دعوت مجلس از وزیر علوم و رییس دانشگاه آزاد برای بررسی نحوه پذیرش مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  از وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی نحوه پذیرش دانشجوی دکتری دعوت بعمل آورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دستورکار کمیسیون های تخصصی مجلس از روز یکشنبه 21  تا چهارشنبه 24 تیر94 اعلام گردید  و بر طبق دستور کارمذکور یکشنبه 21تیرماه  ازوزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری و رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در سال تحصیلی جدید دعوت به عمل آمده است  .

ادامه بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور از برنامه های مهم این کمیسیون در هفته جاری است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

167 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ف . س
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ق٫ظ

بچه ها جواب منو ندادید ؟

آبخیزداری
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ف . س

درود بر شما دوستان ضمن آرزوی روزهاى خوب و شاد، تاریخ دقیق مصاحبه دکتری رشته آبخیزداری علوم تحقیقات تهران چه روزی میباشد،ممنون از دوستی که تاریخ دقیق رو به من بگه

حامد
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ق٫ظ

مصاحبه دانشگاه ازاد پارسال از نیمه دوم شهریور بود امسال چرا زودتر شده؟

حامد.
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ب٫ظ

مدنی:حق شفعه چیست/ضمان معاوضی با ضمان درک وعهده فرقش چیه/ ضمان تلف مبیع قبل قبض چیست؟نظرتون در مورد ضمان مطلق خریدار جاهل به غصب چیه؟یعنی با عدالت سازگاره یا نه؟ایا ایقاعات در قالب عقد صلح می ایند؟/در وصیت سهم پسر ودختر چقدره؟ایا دو به یک است؟/در اصول فقه قسمت اصول عملیه وتعارض ادله را بخونید/ مثلا فرق ورود وحکومت چیه؟تجارت بحث شخصیت حقوقی شرکت های تجاری وشرکت های سهامی/در زبان تخصصی مبحث قراردادها /

علی5
تیر ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان عزیزم ببخشید بنده امسال باراه ۱۳۸ برای مصاحبه دکتری حقوق خصوصی که آخرین رتبه پذیرش ۴۲۲بوده است دعوت شدم دانشگاه آزاد میخواستم نظر دوستان را بدانم برای کجا ان شاالله می تونم قبول بشم ممنون میشم اگر اظهار نظر بفرمایید .ازخدا برای دوستان خواستار کمک ویاری هستم ممنون

حامد
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی5

دوست عزیز پاسخ شما رو دادم .شانس زیادی ندارید ولی تو شهرستان ها با یه مصاحبه معمولی وخوب شاید قبول شید . رتبتون زیاده. تو تهران که تقریبا بعید مطلقه ولی تو شهرستان مثل شیراز و.. شانس کمی دارید . برید مصاحبه خدا بزرگه ..حالا ببینید چی می شه شاید قبول شدید چیزی رو از دست نمی دید. ولی چون رشتم عین شماست و رتبه دو رقمی زیر ۲۰ پارسال بودم خدمتتون بگم بهترین راهکار مطالعه دروس به صورت مرور تا مصاحبه است که حدودا شهریور از ۱۵ به بعد است. مدنی وزبان تخصصی و تجارت و اصول فقه را مطالعه کنید. موفق باشد سوالی داشتید در خدمتم.

علی5
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام دوست عزیز ممنون از اظهار نظرتون مصاحبه را دادم به نظر خودم الحمدلله خوب جواب دادم بازهم ممنون

علی5
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

باتوجه به ظرفیت امسال که برآر بیش از ۳۰ محل دانشگاه است نظرتون چیه منظور من هم بیشتر برای شهرستان است

حامد
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی5

نمی تونم بگم ۱۰۰ درصد. ولی در ۳۰رشته محل شهرهایی را که دور ترند و احتمال انتخاب رتبه های بالا وحوب کمتر است شانس دارید. کدام شهر یا استان ها مدنظرتان است؟

علی5
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام مجدد وعیدفطربرشمامبارک محل دور یا نزدیک زیاد برام مهم نیست ولی اگر قم شهر قدس تهران اراک یا همین نزدیکه باشه بهتره

ف . س
تیر ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ

البته یه مشکلی ک من دارم اینه ک همیشه کنکورها رو خراب میکنم یعنی مهارت تست زنی ندارم با اینکه منابع رو خوب می خونم و از بچگی شاگرد زرنگ بودم . دو سال پشت سر هم رتبه شبانه رو آوردم . حالا نمیدونم با این شیوه جدید ک میگن میتونم نمره حدنصاب دانشگاه خودم رو بیارم یا نه ؟

ف . س
تیر ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ

بچه ها من با ۲ مقاله ISI , و ۳ تا پژوهشی و ۱۰ تا همایش بین المللی داخلی و ملی و ۹ تا طرح و ۴ تا گواهی ورکشاپ و دو سال سابقه تدریس و شاگرد اول کارشناسی و سوم ارشد با معدل های بالا از یکی از دانشگاههای برتر تهران . ( البته هم کارشناسی و هم ارشد ) امکان قبول شدن تو دانشگاه تهران یا دانشگاه خودم رو دارم ؟ لطفا نظرتونو بگید؟

علی5
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ف . س

ان شاالله قبول میشید

سارینا
تیر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

دوستان منابع آزمون اسفند ۹۴ طبق تصمیمات جدید (زبان، استعداد و سه درس پایه با ضریب ۴) خواهد بود یا به شیوه تاکنون بوده برگزار میشه؟

مونس
تیر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارینا

سلام
به شیوه جدید برگزار می شه

رضا
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ

با سلام

بچه ها بهتر نیس بجای اینکه اینجا اعتراض کنیم، به رئیس کمیسیون آموزش مجلس ایمیل بزنیم؟ شاید موثر واقع شه به امید خدا

صادق/به کسایی که از مصاحبه دفاع می کنند
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۳۵ ق٫ظ

دوستای عزیز رزومه خوبه ولی نه تو شرایط فعلی که غیر قانونی پول می دن پایان نامه ومقاله وحتی مدرک دکتری می گیرن. خودتونم می دونین الان با ۳ الی ۴ میلیون می شه رزومه تهیه کرد. من خودم پروپزالم رو فردی می گفت ۵۰۰ بده بهترینو تحویل بگیر ۲ ماهه .۲۰۰ الان بده ۳۰۰ هم اخر که کارو تحویل گرفتی. چیزی که بسترش فراهم نیستو الکی دل خوش کردن وادای جاهای دیگرو دراوردن اشتباهه.

صادق/به کسایی که از مصاحبه دفاع می کنند
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

دکتر جون انگار نمی بینی مجلس وزیر علومو فرا می خونه نه برعکس. مجلس تو راس .برو قانون اساسی رو یه نگاه بنداز.

دکتر
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

صادق جان…شماهم بدون که وزیر علوم فعلا نرفته کمیسیون مجلس…..مجلس فرا خونده …فعلا که وزیر نرفته…قرار بود امروزم بره که باز نرفت….در ضمن وزارتخونه که آیین نامش رو اعلام کرده مطمن باش قبلش تایید رو گرفته… میخوان جو عمومی رو آروم کنن

منتظر جشن تصویب توافق محلس و وزارت خونه هستیم.. :-)

.
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر جان معترضین زیادن امسال ۹۹% احتمالا اجرا نشه
واسه جشن گرفتن زوده :-)

صادق/به کسایی که از مصاحبه دفاع می کنند
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

تو دنیا که هی می گید از طریق رزومه است. میدون انقلاب دارن که مقاله و.. با قیمت نجومی بفروشن. مقایسه ای که شما می کنید اشتباهه.بعضیا رو می شناسم اصلا عمرش قد نمی ده ۱۰۰ تا مقاله داره. اصلا کی اینا رو نوشته و.. خدا داند. والا یه دونه دوتاش به زور چاپ می شه و…/ادم تعجب می کنه. تلویزیون هم که بارها نشون داده مقاله وپایان نامه فروشی رو.

