تشریح جزئیات و تغییرات آزمون دکتری 95

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش کشور با تشریح جزئیات آزمون دکتری گفت: مواد امتحانی آزمون دکتری تا ۱۵ مرداد ماه اعلام می‌شود.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: آئین نامه آزمون دکتری برای سال‌های 95 و 96 اجرایی می‌شود که این آئین‌نامه با هدف تفکیک فرآیند سنجش علمی از فرآیند پذیرش دانشجو و اعتباربخشی و استانداردسازی آزمون‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: اختیار به گروه‌های آموزشی در راستای استقلال دانشگاه‌ها و ایجاد امکان شرکت متعدد داوطلب و توجه جدی به سوابق علمی آموزشی داوطلب نیز از دیگر اهداف این آئین‌نامه است.

وی با بیان اینکه مواد امتحانی آزمون امسال 15 مردادماه اعلام می‌شود، عنوان کرد: هدف این است که آزمون دکتری بر اساس یکسری مواد امتحانی شامل آزمون عمومی و استعداد تحصیلی و آزمون تخصصی شامل دروس پایه و اصلی به تعداد بیش از دو بار برگزار شود و نتیجه آزمون دو یا سه سال معتبر است.

خدایی گفت: سازمان سنجش نیز از داوطلبان ثبت نام کرده، آزمون را برگزار می‌کند و به داوطلب کارنامه می‌دهد. فرد بر اساس آزمون و نمره به دانشگاه معرفی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: دانشگاه‌ها برای پذیرش اعلام عمومی می‌کنند و داوطلب به دانشگاه مراجعه می‌کند و دانشگاه‌ها بر اساس شیوه نامه‌ای که همزمان با آئین نامه ابلاغ شده است، داوطلبان مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

خدایی اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه اجرایی، حدنصاب آزمون در دانشگاه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. دانشگاه‌ها هم بر اساس اطلاعات آماری حد نصاب خود را اعلام می‌کنند.

خدایی گفت: امسال تعداد رشته‌های آزمون دکتری از 252 رشته نیز به 70 تا 80 مجموعه رشته محدود شده است. در واقع رشته‌های امتحانی بدون توجه به گرایش تقلیل پیدا کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مواد امتحانی بیشتر دروس نهایی شده است اما چند درس باقی مانده‌اند که پس از نظر نهایی شورای نظارت و برنامه ریزی و کمیته‌های شورای عالی برنامه ریزی در روز 15 مردادماه به صورت کامل اعلام می شوند.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: آزمون دکتری براساس مصوبات مجلس دو بار در سال برگزار می‌شود و هر امتحان دو سال اعتبار دارد و داوطلب می‌تواند از نتیجه آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کند.

به گفته وی، سهمیه استعدادهای درخشان نیز همان بیست درصد باقی مانده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

404 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

بابا این سازمان سنجش ما را کشت
چرا این نتایج دکترا را لفت می ده
از دوره کارشناسا هی بهمون استرس وارد می کنه
چقدر امروز فردا می کنید

mechanic
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

مانسل سو….هستیم.بعد از گذر ما همه چی درست میشه..

شعیب
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

منم شهرستانی هستم به نظر من شیوه ی خوبیه وتاحد زیادی از ورود دانشجوهای بی سواد با دانشگاه جلوگیری می کنه البته به شرطی که مصاحبه کننده ها واقعا سواد رو ملاک پذیرش قرار بدن.

leila
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

سلام
فک کنم یه تاریخ جدید به میلادی و شمسی اضافه شده
تاریخ اختصاصی سنجش
بیایید باهاش کنار بیاییم دوستان

الهام
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  leila

درسته همه مون منتظریم اما سازمان سنجشیا کارشون کم نیست. یعنی فک نمیکنم حجم کار هیچ سازمان و ارگانی توی این کشور به اندازه ی اینها باشه.

riyazi85
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  leila

واقعا….موافقم

جناب خان
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

یعنی اگه این سازمان سنجش امروز منابع رو اعلام نکنه …….

فرنوش
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

احتمالا طبق عادت مرسوم سازمان سنجش ی اطلاعیه میزنه اولش روی سایتش میگه عصر ساعت۵ اطلاعیه دروس را میزنن .همش کاراشون همینطوریه،چشم به دقیقه های اخر دارن

حسابداری
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

می بینم که بازم تاریخ ما با تاریخ اونا فرق داره!!

امیدوار
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری

حسابداری جان اینو خوب اومدی.شمسی-میلادی-قمری راستی تاریخ های دیگه هم داریم؟

رضا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سازمان سنجش حتما امروز اعلام می کنه اما حتما ساعت ۱۴ یا ۱۸
واقعا چقدر انتظار های بیهوده و خسته کننده انتظار برای نحوه آزمون انتظار تعیین منابع انتظار برای کنکور انتظار کلید آزمون انتظار برای کارنامه مرحله اول انتظار برای مصاحبه انتظار نتایج انتظار برای ….
دکترای انتظار می گیریم!!!!

رک
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ

اینم از ۱۵ مرداد پس کی میخان جزئیاتو بدن من که خسته شدم از دست این سیستم بد قول اخه ادم وقتی یه حرفی میزنه چرا رو حرفش نمیمونه ……………..

زمین
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ

سلام امروز پونزدهمه ولی انگار خبری نیست!!!

فرید
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ق٫ظ

امروز اگه منابع معرفی نشه خیلی بد ه -همه را یه مدته معطل گذاشتن

riyazi85
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۷ ق٫ظ

به نظرم برای زبان همونطور که سایر دوستان گفتند سمت راست همین صفحه دانلود کتاب زبان عمومی آزمون دکترا منابع خوب و کافی معرفی شده. به نظر من خوندن منابع معرفی شده خیلی زمان میبره!!

سردرگم
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

سلام مائده خانوم ممنون از راهنمایی های صادقانه و خوبتون میشه لطفا بگید شما که دو ماهه زبان خوندن رو شروع کردین و چم و خم کار دستتون اومده، روزی چند شاعت برای این مطالبی که گفتید باید وقت بذاریم، لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

مائده
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

سلام دوست عزیزم…خواهش میکنم…چون فعلا دروس تخصصیم مشخص نشده مسلما زمان بیشتری میذارم..ولی بعدش به نظرم واسه هر بخش یعنی ریدینگ و گرامر روزی یه ساعت که جمعا میشه دو ساعت و برای لغت روزی ۱.۳۰ وقت بذارین یعنی جمعا ۳.۳۰ خیلی عالیه..اینم برای شروع کارتون ولی وقتی یه چند وقت خوندین خودتون دستتون میاد میتونین زمان کمیتری اختصاص بدین با توجه به تواناییتون تو زبان…خودتونم میدونین نمیشه واسه همه یه روشی گفت ولی روزی ۳.۳۰ برای شروع زمان نرمال و خوبیه…اصلا نگران نباشید تلاش کنید آروم و بدون هیچ استرسسی بخونید…حتما جواب میگیرید…ایشالله موفق میشین

مائده
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مائده

یه چیز دیگه که یادم رفته بگم اینه برای لغات حتما سعی کنید از جعبه لایتنر استفاده کنید که زمان یادگیریتون نصف میشه…میتونید خونه تهیه کنید ولی چون بیرون سی دی آموزش استفاده گفته شده بهتره از بیرون کتابفروشی ها تهیه کنید….

