مهم ترین مشکلات حذف آزمون نیمه متمرکز دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

علی رغم اعلام چندین باره حذف آزمون نیمه متمرکز از فرآیند پذیرش دکتری هنوز راه حلی برای مشکلات احتمالی ارائه نشده است.

به گزارش پی اچ دی تست، از چند ماه گذشته زمزمه های حذف آزمون دکتری و ارائه اختیار کامل پذیرش دانشجو به دانشگاه ها به گوش می رسید. زمزمه هایی که کم کم جامه عمل به تن کردند و به صورت آیین نامه درآمدند. آیین نامه ای که گرچه هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است اما مسئولین از ابلاغ آن به دانشگاه ها خبر داده اند.

از بحث خبرهای ضدونقیض ارائه شده در خصوص وجود یا عدم وجود دروس تخصصی در آزمون اولیه که بگذریم، کم کم مشکلات ناشی از حذف این کنکور رخ نمایی می کند. مشکلاتی که مهم ترین دلایل راه اندازی آزمون دکتری معرفی شدند و اکنون در حالی سخن از حذف آزمون دکتری به میان آمده که هنوز راه حلی برای آنها اندیشیده نشده است. در مطلب حاضر برخی از این مشکلات معرفی شده است:

1- منابع امتحانی متفاوت: با حذف آزمون تخصصی یکپارچه سازمان سنجش، دانشگاه ها شروع به برگزاری آزمون کتبی خواهند نمود. تجربه آزمون های دکتری سال های گذشته نشان می دهد که در زمینه منابع تفاهم چندانی بین دانشگاه های مختلف وجود ندارد و علاوه بر اختلاف در منابع طرح سؤالات حتی عناوین دروس مورد آزمون نیز متفاوت است. در این صورت داوطلبان مجبورند دروس متعددی را مطالعه کنند و یا از همان ابتدا یک یا دو دانشگاه را انتخاب کنند و از سایر فرصت های پیش رو صرف نظر نمایند.

2- همزمانی آزمون ها: در برخی رشته ها نظیر فیزیک و شیمی و ریاضی دانشگاه های متعددی در مقطع دکتری پذیرش دارند. در صورتی که داوطلبی بخواهد از همه فرصت های خود استفاده نماید، قطعاً با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. البته مشکل همزمانی آزمون ها و مصاحبه ها مختص این گونه رشته ها نیست و رشته های با پذیرش متوسط نیز با این مشکل روبرو خواهند شد. مشکلی که در گذشته داوطلبان زیادی را آزار داده است.

3- عدالت آموزشی: از مهم ترین دلایلی که وزارت علوم سابق را به برگزاری آزمون دکتری رهنمون کرد شکایات متعدد داوطلبان از عدم رعایت عدالت آموزشی از سوی دانشگاه ها و تبعیض بین دانش آموختگان همان دانشگاه با سایر داوطلبان بود. متأسفانه این گونه شکایات حتی طی برگزاری آزمون دکتری که اختیار کامل در دست دانشگاه ها  بود ادامه داشت، به گونه ای که مهم ترین عامل شکایت از سوی دانشجویان (به نقل از سازمان بازرسی) در سال گذشته بود و این مشکلی است که همچنان راهکاری برای آن ارائه نشده است.

4- دشواری پاسخگویی به تعداد زیاد داوطلبان: با شروع ثبت نام اولین آزمون دکتری و تکرار مداوم شعار عدالت آموزشی بسیاری از داوطلبان که امیدی به پذیرش در دوره دکتری نداشتند روانه این آزمون شدند. منفعت سازمان سنجش در تعداد بالای متقاضیان نیز عامل دیگری بود تا تبلیغات گسترده تری در خصوص آزمون انجام شود و حتی فرصت مجددی به ثبت نام متقاضیان اختصاص داده شود.  این عوامل موجب شد تا تعداد متقاضیان ورود به دوره دکتری به یکباره افزایش چشمگیری داشته باشد و این افزایش شدید تا سال دوم آزمون نیز ادامه یابد. هر چند به تدریج با توجه به برخورد دانشگاه های مختلف در مصاحبه ها و حذف برخی داوطلبان (که برخی رتبه های خوبی در آزمون کتبی داشتند) بازار ثبت نام ها هم کم فروغ شد. با این حال همچنان تعداد زیادی، در حدود 200 هزار نفر، متقاضی فعال این آزمون هستند و این تعداد با متقاضیان سال های پیش از آزمون دکتری قابل قیاس نیست.

پاسخگویی به این جمعیت بالای متقاضی برای بسیاری از دانشگاه ها امری دشوار است و حتی اگر به امید هزینه های دریافتی از داوطلبان بخش های ویژه ای به این امر اختصاص یابد، موضوعی است که باعث تشکیل ادارات موازی در دانشگاه های مختلف و به هدر رفتن سرمایه های کشور خواهد شد.

5- هزینه بالای شرکت در آزمون دکتری: در حال حاضر هزینه ای که برخی دانشگاه ها برای برگزاری مرحله مصاحبه از داوطلبان اخذ می نمایند بسیار بالا است و اگر این هزینه شامل آزمون کتبی نیز باشد، قطعاً مبلغ بالاتری خواهد شد. در نتیجه اگر داوطلبی قصد شرکت در آزمون 10 دانشگاه را هم داشته باشد، تأمین هزینه این آزمون ها چندان ساده نخواهد بود. هزینه رفت و آمد و سفرهای بین شهری برای شرکت در آزمون ها هم خود خرج فوق العاده دیگری است که قطعا قابل چشم پوشی نخواهد بود. حال اگر این هزینه ها را در کنار تعداد شرکت کنندگان در نظر بگیریم، بودجه بسیار زیادی از سبد خانواده های این داوطلبان خارج خواهد شد. هزینه ای که تأمین آن از توان بسیاری از خانواده ها خارج است و ممکن است منجر به از دست رفتن استعدادهای ارزشمندی برای تحصیل در مقطع دکتری گردد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

357 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیه
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

اینجوری بچه هایی دانشگاه های شهرهای کوچیک و گرایش های کم تعداد هستن هیچ وقت قبول نمیشن … چرا هرکس هر روز یه تصمیم میگیره؟ به خاطر پارتی بازی آزمون رو گذاشتن که یه کم عدالت رعایت شه

.
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان شرمنده من مشکل برام پیش اومد نبودم
خبرها اعلام شده دیگه
اگر اعتراض کنید
ممکنه اصلا اجرا نشه ( چون مجلس وزارت و سنجش هنوز به توافق نرسیدن)امیدوارم موفق باشین

بهار
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان
آیا منابع آزمون کنکور اسفند ۹۴ طبق شرایط جدید (زبان، استعداد تحصیلی و سه درس پایه با ضریب ۴)تغییر کرده یا همانند سابق است و این تغییرات از آبان و اسفند ۹۵ اعمال میشه؟

نرگسی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

من خیلی ناراحتم من میخواستم واسه دکتری بخونم اما الان گیج گیجم

نرگسی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نرگسی

یعنی دیگه احتمال قبولیمون خیلی کم میشه؟

میدان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

داوطلبان دکتری از این به بعد همه جانبه هوای استاد راهنمای دوره ارشد خود را داشته باشید. مقاله و …
تا اگه مصاحبه دانشگاه ارشد خودتون رفتید امکان قبولیتون دست خودتان هست.
دانشگاه های دیگه هم اگه برید مصاحبه فقط نیاز به یک مکاتبه خوب از طرف استاد راهنما به یکی از اساتید اون دانشگاه دارید.

چون دیگه بدون آشنایی قبلی استاد های خوب هم نمره حد نصاب قبولی در مصاحبه را نمی دهند.

رها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  میدان

بشرطی که دانشگاه خودتون استادا با هم مشکل نداشته باشند که همون جا سر جلسه ترورت کنند

میدان
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

اساتید برخی دانشگاه ها شاید به ظاهر و جلوی دانشجو نسبت به هم برخورد داشته باشند، اما مطمئن باشید بین خودشون و تو جلسات خود اساتید با هم گل و بلبل اند!

نتیجه اخلاقی اینکه اگه یه استادی بگه دانشجوی منو بگیر، استاد مخاطب معمولا تایید می کنه!

مائده
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  میدان

فعلا بذار تکلیف دکترا امتحانش مشخص شه بعد…..الان که هر رو یه تصمیم میگیرن….الهم عجل لولیک الفرج

مریم
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ق٫ظ

دوستان یه سوال داشتم ممنون میشم جواب منو بدین و از نگرانی درم بیارین. اگه کنکور امسال اسفند ۹۴ و ابان ۹۵ باشه پس ورودی های ۹۵ کی وارد مقطع دکتری میشن? اگه این طور باشه که دوسال عقب میفتیم۰

میدان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شهریور و مهر دیگه!

آبان برای تکمیل ظرفیت یا دوره بعد هست یا حتی برای افزایش نمره اکتسابی یا آزمون جدید دادن داوطلبین

مریم
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  میدان

ببخشید درست متوجه نشدم یعنی کنکوری های امسال ۹۴ اگه دو مرحله رو قبول شن مهر ۹۶ وارد مقطع دکترا میشن?

میدان
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ازمون سنجش در اسفند ۹۴ مثل همیشه برای پذیرش دکتری مهر ۹۵ هست.

میدان
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

تاریخ آزمون آبان سنجش برای دکتری مهر ۹۵ نیست.

ازمون آبان ۹۵ و دوباره اسفند ۹۵ (دوبار آزمون در سال) فرصتی هست برای برنامه ریزی، تقویت نمره اولیه برای پذیرش دکتری ۹۶ و …

موفق باشید

مریم
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  میدان

خیلی ممنون، تشکر

لی لی
تیر ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام بچه ها من امروز شنبه مورخ ۱۳ تیر رفتم سازمان سنجش واحد ارتباطات مردمی کوچه امانی گفتند هنوز تغییر الویت ها رو اعمال نکردند، همه درخواست ها رو جمع کردند و باید شورا نظر بده که آیا این تغییر الویت ها اعمال بشه یا نه؟ بیاید همه با هم به سازمان سنجش نامه بدیم درخواست کنیم که این تغییر الویت ها اعمال بشه من خیلی نگرانم….ممنون

میدان
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  لی لی

تغییر اولویت های من یه مشکلی داشت، تلفنی کارشناس سنجش زنگ زد و درست شد. بهم گفتند که ۲۶ خرداد جابه جایی اولویت هام انجام شد.
نگران نباشید…

دکتر به نقطه جان
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

ما همچنان متظر اخبار شما هستیم دوست گرامی….:-) ….امیدوارم هرچه زودتر یه سر به سایت بزنین….:-)

payam
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

دوستان گرامی:

از مهمترین اشکالات طرح جدید و واگذاری پذیرش به اساتید اینه که سوء استفاده مالی و اخلاقی صورت میگیرد. البته من واضح نگفتم ولی دوستان متوجه هستند. این امر قطعیه…با پوزش از اساتید با وجدان و اخلاق مدار.

از مهمترین اشکالات طرح جدید و واگذاری پذیرش به اساتید اینه که سوء استفاده مالی و اخلاقی صورت میگیرد. البته من واضح نگفتم ولی دوستان متوجه هستند. این امر قطعیه…با پوزش از اساتید با وجدان و اخلاق مدار.

از مهمترین اشکالات طرح جدید و واگذاری پذیرش به اساتید اینه که سوء استفاده مالی و اخلاقی صورت میگیرد. البته من واضح نگفتم ولی دوستان متوجه هستند. این امر قطعیه…با پوزش از اساتید با وجدان و اخلاق مدار.

مهدی الکترونیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  payam

چرا ۸۰ میلیون بدیم پردیس؟ این هم مدرکش معتبرتره هم ممکنه تخفیفم داشته باشه.

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

جاهای دیگه نوشته زبان و جی مت و دروس پایه! ای خدا یعنی کی درست میگه؟

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

خیلی نگرانم.نمیدونم چرا هنوز از آقای نقطه خبری نیست!!

دکتر به نقطه جان
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

نقطه جان کجایی…همه منتظر اخبارت هستن…..الان تو دقیقا نقش سازمان سنجش داری در زمان اعلام نتایج کنکور….همش میایم سایت رو چک میکنیم که کی میای خبر بدی… :-) … :-)

بهار
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

دقیقا..منم بخاطر خبرای ایشون چک میکنم…کاش زودتر مارا از دلواپسی نجات بدن

دکتری 94
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ

من هفته پیش با وزارت علوم تماس گرفتم گفتن تغییر آزمون حتمی هست برای امسال گویا از دی ماه ۹۳ استارت خورده تا نهایتا فروردین ۹۴ آیین نامه مربوطه به دانشگاه ها ابلاغ شده
این تاخیر در اعلام جزییات دلیل این هست که هنوز بر سر یک سر جزییات سنجش و وزارت علوم به توافق نرسیدنداز جمله مواد آزمون که اون هم بزودی اعلام میشود
اما دیگر کنکوری بصورت سال های قبل با سیستم رتبه دهی نخواهیم داشت و در کارنامه تنها نمره داده خواهد شد و ما با توجه به حد نصاب های اعلامی از سوی دانشگاه ها در صورت دارا بودن آن حدنصاب ها به آن دانشگاه مراجعه میکنیم اما اینکه مجازیم به چن جا مراجعه کنیم برای مصاحبه مشخص نیست

ﺩﻛﺘﺮی 95
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

ﭼﻘﺪﺭ ﻏﻢ اﻧﮕﻴﺰ
ﻣﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺎﻭﺭﻡ ﻧﻤﻴﺸﻪ:-(

آرزو
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

دیگه آزمون عمومی منبع میخواد ؟!آزمون عمومی یعنی زبان و جی مت.اینکه دیگه منابع نمیخواد….

دکتری 94
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

هنوز قطعی نشده که اختصاصی نمیاد و فقط زبان و استعداد هست

ﺩﻛﺘﺮی 95
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

ﻧﻘﻂﻪ ﺟﺎﻥ
ﻣﻨﺘﻆﺮ ﺧﺒﺮ ﻫﺎﻱ اﻣﻴﺪﻭاﺭ ﻛﻨﻨﺪﻩ اﺕ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ………….

milad bastanshenas
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 94

مواد ازمون که مشخص هستش زبان واستعداد کاملا تحلیلی هست وهیچ منبع مشخصی نداره… تخصصیم که اقای شریعتی دوباره دراخرین مصاحبه گفتن که با سنجش به اجماع رسیدیم وحذف شد ذیگه شماها برید رزومه وزبانتون رو قوی کنید والکی وقتون رو تلف نکنید ودرضمن ارتباطتون رو هم بااساتید دانشگاهی که مدنظر دارید قوی کنید من خودم دانشجوی ارشد دانشگاه تهران هستم ومیبینم چه قد تاثیر داره..

m sh
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ

سلام آقای نقطه :) مامنتظر خبراتون هستیم
اگه ممکنه بیاید یه گزارش کار بدید :D

reza
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ

ba in mofafegam
:
به نظر من اجرا شه ولی نه به این شکل. پذیرش بر اساس معدل باشه و بسته به سطح دانشگاه ضریب بخوره. دومین عامل مؤثر نمره زبان باشه و بعد هم فعالیت های پژوهشی البته کیفیت در نظر گرفته بشه نه کمیت. ضمنا مصاحبه توسط اساتید در حظور یک سری ناظر نماینده سنجش و بدون اعمال سلیقه شخصی انجام بشه.

صفا، ریاضی_جبر
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ

چرا به گفته دوستمون فرزاد اعتراضات خّودشونو به مجلس نمیزنن من که زدم . به مجلس ایمیل بزنید و ایمیل مجلس رو هم که گذاشتن دوستمون فرزاد

نازنین
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ

ناراحتم از دست اونایی که آشنا دارن.خدا کنه این طرح جدید برای هیچ سالی عملی نشه.

