ادامه فعالیت رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد مبتنی بر رای شورایعالی انقلاب فرهنگی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفترگسترش آموزش عالی گفت:فعالیت رشته‌های غیرمجازدانشگاه آزادبایددرشورایعالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.

حسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد که سال گذشته پذیرش دانشجو داشته و قرار شد بنابرمهلت تعیین شده ادامه فعالیت دهند تا ضوابط کامل آن از سوی دفتر گسترش آموزش عالی تائید شود، گفت: دانشگاه آزاد در سال گذشته رشته‌های بسیاری را بدون مجوز وزارت علوم پذیرش کرد که این رشته‌ها در دفتر گسترش آموزش عالی بررسی شده و نتیجه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

وی افزود: برخی رشته‌ها که ضوابط تعیین شده را تکمیل کرده و به تائید شورای گسترش آموزش عالی رسیدند مجوز فعالیت دارند ولی تعداد رشته‌هایی که نتوانستند این ضوابط را کامل کنند بسیار زیاد است که فهرست رشته‌ها نیز برای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شده است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر باید این مساله در شورایعالی انقلاب فرهنگی بررسی شود و ادامه فعالیت این رشته‌ها مبتنی بر نظر این شورا است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

228 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام
دکتری کنترل مرودشت مجوز گرفت؟

زیست سلولی به اقای صارم
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

آقا صارم مگه شیراز سلولی داره؟ واقعا واسم عجیب ژنتیک مجوز بگیرد ولی سلولی نه….

دغدغه دکترا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

حق با مریم خانم هست پارسال تو رشته ما رتبه حدود چهارصد قبول شده اما امسال من با رتبه ۵۴ امیدم برا قبولی پایین هست با اینکه مصاحبه متوسط و تا حدود خوبی داشتم

مسعود
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی می دونه نحوه محاسبه نمره مصاحبه و کتبی چگونه است؟
چه آیتم هایی در مصاحبه نمره داره و چقدر؟

مریم صنایع غذایی
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

متاسفانه ریشه بدبختی ما از حسادت ما منشا میگیره کسی که دکترا میخونه واقعا تلاش کنه به چیزی که لیاقتشه میرسه پس چرا افرادی که دکترا میخونن انقدر قبول شدن دیگران و مجوز گرفتن واحدها براشون کابوس شده دنیا بزرگه مطمئنن کسی جای کسی را پرنکرده و درضمن کنکور دانشگاه ازاد امسال فوق العاده سخت بود افرادی که قبول شدن لیاقت دارن که دکترا بخونن خیلیا دوست دارن درس بخونن من عاشق درس خوندنم واقعا دوست دارم درس بخونم هر جا هم باشه برام مهم نیس واقعا چون به توانایی خودم ایمان دارم انشالا واحدها مجوز بگیرن و من هم قبول بشم.

دانشجوی دکتری
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ

والا من اگه میدونستم رشته من سالی ۳۰۰ تا فارغ التحصیل دکتری میخواد بده بیرون عمرن اینقدر هزینه نمیکردم. ۳ سال پیش فقط دو تا دانشگاه رشته منو داشت

علی محمد
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ

مریم خانم این حرف شما درست نیست آخه تو مبحث دکتری بحث حسادت نمی تون مطرح باشه بحث این هست که اگه کنکور مشکل بوده برای همه مشکل بوده پس افرادی که لایق هستن و تونستن رتبه های لازم رو بیارن قبول میشن و افرادی که رتبه خوبی نداشتن در حال حاضر اونقدر توانایی ندارن وارد مقطع دکتری بشن و انشالا در سالهای اینده و با تلاش بیشتر ولی وقتی ظرفیت پذیرش دانشگاه ازاد بی نهایت باشه فرق نخبه علمی با سایر افراد مشخص نمیشه و از اونجایی که تو کشور ما تب همه چیز چشم و هم چشمی هست در اندک مدتی ۲۰۰۰۰۰۰میلیون دکتر تو مملکت داریم که این خوب نیست چرا که مملکت به افرادی غیر از دکتر هم نیاز داره و شان یک دکتر انجام هر کاری نیست پس منطقی فکر کنید و اگه زحمت کشیدین و رتبه خوب دارین نباید حرص بخورین چون قطعا قبول میشین

صادق
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی محمد

تو شهر ما تعداد دکتری های از ارمنستان ، هند و مالزی بیشتر از فارغ التحصیلان آزاد هستند .

ASDFG
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

شما از کدوم شهر هستید؟ واقعا شهر شما خیلی شیفته مدرکند، البته این کشورهایی که اسم بردید مدرکشون اعتباری داره؟

صادق
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ASDFG

یک شهر کوچک در شمال ، حدود ده نفری شنیدم از این کشورها گرفتن ، خودم لیسانسو چند سال پیش پیام نور بودم دو تا از اساتید حق التدریس یکی از ارمنستان یکی دیگه از هند بود ، حتما تایید شده بود دیگه
ارشد رو هم ازاد مشهد خوندم ، اونجا سه تا از اساتید از مالزی مدرک گرفتن و درجه استادیار دارن پس حتما اعتبار داشته

محمد حسین
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ASDFG

دانشگاهUPN مالزی از معتبرترین دانشگاه های خاور میانه است . دانشگاه روسی ارمنستان از معتبرترین دانشگاه هاست و کیفیتش مثل دانشگاه های درجه دو اروپاست . اقتصاد و علوم سیاسی و کامپوتر دانشگاه هند هم بسیار معتبر است

محسن
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

آقای محمدحسین مالزی جزء خاورمیانه حساب نمیشه

الهه
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

مریم جان کاملا با نظر شما موافقم..واسه طرزفکر بعصی ها خیلی متاسفم ..امسال دکتری آزاد هم کتبی و هم مصاحبه اش واقعا سخت بود امیدوارم همه مجوزها گرفته بشه تا حق کسی پایمال نشه….و اونهایی هم که اینقد از گرفتن مجوزها ناراحت و نگرانن تلاششون رو زیاد کنن تا سال دیگه اونهاهم قبول شن….و مطمئن باشین با عدم موفقیت دوستانمون ما موفق تر نخواهیم شد. پس تلاش کنیم تا ما هم موفق بشیم….

مریم صنایع غذایی
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

ممنونم عزیزم من هم نظر شما را دارم . من خودم واقعا تلاشم کردم و باور کنید کارهای تز دکترای دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات را انجام میدم اما نمیتونم برم تهران خوشحال بودم که مجوز شهرهای کوچیک صادر شده پس میتونم ادامه بدم اما با این اوضاع خوب البته ناراحت میشم من توی ازمایشگاه دانشگاه کارهای پژوهشی انجام میدم خدا گواه هست دانشجوی دکترا بعضی از دانشگاه ها یک تست ساده انتی اکسیدان را نمیتونه انجام بده اخه بر چه اساسی ادعا میشه دانشجو دولتی بهتر از دانشجوی ازاده یا باید تعداد محدودی درس بخونن . کسی جای کسی را اشغال نمیکنه هر کس به عمل خودش جواب میگیرهو

نازیلا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ق٫ظ

من دوسال هست که در آزمون دکتری زیست شناسی_فیزیولوژی جانوری دانشگاه سراسری شرکت میکنم ولی منبع نامشخص از یه طرف و پارت بازی و آشنا بازی از طرف و تو این دوسال به ترتیب رتبه های ۲۳ و ۱۵ آوردم ولی قبول نشدم و از آزمون دکتری سراسری واقعا خسته شدم و امسال فقط قصد شرکت در آزمون دکتری زیست شناسی_فیزیولوژی جانوری دانشگاه آزاد شرکت کنم فقط برای دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، شرکت کنم و تا حالا اصلا در آزمون دکتری آزاد اصلا شرکت نکردم، برای دکتری زیست شناسی_فیزیولوژی جانوری چه منابعی از بچه های همرشته ای خودم میخونن?! ممنون میشم کمکم کنید ممنون!

محمدجعفر
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ

دوستان مجوز دار با بی مجوز فرقی ندارد. اصل، طلب علم است

mosa
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ

وزارت علوم گفته تمام کسایی که کنکور لیسانس دادن مجاز شدن و حتی غایبین هم میتونن انتخاب رشته کنن و اون وقت دانشگاه ازاد بااین همه سخت گیری های پذیرش دکتریو امکانت اموزشی باید هفت خان رستم را طی کند .
خداوکیلی مسئولین وزارت علوم انصاف داشته باشید

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  mosa

اولا سازمان سنجش برای دانشگاه هایی پذیرش بدون کنکور خواهد داشت که مثل ۹۷ کدرشته کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور است
از طرفی از کل متقاضیان سراسری فقط ۱۷ درصد پذیرش رایگان است و هنوز رقابت برای آن ۱۷ درصد وجود دارد و قرار نیست کنکور آنها در آینده حذف شود
درثانی مقطع دکتری قابل مقایسه با کارشناسی نیست
ثالثا حتی در آن واحدهایی که احتمالا بدون کنکور پذیرش می شود مطمین باشید استانداردهای جذب دانشجوی کارشناسی را دارد و نه مثل دانشگاه آزاد با یک استادیار ۱۵-۲۰ دانشجوی دکترا گرفته شود

مجوز
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

یکی از این دو حالت اتفاق می افته:
یک. مجوزها صادر میشه و مدرک دکتری کم ارج میشه
دو. مجوزها صادر نمیشه ولی دانشگاه آزاد دانشجو میگیره و قول صدور مجوز در سالهای آینده رو میدهو باز مدرک دکتری کم ارج میشه

فرزاد
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجوز

گزینه ۲ هستش به نظرم
و ای کاش گزینه یک بود ولی با کم ارج شدن دکتری با مجوز گرفتن قانونی دانشگاه آزاد مخالفم!

