امکان واگذاری دکتری برخی رشته ها به وزارت بهداشت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزارت علوم ازواگذاری احتمالی دوره دکتری رشته های روانشناسی بالینی،علوم شناختی،فیزیولوژی ورزشی وآسیب شناسی وحرکات مفصلی به وزارت بهداشت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۳۰ رشته بین وزارت بهداشت و وزارت علوم شناور است که مقرر شده است یک کمیته ۷ نفره از اعضای هر دو وزارتخانه تشکیل و وضعیت این رشته ها مشخص شود.

بنابراین گزارش، در خصوص رشته های کارشناسی روانشناسی بالینی ، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، دکتری تخصصی روانشناسی بالینی، دکتری تخصصی علوم شناختی، کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی، دکتری تخصصی فیزیولوژی ورزشی، دکتری تخصصی آسیب شناسی و حرکات مفصلی، کارشناسی ارشد حرفه ای بهداشت روانی و اجتماعی و بحران و علوم شناختی تصمیم گیری صورت نگرفت مقرر شد یک کمیته تشکیل شده درمورد این موارد تصمیم گیری کند.

گفتنی است در جلسه مذکور14 رشته  در مقطع کاردانی و کارشناسی که شامل :  کاردانی حرفه ای خدمات سلامت – دارو یاری، کاردانی حرفه ای خدمات سلامت – بهورزی، کاردانی حرفه ای خدمات سلامت – مطب داری، کاردانی حرفه ای مراقبت سالمندان، کاردانی حرفه ای سلامت یاری و کاردانی حرفه ای ایمنی و بهداشت واحدهای صنفی و

کارشناسی حرفه ای مشاوره ژنتیک ، کارشناسی حرفه ای مشاوره ورزشی و کایروپراکتیک، کارشناسی حرفه ای پزشک‌یار ورزشی، کارشناسی حرفه ای تغذیه ورزشی ، کارشناسی حرفه ای مدیریت پیشگیری و مراقب بیماری‌ها، کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت، خانواده و مراقبت زنان، کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت، خانواده و مراقبت سالمندان، کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت خانواده و مشاوره تغذیه مادر و کودک می باشند به وزارت بهداشت واگذارشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

107 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فیزیولوژی ورزشی بالینی
دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۰:۱۳ ق٫ظ

باسلاممممم عرض ادب میان علما .از قدیم میگن عقل سالممممم در بدن سالمم
بدن سالممم ما فیزولویست ها می‌سازیم
ک تبدیل ب دکتر های عزیزمون میشن
توی ایران چقدر هم واس مدارک و تحصیل ارزش قائل هستن.
از ماست ک برماست
خود خواهی
حسادت
باعث این همه فلاکت شده.
آفرین ب همه تون.

علی
آذر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۰۰ ق٫ظ

این چند ساله تربیت روانشناسی بالینی بسیار سطحی بوده و متاسفانه در مراکزی که حتی یک نفر عضو هیئت علمی نداشتن صدا دانشجو ،رفتند. خیلی از دوستان با تاریخ روانشناسی انگار آشنا نیست. بزرگانی چون فروید و بک آیا پزشک نبوده اند؟آیا نحوه تربیت روان شناسی بالینی در طی این چند ساله منطقی بوده است؟آیا فیلد کار بالینی و آموزش را داشته اند.؟الان وزیر علوم یک پزشک است. یا چند سال پیش رییس یک دانشگاه علوم پزشکی شیمی بود. تفاوت چندانی بین قرار گرفتن در یکی از وزارت خانه وجود ندارد هر جا که شرایط آموزشی فراهم باشد آنجا مناسب تر است. و درحال حاضر بهداشت فیلد آموزشی مناسب تر است.عده ای از دوستان برای حفظ منافع شخصی خودشان به این اختلافات دامن می زنند و جالب است که این موضوع صرفا از چند ده رشته صرفا با روان شناسی بالینی است. و اکثر مخالفین انتقال هم روان شناس بالینی نیستد؟آیا می دانید که هیچیک از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی شناسی بالینی نیستد؟

زهرا
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

۹۹٪ حرف های دوستان رو خوندم
چقدر دلم گرفت
چقدر زیاد
بنده با ۲۴ سال سن تا الان هم تحصیل کردم هم ورزش حرفه ای رو ادامه دادم چقدر تلاششسش کردم موفق باشم
چقدر الان با این سنم اصلا احساس موفقیت نمیکنم
با دو تا دیپلم و دو تا لیسانس و آلانی که دارم ارشد بو میخوام. باز سیراب نشدم
من لیسانس تربیت بدنی دارم و من عاشقققق ورزشم بخدا قسم ک داره بغض خفم میکنه
از آینده خودم از آینده جوان هامون دلم میسوزه بزارید اینو بگم که
مادرم زانوش آب اورد وبردیم دکتر آب پاشو کشیدم و فیزیو تراپ باید میرفت حرکاتی. بهش داد که پاشو از وضع قبلی ۱۰۰ برابر بدتر کرد (جسارت نمیکنم) علم خیلی گسترش داره هودتونو محدود کردید کی مطب بزنه کی نزنه چرا انقدر شغل کمه برای ما جوان ها چرا هر کی سر جای خودش نیس
ناراحتم بغض دازم عصبی ام ک چرا با این سن جایی نتونستم تاسیس کنم اصولی و با علم یه مجموعه ای رو طراحی کنم و تخصصی ورزشکار تحویل جامعه بدیم و درآمد خوبی ام داشته باشیم

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا همینطوره.من هم ورزشکارم.الان هم ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی دارم.و خودم دارم برای دکترای رشته تحصیلیم آماده میکنم.متاسفانه فیزیوتراپی رو به ما ارجح میدن،در صورتی که در فیزیوتراپی غیر از وصل کردن چند کابل برقی و دادن گرما،بیشتر توی چشم هستن.واقعا جایگاه رشته های کاربردی کجاست؟

Pariya
مهر ۱۱, ۱۴۰۱ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  دل آرام

ببخشید مگه رشته فیزیولوژی ورزشی و اسیب شناسی نمیتونن مرکز بزنن یا مطب؟اجازه نمیدن به این کار یعنی؟؟

Pariya
مهر ۱۱, ۱۴۰۱ ۷:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام خوبید
ببخشید مگه دکتری فیزیولوژی وررشی نمیشه مطب زد؟!

