پذیرش 20 درصدی بدون آزمون نخبگان در دوره دکتری

معاون وزارت علوم با اشاره به افزایش زمینه پذیرش نخبگان ازجذب 20 درصدی بدون کنکورنخبگان دردوره دکتری خبرداد .

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تودیع دکتر آخوندی و معارفه دکتر خوشنویسان، سرپرست دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن همایش های دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم در خصوص واگذاری پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه‌ها که از سال آینده اجرا می‌شود آن است که زمینه پذیرش نخبگان در دانشگاه‌ها بیشتر فراهم شود.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در خصوص نخبگان کاری که به حوزه ما مربوط می‌شود این است که زمینه جذب این عزیزان را در قالب استعدادهای درخشان هر چه بیشتر فراهم نماییم که برای تسریع اجرای این مهم اخیراً یک دستور العمل تصویب شده که در پرتوی آن دانشگاه‌ها بتوانند ۲۰ درصد از نخبگان را بدون کنکور جذب و پذیرش کنند تا این تسهیلات بستری را فراهم کند که این دانشجویان با امید بیشتری تلاش کنند.

وی ادامه داد: فرض ما این است که دانشگاه‌ها اهتمام به جذب نخبگان دارند ولی با همه این تفاسیر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دستگاه بالادستی یک نقش نظارتی خواهد داشت تا افراد مستعد و نخبه از این تسهیلات محروم نشوند.

معاون آموزشی وزارت علوم به آماری که نظام بررسی صلاحیت هیات علمی ارائه کرده اشاره کرد و افزود: در بررسی صلاحیت هیات علمی ۷ دهم درصد خطا و ۹۹.۳ درصد از بررسی صلاحیت‌ها، مثبت بوده  که نشان می‌دهد جامعه دانشگاهی از نظر سلامت عمومی و علمی دقت بسیار بالایی دارند و بحث جذب نخبگان نیز از همین خانواده است تا حقی از این سرمایه‌های نظام ضایع نشود.

وی افزود: در حوزه جذب، فارغ‌التحصیلان ممتاز و نخبگان اولویت خواهند داشت و امیدواریم بستر این ظرفیت بیشتر هم فراهم شود.

شریعتی نیاسر ادامه داد: علاوه بر آن در حوزه دیگری که متولی آن ما نیستیم صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تأمین اعتبار برای طرح‌های تحقیقاتی یک ردیف ویژه برای پژوهشگران جوان و نخبه در نظر گرفته است که این می‌تواند جوانان مستعد و نخبه را به آینده خود امیدوارتر کند.

وی همچنین کنترل کمی، کیفی و همچنین اقتدار  و هماهنگی را عامل مهمی در بدنه اجرایی وزارتی و دانشگاه ها دانست و اظهار داشت: جهت ارتقای کیفی در دانشگاه‌ها مجوز برای تاسیس موسسات غیر دولتی صادر نخواهد شد و همچنین با استفاده از شاخص های ویژه آموزشی، نظارت ظریف و دقیق تری بر بحث آموزش خواهیم داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم، کشورمان را به  جهت داشتن دو دانشگاه مهارت محور فنی حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی متمایز از سایر کشورها در این زمینه دانست .

ثبت‌نام
باخبرم کن!

42 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایلیا
مرداد ۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان
من معدل کارشناسیم ۱۵ و ۵۰ شده و معدل ارشدم ۱۹ و نفر اول شدم
الان مقاله دارم ، به علاوه مدرک زبان و ی کتاب ترجمه
خو من چ گناهی دارم که باید به خاطر معدل کارشناسیم پذیرش نشم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خو من کارشناسی درس خون نبودم
الان روزی ۱۰ ساعت میخونم
بخدا ظلمهههههههههه :(

مهسا
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ایلیا

دوست عزیز، حرف از نخبه است! نخبه کسی ه که همیشه برتر بوده!

