کمبود اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد مانعی برای افزایش ظرفیت دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو کمیسیون آموزش بااشاره به کمبود هیات علمی دانشگاه آزاد از عدم توجه به استانداردها درپذیرش دکتری انتقاد کرد.

زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات پذیرش بی حد و حصر مقطع دکتری دانشگاه آزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه این دانشگاه بعضی از مجوز رشته‌ محل‌های دکتری را از سوی شورای گسترش جلب نکرده است لذا باید پذیرش در این رشته‌ها را به لحاظ قانونی متوقف سازد.
 
وی گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اعضای هیات علمی کافی برای تدریس مقطع دکتری را ندارد و مسئولین این دانشگاه نباید با وعده‌ وعیدهای بیهوده کار خود را پیش برند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه 5 هزار استاد دانشگاه استادیار صفر کیلومتر هستند، ادامه داد: برای تدریس در مقطع دکتری باید حداقل استادیار سابقه چندین سال آموزش داشته باشد وگرنه چگونه فردی که توانایی تدریس ندارد و از استانداردهای علمی برخوردار نیست می‌تواند دانشجوی دکتری تربیت کند.
 
طبیب زاده تاکید کرد: نحوه پذیرش دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلات تکمیلی تابع هیچ قاعده‌ای نیست و از کسانی که به تازگی فارغ التحصیل شده‌اند، برای تدریس در مقطع دکتری استفاده می‌شود، این درحالی است که براساس قوانین موجود در سیستم آموزش عالی استاد باید سابقه سنواتی و تجربیات آموزشی بخصوص برای تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی داشته باشد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: باید بررسی شود اعضای هیئت علمی که توسط دانشگاه آزاد  جذب می‌شوند، سوابق علمی و پژوهشی دارند و یا تجربه تدریس در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها مورد قبول مراجع علمی است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: آنچه به نظر می‌رسد کسانی که در دانشگاه آزاد در سال جاری به عنوان اعضا هیات علمی و مدرس تدریس در دکتری به کار گرفته می‌شوند از تجربه کافی برخوردار نبوده لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس به صورت تخصصی و از مجرای قانونی این موضوع را بررسی خواهد نمود.
 
ثبت‌نام
باخبرم کن!

160 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجو دکترای علوم تحقیقات
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ

افرین به خانم زهره طیب زاده به حقیقت ها اشاره کردند

سارا
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

سلام…از دوستان کسی میدونه با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذایی میشه دکتری بهداشت مواد غذایی دامپزشکی دانشگاه آزاد شرکت کرد یا نه؟؟اگه کسی اطلاعی در این زمینه داره ممنون میشم راهنمایی کنه…

مریم
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام بله میشه

محمد حسین
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام هر رشته ای بخواهید می تونین شرکت کنین حتی رشته های ادبیات

سارا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

ممنون از پاسخ دوستان عزیز …ولی در صفحه ۴ دفترچه ثبت نام امسال و حتی سال قبل دانشگاه آزاد نوشته که برای رشته های پزشکی و دامپزشکی شرط تجانس مدرک لازمه…نوشته فقط اونایی که مدرک دامپزشکی دارن میتونن دکتری رشته های دامپزشکی شرکت کنن…

سحر
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام…من رشته ام صنایع غذایی هست تو انتخاب اولویت هام اشتباه کردم اول علوم تحقیقات زدم دوم تهران شمال و سوم تبریز…میخوام انتخاب دومم تبریز باشه البته اگه مجوز بگیرند…علوم تحقیقات که پذیرفته نمیشم موندم اگه تهران شمال و تبریز مجوز بگیره و اگه من تهران شمال قبول شم چطور انتقال بدم تبریز؟!! از دوستان صنایع غذایی کسی هست که اگه تبریز پذیرفته بشه و من تهران شمال جاشو با من عوض کنه؟چون موقع اعلام نتایج زمان خیلی محدود خواهد بود و نمیتونی کاری کنی لطفا اگه اطلاعاتی در این مورد دارین کمک کنین…

محمد حسین
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام سحر خانم شما مشکلتون رو حتما با سازمان مرکزی در جریان بگذارید بعد از اینکه نتایج اومد به هیچ عنوان احتمال انتقالی و تعویض و میهمانی وجود نداد در دکتری برخلاف ارشد و کارشناسی این قانون وجود ندارد مگر در مورد بیماری های خاص . حتما در این دو ماه پیگیر باشید و مشکلتون رو حل کنید . منم صنایع غذایی ام انتخاب اولم علوم تحقیقات و انتخاب دومم تهران شمال رتبه ام هم با مصاحبه میشه حدود ۳۰

محمد حسین
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

دوستان این که میگن بعضی شهر ها به شرط ادغام در واحد مادر مجوز گرفتن ( جدیدا ) حقیقت داره ؟؟؟

هادی حقوق جزا
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ

بچه ها تاریخ مصاحبه ی جزا مشخص شد

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

سلام آقاهادی شما فرم معرفی لاتین رو دارید?

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ

ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺪﯾﻦ ﻣﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﺖ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺍﮔﺮﮐﺴﯽ ﻓﺮﻡ ﺭﺯﻭﻣﻪ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺰﺍﺭﻩ

زیست سلولی به سلولی مولکولی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

منم ایمیل زدم و گفتن اخبار رو پیگیری کنید… …مگه آدم چقدر استرس رو میونه تحمل کنه…استرس آزمون مصاحبه رفتن به محل مصاحبه و در آخر کل زحمات بر باد فنا….

به تمامی دوستان سایت خوب phd
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

سلام . دوستان عزیزم خواهش میکنم کسانی که مصاحبه دادن بیان و اظهار نظر کنن . مصاحبه به چه صورت بوده؟

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

سلام بچه ها من تازه از مصاحبه آمدم رشته ام صنایع غذای بود امروز شاید نزدیک ۱۰نفر کمتر آمده بودن اما بچه ها میکروب شاید ۱۰۰نفر بودن خیلی بودن خلاصه مصاحبه من نیم ساعت طول کشید بیشتر زبان پرسیدن و یک مسأله شیمی برسیدن هنگ کردم بقران توکل بر خدا تا خدا چی بخواد.