سردرگم
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مائده

مرسی دوست خوبم موید باشید

نانوشیمی به نقطه (.) و ندا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

سلام. دوستان شما کجا ثبت نام کردید تو چه سایتی که آیدی گرفتید؟ حتما لازمه آیدی داشته باشیم برا تدریس؟

نگار
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

ببینیم فردا ۳ درس پایه رو میگن یا نه

سمیرا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

دوستان این ابتدای استاندار جهانیه آخرشو خدا به خیر کنه-

زکریا شیمی الی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

لطفا اقای خدایی بگن تا ۱۵مرداد دقیقا چه تاریخی میشه اگه تقویم درست نوشته باشه امروز ۱۴مرداده
تو دفترچه شماره۲ نوشته نتایج تفضیلی نیمه دوم مرداد منتشر میشه نیمه دوم مرداد کی میشه؟

نازنین
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ

نیمه دوم مرداد یعنی ساعت ۸ بعد از ظهر ۳۱ ام!!!

Hi
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

دمت گرم! واقعا گل گفتی!

ف
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ

شاید واقعا تقویم سازمان سنجش با مال بقیه فرق داره! چون قراربود تا ۱۵ مرداد دروس آزمون هم اعلام بشه!

نگار
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ

نخونده ۵۰%؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

آویزون
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

این برای حالتیه که دوستانی جز داوطلبای اصلی نباشن یعنی نه استرس داشته باشن و درسای تخصصی و زبان هم نخوانده باشن و بدون دغدغه و بدون فشار آوردن به ذهنشون ج سوالات تخصصی و زبان و داده باشن در این حالت میشه بدون خستگی به سوالات تخصصی و با فراغ بال به سوالات استعداد جواب داد

آویزون
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

این برای حالتیه که دوستانی جز داوطلبای اصلی نباشن یعنی نه استرس داشته باشن و درسای تخصصی و زبان هم نخوانده باشن و بدون دغدغه و بدون فشار آوردن به ذهنشون ج سوالات تخصصی و زبان و داده باشن در این حالت میشه بدون خستگی و با فراغ بال به سوالات استعداد جواب داد

.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آویزون

خوب حالت دیگه اینه که دوستان جز داوطلبان اصلی بودن تخصصی رو بسیار عالی جواب دادن و برای کسب رتبه برتر در ازمون فراخ بال و بدون استرس و بودن فشار سوالات استعداد را نیز عالی جواب دادن
استعداد خوندنی نیست هوش میخواد فقط هووش

کیمیاگر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

باور کنید دوست عزیزم بیشتر از هوش آرامش میخاد و ذهن آرام

.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

خوب استرس کارو بدتر میکنه که معمولا خانم ها خیلی استرس دارن
دوستم تخصصی نصف من زده بود میگفت سرجلسه فهمیده تخصصی خراب کرده اراده کرده استعداد و زبان هردو رو بالای ۷۰زده باورتون میشه و تخصصی رو تا حدودی جبران کرد
استرس معنی نداره یک مدیتیشن مشکل رو حل میکنه

کیمیاگر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

باقسمت اول حرفتون تقریبا موافقم

ش!!!
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

من با ۶۴% تخصصی -۱۲% (بله منفی) استعداد زدم(از سوال دوم استعداد همه سوالاتو پس و پیش زده بودم) زبان هم ۴.۶% زدم رتبم شد ۱۵۱!!! ولی نفر سوم رشته ما ۶۷% تخصصی۱۷% استعداد و ۱.۱% زبان زده بود. کافی بود استعداد و نزنم رأیم زیر ۱۵ میشد

ش!!!
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ش!!!

ببخشید اشتباه شد من زبان و ۱.۱% زده بودم و دوستم نفر سوم ۴.۶%

نگار
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ش!!!

خدارو شکر دیگه امسال از رتبه خبری نیست! واقعا خداروشککککککر… شما با نفر ۳ از نظر علمی هیچ تفاوتی ندارید اما تفاوت رتبتون از زمین تا آسمون!! این چه وضیه آخه… رتبه تو کنکور دکتری اصلا معنی نداره.. باید از اول همون حدنصابی میبود

leila
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

سلام ای خدا استرسی شدیم نتایج رو بدین که تکلیفمونو بدونیم بریم سراغ بدبختیامون

organic94 به دکتر پیام و دوستان
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام به آقا پیام و دوستان آیا کسانیکه درخواست تغییر اولویتها را به سازمان سنجش ارسال کرده اند برای همه به این درخواست رسیدگی میکنند و تغییرات را اعمال میکنند یا کسانیکه از نظر سازمان سنجش الان قبول نهایی هستند سازمان سنجش به درخواست آنها رسیدگی میکند و تغییرات را اعمال میکند؟

abc
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

پس چرا اعلام نمیکنن، ۱۴ ام شد که، مگه قرار نبود تا قبل از ۱۵ام اعلام بشه.

سیما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

متاسفانه در روش جدید پذیرش دکتری که می خواهند اجرا کنند، کسب حد نصاب نمره در آزمون سنجش ، حقی برای شرکت در مصاحبه به کسی داده نمیشود.با این حد نصاب نمره فقط می توانید در دانشگاههای دلخواهتان ثبت نام کنید. مطمعنا به دلیل تعداد زیاد داوطلبین مراجعه کننده به هر دانشگاه، مجددا باید در آزمون داخلی و تشریحی هر دانشگاه که ، حتما برگزار می شود هم شرکت کنید. اگر توانستید در آن آزمون موفق شوید، تازه به مصاحبه راه پیدا می کنید. البته در تصحیح برگه های آزمون داخلی دانشگاه ، حتما دخل و تصرف هایی صورت میگیرد… خلاصه از اون به بعد همه چیز به شانس و برش اجتماعی خودتون بستگی داره.

مهندس شیمی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام به همه
دوستان من اولین باره که میخوام دکتری شرکت کنم میخوام بدونم ” استعداد تحصیلی ” چقدر زمان لازم داره؟ حدود چند ماه؟

.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

من اصلا استعداد نخوندم وقتتونو رو استعداد نزارین بجاش زبان بخونید استعدادرو نخونده هم میشه ۵۰زد زبان به نظرم خیلی مهمتره

امیدوار
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

نخونده ۵۰%؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

اره چرا؟؟ آخه استعداد که خوندنی نیست
بستگی به خودت داره که چطوری بزنی من نمیدونم دوستان چطوری استعداد رو میخونن
جواب استعداد هم که اومد کلیدش من اصلا نگاه هم نکردم چون یادم نبود چیارو زدم:-)
خیلی از دوستان نمیخونن :-) ولی خوب میزنن

