اعتبار 2 ساله آزمون تخصصی برای داوطلبان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برای داوطلبان مقطع دکتری تخصصی  اعتبار 2 ساله‌ای  در صورت قبولی در مرحله اول آزمون دکتری در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بحث آزمون دکتری تخصصی بالاخره با وجود برخی از شرایط حذف شد.
مجتبی شریعتی نیاسر افزود: حذف این آزمون در حالی صورت می‌گیرد که مرحله‌ی اول آن آزمون به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود ولی مرحله دوم این آزمون دیگر به صورت متمرکز نبوده بلکه بر اساس رتبه داوطلب توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
شریعتی نیا‌سر تصریح  کرد: دانشگاهها بر اساس نیاز و البته رتبه داوطلب در مرحله‌ اول اقدام به پذیرش و یا حتی برگزاری آزمون جداگانه‌ای برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی می‌کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر داوطلبی در مرحله نخست میزان رتبه مورد نظر را از سازمان سنجش کسب کند ولی به هر دلیلی در مرحله دوم مورد پذیرش دانشگاهی قرار نگیرد وضعیت آن داوطلب چه می‌شود، اظهار کرد: اعتبار حداقل 2 ساله برای داوطلبی است که در مرحله اول نمره و رتبه مورد نظر را کسب کرده ولی مورد پذیرش در دانشگاه قرار نگرفته در نظر گرفته شده است.
شریعتی نیا‌سر تصریح کرد: بنا‌براین اگر دانشجویی در سال اول در مرحله اول آزمون موفق شد ولی در مرحله دوم موفق نشد و سال دوم خواست ورود پیدا کند احتیاجی نباشد که دوباره امتحان کند.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

185 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nina
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ق٫ظ

سلام.
تو روخدا یکی به من جواب بده این قانون اعتبار دوساله هنوز هست؟

حافظ
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان یه سوال مهم داشتم اگه کسی واقعا اطلاع دقیقی داره لطفا منو راهنمایی کنه. سال پیش دکترا امتحان دادم دارم رتبم ۲۵ شد ولی به علت شرایطی که داشتم نتونستم به مصاحبه برم الان میتونم با همون رتبه انتخاب رشته کنم. درباره اعتبار دو سالی مدرک دکترا حرف های متناقض زیاده؟!

سوشیانت
دی ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام (برای داوطلبان مقطع دکتری تخصصی اعتبار ۲ ساله‌ای ) این یعنی انکه اگه کنکور ۹۶ رو امتحان بدم مجلز بشم و رتبه خوبی بیارم میتونم تا دوسال بعد یعنی کنکور ۹۷ و ۹۸ کنکور ندم ومصاحبه برم.

sara
شهریور ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ب٫ظ

دوستان یک سوال
گفتن که اعتبار آزمون دو ساله! حالا اومدیم کسی مجاز شد اما رتبه خوبی کسب نکرد و میخواست در آزمون بعدی رتبه بهتر بیاره, دیگه نمیشه آزمون بده تا دو سال بعد؟؟؟؟
ممنون از پاسخگویی دوستان

ماهان
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ

حالا باید دربهدر بگیردیم دنبال جزوات اون استادای دانشگاهی که دعوت شدیم….
اینجور هر دانشگاه ی مدل سوال میده و ناعدالتی قطعا به وجود میاد
گرچه سوالات تخصصی امسال سازمان سنجش هم خالی از ایراد نبود و ده تا سوال ما رو کلید نهایی اشتباه اعلام کرد…

ماهان
تیر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ

به نظرم با این روش متقاضیان زیادی برای دانشگاهایی درجه دو شهرستان ایجاد میشه
شما حساب کنید ممکنه برای یک کد رشته ۲۰۰ نفر حد نصابو مصاحبه رو بیارن
با این حساب فقط یک راه میمونه ی ازمون کتبی میگیرن از ۲۰۰ تا ۲۰ تا بالا بیاد از اون ۲۰ تا مصاحبه شفاهی میگیرن برا مثلا ۵ نفر…
خوب په کاریه اینجوری فقط خودشونو و متقاضیا رو اذیت میکنن

بهار
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان.
من درخواست کتبی خودمو برای جابه جایی انتخاب رشته هام به شماره ای که خود سیستم پاسخگویی سنجش اعلام کرده بود ۲هفته پیش فکس کردم. حالا امروز تماس گرفتم گفتن که به فکس جواب نمیدن باید نامه می نویشتیم یا حضوری می رفتیم سنجش.
حالا تکلیف من چیست؟

رضا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

سلام
دوستان به ایمیل زیر که ایمیل تحریریه گروه دانشگاه خبرگزاری مهر هست ایمیل بدید که اونها مصاحبه ای را با وزیر علوم یا معاون ایشان یا جناب آقای خدایی ترتیب بدهند و در مورد ابهامات ازشون بپرسند.
ایمیل گروه دانشگاه خبرگزاری مهر :
hu@mehrnews.com

مالی
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ایمیل زدم.امیدوارم یه فرجی بشه.آمیییییییییین

leila
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ

سلام
امیدوارم طاعات دوستان قبول باشه.
من خودم امسال دکتری برای مصاحبه چند تا دانشگاه رفتم اسمم نمیبرم والله با وضعیتی که ما دیدیم که چطور دانشجویان ارشد خودشون و گذاشتن واسه فردا ما رو کاشتن اونجا اولا بعد از ظهر بخاطر بقول خودشون جلسه از ما مصاحبه گرفتن از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر وایسادیم نوبتمون شه. بعد هم یه معذرت خواهی از اونهایی که جا نداشتن از شهرستان اومده بودن نکردن خاطر عدم اطلاع رسانی بموقع واسه دیر برگزار کردن مصاحبه و یه جایی واسه استراحت ندادن و غذا بهمون دادن به قیمت جون.که هیچی بنده به شخصه ۷ دقیقه هم نشد مصاحبه م نسبت به قبلیایی که ۱۵ دقیقه بودن. حالا من موندم اگه این دسته از دانشگاهامون خودشون امتحانم بگیرن واقعا چقد عدالت رعایت میشه. واقعا واسه جامعه علمی. دانشجویی چه جوابی هست؟

مهندسی محیط زیست-آلودگی هوا
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  leila

۵ جایی که من مصاحبه رفتم ، برخوردشون خیلی عالی و محترمانه بود ! هر کدوم از مصاحبه ها ، نیم ساعت تا چهل وپنج دقیقه طول کشید و به صراحت همه ی اساتید مصاحبه کننده حاضر در جلسه گفتند : شما رتبه ی ۱ اینجا شدی !!!!!

نسترن
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ق٫ظ

بچه ها سطح زبانش در حد GRE سخته؟ یا آسونتر میگیرن؟ :)

samane
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ

بچه ها چطور باید اعتراض کنیم.چکارکنیم.؟

رضا
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

اینا حرف هایی است که من دو ماه اینجا میگم اعتراض کنیم – حالا دوستانی که دارن میرند مصاحبه تازه متوجه میشند من چی میگم .

سوال
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ

آیا کسانی که دارای مدرک تافل، آیلتس، جی آر ای، تولیمو و … هستند از آزمون اولیه سنجش معاف هستند؟

مهندس صنایع
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

سلام.ببخشید من اصلا این متن رو متوجه نمیشم.ازمون اول که گفتن چیه؟ازمون دوم؟؟لطف کنید بهم جواب بدید

دکتر
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس صنایع

آزمون اول زبان و استعداد هست که سازمان سنجش میگیره….آزمون دوم دروس تخصصی که هر دانشگاه جداگانه برای خودش میگیره

فرزاد
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

اصلا مصاحبه نمیکنن من در مصاحبه دکتری سلولی و مولکولی دانشگاه شیراز رفتم و ۵دقیقه نشد و اومدم بیرون و فقط خندم گرفت که زحمات ۹ ماهه اونم با رتبه۱۱ از بین رفته. واقعا تو این ماه عزیز رمضان، مشهد و تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و قزوین فقط سعی و تلاششون این است که فقط و فقط دانشجوهای خودشونو بردارن خدا شاهده! باید اعتراض کنیم که آزمون دکتری سراسری به وضعیت ۵۰_۵۰ در بیارن . پس باید اعتراض کنیم به رسانه و سازمان سنجش و وزارت علوم

ف
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

دوستان همه باهم دست به کار بشیم برای اعتراض. لطفا همه باهم اس ام اس بدیم به بیست و سی. یه کاری بگین بکنیم.