ص صنایع غذایی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم جون یعنی سوال درسی هم پرسیذن زبان چی بود یکم بیشتر میشه توضیح بدید لطفا ممنون میشم

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

نه اصلا درسی نپرسیدن فقط صفحه اول پایان نامه را باز کردن موضوعا دیدن درباره اش چندتا سوال کردن بیشتر زبان پرسیدن کتاب باز کرد گفت بخون ترجمه کن من زیاد زبانم خوب نیست لغتاشا ازم پرسید هر خط را شاید از ۱۰لغت ۶جواب دادم گفت انگلیسی بگو یکم میتونی صحبت کنی گفتم در چه مورد گفت از پرپزالت بگو . چندتا زن بودن خداکند به شما نیفتن خیلی اذیت میکردن آخرش گفتم نمیدونم تا دست برداشت باور کنید من یک کلمه از غلظت گفتم ppmازم پرسید اگر ۱مولار اسید باشه چطور ۱ppmبسازیم مغزم قفل کرده بود بخدا .نیم ساعت طول کشید . نمیدونم خوب بود یا بد بوده اصلا نمیدونم چکار کردم بخدا.

ص صنایع غذایی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مرسی مریم جان لطف کردی من زبانم خیلی بده

ص صنایع غذایی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

میشه رتبتو بگی من ۲۹ شدم

محمد حسین
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ببخشید یعنی مصاحبه شونده ها نیومده بودند که رشتشون صنایع غذایی بوده ؟ میکروب منظورتون گرایش میکروبیولوژیه یا رشته میکروبیولوژی ؟

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

بچه ها صنایع غذای تا ساعت ده انجا بودم ده نفرم نبودن زیاد نبودن بچه ها رشته میکروبیولوژی و معماری زیاد بودن حتی فرمی بود که امضا میکردم برا وارد شدن داخل اتاق من وقتی امضا کردم اسم های که بالای اسم من بود اصلا امضا نشده بود تک و توک . درضمن دانشگاه های شهرهای دیگه مجوزش صادر شده بود

محمد حسین
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم من شنبه ۳۰ خرداد مصاحبه داشتم ۱۰ نفر صبح همه اومده بودند ولی از ۱۰ نفر عصر فقط ۴ نفر اومده بودند . رتبه ام ۳۷ هست و مصاحبه ام رو هم خوب دادم . انتخاب اولم علوم تحقیقات تهران و دومی تهران شماله . به نظرتون علوم تحقیقات قبول میشم ؟ رتبه ۱ هم با ما مصاحبه داشت و در سراسری روزانه هم قبول شده بود . هیئت علمی دانشگاه ممقان بود . یکی از دوستان هم که دانشگاه سراسری تبریز قبول شده بود گفت اکثر رتبه های برتر صنایع غذایی رو در دانشگاه تبریز و فردوسی مشهد دیده برای مصاحبه . یعنی مثلا ۱۰ نفر نمیان برای مصاحبه ۱۰ نفر هم انتخاب اولشون علوم تحقیقات نبوده ۴ -۵ نفر هم پشیمون میشن نمیان یا میرن دنبال کار یا خارج برای ادامه تحصیل . به نظرتون اینطوری من شانس قبولی دارم علوم تحقیقات . مصاحبه رو خوب دادم زبان رو خوب جواب دادم . مقاله هم داشتم . شاگرد دکتر سیدین هم بودم که یکی از مصاحبه کنندگان بود هم در دوره کارشناسی هم کارشناسی ارشد

مریم
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

سلام مصاحبه مهمه خیلی ۲۵ درصده رتبه شما را ۱/۴ میکنه اره بابا شما قبول میشی حتما اتفاقا دبروز که رفتم یکی از بچه ها گفت من دولتی قبول شدم روزانه اگر قبول نشم میام ازاد خیلی ها فقط برا تجربه میان خیلی ها نیامده بودن نوکل بر خدا. من نمیدونم اصلا چکار کردم خوب بود یل بد بود مصاحبه ام ازم پرسید micاسانس چطور بدشت اوردی توضیح دادم گقت چرا شمارش نکردی گفتم نمیدونم ربان لغت پرسید ۱۰تا ۶تا جواب دادم دررباره روش اسانس گیری یرسید جواب دادم درباره پرپزال پرسید گفتم و سوال شیمی پرسبد هنگ کردم رتبه امم بالاست خیلی اما مصاحبه من نیم ساعت طول کشید اما بقیه ۱۰ دقیقه تمام بود بنظر شما من امید داشته باشم برا قبولی ؟؟

محمد حسین
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

احتمالا قبول هستید مریم خانم چون اینها تا ببینند کسی از نظر ظاهر و شخصیت و وضع اقتصادی مناسب است و پایان نامه قابل قبولی داره سوالات زیادی ازش می کنند . ببینند کسی مناسب نیست خودشون رو خسته نمی کنند . مصاحبه من هم حدود ۴۰ دقیقه طول کشید با اینکه آخرین نفر از گروه صبح بودم و ۵ ساعت منتظر بودم ولی بودند کسانی که مثلا یک آقا با لباس آستین کوتاه و شلوار جین پاره اومده بود و موهاش رو هم مناسب یک دانشجو کوتاه نکرده بود رفت تو و پنج دقیقه بعد برگشت و یا خانمی که به شدت خواب آلود بود و مدام خمیازه می کشید تا رفت ۱۰ دقیقه هم نشد برگشت ولی بقیه افراد بین نیم ساعت تا چهل دقیقه مصاحبه شدند و به شدت پیچانده شدند هم زبان و هم پایان نامه و هم مقاله رو تک تک ازشون پرسیدند . ایشالا شما هم قبولی . شما هم دعا کن من علوم تحقیقات قبول شم

سحر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مریم خانم انشالا که موفق باشین…یعنی چطور مجوز شهرهای دیگه صادر شده بود؟!!

مریم
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام عزیزم مرسی گلم یکی از استادا انجا بودن ازشون پرسیدم گفتن مجوز گرفتن

محمد حسین
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم ببخشید بازم یه سوال دیگه . مصاحبه رتبه رو ۱/۴ می کنه یعنی مثلا کسی رتبش شده ۴۰ با یک مصاحبه متوسط به بالا رتبه اش میشه ۱۰ ؟

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

بله پارسال یکی از دوستان رتبه اش ۱۹۶ بود بعد مصاحبه شدن ۴۸

دانشجو دکتری آزاد
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ق٫ظ

واقعا اینجوریه در دکتری حقوق خصوصی دانشگاه آزاد ارومیه که بدون مجوزه چند نفر که تابحال ارشد هم ندارند دارند تدریس می کنند و دانشجویان سوادشان بالاتره و اصلا دانشیار هم که نیستند و چند نفر را با عجله جذب کرد و قرارداد زد که دانشجوی دکتری هستند آنهم نه در دانشگاه سراسری غیر انتفاعی پیام نور بلکه خود واحدهای آزاد که آشنایند واقعا…………

نازی جرم شناس
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ

ممنونم دوست عزیز
آخه من بد وضعیتی هستم هم باید کار کنم هم به بچه برسم دیگه وقت درس خوندن ندارم

علوم سیاسی مسائل ایران
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان مسائل ایران
لطفا حضور پیدا کنید که بهم دیگه کمک کنیم که تو زمان باقی مانده برای مصاحبه چطور خودمون رو آماده کنیم؟

