اعلام تغییرات شیوه نامه های آزمون دکتری تا نیمه مرداد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تغییرات  شیوه نامه های آزمون دکتری تخصصی تا ۱۵ مرداد ماه 1394 از سوی سازمان  سنجش آموزش کشور مشخص و اعلام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابراهیم خدایی با بیان این که براساس تغییرات جدید، آزمون دکتری دو بار در سال برگزار می شود، افزود: این آزمون 3 سال اعتبار دارد و داوطلب تا 3 سال می تواند از نتیجه آزمون برای پذیرش در دانشگاه ها استفاده کند.رئیس سازمان سنجش گفت: تعداد رشته های آزمون دکتری از 250 رشته به 72 رشته کاهش یافته و دروس امتحانی آن نهایی شده است.
گفتنی است با توجه به این خبر به نظر می رسد نظرات کمیسیون آموزش تاثیری در روند آزمون دکتری سال جاری نداشته است.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

296 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگران
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ

دوستان عزیز هر کسی می تونه لطفا راهنماییی کنه. من الان کنکور دادم ومنتظر نتایج دکتری هستم و البته از طریق استعداد درخشان هم اقدام کردم اما اساتیدم گفتند که حتی اگه بخونی احتمال کار بعد از فارغ التحصیلی خیلی کمه رشتم گیاهپزشکیه. یک عده گفتن کلینیک بزن یا سم فروشی و نظام مهندسی کشاورزی هم درامدی نداره که برم سراغش.خدا خودش شاهده درسای خیلی سختی رو با نمرات عالی پاس کردم و با زحمت به اینحا رسیدم. همون موقع وقتی سال دوم لیسانس بودم همه گفتن انصراف بده برو مجدد کنکور بده برای رشته های شاخه ی پزشکی اما من به رشتم علاقه داشتم و ادامه دادم حالا که می بینم کار نیست به حرف بقیه رسیدم الان هم راه بسته است ۲۶ ساله شدم موندم برم مجدد کنکور تجربی بدم یا اینکه همین راه رو ادامه بدم. از طرفی هم اگر سه تا رشته دندانپزشکی,پزشکی و داروسازی رو بخوام بخونم با هر رتبه ای باید حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون هزینه کنم چون طبق قانون دارندگان لیسانس باید برای این سه رشته شهریه بدن. غرورم هم قبول نمی کنه بعد این همه درس خوندن تو بهترین دانشگاه کشور برم سراغ شغل های نامرتبط. شما بگید من چیکار کنم؟ خیلی پشیمون و ناراحتم اما به سن ام نگاه میکنم واقعا نگران میشم.

kaveh
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگران

بیخیال بابا ۲۶ سال سنی نیست برو پزشکی بخون به یه جایی میرسی حتی اگه ده سالم تلاش کردی به نتیجه میرسه

مریم
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگران

منم شرایطم مثل شماست خیلی سخته بعد ۲۶ سال بفهمی مسیر رو اشتباه رفتی، ولی بالاخره خدا کریمه حواسش به ما هیت و جواب تلاشامونو یه روزی میده

علی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  نگران

همیشه در مسیرت تلاش کن. و به هدفت فکر کن به نتیجه توجه نکن. اگر واقعا به رشته خودت علاقمند باشی مطمئن باش موفق هستی . زمانی که فارغ التحصیلها زیاد میشن چیزی که مهم هست تخصص و میزان قوی بودن در شاخه مورد نظر هست. گیاه پزشکی بی کاربرد هم نیست خیلی کاربرد داره. اما برای کسایی که بتونن از رشتشون استفاده کنن.
البته یادتون نره در چند سال اوا توقع خودتون را پایین نگه دارید و سعی کنید تا ۳۵ سال فقط تجربه بدست بیارید و یاد بگیرید. اون موقع خواهید دید بعد از این دوران برداشت آغاز میشه. شک نکنید … انسان فقط یکبار به دنیا میاد و یکبار هم از دنیا میره. پس بهتره اون یکبار در مسیری حرکت کند که دوست داره نه مسیری که دیگران دوست دارن… همه چیز درآمد نمیشه و فقط درآمد آدم را ارضا نمیکنه. در مسیرت ثابت قدم باش و به حرف دیگران ارزش نده … هر کسی از دید خودش ارزشها را ملاک قرار میدهد.
موفق و پیروز باشید.

omid
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگران

بزن واسه المان پذیرش دکتری بگیر . دانشجو های متوسط رو راحت میگیره المان. فقط زبانت خوب باشه راحت میری. واسه دکترا پول خیلی خوبی هم بهت میدن که فقط بشینی کار تحقیقاتیتو انجام بدی اونجا. یه تحقیقی بکن بد نیست. خیلی عالیه

مهدیه
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ

بچه ها من همچنان منتظر راهنمایی هستن.کسی هست که رشته اش مهندسی کشاورزی باشه؟خبر ندارند که دروس پایه برا هر گرایش جداست یا کلا یه گروه به عنوان گروه کشاورزی امتحان وکترا برگزار خواهد شد؟؟
واسه رشته علوم و صنایع غذایی که واقعا ربطی به کشاورزی نداره خیلی بی انصافیه که مثلا دروس کشاورزی به عنوان دروس پایه امتحان گرفته بشه!!!!!
ااگر کسی از سالهای پیش اطلاعات دقیق داره به منم بگه.ممنون میشم

مهدیه
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان. برخی نظراتو خوندم. میشه بگید دروس پایه برای رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی چیه؟؟
آخه خوندن دروس تخصصی که خیلی عاقلانه تر از خوندن دروس پایه هست؟؟
اگر قرار باشه از تمام گرایشهای مهندسی کشاورزی امتحان بگیرند،یعنی باغبانی،ماشین آلات،زراعت،صنایع غذایی،خاکشناسی و…. یه کد امتحانی مد نظر قرار داده میشه؟
تورو خدا اگر کسی میدونه جواب بده.یعنی رشته صنایع غذایی که هیچ ربطی به کشاورزی نداره باید با رشته هایی که عنوان کردم دروس مشترکی واسه دکترا در بحث دروس پایه امتحان بده؟؟؟؟
کسی اگر اطلاعات دقیق داره توضیح بده.ممنون میشم

دکتر اینده کشاورزی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام دوست عزیز.آره این بی انصافی وجود داره سال۹۰ برای تمام رشته های کشاورزی موارد امتحانی یکسان بود.
آمار -طرح آزمایشات-زراعت عمومی-باغبانی.
من هم علوم دامی خوندم . گرایش ارشدم ژنتیک جانوری بوده و حتی درسهایی که خوندم با زیرمجموعه گرایش خودم خیلی تفاوت داره و خوندن اونا یه کم سخته چه برسه که بری درسهایی گرایش هایی دیگه رو بخونی.بخصوص من که به درسهای گیاهی اصلا علاقه ندارم.
خداکنه به حق بزرگیش امسال کمک کنه که قبول بشیم تا راحت بشیم(آمین)

مهدیه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ

پاسخ به دکتر آینده کشاورزی سلام دوست عزیز.واقعا؟؟!!! من گرچه از فارغ التحصیلیم خیلی مدت میگذره اما حتی یک بار هم دکترا امتحان ندادم.امسال خواستم استارت بزنم با موجی از سردرگمی مواجه هستم.آخه من علوم وصنایع غذایی اصول مهندسی خوندم،تکنولوژی صنعت غذا خوندم،میکروبیولوژی خوندم،طراحی کارخانجات خوندم…منو چه به باغبانی و زراعت و گیاه….مسءولین محترم دلم میخواد فریاد بکشم.آخه عین بی عدالتیه که من با زراعت یه چیز دکترا امتحان بدم.من یک جمله هم زراعت نخوندم.من چی میدونم باغبانی چیه…اگر قرار بود اینا رو بخونم چرا صنایع غذایی خوندم؟؟؟!!آیا شما سرفصل های دروس رشته منو می دونید که دارید واسه کنکور دکترای من تصمیم می گیرید؟!!! من با شب بیداری و دوری از خانواده نمره الف بهترین دانشگاه کشورم.اونوقت بشینم زراعت وباغبانی که هیچ ربطی به من نداره امتحان بدم؟؟!!بعد از ۷ سال تحصیل در رشته صنایع غذایی دنبال منابع زراعت وباغبانی بگردم؟؟؟این دروس مال گرایش های زراعت وباغبانیه. من چی می دونم طرح آزمایشات چیه؟بخدا حتی یک جمله ازشو نمی دونم.چون تو دانشگاه این رشته مربوط به زراعت و باغ و خاک و گیاه بوده.من دارم روانی میشم از این تصمیم گیری شما. از من میکزوبیولوژی مواد غذایی امتحان بگیرید.تکنولوژی و طراحی کارخانه و کنترل کیفی و شیمی مواد غذایی و…بگیرید.به رشته ما رحم کنید.ما تو گروه کشاورزی افتادیم اما هیچ یک از کتابهامون ربطی به کشاورزی نداشتند.ما رو از دکترا محروم نسازید.واسه راحتی کار، رشته ها رو کم کنید،اومدید ما بدبختا رو تو گروه کشاورزی انداختید….مطمئناً همه مون رد میشیم.چون هیچ یک از این دروس ربطی به ما نداره.… ادامه نظر»

دکتر اینده کشاورزی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

دوست عزیزم نگران نباش.ایشالا که امسال هرچند که ممکن بعید باشه موارد امتحانی رو منطقی در نظر بگیرند و مثل سال ۹۰ نباشه.

معترض به دروس پایه رشته علوم و صنایع غذایی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ب٫ظ

تو رو خدا اینجا بچه های صنایع غذایی نداریم که از دروس مدنظر دکترا (باغبانی و زراعت و طرح آزمایشات و…)این جور چیزها معترض باشند؟؟
حتی دوستمون توی علوم دامی هم میگن که دروس غیر مرتبط بودند بارشته شون.بچه ها اعتراض کنید تا جلوی این بدبختی رو بگیریم.هنوز فرصت داریم.من الان به عنوان مشاور و طراح کازخانجات صنایع غذایی هستم.همراه من یه عمران هست که نظرات منو پیاده میکنه.کجای این شغل و کار من به زراعت ربط داره که قراره در مورد اون امتحان بدم؟؟؟؟؟؟
مسءولین لطفا دقیق بررسی کنید.آیا حتی یک بار به سرفصلهای گرایشات مختلف کشاورزی نگاه انداختید؟؟
من دوست دارم ادامه بدم.چون عاشق درس بودم.اما شماها دارید منو ناامید می کنید.یعنی میشه روزی که من دروس خودمو واسه دکترا امتحان بدم؟؟ ریاضی و آمار و شیمی مواد غذایی و میکروبیولوژی یا تکنولوژی صنعت غذا بذارید چی میشه؟؟؟؟بخدا ما سر از طرح آزمایشات در نمیاریم.یادمه هم اتاقی من باغبانی بود رشته ش این درس رو داشتند.اصلا جزء واحدهای ما نبوده این کتاب.حالا برم دست به دامان اون بشم که بم یاد بده و کلی بم بخنده؟؟؟؟؟؟من از گیاه سردرنمیارم.
اگر از دروس کشاورزی بخواید امتحان بگیرید من امیدی به کنکور ندارم.همیشه لکه سیاهی رو دلم می مونه.

AZAR
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

سلام….دوستان….. کسی اطلاعی داره لطفا کمک بکنه…مرسی..
۱.phd,,,,پزشکی مولکولی وزارت بهداشت
۲.phd,,,,میکروب شناسی پزشکی وزارت بهداشت
۳.phd,,,,نانوبیوتکنولوژی بهداشت
۴.میکروبیولپژی وزارت علوم
از نظر بازار کار و پووووووووووووووول
نظر بدید….
تا الان ک دانشگاه ازاد دری خوندم فوق میکروب دارم
اما ب هیچوجه حاضر ب ادامه در دانشگاه ازاد نیستم
ب داایل زیادی…
مرسی از پاسخگویتون

AZAR
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ب٫ظ

اوووووه …هر سال ی قانون دارن…ی سال این رشته هست اون یکی نیست…ی سال میشه شرکت کرد سال بعث رشته رو نمیخوان….ملت ب فکر اینده شون هستن …اخه این چ کاریه………

نگار
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

سلام ساحل خانم
شما چه رشته ای هستید؟

داوطلب دکتری
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

قبلا اعتبارش۲سال بود حالا شد سه سال!!آموزش عالی هم مثل آموزش و پرورش دچار تغییرات تقلیدی شده!ای خدا خودت یاورمان باش.

علی
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ

با سلام
نتایج مصاحبه و یا همون کارنامه مصاحبه چه وقت مشخص میشه.
در ثانی اگر امتیازات را نداده باشن میشه اعتراض کرد.میشه اعتراض کرد؟
من ۸ مقاله ISI
۱۵ مقاله علمی پژوهشی
بیش از ۴۰ مقاله در کنفرانس های بین المللی و ملی
۷ مقاله علمی ترویجی
یک کتاب چاپ شده
یک کتاب تحت چاپ
و مسئول پروژه بیش از ده طرح پژوهشی . و همکاری در ده ها پروژه پژوهشی را داشتم.
به نظرتون اگه اجحاف کنن میتونم اعتراض کنم.
و اصلا آیا میتونه مشخص بشه که اجحاف صورت گرفته است.
به سرم زده بعد از ۹ سال برم دکترا بخونم.
شما نظرتون چیه؟

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام

رزومه خوبی دارید ان شاء الله قبول می شید…

ولی لازم دیدم در مورد امتیاز مصاحبه ازمون دکتری ۹۴ مواردی رو عرض کنم:

حداکثر مجموع امتیازات پژوهشی ( شامل مقالات، گواهی ثبت اختراعات، جشنوارهای علمی بین المللی ، تالیف کتاب و کیفیت پایان نامه) ۴۰ امتیاز هست.

حداکثر مجموع امتیازات آموزشی ( شامل دانشگاه محل تحصیل، معدل و طول مدت تحصیل کارشناسی و ارشد، المیپادهای علمی و مدرک زبان) ۳۰ امتیاز هست.