مجوز
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی ارشد بیوشیمی علوم تحقیقات فارس بودم که بعد از تجمیع به دانشگاه آزاد شیراز منتقل شدم. متاسفانه بعد از گذشت یک سال و نیم از دفاع پایان نامه هنوز موفق به فارغ التحصیلی نشده ام. طی تماسی که امروز با امور فارغ التحصیلان شیراز داشته ام شنیدم که هنوز مشخص نیست مدرک ما به نام کدام دانشگاه صادر خواهد شد. من فقط چون علوم تحقیقات تهران مجوز رشته من را دارد امید به صدور مدرک دارم. چون از دانشجویان رشته مهندسی شیمی تعهد گرفته شد که مدرک اونا بدون گرایش به نام تهران صادر شود که سازمان مرکزی مجوز انجام این کار را هم نتونست بگیره و دانشجویان این رشته بلاتکلیف هستند. دوستان با صحبتی که من با مدیر فارغ التحصیلان داشتم قضیه مجوزها جدی تر از این حرفاست .سال ۹۰ که من دانشجوی ارشد شدم به ذهن کسی خطور نمیکرد که امکان داره بدون مجوز دانشجو بگیره، الان یک ساله بحث مجوز افتاده سر زبونا. دوستان با این تفاسیر اگه در دانشگاه بدون مجوز دکتری خوندین تمام عواقبش با خودتونه چون شما از بدون مجوز بودن باخبرین. ای کاش منم سال ۹۰ میدونستم و اینقدر اذیت نمیشدم.

فاقد مجوز
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجوز

دقیقا بنده هم بعد از دو سال دوندگی نتونستم مدرک تحصیلی رو تایید کنم تا به سازمان محل کارم بدم تا اعمال کنند . (علوم تحقیقات اصفهان)یک مدرک نامعتبر یا همون کاغذ پاره… دوستان با توجه به این مطالب در انتخاب هاتون دقت کنید تا گرفتار نشیوید.

امیر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاقد مجوز

دوست عزیز
شما که از علوم تحقیقات مدرک گرفتی، تو مدرکتون زده فارغ التحصیل از کجا؟؟
چون منن از همونجا تو رشته عمران مدرک گرفتم اما معتبره!!

امیر
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجوز

خوب چرا شکایت نمیکنین …یعنی ما هم بدبخت شدیم؟؟؟

مهرناز
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

سلام. ببخشید این ۵۰هزار تومان رو همه باید پرداخت کنن یا فقط اونایی که مصاحبه بدون ازمون میرن؟

سارا
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

فقط بدون آزمون

فاقد مجوز
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

مبلغ مخصوص بدون آزمون است

ایدین
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ب٫ظ

من خودم با اینکه دانشجوی دکتری شیمی معدنی دانشگاه آزاد اراک هستم و خانمم دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد سنندج هستش وشبو روز فقط درس درس، و با اینکه برای شروع پایان نامش با نبود امکانات مونده چیکار کنه باید بگم بیوشیمی و بیوفیزیک واقعا رشته های سختی هستند ولی مراقب باشید که در دانشگاههای آزاد مادر بخونید چون دانشگاههای آزاد شهرستانی خریدار ندارن متأسفانه!

WQG
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایدین

به نظر من ۵ واحد ارزش دارن و جزئ واحدهای ممتاز به حساب میان، علوم و تحقیقات و تهران مرکز و خوراسگان و نجف آباد و قزوین، اکثر مجوزها هم مربوط به علوم و تحقیقات و خوراسگانه، واقعا بقیه واحدها اگه مجوز هم بگیرن برای همون هیات علمیهای آزاد خوبه که نمیخوان دیگه استخدام بشن، برای امثال ما باید در همین واحدها مشغول بشیم وگرنه من فکر نمیکنم غیر از این فایده ای داشته باشه. نظر شماها چیه؟

ASDFG
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  WQG

کاملا موافقم.

علی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  WQG

دقیقا غیر از این ۵ واحد و یکی دوتا واحد دیگه بقیه واحدها با این همه حرف و حدیث مجوز و وضعیت هییت علمی هایی که دارند و این هزینه بالایی که باید پرداخت بشه، اصلا منطقی نیست

سما
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایدین

میشه بگین خانومتون با چه رتبه ای سنندج قبول شدن؟

حسام
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان از میدون آزادی چطوری برم دانشگاه علوم تحقیقات؟خواهشا راهنمایی کنید

احمد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

سلام
راه های زیادی هستش ولی بهترین و کم هزینه ترینش استفاده از بی ار تی هست
کنار ترمینال ازادی اتوبوس های قرمز رنگ که همون بی ار تی ها هستن، یکی از خطوط که خط ۱۰ بی ار تی هست و اصلا اسمش علوم تحقیقاته چون اخرین ایستگاهش واحد علوم تحقیقاته
این خط رو سوار بشید و در اخرین ایستگاهش پیاده بشید

نازی به حسام
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

از میدون ازادی سوار اتوبوسهای RBT بشین دقیقا اخرین ایستگاه جلوی دانشگاه پیاده می شین.
موغق باشین

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازی به حسام

من خودم از احمد جون و نازی خانم تشکر میکنم به خاطر احساس مهربانانه و انسان دوستانتون! خدا عمرتون بده

محمد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ب٫ظ

با سلام.مشکل دانشگاه ازاد که بدون اینکه تکلیف مجوزها روشن بشه باز میاد تو دفترچه همون ها را اعلام میکنه .بچه ها احساسی حرف نزنین شماها همه تون مدرک ارشد دارین بعد میاین احساسی یه چیزهایی را میگین.نمیدونم مجوزها حل میشه تا شهریور روشن میشه و نمیدونم همه محل ها مجوز میگیره و هر کدوم بیست سی نفر برمیداره.عزیزان این حرفا را رها کنید.شما تحصیل کرده این نه عوام.برای تعریف یک رشته و اخذ مجوز دانشگاهها باید یه سری شرایطی داشته باشند تا بتونن مجوز رشته بگیرن.اکثرا دانشگاههایی که دکتری پذیرش داشتن شما بررسی کنین میبینین فقط یه دکتری با درجه استادیاری دارن.در حالی که طبق ضوابط چند تا دانشیار و استاد تمام میخوا تا رشته تاسیس شود.پس احساساتو بزارین کنار و منطقی باشینبه هر بهونه ای سعی نکنیم دکتر بشیم تا مثل الان که با مدرک ارشد هیچ کاری نمیشه کرد.واقعا یه دانشجوی دکتری واقعی باید چند تا کتاب تالیف کنه ترجمه کنه مقاله کاربردی ارایه بده نه مثل حالا که یه خط زبان را نمیتونه ترجمه کنه.یا یه مقاله کاربردی نمیتونه ارایه بده.اما از یه طرف امیدوار باشین تو کشور ما دانشگاه ازاد هر کاری میتونه بکنه واسه پول بیشتر.موفق باشید.

نازی به محمد
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اقا محمد چند درصد دانشجویان دکترای دولتی کتاب تالیف می کنن؟ یا مقاله کاربردی می دن !!!

اذر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  نازی به محمد

تقریبا همه نازی جون

اکبر
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

من دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد فلاورجان هستم برای استارت پایان نامم موندم چیکار کنم!

فرزانه
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

فلاورجان برای بیوشیمی مگه فقط دانشجوی خانم نمیگیره؟ مرد هم میگیره؟!!!!!

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

دانشگاه آزاد فلاورجان هم آقا و هم خانم پذیرش میکند چون یکی از دوستان منم دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد فلاورجان هست

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

میانگین درصدهاشم ۳۵درصد نمی شد!
که از دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد فلاورجان قبول شده!

فرزانه
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

خوش ب حالش، با رتبه ۱۲ و مصاحبه متوسط علوم تحقیقات قبول نشم جای دیگه نمیتونم برم، دپرسم

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

فرزانه خانم ان شاءالله امسال با همرشته ای هستیم در دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، البته اگر شرایط کاریم اجازه بده!

فرزانه
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ان شاءالله که همینطوره

سما
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

سلام شما رتبتون چند بود که فلاورجان قبول شدید؟؟

زیست سلولی به پروین خانم
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ

پروین خانم هم رشته ای سابق خوشبخت از اشناییتون..من فقط توانایی ادامه تحصیل در جای نزدیک شیراز رو دارم که میشه مرودشت.شما که دانشگاه مرودشت هستی به نظرتان امسال دانشگاه مجوز دکترا سلولی مولکولی رو میگیره؟ ممکنه از بخش آموزش بپرسید؟ آسا برنامه ای برای پذیرش دارند یا نه؟ ممنون میشم اگر لطف کنید و پاسختان رو بنویسید تا بچه های مثل من استفاده کنند تشکر

صارم
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ

من دانشجوی دکتری میکروبیولوژی دانشگاه آزاد شیراز هستم از دانشگاه آزاد شیراز پرسیدم و همچنین از دانشگاه آزاد مرودشت در مورد مجوز دکتری سلولی و مولکولی به سفارش چندتا از دوستان، والله دانشگاههای آزاد میگن که مجوز رشته های دکتری حل میشود و نگران نباشیدو از این حرفا، خوب طبیعتا برای آروم کردن دانشجویان دکتری همچین جوابهایی رو میدن ولی به نطره من حل میشه با توجه به یه سری دلایلی که بماند!

مینا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
من بهتریت سالهای زندگیمو صرف درس خوندن کنکور و ازمون و این چیزا کردم.با رتیه خوب کارشناسیمو دانشگاه اصفهان خوندم .کارشناسی ارشدمو دانشگاه تهران خوندم.سراسری روزانه. خیلی از فرصت ها رو تو زندگی از دست دادم بخاطر آینده بهتر و فرصت های بهتر .اما الان به کجا رسیدم.الان من با کلی آشنا و پارتی تویک شرکت خصوصی زیر دست افرادی که با مدرک دیپلم یا فوق دیپلم هستند ولی تجربه کاری و داند دارم کار میکنم که همشونم متولد
۷۰ به اینور هستند.سالهایی که من متولد۶۴ داشتم تو بهترین دانشگاههای این کشور درس میخونم اینا داشتن کار میکردن و توی یه شرکت مهم سابقه کاریه و نه تحصیلاتو البته کار من ارتبابطی هم به رشته تحصیلیم نداره. ولی واقعا تحقیر شدم. الان دانشگاه فرهنگیان اومده که افرادی رو با رتبه ۱۰ هزار میگیره .کسانی که سنی ندارن اما من فوق لیسانس این جامعه باید بشینم ببینم اموزش و پرورش استخدامی داره یا نه.
من نمیدونم من و امثال من کجا راه رو اشتباه رفتیم. چرا بازندگی و جوونی ما اینطوری بازی شد…..