نازنین
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان من سوال دارم ،لطف میفرمایید راهنماییم کنید.
۱-دانشگاه آزاد هم دو مرحله ای میشه؟
۲-این سبک آزمون واسه امساله یا سال آینده؟
۳-من رشتم مدیریته،میخوام اسممو کلاس واسه درس تخصصی بنویسم.میخواستم ببینم فایده داره یا نه؟یا بهتره برم کلاس تافل و آیلتس؟زبانم هم متوسطه

عزت
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام، دانشگاه آزاد یه مرحله ای است و دروس تخصصی رو بخونید،

به ارشد پاور پوینتی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ

دوست خوبم
کسی حقشه دکتر بشه که همه چیزو همزمان پیش ببره
من رتبم ۱۵۰ شد ۱۲ تا مقاله دارم
خوب یادمه داوری دو تا از مقاله هم یکیشون از ۵ دی تا ۱۵ دی اون یکی ۱ بهمن تا ۱۵ بهمن فرصت داشتم تا به سوالات داوران پاسخ بدم که خیلی وقتگیر و سخت بود
همون موقع اوج درس خوندن من برا کنکور بود
میخوام اینو بگم شاید اگه اون موقع من هیچ مقاله ای نداشتم رتبم بجای ۱۵۰ میشد ۵…
پس حق منم هست که قبول بشم ….

م.شیمی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

۱۲ تا مقاله ی ISI ایمپکت فکتور دار چاپ شده؟ دوست عزیز شما کم کم بایستی به فکر دانشیار شدن باشید با این حساب! دقیقا داوری هر مقاله ی شما چند ماه طول کشیده که این تعداد مقاله اکسپت شده دارید؟ مضافا اینکه رشته تون چی بوده شاید ما هم به فکر تغییر رشته افتادیم! در رشته ی ما که داوری از یک ماه تا ۱ سال نرمال محسوب میشه و بسیار بعیده یک دانشجوی ارشد فرصت نگارش و چاپ این تعداد مقاله ژورنالی رو داشته باشه، مگه اینکه به دنبال مقالات کنفرانسی باشه.

T T
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  م.شیمی

حتما غیر از ISI منظورشونه، ISI که خیلی زمانبره پروسه اش!

به م. شیمی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  م.شیمی

دوست خوبم از این ۱۲ تا مقاله ۵ تا تو مجلات داخلی ایران جاپ و اکسپت گرفتن
۳ تا ای اس ای
۴ تا کنفرانس بین اللملی
من از ترم اول ارشد پایان نامو استارت زدم تا اخرای ترم ۵
هر مقاله من یکسالو نیم تقریبا طول کشید
رشته شما هم ژورنالهای زیادی داره برا جاپ مقالات ای اس ای
به امید خدا دکترا باید اول قبول بشم بعدشم هیت علمی خواهم شد بعدش استادیار و بعدش دانشیار دوست خوبم
موفق باشید

م.شیمی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  به م. شیمی

حتما این مدارج رو طی می کنید، براتون آرزوی موفقیت می کنم. فقط اگه امکان داره رشته ی تحصیلیتون رو هم ذکر کنید لطفا.

.
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  م.شیمی

دوست عزیز ا۲مقاله ای انشالله که موفق باشین واقعا جای تحسین داره انشالله مدارج عالی تر

ماهان
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  به م. شیمی

افرین به ارداده و همت شما
خوشمان امد شدیداااااااااااااااا

سحر
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  م.شیمی

احسنت موافقم شدیییید

المیرا
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

چرا اینقد اعتراض میکنین؟؟؟
اگر زبانتون قوی
رزومه قوی
تخصصی قوی
صلاحیت و شایستگی دکتر شدن رو دارین دیگه اعتراض نداره که. هر کسی اوضاع خودشو بهتر میدونه
اونی که از دانش و اندوخته هاش مطمئنه الانم با اطمینان پیش میره…..

.
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

بچه ها که به ایم موضوعات اعتراض ندارن خواهر عزیز
بحث سره اعمال سلیقه است که امسال هم کم نبود

.
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

همه از اوضاع خودشون خبر دارن
متاسفانه براساس شایسته سالاری دانشجوی دکتر ی انتخاب نمیشه البته همه دانشگاهها اینطوری نیستن اکثریت رو میگم
اگه انصاف رعایت بشه که خیلی هم خوبه همه هم موافقن

ایران
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

واقعا درست می گین حیف که ما همیشه در حال اعتراضیم و از چالش ها برای خودمون فرصت نمی سازیم بچه وقت کمه الان وقتتون رو برای مطالعه و رزومه بگذارید اگه می تونید حتما کلاس زبان شرکت کنید حتی مکالمه این طوری با انگیزه بیشتر درس می خونین و کلاس خودش یه تنوعی برای روحیس بالاخره در این عصر زبان همیشه به درد می خوره موفق باشید

مرتضی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سلام
لینک دانلود مجلات علمی و معتبر وزارت علوم

​http://www.msrt.ir/fa/rppc/Pages/Files/ValidPublications.aspx

مرتضی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام
لیست مجلات علمی و معتبر وزارت علوم را میتونید از لینک زیر دانلود کنید

​https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2015/06/فهرست-نشریات-علمی-معتبر-وزارت-علوم-اردی%D.pdf

سمیرا حیاتی از کرمانشاه
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام دوستان

بنظرتون مجلاتی که در لیست وزارت علوم نیستند مقاله در آن مجلات اعتبار ندارند؟

ممنون میشم زود جواب بدین

داوطلب 94
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

نه. چون بر اساس آن لیست و ضریب تاثیر مربوطه ارزیابی میشن.

یک سؤال خیلی حیاتی ی ی ی!!!
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ق٫ظ

بچه ها میگم شماها هم مقاله مشترک با اساتیدتون چاپ میکنید سهم خودشون از هزینه چاپ رو نمیدن؟؟؟!!!! یعنی این روال عادی کاره؟؟؟؟
:(

آرمان 25
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ق٫ظ

سلام. تجربه شخصی من که اینگونه بوده که هیچ پولی برای هزینه چاپ نمیدن. بعد جالب اینجاست که از همون مقاله برای رزومه خودشون برای ترفیع و.. استفاده می کنند. اکثر مجلات علمی پژوهشی داخلی مبلغی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای چاپ مقالات دریافت می کنند که همین هزینه هم برای برخی دانشجوها سنگین می باشد.

س.م
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

واقعا مجلات پول میگیرند؟
آخه من تا الان سه تا مقاله علمی پژوهشی چاپ کردم، هیچکدومشون هم پولی نگرفتند. بعید میدونم که اساتیدم هم این پول رو داده باشند و من بیخبر باشم!