حداکثر امتیاز نظر شخصی اساتید مصاحبه ( شامل تسلط تجزیه تحلیل مسائل و پاسخ به سوالات، شخصیت و متانت، فن بیان و …) ۳۰ امتیاز هست…

یعنی این که با فرض رزومه و شرایط عالی تحصیل در مقاطع قبلی، حداکثر ۷۰ نمره مصاحبه کسب می شه و ۳۰ نمره در حقیقت نظر اساتید مصاحبه کننده هست.

موفق باشید.

آزاد محمدی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام بچه ها
تغییرات دکترا اعلام نشد؟
مردیم از بلاتکلیفی، اگه میخوان هر تغییری بدن زود بگن تا کم سردرگم باشیم!

سازه گرا
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ق٫ظ

سلام
من سرمهندس سازه فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهانم
پارسال تو یک شرکت سدسازی کار می کردم با حقوق ماهی تقریبا سه میلیون تومن
متاسفانه مدیرش ازم خواست که از کار بزنم و طراحی رو به صورت آندردیزاین انجام بدم
منم زیر بار نرفتم و پاداشمو با اخراج گرفتم
حدود چهارماهه که با حقوق ماهی دو میلیون تومن دنبال کار می گردم و هنوز پیدا نکردم
با پروانه محاسبات نظام مهندسی و پنج سال سابقه مفید محاسباتی و تسلط بر نرم افزارهای عمرانی حالا بیکارم و منتظر نتیجه نهایی دکتری هستم.

payam
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

میانگین سقف درآمد(دستمزد) بعضی از مشاغل در ایران بدون کالای سرمایه ای فقط از راه تخصص فردی:

۱- دکتر مهندس مدیر کارخانه صنعتی: سالانه ۶۰۰ میلیون تومان

۲- دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و قلب سالانه ۸ میلیارد تومان

۳- دندانپزشک فوق تخصص جراحی فک و صورت ۱.۲ میلیارد تومان

۴- فوتبالیست و مربی فوتبال ۳ میلیارد تومان

۵- استاد تمام ممتاز ۱۵۰ میلیون تومان سالانه

۶- معلم کنکور درس زیست شناسی ۱.۲ میلیارد تومان
۷- معلم خصوصی کنکور رشته های ارشد سالانه ۶۰۰ میلیون تومان

۸- دکترای عمومی پزشکی سالانه ۱۲۰ میلیون تومان

۹- معلم ابتدایی با مدرک کارشناسی ۲۵ میلیون تومان

۱۰- کارگر حرفه ای جوشکار برج ها ۸۰ میلیون تومان

۱۱- سرآشپز حرفه ای سالانه ۲۵۰ میلیون تومان

۱۲- خلبان کاپیتان پایه۱ جهانی سالانه ۳۰۰ میلیون تومان

۱۳- دندانپزشک عمومی سالانه ۴۰۰ میلیون تومان

۱۴- آرایشگر زنانه ۳۰۰ میلیون تومان

۱۵- طراح لباس عروس سالانه ۱.۲ میلیارد تومان

۱۶- استادیار دانشگاه سالانه ۵۰ میلیون تومان

۱۷- نصاب ماهواره سالانه ۲۰۰ میلیون تومان

۱۸- نویسنده مشهور سالانه ۲۵۰ میلیون تومان

۱۹- بازیگر مشهور سینما سالانه ۸۰۰ میلیون تومان

۲۰- برنامه نویس کامپیوتر سالانه ۳۰۰ میلیون تومان

۲۱- مجری مشهور اخبار سالانه ۱۵۰ میلیون تومان

۲۲- تعمیرکار اتوموبیل سالانه ۶۰۰ میلیون تومان

این بخشی از آماریست که از پایان نامه دکترای یکی از دوستان برداشت کردم آمار مربوط به سال ۹۳ است که با تحقیق میدانی و رصد از بیش از ۲۰۰ شغل در شهر تهران بدست آمده است.

Sina11
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

اقا پیام درامد سالیانه یه حسابدار یه مدیر مالی و یه حسابرس مستقل رو هم کاش می زدی تا دوستان ببین حقوق مدیر مالی و حسابرس مستقل از یه بزشک کمتر نیست!!

روانشناسی
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Sina11

لطفا عنوان پایان نامه را بذارید

روانشناس
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  payam

ممنونم آقا پیام
واقعا اطلاعات جالبی بود..
ای کاش درآمد روانشناس ها هم تو آمارتون بود
ولی واقعا این اطلاعات جای تامل داره.. اینهمه درس بخونیم و اگه خیلی هم خوش شانس باشیم هیئت علمی بشیم و بعدش استادیار برای سالی ۵۰ تومن.. بعد کلی شغل دیگه ( آرایشگری) در آمدش چند برابره…

سامان
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  payam

سلام آقا پیام .
میشه عنوان پایان نامه ی ایشون رو بزاری . ببینم توی ایران داک هست؟
با تشکر

مهندس
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دوستان این رو هم در نظر بگیرید که مگه چند تا پزشک با درآمد ۸ میلیارد داریم؟ولی تعداد استادیار دانشگاه ها در هر رشته خیلی خیلی بیشتره. ضمن اینکه رشته های پزشکی و دندانپزشکی هم به یه حدی از اشباع رسیدن که دیگه درآمدهای آنچنانی برای پزشکان جوان بسیار سخت بدست میاد و حتی در بیشتر موارد در اون حوزه هم آشنابازی و خانواده پزشک معروف قدیمی بودن و این جور عوامل موثره… در مورد مشاغلی مثل آرایشگری و خیاطی و … هم با وجود اینکه در جای خودشون مشاغل محترمی هستند ولی چند نفر از شما حاضرید موقعیت الانتونو حتی با وجود بیکاری ولی با امید هر چند اندک برای رسیدن به شغل تخصصیتون با این مشاغل به خاطر پول عوض کنید؟ ضمنا شروع این جور شغلها بازه سنی محدودی نداره هر کی بخواد الانم می تونه وارد این رشته ها بشه و حتی به خاطر دید علمی و تسلط به زبان انگلیسی و تحقیق و… می تونه از با سابقه های اون شغل ها هم بهتر عمل کنه! من فقط از یه چیزی ناراحتم!به خاطر پذیرش های بسیار بالا و بدون منطق در رشته های فنی در سالهای اخیر ارزش اجتماعی این رشته ها هم در حال پایین اومدن هست. فکر کنید کسی که مثلا سال ۸۳ یه رشته ی علوم پایه قبول شده در زمان خودش کلی زحمت کشیده و آدم علمی و متخصصی هست ولی الان بچه های ۲۲ ساله ای هستند که مدرک مهندسی دارند در حالیکه حتی قادر نیستند دو تا کسر ساده رو… ادامه نظر»

ساحل
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

راستش دیگه چشمی برام نمونده برم سراغ خیاطی ……
دیگه مجبورم بشینم بیکار و البته منتطرررررررر

مکانیک جامدات 94
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

دقیقا همینطوره…منم مدتهاست تو اینجا اعلام میکنم که بدون توجه به نیاز کشور، اقدام به پذیرش تعداد زیادی در رشته های فنی مهندسی شده است

داوطلب دکترا94
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

موافقم

مهندس مکانیک
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

“مهندس” جان کاملا با جملات آخرت موافقم و از کل صحبتهات خوشم اومد و در عین حال خوشحال شدم که راجع به رشته ها و مشاغل دیگه واقعیت رو گفتی:)

رز
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

بله درست می فرمایید.

دانیال
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

خیلی کار خوبی کردن کاش می شد پایان نامه شون رو بخونم

منتظر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ

سلام منم ی طرح تولید داروی نوترکیب دارم که فقط مشابه خارجی داره و هزینه زیادی برای وارداتش تحمیل میشه ولی متاسفانه جایی نیست از طرحم حمایت کنه خیلی ناراحت و ناامیدم بر خلاف چیزایی که میگن و میشنویم اصلا برای اینکارا ارزشی قائل نیستن

دکترای....
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان گرامی
بعضی ها اعتقاد دارند که فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید خودشون شغلی برای خود ایجاد کنند که در اصطلاح بهش کارآفرینی میگن. من و دوستم دقیقا با رویکرد همین موضوع و با توجه به اینکه موضوع پایان نامه هر دو ما تاحدودی شبیه به هم بود این کار را انجام دادیم و خواستیم خودمون کارآفرینی کنیم من و دوستم پروپوزالی تنظیم کردیم و میزان بودجه مورد نظر برای شروع کار را تخمین زدیم در مرکز…… پروپزال خودمون رو برای اظهارنظر و اینکه پولی که میخایم رو بهمون بدن منتظر موندیم حتی با استاد راهنمامون که برای هر دو تا ما مشترک بود به گفت آزمایشات اولیه خودتون را بیاید و در آزمایشگاه من انجام بدید بعد طرح را گسترش بدید ( خدا خیرش بده خیلی امیدوارمون کرد) ولی مرکز…..هر روز یک بهانه می آوردن که این تخمین بودجه شما زیاد هست(باور کنید همش دو میلیون و پانصدهزار تومان بود) من و دوستم منبع درآمدی نداشتیم. یک روز دیگه می رفتیم ایراد از جای دیگری می گرفتن آخر سر هم یک استاد برجسته یک دانشگاه با تخمیمن بودجه بالاتر از طرح من و دوستم نمی دونم چطوری پذیرفته شد و تمام بودجه مورد نظر را بهش دادن. الان یک سال از اون جریان می گذره. من و دوستم خیلی ناراحت شدیم و طرحمون را در کتابخانه اتاقمون گذاشتیم تا خاک بخوره. حالا تصمیم گرفتم برم و دکترا بخونم و با این تغییرات گسترده حتی امیدی به دکترا هم ندارم….

اسما
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۶:۲۳ ب٫ظ

دوستان کامنتا رو خوندم
منم پشیمونم از انتخاب رشتمم
به هرحال من باید سال ۸۴ ی رشته از زیر شاخه هایی پزشکیو انتخاب میکردم که الان هم پول داشتم هم عزت نفس
حرفم اینه اگه رشته های ما کاربردی نداره از اول نگیرن ما رو
کل پذیرش دانشگاهها رو بزارن پرستاری……

ساحل
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

نقطه جان خوشحام از اینکه میبینم هستید
خدای نکرده تصادف کردید الان حالتون خوبه ؟

دکتر منتظر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ

دوستان یادتونه پارسال نتایج نهایی دکتری کی اعلام شد؟ من واقعا خسته شدم از اینهمه انتظار…

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر منتظر

من که پارسال شرکت نکردم ولی از دوستان پرسیدم گفتن ۲۶ مرداد اعلام شده بود…

مکانیک جامدات 94
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ

خدایا خودت شاهدی که دارم عین حقیقت میگم:
ماه پیش برادرمو بردم دندانپزشکی. پرسیدم قیمت عصب کشی چقدره.یک کاغذی بهم داد که لیست خدمات و هزینه هر کدام از آنها بود:
۱- کشیدن دندان: ۲۵
۲- عصب کشی ۱۲۰
۳- پر کردن دندان( انواع و اقسام داشت آمالگام-کامپوزیت و …) ارزانترینشون ۶۵

خلاصه بعد اینکه ۴۵ دقیقه تو اتاق انتظار نشستیم تا مراجعین دیگر را ویزیت کنند، نوبت به ما رسید.داداشم یک دندان کشید و یکی هم عصب کشی کرد تا هفته بعدش پر کنه.در عرض کمتر از نیم ساعت فقط از ما ۲۱۰ تومن گرفت.
من اظهار نظر نمیکنم.شما بگید بین بنده که ۷ سال در بهترین دانشگاههای ایران مهندسی خوندم و با کلی استرس شبهای امتحان، با ایشون که ۷ سال دندانپزشکی خونده، باید این همه اختلاف در آمد باشه؟؟

دکتر منتظر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

واقعا چرا باید انقدر اختلاف درآمد باشه؟؟ ما والا کم درس نخوندیم… اونا با یک کنکور دکتر شدن و ما باید هفت خوان رستم بگذرونیم تا دکتری قبول شیم تهشم معلوم نیست کار داشته باشیم… این واقعا انصاف نیست!

نانوشیمی
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

دقیقا با شما موافقم. تازه دستگاه هایی که این پزشکا استفاده میکنن توسط همین مهندس های کشور ساخته میشه که اگه اونا این دستگاه هارو نسازند این خانوم ها و آقایون پزشک نمی تونن به طبابت بپردازن. تو کشورهای جهان سوم اینجوریه در صورتی که تو بیشتر کشورهای صنعتی و اروپایی مهندس ها حرف اول رو میزنند.

تینا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ

به همین دلیله که خیلی از مهندسان ما میرن به آلمان، انگلیس ، آمریکا و … و پزشکان ما اکثرا همینجا میمونند.
چند تا از دوستان خودم فقط به خاطر پول رفتند اونور آب.

ساحل
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

اونجا که قیمت خوب بوده من دندان کشیدم ۵۰۰۰۰ تومان
دوست خوبم این وضعیت همه ماست
من یکیو میشناسم مجاز به انتخاب رشته نمیشد در این حد اوضاع علمیش بود
رفت پرستاری آزاد خوند الان استخدام رسمی شد هم خونه داره هم ماشین ….

فرزاد
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۶:۵۲ ب٫ظ

دوتا از دوستان بنده پزشکی خوندن در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و برای قبولی ۲سال پشت کنکوری موندن و بحث ماها با اونا فرق میکنه و اگه کسی ناراضی هست خوب خیلی وقته میدونیم پزشکان در آمد خوبی دارن همه میرفتن با رقابت شدیدا شدید از پزشکی قبول میشدن و این وضعیت خیلی وقته که است و خواهدم بود، من خودم پزشکی درسته نیستم ولی مقایسه خودمون با بچه های پزشکی اصلا درست و قابل قبول نیست و پزشکی همه جا موقعیتش خوب و حرف اول رو میزنه و قابل قیاس نیست! پس به فکر دکتری سراسری خودمون باشیم من که به دکتری بیوشیمی دانشگاه گیلان فکر میکنم و ناراحت هم نیستم!