آرزو
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

بیگ لایک واقعا.احسنت.این و به آقا یا خانم دکتر بگید که اینقدرطرفدار پر و پا قرصه آزمون. اگه من می خواستم مثل بقیه باشم و مقاله بخرم، میتونستم. ولی به عرضتان برسونم که با بقیه فرق دارم…

آرزو
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ب٫ظ

آقا یا خانم دکتر! شما خودتون از سد کنکور گذ شتید یا مثل بقیه تازه می خواهید آزمون بدید؟ بهتره یکم واقع بین باشیم و خودمون رو گول نزنید. و به مرحله دوم بیشتر توجه کنیم.همین.والسلام

دکتر
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

به امید خدا…همه موفق بشن….ایشاالله که طرح جدید وزارت علوم تصویب میشه….و میاییم اینجا جشن توافق میگیریم….

.
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

با طرح وزارت فکر نکنم کسی موفق بشه بجز تعداد اندک شماری
اگه نعداداعتراضات زیاد باشه اجرا نمیشه مجلس اجازه نمیده

فاطمه
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ

بچه ها من شهید بهشتی درس خوندم هم کارشناسی هم ارشد به نظرتون با این شیوه جدید ، میتونم دانشگاه خودم قبول بشم ؟ رزومم خوبه و کنکور ۹۳ و ۹۴ هم رتبه شبانه رو آوردم ک نرفتم برا مصاحبه . لطفا دوستان نظرشونو بگند ؟

mechanic
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

بله چرا نتونید(فعلا که معلوم نیست چه طرحی اجرا میشه…شما گفتید شیو جدید ولی معلوم نیست منظورتون طرح مجلس(تاثیر بیشتر ازمون )یا طرح وزارت علوم(تاثیر ۱۰۰سلیقه اساتید(ببخشید مصاحبه)هستش..)اساسا اگه طرح مجلس انجام بشه هیچ نگرانی برا شما وجود نداره و ممکنه که وقتی به دانشگاههای بالاتر از دانشگاه خودتون میریدهم حقتون خورده نشه..چه برسه به دانشگاه خودتون که با توجه به رزومه خوبی که میگید دارید(فقط بعد از گذر از سدعلمی ازمون.در رقابت تقریباعادلانه ازمون)همه جا احتمال قبولی دارید…

امیر
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ

مقطع دکترا اصلا نیاز به آزمون نداره ..فقط رزومه باید حرف بزنه ..چون بعضی ها سواد ندارن که یه رزومه بنویسن ..فقط چن تا کتاب حفظ میکنن تا امتحان قبول بشن …الان تو همه دنیا اصل رزومس

رضا
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دوست عزیز رزومه رو میشه با ۵ یا ۶ میلیون پر بارش کرد…

نگار
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام دوست عزیز
من خودم در بهترین دانشگاههای ایران درس خوندم. تا اونجا که من خبر دارم در بهترین دانشگاهها استاد ابتدا دانشجوی خودش را که خوب کار کرده انتخاب می کنه. بعد اگر بخوان دانشجوی دیگه ای انتخاب کنن به رزومه ای که فقط متعلق به پایان نامه ارشد هست دقت می کنند. به اطلاع برسونم من خودم پایان نامه ام در حد تز دکترا بود فقط تونستم ۲ مقاله ISI و یه همایش بین المللی و ۲ تا ملی ارائه بدم. رزومه خریدنی را حداقل در دانشگاههای تراز بالا متوجه میشوند اساتید

آرزو
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

رزومه به سواد ربط نداره! بر عکس آزمون به سواد ربط داره.جرا فکر می کنید آزمون حفظ کر دنبه! کاملا اشتباه فکر می کنید…

دکتر
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

آزمون تستی هیچقت نمیتونه ملاک خوبی برای تشخیص سواد افراد باشه…هیچ کجایه دنیا از این سیستم تستی استفاده نمیکنن….تا همینجا هم که با تستی امدیم اشتباه بوده….در مقطع دکتر اصلا نمیشه با این روش انتخاب کرد….

الان دانشجوهایی میشناسم که حتی بلد نیستن یک مقاله ساده بنویسن و داد اساتید رو در آوردن…

آرزو
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

ای بابا، آقا یا خانم دکتر،مقاله رو میشه از بیرون خرید! ولی فراموش نکنید آزمون و به هیچ عنوان نمیشه خرید! این تفاوتش با رزومه است…

کیان
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیز هر کس وارد مقطع دکتری میشه با شیوه مقاله نویسی آشنا میشه. مقطع ارشد مقاله نخواستن که. شما اجازه بهشون بده وارد بشن . اونجا یاد میگیرن!!!!!

آرزو
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  کیان

بیگ لایککککککککککککککککککک☺

دکتر
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیان

کیان جان..دکتری جای یادگیری مقاله نوشتن نیست..در دوره دکتری شما باید از داشته هات و دانسته هات استفاده کنی…شما باید در ارشد کار پژوهشی یاد بگیری..و الا چه فرقی بین مقطع لیسانس و فوق لیسانس هست؟؟؟..تفاوت لیسانس و فوق لیسانس دقیقا در همین دید پژوهشی هست که خیلی از بچه ها یاد نمیگیرن و میان بالا و میشن یه تعداد دکتری بی سوادی که فقط مطالب رو حفظن و کاربردش رو بلد نیستن…من کاری به میدان انقلاب و مقاله فروشی ندارم چون اگه علمش رو داشته باشی راحت میشه این مقالات رو از لحاظ کیفیت و محل چاپ تفکیک کرد…امیدوارم بلایی که سر لیسانس و ارشد آوردن سر دکتر نیارن..

hamid
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

کاملا موافقم دکتر عزیز

mechanic
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

حالا که ازمون یه حفظ کردن سادست…افرادی که اعتقاد به تاثیر بالاتر مصاحبه دارند باید عرضه علمی رقابت با افرادی که به نظر خودشون پایینتر از انهاهستند(ازلحاظ سواد علمی)رو داشته باشند…وعدم تمایل به مطالعه وازمون نشوندهنده خیلی از موارد میتونه باشه(خدای ناکرده رزومه پولی…یا مصاحبه آشناگونه و.)وگرنه کسی که سطح رزومش قوی باشه و این قدرت علمی ناشی از سطح سواد بالاترش باشه از هیچ ازمون علمی نمیترسه(منطق اینومیگه)…..(خیلیا(با سوادهای واقعی) رزومه خوب دارند ولی به ازمون هم اعتقاد دارند و..)

دکتر
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

اون کسی هم که به قول خودش سواد علمی داره و تمایل به دادن آزمون تستی باید حداقل بتونه از داشته هاش استفاده کنه و بلد باشه مقاله بنویسه….چه فایده که یه سری مطالب رو طوطی وار حفظ باشی و نتونی ازشون استفاده کنی…

آرزو
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

ما نگفتیم با مقاله و رزومه مخالفیم! مثل اینکه اشتباه برداشت کردید.حرف من و تمام دوستان اینه که اعمال سلیقه زیاد میشه! اگر وزارت علوم و سازمان سنجش تا آخر این طرح نظارت داشته باشند و اجازه ندهند که پارتی بازی بشه و خدای ناکرده حق بعضی ها ضایع بشه، با در بیشتر دانشگاه ها موافقم. به نظرم واضح گفتم…بهتره خودخواه نباشیم

دکتر
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

دقیقا بهتر خودخواه نباشیم….ولی متاسفانه همه میان اینجا و دوست دارن شرایط به گونه ای بشه خودشون قبول بشن….یکی مقاله نداره میگه. مقاله ها پولیه….آخه برادر من اگه اینجوریه و اینقد راحته خوب توهم پول بده بخر…و برعکسش…..پارتی بازی همیشه بوده هست و خواهد بود…هیچکس هم نمیتونه جلوش رو بگیره…طرف میشناسم داماد استاده بوده…رفته مصاحبه…خوب میخواستین جذبش نکنه؟؟….خودمون بذاریم جا استاده…واقعا چقد حاضریم ضوابط رو بر روابط ترجیح بدیم…به حرف خیلی آسونه ولی در عمل خیلی سخته