دکتر به نقطه جان
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

درود بر آقای نقطه عزیز…ما بی صبرانه منتظر اخبار جدید شما درباره آزمون دکتری هستیم…..پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم….دوست گرامی،..:-)

ارش
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ق٫ظ

به نظر من اجرا شه ولی نه به این شکل. پذیرش بر اساس معدل باشه و بسته به سطح دانشگاه ضریب بخوره. دومین عامل مؤثر نمره زبان باشه و بعد هم فعالیت های پژوهشی البته کیفیت در نظر گرفته بشه نه کمیت. ضمنا مصاحبه توسط اساتید در حظور یک سری ناظر نماینده سنجش و بدون اعمال سلیقه شخصی انجام بشه.

نازنین
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ارش

اگه پذیرش براساس معدل باشه بعضی ها واقعاً ضرر میکنن. چون سطح علمی و نمره دادن اساتید هر دانشگاه متفاوته

T T
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

بله، منم موافقم با نظر نازنین خانوم

m sh
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

ضریب هم بخوره واقعا جبران نمیشه! یجایی مثل صنعتی اصفهان اصلا قابل مقایسه نیست با بقیه جاها نمره هاش!

فرزاد
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ

باید اعتراض کنید مجلس منتظره اعتراضات ماها هست هرچند بنده به همراه چندتا از دوستان حضوری به، مجلس رفتیم و قاطعانه اعتراض هم کردیم شما هم پشت ما باشید باتشکر فراوان

هادی
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

به نظر من فرزاد جان و بقیه دوستانی که با این شیوه مخالفن ایمیلی چیزی بگید که صدای همه به گوش نمایندگان برسه که این شیوه کاملا اشتباه هست

فرزاد
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

islamic@parliran.ir
خوب قربون چندتا کامنت پایین ایمیل مجلس رو گذاشتم دیگه بازم بالا گذاشتم!

مهدی الکترونیک
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دوستان تهرانی حتما کارنامه چند نفر سال های قبلی را ببرند و به مجلسیان نشون بدن
که یک نفر از ۵ دانشگاهی که رفته نمره هایی گرفته که هیچ رابطه ای با هم ندارن.
یعنی از یکی گرفته ۱۰۰ از یکی گرفته ۲
این موارد کم هم نیستند یعنی ۹۰% افراد نمره هاشون همینطور هست.
این اثبات می کنه که دانشگاه ها سلیقه ای عمل می کنند و هر کسی ببینه قضیه را قبول می کنه

m sh
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

ببینید وقتی خود سازمان سنجش و وزارت علوم یه بخش نمره میزارن دست اساتید خودشون انتظار همین اتفاق هم دارن! چیز عجیبی نیست
اگه قرار باشه نمره ۱ فرد در ۵ دانشگاه همگی کم یا همگی زیاد باشه که خیلی صفر و یکی میشه دانشگاه بصورت جمعی نمره میده و رقابتی… بستگی به رقبای فرد تو اون دانشگاه و میزان عملکرد فرد داره تو مصاحبه اون دانشگاه
نمیشه که هر ۵تا دانشگاه اون ۱ نفر رو بخوان حتما.. شما خارج هم بخوای اپلای کنی از ۵ تا دانشگاه که رزومه میدی ممکنه ۱ یا ۲ دانشگاهش قبولت کنند. اینجا هم همینطوره! اگه بخواد به یه فرد تو ۵ دانشگاه نمره ۹۰ به بالا داده بشه که ۵ جارو قبول میشه! خب ولی فقط ۱ جا میره! پس اون ۴ جا خالی میمونه!!! دقت کنید یکم :)

بدشانس
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  m sh

سلام نگرفتی منظور آقایان نکته مهم اختلاف خیلی زیاد نمرات افراد در ۵ محل مصاحبه است یک نفر در یک محل نمره مصاحبه ۱۰ ودر جای دیگر ۸۰ و جای دیگر ۳۰ و جای دیگر۱۰۰ است . نمره اساتید فقط ۳۰ است که حالت دلبخواهی دارد اما سایر نمرات حالت مستند دارد حتی اگر استاد نمره خودشان صفر بدهنداما باز شخص دیگر نباید کل نمره اش ۲۰ باشد پس بعضی جاها الکی نمره کم میدهند با تعابیری چون ما را آخر انتخاب کرده یا این اقا در اولویت های اولش قبوله

آبان
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ

خدا کنه اجرا نشه

مهندس
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۲ ق٫ظ

من میگم حالا که استادا می خوان اختیار کامل داشته باشن حداقل بیان آزمون تخصصی رو هم بدن دست سنجش!
زبان+استعداد+تخصصی دست سنجش باشه بعد نمره بدهند به جای رتبه و ۲ سال هم اعتبار داشته باشه.بقیشم دست دانشگاه…اینجوری یکم شرایط تعدیل میشه!

m sh
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

روش خوبیه.. بنظر من در نهایت هم همینطوری خواهد شد!

مهدی الکترونیک
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

با توجه به اینکه سختی آزمون متفاوته نمره ملاک خوبی نیست.
در آزمون ۹۳ نفر اول الکترونیک ۳۹ درصد تخصصی زده بود
ولی امسال نفر اول ۶۳ درصد.

همین رتبه بهترین ملاک هست و این ها دارند عوض حل مشکل اشتباهاتشون را بیشتر می کنند.

ضرب المثل: موش تو سوراخ نمی رفت جارو بدمش بست.

خوب یعنی این موش به جای حل مسئله یک مشکل دیگه هم به خودش اضافه کرده.

m sh
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ

فعلا اینا تو تنها چیزی که با هم اتحاد دارن و حرفشون یکی هست سر بحث اعتبار بخشی ۲ ساله به آزمون هست که اگه قرار باشه اعتبار ۲ ساله داشته باشه ۱۰۰% راه حل نمره دهی هست۱ نمره هست که فارغ از هر رقابتی به شما داده میشه و منطقی هست که اعتبار دهی بشه! رتبه که بسته به جامعه آماری داره. مثلا شما تو آزمون اول رتبه ۱۰ میشی چون رقابت کننده ها ضعیفن با همون اطلاعات کیفیت آزمون دوم رو میدی و رتبه ۵۰ میاری! شما که همونی! اما چون رقابت کننده ها قوی تر بودن شما ضعیف نشون داده میشی… این ۲ رتبه رو که نمیشه ۲ سال بهش اعتبار داد

قنبر
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  m sh

فقط ازمون اول که ۱۰ شدی و توسط سنجش برکزار شده ۲ سال اعتبار دارد وازمون دوم که ۵۰ میشی توسط دانشگاهها برگزار میشه فقط برای همان سال اعتبار داره واگر قبول نشی با همان نمره ۱۰ دو باره در دانشگاه میتوانی امتحان دهی

مهدی الکترونیک
تیر ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  m sh

رتبه ایده آل ترین معیار است. چون رقابت کننده هایی که سال بعد نیستن فقط کسایی هستند که قبلا قبول شدن. و الا بقیه همه هستن.

مهندس
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۵ ب٫ظ

حق با شماست. نمره وقتی ملاک خوبیه که برا طرح سوالا وقت کافی گذاشته بشه نه مثل حالا که حتی بعضی وقتها وقت نمیذارن شکل سوالارو با کامپیوتر بکشن!

مهندس
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

البته شاید بشه حدنصاب رو برا آزمون های مختلف، متفاوت در نظر گرفت.

فرزاد
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

islamic@parliran.ir
ایمیل مجلس محترم شورای اسلامی میتونید اعتراضات خودتونو اعلام کنید فقط زود و خود بنده با چندتا از دوستان برای اعتراض حضوری رفتیم و کامنت هم گذاشتیم خدا بزرگه یا علی شروع به اعتراضات بکنید

ما هم آدمیم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

چرا واقعا ماها برای کسی مهم نیستیم؟؟چرا زمان آزمون و منابعش دیگه معلوم نمیشه؟؟؟ بابا نمیشه شب بخابین و صب پاشین برا ملت برنامه بریزین…حالا که میریزین موظفین همه رو از برنامتون مطلعکنید نه فقط هر روز بیاین خبرتون رو مجهولتر کنین…

Mahshid
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان
آقای نقطه مرسی که به فکر ما هم هستید
ما منتظر خبرای شما هستیم لطفا ما رو هم در جریان
بذارید
با تشکر فراوان

دکتر
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ

فک کنم دیگه اجرا بشه…آخه یکی از آشناهامون رییس دانشگاه هست گفت آیین نامش ابلاغ شده….خونده بود آیین نامه رو

m sh
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

آیین نامه که ۱.۵ ماه هست ابلاغ شده..
روزی که ابلاغ شده بود من اتفاقی رفته بودم پیش مسول تحصیلات تکمیلی کل دانشگاهمون..

حجت
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ

به نظر حذف نشه خوبه اما اگه قراره حذف شه شاید بهتر باشه پذیرش به صورت تک دانشگاهی نباشه و به صورت قطبی یا شورای عالی دانشگاهی (متشکل از سه یا چهار دانشگاه) باشه، به امید روز های خوب

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حجت

حذفش که قطعیه
برای امسال هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدن گفتن فرصت کمه ولی مسولین بسیار عجله دارن در اجرای این طرح امسال که متاسفانه با شرایط مطابقت نداره چون دیر اعلام کردن
باید ببینید در چند روز اینده خبره قطعی چی میشه
اگر اعتراضات گسترده باشه شاید امسال اجرا نشه چون بازه زمانی کوتاهی تا ازمون مونده ۵۰-۵۰است

دکتر
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

نقطه جان حذف چی قطعیه…..حذف آزمون؟ یا حذف این روش جدید؟

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

حذف ازمون قطعیه ازمون حذف شدنش نهایی شده فعلا بحث سر جزئیاته که به جمع بندی نهایی هنوز نرسیدن چون فرصت کمه گفتن واسه امسال ۵۰-۵۰خواهد بخشنامه ها ابلاغ شده و مخالف زیاد داره باید دید چی میشه

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

فردا قراره با استادم حضوری صحبت کنم
نتیجه رو بهتون اطلاع میدم که ایشون چی گفتن
خودشون مخالف واگذاری صد درصد اختیارات به دانشگاهها هستن و تلاششون رو هم دارن میکنن
تصمیم حذف کنکور قطعیه
امسال هنوز مشخص نشده
فردا خبره قطعی رو به دوستان میدم اگر شد زمان ازمون رو هم میپرسم با موادشو البته اگه جزئیات رو بگن بهم

نازنین
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام آقای نقطه
مرسی حتما بهمون خبر بدهید

آرزو
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

یعنی آقای نقطه فکر می کنید تا فردا همه چیز معلوم بشه؟ این که گفتن تا ۲ ماه دیگه؟ چه ساعتی کامنت می زارید؟

آرزو
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

یه سوال دیگه! به نظرتون اگر امسال حذف نشه، آزمون سخت تر میشه؟

m sh
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

تروخدا زمان حدودیش رو بپرسید حتما..
این که میگن ۲ بار در سال

فرزاد
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  .

حالا تو این محفل جدی و ناراحتی و سردرگمی یک شوخی هم بکنیم دیگه! همه میگن آقای نقطه! هرچند شاید آقا هستند ولی از کجا فهمیدید که مخاطب آقا هست و خانم نیست و دوستمون آقای نقطه حتما پیگیری کنید شما هم به ما هم اطلاع بدید بنده هم پیگیر هستم امیدوارم همه دوستان هم کامنتاشونو به مجلس بزنن

احسان
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

از اونجا که نقطه جان عزیز در کامنت های پیشین گفته بودن که رفتن خواستگاری :)
البته اگه ایشون همون باشن

حامد
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ

واقعا اگر چاره ای به حل مشکلات نکنند مطمئنا این احتمال به وجود خواهد آمد که داوطلب به جای اینکه از پس این مشکلات براید برای ادامه تحصیل به کشور های همسایه پناه برد و این یعنی ضرر اقتصادی برای کشور،

الهه
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام
بچه ها با این چیزایی که میگیدا من کلی استرس میگریم من قرار شهریور یا مهر دفاع کنم آخه چه جوری بخونم.
بچه ها این چه اوضاعی که ما داریم

مهدی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام آقای نقطه و دیگر دوستان
امیدوارم امسال اجرا نشه- من موندم مگه نمیدونند الان تیر ماه است و هیچی معلوم نیس. تا دو ماه دیگه هم به گفته خودشان معلوم نمیشه- پس چرا ما رو اذیت میکنند به کنکور چیزی نمونده.

راضیه
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ

خدایا در هرحال اگه تغیرات تایید نهایی شدونشد همه مارو نور چشمی مصاحبه کننده ها کن که وارد مقطع دکترا بشیم

نسترن
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

:) آمیییییییییییییین

m sh
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

واقعا! من خیلی برام مهم نیست تخصصی بیاد یا نه! اگه اومد میخونیم اگه نه هم که زبان و استعداد میخونیم… مرحله بعدی یا همون مصاحبه خیلی مهم تر هست.

دکترای....
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ

سلام بر دوستان گرامی و دکترا های آینده انشاء اله
بنده تقریبا همیشه اینجا رو چک می کنم بعضی وقتا از صحبت های دوستان امیدوار میشم و بعضی وقت ها ناامید…باور بفرمایید یک ماه پیش هزینه کردم رفتم کتاب خریدم که با اعتماد به نفس بالا بشینم و برای دکترا بخونم ولی چه سود که با این اوضاع نمی دونم چکار کنم و همین طور روزا میره و این اصلا خوب نیست. خواهش می کنم دوستان محترم آقا فرزاد و آقای نقطه شما از روی صبت هاتون متوجه شدم افراد فعالی هستین لطفااین موضوع رو پیگیری کنید…من در شهرستان هستم…. من دعاتون می کنم.
موفق باشید

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

استادم از مخالفین جدی این طرح هستند
خودشون هم بیان کردن که الان هم دیر شده که شرایط رو برای امسال اعلام کنن ( مثا اینکه مسولین عجله شدید برای اجرا دارن که با شرایط مطابقت نداره)اگر دوستان اعتراضات رو افزایش بدن اینطوری که فهمیدم امکان اینکه به امسال نرسه خیلی زیاده (ولی بازم میگم قطعی نیست) فعلا چیزی قطعی نشده جون معترضین حتی اساتید دانشگاه هم که جز مخالفین هستن زیادن
اگر اطلاعاتی کسب کردم در خدمت دوستان قرار میدم

دکترای....
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

از پیگیری و توجه شما سپاسگزارم
موفق باشید

مهسا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  .

من از اساتیدم سؤال کردم و گفتن که آیین نامه بهشون ابلاغ شده.

هادی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

به نقطه
دوست عزیز اگر به اعتراض دانشجویان هم احتیاج هست جای خاصی یا وب سایتی یا ایمیلی بگید که همگی اعتراض بزنیم با هم

آبان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

وقتی قراره اجرا شه چه فرقی میکنه امسال یا سال آینده، خدا کنه اجرا نشه.

آبان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  آبان

خدا کنه اجرا بشه

ابان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آبان

خدا کنه آزمون دکتری تخصصی اجرا بشه و این تغییرات از بین بره و حرفشم نباشه!

آبان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ابان

وا شما چرا از هم اسم من هستید؟ آبان سوم کامنت من نیست.

فرزاد
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ

امیدوارم جلوی این بی برنامه ریزی گرفته بشه و هیچوقت عملی نشه آزمون دکتری سراسری باید برگزار بشه و غیره این واقعا همه چیز بی معنی خواهد بود و امکان قبولی نه که نیست حتی معطل هم خواهیم شد

دکتر به نقطه جان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ

سلام نقطه جان….خوبی رفیق …..اگه خبری از استادتون گرفتین به ماهم خبری بدین….ممنونم…

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام قربان شما دوست گرامی
چشم حتما

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ

فقط یک چیزی فهمیدم اونم این که اگر همه با هم اعتراض کنن ممکنه امسال اجرا نشه و بیوفته برای سال اینده استادم فقط گفتن حجم اعتراضات بالاست قطعی حرفی نزدن ولی هنوز هم مثل اینکه دیر نشده اگر واقعا با این شیوه مخالفین اعتراض کنید قطعا حداقل برای مسال به نتیجه میرسه

m sh
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

من زنگ زدم وزارت علوم امروز که یه سری اطلاعات بگیرم در مورد آزمون و موتدش و تاریخش.. اما هیچ چیز قطعی به من نگفتن گفتن سنجش اعلام میکنه
۰۲۱-۸۲۲۳۳۸۹۸
حالا شماها هم زنگ بزنید اگر چیز خاصی به شما گفتن اینجا هم بگید در مورد تاریخ حدودی و مواد آزمون

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  m sh

من با استادم صحبت کردم البته ایشون تو وزارت علوم مخالف زبان و استعداد به تنهایی هستن گفتن اعتراضات اگر حجمش زیاد باشه احتمال اینکه به سال اینده بیوفته زیاده ولی قطعی نیست هنوز
برای سالهای اتی قطعیه ولی امسال هنوز توافق حاصل نشده چه بین خودشون و چه ….