سارا
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

کاملا موافقم

migi
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

جوووووونی عزیزم دیگه رفت و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

عدالت
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
دوست عزیز،منم دقیقا شرایطم مثل شماست، دهه شصتی که همه عمرم گوشه اتاق صرف درس خوندن شد و آن سالهایی که من چشم هایم را بابت نمرات عالی ضعیف تر از روز قبل می کردم ،بقیه با بند پ رفتن سر کار و آلان با وجود دانشجوی دکترا و چندین رتبه اولی هنوز بیکارم و اون ها به خاطر داشتن یه شغل ثابت که بابتش هیچ زحمتی نکشیدن خودشون رو برتر …. کاش به جای زبان سالاری ،شایسته سالاری ملاک بود. خداوندا عاقبت همه ما بخیر بگردان.

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ

سقف پذیرش دکتری برای هر رشته و محل قانونیش ۷نفر میباشد ولی دانشگاه آزاد نزدیک ۱۵_۲۰ نفر پذیرش دکتری رو دارد دیگه!

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

در ضمن من موندم خیلی از دانشگاه های سراسری ازجمله مثلا دانشگاه محقق اردبیلی ۲تا استادیار سلولی و مولکولی دارد و سالی ۳تا دانشجوی دکتری سلولی و مولکولی پذیرش میکند یا همین دانشگاه ۷یا۸ استادیار شیمی دارد که ۲تاش فکر کنم استاد تمام باشن شایدم یکیش استاد تمام تمام باشن ولی سالی در رشته های شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی معدنی برای هر کدوم ۴_۵تا دانشجوی دکتری پذیرش میکنن که طبق تعریف وزارت علوم مبنی بر بر پذیرش دکتری صحیح نمی باشد!

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ

بعضی دوستان نظر میدن که اگه دانشگاه آزاد بی مورد دکتری پذیرش بکند وضعیت دکتری بد میشود اصلا هم اینگونه نیست و اگه دانشگاه آزاد لیاقت و امکانات پذیرش دکتریرو صدتا صدتا داشته باشد خوب ان شاالله در کارش موفق بشود و اگه نه کارش در پذیرش دکتری قانونی نیست امیدوارم جلوی کارش گرفته بشود اگه دانشگاه آزاد بجای ده هزار دانشجوی دکتری حتی فقط ۵یا ۱۰ تا هم دانشجوی دکتری بصورت غیرقانونی پذیرش کند بله ارزش دکتری رو کلا زیر سوال میبرد چه برسد به صدتا پذیرش دانشجوی دکتری آزاد!

مجوز
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دوست عزیز تعداد مدرک دکتری در جامعه باید متناسب با نیاز باشه. هر کی ارشد داره که نباید حتما مدرک دکتری هم بگیره

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ

واقعا دکتری سال۹۴ رو برای همه سالی سرشار از تلخی و بی حوصلگی داشته و هیچ جای دنیا یه همچین مشکل خنده داری ندارن!
این از بلاتکلیفی مجوز دکنری آزاد و اونم از تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری، مشکلات بیکاری و نبود هدف خوب و تبدیل شدن اهداف به آرزوها و بالارفتن سنوسال و عدم تشکیل زندگی خوب و متوسط و مشکلات دکتری از اینطرف، برای چه داریم زندگی میکنیم برای چه امید و هدف خوبی?!

پروین
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ

من ارشد مامایی و دانشجوی دکتری ژنتیک دانشگاه آزاد مرودشت هستم باید بگم که ژنتیک و سلولی ومولکولی نسبت به مامایی رشته بسیار خوب ولی سختی هستند و از اینکه دانشجوی ترم ۳ دکتری ژنتیک دانشگاه آزاد مرودشت هستم خیلی خوشحالم و دختر خاله منم ارشد مامایی هستند و از دکتری سلولی و مولکولی رتبش۳۷ شده احتمال قبولیش از دانشگاه آزاد مرودشت رو داره?

استرس
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ

یعنی بخدا از استرس کلافم هیچکاری هم نمی تونم بکنم با اینهمه اخبار ضد و نقیضی که هر روز می شنوم چرا زودتر تکلیف ظرفیت و رشته محلها رو مشخص نمی کنن؟!!

زیست سلولی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ق٫ظ

دوشنبه بود به گمانم و رتبه ۱۹… شما چطور؟ رتبت ن چنده

فرزاد، جایزه و پاداش!?
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زیست سلولی

دوست خوب اگه شیرازی هستید و به دانشگاه آزاد مرودشت دسترسی دارید ازشون بپرسید که دانشگاه آزاد مرودشت مجوز دکتری ژنتیک رو دارد ولی مجوز دکتری سلولی و مولکولی رو ندارد و بپرسید آیا مشکل حل میشود?! و از دانشجویان دکتری سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد مرودشت وضعیت مجوز این رشته رو هم جویا بشید که تطرشون و روحییشون در مورد رشته خودشون که مجوز نگرفته چه میخوان بکنن?!
البته با توجه به اینکه در هر شهری بخصوص شهرهای بزرگ که دانشگاه سراسری با دانشگاه آزادش در حال رقابت علمی هستند دانشگاه آزاد مرودشت ژنتیک قوی هست و دانشگاه شیراز سلولی و مولکولی قوی میباشد و دانشگاه آزاد مرودشت بخواد سلولی و مولکولی رو قوی بکند یکمی عجیب میباشد!

مهسا ۲
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

از مدیریت محترم سایت عاجزانه درخواست داریم که لطفا بزرگواری نمایید این قضیه رشته محلهای بدون مجوز را پیگیری نمایید واقعا سر درگم شدیم حرفهای متناقض شنیدیم و متاسفانه بعضی از عزیزان از روی هیجان و احساسات منفی یه حرفی رو می زنند و ذهن دانشجویان رو مشوش می نمایند
با تشکر فراوان از مدیر محترم سایت

رها به کاف شین
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا ۲

سلام.من ۳شنبه سازمان بودم.مصاحبه هم پرسیدم.تمام رشته محل های موجود در وفترچه مجوز میگیرن و علاوه بر انها تعدادی هستن که تو دفترچه هم نیستن از تکمیل ظرفیت دانشجو میگیرن.برخی هه هم میان پالس منفی میدن اکثرا خودشون دانشجوی دکترا هستن یا رتبه های تک رقمی…

پشت کنکوری
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

حتی اگه مجوز بگیرن هم پذیرش دانشجوی دکتری باید متناسب با نیاز کشور باشه. یعنی چی که فلان رشته ۱۰۰ ، ۱۵۰ تا دانشجوی دکتری بگیره. شایدم بیشتر.

محمد جواد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

من بهتون قول میدم این حرف رو برای اروم کردن جو میزنن بنده از یکی از مسئولان وزارت علوم پرسیدم گفتن قطعا فقط رشته هایی پذیرش دارن که بتونن مجوز بگیرن گفتن قدرت دانشگاه ازاد زیاده و هرکاری میخاد میکنه ولی اگه بزارن جلوشون رو می گیریم

مژده
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

جناب آقای محمد جواد جرا فاز منفی منتقل می کنی با توجه به اینکه من تمام نوشته های عزیزان رو چک می کنم ولی متاسفانه در همه نوشته هایتان فاز منفی منتقل می کنید لطفا نکنید این کار رو

رها
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

خودتم میگی اگه بزارن…خود وزارت علوم با بورسیه های غیر قانونی صدها خلاف داره….ضمن اینگه الانم درخیلی از رشته ها حتی یه دانشیار نداره و دکترا میگیره….

دکتر
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  رها

خانم رها میشه یک موردش رو بفرمایید که دانشیار نداره و دانشجو دکتری میگیره….اینکه تخلفی شده در بورسیه درست..ولی گرفتن دکترا در دانشگاه سراسری حساب کتاب داره اول باید حتما مجوز داشته باشن و مدارک اساتید ۲۰بار بررسی میشه …نه مثل دانشگاه…..

محمد جواد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

شما اگه یک مورد دانشگاه دولتی مثال زدید تو یک رشته بدون دانشیار دکتری گرفته بنده همین جا از همه عذرخواهی و اصلا دیگه کامنت نمیذارم امکان نداره چیزی که شما میگین من یک دانشگاه می شناسم سالهاست با ۵ تا استادیار پایه ۲۵ به بالا و پارتی های خیلی بزرگ دنبال دوره دکتری است ولی بهش نمیدن

رها
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

بله جناب دکتر صد مورد اشاره میکنم.
دکتری ادبیات فارسی در دانشگاه ایلام ک خودم اونجا مدرسم.
فقط دوتا استادیار دارن ویکی دانشجوی دکتری وسالهاست دکتری برمیداره.سالهاست دکترای زبان برمیدارن اما امسال یکیشون تبدیل به دانشیار شد.نمیشه اسم بیارم یکی از دانشگاههای سراسری را میدونم ک کلا دودانشیار و یک استاد تمام که تازه شده رو دارن ولی حدود۱۴تا دکترا داره درحالیکه بقیه تمام اساتید استادیارن…حتما دوستان درشهرستانها میدونن حرفام یعنی چه…بزار یه مورد ساده بهت بگم در دانشگاه سراسری مورد داشتیم بورس ادبیات فارسی شده برای فرانسه!!!بله مورد بورسیه های غیرقانونی رو مطالعه بفرماین خوبه…حالا اینا میخان مقابله به مثل واعاده حیثیت کنن با دانشگاه ازاد….

تاریخ به آقا فرزاد عزیز
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ب٫ظ

سلام خدا قوت ؛ فقط یه سوال: آیانوشتن یه مورد مقاله isi در دوره دانشجویی دکتری تااخذ دانشنامه الزامی است ؟ چون برای دولتی این قضیه وچودارد من الان مقاله ام ترجمه انتگلیسی شده میخام بفرستم ژورنال isi فعلا دست نگه دارم یانه؟ خواهش هرچند زحمت میدم جواب بدید .