سحر حقوق جزا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ

دوستان حقوق جزا یکم کمکم کنید

حقوق جزا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سحر حقوق جزا

دوست عزیز شما شرایط خوبی دارید نگران نباشید بایه مصاحبه و رزومه متوسط به احتمال زیاد قبولید منم تقریبا انتخابام شبیه شما بود که فقط علوم تحقیقات و تهران مرکز مجوز گرفتن البته من رتبم تقریبا وسطاست زیاد امیدی ندارم اینطوریکه صحبتهای دوستان رو دنبال کردم انگار که باید برا مصاحبه همه درسارو از نوع خوند به نظر اصلا جالب نمیاد انگار که قراره کنکور شفاهی بدیم البته تو یکی از کامنتا یکی از دانشجوهای علوم و تحقیقات گفته بود که از مدیر گروه شنیده که اساتید مصاحبه کننده جزا امسال تغییر کردن البته نمیدونم صحت این مطالب تا چه قدره اینطور که به نظر میاد کسی چیز دقیقی نمیدونه به امید و توکل به خدا باید دید که چی پیش میاد حتی در مورد ظرفیتها هم چیزی فعلا مشخص نیست .

حقوق جزا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ

من سه روز پیش ایمیل زدم فعلا که هیچ جوابی ندادن نوشته بود حداکثر ظرف ۷۲ ساعت پاسخ میدهیم فعلا که خبری نیست

ص صنایع غذایی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ

دوستان بهترین کار زدن ایمیل به قسمت پرسش و پاسخ به دانشگاه انجوری مجبور میشن یا مصاحبه کنند و خبر دقیق بدن یا هر جوری شده اکثر مجوزهای مندرج در دفترچه رو کسب کنند… من ایمیل زدم امای دست فایده نداره همه ایمیل بزنید و جوابی که میگیرید اینجا به اشتراک بگذارید ممنون

سحر حقوق جزا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ

بعدشم من اصلا نمی خونم هیچ اصلا نمی دونم چی بخونم

سحر حقوق جزا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان
ایا امیدی هست؟
چرا تهران شمال مجوز نگرفته آخه!؟

حقوق جزا.س
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ

درس جرم شناسی و فقه کدام منبع رو باید بخونیم

حقوق جزا.س
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سلام.کسی میدونه حقوق جزا دقیقا چه دانشگاههایی مجوز گرفتن؟من یک انتخاب دارم اونم ازاد شیراز که به نظر میرسه مجوزی نگرفته ایا مجددا باید انتخاب رشته کنیم؟

اسلامی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا.س

سلام علیکم

تهران مرکز
علوم تحقیقات
اصفهان
کرمانشاه
مراغه

ان شاالله بقیه هم می گیرند

یاعلی

حقوق جزا.س
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  اسلامی

سلام.ممنون دوست عزیز

سعید
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

کسی اطلاع داره که نمره آزمون ept مثلا ۴۵۰ تو مصاحبه امتیازی داره که با خودمون ببریمش یا فقط نمره بالای ۵۰۰ رو امتیاز می دن ؟
ممنون می شم یکی جوابمو بده .

محمود مهندسی شیمی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

رتبه ۸۶ از ۲۳۰ تا . زبانم تقریبا خوبه چون دوره آیلتس گذروندم ولی مدرکش ندارم . مقاله ندارم چون سال آخر ارشد یعنی ۹۲ مریض شدم و عمل قلب باز کردم بیمارستان بودم فقط تونستم دفاع کنم . پایان نامم خوبه استاد راهنمام هم معروفه .سابقه دوترم تدریس دانشگاه دارم . انتخاب اولم هم تهران نیست .شهرستان مرودشت .به نظرتون امید قبولی تو مرودشت داشته باشم . واسه شرایطم نمیتونم بیرون از استان باشم آخه من شیرازیم. با این شرایط کاهش ظرفیت و حذف کد رشته ها انید ندارم. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

آنا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ق٫ظ

سلام مهربانان،
نتایج انشالله شهرور اعلام میشوند و اکثرا قبول هستیم ، باید قبول کنیم در رشته های پر جمعیت همه را نمی توانند بپذیرند . بهر حال پیشنهاد میکنم به همه شما عزیزان برویم مدارک زبانمان را بگیریم ، اگر قبول شدیم از این درس جلو هستیم و اگر قبول نشدیم برای رزومه سال آینده مفید است.
این را به تجربه بگویم که همه زندگی درس نیست ، باید زندگی کرد.

دانشجوی دکتری مدیریت
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

آقای سامان احتمال قبولی شما با رعایت موازینی که قبلا عرض کردم خیلی زیاده.بخصوص که اساتید امتیاز زیادی به دانشگاه های مادر میدهند.موفق باشید

سامان
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ

سپاسگذارم دوست عزیز

سامان
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
اگر لطف کنین پاسخ من رو بدین ممنون میشم و باعث دلگرمی من میشه
دوستان با شرایط زیر چند درصد احتمال میدین علوم تحقیقات قبول بشم؟
لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه سراسری مادر
رتبه ۱۰ از ۲۱۰ نفر دعوت به مصاحبه
یک تالیف کتاب
۳ مقاله isc
۲ مقاله بین المللی
۳ مقاله همایشی
زبانم خوبه ۶۰ درصد تو کنکور زدم
دوستان نظرشون رو بگن ممنون میشم…

محمد حسین
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

ببخشید سامان جان دانشگاه مادر منظورتون چیه ؟

سامان
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

دانشگاه تهران

علی مدیریت دولتی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

واقعا راست میگید.حرفای خودشون تناقض داره.من یک هفتست. سر گیجه دارم از ناراحتی.همه زحماتمون. با لغو مجوز ها. از بین رفت

مجتبی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ب٫ظ

مگر شورای گسترش آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم نیست که معاون آموزشی وزیر علوم متناقض با رییس گسترش آموزش عالی صحبت میکند؟؟؟؟

رضا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ

من که سه تا انتخاب داشتم هر سه تاش مجوز نگرفت؟ حالا تکلیف من چیه؟ اگرم قبول شم نمیرم چون مجوز نداره

بابک
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ب٫ظ

ببینید میشه برا شدن مشکلی نیست مشکل دریافت مجوز از وزارت وگرنه مدارکمون ارزش نداره

بهار
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ

میدونید دوستان..من باوردارم که حداقل۸۰ درصد مجوزها گرفته میشه واکثر ما پذیرفته میشیم یه جورایی احساسم میگه که خودمم قبولم چون اونا دفترچه را ازقبل اماده کردن ومابااون شرایط ثبت نام کردیم اگه هم بخان تحول اساسی به ظرفیتها بدن به نظرمن ازسال دیگه میشه