دکتر
مرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایلیا

دوست عزیز نخبگی به درس خوندن و معدل بالا نیست…..کجای دنیا نخبه هارو از رو معدل میشناسن…..یعنی هرکی رفت داخل اتاق ۱۰ساعت درس خوند نخبه است؟؟

ﻣﺮﻳﻢ
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ب٫ظ

ﺑﺎﺳﻼﻡ
ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ اﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮاﺕ اﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﺁﺑﺎﻥ ﻣﺎﻩ ﻫﺴﺘﺶ ﻳﺎ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺁﺥ ﮔﻔﺘﻦ ﻛﻨﻜﻮﺭ ﺩﻛﺘﺮﻱ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﻳﻜﻲ ﺁﺑﺎﻥ ﻭﻳﻜﻲ اﺳﻔﻨﺪ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﻣﻴﺸﻪ

مهیارکرمی
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

باسلام خدمت دوستان عزیزمنظورازنخبگی شامل فقط استعدادهای درخشان نیست.بلکه اگرسری به سایت بنیادملی نخبگان کشوربزنیدموبه مومشخص شده.شامل نخبگان علمی.فرهنگی .هنری.ادبی وووو…میشه.که مراحل زیادی لازم است تاکسی بتونه عضوبنیادبشه.واون بنیاداعضای خودش روبه نهادهای مختلف من جمله دانشگاه هاجهت استخدام وهیات علمی شدن یاسایرجاهای مرتبط بانخبگی طرف معرفی می کنه که ازاولویت برخوردارند.بحث دکتری وپذیرش اینهاهم که درجریان امربودم ازخیلی وقت پیش مطرح بودکه این متن بالا نشانگراین است که به لطف خداگویاداره محقق میشه.موفق ومویدباشید.

دانشجو
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

به نظر من اولا که باید رتبه در دانشگاه ملاک باشه و بعد برای مصاحبه کلیه روند تحصیل بعد از دیپلم بررسی بشه نه مدارک زبانی که طرف آخرش هم کارش میده مترجم. در حد فهمیدن مطلبم که همه با در اوردن چند معنی می تونه بفهمه بقیه مدارک مثل مقاله هم که امروزه هرکی بخواد پول میده یه روز واسش می زنن (مهم ترین اصل فعالیت های مختلف و مقاله در زمان های مختلف و از دوران دیپلم تابه حال است)

سوال مهم...
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان
این بحث نخبگان که مطرح شده توی آیین نامه جدید هست پس حتماشرایط پذیرش اون با شرایط قبلی متفاوت هست درسته؟ یا همون قبلیه؟

مهدی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم...

سلام دوستان منظور از اینکه ۲۰ درصد از نخبگان را بدون آزمون بردارند یعنی چه؟

دانشجوی نمونه کشوری سال 1393 در مقطع ارشد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

یا سلام. تعریف نخبه چیست؟
امسال شرایط جدید استعداد درخشان برای پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری اعلام شده و تقریبا اکثریت دانشجویان را شامل می شود. این چه مدل نخبه ای است که معدلش ۱۵ ، ۱۶ است. هرچند فکر می کنم تنها معدل ملاک نخبگی نیست. می توان گفت معدل و رتبه شرط لازم است ولی کافی نیست. این نوع پذیرش درواقع ظلم به نخبگان کشور و از سویی ظلم به داوطلبان دیگر است که به آنها گفته می شود نخبه هستند و پولی برای مصاحبه پرداخت می کنند و کلی امیدوار می شوند و بعد ….
بهتر است این فرایند عینی تر شده تا از هرگونه حق کشی اجتناب شود.
من الآن دانشجوی دکتری دانشگاه تهران هستم. برای استعدادد درخشان چند دانشگاه شرکت کردم ولی متاسفانه در عموم موارد چیزی جز حق کشی ندیدم، یا شاید من اشتباه می کنم. ولی بالاخره خودم از طریق آزمون سراری و باکسب رتبه کل ۱ دانشگاه تهران پذیرفته شدم. کلا به دوستانم پیشنهاد می کنم از دکتری استعداد درخشان استفاده کنند ولی به آن دل نبندند. از مسئولین هم خواهش می کنم این موضوع را به نحو شایسته تری حل نمایند.