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ

در رشته ما مثل بیوشیمی و ژنتیک و از این حرفا دادن مقاله در طول دکتری حین انجام پایان نامه دکتری دادنش خوبه ولی الزامی نیست ولی در آخر برای پایان نامه دکتری هر رشته دادن حداقل یک مقاله isi ضروری میباشد وگرنه نمیتونی حتی از پایان نامت دفاع کنی ولی نمیدونم بستگی به سلیقه استاد راهنما دارد یا نه! در مورد تاریخ اطلاع خاصی ندارم و تمام گفته هامم از رو پرسجو هست و فعلا خودم تجربه نکردم فقط از دوستان دانشجوی دکتری شنیدم!

مهسا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۵:۳۲ ب٫ظ

دوست عزیز، فکر کنم اجباری هستش، اما هر مقاله ای قابل قبول نیست و باید حتما مستخرج از تز دکتری باشه.

زیست سلولی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ

دکتر مجد از من بیشتر سوال سلولی پرسیدن و در آخر هم گفتن به انگلیسی بگو که هدفت از تغییر رشته و زمینه های پژوهشی چیه …یکم هم شوخی میکردن بین سوالا شون البته این تجربه شخصی منه و نمیدن وآسه بقیه چطور بوده

سلولی مولکولی به زیست سلولی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  زیست سلولی

اقا یا خانم زیست سلولی شما چه روزی مصاحبه رفته بودین و جسارتا رتبتون چند بود؟

سلولی مولکولی به فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زیست سلولی

اقا فرزاد تعداد ۵۰-۶۰ نفر برای سلولی رو حدسی می گین یا از جایی شنیدین اخه خیلیا می گن هر واحد ۵-۷ نفر دانشجوی دکترا خواهد گرفت

فرزاد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

از ۱۰۰ دکتری سلولی و مولکولی دانشگاه ازاد تو سازمان مرکزی گفتن ۳۵ یا ۴۰ نفری غایب بودن و از این ۶۰ یا ۶۵نفر، ۱۸نفرش از دوستان خود بنده هستند که برای مصاحبه برای تجربشون رفتند و هیچ کدومشون برای ثبت نام و انتخاب واحد نمیرن، البته از این ۱۸نفر ۷نفرشون البته از بچه های شیراز و مشهد و تهران و اصفهان بودن رتبه های زیر ۱۲ آوردن و از دکتری سلولی و مولکولی دانشگاه شیراز و دانشگاه اصفهان قبولیشون میگن حتمیه، و خوش به حالشون! فکر کنم دکتری بیوشیمی و زیست شناسی_سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد دعوت به مصاحبه داشته باشن از مجاز نشدگان به احتمال زیاد! ولی دکتری ژنتیک از ۸۰نفر ۷۰_۷۵ نفر برای مصاحبه اومده بودن اونم چه با انرژی، البته من یه دوستی دارم که اردبیلی هستند ولی به خاطر گذراندن دوره خدمت سربازیش که از دکتری ژنتیک دانشگاه آزاد رتبه ۱۱اورده بود برای مصاحبه نرفت هرچند وضعیت مالیشم خوب نیست!

زیست سلولی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ

من اولین بار بود آزاد امتحان میدادم خدایی بسیار وضع بدی راه افتاده روشون نمیشه به داوطلب بگن که چه برنامه ریزی داشتن… من در وزارت بهداشت حتی شبیه همین چیزی هم ندیدم با اینکه پذیرش بسیار پایین هست ولی هیچ وقت همین حسی بهت دست نمیده…بعد از مصاحبه بگن مثلا از ۸ رشته محل فقط یکی مجوز داره..?

الهه
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  زیست سلولی

دقیقا موافقم….در این مدت دانشگاه آزاد واقعا استرس بدی رو به خاطر مجوزها به داوطلبین بیگناه وارد کرد…

زیست سلولی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۷ ب٫ظ

دو نفر بودن از اساتید که مصاحبه میکرون یکیشان دکتر مجد بودن و اون یکی بزرگوار رو نمیشناختم…

سلولی مولکولی به فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ

اقا فرزاد پارسال کدوم اساتید در مصاحبه رشته سلولی مولکولی حضور داشتن؟
و از ۱۲۰ نفر دعوت شده به مصاحبه احتمالا چند نفر پذیرفته می شن؟

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۵ ب٫ظ

راستش اسماشون یادم نیست چون از اساتید سلولی و مولکولی هیچ شناختی نداشتم و اسماشونو بچه ها تو سالن می گفتند و من سال پیش اولین بارم بود که از دکتری آزاد مجاز شده بودم و اونقد استرس داشتم که حرف خودمو دقت نمی کردم چه برسه به حرف دوستان! اگه دکتری سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران و دانشگاه آزاد تهران شمال و دانشگاه آزاد مرودشت مجوز بگیرد جمعا ۶۰نفری رو از ۱۰۰ نفر پذیرش میکنن البته از ۱۰۰نفر راحت ۵۰_۶۰نفر برای ثبت نام به خاطر شهریه سنگین دکتری آزاد نمیان مثل پارسال!

سلولی مولکولی به فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ممنونم ولی روز مصاحبه که من رفته بودم تقریبا همه اونایی که اونجا بودن می گفتن هر جا که قبول بشن حتما ثبت نام می کنن ممنونم از جوابتون.در مورد تعداد پذیرفته شده امسال حدس می زنید ۶۰ نفر می گیرن یا از جایی شنیدین؟

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ

اگه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد حضوری برید در عرض دو روز همه چیز دستتون بیاد و دکتر مجد سال پیش بودن ولی زیاد از دانشجویان سوال نمی پرسیدن چون آقای مجد دکتری زیست شناسی_ سلولی و تکوینی گیاهی دارن و از اساتید برجسته زیست شناسی هستند ولی ایشون سال پیش از یکی از دوستان بنده که از آزمون دکتری زیست شناسی_فیزیولوژی جانوری دانشگاه آزاد رتبه ۲ آورده بودن میگفتن آقای مجد که از اونا هم مصاحبه میکردن!

سلولی مولکولی به فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ممنونم ولی من دسترسی به سازمان مرکزی ندارم تهران نیستم اگر خبری در مورد تعداد دانشجوهایی که امسال می گیرن و واحدای مجوز دریافت کرده داشتین ممنون می شم بگین

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

البته امیدوارم دانشجویان دکتری زیست شناسی_سلولی و مولکولی در زمینه پیشرفت سلولهای بنیادی نقش چشمگیری داشته باشن، چون متاسفانه در طول ۲_۳سال پیش دانشجویان دکتری زیست شناسی_فیزیولوژی جانوری باعث پیشرفت چشمگیری در زمینه سلولهای بنیادی در سطح اون هم جهانی شده اند!

Golnosh
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

بچه ها این یعنی چی!!؟!؟

آزاده و سمیه
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ق٫ظ

سلام دوستان ما در یکی از واحدهای بدون مجور تحصیل میکنیم که برای یک رشته تحصیلی سه تا گرایش پذیرش کردند ولی برای این سه تا گرایش فقط یک دانشیار دارند نه حتی استاد تمام و برای تمامی دروس از مرکز اساتید را به صورت مهمان دعوت میکنند البته اساتیدی که دعوت میکنند باز هم از مراکز بدون مجوز هست مثلا از اساتید تهران مرکز دعوت میشوند که خود آن مرکز مجوز ندارد و کلا کلاسها وسط هفته برگزار میشود چون اساتید آخر هفته در دانشگاهی مه هیات علمی هستند مشغولند و آن دانشیار مدیر گروه هر سه گرایش در آن واحد دانشگاهی میباشد

سلولی مولکولی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان اطلاع دارین کدوم واحدها برای سلولی مجوز می گیرن و نهایتا از ۱۰۰ نفری که مصاحبه دعوت شدن چند نفر پذیرش می شه؟

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ق٫ظ

برای دکتری زیست شناسی_سلولی و مولکولی بجز دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران در واقع دانشگاه آزاد تهران شمال و دانشگاه آزاد مرودشت مجوز بگیرد البته طبق شایعاتی که من به نتیجه رسیدم و واقعیتش دانشگاه آزاد کار اصلا منطقی و قانونمندی نکرده که امیدواریهارو از سال پیش یعنی ۹۳ در ایندحد برده بالا، من یکی از اینکه از دکتری زیست شناسی_سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد همدان انصراف دادم و منتظره ثبت نام دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران هستم خیلی خوشحالم و خدامو هم شکر میکنم و اگه دانشگاه آزاد همدان اگر نتونه مجوز دکتری زیست شناسی_سلولی و مولکولی روبگیرد من ممیتونم شهریه دو ترممو بگیرم!

سلولی مولکولی به فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

مرودشت کجاست؟ و اینکه اطلاع دارین هر واحد چند نفر دانشجو خواهد گرفت؟

linguistics
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

اطراف شیراز. ۷ نفر

سلولی مولکولی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  linguistics

خوب اخه ایا ۱۰۰ نفر با ازمون و ۲۰ نفر هم بدون ازمون دعوت به مصاحبه کردن یعنی اونوقت کلا ۲۱ نفر می خوان دانشجو بگیرن؟

محمد حسین
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ق٫ظ

یک سوم دعوت شدگان به مصاحبه پذیرش می شوند

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۲ ق٫ظ

چند روز پیش به دوستمون زیست سلولی عرض کرده بودم که زیست شناسی_سلولی و مولکولی ارزش چندانی ندارد ولی منظورم بدین گونه بود که زیست شناسی_سلولی و مولکولی مثل زیست شناسی_ژنتیک مولکولی رشته ای بسیار سخت و پیچیده میباشد حتی مباحث سلولی مباحث فوق العاده سختی میباشد ولی متأسفانه در ایران زیست شناسی_سلولی و مولکولی مانند بیوشیمی و زیست شناسی_ژنتیک مولکولی از بابت کار و اشتغال و حیطه شناخت در اون حدی نیست و نسبت به بیوشیمی و زیست شناسی_ژنتیک مولکولی موقعیت خوبی ندارد، از نظر من که قبلا هم گفتم زیست شناسی_سلولی و مولکولی رشته بسیار سخت و پیچیده است و هرکسی توان تحصیل این رشته رو ندارد برای خود بنده بیوشیمی نسبت به زیست شناسی سلولی و مولکولی خیلی راحت و آسون میباشد!

