استقلال دانشگاه‌‌ها در پذیرش دکتری؛ عدالت آموزشی یا تضییع حق داوطلبان؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ایسکانیوز در مطلب اخیر خود به بازتاب نظرات موافق و مخالف حذف کنکور دکتری و استقلال دانشگاه ها در پذیرش پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، کسب مقام علمی و دستیابی به مدارج بالای تحصیلی یکی از آن دست موفقیت هایی است که انسان در هر سن و سالی و در هر مقامی و منسبی که باشد علاقه مند به اخذ آن خواهد بود. اما راهیابی به دانشگاه و کسب مدارج بالای علمی در کشور ما داستانی طولانی و بسی پر فراز و نشیب دارد. دانشگاه ها شرایط متفاوتی را از انباشت خیل عظیم علاقه مندان به ادامه تحصیل پشت درهای بسته تا ورود بی آزمون دانشجو را در خود تجربه کرده اند.

هرچند امروزه دانشگاه ها با محدودیت های دوران گذشته در پذیرش دانشجو روبرو نیستند ولی همچنان در نحوه ورود و شرایط پذیرش دانشجو دستخوش دگرگونی های مداومند و از میان مقاطع تحصیلی دانشگاهی، دوره دکتری بیشترین تحولات را به خصوص در چهار سال اخیر شاهد بوده است.

آنچه در نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری گذشته است!

مهم نیست اولین دانشجویان مقطع دکتری چه ساللی در دانشگاه های کشور پذیرش شد، مهم این است که در آن سالها دانشگاهها به صورت مستقل و بر اساس سرفصل هایی که از سوی گروه های آموزشی تعیین می شد در زمان های متفاوتی از همدیگر آزمون خود را برگزار و پس از مصاحبه های شفاهی و بررسی فعالیت های علمی داوطلبان، پذیرفته شدگان را معرفی می‌کردند.

داوطلبان آزمون دکتری در این سالها باید در رشته مورد نظر خود در تمامی دانشگاه‌های ارائه کننده این رشته، در آزمونی مجزا شرکت می‌کردند و متحمل هزینه‌های بسیار می‌شدند. این نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تا زمان تصدی سیزدهمین وزیر علوم به قوت خود باقی بود تا اینکه کامران دانشجو به عنوان وزیر علوم وقت در سال 89 آیین نامه ای را صادر کرد که بر اساس آن دانشگاه ها موظف شدند پذیرش دانشجوی دکتری را بر اساس آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش و مصاحبه دانشگاه ها تغییر دهند.

آزمون نیمه متمرکز چیست؟

براساس آنچه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش سال 90 آمده است، روش گزینش نیمه متمرکز، روشی است که اسامی پذیرفته شدگان نهایی به صورت قطعی و در یک مرحله اعلام نمی شود و معرفی اولیه داوطلب به صورت چند برابر، بر اساس 80 % نمره کل آزمون و 20 % معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه داوطلب صورت می‌گیرد.

همچنین در این دفترچه قید شده است که “پذیرش نهایی از میان داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول و منحصرا براساس نمرات ارسالی دانشگاه‌ها خواهد بود و نمره اولیه، در پذیرش نهایی تأثیرگذار نیست”

azmoon nime motamarkez

برگزاری اولین آزمون نیمه متمرکز؛ دانشگاه‌ها نگران، دانشجویان خوشحال

اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری 90 با حضور۱۳۰ هزار و ۹۰۰ داوطلب شامل 80 هزار و 69 نفر معادل 61 درصد مرد و 50 هزار و 911 نفر معادل 39 درصد زن، در ۹ گروه و ۱۰۷ کد رشته در ۳۲ شهر ایران و ۶۱ حوزه امتحانی برگزار شد که در میان داوطلبان دکتری این سال عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر ورزشی نیز به چشم می‌خورد.

در حالی که قبل از برگزاری آزمون 90، شنیده‌ها خبرهای خوشی برای داوطلبان داشتند و داوطلبان راضی از تغییرات جدید و رهایی از رفت و آمدهای بسیار بودند اما این لبخند رضایت پس از اعلام نتایج بر لبان داوطلبان خشکید. پس از آغاز مصاحبه ها و اعلام هزینه های مصاحبه نارضایتی داوطلبان آغاز شد. این بار داوطلبانی که در ۵ محل معرفی شده بودند باید به ۵ دانشگاه می رفتند و ۵ بار هزینه مصاحبه می‌پرداختند. با این حال در این میان دانشگاه تهران با دریافت دوبرابری هزینه مصاحبه موج نارضایتی را به همراه داشت.

این ماجرا در همینجا پایان نیافت؛ پس از اعلام نتایج اولیه و مجاز شدن ۱۵ هزار نفر از میان ۱۳۱ هزار داوطلب آزمون دکتری، دانشگاه‌ها در حالی درپی اعلام نتایج نهایی داوطلبان خود بودند که احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه فوق العاده در تیرماه همان سال، دستور بر افزایش پذیرش دانشجوی دکتری و فراهم کردن امکانات از سوی دولت برای اجرای شدن آن صادر کرد.

پس از این حکم مقرر شد، تعداد داوطلبان آزمون دکتری که برای مصاحبه معرفی شده بودند به ۲۰ هزار نفر افزایش یابد و ظرفیت نهایی پذیرش دانشگاه‌ها نیز از 5 هزار و 431 نفر به 10 هزار نفر برسد.

اعلام نتایج اولیه آزمون هرچند نارضایتی دانشجویان را به همراه داشت اما دستور احمدی‌نژاد مبنی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو دانشگاه‌ها را در بن بست نبود امکانات و کمبود استاد قرار داد چرا که دولت وعده خود را در راستای افزایش امکانات عملی نکرد.

3 دوره آزمون دکتری نیمه متمرکز و هر سال یک تغییر

آزمون دکتری نیمه متمرکز پس از سال 90 تا به امروز با تغییرات پی در پی روبرو بوده و هر ساله حواشی بی شماری را به همراه داشته است. آزمون سال 91 مشابه با سال پیش اما با تفاوتی اندک برگزار شد، در این دوره برخلاف قبل که بیشتر آزمون عمومی بود، به صورت اختصاصی برگزار شد و برای هر یک از ۲۸۵ کد رشته ۵ درس و در مجموع برای حدود ۱۵۰۰ درس طراحی سئوال انجام شد.

در سال 92 اما این آزمون با تغییراتی در ضرایب تأثیرگذاری مصاحبه و آزمون برگزار شد. در این سال 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل در نتایج اولیه تأثیرگزار بود و در نتایج نهایی به میزان 30 درصد نمره اولیه آزمون و 70 درصد نمره مربوط به مصاحبه دانشگاه ها در پذیرش دانشجوی دکتری مؤثر واقع شد.

سال 94 نیز این آزمون از تغییرات ضرایب تأثیرگذاری مصون نماند و نتایج براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل و گزینش نهایی براساس تأثیرگزاری30 درصد نمره اولیه آزمون و 70 درصد نمره مصاحبه انجام خواهد شد.

3 dore azmoon

حذف آزمون تخصصی دکتری از سال 95

هرچند نتایج نهایی آزمون دکتری سال 94 هنوز اعلام نشده است اما با این وجود متولیان امر آموزش و تحصیلات تکمیلی در پی تدوین قوانین و اساسنامه نهایی برای آزمون دکتری هستند. حتی مجلس نیز پا به این عرصه گذاشته و طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی اکنون به صورت یک فوریتی در مجلس مطرح شده است.

حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از حذف کنکور دکتری تخصصی از سال آینده براساس آیین نامه ابلاغی به دانشگاهها خبر داده و در تشریح این آیین نامه گفته است: در واقع براساس این آیین نامه یک آزمون عمومی از سوی سازمان سنجش از داوطلبان گرفته و یک کارنامه‌ای برای داوطلب صادر می‌شود سپس این کارنامه عمومی در اختیار داوطلب و دانشگاه قرار می‌گیرد و دانشگاه نیز براساس آزمون خاصی که خود دارد (به صورت مصاحبه و یا کتبی) می‌تواند پذیرش خود را انجام دهد، بنابراین دو مرحله سنجش و یک مرحله پذیرش صورت می‌گیرد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر روز سه شنبه 31 خرداد در یک نشست خبری نیز تمامی موسسات آموزش عالی را ملزم به پذیرش سیاست‌های اتخاذ شده کرد و گفت: آیین‌نامه پذیرش دانشجوی دکتری در راستای تفویض اختیار به دانشگاه‌ها انجام شده و وزارت علوم بررسی می‌کند که دانشگاه به بلوغ لازم برای انتخاب دانشجوی دکتری رسیده است یا خیر .

وی با بیان اینکه این آیین‌نامه با استانداردهای جهانی هماهنگ است، در رابطه با تصمیم گیری نهایی پذیرش دانشجوی دکتری گفت: تصمیم‌گیری قرار نیست توسط دانشگاه انجام شود بلکه جمع‌بندی جامع توسط یک شورای سیاستگذاری که متشکل از اعضای حقیقی، حقوقی و شامل روسای چند دانشگاه بزرگ است، صورت می‌گیرد.

طرح سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی در انتظار رای مجلس

هرچند آیین‌نامه جدید پذیرش دانشجوی دکتری از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است اما کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنان در حال بررسی بر روی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری است و 31 خرداد آخرین جلسه ای بوده که این کمیسیون بر روی این طرح کار کرده و بررسی های لازم در خصوص اعتراضات و نواقصی موجود در خصوص این طرح را انجام داده است.

بر طبق آخرین اظهارات قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با ایسکانیوز، اشکالاتی در طرح سنجش و پذیرش دانشجوی دکتری وجود داشته و اعضای کمیسیون به این جمع‌بندی رسیدند که نظر مرکز پژوهش های مجلس در این رابطه اتخاذ کنند و بعد مجدد بر روی طرح سنجش و پذیرش دانشجوی دکتری کار کنند. در زمینه هایی نیز مرکز پژوهش های مجلس نظرش را اعلام کرده و نامه آن را ابلاغ کرده است اما هنوز در صحن علنی مجلس نیامده و تا پایان ماه مبارک رمضان باید منتظر آن باشیم.

tarhe sanjesh

موافقان و مخالفان استقلال دانشگاه ها، از عدالت آموزشی تا تضییع حق دانشجویان مستعد

هرچند طرح سنجش و پذیرش دانشجو دکتری هنوز به صحن علنی مجلس نرسیده است و مجلسی ها نظر خود را در این رابطه اعلام نکرده اند اما خبر استقلال دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو مخالفان و موافقان خود را پیدا کرده است.

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت و گو با ایسکانیوز، استقلال دانشگاه ها را سبب ضایع شدن عدالت آموزشی دانست و بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته دانشگاه ها را مبنای آزمون دکتری قرار می دهند و به دانشگاه ها استقلال می دهند؛ هرچند مبنا قرار دادن دانشگاه برای پذیرش کاری درست است اما در کشور ما بستر این موضوع آماده نیست و ما هنوز معیارهای دقیق برای ارزیابی دانشجویان نداریم. همین موضوع سبب می شود تا برای سنجش و پذیرش دانشجویان سلیقه ای عمل شود و ممکن است حق بسیاری از دانشجویان مستعد ضایع شود.

وی طرح سنجش و پذیرش نسخه شفا بخش دانشگاه کشور ما در حوزه تحصیلات تکمیلی و دکتری عنوان کرد و افزود: طرح سنجش و پذیرش می تواند تا حدود زیادی گره گشا باشد. بخش اعظمی را به نمره علمی اختصاص دهد و بعد از آن دانشگاه ها اختیار این را داشته باشند تا با مصاحبه و گزینش بتوانند دانشجو پذیرش کنند.

mowafeq mokhalef

علی اصغر زارعی، نایب‌رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی، در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به لزوم تدوین چهارچوبی برای پذیرش دانشجوی دکتری همچون مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، یکی از اهداف طرح سنجش و پذیرش دانشجو دکتری را جلوگیری از دخالت دانشگاه ها در پذیرش دانشجو عنوان کرد و گفت : هدف این طرح جلوگیری از دخالت های دانشگاهی و گروه های علمی در دانشگاه هاست و به دنبال این است چهارچوبی را تدوین کند تا عدالت آموزشی از طریق آن محقق شود و به سنجش یک پارچه ای را برای پذیرش دکتری دست یابد.

موسی اکرمی، رئیس گروه فلسفه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اما ظاهرا یکی از کسانی است که از استقلال و افزایش اختیارات دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری استقبال می کند.

وی در گفت و گو با ایسکانیوز استقلال دانشگاه ها را سبب بالا بردن کیفیت مقطع دکتری دانسته و افزوده است: در بسیاری مواقع دانشجویانی در مقطع دکتری پذیرش می شوند که از صلاحیت برخوردار نیستند و افزایش درصد مصاحبه علمی توسط دانشگاه ها سبب خواهد شد تا از ورود دانشجویان فاقد صلاحیت جلوگیری شود.
هرچند آیین نامه پذیرش دانشجو به دانشگاه ها ابلاغ شده است اما همچنان موافقان و مخالفان استقلال دانشگاه ها در پذیرش دانشجو دکتری باید تا پایان ماه مبارک رمضان صبر کنند تا نظر نهایی مجلسی ها را در رابطه با میزان استقلال دانشگاه ها مشخص شود.

اما همچنان این دانشجویان و طالبان علم هستند که باید در پس این تغییر و تحولات، چالش ها را پشت سر بگذارند تا از سد کنکور بگذرند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

318 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

اخرین اخبار این که ممکنه امسال این روش جدید دکترا اجرا نشه و برای سال بعد اجرا شه
این اخرین اخباره

امیر
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ

تکلیف بچه هایی که پارسال ارشد قبول شدن و رشتشون جز مجوز دار ها نیست چی میشه مثلا من علوم تحقیقات استانی قبول شدم …بعد تجمیع شده ایا دانشناممون بهمون می دن؟

لی لی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام بچه ها من امروز شنبه مورخ ۱۳ تیر رفتم سازمان سنجش واحد ارتباطات مردمی کوچه امانی گفتند هنوز تغییر الویت ها رو اعمال نکردند، همه درخواست ها رو جمع کردند و باید شورا نظر بده که آیا این تغییر الویت ها اعمال بشه یا نه؟ بیاید همه با هم به سازمان سنجش نامه بدیم درخواست کنیم که این تغییر الویت ها اعمال بشه من خیلی نگرانم….ممنون

به لی لی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  لی لی

تغییر اولویت ها باید قبل از مصاحبه ها انجام میدادین و مهلت هم داشت . تغییر اولویت ها بعد از مصاحبه ها ، باعث بی نظمی، هرج و مرج و از هم گسیختگی فرآیند پذیرش نهایی میشه .

لی لی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  به لی لی

سلام
من قبل از مصاحبه ها و در همون مهلت مقرر تغییر الویت و انجام دادم. الان مسئله اصلا بحث زمانش نیست، مسئله این هست که سازمان سنجش باید این مسئله رو به شکل کلی در شورای سازمان سنجش مطرح کنه اگر موافقت بشه برای همه اعمال میشه و اگر موافقت نشه برای هیچ کس اعمال نمیشه و دوباره روند انتخاب رشته ها به همون شکل سابق (قبل از تغییر) بر میگرده. مشکل اصلی الان اینجاست. اگر موافقید بیاید به سازمان سنجش در یک اقدام گروهی نامه بدیم و درخواست کنیم که با تغییر الویت هامون موافقت کنند. ممنون

برق
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  لی لی

منم موافقم کجا باید درخواست بدیم؟

حسابداری
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
ایا این روش پذیرش فقط برای دانشگاه های سراسری می باشد یا برای ازادم اعمال خواهد شد دوستان ؟؟

نازنین
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ

آقا فرزاد کارشون درسته

نسرین
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

آقا فرزاد به دوستان بابا کارتون درسته
آقا فرزاد ما به شما و اطلاعات روزت نیازمندیم کجایید?!

پیمان به فرزاد و رضا و مهشید
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

آقا فرزاد حرفت طلا و درست به خاطر اطلاع رسانی درست و صحیحت و فعال و پیگیربودنت داداش من ممنونم
و مهشید شما برو شبکه خبری ببین چی هست و رضا شما هم برو ببین دروس پایه هست یا نه?!?! از آقا فرزاد خواهشمندم که هر خبر جدیدی دارن به ما بگن ممنون و مخلصشیم

رضا
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
حمید
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

این خبر جدیده یا همون قدیمه هست؟؟

عادله
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ

برگزاری آزمون سراسری تو این چند ساله اصلا نتایج خوبی نداشته!

بهترین دانشجوهای بهترین دانشگاها بعضاً قبول نشدن

در صورتی که دانشجوهایی قبول شدن که بعد از برگزای امتحان جامعشون تو دانشکده میان می پرسن این مبحثو کجا داشتیم؟ حتی اسم این مباحث هم به گوششون نخورده بود!