منتظر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ایران بهشت پزشکاست اینو فراموش نکنید

sahar
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

این چه حرفیه دوست عزیز..اتفاقا تو کشورهای صنعتی و پیشرفته درامد مهندسین حتی به مراتب از پزشکان هم بیشتره نه مثل اینجا که یه پزشک ده برابر یه مهندس درامد داره!!!!برای چی مهندسا نباید خودشونو با پزشکا مقایسه کنن؟همونطور که اونا رتبه های برابر کنکور تجربی بودن ما هم رتبه های برتر ریاضی بودیم درسامون هم دست کمی از سختی اونا نداشته تا فوق لیسانس هم حدود ۷سال تودانشگاه درس خوندیم زحمتی که ما کشیدیم هیچ دست کمی از اونا نداره

مهندس مکانیک
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

همه پزشکا هم درامد عالی ندارن اونایی که مثل پوست و مو یه جورایی آرایشگری میکنن با اونی که داخلی خونده یکی نیست!!
این فرهنگ یک جامعه است که از حقوق خودشون آگاه نیستن و بیخود و بی جهت یک حرفه رو بیشتر از واقعیت ارزش میدن!!

یاس
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ق٫ظ

درسته درامد بعضی شغلها نجومیه ولی بخشی از این درآمد را بصورت غیرمنصفانه میره تو جیب صاحباشون. نمونه اش پزشکان

payam
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ

دوستان گرامی:

اگه فکر میکنید دکترا میگیرید و بیکار میمانید این فکر اشتباه است :

۱- عنوان دکترا به شما یه هویت عالی در سطح اجتماعی میدهد.

۲- اگه هم بیکار ماندید در رشته تخصصی تان به شغل شریف تدریس و معلمی بپردازید.

۳- در آمدتان در عرض ۲-۳ سال به ۱۰-۱۵ میلیون در ماه میرسد.

۴- کم کم در رشته تخصصی تان هم توانمند می شوید.

مکانیک جامدات 94
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

سلام آقا پیام
امیدوارم حالتون خوب باشه
۱- بله هویت اجتماعی بالا میرود.
۲- با این گزینه مخالفم. امسال ظرفیتهای بورس در کل کشور ۱۵۰ نفر بود. کم کم داره ظرفیت هیات علمی هم کم میشه.وزیر علوم صراحتا گفت که فارغ التحصیلین دکترا بفکر جذب دولتی نباشند.
۳- حقوق یک هیات علمی در شهرستان ۳ میلیون هست.رقم ۱۰ تا ۱۵ واقعا خیلی زیاد بنظر میرسه!
۴-بله توانمند خواهیم شد.

دکترا همه چیش خوبه…غیر از نسبت درآمد به زحمتی که کشیدیم.

تینا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

دقیقا همینطوره.
وقتی ارشدمو گرفتم شروع به کار کردم. بعد از یکسال کارکردن در یک شرکت خصوصی به عنوان برنامه نویس کامپیوتر و داده کاو تصمیم گرفتم دکتری شرکت کنم.
یکی از اساتیدم که اتفاقا بسیار باسواد هم بود بهم گفت قبل از شروع دکتری دو نکته را بدان: ۱-در طی تحصیل دکتری خبری از پول نیست، مگر آنکه بخواهی حین تحصیل هم کارتو ادامه بدی که در این صورت دیگر دکتری با کیفیتی نخواهی داشت. ۲- حقوق فعلی من به عنوان استاد فقط ۳ تومن در ماهه. مطمئنی میتوانی با این حقوق زندگی کنی؟
در واقع استادم به طور صریح بهم گفت که با دکتری خبری از پول آنچنانی نیست و باید عاشق درس باشی و تازه بعد از فراغت از تحصیل هم خبری از پول صرفا به خاطر داشتن مدرک دکتری نیست!!!!!

ریاضیات...
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ

با جوابهایی که دادید موافقم به ویژه آخری

payam
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

منظورمن تدریس خصوصی است

تینا
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  payam

تدریس خصوصی را با مدرک لیسانس هم میتوان انجام داد و حتی احتیاج به مدرک فوقم نیست.
تازه با تدریس درسای کنکور میشه پول پارو کرد که اونم با لیسانس علوم پایه دانشگاههای معروف میشه انجامش داد و احتیاجی به تحصیلات تکمیلی نداره.
نمونه اش یکی از آشنایان خودم که لیسانس ریاضی هست و ریاضی کنکور درس میده و در جوانی صاحب یک خانه شیک و مدرن، یک ماشین و … شد.

دانیال
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ

والا من دکتری می خوام بتونم مستقل مقاله بدم همین باقیش مهم نیست

مهدی - جامعه شناسی
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

پیام جان با احترام به نظرت
۱- نه لزوما
۲- احتمالش هست
۳- بسیار بعیده مگر در شرایط خاص و رشته های معدود
۴- اینم احتمالش هست

organic94
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

سلام آقا پیام اگه قرار باشه که امور زندگیمونو با تدریس خصوصی بگذرونیم همین حال هم با مدرک لیسانس و فوق لیسانس میشه این کارو کرد. در ضمن دیگه به کی درس بدیم الان وقتی طوری شده که سازمان سنجش اعلام میکنه داوطلبها که موقع کنکور غایب بودن بیان انتخاب رشته دانشگاه کنند دیگه کی میاد این همه هزینه کنه واسه قبولی در دانشگاه. از شانس ما چند سال دیگه هم میان میگن هر کی دوست داره بیاد بدون کنکور ارشد و دکترا بخونه. باید یه فکر اساسی بشه. جذب هیئت علمی هم که دیگه اشباع شده.تنها راه کم شدن نرخ بیکاری قشر باسواد مملکت بخصوص فارغ التحصیل های ارشد و دکترا اینه که در هر استان پژوهشگاه بزنن تا دانشجوها بعد از فارغ التحصیلی جذب پژوهشگاه بشن اینطوری هم نرخ بیکاری میاد پایین هم افراد شغلهای مرتبط با رشتشون دارند به جای شغلهای کاذب که هیچ ربطی به رشته تحصیلی افراد نداره و هم در کل به نفع پیشرفت علمی جامعه است.

ساحل
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  organic94

موافقم با شما
الان جدیدا تو ایران هر جا تو تاکسی یا هر میشینی همه اینو میگن:
لان وقتی طوری شده که سازمان سنجش اعلام میکنه داوطلبها که موقع کنکور غایب بودن بیان انتخاب رشته دانشگاه کنند

مکانیک جامدات 94
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam
نغمه
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam

بچه ها چقدر ناامیدید ؟؟اقا پیام داره بهمون انگیزه میده.. قدر ادمایی که هنوز تو این مملکت هستن که برا دکترا خوندنمون ارزش قائلن و بهمون احترام میزارن و همه جوره از اول کنارمون هستن و از راهی بهمون انگیزه میدن رو بدونیم.فراموش نکنید ماها اگر بخوایم حتی در اینده میتونیم با کارافرینی ادمای موفقی بشیم یادتون نره ما بچه های دهه ۶۰ هستیم همونایی که با استرس از کنکور گذشتن همونایی که با کمبود امکانات پایان نامه کار کردن و همونایی که هر سال با یه اهنگ وزرات علوم رقصیدن و با مدل مختلف امتحان دکترا کنار اومدن پس مطمئنا ما اگر بازم بخوایم سد کار رو میشکونیم و حتما بهترین کار افرین و بهترین معلم و متخصص میشیم.اقا پیام بخاطره تک تک روزایی که کناره ما بودید و صرفا بر اساس علاقه و مهربونیتون با ما بودید مرسی. من خودم شخصا دوس دارم یه روزببینمتون

شادی
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  نغمه

لایییییک نغمه، اون قسمت دهه ۶٠ هم که کاملا موافقم، ممنون آقا پیام که هستین، پس ارزش داره شبانه یا غیرانتفاعی یا پردیس بهشتی بخونیم برا دکتری؟ این روزا خیلی مردد شدم… فکر میکنم دکتری اونم اگه قراره این همه شهریه بدیم ارزش نداره… اما تا همین جاشم کلی زحمت کشیدیم …

نغمه
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

مرسی شادی جان اگر توانایی مالیشو داری خب تو دانشگاه درجه ۱ برو پردیس بخون ولی اگرنه چه اشکالی داره یه سال دیگه تلاش کن. برا درس خوندن هیچ وقت دیر نیست عزیزم.

یه دوست
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  payam

کاملا موافقم .
۵- ادم از یک ثانیه بعدش خبر نداره..شرایط جامعه رو بعد توافق تا چند سال اینده نمیشه پیش بینی کرد.خوش به حال اونایی که با اعتماد و توکل به علایقشون میپردازن.

عسل
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان کسی از میزان حدودی شهریه کل در علوم انسانی دانشگاه آزاد خبر داره؟ شنیدم ٣٩-۴٠ میلیون در کل میشه، یعنی اینجوری از شبانه و غیر انتفاعی که شبانه ها حدود ۵٠ و غیرانتفاعی حدود ۵٨ کمتره درسته؟

نرگس به payam خان
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب٫ظ

سلام

آقا پیام شما نمیدونید نتایج در چه بازه زمانی از مرداد ماه اعلام میشه؟

ممنون

payam
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

بعد از ۱۵ ام تا ۲۵ ام

علی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ

حال شما اقای عامری ….چه خبر ها …اوضاع مصاحبه هاخوب بود؟….یادش بخیر سر اون تست زیاد _زیاد یا ززیاد-کم ….خیلی بحث کردیم…اخر هم ما ها بازنده شدیم :)…..

عامری/
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

درود. یادش بخیر. مصاحبه تهران و تربیت مدرس خوب بود. قم نه. توکل بر خدا. باید ببینیم چی میشه . ..

امیر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  عامری/

بسیار خوب…من هم یزد و شیراز و بوشهر مناسب بود.اصفهان خیلی نه.توکل به خدا هر چیز که خیر است اتفاق بیفته

زکریا شیمی الی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ

میدونم دوست عزیز اما اول یه نتیجه کلی میگن وبعد چند روز نتایج تفضیلی رو که شامل باروم بندی نمره علمی و نمره مصاحبه هست میاد

ماهان
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ

به مکانیک جامدات
ببخشید بازار کار رشته خوبه؟
رشته شما بهتره یا برق؟
ممنونم

عامری
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

قطعا برق

سعید
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ماهان

دوست عزیز رشته های مهندسی دیگه مثل سابق بازار کار ندارن و تقریبا همه اشباع هستن الان مهندس برق و مکانیک و … هست راننده و نگهبان و … دیگه گذشت اون زمون کسی با لیسانس مهندسی بلافاصله سر کار میرفت از نظر بازار کار الان تنها رشته هایی که یه اطمینانی بابت کار بهشون هست رشته های زیر شاخه پزشکی هستن

سعید
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

من به عنوان یه مهندسی برق خوانده که دانشگاه دولتی در شهر تهران این رشته را تو دو مقطع قبلی خوندم و الانم منتظر نتایج دکتری هستم واقعا از انتخاب فنی مهندسی پشیمانم چون نسبت به سختی این رشته ها درامدی که بعدا نصیبت میشه واقعا به صرفه نیست الان من جایی که مشغولم دستمزدم اندازه یه کارگر فنی هست!!!!!!!!همون موقع که که من رفتم داشتم فنی میخوندم یکی از دوستان دبیرستانمم که چندان اهل درسم نبود کاردانی علوم ازمایشگاهی خوند و ادامه هم نداد با همون مدرک در چند ازمایشگاه و بیمارستان مشغوله و درامدش تقریبا ۴-۵ برابر من هست و صاحب خونه و ماشین و همه چی هست و من هنوز اندر خم یک کوچه هستم!!!! واقعا ادام این چیزا رو میبینه دیگه انگیزه ای براش نمیمونه الانم پیگیر زبان و اپلای هستم و اگر بتونم برم دکتری داخلو قیدشو م یزنم

sahar
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

افرین درامد من فوق لیسانس عمران هم همون در حدود یک کارگر فنیه:))) همه دوستای مهندس منم تو تمام رشته های مهندسی همه پشیمونن و درامد پایین مخصوصا در مقایسه با رشته های وزارت بهداشت باعث پشیمونی همه مون هست تا جاییکه الان یکسری از دوستان با ارشد برق و مکانیک و عمران میرن و دوباره از اول کنکور تجربی میدن…

مکانیک جامدات 94
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

سلام
برادر من سال قبل کنکور داد. فرستادمش حسابداری. در حالی که در یک بازه سنی قرار داشت که به هیچ دلیلی عاشق رشته های فنی مهندسی بود. من تیزهوشان خونده بودم. برادرم نمونه دولتی. الان که سال اول حسابداری رو تموم کرده از من تشکر میکنه. بستگی به هدف هم داره. اگر داخل کشور میخوای بمونی مطمئن باش رشته های مهندسی قانعت نخواهد کرد. بگم که من سابقه کار هم دارم و راهنمایی همه جانبه کردم.

موفق باشید

ماهان
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام دکتر پیام
دارم انتخاب رشته میکنم برا برادرم
بازار کاری این رشته ها برام مرتب کنید ممنونم
مهندسی نفت
مهندسی مکانیک
مهندسی شیمی
مهندسی برق

محمد
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

از دید یک مهندس نفت:
– مهندسی مکانیک
– مهندسی نفت
– مهندسی برق
– مهندسی شیمی

دکتر
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

از دید یک مهندس برق
مهندسی نفت
مهندسی برق
مهندسی مکانیک
مهندسی شیمی

نفت همیشه رشته جدید و پول آوری بوده

مجید
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

سلام
مهندسی نفت اگه دانشگاه چمران باشه در حال حاضر بهترین رشته در بین مهندسی هاست و بدون شک و تردید استخدام شرکت نفت میشه البته گفتم فقط دانشگاه چمران اهواز

ماهان
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

با تشکر از همه شما
جالبه اونی که مهندس برقه میگه اول نفت بعد برق
و بعد اونی که خودش نفت خونده میگه اول مکانیک
ممنونم

mohsen
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

دوست عزیز ، دانشگاه صنعت نفت دانشگاه مستقلی در اهواز هستش و ربطی به دانشگاه چمران نداره.
در ضمن من هم رشتم برق – قدرته، امیر کبیر میخونم
۱. نفت مخازن
۲.نفت اکتشاف
۳.برق و مهندسی پزشکی
۴.مکانیک

فرید
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  mohsen

ازدید من ک حفاری نفت خوندم:
مکانیک
حفاری از نظر کار
مخزن از نظر ادامه تحصیل
برق
مدیریت!!!!

mohsen
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

بابا شما اوضاعتون خوبه، میرید کمپانی من میشید برا خودتون :D

payam
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

برق
مکانیک
شیمی
نفت

۲ رشته اخر با آشنا بازی و رانت استخدامی بیشتری مواجه است. از طرفی علاقه فرد و ادامه تحصیل ارشد ودکترا هم مهمه

organic94 به .
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

دوست عزیز از نظر من که پسر یکی از فامیلامون مهندسی نفت دانشگاه صنعت نفت اهواز خونده و الان در شرکت نفت اهواز مشغول به کار است و برادرم که مهندسی مکانیک خونده میگم مهندسی مکانیک دانشگاه صنعت نفت اهواز خیلی بهتره چون رشته مهندسی مکانیک صرف نظر از اینکه به علت دروس مرتبط با رشته ریاضی بچه ها علاقه بیشتری به این رشته دارند با این رشته هم میتوان در شرکت نفت مشغول به کار شد و هم مهر نظام مهندسی این رشته را میشه گرفت و با مهرش هم کار کرد یعنی از دو جا میشه منبع درامد داشت ولی مهندسی نفت مهر نظام مهندسی نداره فقط در شرکت نفت میشه کار کرد.