.
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر جان پول نداریم بخریم وگرنه مقاله میخریدیم:-) بهترین روزای جونی روگذاشتیم پای درس هم درس خوندیم هم مقاله نوشتیم بعضی ازدوستان مثل اقای حمید اومدن خیلی جالب گفتن رتبه زیر ۵در کنکور دکتری ارزشی نداره ازایشون واقعا دلگیر شدم چون کل زحمات بچه های مثل منو زیر سوال بردن من یک پسر ۲۵ساله نمیتونستم تو بهترین روزای زندگیم برم دنبال تفریح و خوش گذرونی نشستم خوندم زحمت کشیدم رتبه اوردم اون دوستی که میگن حفظیه چرا شما حفظ نمیکنی تو دانشگاههای کشور خودت باید زحمت بکشی گلیم تو از اب دربیاری اساتید اصلا کمکی نمیکنن کدوم درس ما عملیه؟؟؟ کدوم یکی از مقالات یا پایان نامه ها رو اجرایی کردن همشون دارن تو کتابخونه ها خاک میخورن یک جوری دوستان عرض میکنن دروس حفظیه و با حفظ کردن رتبه میاری انگار در دانشگاههای اکسفورد درس خوندن شما هم تو همین دانشگاهها بودین دیگه کم کاری خودتون رو توجیه نکنید شما وقت بزارین حفظ کنید و برین رقابت کنید یک تست یک تسته رقابت یعنی همین فردا هم برای جذب ممکنه بخاطر یک مقاله شما جذب نشین و یکی دیگه جذب بشه برین بگیم یک مقاله از من بیشتر داشت خوب منطقی نیست دیگه رقابت یعنی همین در ارتباط با مقالا پولی هم قضیه علم بهتر از یا ثروته دیگه اینجا نتیجه مگیریم ثروت بهتره چون با پول علمشم بدست کیارن و میرن بالا این دیگه برمیگرده به وجدان خوده ادم هرکسی واقعا تلاش کنه مطمئنا خدا تنهاش نمیزاره و هواشو داره ***خوبه یاد بگیریم کم کار ی خودمونو با… ادامه نظر»

.
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خوب شما دوستان گرامی هم بشینید بخونید حفظ کنید
ای بابا این چه حرفیه رتبه نمیارین میگین حفظیه خوب شما هم چندتا کتاب بخونید حفظ بشید کاری نداره که فقط چندتا کتابه
چطوری کسی که ارشد خوندرو متهم به بی سوادی میکنید واقعا که چه راحت به سایرین تهمت میزنید و بقیه رو زیر سوال میبرین
دوستان عذر میخوام چند روز نبودم (تصادف کردم متاسفانه)
استادم گفتن اگر حجم اعتراضات زیاد باشه اجرا نمیشه چون خوشون به جمع بندی نرسیدن
برای تغییر شرایط اعتراض کنید حتما جواب میگرین
موفق باشین

بهار
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان آیا منابع آزمون اسفند ۹۴ طبق تصمیمات جدید (زبان، استعداد و سه درس پایه با ضریب ۴) خواهد بود یا به همان شیوه قبل است؟

یه دوست
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام به دوستان
دوستان عزیز یه راهنمایی میخواستم بسیار ممنون میشم اگر کس بتونه جواب سوالم بده باعث زحمتتونم ولی به راهنماییتون احتیاج دارم
یه کتاب ترجمه نشده دارم مربوط به سال ۲۰۰۹ وتخصصیه شامل ۲۶۰ صفحه است میخوام رزومه ام رو برای سال اینده بهتر کنم بنابراین شروع کردم به ترجمه حالا سوالم اینه ۱- چقدر طول میکشه یه کتاب چاپ بشه(فرض بر اینکه ترجمه اش ۲ ماه طول بکشه) ۲- هزینه چاپش حدودا چقدر میشه۳- ارزش داره وقت وهزینه صرف کنم فقط بخاطر قوی کردن رزومه .
عزیزان هر پیشنهاد دیگه ای دارن خوشحال میشم بخونم ممنون از شما.

امیدوار
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  یه دوست

دوست عزیز تو بخش پژوهشی معمولا مقالات علمی و پژوهشی و ترویجی و کنفرانس ها به نسبت قابل قبول برای شما امتیاز میارن(همون حداکثر۲۲ امتیاز). حالا ترجمه یه کتاب از نظر امتیاز برای شما شایدکمک شایانی نکنه ولی در دید اساتید نسبت به شما شاید موثر واقع بشه.

دوست
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

ممنون از پاسختون دوست عزیز

ح
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  یه دوست

اتفاقا من یک کتابی رو با مشخصه های مذکور در زمینه حقوقی ترجمه کردم و تازه به انتشارات فرستادم. کل مراحل چاپ یک کتاب حدود یک ماه هست که شامل اخذ مجوز در ۷ تا ۱۰روز میشه و فقط تایپ حدود ۱۵ روز به غیر از آن یک ماه کنار گذاشته میشه. من حرف ها و تجربه هائی برای گفتن دارم. فقط خلاصه کنم کتاب تالیفی یا ترجمه شده حتما بایستی با یک مقاله مستخرج از آنها همراه باشه تا امتیاز بگیرند والا اعتباری به آنها نخواهد بود. گفتن هم نداره که اگه نگارش مقاله، کتاب یا ترجمه با جلب نظر یک استاد شروع نشه سرانجامی هم نخواهد داشت. ضمن اینکه ترجمه برخلاف ظاهر آن کار بسیار وقت گیر و انرژی بری هست. اگه یک کتاب تخصصی رو بشه در عرض دو ماه ترجمه کرد مطمئن باشید اساتید از شما زرنگتر هستند.

دوست
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ح

ممنون از پاسختون دلیل اینکه میگم طی دو ماه ممکنه ترجمه طول بکشه یعنی بطور تمام وقت روزی ۱۰-۱۲ ساعت بنابراین خیلی عجیب نیست با توجه به اینکه زبانم نیز بسیار خوب است به نظر شما اساتید اینقدر وقت برای ترجمه کردن دارن. لطفا در موردهزینه چاپ اگر چیزی میدونید بگید ممنون میشم.

ح
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

نکته اینجاست اگر کتابی رو که می خواهید ترجمه کنید توان رفع خلاء ادبیات فلان موضوع تخصصی رو داره احتمالا درک آن کتاب نیز در حد دکتری است و شما نمی توانید صرفا با تسلط به زبان انگلیس به ترجمه تحت الفظی آن بپردازید در حالیکه به موضوع مسلط نیستید بعدا در نوشتن مقاله یا حتی دفاع از محتویات آن در برابر مصاحبه کنندگان دچار مشکل خواهید شد. اگر هم محتویات کتاب همگی شناخته شده و چیز جدیدی نداشته باشد آن موقع ترجمه کتاب جز تلف کردن وقت چیزی نداره و تالیف کتاب بهتره. کتابی که ارزش محتوائی بالائی داشته باشه اساتید با همکاری دانشجویان دوره دکتری فی الفور به ترجمه آن اقدام می کنند و در این زمینه بین اساتید رقابت هست. ضمن اینکه اساتید به علت تسلط صد برابری نسبت به دانشجویان ارشد چه از لحاظ زبان و مهمتر محتوائی در طول دو هفته ویرایش کتاب را تمام می کنند و اعتبار کتاب مزین به نام یک استاد هم مشخص است. در ضمن صفحه آرائی کتاب ۲۶۰ صفحه ای من حدود ۳۸۰ صفحه شد که علی الظاهر رقمی بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ تومان برای هر جلد خواهد شد. حداقل تیراژ کتاب به اصرار انتشارات ۵۰ نسخه است که رقمی بین ۱۰۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان قبل از چاپ از شما خواهند گرفت.

یه دوست
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ح

بسیار ممنون از پاسخ وراهنماییتون

محمد جواد
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

از قرار معلوم افرادی که پارسال رتبه هاشون مناسب نبوده و نباید قبول میشدن دوباره باید ازمون بدن تا شخصیت علمیشون سنجیده بشه که کار به جا و مناسبیه

هما
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ

بچه ها، جریان این تماس با داوطلبین با شانس بالا در رابطه با گزینش و این حرفا چیه؟ باید منتظر تماس تلفنی شون باشیم؟ یکم عجیب نیست؟ سوالم مربوط به موضوع بررسی صلاحیت عمومی هست.