منتظر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

مرسی از امیدوار، استعداد یکم نگران ام کرده بود

مائده
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

سلام برادر یا خواهر عزیزم…..
اول این که فقط تلاش کنید و کاری به کار بقیه نداشته باشید که چقد و چه جوری میخونن…فقط تلاش تلاش تلاش نتیجه میگیرین…
برای استعداد کتاب جلد نقره ای آقای مسیح خواه که برای کلیه رشته هاست تهیه کنید…این کتاب از ۵ فصل تشکیل شده که خودم خوندم…فصل ۱ تا چهار برای کیه رشته ها به جز فنی و فصل ۵ برای فنی هاست…کامل توضیح داده کتاب خوبیه یعنی عالیه..کامل نیازتو برطرف میکنه…از مهر شروع کنید یه روزی ۴۵ دقیقه هر روز بخونین راحت میتونین سر کنکور سوالارو جواب بدین…تممرین و تکرار و آشنایی با سوالات در درس استعداد خیلی مهمه و کمکت میکنه….
۲…برای زبان که خودم دارم میخونم…
برین ساین زبان که از همین جا میتونین برین منم با کمک بچه ها دو ماه شروع کردم و دارم زبان میخونم…اول برای گرامر که کتاب سایت که در قسمت زبان موجوده دانلود کنید و بخونید…همزمان با گرامر لغتم شروع کنید به خوندن از کتاب ۵۰۴ شروع کنید بعد که تموم شد کتاب میتونید از کتاب لغات ضروری تافل و ۱۱۰۰ واژه که همشون موجود و میتونین دانلود کنید استفاده کنید…هم زمان با لغت و گرامر شبی یه دونه ریدینگ حتی شده کوتا بخونید….حتما به بخش زبان پی اچ دی تست سر بزنید…فرزانه خانوم هست کلی تو زبان کمکتون میکنه….
ایشالله موفق میشین….امیدتون فقط به خدا باشه همین….

جناب خان
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مائده

مرسی از راهنمایی خیلی خوبت

نازنین
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

دوستان یه سوال دارم. ممنون میشم اگر کسی اطلاعاتی داره جواب یده.
من هیچ علاقه ای به تدریس ندارم اما اخیرا یه پیشنهاد تدریس تو دانشگاه علمی کاربردی دارم. از سر بیکاری و فشار خانواده باید از مهر برم. حالا می خواستم ببینم تدریس تو علمی کاربردی اصلا اعتباری داره؟ یعنی در حد پیام نور و دانشگاه آزاده یا نه پایین تره؟ و اینکه پولی که میدن مبلغی هست که بشه روش حساب کرد؟ معمولا ساعتی چقدره؟
ممنونم

اسما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

از هیچی بهتره
کاری ببه قیمت نداشته باشید
ممکنه برید اونقد علاقه پیدا کنید که خودتونم تعجب کنید….

کمال
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

یه سؤال دارم. شما آی دی داشتید که به شما پیشنهاد شده؟ چون من خودم چند جا مراجعه کردم اما چون آی دی نداشتم قبول نکردن فعلا.

.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  کمال

نه
من از دوره کارشناسی دارم تدریس میکنم
اول کارگاه تدریس میکردم (کامپیوتره رشتم) بعد یکم بیشتر بهم کلاس دادن
چندوقت پیش (حدودا یکسال پیش) ای دی اومد برام
قبلش نداشتم الان تقریبا ۵ساله تدریس میکنم از سال دوم کارشناسیم
جدیدا شاید حتما باید ای دی داشته باشین

.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

من مدرس علمی کاربردی هستم ۵سال چون هنوز ابتدای راه هستین پول زیادی نمیدن چون کلاس زیاد بهتون نمیدن در حد دوسه درس
ساعتی ۶۵۰۰به من میدن
اونم پایان ترم برام میریزن که کلا میشه ترمی ۴تومن البته جالبه اخرش از حسابم مالیاتشون روهم برمیدارن :-) درحد ۴۰۰تومن
البته من کل هفته رو کلاس داشتم
دیگه خودتون ببینید براتون میصرفه یانه

کمال
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  .

سلام شما که تجربه تدریس تو دانشگاه علمی کاربردی رو دارین می​تونید به من بگین که آی دی کارت رو چجوری باید بگیریم. من تو سامانه سجاد تقریبا شش هفت ماه ثبت نام کردم اما هنوز برام آی دی نیومده، شنیدم که میگن معمولا آی دی چهار پنج ماه طول می​کشه تا بیاد و اون هم به ایمیل ارسال می​شه. این حرف درسته؟ و به نظر شما من باید چکار کنم الان؟

Hi
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام…خیلی ممنون بابت اطلاعات خوبتون….
میتونم بپرسم مدرک و رشته تحصیلی و دانشگاه شما چیه که دارین علمی کاربردی درس میدین؟…
الان من که دارم ارشدم رو می خونم آیا میتونم برم علمی کاربردی تدریس؟؟ یا بعد از فوقم میتونم؟
چطوری باید درخواست داد؟ حضوری،فرمی یا …؟؟؟

بعد اینکه به طور کلی بنظر شما برای تدریس بدین شکل، ترتیب دانشگاه ها چطوری باشه خوبه؟…یعنی حب اول که سراسری مسلما از همه بهتره ولی به این راحتی با فوق که نمیشه تدریس کرد و پول خوبی هم فکر نمی کنم بدن…..بعد از سراسری، اولویت رو بزاریم تدریس در دانشگاه آزاد، پیام نور ، غیرانتفاعی یا علمی کاربردی؟ (ترتیب اولویت بین این دانشگاه ها چطوریه؟ کدومشون برای شروع بهتره و یا پول بهتری میدن؟)

ممنون از راهنماییتون.

.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Hi

اره من چند وقت پیش گرفتم
البته ازمن هفت هشت ماه طول کشید ایمیلش براتون میاد
اره درسته بازه زمانیش زیاد طول میکشه

ندا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

جدی میگین؟ من پارسال ثبت نام کردم کمتر از یه هفته آیدیم اومد. شاید به رشته و تقاضا ارتباط داشته باشه

ندا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

شما تهران تدریس می کنید؟ دوستان من ساعتی ۱۱ تومن میگیرند. من خودم غیرانتفاعی و پیام نور ساعتی ۱۰ تومن و دولتی ساعتی ۶ و خوردی میگیرم. علمی کاربردی بیشتر نمیده؟

مهندسی شیمی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام
به نظر من حتما برید، من خودم ۲ ساله تو دانشگاه دولتی و آزاد تدریس کردم و یه ترم هم تو علمی کاربردی، پولی که میدن دقیقا با پول حق التدریس دانشگاه دولتی یکیه، یعنی ساعتی ۱۱۰۰۰ تومان. من به شخصه تدریس تو دانشگاه علمی کاربردیو به دانشگاه آزاد ترجیح می دم. اعتبارش و پولش هم از دانشگاه آزاد و پیام نور بهتره. حتمااا حتما این پیشنهادو قبول کنید که رزومش هم واسه مصاحبه دکترا هم خوبه.

از Hi به مهندسی شیمی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

سلام….چه جالب منم مهندسی شیمی می خونم…میتونم بپرسم با چه مدرکی دارید تدریس می کنید و اینکه کدوم دانشگاه خوندید؟….ممکنه منو راهنمایی کنید که کی باید برم دنبال تدریس تو علمی کاربردی؟…فعلا در حال ارشد خوندن هستم.
ممنون.

مهندسی شیمی
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام
من لیسانس دانشگاه تبریز بودم و ارشد دانشگاه کردستان. با مدرک ارشد تدریس کردم. بعد از گرفتن ارشد می تونید تو دانشگاه تدریس کنید. البته در صورت داشتن پارتی می تونید با مدرک کارشناسی واحد آزمایشگاه تدریس کنید.

سردرگم
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ق٫ظ

اینطوری که شما میگید پس دانشجو هیچ اختیاری نداره حتی شهرودانشگاه محل تحصیلش روهم نمیتونه انتخاب کنه! خیلی قانون بد ایه با این قانونهای عجیب غریبی که از خودشون درمیارن!