من فقط موندم اینا چه طور قبول شدن

این هم نتیجه کنکور سراسری برا دکترا

نازنین
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  عادله

ببخشید الان با این شیوه بعد از برگزای امتحان جامعشون تو دانشکده اکه ازشون بپرسیم این مبحثو کجا داشتین به نظرتون بلدن؟
بدتر نشه بهتر نمیشه

علی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ

همون آزمون که خیلی بهتر بود

Mahshid
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ق٫ظ

از مهشید به فرزاد
بله چیزی به اسم شبکه خبری شینیدم.
اما این مصاحبه ای رو که شما میگین نشنیدم.
من خودم جزو اون افرادی هستم که با حذف
آزمون تخصصی مخالفم. اما این مصاحبه ای
رو هم که شما گفتین مثل اینکه
کسی دیگه ای ندیده.
من با آقای رضا کاملا موافقم. حرفای ایشون کاملا
درسته.

payam
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ

دوستان گرامی:

شیوه آزمون دکترای ۹۵ اگه عملی بشه شامل یک آزمون زبان و استعداد تحصیلی است که به همراه معدل دوره کارشناسی ۶۰درصد و ارشد ۴۰ درصد تراز میشه. نمره تراز ملاک معرفی است. مثلا دانشگاه تهران میگه در فلان رشته از تراز ۷۵۰۰ میتونند بیان و یا اصفهان از ۷۰۰۰ در همان رشته. حالا شما انتخاب میکنی براساس ترازت تا ۵ دانشگاه بری و مدارکتو بدی. اون دانشگاه ازمون اختصاصی میگیره یا نه به خودش ربط داره. اگه مثلا ۲۰۰ نفر برن تهران حتما ازمون میگیره. حالا براساس سوابق رزومه به شما نمره میدهند که نمرات پایه و تخصصی کارشناسی و ارشد اینجا مهمه بهمراه مقاله و کتاب و غیره. براساس چارت طراحی شده نمرات میره سنجش تا گزینش صورت بگیره.

payam
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  payam

نکته مهم اینجاست چیزی بنام رتبه نداریم و سنجش مثلا همه کسانیکه ترازشان از ۷۵۰۰ بیشتره در رشته ای به تهران اگه انتخاب کنند معرفی میکنه و نمره زبان و استعداد دیگه ازینجا حذف میشهگ حالا افراد براساس سوابق اموزسی و پژوهشی گزینش میشن. نکته مهم نمره دروس دوره کارشناسی و ارشد و سوابق مقاله و کتابه که اینجا بکار میاد

رضا
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۷ ق٫ظ

دوست عزیز برای چندمین بار به شما میگم آخه شما چطور و با چه اطمینانی میگین صددرصد شامل دروس پایه یا تخصصی است؟؟؟؟
در تمام مصاحبه های وزیر و معاونشان فقط صحبت از حضور زبان و استعداد است
تنها در یک مصاحبه از رییس سازمان سنجش صحبت از دروس پایه شد
من بخش نامه را بواسطه استاد راهنمایم که استادتمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند پرسیده ام
در بخش نامه ای که ۲ اردیبشهت به دانشگاه ها ابلاغ شده فقط صحبت از زبان و استعداد هست و همان هم اجرا می شود
دروس پایه و تخصصی دیگر جز آزمون اولیه سنجش نیستند و فقط در مرحله دوم پذیرش یعنی توسط دانشگاه ها ارزیابی می شوند

دکتری 94
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

منم همینطور فکر میکنم.. اگر چیزی که جناب فرزاد دیدن همون لینکی باشه که شما پایین دادی که اون مربوط به قبله و بعد از اون چند دور مصاحبه شده باز… که در آخرین مصاحبه علنا اعلام کرده ایشون که آزمون عمومی شامل زبان و ریاضی هست که بعد هم گفتن ۲ ماه دیگه تمام جزییاتش روشن میشه
حالا آقا فرزاد بیان بگین چیزی که دیشب تو شبکه خبر دیدی این لینک پایین بود یا چیز دیگه؟

هادی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

به رضا
تا جایی که من اطلاع دارم از تهران بله بخشنامه اولیه فقط زبان و استعداد بود ولی با صحبت هایی که شده دروس پایه هم اضافه میشه و الان بحث روی اختیار بعد از ازمونه که مطلق دسته دانشگاه باشه یا مثه قبل درصدی باشه
خیالت جم که دیگه فقط زبان و استعداد نیس

فرزاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

من صددرصد دیروز پنجشنبه مورخ ۹۴,۴,۱۱ خودم بصورت زنده از زبان معاون آموزشی وزارت علوم شنیدم که آزمون دکتری سراسری شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی یا پایه میباشد و حتی معاونت پژوهشی وزارت علوم هم دعوت شده بودن و در مورد پارک های علمی و فناوری در تمام دانشگاهها صحبت میکرد، حالا نیازی به بحث بی موردنیست ما داریم ججلوی اختیارات صددرصدی دانشگاههارو با اعتراض به مجلس میگیریم

payam
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ

دوستان گرامی:

از قرار معلوم در طرح جدید که نسخه ای از پیش طرح آن را من خوانده ام سوابق تحصیلی افراد مورد توجه بیشتری قرار میگیره مثل دانشگاه دوره کارشناسی و ارشد. دوستانی که رشته کارشناسی شان غیر مرتبط با ارشد و دکتراست شانس قبولی شان کمتر میشود چون نمرات دروس مهم علوم پایه و تخصصی در پذیرش نهایی مد نظر قرار میگیره و تراز میشه وچون این افراد نمره ای ندارند در نتیجه نمره ای در بخش معدل کارشناسی نمیارند و عملا ۵۰ درصد نمره معدل کل را از دست میدهندکه عملا ۲۵ درصد نمره کل پذیرش است. البته این در مرحله مقدماتی است و هنوز کاملا مشخص نشده است.

نانوشیمی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  payam

خب آقا پیام رشته ای مثل نانوشیمی یا نانو مواد که گرایش های مختلف میتونن شرکت کنند چی میشه؟

دکتری ۹۵
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  payam

پیام جان…معدل وقتی مهم میشه که آزمونه نباشه…وقتی قرار باشه آزمون بگیرن. و ۱۰۰٪دست دانشگاه باشه…و فرض کنید طرف رزومه خیلی خوبی داشته باشه…بازم فکر میکنین شانس قبولی نداره…حتی اگه دانشگاه اکی رو بده

payam
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری ۹۵

ببینید در مرحله مصاحبه نمرات دروس پایه و تخصصی مرتبط دوره کارشناسی و ارشد و دانشگاه محل ارشد و کارشناسی اهمیت مییابد. در نتیجه معدل دوره کارشناسی و ارشد اهمیتی نداره. مثل کنکور سراسری که نمرات معدل کتبی را تراز میکنند. البته مشکلش اینه که نمره درسی در دانشگاه درجه ۱ و درجه ۴ متفاوته

payam
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری ۹۵

در روش جدید ازمونی نداریم فقط ازمون زبان-استعداد به اضافه همین نمرات دروس تخصصی و پایه دوره کارشناسی و ارشد مهم است

آبان-ریاضی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  payam

این طوری که خیلی بده. خوب من معدل کارشناسیم پایینه. ارشدم بد نیست. درسته که کارشناسیمو ی دانشگاه درجه پایین بودم ولی سختگیری زیادی اعمال میشد. البته منم کم کاری کردم. دیگه هم نمیشه جبران کرد. اونوقت با این وضعیت میشه از دانشگاههای خوب خارجی اکسپت گرفت ولی اینجا در دکتری به روت بسته باشه.

فهیمه
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  payam

اگر اینطور که شما میفرمایید باشه واقعاً برای من ناامید کنندست. رشته کارشناسی و ارشد من متفاوته ولی برای قبول شدن در رشته ارشدم خیلی تلاش کردم و رتبه خوبی آوردم. دوران ارشد هم شاگرد اول بودم. به نظر من این کمال بی انصافیه که بخواد باافرادی مطابق با شرایط من اینگونه برخورد بشه و ۲۵% نمره کل پذیرش رو نگیریم. ضمن اینکه من دوره کارشناسی رو در یکی از دانشگاه های مادر تحصیل کردم. ضمناً خود وزارت علوم اجازه شرکت در آزمون ارشد در رشته های غیرمرتبط با کارشناسی رو داده حالا انصافه که بخش بزرگی از نمره آزمون دکترا رو وابسته کنه به این مساله؟

بابک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام اقا فرزاد بزرگوار
تکلیف بچه هایی که پارسال ارشد قبول شدن و رشتشون جز مجوز دار ها نیست چی میشه مثلا من علوم تحقیقات کرمانشاه قبول شدم …بعد تجمیع شد خیلی نگرانم

فرزاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

اطلاع دقیقی ندارم ولی میتونم بگم که پسر عمه منم ارشد ریاضی از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بروجرد تموم کرده و بدلیل تجمیع دانشگاههای آزاد علوم و تحقیقات با دانشگاههای آزاد مادر، البته بجز دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه پسر عمه ی منو بجای دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بروجرد یا دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران یا دانشگاه آزاد خرم آباد ذکر یا تلقی میکنن و دانشگاههای آزاد که مجوز ارشد ندارن جای نگرانی نیست مشکلشون حل میباشد ولی دانشگاههای آزاد که مجوز دکتری ندارن اطلاعی دقیقی ندارم و به دلیل برخوردهای مجلس کارشون سخت میباشد و اگه هم به دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران بفرستن مگه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران پتانسیل پذیرش مثلا ۱۰۰ دانشجو را همزمان دارد مثلا تا مهرماه?! با عقل جور در نمیاد هرچند ۴۰_۵۰ درصد دانشگاههای آزاد به گفته ی یکی از اساتید دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران که خودم حضوری ازشون پرسیدم گفتن ۴۰_۵۰ درصد دانشگاههای آزاد مجوز پذیرش دکتری رو میگیرن یعنی رشته ای که ۱۰۰ نفر مجاز به پذیرش کرده ۳۰_۳۵ نفر قبول میشن هرچند من میگم در زمینه دکتری آزاد اطلاع قاطعی ندارم که چی به چیه؟ و کی به کیه?!?!

بابک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

من بعد ارشد دکتری نمیگیرم فقط خواستم بدونم مدارک ورودی ۹۳ علوم تحقیقات ها مجوز دارند یا نمیشن…مرسی فرزاد اقا جواب دادین

رضا
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ب٫ظ

من دلیل اصرار بیش از حد آقای فرزاد مبنی بر اینکه دروس تخصصی هم جز مفاد آزمون هست رو نمیفهمم؟؟؟؟
لینک ویدیو مصاحبه جناب آقای شریعتی رو براتون قرار دادم
مشخص هست که صحبتی از دروس تخصصی نمی شود و ایشان میگن زبان و استعداد که در واقع دروس پایه هستند
خواااااااااااهشا به بچه ها اطلاعات غلط ندهید و بیهوده کسی را امیدوار یا ناامید نکنید

سعید
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

نه برداشت من اینه که با توجه به صحبتهای قبلی آقای خدایی، منظور از دروس پایه همون دروس تخصصی هست البته در حد دروس اصلی و پایه..

فرزاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

برادر من معاون آموزشی وزیر علوم صراحتا گفتند که آزمون دکتری سراسری شامل زبان و استعداد و ببینید گفتن و دروس پایه که من از استادم که از اساتید سلولی و مولکولی دانشگاه فردوسی مشهد میباشد تلفنی پرسیدم گفتن دروس پایه همون دروس تخصصی هست اگه دروس تخصصی هم می گفتند مگه منابع مشخص داریم گفتن دروس پایه یا دروس تخصصی فرقی نمیکند چون سوالات دروس تخصصی مخلوطی از پایه و تخصصی است از طرفی منابع مشخصی هم نمیدن، پس الکی بچه هارو امیدوار نمیکنم اون چه که خودم شنیدم رو دارم میگم وگرنه خودم به آزمون تنها با زبان و استعداد بشدت معترض بودم و الانم به اختیارات صددرصدی دانشگاهها بشدت معترض هستم و ان شاءالله در تهران به کمک مجلس مانع این اتفاق هم خواهیم شد چون ۳تا دلیل منطقی داریم و قبلا تو این سایت هم گذاشتیم یکیش اینکه ما از اولش آزمون یا کنکور داشتیم و بایدم همیشه ببینید همیشه باید داشته باشیم و کاری به دیگران نداریم هرکسی مخالف آزمون هست میتونه بره با شیوه پذیرش دیگران درس بخونه،

دکتری 94
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

اگه این لینکی که رضا داده رو داری میگی شما فرزاد خان که این مال قبله… دیشب شما این رو دیدی؟ تو شبکه خبر؟ یا چیز دیگه؟

نازنین
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ

سلام آقا فرزاد
جیزی نگفتن که رتبه میدن یا نمره؟
شایدم میخوان نمره زبان و استعداد و تخصصی رو جدا بدهند که سطح زبان و استعداد داوطلب معلوم بشه.

فرزاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام
آزمون دکتری سراسری که صددرصد شامل زبان و استعداد و دروس پایه یا تخصصی هست ولی فعلا در زمینه ی اختیارات سازمان سنجش و دانشگاهها و پذیرش نهایی به دست سازمان باشه یا دانشگاهها و نتیجه آزمون بصورت نمره یا رتبه (درصد) باشه باید مجلس تایید بکند بعد تا اواخر تیر وزارت علوم اعلام بکند البته به گفته معاون آموزشی وزیر علوم و امیدوارم مخالفین تغییر شیوه پذیرش دکتری سراسری با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری اعتراضات خودشونو قاطعانه و با توکل بر خدا به مجلس اعلام کنند تو این یکی دو روز ان شاءالله

رضا
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دوست عزیز برای چندمین بار به شما میگم آخه شما چطور و با چه اطمینانی میگین صددرصد شامل دروس پایه یا تخصصی است؟؟؟؟؟
در تمام مصاحبه های وزیر و معاونشان فقط صحبت از حضور زبان و استعداد است
تنها در یک مصاحبه از رییس سازمان سنجش صحبت از دروس پایه شد
من بخش نامه را بواسطه استاد راهنمایم که استادتمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند پرسیده ام
در بخش نامه ای که ۲ اردیبشهت به دانشگاه ها ابلاغ شده فقط صحبت از زبان و استعداد هست و همان هم اجرا می شود
دروس پایه و تخصصی دیگر جز آزمون اولیه سنجش نیستند و فقط در مرحله دوم پذیرش یعنی توسط دانشگاه ها ارزیابی می شوند

نازنین
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقا فرزاد پس اگر رتبه بدن دیگه امتحان با پارسال فرقی نداره؟

دانشجوی دکترا
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

بنظر من رزومه بی اهمیت ترین ملاک در پذیرش دانشجوی دکتراست چراکه شما فقط کافیه طالب رزومه باشید صدها نفر هستن که حاضرن پول چاپ مقاله رو بدید و اسمتونو بزنن و الا ماشاءالله راه برای جور کردن رزومه ای که واقعا کار خودت نباشه…
اینکه اختیارات رو به دانشگاه بدن و دست دانشگاه رو باز بزارن یعنی ضایع شدن حق کسی که واقعا حقش نشستن رو صندلیائیه که خیلیا ناحق روشون نشستن
از نظر من آزمون و کنکور منصفانه ترین روشه
خودمونو گول نزنیم و نخوایم دانشگاه رو هم با پارتی قبول شیم!!!

آرش
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ب٫ظ

خیلی ها با زحمت و پشتکار خودشون رزومه شون رو قوی کردن و توی مجلات معتبر با ایمپکت بالا مقالاتشون رو چاپ کردن، پس لطفا کم کاری خودمون رو با بی ارزش جلوه دادن زحمت بقیه جبران نکنیم که شدنی نیس!

دکتری 94
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ

اساتید تمایز بین این مقالات رو تشخیص میدهند قطعا و خودشون هم روش حساس هستند… جای نگرانی نداره.. شما اگه ۱ ۲ تا مقاله باکیفیت داشته باشی هنوز سر داره به ۱۰ تا ساختگی به این روش

تینا
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

اساتید در مصاحبه های ۵ یا ۷ دقیقه ای تشخیص میدهند؟ چقدر توانا هستند واقعا!!!! :)
البته در بعضی مصاحبه ها که بیشتر طول میکشید خوشبختانه اساتید مو را از ماست بیرون میکشیدند و سوالات خوبی از محتوای مقاله میپرسیدند٬ اما در برخی دیگر فقط تعداد مقاله را میپرسیدند و در جدول امتیازدهی وارد میکردند!
از ۴ مصاحبه ای که رفتم ۲ جا کیفیت مهم بود و ۲ جا کمیت!!! البته همشون دانشگاههای درجه یک بودند.
در واقع ۲ انتخابم سوخت. چون مثل برخی یک کامیون مقاله نداشتم.

فرزاد به ارزو
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ

ببینید من از خبرگزاری ایسنا خوندم که معاون آموزشی وزیر علوم دیروز در شبکه خبری گفته که آزمون دکتری سراسری خیلی خلاصه بگم شامل زبان و استعداد و دروس پایه یا همون تخصصی هست و بحت بر سر اختیارات دانشگاههای سراسری است و مجلس هم باید تایید کند و همچنین پذیرش دکتری پردیس از طریق آزمون سراسری گفتن متوقف شده و گفتن پذیرش دکتری پردیسبرای جلوگیری از خروج داوطلبین دکتری به خارج و همچنین برگشت دانشجویان دکتری در خارج به ایران بوده و چون هیچ تاثیری در این روند نداشته بنابراین پذیرش دکتری پردیس متوقف شده ولی نفهمیدم از امسال یا از سال آینده!

فرزاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

لازم به ذکر هست که اینجانب دیروزم عصر از شبکه خبری رسانه ملی خبرو از زبان معاون آموزشی وزیر علوم هم شنیدم

مهندسی شیمی2
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۸ ب٫ظ

همه به اعمال سلیقه ای شدن اعتراض کردن ولی راهی پیشنهاد نمیکنین که به گوش مجلس و دولت برسونیم..
ما همه از بازار مقاله نویسی و پایان نامه نویسی و ارائه پایان نامه های بی کیفیت که هیچ مشکلی را رفع نمیکنن و فقط تکرار کارهای گذشته است معترضیم…
من علاوه بر اعتراض به اختیار صد در صدی دانشگاهها و حذف منابع تخصصی، یه پیشنهاد هم دادم..
ببینید اینکه بنگاههای مقاله نویسی باز شدن از زمانی بود که مقاله شد ملاک ورود به مقطع دکتری، دیگه مهم نبوده ژورنالش چقد اعتبار داره و ضریب تاثیرش چنده؟؟ فقط یه لیست دادن و گفتن این ژورنالا بی اعتبارن…توی جداولی هم که دادن دست دانشگاهها، امتیاز علمی پژوهشی ۵ و آی اس آی ۷ بود..دیگه نیومدن همین آی اس آی و علمی پژوهشی رو هم بر اساس ضریب تاثیرشون رتبه بندی کنن تا واقعا بتونن دانشجوی فعال و خلاق رو با دانشجوی در حد پایینتر مقایسه کنن…بنظر من باید جداول ارزشیابی کارهای پژوهشی خیلی دقیق تر از این جداول کنونی رتبه بندی میشدن..بخاطر همینه که بازار مقاله نویسی شده سر انقلاب..اگه مقالات و ژورنال ها بر اساس ضریب تاثیرشون رتبه بندی میشدن مطمئنا اینقد مقاله نمیشد از انقلاب بیاد بیرون..چون همه میدونن که چاپ مقاله توی ژورنالهای معتبر کار هر کسی نیست.

فیزیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی2

واقعا حق با شماس
ولی من کسایی رو میشناسم که تا هفت هشت میلیونم هزینه کردن که یه نفر مقاله خودشو به اسم اونا چاپ کنه و یا کسایی رو میشناسم تو ژورنالای تخصصی با ایمپکت بالا البته پولی لینک دارن فرت و فرت مقاله براشون چاپ میکنن
کسایی رو میشناسم پول دادن مقاله براشون نوشته شه بعد به اسم استادش و خودش چاپ بشه و …..

کلا مشکل مقاله س

باید دنبال یه معیار سنجش بهتر بود
مثلا یه آزمون تخصصی که تنها کسایی که امتیاز بالای ۶۰ میارن حق مصاحبه دعوت شدن داشته باشن
اینجوری هم تعداد شرکت کننده ها کمتر میشه هم رقابت بیشتر میشه بین کسایی که ادعاشون میشه میتونن دانشجوی این مقطع بشن و ……..

رضایی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی2

راه حل پیشنهادی
۱. آزمون تخصصی شامل همه دروس اصلی رشته باشد (نه فقط یک یا دو درس ) مثلا ۵تا ۷ درس اصلی رشته که سنجش توانایی قابل قبول باشد.
۲. مصاحبه حداکثر با تاثیر ۲۵ درصد توسط تیم مستقل از دانشگاهها و با حضور حداکثر یک نفر از هر دانشگاه و در کمیته ای ۵ نفره باشد
واقعا بنده خودم چند مصاحبه رفته ام بگیر و نگیر داره ، استاندارد نیست در یک زمان ۱۵ دقیقه ای نمی توان احراز توانایی نمود ، سلیقه ها و سوالها متفاوت است از دانشجویی مثلا دانشجوی خودشان حال و احوال می پرسند و از کس دیگر از جزیی ترین فرمولهای درس

فرزاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ

من متأسفانه به دلیل یک عمل جراحی نتونستم امسال در آزمون دکتری سراسری شرکت کنم و داوطلب بیوشیمی با تسلط قوی بودم اونم با ۷ ماه مطالعه شبانه روزی و مطمئنا رتبه تک رقمی می آوردم و از دکتری بیوشیمی دانشگاه گیلان قبول میشدم ولی یکی از دوستان من بارتبه ۱۴ در آزمون دکتری بیوشیمی دانشگاه سراسری آورده بود دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس با اختیارات ۷۰درصدی واضح بهش گفتن دوستانت با اینکه رتبشون ازشما کمتر بوده ولی مصاحبه هاشون از شما بهتر بوده جالب اینجا بوده که منم خودم باهاش رفته بودم و حدود ۱۰تا دعوت شدگان از بچه های دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس بودن و زمان مصاحبشون ۵_۱۰ دقیقه طول نکشید و مال دوست منم در هر کدوم یک رب طول کشید و فقط در مورد پایان نامش ازش سوال کرده بودن با اینکه در مورد سرطان بود و با ۳مقاله isi از انگلستان و فرانسه ولی اساتید گفته بودن این در تخصص ما نیست و چیزی برای سوال نداریم ولی دانشگاه گیلان برخورد خوبی باهاش کرده بودن و برخورد دانشگاه فردوسی مشهد هم خوب بوده ولی در آخر برگشتن بهش گفتن شما که اردبیلی هستی از اردبیل تا اومدن به مشهد برات سخت نیست?!?! فرصت رو به بچه های مشهد بده و سعی کن بیشتر روز دانشگاه گیلان متمرکز کنی!! هرچند اون مطمئنا از دکتری بیوشیمی دانشگاه گیلان قبول خواهد شد ان شاءالله، پس شهرهای بزرگی مثل: مشهد و تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و قزوین و کرمانشاه و کرمان و همدان… ادامه نظر»

وطن
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

من هم تجربه مشابه دوست شما رو خودم داشتم و دیدم دانشگاه زنجان چیکار کرد و دقیقا همون بچه های خودشون رو برداشت حتی یکنفر از دانشگاه غیر بر نداشت تصمیم گرفته بودم اگه هیچ جا قبول نشم از دانشگاه زنجان شکایت کنم تا شاید وزارت علوم رزومه اون پذیرش شده ها رو بررسی کنه

آرزو
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دانشگاه گیلان دانشگاه خیلی خوبیه سطح علمیش همبالاست من کارشناسیم اونجا درس خوندم و اساتید خیلی خوبی تو تمام دانشکده ها دارن -دانشگاه بزرگی هم هم هست و از نظر زیبایی و طبیعت هم حرف نداره مطمئنن دوستتون خوشحال میشه از قبولی در این دانشگاه – ایشالله شما هم امسال موفق باشید

آرزو
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ

آقا فرزاد ما که هر چی سرچ میکنیم نمیره. ..

فرزاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

خبر فارسی و خبر ایران نوشته دیگه! ظاهرا فقط میخوان اختیارات صددرصدی به دانشگاههای سراسری بدن و دروس پایه با تخصصی فرقی نمیکند که چون منابع هر سال تغییر میکند شما سعی کن به مجلس اعتراضتو به گوششون برسونی آزمون دکتری سراسری مطمئن باشید شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی یا همون پایه است ولی اختیارات مونده فعلا و ما هر ساله ابلاغیه داریم ولی تصمیم گیری قطعی نشده فعلا!

فرزاد به مهشید
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

شما راستی چیزی بنام شبکه خبری نشنیدید?!!!!!!!!
در چند پاراف پایینتر دوستمون دکتری۹۴ پرسیدن که از مسئولین phdtest که چرا خبری رو که دیشب از معاون آموزشی وزیر علوم زده بودید رو برداشتید?! و جوابشو هم دادن
آزمون دکتری سراسری شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی یا پایه میباشد ولی در مورد اختیارت گفتن به نتیجه ای نرسیدیم و تا آخر ماه مبارک رمضان تصمیم گیری میشود ولی ماها اونقد به مجلس اعتراض میکنیم که هیچ تغییراتی صورت نگیرد

آرزو
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ب٫ظ

این پایه و تخصصی که میگید یعنی چی؟ همون منابع پارساله؟

فرزانه
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

فکر کنم منظور از دروس پایه دروس مربوط به رشته است نه گرایش خاص یا اون گرایشی که تو ارشد خوندین !!

z
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ

من با این طرح کاملا وموافقم کاملا هم منصفانست و مگه وقتی دانشجویان شهرستانی برای مصاحبه میرن تهران با اونا تبعیضانه برخورد نمی شه؟؟؟ مگه دانشگاه های تهران دانشجویان خودشان را در اولویت قرار نمی دن؟؟؟؟ ما سالیانه ساله با این برخورد تبعیض آمیز کنار اومدیم و هیچ اعتراضی نکردیم… این طرح کاملا عادلانه است و هر کسی که توانایی و صلاحیتش رو داشته باشه قبول می شه پس بیخود انقدر به همه چیز معترض نباشید

Mahshid
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام
آقا فرزاد ، این اطلاعات رو از کجا آوردید
میشه بگید لطفا این شبکه خبری کدوم شبکه
است. گفتن جزئیاتش تا دو ماه دیگه مشخص
میشه. اینکه در آزمون دکتری ٩۵ آزمون تخصصی
حذف میشه رو همه ی شبکه های خبری پخش کردن
اما این مصاحبه رو که شما میگین من به شخصه
هیچ کجا ندیدم، اگر واقعا معاون وزیر مصاحبه
کرده حداقل باید تو همین سایت بهش اشاره میشد
بعدم یه سوال دیگه ایشون ساعت ٧:٣٠ صبح مصاحبه کردن!!!!!!!!!!!!!
آخه برادر من چرا اطلاعات نادرست میدین !!!!!!

فرزاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

۷.۳۰ عصر دیروز پنجشنبه مصاحبه زنده کردن و آزمون تخصصی است و شبکه های خبری در اینترنت هم زدن و شرمنده دیگه باید می نوشتم ۱۹.۳۰ و نمیدونستم شما ۲۴ ساعت مدنظرتان همیشه میباشد و بحث بر سر جزئیات اختیارات صددرصدی دانشگاهها و انتخاب نهایی به دست دانشگاههاست یا سازمان سنجش، ولی ماها اونقد تا اواخر تیر قاطعانه اعتراض میکنیم که هیچ تغییراتی صورت نگیره ان شاءالله

آرزو
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقا فرزاد، این دروس پایه که میگن چیه؟ همون دروس تخصصیه که هر سال تو آزمون دکترا میاد؟ یا چیز دیگه ای است؟ با تشکر

رضا
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقای فرزاد لطفا اطلاعات غلظ به بچه ها ندهید
آن مصاحبه زنده نبود و مربوط به کنفرانس خبری برگزار شده در وزارت علوم بود در ۲۶ خرداد
لینک ویدیو مصاحبه جناب آقای شریعتی نیاسر در سایت شبکه خبر را می توانید در زیر مشاهده کنید :
http://www.irinn.ir/news/111750/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C

دکتری 94
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خب پس آخرین خبر ملاکه قطعا.. که گفتن تا ۲ ماه
اینده اعلام میشه جزییاتش و آزمون تخصصی نداریم و شامل زبان و ریاضی هست

ارتباط با بدون واسطه با رئیس کمسیون اموزش مجلس
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

با سلام.ضمن ارزوی قبولی طاعات وعبادات .لطفا همه دوستان مخالفت خود را در خصوص این ایین نامه به جناب دکتر زاهدی منعکس نمایند قطعا تاثیر گذار میباشد.

http://www.irna.ir/fa/page/222/
(یک دست صدا ندارد)

تینا
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ

بسیار سپاسگزارم از لطفتون در پیدا کردن این صفحه.
در رابطه با اختیار صد درصدی دانشگاهها حتمااعتراض میکنم.
دوستان لطفا فرصت را از دست ندهید.

فرزاد به مهشید
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

خیلی ممنون از گذاشتن لینک مربوطه و من لینک مجلس رو گذاشته بودم هرچند مهم رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس میباشد و ممنون و امیدوارم مخالفین اعتراضات خودشونو قاطعانه اعلام کنند ولی من بعید میدونم چون دوستان تا ضرر حاصل از این تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری رو نبینن هیچ اقدامی نمیکنن متاسفانه!

دکتری 94
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ

چرا لینک خبر اینکه دروس پایه هم میاد رو برداشتن؟؟ چی شد یهو؟؟


با توجه به اینکه خبر مذکر جدید نبود و تنها برای اطلاع از نظرات معاون وزیر قرار داده شده بود بهتر دیدیم به تاریخ روز منتشر نشود.
با تشکر از توجه شما

به اقا payam
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ

سلام
وقتی که تمام اختیارات به دانشگاه ها سپردن پس با این حساب رتبه در ازمون ورودی فکر نکنم خیلی در پذیرش مثمر ثمر باشه!!!!
درسته اقا پیام؟

دکتری 94
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  به اقا payam

رتبه نمیدن که دیگه نمره میدن! مثل آزمونای زبان

payam
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  به اقا payam

به هر حال براساس رتبه یا نمره باید معرفی بشید

mechanic
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ

من ۵متن اعتراض در سایت وزارت علوم قسمت((ارتباط با مسئولین))که پایین و سمت چپ سایت قرار داده رو برا وزارت علوم نوشتم که مصاحبه۱۰۰درصد کاملا بی عدالتی و اعمال سلیقه رو در پذیرش دانشجوی دکتری زیاد میکنه و شماره تماس و..هم نوشتم..و درخواست کردم که مانند وزارت بهداشت درصد مصاحبه ۳۰ بشه و ازمون ۷۰ درصد که نقش سلیقه و ….کمرنگ بشه ..باور کنید اگه حجم اعتراضها خیلی زیاد بشه طرح کنسل میشه(چون قراره ما داوطلبا نسبت به عدم اعمال سلیقه و…رضایت نسبی داشتخ باشیم نه کس دیگه…

مهدی الکترونیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

سلام بر mechanic

mechanic
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ق٫ظ

سلام .رتبه برتر(۱۲)حالت چطوره…دیدی چه نامردی میخوان بکنند(اگه حجم اعتراضا به تاثیر۱۰۰درصدی مصاحبه مدام و پیاپی باشه(ازالان تا اذرماه) مطمئن باش همه چی ۵۰-۵۰ میشه

مهدی الکترونیک
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

لطفا داری مهندس
من به دو تا نماینده شهرمون ایمیل زدم (من کمی شناخته شده هستم و تحویلم می گیرند)
گفتم که موضوع را پیگیری کنند. ولی معلوم نیست کاری از دستشون بر بیاد یا نه.

رتبه 12 دکتری مهندسی شیمی 93
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان ، دوستان عزیز اگه اختیارات صدرصد دست دانشگاهها بیفته یعنی بی عدالتی، من تو مصاحبه دکتری خیلی دانشگاهها رفتم باورتون نمیشه استادا مستقیم بهم گفت ببخشید ما شما رو نمیشناسیم و نمیگیریم !!! من با رتبه ۱۲ هیچ جا قبول نشدم رزومه هم داشتم.

مهدی الکترونیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ

منم ۱۲ الکترونیکم. به نظر میرسه که همدردیم

.
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

پس بالاخره آزمون تخصصی هم اضافه شد……………

فهیمه
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

واضح نگفتن تخصصی. علوم پایه عنوان شده. حالا چی منظورشونه خدا میدونه. اگه اطلاعی کسب کردید لطف میکنید مارو هم در جریان بذارید

آرزو
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

فهیم خانم نگفتن علوم پایه، گفتم دروس پایه! خیلی با هم فرق میکنن!

فهیمه
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

درسته عزیزم اشتباه لفظی بود. آخه گروهم علوم پایست. مرسی از تصحیحت.

آرزو
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه ، گفتن دروس پایه! به نظر شما همون تخصصیه؟

من
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

بدتر شد که!
زبان و استعداد تکلیفمون روشن بود حالا تخصصی هم اومد با این همه درس.
خوب این که شد همون قبلی فقط مصاحبه شد ۱۰۰ درصد! چه کاری بود خوب!

فرزاد, دوستان توجه کنند لطفا!
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۲ ق٫ظ

باسلام امروز یعنی مورخ ۹۴.۴.۱۱ ساعت حدودا ۷.۳۰ از شبکه خبری بصورت زنده معاون آموزشی وزیر علوم فرمودند که آزمون دکتری سراسری شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی میباشد ولی اختیارات دانشگاهها صددرصدی میباشد ولی ما باید به مجلس باید اعتراض کنیم باز، که جلوی اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری گرفته بشود ظاهرا خداروشکر بدلیل اعتراضات شدید و بیشتر داوطلبین دکتری به مجلس و رسانه دروس تخصصی رو اضافه کردند چون قبلا خبری از دروس تخصصی نبود و ابلاغیه ای که شده به دانشگاههای سراسری از طرف وزارت علوم این میباشد که زبان و استعداد و دروس تخصصی میباشد ولی تصمیم بر سر اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری میباشد که منتظره رای نهایی مجلس هستند و مجلس باید تایید بکند ماها باید با اعتراض به مجلس و رسانه مخالفت خودمونو با اختیارات صددرصدی دانشگاهها و موافقت در حد حداکثر ۵۰ درصدی دانشگاههای سراسری اعلام کنیم و سایت رسانه های خبری و مجلس و ارتباط تلفنی با مجلس و پیامک مخصوص مجلس و رسانه ها در گوگل خیلی راحت سرج میشود پس یاعلی، پس تصمیم گیری شده مبنی بر اختیارات صددرصدی دانشگاهها ولی باید مجلس هم تایید بکند پس فعلا هیچ ابلاغیه ای قطعی نشده شایدم بخاطر مخالفت های داوطلبین دکتری سراسری باشه که مسئولین وزارت علوم دارن پله به پله و با سیاست پخته تر قدم برمیدارن پس ما نباید امیدمونو از دست بدیم و مخالفت های خودمونو به گوش مجلس برسونیم چون معاون آموزشی وزیر علوم گفتن ما منتظره مجلس تا آخر ماه رمضان هستیم که اختیارات صددرصدی دانشگاهها با… ادامه نظر»

سعید
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

۷:۳۰ صبح یا بعداز ظهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Mahshid
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ

سلام دوستان
آقای نقطه خبری نیست ازتون. میگن تخصصی
که هست دوباره. اگه چیزی بود که تو همین سایت هم
میگفتن.

مهندسی شیمی2
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

ببخشید آقا فرزاد، من به اون ایمیلی که توی این پیج قرار داده بودین ایمیل فرستادم ولی ارور داده…

سعید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز…
من یه خبری از شبکه خبر رو دیدم… مال ۲۶ خرداد بود…
به شرح زیر:
زمان انتشار خبر: سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ – ۲۱:۴۷ تغییر در روش پذیرش دانشجویان دکتری

برابر آئین نامه جدید «وزارت علوم» پذیرش دانشجو در دوره های دکتری دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی از این پس به عهده دانشگاه های مجری این دوره هاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «مجتبی شریعتی نیاسر» در نشست خبری به خبرنگار شبکه خبر توضیح داد:

*متقاضیان فقط در یک امتحان اولیه ای که زبان، gre و دروس پایه به نوعی هست، شرکت می کنند.

*پس از مشخص شدن رتبه ها کل رتبه ها مستقل از اینکه آیا قبول باشد یا نباشد، به دانشگاه های مجری دکتری منعکس می شود.

*آنها متناسب با روند نمرات اتخاذ شده یا اعلام شده، کف مطلوب مورد نظرشان را هم به ما در ستاد و هم به متقاضیان اعلام می کنند.

*متقاضیان متناسب با نمره ای که گرفتند، می توانند تصمیم بگیرند و تشخیص دهند که به کدام دانشگاه می توانند مراجعه کنند.

*این آئین نامه که ابلاغ شده بسیار شرایط را شفاف کرده است و جزئیاتی هم دارد که در یک شیوه نامه الصاقی نهایی به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آقا سعید! خبر آقا فرزاد رو بخونید.زبان ، جی مت و تخصصی.همین امروزم عنوان شده.

milad bastanshenas
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

اگر صحت داشته باید اخبار شبکه ها اعلام میکردبه عنوان مثال سایت باشگاه خبرنگاران میزدند اقافرزاد لطفا لینک خبر رو به ما بگید از چه سایتی هست ماشاا… خیلی شبکه خبری داریم ما…

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  milad bastanshenas

منم هرچی سرچ میکنم نمیاره.. اخبارا هم هیچکدوم نگفت

باستان شناس
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

اینگونه حرفها زیاد زده میشه شماها فعلا فقط همون زبان واستعدادتون رو بخونید و رزومه خوبی داشته باشید…..