پدرام صبوری
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

سلام خدمت فیزیولوژیست های عزیزو دانشجوهای گروه حرکت های اصلاحی
برای حوزه کاریتون چرااقدام نمیکنید در این باشگاههای ورزشی(بدن سازی)کارای اصلاحی و آموزشی ؛انجام بدید.
رو مشکلات اندامها؛مشکلات درد کمر؛دیسک؛و…در همین باشگاهها بصورت شخصی کار کنید.
یا علی

صادق موسی زاده
مهر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۱۴ ق٫ظ

اگه مجوز مطب برای فیزیولوژیست ها بدند بنده حاضرم حداقل دومیلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی در استان اردبیل را فراهم کنم چون عشق به ورزش و سلامتی مردم برام بسیار مهم میباشد فقط وفقط لحظه شماری میکنم برای مجوز مطب.

شیرین
آبان ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ق٫ظ

چرا مطب؟؟؟

زهرا
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

مگه میشع مطب زد؟

Pariya
مهر ۱۱, ۱۴۰۱ ۷:۳۷ ق٫ظ

با سلام مگه اجازه نمیدن؟
من چندجایی دیده بودم زده بودن مرکز توانبخشی حرکات اصلاحی و فیزیولوژی و آسیب شناسی

محمدرضا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

نفرات عزیزباید بیایند توی رشته فیزیولوژی ورزشی وعملی هم کار کنن اسید لاکتیکی بشن که کامل بتونن روی افراد کار کنن بعد بدونن فیزیولوژی ورزشی یعنی چی؟؟؟

احسان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

فقط عشق فیزیولوژی ورزشی است

امیر
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ق٫ظ

با عرض سلام خدمت دوستان. من دانشجوی پزشکی هستم باید خدمت دوستان عرض کنم به نظر من انتقال رشته دامپزشکی به وزارت بهداشت در الویت هست چرا که این رشته قرابت بسیار زیادی با وزارت بهداشت دارد چون هدف نهایی دامپزشکان تامین سلامت جامعه ست از طریق تغذیه سالم افراد جامعه و پیشگیری و…و این که تولید اغلب داروهای مصرفی در ارسه پزشکی و روش های مدرن جراحی تمامی زیره نظره متخصصین دامپزشکی صورت میگیرد.تمامی محصولات لبنی پروتئینی شیرهای مصرفی در بستنی ها و بیسکوییت ها و سایر تنقلات که ما روزمره و تمامه عمر مصرف داریم زیر نظر دکتران دامپزشک بررسی و تایید میشوند.کما این که بنیه علمی این عزیزان در رشته های علوم پایه پزشکی و بالینی بسیار بالاست به دلیل واحدهای بیشتری که در دروس علوم پایه میگذرانند نسبت به گروه پزشکی. با این اوصاف ایا هنوز هم جای این رشته در وزارت بهداشت درمان نیست؟؟؟؟!!!!

دکتری علم تمرین و فیزیولوژی کاربردی
مرداد ۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام
بنده دارای دکتری علم تمرین و فیزیولوژی کاربردی می باشم. با توجه به اینکه اینجانب مدرک دکتری خود را از دانشگاه بسیار معتبر در خارج از کشور گرفته ام و از کانال وزارت بهداشت و اموزش پزشکی دانشگاه مربوطه مدرک دریافت کرده ام به نظرم رشته هایی مانند فیزیولوژی ورزشی – قلب عروق- محض و علل الخصوص فیزیولوژی کاربردی دانشجویان تربیت بدنی باید همانند سایر دانشگاههای جهان از کانال وزارت بهداشت بوده و در زیر وجموعه ان قرار گیرند . در ثانی فیزیولوژی کاربردی و علم تمرین تنها رشته ای است که فقط و فقط افراد ورزشکار یا افرادی که خود ورزشکار بوده و در حیطه ورزشی فعالیت داشته اند میتوانند به این رشته وارد شده و موفق باشد. ولی افرادی که صرف درس خوانده و اصلا رابطه ای با ورزش ندارند و خود نیز ورزشکار نمی باشند بهتر است به شاخه های دیگر فیزیولوژی رفته و مطالب را بطور تئوری ادامه دهند.

فیزیولوژی و.رزشی بهترین گرایش
تیر ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ

دانشجویان PHD فیزیولوژی ورزشی اطلاعات وعلم تخصصیشون از ۱۰۰ تا دکتر وزارت بهداشت بالاتر هست. دروسی را که دانشجویان دکتری فیزیولژی میخونن از خیلی از درسهای پزشکی هم سخت تر و مفید تر هست. در بخش علم تمرین در حوزه ورزش هم که فیزیولوژیست های ورزشی یک سرو گردن از دکترهای پزشکی بالاترن.

پزشک
تیر ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ق٫ظ

فیزیولوژی ،آناتومی، بافت شناسی، استخوان شناسی، پاتولوژی،بیوشیمی، فیزیوپاتولوژی، آیا شما کدوم یک ازین واحدها رو گذروندی؟ چند بیمار تابه عمرت دیدی؟ چند تا شرح حال گرفتی؟ چندبیمار اورژانسی دیدی؟ چقدر با ICU,CCU, آشناهستی؟ فقط اسمی ازینها شنیدی

...
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پزشک

فیزیولوژى هزارتا خوندیم از۵استاد بگیر تا گایتن-اناتومى و بیوشیمى هم همینطور
شما چندواحد اسیب شناسى گذروندى؟
شما چندواحد روانشناسى گذروندى؟
شما چه میدونید ورزش چیه؟
اصلا چرا ورزش رو توصیه میکنید به بیمارها؟!
ایا طرز صحیح ورزش کردن رو هم بهشون میگید،اصلا بلدید؟