آرمان 25
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

سلام. بله البته نه همشون ولی اکثرشان هزینه چاپ دریافت می کنند یعنی نامه پذیرش را نمی دهند تا زمانی که پول هزینه بررسی را واریز کرده باشید.برخی هم همون اول مبلغی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومن برای مراحل داوری (قبل از پذیرش) دریافت می کنند. خوش به حال شما که هیچ هزینه ای پرداخت نکردید چون قاعدتا نباید از نویسنده پولی دریافت شود بلکه از خواننده مقاله باید دریافت گردد…

داوطلب 94
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

نه هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنن. تا حالا حداقل برای من که اینطور بوده

هادی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

اینجوریا هم که دوستان گفتند نیست اگر رابطتتون با استادتون خوبه صادقانه بگید بهشون من حتی با استادی که رابطمم خوب نبود گفتم و ایشون منطقی قبول کردن پس اگر مشکلتون رو بگید به اتمال زیاد قبول می کنن و صحیحشم اینه که کار پژوهشی با دانشجوست و هزینه با استاد البته صحیح نیست این ها ولی در حال حاضر اینجوری حداقل تعادل رعایت میشه نه که هم دانشجو کار کنه هم پول مقاله هم بده هم اسم استاد اول باشه

یک سؤال خیلی حیاتی ی ی ی!!!
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

آقا هادی سلام. راستش دقیقا محتوای همین جمله آخر شماست که باعث سوختن من شده!! جدا چرا همه بار باید روی دوش دانشجوی بیچاره باشه؟؟؟؟ اما صادقانه بگم من آدمی نیستم که مستقیم به استاد بگم لطفا سهمتون رو بدید! فکر میکنم یه استاد دانشگاه باید خودش مراعات حال دانشجو رو بکنه. چیزی که امروز توی جامعه دانشگاهی ما گم شده!!! همه همه جوره از دانشجوها طلبکارن! واقعا چرااااا؟؟؟

هادی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

کلا حق رو به شما میدم ک! جالبه ی استاد تمام تو دانشگاه داریم از همه پول دارتره ولی اصن پول نمیده ولی از دانشجها مقاله هم میخاد کلا بنظرم به وجدان ادما و اساتید برمیگرده
ولی مدیرگروه داریم اونم پولداره ولی این کجا و ان کجا
بنظر به شخصیت ادما بستگی داره ولی دوستان ربطی به رو داشتن نداره وقتی کسی مسقیم تو چشات نگاه میکنه و درحالی تو همه کارو انجام دادی و بازم از تو پول میگیره درحالی که ۱۰۰ برابر تو پول داره چرا باید خجالت بکشی اتفاقا کسی دیگه باید خجالت بکشه الته همه اینا رو گفتم ولی یادتون نره نحوه بیان هم مهمه اینکه کی و کجا با استادتون در این مورد صحبت کنید

فرزانه
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

واقعا نمیدن؟ استاد من که همشو خودش داد…به منم چیزی نگفت!!

ایران
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

من که تا حالا چندین مقاله داشتم همه هزینه رو هم خودم دادم اصلا روم نمیشه از استادم بخوام همون قدر که تجربشو در اختیارم میگذاره و راهنماییم می کنه کافیه زشته ازش همچین چیزی بخوام

یک سؤال خیلی حیاتی ی ی ی!!!
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایران

آخه بدبختی وقت هم نمیذارن!!

یک سؤال خیلی حیاتی ی ی ی!!!
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ

تازه اینو هم یادم رفت بگم: چاپ مقاله برای یه استاد سودمندتره تا برای یه دانشجو

ایران من
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ایران

انصافاً من در دوره ارشد استادی داشتم به تمام معنا انسان حتی زمانی که یکی از مقالات ما در یک کنفرانس خیلی معتبر بعنوان مقاله برتر پذیرفته شد از ایشان خواهش کردم تا سخنران باشند اما قبول نکردند و گفتند این نتیجه زحمات شماست من در اینجا حقی ندارم همیشه هم وقت می ذاشتین باور کنید حتی الان هم با هم همکاری می کنیم با اینکه من شهر دیگه ای هستم ولی هر زمان به راهنمایی هایشان احتیاج دارم با صبر خیلی زیاد پاسخگو هستند و همیشه می گن من یک معلمم باید اگه کمکی از دستم بر میاد دریغ نکنم خدا ازشون راضی باشه با اینکه یکی از برجسته ترین اساتید کشورند ولی خیلی خاکی و با اخلاق هستند انشالله همه اساتید این مرز و بوم اینگونه باشند

آرام
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام
دوستان شما مقالاتتون رو کجا چاپ میکنید که پول میگیرن؟؟ ژورنالهای داخلی؟؟ یعنی همه ی ژورنالهای علمی پژوهشی داخلی پول میگیرن؟؟!!!
آخه من تا حالا برا هیچ مقاله ای پول ندادم!!! و اینو مطمئنم که استاد راهنمام هم نداده. تازه پولم گرفتیم :) ولی داخلی نبودن :|

هادی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

شما بگید کجا چاپ میکنید که بهتون پول هم میدن؟!!!!!!
مجلات علمی پژوهشی اصفهان و تهران تا جایی که من اطلاع دارم هزینه ای بین ۱۰۰-۱۵۰ میگیرن و از طرفی هم خیلی معتبرن و خودتون میدونید که چاپ تو این مجله ها کار هرکسی نیست!

آرام
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

پس روند کار داخلی اینجوریه!!! من تا حالا داخلی چاپ نکردم :|
فقط ISI اونم ژورنالهای خوب، که از طرف ستاد نانو به خاطر کیفیت هر ژورنالی که توش مقاله چاپ میکنیم بهمون هزینه ای میدن.

ایران من
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

بله بهترین مجلات علمی پژوهشی داخل همگی پول می گیرن حالا کم و زیاد داره واسه رشته ما که بهترینش واسه دانشگاه تهران صفحه ای ۲۰۰۰۰هزار تومان بدون پرینت رنگی و نمودار و نقشه یعنی یه مقاله پانزده صفحه ای حداقل ۳۰۰۰۰۰تومان تازه پذیرش در اون مجله شاهکاره و کار هر کسی نیست و تقریبا میشه گفت فقط اساتید اونجا مقاله هاشون چاپ میشه

یک سؤال خیلی حیاتی ی ی ی!!!
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

خانم آرام مجلات دارای بهترین ایمپکت توی رشته من و خیلی دیگه از رشته ها پول میگیرن. پوووول. تعجب شما باعث تعجبه

آرام
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

من واقعاً اطلاعی از نحوه پذیرش مقالات علمی پژوهشی داخلی نداشتم. همیشه فک می کردم مثل ژورنالهای ISI هستن تنها با این تفاوت که داخلی اند. نمی دونستم پول میگیرن! چون استادم اصلاً این اجازه رو به ما نمیداد که مقاله داخلی چیزی چاپ کنیم :|
حتی برای مقالات کنفرانسی هم نظرشون رو بین المللی ها بود.
تقریباً اکثر اساتید دانشکده ما تمایلی به چاپ مقاله داخلی ندارن. شاید چون در رشته ما اکثر ژورنالهای خارجی کیفیتشون بالاتر باشه!
ولی هستن دوستانی که مقالاتشون واقعاً هیچ جا چاپ نمیشه (منظورم ISI) مجبورن کلی پول بدن به همون ژورنالهای خارجی تا بلکه چاپ بشه.

پاسخ به سالار
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام
من پنج تا مقاله علمی- پژوهشی نوشتم و چاپ شده . برای چهار تا از مقالاتم پول گرفتند از پنجاه هزار تا صدو پنجاه هزار برای هر کدومش ازم گرفتند تا نامه تایید مقاله را بهم بدن. ولی مقالاتی با سطح پایین تر مثل مقالات علمی – ترویجی یا علمی – تخصصی که امتیاز کمی دارند برام پول هم دادند. برای هر مقاله علمی -ترویجی حدود صدوپنجاه تومن دادند.در ضمن مقالاتی که با اساتید چاپ میشه ، اساتید میتونن هزینه ی چاپ مقالات را ا دانشگاهی که هیات علمی اونجا هستن از دانشگاهها بگیرند.

پاسخ به آرام
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام
من پنج تا مقاله علمی- پژوهشی نوشتم و چاپ شده . برای چهار تا از مقالاتم پول گرفتند از پنجاه هزار تا صدو پنجاه هزار برای هر کدومش ازم گرفتند تا نامه تایید مقاله را بهم بدن. ولی مقالاتی با سطح پایین تر مثل مقالات علمی – ترویجی یا علمی – تخصصی که امتیاز کمی دارند برام پول هم دادند. برای هر مقاله علمی -ترویجی حدود صدوپنجاه تومن دادند.در ضمن مقالاتی که با اساتید چاپ میشه ، اساتید میتونن هزینه ی چاپ مقالات را ا دانشگاهی که هیات علمی اونجا هستن از دانشگاهها بگیرند.