لیلا
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اخبارشو که سایت phdtest زده

تو عنوان خبر نوشتن gre یعنی زبان در حد gre برگزار میشه یا خواستن بنویسن gmt اشتباه تایپ کردن؟
آخرش زبان در حد gre قراره بشه؟

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

آقا فرزاد یعنی مرحله اول مثل سالهای قبل شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی است و به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش برگزار میشه؟ یه اینکه دروس تخصصی میفته دست دانشگاه و تو مرحله دوم باید آزمون بدیم!

غزال
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

چهار ماه از سال گذشته … هر بار که مسئولین مصاحبه انجام میدن لطف میکنن و از یک برنامه و طرح جدیدی پرده برداری میکنن. ای کاش هرچه زودتر تکلیف ما رو روشن میکردن که ما یه برنامه ریزی صحیح برای زمان کم باقی مانده داشته باشیم… ای کاش…

فرزاد، خبر مهم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ب٫ظ

معاون آموزشی وزیر علوم در ساعت حدودا ۷.۳۰ مورخ ۹۴.۴.۱۱ فرمایش کردن که آزمون دکتری سراسری شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی است ولی با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری ولی ماها باید باز به اعتراضات خودمون به مجلس اعلام کنیم که جلوی اختیارات صددرصدی دانشگاههارو بگیرن

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ب٫ظ

ممنون از اطلاع رسانی
پس آزمون شامل هر دو بخش عمومی و تخصصی هست
اما خیلی محاله که از تغییرات دیگه کوتاه بیان

تینا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

خبر خوبیه!
هرچند دادن اختیار ۱۰۰درصد به دانشگاهها هنوزم نگران کننده است٬ اما به هر حال آزمون اختصاصی به نفع درسخونهایی است که نمیخوان به هر قیمتی ماشین تولید مقاله باشن.
فکر کنم کسانی در کنکور امسال موفق شوند که هم استعداد و زبانشون خوبه٬ هم از لحاظ تئوری وضع مناسبی دارند که از پس آزمون اختصاصی بربیایند و هم از لحاظ رزومه متعادلند (البته به شرطی که دانشگاهها یک کم منصفتر باشند و علاقه مند به بررسی رزومه همه داوطلبان).
دانشگاهها مجبورند به این آزمون احترام بگذارند وگرنه همه ایران میخوان بیان شریف و تهران!
فقط کاش ۱۰۰ درصد میشد ۵۰ درصد یا حداکثر ۷۰ درصد :(

فرزاد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۱ ب٫ظ

دوستان حتما به مجلس اعتراض بکنید حتما حتما

فرزاد،. ازمون دکتری سراسری بصورت تخصصی ماند ولی!
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ

سلام
حدود ساعت ۷:۳۰ مورخ ۹۴.۴.۱۱ معاون آموزشی وزیرعلوم در شبکه خبری اعلام کردن آزمون دکتری سراسری شامل زبان و استعداد و دروس تخصصی است ولی با اختیارات ۱۰۰ درصدی دانشگاهها!
قبلا وزیر علوم و معاون وزیر علوم ( رئیس سازمان سنجش کشور ) و معاون آموزشی وزیر علوم گفته بودن فقط زبان و استعداد و ظاهرا به خاطر اعتراضات شدید و بیشتر داوطلبین دکتری سراسری به مجلس و وزارت و سازمان سنجش دروس تخصصی اضافه تر شد خداروشکر ولی باید به اعتراضات خودمون به مجلس با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری مخالفت خودمونو قاطعانه اعلام کنیم که جلوی این بی برنامه ریزی و آشنا بازی هر چه سریعتر گرفته بشود ان شاءالله

مهندس شیمی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۱ ب٫ظ

تو شبکه خبر اعلام شده تخصصی هم هست آقا فرزاد مگه؟ کی؟

نازنین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ

آقای نقطه عزیز ما منتظر اخبار شما هستیم.

کنکوری جان
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

شیوه جدید اگه هزار تا عیب و فقط یک حسن داشته باشه آش کشک خاله هست. تصمیمی هست که برامون گرفته شده
الان باید به فکر چاره بود.زمان داره از دست می ره. کسی می دونه مرحله اول دروس پایه هست یا فقط زبان و استعداده؟

نازنین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری جان

مرحله اول فقط زبان و استعداد.

فرهاد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

مرحله اول طبق اخبار شبکه خبری زبان و استعداد و دروس تخصصی ولی با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری که اون اختیارات هم ان شاءالله حذف خواهد شد!

وطن
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

ظاهرا تخصصی هم هست امیدوارم همینطور باشد

آرش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ

رزومه خوب شاخص خوبیه برا پذیرش دکتری ، اما رتبه خوب مکمل هست ولی نمیتونه به تنهایی ملاک خوبی باشه برا پذیرش. حسن روش جدید اینه که رتبه نداریم دیگه،دکتری یه دوره پژوهشی هست ، هر روشی که ملاک انتخابش سوابق پژوهشی باشه به عدالت نزدیکتره به نظر من البته، آزمون فقط یه غربال اولیه میتونه باشه البته به شرطی که اختصاصی هارو هم شامل شه که دانشگاه ها نخوان آزمون جداگانه برگزار کنن وکلی هزینه برا ملت بتراشن، در نهایت فک میکنم استاد حق داره دانشجوش رو خودش انتخاب کنه قطعا یک استاد باهوش دانشجویی رو که رزومه بهتری داره رو بر میداره که ممکنه دانشجوی خودش نباشه و الی غیر این باشه این استاد ارزش نداره پنج سال عمرت رو هدر بدی پس غصه اش رو نخور ، دکتری خوبه ولی همه چی نیس!

payam
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

دوره دکترا آموزشی-پژوهشی است نه پژوهشی. در ضمن فقط شاگردان ممتاز شایستگی ورود به این دوره را دارند. متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از کسانی که امروز استاد نام دارند خودشان شایستگی لازم را نداشته اند. حالا این ادما وقتی بخواهند دانشجوی دکترا بگیرند افراد کم سواد تر را بر می گزینند که بعدا برایشان مشکل ایجاد نکنند و یا دانشجویان مقاله نویس را شناسایی کرده و جذب می نمایند تا به کم سوادیشان با نوشتن مقاله برایشان پوششی ایجاد نمایند. ما فقط امیدمان به اون استاد هایی است که بدرستی نظام استاد-شاگردی را به پیش میبرند…

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

احسنت دوست عزیز دکتر پیام سخنانتان نقض ندارد.در تایید صحبت های شما :دوره کارشناسی: زمان آموزش_دوره ارشد: زمان کاربردی و پژوهش و در نهایت دکتری: دوره هم آموزش و هم پژوهش تا در نهایت یک دکتر با استفاده از آموزش و پژوهش قادر به ارائه نظریه یا تز یا همان دکترین باشد جهت آگاهی دوستانی که هنوز وارد دوره دکتری نشده اند.این سخنان از من نیست بلکه از پروفسورهای دنیاست.

شیمی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  payam

شاید برخی از افراد بنا به دلایلی رزومه کاملی نداشته باشن.اما از لحاظ سواد علمی در سطح خوبی باشند.چه بسا اگه شرایط دوباره تکرار شود این افراد رزومه های خیلی خوبی داشته باشن.بنظرم نباید تنها رزومه کاملی که میگین.مد نظر باشه.

ندا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam

عذر میخوام بر چه اساسی میگید ۵۰ درصد استادا شایستگی ندارن؟ من این جوری فکر نمیکنم. البته حتما جاهایی استادانی هستن که اطلاعاتشون به اندازه دانشجویانشون به روز نیست ولی نمیشه درباره ملاک انتخابشون تا این حد بی رحمانه قضاوت کرد. همه ما از بی عدالتی ها ناراضی هستیم اما نباید همه چیز رو زیر سوال ببریم.
من خودم دلم میخواد برگردم به همون دانشگاه ارشدم. رزومه پژوهشی خوبی دارم و سعی میکنم تا زمان کنکور زبانم رو هم تقویت کنم. حالا اگر استادم من رو انتخاب کنه آیا این بی عدالتیه؟

مهدی الکترونیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  payam

حرف دل ما را زدی ولی با ۵۰% مخالفم اوضاع خیلی بدتر از این حرفاست.

مهندس شیمی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

آفرین آرش… خیلی خوب بیان کردی

مریم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

توجه کنید که خیلی از اونایی که در مصاحبه ها رد شدند ، مقاله هم داشتند. ولی فقط استاد مصاحبه کننده را از قبل نمیشناختند. آخه شناختن استاد مصاحبه کننده از قبل که میشه همون پارتی بازی نه عدالت آموزشی.
اونهایی که با سیستم ۵۰-۵۰ قبول شدند همه راضی اند و اکثرا به جا در آزمون و مصاحبه پذیرفته شدند. اعتراضات از وقتی شروع شد که سهم مصاحبه به ۷۰ رسید. و الان که متاسفانه می خواهند به ۱۰۰ برسانند.
در ضمن اون دسته از عزیزانی که به شیوه جدید راضی اند هم خیلی دلخوش نباشند. دیدیم که خیلی ها از استادشون قول ۱۰۰ درصد گرفته بودند برای پذیرش. ولی اخرش اسمشون توی لیست نبود. چون یکی دیگه در لحظه آخر با پارتی بزرگتر جای اونها رو گرفته بود. اونم به خاطر اعمال نظر شخصی!

فرزاد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام با نظر شما موافق نیستم بلکه کاملا موافقترم واقعا در زمان آزمون دکتری سراسری با وزن ۵۰_۵۰ هیچکس مخالف نبود و ناراضی هم هم نبود ولی چرا اینگونه کردنش اهداف اساتید واضح و مبرحن میباشد باید فقط به مجلس اعتراض کنیم چون تا دیروز وزیر علوم و معاون اموزشی وزیر علوم میگفتن فقط زبان و استعداد میباشد چون اعتراضات نسبت به مجلس و وزارت علوم و سازمان سنجش بیشتر شده دروس تخصصی هم از شبکه خبر از طرف معاون آموزشی وزیرعلوم اعلام شد ولی باز باید به مجلس و وزارت علوم اعتراضات خودمونو بشدت اعلام کنیم چون با اختیارات ۱۰۰درصدی دانشگاههای سراسری کاری پیش نخواهیم برد

دانشگاه تهران
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ببخشید شما از کجا میدونی در زمان روش ۵۰-۵۰ “هیچکس” مخالف و ناراضی نیود؟!! آیا منابع و آمار موثقی برای حرفتون دارید؟! از ما داوطلبان دکتری انتظار میره موقع اظهار نظر بیشتر هجینگ رو رعایت کنیم!
کلا مگه چند سال این روش ۵۰-۵۰ اجرا شد؟ سال ۹۰ و۹۱ !
آیا قبل از سال نود که همه ی اختیار دست دانشگاهها بود آدمهای ناشایستی دکترا گرفتن؟
من خودم رتبه ی چهارده کنکور کارشناسی، رتبه یک کنکور ارشد و یک دکتری شدم، اما به نظرم کنکور اصلا روش پذیرش مناسبی برای ورود به دانشگاهها نیست.
باور کنیداستقلال دانشگاهها چیز خوبی است و ترسناک نیست!! از تجربه ی دانشگاههای بزرگ دنیا درس بگیریم.

مهدی الکترونیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ

اگر دانشگاه ها نمره درستی به داوطلبان می دهند پس چرا یک نفر به ۵ دانشگاه رفته است و از یکی ۱۰۰ گرفته و از آن یکی ۰؟
بروید چند کارنامه از پارسال را ببینید.

شیمی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

واقعا مریم.

دکتری 92
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ

این روش به مراتب بهتر از اون ازمون . من ورودی ۹۲ هستم . تا اونجایی که یادمه دوره ما نمره سنجش و نمره دانشگاه ها هر کدوم پنچاه درصد سهم داشتن، نتیجه دوتا همکلاسی حتی از گرایش های غیر مرتبط هستن که به لطف درصد زبان و استعداد بالا رتبه دو و سه آوردن و بعد هم به لطف نقش ۵۰ درصدی نمره آزمون، بدون اینکه تو مصاحبه نمره گرفته باشن(به گفته استادها) با ما قبول شدن. قابل توجه دوستانی هم که میگن استقلال دانشگاه ها عدالت آموزشی رو زیر سوال میبره، من ۵ جا مصاحبه رفتم که فقط یکی شون دانشگاه فوق لیسانسم بود هر ۵ جا هم نمره مصاحبه خوبی گرفتم. روش آزمون متمرکز فقط یه عده رو که خوب تست میزنن میفرسته تو دانشگاه ها. این دو سه سال تو مصاحبه ها بچه های ترم ۴ فوق لیسانس بودن که هنوز دفاع نکرده بودن، یه مقاله نداشتن…! به علاوه که خیلی هاشون حتی کتاب نخونده بودن، جزوه های مؤسسه های آزمون دکتری منابع مطالعه شون بود!!!! توجه داشته باشیم آزمون متمرکز میتونه چرخش عظیم مالی برای مؤسسه های سود جو فراهم کنه

مهسا///
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 92

با نظرتون کاملا موافقم. سوءاستفاده مالی از طریق این موسسات بیشتر میشه. واقعا کسی که سه چهار ماه درس می خونه و تست خوب میزنه می تونه شایسته دانشجوی دکترا باشه؟ مسلما نه. و خیلی ها در این مدت که رزومه پرباری داشتند و خیلی از لحاظ علمی بالا بودند نتونستند در مصاحبه حضور پیدا کنند. من خودم یکی از این قربانیان هستم که دیگه امسال تصمیم گرفتم اگه کنکور مثل سال قبل برگزار بشه به موسسه آموزشی برم. با رزومه خوب و فارغ التحصیلی از دانشگاه برتر، با اختلاف چند تست، رتبم باورنکردنی شد. واقعا حقم نبود. خیلی سوختم.

مریم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا///

مهسا خانم منم شرایطم مثل شماست :(
دانشگاهام درجه ۱ – رزومه عالی
اما فقط بخاطر ۱ ۲ تست بد ضربه خوردم
و همچنین انتخاب رشته بد دیگرون از سر خودخواهیشون و حق نابجایی که سنجش و وزارت علوم بهشون میده که میتونن ۵ جارو انتخاب کنند و از این ۵ جا چند جارو نرن….
که واسه من امسال اگه اون انتخابای الکی نبود الان دعوت بمصاحبه اون دانشگاه شده بودم
آخه من متاهلم و تنها دانشگاه شهر خودم میتونم برم و تک اتخابم

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با عرض پوزش مریم خانم دلیل قانع کننده ای ندارید اغلب بچه های دوره دکتری متاهل هستند چه خانم چه آقا بخصوص خانم ها عده ای فرزند هم دارند ولی کلاس دکتری یک یا نهایتا دو روز است یک پیشنهاد دوستانه خودتان را به یک انتخاب محدود نکنید می توانید هفته ای یکبار دانشگاه بروید و در شهر و دانشگاه شهرستان از اساتید کمک بخواهید تا بتوانید از امکانات دانشگاه و کتابخانه یا پایان نامه ها استفاده کنید دوستان من از بندرعباس _سنندج_ارومیه _تبریز_شیراز_مشهد و.. هر هفته تهران می آیند خود من هم همینطور با وجود داشتن فرزندی که مدرسه می رود و مشغله خیلی زیاد همسرم

مریم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

من تک انتخابم و تا ۱۰ سال هم بمونم پشت کنکور ترجیح میدم فقط شهر خودم که هم دانشگاهم درجه ۱ هست و هم زمینه کاریم با استادم میخوره قبول بشم
هرکی از دکترا خوندن یه هدفی داره هدف من فقط تو شهر خودم برآورده میشه انشاالله نه شهرای دیگه هرکی یه نظر و سبک زندکی داره!

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

موفق باشید مریم خانم هرجور راحتید دقیقا هرکسی یه هدفی داره از دکتری منم فقط یه گرایش خاص و در دانشگاه های خاص می خواستم و انتخابهایم رو محدود کردم و تلاشم رو کردم و خدا روشکر چون هم رزومه قوی داشتم و هم رتبه برتر و هم در زمان مصاحبه نظر تقریبا اساتید تمام دانشگاه هایی که مصاحبه رفتم رو جلب کردم درست همون جا و همون استادی که خواستم شد البته من هیچ وقت تا قبل از مصاحبه ایشون رو ندیده بودم و آنقدر سخت گیرن که حاضر نیستن با هرکسی رساله کار کنن و سخت کوش ترین ها رو انتخاب می کنن و اتفاقا خداروشکر اینقدر توجهشون رو جلب کردم که موضوع تز رو شروع کنبم و ایشون از سخت کوشی من که هم مادر و هم همسر هستم و بیشترین فشار رو خودم تحمل می کنم و در عین حال همیشه در حال تلاشم چه درسی و چه پژوهش خیلی خوششان آمده و همیشه هم دعای خیر و موفقیت دارند. البته خدارا شکر من تا ده سال دیگه ایشاله هم درسم تموم شده هم هیات علمی شدم و شیرینی اون موقع سختی امروز رو از یادم ببره.

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

و انشالله همیشه قدر دان همسر مهربان و باگذشتم باشم که در همه حال دوست و یار من هستند و از هر لحاظ حمایتم می کنند و حتی اکنون که بخاطر خانواده نمی خواهم برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور بروم اصرار دارند که موقعیتم را از دست ندهم انشاء الله همه دوستان قدردان حمایت خانواده هایشان باشند چه همسر و چه پدر و مادر و غیره

دکتر
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا///

یه نفر توضیح بده که چطور یکی با دانشگاه برتر و رزومه ی عالی سواد تست زدن در رشته تخصصی خودش رو نداره؟

دانشگاه تهران
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

به این دلیل که بسیاری از سوالات اشتباه طراحی می شن و از چند تا کتاب خاص که اکثرن هم از منابع قدیمی هستن و تغییرات جدید در نظریه ها رو پوشش نمی دن! در رشته ی من امسال ۸ سوال تخصصی اشتباه وجود داشت که من و خیلی های دیگه باذکر منبع نسبت بهشون اعتراض کردیم اما تصحیح نشد. فکر کنید ما به خاطر بیشتر بلد بودن نمره ی منفی گرفتیم!! من در نهایت با ۶۳ درصد تخصصی رتبه ام یک شد اما این هشت تا سوال ۱۲ درصد با ضریب چهار از نمره من و دوستانم کم کرد. دوست من رتبه اش ۱۴ شد اما شاید یا این ۱۲ درصد رتبه ی تک رقمی می گرفت و دانشگاه دلخواهش می تونست قبول شه!