دانشجوی ارشد دانشگاه تهران
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ

کاملا با شما موافقم- به نظر من اولا که باید رتبه در دانشگاه ملاک باشه و بعد برای مصاحبه کلیه روند تحصیل بعد از دیپلم بررسی بشه نه مدارک زبانی که طرف آخرش هم کارش میده مترجم. در حد فهمیدن مطلبم که همه با در اوردن چند معنی می تونه بفهمه بقیه مدارک مثل مقاله هم که امروزه هرکی بخواد پول میده یه روز واسش می زنن (مهم ترین اصل فعالیت های مختلف و مقاله در زمان های مختلف و از دوران دیپلم تابه حال است)

العبد
مرداد ۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۸ ب٫ظ

نفر اولی رو هم تو کلاس با آشنا بازی بهش میدن
با چشم خودم دیدم چه طور نفر اول رفت دکترا و اول شد تو کلاس
شما هر چی بگی راه داره
پس سکوت بهترین راه هستش

سحر معترض
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ

ببخشید میتونم بپرسم معدل شما مگه چنده که برا معدل ۱۵و۱۶ اینجوری احساس تاسف میخورید ؟
من کسی و حتی کسایی رو میشناسم که معدلشون زیاده ولی از نظر من نوعی نخبه نیس , ایستادن جلو در اتاق استاد و نمره گرفتن الکی و بالا بردن معدل رو شما ندید که میگید معدل ۱۵ کمه ؟؟؟ داشتیم دانشجویی رو که باور کنید قبل امتحان نمره ش داده شده بود , من خودم معدل لیسانسم کمه چون کاری که دیگران کردن رو نکردم حاضرم باهاتون شرط ببندم که یه اشتباه تو ترم ۱ و داشتن یه سابقه بد اینقدر تو ذهن استاد تاثیر میذاره که تا آخرش بدبختت میکنه و برعکسش هم صادقه ، ملاک باید کار آدم باشه نه معدلش , سواد آدما اصلا ربطی به معدلشون نداره

دانشجوی نمونه کشوری سال 1393 در مقطع ارشد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر معترض

با سلام. همان طور که قبلا عرض کردم من فکر می کنم معدل و رتبه شرط لازم است ولی کافی نیست. ممکن است کسی رتبه اول باشد و معدل بالای ۱۹٫۵ هم داشته باشد ولی به هیچ وجه دانش عمیق و خلاقی در رشته خود نداشته باشد. معدل کارشناسی من، ۱۹٫۲۰ (رتبه اول)و معدل ارشد من ۱۹٫۸۷(رتبه اول) و نمره پایان نامه من ۲۰ بود. ولی همین طور که گفتم معدل شرط لازم است ولی کافی نیست. و صرف این معدل ها و رتبه اولی ها تضمین کننده نخبگی من یا هیچ کس دیگری نیست.
دوست بزرگوار توجه فرمایید که من دانشجوی دکتری هستم و نه داوطلب دکتری و این شاید به کم بودن تعصب در نظرات من کمک می کند. شاید من هم اشتباه می کنم. ممکن است افراد مختلف آیین نامه ای را می پسندند که برای آنها تناسب بیشتری دارد. کسی که معدلش کم است، دوست دارد ملاک معدل را برای استعداد درخشان کمرنگ شود. کسی که مقاله و پژوهش کمی دارد دوست دارد تاثیر مقاله کمتر شود. کسی که مدرک زبان ندارد، دوست دارد مدرک زبان در آیین نامه نباشد.
بیاییم به دور از تعصب در این باره نظر دهیم و اقدام نماییم (هم دانشجویان و هم مسئولین محترم). شاید آیین نامه کامل به ضرر ما باشد، ولی درنهایت چنین آیین نامه قوی می تواند برای رشد کشور عزیزمان در حالت کلی مناسب تر باشد.