آرام
تیر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  پاسخ به آرام

سلام
که اینطور :|
ممنون از اطلاعاتتون

sepehr
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

دوستان چرا همه با هم یه کاری نمیکنید من نظراتو خوندم و دیدم که اکثرا مخالف شرایط جدید هستید به نظر من باید مخالفتمونو از یه جایی اعلام کنیم مثلا همه پیامک بزنیم به ۲۰ و ۳۰ بگیم ما با طرح جدید مخالفیم شما بگوش مسئولان برسونید. مگه همین کنکور دکتری سه چهار ساله برگزار نشده تا حق کسی مثلا ضایع نشه پس چرا مسئولین محترم میگن حذف کنکور باید از یه جایی شروع بشه و مقطع دکتری بهترین فرصت برای اینکاره؟

امیدوار
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  sepehr

آقا سپهر دیدگاه و عملکرد اون زمان با این زمان خیلی فرق میکنه.اون زمان به خاطر اعمال شدید سلیقه های شخصی اساتید به خصوص دانشگاههای برتر باعث شد کنکور نیمه متمرکز اجراء بشه ولی الان …

ترمه
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

من واقعا متاسفم برای این تصمیم ..یعنی تنها مشکل دانشجوا این بود…

امیر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

دوستان برای شنیده شدن اعتراضمون به این آیینامه نا عادلانه پیشنهاد میدم هر کدام از ما بهر طریقی با نمایندگان مجلس ارتباط پیدا کنه و موضوع رو شفاف سازی کنه تا جلوی این اقدام ناعادلانه گرفته بشه بنده حداقل با نماینده شهرستانمون که خودش از اعضای کمیسیون اموزشه در ارتباط گذاشتم ما خودمون باید از حقمون دفاع کنیم

سمیرا حیاتی از کرمانشاه
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام خدمت همه دوستان. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما.

بچه ها اگر ماهنامه ای درجه علمی ترویجی داشته باشه آیا با مجلاتی که درجه علمی ترویجی دارند ارزش امتیازشون یکیه؟ یا ماهنامه کمتره؟

سمیرا حیاتی از کرمانشاه
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

خواهش میکنم یکی جواب منو بده

ممنون

جامعه شناسی شیعیان
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

سلام
توی سایت وزارت علوم، فصلنامه ها یا هر نوع مجله ی دیگری که امتیاز علمی-پژوهشی یا علمی-ترویجی را داشته باشه در قالب یه فایل گذاشته،
به اونجا رجوع کنید و ببینید اسم این ماهنامه اونجا هست یا نه؟
روش دوم اینکه صفحه اول ماهنامه مذکور رو ببینید اگه علمی ترویجی باشه شماره و تاریخ اخذ مجوزش باید باشه
موفق باشید

ali
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

مجلاتی که در لیست سیاه قرار دارنند هیچ ارزش نمره ای ندارند و حتی اگه بعد چاپ هم برن تو لیست سیاه باز مقاله بی ارزش میشه…..

دکتر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

فرقی ندارن….جهت یاداوری….علمی ترویجی امتیازش از علمی پژوهشی پایینتره…سعی کنید علمی پژوهشی چاپ کنید….

سحر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ

من تصمیمم واسه دکترا جدی هست رزومه خوبی هم دارم
ولی واقعا نمیدونم چی بخونم

آرام
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر جون بشین زبان و استعداد بخون. کنکور هر چی بشه این دو تا رو همیشه هست. مخصوصاً زبان.

دکترای....
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام دوست گرامی
زبان در چه حدی باید برای دکترا خوند؟؟؟؟؟تافل یا ……

آرام
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

سلام دوست عزیز
هر چه بیشتر بهتر :) ولی کف قابل قبول رو میتونید در همون حد تافل بذارین. میتونید به پیج زبان هم سری بزنید. اونجا دوستان زیادی هستن و منابع مختلفی رو خدمتتون معرفی میکنن. اگه واقعاً کسی بتونه اونا رو با دقت بخونه حتماً میتونه با تلاش و پشتکار موفق بشه.

سحر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام
بالاخره تکیف ما رو مشخص کنین
آزمون کی برگزار میشه منابع چیا هستن

رضا
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ

چرا با اعصاب همه بازی میکنن -خوب یه دفعه بگوید وقت امتحان ؟دروس چیه ؟

نسترن
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خسسسسته شدیم….میگن دوماه دیگه:(

طاهره
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ

کاش به جای این حرفا می کفتن تاریخ آزمون رو

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان … روزتون بخیر .. :) من یه سوال دارم … در مقاله بهتره که اسم آدم اول باشه یا مثلا دوم باشه و بعد نویسنده مسئول خودت باشی.. کدوم حالتش بهتره ؟
میدونم بهترین حالت اینه که اول اسم خودت باشه و نویسنده مسئول هم باشی اما نمیشه اینطوری استادم راضی نمیشه ؟
از این دو حالتی که گفتم کدوم بهتره …؟
اگه میدونید لطفا لطف کنید و راهنمایی ام کنید.. ممنونم …:)

دکتر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اسم اول رو استادتون بذارید….اسم دوم رو خودتون…و در پاورقی خودتون مسوول مقاله باشید….اینجوری هم احترام استادتون حفظ میشه و هواتون رو داره برای مصاحبه دکتری..:-)

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

ممنونم از شما که جواب دادین .. :) بعد امتیاز ایشون بیشتر میشه یا من .. ؟

دکتر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

برای امتیاز دهی اسم اول که اسم استاد باشه رو میذارن کنار…از اسم بعد شروع میکنن نمره دادن…اینم برای موقعی است که شما در دانشگاه بخواین رتبه علمی بگیرین…و الا تویه مصاحبه کسی به شما امتیاز نمیده
همون نفر بعد از استاد باشین و مسلط باشین به موضوع نمره کامل مقاله رو در مصاحبه میگیرین…

ایران
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دقیقا همین کار را انجام دهید همیشه سعی کنید احترام استاد را بجا آورید مطمئن باشید در چشم مصاحبه کننده ها هم قدر شناس تر جلوه می کنید و احترام شما به استادتان را در نظر خواهند گرفت

تینا
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من سه مقاله نوشتم تو هر سه استادهایم خواستند نویسنده مسئول خودشان باشند و من اسم اول. میگفتند برای ارتقا خودشان نویسنده مسئول ارزش بیشتری داره!!!
کلا اساتیدم به نویسنده مسئول علاقه بیشتری داشتند تا اینکه نفر اول باشند :)

زیبا
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

نویسنده مسئول مقاله باید شخصی باشه که پاسخگوی اون کلر پژوهشی باشه و این فرد کسی نمیتونه باشه جز استاد راهنما. کسی که صاحب اون آزمایشگاه هست و به عبارتی طرح کار از اون بوده و درضمن دارای ایمیل آکادمیک هم هست.
تو تجربه ای که من داشتم برا مصاحبه دکتری تمایل اساتید بر این بود که نویسنده مسئول مقاله خود استاد راهنما باشه. به قول استاد راهنمای خودم اگه اسم دانشجو به عنوان مسئول قید بشه اون دانشجو در نظر اساتید دانشگاه دیگه به عنوان یه دانشجوی سرخود دیده میشه.
برای اسم اول با هماهنگی استادتون اسم خودتون رو بنویسید و اسم استادتون رو بعنوان مسئول کار قید کنید.
این روال کار دانشگاههای دولتی مادر هست مثل دانشگاه فردوسی و دانشگاه شیراز

مالی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ

من خودم خیلی درس خوندم تا بتونم ارشد سراسری قبول بشم.ولی افرادی رو میشناسم که خیلی راحت پارسال تو دانشگاه آزاد قبول شدن.حالا به نظر شما انصافه که بگیم آزاد و پیام نور با سراسری فرقی ندارن؟

دکتر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

ببینید…هرچقدر هم بگیم بچه های آزاد قوی هستن..ولی بازهم متاسفانه با دید دیگری اساتید به آنها نگاه میکنند…درسته که بین دانشجویان آزاد و پیام نور افرادی هستند که شاید قویتر از بچه های سراسری باشند اما جامعیت نداره و فقط شاید شامل عده ی کمی از بچه های علوم تحقیقات تهران و چند جای خاص بشه…