دانشجوی دکترای مدیریت
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ

با عرض تبریک خدمت دوستانی که دعوت به مصاحبه شده اند، خواهش می کنم از این همه ایجاد حاشیه فکری درست کردن برای خودتان ،خانواده ودیگران دوری بفرمایید.با آرامش وتوکل به خداوند واعتقاد به اینکه پروردگار همیشه بهترین خیر را برای بندگانش پیش می آورد،به جلسات مصاحبه وارد شوید.درمصاحبه با آرامش ومتانت جوابگوی سوالات باشید.درجواب سوالاتی که نمی دانید،فقط بفرمایید متاسفانه نمی دانم.بیش ازنیاز صحبت نفرمایید.سوال نکنید.مدارکتان مرتب وبر اساس تاریخ بوده وقبل از دعوت به نشستن ننشینید!بر قسمت آماری پایان نامه وبیان مسئله اشراف کامل داشته باشید. لباس تان کاملا رسمی باشد. وتوکل به خداوند ودرخواست آنچه خیر است مطمئنا خیر پیش خواهدآورد.موفق وپایدار باشید

مریم
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

ممنون از صحبتهای آرامش بخشتون

سحر حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ

ببخشید چقد میتونم در مصاحبه رتبه مو پایین بیارم اقا سید بازم ببخشیدا

سحر حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ

آخه فقط دو انتخاب من مجوز گرفتن آقا سید پنج تا فاقد مجوز شدن

سحر حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ

آقاسید تو رو خدا جدی میگین یا فقط برا روحیه دادن است؟

دانشجو دکتری جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر حقوق جزا

سحر خانوم سلام من هم به شما اطمینان میدم حتی با یک مصاحبه معمولی هم شما حتما قبول میشین.

ریحان
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان روانشناسی سلامت کسی نیس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟دوستان با رتبه ۲۸ و سهمیه جانبازی و روزمه نسبتا خوب و باتوجه به اینکه فقط یک رشته محل دارم چقدر احتمال قبولی هست ؟و فقط ۷ نفر پذیرش داره .و ۵۸ نفر دعوت به مصاحبه شدن .

سحر حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

انتخاب اول لاهیجان که فاقد مجوز هست انتخاب های به ترتیب علوم تحقیقات مرکز که مجوز گرفتن و بعد تهران شمال جنوب و بعد قم و اردبیل هست که اینا هم فاقد مجوز هستن به نظر شما احتمال قبولی هست برام؟

صادق
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

در خبر امروز سایت خبرنگاران جوان چنین جمله ای هست :
غریبی گفت: این نواقص با عقد قرار دادهای جدید با اساتید جبران و قبل از مهر ۹۴ هیچ نقصی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

حال انکه در این سایت :
گفت: همچنین طبق توافقی که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم قرار شده بخشی از این نواقص را با عقد قراردادهای جدید با اساتید جبران و قبل از شروع مهر۱۳۹۴ برطرف کنیم.

سحر حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ

تو رو خدا یه نفر راهنمایی کنه منو
رتبه من ۵۶ شده از ۴۴۹ و فقط پنج واحد مجوز گرفتن از نظر علمی هم قوی هستم اما فقط زبان کمی مشکل دارم ایا با یه مصاحبه متوسط میتونم قبول شم؟تورو خدا راهنمایی کنن خصوصا اونایی که دکترا میخونن

سید
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر حقوق جزا

سحر خانم من خودم دانشجوی دکتری حقوق هستم، با رتبه ای که داری قطعا انشاءالله قبولی فقط برای مصاحبه سعی کن کمی آمادگی داشته باشی.

Golnosh
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سید

دانشجو دکتری چه گرایشی از حقوق هستید؟!

شیدا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر حقوق جزا

رتبه ات عالی شده ، مطمئن باش قبولی

Golnosh
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام بچه ها چه خبر!امروز خبری نی همه چی در ظاهر ارومه فعلا

م.ق
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

دوستان عزیز، چه بخوان چه نخوان،فقط در چند دوره سیل متقاضی تحصیلات تکمیلی هست و بعد جمعیت جوان کمتر میشه،مثل الان که کارشناسی بدون کنکور پذیرش میکنن ولی باز هم صندلیهای دانشگاه خالیه
در هر حال باید برای این جمعیت که در دوران کارشناسی پشت کنکور بودن،والان به مرحله دکتری رسیدن چاره اندیشی کنن،اینکه پذیرش زیاده ،متناسب با جمعیت متقاضی باید زیاد باشه،سسیستم باید منعطف باشه
کم کردن ظرفیت یعنی آسانترین راه حل و این علاقه مندان تحصیلات تکمیلی هستند که به دلیبل جمعیت زیاد این دوره باید تاوان پس بدهند

به نازی جون
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

من خوشبختانه رتبه تک رقمی دارم و انتخاب اولم علوم و تحقیقات هستش ولی یه خورده از مصاحبه می ترسم

حسین
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  به نازی جون

سلام. ضمن تبریک /۱۰۰ درصد قبولید.

فرامرز
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

رتبه ۱۱ شانس قبولی داره؟ فقط علوم تحقیقات مجوز گرفته

حسین
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرامرز

سلام. ضمن تبریک/ ۹۹ درصد قبولید .

نازی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

به نظر شما واحدهای دیگه میتونند مجوز بگیرند مثل تهران مرکز ؟

نازی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

من بادوستانی که در سال گذشته قبول شدن صحبت کردم و انها گفتند بیشتر از پایان نامه سئوال می کنند ضن اینکه یک متن انکلیسی میدهند که ترجمه کنید . شما چه رتبه ای دارید و انتخاب اولتون کدوم شهره ؟

دوستان عزیز مدیریت آموزشی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

لطفا در مورد مصاحبه اظهار نظر فرمایید.این که چه منابعی و به چه صورت مطالعه شود. سپاسگزارم

به نازنین مدیریت آموزشی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام دوست عزیز. شما چه منابعی رو برای مصاحبه مطالعه می کنید. اگه زحمتی براتون نیست لطفا کامنت بذارید.