علی .
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان توکل تان به خدا باشه .برخی از دوستان هم از یاس وناامیدی حرف می زنند به نظر بیشتر دل در گروه خدا بدهند من که یقین دارم خدا یاری خواهد کرد.یاحق

سلولی مولکولی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان اطلاع دارین کدوم واحدها برای سلولی مجوز می گیرن و نهایتا از ۱۰۰ نفری که مصاحبه دعوت شدن چند نفر پذیرش می شه؟

حمید
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ

اگر با پذیرش بی رویه پارسال دانشگاه آزاد برخورد شدید نشود دیگر در هیچ جای دنیا مدرک تحصیلی کشور اعتباری نخواهد داشت

.1.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۱ ب٫ظ

بچه یه سوال که به اینجا مربوط نیست ولی اگه کسی میدونه جواب بده.
برای قبول شدگان نهایی کنکور دکتری دانشگاه آزاد هم تحقیق صورت میگیره؟ از وزارت اطلاعات که میدونم استعلام میگیرن ولی عضویت در شبکه های اجتماعی اشکال داره؟

علی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  .1.

خیر خیالتون راحت باشه.اگه عضویت شبکه های اجتماعی جرم باشه الان میلیون ها نفر مجرم داشتیم.

رها به کاف شین
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ

کسی مصاحبه ادبیات انگلیسی داده امسال؟

پوریا زبان و ادبیات انگلیسی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام رها. کاف شین زحمت کشیده و توی صفحه مربوط به تجربیات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد که در صفحه دوم وبسایت هست به سوالات من جواب داده. می تونی متن حرفهاش را اونجا بخونی. راستش من سوالاتم اونقدر زیاده که روم نشد همشونو ازش بورسم. امیدوارم بزرگواری کنی و بقیه سوالام را جواب بدی. ممنون میشم.
سوالات غیر از مقالات و پایان نامه از چه بودن؟ مثلا از تاریخ ادبیات یا رمان و نمایشنامه و یا یه نویسنده خاص سوال شد؟ آیا روی دانشجوهای خودشون تعصب داشتند؟ من یه کتاب ترجمه کردم که راجع به ادبیات انگلیسی نیست، آیا امتیازی بهش میدن؟ سابقه تدریس دانشگاهی که دارم هم مربوط به تدریس زبان عمومیه، امتیاز داره؟ معلوم نشد نفر اول کنکور آزاد چند درصد زده؟ سوال آخر اینکه چند نفر را می گیرن؟ شرمنده که وقتت را گرفتم

رها
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۹ ق٫ظ

سلام پوریا
من اصلا از پایان نامه نپرسیدن حتی نگاهی هم ننداختن به مقالاتم…نه ختی سابقه تدریس یا کنفرانسهام…فقط چند سوال از صناعات ادبی مربوط به ناول پرسیدن…معلوم نیست چندنفر بردارن.باید ببینیم میشن۳تا یا نه.تو دفترچه که ۳تا بود.
اما برخورد تیم مصاحبه خوب بود و آدمای محترمی بودن.درصدها رو نمیشه دید اما به گمانم تفاوت زیادی ندارن…

پوریا زبان و ادبیات انگلیسی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  رها

ممنون از پاسخت رها

@
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ

پس چرا ششصد نفر دعوت به مصاحبه شدن!؟

مهندسی شیمی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ

با سلام
بنده در سال ٨٩ در واحدی قبول شدم که اولین سال تأسیس اون رشته بود و اسم اون واحد برای ارشد در لیست وزارت علوم نبود
ما درس خوندیم و فارغ التحصیل شدیم مدرک دانشنلمه هم بهمون دادن
امسال که رشته های دارای مجوز رو زده بود اسم دانشگاه ما و خیلی از دانشگا های غیر مجوز در اون اورده شده بود
من فکر میکنم پذیرش مثل همون رشته های موجود در دفترچه باشه و به مرور زمان تا موقع فارغ التحصیلی مجوز ها گرفته میشه
من امسال تو مصاحبه از اساتید شنیدم به یکی از بچه ها گفتن دوست داری بری شاهرود؟ در صورتی که شاهرود جز شهرهایی هست که مجوز نگرفته
پس یعنی شاهرود هم امسال پذیرش دارن
در هر صورت ان شالله همه اونایی که واقعا دوست دارن قبول بشن و ارزوی خوندن دکتری رو دارن قبول بشن و شهریور دل خودشون و خانواده هاشون شاد بشه
ان شالله

مشاور
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

موافقم

واقعا به کمک نیاز دارم
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ

رتبه من ۹۶ و رتبه اخرین فرد دعوت به مصاحبه ۳۴۶
۷ مقاله دارم
۲ سال سابقه تدریس
نمره پایان نامه ۲۰
معدل ارشد ۱۸.۳۵
۶ واحد مجوز گرفتن
امیدی هست؟

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ

ترمینال آزادی بهتره و سعی کنید شبش تهران باشید چون خستگی راه باعث فراموشیتون میشه چون ۳سال پیش شرایط شمارو البته برای آزمون دکتری آزاد داشتم که با وجود خوب خونده بودن در ۳ماه، خستگی راه باعث فراموشی و گیجو منج شدنم شده بود!

سلولی مولکولی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان اطلاع داری کدوم واحدها برای سلولی مجوز می گیرن و نهایتا از ۱۰۰ نفری که مصاحبه دعوت شدن چند نفر پذیرش می شه؟

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

من صبح دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران بودم، رتبه یک دکتری بیوفیزیک دانشگاه آزاد۹۴رو دیدم که خودشو برای ترم سومش و شروع پایان نامش آماده میکرد و میگفت زبان رو۴درصد زده و خود من کا امسال در آزمون دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد رتبه ۳اوردم خداروشکر، زبان رو ۹درصد زده بودم چون زمان کم آوردم ولی بقیه رو ۸۵ و ۹۵ درصد اینا زده بودم و یه دوستی رو دیدم که رتبه۹ دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بود زبان رو ۸۶درصد ولی دروس تخصصیشو ۶۵ یا۶۰ زده بود، شرایط خوب هست?! اونم چه خوبیتی!

فرزانه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

شما امسال آزاد ثبت نام می کنید؟

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

ثبت نام میکنم ولی انتخاب واحد نمیکنم چون به فکر دکتری بیوشیمی دانشگاه گیلان هستم

فرزانه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

پس یعنی ظرفیت قبولی شما برای بیوشیمی علوم تحقیقات پر نمیشه؟ درسته؟

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

من از دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران قبولیم صددرصده، چون مجموع امتیازم از رتبه ۳ و مصاحبه، امتیاز اول رو کسب کردم البته با کمک یکی از اساتید دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران متوجه این قضیه شدم و از طرفی فقط همین دانشگاه آزاد رو انتخاب کردم!

فرزانه.
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

مبارک باشه. میگم شما ثبت نام کنی و انتخاب واحد نکنی (در واقع مرخصی بگیری) یه صندلی خالی میمونه و جاش یه نفر دیگه رو هم علوم تحقیقات میگیره؟؟؟؟

مشاور
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان،من خودم ارشد تو یه دانشگاه بدون مجوز خوندم که به ما گفتن داشگاه مستقل نیست و مدرکشو دانشگاه مادر که علوم و تحقیقات تهران بود میده و تا دو سال که ما تموم کردیم دانشگاه هم مجوزشو گرفت و مشکلی بوجود نیومد.شما دعا کنین دکتری پذیرشش مثل پارسال باشه و ما هممون خانم دکتر یا آقا دکتر بشیم و تا ۴سال که ما تموم بشیم به لطف خدا مجوزم حل میشه

@
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

رشته ام حقوق جزا هست
حدود ششصد نفر دعوت به مصاحبه شدن
پنج واحد مجوز گرفته
به نظر تون تا رتبه چند امیدوار به قبولی باشه با این اوضاع

الهه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  @

اگه هر واحد ۷ نفر بگیره احتمالا تا رتبه ۴۰….

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

شما ۲۵ نفر حداقل مدنظر قرار بدید چون اگه مجوز ندن دانشگاه آزاد برای دکتری هر رشته حداقل۳۰نفر پذیرش خواهد کرد

WQG
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

اگه اینهمه قدرت داره که بتونه بجای ٧ نفر، ٣٠ نفر رو بگیره، چرا مجوزهاشو نمیتونه بگیره؟!

فرزانه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  WQG

مجوز آزمایشگاه و دانشیار میخواد ک نداره

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ

برخی از واحدهای دانشگاه آزاد که لیست رشته های دکتری رو گذاشته بودند و توضیحاتی مبنی بر اضافه شدن دکتری رشتهX در دانشگاه آزاد خودشون و تبریک و از این حرفا، اومدن لیست رشته های دکتری خودشونو از سایت دانشگاه خودشون برداشتند اینم یک علامت خیلی بدی میباشد ولی قبول شده ها از دکتری بدون مجوز چه وضعیتی و چه حالو روزی دارن به نطرتون?!!!!