mohsen
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ

شرط لازم و نه کافی برای ارزیابی، معیار مناسب نیست. برای مثال، شما که دانشجوی برجسته ای هستین و نمراتتون خیلی بالا بوده، آیا اگه توی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، با اساتیدی کلاس داشتین که ماکزیمم نمرشون ۱۵ بود، باز هم به این سطح نمرات میرسیدین؟! ( امیدوارم از حرفم بد برداشت نکنین، صلاحیت شما حتما خیلی بالا بوده که دانشجوی نمونه شدین)
بعلاوه در برخی رشته و گرایش ها سختی بیشتری وجود داره و فرضا برای رشته های فنی معدل خیلی نمیتونه ملاک خوبی باشه.
من فکر میکنم باید ارزیابی حاصل تمامی فعالیت های آموزشی و پژوهشی باشه. و از این فیلتر گذاری ها که معدل باید بالای x مقدار باشه یا شاگرد اول باشی استفاده نشه ( آخه شاگرد اول و دوم مگه چقدر توی معدل باهم فرق دارن بصورت عمومی( دنبال مثال نقض نیستم!)، یا فرق بین کسی که معدلش ۱۷ با کسی که معدلش ۱۶.۹ هست چیه؟!)

دانشجوی نمونه کشوری سال 1393 در مقطع ارشد
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  mohsen

با سلام. در مورد بحث اولتون باید بگم من در کارشناسی برخی اساتید را داشتم که بالاترین نمرشون ۱۰ الی ۱۲ بود. توی یکی از همین دروس در ترم اول من ۱۰ گرفتم ولی با این حال معدل کلم شد ۱۹.۲۰، اینگونه اساتید کم و بیش وجود دارند ولی می توان با تلاش بیشتر حتی همین اساتید را هم تحت تاثیر قرار داد. برای نمونه همون استادی که ترم اول کارشناسی با وجود مطالعه بالای من، به من ۱۰ داد در ترم دوم با تلاش خیلی بیشتر از حد استاندارد در درس آن استاد نمره ۱۸.۵ گرفتم.
در مورد بحث دومتون من کاملا با شما موافقم. تنها معدل و رتبه نباید معیار استعداد درخشان باشد ولی این به این معنا نیست که این موارد نادیده گرفته شود. بهتر است مجموعه ای از سوابق آموزشی، پژوهشی و … توما با هم در زمینه شناسایی افراد حائز شرایط برای استعداد درخشان در نظر گرفته شود.
فلسفه تربیتی من تلاش است و به تکیه به هوش برای شناسایی افراد نخبه اعتقادی ندارم. خداوند متعال توانایی های بیشماری در ذهن ما انسان ها قرار داده که خیلی از این توانایی ها با وجود پیشرفت علم شناسایی نشده اند. بهتر است تکیه ما بر تلاش برای به بالفعل تبدیل کردن این استعدادهای بیشمار الهی باشد و نه تکیه بر آزمون های هوشی و …

سحر معترض
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

ببنید در هر مقطعی در هر زمانی یا شاید یه دانشجو هم مثل شما نباشه , شما کل دوره ها ی قبل و بعد خودتون رو در نظر بگیرید یه نگاهی به دورو برتون بندازید ببینید واقعا چند نفر معدل ۱۹/۲۰ لیسانس دارن ! من دانشگاه تبریز درس خوندم رشته م برقه و گرایشم مخابرات , خواهش میکنم اگه فرصت کردید یه تحقیقی بکنید ببنید خیلی دور نریم از ۱۰ سال پیش آیا کسی معدل ۱۹ رو تو این دانشگاه آورده ؟؟ سخته باور کنید این معدل رو آوردن سخته تو گروه مخابرات دانشجویی رو میشناسم با معدل ۱۳/۵ رتبه ۶ ورودیشون بوده !!! شما ۲ ماه وقتت اگه آزاد بود وقت بذار تحقیق کن ببین استادا چه جوری نمره میدن اصلا شما گفتین یه استادی نمره ش ۱۰-۱۲ بوده با لاتربن نمره ش, چرا باید اینجوری باشه ؟؟؟ ما هم استادی داشتیم بالاترین نمرهش ۸ میشد بعد میبرد رو نمودار !! چرا باید استادی جوری امتحان بگیره که بالاترین نمره ش بشه ۸ و کمترین نمره ۰.۲۵ !!! باورتون میشه ۰.۲۵؟؟؟؟علت اینکار چیه واقعا ؟ شاید شما شانس آوردین یه بار باهمچنین استادی درس داشتین ببین وای به حال کسی که هر ترم یه همچنین استادی داشته باشه!!!