نازی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ

نازنین – مدیریت آموزشی
سلام دوستان من رتبه ۴۰ مدیریت آموزشی هستم و تا رتبه ۳۳۵ دعوت به مصاحبه شده روزمه بنده بصورت زیر می باشد
۱۷ ترم سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور
۱۰ مقاله همایشی
۱ مقاله علمی پژوهشی
۲ طرح مصوب دولتی
به نظرتون من قبول میشم
انتخاب اولم نیشابور بوده که مجوز نگرفته خیلی نگرانم پشیمونم از اینکه نیشابور زا انتخاب کردم میترسم نیشابور بدون مجوز قبول بشم و سر اخر مدرکش نامعتبر باشه کاش اعلام کنند دوباره میتونید انتخاب شهر داشته باشید

سیما
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۳ ق٫ظ

خانم طیب زاده الان وقت این حرف ها نیست این رو باید قبل از اینکه رشته محل ها در دفترچه ثبت میشد فکرشو میکردین…جواب این همه داوطلب نگران رو کی میخواد بده…این همه هزینه ثبت نام و رفت و آمد از شهرستان برای آزمون و مصاحبه پرداخت کردیم آخرش راحت بگن رشته ها حذف شد مگه الکیه…دانشگاه آزاد حتما باید برای داوطلبان امسال چاره اندیشی کنه …

علی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ق٫ظ

دوستان, با توجه ابلاغ طرح تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر آمایش علمی و سیاست های کلی و جدید وزارت علوم مبنی بر محدود کردن پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی و ارتقا کیفیت آموزش عالی, بعید به نظر میرسه دانشگاه آزاد بتونه برای باقی کدرشته های غیر مجاز خود به راحتی از وزارت علوم مجوز بگیره.
این را در نظر بگیرید که این تعداد هم که دانشگاه آزاد امسال مجوز گرفته تحت یک شرایط ویژه(کمیته پنج نفره) با وساطت مجلس تا اردیبهشت امسال برای تعیین تکلیف کدرشته هایی بوده که سال گذشته بدون مجوز داخل دفترچه وارد شده انجام پذیرفته(با مقایسه دفترچه دکتری سال ۹۳ با ۹۴ این موضوع به روشنی معلومه) لذا با توجه به اعلام شورای گسترش که اعلام کرده ماموریت کمیته پنج نفره پایان پذیرفته و روند بررسی رشته ها به شرایط عادی برگشته, بحث رفع نقص صرفا جنبه کاستن از تنش های وارده با توجه به اعتراضات وارد شده از طرف داوطلبان بر عملکرد دانشگاه آزاد هست و وزارت علوم حاضر نیست تحت هیچ شرایطی از قوانین خود عدول کنه

موفق باشید

علی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی
فرداد
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اطلاعات اتون قدیمی!

ستاره
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

منم موافقم . با حرفای دیگه داریم خودمون رو گول می زنیم . هر کی رتبه مناسب داره با توجه به ۷ نفر که مبارکه ، هر کی نداره وقت تلف نکنه تا شهریور ، اگه واقعا هدفتون دکترا گرفتنه شروع کنید برای سال بعد و ۳ ماه وقت رو هدر ندید . من که اگه قبول نشم دیگه بی خیال میشم . میرم دنبال کار و زندگیم ، یه عمر زندگیم بین ورق های این کتابا گذشت ، خسته شدم دیگه واقعا . خودم برای خودم درس میخونم نه برای کنکور .

صنم - مدیریت آموزشی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ق٫ظ

سلام به همه دوستان فعال در سایت phd
دوستان عزیز مدیریت آموزشی می خواستم خواهش کنم هر کس اطلاعی از نحوه مصاحبه این رشته داره و اینکه چه مطالبی رو برای مصاحبه بخونیم اطلاعاتش رو بذاره. سپاسگزارم

دکتری منابع انسانی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ق٫ظ

بچه ها این همه استرس به همدیگر وارد نکنید از فرصت باقیمانده برای روز مصاحبه استفاده کنید. نفرات برتر خیالشون
راحته و برای مصاحبه دارند مطالبشونو بروز می کنند. به اراده و تواناییتون یک یا علی بگید برای مصاحبه خودتونو آماده کنید. برادر و خواهر گرامی رقابت خیلی سخته روحیه داشته باشید نامید نشید

نزدیک سحر...
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز
اگر لطف کنین پاسخ من رو بدین ممنون میشم و باعث دلگرمی من میشه
دوستان با شرایط زیر چند درصد احتمال میدین علوم تحقیقات قبول بشم؟
لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه سراسری مادر
رتبه ۱۰ از ۲۱۰ نفر دعوت به مصاحبه
یک تالیف کتاب
۳ مقاله isc
۲ مقاله بین المللی
۳ مقاله همایشی
زبانم خوبه ۶۰ درصد تو کنکور زدم
دوستان نظرشون رو بگن ممنون میشم…

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  نزدیک سحر...

قبولی دوست عزیز

علی مدیریت دولتی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ق٫ظ

طبق اخرین خبری که از وزارت علوم گرفتم همه رشته های بدون مجوز لغوه. و اگه بتونن مجوز بگیرن تو تکمیل ظرفیت میزنن و اگه نه که…البته مرکز ازمون که مال دانشگاه ازاده میگه هنوز چیزی رسما ابلاغ نشده

هادی حقوق جزا به محمد حسین
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ق٫ظ

سلام
مرسی محمد حسین جان
من که اصلا دلم به مطالعه برای مصاحبه نمیره
فکر میکنم باید دور دکترا رو خط بکشم
امیدوارم بقیه موفق بشوند
آخه با این وضعیت رتبه ی ۱۶۰ دیگه به درد نمیخوره

بهار حقوق کیفری
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ق٫ظ

من دانشجوی علوم تحقیقاتم و انصافا هیچ رزومه ای ندارم جز شاگرد اولی و البته هنوز دفاع نکردم دست و دلم به کار نمیره اصلا…
تازه امروز از مدیر گروه فهمیدم تیم مصاحبه کننده عوض شده…
خدا خودش رحم کنه

هادی حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ق٫ظ

سلام
بهار خانم تیم مصاحبه کیا هستن؟
میدونی؟

علی مدیریت دولتی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ق٫ظ

واقعا تناقض بیداد میکنه.حیف که من شهرستانم.یعنی از اونایی که تهرانن کسی نمیتونه از وزارت علوم پیگیری کنه که تکلیف داوطلبان امسال چی میشه؟در واقع باید اعتراض کرد.هر کاری میخوان بکنن باید از سال بعد اجرایی کنن

کاوه
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ق٫ظ

با ۴ تا ظرفیت روزانه همه دنبال این ۴ تا ظرفیت هستن و بهش نمی رسن. تحصیل حق همس. تو همه جای دنیا همینه. کسی رو جلوشونمی گیرن واسه خوندن دکتری . از حیث شغل خیلی ها تو امریکا دکترا دارند ولی هیات علمی نیستن . با این که از دانشگاه ازاد انتقاد زیادی می شه ولی انصافا کلی شغل ایجاد کرده وهیات علمی داره . بالاخره استعدادها متفاوته. همه دوست دارن انیشتین بشن ولی واقعا می شن؟خیر. پس باید قبول کرد که خوب عده زیادی باید برن دانشگاه ازاد و عده کمی دانشگاه های دولتی .