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دقیقا همینطوره..چرا تجویز پزشک ها در نهایت میرسه به ورزش و مراقبت در حین کارهای روزمره؟ پس مهمه که این گرایش ها یعنی فیزیولوژی و آسیب شناسی ورزشی در وزارت بهداشت گنجانده بشن

مهر
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۰ ق٫ظ

تربیت بدنی تا پزشکی راه بسیار طولانی هست ..پشت کنکور پزشکی ننشستید که اینطور قضاوت میکنید

محمد
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ

پس تکلیف فارغ التحصیلان قبلی و کسانی که در حال تحصیل هستند چی میشه بین دو وزارت معلق میمونند

نیروانا
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۴۳ ق٫ظ

روانشناسان عزیز خواهشا جواب بدین، من با لیسانس زبان وارشد بالینی با این تفاسیر اجازه شرکت در دکتری سلامت وزارت بهداشت رو دارم؟ یا باید لیسانسم هم مرتبط باشه؟

علیرضا
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی مهندسی پزشکی-بالینی هستم
ایا رشته ی مهندسی پزشکی به وزارت علوم منتقل شد؟
اخه امشب تو اخبار ساعت ۱۰ یه همچین چیزی اعلام شد.
اصلا چه فکری کردن از اسمش معلومه دیگه (مهندسی پزشکیه)به چه علت به وزارت علوم منتقل شد.

مریم
خرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۵:۴۷ ب٫ظ

من با واگذاری بالینی به وارت بهداشت مخالفم. همه چیز که دارو نیست

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

من دانشجوی ترم آخر فیزیولوژشی ورزشی هستم واصولا تما دروس ما در شاخه علوم پزشکی می باشد و همچنین علم تمرین هم به ما آموزش داده می شود مثلا در مراکز درمانی باید این تخصص ها بکار گرفته شود تادر قسمتتست های ورزشی که از بیماران گرفته می شود این دسته افراد بهتر میتوانند براورد درستی داشته باشند همه فکر میکنند مثلا دویدن روی تردمیل و گرفتن هارت ریت ضربان قلب به راحتی گرفته می شود و بعد به بیمار میگویند مشکل دارد یا خیر درصورتیکه فارغ التحصیلان علچم پزشکی از علم تمرین چیزی سر در نمی اورند و اشتباه تشخیص میدهند و داروهی بی مورد مصرف میشود بنابراین این رشته در مراکز درمانی امری حیاتی است

پزشک
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
اصولا رشته تربیت بدنی جزو رشته های علوم انسانی است. هدف افزایش سطح ورزش همگانی و ورزش حرفه ای است. حالا چه شده که با ۲ واحد آناتومی اونم فقط تئوری حس دکتر شدن بهشون دست می ده؟
ما ۲۴ واحد اناتومی اونم سر جسد یعنی کالبد شکافی داشتیم و سپس ۱۸ واحد فیزیولوژی اعم از فیزیولوژی کلیه، گوارش، خون، استخوان و … و فقط یک فصل کوچک از گایتون مربوط به ورزش هست. آیا با دو واحد اونم تئوری می شود به جنبه های بالینی رسید و درمان کرد. این خیال محض عده ای است که فکر می کنند ورود تربیت بدنی به حیطه درمان.
اصولا هدف از اینکار اینه که تربیت بدنی ها بدون هیچ مجوزی در درمان بیماران دخالت می کنند و با اینکار جلوی دخالت اینها گرفته خواهد شد.

فیزیولوژی ورزش
تیر ۱۲, ۱۳۹۵ ۳:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  پزشک

بله به همون اندازه که در کالبد شناسی ..و آناتومی از شما ضعیف تریم به همان اندازه شما هم در علم تمرین و کاربرد فیزیولوژی در ورزش از ما عقب ترین ..پس بیاین پا تو کفش هم نکنیم ..ما وارد بحث درمان نشیم و شما وارد بحث علم تمرین و ورزش.موفق باشید

پزشک
تیر ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۲۴ ق٫ظ

تربیت بدنی هیچ ربطی به سلامت و بالین نداره دوست عزیز. این رشته مختص افراد سالم هست. البته رشته بسیار خوبیه. اما بگذارید همه چیز سرجای خودش باشه. خودتون حاضر میشید سلامتی خونواده ت رو خدای نکرده با سابقه جراحی CABG یا سابقه MI به دست افرادی ناآشنا که حتی یک شب هم بر بالین بیمار نبوده و شرایط اورژانسی رو درک نکردن بسپری؟

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پزشک

چطور میفرمایید ربطی به سلامت نداره؟؟ اگر شخصی برای ورزش حرفه ای نکات ایمنی رو رعایت نکنه آسیبی میبینه که نیاز ب پزشک خواهد داشت،اگر فردی در کارهای روزمره اصول اولیه صحیح رو رعایت نکنه دچار آسیب خواهد شد.اینکه مثلا کسی که موقع استفاده از وسایل ورزشی در خانه یا باشگاه اصولی نباشه دچار آسیب میشه،پس در درجه اول علم تمرین و سلامتی در ورزش و در درجه دوم در توانبخشی فرد بعداز آسیب و درمان پزشک ،یک آسیب شناس ورزشی و فیزیولوژیست ورزشی نقشی در مراحل یک فرد،چه سالم و چه آسیب دیدهرو خواهد داشت.