دکتر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

نه دوست عزیز..دوستان بد متوجه شدن..اونا منظورشون در نتیجه نهایی بود…..ولی منظور شما از سوال پایین این بود که کجاها میتونی بری مصاحبه….شما اگه حد نصاب دانشگاه های تهران رو بیاری مشخصا دانشگاه های پایین رو هم میتونی بیاری پس هر کجا دوست داشته باشی میری مصاحبه میدی..یه مساله مشخص و بدیهی است…

نازنین
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

زمانی که نتیجه کنکورتون مشخص شد با توجه به حدنصابی که کسب کردید انتخاب رشته می کنید و دانشگاه های مورد نظرتون رو انتخاب می کنید. همه چیز بستگی به انتخاب رشته خودتون داره. در مرحله بعد به ۵ دانشگاه بر اساس حدنصاب کسب شده در ازمون کتبی و اولویت انتخابی خودتون دعوت به مصاحبه می شید و در نهایت یکی از انتخاب های خودتون رو قبول میشید. شما میتونید در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه برتر رو ندارید دانشگاه های سطح پایین تر رو انتخاب کنید. انتخاب ها به خودتون بستگی داره. اون بخشی که دست اساتیده جلسه مصاحبس که بهتون نمره بدن یا نه.

Hi
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام دوستان یه سوال…
بعد از آزمون دیگه بهمون رتبه نمیدن و فقط درصد درس ها رو میدن؟؟
یعنی رتبه حذف میشه و ما باید مثلا مینیمم درصد تو هریک از دروس امتحانی رو برای رفتن به مصاحبه هر دانشگاه مشخص داشته باشیم؟ یا اینکه این حدِ نصاب با توجه به رتبه آزمون دکتری هر شخصه؟
مرسی.

نازنین
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Hi

سلام. فکر می کنم بر اساس تراز باشه. اما مطمئن نیستم.

حمید
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ

خدایا چاردهم شد و خبری نشد،سازمان محترم سنجش و کارکنانش بدجور ما را الااااااااف. کرده اند

کمال
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
من رشته​ام مدیریت هست و می​خواستم بدونم آیا کسی اینجا هست که مصاحبه دانشگاه فارابی قم آمده باشه؟ شرایط پذیرش تو این دانشگاه جچوریه؟ آیا کسی می​دونه که این دانشگاه برای گرفتن دانشجوی دکترا کف امتیاز داره یا نه؟
با تشکر

مینا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  کمال

سلام من مصاحبه پردیس قم گرایش رفتار و گرایش منابع انسانی شرکت کردم،سایت دانشگاه تهران گفته بود حد نصاب برای دانشگاه تهران ۵۰ وکلیه پردیسهای وابسته ۴۰ است.

کمال
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

شما چه جاهای دیگه ای به مصاحبه دعوت شده بودید و رتبتون چند هست؟

مینا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  کمال

من رتبم ۲۰۸ و روزانه و شبانه ی اصفهان بازرگانی گرایش رفتار و منابع دعوت شده بودم،نه با معرفهام تماس گرفتن و نه جایی بهم اطمینان قبولی داده،دیگه نا امید شدم….

کمال
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

شما که رتبتون خیلی خوبه. یعنی شما فقط قم و اصفهان برای مصاحبه رفتید؟ رزومتون چجوری هست؟ بگم که من هم تو دلواپسی خیلی زیادی الان هستم و با معرفهام هم تماس نگرفتن و منتظرم که ببینم نتیجه چی می​شه.

مینا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  کمال

اصفهان روزانه و شبانه رفتم و قم هم دو تا گرایش و یکی هم شبانه پنج الویت اولم رو به این صورت انتخاب کرده بودم رزومه هم دو مقاله isc دو isi یک علمی پژوهشی ۶کنفرانسی یک کتاب تالیف یک ترجمه و مدرک زبان msrt داشتم اما ارشدم دانشگاه آزاد بودم و این یک امتیاز منفیه بعضیها میگن این میتونه باعث رد شدنم بشه

کمال
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

شما مطمئن باشید که با این رزومه بسیار عالی قبولید. رزومتون نسبت به اون کسانی که من می​دیدمشون تو حین مصاحبه خیلی خیلی خوبه. شما فارابی قم رو ترجیح می​دید که قبول شید یا اصفهان رو؟

مینا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

از لحاظ اساتید مسلما فارابی قم بهتر از اصفهانه اما من چون ساکن اصفهان هستم اصفهان رو ترجیح میدم،در نهایت فقط قبول بشم با توجه به تغییراتی که در آزمون سال آینده اعمال شده معلوم نیست چه اتفاقی بیفته از طرفی واقعا دیگه روحیه و توان درس خوندن برای کنکور رو ندارم،امیدوارم شما و همه کسانیکه زحمت کشیدن به هدفشون برسند

پری
مرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  کمال

ولی به نظر من اصفهان بهتر از قم. من بارتبه ۸۳ البته فلسفه غرب چنتا تهران و قم فارابی قبول شدم قبل از مصاحبه رفتم با محیط فارابی آشنا بشم اینقدر بدم اومد که نرفتم خیلی جای بدی بود میون کلی کامیون و تریلی و توی کمربندی. هر چند دکتری ۳ ترم رفت و آمد داره ولی من ۳ هفته هم حاضر نبودم برم اونجا. اینه که اصلاً مصاحبه نرفتم. البته من ارشد رو سراسری تهران بودم الان حسابی پسشونم چرا به جای قم اصفهان رو نزدم

سردرگم
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام یه سوال؟ اگه شخصی حد نصاب یه دانشگاه بالا رو بیاره و بخواد یه دانشگاه پایینتر بره برای مصاحبه میشه؟ مثلا حد نصاب تهران رو بیاره ولی دوست داشته باشه شهرستان بخونه، حالا به هر دلیلی مثل مسافت و….

رضا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

بستگی به شهرستانش داره. اگه نزدیک تهران باشه احتمالا میشه. وگرنه نمیشه.

مهسا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

سلام
اولین اولویتی که امتیاز لازم رو کسب کنید، قبولی نهایی تونه و غیرقابل تغییره.

دکتر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

خوب دوست عزیزززززززززز…….. وقتی حد نصاب دانشگاه های بالا رو آورده باشی..حد نصاب دانشگاه های پایین رو هم آوردی…و هر دانشگاهی بخوای میتونی بری…

امیرعلی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ

سلام.بچه ها من یه سوال دارم.لطفا راهنمایی کنید. من ارشد برق دارم و کل تحصیلاتم رو آزاد بودم.راستش دیگه خسته شدم از بس هرجا رفتم گفتن به آزادیا کار نمیدیم.حالا به نظرتون با این وضعیتی که برای دکترای سراسری درست کردن بهترین کار چیه؟
۱.دوباره بشینم برای ارشد سراسری بخونم؟
۲.برای دکترای سراسری بخونم که چون ۱۰۰ در ۱۰۰ مصاحبست احتمال قبولیم کمه.
۳.دکترای آزد بخونم که بازم هرجا برم میگن آزدی هستی!؟
بچه ها لطفا راهنمایی کنید واقعا نیاز دارم.

اسما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

والا دوست عزیز اونجوریان نیست اونقد فرق بدارن بین آزادو سراسری….

riyazi85
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

سلام اگه کار مرتبط با رشته تان پیدا کنی و تلاشتون رو این مسئله بذاری بهترین کار رو انجام دادی.اگه هدفتون اینه که نهایتا هیات علمی بشین احتمالش کمه و ریسکه.