نانوشیمی
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

دوست عزیز اگه سوالی اشتباه طراحی میشه برا همه اینگونه است.فقط برا شما نیستش که. در ضمن تمام کتاب هایی که تو کل دانشگاه ها تدریس میشن یکی هستن از لحاظ منابع. اگه یکی رزومه خوب داشته باشه و از نظر علمی قوی باشه صد درصد میتونه آزمون تستی رو خوب بده با یکم خوندن.تست های دکترا همچین نامفهوم و سخت نیستن!!!!!’

وطن
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام دوست عزیز یه سوال: اون مواقعی که شما رتبه ۱۴و ۱شدید و به یمن فقط رتبه وارد دانشگاه تهران شدید سوالات همه درست بود؟!!!!!!

دانشگاه تهران
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ

نه دوست عزیز برای همه یکسان نیست سوالات اشتباه! کسایی که اون مبحث رو اصلا بلد نبودن و جواب ندادن یا اونایی که جواب اشتباه سنجش رو زدن بالاتر از کسانی قرار میگیرند که اون سوالا رو صحیح زدن! در ضمن اینکه حداقل در رشته ی خودم عرض میکنم که در همه دانشگاهها یه منابع یکسان تدریس نمیشه. در دانشگاه ما منابع همه انگلیسی وبه روز بودن , در صورتی که منابعی که ازش سوال طرح شد ترجمه ای از منابع قدیمی!

دانشگاه تهران
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

به وطن!
دوست عزیز رقابت در دوره ی کارشناسی و ارشد انقدر سنگین نیست که سرنوشت آدمها فقط با چند رتبه تغییر کنه، من خودم رتبه ام امسال یک شده ولی فکر نمیکنم از دوستم که رتبه اش چهارده شده شایستگی بیشتری برای قبولی در دکترا داشته باشم اما متاسفانه به خاطر چند رتبه اون نمیتونه دانشگاه دلخواهش قبول شه

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 92

ممنون از نظر خوب و کامل شما دوست عزیز
کاملا موافقم
چنتا از این موارد رو من هم بچشم خودم دیدم

ایمان
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 92

شما با همین شیوه وارد کارشناسی و ارشد شدید, با همین تستا, حالا میگید ملاک خوبی برای ارزیابی شما نبوده

مهدی الکترونیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 92

دوست عزیز من اتفاقا در یکی از موسسات هم ثبت نام کرده بودم. اگر کسی فقط جزوه های این موسسه می خواند امکان نداشت رتبه زیر ۳۰۰ بیاورد.

چرخش عظیمی هم در کار نیست. مثلا در رشته الکترونیک ۲۵۰ نفر در موسسه ثبت نام کرده اند که می شود ۱۰۰ میلیون تومان. حالا ببنید چند نفر طراح داریم چند نفر مشاور، آزمون چند جا برگزار می شود و …
که اگر این مبلغ را بین این همه آدم تقسیم کنید رفم چندان بالایی نخواهد بود.

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ

از آقای نقطه هم خبری نشد؟ کسی اطلاعاتی تونسته از استاداش راجع به شیوه برگزاری آزمون بگیره؟

st
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

نه!

آرش حقوقی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ

با سلام . دوستان عزیز اصلا” زبان و استعداد مهم نیست زیرا من کسانی را می شناسم در دورترین نقاط ایران زبان را بالای ۷۰ و ۸۰ درصد زده بودند یا استعداد را بالای ۵۰ و ۶۰ درصد زده بودند . مهم آن است که جلو اعمال سلیقه دانشگاهها گرفته شود یعنی مثلا” دانشگاههایی که در پایتخت هستند هرگز نمی آیند دانشجوی کارشناسی ارشد خودشان را که از آن دانشگاه فارغ التحصیل شده رد کنند و مثلا” از فارغ التحصیلان سایر دانشگاههای دولتی یا آزاد حتی اگر دانشمند هم باشند پذیرش نمایند و اینجاست که وزارت علوم و سازمان سنجش نبایند بگذارند کار به این صورت خاتمه پیدا کند . زیرا اگر آنها مداخله نکنند آشنا بازی می شود و … می شود . امید است با دلسوزی و مدیریت خود جلو این اتفاقات را بگیرند . انشال.. .

ش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرش حقوقی

بانظر شما موافقم اینم در نظر بگیرید دوست عزیز مساله آزمون جدیده که دو مرحله است, هم کلیت این روش جدید وهم هریک از دو مرحله بصورت جداگانه نقاط ضعف(والبته شایدقوت) خودشو داره:
۱- مبنای مرحله اول یا همون مرحله ” غربالگری” درست نیست و مبنا زبان و استعداد هست که هردوی این بیشتر متاثر از فاکتورهای غیر منصفانه مانند شرایط خانوادگی, تمرکزو… که هیچ ربطی به رقابت علمی و شایستگی علمی و البته اخلاقی فرد برای ورود به دکتری نداره
۲- مرحله دوم احتمال(باز تاکید میکنم که صرفا احتمال) اشنا بازی, واسطه بازی, معرفی بازی و… افزایش پیدا میکنه و نه اینکه ت روش قبلی این احتمال وجود نداشت ولی کمتر بود

ش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان آنچه در ادامه میاد نظر شخصی بنده ست و البته از ایرادات احتمالی روش جدید:
۱- احتمال قبولی پایتخت نشین ها و عزیزان ساکن شهرهای بزرگ بخاطر برخورداری از امکاناتی مانند آموزشگاههای زبان که در شهرهای کوچک کمتره بیشتر میشه
۲- امکان قبولی داوطلبای دارای بضاعت مال بیشتر بخاطر داشتن مدرک زبان بیشتر میشه
۳- افراد دارای وضع مالی بهتر فراغ بال بیشتری دارن لذا سوالات استعداد و با تمرکز بیشتری خواهند زد و این یعنی احتمال قبولی بیشتر
۴- امکان پیشرفت برای دانشجوهایی که در دانشگاههای درجه ۲ کارشناسی و ارشد خوندن کم میشه
۵- احتمال اعمال نفوذ ناصواب پاره ای افراد بیشتر میشه
۶- احتمال سو استفاده مالی, سفارش و … بالا میره
البته مطمئنا تمامی اساتید عزیزمون از وجدان اخلاقی و شرافت انسانی برخوردارن

مهسا///
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ش

سوءاستفاده مالی یعنی چی؟ چطوری سوءاستفاده مالی میشه؟

ش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا///

نه اینکه صد درصد و حتمیه ولی با روش جدید احتمالش بالا میره

مهسا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ش

دوست عزیز این برداشت که کسانی که پول دارند میتونن سطح زبان بهتری داشته باشند و همین طور مدرک زبان، خیلی منصفانه نیست!
امروز به لطف منابعی که در اینترنت به صورت رایگان میشه دانلود کرد و همین طور کتاب های بسیاری که قیمت چندانی ندارن، میشه سطح زبان رو به حد قابل قبولی رسوند و خوشبختانه آزمون های داخلی هم که قیمت چندانی ندارند و میشه مدرکشون رو گرفت!
ضمن این که در هر حال از دانشجوی دکتری انتظار میره که سطح زبان قابل قبولی داشته باشه و قبل از امتحان جامع هم حتما باید مدرک زبان رو به دانشگاه ارائه بده!
این طور توجیه ها چاره کار نیست! اگه قراره به روش جدید کنکور اعتراضی بشه، دلایل باید منصفانه باشه تا مقبول بیفته!

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

با صحبت های مهسا موافقم.

Meysam
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بنده کاملا باهاتون موافقم. تو این چند سال اخیر افرادی اومدن دکتری که تو خواب نمیدیدن ارشدشونم بگیرن!!! بنده خودم دانشجوی دکتری هستم و خیلی هارو می شناسم که مدرک ارشدشون با دکتراشون غیر مرتبطه و فقط به واسطه پاسخ به چند تست غیراستاندارد جای افرادی که مستحق تر و باهوش تر بودن را گرفتن

مریم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

لایککککک

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ش

ببخشید ولی نظراتتون اصلا کارشناسی شده نیست، همین الانشم اکتر بچه هایی که ارشد دانشگاه های پایتخت قبول میشن نه بچه تهرانن و نه پولدار،!

ش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دوست عزیزم حمیدجان فک کنم منظور منو نگرفتید بله الان خیلی از دانشجوهای قبولی از شهرستانن منظورم اینه : با “روش جدید کنکور دکتری” غربالگیری اولیه که مبنا آزمون استعداد و زبان اصلا منصفانه نیست اگه بازم پست بالایی منو بخونید معلوم میشه که ” احتمال قبولی داوطلبان شهرستانی یا عزیزایی که تمکین مالی کمتری دارن کم میشه نه با یک روش منصفانه و رقابتی بلکه براساس یک چیزای دیگه

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دقیقا آقا حمید اگه یه سری به دانشگاه های تهران بزنید بخصوص دانشگاه های دولتی می بینید که بیشتر از نوددرصد بچه ها شهرستانی هستند باور کنید من هنوز در دانشکده مون تهرانی ندیدم نهایت یک الی دونفر که تازه ساکن تهران شدن

سحر
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ش

جناب ش کسی که داره دکترا شرکت میکنه دو مقطع قبل رو تو دانشگاه بوده و میتونسته زبان رو تقویت کنه دبیرستانی نیست که ربطی به اموزشگاه داشته باشه.

ش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بله میتونسته اگر ” شرایط مالی مناسب و البته امکانات مناسب ” میداشت ببینید یه نفر میتونه براساس توانایی مالی . یه سری عوامل دیگه ۵ تا زبان یاد بگیره خب این خیلی خوبه ولی منصفانه اینه که امتیاز داشته باشه و نه اینکه مبنای قبولی و گذشتن از سد اولیه باشه

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ش

دوست من شما دیگه چندتا تست زبان در حد تافل خیلی امکانات خاصی نمیخواد، یا شرایط مالی خیلی خوب!!شما در حد دبیرستان هم زبان بلد باشی، با جمع و جور کردن و دانلود چندتا فیلم و کتاب اموزشی و کنابای لغت میتونی نمره قابل قبولی بدست بیاری، دیگه الان خدارو شکر همه دسترسی به اینترنت که دارن، بدون رفتن به کلاسای خصوصی و یا هزینه های گزاف هم میشد یا میشه سطح زبانو واسه ازمونی مثل ازمون دکتری تقویت کرد.. دیگه کسایی که ارشد گرفتن باید به فکر زبانشونم می بودن دیگه.

ش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ش

دوست گرامی حمید من اینجا کارشناس مسائل آموزشی و کنکور دکتری نیستم که نظرات “کارشناسی شده” ارئه کنم( و در واقع هیچ یک از بقیه دوستان حاضر دز اینجا هم نیستن) فقط داریم بر اساس تجربیات شخصی, پیش زمینه ها, دانسته ها و دغدغه های فکری خودمون نظر میدیم نه کار کارشناسی

ش
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ش

خلاصه تر بگم: با روش قبلی (و هر روش منصافانه تر دیگه) “احتمال” قبولی بچهای شایسته تر که خیلیاشون از شهرستانها و حتی روستاها بودن بیشتر بود (والبته تنها مبانی شایستگیشون برتری علمی بود) ولی در روش جدید این “احتمال” کمتر شده بجاش مبنای قبولی موارد کمتر منصفانه دیگز خواهد بود

گلاره
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ

دلم میسوزه که فدای درس و کنکورای بی سر انجام و تمام نشدنی و هزااااااااار استرس و فشار روحی شدیم

اذر
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

قبلا هم گفتم این شیوه باعث می شود برای افراد بدون آشنا قبولی در دانشگاه های مادر بسیار سخت و در حد ناممکن شود اما در عوض قبولی ذر دانشگاه های پردیس پیام نور و غیر انتفاعی بسیار بسیار راحت تر از گذشته شود.

مهساااا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

تنها چیزی که الان مهمه خوبی یا بدی این طرح نیست. زمان مهمه که داره از دست میره. هنوز نمی دونیم مواد آزمون چیه؟ زبان و استعداد تنها؟ یا تخصصی و پایه هم هست؟ چون چه این طرح اجرا بشه چه مثل قبل باشه بازم دست دانشگاه خیلی بازه…

دانشجوی دکتری
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

باسلام

بنده همین امسال شاهد بودم استادی که دوتا جای خالی برای دکتری داشت به همه(کسانی که مجاز شده بودند و می خواستنید با استاد صحبت کنند) می گفت جا ندارم به این دلیل که دانشجوهای خودش مجاز نشده بودند.

درکل این طرح خوبی ها و بدی های زیادی دارد
باتوجه به وضعیت قعلی آموزش در کشور. مشکلات و بدی ها این طرح برای داوطلبان خیلی زیاد است.

تنها خوبی آن این است که یک استاد شریف و درستکار می تواند دقیقا دانشجوی مدنظر خود را جذب کند.

حال آیا تمامی استادها حق را رعایت خواهند کرد ؟ مسئله این است !

ومن الله توفیق

من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ

من یه سوالی برام پیش اومده.
کسایی که می گن اساتید باید تو مصاحبه بفهمن مقاله کار خ دت بوده یا نه…. خوب مقالاتی که از پایان نامه استخراج شدن مثل همون پایان نامه ان دیگه.مگه غیر اینه؟
کسی که رو پایان نامش مسلط باشه پس سوالاتی از مقاله بپرسن هم مشکلی نداره چون اینا همپوشانی دارن.
پس چرا بعضی ها هی می گن مقاله کار خودت باشه و اینا؟ چیز دیگه ای هست که من نمی فهمم؟ سوال عجیبی قراره از مقالات پرسیده بشه؟

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  من

بله برخی دانشگاه ها خیلی وارد جزییات در مقاله می شوند و حتی علت انتخاب استفاده تز فلان روش و ضمنا مگر از یک پایان نامه چند مقاله می توان داد قرار نیست که همه مقالات از پایان نامه باشند

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

شاید برخی جاها این کارو بکنند در مورد من که راجع به مقالاتم خیلی پرسیده شد و زمانی که اساتیدتسلطم را بر مطالب و شیوه ها می دیدند بسیار استقبال می کردند و با خوشرویی و لبخند.و بنظر من اینطور نیست که همه جا اساتید بی عدالتی کنند

نازنین زهرا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

سلام بر دانشجویان عزیز، یکی به من بگه که این شرایطی که بیان شده برای دانشگاه آزاد هم هست یا نه؟ دوستان منتظر جواب هستم؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین زهرا

سلام
خیر. دانشگاه ازاد کنکورش مجزاست و سازمان سنجش برای کنکور سراسری میتونه تصمیم گیری کنه.

منا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

مشخصه تضییع حق داوطلبان

مژگان
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ

یکبار از خودتون بپرسین مدرک دکتری رو برای چی میخواهید؟
اگه هدفتون هیات علمی شدنه بهتره بدونین اکثر جاها ظرفیتشون تکمیله، مخصوصا برای خانما که نزدیک صفر درصد رسیده.

اگر هم هدفتون یافتن شغله با این چهار یا پنج سال از همه چیز زندگی عقب میوفتین.
مهمترین حسن حذف کنکور دکتری این هست که این موج متقاضی فروکش میکنه، هرکی ارشد گرفت بدون مقاله و رزومه هوس دکتری خوندن به سرش نمیزنه.

کسی دکتری میاد که هم رزومه قوی داره هم تو زمینه تخصصی خودش کار کرده و اکثر استادها هم از خداشونه با اینا کار کنن تا با دانشجوهایکه فقط بلدن تست بزنن

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

موافقم باهاتون
البته استاد من بهم گفت اخیرا نیاز دارن به هیات علمی البته تو رشته من.. دارن آگهی جذب میزنن رشته به رشته فرق داره البته
من آگهی استخدام دانشگاه آزادم دیدم واسه استخدام هیات علمی از دانشجویان دکتری که امتحان جامع دادن… به بالا.. البته همونجا هم رزومه حرف اول خواهد زد

مونس
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

موافقم مژگان
تا دلت بخواد دکتری داریم که پشیمون از ادامه دادن
اما این موج هست و کم نشده

دانشجوی دکتری اقتصاد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

من با نظر شما موافقم ولی با این روش تب دکتری فرو کش نمی کنه.چون دانشگاه آزاد ،بدون آزمون و حتی پژوهش محور وجود داره که خیلی ها به راحتی میتونن وارد دکنری بشن.به نظر من ما باید به ظرفیت های اضافه ایجاد شده اعتراض کنیم که یکبار برا همیشه تحصیلات تکمیلی قانون مند بشه.

payam
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان گرامی:

یکی از اشکالات طرح جدید و واگذاری پذیرش به اساتید اینه که سوء استفاده مالی و اخلاقی صورت میگیرد. البته من واضح نگفتم ولی دوستان متوجه هستند. این امر قطعیه…با پوزش از اساتید با وجدان و اخلاق مدار

siroos
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دقیقا همینطوره

ابوالفضل
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

دوستان… عزیزان… معترضان… به نظر بنده هم از همین الآن روش بنده رو پیش بگیرید: اساتید دانشگاه مقصدتون رو شناسایی کرده و پس از انجام عملیات شناسایی باهاشون کار پژوهشی کنید و از طریق ایمیل با آن گرامیان بزرگوار!!! در ارتباط باشید. جواب میده!!!