نازی خطاب به فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

اقا فرزاد اطلاع دقیق از واحدهایی که مجوز می گیرن برای سلولی دارین؟ وایکه هر واحد چند نفر دانشجو خواهد گرفت؟

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ

امیدوارم حداقل دوسوم رشته ها مجوز دکتری بگیرن و واقعا اخبار ضد و نقیض از سوی کمیسیون آموزش عالی وزارت علوم و دادن اطلاعات از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بصورت حضوری و اونم با اطمینان بیشتر،
واقعا خود من که گیج شدم ولی ان شاءالله خوب خواهد شد و به خیر! دکتری سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد مرودشت و دانشگاه آزاد تهران شمال باید مجوز بگیرن چون شرایط هیئت علمیشون خوب هست و دکتری بیوشیمی هم دانشگاه ازاد شاهرود و دانشگاه آزاد نیشابور باید مجوز بگیرن،

رضا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد پیرو این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیر در امر آموزش عالی در کشور مجبور به حذف کد رشته های فاقد مجوزی ست که به یکباره سال گذشته و امسال در دفترچه اضافه نموده.
به نظر میرسه اقدام شورای گسترش وزارت علوم هم در همین جهت در پاسخ به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در لینک زیر است

https://phdtest.ir/1394/03/%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%a8-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af/

امیر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خب پس تکلیف پارسال ها چی میشه؟

سینا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست من، در شهریور پذیرش مانند سال قبل خواهد بود
این رفتارها هم به دلیل بالا بردن کیفیت دانشگاه آزاد هستش که انشاءالله که بالاتر بره کیفیت
ولی باز هم میگم دانشگاه آزاد پذیرش خواهد کرد

مسائل
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ

بچه ها به نظرتون به تهران شمال با توجه به اینکه توی تهرانه ممکنه مجوز بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آرین
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ

سلام
از بچه های ژئوفیزیک کسی هست راهنمایی کنه؟
از نحوه مصاحبشون بگن؟ لطفا

عبادی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ

واقع بینی خیلی خوبه وواقعیت اینه که دانشگاه آزاد تمام تلاششو برای گرفتن مجوزها انجام داد ولی جز تعداد معدودی بقیه مجوز نگرفته و نمیگیرن . از طرفی مدارکی که از دانشگاههای فاقد مجوز صادر بشوند برای هیچ دانشگاه یا نهادی اعتیار نخواهد داشت ووزارت علوم مثل مدارک دانشگاههای غیر معتبر خارجی آنها را ارزشیابی نمی کند.

سینا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عبادی

برادر من هنوز چیزی معلوم نیست و تا به الان دانشگاه آزاد هر حرفی و که زده بهش رسیده
پس هنوز زوده واسه زدن این حرفا
همه چیز شهریور مشخص میشه که به عقیده من و خیلی ها و بنا به صحبت ها پذیرش مانند سال قبل خواهد بود

فرزانه
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

بنا به صحبت ها رو بی توجه شید، شورای گسترش چی میگه؟

رها به کاف شین
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام.امتحان مصاحبه دادین چطوربود؟من راضی نیستم

سینا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

با تماسی که با دانشگاه آزاد داشتم و همچنین شنیده های خودم، تمامی واحدهایی که در دفترچه بود مانند سال قبل پذیرش دارند و مجوزشون اخذ میشه

فاقد مجوز
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

من نمیگم مجوز نمیگیرن و دید بدبینانه ندارم ولی ملاک سایت وزارت علوم هستش و کارمندها هم با بخشنامه ها و دستور العمل ها تاییدیه هارو صادر می کنن نه با قولها و امیدها ..بنظرتون دانشگاه آزاد چه جوابی بده …مثلا بگه مجوزها صادر نمیشه دوست عزیز من دو سال در گیر وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هستم با هزار بدبختی ،البته خیلی ها مثل بنده هستند.فقط وظیفه خودم دونستم اطلاع رسانی انجام بدم

سینا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاقد مجوز

دوست من، همانطور که مبدونید دانشگاه آزاد اعلام کرد که مدارک دانشگاه هایی که گفتن فاقد مجوز هستس از دانشگاه مادر صادر میشه، به نظر من چون در دوره شما این بحث ها نبوده الان به مشکل بر خوردید و مدرکتون هم از همان دانشگاه محل تحصیلتون صادر شده،ولی مثل اینکه الان شرایط فرق کرده و اگر بر فرص مثال واحدی مجوز نداشته باشه و بخواد الان مدرکی صادر کنه از دانشگاه مادر صادر میشه که دانشجو به مشکلی بر نخوره،ایشالله که مشکل شما هم به زودی حل میشه، ولی اینطور که معلومه مجوز تمامی واحدها اخذ میشه و پزیرش مثل سال قبل هستش

ASDFG
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

آقا سینا همه حرفهاتون درست، ولی لطفا یه روز زحمت بکشین و برید وزارت علوم ، اونوقت خیلی چیزها رو متوجه میشی! به هیچ عنوان زیر بار تایید تحصیلی مدارکی که از یه دانشگاه غیر مجوزدار هست نمی روند ، حالا این مدرک به اسم واحد مادر باشد یا همون واحد غیر مجوزدار. در تجمیع علوم و تحقیقاتها هم همین مشکل هست، خیلی از بچه ها ی ارشد که اون واحد علوم و تحقیقاتی (قبل از تجمیع) که در اون دانشجو بودند دارای مجوز بوده ، دانشنامه و تاییدیه تحصیلیشون رو هم به اسم علوم و تحقیقات تهران( نام پردیس) گرفتند و یا دارند میگیرند، ولی اون افرادی که رشته و واحدشون مجوز نداشته ( قبل از تجمیع) ، وزارت علوم تاییدیه تحصیلی رو نمیده و بالطبع دانشنامه ای هم در کار نیست. جوابشون هم اینه که ما قانونی عمل کردیم و این مسوولین دانشگاه آزادند که باید جواب شماها رو بدن، راستی یه چیز دیگه هم کت میگن اینه که ظرفیت هر دوره در هر دانشگاهی مشخصه، مثلا در دوره ارشد۳۰ نفر، و قانون اجازه نمیده یهو در یه سال ۳۰۰ مدرک از اون رشته و از اون واحد صادر بشه.

سینا
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ASDFG

دوست من در نظرات بالا مشاهده کردین بچه هایی که در دانشگاه بدون مجوز درس خوندن بعد از اتمام تحصیلشون مجوز ها هم صادر شده
به هر حال دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
مجوزها چه دیر یا چه زود صادر خواهد شد

عبادی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاقد مجوز

آفرین به شما که واقع بینی

محمد جواد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

شما با شورای گسترش وزارت علوم تماس بگیرین که بالاترین مرجع علمی کشور هست میگه امسال به هیچ وجه تو رشته هایی که اعلام نشده تو سایت وزارت علوم پذیرش ندارند در ضمن الان دیگه همه چی دست شورای عالی انقلاب فرهنگی است

سینا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

عزیز من، ما که نباید با شورای گسترش تماس بگیریم، این وظیفه دانشگاه آزاد هستش که تماس بگیره و خودشو هماهنگ کنه
درضمن دانشگاه آزاد تو این ۳۰ سال سابقه انقدر قدرت و برش داره که مشکل خودش رو حل کنه، مطمئن باشید

الهه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

ممنون آقا سینا امیدوارم مجوزها به زودی اخذ بشه تا نگرانی همه داوطلب ها بر طرف شه….

فرزانه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سینا داره حدس و گمانشو میگه

سینا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

خواهش میکنم، حدس و گمان نیست و شهریور مشخص خواهد شد، چون چاره ای جز این وجود نداره

فرزانه
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

چرا چاره ای جز این نیست؟ دانشگاه آزاد مگه به ما تعهد داده؟؟؟ دوست عزیز دانشجوی ارشد که این همه وقت صرف کرده و الان مدرکش صادر نمیشه،

سینا
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

دوست عزیز نظرات دانشجویانی که در رشته بدون مجوز درس خوندن و بعد از تحصیلشون مجوزها صادر شده رو میتونید ببینید
همونطور که گفتم دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
مجوزها صادر خواهد شد، حالا چه دیر یا چه زود

فاقد مجوز
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ

دوستان دقت داشته باشند فقط جایی که تو سایت وزارت علوم گنجانده شده به عنوان دارای مجوز ادامه تحصیل دهند و عنایت داشته باشید تحصیل تو این واحدها تبعات سنگینی دارد .بنده یکی از قربانیان این کار غلط بودم البته زمانی که بنده سال ۸۹ پذیرفته شدم بحث مجوز و فاقد مجوز مطرح نبود هر کسی تو دانشگاه آزاد قبول میشد می رفت درسش میخوند .الان دو سال از اخذ مدرک فوق لیسانسم از علوم تحقیقات اصفهان رشته مدیریت اجرایی (به گفته وزارت فاقدمجوز)میگذره که عین این دوسال دوندگی کردم ولی هنوز مدرکم تایید نشده و جواب استعلام محل کارم از وزارت علوم منفی بوده .لطفا این مطالب را جاهای دیگه هم اطلاع رسانی بفرمایید تا بنده خدایی گرفتار نشه.مرجع تایید مدارک دانشگاه آزاد دفتر گسترش واقع در هرمزان میدان صنعت طبقه هفتم هست .

امیر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاقد مجوز

ای بابا پس من در حال تحصیل در واحد بدون مجوزم چه کار کنم.بزرگوار یه سوال داشتم من علوم تحقیقات کرمانشاه ساخت و تولید هستم رشتمون در علوم تحقیقات تهران هست ایا مشکلی دارم یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟تکلیف ورودی ۹۳ یا قبلش چی میشه؟؟

امیر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

البته ارشد میخونم

فاقد مجوز
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

ارتباطی به تهران نداره رشته بنده هم تهران هست

امیر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاقد مجوز

سلام
یه سوال؟ شما تو مدرک تون زدن چه دانشگاهی؟
علوم تحقیقات تهران یا اصفهان؟؟

مهدیه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ق٫ظ

من نمیدونم چرا ۱ جواب درست نمیدن.لطفا تکلیف رشته های بدون مجوز را زودتر مشخص کنید.

@
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۶ ق٫ظ

چرا متن رو دقیق نمی خونید
میگه ادامه فعالیت ….یعنی داره برا دانشجویان پارسال که بدون مجوز در واحدی دارن می خونن میگه که باید تکلیف ان توسط شورا مشخص بشه
تفسیر این سخن یعنی دوستان زیاد دل خوش نکنید به گرفتن مجوز ها

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  @

آره مشکل مجوز دار نشدن دکتری آزاد رو میرسونه و خدا میداند که چه خواهد شد امیدوارم از هر رشته یک دومش (۱/۲) مجوز بگیرن مثلا رشته بیوشیمی به غیر از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد فلاورجان، در واقع دانشگاه ازاد تهران شمال و دانشگاه آزاد شاهرود که امکاناتش واقعا خیلی خوبه مجوز بگیرن، یعنی حداقلشو منظورم هست هرچند امیدوارم تمام دانشگاههای آزاد مجوزاشون در صورت عدم مشکلی حل بشود به این زودیا ان شاءالله ان شاءالله!