دوست
دی ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  پزشک

فقط بچه های تربیت بدنی نیستند که به دکترای فیزیولوژی ورزش راه پیدا میکنند ( تازه همین که تربیت بدنی جزو رشته های علوم انسانی باشه به جای تجربی واقعا جای سوال داره) تعداد زیادی از این بچه ها ارشد فیزیولوژی پزشکی هستند که خودشون باز میتونن از کارشناسی های متفاوت باشن اما همین که دانشجوی ارشد فیزیو پزشکی هم بوده باشن جای تعجب و تاثر داره از یک پزشک که ندونه اوناام باید کل گایتون برن و لوی- بیوشیمی لنینجر و هارپر و آناتومی های مختلف رو بدونن . مث این میمونه که چون تخصص یک متخصص اعصاب مثلا اعصاب شده شما بگی هیچی از قلب و گردش خون نمیدونه..حالا این عزیزانم چون دکترای تخصصیشون ورزشه معنیش این نیس که از گایتون فقط بخش ورزششو خونده باشن

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

دقیقا همینطوره

محمدرضا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

سلام عزیزان بنده دانشجوی دکترای تخصصی phd فیزیولوژی ورزشی قلب وعروق وتنفس هستم ومی خواهم بگویم که اصل فیزیولوژی ورزشی پزشکی هست وبس…واگه تا حالا به این فکر نبودند غلط بوده است وجای شکرش هست که ایران الحمدالله به به این فکر افتاده که اصولی کار بکنه واین رشته عزیزو دوست داشتنی را برای جامعه ایران بسیار بسیارسودمند است ما باید که مردم ایران را باین رشته درمان کنیم ونگذاریم که رو به قرص و…….ومواد شمیایی رو بیاورندبه امید خدای عزیز.

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

و همینطور آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

فیزیولوژیست ورزشی قلب و عروق
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام
در تمام دانشگاههای معتبر جهان ، رشته فیزیولوژی ورزشی،جزو رشته های دانشکده پزشکی یا دانشکده بهداشت هست… ضمنا به دلیل اینکه رشته فیزیولوژی ورزشی در ایران زیر نظر وزارت بهداشت نیست، گرایش
chinical exercise physiology
(فیزیولوژی ورزشی بالینی)
رو اصلا در ایران نداریم …!

ارشد خرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ

با سلام
بنده فارغ التحصیل ارش حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی هستم. بسیار علاقه مند به این رشته و بسیار ناراحت از اینکه جای ما در جامعه واقعا خالیست. بنده ضرورت حضورم در متن جامعه و میزان بالای نیاز به این رشته و جا افتادن آن را در جامعه به خوبی متوجه هستم و هستیم ولی متاسفانه هیچ ارگانی به حمایت بر نمی خیزد. بنده ی نوعی واقعا از اینکه مردم از چه امکاناتی که می تواند در سطح سلامت آنان مفید باشد و از آن بهره ای نمی برند آزرده می شود. ممنون از اینکه این طرح ها را جاری میسازید انشاالله

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ

دقیقا همینطوره

الهه
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

سلام رشته ی مهندسی پرتو پزشکی رشته ای است که می بایست زیر نظر وزارت بهداشت باشه : چون کارش فقط تو بیمارستانه وهیج جای دیگه استخدام نمیگیرند ولی چون زیر نظر بهداشت نیست بیمارستان هم نمیگیره پس تکلیف ما چیه ؟ لطفا بررسی کنید “

فیزیولوژیست ورزشی
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

باسلام به دوستان بنده کارشناسی زیست شناسی دارم و ارشد فیزیولوژی ورزشی خوندم با حرف دوستان که ارشد فیزیولوژی با تربیت بدنی کلاسیک فرق داره کاملا موافقم و با این که پایه قوی تو فیزیولوژی داشتم پاس کردن دروس ارشد برام سخت بود.با پیوستن این رشته به علوم پزشکی مواقن به شرطی که حق کسانی که در گذشته مدرک گرفتن پایمال نشه

مریم
دی ۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ

من حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی خوندم. آیا این رشته گرایش هم شامل این طرح هستش؟ چون نوشتید آسیب شناسی و حرکات مفصلی! این دو تا فرق داره.

تربیت بدنی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

من کارشناسی دبیری تربیت بدنی وعلوم ورزشی میخونم میتونم دروزارت بهداشت ثبت نام کنم جواب بدین ممنون میشم

ارشدآسیب شناسی
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ

کاملا با تصویب این طرح موافقم

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۶ ب٫ظ

من هم موافقم(ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی)

الف
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

روانکاوی فقط روانکاوی است.
حرف من نیست حرف خود فروید است که باره تاکید نموده است (ازجمله دردوترم زمستانی دردانشگاه وین ۱۹۱۵-۱۶و۱۹۱۶-۱۷) روانکاوی ربطی به روانشناسی وروانپزشکی نداردوندارد.

کارشناس مشاور ژنتیک
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

سلام.دوستان.من موافقم .
اخه من خودم.کارشناسی مشاوره ژنتیک خوندم اینجور که هنوز مشخص نیس زیر نظر کدوم وزارت خونه ایم حد اقل از سردرگمی بیرون میایم درضمن وزارت علوم که برنامه ای واسه فارغ التحصیلاش نداره.نکته جالب اینجاس توی مراکز درمانی قسمتی تحت عنوان مرکز مشاوره ژنتیک وجود داره اما وقتی میری واسه استخدام میگن توی ردیف استخدامامون همچین رشته ای رو نمیگیریم.سوالم اینه که کیا رومیگیرن به نظر شما.

...
دی ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

متاسفانه کشور ما توی هررر زمینه ای به جای به کار گیری متخصص اون رشته پزشک استخدام میکنه و حق بقیه رو پایمال می کنه.

آرزو
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ق٫ظ

من با اینکه روانشناسی به بهداشت انتقال پیدا کنه موافقم چون بهداشت امکانات بیمارستان داره و این برا رشد روانشناسی خ مهمه ولی باید تمهیداتی هم صورت بگیره ولی اگر امکانات دانشگاه های علوم رو بیشتر می کردن با بمارستان هم قرادداد می بستن هم خوب بود…. چون بچه های دکتری عمومی الاف میشن اصلا تو کجای دنیا دیدین که تو مقطع دکتری طرف گرایش عمومی داشته باشه… به هر حال اگه قراره تغییراتی صورت بگیره بهتره یه فکری هم برا بقیه گرایش ها و کارشون صورت بگبره

فیزیواوژیست ورزشی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

با سلام به تمامی متفکرین توانمندی که با ایده های روشنفکرانه بهبود سطح علم و دانش می شوند. یکی از بهترین کارهایی که می شد بخصوص برای فیزیولوژی ورزش انجام بشود همین بود یعنی بردن زیر نظر علوم پزشکی چون دقیقاً فیزیولوژی ورزشی دو شاخه اصلی به نظر من دارد یکی ورزش حرفه ای و دیگری ورزش سلامتی آنها که می خواهند پی اچ دی در شاخه سلامت بگیرند وارد علوم پزشکی شوند. (عالی)

رزم یار-مدرس دانشگاه و روان شناس بالینی
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ

دوستان بالینی در واقع اموزشی هست که بیشتر در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی تربیت دانشجو انجام میده…واحدهای درسی مقطع ارشد و دکتری با دیگر شاخه های روانشناسی حتی روانبزشکی ملاحظه نمائید حتما…لذا ترجیحا کار رواندرمانی کار انهاست…اما شاخه های دیگر در کلینیکهای سربائی تا حدی و در اموزش برورش و بهزیستی و ندامتگاههابیشتر کارائی دارند.