بهار
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  .

توراخدا اینکارو بکنیم…ما دهه شصتی ها همش تو ازمون و خطا بوذیم…

نازنین
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر من هرکسی با این شیوه جدید موافقه، کاملاٌ مشخصه که پشت ش گرمه!

فرزین
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ

به این وضعیت اونقد اعتراضات هست که ظاهرا لغو خواهد شد خبر شایه در تهران و ان شاءالله اینگونه خواهد شد و آزمون دکتری سراسری خواهد بود ان شاءالله!

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

بله ظاهرا یه خبراییه و احتمالا اگه به همین صورت هم باشه آزمون اختصاصی هم هست

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

استادم که معاون وزیر علوم هستن گفتن حجم اعتراضات بسیار بالاست هنوز تصمیم قطعی نشده که امسال اجرایی بشه یا نه و اختلاف نظرات زیاده باید منتظر بود تا چند روز اینده که ببینیم به چه نتیجه ای میرسن

بهار
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  .

ماراهم در جریان بزارید…

۱۲۳
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ

روش جدید آزمون دکتری…بهترین روش هست….استاد دانشگاه حق داره دانشجوییکه باید باهاش کار کنه رو خودش انتخاب کنه…به امید خدا همین روش امسال اجرا میشه….به جای این اعتراض ها برین رزومتون رو درست کنین…

مهدی الکترونیک
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

دوست عزیز رزومه یک نفری که ۵ دانشگاه رفته یکسانه.
پس چطوری میشه که در کارنامه های سال قبل یک نفر از یک دانشگاه ۱۰۰ گرفته و از اون یکی دانشگاه ۲

بین مصاحبه ها هم ده، بیست روز فاصله هست و احتمال اینکه در این چند روز شخص متحول شده باشه وجود نداره.

۱۲۳
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

به خاطر اینکه استاد از اوون دانشجو خوشش نمیاد….همین…ارتباطات یکی از ارکان اصلی دکتراست….

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

عجب! خوشم میاد خیلی صادقین ولی ایشاله که در هر زمینه ای چه تحصیل چه کار این روابط ریشه کن بشه حتما بعد از تحصیل هم باز با صراحت میگین بخاطر روابط استخدام شویم

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

حرف دل من و زدید دکتر.مثل اینکه چاد نفری پشتشون خیلی قرصه

مهدی الکترونیک
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

خوب دیگر اگر با ارتباطات است و آشنا بازی دیگر قضیه به علم و مقاله و رزومه … ربطی ندارد.

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

چرا خوششون نیاد؟؟؟؟
چه جالب
کسی رو که نمیشناسن چرا خوششون نیاد عجیبه

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

چقد جالب
حرفاتون نقض همه که
استاد دانشگاه دانشجوی خودشو انتخاب کنه دیگه رزومه قوی کردن چه فایده داره
:-)

۱۲۳
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

گفتم یکی از ارکان اصلیست…..هم باید رزومه داشته باشی هم ارتباطات….تویه کشورهای دیگه هم همینجوره….

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

کدوم کشور؟؟؟؟؟

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

خانم یا آقای ۱۲۳!توی هیچ کشوری اینطوری نیست.همه جا ب اساس عدالته.برید یکم تحقیق کنید…

ماهان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

من اینو میگم که دیر گفت
شما حساب کنید باید دو سال قبل اعلام میکردن که قراره کنکور تخصصیو بردارن
به نظرم این روش برا کسایی خوبه که دانشگاهایی درجه یک درس خوندن
وگنه خود استاد راهنمام به من میگفت خوش به حال استاد راهنمات تو مقطع دکترا
ینی اینکه بقولی دو نفر دیگه همو میشناسن و اخلاق هم دستشونو و راحتر میتونن با هم کار کنن
الان همین میشه دیگه
هر کی هر جا بوده به احتمال زیاد همون جا میمونه…

حمید
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

به نظر من الان بی عدالتی با این شدت و حدتی که ازش صحبت میشه، تو مصاحبه دانشگاه ها وجود نداره، من خودم دیدم و شرایطو میدونم، شاید فقط تو چند درصد ناعدالتی داشته باشیم. … من نظر دوستانو می خونم حقمو خوردن، فلانی با هیچ رزومه و مقاله ای قبول شد، فلانی دوست استاده بود گرفتنش، استاد از قبل اسم فلانیو رد کرد، …اصلا و ابدا به این شدت اینجوری نیست، بیشتر اساتید دانشگاه های ما انسانهای فرهیخته و محترمین، متاسفانه ما قبول شکست تو یک رقابت علمیو نداریم تو اکثر موارد، و بعد از شکست صحبت از ناعدالتی و خورده شدن حقمون میکنیم. … البته تو موارد خاصی قطعا ناعدالتی هم وجود داره ولی خب درصدش زیاد نیست. دوستان فکر میکنن دانشجوهای دانشگاه های درجه یک هیچ رزومه یا مقاله ای ندارن، و فقط خودشون هستن که مقاله دارن و…و همیشه انتظار دارن هر مصاحبه ای رفتن قطعا قبول شن. باید روحیه رقابت و قبول شکست هم داشته باشیم و هرجا قبول نشدیم به جای پذیرفتن شکستنمون، بحث بی عدالتیو نکشیم وسط. البته جسارت به دوستان نشه. من نظرات دوستانی که تو مصاحبه حس می کنن حقشون خورده شده رو می خونم و باهاشون احساس همدردی هم میکنم ولی قبول نمی کنم حرفاشونو و بیشتر به نظر و ارای اساتید و هیات مصاحبه گیرنده احترام میذارم که قطعا سعی کردن افراد شایسته ترو انتخاب کنن. … در ضمن تعداد دانشجوهای دانشگاه های شهرستان، غیرانتفاعی، ازاد… که تو مصاحبه نسبت به دانشجوهای خود دانشگاه های درجه یک با شایستگی… ادامه نظر»

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ

شرایط همه کشورها مثل هم نیست هر کشوری یه شرایطی داره که آیا اون جاهایی که کنکور ندارن مث ما این همه متقاضی کلا کنکور دارن در هر مقطعی؟ یا یه مثال دیگه آیا ژاپن سیستم دانشگاهی ضعیفی داره که کنکور داره؟پس باید با آنچه داریم و نداریم تصمیم گیری بشه آیا ما تمامی استانداردهای کشورهای اسم نمی برم مثلا اروپایی رو داریم که حالا یه دفه در مقطع دکترا می خوایم مث اونها بشیم اصلا سیستم آموزش ما مث اونجاس؟ بچه های ما با شرایط اونجا درس خوندن؟ مسلما نه پس باید واقع بین بود تا زمانی که اینقدر متاسفانه برخی اساتید ما سلیقه ای رفتار می کنند نمیشه بگیم ما هم از استاندارد فلا جا پیروی می کنیم.

سارا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

دقیقا همینطوره…متاسفانه اعمال سلیقه در مصاحبه های دکترا بی داد میکنه…حق خیلی از دانشجوهای بی گناه پایمال میشه ..امیدوارم مسئولین اختیارات گزینش دانشگاه ها رو محدود کنن تا عدالت آموزشی رعایت بشه….

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

احسنت آقای نقطه شرایط همه کشورها مثل هم نیست هر کشوری یه شرایطی داره که آیا اون جاهایی که کنکور ندارن مث ما این همه متقاضی کلا کنکور دارن در هر مقطعی؟ یا یه مثال دیگه آیا ژاپن سیستم دانشگاهی ضعیفی داره که کنکور داره؟پس باید با آنچه داریم و نداریم تصمیم گیری بشه آیا ما تمامی استانداردهای کشورهای اسم نمی برم مثلا اروپایی رو داریم که حالا یه دفه در مقطع دکترا می خوایم مث اونها بشیم اصلا سیستم آموزش ما مث اونجاس؟ بچه های ما با شرایط اونجا درس خوندن؟ مسلما نه پس باید واقع بین بود تا زمانی که اینقدر متاسفانه برخی اساتید ما سلیقه ای رفتار می کنند نمیشه بگیم ما هم از استاندارد فلا جا پیروی می کنیم.

حسابدار
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

دوستانی که میگن کار پژوهشی قوی باید ملاک باشد، خداوکیلی چقدر از مقالات علمی پژوهشی داخل کشور فقط به واسطه رابطه است که چاپ میشه؟ حداقل تو رشته ما که واقعا این قضیه به یک معضل تبدیل شده، مقاله من فقط به علت عدم ارتباط نزدیک به دوسال طول کشید تا چاپ شد با پیگیری های مکرر، ولی دوست من مقالش با یکی از اساتیدی بود که خودش سردبیر بود باور بفرمایید به فاصله یک هفته بهش اکسپت داده شد و از امتیازشم تو مصاحبه استفاده کرد. خواستم اینو بگم که خود موضوع رزومه و پژوهش هم متاسفانه خیلی مواقع اون عدالت و شفافیت و اعتبار لازم درش نیست که به تنهای ملاک ارزیابی باشه.

امیدوار
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

خوب دوست عزیز وقتی همه میگن باید ابتداء زیرساختها ایجاد و اصلاح بشه بعد این آیین نامه اجراء بشه منظور این نقاط ضعف هست و اتفاقا مشکلات پژوهشی خیلی هم فراگیره و تنها به مقالات پولی ختم نمیشه.

قنبر
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

بهترین روش گزینش فقط ۱۰۰ درصد تستی والا بحث مقالی که فقط بخاطر گرفتن امتیاز در قبولی دکتری باشد فکر نکنم زیاد مرجعیت علمی داشته باشد چون هدف شخص از نگاشتن این مشخصه اگر روزی مبنا بر این باشد که اعلام شود مقاله در دکتری هیچ امتیازی تعلق نمیگیرد ایا باز کسی دیگر مقاله مینویسد ایا نگاشتن مقاله باز مثل الان خواهد بود من که فکر نمیکنم

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

من اکسپت مقاله تزم بعد از مصاحبه استعداد درخشان اومد… در ضمن نیاز به ۲ مقاله از تز هست که من ۱ دونه دارم…
واسه ۲۲ نفر که یکهو مشکل پیش نیومده اخه! ۲۲ نفر که یکهو پولاشون تموم نشده که اونم واسه یه دانشگاه درجه ۱!! یه نگاه ساده کردن به فرم انتخاب رشته دکتری… کنجکاوی به اینکه حالا بزنیم ببینیم کجاها میاریم…و….

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ببخشید شما رشتتون چیه که ۲۲نفر مصاحبه نیومدن ؟؟؟

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  .

از بچه های مهندسی هستم

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

منم مهندسیم
ولی محاله تو مهندسی انقد نیان واسه مصاحبه
مگه اینکه شبانه یا پردیس باشه

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

حالاا که اتفاق افتاده من خودم شخصا از مسول تحصیلات تکمیلیمون ۲ بار تو ۲تا زمان متفاوت پرسیدم روزانه هم بوده

تینا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

چه عجیب مریم جون!!! من که مهندسی ام و روزانه٬ دیدم دانشگاههای تهران و تاپ شهرستان اکثر بچه ها اومده بودن. رزومه همه عالی بود. با مدرک زبان MSRT ۸۰ خجالت کشیدم٬ چون خیلی ها تافل و آیلس با نمرات بالا (حتی یک مورد تافل ۱۱۰) داشتند.
حتی بچه های پردیسم خیلی ها اومده بودند با رزومه های عالی. یکیشون تافل ۹۰ یا ۹۵ داشت با چند مقاله خوب و معدل بالا!!! میگفت چون بچه داشته نتونسته خوب بخونه و چون باید شهر خودش قبول میشده پردیس اومده.

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

بخاطر شرایط زندگی یک نفر همه باید برن زیر سوال
چه جالب
اگه این اسمش خودخواهی نیست چیه

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

چه ربطی داره؟ اصلا برید اعتراض کنید تا بشه همون روش قبلی :) من که مشکلی ندارم.. من تابع شرایطم و انقدر میمونم تا همون جایی که میخوام قبول بشم.. چون هدف بزرگی پشتش دارم…

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من که امسال قبولم مشکلی ندارم
همه دوستان اهداف هیلی خیلی بزرگی دارن و زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن
موفق باشین

azi
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ینی ۲۲ نفرشبانه نیامدن؟

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  azi

نه روزانه.. ۴۵ نفر دعوت شده بودن که ۲۲ نفر نیومدن برای مصاحبه… منم با اختلاف ۵ نفر دعوت نشدم متاسفانه..

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من گفتم شاید برخی؟؟؟ولی با عقل جور در نمیاد ۲۲نفر واسه روزانه یه دانشگاه درجه ۱یهو نیان امکان نداره اشتباه به عرضتان رساندن اصلا نمیشه باور کرد

قنبر
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من خودم لیست اسامی افرادی که به دانشگاه معرفی شده اند درتمام رشته ها دید ه ام دانشگاهی که هم روزانه و شبانه و پردیس در ۱ رشته داشتند اسامی همه باهم بترتیب الفبا میفرستند من هرچه سعی کردم نتواستم بفهم کدام روزانه یاشبانه هستند در رشته ما ۳۶ نفر بودند که روز مصاحبه با پرسو جو از خودشان فهمیدم ۲۰ نفر شبانه هستند پس مریم خانم از ۴۵ نفر بیشترشان شبانه بودند وخیلی از شیانه ها انتخاب اخر میزنند ولی مصاحبه نمیروند تازه امسال رتبه ۴ تهران اصفهان و شیراز مصاحبه نرفت فقط شهرش زابل را انتخاب کرد شما انشالله بیشتر درس بخوان افراد از حقی دارند میتوانند استفاده کنند یا خیر مانمی توانیم برای کسی تعیین تکلیف کنیم و دیگران را قضاوت کنیم انشالله امسال قبول میشوی من رتبه عالی اوردم ولی چون مقاله نداشتم قبول نمیشوم حالا نباید که دیگران را شماتت کنم من با رتبه۵ امسال قبول نشدم چون ۱ محل مصاحبه رفتم ودیدم دیگران روزمه مقاله خوبی دارند پا پس کشیدم چون ترم ۴ بودم وسال اینده با مقاله های بیشتر میایم تازه ۲لیسانس دارم که یکی زبان هست با این روش جدید هم احتمال قبولی بیشترشده چون زبان واستعداده

حسین
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

بهترین آزمون دکتری را دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می کنندبه چند دلیل :
۱-کل مصاحبه دانجویان کشور در یک مکان و توسط اساتید کل کشور به عمل می آید.این کار باعث می شود که از اعمال سلیقه اساتید و نیز سردرگمی دانشجویان که هر روز در یک شهر مصاحبه داشته باشند کاسته می شود و نیز از نظر پرداخت هزینه بهتر از دانشگاههای دولتی است
۲-آزمون کتبی ۷۰ یا ۷۵ درصد و آزمون مصاحبه ۲۰یا ۳۰ درصد که هم امتحان کتبی موثر است و هم مصاحبه .
امیدواریم که وزارت علوم تحقیقات با الگو گرفتن از آزمون وزارت بهداشت که سالهای سال است این آزمون دکتری را برگزار می کند و نیز دانشگاه آزاد که الگوی موفقی در برگزاری آزمون است امتحان آزمون دکتری را مبا بر همان ۷۰کتبی و ۳۰مصاحبه بگذارد تا از اعمال سلیقه اساتید کاسته شود و بیشتر از این موجب بدبینی نفرات اول آزمون دکتری دولتی نشود

حسین زارع
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

خدا خیرتون بده. ما که فریادمون به گوش کسی نمی‍رسه. ان‌شاالله این مشکلات به گوش برسه.
من و امثال من سوختیم. ۱۶ سال درس خوندیم نه کاری نه شغلی…..
کاش مسئولین یه فکر اساسی برای ما جوون ها بکنند.