امیدوار
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  هما

نه خواهر تماس ها ربطی به قبولی و شانس نداره.

رضا
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ق٫ظ

افزایش درصد آزمون به این معنی نیست که سر جلسه امتحان مثلا ۷۰درصد قبولی تعیین بشه. بلکه این مثلا ۷۰درصد به عنوان مثال ۳۰درصدش آزمون و ۴۰درصد بقیه، رزومه آموزشی و پژوهشیه که به جای استادای داخل دانشگاه پذیرش دهنده، کارکنان سازمان سنجش ارزیابی و نمره دهی می کنن. پس اگه کسی رزومه خوب نداره تقریبا در این حالت هیچ شانسی نداره. چون دیگه توجه استاد هم شامل حالش نمیشه.

شیمی معدنی(کیمیاگر)
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

دوستان عزیز سلام حقیقت امر اینه که سازمان سنجش (یا وزارت علوم) به هیچ وجه سهم دانشگاههارو کم نمیکنن همین الانشم با اینکه ظاهرا ۷۰درصد دست دانشگاهه و به ظاهر برای امتیاز دهی یه مکانیسم(فرم) خاصی به دانشگاهها اعلام شده ولی اگه واقع بین باشیم همه چی صد درصد دست اساتیده

مادر دو بچه
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام میخوام. از پایان نامه کتاب استخراج کنم کسی تجربه داشته به نظرتون امتیاز داره و تا یک ماه دیگه دستم میرسه

مادر دو بچه
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مادر دو بچه

دوستان همکاران و اساتید من دارم میرم سر کار آرزو می کنم وقتی بر میگردم و میرم سر سایت تکلیف ما هم معلوم شده باشه که یا درس بخونیم یا کلا قید درس و دکتری رو بزنیم مثل باقی مردم به زندگیمون ادامه بدیم …
ولی خواهش میکنم جواب سوال بنده رو هم یکی بده اصلا کتاب از پایان نامه چقد تو رزومه تاثیر داره من دو تا ISI ,و یه همایش بین المللی دو تا طرح پژوهشی با دانشگاه علمی کاربردی و سابقه تدریس دارم و کلی برگزاری کارگاه توی سازمانها و کار خونه ها اما نمیدونم دقیقا باید اینا رو جطور جمع و جور کنم ببرم

فیزیک 94
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مادر دو بچه

مادر عزیز با احترام باید بگم
درسته تبدیل پایان نامه به کتاب خیلی رایج شده ولی در اصل این کار غیر علمی و باید غیر قانونی هم بشه
دلیلش اینه که منظور از کتاب یعنی مجموعه ای از اطلاعات که ثابت هستن و در اثر گذشت زمان تغییر نمیکنن یعنی تا حد امکان اینجوری باشه
ولی کار پایان نامه یا حتی مقاله چیزی هست که متناسب با داده های روز استخراج شده و ممکنه کسانی یا اون رو تکمیل کنن یا حتی رد کنن

مادر دو بچه
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک 94

مرسی خیلی ممنون خودم هم زیاد خوش بین نبودم ببه این کار

hamid
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مادر دو بچه

سلام، من تجربه چاپ چهار کتاب رو دارم، البته هیچکدومشون از پایانامم نبوده ولی همه تخصصی اند، از یکی از استادها شنیدم که می گفت کتاب واسه مصاحبه دکتری امتیاز نداره فقط دید مثبت میده (البته اگه با یه استاد معروف چاپ کرده باشید، یعنی اسمش روی جلد باشه)، در ضمن پروسه چاپ کتاب یه کم طولانیه، فکر نمیگنم تا یک ماه دیگه به دستتون برسه

sahar
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ

دوستان عزیز لطفا به کمیسیون اموزش مجلس ایمیل بزنین و مخالفت خودتونو با دادن اختیار ۱۰۰ درصد به دانشگاهها اعلام کنین

فرزاد
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

من که حضوری و هم ایمیلی اعتراض خودمو اعلام کردم ان شاءالله که حله!

mery
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ

دوستان عزیز
رعایت اعتدال منطقی ترین شیوع هست. هم مصاحبه و هم ازمون تخصصی لازم برای انتخاب دانشجوی دکتری هستند اما بنظر من ارزشگذاری زیاد برای زبان و بخصوص لستعداد نمیتونه پیش بینی کننده خوبی واس گرفتن دانشجوهای خوب باشه! چون در اونصورت افراد غیرمتخصص احتمالا موقق تر خواهند بود و رقابت در مرحله دوم ازمون بین تعدادی از متخصصین و غیرمتخصصین میشه! لذا برگذاری ازمون به شیوع دوسه سال اخیر بهتر از شیوه پیشنهادی برای امسال هست.
من رزومه بسیار خوبی دارم هم اموزشی پژوهشی و اجرایی٬ ولی بنظرم برکذاری ازمون ورودی تخصصی میتونه فیلتر خوبی باشه واس ورود متخصصین هر رشته نه ورود بچه های رشته عای دیگه بخاطر ارزشگذاریه زیادی که ممکنه امسال به استعداد و زبان بدن!

مهسا...
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

بابا یکی به من بگه که تکلیف آزمون دکتری آزاد چی شد؟

mechanic
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا...

همه مثل شما..اگه منظور نحوه پذیرش سال بعدیه::کمتر از یه ماه دیگه همه چی قطعی میشه….اگه منظورمصاحبه های امساله::عمدا مصاحبه ها رو به تاخیر انداختن تا شاید مجوزها افزایش پیدا کنه و..

مهسا....
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

مکانیک جان، منظورم نحوه ی برگزاری آزمون است که مثل سراسری دچار تغییراتی شده یا نه؟ حالا جواب بده؟

امیدوار
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا....

اونطور که دوستان عرض میکنند تغییرات شامل آزاد نمیشه چون اون مرکز آزمون جدا داره و تحت سازمان سنجش نیست.

mechanic
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا....

درسته که سازمانی جداست ولی من فکر می کنم می خوان قاعده پذیرش رو برا چند سال برا دکتری ثابت و بدون تغییر کنند وبرا همینه که مجلس .از رییس دانشگاه ازاد هم دعوت کرده که بیاد و..خوشبختانه دانشگاه ازاد پذیرش عادلانه تری داره و شاکی کمتر و این میتونه نتیجه جلسه رو به نفع افزایش تاثیر ازمون در مقطع دکتری سراسری پیش ببره…ولی فکر می کنم یه دست بشه و برا هر دو(ازاد و سراسری)نحوه پذیرش یکسان بشه..(مدتی پیش مسئولین دانشگاه ازاد از نحوه پذیرششون دفاع کرده بودند و ان را عادلانه دانسته بودند(ولی گفته بودند اگه مجلس و وزارت علوم طرح جدیدی بدهند در بررسی می کنیم)

mosa
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ

عادلانه ترین آزمون دکتری را دانشگاه آزاد برگزار میکنه به دلیل اینکه
۱- ۲۵ درصد مصاحبه و ۷۵ درصد آزمون است
۲- همه کسانی که مجاز میشن باید در یک مکان و با یک یا چند گروه مصاحبه کننده مصاحبه شوند و در این صورت سلیقه ای اعمال نمیشه

mechanic
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  mosa

واقعا۷۰-۳۰به نفع ازمون تو ایران عادلانه ترینه..

جواد
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  mosa

like

سامران
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ق٫ظ

دوستان زیاد به مجلس امیدوار نباشید
از وقتی که وزارت علوم بحث آئین نامه جدید رو مطرح کرده کمترین مخالفت از درون مجلس شنیده شده!!
پس معلوم می شه این طرح خیلی ها رو راضی نگه می داره !