هادی حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

سلام کاوه جان
فکر کنم فقط من و شما بیداریم
شما نظری راجع به مجوز رشته های دانشگاه آزاد نداری؟

محمد حسین
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ق٫ظ

منم بیدارم و موافق کاوه عزیز

بهار حقوق کیفری
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ق٫ظ

سلام منم بیدارم و خسته و داغون از این اوضاع…

بهار حقوق کیفری
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ق٫ظ

شما هم سال اوله که شرکت میکنید؟
رزومتون خوبه؟

محمد حسین
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ق٫ظ

من دانشجوی ترم آخر صنایع غذاییم و مرداد دفاع می کنم . رتبه ام ۳۷ شده و مصاحبه هم خوب دادم . مقاله آی اس آی ندارم فعلا ولی نویسنده ثابت ژورنال تخصصی پزشکی طب داخلی دانشگاه تهران هستم . حدود ۱۰ پوستر , ۴ مقاله مروری , ۳ بار حضور در همایش و یک بار حضور و جایزه در کنگره بین المللی پزشکان داخلی رو دارم .زبانم هم نسبتا مسلط هستم ولی هنوز مدرک آیلتس ندارم . به نظرتون علوم تحقیقات قبول میشم ؟

هادی حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ق٫ظ

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم روز گذشته تشکیل جلسه داد و بحث چندین ماهه میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی را پایان داد. براساس تصمیم این شورا، تمامی رشته محل هایی که تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کنند، باید از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند. با احتساب این تصمیم شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی تنها بر پایه ۱۴۷۷ رشته محلی که در سال گذشته مجوز آنها را از وزارت علوم دریافت کرده است، می تواند فعالیت کند و وزارت علوم با رشته هایی که این دانشگاه در سال جاری برای تایید ارسال کرده مخالفت کرده است. اتفاقی که می تواند واحد های علوم و تحقیقات در دانشگاه آزاد اسلامی را دچار چالش کند. چرا که بخش زیادی از رشته هایی که در این شورا تصویب نشده است مربوط به واحدهای علوم تحقیقات است. در متن خبر وزارت علوم درباره این اتفاق آمده است: «شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد کلیه کد رشته هایی که نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ نمایند، می بایست از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند و با توجه به اینکه مأموریت کمیته ۵ نفره رسیدگی به پرونده های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان اردیبهشت ۹۴ بوده است،با توجه به اتمام دوره مأموریت، وظیفه این کمیته پایان یافته تلقی می شود. لذا از این پس پرونده های جدید دریافت شده از طریق سامانه… ادامه نظر»

کاوه
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ق٫ظ

ببینید الان تقریبا چیزی به نام دوره مجانی نداریم. من خودم روزانه تو تهران می خونم وپول نمی دم. ولی در ازای افتادن یا مشروطی باید پول بدم و فقط یه بار حق استفاده مجانی را دارم. اصلا همه کشورها همین جوره . چرا؟وقتی شما پول نمی گیری ومجانی امکانات بدی وضعیت می شه مدارس دولتی که ۳ نفر تو یه نیمکت می شینن ودانشگاه ها با ساختمان های زنگ زده و کهنه و فقدان امکانات . الان دانشگاه های دولتی خوب تو همین تهران یه پارکینگ برای پارک خودرو نداره . بهترین کار اینه که به سمت ایجاد بورسیه برای افراد با استعداد برسن چه دولتی وچه ازاد .

هادی حقوق جزا
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام کسی نیست؟
همه اعصابها به هم ریختن؟
کسی خبر جدیدی نداره؟

محمد حسین
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ق٫ظ

سلام هادی جان خیلی از دوستان میگن با مرکز آزمون تماس گرفتن اونا گفتن به این چیزا توجه نکنین ملاک پذیرش ما رشته محل هایی که تو دفترچه بوده هست و ظرفیت ها هم مثل پارساله . چیزی رو هم که وزارت علوم و تلویزیون اعلام کرده به صورت کتبی و رسمی ابلاغ نشده . نگران نباشید و به فکر مصاحبه باشید

فرزاد
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۰:۳۲ ق٫ظ

آخرش چی شد?!
بالاخره دکتری هست نیست کجاست?!
چه خبره?!

مسعود
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

این اخبار ضد و نقیض ادمو کلافه می کنه

مریم
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان، اطلاع دارید گواهی رتبه اول معدل ارشد رو از کجا باید بگیریم برای مصاحبه؟ سازمان مرکزی یا دانشکده خودمون؟

رشته روانشناسی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دانشگاه خودتان

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ

من فکر میکنم به خیلی از رشته محل ها مجوز میدن ولی نه همشون!
یعنی اون واحدایی که انتظار میره مجوز داشته باشن ولی اسمشون تو لیست نیست مجوز خواهند گرفت مثل تهران مرکز و….

Golnosh
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

بچه ها اعلام کردن برای دانشجویان پذیرفته شده مشکلی پیش نمی یاد..می خوان تا سال٩۶ هم هیات علمی اضافه کنن خخخخخخخخببببببببب حالا تکلیف ما چیه تکلیف امسالی یا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جواب بدید مسئولین

کاوه
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

هیچ کسو مردود نمی کنن. خیالتون تخت/ بازم تکمیل طرفیت چندین باره دارن. تهران مرکز و.. جنونب و… رو مجوز می دن. اینو برنامشو دارن که داره سالی ۵ هزارتا هیات علمی می گیره.

ص صنایع غذایی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ

تو خبر بعدی اومده مشکل واسه دانشجوها نیست اما ننوشته امسال طبق دفترچه دانشجو میگیرن این واقعا بی عدالتی ه قبولی بر طبق شانس

محمد حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ

سلام ص صنایع غذایی . من پرسیدم گفتند تا شهریور که بررسی ها صورت می گیره صبر کنید . ملاک ما کد رشته های مندرج در دفترچه هست و چیزی حذف نمیشه .صبور باشید

ص صنایع غذایی
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

مرسی از خبر دادنتون امیدوارم همینجور بشه شما هم موفق بشید

حقوق جزاو جرم شناسی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

خیلی جالبه هر روز یه خبر بد و یه خبر خوب میاد ۴۴ رشته مجوز گرفتن

ستاره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ

۴۴ رشته جدید ؟ کجا لیست رشته هارو زده ؟

عاطفه
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

این خبر واسه دهم خرداده، لیست رشته محلها رو اواخر خرداد اعلام کردن. اینا جدید نیست، همونهایی است که چند روز پیش اعلام کردن

ستاره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

فکر کردم علاوه بر اونها ۴۴ تای دیگه مجوز گرفت !!!

college
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

منطقی بود.
سیاست ها باید به صورت علمی بررسی شوند.