آسیب شناسی و طب ورزشی
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ

اکثریت دانشجویان رشته آسیب شناسی و طب ورزشی موافق انتقال این رشته به وزارت بهداشت هستند. اما اساتید این رشته به هیچ وجه موافق نیستند.
برای توسعه این رشته ی بسیار کاربردی راهی جز انتقال آن به وزارت بهداشت نیست. دانشکده های وزارت علوم امکانات تحقیق و کار بالینی را برای این دانشجویان ندارد. کسی که از این رشته فارغ التحصیل بشود میداند که پاس کردن واحدهایی مثل آناتومی و کینسیولوژی و توانبخشی ورزشی و بازتوانی بیماران و …در کلاسی که فقط تخته و صندلی وجود داره امکان پذیر نیست. اساتید تربیت بدنی ترس آجر شدن نانشان دارند….کسی دلش برای این رشته و دانشجو نمی سوزد

محمدرضا یونسی
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ

اینجوری نیست که همه رشته های وزارت بهداشت کار داشته باشند/اینجوریم نیست که تو دنیا اون معنی که مار درمان و بالین داریم مطرح باشه/اینجوریم نیست که فقط پزشکان جای مداخله داشته باشن/به علاوه وزارت بهداشت اصلاً رویکردش علمی نیست به این رشته ها یه نگاه به وضعیت نظام سلامت بندازید متوجه میشید/آواز دهل از دور خوش است…

روانشناسی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

لایییییییییییک

روانشناسی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ

موافقم

فیونا
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

باسلام وجود روانشناسان عمومی بعنوان مشاور برای کارکنان بیمارستانهی برای برقراری ارتباط با بیماران وهمکاران وسایرارباب رجوعان بسیار موثر میباشد کارکنان بیمارستان بعلت کار در محیط های سخت که بادرد ورنج بیماران سروکاردارند انها را در معرض افسردگی قرار میدهد لذامشاوران روانشناسی عمومی در زمینه آموزش ارتباطات -رفتاردرمانی و…خیلی مفید هستند

فیونا
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام وجود روانشناسان عمومی در بیمارستانها میتونه برای پرستاران بسیارموثرباشه ودر برقراری ارتباط خوب با همکاران -بیماران وسایر ارباب رجوعان کمک بسیارکننداکثرکارکنان بیمارستان پس ازمدتی کار بابیماران وشرایط سخت محیط کار وتحمل رنج ودرد بیماران دچارافسردگی میشوند مشاوران این رشته میتوانند بسیارموثر باشند برای پرسنل

روانشناس بالینی
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ

کار بسیار خوبیه که روانشناسی بالینی به بهداشت انتقال پیدا کنه. سازمان روانشناسی زیر پرچم روانشناسی بالینی داره به همه گرایش های روانشناسی اجازه روان درمانی میده که هیچ جای جهان سابقه نداره! درمان مقوله ی مربوط به وزارت بهداشت هست و معنی نداره بچه های بالینی توی دانشکده های علوم باشند. به علاوه روان درمانگر نیاز به موقعیت بالینی برای آموزش داره که بیمارستان هستش و وزارت علوم این امکانات نداره. فقط باید وزارت بهداشت ظرفیتش رو بیشتر کنه. من موافقم.

روانشناسی
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ق٫ظ

کاملا مخالفم. دلایل مو تو کامنتای قبلی گفتم. یه جوری حرف میزنید که انگار از همون اول سازمان سنجش اشتباه کرده روانشناسی را جز رشته های علوم انسانی قرار داده

مهسا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ

دوستان موافق واگذاری رشته به وزارت بهداشت، آیا میدونید که در وزارت بهداشت شما حق کار همزمان با تحصیل ندارید، و این امر مثل وزارت علوم سرسری گرفته نمیشه، چون شما باید دائم در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشید! ضمن این که وزارت بهداشت تا تعهدی که بهش دارید رو بعد از تحصیل انجام ندید، حتی مدرک موقت هم به شما نمیده! ینی کلا مدرکی به شما نمیده بعد از فارغ التحصیلی، مگه این که تعهد رو بگذرونید! هر جا هم بخواید کار کنید، فقط از طریق استعلام اونجا، معلوم میشه که مدرک شما چی هستش!

سعید
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

خوب دارن بهشون حقوق میدن معلومه توقع دارن دانشجو ححضور دایم داشته باشه وزارت علومم اگر حقوق میداد به دانشجوهاش همه میموندن تو خود دانشگاه و به تحقیق و رساله میپرداختن.اون تعهدم باز یه مزیته چون به نوعی فرد کارش قطعی هست و بابات تعهد معرفی میشه جایی باید خدمت کنه که در قبالش حقوقم میگیره ..جالبه نکاتی که شما فکر میکنید منفی هستن همه مزیت های وزارت بهداشته الان یه پزشک در هنگام گذروندن طرح نزدیک ۷ میلیون دریافتیشه کدوم یکی از رشته های وزارت علوم میتونن همچین درامدی داشته باشن؟؟؟؟

مهسا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آقای سعید
شما از شنیده ها میگید، من از نزدیک باهاش مواجه م!
حقوق ماهی کمتر از یک میلیون تومن در تهران به چه کار میاد به نظرتون؟ این حقوقی نیس که بشه باهاش زندگی کرد!
در مورد تعهد هم خیر، چندان خوش بین نباشید! فرستادن به شهرهای دورافتاده و یا جاهایی با درآمد کم که مزیت نیست!
ضمنا همه وزارت بهداشت که مثل رشته های پزشکی نیست! یعنی تقریبا هیچ رشته ای، مثل پزشکی نیست!