قبول شده دکترا مدیریت آموزشی سال۹۳
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ

درود دوستان.طاعاتتون قبول.سال گذشته در ترم بهمن واحد خرم آباد قبول شدم.اما بخاطر اینکه خودم تنها بودم گفتند برو و ترم مهر بیا.
حال سوال من اینجاست…
بنظر شما اگر مجوز واحد خرم آباد باطل شود تکلیف قبولی من چه میشوذ؟؟؟
با تشکر…

دکتر
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۳ ب٫ظ

فقط مصاحبه صد درصدی
کسایی ک فکر میکنن مصاحبه رو میشه با پول خرید اشتباه میکنن مهم کیفیته نه کمیت مطمینا اساتید حاضر در مصاحبه تشخیص بالایی دارند
همیشه کسایی که رد میشن همه رو مقصر میدونن جز خودشون، باید اینو مد نظر داشت که همیشه بهتر از شما هم هست

mechanic
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

از طرف دیگه معمولا کسایی مصاحبه۱۰۰درصدی رو قبول دارند که در سطح علمی خودشون نمیبینندکه بتونند با داوطلبان به قول خودشون ضعیف در ازمون علمی رقابت کنند(حالا واقعا اینطور افرادی که توانایی پیروزی در یک مسابقه علمی رو ندارند چطور سطح علمی خودشون رو بالا میدونند(..)ولی اکثر با انصافها ترکیبی از ازمون و مصاحبه رو صلاح میدونند)من خودم به ازمون و مصاحبه با سهم مساوی اعتقاد دارم ولی چون میدونم اکثر اساتید اعمال سلیقه میکنندهمون ۷۰ازمون و مصاحبه۳۰ رو قبول دارم که حتی با اعمال سلیقه هم نشه کارای خیلی تابلو انجام داد..)

عبادی
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

به نظر من باید پذیرش دکتری را تا سال ۱۴۰۰ لغو بکنن . درحال حاضر اشباع شده دکتری

mechanic
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  عبادی

لایییییییککککککک…………ولی انصافا برخی رشته ها خیلی پذیرش کمی دارند مثلا سالی-۲۰-۱۰نفر و باید اونها کماکان پذیرش کنند تا…

mechanic
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  عبادی

مهم اینه که الان دیگه در برخی رشته ها …مثلا رشته خودم…خیلیا به دنبال جذب با مدرک دکتری در محیطهای صنعتی هستند که بتونند از علمشون استفاده بیشتری بکنند.نه اینکه دنبال هیئت علمی برن..

مهدی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست خوب- چه مشکلی داری یه کم آزمون باشه و ۷۰ درصد مصاحبه . من که به این دوستان شک دارم- یکی از اساتید دانشکده ما اشنای خودشو برداشت و یکی از دوستانم از دانشگاه دیگه را با دو تا isi قبول نکرد.

مهسا
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

من سال گذشته با آزمون قبول شدم در دانشگاهی غیر از دانشگاه خودم در تهران، جزو استعداد درخشان بودم، مقاله هم داشتم و نسبت به خیلی ها رزومه بهتر! بنابراین از همه طرف اوضاعم خوب بود و باید طرفدار مصاحبه باشم!
با این حال طرفدار ۵۰ – ۵۰ شدن آزمون و مصاحبه هستم!
سال گذشته کسانی رو دیدم که رتبه آزمون شون خوب بود، اما با یک و فقط یک مقاله کنفرانسی، بدون سابقه تدریس و یا حتی معدل خوب، در بهترین دانشگاه ها پذیرفته شدن! منکر لیاقتشون نیستم! طرف بلد بوده سر مصاحبه خودش رو نشون بده لابد!! ولی مگه هدف از دوره دکتری پیشبرد مرزهای علم نیست؟ کسی که بلد نیست مقاله بنویسه، چطور میخواد به این امر کمک کنه؟؟ پس آزمون ملاک خیلی خوبی نیست!
از اون طرف، دیدم کسانی رو که رتبه شون خوب نبود، اما دانشگاه خودشون دعوت به مصاحبه شدن و پذیرفته شدن! باز هم منکر لیاقتشون نیستم، اما آیا در مقایسه با دیگران هم باز لایق بودن؟ کسی که چند تا تست مرتبط با رشته شو خوب جواب نمیده، لیاقت نشستن سر کلاس دکتری رو داره؟؟
آزمون تست ملاک خوبی نیست، اما حداقل اینه که شرایطش برای همه وهمه یکسان ه!

mechanic
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

نشون میده که شما به حق و به جا قبول شدید نظرتون هم عادلانست….ولی چون باز اعمال سلیقه اساتید زیاده ۷۰-۳۰به نفع ازمون میتونه همون تاثیر ۵۰-۵۰ رو داشته باشه..

hamid
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

موافقم دکتر، آخه آدم دکتری نخونه بهتره تا این که چهار سال دانشجوی استادی بشی که نتونه تشخیص بده مقاله کاره خودته یا خریدیش، (قابل توجه دوستانی که میگن رزومه رو با پول میشه حلش کرد)

الهه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

یه عده ای که خودشون امسال مجاز نشدن خیلی ناراحت و نگرانن از گرفتن مجوزها….خب شما هم تلاش کنین انشالا سال دیگه قبول میشین…

فرزاد
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

درست یه عده ای یا اصلا مجاز نشدند که مخالفت می کنند ، یه عده ای سال پیش که همه قبول شدند حالا حاضر نیستند کس دیگه قبول بشه، وگرنه اشخاصی که دانشگاههای تاپ تحصیل می کنند و مدام اهل علم و دانش هستند و مقاله و کتاب اصلا واسشون مهم نیست پذیرش چندتا باشه و اصلا وقت نمی کنند به این حواشی توجه کنند و توجه آنها بیشتر به پژوهش و تحقیق است.

مادر دو بچه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

موافقم

mechanic
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ

تو سایت مجلس نگاه کردم -برنامه جلسه وزیرعلوم . دانشگاه ازاد و..رو تو بعد از ظهر برگزار می کنند.خدا کنه در تعداد روزهای کمتری طرح به تصویب برسه و نتیجه ابلاغ بشه..

kaveh
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ

هر دم از این باغ بری می رسد!

امیر
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ

بچه ها رشته محل های بی مجوز چی شد؟

عبادی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

مجوز دیگه نمیدن انقد منتظر نباشید

صادق
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

هر کی کار خودشو میکنه :)

سینا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

مجوزها صادر خواهد شد، مطمئن باشید

مادر دو بچه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
رضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ب٫ظ

ارتباط با محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

http://www.irna.ir/fa/page/222/

دوستان همگی اقدام کنید خواهشا…

رضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اینم ایمیل ایشان:

zahedi_mm@modares.ac.ir

sahar
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

افرین منم همینو میگم به جای اینکه بیایم اینجا باهم بحث کنیم این صحبتها رو منتقل کنیم به مجلس

sahar
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

به نظرتون متن پیام چی باشه بهتر و موثرتره؟

رضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  sahar
مریم
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

در مورد چی ایمیل میخوایین بزنین؟ که اختیار ۱۰۰ در صد به دانشگاه ها ندن؟ اگه اینطور بشه حق خیلی ها ضایع خواهد شد امیدوارم این قانون تصویب نشه…اگه همه متحد بشن و اعتراض کنن مطمئنم تصویب نمیشه این قانون چون واقعا خیلی از داوطلبین شهرستانی و بیگناه که حرفشون به جایی نمیرسه حقشون پایمال خواهد شد…

sahar
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خب دوست عزیز شروع کن و منتظر نمون…همین الان برو و نظرتو ارسال کن

شادی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان.
واسه من ی سوالی پیش اومده لطفا جواب بدین.
آیا در مصاحبه بدون آزمون و کلا دعوت به مصاحبه برای بدون آزمون سطح دانشگاهی که کسی ارشد خونده مهمه؟
من یک دوستی را میشناسم که با معدل بالا (۱۹ یا ۱۸) و پایان نامه ۲۰ فارغ التحصیل از یک دانشگاه اجماع شده هست. آیا معدل پایین تر ( البته بالاتر از۱۷) و فارغ التحصیل علوم تحقیقات به اون شخص واسه دعوت به مصاحبه ارجعیت داره؟

sahar
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ

دوستان عزیزی که اینجا نظراتتونو میگین و اکثرا هم مخالف اختیار ۱۰۰ درصدی دانشگاهها هستیم باید این مخالفتمونو به گوش مجلس برسونیم همه..اینجا هرروز وقتی خبری در این مورد تو سایت میذارن حداقل ۳۰۰ نفر میان و نظر میدن اگر همین بچه های این سایت هرکدوممون یه ایمیل به کمیسیون اموزش مجلس بزنیم مخصوصا همین الان که دارن این مسئله رو بررسی میکنن قطعا تو تصمیم نهاییشون تاثیر میذاره پس باید هر چه زودتر نظرمونو به گوش اونها برسونیم.باید نظرمونو به نمایندگان مجلس برسونیم چون در حال حاضر فقط مجلس هست که میتونه جلوی این طرح رو بگیره..لطفا جدی بگیرین.ایمیل تلفن هرچی که به ذهنتون میرسه فقط اقدام کنین

مشاوره
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ

زمان مصاحبه همه رشته ها اعلام شده.ساىتazmoon.net

ahmad
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مشاوره

همه رشته ها نشده!!!