در کل در نظر اساتید اینکه کجا درس خوندین خیلی مهمه

ایران
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

با سلام خدمت همه دوستان نمیخوام هیچ کس رو زیر سوال ببرم ولی خداییش کسایی که دولتی بخصوص دانشگاه های درجه ۱خوندن قبول کنیم که چه در مقطع کارشناسی و چه ارشد واقعا تلاش زیادی کردن نمیشه یکی دونست من واسه کارشناسی یادمه دوسال تموم زندگی نداشتم بگذریم که در تمام دوران تحصیل از ابتدایی همیشه خیلی درس خوندم و شبهای زیادی بخاطر درس خوندن بیخوابی کشیدم در مقاطع بعد هم همینطور اما برادر خود من اصلا واسه کنکور حاضر نشد و فقط امتحانات دبیرستان رو پاس کرد و بگذریم که یه رشته خوب مهندسی تو دانشگاه آزاد هم خوند بارها با خواهرم حرف زدیم درس و تلاش ما با برادرمون زمین تا اسمون فاصله داشت حتی گاهی پوزخند میزد که ما چرا اینقدر تلاش کردیم در حالی که راحت آزاد می تونستیم بخونیم قضاوت با شما ما با هم یکی هستیم؟

مهندسی شیمی2
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ

الآن فقط باید گفت:
تبریک*
تبریک به تو دوست تلاشگر*
تبریک به من جامانده امسال*
تبریک به همه دکتری سال آینده*
تا خبرهای واقعی،قطعی و هماهنگ بین مسئولان همچنان منتظر بمانید..

ماری - شیمی الی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ

من لیسانسم سراسری بودم
یعنی دانشگاه لیسانسم شانسی دارم
؟
خداییش نمی خوام این همه پول بدم برم دانشگاه ازاد.

وحید
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

اصلا مصاحبه ای در کار نیست . هرکی ۵ دقیقه طول می کشه. اگر دانشجوی دانشگاه ازاد یا پیام نور باشید که دور دانشگاه های خوب را خط بکشید. تقریبا محاله قبول شید. خود اساتید بیان می کنند که تمایل ما به دانشجوی خودمون چون باهاش درس داشتیم و از پس سوالات ما بر اومده چون همون چیزی را سوال می کنن که درس دادن. معدل و… هم اصلا اهمیتی نداره. معدل ۱۵ دانشگاه تهران مثل ۱۷ دانشگاه ازاده. اصلا به معدل و… نگاه نمی کنن. من تجربه دارم که می گم.

نانوشیمی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

دقیقا حق با شماست.

وحید
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

این شیوه که وضعیش معلومه .قبلا هم این بود و دانشجوهای خودشونو هر دانشگاه ور می داشت . اونایی که مقاله و… دارن. زیاد ذوق زده نشن. چون اولین چیز مهم که به ان توجه می شه با شیوه فعلی پذیرش اینه که دانشجوی خودشون باشی. شک نکنید. خیلی از اساتید اصلا مقالات یا تعداد مقاله شما براشون مهم نیست. یکی از بستگان ما نمره ازمون دانشگاه تهران رو حدودا سال ۷۶ -۷۷ اورد که همین شیوهاعمال می شد و در مصاحبه رد شد چون دانشجوی خودشون نبود . اصلا موافق این شیوه پذیرش نیستم .چون تجربه نشان داده که چی می شه؟

وحید
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

تعجب من اینه که مصاحبه بود حالا چه اصراری به حذف ازمون و دادن کل وزن به مصاحبه . حالا اگر مصاحبه ۲۵ باشه چی می شه؟مثلا اونایی که دانشگاه ازاد می خونن دکتر نیستند؟هین علوم تحقیقات یا تهران مرکز بهترین اساتید رو دارن.

موسی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

والا اونایی که دانشگاه آزاد میخونن توی مقاطع ارشد و دکتری من دیدم خیلی قوی تر هستن اصلا آدم باورش نمیشه .مخصوصا علم تحقیقات تهران و آزاد قزوین ….

مالی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  موسی

حتی یکی از نمایندگان مجلس در مورد افزایش بی رویه ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع ارشد اظهار نارضایتی کرده بود که در اخبار ۲۰:۳۰ هم نشان دادند.حالا خودتون قضاوت کنید…

ایران من
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  موسی

البته کسانی هم پیدا میشن که دانشگاه آزادی باشند و قوی هم باشند و این جامعیت نداره و محدوده اما بچه های دولتی اکثرا خیلی بیشتر تلاش کردند و می کنند قبول کنیم

مالی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

ممنونم از صداقتت! من خودم با زحمت زیاد دولتی سراسری قبول شدم..

ایران من
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

مسلما برای ورود به دانشگاه های دولتی خیلی خیلی بیشتر باید تلاش کرد همین ورودی دکترای دولتی و آزاد باز هم یک نمونه دیگر

مریم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام
از دوستانی که سال گذشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد امتحان دادند (با آزمون و بدون آزمون) میخوام بپرسم . آیا بعد از مصاحبه دوباره انتخاب محل کردند یا فقط همون بار اول در زمان ثبت نام انتخاب محل کردند؟
خواهشا اگه کسی میدونه پاسخ بده
ممنونم

محمد حسین
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خیر . شهریور فقط به شما اعلام میشه که کجا قبول شدید . فرصت مجدد برای انتخاب شهر ندارید دیگر

زهرا
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

خوشبحال اونای که زبانشون قویه…ولی خداییش نامردیه تخصصی رو انداختن کنار تا زبان تکلیف دکتراهای متخصصو معین کنه….

تینا
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

راستش من هم زبانم خوبه و هم سوالات استعداد تحصیلی را خوب جواب میدم، اما اصلا احساس خوبی نسبت به این نغییر شیوه آزمون ندارم چون همه چی دست دانشگاههاست و میتونن هر کار دلشون خواست در گزینش نهایی بکنن.

ارشد پاور پوینتی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

متاسفانه قبول شدگان دکتری به شانس و اقبال وهزار چیز دیگر بستگی دارد من امسال با زبان ۵۵ درصدی و رتبه خوب در دانشگاه درجه ۲ که محل ارشدم بود شدم نفر ۱۰ مصاحبه بخاطر سال اخر ارشد بودم مقاله کمی داشتم بجاش کسی که رتبه اخرین نفر روزانه بود با زبان ۰ وبا مقاله های زیاد شد نفر اول مصاحبه پس زبان زیاد تاثیرگذار نیست چون اکثراساتید هم زبان را بلد نیستند مگر همین اقای که با زبان صفر قبول شده و چند سال دیگر دکتره مگر خیلی در زبان در این چند سال پیشرفت میکنه اینکه پس از ۱۰ دقیقه ثبت نام زبان msrt تمام حوزه ها پر میشود نشان از چندین بار ثبت نام دانشجویان دکتری میدهد بعضی را خودم شاهدم ۲ ساله پشت این امتحان گیر کرده اند

مهدی الکترونیک
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

اون هایی که طرفدار واگذاری نمره به دانشگاه ها هستند به نکته زیر توجه کنند.

با توجه به اینکه رزومه هر فرد مشخص است باید فرد مورد نظر نمره تقربا یکسانی را از دانشگاه های مختلف بگیرد.

حالا بروید کارنامه چند نفر از قبول شدگان سال های قبل را ببینید. یک دانشگاه به فرد نمره ۱۰۰ داده و دانشگاه دیگر نمره ۲

این موضوع برای اکثر دانشجویان صادق است.
این را چطور توجیه می کنید؟

امیدوار
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ

آفرین کاملا حق با شماست.تو همین سایت تو قسمت مصاحبه با نفرات برتر کارنامشونو نگاه بکنید کلا دانشگاه با دانشگاه فرق داره. حالا اینها نفرات برتر هستند وای به حال بقیه.