علی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ

ظرفیت بیش ۵ نفر برای کلاس دکتری ظلم است. کلاس دکتر نباید مثل ارشد باشه
باید صدا به صدا برسه
و استاد باید سواد کافی را داشته باشه

رضا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ

دانشگاه آزاد تیر خلاص را پارسال به دکتری زد

سامی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

واقعا همینطوره

میثم
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان ، بنده هم تماس گرفتم با مرکز آزمون مدعی بودن همه کد محل های دفترچه ثبت نامی به قوت خود باقیه و نامه ای در مورد حذف بعضی از کد محل هل به دستشون نرسیده.

حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

استاد یار صفر کیلومتر خیلی بهتر از نداشتن هیات علمی در علمی کاربردی و موسسات غیر انتفایی هست؟ که ارشد هم تازه گرفتن آن هم رشته های فنی بدون داشتن هیات علمی.
وزارت علوم مجوز های زیادی به کسانی که حق التدریس در دانشگاه آزاد بودن داده تا موسسات غیرانتفاعی تاسیس کنن. یعنی فقط با داشتن ابلاغ حق التدریس عده ای از کارمندان ارگان های دیگر مجوز تاسیسس دانشگاه گرفتن . حالا همان موسسات بدون داشتن هیات علمی ثابت موجز ارشد گرفتن و به فکر دکتری هم هستن . حالا شما قضاوت کنید که دانشگاه آزاد بی رویه کار می کند یا….

حقوق جزا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

دقیقا من با حقوق خصوصی تینا موافقم احتمالا تو شهریور بیشتررو مردود اعلام میکنند بعدم میگن ماکه گفتیم دعوت به مصاحبه هیچ حقی برای کسی ایجاد نمیکند !!!!

مینا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ

دوستان وزارت علوم حق داره ولی باید دانشگاه ازاد را مجبور کنه تا شفاف عمل کنه و به متقاضیاش پاسخگو باشه از اساتید شنیدم کسانی که پارسال هم قبول شدن هرچند در نهایت براشون مدرک صادر میشه ولی اگه برا کار دولتی یا هیئت علمی بخوان هیچ موقع مدرکشون تایید نمیشه مگر اینکه برا دل خودشون یا برای کار ازاد بخوان درس بخونن

ترمه
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

صبحب خیر.تازه یادشون اومده که برن بررسی کنن.

کاوه
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

دوستان ماهم نباید بپذیریم که دانشگاه ازاد در بعضی کد محل ها حتی با داشتن یک غضوهییت علمی دانشجو دکتری بگیره….حالا برفرض ما قبول هم شدیم وقتی استاد راهنمای قوی وجود نداشته چطور می خواین پژوهشتون رو انجام بدین؟ علاوه بر این افزایش تعداد فارغ التحصیلان دکتری سبب کم ارزش شدن این مقطع میشه. یعنی شما حاضرید ۷۰ میلیون هزینه کنید در اخر هیچ تفاوتی براتون نداشته باشه؟
به نظرم می بایست هر چه زودتر نسبت به نهایی کردن وضعیت اقدام کنند و انتخاب رشته محدد برگزار کنن تا وضع ازاینیکه هست بدتر نشه

هادی حقوق جزا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

به نظر من دوستانی که ساکن تهران هستند می توانند با مراجعه حضوری به مرکز ازمون دانشگاه آزاد یک خبر دقیق و مشخص کسب کنند و به بقیه هم اعلام کنند.
بچه های تهران زحمت این کار را بکشند

محمد حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام هادی جان من پرسیدم این هم جوابشون : تا شهریور صبر کنید بررسی ها و نتایج آن معلوم میشه . خدا نگهدار . هر کس دیگه ای هم بپرسه همین جواب رو میدن

ماری
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

همشون آخر مجوز میگیرن

س.م
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام
مشکل الان نیست، مشکل بعد از اعلام نتایج هست که به احتمال زیاد مثل سال گذشته همه قبول اعلام می شوند و هیچ مسئولی پاسخگو نیست که بالاخره این قبولی ها براساس مجوز وزارت علوم اعلام شده اند یا براساس صلاحدید دانشگاه آزاد!

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

دوستان
اعتراض کنین که زودتر تکلیف ما رو روشن کنن؟
اخبار ضد و نقیض مبهم رو بذارن کنار خیلی صریح باید پاسخگو باشن!

ویانا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ

دقیقا دوستانی که در تهران هستند خواهشا به سازمان مرکزی و دانشگاه ازاد واحد تهران فشار بیارند بلکه قوانین موثق و درستی به دست بیارند

مشااوره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

سلام.دوستاتی که تماس گرفتند دانشگاه ازاد ایا جوابشون این بوده که رشته ها از لحاظ صلاحیت هنوز در حال بررسی است یا لیست رشته های اعلام شده ۱۰۰%قطعیه و تغییر نمیکنه اخه تو اخبارم که گفته هاشون مبهمه.!!!!!!!!!

محمد حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مشااوره

سلام به من گفنتد در حال بررسی هستیم تا شهریور صبر کن

مشااوره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

ممنون از اطلاع رسانیتون

Golnosh
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

حیف یک سال عمرمون که گذاشتیم و برای دکتری خوندیم !قبول بشیم ولی نمی دونیم قبول شدیم یا نه…!چشم برام نمونده دیگه..!اینم اخرش…کجایه دنیا این جوریه…شما به من بگید!

حقوق جزا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

بنده همین الان به مرکز ازمون دانشگاه زنگ زدم ایشون فقط گفت کاملا حق با شماست اما فعلا دانشگاه ازاد هیچ اقدامی در این باره انجام ناده تا ما اطلاع رسانی کنیم.

حقوق خصوصی ،تینا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

دانشگاه ازاد الان معلومه که هیچی نمی گه بعدا که نتایج نهایی بیرون می یاد میفهمیم که هیچ کدوممون قبول نشدیم ….اون موقع تازه مدعی میشن شاید مصاحبه رو خوب ندادید!معلومه دانشگاه ازاد الان هیچ عکس العملی نشون نمیده تا اعلام نهایی نتایج

ستاره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

دقیقا . برای همین امسال یهویی مدل مصاحبه رو عوض کردن دیگه . فقط درس پرسیدن !!!! به سوابق کلا بی توجه بودن . حتی یه نگاه به رزومه نکردن !!!!!