شادی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مشاوره

سلام. همه رشته ها نه

sahar
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مشاوره

من همین الان رفتم دیدم هنوز عمران اعلام نشده و همینطور یه سری رشته های دیگه..شما چطور میگین همه رشته ها اعلام شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شمیم
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مشاوره
حیدری
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

با سلام . بنده با طرح سنجش و پذیرش دانشجو کاملا موافقم البته بشرط اینکه مصاحبه ۳۰% و آرمون۷۰% باشد.
نکته مهم اینکه چنانچه قرار باشد دانشگاهها در پذیرش کاملا استقلال داشته باشند عقل حکم می کند اولا همه دانشگاها(دولتی و آزاد و پیام نور و … بصورت متحد الشکل و از طریق آزمون سازمان سنجش دانشجو پذیرش نمایند. ثانیا باید بساط پذیرش دانشجو بصورت جداگانه و بدون آزمون و یا پولی و پردیس و پژوهش محور و دانشگاهای خاص و غیره برچیده شود. چراکه با لحاظ استقلال دانشگاها، دیگر اینگونه تبعیض ها و اعمال سلیقه ها معنا ندارد. اگرچه منافع بعضی ها به خطر می افتد.

رضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ

به نظر من کسی که ادعا میکنه لایق دوره دکتری هست پس در نتیجه باید بتونه از پس کنکور بر بیاد…
کسی که مفاهیم پایه و اساسی رشتشو بلد نیس واسه چی باید دکتری بخونه؟؟؟؟
به نظر من بهترین روش، روش وزارت بهداشت هست و چندین ساله داره اجرا میشه و اکثریت راضی اند.

نازنین زهرا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ

سلام کنکوری ها، دوستان یکی به من بگه که آزمون دکتری آزاد امسال هم دستخوش تغییرات میشه یا مثل سال قبل برگزار میشه؟ لطفا یکی جواب بده؟

حسابدار
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین زهرا

فعلا مشخص نیست.

=:=
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ

به نظر من انجام تغییرات نیاز به آماده کردن زیرساختهای لازم داره. اگه قراره تغییری تو نحوه پذیرش انجام بگیره باید در طول زمان و با مطالعه و بررسی شرایط انجام بشه. اگه مسئولین یه نگاهی به نظرات کاربران این سایت بندازن متوجه میشن که الان زمان انجام این تغییرات نیست. اینکه اختیار کامل به دانشگاهها داده بشه مصداق از یه طرف بوم افتادنه.

عبادی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

به نظر من اصلا نیازی نیست تا چند سال دیگه دکتری بگیرن . ۴۰۰۰۰ دکتر داریم

کاوه/توجه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

موازی کاری اصلا مفهوم نداره. از یه طرف از طریق استعداد درخشان وبدون کنکور از ریق سوابق اموزشی وپژوهشی دانشجو بگیری که البته از دوستان بنده هست یه مقاله هم نداره واز این طریق قبول شد واز طرفی کنکور بگیری وباز وزن کنکور هیچ باشه. یعنی دو عمل در قالب یه کار که معنی نداره. اگر اون طریق هست دیگه از طریق ازمون باید وزن ازمون بالا باشه و مصاحبه کم رنگ.یعنی ۷۰ ازمون .۳۰ مصاحبه. اخه هرعقل سلیمی می دونه تو مصاحبه ۲ دیقه ای تا ۱۰ دیقه ای ۷۰ نمره مفهومی نداره یا دیگه بدتر ۱۰۰ درصد وخیلی خنده داره.

کاوه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

سلام. متاسفانه خیلیا هستند نیومده رسمی هیات علمی می شن و بعضیا ۱۰ سال رسمی نشدن. بعد با این اوصاف بعضیا می گن مصاحبه و…/خیلیا ممکنه مشغله دارن وبرای همین از مصاحبه تعریف می کنن ولی بدونن مصاحبه فرمالیتس/ دانشجوی خودشون نباشی یا… هزار سال دیگه هم شما قبول نمی شی حتی هزار تا کار پژوهشی نمی شه. به قولی همه که اشتباه نمی کنن. حتما یه چیزی هست که اغلب اعتراض دارند

امین جامعه شناسی دانشگاه تهران
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

خطاب به کاوه
دوست عزیز نمیدونم چرا ما ها عادت کردیم که همیشه نقص های خودمونو رو پای دانشگاه و اساتید می گذاریم، من توی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران ارشد هستم و توی گروه های ما که دکترا پذیرش می کنن واقعا از همه گروه ها و دانشگاهها هست و پذیرش شدن و الان دوستای خودم هستن از دانشگاه اصفهان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه بابلسر،دانشگاه شیراز ،دانشگاه کردستان و… واقعا دوست خوبم شما حرفات در برخی موارد درست هست ولی اینطور نیست که ادم قوی باشه ولی پذیرش نشه، مامن خودم امسال قبول شدم رفتم مصاحبه دانشگاه و گروه خودمون و رزمه هم داشتم ولی پذیرش نشدم،معمولا ما یا رزومه نداریم ولی رتبه مون خوبه،یا رزومه خوب ولی رتبه بد،در این دو صورت همیشه رد هستیم،دکترا مقطع حساسیه به خاطر همین ادم باید بخونه که قبول شه هم رتبه خوب هم رزومه خوب،اون موقع هرجا بریم پذیرشیم، پس دوستان لطفا همه چیو ربط ندید به اساتید.

mery
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

با سلام دوستان
منم با برگذاری آزمون به شیوه چندسال اخیر موافقم ولی با چند اما و اگر…
۱. بحث استعداد تحصیلی بیشتز پلی هست واس اکثر دوستانی که با تفکر ریاضی آشنایی دارن و اهل ریاضیات٬ چون برای اونا ذر حد تفریحاته ولی برای حیطه های دیگه نه! گرچه مباحثش ظاهرا دربرگیرنذه همه حیطه هاس ولی در واقع اینطور نیس!

۲. سطح سوالات زبان بسیار سخته! من در دکتری آزاد ۷۵٪ زبان زدم ولی در دولتی از حدود ۲۰٪ بیشتر نمیشه! حتی چندسال قبل یادمه دوستانی که تافل و ایلتز داشتن و در حیطه های غیرمرتبط ازمون دادند راضی نبودن چه برسه به بقیه. نهایته اون سال یادمه رتبه دو رشته ای زبانی بوده و با ۵۰٪ زبان خودشو کشونده بالا…. درضمن٬ اگر ازمون زبان دانشگاه دولتی میخواد موفقیتهای زبانی دانشجوهاشو پیش بینی کنه پس چرا چیزی دیده نمیشه! در کنگره ها و حتی کلاسهای دکتری حتی جرات تلفظ انگلیسیه کلمه ای رو ندارن خیلیاشون!

گمان میکنم برای تصمیم گیرنده های ماهم اتخاذ روش مناسب کمی سخته! چون هربار با دانشجویانی مواجه شدند که جاشون نبود روی صندلی دکتری بشینن.

درنهایت من شیوه قبلی رو بهتر از شیوع جدید میدونم البته با کمی انعطاف در دو بحث زبان و بخصوص استعداد! اجازه داده بشه که رقابت اصلی در مباحث تخصصی باشه.