دل آرام
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دقیقا همینطوره.همه ی اون موارد مزیت هستن

عالیه
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

با این وضع راحت طلبی ما دانشجویان که داره روز ب روز هم بیشتر میشه سختگیری بیشتر مراکز آموزشی باعث افزایش بار علمی ما دانشجویان میشه!
بسیاار عالی

سعید
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ

به نظرم کلا دیگه وزارت علوم دانشجو نگیره بهتره چون واقعا هیچ برنامه ای برای فارغالتحصیلان وجود نداره بر عکس وزارت بهداشت که تمام فارغالتحصیلان بعدا جذب بیمارستان ها و مراکز درمانی و ازمایشگاهی میشن و کارشون به نوعی مشخصه

مهسا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست عزیز، بهتره خیلی هم اغراق نکنیم. درسته وزارت بهداشت در برگزاری کنکور منظم عمل میکنه، اما اوضاع اشتغال فارغ التحصیلان این وزرات خونه هم چندان خوب نیست و خیلی هاشون به کار در شرکت های خصوصی روی میارن!

روانشناسی
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

این چه حرفیه مثله اینه بگیم تو ایران رشته های علوم انسانی به درد نمیخوره چون بیمارستانی نیستند. بابا بچه گانه حرف نزنید اکثر رشنه های غیربیمارستانی الان حرف اول دارن میزنند

حرکات اصلاحی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ

اگر این رشته ها به وزارت بهداشت واگذار شوند یعنی اینکه کنکور دکتری این رشته ها رو وزارت بهداشت برگزار میکنه و باید به تمامی بجه های ارشد این رشته ها اجازه شرکت در این آزمون هاداده شود نهایتش اینکه ما در مقطع دکتری که توسط وزارت بهداشت دایر میشه واحدهایی رو بصورت پیش نیاز پاس میکنیم اگه به این شکل باشه خوبه وگرنه ما در وزارت علوم مشکلی نداریم و اینکه وزارت بهداشتی ها دارن گیر میدن این به معنای اینکه ما پیشرفت کردیم نه اینکه اشتباه میریم

ارشد تربیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ق٫ظ

فقط امیدوارم طوری نشه که بعدا بین دو وزارت معلق بشیم و به هم پاسمون بدن!!!

روانشناسى بالینى
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ

کاملا با نظر واگذارى روانشناسى بالینى به وزارت بهداشت موافقم،امیدوارم در این وزارت موفقیتى براى روانشناسى بالینى باشد.

روانشناسی معترض
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ

کاملا با واگذاری رشته روانشناسی به وزارت علوم مخالفم چون اهداف غیرمنطقی و فرضت طلبانه ای پشتش نهفته ست. رشته های مرتبطتر از روانشناسی پیدا نشد که واگذارش کنند وزارت بهداشت؟؟؟؟؟

روانشناسی معترض
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ب٫ظ

منظورم وزارت بهداشت بود

دکترا فیزیولوژی ورزشی قلب وعروق
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

باسلام: واقعا رشته فیزیولوژی ورزشی کاملا مرتبط بادرمان وسلامت انسان است البته از راه ورزش، نا با دارو ونسخه ، وباید حتما زیر پوشش وزارت بهداشت باشد تا هم امکان کارهای تحقیقاتی بر روی بیماران در این زمینه ایجاد شود هم از طرف دیگرامکان تاسیس مراکز سلامت وتندرستی که پزشکان وفیزیولوژیست ها و یا اسیب شناسها در کنارهم به درمان وسلامتی مردم بپردازند، کسانی که مخالفند اصلا نمی دانند فیزیولوژی ورزشی کاملا با ترببت بدنی سالهای قبل که از رشته علوم انسانی کارشناسی میگرفت متفاوت است، وتماما فیزیولوژی انسان وپزشکی واناتومی است وکار تحقیقاتی بر روی بیماران و درمان انها، واقعا از وزارت علوم و بهداشت متشکریم اگر این مساله تصویب شود

دکتری عمومی داروسازی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۸ ق٫ظ

باسلام خدمت شما دوست عزیز
بنده دکتر داروساز هستم و قصد شرکت در آزمون دکترای فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد را دارم محبت میکنید بنده رو در این زمینه راهنمایی بفرمایید

کریم
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

اگه همه ی رشته های وزارت علوم رو واگذار می کردن به وزارت بهداشت بد نبود چون حداقل اونجا برنامه هست

رز روانشناسی عمومی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ

سازمان نظام روانشناسی نباید این اجازه را بده لابد نظریه های روان درمانی یا شخصیت را روانپزشک به دانشجویان روانشناسی میخواد درس بده!!! در صورتی که روان پزشک ها فقط چند تا دارو میتونند تجویز کنند و تحلیل و روانکاوی و روان درمانی بلد نیستند

روانشناسی معترض
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ق٫ظ

کاملا با نظرتون موافقم. یعنی فقط کسی رفت سراغ مباحث پزشکی باید همه سمتها رو بگیره: درمان دارویی، درمان شناختی، درمان رفتاری ، درمان روانکاوی و ….. کاملا واضحه هدف چیه از این کارها

روانشناس
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ

اینقدر بی انصافی نکنید
روانپزشکان متبحر زیاد داریم

رز روانشناسی عمومی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

بله روان پزشک متبحر وجود داره ولی در حیطه درمانها دارویی متبحر هستند نه در درمانها تحلیلی و روانکاوی یا درمانها وجودی من نظرم آینه که روانپزشک هیچ وقت نمیتونه خوب رواندرمانی کنه چون مثل یک روانشناس که از ترم اول تحصیلی مباحث روانشناسی را تا سطح دکترا آموزش میبینه آموزش نمیدونید در ابتدا که پزشکی عمومی میخونند و در تخصص هم که داروها را کار میکنند البته کاپلان را هم حفظ میکنند ولی مفاهیم و تحلیلها را مثل روانشناسها عمیق مطالعه نمیکنند هم روانپزشک لازمه وهم روانشناس نباید در کار هم مداخله کنند بلکه مکمل هم باشند

عالیه
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ

برنامه بر این نیست که این دو رشته ادغام بشن که! فقط قراره بیان کنار هم. و اگه هیچ کدوم تسلطی بر دیگری نداشته باشن خیلی هم خوب میشه.