لیلا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

باسلام به نظر من رشته مدیریت و ترجیحا مالی یا بازرگانی انتخاب کنید

Sina11
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ماهان

فقط حسابداری

من از سال ٨٢ که دیبلم حسابداری گرفتم دارم کار می کنم الان بافوق لیسانس حسابداری هم هییت علمی ام هم مدیر مالی دو تا کارخونه ام بیش از بیست میلیون در ماه در میارم مثل شماهم دهه شصتی هستم

ali
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان من یه سوال خیلی مهم داشتم.می خواستم بدونم با مدرک کار شناسی سراسری و ارشد ازاد(علوم تحقیقات تهران) میشه دکترای سراسری قبول شد منظورم مصاحبشه؟؟
من نفر اول خروجی ارشد رشتم هستم و دانشگاهی که کارشناسیو اونجا خوندم دکترای رشتمو داره
ممنون میشم اگه جواب بدید

محمد
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ali

دوست عزیزم این بستگی به رتبه شما در کنکور دکترا و رزومتون داره، بنظرم رتبه تک رقمی بیارین راه رو برا خودتون خیلی هموارتر کردین

س.م
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
اگر اساتید بشناسنتون حتماً میشه، اگر نشناسنتون که اصلاً نمیشه! به نظر من که به رتبه و رزومه هم مربوط نمیشه.

organic94
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

سلام بچه ها این شده برام یه آرزو که صبح وقتی از خواب بیدار شدم برم تو سایت سنجش ببینم نتایجو زدن. چه حالی میده

organic94
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  organic94

بقیه حرفم جا موند. میگم بیاید به سازمان سنجش بگیم امسال نتایجو یهویی بزنه رو سایت و غافلگیرمون کنه بعد اعلام کنه نتایج رو سایتن چون اگه از چند روز قبل بگه نتایج فلان تاریخ و فلان ساعت اعلام میشه مطمئنم هیچ کدوممون اون چند روز از شدت استرس خواب و خوراک نداریم ولی اینجور بدون استرس میریم میبینیم نتایجو زدن.

زکریا شیمی الی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

سازمان سنجش تو اطلاعیه ای که در اردیبهشت
برای مصاحبه چاپ کرده بود زمان اعلام کارنامه تفضیلی رو نیمه دوم مرداد نوشته با این حساب نتایج باید تا ۱۵مرداد اعلام بشه

مهسا
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ

دوست خوبم نیمه دوم مرداد ماه یعنی از ۱۵ مرداد به بعد!

س.م
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

نیمه دوم مرداد یعنی از ۱۵ مرداد به بعععععععععععععععععد، یعنی ۳۱ مرداد ساعت ۲۳:۵۹ ;-)

ستاره
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

:)

غزال
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ

دوستان عزیزم بیاید امیدمون رو از دست ندیم. تنها چیزی که به آدم کمک میکنه برای ادامه راه، امیده. خیلیا هستند که بزرگ ترین آرزوشون اینه که انقدر ذهنشون توانمند بود که بتونن درس بخونند و مثل شماها موفق باشند. قدر داشته هاتون رو بدونید. انشالا که همه چیز بهتر میشه…

مکانیک جامدات 94
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  غزال

سلام غزال
ما فقط منطقی داریم نقد میکنیم که اوضاع دکتری مثل مدارک کارشناسی و ارشد نباشه.اگر اینطوری پیش بره بجای روزنامه ها در سبزی فروشی از مدارک دانشگاهی استفاده خواهد شد.باور بفرمایید

payam
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

آمار سواد در افراد ۱۸ سال به بالا در ایران:

جمعیت بالای ۱۸ ساله ۵۲میلیون نفر- تحصیلات جدود دیپلم و به بالاتر ۲۲ میلیون نفر- تحصیلات حدود سیکل و پایین تر ۲۰ میلیون نفر- بیسواد مطلق ۱۰ میلیون نفر

آمار تحصیلکرده های ایران:

۱- دکترای PhDتخصصی ۱۱۲۰۰۰ نفر
۲- دکترای حرفه ای گروه پزشکی ۱۶۰۰۰۰ نفر
۳- کارشناسی ارشد ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر
۴- کارشناسی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر
۵- فوق دیپلم ،دیپلم و پیش دانشگاهی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر

غزال
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

چه جالب، مرسی!

مکانیک جامدات 94
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

آقا پیام سلام

فرض میکنیم آمار شما کاملا درسته. در طی هر سال ۳۰۰۰ نفر گروه پزشکی قبولی داره. در حالیکه چندین سال اخیر فقط دانشگاه سراسری با افزایش ظرفیتها داره سالانه ۱۲۰۰۰ نفر دکتری phd میگیره. دانشگاه آزادم بهش اضافه کنید. پس سرعت رشد دکتراهای phd نسبت به پزشکان عزیز نزدیک ۶ یا ۷ برابر است. پس طی ۵ سال آینده مدرک phd هم کم ارج خواهد شد.

موفق باشید

payam
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ

بیشتر میخواستم دوستان جایگاه اماری-علمی خود را متوجه بشوند که کارشناسی ارشد داشته باشی هم بد نیست البته پزشکی ها ۶۰۰۰ نفری سالانه میگیرند ولی phd ها مهاجرتشان زیادتره

es no
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

باسلام وعرض ادب خدمت دوستان
همه از شرایط فعلی می نالیم، واقعا حق با همه دوستانی است که گله مندند، خدا هیچ کسی را تحصیلکرده بیکار نکند، اما دوستان باید ناامیدی را گذاشت کنار ومبارزه کرد، قطعا آینده مال کسی است که در حال تلاش می کند، دوستانی که احساس ناامیدی می کنند کتابی هست باعنوان (تغییر از من آغاز می شود) را مطالعه کنند. موفق باشید

Hossein
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

درسته، به خدا منم از خواندن بر دکتر احساس بدبختی میکنم، ولی وقتی کار نیست چه میشه کرد،

ولی کاش انتخاب دانشجو دکترا رو بدن دست اساتید.

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ

مساله اینه :
زمانی هر کسی مدرک دانشگاهی داشت شغل, شخصیت اجتماعی, عزت نفس و البته زندگی مرفهی(نسبت به متوسط افراد دیگه تو جامعه) داشت ولی خدا شاهده از اینکه ارشد دارم و داوطلب دکترام کلی در جامعه احساس شرمساری میکنم و خیلی جاها مدرکمو قایم میکنم

.
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

دیگه این دوران هم داره تموم میشه و همه چی برمیگرد به قبل با توافق هسته ای بازار کار هم انشالله رونق پیدا میکنه و مدرک مهم میشه
همین الان یک شرکت المانی قراره قرارداد با کارفرمای من ببنده این یعنی حداقل جذب ۱۰۰-۱۵۰تا مهندس بیکار
فکر میکنم داره شرایط بهتر میشه نگران نباشین

آزاد محمدی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

با سلام
دوستان برا مصاحبه به استاد راهنما و مدیر گروه هم زنگ میزنن برا صلاحیت؟
لطفاً جوابمو بدین؟؟

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  آزاد محمدی

بله دوست عزیز البته غیر از اینا ممکنه از حراست و آموزش هم در مورد داوطلب سوال بپرسن

میدان
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  آزاد محمدی

برای استاد زنگ نمی زنن. اما برای برخی که مثلا دانشگاه ارشدشان تهران بوده حضوری مراجعه می کنند. از استاد، دانشجوهای از و هم دوره ای و … پرس و جو می کنند.
صلاحیت عمومی است، من نشنیدم کسی مردود شده باشه! و به احتمال زیاد برای داوطلبینی که شانس قبولی دارن انجام میدن.

Hossein
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

انتخاب به وسیله استاد بهترین گزینید، چون استاد از کم و کیف دانشجو خبر داره.

Ali
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

من خودم دانشجو ترم اخر ارشدم و بهترین گزینه برا دکترا هم انتخاب دانشجو به وسیله استاده

adel به مینا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

سلام مینا خانم.
منم دقیقا شرایطم مث شماست. متولد اوایل دهه شصتم. سال بعد دکترامو از دانشگاه دولتی میگیرم. ولی مطمئنم که بیکارم.
ما دهه شصتیا اشتباهمون این بود که رفتیم دنبال درس. واقعا اشتباه کردیم.
فقط میگم که متاسفم.

یه دوست
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  adel به مینا

نا امید نباشید . ادم از یه لحظه بعد از خودش هم خبر نداره. نمیشه شرایط اینده رو صد در صد ÷یش بینی کرد…

adel
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  یه دوست

والا قرار نیست معجزه بشه به نظرم. سخته درست شه شرایط.
منتظر جواب مقاله های ISI ام هستم حداقل apply بگیرم برم خارج از کشور. ۳۱ ساله دارم درجا میزنم.

فرید
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  adel به مینا

منم ک دهه هفتادی ام منتظر نتایجم پشییییییمونم

مجید -ژئومورفولوژی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

ان دوستانی که با ازمون و تست مخالفن بدونن که سیستم از اول اینجوری بوده و ما از اول با تست بالا اومدیم در ضمن شاید در برخی موارد اشتباهاتی بچشم میاد ولی بایستی به محصلحت همه شرکت کننده گان باشه رزومه هم جای خود داره ولی ما مخالف اختیارات صدرصدی هستیم بلاحض اینگه بقول دوستان به ضرراکثر شرکت کننده های شهرستانی و هم دانشجویان دانشگاه ازاد میشه و ما چه گناهی کردیم؟که تاوان شهرستانی بودن..ازادی بودن …ارتباط نداشتن با مرکز..و پارتی بازیهای که میشه در مصاحبه …و هزاران دلیل ..وما از اونجور ادمها نیستیم.بخدا من خودم قربانی پارتی بازی یه استاد و رییس دانشگاه شدم چندین سال بود افسرده شده بودم و در ازمون شرکت نمی کردم .امیدوارم حق به حقدار برسه و ظالم مکافات عملش ببینیه چونکه معتقدم دنیا دار مکافاته………

محمد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

احسنت. افرین. درد دل ما رو گفتی

arash
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

سلام لطفا اگه میشه یکی توضیح بده که دقیقا قراره چه اتفاقی بیافته؟منظور از دو مرحله ای شدن ازمون دکتری چیه؟و منظور از اینکه ۱۰۰% اختیار با دانشگاه میشه چیه؟لطفا اگه کسی میدونه جواب بده به سوالاتم.با تشکر فراوان….

مینا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
من بهتریت سالهای زندگیمو صرف درس خوندن کنکور و ازمون و این چیزا کردم.با رتیه خوب کارشناسیمو دانشگاه اصفهان خوندم .کارشناسی ارشدمو دانشگاه تهران خوندم.سراسری روزانه. خیلی از فرصت ها رو تو زندگی از دست دادم بخاطر آینده بهتر و فرصت های بهتر .اما الان به کجا رسیدم.الان من با کلی آشنا و پارتی تویک شرکت خصوصی زیر دست افرادی که با مدرک دیپلم یا فوق دیپلم هستند ولی تجربه کاری و داند دارم کار میکنم که همشونم متولد
۷۰ به اینور هستند.سالهایی که من متولد۶۴ داشتم تو بهترین دانشگاههای این کشور درس میخونم اینا داشتن کار میکردن و توی یه شرکت مهم سابقه کاریه و نه تحصیلاتو البته کار من ارتبابطی هم به رشته تحصیلیم نداره. ولی واقعا تحقیر شدم. الان دانشگاه فرهنگیان اومده که افرادی رو با رتبه ۱۰ هزار میگیره .کسانی که سنی ندارن اما من فوق لیسانس این جامعه باید بشینم ببینم اموزش و پرورش استخدامی داره یا نه.
من نمیدونم من و امثال من کجا راه رو اشتباه رفتیم. چرا بازندگی و جوونی ما اینطوری بازی شد…..

من
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

مینا جان خیلی درست می گی. ما دهه شصتی ها (مخصوصا نیمه اول دهه شصت)واقعا بی چاره شدیم.
اما جلوی ضرر رو از هرجا بگیری منفعته من دکترا دعوت به مصاحبه شدم دانشگاه ازاد. اما فکر مردم دیدم ۶۰-۷۰ ملیون بدم کلی حرص و غصه و بدبختی سر رساله و دفاع و اینا بکشم آخرش با ۳۶-۷ سال سن یه دکتر بی کارم. اون وقت اصلا روم می شه برم جایی دنبال کار؟ هرجوری حساب کردم دیدم با فوق لیسانس شاید روم بشه یه کارایی رو برم ولی با دکترا دیگه نمی شه. اینه که بی خیالش شدم.
هرکسی باید ببینه هدفش چیه. من خیلی درس خوندن دو دوست دارم ولی این درسه باید جایی نتیجه بده باید یه دستاوردی تهش داشته باشه. نمی شه که تا آخر عمر درس خوند بی کار و بی موقعیت اجتماعی.