کریم
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

دانشگاههای سراسری در مقطع دکتری معمولا سعی می کنند حدالمکان دانشگاه آزاد نگیرند مگر اینکه یا رتبه برتر باشد و یا هزاران هزار آثار داشته باشد. اصلا قبول هم بشوید تضمینی برا کار نیست از طرفی با این اوضاع بازار کار، رفتن به دکتری آزاد هم نمی صرفه بنابراین پیشنهاد من این است اگر سن و سال کمی هم دارید یک کسب و کار در حوزه رشته خودتان فعال کنید تا از این بحرانها عبور کنند بعد اگر احساس نیاز به دکتری کردید اقدام کنید.

امیدوار
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

دوست عزیز با این شرایط ۱۰۰% اختیار دانشگاهها تقریبا احتمال صفره.به نظر من اشتغال در محوریت تخصص خودتون بهترین گزینه هست.

زمین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام الان باید چی کار کنیم؟ چرا نمیگم باید چی بخوریم خسته شدم هر روز اومدم تو سایت و خبری نبود استادمون که میگه صد در صد اختیارات با دانشگاه هست.بچه ها الان دارید چی میخونید؟ اصلا شروع کردید؟ چه جوری میخونید؟ روزی چند ساعت ؟ تورو خدا بگید.

نازنین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زمین

من که دارم روزی ۱۰ ساعت کامنتای این سایت رو می خونم.

فرشته
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

من هم!!!

sahar
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

افرین دقیقا منم:))))

زمین
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

آخه من هم همین جوریم !همش داره وقتم میگذره .

مریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ب٫ظ

ببخشید به نظرتون با این رزومه احتمال قبولی در دانشگاه بهشتی وجود داره؟
۵ مقاله isi
۱ مقاله علمی پژوهشی
۱ مقاله کنفرانسی
نمره زبان msrt 80
یک کتاب تالیفی
نمره پایان نامه ۲۰
دانشگاه ارشدم هم شهرستان بوده

فرید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

لطفا رشته را مشخص کنید تا راهنماییتون کنم

مریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

زیست شناسی گرایش فیزیولوژی جانوری

سعید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم بستگی برتبتون هم داره. رتبتون چند شده؟؟رزومه عالی دارین. فکرکنم تا۸۰ درصد قبولین

مریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

رتبه ۸ هستم

مریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کسی نمیتونه به من کمک کنه؟

leila
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بنظر من مریم جون قبولی خدا بخواد

فرید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ان شاءالله شما ۹۰ درصد قبولید -پذیرش گرایشتون سه نفر بوده

استاد راهنما
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ببخشید میتونم بپرسم رتبتون چنده

استاد راهنما
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

ببخشید من رتبه ۱۴ فیزیولوژی جانوری امسال هستم تا اونجایی که میدونم رتبه ۸ خانم نبود و کسی این رزومه رو نداشته امسال فقط دو تا رتبه ۱۴ بوده اگه اینقدر مقاله دارید پس حتماقبولید

مریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

این رزومه مال یکی از دوستان منه که برای من فرستاده بود و من گذاشتم اینجا نمیدونم تا چه حدیش درسته. فقط میخواستم ببینم احتمال قبولیش هست یا نه؟

سعید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

رتبه ۱۴ ببخشید شما رو من درمصاحبه ندیدم. شما بهشتی یا فردوسی بودین؟؟رزومتون رو میتونم بدونم

سعید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

سلام میتونم رزومه شما رتبه ۱۴ رو بدونم؟؟ شما در مصاحبه بهشتی یا فردوسی بودین؟؟

mechanic
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اگه نخواسته باشن حقتونو بخورندبایدباید باید قبول شید………(خدای ناکرده اگه قبول نشدید شما هم نمونه ای میشید برا مثال زدن شما برا کسایی که میگن اساتید دانشگاههای برتر عدالت رو در مصاحبه اجرا میکنند و…(اگه خدای ناکرده اعمال سلیقه کردند و شما رد شدید حتما در سایت وزارت علوم شکایت خودتونو بنویسید(وپیگیرش باشید..من دیدم طرف هم انترنتی و هم تلفنی با وزارت علوم صحبت کرده و عرض شکایت کرده که فلان دانشگاه ….(مطمئن باش تاثیر داره-هرچند ممکنه نشه قبولی رو برگردوند و…)

سعید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم رتبه ۸ اقا بود.شما باید رتبه ۹ باشین.و من شمارو در مصاحبه دیدم. رزومتون قوی است به احتمال زیاد قبول باشین انشاا برای من هم دعاکنید

نامشخص
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اصلا شک نکنید که قبول می شید. باور کنیند.

رضا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۹ ب٫ظ

با سلام فکر میکنم دروس مدارهای الکتریکی۱و۲ و ریاضی مهندسی دروس پایه گرایشهای برق میباشد

sama
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام من میخوام برای دکتری سال ۹۵ خودمو آماده کنم اما نمیدونم رتبه بندیه؟؟؟؟؟؟؟ یا اگه برحسب نمره هست یعنی چی؟؟؟؟؟؟ چه فرقی با رتبه بندی داره؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا سوالمو جواب بدین ممنون

دکتر
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  sama

بزودی اطلاعیش زده میشه

دکترای....
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان
ی سوال: طبق گفته (خدایی افزود: آزمون دکتری به شیوه جدید و پس از بازنگری های صورت گرفته برگزار می شود و داوطلبان، باید به سئوالات زبان، استعداد تحصیلی و سه درس پایه با ضریب ۴ پاسخ دهند.) چرا برای زبان و استعداد ضریبی مشخص نشده؟؟؟؟؟ یعنی ضزیب صفر هست یا اگه مثل پارسال یک باشه چرا گفته نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سمیرا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

دکتر جان یک هس دیگه

حسابداری
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

مگه ضریب صفر هم داریم؟ مگه میشه؟

نازنین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری

خیلی باحال بود. کلللی خندیدم. روحم شاد شد :)

mechanic
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

خودتون چی فکر میکنید(البته ما چون جند ساله کنکور میدیم فورا فهمیدیم ضریبی که بیان نمیشه (همون عدد یک هستش)ممکنه اگه الان مثل شما(احتمالا سال اول یا دومتون می بودیم ما هم برامون گنگ بود این مطلب…)

اسما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکترای....

صفر؟؟؟
به نطر خودتون اگه صفره چرا باید باشه کلا؟
یک هست دوست عزیز………………….

کیمیاگر
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان یه سوال مهم داشتم: آیا در صورتیکه دانشگاهی نمره مارو با اختلاف زیاد نسبت به بقیه بعنوان قبولی معرفی کرده باشه و با احتساب ۳۰هم باز جز قبولیا باشیم و سازمان به هر عنوان مارو قبول نکنه میشه از کارنامه اینو استنباط کرد؟!!!