دانشجوی نمونه کشوری سال 1393 در مقطع ارشد
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر معترض

اینکه استادی بدون دلیل بالاترین نمره اش ۸ باشه و بعد بخواهد این نمره ها را ببرد در نمودار، هیچ رویکرد تربیتی علمی این موضوع را تایید نمی کند. به نظر می رسد لازم است با اصول روانشناسی تربیتی، یادگیری، ارزشیابی تحصیلی و تربیتی، طراحی آموزشی، رویکردهای یادگیری، … آشنا شوند.

shokoofe
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

سلام دوست عزیز امیدوارم همیشه موفق و موید باشید. میتونم بپرسم رشته تحصیلی شما چیه؟

ffm
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

سلام. من بدون آزمون امیرکبیر در رشته … شرکت کردم. شرایطم خیلی عالی نبود (یه ISI داشتم با معدل ۱۷ و خورده ای، دو سال هم از فارغ التحصیلیم گذشته بود – لیسانس و ارشدم هم امیرکبیر بود) اما دوستم فکر کنم سه تا مقاله ISI داشت. شاگرد اول گرایش خودشون بود. ارشدشم بدون آزمون از خواجه نصیر اومده بود امیرکبیر. تازه یه سال هم از فارغ التحصیلیم گذشته بود. یکی دیگه از بچه ها هم بود شبیه من بود تقریبا شرایطش. هیچکدوممونو نگرفتن چون استادامون ما رو نمیخواستن (لااقل من این جوری فکر میکنم: استاد من که کلا دانشجوی دکتری نگرفت – استاد دوستم ظرفیت نداشت – استاد اون یکی هم خبر نداشت شاگردش اومده مصاحبه) بعد یک نفرو گرفتن که “شنیدم” لیسانسش باهنر کرمان و ارشدش شاهد بود. یک یا ۲ مقاله ISI داشت و یه تعداد کنفرانسی یا شاید علمی پژوهشی. دو نفر هم از ارشدای علم و صنعت گرفتن.فکر میکردم تو امیرکبیر از استادا قول بگیری کافیه اما این ۳ نفر فکر نمیکنم از کسی قول گرفته بودن. واقعا نمیدونم چی شد. جالبه همه میگفتن امیرکبیر دانشجوهای خودشو میگیره. طبق معمول به ما که رسید، وارسید. موفق باشین.

نرم افزار
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ffm

برای اون اساتید متاسفم!

عباس
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۶ ق٫ظ

سلام دوستان لازمه که یه ابهام زادیی انجام بدم. من رشته ارشد خودم آب و هواشناسی بود معدل کل من ۱۹.۰۸ با نمره پایان نامه ۲۰ و رتبه دکتری من هم امسال شد ۲۱. و اما در خصوص استعداد درخشان باید عرض کنم که حداقل دو تا مقاله علمی پژوهشی باید دانشجو داشته باشه، رتبه اول ورودی خودش باشه، و دو سال هم از فارغ التحصیلیش نگذشته باشه. من خودم ۸ تا مقاله علمی پژوهشی اعم از چاپ و پذیریش و یک isi و ۲۱ مقاله کنگره بین المللی و همایشی داخل داشتم. دو رتبه برتر کشوری المپیاد و یک گواهینامه بین المللی کامپیوتر و ۱۰ مدرک فنی و حرفه ای کامپیوتر دارم. تو کارشناسی هم استعداد درخشان و نمونه کشوری شدم ولی به دلالیلی با کنکور رفتم ارشد. دوستان اینکه می گن استعداد درخشان همش هم پارتی بازی نیست!! کمی هم سعی و تلاش به نظر من می تونه عاملی باشه تا تمام تقصیرها را گردن افراد دیگه نذاریم. موفق باشید

مهدی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عباس

دقیقا

سردرگم
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

با سلام دوستان بالاخره دانشگاهها اختیار صددرصدی دارند یا نه؟ چرا همش تو حاشیه حرف میزنن!!!!!! به خدا اختیار صددرصدی نهایت نامردیه

دکتر
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

باید شرط معدلو بردارن این که نمیشه بعضیا با هر ترفندی معدلشونو میکشن بالا خوشبختانه لازم نیست مثال بزنم همه منظورمو میفهمید جای اینکه ببینن کی چی بارشه!!

