۰ فرق میکنه. بعید میدونم مثه اون باشه

سوال
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

دفترجه سال ۹۰ رو باید از کجا دانلود کنم؟ درس پایه حسابداری رو کسی میدونه چیه؟

دکتری 90
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  سوال
سوال
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 90

ممنون

آرزو
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

خیلی بی انصافیه.توی این دفترچه تئوری مدیریت هم هست.بابا به کی بگم ما که تئوری مدیریت نداشتیم!