مجید کلوئی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

با سلام و خدا قوت به نمایندگان محترم مجلس خواهشاً نذارید که کنکور دکتری را تغییر دهند ما خودمون رو طبق آزمونهای گذشته آماده کردیم این کار باعث ضرر و استرس بیشتر ما میشود باتشکر

مهدی به فرید
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

در دانشگاه ما که دانشگاه خوبی هم هست یکی از اساتید یه نفر از دانشگاه دیگه را با دو تا مقاله ISI قبول نکرد و دانشجوی خودش را بدون مقاله و احتمالا به خاطر همشهری بودنش برداشت.

امیر
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

مقطع دکترا اصلا نیاز به آزمون نداره ..فقط رزومه باید حرف بزنه ..چون خیلیا سواد ندارن که یه رزومه بنویسن ..فقط چن تا کتاب حفظ میکنن تا امتحان قبول بشن .الان تو همه دنیا اصل رزومس

رضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

دوست عزیز رزومه رو میشه با ۵ یا ۶ میلیون پر بارش کرد…

الهه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دقیقا همینطوره…دوست من یه ملیون و دویست هزینه کرد چند روزه یه مقاله آی اس آی براش چاپ کردن….

مسعود
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

هرکسی تفسیری داره براخودش

اینو بدونین دوستان ….حذف آزمون ویاکمرنگ کردن آن مشکلی رابرای داوطلبان حل نمی کند .

کسی رزومه داره فقط میگه رزومه !!!

کسی پایه علمی داره فقط میگه علم !!!

عقل حکم میکنه مث گذشته تلفیقی از علم وروزمه باشه

به نظرم اینجوری به عدالت نزدیک تره

وهرگز نباید نسخه چند دانشگاه خارجی را بدون مطالعه توی ایران پیاده کرد ..چون دانشگاه های ما از نظر توسعه یافتگی وزیرساخت ها آمادگی حذف کنکور تخصصی متمرکز را ندارند.

hamid
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

آقا مسعود، این کنکور غیراستانداردی که الان هست با اون عدالتی که ازش صحبت می کنید مغایرت نداره؟ واقعا نشانه پایه علمیه؟

امین جامعه شناسی دانشگاه تهران
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

مسعود واقعا گفتی
من موافقم چون باید این دوتا باشن کنار هم
.اصلا نمیشه یکیو حذف کرد ما باید وظایف خودمون رو انجام بدیم رزومه و رتبه خوب بیاریم بعد می فهمیم که هرکسی اینا رو داشته باشه قطعا پذیرش میشه
پس دوستان نگران نباشید

امین جامعه شناسی دانشگاه تهران
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دوست عزیز دوتاش ملاک هستش هم کنکور هم رزومه،ایران با یکی از اینا پذیرش دکترا کرد،کلا این دوتا باید کنار هم باشن،۷۰ مصاحبه ،سی کنکور،برای اینکه کسی که حفظ می کنه نمیتونه توی مصاحبه عملکرد خوبی داشته باشه پس حتی اگر رتبه خوب داشته باشه،به نظرم ما باید همه جوره خوب باشیم تا به هدفمون برسیم

وطن
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ق٫ظ

این لفظ حفظ کردن دیگه چیه تمامی هم نداره کسانی که در آزمون نا موفقند مدام این واژه را بکار می برند مگه میشه دروس تفهیمی را حفظ کرد و یا در بسیاری از رشته ها حل مسائل بصورت حفظ مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟ منصف باشید شما هم تلاشتان را بیشتر کنید

آرزو
تیر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  وطن

بیگ لایک

سحر
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام سوالم با موضوع مرتبط نباشه ولی اگه کسی جوابشو میدونه برام بنویسه ممنون میشم.
آیا مقاله ایی که در مجله علمی پژوهشی پذیرفته شده و گواهی پذیرش دادن بهمون برای مصاحبه مورد قبول هست؟یا اینکه حتما باید چاپ شده اش رو ببریم جلسه مصاحبه ؟آخه بهم گفتند تا سال دیگه همین موقع در نوبت چاپ میمونه.

کمال
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام اگه گواهی پذیرش داری همون کافیه، من این رو مطمئنم.

hamid
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  کمال

منم نظر آقا کمال رو دارم، Acceptance رو داشته باشید کافیه، مطمئن باشید

امیدوار
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

گواهی پذیرش قبوله

آزاد
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

نه عزیزم … باید صفحه اول مقالات رو با سربرگ مجله ببری… وگرنه شانس قبول کردنش خیلی ضعیفه

وطن
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

دوست عزیز کافیه گواهی اکسپت یا همان پذیرش را ارایه دهید مطمین باشید کفایت می کند آرزو خانم.لطفاً اطلاعات غلط ندهید من دانشجوی دکترا هستم و قبلا این راه را رفته ام مکر در مورد دانشگاه شما استثناء باشد که بعید می دانم

mechanic
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  وطن

عذر میخوام ولی اسمش ((ازاد))هست کاربری که برایشان جواب نوشته اید..

وطن
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

ممنون از آقای آزاد عذرخواهی میکنم

مهدی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ

بنده هم کاملا با اختیار پذیرش با دانشگاه که موجبات ناعدالتی و پذیرش سلیقه ای را فراهم میکنه کاملا مخالفم.یعنی با هر کسی صحبت میکنی مخالف هست.

مدیریت آموزشی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ق٫ظ

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بسیار تشکر می کنیم ….خواهش می کنیم به لحاظ جلوگیری از فاجعه آموزشی درسطح تحصیلات تکمیلی جلوی طرح پذیرش دکتری درسال ۹۵ قاطعانه گرفته شود .زیرا دانشگاه به تنهایی توان جذب وپذیرش عادلانه دانشجوی دکتری را ندارد ..این آزمون عمومی هم که قرار است دونوبت درسال گرفته شود درحقیقت الزامی برای دانشگاه ویا ایجاد حقی برای دانشجوی نمی کند وهمه اختیارات قرار است به دانشگاههای واگذار شود که هیچ تغییری درزیر ساخت خود نداده اند ویه شبه قرار است وارد یک آزمون شوند که نتیجه آن فاجعه بار خواهد بود .

عزیزان :
این حذف کنکور ها اگر علاج واقعه بود که حذف کنکور سراسری برای کارشناسی که ده سال بیشتر است امروز وفردامی کند اجرایی شده بود .

باتشکر

ارمان
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ

من هم با نظر شما موافقم

فرید
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

من مخالفم-چون میدونم متقاضی اگه واقعا رزومه خوبی داشته باشه هیچ استادی حاضر نیست اون را از دست بده بیاد دانشجوی ضعیف خودش را که نه مقاله ای داده و نه کار تحقیقاتی کرده بگیره
در ضمن باید بهتون بگم دانشگاه محل تحصیل من در مقطع دکترا در رشته من پذیرش هم نداره واین نظرم هم هست

مسعود
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

من کاملاً موافقم که باید آزمون تخصصی دکتری مث قبل برگزارشه وتازه از وزن مصاحبه هم کم بشه اینجوری اونایی که رزومه هم دارن به حقشون میرسن وحق ها کمتر ضایع میشه !!!!!

مسعود
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

درثانی :

آقای فرید خان :

کی میگه درصورت حذف آزمون دکتری ,رزومه ملاک میشه .کاش اینجوری بود ….دراون صورت اصلاً وابداً راه مطمئنی برای ورود افراد عادی ومعمولی به مقطع دکتری وجود ندارد که بتوان از طریق منابع ویا امتیاز خاص به آن رسید که دیگر دانشگاه نتواند از عدم پذیرش سرباز بزند.

مهدی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ق٫ظ

گسترش تحصیلات تکمیلی و افزایش پذیرش از طرفی هم به ارتقای جامعه و هم از طرفی به فرد کمک میکنه چراکه در بسیاری از کشورها آزادانه تا هر مقطعی به راحتی و باتوجه به علایق افراد ادامه تحصیل میدن به طور مثال در کشور آمریکا چقدر ایرانی در مقطع دکترا تحصیل میکنن با اینکه برای اونها خارجی به حساب میایم یعنی خیلی از کشورها نه تنها برای افراد خود اون کشور بلکه برای سایر کشورها هم پذیرش دارن، پس چه خوبه با افزایش پذیرش تحصیلات تکمیلی از خروج سرمایه های این کشور جلوگیری کنیم .