بردیا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

دانشگاه هر نمره ای بده لحاظ میشه. حتی اگر شما اخرین فرد دعوت شده به مصاحبه باشید و تو مصاحبه نفر اول شید قطعا قبولید. همه چی دسته دانشگاس. سازمان سنجش نمیتونه دخالت کنه.(غیر از اون ۳۰ درصد که اونم معمولا ترازا به هم نزدیکه و تاثیر خاصی نداره)

من
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  بردیا

آقا بردیا ببخشید شما از نتایج بهشتی مصاحبش مطلع نیستین فکر کنم شما شهری هستین اونجور که به من اطلاع دادن بهشتی امسال از میان دانشجوهای خودش فقط برداشتهیعنی من با رتبه تک رقمی قبول نمیشم

محمد ژئو
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  من

من با رتبه یک رقمی ارشد هم بهشتی بودم اما زیاد امیدی به قبولی در اونجا ندارم

من
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد ژئو

چرا؟آخه میگن بهشتی دانشجوهای خودشو برمیداره بخصوص تو گرایشهایی مثل ژئو و اقلیم

بردیا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  من

نه اتفاقا
بهشتی از بین ۴ دانشجوی شهری که همه زیر ۲۰ بودن احتمالا فقط منو برداشته.بهشتی رو دانشجوی خودش تعصب نداره.من نتایح شهری رو می دونم

اسما
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ

دوستان بیاید اگه نتایج اومد به نشانه اعتراض نگاه نکنیممممممممممممم

نازنین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  اسما

:)

مدیریت
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

فکر کنم فقط منم که مصاحبه هامو رفتم و نشستم منتظر نتیجه ای که سنجش قراره اعلام کنه. نه از دانشگاه خاصی بهم زنگ زدن. نه با معرفام تماس گرفتن. نه اشنایی تو اون دانشگاه ها داشتم که خبری از امتیازم بهم بده نه حتی یه شماره ناشناس باهام تماس گرفته که جواب نداده باشم و بگم نکنه از سنجش بوده! کللللا دل خجسته ای دارم و منتظرم که قبول شم!!!

payam
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

مثل شما زیاد هستند

شریف
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

ما هم مث شماییم…منتظر، بی خبر از همه چی…

organic94
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

منم دقیقا مثل شما هستم.

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

منم دقیقا شرایطم همین هست…

ولی امیدم به خداست…

محیط زیست
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

آقا ما هم مثل شما….

پریسا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محیط زیست

منم دقیقا اصلا نمیدونم امیدی به قبولی داشته باشم یا نه

خودم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  محیط زیست

من عقب موندم منم ایضا

نانوشیمی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

دقیقا عین من. وقتی کامنت های بچه هارو میخونم میگم پس چرا هیچ کدوم از این اتفاق ها برا من نیوفتاده!!! یعنی قبول نشدم؟!! ولی توکل به خدا. خدا با ماست.

mechanic
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

اولا اگه پارسال هم کنکور دادیدگزینشتون پارسال انجام شده(من خودم پارسال فرم رو و پول رو پرداخت نکردم.در نتیجه امسال برام انجام شده و….)به منم زنگ نزدند ولی با دو تا از معرفام تماس گرفتند….(زیاد ارتباطی به قبولی نداره(خود یارو گفته بود فکر کنم اینا ۱.۵ تا ۲ برابر ظرفیتند که اسمشون برا ما اومده و…)…اون ((فکر کنم))) که گفته بود نشون میده ارتباط ۱۰۰با قبولی نداره وزیاد خودتو ورگیر نکن)

حمید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان امروز یه شماره ناشناس از تهران با من تماس گرفته ولی چون پادگان بودم نتونستم جواب بدم کسی میدونه شماره تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش چنده شاید از اونجا باشه

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام

خب با اون شماره تماس بگیرید ببینید از کجا بوده!

حمید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ

خب تماس گرفتم کسی نیس جواب بده

ناصر
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

شما می توانید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش به نشانی http://request.sanjesh.org/noetrequest/login اقدام کنید یا با شماره های روابط عمومی سازمان سنجش ۹ الی ۸۸۹۲۳۵۹۵ (پیش شماره ۰۲۱) تماس بگیرید.

ریحانه
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان
یه سوال دارم
خواهشمندم هر کی میدونه پاسخ بده
این درسته که به هر کی که فرم صلاحیت عمومی پر کرده و اسامی جهت تحقیق داده برا خودش
اگه با اون افراد تماس گرفته باشن یعنی قبوله و در غیر این صورت قبول نیس؟

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

سلام

نه درست نیست به طور کلی…

امیدوار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

دوست عزیز فکر میکنم بیش از هزار بار دکتر پیام و سایر دوستان مطلع گفتن تحقیق ها ربطی به قبولی نداره…

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

“بیش از هزار بار” رو خوب گفتید…

خودم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

خوب شاید این بنده خدا تا حالا کامنت نذاشته حوصله هم نداشته کامنتها رو بخونه چرا دعواش میکنید حالا

کریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

یعنی چی؟ پر کردن فرمی با سربرگ (ارزیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی) توسط معرف هایی که خودتان معرفی کرده اید فکر نمی کنید نشانه قبولی فرد باشد

mechanic
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

من به معرفهام زنگ زدند و مراجعه هم کردند ولی به نظر من ارتباط۱۰۰درصدی به قبولی نداره وفقط دوبرابر ظرفیتهای قبولیند(ودو سال هم معتبره….یعنی برا کسایی که پارسال گزینش داشته اند امسال دیگر نیازی به این کار نبوده )

فرید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

دکتر نوه ابراهیم هم که از بس بچه ها بهشون کم لطفی کردن دیگه نه وبلاگشون را آپدیت کردن و نه جواب ایمیل میدن

دکتر
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دوستان و دکترهای عزیز آینده…..برای آشنایی با منابع و دروس پایه دفترچه پردیس دکتری ۹۳ رودانلود کنید…منابع مشخص شده است..آزمون اسفند ۹۴ شبیه سازی همین آزمون می باشد

فرید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر جان اون دفترچه که شما میگین گرایش ها ادغام نشده لذا نمیتونه درست باشه مثلا
عمران ۵ کد رشته دارد مکانیک هم همینطور

دکتر
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

ممنون فرید جان بله درست میگی…ولی خوب برای اکثر رشته ها صادق است…فقط چند رشته جدا جدا مشخص شده اند….

امیدوار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیز با اون دفترچه انطباق نداره.تو آگهی نوشته نهایت ۸۰ کد رشته ولی کد رشته های اون دفترچه دقیقا مثل نیمه متمرکز هست.

abc
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ق٫ظ

کاش امروز مواد آزمون رو اعلام میکردن، همین الان. کلافه شدیم از انتظار

کریم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  abc

عزیزم تابستان سال گذشته یک آزمون دکتری پردیس برگزار شد اون آزمون شبیه سازی شده آزمونی بود که قرار است سال دیگه برگزار شود. دقیقا بعد از ازمون رییس سنجش توضیحاتی داد و گفته آزمون جدیدی که قرار است برگزار شود را امتحان کردیم و با موفقیت انجام شد در آن ازمون دروس تخصصی کاهش یافته بود و سوالات ان هیج وقت منتشر نشد. مثلا رشته مدیریت دروس ریاضی وامار و منابع انسانی هر کدام با ۲۰ سوال برگزار شد در حالی که همیشه دروس تئوری سازمان و رفتار سازمان هم بود که این دو حذف شده بودند . سطح سوالات اسان تر از چیزی بود که در ازمون ۹۴ دادیم همچنین تغییراتی در کارنامه هم مشاهده کردیم. لذا برای اطلاع از منابع پیشنهاد بنده این است که از افراد مطلع منابع آن آزمون را پیدا کنید همچنین در همین سال اطلاع رسانی ان آزمون و حرف های رییس سنجش و نحوه برگزاری آزمون ۹۵ را تطبیق دهید به راحتی مطمئن می شوید

abc
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  کریم

ممنون ولی از کجا بیاریم، این آدما رو، خواهشا اگه کسی رشتش ریاضی بود بگه.