مالی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

دوست گرامی اکثر اساتید محترم حتی به خود زحمت جواب دادن هم نمی دهند زیرا صرفا شما دانشجوی دانشگاه x نیستید به همین سادگی :)

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

با مالی موافقم به این راحتی که میگید نیست! شناخت عمقی میخواد

مهسا///
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

هر کس بادانشگاه و اساتید خودش می تونه ارتباط برقرار کنه. بنابراین هر کس باید به دانشگاه ارشدش برای دکترا فکر کنه.

st
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا///

باشه

سیما
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

شیوه جدید درست است و بحق.اما به قول آقای احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزشی: در کشور ما بستر این موضوع آماده نیست و ما هنوز معیارهای دقیق برای ارزیابی دانشجویان نداریم.

حمید برقی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

آخه، در عمل چه آزمون باشه چه نباشه باز هم همون ۹۹% که شما (توجه…توجه) گفتید داره اجرا میشه

پشت کنکوری
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

سلام ارزو خانم
من در یکی از رشته های گروه پزشکی شرکت می کنم,
سه بار تو کنکور وزارت بهداشت دعوت به مصاحبه شدم,
چهار بار هم در کنکور وزارت علوم,
امسال هم برای اولین بار تو کنکور ازاد شرکت کردم و رتبم یک شده,
ضمن اینکه امسال وزارت علوم دعوت به مصاحبه شدم,
قابل توجه اقا یا خانم برق که گفته بود تا حالا ۸ بار کنکور برگزار نشده,
همونطور که قبلا گفتم تمام رتبه هام زیر ۱۰ بوده,
دوستان همون جور که قبلا گفتم عدالت زیاد نیست

دکتری تهران
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

کنکور دانشگاه آزاد از نظر کیفیت قابل مقایسه با آزمون دکتری سراسری نیست…‌‌

نمونش فقط همین بدونین که سوالات زبانشون کلمه بوده…یه لغت داده بودن و ۴تا معنی به فارسی زیرش..حالا کدوم جوابه…..

سراسری اصلا قابل قیاس با آزاد نیست….

مهدی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

من لیسانس و ارشد دانشگاه تهران بودم ولی این دلیل نمیشه که نقدش نکنیم دانشگاه آزاد با همه ی ایرادهایی که داره از نظر ثبات رویه خیلی بهتر از سراسری عمل میکنه آدم تکلیفش روشنه نه مثل سراسری که چهار ماه از سال گذشته هنوز نمیدونیم چی در انتظارمونه

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

امیدوارم به چیزی که بهترین برسید.چون لیاقتش رو دارید.موفق باشید☺

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

از نظر ثبات موافقم

حسین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

والا ما هم امسال کنکور دکتری آزاد شرکت کردیم از این سوالا که شما میگین خبری نبود یه متن مشکل تخصصی بود…نمیدونم شما احتمالا منظورتون کنکور دکتری دهه قبل بوده…

دکتری تهران
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

نه حسین جان منظورم کنکور همین امسال بوده….در ضمن شما اصلا میدونین چرا مجوزها لغو شده…چون دانشگاه آزاد برا اساس ااساتید دانشگاه های دولتی که در آزاد به صورت حق التدریس درس میدادن…اونارو به عنوان هیات علمی خودش اعلام کرده…وزارت هم فهمیده..در آزاد شاید انگشت شمار باشن دانشگاه هایی که خیلی خوبن….

محسن
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

سلام
من رتبه زیر بیست هم دولتی و هم آزاد هستم. دانشگاه آزاد در تهران پذیرفته شدم! اما دانشگاه دولتی تو مصاحبه قبول نشدم! یه عده بودن که هم رزومه پر باری داشتن و هم خوب صحبت میکردن! هم تو مصاحبه دولتی و هم آزاد یعنی دوستانی به مراتب قوی تر از بنده حضور داشتن! برای دوره دکتری باید یه آمادگی کاملی داشته باشید! حالا چه با آزمون چه بدون آزمون… این حرفایی هم که میزنید در شان یه طالب دکتری نیست! قبول کنید ضعف از خو شماست!!! اگر نه بهانه نمی اوردید!

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

آفرین به شما دوست من.
ما باید تو جامعه علمیمون یه همچین روحیه ای داشته باشیم.
دقیقا صحبت من هم همینه، همه معترض به نتایجیم همیشه و به جای قبول شکست تو یک رقابت علمی، ساده ترین راهو انتخاب می کنیم یعنی سریعا صحبت از بی عدالتی و یا حتی بی عدالتی محتمل! می کنیم. و در واقع ضعف خودمونو نمی پذیریم.

منکر این نمیشم که اصلا بی عدالتی تو مصاحبه دانشگاه ها وجود نداره، ولی قطعا به این شدتی که همه دوستان ازش حرف می زنن، نیست.

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

لایک حمید!

فرزانه
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

منم با شما موافقم….همیشه دنبال مقصریم و فک میکنیم با چهار تا تست تخصصی ته عدالت دیگه اجرا میشه و حق به حق دار میرسه

مهسا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بله همین طوره. دوستان از رزومه شون میگن و این که چقدر توانمند هستن! اما واقعیت اینه که کنکور رقابته و ممکن ه افرادی به مراتب توانمندتر حضور داشته باشن! بنابراین صحبت کردن دائم از این که حق من رو خوردن، بیشتر شبیه بهانه جویی ه تا واقعیت! اصلا منکر بی عدالتی در برخی مصاحبه ها نیستم، اما مسلما همیشه هم مشکل بی عدالتی نیست! گاهی باید به خودمون هم نگاه کنیم و به ضعف هامون!

توجه.. توجه
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

با سلام به همگی..
دوستای عزیز کسانی که تا حالا مصاحبه دکتری رفتن ، خوب میدونن: همون ۵۰% هم که بعنوان مصاحبه بر عهده دانشگاه بود چقدر ناحقی میشد و خواهد شد!!! استاد خوب از قبل رزرو شده بود و هست !!!
دانشجویی که از دانشگاه دیگریی برای مصاحبه می رود شک نکنید امیدیی در دانشگاه مقصد ندارد و اگر هم پذیرش شود (ان هم در صورتی است که رقیب داخل دانشگاه مقصد نداشته باشد)با استادیی مجبور است کار کند که دانشجویان سابق همان دانشگاه هیچ تمایلی به کار کردن حالا به هر دلیلی با آن استاد رو ندارند!!!) بخدا این هایی رو که دارم میگم عین واقعیت دوستان.
حالا اگر کل اختیار به دانشگاها داده شود فاجعه است.. انتخاب سلیقه ایی دانشجو، بی عدالتی،۹۹% اساتید ترجیح میدهد نمره مصاحبه رو به نفع دانشجو سابق خود بدهد و…

شیمی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

ای کاش دوستان به جای این هم بدبینی نسبت به عدالت اساتید، بیشتر به تواناییهای خودشون خوشبین باشن. یعنی اونها واقعا میتونن دانشجوی خوب و قوی رو به خاطر اینکه دانشجوی خودشون نیست یا شهرستان درس خونده قبول نکنن؟ به نظر من غیر منطقیه. شاید کسانی که اینطور میگن از ضعف خودشون در بخش رزومه و مصاحبه نگران هستن. چون واسه رتبه خوب در کنکور کافیه دو سه ماه درس بخونی یا کلاس کنکور بری که احتمال قبولی بالا میره حتی دیدم که با درصد زبان خوب و تخصصی زیر ۲۰ رتبه خوب در کنکور بدست اومده.اما رزومه خوب به راحتی به دست نمیاد مثلا رشته ای مثل شیمی که نیاز به کار آزمایشگاهی خوب هست که بتونی یک مقاله خوب ارائه بدی و این در عرض دو سه ماه بدست نمیاد و در دوره ارشد باید دانشجوی فعال و پرکاری باشی.
من که موافق حذف کنکور هستم.

کریم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

هنوز مواجهه نشدید دوما رشته ی شیمه تو رشته های دانشگاهی تقریبا راحت تر میشه مقاله داد.

تینا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

برو میدان انقلاب تهران، کنار خیابان دارند مقاله میفروشند. رو دیوارها تبلیغاتش هست. ISI هم بخوای هست ولی حدس میزنم قیمتش گرونتر باشه دوست عزیز.
پایان نامه هم که دیگه کاملا علنی میفروشند. هر رشته ای که بخوای تو انقلاب هست.
خودم دیدم یه دختره از یه مرکز کپی پایان نامه خرید و فروشنده بهش یاد میداد چطور استادشو قانع کنه که کار خودشه!!!! به همین راحتی …

شیمی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

یعنی اگه روز مصاحبه اون اساتید فرق مقاله خودت و مقاله تقلبی رو ندونن که باید فاتحشونو خوند.
واسه شیمی راحت میشه مقاله داد قبول دارم. اما رقبای هرکس هم رشته ای های خودشن یعنی اگه رشته شما نمیشه راحت مقاله داد واسه بقیه رقبا هم همینطوره.
حرف من اینه که این بی عدالتی که شما نگرانش هستی الان هم میتونه اتفاق بیفته. چون الان هم حرف اصلی رو دانشگاه میزنه.
با حذف کنکور حداقل لازم نیست وقت بذاری کنکوری درس بخونی اینجوری میری دنبال سنگین کردن رزومه. البته واسه دانشجوهای سالهای بعدی که فرصت دارن درست برنامه ریزی کنن

مقدم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

دوست عزیز خیلی از اساتید خودشون هم مقاله پولی می گیرن یا پولی چاپ می کنند. الان در دانشگاهها تب مقاله رواج پیدا کرده و تا چند وقت دبگر در میدان انقلاب شاهد فروش مقاله خواهیم بود.

st
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مقدم

انشالله

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

اون مقاله ها عموما با سرقت علمی نگاشته میشن و تو مجلات بدنام و بی کیفیت، معمولا هم استادا به راحتی متوجه میشن.

تینا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بستگی داره که بخوان متوجه بشن یا نه!
تازه مسائل دیگه ای هم هست: مثلا دوستی داشتم که یه دانشگاه معتبر تهران درس خوند و یه ایده را در سه جا چاپ کرد. سه ژورنال!!!! من تازه بعد از دفاعم ۳ ماهه دیگه کار کردم رو موضوع تزم که استادم راضی شه یه جا چاپش کنه.
کار من اصلا از کار دوستم سطح پایینتر نبود. خودشم اینو میدونست. روز مصاحبه اون سه مقاله از تزش داشت و من فقط یکی!!!

محمد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

سلام
دانشجویانی مثل ما که جز خدا کسی رو ندارن یا ……
اگه واقعأ براشون مصاحبه مهمه تمام مصاحبه ها را در یک مکان مطمئن تحت عمل و نظارت اساتید بیطرف برگزار کنند و رتبه بدهند
شاید عدالت رعایت بشه
دوستان لطفأ نظر بدهید
اشکال حرف من را بفرمایید
بخدا الآن هم از بی عدالتی که برا خودم اتفاق افتاده میسوزم و کاری هم نمیتونم بکنم

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد عزیر حق با شماست
لطفا برو پایین و نظر من رو بخون
یه نظرم روش عادلانه ای رو مطرح کردم
ممنون

ابوالفضل
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

احسنت محمد. موافقم. توی هر شهر یا استان فقط یک دانشگاه برگزار کنه با اساتید منتخب همه گروه ها. اینطوری به عدالت نزدیکتره…

علی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

مصاحبه یعنی آشنابازی….استاد خود من امسال بهم گفت تو برو کتبی رو مجاز شو بیا بقیه اش بامن مصاحبتو من یه کارییش میکنم ولی من اصلا قصد ادامه تحصیل در ایران رو ندارم امیدوارم اینقانون اجرا و تصویب نشه چون حق خیلی ها پایمال خواهد شد….

مریم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما انسان صادقی هستید. واقعیت را گفتید.

مقدم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من با رتبه ۲۰ دکتری امسال چندان امیدی به قبولی در مصاحبه ندارم چون علنا در روز مصاحبه بی عدالتی رو دیدم. و معیارهای ضعیف دانشگاهها. اگه شما تعداد مقالت بالا باشه طرفدار زیاد داری!

حمید برقی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

منم با آزمون موافق نیستم، آخه وقتی تووی مصاحبه، استاد اونی رو که میخواد میگیره، اگه هم اون نیومده باشه هیشکی رو نمیگیره، پس آزمون بی معنیه دیگه، حالا رتبه تک رقمی بیار…کسی نمیگیره، اصلا به رزومت نگاه هم نمیکنن

امین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

دوست عزیر آقای شیفته ناکام

یک پیشنهادی مطرح کردید و من هم معایب آن را گفتم
اگر کسی با مقالات تقلبی تمام امتیاز پژوهشی را بگیرد (به گفته شما ۷۰)، آنوقت اگر اساتید در مصاحبه حضوری هم بفهمند و از ۱۰ به او صفر بدهند، آیا می توان کاری کرد؟
فرض کنید کسی در رشته مهندسی برق بیاید در یک نشریه بی ارتباط با رشته خود، مثلا محیط زیست مقاله بدهد، آیا صرفا باید بر اساس ضریب تاثیر نشریه به او امتیاز داد؟
آیا نباید بررسی کرد که چرا این مقاله ارائه شده؟ ارتباطش با کار او چیست؟ بعد از اطمینان از صحت و درستی مقاله به او امتیاز داد

ضمنا در روش شما عملا آزمون بی خودی برگزار میگردد، به نظر می رسد تنها برای راضی کردن افراد مدافع آزمون آن را مطرح کرده اید
چون تقریبا اگر آزمون ۲۰ نمر باشد، اختلاف اکثر افراد حداکثر در حدود ۳ ۴ نمره خواهد شد که کاملا بی تاثیر است

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  امین

امین عزیر
نکاتی خدمتتون عرض کنم
۱) همه ۷۰ امتیاز به مقاله تخصیص داده نشده
۲) هر ژورنال سالانه بر اساس مرتبه علمی داوران خود، قدمت و میزان مراجعین و … درجه اهمیتی داره که سالانه اعلام میشه و ربطی به رشته محیط زیست و برق و غیره نداره
۳) این نظر شما رو می پسندم که صرفا مقالاتی دارای ارزش مناسبتر باشند که در راستای رشته و یا پایان نامه فرد باشد (که این خود جای تفکر و بحث داره)
۴) آزمون ۲۰ امتیاز داره – عرض کردم به ندرت کسی بتونه با این وضعیت پذیرش مقاله ۵۰ بگیره- ببینید ۷۰امتیاز می تونه در مقاله – معدل – زبان – تدریس – شرایط کاری مرتبط با رشته(تحقیقات عملی ) و… پخش بشه
۵) اگه آزمون نباشه یعنی انگیزه بسیاری از داوطلبان رو از بین ببریم(همونهایی که نه تونستن مدرک زبان معتبری بگیرن و نه مقاله ای ثبت کنن – چرا اینکار رو بکنیم؟
چرا همه رو به گود دعوت نکنیم امین عزیز؟

مدیریت ورزشی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

ای بابا چرا همش میگن کنکور حذف شده! آزمون زبان توو مرحله کنکور نیس یعنیییییی!!!!! توو مرحله اول که اکثرا کم میارن ،

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

مدیریت ورزشی
برو پایینتر
نظر منو بخون

سمیرا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

کنکور باید برگزار بشه منتهی فقط و فقط دروس تخصصی ، استعداد و زبان حذف بشه.ماهایی که تا اینجا اومدیم اونم از دانشگاهاای دولتی نه آزاد و اگر هم زبان نمیدونیم مشکل از سیستم آموزشی بوده که از همون دوره دبستان با ماها زبان کار نکردن مثل کشورهای توسعه یافته که الان دارید خودتونو باهاشون مقایسه می کنید.تازه از درصد مصاحبه و اختیارات دانشگاهها هم باید کم بشه یعنی بیشترین درصد رو به آزمون اختصاص بدن که این روش عدالت مندانه تر هستش.خیلی از اساتید فقط به دانشجوهای خودشون سر مصاحبه توجه داشتن و دارن.به عینه دیدم که میگم.ملاک قرار دادن مقاله هم بده چون الان میبینید بیرون پره از این مراکزی که پول میگیرن مقاله و پایان نامه مینویسن.

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سمیرا
لطفا نظر منو “شیفته ناکام” در خصوص روش عادلانه پذیرش بخون و نظر بده
ممنونم

ارمان
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

به نظر من بهترین کار همین روال امساله که گذشت

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ارمان

نظر منو “شیفته ناکام ” رو بخون

محمد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

کاش زودتر نتایج دکترا اعلام بشه حداقل بدونیم بایستی چکار بکنیم. از دوستان کسی هست بدونه نتایج کی اعلام میشه؟

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

نتایج دکتری امسال اگه منظورتونه، نیمه سوم مرداد ماه، یعنی همون اواخر مرداد ماه.

دکتر
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

حمید جان نیمه ی سوم؟؟؟

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

اره والا، تو محل کارمم، یه لحظه سرم شلوغ شد قاطی کردم دیگه :))
دهه سوم منظورم بود. :)

مریم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

نبود آزمون یعنی عین بی عدالتی.
متاسفانه اون دوستانی که مخالف برگزاری آزمون هستند فکر میکنند که فقط خودشان می توانند مقاله بنویسند و صرفا یک مقاله نویس را شایسته دکتری می دانند. دوستان عزیز، همه اونهایی که در آزمون قبول شدند و در مصاحبه به دلایل نامعلومی رد می شوند هم مقاله دارن. همه تلاش می کنند. هم در آزمون و هم در پژوهش. و چون با دلایل غیر موجهی در مصاحبه رد شدند، اعتراض می کنند. لطفا کمی واقع بین باشید. شاید در موقع مصاحبه، شما هم در آتش همین بی عدالتی بسوزید.

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دوست من توجه کنید همیشه در مورد بی عدالتی ها بزرگنمایی میشه ، شاید ناعدالتی وجود داشته باشه ولی قطعا نه به این حدت و شدتی که دوستان میگن.

برای مثال شما از یگ گروه ۳۰ نفره که واسه مصاحبه یک دانشگاه رفتن، و در نهایت مثلا ۴ نفر قبول شدن، یه نظرسنجی بگیرید، و درنتیجه خواهید دید از اون ۲۶ نفری که قبول نشدن، حداقل ۲۴ نفر به نتیجه معترض هستن، و این ادعا رو دارن که حق اونا خورده شده و اونا قطعا شایسته تر بودن برای قبولی…
.
من نمیگم ناعدالتی نیست، ولی قطعا خیلی کمتر از درصدی که ادعا میشه.