کاوه
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

دوست عزیز همه ما قبول داریم که گسترش تحصبلات تکمیلی مزایای بسیاری برای کشور داره اما ایا پذیرش زیاد در مقطع دکتری و حتی ارشد ضررش بیشتر از سودش نیست.
باور کنید یکی از دوستان بنده پارسال در یکی از واحد های دانشگاه ازاد پذیرفته شده در حالیکه اون واحد در چهار گرایش مختلف یک رشته فقط یک عدد استادیار به عنوان هییت علمی داره و جالبه در هر چهاررشته دانشجو دکتری پذیرفته
از اون جالب تر اینه که این دوست من تا به حال ۱۲ واحد پاس کرده و هیچ کدام از درسهایی گذرانده مربوط به گرایش خودش نبوده
به نظر شما گسترش اینجوری خوبه؟ایا بدون اینکه حتی یک هییت علمی محرب نداشته باشی و دانشجو بگیری کار درستیه؟
بهتر واقع بین باشیم دوستان ایا اینکه کلی هزینه کنیم و حتی یه استاد نباشه که باهاش پایان نامه برداری درسته؟

فیزیک 94
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

شاید صحبت شما از یک بعد درست باشه
ولی بهتره از ابعاد دیگه هم به موضع نگاه کنین
برای مثال: آیا تو همون دانشگاههای آمریکا ورودی و خروجی دکترا به یک میزان هست؟
آیا اونا فقط هدفشون بالا بردن سطح علمی از جنبه نوع مقطع هست نه سواد؟
آیا اونا در رشته ای که امکاناتشو اعم از استاد و آزمایشگاه و بستر تحقیق ندارن دانشجو میگیرن؟
آیا اگر امکانات داشتن فراتر از نیاز و توان رسیدگی استاد راهنما دانشجو برمیدارن؟
آیا اونا شرایط مالی و روحی دانشجو رو شخصی میدونن و فقط به جنبه دانشجو بودنش اکتفا میکنن یا حمایت همه جانبه هست و …………….

دانشجو
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

باید جذب دکتری دانشگاه آزاد محدود به حداکثر ۱۰۰۰ نفر در سال بشه. نه این که ۷۰ تا ۸۰ نفر تو یه رشته یه دانشگاه قبول بشن

علی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

واقعأ ۱۰۰۰ نفر هم خیلی زیاده
چون تعداد اساتید برجسته آزاد نسبت به دانشگاه های ملی یک به ده می باشد.

ممد
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

تو پارسال قبول شدی که اینو میگی

کاوه
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ب٫ظ

همین ماه رمضان تو شبکه یک برنامه این شب ها بود. یکی از کارشناسان که انسان شناخته شده ای هم هست و… که اسمشو نمی ارم می گفت در مورد هم قضاوت نکنید من همون لحظه که به حرفاش گوش می دادم و می گفت تو ایران در مورد هم قضاوت می کنن ودنبال اینن که ببینن فلانی چجوزیه و… من گفتم تو همه جا که این تیپیه ودقیقا خلاف حرفای این اقاست. دککتری هم همینه. به نظر شما به کسی ارتباط داره که چرا طرف دکتری می خونه یا ….؟

فرزاد به دوستان ریاضی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ

سلام
در بین گرایش های ریاضی کدامیک بهتر و موقعیت اشتغالش خوب است?
۱, ریاضی_جبر
۲, ریاضی_آنالیز
۳, ریاضی_هندسه
۴, ریاضی_کاربردی
۵, ریاضی_علوم کامپیوتر

مائده
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

سلام..فعلا هیچ کدام…

عباس ریاضی کاربردی
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۳ ق٫ظ

ریاضی جبر هم سخت و هم خوبه

Ailin
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ق٫ظ

به نظر من به رشته های مورد نیاز وزارت علوم برای جذب در هیئت علمی دانشگاهها مراجعه بفرمائید. البته کلا رشته ریاضی خیلی جذب بالایی نداره ولی فکر می کنم در مورد ریاضی محض گرایش هندسه در حال حاضر بالاترین میزان جذب هیئت علمی رو داشته باشه. در مورد کاربردی اصلا اطلاعی ندارم.
امیدوارم موفق باشید

کاوه
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ

مصاحبه دیگه چه صیغه ایم به نظر من مصاحبه یعنی تفتیش عقاید. ببینید یه استادی فرضا با طرف مشکل داره یا فرضا از فلانی خوشش نمی اد. یا در طول تحصیل با عقاید فرد تا حدودی اشناست ولذا هرچی سوال سخت و.. از اون می پرسه و برعکسشم هست البته ومطلق نمی گم. فقط باید ازمون علمی باشد حالا کتبی یا شفاهی یا هردو یعنی تلفیفی. مصاحبه به نظر من یعنی تفتیشش عقاید.مثلا فرضا به استاد چه ارتباطی داره که من برای چی دکتری می خونم یا پول شهریه دارم یا نه. یا …../

حسن
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۹ ب٫ظ

جلسه مجلس با وزیر علوم و دانشگاه آزاد فردا هستش امیدواری هر اتفاقی بافته به نفع کسانی باشه که تلاش کرده اند

امیر
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۸ ب٫ظ

به نظر شما بحث مجوزها و تکلیفشون تعیین میشه؟

روانشناس
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ

کم تن این دهه شصتی ها روبلرزونید بخدا ما غول های کارشناسی وارشد رد کردیم تا به اینجا برسیم.

علی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۴ ب٫ظ

پارسال تقریبا دکتری آزاد بی کنکور بود واقعا اگر دولت و مجلس جلوی این افزایش بی رویه پذیرش دکتری را نگیرند دیگر امیدی به درس خواندن و تحصیل برای کسی نمی ماند

بهاره
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

سلام
دوستان تو رو خدا بی تفاوت نباشید
بیایید نزاریم ارزش رشته ها مونو بیارن پایین
کارشناسی و ارشد را بدون کنکور کردن الان هم نوبت دکترا شده می خوان ظرفیت زیاد کنن و ارزش بیاد پایین همه باید دست به دست بدیم

ابوالفضل
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

کی گفته میخوان ظرفیتها را بالا ببرن؟؟؟!!! اشتباه متوجه شدید خانم

مسائل
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۰ ب٫ظ

لا اقل تهران شمالو مجوز بدن.اون که دیگه شهرستان نیست همین اساتیدو دارن

دکتر.روانشناسی تربیتی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مسائل

واقعا که مگه شهرستانیا چه گناهی کردن

ASDFG
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

من هم به نوبه خودم از مجلسیها میخوام که اولا اعتبار مقطع دکترا رو به هیچ عنوان نذارن خدشه دار بشود و از طرف دیگر با اجرای طرح تیپ بندی دانشگاهها ( هم دولتیها و هم آزاد و پیام نور و….) اعتبار مدارک کارشناسی و ارشد رو دوباره احیا کرده و نگذارند زحمات بچه هایی که درس خوندن با بقیه یکی بشه، ضمنا مبنای پذیرش در کارهای دولتی و خصوصی اعم از استخدام و یا پیمانکاری به معنای عام، بر اساس ارزش علمی و اعتبار مدارک افراد باشد. در حال حاضر این ولعی که برای طی مقاطع بالاتر به وجود اومده فقط ناشی از اینه که میگن مدرک ، مدرکه، از هرجا که میخواد باشه!!!!

وطن
تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ASDFG

موافقم

ناصر-آموزش زبان انگلیسی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

دوستان همه تلاش بکنبم حداقل یک پیام یا فاکسی به نمایندگان شهر خود ارسال بکنیم و از آنها بخواهیم با اختیار صد در صدی دانشگاهها قویا مخالفت کنند در صورت اختیار حداکثری دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دکتری فاتحه افرادی مثل من که دانشگاه ارشدمون دکتری رشته رو نداره خونده است-یا همه پذیرش آزمون چندمرحله ایی باشه یا حداکثر مصاحبه مثل دانشگاه ازاد ۳۰ درصد باشد و ۷۰ درصد آزمون باشد

john
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

ان شاءا… که یک تصمیم عادلانه و منطقی گرفته بشه که حق کسی ضایع نشه

کاوه
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ

مگه مجلس به داد ما برسه