رضا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

باسلام آقا کریم بلی من هم آن موقع شنیدم ولی چگونه میشه با دانشجویانی که سال گذشته امتحان دادند با آنها ارتباط برقرار کرد ومنابع آزمون را پرسید

نانوشیمی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ

کلااینطوریه که هرکی میاد میخاد بگه من هم هستم. نظر من از بقیه بهتره و یه طرحی میده. هر وقت عدالت آموزشی تو ایران برقرار شد. از دبیرستان تا دانشگاه و تحصیلات تکمیلی، چه تو امکانات، چه اساتید برتر و… اونوقت میشه با خیال راحت آزمون حذف بشه و سوابق پژوهشی مورد بررسی قرار بگیره. بازم میگم دوستان، در شرایط فعلی آزمون و مصاحبه هردو باهم لازمه. موفق باشید.

mechanic
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

متاسفانه وزارت علوم زیر بار نمیره (اخر عاقبتمون به خیر شه…)(امیدوارم که موجبات اعتراض زیادی فراهم بشه وطرح زیر سوال بره ..تا شاید یه تصمیم جدی و۱۰ساله برا دکتری گرفته بشه(با نظرمجلس)….

امیدوار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

کاملا درست می فرمایید دوست عزیز حتی تو کنکور سراسری امسال ۲۵% سوابق تحصیلی اعمال شده یعنی تا استانداردها فرسنگها فاصله هست

رضا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

باسلام ما از کلاس اول ابتدایی تاارشد با آزمون آمدیم الان آموزش وپرورش میخواهد پنج هزار نفر از طریق آزمون استخدام کند. آزمون از مصاحبه مهمتر است هیچ وقت در مسابقات علمی جهانی مصاحبه نمیکنند بلکه آزمون میگیرنندداشتن مقاله. خوب است ولی هیچ کس نمیتواندمهارت یک شخص با چند مقاله بسنجداین فقط خدا است که برتمام اعمال انسان آگاه است نه یک استاد فلان دانشگاه

سالار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

درووووووووووود بر آقا رضا گل و گلاب. بابا اصلا مقاله نوشتن معیار سواد نیست که . به جرآت می تونم بگم دکتر اباذری که دانشگاه تهران استاد جامعه شناسیه روشنفکرترین شخص تو ایران در حال حاضر می باشد. با این وجود خداشاهده سرجمع ۴ مقاله نداره. ما دانشجوها زرنگ فقط قدرت خوندن داشتیم که اونم از ما گرفتن. خدا براشون نسازه انصافا.

خودم
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

درسته ولی آزمون هم ایرادهای خودشو داره نمیشه تماما به اون تکیه کرد مگر روند آزمون بهتر بشه آخه هیچ جای دنیا با آزمون تستی سواد کسی رو نمیسنجن.نمیدونم تعداد گزنیه ها رو زیاد کنند در کنارش آزمون تشریحی بگیرن ماشالله الان موسسات چگونگی تست زنی راه افتاده که اگه نخونی هم میتونی بزنی از منم تو رشته خودم بیشتر از ۷،۸ساله دارم درس میخونم بهتر میزنن .اینجوری هم که نمیشه سواد رو سنجید مشکلات خودشو داره

artin
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

آقا هرکسی که میدونه قضیه این تحقیقات چیه لطفا راهنمایی کنه. آیا واقعیت داره؟؟ خواهشا راستش رو بگید. متاسفانه بعضی ها با اعصاب داوطلبان بازی می کنند. با تشکر ….

yan
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  artin

سلام
من از یکی از استادام شنیدم که حتا بعضن برای ارشدم واسه تحقیق رفتن!!حالا اینکه دکتراست و جای خود داره.
ولی به نظرم اینا بیشتر جنبه اینو داره که یه نفر از نظر سیاسی و سلامت روانی و اینا مشکلی نداشته باشه.
موفق باشید.

سجاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام.امروز رفتم دانشگاهمون.یکی از کارمندها بهم گفت برات اومده بودند تحقیق.یه نفر یه فرم بهش داده بود پر کرده بود.گفت در مورد اخلاق و … بود.گفته بود برای چی اومدین گفته بود قبول شده.البته من بازم امیدی ندارم.اینم بحث در موردش زیاد بود گفتم.توکل به خدا.

حسن
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

مبارک انشالله قبول شدی شک نکن

zahra
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

انشاالله قبول شین
میتونم بپرسم کدوم دانشگاه بودین شما؟

organic94
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان انشالله هر کی امسال زحمت کشیده نتیجه زحمت و تلاششو چند روز آینده ببینه و قبول بشه. هر کی هم که امسال قبول نشد اصلا نگران نشه که با روش جدید چی میشه کی سال دیگه قبول میشه و این حرفها. این یه رقابت بین دانشجوهای نخبه مملکت برای نشستن روی صندلی دکتراست که هر سال هم این بحثها همین موقعها بوده. من خودم در یک دانشگاه شهرستانی ارشد بودم و سال ۹۰ که آزمون دکترا شبیه این چیزیه که الان بر سرش بحثه دانشجوی ترم یک ارشد بودم همون موقع که نتایج دکترا آمد در همون دانشگاه شهرستانی که من ارشد قبول شده بودم تاپترین دانشجوهای ارشد دانشگاهم که ترم بالایی من بودن در دانشگاه های شهیدبهشتی و تربیت مدرس و تهران دکترا پذیرفته شدن. مطمئن باشید هر کی هم از نظر آموزشی و هم پژوهشی قوی باشه حتی اگه از پایینترین دانشگاه کشور باشه هیچ استادی حاضر به از دست دادنش نیست. شک نکنید هیچ استادی حاضر نمیشه به خاطر کسی که ارشدو با خودش بوده یه دانشجوی خیلی قویترو از دست بده. مگه اون دانشجوی ارشد با استاد نسبت فامیلی داره که حتما باید همون استاد فلان دانشجو را دوباره قبول کنه به خاطر پارتی و این حرفها؟!! شما تمام تمرکزتونو روی قوی کردن رزومه پژوهشی و بار علمیتون بذارید نتیجه را به خدا بسپرید. مطمئن باشید بهترین نتیجه را میگیرید.

مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  organic94

خدا خیرتون بده با این چیزی که گفتید یه کم امیدوار شدم

عامری/
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  organic94

تمایل برخی استاد ها به دانشجوی ارشد خود، به دلیل آشنایی دو ساله آن دانشجو با زمینه تحقیقاتی استاد است. این امر می تواند روند تصویب پرپوزال ریاله دکترا و آغاز پژوهش در مقطع دکترا را تسریع کند. علاوه بر این زمینه تحقیقاتی دانشجوی ارشد و احتمال ادامه آن در دکترا هم در این تمایل نقش دارد.