اتفاقا وجود آزمون ناعدالتی بیشتری به وجود میاره.

تینا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

حتی توی یک دانشکده و یک گروه هم هر استادی تلاش میکنه دانشجوی خودشو ببره بالا برای دکتری. هوای دانشجوی خودشو تو نمره دادن داره و … . برخی از اساتید که قدرت بیشتری در گروه دارند به طور اتفاقی بچه هاشون مرتب دکتری پذیرفته میشن:)
منکر این نیستم که اساتید منصف هم داریم اما خوب بی عدالتی هم کم نیست.

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

با شما موافقم- نه پذیرش مستقیم خوبه و نه کنکوری
لطفا نظر منو” شیفته ناکام” رو بخون

محمد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

این فرمایش شما وابسته به این که این بلا چند بار براتون تا حالا اتفاق افتاده باشه
لطفأ نظر بنده را هم برا نحوه مصاحبه بیطرف مطالعه کنید
متشکر

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

شما هم مثل بنده احتمالا نگران تبعیض در پذیرش مستقیم دانشگاهها هستید
قطعا شما هم رزومه دارید ولی نگرانید
لطفا نظر منو “شیفته ناکام “رو بخون و نظر بده
متشکرم

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان
نظر من با کلی تجربه و خون دل دکترا و آخرشم پشت کنکوری، عزیزان اینه :
خود سازمان سنجش رزومه(مقالات- کنفرانس-تدریس-زبان- احیانا شرایط کاری مرتبط) و معدل (با حفظ رتبه بندی منطقی از دانشگاه ها) رو بررسی کنه و امتیازی از ۷۰ بده
۲۰ امتیاز هم آزمون سازمان سنجش(فقط تخصصی اونهم با یک روال ثابت و منطقی)- مثلا شبیه ۹۱-۹۲
نهایتا ۱۰ امتیاز هم در اختیار دانشگاه ها تا نظر نهایی رو در یک مصاحبه غیر تخصصی (صرفا بررسی شخصیت و …)- اینم واقعا حق اساتیده قرار بگیره
لطفا به این نظر بنده به عنوان یک شیفته ناکام دکترا فکر کنید – اگه تصحیحی دارید یا راهکاری اطلاع رسانی بفرمایید
خیلی ممنون

امین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

خوب این آزمونی که سازمان برگزار میکنه چه نقشی داره؟
قراره فقط آنهایی که رتبه خوب آورده اند رزومه ی شان بررسی شود و یا رزومه همه توسط سازمان بررسی و نمره دهی میشود؟
اصلا برگزاری یک آزمون با نقش ۲۰ درصد با اینهمه هزینه برای چیست؟
آیا به نظر شما سازمان این تعداد اساتید با دانش تخصصی بالا برای تشخیص و ارزیابی صحیح رزومه همه دارد؟ آیا اصلا این کار امکان پذیر است؟

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  امین

دوست عزیز نیازی به بررسی دستی توسط سنجش نیست
سنجش میتونه یه سامانه قوی تعریف کنه
مثلا امتیازی به مقاله بر اساس تعداد – ایمپکت فکتور مقاله – نفر چندم بودن نویسنده و غیره بده
به مدرک زبان بر اساس نوع مدرک و نمره نهایی امتیازی بده
به تدریس بر اساس میزان سال تدریس – سطح تدریس نمره ای بده
۲۰ امتیاز هم که گفتید خیلی ارزش داره چون تعداد کمی می تونن حداکثر ۵۰ امتیاز از ۷۰ بگیرن
البته این روش هم بی عیب نیست ولی اگه
نظرات مختلف رو بخونی و واقعا چند سال تو گود باشی خواهی دانست این عادلانه ترین راهه

امین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

بر اساس سیستم شما چگونه کسانی که مقاله کار آنها نیست و تسلطی بر مقاله خود ندارند، تشخیص داده شوند؟
به نظر من این طرح عملی نیست
هرچند نکات مثبتی دارد ولی بررسی و ارزیابی مقالات باید از طریق اساتید مجرب صورت پذیرد
جهت جلوگیری از بی عدالتی می توان بر مساله نمره دهی به مقالات نظارت کرد نه اینکه اصل ارزیابی مقالات را برداشت

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  امین

من نمی دونم دیگه منظور شما از ارزیابی مقاله چیه؟
شما یه مقاله داری با ژورنال مشخص – با درجه اهمیت مشخص – نفر چندم هستی مشخصه
الان یک رشته خاص مگه فکر کردی همه اساتید
اون رشته تو همه موضوعات اون رشته صاحب نظرن
اگه منظورت اینه که مقالت صاف بره زیر دست استادت و اون دربارش نظر بده که هیچی
ولی زیر دست هر استاد دیگه ای بره تو ۱۰ دقیقه اونم وقتی ۲۰ نفر دیگه پشت درن بدون
امتیاز واقعی مقالت اون نیست.
قسمت اول سوالت هم در مصاحبه حضوری کاملا مشخص میشه (همون ۱۰ امتیاز)

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  امین

درسته آقا امین تا حضوری مصاحبه نشه از کجا میشه تسلط فرد رو بر مقاله اش فهمید یا اینکه اصلا کار خودش بوده یا نه!

z
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

آره واقعا نظر خوبیه…
باید در هر شهر یا استان یک قسمتی وجود داشته باشد که مسایل مربوط به زبان و پژوهش رو بسنجد و طبق چارچوب از پیش تعیین شده نمره بده
و یک آزمون تخصصی جامع و متمرکز برگزار بشه و درنهایت ۱۰ درصد هم به دانشگاهها اختصاص بدن
خوب معلومه اکثر افرادی که در راس کار هستند و تصمیم گیرنده در این زمینه هستند خودشان در دانشگاهها نیز سمتی دارند و اکثرا عضو هیئت علمی هستند خوب معلوم است تصمیمی را میگیرند که باعث آزادی بیشتر خودشان در انتخاب شود و به قولی دستشان بازتر شود بدون اینکه به نظر. دانشجویان و مخالف توجهی شود
دانشجویان در هیچ سمتی نیستند و حرفشان نفوذی ندارد
خواهش میکنم به نظر و دلایل مخالفان نیز توجه کنید چرا که موضوع این تصمیم گیری دانشجو است و درست نیستدکه برای کسی تصمیم گیری شود بدون اینکه ذره ای به دلایل و اتتقاداتش توجه شود

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  z

خیلی ممنون از راهنمایی و نقطه نظر شما
البته بنده مدعی نیستم که این روش بی ایراده
ولی ببینید این دوستانی که میگن فقط مصاحبه حضوری:دقت نمی کنن که چقدر اساتید در امتیاز دهی دستشون باز میشه و ناعدالتی های گسترده چرا؟
۱) استادی که ۲ سال تو دوره ارشد با کسی کار کرده که نمیاد یه دانشجوی دیگه بگیره و روز از نو روزی از نو
۲)مگه میشه تو چند دقیقه طرف به عمق توانمندی شما پی ببره
۳)مگه میشه ما نهادی بذاریم نمره دهی استادا رو بپان
و خیلی دلایل دیگه که مجال گفتنش نیست
دوستانی هم که طرفدار روش موجود هستن
نمیگن بابا طرف چند ساله بجای کار تحقیقاتی مورد علاقش نشسته عین بچه ۱۸ ساله داره کنکور میخونه
این کار هم به رزومه ارزش میده هم به کنکور

متشکرم

یه دوست
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

با نظارت سازمان سنجش و داشتن یک نظام مشخص از امتیاز دهی در روز مصاحبه روش جدید رو میشه همون نظر شما

یعنی ۷۰ درصد رزومه که بر اساس یک جدول مشخص اما توسط خود اساتید دانشگاه زیر نظر ناظر عالیه سازمان سنجش امتیاز دهی بشود تا حقی در این زمینه ضایع نشه
۲۰ درصد نمره آزمون عمومی

و ۱۰ دصد هم مال خود استادان مربوطه

دکتر
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

شیفته ناکام…..این دانششگاه و استاد هستش که باید ۵سال دانشجو تربیت کنه و تحویل بده…الان از طریق آزمون که دارن دکتری میگیرن من خیلیارو دیدم که به خاطر رتبه قبول شدن ولی هیچ چیز از پژوهش بلد نیستن و عین دانشجوی لیسانس فقط درسارو میخونن و امتحان میدن..و اساتید هم از دستشون شاکین….متاسفانه ما هرکدوممون براساس شرایطی که داریم دلمون میخواد آزمون دکترای شامل حال ما بشود….و از همینجا مشخصه که هیچکس دلش برای جامعه نمیسوزه..هرکسی فقط موفقیت خودش رو میخواد..

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر عزیز

واقعا از صمیم قلب بگم من دوست دارم به عادلانه ترین روش وارد دکترا بشم و حق هیچکس رو ضایع نکنم،
سامانه نمره دهی سنجش رو که من طراحی نمی کنم!
کنکور هم که در شرایط برابره
لطف کنید ایراد نظرم رو بگو
خیلی ممنون

محمد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

من موندم پول به استاد میدن که زحمت بکشه و اونی که مستعد و زحمت کشیده را آموزش بده یا با تمام وجود بگه من هم هستم که چی؟
البته نه همه دوستان و اساتید

امین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ق٫ظ

متاسفانه شما کاملا جهت دار طرفدار آزمون هستید
آیا تا به حال تیتری در بیان معایب آزمون و تضییع حقوق نخبگان کشور زده اید؟
اکثریت عامه از آزمون سال های گذشته راضی بودن رای به راضی بودن همه نمی دهد
بپرسید نخبگان و اساتید چه نظری در مورد این آزمون داشتند
بروید ببینید کسانی که با این سبک و به لطف این آزمون غلط وارد دانشگاه شدند الان چه مشکلاتی دارند
اکثرا در پژوهش، انتخاب موضوع، تعامل با استاد و انتشار مقاله دچار مشکلات شدیدی هستند و خیلی از آنها بدون هیچ مقاله ای بعد از ۴ ۵ سال در شرف اخراج هستند

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  امین

درسته.
دقیقا هر کسی طرفدار منافع خودشه، اگه بخواییم اصولی و با فکر و منطق بدون در نظر گرفتن منافع شخصی، همه چیزو در نظر بگیریم، حذف آزمون و کنکور تخصصی یک گام رو به جلوس و اصلاح یک سیستم اشتباس…کنکور باید رفته رفته حداقل از بالاترین سطح آموزشی کشور یعنی دوره نخصصی دکتری حذف بشه.
درسته این روش شاید معایبی هم داشته باشه ولی کم کم باعث رشد نظام اموزشی کشور میشه.

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

با نظر شما موافقم
ولی اگر دانشگاهها مستقیما پذیرش کنن بی عدالتی خیلی بیشتر از حالت کنکوری خواهد بود و اعتراضات زیادی به دنبال خواهد داشت
لطفا نظر شیفته ناکام رو بخون

ایمان
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  امین

حرف شما درست که یک کنکور نمیتونه تعیین کننده همه چی باشه اما مقاله دادن هم اصلا ملاک خوبی نیست, یک اینکه مقاله در ایده ال ترین شرایط که واقعی باشه فقط یه ملاکه کوچیکه از پیشرفت علمی یک کشور, چقد از اینها به یک نواوری تو رشتشون میرسن, چقد بازده ای دارند و دوم مصاحبه ده دقیقه ای هم ملاک خوبی برای ارزیابی نیست, مگه تو جلسه مصاحبه چیکار میکنن, اونها هم چهار سوال میپرسن, ایا چهار سوال اساتید اعتبارش از یک ازمون صدو پنجاه سوالی بیشتره؟

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

درسته، با کلیت نظر شما موافقم.
منم مخالف بررسی سوابق آموزشی، رزومه، مقالات فرد تنها تو یک مصاحبه ۱۰-۱۵ دقیقه ای هستم.
باید وقت بیشتریو به بررسی رزومه، سابقه آموزشی و کارهای پژوهشی و بخصوص اصالت و ارزش علمی مقالات و پ‍ژوهش های یک فرد اختصاص داد.

ولی کلیت صحبت من اینه که این طرح جدید با یک سری از ملاحظات کلا روش استاندارد و خوبی به نظر میرسه و قطعا از روش کنونی بازده بهتری داره.

امیر
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  امین

نخبگان کشور میتونند از طریق ازمون استعداد درخشان وارد دانشگاه ها شوند
همین الان هر دانشگاهی می خواهد دانشجویان خودش را بگیرد و با اجرای این طرح هیچ شانسی برای کسانی که شهرستان درس خوندند برای قبولی در دکترا وجود ندارد
ما دنبال عدالت اموزشی هستیم
در کنکور حداقل بر اساس داشته ها قضاوت می شود و همه یکسان هستند

شیفته ناکام
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

امیر عزیز
ظرفیت پذیرش بدون آزمون در حال حاضر خیلی کمه
کمتر از اون که فکرش رو بکنی
هر کدوم از این فراخوان های عریض و طویل یکی دو نفر رو اون هم با … می گیرن
لطفا نظر منو “شیفته ناکام” رو بخون ببین این روش به نظرت چطوره؟

صنایع
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  امین

بله،

مسعود
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ق٫ظ

اگر هم برنامه ریزی وهم اجرابرای جذب وپذیرش دانشجوی دکتری بیفته دست دانشگاه ,پس بفرمائید وزارت علوم باید چیکار کند !!!!بجز این که مقررات وجذب واینارو انجام میده اگه این وظائفش هم رو محول کنه پس بااین حساب وزارت علوم باید حذف بشه وجاشو وزارت دانشگاه بگیره !!!

امین
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

چطور در دیگر کشورها وزیر علوم دارند و دانشگاه ها مستقل دانشجو جذب می کنند و ساسیت گذاری می کنند؟
این صحبت شما در ارتباط با مسولیت وزارت واقعا عجیب و ناپخته است

مسعود
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  امین

ببین دوست گرامی :
هرچند موافق نیستم که همه جای دنیااینجوریه که دانشگاه اول وآخر باشه وفقط چند کشور اینجوریه واوناهم دارن یواش یواش پشیمون میشن از این طرح های لجام گسیخته …..وبعدبگم خدمت شما درکشورهای دیگر زیرساخت های لازم فراهم است و دانشگاهها توسعه یافته هستند واز لحاظ فرهنگی ونظام اداری بامافرق دارند .اشتباه مااین است که می ریم چند طرح را بدون کار وبدون درنظر گرفتن شرائط می گیریم.درحال حاضر قبول دارم ملاک پذیرش دکتری بسیار سلیقه ای است و وزن مصاحبه ۷۰ درصدی فقط به نقع اعمال سلیقه دانشگاه است وبار علمی ملاک نیست .خواهشاً نظر منصفانه بدهیم آن وقت درخواهیم یافت که نباید وهرطرحی را بدون درنظر گرفتن شرائط لازم روی آنها عملی نمود.

mechanic
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

لایک مسعود….

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

وزارتخونه باید سیاست های کلان رو برنامه ریزی کنه، نه انتخاب و گزینش دانشجو..
نحوه انتخاب و گزینش دانشجو مربوطه به به دانشگاه و بخصوص استادی که قراره با اون دانشجو چند سال پژوهش کنه.
… هیچ جای دنیا، استاد تو انتخاب دانشجو خنثی عمل نمیکنه و درواقع دست اساتید باید واسه انتخاب دانشجوی دوره دکتری کاملا باز باشه. اینجوری پ‍ژوهش ها و علم اندوزی هایی که تو این دوره انجام میشه قطعا بازده و کیفیت بهتری خواهد داشت. و نتیجشو در درازمدت خواهد داشت.

مسعود
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ق٫ظ

ببنید عزیزان :

ظاهراًیک اصل ساده را فراموش کردن برنامه ریزان امور:

وآن اینکه دانشگاه فقط باید مجری سیاست های وزارت علوم باشهودرفکر نوآوری وپییشرفت علمی دانشجویان باشه و وزارت علوم باید برنامه ریزی برای جذب وپذیرش متقاضیان رو باید تعیین کنه …اگر هم برنامه ریزی وهم سایر امور به دانشگاهها سپرده بشه چون زیر ساخت های لازم فراهم نیست قطعاًعدالت آموزشی به فراموشی سپرده میشه …..وهمین که وزن مصاحبه رو به کلی افزایش دادن یعنی دانشگاه شده همه کاره وچنانچه این طرح جدید اجرا بشه یعنی فاجعه آموزشی درکشور وهرج ومرج !!!چراکه دیگه پذیرش واجرا ونظارت همه میفته دست یک ارگان واگر چنین شود نه تنها دردانشگاه بلکه همه جا ,اوضاع بدتر میشه !!!

خدایا چنان کن سرانجام کار
توخشنود باشی ومارستگار

حسابدار
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۳ ق٫ظ

دوستان تا فرصت هست از طریق ایمیل مجلس اعتراضتون رو اعلام کنید.

محسن
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ق٫ظ

سلام به همه دکترهای عزیز و بالقوه…
به نظرم هر چی بخواد بشه میشه…
خودتونو اذیت نکنید…

محمد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان – من رزومه خوبی دارم و تو دانشگاه خوبی هم درس خوندم- اما با این طرح مخافم و کاری ندارم تو دیگر کشور ها چطوری هس- دوستان به فکر پیشرفت کشور خودمون باشید عدالت یعنی ۳۰ به ۷۰ یا ۵۰ به ۵۰ – به خدا من شک میکنم برا دوستانی که به ۳۰ درصد هم اعتراض دارند – ۷۰ درصد کم؟؟؟؟

ﺩﻛﺘﺮی 95
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ق٫ظ

ﺩﻟﻢ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩﻡ ﺳﻮﺧﺖ ﻛﻪ ﺗﻮ اﻳﻦ ﺳﻦ و ﺳﺎﻝ ﺑﺮاﻱ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦﺩﻭﺭﻩ ﺗﺤﺼﻴﻠﻴﻢ اﻧﻘﺪﺭ ﺑﻼﺗﻜﻠﻴﻔﻢ ﻛﻪ اﺯ ﺩﻳﺸﺐ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ اﻳﻦ ﭘﻴﺞ ﭼﻚ ﻛﺮﺩﻡ ﺷﺎﻳﺪ ﻧﺘﻴﺠﻪ اﻱﺑﮕﻴﺮﻡ.
ﻣﺴﻮﻟﻴﻦﭘﺎﺳﺨﮕﻮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﭘﻠﻴﺰﺯﺯﺯﺯﺯ
:-|

محمد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ق٫ظ

هر کس که قانون وضع میکنه تو رو خدا هر کاری میکنید نگذارید فقط بی عدالتی بشه

عامری/
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ق٫ظ

مقاله ملاک باشه. ولی قبلش بنگاههای مقاله نویسی و تقلب را از سطح شهرها حذف کنند

روان شناسی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  عامری/

یعنی از لحاظ علمی مدینه فاضله به وجود بیاد. باور بفرمایید امکان ندارههههههه اونم تو این مدت کم که باید زودتر تکلیف داوطلبا مشخص شه

حمید
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  عامری/

لازم به این کار نیست، فقط کافیه اساتید مربوطه بررسی دقیق تری داشته باشن از صحت و اصالت مقاله ها و وقت بیشتری به بررسی کارهای پژوهشی داوطلبا اختصاص داده بشه، و برای داوطلبان متقلب ( چون درصد بسیاری از مقالاتی که از این طریق نگاشته میشن با سرقت علمی همراه هستن، )مثل سایر کشورها جریمه های سنگینی مثل محرومیت چند ساله از تحصیل و.. در نظر بگیرن.
اینجوری خود به خود و در عرض مدت کوتاهی این بنگاه های مقاله نویسی از بین خواهند رفت.