حسین زارع
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسین زارع

۱۸ سال در خوندیم.

فهیمه
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

یه سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید:

در مصاحبه باید استاد راهنمای خودمون رو تعیین کنیم درسته؟ رشته من چون با رشته دیگه ای در دانشگاه وجه اشتراک داره میتونم از استاد گروه دیگه ای برای راهنما شدن نام ببرم یا خیر؟

ببخشید که سوالم به تاپیک ربطی نداره.

مهسا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام
خیر نیازی نیست به این کار. مگه این که دانشگاه خاصی روند خاصی داشته باشه.

فهیمه
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سپاسگزارم

رضا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ق٫ظ

با کنکور تستی لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه دولتی قبول شدین، اون موقع همه چی خوب بود، حالا واسه دکترا کنکور تستی یهو بد شد؟

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

این قضیه برمیگرده به اینکه میگن بزرگ میشی یادت میره
اون موقع بچه بودن تستی خوب بود الان بزرگ شدن یادشون رفته تستی بد شده :-) :-)

حمید
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  .

سلام.
اون موقع هم کسی نگفت تستی خوب بود یا نبود!!!
اون موقع سیستم و روال به صورت کنکور تستی بود و همه مجبور بودن با این سیستم کنار بیان، الان میخوان یه کار درست کنن و کنکورو بردارن رفته رفته و از مقطع دکترا شروع کنن، بازم همه باید کنار بیان.

کسی صحبت از خوب بودن یا بد بودن کنکور تو مقاطع قبلی نکرد دوست من،
من خودم با اینکه تو کنکور کارشناسی و ارشد رتبم خوب شد و تو دکترا هم مشکلی برای کسب رتبه ندارم، کافیه خودتو چند ماه تو خونه حبس کنی، قطعا میتونی تک رقمی بشی!

بحث سر اینه که این شیوه اصلا شیوه مناسبی نیست و شیوه های بهتر از کنکور هم هست.

خلاصه من روش جدیدو درمجموع بهتر میدونم نسبت به کنکور تستی تخصصی. هرچند قطعا ایرادهایی هم داره ولی درمجموع کارامدتره.

الی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام

نمونه این روش برای استعدادهای درخشان هست به نظرتون خیلی خوبه؟

امسال برای رشته ما وقتی دانشگاهها برای استعداد درخشان درخواست دادن به صراحتا اغلبشون نوشتن که دانشجویان دانشگاههای تهران و خوارزمی و صنعتی اصفهان، یعنی بقیه دانشجوها هیچ. حالا فکر کنید ۱۰۰% اختیار داشته باشن درکل یک تبصره میزارن کنارش با این حدنصاب نمره عمومی به علاوه دانشجویان این دانشگاهها به علاوه این معدلها
اون وقته که اغلب دانشجوهای دانشگاههای دیگر از ورود به مقطع دکتری در عین شایستگی باز می مونن چون اغلب دانشگاههای خودشون دکترا نداره

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
:-)
در مجموع من میگم بده بسیارم بده
هرکی نظره خودشو داره
ما میخوایم به استاندارد جهانی برسیم میرسیم انشالله ولی زیرساختشو درست کنن
بدون ازمون کتبی رفتن به مصاحبه دانشگاهها اتلاف وقت و هزینه هست
برداشتن کنکور خیلی خوبه اصلا بحث چیزه دیگه است حمید اقا
هیچ کس دوست نداره کنکور بده
به شرطی که عدالت رعایت بشه کامنت های پایین رو بخونید کسایی که قبول نشدن در تستی امسال میگن تستی ملاک خوبی نیوده وگرنه استادمون ما رو می
رفته و تمایل به کار با ما داشته دیگه کل ماجرا رو بفهمید دوست عزیز
نه زبان نه رزومه نه کنکور کسی مشکل نداره

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

ازمون دکتری به خوندن نیست برادر
به فهمیدنه رشته شما رو نمیدونم ولی کسی با ۶ماه خوندن و حفظ کردن برتر نمیشه رتبه ما رو هم بی ارزش نکنن دوستان لطفا
شما هم بشینید ۶ماه بخونید برید ازمون بدین اگر فکر میکنید با ۶ماه خوندنه
کل دروس رو باید فهمید نه…..

حمید
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

دقیقا و دقیقا رتبه اوردن تو این نوع کنکور تستی تخصصی به نظر من (با احترام به نظر شما) بی ارزشه.

من اگه سیستم پذیرش سال بعد به این صورت باشه با ۳ ماه خوندن و مرور کتب قطعا رتبه خوبی میارم و از این جهت زیاد واسم مساله ای نیست که کنکور باشه یا حذف بشه!!
ولی فعلا که واسه امسال مثل اینکه خدارو شکر خیری از کنکور این شکلی نیست و میتونم این وقتی که واسه کنکور قرار بود اختصاص بدمو به حوزه مطالعاتی و علایق پژوهشی خودم اختصاص بدم.

ببخشید رشته شما کل منابع و مسائل و حوزه هاش تو ۶۰ یا ۱۰۰ سوال تخصصی در برگرفته میشه!!!
قطعا جواب شما خیر است.
اصلا کنکور تخصصی این شکلی با ۶۰ یا ۱۰۰ سوال تست نمیتونه واسه سطح دکتری جامع باشه…
خوندن منابع گلچین شده انتخابی از یک سری مراجع و جزوه های خاص و تست زدن به نظر من هیچ ارزشی نداره که بتونی توش رتبه خوبی بیاری مخصوصا تو مقطع دکترا که این قدر حوزه ها متنوع و گستردس.

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بسیار عالی حمیدجان
ولی ازمون تشریحی دانشگاهها رو هم از سالهای قبل سرچ کن برات میاره ۴تا سوال تشریحیه
قطعا تو این ۴تا سوال هم به نسبت ۶۰-۱۰۰تستی همه منابع و حوزه ها رو در برنداره
اگه ۱۰۰تا نداره قطعا ۴تا تشریحی و حالا حداکثر ۷تا هم نداره
موفق باشین

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

واسه دانشگاهها هم برین تخصصی که منابع گلچینه
ازمون زبان و عمومی هم که گلچینه
بحث سره عدالت اموزشی بود نه رتبه خوب اوردن
نیاوردین رتبه ناراحتی نداره کمی تلاش بیشتر حتما موفق خواهین شد

تینا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

اون دوستان عزیزی که قادر نیستند از پس آزمون تستی بربیایند و حتی در میان ۱۰ برابر ظرفیت دعوت شده به هر رشته-محل باشند٬ مطمئنند میتونند از پس آزمون تشریحی تخصصی دانشگاهها بربیایند؟
به علاوه اگه کسی با آزمون دادن مخالفه و خودشو نخبه میدونه٬ چرا از طریق استعداد درخشان اقدام نمیکنه؟ اونجا دیگه فقط رزومه مهمه.
به هر حال مخالفت من با شیوه جدید٬ دادن اختیار صد در صد به دانشگاههاست٬ زیرا بسیاری از دانشگاههای ما متاسفانه عدالت محور نیستند. در نگاه اول ساده هست: اساتید دوست دارند با بهترینها کار کنند٬ اما در عمل: اساتید بیشتر دوست دارند با دانشجویان خودشون کار کنند تا زحمت ارزیابی را نکشند و راحت باشند.

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

۱۰ برابر کجا بود آخه!!!!!
رشته من ۴ برابر ظرفیت دعوت کرده امسال

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

یعنی برای حداقل ۱۲نفر پذیرش روزانه؟

حسین
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ق٫ظ

باسلام. تو این روش, سازمان باید از میان اساتید گروههای دانشگاهها, اولا افراد معتمدی رو انتخاب کنه که کینه ای نباشن, بی طرفانه (وجدانی) برخورد کنه ثانیا ی چارت اصلی برا سرفصلهای امتحانی برا آزمون همه ی دانشگاهها معرفی کنه, ک همشون از اون منابع کمک بگیرن؛ ن هر دانشگاه با توجه به جزوه های خود اساتیدش, سلیقه ای عمل کنه.

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

اگه مث علوم پزشکی مرکزی عمل بشه هم از لحاظ سلیقه ای بودن و هم هزینه خیلی بهتره

داوطلب
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ق٫ظ

روش جدید کاملا غلط است.امدند.عیب روش قبلی این بود که بسیاری از داوطلبان که رشته زبان خونده بودند راحت دکتری قبول میشدند و بچه های تخصصی با همه رزومه و فعالیت علمی وعملی جا میموندن.مبیایست ازورود افراد غیر تخصصی جلو گیری میشد ویا برای نمرات دروس تخصصی اندازه تعریف میشد نه اینکه داوطلبان رادر بده وبستان های اقتصادی گیر انداخت.فکر کنید اگر شمای داوطلب پروژه تحقیقاتی چند میایونی برای استاد جور کنید چرا شما رو قبول نکنه.

رضا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

جمله آخرت هزارتا لایک داره

دکتر
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ق٫ظ

بچه هایی که معترضن…اکثرا کسانی هستند که یا زبان ضعیف دارن یا رزومه درستی ندارن…..آخه آزمون نسبت به سالهای گذشته راحتتر شده و کسانی که سواد واقعی داشته باشن قبول میشن….

در ضمن کل کسانی که تا اینجا همش معترض بودن تعدادشون. به ۱۰۰نفر نمیرسه وس همش نگین هیچ کس راضی نیست….خیلی ها راضی هستن از تغییر وضعیت آزمون….مخصوصا کسانی که رزومه خوب دارن…

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

ببخشید ولی اشتباه بود نظرتون
خیلی ها مخالفن حتی اساتید دانشگاه هم معترضن یک تحقیق بکنید بعد نظر بدین
دوستان من هم زبان و هم رزومه خوبی دارن اما از مرحله دوم که مصاحبه هست و دانشگاه ارشدشون دکتری نداره نگرانن
بحث سر مرحله اول نیست دوست گرامی همه مرحله دوم رو دارن مطرح میکنن
نه زبان و رزومه

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

لایک

مهندسی شیمی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

کاملا مواقم با نظرت دکتر

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

یعنی اگه ملاک اولیه آزمون زبان باشه افراد با سواد واقعی قبول میشن چه نظر جالبی پس خوب کاری کردم فرزندم رو از حالا گذاشتم زبان چون فقط زبان مهمه نیازی به بقیش نیست واسه مصاحبش هم یه آشنا جور می کنیم میشه رزومه!

حمید
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ق٫ظ

سلام دوستان.
بنده هم بیشتر با روش جدید موافقم.
دوران کنکور باید تموم بشه، به هرحال از یه جایی باید یک شیوه منسوخ شده رو کنار گذاشت، این که همیشه کنکور داشتیم و شیوه آموزشیمون اشتباه بوده دلیل نمیشه تا همیشه و از ازل تا ابد رو شیوه اشتباه تاکید داشت و بخواهیم اونو ادامه بدیم.

دوستان قطعا شیوه جدید هم مشکلاتی بهش وارد خواهد بود، ولی به نظر من در هر صورت شیوه مناسب تری از کنکور تخصصی غیراستاندارده.

رضا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ق٫ظ

این شیوه واسه اونایی خوبه که آشنا دارن. دیگه حتی کنکورم لازم نیست بدن

ایران
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ق٫ظ

سلام
من قبول شده با روش کنکور مقطع دکتری هستم .
این روش برای دانشجویان مستعدی که از یک دانشگاه خاص نیستند مناسب هست تا مرحله مصاحبه .
در مرحله مصاحبه اگه تو دانشگاه مورد نظر اساتید شما رو نشناسند ، مطمئنا قبولی سخته ،‌اما اگه رزومه قوی داشته باشی شانس قبولی همون دانشگاه ۵۰ درصد و شبانه همون دانشگاه بیش از ۸۰ درصد میشه .
من با زتبه ۱۰ در شبانه یه دانشگاه علوم انسانی قبول شدم (چون اساتید منو نمیشناختن) ، الان از همه قبول شدگان روزانه اون دانشگاه(نور چشمی های اساتید) کارم بهتره و تک تک اساتید هم بنده رو در همه کارهای علمی قبول دارند و از من نظر میخان.
برای جذب هیات علمی هم باید آشنا باشه تا جذبت کنند.

فردین
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ق٫ظ

من در آزمون دکتری بیوفیزیک شرکت کردم و رتبم از دانشگاه آزاد ۱۱شده و دانشگاه سراسری ۹شده و احتمال قبولیم خیلی بالاست و زبان و استعدادمون که باید خوب باشه و از بچه های سراسری هستم ولی بنده به شخص با آزمون دکتری سراسری تنها با زبان و استعداد بشدت مخالفم چون واقعا ارزش دکتری بشدت پایین میاد و هیچکس با اطلاعات کافی در زمینه رشدش وارد دانشگاه نمیشود و فقط با سابقه پژوهشی و آشنا بازی وارد دکتری سراسری می شوند و این بدترین ضربه به پیشرفت کشورمون است و این آزمون بهتر است هم آزمون یعنی سابقه آموزشی سنجیده میشود و هم مصاحبه که سابقه پژوهشی سنجیده میشود و اگر وزن آزمون و مصاحبه دکتری سراسری رو ۵۰_۵۰ بکنن خیلی بهتر و منطقی تر هم میشود و مخالفین باید مشکل رو در خودشون ببینند و در سعی و تلاش رفع توان و همت خودشون باشند من درست ۹ماه درس خوندم که رتبه های خوب و با مقالات خوب در زمینه بیوفیزیک دارا میباشم امیدوارم تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری کنسل بشود چون خیلی حق کشی ها پیش میاید به قول یکی از دوستانمان ما از اولشم آزمون داشتیم و همیشه باید داشته باشیم و کاری به شیوه آزمون دکتری دیگران نداریم باتشکر

مریم به ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ق٫ظ

من همه مراحل کارشناسی و ارشدم پیوسته بوده و بدون وقفه.. شما از کجای صحبت من گرفتید که من ۴ سال هست دکترا کنکور میدم؟؟؟!!!!!!!
من امسال سال اولم بوده… کاش اینقد زود قضاوت نمیکردیم

مریم به ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ق٫ظ

واسه کنمور امسال هم واقعا وقت گذاشتم و خوندم از بعد از دفاعم… اما انگار خدا نخواسته… منم راضیم به رضاش… کاش یاد بگیریم دیگرون رو مسخره نکنیم…حتی تو فضای مجازی… اینجا هم خدا هست…

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

ضمنا من کی گفتم شما ۴سال کنکور دادید کی شما را مسخره کردم بی خیال فقط یه چیز چرا برای ارشد و کارشناسی تون رقابت درست و سالم بوده شما سربلند شدید بعد همون شیوه واسه دکترا رقابت نادرسته خودتون حرف های خودتون رو نقض می کنید

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

شما خودت گفتی به صراحت که چند ساله قربانی این قضیه شدید

فرزاد
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ق٫ظ

از اول آزمون بوده و باید باشه و کاری به دیگران نداریم که چطوری دکتری میگیره برمیداره از این حرفا نداریم که!
هرکس سطح علمی در زمینه تخصص خودش بیشتره باید دکتری بخونه و نه اینکه استادم منتظره منه برم بگم سلام و اونم منو به عنوان دانشجوی دکتری پذیرشم بکند دکتری آموزشی و به دنبالش پژوهشی است فوقش چندتا تک شمار دکتری پژوهش محور داریم که اونم آموزشی هست ولی در ایران زیاد خریدار ندارد در بازار کار، پس برای قبولی باید آزمون بگیرن و سطح علمی در زمینه تخصصیت باید در سطح عالی باشه وگرنه کارهای پژوهشی فقط در بنیادی خواهد بود و پژوهش با ایده هست که کاربرد پیدا میکنید و باعث پیشرفت میشود و ایده هم از اطلاعات تخصصی پدیدار میشود در دکتری که نباید منتظره زبون استاد برایدانجام کارهای پژوهشی بود باید تخصص خودمون هم در حدی عالی باشد که به استاد کمک کنیم ایده پدید آوریم پس اینکه استادم منتظره منه این کلا غلطه!
باید به این وضعیت بشدت اعتراض کنیم و آزمون دکتری سراسری باید به وضعیت ۵۰_۵۰ در بیارن وبقیه حرفا بهانه ای بیش نیست

ندا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ق٫ظ

دانشجویان عزیر، با این شیوه‌ی پیشین اکثر اساتید قدیمی مخالف هستند و چندتاشون رو که من می شناسم طی این مدت دانشجو نگرفتن و یا فقط از طریق استعداد دانشجو گرفتن. کسانی رو می‌شناسم که در چند سال گذشته هیچ استادی به اون ها در مصاحبه نمره نداده بود ولی از طریق سنجش پذیرفته شدند. حال با ورودشان هیچ استادی حاضر به کار کردن با آن ها نبود و می دونید این یعنی چی؟ می دونید چه فشار و استرسی رو این بچه ها تحمل کردن، نه از داخل کسی قبول می کرد که استاد این ها بشه و نه دانشگاه اجازه می داد که از خارج استاد بگیرن. یکی از نتایج این آزمون ها این بود که استادیارهایی که هنوز تعداد فارغ التحصیلان ارشدشون ۲تاهم نبود دانشجوی دکتری برداشتن و حال سر این بچه ها و آینده ی علمی این جامعه چی می یاد خدا می دونه. این دوره طولانی هست و نقش استاد تو این دوره پررنگ . فقط به قبول شدن فکر نکنین بعدش مهمتره.این مشاهدات از یکی از دانشگاههای الف در تهران است.