علی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

به نظر من که خوبه. خیلی به ضرر من شد ولی این روش اصولی تره. بر اساس چند تا سوال تستی که دانشجو دکتری نمی گیرن. فقط تو ایران این روش رو استفاده می کردن که به نظر من فاجعه بود. الان اگر عادلانه پرونده همه داوطلب ها رو بررسی کنن خیلی هم خوب و عالی میشه. این روش بهترین روش ممکن است فقط در صورتی که آشنا بازی نشه. که البته با توجه به کسانی که دیدم قبلا از دانشگاه های ضعیف در بهترین دانشگاه های ایران قبول شدن می شه گفت که اگر کسی واقعا لیاقت داشته باشه جا نمی مونه

بهروز
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چطور با چندتا سوال تستی می شه زبان شما رو سنجید یا استعداد شما رو سنجید ولی از لحاظ تخصصی نمی شه ؟ :)

علی
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

خیلی راحته… چون زبان یه چیز حفظی نیست! یا شما یه چیزی بلدید یا نیستید!
اما دروس تخصصی ممکنه یه کسی کل کتاب رو حفظ کنه بدون این که یه کلمه بلد باشه ازش!
من که خیلیا رو دیدم اینطوری بودن…

adib
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ق٫ظ

کاش من به جای خبرنگار اونجا بودم تا سوالای لازم رو میپرسیدم.

مالی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  adib

دقیقا موافقم باهاتون.اصلا نمیدونه چی باید بپرسه!!!!!!

ماری - شیمی الی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ق٫ظ

اخه اون سالی ک ازمون عمومی بود یادمه نمره زبان بین المللی یا داخلی رو میشد وارد کرد

دکتری
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۳۷ ق٫ظ

سلام به همگی…من یه چیزی درباره رتبه بگم…..بچه ها منظور همون حد نصاب هستش…منظور رتبه به معنی سال های گذشته که شما ۲۰۰-۴۰۰میشدین نیست….یه حدنصاب رو باید بیارین….یه حد امتیاز…مثل مدرک زبان…لفظ رتبه شاید یه کم بعضیا رو گمراه کرده…مثل همون زبان و ریاضی،،،،که منظور همون استعداد تحصیلی بود…پس چیزی به نام رتبه نداریم…همون حد نصاب رو باید برای هر دانشگاهی که میخواین اقدام کنیم باید بیارین.. که این حد نصاب تا دوسال اعتبار داره….

امیدوار
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

بله

ما هم آدمیم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ

بابا یک کلمه بگید درسهای تخصصصی رو باید بخونیم یانه؟؟؟؟چرا رییس سنجش گفته آزمون شاملدروس تخصصی هم هست؟؟/چرا اینقد با ابهام صحبت میکنن؟؟

میثم
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ما هم آدمیم

من الان تصمیم جدی گرفتم بشینم و برای دکتری بخونم. اما نمی دونم چی بخونم اصلا

T T
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

جانا سخن از زبان ما می گویی!

امیدوار
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ما هم آدمیم

نه تخصصی مال دانشگاهها هست ممکنه بگیرن و ممکنه نگیرن یا بر اساس رزومه دعوت به مصاحبه بکنن.کلا این قضیه اختیار ۱۰۰ درصد به دانشگاهها برای پذیرش دانشجوی دکتری است.

رضا
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۷ ق٫ظ

یه نفر از دوستان بگه ما چطوری به مجلس اعتراض بدیم – شماره پیامکی چنده- ایمیلشون چیه

مدیریت ورزشی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ

این یعنی دانشگاه هر کسی را که دلش خواست مردود یا قبول می کند در آینده لیست قبولی دکترا در تحقیق و تفحص از وزارت علوم در میاد که چه افراد منتسب به چه مقامی قبول شده اند بعد مجددا قوانین جدید. قید دکترا در دانشگاه های دولتی را باید زد و امیدی به قبول شدن با وضع این قانون دور از عدالت نیست

امیدوار
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۵ ق٫ظ

دقیقا

هادی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

پس با این وضعیت من ترجیح میدم بعد از دفاعم تو شهریور برم سربازی تا دو سال بعد مطمئنن وزیر وض میشه و این روش ناکارامد و هم تغییر خواهد کرد متاسفانه همیشه اینجا بی برنامگی هست حداقل تو این دوسالم رزومم رو قوی قوی میکنم ولی واقعا متاسفم برای انتخاب این شیوه اشتباه

ابوالفضل
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ب٫ظ

مگه قبلا نگفته بودن نمره میدن حالا چرا میگن بر اساس رتبه معرفی میشیم؟؟؟؟؟ باور کنید هنوز خودشونم نمیدونن میخوان چیکار کنن

مریم
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

احسنت! اگه رتبه باشه چه فرقی با سال پیش کرده؟؟؟

فرزانه
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

من میگم بازم بر اساس رتبه پذیرش میکنن فقط دو مرحله ای شد آزمون که سخت تر بشه همین…اسمش اینه که اختیار رو دادن به دانشگاه بازم خود سنجش فیلتر میکنه…

امیدوار
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

منظور کسب همون حد نصاب هست مثل آزمون نیمه متمرکز رتبه نداریم.

ماری - شیمی الی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

حالا سوال من اینه
اگه نمره ایلتس یا تافل داشته باشیم
نمره اون لحاظ میشه
؟

milad bastanshenas
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

سلام.دوست عزیز نخیربه نظرمن تاثیری نداره این واسه کنکور دکتری است و اون تافل صرفا واسه ازمون زبانه وبخش کاملا جداگانه است…

یزون
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان
چند سوال دارم: امسال آزمون چندبار انجام میشه اگه قراره دوبار باشه یکی از دو امتحان حداکثر باید پاییز برگزار بشه بعد تکلیف بچه هایی که امسال شرکت کردن چی میشه نتایج نهایی قراره مرداد بیاد بعده اون فرصت کم میمونه کاش حداقل نتیجه هارو زودتر بگن مثلا اوایل مرداد

حمید
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۱ ب٫ظ

سلام بچه ها،یه موضوعی الان ذهنم رو خیلی درگیر کرده.
خب اگه قرار باشه هر دانشگاه یک نمره ای رو به عنوان حد نصاب تعیین بکنه برای کنکور،خب مثلا بگه هر درس رو باید حداقل ۶۰ بزنی، اونجوری که ممکنه خیلی ها دعوت بشن و حد نصاب رو بیارن چون دیگه تمرکز همه میره رو همون دو تا درس. پس اینجوری کار خود دانشگاه ها هم سخت میشه،چون به جای مثلا ۲۰ نفر باید با ۱۰۰ نفر مصاحبه کنند.از طرف دیگه رقابت هم بسیار شدید تر میشه.به نظر من این طرح کارشناسی شده نیست.

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دقیقا همینطوری که شما می فرمایید.به نظر شما چیکار باید کرد؟ کی رسیدگی میکنه..

عامری
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دانشگاهها حد نصاب خود را با توجه به نمرات داوطلبان در آزمون های سنجش تعیین می کنند.

حمید
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  عامری

خب این دیگه چه فرقی با رتبه میکنه اونوقت؟!

تینا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

خیلی فرق میکنه:
فرض کنید دانشگاه تهران حد نصاب زبان و استعداد را ۳۰ اعلام کنه. اونوقت همه اونایی که زبان و استعدادشون ۳۰ به بالاست میتونند برای تهران اقدام کنند. یعنی فرقی از لحاظ امتیاز بین زبان ۳۱ و ۱۰۰ نیست چون نمره این دو درس در انتخاب نهایی تاثیری نداره.
اما این تازه اول کاره. دانشگاه تهران میگه دوست داره آزمون اختصاصی بگیره، یا بر اساس رزومه متقاضیانی که حد نصاب اونجا را دارند دعوت کنه به مصاحبه و یا … .
کلا سیستم مشخصی نیست و اختیار دست خودش هست که چه جوری انتخاب نهایی را انجام بده.