روان شناسی
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

این حرف شما دقیقا مثله اینه که بگیم تو ازمونهای استخدامی جلوی بی عدالتی رو بگیریم و اگه کسی خواست اینکارو بکنه جریمه بشه. بله در حد حرف خیلی زیباست ولی در عمل چی؟؟؟

سازه گرا
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ق٫ظ

سلام
نظرسنجی سازمان سنجش در روز کنکور دکتری ۱۳۹۴ نشون داد که حداقل ۸۰ درصد داوطلبان با امتحان کتبی موافق و با مصاحبه شفاهی مخالفند.
تقلید از کشورهای دیگه بدون توجه به خصوصیات کشور عزیزمون جز ضرر چیزی در پی نداره.
مثلا اکثر کشورهای اروپایی به دلیل زلزله خیزی کم بار زلزله رو اصلا در طراحی سازه هاشون در نظر نمی گیرن.
اگر ما بدون در نظر گرفتن زلزله خیزی شدید ایران بخواهیم از روش اونها تقلید کنیم نتایجش فاجعه آمیز خواهد بود.
عدالت در اولویت اول و علم سالاری در اولویت دوم باید قرار بگیرن که بهترین راهش در کشور ما آزمون تخصصی متمرکزه.
قطعا کسی که بتونه از فیلتر سنگین آزمون تخصصی سازمان سنجش عبور کنه از عهده پژوهش در دوره دکتری هم بر خواهد اومد.

پشت کنکوری
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ق٫ظ

سلام دوستان
نه قبلا عدالت وجود داشته
نه حالا وجود دارد
و نه اینده وجود خواهد داشت
از طرف کسی که ۸ بار با رتبه های زیر ۱۰ دعوت به مصاحبه شده
و امسال نیز رتبه یک را کسب نموده,

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

ببخشید سوال میپرسم.شما چه رشته ای هستید؟

برق
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

دوست من مگر ۸ بار کنکور دکتری برگزار شده که شما این حرفو میگید

سالار
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ق٫ظ

دوستان عزیز سلام
هدف از شیوه جدید جلب رضایت اساتید, دانشگاهها و سازمان سنجش هستش و چیزی که این وسط در نظر نگرفته شده نظر “دانشجویان” عزیزه

فرزاد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ق٫ظ

سه تا دلیل منطقی:
۱_ ما از اول آزمون داشتیم باید برای همیشه داشته باشیم و کاری به دیگران نداریم که برای دکتری چیکار میکنند!
۲_ تخلفات زیادی صورت میگیرد و مصاحبه اصلا منطقی نیست بلکه سلیقه محور میباشد
۳_ حرف مخالفین این هست که آزمون دکتری سراسری بصورت تخصصی با وزن حداقل۳۰_۵۰ باشد و مصاحبه هم از طرف دانشگاهها میباشد و وزنشو یا ۵۰ بکنند یا به خاطر اون دوستانی که آشنا دارن باشه بابا ۷۰ درصد بکننش چون بچه های دانشگاه آزاد زرنگ هستن و درآزمون دکتری سراسری به اون دوستان آشنا داران فرصتی هم میدیم بچه های دانشگاه آزاد بابا با معرفت هستند ولی با اختیارات ۱۰۰ درصدی دانشگاههای سراسری مخالفند چون هدف از این طرح از الان مشخص میباشد دیگر!

هما
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ببین دلیلها و حرفهات باید با طلا نوشت یعنی منطقی تر از حرفاتون هم میشه و جوابی داد?! بییییییگ لایییییییک، ان شاءالله کنسل هست و برای وزارت علوم این دوره هم محبوبیت نخواهد داشت منم الان ایمیل میکنم، فقط میگم افریییییین افریییییییین

فرزاد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ق٫ظ

islamic@parliran.ir
ایمیل مجلس محترم شورای اسلامی

صارم
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

خیلی ممنون از گذاشتن ایمیل مجلس، بله باید ایمیل کنیم که بابا دانشجو ما هستیم و مخالفین شدید این تغییر وضعیت هستیم دوستان همگی یاعلی

هادی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

من هم به خبرگزاری مهر اعتراض خودمو ایمیل زدم و هم مجلس لطفا دوستان پایان ایمیل مقطع و دانشگاهشونم بنویسن
ممنون

فرزاد
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ق٫ظ

سلام
خطاب به مخالفین این شیوه آزمون دکتری سراسری
من چند بار رفتم مجلس و نامه کتبی نوشتم و قاطعانه با این تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری با ۳تا دلیل منطقی مخالفت کردم به همراه چندین نفر و ایمیل مجلس رو گرفتم و قرار شد شهرستانی ها مخالفت خودشونو از طریق ایمیل به محضر مجلسی ها برسانند چرا یک ایمیل نمیزنید زمان کمتر میباشد،

نگار
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ

بچه ها چشمام درد می کنه خیلی زیاده حوصله خوندن ندارم یکی که خونده در راه رضای خدا خلاصه بگه چی گفتن … :-(

دکتر
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

چیز خاصی نگفته…تکرار مکررات….

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ

من هم ثبت اختراع دارم، هم رزومه خوبی دارم، هم زبانم خیلی خوبه.ببینید ما میگم تو مرحله دوم یکی رسیدگی کنه و آشنا بازی نشه.همین

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

دانشگاهاتون هم که هر دو تهران بوده.. خیلی عالیه! شما اگه مقاله isi نداری سعی کن تو این مدت بنویسی دیگه اگه دانشگاهی نخواد شمارو بگیره من میام خودم اعتراض میکنم :D

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

ممنونم.نمیخوام پارتی بازی بشه…

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

چرا متناقض حرف میزنید پس؟
مگه به رزومه خوبتون شک دارید؟!!
این حق شماست نه یکی که تلاش نکرده و سطحش از شما پایین تره

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

ببینید من با استادی آشنا نیستم.مرحله دوم یه همچین چیزی میخواد.والسلام

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

بخدا دارید تند میرید دارید اشتباه میکنید
مرحله دوم فقط رزومه خوب و مصاحبه خوب میخواد… همین.. بپذیرید از من

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

پارتی بازی وقتیه که یه فرد غیرلایق ، بدون تلاش کوشش خودش بدون رزومه و … تنها از طریق آشنا بازی وارد بشه..

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

نگران نباشید آرزو خانم بعضی دانشگاه ها سلیقه ای است همه جا آنگونه نیست اگر رزومه قوی و توانایی اداره مصاحبه تان را داشته باشید شک نکنید حتما قبول می شود شما چند انتخاب دارید بالاخره یک استاد با وجدان حتما هست

عبادی
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

آفرین

دکتری 94
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

این حق هر استادی هست که دانشجوی دکتراش رو خودش انتخاب کنه… این نه یعنی نا حقی و ناعدالتی… همه جای دنیا همینجور هست… هیچکسی نمیتونه یه دانشجو رو به استاد تحمیل کنه… اینحوری آینده خوبی هم در انتظار دانشجو نیست…
من با روش جدید و واگذاری پذیرش به دانشگاه و حدنصابی شدن آزمون بجای دادن رتبه کاملا موافقم..
در حال حاضر هم مشغول تکمیل رزومه و گرفتن مدرک زبان هستم..
خواهشی که دارم اینه که هرچه زودتر تاریخ آزمون بعدی و منابع اون را اعلام کنید تا بتوانیم برنامه ریزی کنیم

برق
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

لایک!

شیمی الی
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

باسلام
من بارزومه خوب ومصاحبه خوب استادم ورم نداشت و خیلی راحت گفت که هیج ارجحیتی نسبت به بقیه افراد ندارم
این روش جدید کاملا ناعادلانه است!
شاید یه شهرستانی بااستعداد خواست در دانشگاههای رده یک کشور ادامه تحصیل بده با این روش جدید هیچ شانسی نداره!

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی الی

بیگ لایک☺☺☺☺☺☺

دکتری 94
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی الی

چرا شانس نداره؟؟ برید به دانشگاه های تهران یه سری بزنید پیشنهاد میکنم… خیلی ها از همین دانشگاه های شهرستان رفتن اونجاها
و اینکه استادتون شمارو بر نداشته خب حتما افراد مناسبتری از شما بودن که اینجوری صلاح دیده هیچ قانونی نداریم که حتما باید شمارو انتخاب میکرده

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

آقا یا خانم دکتری ۹۴! شما که اصلا به نوشته خودتون ۹۴ هستید.چرا در مورد آزمون ۹۵ نظر می دید؟

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

من اسمم رو همینجوری انتخاب کردم شما به اصل ماجرا بپرداز چیکار به اسم کاربرا داری!!! :)

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

اصل ماجرا همین بی عدالتی که شما دارید طرفداری می کنید.به نظرم واضحه…

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

این نظر شماست!! :)
بنظر من بی عدالتی نیست این

رها
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

با ارزو موافقم.منم هیچ وقت تهران درس نخوندم.آشنا ندارم.رتبه م هم تک رقمی بود پارسال.اما نگرفتن منو.فک کردم فقط هنفر برداشتن گفتم اشکال نداره.از سر شوق یکهفته رفتم تهران کلاسها دیدم ۱۲نفرن.من با رتبه ۸رد شدم.اما رتبه ۳۱قبول شده بود…

دکتری 94
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

اینکه زمینه کاری شما با استادتو بخوره و استاد شمارو حضوری ببینه خیلی خیلی مهم هست و جز لاینفک قضیه پذیرش دکترا هست… بیاید یکم منطقی فکر کنیم… دانشجوهای دکترای هر رشته سرمایه های اون رشته در اون دانشگاه هستن… اساتید میخوان این دانشکده رو به اون ها بسپارند و باید از هر نظر لایق باشند تا بتوانند روی آنها سرمایه گذاری کنند..از هر نظر باید مورد تایید اساتید باشند!! نه فقط کسب رتبه ۵ تو آزمون دکترایی که اصلا استاندارد نیست! برخلاف آمون کارشناسی و ارشد

st
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

مگه ارشد استاندارده دکتری ۹۴ ؟

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  st

به نسبت دکتری بله!
امسال دفترچه ارشد رو باز کردم البته و ظرفیت ها بسیار بالا بود

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  st

جانا سخن از زبان ما میگویی

دکتری 94
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  st

باید جلوی اینهمه ورودی ارشد گرفته بشه بنظر من
هیچ تناسبی بین ورودی دکتری و ارشد وجود نداره

آرزو
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

خوب! پس بیان تو ارشد تغییرات بدن، چرا زورشون به دکتری رسیده؟!

دکتری 95
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

شاید گزینش دانشجو براساس پیشینه پژوهشی روش درستی باشه.این موردم تنها زمانی میتواند صحیح باشد که معیار یکسانی در همه دانشگاه ها وجود دشته باشد. اما همین فیلتر اولیه که قراره تنها بر اساس زبان و استعداد باشه درست نیست.
به هر حال امیدوارم هرچه زودتر ماها رو از نگرانی و سر درگمی در بیارن.

ابوالفضل1
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

تنها مقطع باقی مانده همین دکتراست، فقط من یه سوال دارم، آقایان مسوول فرض کنند که اصلا مقطع دکترا وجود ندارد، وآخرین مقطع تحصیلی همین ارشده که در سرتاسر ایران گسترده شده و همه مدرک ارشد گرفتن و عدالت آموزشی برقرار شد، حالا معیار به کارگیری افراد در پستها و مناصب مختلف چیست؟ همه ارشدن و همه مدعی، چه ملاکی دارید که تشخیص بدید این فرد یه نخبه است؟ از کامنتهای افراد در همین سایت مشخص میشود که حتی اگر دانشگاهها هم تیپ بندی بشه و .. افراد ملاک رو نه استاد میدونن! و نه محیط دانشگاه! پس چه کسانی سرآخر تشخیص بدهند که افراد شایسته هستند یا نه؟ کنکور که خوب نیست، اساتید هم که سلیقه ای عمل میکنند، ملاک معدل هم که خوب نیست، دانشگاهها هم که همه یکی هستند و فرقی ندارند مثل همین دانشگاه آزاد که میگه واحهای علوم و تحقیقاتش و خوراسگانش و نجف آبادش و قزوینش با واحدهای دیگه آزاد هیچ فرقی نداره!!این عدالت آموزشی مدنظر شماها در کوتاه مدت منجر به خانه نشینی آنها خواهد شد و در دراز مدت مشکلی بس عظیم برای این کشور ایجاد خواهد شد که فکر کنم دیگر چاره ای نخواهد داشت.

وحید
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

اگه ازمون تستی باشی و بعد ازمون تشریحی یه شکل با وزن ۷۰ خوبه ولی ممصاحبه اصلا خوب نیست. تجربه نشان می ده مصاحبه یعنی اعمال سلیقه

وحید
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

برخی ها انگار نمی بینند همین پارسال بحث بورسیه های غیر قانونی کلی سر وصدا کرد. این جا مصاحبه شفاهی یعنی آشنا بازی .یه استاد برای مقاله شما ارزشی قائل نیست چون می گه زمینه کاری من اصلا نیست و یکی دیگه کاملا موافقه/

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

با حرفتون کاملا موافقم.امیدوارم این نماینده های مجلس تا آخر ماه رمضان یه کاری بکنند.خسته شدم به خدا…

دکتری 94
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

خب وقتی زمینه کاریش به شما نمیخوره چیکار بکنه اون استاد بنظرتون؟؟ زور که نیست

محمد
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

عدالت آموزشی؟
من خودم به چشم خودم دیدم خانمی تو مصاحبه دکترا هوای دانشجوهای خودش که از دانشجوهای موسسه شون بودن رو داشتن.

پرستو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

اگر هم طرح خوبی باشه. صد در صد سلیقه و رابطه وارد قضاوت میشه.
ی دختریو میشنا ختم که با افتخار پروسه قبولیه خودشو تو یک ازمون تعریف میکرد این که چطور از ۸۰ نفر رسیدند به سه نفر. و اخرش خود اون پذیرفته شد!!! چیزی که از ماه ها پیش مشخص بود،!! یک تست فرمالیته که هشتاد نفر ماه ها درگیرش بودن.
حتی برای خود من هم پیش اومد.باید تدبیری بشه که این مسایل پیش نیاد. یعنی ممکنه؟

مژگان
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

چرا فکر میکنیم اگر همه تونستن دکتر بشن این یعنی عدالت اموزشی؟
هیچ دانشگاه مطرحی در مقطع دکتری اینجوری دانشجو نمیگیره.
همه جا رزومه میفرستن و استاد و دانشگاه تشخیص میدن ادامه همکاری میسر هست یا خیر.

اینهمه داوطلب دکتری فقط به دلیل مشکل بیکاریه عدالت یعنی اشتغال زایی نه پذیرش دکتری به سبک کنکور کارشناسی

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

من اصلا با حرف شما موافق نیستم این طوری فقط آشنا بازی میشه.همین و بسه نظر شما این میشه عدالت؟ ببینم اون موقع که برید مصاحبه و اعمال سلیقه بشه بازم این حرف و می زنید؟
آقای نقطه عزیز کجایید؟

برق
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

کاش اینقد که به روش دکتری اعتراض میکنن به بیکاری هم اعتراض کنن!

برق
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

در ضمن من نمیدونم چرا اینقد همه خواهان دانشگاه های تهرانن من کارشناسی تهران خوندم ولی معتقدم توو دکتری استاد راهنما خیلی خیلییییییی مهمتر از اسم دانشگاهه چون قراره با یه نفر کار کنی! البته به جز رشته هایی که نیاز به ازمایشگاه های قوی دارنا

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  برق

خیلی ببخشیدا! من هم دارم به استاد راهنما توجه میکنم که میگم دانشگاه تهران! اوکی؟

برق
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

من ارشدمو شهرستان بودم خیلی هم راضی ام!شهرستانام استادای خیلی خوبی دارن اتفاقا اساتید تهران چون خارج از دانشگاه هم شرکت دارن اصلا واس دانشجو وقت نمیذارن!
اوکی؟

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق

این نظر شماست.منی که هر دو تا مقطع رو سراسری تهران خوندم.میفهمم که شهرستان با تهران خیلی فرق می کنه..

T T
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  برق

بله، آرزو خانوم کاملا صحیح میگن. منم موافقم.

دکتری 94
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

دانشگاه های شهرستان هم اساتید بسیار خوب ومطرحی دارند! این چه حرفیه آخه

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

این نظر شماست!

T T
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

شهرستان داریم تا شهرستان دوست عزیز. حالا اگه دوتا دانشگاه در شهرستان با اساتید خوب بود که نمیشه تعمیم دادش.

ایران من
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  برق

شهرستان ها هم اساتید خوبی دارند و از لحاظ تعهد به دانشجو شاید متعهدتر باشند من هم شهرستان را دیده‌ام هم تهران

مهدی الکترونیک
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

کی همچین حرفی زد که عدالت آموزشی یعنی اینکه همه دکتری بشن؟
یعنی اگر کنکور بگیرن همه قبول می شون دکتری می گیرن؟