آزی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  من

سلام
مینا خانم حق با شماست و حرفای شما حرف دل همه ماست.
منم فارغ التحصیل علم و صنعتم و هیچ امید و نقطه روشنی نمیبینم. هنوز جایی مشغول نشدم چون درگیر دکترا بودم و از این روزی که شما گفتین خیلی واهمه دارم.
خدایا خودت عاقبت ما رو بخیر کن که همیشه تو زندگی پشت صف های سخت و عذاب آور بودیم ….

منتظر
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

من امسال که درصدهای کنکور سال ۸۵ که قبول شدم رو تخمین رتبه میزدم رتبه ام میشد ۴۰۰۰منطقه ۱ و جالب اینه با این رتبه الان میشه پزشکی و داروسازی و داندانپزشکی بین الملل و دامپزشکی روزانه قبول شد ولی سال ۸۵ رتبه من شد ۸۰۰۰ و هیچی قبول نشدم جز ی رشته علوم پایه که الانم دارم توش دست و پا میزنم ولی بازم واسه دکترا شرکت کردم چکار میشه کرد ما نسل ذغال شده هستیم نه رشته خوب نه شغل مناسب هیچی جز استرس و استرس و تحقیر نصیبمون نشد

ارام
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

سلام من سال ۷۷ با رتبه ۲۱۰۰کشوری عمومی و ۵۵۰۰تخصصی منطقه ۳ چون اطلاعی از انتخاب رشته نداشتم فقط ۵ کدرشته زدم بعد از گذشت سالها حالا جز غصه چیزی ندارم ….

azam
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

عزیزم این که چیزی نیس. من سال ۸۲ رتبم شد ۲۰۰ اما چون تهران پزشکی قبول نمی شدم رفتم یه رشته دیگه. الان که می بینم با چه رتبه هایی پزشکی قبول میشن بدجور دلم می سوزه. اما خب همینه که هست.من سعیمو کردم و تونستم در زمان تحصیل استخدام بشم و همزمان درس بخونم و مطمئنا ما هم یه روز نتیجه همه تلاشامو می بینیم.

مکانیک
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

باید له بشیم…
کم نیستند مثل شما، حتی بهترین رشته های مهندسی

مکانیک جامدات 94
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
وقتی نیاز جامعه در نظر گرفته نمیشه و بی حساب کتاب دانشجو پذیرش میشه…همین میشه…خریدار نداریم…حتی با مدارک عالی دانشگاهی…
یه آمار جالب بهتون میدم…قابل تامله…

وزارت بهداشت در طی یکسال کمتر از ۳۰۰۰ نفر در بهترین رشته های تجربی(پزشکی) پذیرش داره…اما اگر دفترچه وزارت علوم رو ببینید در هر سال بیش از ۴۰۰۰ نفر فقط در رشته مهندسی مکانیک پذیرش داره…دقت کنید رشته های مهندسی دیگر رو نگفتم(برق.کامپیوتر.صنایع.معماری و بسیاری دیگر)…دقت کنید که در مورد دانشگاه آزادم دقیقا همین وضعیت هست…
ما اگر نسبت مهندسین به جمعیت رو در نظر بگیریم…در کل دنیا جزئ سه کشور برتر هستیم!!! این یعنی فاجعه…یعنی بدون در نظر گرفتن نیاز جامعه…فقط ظرفیتها رفته بالا…تا با یک تیر چند هدف رو بزنند:
۱-آمار بیکاری میاد پائین
۲-تعداد مقالات علمی میره بالا و در منطقه اعلام میکنیم که رشد علمی زیادی داریم
۳- درآمد زایی برای دولت با پول دانشگاههای پولی و رشته های پولی
۴-در آمد زایی از طریق شرکت کننده زیاد در آزمونها
۵-و غیره…

آیا زمان آن نرسیده که تامل کنیم!!

sahar
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

افرین دقیقا درست گفتی ..ما مهندسیا رو با پذیرش بیش از حد بدبخت کردن و از ارزش انداختن وگرنه در سالهای نه چندان دور درامد و پرستیژ یه مهندس با یه پزشک برابری میکرد ولی الان چی؟؟؟؟؟الان دوستان من که پزشک عمومی هستن و به اندازه من فوق لیسانس عمران درس خوندن(۷سال) درامد چندین و چند برابر من رو دارن راجع به دندانپزشکها که اصن چیزی نگیم بهتره همتون رفتین و دیدین درامد یک ساعت کارشون برابر با درامد یک ماه یه مهندس هست(مبلغی حدود یک میلیون!!!) واقعا الان یکی از بزرگترین پشیمونیای من اینه که چرا تجربی نرفتم و این همه زحمت و سختی که بابت خوندن مهندسی توی دوتا دانشگاه دولتی درجه یک کشیدم رو روی یه رشته درامد زای وزارت بهداشت نذاشتم..دقیقا ما قربانی همین اهدافی که شما ذکر کردین شدیم و عمرمون و استعدامون همش تلف شد

دکتر منتظر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

واقعا منم همین حسرتو میخورم… والا ما که جندتا کنکور دادیم تا به اینجا رسیدیم کم هم درس نخوندیم پیش بچه های پزشکی. کاش از ال رشته ریاضی رو انتخاب نکرده بودم و میرفتم تجربی….وقتی الان دوستای پزشکمو میبینم که چقدر دامدشون بالاس واقعا حسرت میخورم. جالب اینجاس که وقتی پزشک میشی دیگه هیچ کسم بهت نمیگه مدرکتو از کدوم دانشگاه گرفتی؟ هیچ یک از تبعیض هایی که توی فنی مهندسی هست اینا ندارن!!!
حالا ما بیایم با بدبختی درس بخونیم و دکتری قبول شیم… بدون سابقه کارو درآمد…بعضا شبانه هم باشیم و کلی پول بدیم بخاطر چنددرصد پایین تر زدن… واقعا الان از ته دلم پشیمونم که سالهای جوونیمو گذاشتم و انقدر درس خوندم و به اینجا رسیدم… انگار فقط درجا زدم. نه پولی نه کاری همش درس :-(

ریاضیات...
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام؛ مینا جان خواستم بگم خیلی از ما دهه شصتی تو سرنوشت و کار مشابه هم هستیم….متاسفم برای خودمون ولی هنوزم نا امید نیستم.

محمد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

یه عده قلیلی که تهران هستن میگن دست دانشگاه باشه اما بقیه دانشگاه ها همه به کنکور نیمه متمرکز راضی هستن

الی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ

دوستان دکتر – مگه آزمون حذف شده؟؟؟؟ دروس عوض شده— کنکور هس ولی رتبه نیس و بعد از اون ۱۰۰ درصد دست دانشگاهه-
خلاصه بگم برید از اون دوستانی بپرسید که میرن مصاحبه ببینید چقدر گله دارن – پس در کشور ما کنکور بهترین حالته حالته حالته

النا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ

انتخاب دانشجوی دکتری با انتخاب دانشگاه برای دانشجویان جدید و فارغ التحصیل که با استادان شان کتاب و مقاله چاپ کردند خوبه نه برای امثال ما که چندین سال بیش فرغ التحصیل شدیم و با استاد ها همه دانشگاهها اشنا نیستیم. فقط پارتی بازی و وقت تلف کردن است.

فریما
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان کسی خبرجدیدی از اعلام نتایج دکترا نداره؟

منم فیزیولوژی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

سلام بله لطفا اگر کسی خبری داره اینجا اعلام کنه

Rasool
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ

با سلام
بچه اشتباه نکنین، به خدا بدن دانشگاهها خیلی بهتره،
با آزمون حق خیل یا ضایع میشه، چون اصلا تستاست زدن ملاک نیست، شاید کسی تو رشتش واقعا حالیش باشه ولی تست زدن وارد نباشه

مونس
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Rasool

منم تا الان موافق بودم
ولی زودتر تکلیف رو روشن می کردن بهتر بود

مهسا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Rasool

درسته که آزمون تستی ملاک خوبی نیست، اما در حال حاضر تنها شیوه ای ه که عدالت در اون برقراره و سلیقه ای بودن رو کاهش میده.

حسام
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

با سلام
بچه تلاش کنید که اختیار دانشجو دکترا رو بدن به دانشگاهها. اینجوری واقعا بهتره،

Sara
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

اره . واقعا اینجوری بهتره، کسی میتونه بیاد بالا که کار پژوهشی بالا باشه.
نه بر اساس پارتی بازی،

علی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  Sara

آره بدن به دانشگاه که اون دانشگاه هم دانشگاه هم دانشجو خودش رو بگیره اینجوری خیلی خوبه اصلا عالیه حرف نداره اصلا هم آشنا بازی توش نیس

مرتضی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

محمد جان ، پارسال دانشگاه های تهران ،( شهید بهشتی معرفی شدم اما نرفتم )اصفهان و تبریز رفتم مصاحبه ولی مصاحبه امسال تبریز با پارسال متفاوت بود

سردرگم
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

سه ماهه دارن به ما استرس وارد میکنن! چرا برای لیسانس و فوق لیسانس اینقدر تغییروتحول لحاظ نمیکنن! کنکور دکتری هر سال یه ساز میزنه!!!! امیدوارم بعد این همه استرس اختیار صددرصدی رو به دانشگاه ها ندن. توروخدا همه دعا کنید.

محمد
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

ایشالا که ندن. توکل به خدا. خدا کنه خدایا. دست به دامانت هستم کمکم کن

حسین
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

با سلام
مگه میشه دانشجو دکترا را فقط با یه آزمون سنجید،
باید اختیار به دانشگاهها واگذار کنند چون هر استادی میدونه کدوم دانشجو این قابلیت را برا ورود به مقطع دکترا داره.

سعید(وبلاگ تلنگر ترانه)
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

دوستان عزیز این جو مجلس و اعتراض و طرح سنجش و پذیرش سال پیشم بود و یه عده از بچه ها هی می گفتن ما اعتراض کردیم و مجلس گفته ما با شماییم و طرح تصویب می شه…
یادمه سال پیش آقای صابری بود نماینده ای که پیگیر بود…
آخرشم همونی شد که از اول قرار بود بشه…
همون چیزی که وزارت علوم گفته بود…
پس بهتره برید به جای اعتراض، درساتونو بخونید…
من به بچه های سال پیشم همینو گفتم… ولی متاسفانه…

mechanic
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۰:۴۰ ق٫ظ

اگه خدای نکرده طرح وزارت علوم اجرایی بشه که دیگه نیازی به درس خوندن نیست چون دانشگاههای برتر و حتی خیلی از شهرستانها از الان معلومه کیا رو بر می دارند(درس خوندن دیگه فایده ای نداره)….در نتیجه یا باید منتظر طرح مجلس بود یا درغیر اینصورت خدای ناکرده اگه طرح وزارت علوم اجرایی بشه…شرکت کردن بیفایدست وتو جذب دانشجوی دکتری هم پارتی بازی و…درحد زیاد وارد میشه واین یعنی….

رضا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

به نظر من باید به دانشگاه ها واگذار بشه تا هر کسی بر حسب لیاقت و شایستگی بیاد بالا، نه بر اساس چند تست که اصلا نمیتونه ملاک باشه

mechanic
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

تا الان که ۷۰درصدش دست استادها بوده که تجربه ثابت کرده دراکثر مواقع برحسب اعمال سلیقه پذیرش شدند واگه۱۰۰درصد مصاحبه بشه که دیگه خدا میدونه……..دوست من امسال دانشگاه صنعتی شریف بدون هیچ رزومه ای قبول میشه (حتی یه مقاله داخلی نداره)..چرا::چون استاد خودش تو مصاحبه بالاترین نمره رو بش داده(حتی با وجود اینکه کسایی که اومده بودند مصاحبه مقاله داشتند و…)(اینه لیاقت وشایستگی که ازش حرف میزنید(حالا حداقل امسال این دوست من عرضه علمیش بالا بوده که رتبه زیر۱۰رو کسب کرده …ولی سال دیگه چه خبر میشه ..خدا میدونه..سال دیگه:::ممکنه یکی بدون رتبه و درصدهای بالا و بدون رزومه ..یه دانشگاه برتر قبول شه..(واین یعنی فاجعه…نه اینکه شایسته سالاری..)

سردرگم
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

چند تا نیست! کلیه اطلاعات دوره لیسانس و فوق لیسانسه، خیلی از افرادی که موافق واگذاری به دانشگاهها هستن علتش اینه که پشت صد کنکور موندن و نمیتونن ازش عبور کنن

دکتر
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

خیلی از کسانی هم که مخالف واگذاری به دانشگاه ها هستن کسانی هستند که رزومه ندارن و فقط متکی به حفظیاتشون هستن…و بس

Hamid.r
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

درسته…من خودم به شخصه ۲۰ مقاله آی اس آس دارم و کلا پژوهشی…و مدت هاست که از تئوری فاصله گرفتم. خیلی از بچه ها که وارد دکترا میشن حتی آی اس آی ندارن…در خارج از کشور کسی که پژوهشی نداشته باشه اصلا مناسب دکترا نیست. چون دکترا یعنی پژوهش و ارائه کار های علمی جدید……..

دکتر
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid.r

حمید جان به امید خدا دوهفته دیگه میام اینجا و جشن توافق مجلس و وزارت خونه رو اینجا برگزار میکنیم…:)

عمرانی
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid.r

آقای دکتر این چه حرفیه یعنی کسایی که موافق آزمونن به خاطر حفظیاتشونه. آزمون دکترا مگه آزمون ابتداییه که حفظ کنیم آزمونش نیاز به تحلیل داره به عنوان مثال تو رشته خودم عمران کدوم سوال رو میشه با حفظیات جواب داد ولی در عوض میشه رزومه رو با چند میلیون قوی کرد باور بفرمایید این طرح فقط ظلمیه در حق دانشجویان فعال باهوش شهرستانی که به جز خدا هیشکی رو ندارن

مونس
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

این همه وقت گذشت
من فقط منتظرم نیمه مرداد هم بگذره
بالاخره تکلیف سیستم پذیرش مشخص شه
اکثر حرفا شده نظریه و حدس و گمان

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مونس

دقیقا…

من که اخرین مصاحبه م ۱۱ خرداد بوده… و این همه منتظر بودم…

این سه چهار هفته هم می گذرد!