محمود
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

در نهایت هم دانشگاه ها در مصاحبه کسی که نمره ۱۰۰ را گرفته بر کسی که نمره ۳۱ گرفته ترجیح خواهند داد!
ضمن اینکه برای اینکه ۱۰۰ نفر برای مصاحبه نیایند احتمالا هزینه مصاحبه ها رقم خیلی بالایی خواهد بود!
شاید هم دانشگاه های معتبر فقط از دانشگاه های معتبر برای مصاحبه دعوت کنند
روی هم رفته این طرح بسیار ایراد دارد و اوج بی عدالتی است

ارشد پاور پوینتی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عامری

ترافیک خیلی زیادی از افراد در دانشگاه های درجه ۲ شهرستان ایجاد میشود چون این دانشگاهها حداقل نصاب را در نظر میگرند و داوطلبان زیادی هم در رنج حد نصاب قرار میگیرند بنا براین با جمعیت ۱۰۰۰ نفر داوطلب در یک دانشگاه شهرستانی روبرو هستیم

تینا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

همه چی بستگی به نظر دانشگاهها داره. ممکنه از اونایی که حد نصاب زبان و استعداد آوردند آزمون تخصصی بگیرند و بعد بهترینها را دعوت به مصاحبه کنند. ممکنه اعلام کنند رزومه ها را بفرستید و بعد بر اساس رزومه دعوت به مصاحبه کنند. ممکنه همه را دعوت به مصاحبه کنند و بعد تصمیم بگیرند که چه کسی را انتخاب کنند. کلا هر چیزی ممکنه :)
دقیقا مثل انتخابهای پذیرش استعداد درخشان که بعضی دانشگاهها هر کی درخواست داده را دعوت به مصاحبه میکنند و برخی دیگه منتخب اعلام میکنند که بیان مصاحبه.

وطنم
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

در اینجا به رتبه داوطلب برای حضور در دانشگاه ها اشاره شده شاید باز هم بر اساس رتبه باشه اینطوری اگه باشه خیلی خوبه چون اگه سال اول قبول نشیم طی یکسال رزومه رو قوی کرده می تونیم دوباره مصاحبه بریم ولی اگه ملاک رتبه آزمون عمومی باشه خیلی بد هرکسی در درجه اول باید در رشته خودش متخصص باشه واقعا مشخص نیست کنکور امسال چگونه خواهد بود؟

نانوشیمی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

اگه قرار باشه آزمون تخصصی رو هر دانشگاه جدا بگیره، با توجه به اینکه افراد زیادی با توجه به رنج هر دانشگاه به اون دانشگاه دعوت میشن هیچ فرقی با کنکور نمیکنه. تازه بدتر هم میشه چون باید چندتا دانشگاه بری و هزینه و… به نظر من این کار یه قسمتیش برمیگرده به قضیه کسری بودجه دانشگاه ها تا جبران .خب چه کاریه یه کنکور میدادیم که بهتر بود!!!!

سحر
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

نه اینجوری هم نیست.این شیوه مثل همون قبل شده.قبل اینکه سنجش برگزار کنه دکتری رو.در اون شیوه شما باید یک حد نصاب از زبان مگرفتی و بعد دانشگاه از شما یک ازمون تخصصی میگرفت که یک حد نصابی داشت.اگر تعداد کسایی که اون حد نصاب رو گرفتن زیاد بود حد نصاب رو تغیییر میدادن و بالاتر میبردند.الان هم همونجوریه فقط به جای زبان شما استعداد رو هم باید بگدرونید.و این به معنای دعوت قطعی به مصاحبه نیست این فقط یک فیاتر اولیه ات برای اینکه کسایی که قراره تو ازمون خود دانشگاه شرکت کنن کم بشن.

فرزاد
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

اعتراض باید کرد همین آزمون دکتری سراسری رو به ۵۰_۵۰ تغییر بدن نه به ۱۰۰ درصد اختیارات دانشگاه

بهروز
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

من نظرم روی ۱۰۰ درصد تاثیر کنکور هست که کاملا به عدالت آموزشی نزدیک است

فرزاد به امیر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ

باسلام
منم بشدت با این شیوه جدید آزمون دکتری سراسری مخالفم و به مجلس هم حضوری و هم با ایمیل و پیامک مخصوص مجلس اعتراض کردیم به همراه چندین نفر و وزارت علوم به مجلس فراخوانده شده و شماها هم باید اعتراض بکنید ببنید شماره پیامک رو در گوگل فقط با نوشتن شماره پیامک مجلس شورای اسلامی راحت سرچ میشود و پیامک کنید و با نظر دوستمون امیر کاملا مخالف نیستم بلکه مخالفم نیستم ولی بدجوری موافقه موافقم!

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ

آقا فرزاد! وقتتونو دارید تلف می کنید.برید همین استعداد و زبان و بخونید تا نمره عالی بیارید.من خودم از فروردین دارم پیگیری میکنم هیچی نشده! فقط وقتم تلف شد…

سمیرا حیاتی از کرمانشاه
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

به خدا دیوانه شدیم. بزارن حداقل این روش بریم دیگه وقت برای هدر دادن نداریم. چند ماهه اعتراض میکنیم کی جواب داده کی پیگیری کرده

فقط خودمون خسته میکنیم به خدا

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ

بچه ها از همین الآن برید رو رزومه کار کنید.با آین حرفها که کاری درست نمیشه.مطمئن باشید هر چه قدرم که اعتراض کنید فقط خودتون خسته میشید. تاثیری هم نداره. موفق باشید

سحر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

آفرین منم دارم همین کارو میکنم هر چی شد بالاخره رزومه لازم میشه و خالی از فایده نیست

تینا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

رزومه مهمه اما ارزش اصلی رزومه وقتی هست که بتونی به مصاحبه دانشگاههای درجه یک راه پیدا کنی. وقتی معلوم نیس بخوان آزمون اختصاصی بگیرند یا نه و تازه اگه بخوان بگیرن منابع معلوم نیست چی باشه، به چه امیدی رزومه قوی بسازیم. یه لشگر آدم میخوان با تنها نمره زبان و استعداد برن دانشگاهها برای مصاحبه!!!!
تا پارسال رزومه ارزش داشت چون با رتبه خوب که حاصل آزمون سنجش بود مطمئن بودی سر از مصاحبه دانشگاههای خوب در می آری و تازه اونجا اگه شانس می آوردی رزومه ها بررسی میشدند. پارسال حداقل اونایی که دعوت میشدند تعدادشون نسبتا معقول بود. الان هیچی معلوم نیست.

نانوشیمی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

دقیقا حق باشماست. ممکنه هزار نفر دعوت بشن یه دانشگاهی،بعد بررسی رزومه این افراد توسط اون دانشگاه حتما از حوصله افراد اونجا خارجه.

امیدوار
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

تو اون هزار نفر حداقل دو سه نفر دانشجوی خودشون هست که بردارن!!!!!!!!!!!!

رضا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ

خلاصه دوستان به این کار میگن استاندارد جهانی.

سحر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

استاندارد جهانی برای نظام های آموزشی است که از پایه استاندارد هستن نه مقطع آخر تحصیلیشونو استاندارد کنن بقیه ول باشه به امان خدا

لیلا-مهندسی شیمی به امیر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ

خواهش میکنم دقیقا به ما بگین کدوم قسمت باید بریم و اعتراض کنیم؟؟؟
هرچند الآن ۲ ماهه داریم اعتراض میکنیم ولی نه رسانه ها و نه مجلس و نه وزارت علوم توجهی می کنن..انگارنه انگار ما داوطلب هستیم و برای ما دران تصمیم میگرن..

امیر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

به دکتر محمد مهدی زاهدی ریس کمسیون آمزش مجلس(ایمیلش میتونید پیدا کنید)

الان وزیر بابت ادغام دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی کارت زرد از مجلس گرفت یعنی همین روزها است که وزیر علوم به صحن علنی مجلس برود.

نظر بنده اینکه طرح فوق حداقل امسال اجرا نمیشه چون فشار بر وزارت علوم زیاده. چون این طرح با طرح سنجش و پذیرش منافات داره. حتی سازمان سنجش به خاطر مخالفت با این طرح سکوت اختیار کرد.

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

آقا امیر به دانشگاه ها ابلاغ شده.از همین امسال اجرا میشه…

سحر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امیر آقا میشه بفرمایید این اطلاعات ( دانشگاه خوارزمی و کارت زرد ) را از کجا آوردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نگار
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

واقعا سنجش با زبان و استعداد ناعادلانه اس ..