روانشناسی معترض
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناس

روانشناس متبحر هم زیاد داریم ولی در انحصار گرفتن وظایف روانشناس توسط روانپزشک واسه ما اصلا قابل قبول نیست اصلا. مثله قبل برن سر کار خودشون و با تلاش برای واگذرای رواندرمانی به خود در کار روانشناسها وارد نشوند

amir
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ

بجای این کارها مثلا می توانیم دپارتمان کنیسیالوجی احداث کنیم در دانشگاهها که هم وزارت علوم اینها را ساپورت کنند هم وزارت بهداشت

amir
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ب٫ظ

من چند دوست پزشک دارم که چندین ساله به صورت غلط دارن ورزش می کنند
اناتومی و فیزیولوژی ورزشی و حرکت شناسی با پزشکی واحد مشترک دارن ولی اصلا و ابدا زیر شاخه پزشکی نیستند

amir
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ

اگر قرار است این رشته ها به از وزارت علوم انتقال یابند بهتر است شرایط ادامه تحصیل برای بچه های تربیت بدنی نیز در این رشته ها همانند گذشته باقی بماند
در ضمن اگر زمینه دسترسی اسانتر تحصیلکردگان این رشته ها به مراکز درمانی جهت کسب تجارب بیشتر باز شود به پیشرفت چنین رشته هایی بسیار کمک خواهد نمود

amir
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ

با سلام
بسیاری از علوم بین رشته ای می باشند.
رشته های مرتبط با حرکت به نظر بنده فرد باید خودش حرکت ، آسیب ، اسید لاکتیک و….. را درک کرده باشد بعد می تواند واسه دیگران نسخه بپیچد.
اگر انتقال رشته های آسیب شناسی ورزشی و فیزیولوژی ورزشی به معنای کوتاه کردن دست بجه های تربیت بدنی از این رشته ها باشد. کار نادرستی می باشد.
وانگهی اگر قرار باشد ررشته ای مثل اسیب شناسی ورزشی به بچه های فیزیکال تراپ و پزشک واگذار شود بهتر است که کلا این رشته حذف شود. زیرا در حال حاضر نیز بیس اصلی درمان توسط فیزیکال تراپ ها باید حرکت باشد در صورتیکه بیشتر آنها فقط با دستگاه و برق کار می کنند

روانشناس
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

واقعا این بی عدالتی و بی برنامگی در رشته روانشناسی تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟؟ امیدوارم سازمان نظام روانشناسی بتونه با پیگیری این مساله رو رفع کنه و ساماندهی جدی به وضع مجوزهای رواندرمانی بده…

لیلا_ دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ

رشته های روانشناسی بالینی یا روانپزشکی یا تربیت بدنی یا مهندسی پزشکی و مهندسی پزشکی_مهندسی بافت جزو رشته های پزشکی نیستند فقط از طریق وزارت بهداشت آزمون گرفته میشود که اینم جزو بی برنامه ریزیهای با سابقه!
ولی رشته های مثل فیزیولوژی و فارماکولوژی جزو رشته های پزشکی هستند و قوانین و مقررات کاری و اشتغالشون در وزارت بهداشت زیر نظر وزارت بهداشت میباشد،
ولی مثلا روانشناسی یا روانپزشکی کار و اشتغالشون در وزارت تعاون ووزارت آموزش و پرورش میباشد و ژنتیک هم در وزارت تعاون و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم زیر نظر قوانین وزارت علوم میباشد

روان شناسی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ

کاملا حرفتون منطقیه. روانشناسی بالینی از کی شده جز رشته های مرتبط با پزشکی. اینو دو سه نفر فرصت طلب میخوان تصویبش کنند

فیزیولوژی ورزشی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ق٫ظ

اولا، تربیت بدنی با فیزیولوژی ورزشی کلی متفاوته، کسی ک فیزیولوژی ورزشی میخونه، یعنی اول باید فیزیولوژی پزشکی رو خوب باید بفهمه،بعد بیاد در زمینه سلامتی و ورزش روی بدن انسان کار کنه!
دوما، فیزیولوژی بیس رشته های پزشکی ست.
سوما، اگه واحدهای درسی فیزیولوژی ورزشی با فیزیولوژی پزشکی نگاه کنید، نود درصد واحدهای تدریسی مشترک اند.
پس فیزیولوژی ورزشی ک تمام واحدهای درسی اش، فیزیولوژی های مختلف، آناتومی، تغذیه، بیوشیمی ها، هستن، و در مقطع دکترا ب گرایش‌های قلب و عروق وتنفس، بیوشیمی و متابولیسم و عصب و عضله تقسیم میشه، اگه خورده ای منصفانه بی اندیشیم، فیزیولوژی ورزشی جایگاهش در وزرات بهداشت می باشد.

مرتضی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

فیزیولوژی ورزش به بررسی تاثیر فعالیت بدنی بر روی سیستم های دستگاه موجودات زنده میپردازه و در کشورهای پیشرفته در دانشکده های بهداشت و سلامت ارایه میشود و در بازتوانی بیماریان نقش مهمی دارد و گرایش تحت عنوان فیزیولوژی ورزش بالینیی مستقیما در بیمارستان ها با بیماران در ارتباط هستند و در بازتوانی بیماران نقش دارند

پیمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ

روانشناسی که در زیر نظر وزارت تعاون و تربیت بدنی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و مهندسی پزشکی زیر نظر وزارت علوم مشغول به کار و اشتغال هستند ولی دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت و در وزارت جهاد کشاورزی با قوانین وزارت بهداشت مشغول به کار و اشتغال هستند!