ویانا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

با وجودی که اساتید میدونن درس پرسیدن در شرایط مصاحبه حتی اگر هم خوب بلد باشیم به خاطر قرار گرفتن در شرایط مصاحبه خوب نمیتونیم از پسش بربیاییم و قبولیمون شانسش کم میشه.تازه من به پایان نامم مسلط بودم نمیدونین سوالاتی از پایان نامه من پرسیدند که حتی داور دفاعم براش مهم نبود.نمیدونم چه مدل مصاحبه بود جدا از این که ما ازمون داده بودیم.بعدشم ما تستی لیشتر خوندیم تشریحی گفتن واقعا نیاز به زمان و ذهنیت داره یعنی همون امتحان کتبی نه شفاهی اونم با شرایط مصاحبه و وقت کم.واقعا نمیدونم اساتید چرا امسال این طور مصاحبه کردند یعنی فاجعه برای دانشجو و داوطلبی که حتی عالی زحمت کشیده بود.انشالاه همه ببسلامتی شادی به نتایج دلخواهشون برسند.امین یا رب العالمین.خدا یار و نگهدارتان باد

حقوق خصوصی, nouri
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ب٫ظ

با سلام

به تینا، حقوق خصوصی
من سال گذشته با رتبه ۲۰۰ به مصاحبه دعوت شدم و مصاحبه هم رفتم ، متاسفانه به مقالات و حتی تالیفم کمترین توجهی نشد و هیچ نمره ای در این مورد برام ثبت نشد. البته نهایتا الکترونیکی قبول شدم و نرفتم.
امسال باز به مصاحبه دعوت شدم ، خواستم بپرسم شما اطلاع ندارید اساتید مصاحبه کننده همون اساتید سال قبل هستن یا تغییر کردن.

حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

یکی نیست بگه ، چرا آموزش عالی مجوز این همه موسسات غیر انتفالی را داده و دار می دهد بدون اینکه این موسسات هیات علمی حتی در مقطع ارشد داشته باشند !!! آنوقت دانشگاه آزاد با حداقل ۶۰۰۰۰ هیات علمی نمیتونه دکتری بگیره؟

رضا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

کل پذیرش دانشگاه های غیر انتفاعی در دکتری فکر کنم به ۵۰۰ نفر هم برسه. بحث کارشناسی یا حتی ارشد نیست بحث سر آخرین مدرک تحصیلی یعنی دکتری است.
استاد دوره دکتری باید حداقل دانشیار باشد و فردی فرهیخته و شناخته شده و دارای تالیفات خوب در رشته خود باشد
همچنین کلاس دکتری نبایستی بیش از ۷ نفر باشد.

رها
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بحث ادکتری و غیره نیست.کل موسسات علمی کاربردی حتی یک هیات علمی ندارند.توجه کن یه هیات علپی کارشناسی ارشد.اما هزاران رشته کارشناسی و ارشد دارن و گاها دکتری.
مگه اینا زیر نظر وزارت علوم نیستن؟!
هر رشته ای هم بخان میگیرن با اینکه فقط علمی کاربردین.ضمنا چرا کسی به پذیرش بیش از حد پیام نور در مقاطع کارشناسی و…نگاه نمیکنه.خوب همیناست ک بعدا میشن داوطلب دکتری….

رضا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

علمی کاربردی فقط کاردانی داره و کارشناسی

حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

متاسفانه دار ارشد هم میگره به فکر دکتری هم هست. علمی کاربردی را میگم ها.

رها
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

شما اطلاعاتت کامل نیست.ارشد داره.دکتری هم مدیریت داره.مستند میگم.
بعدشم برای کارشناسی هم نبیاد حداقل یک عضو هیات علمی داشته باشه؟!؟!؟!؟!

حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

دیگه بدتر.

......
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ببخشید که اینو می گم مگه دانشگاههای دولتی هم در همه رشته ها دانشیار دارن که دکترا می گیرن اونم ۷-۸ نفر برای دکترا!! حرفتون منطقی نیست

حقوق خصوصی ،تینا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

خسته شدم حتی نمیدونم دکتری سال بعد چه طوری برگزار میشه که حداقل بتونم شروع کنم!!!هر دم ازین باغ بری می رسد!

سحر
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

چرا دارین با زندگی و اعصاب این همه داوطلب بیگناه بازی میکنین…این همه هزینه ثبت نام و رفت و آمد پرداخت کردیم…کی میخواد جوابگو باشههههه…چرا از اول این کارا رو انجام ندادین چرااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حقوق خصوصی ،تینا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ

دانشگاه ازاد همه رو داره دعوت می کنه به مصاحبه اصلا انگار هیچ اتفاقی نیفتاده وقنی ارزش مصاحبه تو بهتربن و ایده ال ترین شرایط٢۵ درصد هس.و فقط قرار ٧ نفر بگیرن چرا پس هنوز هم داره این همه رو دعوت می کنه!!دعوت نکنه تا حداقل با خیال اسوده بگیم دعوت نشدیم بد شانسی اوردیم حداقل مثل الان بلا تکلیف نیستیم.

مریم
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام من با دانشگاه ازاد تماس گرفتم گفتن اصلا صحت نداره وزارت علوم چیزی نگفته و اینکه اگر هم باشه برای سال اینده اعمال میشه ۰۲۱ ۴۷۴۳ با این شماره تماس بگیرید

ستاره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

جدا ؟؟؟!!!!! چه جالب !!!

محمد حسین
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم واقعا اینو گفتن ؟ من با چند تا ایمیل مخلف ازشون پرسیدم . گفتن صبر کنین تا شهریور بعد از بررسی و رایزنی معلوم میشه . هنوز جواب قطعی و دستوری صادر نشده و هر احتمالی وجود داره

ستاره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

اینو خوندید :
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نواقص موجود در این رشته ها طی یک تعامل با وزارت علوم در حال حل شدن است، گفت: همچنین طبق توافقی که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم قرار شده بخشی از این نواقص را با عقد قراردادهای جدید با اساتید جبران و قبل از شروع مهر۱۳۹۴ برطرف کنیم.

غریبی در پاسخ به این سوال که برای دانشجویانی که در این رشته ها تحصیل می کنند مشکلی به وجود می آید یا خیر، گفت: طی توافقی که با وزارت علوم داشتیم قرار شد دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته ها بدون ایجاد مشکل جدید بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند، لذا مشکلی برای دانشجویان پیش نمی آید.

حقوق خصوصی ،تینا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ق٫ظ

اگر قرار همین باشه. پس بگیداین همه هزینه نکنیم بریم مصاحبه وقتی قرار نیس بیشتر از رتبه ١٠ قبول بشن..برای ریال به ریال این پولا خانوادهامون زحمت کشیدن .

ستاره
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

خیلی Like

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ

الان وقت بررسی نیست خانم طبیب زاده!
شما باید خیلی قبلتر این اقدامات و بررسی ها رو انجام میدادین!پس تکلیف داوطلبای امسالو کی میخواد روشن کنه!

حقوق خصوصی ،تینا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ

الان تکلیف ما چیه!!این رو بگید !!

قبول(مردود قدیم)
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ

تبریک به همه