مهندسی شیمی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

خدا خیرتون بده
دقیقا همینطوره که شما میفرمایید اما اینجا همه بفکر قبولی هستند انگار

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

معلومه شما هم پشتون به جایی گرمه…

نانوشیمی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

واقعا اینجور استادها چه فکری میکنند با خودشون؟!!!! دوست عزیز بسیارند استادهایی که بدون توجه به مسایل حاشیه ای دانشجو میگیرند حالا چه با آزمون، چه بدون آزمون.

مهسا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

حرفی نیست که شیوه پیشین هم پر از ایرادات ه! اما حرف این ه که شیوه جدید خیلی بدتره!!!

مریم.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

به نظرتون چرا اساتید دوست دارن فقط با یه عده خاصی کار کنند! یعنی فقط همون عده خاص با سواد هستن!بقیه هم درس خوندن و با کنکور به دانشگاه معرفی شدند. دانشجوهایی که از ایران به کشورهای دیگه میروند هم برای اولین بار بعد از دوره ارشد با اساتید جدیدی کار می کنند. به نظرتون اون اساتید چه فرقی با اساتید ما دارند. به نظرم اساتید در این مرحله باید رفتار درستی داشته باشند. فقط۱ سال با دانشجوی ارشد خود بودند.شاید دانشجویهای جدید از آنها بهتر باشند.

فرزاد
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ

سلام اعتراض اعتراض
امیدوارم مدیریت محترم سایت phdtest اعتراض مارو به درگاه مجلس و رسانه های خبری و سازمان سنجش و وزارت علوم برساند باتشکر

عاصمه تیموری
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۱ ق٫ظ

من با ده اختلاف از دکتری سراسری باز موندم و این شیوه جدید خوب هست دیگه و شماها چطونه?! استادم با من شروع کرده که در حد ایده هستش و در مقطع دکتری میکروبیولوژی میخواد با من کار کنه چون که اطلاعات خوبی در این زمینه دارم و این باعث پیشرفت کشور میشه

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۳۲ ق٫ظ

بعد به من میگن فقط شما موافق این روشی! :) تازه خیلیا نمیان بنویسن که موافق هستن چون نیاز نمیبینن.. همیشه مخالفا صداشون درمیاد…

فرزاد
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

درصد مخالفین دکتری سراسری با آزمون تنها زبان و استعداد و اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری نسبت به درصد و تعداد داوطلبان موافق آزمون دکتری سراسری با وزن ۵۰درصدی و مصاحبه ۵۰درصدی نقش غربالگری سازمان سنجش، ۰/۱ هم نمیشه پس از خودتون حرف در نیارید!!!

نسترن
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

من هم موافقم….
سالها بوده با همین شیوه دکترا می خوندن…
از اول هم غربالگری تو کنکور ارشد می شده…
چرا ما دانشجوها باید دائم با روش های غیر صحیحی مثل کنکور غربالگری بشیم؟؟
اصلا همین کنکور دکترا شده سد راهی برای کسانی که می خوان پیشرفت کنن….
چرا باید با اضطراب کنکور و حکایت چه کنم چه کنم زمان رو از دست بدیم….
اصلا پژوهشی درس خوندن زمین تا آسمان با کنکوری درس خوندن فرق داره؟؟
مثلا من به جای اینکه یک ماه کامل رو مقاله کار کنم-البته برای شروع-باید ۵ ماه طول بکشه؟؟؟
چون باید کنکوررررر بدم!!!!!

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

پس ما که هم درس خوندیم هم مقاله دادیم و همه رو پشت سرهم خوندیم چی :-)
کاشکی منم فقط تحقیق مینوشتم و درس نمیخوندم و رتبمم زیر۵نمیشد:-) راحت تر بودم چون خیلی هم وقتمو گرفتم هم انرژیمو

نگار
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سنجش با زبان انگلیسی آیا به نفع همه خواهد بود ؟؟؟ به نظر شما دو دوستی که این شیوه رو تایید می کنید ؟؟؟؟ !!!!

مریم به نگار
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

میدونین من فقط با این بخش بشدت موافقم که دیگه رتبه دهی نمیشه.. میری با خیال راحت میشینی سر آزمونی که قراره نمره بهت بدن مستقل از بقیه.. و دیگه رقابتی در کار نیست و کل رقابت میره تو مصاحبه.. و شما کافیه تو آزمون سنجش حد نصاب رو رد کنی! نه با یه دونه تست غلط زدن کلا یک سال عقب بمونی! در مورد بقیه جزییات که البته هنوز قطعی نشده ممتنع هست نظرم…

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم به نگار

به نظرم مریم خانم دیگه دارن خیلی تند میرن! شما فقط به مرحله اول آزمون دارید توجه می کنید.

سحر
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ

اتفاقا این شیوه کاملا اشتباه است چون حتی استادای هر دانشگاه بر اساس جزوات خود سوال طرح می کنند و درصد افراد دعوت شده به مصاحبه از ذانشگاههای دیگه میاد پایین.

نگار
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

دقیقا سحر خانوم درسته صحبتتون …

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

منم موافقم.باید دوره بگردیم بریم تو هر دانشگاه دنبال منبع و جزوه! تازه اگه بتونیم اطلاعات بگیریم…

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

اینم هست خب! راست میگین..
میدونین من فقط با این بخش بشدت موافقم که دیگه رتبه دهی نمیشه.. میری با خیال راحت میشینی سر آزمونی که قراره نمره بهت بدن مستقل از بقیه.. و دیگه رقابتی در کار نیست و کل رقابت میره تو مصاحبه.. و شما کافیه تو آزمون سنجش حد نصاب رو رد کنی! نه با یه دونه تست غلط زدن کلا یک سال عقب بمونی! در مورد بقیه جزییات که البته هنوز قطعی نشده ممتنع هست نظرم…

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

پس شما یه دفعه بگید با مرحله اول موافقید!مهم مرحله دوم هستش مریم خانم….

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مالی

بله تقریبا.. من با مرحله دوم مشکلی ندارم.. خداروشکر..

FFF
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من کاملا با مریم خانم موافقم.آزمون تستی کلا یک شیوه اشتباه هست.من خودم بارها دیدم کسانی رو ک ه در علم رشته خودشون عالی بودن ولی به هردلیلی تو آزمون تستی به خاطر یک دو تا تست اشتباه زدن پشت کنکور موندن.و دیدم کسانی رو که رتبه خوب اوردن و دکترا قبول شدن ولی بار علمی فوق العاده پایین هست.دوتا سوال تخصصی رو نمیتونن تحلیل کنن و صاحب نظر نیستن. این شیوه ازمون خیلی هم خوبه

نانوشیمی به عاصمه تیموری
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ق٫ظ

آخه دوست عزیز حالا چون شما نمره کتبی نیاوردی دیگه هیچکی پیدا نمیشه که هم رتبه کتبی خوب آورده باشه، هم رزومه و اطلاعات علمی مثل شما داشته باشه؟!!! آخه این چه حرفیه شما میزنید؟!!! اینکه استادتون میگن شمارو برا دکترا بر میدارن همون چیزیه که خیلی از ماها باهاش مخالفیم. هنوز داوطلبای دیگه نیومدن استادتون چطور انتخابتون کرده؟!!! خب شاید یکی بهتر از شما بیاد برا مصاحبه. پس شایسته سالاری و عدالت کجاست تو این روش جدید پذیرش؟!!!

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

شاید نه قظعا بهتر از ایشون هم هستن
دقیقا کسانی که موافقن کسانی هستن که نتونستن از سد کنکور بگذرن و برن مرحله دوم که استادشون اونها رو انتخاب کنه پس ناراحتن
چقد جالب حرف میزنن اصلا دانشگاههای خارج از کشور از این خبرا نیست
عجب

FFF به نانوشیمی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

اینکه یک استاد گفته شما رو برا دکترا برمیدارن همش حرفه.موقع عمل معلوم میشه دوست من .این جمله رو هم استادای من به من میگفتن ولی موقع عمل جا زدند.پس از الان واسه دوتا جمله حرف قضاوت نکنید و استرس بی عدالتی نگیرید دوستان

نانوشیمی
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ق٫ظ

دوست عزیز. من به حرف اون دوستمون اعتراض کردم که چطور استادشون بهشون اینو گفتن که برشون میدارن. والا خودم مخالف این حرفم.

فرزاد
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

مریم خانم جوابتونو یکی از دوستان خوب دادن و ایمیل بزن کامنت بزن به رسانه های خبری،
بالاخره برای قبولی از دکتری سراسری باید آزمون تخصصی با وزن۵۰ درصدی بدیم که معلومات و اطلاعات تخصصی باید غربالگری بکند و سلیقه محور اصلا معنا و مفهوم ندارد و از طرفی ما از اول آزمون داشتیم و بایدم داشته باشیم به شیوه پذیرش دکتری دیگران کاری نداریم.

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دقیقا.موافقم.مرحبا.تا به ما رشید اینطوری شد! اگه میخواستم آزمون نزار از سال های قبلم همین کارو میکردن…

مالی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

در هر صورت امیدوارم مسئولین محترم این اعتراضات ما رو بشنون و رسیدگی کنن.اگه بخوان سیستم و تغییر بدن باید از مدتها پیش خبر بدن که هر کسی خودش رو آماده کنه.نه اینکه یه دفعه چیزی نمونده به زمان کنکور بخوان همه چیز رو تغییر بدن.کسب رتبه خوب در دکترا نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و طولانی مدت هستش..انشاءالله عدالت رعایت بشه.

بهار
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

من خیلی ناراحتم…رفتم یکی از موسسات ثبت نام کردم…۵۳۰هزارتومان به بدبختی جور کردم دادم…بهم نگفتن کنکور دکتری حذف شده…فقط ازمون شده استعداد تحصیلی و زبان…یعنی اونهمه کتاب به درد نمیخوره؟پول ازمون و کتاب دادم؟موسسه دیگه قبول نمیکنه…چه کنم

نانوشیمی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

ناراحت نباش دوستم. اینم حاصل این تصمیمات یهویی ه !

س.م
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

متاسفانه خیلی ها این مشکل رو دارند و جالبه که موسسه از ثبت نام کنندگان امضا میگیره که در صورت تغییر در نوع آزمون، تغییر به موسسه مربوط نمیشود.
ولی شاید اگر کل بچه هایی که ثبت نام کرده اند اعتراض کنند قبول کنند که پولتان را برگردانند.

بهار
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  س.م

اخه تو قراردادشون بود که پس نمیگیرن…من واقعا غمگینم…هم از نظر مالی…هم بلاتکلیفی که نمیدونم چی به چیه؟

بابک
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

توجه توجه دوستان ساعت۲۴- مشکل رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد با وجود وعده‌های مسئولان مبنی تعیین تکلیف این رشته‌ها تا پایان اردیبهشت امسال، حل نشده‌است. اختلاف در بررسی رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد این در حالی است که براساس اطلاعیه شورای گسترش آموزش عالی ماموریت کمیته ۵نفر رسیدگی‌کننده به این رشته‌ها پایان یافته ولی معاون آموزشی دانشگاه آزاد می‌گوید که ماموریت این کمیته تا پایان شهریور تمدید شده‌است. در حالی مناقشه رشته‌های بدون مجوز بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد ادامه دارد که دانشجویانی که سال گذشته در این رشته‌ها پذیرفته شده‌اند با وجود نامشخص بودن وضعیت مجوز در این رشته‌ها ۲ترم ادامه تحصیل داده‌اند و مهر امسال وارد ترم سوم می‌شوند و نگرانی این عده از دانشجویان همچنان پا برجاست. از سوی دیگر با وجود اعلام وزارت علوم مبنی بر حذف رشته‌های فاقد مجوز از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سال ۹۵-۹۴، دانشگاه آزاد همچنان در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد و معاون آموزشی دانشگاه آزاد به دانشجویانی که ۲ترم را گذرانده‌اند و آنهایی که می‌خواهند از مهر امسال وارد آن دانشگاه شوند اطمینان خاطر می‌دهد که مشکلی در این‌باره وجود ندارد. تمدید مدت مأموریت کمیته ۵نفره شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای تصریح کرد که «تمام کد رشته‌هایی که نتوانسته‌اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی بگیرند باید از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند.» این در حالی است که دانشگاه آزاد بدون توجه به این اطلاعیه و براساس آنچه در دفترچه آزمون درج… ادامه نظر»

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

من کسی هستم که دوبار تو دوتا رقابت بزرگ همین سازمان سنجش شرکت کردم و کاملا سربلند بیدون اومدم با کمک خدا..من از رقابت معنی دار نمیترسم :) متاسفانه این رقابت حاکم بر آزمون دکتری معنی دار و استاندارد نیست… چیزی هم که واضحه اینه که نظر من و شما مهم نیست…
تو همین سایت خیلی ها موافق این روش هستن.. معمولا کسایی که موافق هستن زیاد صحبت نمیکنند :) ایشالا هرچی خیر شماها و من هست پیش میاد…
این رو بدونید که هیچ روشی بی عیب نیست.. هم روش جدید و هم قبلی مشکلات خودشون رو دارند…
چرا من بشینم ریشه یابی کنم که چرا ۲۲ نفر الکی الکی جلوی من رو گرفتن؟ مسولان هم خودشون میدونن و یکی از علل تغییر روش همین بوده بخاطر اعتراضای فراوونی که تو این ۴ سال شد…
من کاملا این قضیه رو سپردم بخدا که از همه چیز آگاهه… موفق و شاد باشید همتون… کلیت زندگی خیلی مهم تر هست… امیدوارم تو اون هممون راضی و موفق باشیم…

ایران من
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

البته فعلا باید از پس آزمون زبان بربیاین مرحله دوم مصاحبس. همه زحمت کشیدن قرار نیست ما فقط نفع خودمون رو ببینیم گناه کسانی که دانشگاهشون دکتراش رو نداره چیه؟من اینارو بخاطر خودم نمیگم خدا رو شکر من هم رتبه برتر بودم و هم رزومه خوب و هم در دانشگاه خوب بدون هیچ آشنا داشتن قبلی و فقط بر اساس رزومه و رتبه درس می خونم حرفهای من بخاطر دوستانه خودم رو که جای آنها قرار می دم خیلی ناراحت میشم واقعا این وضعیت دور از انصافه کاش به فکر دیگران هم باشیم زندگی با معنی تر از این حرفهاس که بخوایم با سد درست کردن پیشرفت کنیم

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ایران من

به من چرا میگید؟
منم یکی هستم مثل همه! در حال تکمیل رزومه..
من اهل زباد اعتراض و هیاهو نیستم..
به حرف من و شما هم نیست!
چرا ناراخت میشید که من موافقم با این طرح! در ضمن کارم خوب بوده استادم من رو خواسته! مشکلش کجاس؟ اصلا بمن چه :) اون تمایل داره هنوز همکاری کنیم باهم..
چیزی که دوستان ازش ناراحتن یعنی همون بها ندادن به دانشچویان از دانشگاه های دیگه کلیدش چیز دیگست… من سدی واسه کسی هرگز نخواهم ساخت.. منم یه بنده خدام و تابع شرایط..عین همه.. فرقم اینه که فقط با این شیوه جدید بیشتر حال میکنم.. که انگار خیلی هارو ناراحت کرده.. توکل بخدا.. از خدا میخوام که بهترین ها رو پیش بیاره واسه هممون تو تمام مراحل…
فعلا که اون ۲۲ نفری که الکی دانشگاه مورد نظر من رو انتخاب کردن شدن سد من :) :) من سد کسی نشدم..