مهران
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سلام، من دانشجوی ترم سوم ریاضیات کاربردی گرایش تحقیق دانشگاه خوارزمی تهران هستم برا دکتری چه منابعی بخونم هست؟

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

سلام بر شما

کنکور آینده با تغییرات خواهد بود… باید صبر کنید تا منابع جدید مشخص بشه…

ولی روی زبان سرمایه گذاری کنید فعلا بهتره…

موفق باشید

مرتضی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان ، بنده پار سال با رتبه ۳۵ رد شدم ، البته رزومه ای هم نداشتم ، امسال رتبم ۲۰ شد و یک کتاب و دو تا مقاله دارم ، برا مصاحبه که به دانشگاه تبریز رفتم مدیر گروه از رد شدن پارسال من تعجب کرد و در آخر مصاحبه بهم گفت : انشاء الله دانشجوی ما میشی ، به نظر شما میتونم به قبولی امیدوار باشم ؟

محمد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اقا مرتضی رشته شما چی بوده و کدوم دانشگاهها پارسال برای مصاحبه رفتید

mechanic
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

قبولی..

سعید
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

سلام بچه ها منکه استاد راهنمام باهام چپه چیکارکنم اگر برای صلاحیت زنگ بزنن به استاد راهنمام. خوب بعضیها مثل من استادراهنماشون باهاشون خوب نِست رتیم ۳ شده ولی تحقیقی ازم صورت نگرفته. خیلی نگرانم

میدان
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

استاد راهنما ها بخاطر خود دانشجو گاهی سخت گیری می کنند! نگران نباشید.
اگه دانشجو با استادش برخورد معنوی! نداشته باشه، بدون شک استاد راهنما باعث افتخارش هست که دانشجوی خود را در مقاطع علمی بالاتر ببینه.
موفق باشید

مهسا
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست عزیز، لزوما معلوم نیست تحقیقی صورت بگیره. خیلی ها قبول میشن، ولی تحقیق نمیشه درموردشون! نگران نباشید. ضمنا صلاحیت عمومی به این راحتی کسی رد نمیشه، و ربطی به صلاحیت علمی نداره که از استاد راهنماتون بپرسن و ردتون کنن.

شهین
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۲ ب٫ظ

وا سال ۹۰ هم که آزمون بدون در نظر گرفتن گرایشها برگزار شد!ا

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ

سامانه پیامکی مشترک مجلس و رسانه: (۳۰۰۰۰۲۹۰)
مجلس داده و گفتند اگه به تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری هستید به شماره پیامکی مجلس و رسانه که در بالای عرایضم یادداشت کردم میتونید اعتراضات خودتونو اعلام کنید فقط زودتر و سریعتر!

مهدی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقا شما نمی بینید که کمترین اعتراض به آیین نامه جدید وزارت علوم در مجلس دیده می شه!
پس چه فایده ای داره که اعتراض کنیم؟

sahar
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

یعنی به همین شماره پیامک بزنیم کسی توجه میکنه؟اصلن میخونن یا نه؟

گرایش رفتار تربیت بدنی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان بنظرتون دروس پایه برای گرایش رفتار تربیت بدنی چه درس هایه؟؟

azam
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

اول آمار و سنجش پیشرفته و بعد یادگیری و کنترل و رشد و آموزش تربیت بدنی. ۹۰ تا سواله.

آموزش عالی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ

نقطه ک عزبز این قضیه زنگ زدن چیه میگید؟من پارسال برا تحقیق شنیدم دانشگاهمو رفتن ولی قبول نشدم.یکی ازدوستامم پارسال قبول شد گفت اصلا تحقیقم نکردن.خواهشا الکی جو ندید.صلاحیت یه چیز سوا از مصاحبه س

باران
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام و درود به همه اونایی که تلاش کردند و زحمت کشیدند و منتظر نتیجه قبولی نهایی هستند.ایشا… که نتیجه زحماتتون رو ببینید و قبول شوید. خوشبخالتون برای ما پشت کنکوریا هم دعا کنید.
ای کاش زودتر تغییرات منابع رو اعلام می کردند تا تکلیفمون مشخص شود که باید چیکار کنیم.به نظرتون منابع رشته فیزیک چه تغییری میکند؟

سالار
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

با سلام – کسی میدونه دروس پایه رشته فلسفه تعلیم و تربیت چی هستند؟
با تشکر

..
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

هر چه میخواهد دل تنگت بخوان.

نسیم به . و mechanic
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام این تاریخای اعلام نتایج چه جوریه؟
خواهشا منبعشم بگین
ممنون

mechanic
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۰:۴۵ ق٫ظ

پارسال۲۶مرداد اومد و امسال به نظر من از۱۸مرداد تا۲۶باید منتظر بود(منبعشو نمیتونم بگم)

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

دوستان گرامی:
این امر بدیهیه که از نظر سازمان سنجش کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری(بعنوان عالیترین, مهمترین والبته تاثیرگزارترین مقطع تحصیلی) رو دارن باید دارای یه سری صلاحیت های فکری, سیاسی و اخلاقی(بر اساس استانداردهای تعریف شده سازمان که شاید زیاد برای ما آشنا نباشن) رو داشته باشه
به همین خاطر من دلیل تحقیق در روزای پایانی رو در همین راستا میبینم
البته اینم بگم که تقریبا همه افراد(۹۹%) مشکل خاصی از این بابت نخواهند داشت
به همین خاطر من فک میکنم تحقیق و زنگ زدن (از دانشگاه محل ارشد که معتمد سازمان سنجش هست)در مراحل پایانی بررسی صلاحیتها و گزینش تنها برای تعددی از قبول شده ها انجام میپذیره که سنجش میخاد اطمینان کامل حاصل پیدا کنه

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

و اینا رو اضافه کنم که:
۱- در مورد خیلی از قبول شده ها(یا داوطلبا) سازمان شناخت و اطلاعات کامل داره و ممکنه تحقیق نکنه
۲- خیلی وقتا تحقیق از افرادی غیر از معرفها(مثلا حراست دانشگاه) انجام میشه به همین خاطر بسیاری از داوطلبا اصلا متوجه نمیشن
پس دو ستان نگران نباشن

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

ممنون از شما…

اوژن ( قبولی دکتری 93 ژیومورفولوژی)
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

خیر از همون موقع انتخاب رشته یا موقعی که دعوت بر مصاحبت میشین، و فرم تایید صلاحیت ها رو پر میکنین، تحقیقات آغاز میشه. فقط برای کسایی تحقیق انجام میشه، که مجاز به انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه شدن.

negar
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ

با سلام و احترام
من دانشجوی ورودی دکترای سال ۹۲ هستم در یکی از دانشگاههای تهران
دوره ارشدم رو دانشگاه تهران بودم. دو بار رتبه آوردم. سال اول با توجه به اینکه به مصاحبه رفتم و قبول نشدم برام اومدن تحقیق از دانشگاه تهران از معرفام. سال بعدم خودم در دانشگاه در بخشی مشغول فعالیت بودم که از دوستام اومدن تحقیق و فرم همه اونایی که مصاحبه رفته بودن و هم دانشگاهیم بودن رو پر کردم. از خودم پرسیدم از مسئولش که گفت چون شما سال قبل اومدن نیاز نبوده امسالم بیان.گفت ما از همه اونایی که مصاحبه رفتن تحقیق جزئی میکنیم. همون سال ۵ نفر از کسایی که اومدن تحقیق قبول نشدن از دانشگاه تهران چون یا رتبشون خیلی بالا بود یا مصاحبه کم بهشون داده بودن.
نکاتی که هست.
۱- همیشه فقط از معرفات پرسجو نمیکنن وممکن است از شخص دیگه ای بپرسن. معمولا به دانشگاه ارشد مراجعه میکنن.
۲- هیچ رابطه ای بین قبولی و تحقیق وجود نداره. سال اول من فکردم پس قبولم که برام اومدن تقیق ولی قبول نشدم.
۳- هیچ استرسی نداشته باشید کسی رو رد نمیکنن. مسئولش میگفت شاید ۳ درصد از ۱۰۰ درصد مشکل داشته باشن و اونام مگر ستاره دار و فعالیت سیاسی زیادی داشته باشن.
۴- از فکر تحقیق بیاین بیرون چیز مهمی نیست و استرس نداشته باشید.
موفق باشید همگی

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  negar

سلام

ممنون که تجربیات و اطلاعاتتون رو در اختیار ما قرار دادید…

نسترن
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

دوستان من منظور شما رو از این کلمه -تحقیق- نمی فهمم!!!

اوژن (قبولی دکتری 93 ژئومورفولوژی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

دوستان عزیز نگران زنگ زدن یا زنگ نزدن سنجش نباشین. حتی پرس و جو. اگر به طور جدی یا دادگاهی سابقه ای نداشته باشین، هیچ مشکلی نیست. حتما که نباید زنگ بزنن یا پرس و جو کنن. به خودتون اضطراب وارد نکنید.

ریاضی کاربردی - applied math
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

ممنون…

کاش بقیه دوستانی که الان دانشجوی دکتری هستن هم نظریات و تجربیاتشون رو در زمینه بررسی صلاحیت عمومی بیان می کردن…

ریاضی کاربردی - applied math
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

هر چند من از تعدادی دانشجویان دکتری که پارسال داوطلب بودن هم در مورد صلاحیت عمومی پرس و جو کردم، بعضی الان که یک سال هست دانشجوی دکتری هستن هنوز خبر ندارن در موردشون تحقیقات شده یا نه!

فرزاد
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۶ ق٫ظ

دختر خاله بنده الان دانشجوی ترم۳ دکتری شیمی معدنی دانشگاه سمنان میباشد و در مورد صلاحیتش فقط به یکی از استادش زنگ زده بودن که چطوری بود و همین، گزینش نیست که نباید وضعیت دادگاهی و یا مشکل خاصشو بررسی کنن فقط یک تحقیق تلفنی خیلی ساده میباشد که دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه خوارزمی و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی و دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز یک استعلام جزئی در برخی موارد میکنن همین!
پس گزینش رو با تحقیق جزئی اشتباه نگیرید!

وطن
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

من دانشجوی یکی از همین دانشگاه ها هستم که نام بردید جناب فرزاد

وطن
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ق٫ظ

دقیقا من هم وارد ترم سوم میشوم هنوز نمی دانم آیا اصلا در مورد من تحقیقات صورت پذیرفته یا نه

وطن
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  وطن

البته با توجه به نوع شغل همسر و پدرم و در واقع محیط خانواده شاید الزامی به بررسی نبوده؟ چون حتی به معرفان هم مراجعه نکردند و برای من هم جای سوال بود

اوژن ( قبولی دکتری 93 ژیومورفولوژی)
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

منم خبر ندارم در موردم تحقیق شده ست نه. وی کارنامه ی نهاییمو گرفتم، به کدی داشت که برای تأیید صلاحیت بود. اگه جلوی این کد، علامتو ستاره میخورد، یا یه علامت دیگر، معنیش این بود که به دلیل عدم صلاحیت عمومی، قبولی نهاییم کنسل میشد. خوشبختانه برای می جلوی این کد، هیچ علامتی نخورده بود. دوستان اگر به هر دلیل خدای نکرده قبول نشدید، تو کارنامه ی نهایی علت عدم قبولی رو میگه. فقط باید به توضیحات و راهنمای کارنامه ی نهاییتون رجوع کنید. هر مشکلی که دال بر عدم قبولی شما باشه، تو کارنامه ی نهایی با درج علامت ستاره مشخص میشه.

مونا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
معنی این جمله آخر متن چیه؟

گفتنی است با توجه به این خبر به نظر می رسد نظرات کمیسیون آموزش تاثیری در روند آزمون دکتری سال جاری نداشته است.

شیمی معدنی(کیمیاگر)
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

سلام عزیزان
در مورد تحقیق از دوستان:
به نظر من به کسایی که ز میزنن, به احتمال قوی قبول میشن:
۱- فرض کنید از سی و شش هزار نفر مجاز شده برای مصاحبه سی هزار نفر شرکت کرده باشن, اگه قرار باشه برای هر نفر حدالاقل یک دقیقه تلفنی تحقیق کنن میشه سی هزار دقیقه( ۵۰۰ ساعت یا ۲۰ شبانه روز تمام)!!! که بعیده همچین کاری
۲- تحقیق از کسایی که جز قبولی نباشن چه توجیهی داره ؟!!
۳- اگه قرارو بر این مبنا بزاریم که بصورت رندوم چن نفرو از بین کل شرکت کننده ها در مصاحبه انتخاب میکنن, چرا کار تحقیقو از روز تمام شدن مصاحبه ها انجام ندادن وگذاشتن روز آخر.
۴- چرا کار تحقیقو روزای آخر انجام میدن که همه دانشگاهها نتایجو به سازمان سنجش تحویل دادن و قبولی ها و امتیاز مصاحبه و آزمون (و در نتیجه نمره نهایی) افراد مشخص شده و قبولیا مشخص شدن.
۵- تجربیات شخصی من و البته بسیاری از دوستان عزیز
البته زنگ زدن میتونه بیانگر قبولی۹۹% داوطلب باشه ولی زنگ نزدن نمیتونه نشون دهنده مردود شدن باشه!!!!

شیمی معدنی(کیمیاگر)
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ب٫ظ

دوستان اگه فک میکنید جایی گنگه بگید بیشتر توضیح میدم و بحث میکنیم

mehdi#
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

اولا مسلما این کار یعنی تحقیق و زنگ زدن فقط توسط یک نفر انجام نمیشه توسط یه گروه که ممکنه بالای ۱۰ نفر باشن انجام میشه پس ۲۰ شبانه روز نمیشه و میشه ۲ شبانه روز.حتی میتونن تعداد افراد رو زیاد کنن و این کار رو توی نیم شبانه روز انجام بدن.پس دلیل اول شما کاملا اشتباهه.
دوما شما میگین از کسایی که تحقیق نمیکنن احتمالا قبول نیستن.اما سالهای قبل خیلیا بودن که ازشون تحقیقی نشده و قبول شدن.
۳. دلیلش اینه که سازمان سنجش هم برای خودش برنامه داره و زمان انجام تحقیق هم الان تعیین کردن و این ربطی به اتمام مصاحبه ها نداره.
۴. جواب این سوال رو توی جواب سوال قبلی دادم.
۵.نکته پنجمت رو باید اول مینوشتی که من این همه جوابیه ننویسم برات. خخخخ
چون من هم کاملا نظرم با مورد پنجمت یکیه.