مهدی
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

خوب بعضیا که معدلشون میکشن بالا حالا هرجوری که شده. پس گناه اونایی که معدلشونو با مطالعه زیاد کشیدن بالا چیه؟

بهروز
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

من فکر کنم در تعریف نخبه باید تجدید نظر کرد
امروز سازمان سنجش نفرات اول کنکور سراسری را که با یک آزمون تستی این رتبه ها را به دست آورده اند معرفی کرده است و همین افراد به عنوان نخبه به جامعه معرفی می شوند!!
سوال این است که چه می شود که اکنون آزمون تستی ملاک مناسبی برای ورود داوطلب به مقطع دکتری نیست؟

مهدی
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

منظورتون از اکنون کی هس؟ الان که کنکور برقراره

مهران
تیر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

منظور ایشون برگزاری آزمون دکتری با وزن ۱۰۰ درصد برای آزمون تستی است.
مثل کنکور سراسری

آرزو
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

منظورشون از نخبه همون استعداد درخشانه؟ چه قدر مبهم حرف میزنه!

درخواست کمک!!!!!
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام به همه ی دوستان عزیز
من رتبه خوبی دارم و شانس قبولی نهایی زیاد هست ولی هنوز از پایان نامه دفاع نکردم و احتمالا توی شهریور بتونم دفاع کنم. کسی نمیدونه اگه قبول بشم و دفاع نکرده باشم چی میشه؟؟؟؟!
لطفا جواب بدید دوستان عزیز

حسن
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ

باید حتما دفاع کنید اگر دفاع نکنید سال بعد از کنکور محروم هستید

آویزون
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ

اصلاحاقبولیتون “کان لم یکون” میشه, سعی کن تمومش کنی دوست عزیز منتظر اما و اگر و شاید نمون ریسکه

mohsen
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

تاریخ فارغ التحصیلی شما باید تا ۳۱ شهریور باشه، بعضی از دانشگاه ها فرصت میدن تا ابان ماه مدرک رو براشون ببری!
در کل اگه قبولیت حتمی هستش، شده با ۲ نمره کمتر ولی دفاع کن
انشالله که مشکلی پیش نمیاد و موفق میشی

زکریا شیمی الی
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

نتایج کنکور دکتری کی اعلام میشه؟
مرداد یا شهریور؟

وطن
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

اواخر مرداد

میثم
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ

کجا کنکور حذف شده؟ تا پارسال زبان بود. استعداد بود و دروس تخصصی

الان هم که همونا هستن. حالا فقط به دروس تخصصی می گن دروس پایه وگرنه همونه که کسی می دونه تغییرش چیه؟ چی حذف شده؟

مهدی
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

اینایی که معاون وزیر فرمودن مربوط به استعداد درخشانه نه کنکوریا

مهدی
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ

آقایون خانما
در زمینه شناسایی افراد نخبه دو معیار وجود داره
بایسته
شایسته
بایسته شامل مواردی مثل رتبه، معدل و سطح دانشگاهی که درس خونده
شایسته شامل مقاله اختراع و کلا کارهای پژوهیه.
قبول دارم اکثرشونو میشه خرید ولی معیار بهتری دارید بفرمایید.

متین
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ

میشه جناب دکتر شریعتی نیاسر بفرمایند که این ۹۹.۳ چطوری به دست اومده؟؟؟!!!! انشاء الله که آمار صحیح دادند به شما!!!

علی
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ

ساز کار معدل استاندارد و تا حدی عادلانه نیست.

مهدی
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خب سازوکار معدل عادلانه نیس چون پارتی بازی میشه،
سازوکار مقاله عادلانه نیس چون میشه خرید،
سازوکار بدون کنکور عادلانه نیس پون پارتی بازی میشه،
سازوکار آزمون عادلانه نیس چون نمیشه به یه آزمون سه چهار ساعته اکتفا کرد
قرار نیس که هر کسی بره دکتری.

امین
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ

دقیقا به چه کسایی میگن نخبه؟؟