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خانم عزیز ما با کسی دعوا نداریم یه پیشنهاد دوستانه؟ شما که اینقدر از خودتان مطمینید از طریق استعداد درخشان اقدام کنید

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

واقعا اون ۲۲نفر هم حق بقیه را ضایع کردند ولی در نظر داشته باشید شاید برای برخی مشکلی پیش آمده شاید واقعا این همه مسافرت از توان مالی خارج باشه اگه قرار باشد هر دانشگاه جدا آزمون بگیری واقعا هزینه اش برای خیلی ها کمر شکن خواهد بود البته این فقط یک جنبه بود من هم با اعتبار آزمون موافقم ولی نه صرفاً آزمون زبان و استعداد کاش تخصصی هم بود و طبق روش جدید هم اعتبار داشته باشه هم بحث رتبه نباشه و یه دستور العمل کاملا مشخص در مصاحبه و نظارت استاندارد و درست. امیدوارم همه کسانی که طالب علمند پیشرفت کنند و موفق بشن و نیز شما خواهر گرامی.

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ایران من

بله درست میفرمایید..فقط این کامنتتون موافقم.. منم با تخصصی هیچ مشکلی ندارم.. با ۲ چیز موافقم یکی حدنصابی شدن آزمون و دیگری اعتباردهی به آزمون.. من خودم آمادم واسه تخصصی چون همی چندماه پیش چندین دور خوندمشون.. اما اگه هم نیاد اعتراضی ندارم.. بیادم فرقی نداره برام.. کلا من از اون ۲ نکته کاملا دفاع میکنم

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اهاپس شما جز اون دسته از دوستانی هستین که قصد قبول شدن در دانشگاه خودتونو دارین :-)
خوب از اول بگو خواهر من
فکر کردم بر اساس مدرک و با دلایل مناسب داری صحبت میکنی
غافل از اینکه استادتون شما رو قراره انتخاب کنه
بسیار عالی
موفق باشین:-)

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  .

من این رو اول گفتم
بخاطر شرایط زندگیم بنده تک انتخابم
شما درست نخوندید انگار

ایران من
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

موافقم آقای نقطه ما هرچه دلیل بیاریم یا محکوم میشیم به مسخره کردن یا… انشالله که حق به حق دار برسد و توکل همه دوستان بر خداوند بزرگ باشد خدا خیلی بزرگ است.

نانوشیمی
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ایران من

احسنت به شما.

میثم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
به نظر من اینکه هر دوسال روند کنکور عوض میشه درست نیست بهتره یک روال درست و عادلانه در نظر گرفته شود ودر این عدالت همه دانشگاهها دارای شانس برابر برا قبولی داشته باشن در ضمن دلیلی نیست اگه کسی دانشگاه درجه ۱ درس خونده دیگه بایست شایسته رفتن به دکتری باشه با این عدالت …

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

موافقم :)

ف
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

دوستان شما رو به خدا بگین چکار کنیم.با دست روی دست گذاشتن مساله حل نمی شه بیاین همه باهم اعتراضمنو نشون بدیم. چطوری؟؟؟؟؟؟ همه بیان نظر بدن که چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آرش حقوقی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

باسلام . همانگونه که قبلا” نیز در این سایت اعلام نظر نمودم اگر گوش شنوایی باشد بهترین روش برای آزمون دکتری برگزاری دو آزمون تستی و تشریحی و بعد دعوت به مصاحبه با حضور نمایندگان سازمان سنجش و وزارت علوم برای جلوگیری از پارتی بازی احتمالی است . در این روش در آزمون تستی بایستی هم سئوالات از زبان عمومی طراحی شود و هم زبان تخصصی هر رشته (۵۰ به ۵۰ ) با ضریب ۴ و سایر دروس تخصصی رشته در آزمون تستی با ضریب ۳ بدین ترتیب کسانی که زبان خوبی دارند و دروس تخصصی را بهتر مطالعه نموده اند قبول می شوند و متعاقب آن تا چند برابر ظرفیت ها برای مرحله دوم آزمون تشریحی دعوت به آزمون شوند و آزمون تشریحی نیز از این داوطلبان بعمل آید و در نهایت اثر آزمون تستی مثلا” ۲۰ در صد و تشریحی ۵۰ در صد و ۳۰ در صد برای مصاحبه در نظر گرفته و درنهایت اسامی قبول شدگان با توجه به جمیع نمرات از سوی سازمان سنجش اعلام شود .انشال… به این نظر عمل شود و سال آینده شاهد مشکلات دیگری برای آزمون دکتری نباشیم . با تشکر .

توتونچی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

باسلام به همه ی دوستان واحترام به نظر همگی ” به نظر بنده شرایط جدید آزمون یا پذیرش دکترا برابر با عدالت بخصوص شهرستانیها نیست وهمان شرایط سال ۹۱-۹۲ قابل قبولتراست شاید شرایط جدید مانع از رشد استعدادهای دیگر وادامه تحصیل وصرف ارز به خارج از کشور واین انگیزه رابیشتر در دانشجویان وعلاقمندان به تحصیل نماید” امیدوارم مسئولان به تمامی موارد ونظریات ارج وکارشناسان عمل نمایند تاهر جوان ایرانی بدون دغدغه در کشور خویش با علاقه با ضابطه وعلاقه ادامه تحصیل ودر کورس علم ودانش همچنان در پیش باشیم

فرزاد
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان وزارت علوم به حرفمون به این راحتی ها گوش نمیکنه و فقط باید به مجلس و رسانه اعتراض خودمونو اعلام کنیم وگرنه دوستان دانشگاه آزادی و دانشگاههای سراسری شهرستانی دکتری سراسری رو دیگه بیخیال بشن و دوستان هم شیوه ای از خودشون برای چگونگی آزمون دکتری سراسری ندهند چون لازم نیست و آزمون دکتری سراسری یا حداقل تغییر نکند و یا اینکه ۵۰_۵۰ بکننش، با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری باید قاطعانه مخالفت خودمونو از طریق مجلس و رسانه اعلام کنیم همین

رضا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ

با سلام
دوستان به ایمیل زیر که ایمیل تحریریه گروه اخبار دانشگاهی خبرگزاری مهر هست ایمیل بدید که اونها مصاحبه ای را با وزیر علوم یا معاون ایشان یا جناب آقای خدایی ترتیب بدهند و در مورد ابهامات ازشون بپرسند.
ایمیل گروه دانشگاه خبرگزاری مهر:
hu@mehrnews.com

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ب٫ظ

دارم میگم من با اختلاف ۵ نفر دعوت نشدم بجایی که تنها انتخابم بود… و از ۴۵ نفر دعوت شده تنها ۲۳ نفر روز مصاحبه اومدن! این استاندارده بنظرتون؟ این عدالته؟
اگه من نمرات و معدل و رزومه و دانشگاهام خیلی خوب بودن و استادم تمایل داره بازم با من کار کنه و منم جز اون دانشگاه بخاطر شرایطم نمیتونم جایی برم و تک انتخابم این کجاش پارتی بازیه؟ کجاش خودخواهیه؟ بیاید زیر همین پست توضیح منطقی بدید آقایون و خانمای دکتری که نسبت به روش جدید اعتراض دارید

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من هردو مقطع دانشگاه درجه ۱ بودم با معدلای خیلی خوب.. الانم تنها انتخابم دانشگاه ارشدم هست.. تزمم درجه عالی بوده.. سه مقاله isi دارم یکی از تزم هست
جهت روشن شدن گفتم

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

حداقل این روش جدید واسه رفتن به مصاحبه به هر دانشگاهی دیگه خبری از رقابت نیست خوشبختانه… همه چیز وابسته به رزومه هست…

ایران من
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما چرا از رقابت می ترسین؟

مالی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم! مایی که دانشگاه مون دکتری نداره چیکار کنیم! حرفهای شما یکم خودخواه هست! باید به فکر بقیه هم بود.اگه دقت کنی فقط شما توی این سایت موافقی.به نظرم واضح گفتم!

مالی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

واسه هر دانشگاهی که میخواهیم بریم باید کلی دنبال منابعش بگردیم! بعدشم اگر شانس بیاریم و آزمون تخصصی دانشگاه ها با هم تداخل نداشته باشه.به عرضتان برسونم منم ارشدم توی دانشگاه سراسری خوندم و شاگرد اولم هستم و ۴ تا هم مقاله دارم

دکترای 94
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خب شما چرا از طریق استعداد درخشان اقدام نمیکنین؟

دکترای 94
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم شما چرا از طریق استعداد درخشان اقدام نمیکنین؟

تینا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم یک گزینه دیگر را هم در نظر بگیرید: دانشجوی دیگری هم باشه که تزش درجه عالی باشه٬ مقاله های با کیفیت داشته باشه و کلا شرایط مشابه شما یا حتی بهتر از شما از لحاظ رزومه داشته باشه. آیا شما صرفا به دلیل اینکه با استادتون آشنایید نسبت به اون برتری دارید؟ آیا این عدالت است؟ منم دانشجوی زرنگ استادم تو ارشد بودم و استادم قبل از شروع مصاحبه ها بهم گفت که اگه بیای مصاحبه حتما انتخابت میکنم. من به دلایلی مصاحبه دانشگاه خودم نرفتم. اما به نظرم هیچ یک از ما اینقدر شایسته نیستیم که استادانمان صرفا به خاطر آشنایی با ما٬ رزومه بقیه را بررسی نکنند و حق آنها را ضایع کنند. آزمون تخصصی سنجش حداقل یک فیلتر اولیه بود که اجازه نمیداد در مرحله اول آشنایی تاثیری در دعوت به مصاحبه داشته باشه. به علاوه وقتی تا ده برابر ظرفیت دعوت میشدند اساتید هم به حد کافی حق اعمال نظر داشتند. اونا میتونستند بر اساس رزومه انتخاب نهایی شان را انجام بدهند. البته حتی با وجود آزمون تخصصی سراسری سنجش هم حق خیلی ها ضایع شد٬ اما عده کمی هم تونستند بر اساس شایستگی شان وارد دانشگاههای درجه یک شوند. با تغییر مدل دکتری حتی این عده کم هم نمیتونند به حقشون برسند. اینکه یه عده به مصاحبه یه دانشگاه دعوت شوند و نروند قطعا کار درستی نیست. اما بیایید یه کم این مسئله را ریشه یابی کنیم. آیا این مسئله به دلیل اطمینان امثال من و شما به پذیرش در دانشگاهمان نیست؟ مرا… ادامه نظر»

ایران من
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

یعنی این که رتبتون بیشتر از پنجاه بود دیگه! آهان! بهتره شرایط برای همه مساوی باشه و رقابت عادلانه به این میگن قبولی ارزشمند نه با مانع دیگران شدن

مهسا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم جان، این جاش پارتی بازی ه که شاید افراد توانمندتری از شما هستن و استادتون حق نداره پیش از این که بقیه رو محک بزنه، مایل باشه با شما کار کنه! شما باید در رقابتی برابر پذیرفته بشید!

مریم
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله کاملا درسته حرفت مهسا :)
اما اگه بعد از محک زدنم باز به همین نتیجه رسید که پارتی بازی نیست دیگه؟ نه؟
باید ببینه همه رو و بعد تصمیم بگیره.. این حق همه هست.. درسته..

شیفته ناکام
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام
راه رضای خدا یکی به این پیشنهاد نظر بده
بابا کلی روش فکر شده
نظر من با کلی تجربه و خون دل دکترا و آخرشم پشت کنکوری، عزیزان اینه :
خود سازمان سنجش رزومه(مقالات- کنفرانس-تدریس-زبان- احیانا شرایط کاری مرتبط) و معدل (با حفظ رتبه بندی منطقی از دانشگاه ها) رو بررسی کنه و امتیازی از ۷۰ بده
۲۰ امتیاز هم آزمون سازمان سنجش(فقط تخصصی اونهم با یک روال ثابت و منطقی)- مثلا شبیه ۹۱-۹۲
نهایتا ۱۰ امتیاز هم در اختیار دانشگاه ها تا نظر نهایی رو در یک مصاحبه غیر تخصصی (صرفا بررسی شخصیت و …)- اینم واقعا حق اساتیده قرار بگیره
لطفا به این نظر بنده به عنوان یک شیفته ناکام دکترا فکر کنید – اگه تصحیحی دارید یا راهکاری اطلاع رسانی بفرمایید
خیلی ممنون

سعید
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

در تمام دنیا من جمله ایران دوره دکتری یک ارتباط کاملا قوی بین دانشجو و استاد را می طلبد زیرا قسمت اعظم دوره به پژوهشی اختصاص دارد که منحصرا توسط همکاری کامل استاد و دانشجو انجام پذیر است . حال چرا در تمام دنیا به جز ایران استاد حق دارد دانشجوی خود را انتخاب کند و در ایران سعی می کنیم که این قاعده را نقض کنیم . به نظر من این حق کاملا منطقی استاد است که کاملا آزادانه دانشجوی خود را به هر شکلی که صلاح می داند انتخاب کنند .

saeed
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

خوبه. ای کاش وزارت علوم این کار را انجام بده.

شیمی الی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیفته ناکام

ایده خیلی خوبی هست من کاملا موافقم
یه جورایی عادلانه است.

مالی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ

بیایید بریم وزارت علوم.اینطوری نمیشه.اگر همه با هم بریم باور کنید یه اتفاقی میفته…

عمرانی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

خوبه – اما رفتن لازم نیست
هم فکس دارن و هم تلفن
وقتی ببینن اعتراضا زیاده خلاصه یه کاری می کنن

مالی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  عمرانی

نمیکنن.باید حضوری بریم.این روش و امتحان کردیم ولی جواب نداد! از فروردین دنبالشیم…

جلال
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

سلام به همه، الآن وظیفه ما درس خوندن و انجام تحقیقاته نه اینی که هر روز منتظر یه خبر جدیدی باشیم، چرا این قدر در خبررسانی تعلل می کنند؟ هر روز ببینیم فلان مسول چی مصاحبه کرده،اگه اینا تصمیم نهایی شون رو گرفتند چرابه طور رسمی اعلام نمی کنند؟
همگی توکل تون به خدا باشه که خدا ما را بس است

iran man
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ

با نظرت کاملا موافقم آیلین!مثلا خود من که ازپنج تا مصاحبه فقط سه تاشو رفتم اونم بخاطر وضع مالی.تازه پول همون سه تا رو هم با کارگری جور کردم.

payam
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ

دوستان گرامی:

یک راه دیگر برگزاری آزمون دکترا در ۲ مرحله است. مرحله اول آزمون عمومی زبان و استعداد با سقف قبولی برای ورود به دوره دکتراست که میتونه ۲ بار در سال برگزار بشه با اعتبار ۲ ساله این باعث میشه حداکثر ۵۰ هزار نفر به آزمون مرحله دوم وارد بشوند.
در مرحله دوم آزمون تخصصی از منابع مشخص ارائه شده توسط سنجش در ۳ گروه دانشگا ه های رده بندی شده ۱-۲-۳ میتونه برگزار بشه و اونوقت هرکسی براساس سطح معلوماتی که داره در یک یا دو آزمون رده ۱ رده ۲ و رده ۳ شرکت کرده و واجدین به مرحله مصاحبه می روند حتی دانشگاه آزاد هم میتونه در اینجا وارد بشه. در این مرحله میتونه معدل کارشناسی و ارشد ۴۰-۳۰ درصد نمره را تشکیل بدهد. و در نهایت نمره مصاحبه و آزمون تخصصی به نسبتی که تعیین میشود مثلا ۵۰-۵۰ باعث انتخاب افراد بشود.