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  mehdi#

۱-دوست عزیز منظور من از مورد اول و اینکه گفتم ۲۰ روز یا مثلا ۵۰۰ ساعت منظورم ۲۰ روز کاریه حالاچه یه نفر(در عرض ۲۰روز) انجام بده چه ۱۰ نفر(در عرض ۲ روز) ویا هر تعداد نفر دیگه به هرحال منطقی نیست و صر ف زمان و هزینه ست
۲- من هرگز همچین حرفی نزدم فقط میگم” کسایی که بهشون زنگ زدن احتمال قبولیشون بیشتره” و اصلا به این معنی نیست که ” به افرادی که ز نزدن جز قبولیا نیست”
۳- مهمترین شرط برنامه ریزی “ترتیب کارها” و “اولویت انجام” کارها براساس یه مبنای فکری است در واقع انجام تحقیق در مرحله آخر که تقریبا امتیازات و رتبهها معلوم شده چندان نمیتونه از رو شانس و یه برنامه ریزی سرسری باشه یه دلیل خاصی داره(بویژه از یه تعداد محدود)
۴- منم ج اینو تو بندای قبلی دادم
۵- تجربه بنده و تعدادی از دوستان:
۵-۱-بیشتر کسایی که در موردشون تحقیق شده قبول شدن
۵-۲- یکی از دوستام (دارای سهمیه) و البته رتبه پایین پارسال بدون تحقیق قبول شد
۵-۳- برای من و سه نفر از دوستانم هیچ تحقیقی نشد و ما جز قبولیا نبودیم(رتبه ها خوب تا متوسط)

کاوه
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ

دوست عزیز عرض کردم صمیمی ترین دوست بنده کارض همین تایید صلاحیت هاست و باید بگم که تحقیقات از دعوت شدگان به مصاحبه و نه مجاز ها انجام میشه و برای کسانی که کارمند رسمی هستند فقط به حکم کارگزینی برای خیلی ها هم از طریق حراست محل کار و یا دانشگاه محل تحصیل انجام میشه
انجام تحقیقات هیچ ارتباطی به قبولی یا عدم قبولی نداره

فریما
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ

وای اینهمه استرس چیه وارد میکنید ……..توروخدا واضح این جریان تحقیق رو بگید؟؟؟؟؟

امیر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ

بچه ها من از ۳ انتخابی که کردم ۲ تاش تو گرایش های مختلف یک رشته تو دانشگاه خودم بود و انتخاب سوم هم نرفتم چون واقعا گرفتار شدم و نرفتم.استاد راهنمام به من گفتن قبولی و حتی گفت شروع کن روی این مباحث مطالعه کردن….دوستان هیچ خبری از تحقیق درباره من نیست…از اونور من با مسءول فرستادن مدارک به سنجش تو دوره ارشد بحث خیلی جدی داشتم!!!…نگرانه اینم که ایشون با داشتن کپی کارت ملی و همچنین شماره پروندم …فکس کرده باشه از طرف من که این انتخابو حذف کنه…واقعا هر کسی می تونه جای ما یک فکس بزنه بگه این انتختبو خذف کنید.نمی دونم چرا اینقدر بدبین شدمم به همه چیز!

شیمی معدنی(کیمیاگر)
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من فک میکنم این امر محال باشه در صورت روی دادن و اثبات اون عواقب سختی برای طرف داره فک نکنم کسی (جدای مسائل وجدانی ) بخاد این کارو از ترس عواقبش انجام بده

mechanic
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

نه به هیچ عنوان چنین کاری نمیکنه(اگه بعدا بعد از اومدن کارنامه برای شما خط تیره(-) یا غایب ثبت شده بود حتما پیگیری کن و..

سحر
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

اطلاعاتت رو بفرست سیستم پاسخگویی سنجش.ببین درخواستی لز طرف شما رفته یا نه.جواب میدن

محمد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ

دوستان یه سوال دارم، بنظرتون شبانه ارزش خوندن و داره؟

منتظر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اگر دانشگاه تهران باشه بله

میثم
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

قدر داشته هاتونو بدونین. من حاظرم پردیس قبول بشم و کل شهریه می شه ۷۷ میلیون ۱۰۰ میلیون بدم ولی این مدرک لعنتی رو بگیرم تا استخدامم درست بشه

مهدی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

برای شما آره ولی برای کسای دیگه فک نکنم

امیدوار
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تو دانشگاه های ممتاز درجه ۱(یعنی ۱۰ دانشگاه برتر) صد در صد ارزش داره و هیچ تفاوتی با روزانه نداره.

آموزش عالی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ

دوستان عزبز این قضیه زنگ زدن چیه میگید؟من پارسال برا تحقیق شنیدم دانشگاهمو رفتن ولی قبول نشدم.یکی ازدوستامم پارسال قبول شد گفت اصلا تحقیقم نکردن.خواهشا الکی جو ندید

منم فیزیولوژی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش عالی

مرسی برای اطلاع رسانیتون چون به من گفتن قبولی ولی تا حالا خبری از زنگ زدن به معرفهام نشده میام اینجا خیلی ناراحت میشم

دکترای....
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان
من با انتخاب سه درس به عنوان دروس پایه و کم شده تعداد گرایش ها مخالف هستم. ما این همه زحمت بی خودی برای گرایش خودمون در ارشد نکشیدیم که حالا باید با سه در پایه بریم آزمون دکترا بدیم. تازه بعد از قبولی نه در مصاحبه بدرد ما میخوره و نه بعد از اینکه انشاءاله دانشجوی دکترا شدیم. حداقل برای رشته من که در سال ۹۰ که دروس پایه بین گرایش ها مشترک بود این طور بود. تازه دروس پایه ای که برای سایر گرایش ها در حد تخصصی باشه و انوقت برای من….. واقعا این درست نیست.

آرزو
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

درست نیست.منم همین مشکل و دارم.دیگه نمیدونم از دست این سازمان سنجش چیکار باید بکنم….

دانیال
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

نگران نباش، چون اون ازمون صرفا یه ارزیابی اولیه است و دروس تخصصی و تخصص خودتون رو دانشگاه و استاد مربوطه خیلی بهتر از کنکور می سنجه

آرزو
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

مشکل اینجاست که عزای ۳ تا درس پایه رو گرفتم! وقتی تو رشته من نبوده چی رو امتحان باید بدم!؟

mehdi#
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

دروس پایه معمولا از دروس دوره کارشتاسی هستن.حالا بنا بر شانس ممکنه یکی از گرایشها توی ارشد هم اون کتاب رو بخونن.اما در هر صورت اگه توی گرایش شما نیست توی گرایشهای دیگه هم اون درس نبوده و برای همه تقریبا یکسانه.

دوست
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  mehdi#

سلام
مسئله اینه به نظر این شیوه جدید یه ازمون فرما لیته است فقط برای اینکه معترضین ساکت بشن وگرنه یه ازمون با اعتباره سه ساله وامتخان از دروس پایه کاملا مشخصه فقط برای رفع تکلیف در واقع انتخاب با خود دانشگاههاست

آرزو
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  mehdi#

من گرایشم مدیریت مالی هستش.مثلا درس تئوری مدیریت اصلا نداشتم.و احتمالا یکی از دروس پایه همون تئوری مدیریت! حالا من که نخوندم آخه برم چی امتحان بدم، این همه کتاب تئوری باید بخونم، کم که نیست…

ایلیا به .
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ

والا تو تیرماه برای من اومدن تحقیق، خودم که فکر میکنم مصاحبه قبول شده باشم، امیدوارم چیزی که شما میگین باشه و معنیش قبولی نهایی شدن باشه، البته تا مرداد تحقیق ها ادامه داره و دوستان فکر نکنید دیگه تمومه، ان شاالله همتون موفق باشید و امیدوارم خدا به منم کمک کنه.

organic94 به .
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ

نقطه جان عزیز کسانیکه حتی در جلسه مصاحبه استاد راهنماشون بهشون گفته تو انتخاب اول من هستی هم هیچ خبری هنوز از بررسی صلاحیت های عمومیشون نشده. بچه ها به اندازه کافی نگران نتیجه هستن

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  organic94 به .

خودمم الان دارم سکته میکنم
فقط گفتم با کسایی که تماس گرفتن قبولن

لیلا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ

نقطه جان برا منم اومده بودن دانشگاه تحقیق به گزینش سنجش زنگ زدم پرسیدم گفت برا همه میرن تحقیق شما کی بهتون گفت اونایی که تحقیق رفتن براشون قبول نهایی ان؟

لیلا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

البته نمیدونم تماس تلفنی گرفتن یا نه اما چن نفر حضوری رفته بودن

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

یکی از اشناهای نزدیکمون تو سنجشن اون گفت

علی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

جناب نقطه عزیز شما صبح امروز تو سازمان سنجش از کی پرسیدین که نتایج کی اعلام میشه؟

امیدوار
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

خوب از آشناتون می پرسیدید که قبول شدین یا نه. دیتا بیس که آماده شده است. حتی اگه خود آشناتون دسترسی به دیتابیس نداشته باشه همکاراش حتما دسترسی دارند…

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

تا ادمو سکته ندن ول کن نیستن بخدا

مهدی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

ای بابا، آخرش چه طوریه؟
از اساتید سوال می کنن یعنی؟الان که کسی دانشگاه نیست
تا شهریور چرا ادامه پیدا کنه؟ دو هفته دیگه نتایج میاد که

مهدی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ

اگه به معرفای کسی زنگ زدن، بیاد بگه لطفا
استرسی شدیم

مهدی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام
آقا منظور از بررسی صلاحیت چیه؟ یعنی به یکی از اون ۴ نفر معرف زنگ می زنن؟

. به ندا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام اره
کسی واسه برسی صلاحیت من نرفه البته گفتن بررسی صاحیت قبو شدگان تا شهریور ادامه داره ولی خوب نگرانیه دیگه
البته گفتن خیلی ها هنوز برسی نشده صلاحیتشون ولی با اونایی که تماس گرفتن قبول شدن

برق
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ

تو شبکه خبر گفت تا ۱۵ مرداد نتایج میاد ضمنا به کسی هم زنگ نمیزنن من سال ۹۲ قبول شدم بعد یه ترم انصراف دادم شبانه بودم چون اون موقع ه همین حرفای بود که زنگ میزنن میان تحقیق به من نه زنگ زدن نه تحقیق ولی قبول شدم

علی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق

سلام دوست گرامی شما مطمئن هستید که نتایج ۱۵ مرداد اعلام میشه؟ شاید منظور از خبری که شما شنیدید تاریخ اعلام منابع آزمون دکتری ۹۵ باشه جسارتا اگه ممکنه تاریخ اعلام خبر رو بفرمایید که بتونیم از آرشیو شبکه متن خبر رو مطالعه کنیم. یک دنیا سپاس.

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  برق

من خودم صبح سنجش بودم گفتن نتایج دو الی سه اعلام میشه
بررسی صلاحیت ها هم شروع شده از هرکی تحقیق شده قبول شده
خیلی ها هستند که هنوز بررسی نشدن اونایی که بررسی صلاحیت شدن قبول نهایی هستن و هنوز هم خیلی ها موندن برای بررسی صلاحیت

لیلا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

تورو خدا راس میگن ؟؟؟؟؟؟؟؟

لیلا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

دو الی سه ینی چی؟؟

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

یعنی تا ۱۴تا ۲۱مرداد
نمیدونم به من اینطوری گفتن

محمد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  برق

یه سوال ازتون دارم چرا انصراف دادین؟ شبانه ارزش خوندن و نداره؟

زکریا شیمی الی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ

اقای دکتر توکل لطفا مصاحبه کنین و اخرین اخبار دکتری رو بگین
امسال تکمیل ظرفیت چی میشه؟
نتایج کی اعلام میشه؟
تغییرات ازمون بالاخره چی میشه/

زکریا شیمی الی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ

نتایج دکتری چی شد؟

mechanic
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ

۲۰تا۲۶مرداد

mehdi#
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

شما رو جه حسابی میگین ۲۰ تا ۲۶ مرداد؟منبع موثقی دارید یا حدس و گمان خودتونه؟

زکریا شیمی الی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ

نتایج دکتری کی اعلام میشه پس؟
منظورتون از تحقیق چیه؟

محسن
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ

الان این سه سال اعتبار دقیقا فایده اش چیه؟

فریما
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظرتون نتایج کی اعلام میشه خیلی استرس دارم من منتظر قبولیم.

محمدجعفر
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ

بنظر من باید ظرفیت دکتری به هر کد رشته محل ۳ نفر برسه … و فقط دانشگاههای مادر برگزار کنند … ۴۰% نمره کتبی + ۲۵% نمره سوابق کاری و حرفه ای + ۲۰% نمره مصاحبه (شامل مقاله و …)

سارا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ

سلام دوستان نتایج دقیقا چه تاریخی اعلام میشه؟

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من از سنجش پرسیدم در حال تهیه کارنامه نهایی هستن و گفتن دو الی سه هفته اینده اعلام میشه

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

کسی اطلاع داره به چند نفر زنگ زدن برای تحقیق ؟؟؟
من که سر در نیاوردم گفتن به قبول شده ها واسه تحقیق زنگ زدن به من زنگ نزدن البته گفتن به خیلی ها زنگ نزدن ببخشید میشه اونایی که بهشون زنگ زدن رزومه و رتبشونو بگن

کریم
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

به هیچ کس قرار نیست زنگ بزنن. به رتبه ی یک ازمون ارشد و دکتری هم کسی زنگ نمی زنند چه برسه به کسی که بخواد صرفا داخل یک رشته محل در یک شهری بخواد قبول بشه توقع داشته باشه بهش زنگ بزنن. زنگ زدن نهایتا مال رتبه های برتر لیسانسه و اونهم تو مرحله ی رتبه نه نتایج.