عبادی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ

براساس اطلاعات جدیدی که دارم بزودی همه رشته ها لغو و هزینه پرداختی را به دانشجویان بر میگردونن.

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  عبادی

امکانش به هیچ وجهه نمی باشد چون قبلا اعلام کردن که مشکلشون رو دانشگاه آزاد حل خواهد کرد پس الکی شایع پراکنی نکنید حتی خودم دو یا یه هفته پیش حضوری پرسیدم و دانشگاه آزاد مشکل همشون رو بدون اخراج کردن حتی یکی از دانشجوهای دکتری سال۹۴ حل خواهد کرد پس شایعه پراکنی نکنید

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  عبادی

راستی برادر عبادی عزیز:
طبق اطلاعات جدیدی که دارم دانشگاههای آزاد همشون دکتری پذیرش میکنن اونم هر دانشگاهی برای هر رشته حداقل۴۰ یا۶۰نفر، البته طبق اطلاعات جدیدم!

WQG
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقا فرزاد خوشا به حالت که اینقدر اعتماد به نفس داری، من هم شنیدم که آزاد گفتن هر کدرشته محل( مجوزدار یا بدون مجوز) ۴٠ نفر در سه نوبت برمیدارن، فقط آقا فرزاد این روهم گفتن، قبلش از طریق رسانه ها اعلام میکنن.ممنون از شما

مینا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

جناب فرزاد خان ما هم شنیدیم که قراره یه ازمونی از افرادی که پارسال پذیرفته شدن به عمل بیاد تا ببینند چه کسانی واقعا مستحق دکتری بودن

صبا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

فک کنم آزمون جامع هم تقریبا همین کار رو میکنه. وقتی تو آزمون جامع قبول شی یعنی مستحق دفاع از تز پایاننامت هستی و می تونی مدرک دکتری بگیری.

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

این قسمت حرفم شوخی بود!

فرزانه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  عبادی

یک سال عمرشون تلف شد، اینو چجوری حساب میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد جواد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

وقتی شورای گسترش از پارسال داره داد میزنه محلهای بدون مجوز تحصیل نکنید و دانشجویان محترم اصرار داشتند که وزارت علوم مجبوره مجوز رو بده یا وزارت علوم چیکار به دانشگاه ازاد داره یا اینکه دانشگاه ازاد مستقله حالا تاوان یکسال عمرشون رو بدن همین الانم اگه دوباره رشته های بدون مجوز پذیرش کنه بازم میرن چون میخان به قول خودشون دکتر بشن ولی دریغ از اینکه این مقطع باید یخورده تلاش و کوشش براش خرج کنی تا قبول شی نه مثل پارسال که بدون یک مقاله و بار تبه بعضا تا ۱۰۰۰ قبول شدن

صادق
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

بحث مجوزها وقتی شد که ی ترم گذشته بود از تحصیلشون

فرزانه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

پارسال موقع ثبت نام اصن بحث مجوز نبود

رضا
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

واقعأ دانشگاه آزاد پارسال آنقدر با مجوز و بی مجوز دانشجوی دکتری گرفت که ارزشی برای دکتری نمانده
قرار شده سالی چهار هزار هیت علمی بگیرند
در صورتی که پارسال دوازده هزار نفر پذیرش داشته حالا اگر سه سال هم دانشگاه آزاد دانشجوی دکتری نگیرد تازه نمی تواند این دوازده هزار را جذب نماید

صادق
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

متاسفانه تفکر اشتباهی جا باز کرده که میگن دکتری برای هیئت علمی فقط

اذر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

اصلا اقای صادق.دکتری خواندن برای هیئت علمی شدن است . وگرنه با مدرک فوق لیسانس شما بهترین کار را می تونی انجام بدی. در ضمن بنده در امور اداری وزارتخانه ای کار می کنم محض اطلاعتان به هیچ وجه هیچ ارگانی تمایل به استخدام کارمند با مدرک تحصیلی phd ندارد زیرا کارمند صفر کیلومتر دکترا باعث دردسر ارگانهاست

فرزانه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

درست میگین

صادق
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

بله قبول دارم حرفتون رو
منظورم این بود خیلیا که میرن دکتری آزاد در حال حاضر شاغل هستند
یعنی شش هفت نفری که من میشناسم پارسال قبول شدن همه شاغل بودن

وطن
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

آقای صادق تا اونجا که یادمه شما خودتون هیات علمی آزاد هستید

صادق
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  وطن

نه نه من اون صادق نیستم ،

پیمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ب٫ظ

دانشگاه آزاد آستارا طی ارتباطی که امروز داشتم به دکتری بیوشیمی و بیوفیزیک نیاز دارد برای هیئت علمی شدن، خوش بحال بچه های بیوشیمی و بیوفیزیک!

قهرمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

شرایط هیئت علمی شدن چگونه است؟ شهریه تحصیل رو دانشگاه میده؟ حقوقم میدن در زمان تحصیل؟
اگه شهریه رو خودمون بدیم امکان هیئت علمی شدن راحت تره؟

پیمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  قهرمان

دانشجوی دکتری نمیخواد دکتری میخواد و بورسیه دیگه نمیکنن و برای هر رشته خود دانشگاهها اعلام میکنند

قهرمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

اگه شهریه رو خودمون بدیم امکان هیئت علمی شدن راحت تره؟

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  قهرمان

برای هیئت علمی شدن باید دکتری رو تمومش بکنی و حداقل یک معرفی نامه روز بعد از دفاع پایان نامه دکتری در دستت باشه برای هیئت علمی شدن و بورسیه یادنیست و اگه باشه شرایطش خیلی سخته، دادن شهریه دکتری آزاد از جیب خودت تاثیری در هیئت علمی شدن اصلا ندارد چون بورسیه ای در کار نیست فعلا، برای هیئت علمی شدن دانشگاه ها خودشون اعلام میکنن که بیوشیمی و بیوفیزیک و ژنتیک الان موقعیت خوبی در حال حاضر دارن، ولی اگر هدف هر کسی از خوندن دکتری، هیئت علمی شدن در دانشگاه هست وس نخونن بهتر است هم الکی زمان بیشتر و هزینه سنگینی میذارن و هم اینکه هیئت علمی شدن فعلا نمی باشد باید اهداف دیگری از دکتری خودتون داشته باشید در غیر اینصورت دارید متاسفانه بی راهه میرید متاسفانه!

قهرمان
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

مثلا دانشگاهی که نیاز مبرم به فلان رشته دارد هم نمیتونه دانشجوی دکتری رو هیئت علمی کنه؟

نازی خطاب به قهرمان
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  قهرمان

چرا جناب قهرمان در صورت نیاز و صلاحدید بورسیه می کنن من دوستان زیادی دارم که هنوز دانشجوی دکترا هستن ولی بورس هم شدن بستگی به اعلام نیاز داره

قهرمان
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  قهرمان

ممنون نازی خانم

مریم صنایع غذایی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ

عجب هر بار یک خبر جدید خدای من چقد زشته که انتخاب هایی که داشتیم حالا بیان بگن رشته ما شهرهایی مجوز گرفتن که خیلی دور هستند اصلا انتخابشون نکردم.

حسین
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ

سلام
مریم خانم نگران نباش من از یک منبع آگاه پرسیدم گفت همه رشته محل ها دانشجو پذیرش میکنن
مثلا تو رشته خودمون تهران شمال مجوز نگرفته که غیر منطقی هست که یک واحد در پایتتخت با وجود کلی اساتید مجوز نگرفته باشه
شما انتخاب اولتون کجا زدین

مریم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام من انتخاب اولم یاسوج هست چون نزدیک بوده من اصلا سبزوار و قوچان و جاهای مجوز دار انتخاب نکردم

ریحانه
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

انشالله همون یاسوج قبول میشید

الهه
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

رشته منم صنایع غذایی هست منم به امید تبریز ثبت نام کردم که مجوز نگرفته حالا نمیدونم چیکار کنم جاهای دیگه مثل سبزوار و قوچان و دامغان هم خیلی دور هستن امکان رفتن اصلا نیست به اونجاها خیلی بد میشه اگه رشته محل ها مجوز نگیرن …حداقل باید دانشگاه های مراکز استان ها مجوز بگیرن آخه چطور ممکنه قوچان و دامغان و ورامین مجوز بگیره ولی ساری و تبریز و سنندج و تهران شمال و ….نگیره!!!!!!!

مریم صنایع غذایی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

مرسی گلم همچنین شما

مریم صنایع غذایی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

چگور ممکنه سال قبل مسئولین یادشون نبوده این واحدها مجوز ندارن؟یکدفعه این همه شایعه از کجا امد؟؟

پیمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

امروز تو یه همایش داخلی در تهران بودم یکی از مدرسین دانشگاه صنعتی شریف با درجه استادی که پروفسور بهش می گفتند و دکتری شیمی فیزیک از دانشگاه کمبرلیج انگلستان داشت حرف خوبی گفت که ایران در رشته های سخت دنیا یعنی ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست شناسی پیشرفت های چشمگیری داشته و بیشترین پذیرش ریاضی و فیزیک و شیمی رو دارد هرچند برای رشته زیست شناسی شرایط کافی فعلا محیا نیست ولی در زمینه شیمی و فیزیک و ریاضی باتوجه به پذیرشش پیشرفت باید فراتر از این حرفا باشد چون پذیرش چنین رشته های سخت دنیا در ایران خیلی زیاد است ولی فعلا در زمینه فقط شیمی تجزیه، فیزیک اتمی و مولکولی، ریاضی_جبر، زیست شناسی سلولی و مولکولی حرف برای گفتن داریم در زمینه مثلا شیمی فیزیک یا فیزیک هسته ای یا ریاضی کاربردی یا شیمی معدنی چرا پیشرفت هایی برای گفتن نداریم و از این حرفا دیگه!