امیر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ

دوستان عزیز
این موارد به کمیسیون آموزش مجلس انتقال دهیم. البته شایان ذکر است که سازمان سنجش هم مخالف این موضوع است.
وزیر و معاون با چه دیدگاهی دست به این کار زدند؟از کجا معلوم وزیر دولت بعد این روش قبول داشته باشه که میگن دو سال اعتبار داره!؟!
آیا این روش کارشناسی شده است؟
آیا کسی که از ضعف زبان رنج میبرد باید قید کنکور دکترا بزند؟
آیا کسی که بر زبان مسلط است اما در تخصص رشته خود ناتوان است میتواند دانشجوی مفیدی واقع شود؟
۷ماه مانده به کنکور هنوز جزپییات امتحان بحث نشده است؟
چطور یک دانشجو برای سال بعد برنامه ریزی کند؟

در نظر سنجی سازمان سنجش ۷۰ درصد روش قبلی بسیار مفید دانسته اند و اکثرا منتقدان روش قبلی بر وزن آزمون اعتراض داشته اند؟

آیا بر امتحانات تخصصی دانشگاه نظارت می شود؟

نگار
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

نظر ستجی سازمان سنجش کجاست؟

وطنم
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

آفرین بر شما

فرزانه
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ

چطور میگین که اختیار ۱۰۰% به دانشگاهها داده شده؟ خب برای مرحله اول هم قراره دانشگاه بر اساس رتبه ای که دانشجو کسب کرده پذیرش انجام بده !!
این یعنی فقط فیلتر رو سخت تر کردن !! قبلا اصلا استعداد و زبان در مقابل ضریبی که دروس تخصصی داشتند به چشم نمیومدن حالا ارزشمند شدن…

مریم
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

نمره میدن نه رتبه! مثل آزمون ها زبان معروف
ممکنه ۱۰۰ نفر باشن با ۱ نمره یکسان که هیچ تفاوتی با هم ندارن

فرزانه
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دانشگاهها بر اساس نیاز و البته “رتبه داوطلب” در مرحله‌ اول اقدام به پذیرش و یا حتی برگزاری آزمون جداگانه‌ای برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی می‌کنند.

مریم
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

اشتباه دارن میگن! ببینید تو مصاحبه های قبلی همیگن نمره! اصلا لطفش اینه که نمره باشه با رتبه چه فرقی با سال پیش داره؟؟؟

فرزانه
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خودشونم هنوز به توافق نرسیدن چی میخوان!!! اصلا مهم نیس واسشون که ما چه استرسی داریم

حامد
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان یه سوال برای دکتری بدون آزمون هم اگه نری مصاحبه رزرو میشی واسه سال بعد یا نه؟؟
یه سوال دیگه اینکه اگه دکتری بدون آزمون دو جا دعوت به مصاحبه شی و هر دوجا رو بری (زمان مصاحبه ها هم یکی نیست یکی هفته پیش بوده یکی هم که نتیجش تازه اومده این هفته ست میخوام برم ولی نمیدونم چجوری قبولی قبلی رو کنسل کنم) و هر دوجا هم قبول شی سازمان سنجش کدوم رو قبول میکنه؟؟

نازنین
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام کنکوری ها، یکی به من بگه که برای دکتری آزاد هم فقط دروس عمومی را برای مرحله ی اول بخونیم یا مثل سال قبل؟ بی زحمت یکی جواب بده؟

اسلامی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام علیکم
احتمالا دانشگاه آزاد اسلامی کنکورش جدا و مثل سال قبل تخصصی برگزار می شود

اذر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

نتیجه این طرح این می شود که در دانشگاه های پولی مثل پیام نور و پردیس بسیار و بسیار راحت تر از سالهای گذشته می توان قبول شد و در دانشگاه های درجه ۱ و مادر بسیار سخت تر از سال های گذشته میتوان قبول شد.مطمئن باشید

تینا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  اذر

کاملا درست است.
متاسفانه تمرکز گفته های مدیران وزارت علوم بر روی ۲ سال اعتبار نتیجه آزمون است در حالی که تغییر اساسی تر آن است که اختیار پذیرش کاملا به دانشگاهها تفویض شده است.
معلوم نیست منابع اختصاصی دانشگاهها چی هست. چقدر این آزمونها و تصحیحشان بر اساس عدالت است؟ تازه دانشگاهها میتوانند اصلا آزمون اختصاصی نگیرند و بر اساس رزومه انتخاب کنند. حالا اگه کسی احساس کنه حقش در این فرآیند ضایع شده معلوم نیست باید به کجا مراجعه کنه زیرا برگزارکنندگان آزمون تخصصی خودشان ذی نفع هستند از نتیجه آن.

امیر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

باید این موارد به کمیسیون آموزش مجلس انتقال دهیم. البته شایان ذکر است که سازمان سنجش هم مخالف این موضوع است.وزیر و معاون با چه دیدگاهی دست به این کار زدند؟از کجا معلوم وزیر دولت بعد این روش قبول داشته باشه که میگن دو سال اعتبار داره!؟!

میترا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

اگه حتی یک درصد اختیار دست دانشگاه ها باشه و ۹۹ درصد دست سازمان سنجش(ینی آزمون صرف) مطمئن باشید اون یک درصد تاثیرش از این ۹۹ درصد بیشتر خواهد بود…وقتی استاد علنا میگه من شما رو نمیخوام به کی میتونیم شکایت کنیم؟ از خودشون به خودشون شکایت کنیم؟

REZA SAFIKHANI
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

من خودم رتبه برتر دکتری هستم می دونم کسب موفقیت نیازمند برنامه ریزی دقیق از قبل و از در یک زمان بلند مدت است بنابراین از سازمان سنجش و وزارت علوم خواهشمندم برای ایجاد رفع ابهام و سردر گمی دوستان،با جزییات بیشتر و دقیق تر بیان کنند

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  REZA SAFIKHANI

بسیار ممنون از نظرات ارزشمندتان.موفق باشید

ارشد پاور پوینتی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  REZA SAFIKHANI

امسال رتبه ۵ در یک دانشگاه درجه ۲ شهرستان در مصاحبه نفر دهم شد بخاطر دانشجوی سال اخر ارشد بود مقاله کمی داشت بجاش نفر ۷۳ که فقط تنها به همین دانشگاه معرفی روزانه شده بود با داشتن مقاله های زیاد نفر اول مصاحبه شد وعملا نفر اولی قبولی این دانشگاه است جالبه ایشان اخرین نفر دعوت شده به این دانشگاه بود و رتبه بعد از او یعنی ۷۴ به روزانه دعوت نشده وقتی رتبه ۵ در ضعیف ترین و اخرین دانشگاه روزانه امکان قبولی ندارد چه امیدی به قبولی او در دانشگاههای تهران و درجه یک کشور وجود دارد

رضا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

مواد و تاریخ آزمون مشخص نیست.اصلا گیریم زبان و استعداد هست -در چه حدی باید خوند مثل تافل – جی ار ای

مهران
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

غیر از زبان و استعداد، مواد دیگه ای هم هست ولی هنوز معلوم نیست چیه!!

شادی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

سلام آقا مهران. یعنی دروس تخصصی هم هست؟

میترا
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

مجتبی شریعتی نیاسر افزود: حذف این آزمون در حالی صورت می‌گیرد که مرحله‌ی اول آن آزمون به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود ولی مرحله دوم این آزمون دیگر به صورت متمرکز نبوده بلکه بر اساس رتبه داوطلب توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

دوستان دقیقا چه جوری از این جمله متوجه شدید که سنجش فقط عمومی میگیره؟

مالی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

میترا جان، به مصاحبه های قبلی نگاه کنید متوجه می شوید که فقط عمومی است! اوکی؟!

امیر
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

باز هم ابهام!
مواد آزمون؟
تاریخ آزمون؟
منابع آزمون؟

.
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

سنجش میگه که آزموت هست، آخرش هست یا نه

فرزانه
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  .

سلام
بله هست دیگه البته عمومی

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

هر دم ازین باغ بری میرسد!
آقاجون حداقل منابع آزمون عمومی رو اعلام کنین

فرزانه
تیر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

سلام
وقتی آزمون عمومی
یعنی زبان و استعداد میشه دیگه
این ها هم نیازی به معرفی و بیان کردن نداره! مشخص هست دیگه!
موفق باشید