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

منظورم تحقیق بود بررسی صلاحیت عمومی
به من کسی زنگ نزده
درصورتیکه سنجش گفت بررسی صلاحیتها شروع شده قبلا بچه ها میگفتن رای صلاحیت عمومی تماس گرفتن کسی الان اینجا نیست
ای بابا فقط استرس به ادم میدن
اگه کسی هست لطفا بگه

س.م
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام
با خود متقاضی فقط در صورتیکه مدارکش ناقص باشد تماس می گیرند. با من تماس گرفتند چون حکم حقوقی ام رو آپلود نکرده بودم ولی قرار نیست با همه تماس بگیرند. خیالتون راحت :-)

عمران ژئوتکنیک
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

آخه زنگ بزنن از خودت بپرسن که آیا شما صلاحیت دارید ؟؟؟؟؟

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ

به خودمون نه به معرفان

سعیده
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

از ۲۵۰رشته آوردن به ۷۲تا! یکی نیست بگه مگه ما موش آزمایشگاهی هستیم؟ یک روز میان تو دفترچه یک رشته میزارن و ۱۰تا گرایش و یک روز میان ۱۰تا گرایش رو دوباره بر میگردونن به یک رشته ! بابا تمام بچه ها موقع امتحان ارشد فقط گرایش خوندن!!!!

سالار
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

درووووووووووود – کاملا با شما موافقم

samane
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

من هم با نظر آقا احسان موافقم.

احسان
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان…
به نظرم این اعتبار سه ساله کنکور،در کنار برگزاری کنکور دوبار در سال باعث افزایش تجمعی افراد واجد شرایط برای دانشگاه ها میشه و در واقع این کار هم کار دانشگاه ها رو برای آزمون و مصاحبه سخت میکنه و هم وضعیت رقابتی دانشگاه ها رو.
مثلا امسال دانشگاه تهران در یکی از رشته ها با سه نفر ظرفیت،۲۲ نفر رو دعوت کردن که همه مال یک آزمون بودند.حالا شما حساب کنید دوبار در سال آزمون داشته باشیم و در کتابش با این اعتبار سه ساله، چه جمعیت انبوهی که همه هم حد نصاب دانشگاه رو دارن جمع میشن.
ظرفیت دانشگاه ها که افزایش پیدا نمیکنه،بنابراین با این روش فقط کارها دشوار تر و غیر منطقی تر میشن.
به نظرم این طرح فقط روی کاغذ جواب بده و در عمل حداکثر تا دو سال قابل اجرا خواهد بود و باز هم کسانی قربانی میشوند که امسال و سال دیگه کنکور میدهند!!!!

مهدی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

اینا قبل از اینکه بخوان واسه مصاحبه کسی رو دعوت کنن قبلش نمراتو چک میکنن. احسان جون باور کن جوری نمراتو تعیین کنن که ۵ نفرم دعوت نشه

احسان
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

پس نتیجه میگریم که این سیستم از سیستم رتبه بندی هم بدتر و سخت تره.
در ضمن این کاری که شما گفتی نمیتونن بکنم.چون به هر حال حداقلش اینه که واسه همین سه نفر ظرفیت باید حداقل ۲۰ نفر رو دعوت کنن مثل امسال،پس با توجه به چندباره شدن تکرار آزمون و اعتبار اون،قطعا از هر کنکوری شاید نهایتا ۱۰ نفر دعوت بشن،ولی در مجموع تعداد دعوتی ها از امسال کمتر نخواهد بود و به مراتب بیشتر هم میشن.
بچه ها با تصویب این طرح،نقش آزمون بسیار پر رنگ تر از قبل شده،پس جدی بگیرینش. در ضمن قطعا اساتید در مصاحبه ها، بین کسی که نمره حداقل حد نصاب رو کسب کرده با کسی که نمره بسیار بالایی آورده، فرق قائل خواهند شد.دقیقا مثل چند سال اخیر که رتبه داوطلب در نگاه اساتید پر رنگ جلوه میکرد،در حالی که به صورت قانونی و مدون،این رتبه در مصاحبه نباید تاثیر داشته باشه.

دکتر
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام. دوست عزیز شیوه برگزاری جدید سنجش برای گرفتن آزمون شبیه جی ار ای هست. شما وقتی در انی ازمون شرکت کردید و حد نصاب و اوردید اصلا به این معنا است که شما میتونید در ازمون دکتری که هر دانشگاهی مثل سابق برگزار میکرد، شرکت کنید. و از بین تمام کسانی که شرکت میکنند خود ان دانشگاه افرادی رو برای مصاحبه فرا میخونه. یعنی سیستم برگزاری شد مثل چند سال قبل.

دکتر امین
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ

میگن معیار معدل..یه عده میگن نمره با چاپلوسی میگیرن میگن رتبه در دانشگاه..میگن دانشگاه ها فرق میکنن….میگن مقاله …میگن مقاله خیابان انقلاب و پولی میدن….میگن آزمون ..دوباره میگن با چهارتا تست که نمیشه دکتری انتخاب کرد…..پس ببینید همیشه مخالف هایی هستند….پس بشینید ببینیم وزارت علوم چیکار میکنه..

سیاوش
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر امین

به دکتر امین
مردم همیشه حرفی برای گفتن دارند. البته ما حرف زیاد میزنیم و اظهار نظر زیاد میکنیم .
حق با شماست

قهرمانی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۸ ق٫ظ

مشخصه وزارت علوم میخواد همه رو در عمل انجام شده قرار بدن. امیدوارم جلوی این بی برنامگی ها گرفته شه. این صد درصد مصاحبه بی عدالتی محض در حق بچه های ازاد و شهرستانهاست.همین الانش بی عدالتی هست وای به روش جدید

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  قهرمانی

آره واقعا. وزیر علوم و معاون آموزشی وزیر علوم و معاون وزیر علوم (رئیس سازمان سنجش کشور) همش در دانشگاه تهران یا دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی یا تازه گیها در دانشگاه صنعتی قم سخنرانی داشتند و به حرف دانشجویان دانشگاههای سراسری اهمیت میدن و یکبار نشده در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران یا دانشگاه آزاد تهران شمال یا دانشگاه آزاد شیراز یا دانشگاه آزاد اراک سخنرانی بکنن که ببینن مخالفین تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری چقدر بیشتر از موافقین تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری هستند! و این روش وزیر علوم و معاون وزیر علوم و معاون آموزشی وزیر علوم اصلا صحیح نیست امیدوارم مجلس بتواند وضعیت آزمون دکتری سراسری رو به حالت ۵۰_۵۰ تغییر بدهد که هم منطقی تر با خطای اشتباهی حداقل میباشد، ان شاءالله که اینگونه بشود!

شیلا
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان، یکی به من بگه که آزمون دکتری آزاد هم شامل میشه؟

فرزاد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیلا

طبق پیگیری که بنده دو یا سه هفته پیش کردم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد گفتند دانشگاه آزاد زیر نظر وزارت علوم میباشد ولی دانشگاهی خودمختار مطابق با قوانین وزارت علوم است ولی نوع سنجش دانشگاه آزاد با دانشگاههای سراسری جدا میباشد و سازمان سنجش مربوط به دانشگاههای سراسری و معاونت سنجش و پذیرش مربوط به دانشگاههای آزاد میباشد و آزمون دکتری آزاد تغییر نمیکند.

فرزاد خطاب به دوستان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

من خیلی مجلس رفتم و اومدم و خوشبختانه به آزمون دکتری سراسری به غیر از زبان و استعداد در واقع دروس تخصصی یا پایه اضافه کردیمش ولی برای اختیارات ۵۰_۵۰ مجلس قول داد با اعتراضات زیاد جلوی این کار وزارت علوم را بگیرد که ان شاءالله عملی خواهد شد و هر شخصی چه دختر و آقاپسر میتونن با اعتراض به مجلس و یا نمایندگان خودشون مخالفتشونو اعلام کنند و نگران نباشید ان شاءالله جلوی بی برنامه ریزیهای وزارت علوم به کمک مجلس و اعتراضات ماها گرفته میشود و این کار وزارت علوم بدون اطلاع مجلس اصلا درست و منطقی نیست و در واقع خواستن مجلس رو در عمل انجام شده قرار بدن.

سردرگم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ب٫ظ

این اعتبارسه ساله خیلی مزخرفه،چون با این روند مصاحبه تعیین کننده است دیگه اعتبار آزمون به چه دردی میخوره!!!!!!!!!! از طرفی شاید کسی به هر دلیلی فقط امسال بتونه دکتری شرکت کنه و برای مصاحبه خودشو آماده کنه، شاید سالهای دیگه شرایط تلاش برای مصاحبه رو نداشته باشه. این نهایت ظلم و بی انصافیه که اختیار رو بدن به دانشگاه.

مسعود
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

من با شما کاملا موافقم

حق باشماس ماهم سردرگم شدیم

انشاءالله جلوی این اقدام عجولانه گرفته شود واز ظلم بر داوطلبان ممانعت به عمل آید .

ماهمچنان به لطف وعنایت خدا و اقدامات مجلس امید داریم که از این فاجعه درحوزه علم کشور جلوگیری شود .

سعید(وبلاگ تلنگر ترانه)
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

اتفاقا یکی از بهترین تصمیم گیری هاست این اعتبار سه ساله…
دیگه تو هر آزمون ۲۰۰۰۰۰ نفر صف نکشن…

نگار
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۲ ق٫ظ

دقیقا.. :)

سردرگم
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

دوست عزیز در اینصورت صف مصاحبه ۲۰۰۰۰۰ نفری میشه!

ارسطو
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

بیگ لایک‏!‏

دانیال
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

چرا؟ الان کل دنیا با GRE و سوابق دانشجو تکمیلی می گیره، خیلی هم بهتر از کنکوری هست که من همیشه الکی رتبه میارم. کاش جای ازمون همون GRE رو بزارن ادم بتونه باهاش همه جا اپلای کنه چه ایران چه خارج

analytical chemistry
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
خبر دارید چه تاریخی نتیجه دکترا اعلام میشود؟؟؟
با تشکر

mechanic
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  analytical chemistry

۲۲تا ۲۶مرداد(دقیقا معلوم نیست)

mehdi#
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  analytical chemistry

سازمان سنجش گفته نیمه دوم مرداد.ولی از اونجا که سازمان سنجش دقیقه اخری هست.منظورشون همون ۲۰ مرداد به بعد هست.

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  analytical chemistry

۱۴تا ۲۰مرداد
سنجش گفت نتایج الان اماده است تا دو الی سه هفته اینده اعلام میشه

ندا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

آقای نقطه شما از کجا میدونین؟

.
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

از سنجش پرسیدم
البته نمیخوام تو دل بعضیا خالی بشه ولی به کسایی که زنگ زدن قبول شدن
البته به خودمو استاد راهنمام گفتن ۹۹% قبولم ولی کسی به من زنگ نزده برای تحقیق به اونایی که زنگ زدن گویا قبول شدن البته تعداد زیاده قرار نیست به همه قبول شده ها زنگ بزنن دوستان نگران نباشن به منم زنگ نزدن

ندا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

به من کسی زنگ نزده اما تحقیق رفتن واسم یعنی قبول نشدم؟

. به ندا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

منظورم برسی صلاحیت بود(تماس برای برسی صلاحیت) اینطوری که به من گفتن اونایی که برسی صلاحیت شدن گویا قبولن به من که اینو گفتن بازم نمیدونم من که سر درنیاوردم از کارشون

سارا
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام نقطه جان شما خودت از سنجش پرسیدی ؟یا حدس می زنی؟

سحر معترض
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ

یه روز میگن ۲ سال یه روز ۳سال یه روزم میان میگن بابا یه بار امتحان بده تا آخر عمرت کفایت میکنه!!
والا چه وضعیتیه !!!!

نگار
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر معترض

خب بده الان بیشتر اعتبار داره؟؟

بلاتکلیف خسته
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ

سلام این مطلب «گفتنی است با توجه به این خبر به نظر می رسد نظرات کمیسیون آموزش تاثیری در روند آزمون دکتری سال جاری نداشته است.» یعمی چی ؟؟ یعنی تخصصی کلا حذف یا همون سه تا درسی که گفتن هست . من که برداشتم اینه که همون سه تا درس ولی مصاحبه ۱۰۰ درصد . شما نظرتون چیه ؟؟؟ به نظرتون من درست فهمیدممممم ؟؟؟

محمد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ب٫ظ

منظورش اینه که اختیارات را دست دانشگاه میدن

لیلا
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ

تاثیر آزمون همون ۲۰ درصده یا بیشتر میشه؟؟؟؟

سردرگم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

تاثیر آژمون صفره!

فرزاد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

اون تاثیر ۲۰% آزمون دکتری سراسری رو از کجا آوردید حالا?!

آرزو
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ

آقا فرزاد، نگران نباشید.هر اتفاقی که بیفته ما قبولیم. انشاءالله

فرزاد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

از چی قبولیم?! من که امسال در دکتری سراسری به خاطر عمل اپاندیسم نتونستم شرکت کنم متاسفانه، از دکتری آزاد رتبه۳ در بیوشیمی آوردم ولی من هدفم دکتری بیوشیمی دانشگاه گیلان بود که امسال از دست دادمش. ولی شهریه دکتری آزاد کمی مشکل سازه متأسفانه!

سمیرا حیاتی از کرمانشاه
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

برادر من کمی رو میشه حلش کرد با وامی. خدا هم میروسنه

ما که ۱۰۰ درصد مشکل سازه برامون

امیدم فقط به خداست برای سراسری

دکتر
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۵ ب٫ظ

داریم نزدیک میشیم برای برگزاری جشن توافق مجلس و وزارت علوم….:-)

سلام
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ

هرکاری می کنند بکنن اما زود تر تکلیف ما را روشن کنن چی بخونیم چکار کنیم

فرزاد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۸ ب٫ظ

به هرحال وزارت علوم داره نقشه خودشو عملی میکنه و ۲سال اعتبارم شده ۳سال، چه خبره واقعا??!!
و نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که بی تاثیر بوده متأسفانه،

سردرگم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقا فرزاد ما بعد خدا امیدمون به پیگیری شما بچه های با معرفت بود ولی مثل اینکه این بالایی ها به حرف هیچکس گوش نمیدن

mechanic
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

نا امید نشید.پیگیری و اعتراضات رو ادامه بدید (هنوز که مجلس نتیجه اون طرح رو نداده بیرون…)