قربانی دکتری
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  payam

اقا پیام تا چه حد این گفته شما امکان عملی شدن داره؟ ایا برای تمامی رشته ها جوابگو هست؟ اصلا کسی هست این پیشنهادات رو گوش کنه؟ اگه هست و اهمیت میدن بگین نامه بنویسیم.با وجود این همه مخالفت با حذف ازمون باز کار خودشون رو کردن…..

سعید
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  payam

اینم روش بدی نیست ولی باید بیشتر روش بحث و فکر بشه…

تهرانی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ

حالا با این وضعیت به نظرتون چه منابعی رو الان بخونیم که تقریبا بشه بهش تکیه کرد؟

محسن
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۴:۵۷ ب٫ظ

دوستان سلام ,ازهمه خاهش میکنم به این وضع اعتراض بدید.

دانشجو
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

باید یه برنامه درست برای اعتراض داشته باشیم. اگه کسی طرحی داره بگه

رضا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام
دوستان به ایمیل زیر که ایمیل تحریریه گروه اخبار دانشگاهی خبرگزاری مهر هست ایمیل بدید که اونها مصاحبه ای را با وزیر علوم یا معاون ایشان یا جناب آقای خدایی ترتیب بدهند و در مورد ابهامات ازشون بپرسند.
ایمیل گروه دانشگاه خبرگزاری مهر:
hu@mehrnews.com

سعید
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خب من ایمیل دادم که تناقض رو روشن کنند.

ای خدا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ

خدایا به حق این ماه مبارک به حق سحرهاو افطارهاش، به حق مولود نیمه این ماه، بحق شهید شب های قدرش، یه کاری کن شیوه قبلی براامسالم اعمال بشه!
خواهش می کنم خدای خوبم.
الهی آمین.

st
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ای خدا

انشا الله

رز
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان ، من الان زنگ زدم روابط عمومی شبکه دو سیما ، و گفتم در گفتگوی ویژه خبری این موضوع را بررسی کنند.

رابو
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ

من فکر میکنم شیوه جدید به خاطر پذیرش سرسام اور دکتری چند سال اخیر هست.به نظر من یک امتحان تستی و ۲ تا مقاله هرگز نمیتونه ملاک خوبی برای سنجیدن سواد فرد باشه و دانسن زبان برای یک دانشجوی دکترا حرف اول رو میزنه. اینکه به ازمون عمومی دارن بیشتر بها میدن به خاطر اعتراض اساتید به سواد دانشجوهای دکتری جند سال اخیره و حجم زیاد فارغ التحصیلان ارشد. کسی که زبان رو خوب بدونه و رزومه قوی باشه مطمئنا مورد تایید اساتید مصاحبه کننده هست. و استاد مطمئنا ترجیج میده با یک دانشجوی دانشگاه دیگه اما قوی کار کنه.

به دوستان
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ

به نظر من حذف ازمون تخصصی منطقی هست چون در برخی رشته ها منبع مشخصی برای منابع ازمون وجود ندارد و یا در صورت وجود دانشجوهایی که اساتیدشون سوالات رو طرح کردن تو ازمون موفق می شن. از طرفی واگذاری کامل به دانشگاه ها به هیچ وجه کار درستی نیست چرا که تا به امروز تمام کسانی که دانشگاهشون دکتری نداشته از بی عدالتی و تبعیض اساتید در پذیرش دانشجوی خودشون شاکی بودند و باید اختیارات اساتید محدود بشه چون پذیرش دانشجو نباید بر اساس سلیقه شخصی و روابط باشه. لذا نظارت و عملکرد سنجش باید بیشتر و بیشتر شه و چه بهتر که در مصاحبه افراد ناظری از سازمان سنجش روند مصاحبه رو ارزیابی کنند و نظارت کامل داشته باشند تا حقی از کسی ضایع نشه.

همدرد
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام
اگر این قانون جدید خوبه پس چرا سه -چهارسال پیش هم که به همین منوال بود عوضش کردین و کنکور برگزار کردین

حمید
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ

هدف از ادامه تحصیل و گرفتن مدرک چیه ؟ این همه جنجال برای اینه که افراد لایق در آینده اساتید دانشگاه بشن اما باتوجه به اینکه تعداد دانشجوی دکتری و مدارک دکتری و سقف اساتید پرشده اصلا چند سالی نباید دانشجو بگیرن تا زمانی که نیاز مملکت باشه.

به دوستان
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دوست گرامی شما درست می فرمایید ولی راه حل شما چیست؟ تو جامعه ای که یه فرد تا سن ۲۵ ۲۶ سالگی تحصیل میکنه و به دلیل وضعیت وخیم بازار کار موفق به پیدا کردن کار و کسب درامد نمیشه تنها راه پیش رو امید بستن به ادامه تحصیل و احیانا جذب در دانشگاهه هر چند اکثرا در فراسوی ذهنمون این رو میدونیم که این امید واهیه و مثل دل بستن به سرابه. ولی مگه بدون امید میشه زندگی کرد؟

صبا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

کسی که مدرک دکتری میگیره فقط باید هیات علمی بشه ؟؟؟!!!!
مثلا نمی شه معلمان و مدیران مدارس دکترا داشته باشن.
راست و دروغش رو نمی دونم ولی مثل اینکه تو مدارس آلمان و کشورای اسکاندیناوی مدیرای مدارس بیشترشون مدرک دکتری دارن.
یا توی زمینه های مختلف تو شرکت ها ….. ما به دکتر نیاز نداریم ؟؟؟؟؟!!!!!!

آرش
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

آره ، موافقم

به دوستان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

اگر منظورتون این هست که کار هست و بقیه دنبالش نمی رن لطفا اطلاع رسانی بفرمایید ما بریم مشغول کار بشیم مدیر یا معلم. کمی واقع بین باشید اگر کسی بتونه معلم یا مدیر بشه احتمالا ادامه تحصیل نمی ده. به نظر شما چند درصد از افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکتری رو دارند صرفا هدفشون کسب دانش بیشتره؟
این تعداد فارغ التحصیل بیکار باعث این نابه سامانی شده. اگر هر کس بعد از اخذ لیسانس مشغول کار می شد این همه داوطلب برای ارشد نبود و اگر بعد ارشد کار بود باز هم داوطلبین خیلی کمتر می شدند و فقط عده ی خاصی ادامه تحصیل می دادند نه اینکه انقدر تعداد دانشجوهای دکتری زیاد بشه که حتی واسه یک هزارمشونم کار نباشه شایدم بیشتر.
ولی ایا جامعه به این همه دکتر احتیاج داره؟ تو کدوم جامعه همه جوونا می خوان دکتر بشن؟ ایا این جوونا نباید به موقع کار پیدا کننن تشکیل خونواده بدن؟ یا حالا تا سی و اندی در حال تحصیل باشند و مصرف کنندخ؟!!!!

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  به دوستان

دقیقا حرف دل من بود خدا خود کمک کنه اگه کار باشه کی تا این مرحله ادامه میده کسی که واقعا علاقه به تحصیل داره تا ۳۰-۳۵سالگیش میخونه وگرنه کی از کار بدش میاد

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

واقعا با شما موافقم آقا حمید

آرزو
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ

واقعا این چ وضعیه خدا به داد ما برسه با اینهمه آیین نامه های مختلف.خیلی امسال تلاش کردم ببینید چی شد ای خدا معجزه کن امسال دکتری قبولم بشم

برق
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ

به نکته دیگه که فکر می کنم بهتره به لیست خوبی که پی اچ دی تست عزیز نگارش کرده اضافه بشه، اینه:

استانداردهای جهانی از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند و با بررسی های زیادی تهیه شدند.
اما سوالی که وجود داره اینه که آیا این استانداردها در تمام کشورها جوابگو هستند؟
مسلما جواب خیره.
به عنوان مثال در فلان کشور سود بانکی مثلا ۵ درصد هست. حالا توی کشور ما آیا میشه همچنین استانداردی رو رعایت کرد؟
خیر. چرا چون هنوز زیرساخت مناسبش فراهم نشده.

شرکت های خودروسازی جهان استاندارهایی دارن. خودروهای ساخته شده هم باید استانداردهایی رو داشته باشن.
آیا توی کشور که زیر ساخت های خودروسازی به سطح جهانی نرسیده میشه اون استانداردها رو پاس کرد؟
خیر.

نتیجه ای که میخوام بگیرم این هست که در کشور عزیزمون با توجه به زیرساخت های موجود و سیستم آموزشی و شرایط کاری این مسئله که آزمون به شیوه ی کشورهای دیگه باشه کاملا غلطه

صبا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  برق

کاملا موافقم.

آیلین
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام…
از مدیریت محترم سایت که از این ابعاد همبه مشکلات عدم برگزاری آزمون توجه کردن، تشکر میکنم…

بحث عدالت آموزشی باید بیش از پیش در نظر گرفته بشه که انگیزه های افراد مستعد و نخبه کشور کمتر و کمتر نشن …

از طرفی همه میدونیم بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان ارشد متاسفانه شاغل نیستند که بتوانند از عهده خرج و مخارج مصاحبه های مختلف (اونم متاسفانه سلیقه ای و هر دانشگاه طبق عقیده و نظر خودش)بربیان و نمیتونن همه این هزینه ها رو هم به خانوادشون تحمیل کنن…

کریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ

به نظر من دانشگاه آزاد در مرحله ی مصاحبه ی دکتری عادلانه عمل می کنه چون درصدش ۷۵ به ۲۵ هست. دانشگاه های علوم پزشکی هم که شاید بهترین دانشگاه های ایران باشند (چون افراد عملا حرفه می آموزند و اون رو به کار می گیرند، در حالیکه خیلی ها الان داخل دانشگاه ها مهندس می شوند ولی فرصت به کار گیری دانششون نیست) درصد کتبی ۷۰ و مصاحبه ۳۰ درصد است. بهترین حالت اینه که درصد کتبی حداقل ۷۰ باشه. کسانی که ممکنه بگن آزمون تستی سنجش نمی تونه ملاک خوبی باشه باید این نکته رو توجه کنند که افرادی که در نظر اونها به عنوان نخبه پذیرفته شده اند( مثال رتبه های برتر کنکور سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد) افرادی هستند که در آزمون تستی رتبه ی برتر شده اند و نه در آزمون تشریحی. بنابراین نمی شود در یک قسمت گفت آزمون تستی خوب و در قسمت دیگر برای ارزیابی بد است. حتی به یاد دارم که کسانی هم که برای المپیاد ها در دبیرستان انتخاب می شدند و امتحان می دادند، امتحان هایشان در مرحله ی اولی تستی بود. نکته ی دیگه این هست که دوستانی که در آزمون تستی رتبه ی خوب نمی آورندو از مصاحبه حمایت می کنند این مطلب را تلقین می کنند که خودشان برترین محققین جهان با بهترین ایده ها و بیشترین مقالات هستند و رتبه های برتر همگلی بدون مقاله و ایده هست و تنها بلدند بهتر تست بزنند. اما این نکته غلط است. غالبا (اما نه به طور صد… ادامه نظر»

برق
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

با شما موافقم کریم عزیز
احسنت

ایران من
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

احسنت دوست عزبر

صبا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

کاملا موافقم.

دکترای 94
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

دقیقا!

مهدی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

به عنوان کسی که دو بار مصاحبه رد شده و بار سون هم رفته مصاحبه ،معتقدم بهتره که اصلا آزمون حذف بشه . دانشگاه ها هم آزمون نگیرن و خودشون با صلاحدید خودشون و از بین دانشجویان خودشان که شناخت کاملی ازشون دارن ،دانشجوی دکتری قبول کنن. اینجوری مشکل خیلی ها حل میشه … دیگه این همه خرج رو دست ما هم نمی ذاشتن . اختیار دانشگاه هم صد در صد میشه.چون ممکنه اونی که ند نظرشونه روز آزمون سر حال نباشه و نمره نیاره .

ای خدا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ

خدایا به حق این ماه مبارک به حق سحرهاو افطارهاش، به حق مولود نیمه این ماه، بحق شهید شب های قدرش، یه کاری کن شیوه قبلی براامسالم اعمال بشه!
خواهش می کنم خدای خوبم.
الهی آمین.

omran
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان
نظر من با کلی تجربه و خون دل دکترا و آخرشم پشت کنکوری، عزیزان اینه :
خود سازمان سنجش رزومه(مقالات- کنفرانس-تدریس-زبان- احیانا شرایط کاری مرتبط) و معدل (با حفظ رتبه بندی منطقی از دانشگاه ها) رو بررسی کنه و امتیازی از ۷۰ بده
۲۰ امتیاز هم آزمون سازمان سنجش(فقط تخصصی اونهم با یک روال ثابت و منطقی)- مثلا شبیه ۹۱-۹۲
نهایتا ۱۰ امتیاز هم در اختیار دانشگاه ها تا نظر نهایی رو در یک مصاحبه غیر تخصصی (صرفا بررسی شخصیت و …)- اینم واقعا حق اساتیده قرار بگیره
لطفا به این نظر بنده به عنوان یک شیفته ناکام دکترا فکر کنید – اگه تصحیحی دارید یا راهکاری اطلاع رسانی بفرمایید
خیلی ممنون

برق
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  omran

عمران جان بررسی رزومه توسط سازمان سنجش غیر عملی هست. چون زمان گیری زیاد برای بررسی صحت رزومه ها که بگذریم، رزومه یه بحث تخصصی هست و فقط با اساتید صاحب نظر بررسیش کنن.
توی شرایط کشوری، همون ۵۰ ۵۰ یا ۷۰ ۳۰ به نظرم بهترین حالته (شخصا با ۷۰ ۳۰ بیشتر موافقم)

omran
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  برق

برق جان
سازمان سنجش که نمیخواد آدم بذاره برا بررسی
سامانه میذاره:امتیاز میده آقا مقاله، اسم شما نفر چندمه یه امتیاز داره – ایمپکت فکتور ژورنال از ۲ تا ۴ یه امتیاز داره
ندمه مدرک فلان زبا یه امتیاز دارنه
نهایتا هم یه تهدید میذارن که اگه جعلی باشه ۲ سال محروم و فلان

برق
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  omran

آخه مقاله رو نمیشه فقط با تعداد مقاله چک کردن مهندس جان.. این دسته بندی فعلی (علمی پژوهشی و ISI و …) هم به نظر من کافی نیست.