WQG
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ

وقتی وزارت علوم تایید نکرده، اونوقت شورای انقلاب فرهنگی میاد تایید کنه؟ من که کاملا بعید میدونم. رشته محلها همونهایی هستش که اعلام کردن.

نسیم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۳۳ ب٫ظ

امیدوارم دکتری بیوشیمی بجز دانشگاه آزاد فلاورجان،در واقع دانشگاه آزاد نیشابور و دانشگاه آزاد شاهرود و دکتری سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد رشت و دانشگاه آزاد همدان و دانشگاه آزاد مرودشت مجوز بگیرن یعنی از هر رشته حداقل ۵۰% مجوز دار بشن
من با رتبه ۱۲ از دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران قبول میشم چون دانشجوی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران هستم و خودم سمنانی و اگه اینگونه شد حاضرم از دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران به دانشگاه آزاد شاهرود تغییر انتقالی بدم اگه از دوستان از دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد شاهرود کسی قبول شد اینجا با من هماهنگ بشه ممنون

فرزانه
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

والا منم رتبه ۱۲ بیوشیمی شدم؟ شما نمره کتبیتون چند شده؟

نسیم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

شرمنده اشتباه تایپی شده رتبه ام۱۱ شده

نسیم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

من آقا فرزاد رو میشناسم و در بیوشیمی خیلی ازشون شنیدم که یه چیزی برای خودشون هستند و متأسفانه من قصدم تحصیل دکتری بیوشیمی در دانشگاه آزاد شاهرود هستش بدلیل موقعیت کاریم در سمنان و دامغان و شاهرود، که هفته ای دو روز ماموریتم شاهرود هستش ولی هر کی دکتری خودشو بخصوص بیوشیمی رو دانشگاه آزاد دامغان بخونه خیلی اذیت میشه چون امکاناتش خیلی خیلی محدوده، حداقل دکتری بیوشیمی رو بجای دانشگاه آزاد دامغان میدادن به دانشگاه آزاد سمنان، و دانشگاه آزاد شاهرود که موقعیتش برای شیمی و فیزیک خوبه و از امکاناتش میشه برای بیوشیمی هم استفاده کرد هرچند بیوشیمی با شیمی و فیزیک خیلی متفاوتتر هستش ولی دستگاههای مورد نیاز برای هم بجز چند موارد قابل استفاده میتواند شاید باشد!

فرزانه
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

میشه نمره کتبی شما رو بدونم؟

رضا_بیوشیمی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

منم رتبه ۱۱ هستم. شما نمرتون چنده؟ درصداتون چی بود؟

پیمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا_بیوشیمی

رتبه یکی?!
نمره خود شما چنده مثلا?!
من خودم رتبه ۷۴ دکتری شیمی معدنی هستم و خودم خانمی رو دیدم که همشهری خودم و اردبیلی بود و رتبش ۱۱ دکتری بیوشیمی بود و خودم که با ایشون همسفر بودم به اتفاق مادرشون میرفتن تهران، حرف شما قابل قبول نمی باشد امیدوارم نسرین خانم یه سری به این سایت زده و نمره کتبی شونو بگن هرچند من اسمشونو نمیدونم چیه!

رضا_بیوشیمی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا_بیوشیمی

دوست عزیز من از همون روزهای اول اعلام نتایج در این سایت اعلام کردم رتبه ۱۱ بیوشیمی هستم.

وطن
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

ببخشید دو نفر با یک رتبه در یک رشته؟ من متوجه نشدم دوستان

صادق
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  وطن

رتبه یکسان ممکنه وقتی دو نفر نمره کتبی یکسان دارند و اتفاق میفته

ستاره
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

آره بابا . رتبه یکسان داریم . منم دیدم تو مصاحبه اونم زیاد …

وطن
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

من که اولین باره میشوم

فرزانه.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

نمره کتبی تونو نگفتینا!!

سیامک برق قدرت
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ

اینطوری که بنظر میاد امسال هم دانشگاه آزاد مثله سال پیش میگیره و از لحاظ تعداد پذیرش کم نخواهد کرد یعنی اندازه محل رشته هایی که تو دفترچه زده بودن .

علی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ

دوست عزیز بهتره یک بار دیگه متن رو بخونی.گفته شده که رشته محل های سال گذشته باید مجوزش گرفته بشه تا دانشجوهای آن تعیین تکلیف بشن.درمورد امسالی ها گفته فاقد مجوزها خیلی زیاد هستند.

صادق
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کو ؟؟ کجا امسال رو گفته ؟ وقتی رشته ای اجازه فعالیت داشته باشه امسال و پارسال نداره که
نمیشه که ی رشته محل رو فقط برای ده نفر ورودی ۹۳ برا پنج سال فعال نگه دارن که ، وقتی ادامه داره و دانشجو اونجا هست باز هم پذیرش باید کنن

برقی ها
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

سلام شما رتبتون چند شده؟از زمان مصاحبه خبر ندارین؟

azade
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ

سلام دوستان یه سوال داشتم اگه کسی آزاد قبول بشه ولی نتونه تا شهریور دفاع کنه چی میشه ؟

سیامک برق قدرت
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  azade

مرخصی باید بگیری ترم اول از جایی که دکترا قبول میشی

فرزاد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ

ظاهرا دانشگاه آزاد مجوز ندارد و از وزارت علوم رد شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوزشو شاید بدن!

حمید
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ

مقطع دکتری آخرین مدرک تحصیلی است و استاد این مقطع باید فردی فرهیخته و با سواد حداقل دانشیار و تعداد دانشجو در هر کلا س حداکثر پنج نفر باشد.

نازی خطاب به حمید
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اقای محترم مگه حتی دانشگاههای دولتی به تعدادی که دانشجوی دکترا می گیرن دانشیار دارن؟!!

دکتر
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ

نازی خانم بله….تا دانشیار و استادیار نداشته باشن نمیتونن دکتری بگیرن..نمیدونم خبر دارین یا نه..دانشگاه آزاد متاسفانه براساس رزومه اساتید دانشگاه های سراسری که در دانشگاه آزاد درس میدادن رفته دانشجوی دکترا گرفته…..یعنی اساتید حق التدریس رو که هیات علمی سراسری هستن جز هیات علمی خودش نوشته….حالا وزارت خونه فهمیده…

نازی خطاب به دکتر
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بله کاملا اطلاع دارم خوب مشکل اینه که نمی خوان هزینه کنن و از اسم اساتید دانشگاههای سراسری استفاده می کنن این درسته ولی من حرف اقا حمید رو قبول ندارم چون حتی دانشگاههای دولتی هم که دانشجوی دکترا می گیرن دارن اساتیدی که استادیارن ولی دانشجو دکترا می گیرن ..پی تایید روی واژه دانشیار درست نیست

مشاور ادبیات فارسی دانشجوی دانشگاه تهران
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ق٫ظ

نازی خانم نمیدانم تاکید شما برای چیست؟ آقا حمید راست میگن. در دوره دکترا حداقل برای هفت دانشجو باید یک دانشیار باشد. وبرای استاد تمام ۱۰ الی ۱۲ دانشجو. منظور آقای حمید این است که اکثر دانشگاه های آزاد خودشون یک دانشیار ندارند و از دانشگاههای سراسری استاد میارند تا مجوز دکترا بگیرند. هر چند در شهرستانها هم ماشاالله دکترا گذاشتند. بنده چهار دانشگاه شهرستان را میشناسم که استاداشون همه استادیار هستند ولی مجوز دکترا گرفتند.
و مساله آخر اینکه در سراسری، حتما باید یکی از استادان، دانشیار باشه تا مجوز دکترا بگیرند.وگرنه محاله.

نازی خطاب به مشاور ادبیات فارسی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ

چی می فرمایین؟ کجا چنین قانونی هست که برای دانشیار ۷ دانشجو؟!!و استاد تمام ۱۰-۱۲ دانشجو؟!اصلا برای مجوز دانشجوی دکترا داشتن دانشیار مطرح نیست دوست محترم داشتن هیت علمی دکترا که قبلا دوسال از تدریسش در مقطع ارشد گذشته باشه می تونه دانشجوی دکترا بگیره این در دانشگاه سراسری اجرا می شه همسر خود من مدیرگروه هستن دانشگاه دولتی.اما بله خیلی از واحدهای ازاد استاد دکترا به معنی تمام وقت نداره ولی این دلیل بر ضعف نیست چون استادا رو از سراسری به صورت حق التدریس میرن پس اینم ایراد نیست چون همین اساتید دانشگاه دولتی تدریس می کنن

محمد جواد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ق٫ظ

اصلا امکان نداره بدون دانشیار تو دانشگاه های دولتی مجوز دکترا بدن یک نمونه برام مثال بزنید بدون اجازه شورای گسترش کاری بکنن همه چی رو بعد از تایید شورای گسترش انجام میدن

وطن
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

توی رشته ما که حتی در شهرستان هم حداقل دو تا دانشیار دارن تهران که بیشتر استاد و در واقع پروفسور هستند این حرفها رو از کجا میارید؟ الان دانشگاههای سراسری رو میشناسم که حتی در دوره ارشد هم زبانزد هستند ولی اجازه پذیرش در دوره دکتری رو ندارند و برخی اساتیدش با بیست سال سابقه درخشان هنوز دانشیار نشدن در صورتی که دانشگاه آزاد همون شهر بدون حتی یک هیات علمی تمام وقت در اون رشته اومده دکتری می گیره

صادق
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بعید نیست اجازه ادامه فعالیت داده بشه

بهتر است این که هر چه زودتر تب ورودی دکتری بخوابه

س.م
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

تا زمانی که مشکل بیکاری در کشور وجود دارد، تب دکتری نمیخوابد!
متأسفانه جوانان فکر می کنند با دریافت مدرک دکتری مشکل اشتغالشان حل می شود ولی زهی خیال باطل.
این نکته مهمه که قبول کنیم فردی که با تحصیلات فوق لیسانس نتوانسته (به هر دلیلی) شغل مناسب بیابد با مدرک دکتری هم نمی تواند.