نسیم
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

والله زیست شناسی و دامپزشکی مونده و روانشناسی و تربیت بدنی رو به وزارت بهداشت موکولش کردن! عجیبه!

پیمان
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

به قول شما زیست شناسی و دامپزشکی مونده هرچند رشته علوم اعصاب شناختی جزو رشته های پزشکی به حساب میاد ولی روانشناسی و تربیت بدنی!
هرچند من شیمی کاربردی هستم!

علی
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

واقعا متاسفم که بعضیا نمیدونند رشته تربیت بدنی چیه و چه مباحثی داره بعد نظر هم میدهند. اول اطلاعاتتون رو در مورد رشته بالا ببرید بعد نظر بدید

دکتری روانشناسی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

نسیم جان از این کارشون هدف دارن. هدفشونم تسهیل راهی برای اجرای فلوشیپ روانپزشکیه. ما اعتراض خودمون به نمایندگان شهرمون میدیم. که بعد از بیست سال تو رشته روانشناسی حالا بریم زیر نظر وزارت بهداشت

روانشناسی بالینی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ

راستی میگن کسایی وزارت بهداشت دکتری قبول میشن باید
تعهد ۵ ساله بدن که کار کنن برا وزارت بهداشت

پس تکلیف کسایی مثه من که کارمندن و تعهد به یه ارگان دولتی دیگه دارن
تکلیف اونا چی میشه؟؟؟؟
چون نمیتونن تعهد بدن به وزارت بهداشت
چون یه جای دیگه تعهد دارن

مهسا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ق٫ظ

شما در وزارت بهداشت اصلا حق کار همزمان با تحصیل رو نداری!

فرزاد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۷ ب٫ظ

بجای روانشناسی و تربیت بدنی و علوم اعصاب شناختی بهتر بود در اولویت اول دامپزشکی رو کلا به وزارت بهداشت واگذار بکنند چون همه قوانینش با وزارت بهداشت هست تا وزارت علوم و موقعیت و قوانین بیشتر کاریش با وزارت بهداشت هست تا وزارت جهاد کشاورزی،هرچند من دامپزشکی نیستما!

فیزیولوژی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

واقعا فیزیولوژی ورزشی، باید بره وزارت بهداشت، چون امکانات وزارت علوم مهیا نیست جهت کار و تحقیق، من خودم دوره ارشدم، چون موضوع پایانامه ام رو متابولیسم قند خون و چربی ها بود، مجبور شدم در دانشکده پزشکی با کلی دردسر کار کنم.
در خارج از کشور فیزیولوژی ورزشی در دانشکده پزشکی وجود داره.

معصومه
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ

فقط روان شناسی بالینی؟؟ شامل عمومی و سلامت نمیشه؟

یاس
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  معصومه

روانشناسی بالینی که بره زیر نظر وزارت بهداشت یعنی در کل دادن مجوز رواندرمانی نیز میره زیر نظر اون. بنظرتون اون موقع جایی برای مجوز دادن به سایر گرایشهای روانشناسی هست (عمومی و …)؟؟؟؟؟ناعادلانه ست.. ما دانشجویان دکتری روانشناسی معترضیم

Sport
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

به نظر می رسد که کل گرایش ها و کل رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی بهتر است که به وزارت بهداشت واگذار شود.
چون ورزش در اصل به سلامت و بهداست انسان مربوط می شود و هر علمی که به حوزه بهداشت و سلامت مربوط شود، ارتباط بیشتری با وزرات بهداشت دارد تا وزارت علوم.

دکتری
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Sport

بله اما مدیریت ورزشی و روانشناسی ورزشی هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارن و در حوزه علوم انسانی قرار می گیرن.
تنها فیزیولوژی ورزشی و حرکات اصلاحی مرتبط هستن.

ارشد حرکات اصلاحی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

دقیقا با حرفهاتون موافقم. من ارشد حرکات اصلاحی هستم و هیچ کجا به من اجازه کارهای اصلاحی یا تحقیقاتی نمیدن چون میگن شما اجازه ندارید به حوزه ی بهداشت وارد بشید در حالی که اکثر درسهای ما با سلامت و آناتومی و فیزولوژی سروکار داره.

روانشناسی بالینی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

برای من یه چیزی شبیه معجزه میمونه که رشتم به وزازت بهداشت واگذار شه و این میتونه نهایت خوستم باشه
چون وزارت بهداشت آزمون ۷۰ درصده و مصاحبه ۳۰ درصد
چون وزارت بهداشت مصاحبه به صورت متمرکز برگذار میشه
نه مثه وزارت علوم که هر دانشگاهی خودش مصاحبه بگیره و همه میدونن چه
خبره اونجا بین استاتید و دانشجوهای خودشون…

روانشناسی معترض
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ

دوست عزیز اینا ظاهر امره که شما دارین می بینید. ما که الان چندین ساله داریم مباحث روانشناسی می خونیم مباحث پزشکی جزو واحدها بوده ولی روانشناسی در کل میان رشته ای است، نمیشه بدن به وزارت بهداشت.بخدا این کار منطقی نیست. در درازمدت عواقبش خودش نشون میده

ساحل روانشناسی عمومی
مرداد ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

اگه بره زیر نظر وزارت بهداشت اونا حتما مدرک زبان میخان واسه ثبت نام در کنکور و این خیلی سخت میشه واسه ماها

روان شناسی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ

هدفشون چیه از این واگذاری؟ چرا نگفتن؟ همزمان با فلوشیب روان درمانی به روانپزشکها، این جانبداری بی منطق و فرصت طلبانه از اجرای این فلوشیپ غیرمنصفانه است

آزاد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

اگه میشد رشته های حسابداری رو هم واگذار کنن خوب میشد

روح و روان
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  آزاد

سلام
آفرین تو این بحث و جدل روانمون رو شاد کردی با این در خواستت، ۵ مینه دارم می خندم. :)