مثلا توی رشته ی ما IEEE واقعا سطحش با تمام ISIها متفاوته.. به نظرم این مقاله ها باید زیر نگاه اساتیدی که می دونن مجلات مختلف هر کدوم چه ارزشی دارن بررسی شه.. البته می دونم شما منظورتون چیه که زیر نظر اساتید نباشه و بهتون حق میدم.. شما هم درست می فرمایید

omran
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  برق

شما درست میگین برق جان
اما آیا روش بهتری هم سراغ دارید؟
شما بی زحنت نظر سایر دوستان رو بخون متوجه میشی این عادلانه ترین راهه چون هم جلوی برخورد سلیقه ای رو میگیره و هم انگیزه بچه ها رو برای کار تحقیقاتی و تدریس و زبان و غیره بیشتر میکنه
بجای اتلاف وقت
و ترس از بی عدالتی هم ندارن
البته این ایراد شما هم قابل رفعه با یه سامانه قوی یا همون ۱۰ امتیازی که گفتم بدیم دانشگاه

ندا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  omran

عزیز دل، با این شیوه‌ای که شما می‌فرمایید اکثر اساتید قدیمی مخالف هستند و چندتاشون رو که من می شناسم طی این مدت دانشجو نگرفتن و یا فقط از طریق استعداد دانشجو گرفتن. کسانی رو می‌شناسم که در چند سال گذشته هیچ استادی به اون ها در مصاحبه نمره نداده بود ولی از طریق سنجش پذیرفته شدند. حال با ورودشان هیچ استادی حاضر به کار کردن با آن ها نبود و می دونید این یعنی چی؟ می دونید چه فشار و استرسی رو این بچه ها تحمل کردن، نه از داخل کسی قبول می کرد که استاد این ها بشه و نه دانشگاه اجازه می داد که از خارج استاد بگیرن. یکی از نتایج این آزمون ها این بود که استادیارهایی که هنوز تعداد فارغ التحصیلان ارشدشون ۲تاهم نبود دانشجوی دکتری برداشتن و حال سر این بچه ها و آینده ی علمی این جامعه چی می یاد خدا می دونه. این مشاهدات از یکی از دانشگاههای الف در تهران است

حامد
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ

سلام من امسال برای مصاحبه ۵ رشته محل معرفی شدم واقعا هزینه سفر و بدتر از اون پولی که هر دانشگاه جداگانه می گیره برای من بیکار کمرشکن بود

دانشجو
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

بله. دقیقا همینطوره
من هم هزینه خیلی زیادی کردم.

ferri
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

این سیستم که میخوان پیاده کنن خیلی خیلی بهتر از سیستم کنکور هستش. اصلا تو مقطع دکترا پذیرش با کنکور مسخرست. بهترین روال اینه که به رزومه پژوهشی افراد بها داده بشه که با این نگرش کمی این قضیه پوشش داده میشه. به عینه دیدم که تو ۱ کلاس ارشد ۲۰ نفره تو یکی از دانشگاهای تهران نفرات برتر کلاس قید دکترارو رو به خاطر کاهش ارزشش با این ایین نامه هازدن و فقط چند نفر از اون کلاس که در خود مقطع ارشد مونده بودن الان با این سیستم وارد دکترا شدن. تنها این دانشگاه هایتهران نیست و فکر کنم بیشتر دانشگاهها با این قضیه مواجه هستن. اونایی که باید دکتر شن و حقشونم هستش کشیدن کنار نه اینکه نمیتونن، نمیخوان با این شرایط دکتر شن. اساتید از دانشجوهای دکترا شاکی هستن. نقل قول یکی از دوستان تو دانشگاه تبریز هستش که می گفت از ۱۸ دانشجوی دکترا یکی از گرایشها تو ۴ سال فقط یک نفر پروپوزال تصویب کرده و این یعنی فاجعه. دانشجویی که باید تو سال ۴ دفاع کنه موضوع نمیتونه تصویب کنه.

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ferri

کاملا تایید میکنم حرفاتون را :)

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ

بله درست گفتین دوستان
من بخاطر شرایطم فقط میتونم دانشگاه محل زندگیم که جز دانشگاه های درجه ۱ هست درس بخونم واسه دکترا و تک انتخابم.. خداروشکر رزومه خوبی دارم و استادم نیز مایل هست که همچنان باهاشون همکاری کنم. امسال با اختلاف ۵ نفر دعوت بصاحبه اون دانشگاه نشدم با وجودی که رتبم خیلی خوب بود… بعد از ۴۵ نفر دعوت شده به اون دانشگاه فقظ ۲۳ نفر اومدن واسه مصاحبه و عملا اگه نمیخواستن بیان نباید انتخاب میکردن که بمن که واجد شرایطم فرصت داده بشه… این سیستم رتبه دهی و دعوت بمصاحبه کاملا ایراد داره.. نمیگم سیستم جدید بدون ایراد هست اما خیلی خیلی منطقی تر هست.. اگه میگید تو سیستم جدید پارتی بازی میشه باید عرض کنم که آیا فکر میکنید تو این ۴ سال کم پارتی بازی شد و افراد بی رزومه دکترا قبول شدن؟؟؟… تو روش جدید خیلی راحتتر میتونید برید دانشگاه مورد نظر و مصاحبه بدید و رقابت کل تو مصاحبه هست پس تلاش کنید رزومه خودتون رو قوی کنید جای اعتراضی که خودتون هم میدونید فایده ای نداره….

حسابداری-94
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با سلام…دوست عزیز این روش جدید مشکلاتش به مراتب یسشتر از روش قبلی هست… ببینید در مورد بحث پارتی بازی باید یکم واقع بین باشیم…البته من که دیگه یه این سیستم وارد نمیشم چون من دو سال قبل در رشته خودم رتبم ۱۸ بود و با اینکه گروه آموزشی دانشگاه ما من رو هم به شدت میشناخت در نهایت قبول نشدم… کنکور گذشته هم رتبم ۱۲ بود و الآن منتظر نتایج مصاحبه ها هستم…امسال اگر دیگه قبول نشم برای همیشه دکتری رو میبوسم میذارم کنار..من به عنوان شخصی که سه سال هست پشت سر هم دارم در کنکور دکتری شرکت میکنم به نظرم ایده آل ترین حالت پذیرش همون آزمون و مصاحبه و به نسبت ۵۰-۵۰ هست..دلایل زیر رو هم براش دارم : اول در مورد بحث پارتی بازی باید بگم اگر استادی به شخصی که فاقد رزومه هست نمره میده قطعا به تواننایی های اون شخص ایمان داره که این شخص در مقطع دکتری موفق هست چون اگه به قول خودمونی کیلویی یک نفر رو قبول کنن دودش اولین نفر به چشم همون استاد میره.. از طرفی اختصاص دادن ۵۰ درصد برای آزمون باعث میشه کسانی که در دانشگاهههای ضعیف تر درس خوندن همچنان کورسوی امیدی برای قبولی داشته باشن..کما اینکه این اتفاق در سال ۹۲ افتاد و بسیاری از قبول شدگان اینطور بودن… گذشته از همه اینها و عمده ترین مشکل روش جدید که در اینجا هم ذکر نشده این بحث هست که شما فعلا این دو سه سال اول رو بذارید کنار… چون آزمون داره دو بار… ادامه نظر»

صنعتی اصفهان
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری-94

مهندس الانم اکثرا هرکی قبول نشه سال بعدش میاد امتحان میده دیگه این چه استدلالیه آخه بنده خدا.دراون صورتم هرکی قبول شد که رفته اگه نشد سال بعد دیگه فقط امتحان نمیده میاد سر مصاحبه.

صنعتی اصفهان
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

نه حرفت درسته مهندس اشتباه از من بود.

ارشد پاور پوینتی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ

با این اوضاع ترافیک داوطلب در دانشگاهی درجه ۲ بخاطر حد نصاب کمتری که میخواهند زیاد میشود

حسابداری-94
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ

:) دوست عزیز من حرفم اصلا سر اینکه در روش فعلی هم بچه های سالهای قبل هم میان نیست..منظورم این هست که وقتی شما نمره کف یک دانشگاه رو آوردین تا چهاردوره میتونید به اون دانشگاه مراجعه کنید.. و این باعث شلوغی دانشگاه ها میشه که عموما مدیریت کردنش سخته..چون دانشگاه به تنهایی نمیتونه از فرضا هزار نفر آزمون کتبی بگیره…و به همین دلیل مجبور میشه رو بیاره به آزمون تستی… و اگه قرار باشه هر دانشگاه خودش آزمون تستی بگیره که دیگه خب چه کاریه؟؟ سازمان سنجش داشت این آزمون رو به صورت نرمال تر و با هزینه بسیار کمتر برگزار میکرد :) به نظر من این روش فعلی فقط یه حرکت ۳۶۰ درجه هست که دوباره بر میگرده به همون نقطه اول… و کلی هم هزینه اضافی به دانشگاه ها و داوطلبا وارد میشه :)

فهیمه
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری-94

ممنون از استدلال خوبتون. من با اینکه با شرایط جدید فکر میکنم شانس قبولی بالاتری داشته باشم ولی این طرح رو به هیچ وجه عادلانه نمیدونم. امیدوارم تجدید نظری صورت بگیره.

حامد
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام اتفاقا یکی از مظاهر بی عدالتی همین چیزی هست که شما میفرمایید یعنی استادی از قبل دانشجوی خودش رو انتخاب کرده باشه مثلا من نوعی با رتبه ۵۰ قبول بشم ولی اون بیچاره ای که ارشد اون دانشگاه نبوده با رتبه تک رقمی قبول نشه
عادلانه ترین راه کنکور متمرکزه هر کس که بهتر و مسلط تر باشه اون انتخاب شه

حسابداری-94
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

من عرض کردم استادی که این کارو میکنه باید پای همه چیش وایسه…به نظر من اگر انتخابش درست بوده باشه و اون دانشجو در مقطع دکتری آدم موفقی باشه چه اشکالی داره واقعا دانشجوش رو انتخاب کنه؟؟؟ شما عدالت رو فقط از دید دانشجو میبینید دوست عزیز ولی خب استاد هم به هرحال یه سری حقوقی داره… اگر هم انتخاب استاد غلط بوده باشه کهگفتم اولین نفر دودش به چشم خودش میره…پس اینطور نیست واقعا استاد بدون مطالعه یاآشنایی از توانایی یک شخص همینجور الکی یک نفر رو برداره مگر اینکه مطمئن باشه اون شخص توانایی داره و باعث پیشرفت خود اون استاد هم خواهد بوددد… در مورد متمرکز بودن کنکور هم باید بگم که این مدل کنکور با روح دکتری ناسازگاره… اگه قرار باشه شما برای ورود به مقطع کارشناسی و مقطع دکتری از فیلترهای یک شکل عبور کنی که خب چه تفاوتی بین دکتری و کارشناسی هست؟؟

برق
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری-94

حسابداری جان ممکنه یه نفر صلاحیت خوندن دکتری رو داشته باشه‌، مسئله اینه که کی “صلاحیت بیشتری” داره.
توی کشور مااین شیوه کاملا غلط هست. قبلا هم عرض کردم دانشگاه های مطرح (به خصوص دانشگاه های تهران) اکثر دانشجوهاشون فوی هستن و با اساتید رابطه ی خوبی دارن. این شیوه برای دانشگاه های برتر کاملا ویرانگره (دانشجوها قوی هستن اما دانشجوهای قوی تر و شایسته تر که آشنایی ندارن می تونن به راحتی حذف بشن ومیشن)

حسابداری-94
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق

بله دوست عزیز..شما درست میفرمایید ولی به این نکته هم توجه کنید که هر روشی برای پذیرش در مقطع دکتری اعمال بشه باز میشه از داخلش نقطه ضعف درآورد… اگه درصد آزمون کتبی رو به هفتاد برسونن اونوقت این جامعه دانشگاهی هست که اعتراض میکنه… چون این یه قضیه دو طرفست پس بهترین حالت اینه که منافع طرفین حفظ بشه و منم به همین دلیل بود در قسمت قبل گفتم بهترین روش همون ۵۰-۵۰ هست… البته جای انکار نیست که از این روش ۵۰-۵۰ هم باط میشه ایراد گرفت ولی باز به نظرم منطقی ترین حالته که هر دو طرف یعنی هم دانشجویان و هم اساتید باید باهاش کنار بیان

مجید
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما چون استادتون مایل به همکاریتون هست این حرف رو می فرمایید. مشکل روش جدید همینه که بیشتر مواقع تمایل اساتید هست و ممکنه دیگران نادیده رفته بشن حتی اگه رزومه شون هم قوی باشه.

ایران من
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

کاملا صحیح فرمودید آقا مجید مشکل همین جاست که چنین افرادی فقط به نفع خودشون فکر می کنن به هر قیمتی!

حسابداری-94
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

دوست عزیز شما اگه کامنتای بالاتر من رو زحمت بکشید و یه نگاه بیندازید من گفتم الآن دو ساله با رتبه زیر بیست و اینکه حتی دانشگاه و گروه همشون منو میشناختن ولی قبولم نکردن… تقاضا دارم حرف بنده رو از ابتدا مطالعه بفرمایید و اینقدر زود درباره آدما قضاوت نکنید..

ایران من
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری-94

منظور من شما نبودید من با کسانی بودم که نه آنقدر قوی هستند که استعداد درخشان پذیرش شوند و نه توانایی رقابت با دیگران رو دارند و می و می خوان فقط با رزومه بالا برن

حسابداری-94
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

اتفاقا من خودم از مخالفین سرسخت رزومه هستم دوست عزیز…راستش تمام این سناریوهارو که توی این چند سال اجرا شده وقتی نگاه میندازیم همشون پر از مشکلات بوده و این روش جدید هم مستثنی نیست… به نظر اکثر داوطلبا از بین این سنارویها که این چند سال اجرا شده همون روش سال ۹۲ یعنی آزمون و مصاحبه به نسبت ۵۰-۵۰ ایده آل ترین حالت در شرایط فعلی هست

بماند
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ

متاسفانه دوقطبی شدن بخش اقتصادی (خیلی فقیر و خیلی ثروتمند )به دانشگاه ها خواهد کشید.
در سیستم موجود چه اشکالاتی وجود داشت؟
توزیع فرصت تحصیل در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که در ۸ سال گذشته بر سر اقتصاد ایران به وجود آوردند.
فساد وارد تحصیلات عالی خواهد شد.

دانشجو
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

مگه این روند چند سال اخیر چه ایرادی داره؟ والا خود دانشجوها هم به روش کنکوری بیشتر اعتماد دارند و خواستار ادامه همین روش کنکور چند سال اخیر هستند

من
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

با این شیوه عدالت از بین می ره. از طرفی ما مگه چقدر توان داریم که بخوایم هزینه و زمان زیادی را صرف مراجعه و مصاحبه در دانشگاه ها کنیم در حالی مه هیچ اعتمادی به این شیوه نداریم!!!!

امیدوار
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

منم با شما کاملا موافقم.اگر مثلا دانشجویی در عرض یک ماه بطور متوسط ۱۰ دانشگاه برای مصاحبه بره با هزینه ایاب ذهاب و مکان و مصاحبه و آزمون تخصصی چیزی در حدود سه تومن باید هزینه کنه!!!! تازه معلوم نیست نتیجه چی میشه.

علی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

یه پیشنهاد من دارم؛ میدونید اگر آزمون دو مرحله ای بشه خوبه، زبان و استعداد رو تو مرحله اول بگیرن و یه حد نصاب اعلام کنن هر شخصی که حد نصاب رو آورد میتونه تو آزمون مرحله بعد که تخصصی هستش و سنجش برگزار میکنه شرکت کننده سپس میانگین نمره این دو آزمون برای معرفی به دانشگاه ها اعلام کنن. دوستان توجه داشته باشید سنجش میتونه به آزمون استعداد و زبان مطابق گفته خودشون اعتبار دو ساله یا چند ساله بده، تا داوطلبین بتونن برای چند دوره بتونن در آزمون تخصصی شرکت کنند.
نظر بقیه دوستان چیه؟

ابوالفضل
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خب اونوقت این چه فرقی با شیوه قبلی کرد؟؟؟؟!!!! فقط هزیته ها زیاد شد!

رضا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

سلام
دوستان به ایمیل زیر که ایمیل تحریریه گروه دانشگاه خبرگزاری مهر هست ایمیل بدید که اونها مصاحبه ای را با وزیر علوم یا معاون ایشان یا جناب آقای خدایی ترتیب بدهند و در مورد ابهامات ازشون بپرسند.
ایمیل گروه دانشگاه خبرگزاری مهر:
hu@mehrnews.com