عامری/
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  عامری/

البته اینی که نوشتم یکی از دلایل است. دلایل دیگری هم مطرحه که دوستان می دانند

organic94
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  عامری/

این مسائل را که شما مطرح کردید کاملا درسته ولی برای یه استاد چیزی که خیلی مهمه اینه که در دوره ارشد دانشجوی بسیار خوب و موفقی بوده باشی بقیه این مسائل حل میشه. میشه در دوره دکترا باهوش و خلاق باشی و با استادت طوری هماهنگ باشی که نه شما از کارهایی که در زمان ارشد انجام دادید فاصله زیادی بگیرید و نه از زمینه کاری استاد راهنمای دکترات خیلی دور باشی. کارهای بسیار جدیدی که مشترک با زمینه کاری ارشدت و استاد راهنمای دکترات است را انجام بدی. استاد هم مطمئنا از این خلاقیت دانشجو بسیار استقبال میکنه. من خیلی از این موارد سراغ دارم. دانشجو زمینه کاری ارشدشو با زمینه کاری استاد راهنمای دکتراش با هم ادغام کرده و یک پروپوزال بسیار جدید نوشته طوری که استاد راهنماشو غافلگیر کرده.

سالار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  organic94

کاملا مخالف می باشم. جناب این حرفاتون همشون رد میشن. خداشاهده پارسال رتبم ۷ شد و ۳ تا مقاله پژوهشی و ۹ تا همایشی داشتم هیجا قبول نشدم چون رفته بودم خدمت برگشته بودم کسی اصلا منا نمیشناخت. بله همه چیزا باید به خدا سپرد.

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ

بچه ها چرا اینقدر بحث میکنید یعنی واقعا یک سریتون معتقد هستین تست میتونه تمام و کمال علم یک نفرو بسنجه؟این برام خیلی جای تعجب داره نمیتونم باور کنم دانشجوی دکترایی که میخواد بره برای دکترا اینطور فکر میکنه شایدم فکر من متفاوته هرچقدر ماهرانه تستی طرح بشه بازهم امکان تحلیل عمیق رو میگیره اصلا جواب تست روبروی آدمه بخصوص تو علوم انسانی باید دانشجو بتونه بنویسه حالا نمیشه برای این حجم عظیم امتحان تشریحی طرح کرد میشه اهمیت آزمون تستی رو هم تا ۹۰درصد بالا نبرد این که دیگه عملیه منم فکر میکنم ۵۰کتبی و۵۰مصاحبه خوبه یا همون ۷۰مصاحبه و۳۰کتبی.اما دیگه آزمون مشخص کننده علم یک نفر نیست دیگه

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

البته چیزی که وجود داره رشته هایی که دروس محاسباتیشون قویه تست به ضررشون هم هست .من نسبت به رشته خودم گفتم که جزو دروس علوم انسانیه یعنی هیچ محاسبه ای در کار نیست

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

وقتی عدالت اموزشی وجود نداره بله ازمون بهترین شیوه گزینش دانشجوی دکتری است
اگه مثل کشورهای پیشرفته کار و خوده دانشجو مهم باشه بدون ادعا و بزرگ بینی کسی دوست نداره کنکور بده همه با حذف کنکور موافقن چون واقعا وقت و انرژی میگیره ولی این شیوه غلطه دوسال دیگه پی به اشتباهشون میبرن

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  .

چی میشه تا یکی دو روز دیگه سازمان اطلاعیه بده که حالا تا ۱۰روز دیگه نتایج میاد واقعا چی میشه فقط اطلاعیشو بده راستش حال من اصلا خوب نیست اینو جدی میگم

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

وله کن اقا…وله کن(به قول شخصیتای تو سریال پایتخت)…..مشخصه که۵۰ازمون و۵۰مصاحبه عادلانه ترینه…۳سال پیش که ۵۰-۵۰بود کمترین حقکشیها صورت گرفت….این خودش نشون میده که نباید ازمون رو کم تاثیر میکردند..(وله کن اقا .وله کن)

سالار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

بابا حرف دل منا زدید. دروووووووووووود بر شرافت شما. به خدا قسم سیستمی هست و حاکمه ایجاب می کنه که آزمون صد در صد باشه وسلام. مقاله نوشتن کجا شد معیار سواد؟ برید میدان انقلاب می فهمید مقاله نوشتن یعنی چی

mechanic
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

جمله اخرو واقعا لایییییییییک.

زهره
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام بچه ها، ی سوال دارم ازتون: به نظرتون اگه من تو آزمون استخدامی آموزش پرورش پذیرفته شم‏(هرچند که با این تعداد شرکت کننده ها بعیده‏)‏ آیا میتونم بعدش دکترا بخونم یا در دید اساتید تأثیر منفی داره؟

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

خدا میدونه….ولی من شنیدم که دید منفی داره…ولی اگه رزومت خیلی خوب باشه..نسبت به بقیه داوطلبای دعوت شده…قبولی…

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

استخدامی اموزش پرورش فکر نکنم با این حجم شرکت کننده شانسی برای قبولی باشه ۱۶۰۰نفر که باسهمیه هستن میمونه ۳۴۰۰نفر احتمالا یک میلیونم شرکت کننده داره
ازاون۳۴۰۰نفر هم نصفشون حق التدریسیها هستن میمونه ۱۷۰۰تا که اونم …..
:-) کلا خوشبین باشین انشالله شما قبول میشین ماکه سربازی داریم نشد شرکت کنیم

زهره
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

ایشالله شما هم موفق باشید، ناراحت نباشید، ایشالله موقعیت های بهتر، به قول خودتون شانس چندانی نیست.

امیر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ

سلام به همه عزیزان-به نظرم سازمان سنجش و وزارت علوم می توانند با همکاری هم پذیرش را در ۲ روش انجام دهند ۱. دانشجویانی که مایلند فقط و فقط از طر یق امتحان تستی وارد دانشگاه و دوره دکتری شوند و دوست ندارند تو مصاحبه شرکت کنند و به سوابق تحصیلی و………….توجه شود.۲.داوطلبانی که مایلند از طریق مصاحبه و سوابق……………… پذیرفته شوند.و دانشگاه ها ضرفیت خودشان بر اساس تعداد متقاضیان هر روش تنظیم میکند

فرشته
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

خبری از نتایج نیست؟!!!

سمیرا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ

همی گفته ام و باز میگویم بهترین حالت برا کشور عزیزمان ایران زمین _۵۰ درصد مصاحبه و ۵۰ درصد آزمون هس-برای اینکه حق کسی از بین نره- آقایون و خانم های تاپ حتما بلدن یه کم هم تست بزنن

دکتر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

دانشجوی کارشناسی ارشد که مقاله بلد نباشه بنویسه به هیچ دردی نمیخوره….رزومتون قوی کنید…..مطمن باشید قبول میشید…

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

شما از کجا میدونید بلد نیستن مقاله بنویسن….. مقاله دادن که کار ی نداره امسال هرجا مصاحبه رفتم بچه ها بالای ۵-۶تا مقاله داشتن

سالار
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر از شما دیگه بیده این حرف را بزنید. آخه مشکلات نظام آموزشی تا حالا با مقاله حلشون کرده ؟ بابا جانم مقاله ها و پایان نامه ها تو کتاب خونه دارن گرد و خاک میخورن. اصلا کی گفته مقاله نوشتن خوبه سالار.

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

شما رتبتون خیلی خوب شده سمیرا جان نه؟

ثریا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

ببخشید جناب داوطلب
میشه بفرمایید اصطلاح آی فکت یعنی چی؟! با تشکر

بهرام
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ثریا

آیا آی فکت همون ایمپکت هست؟

ثریا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام

شاید impact factor رو به صورت اختصار نوشتن!

جامعه شناس به پیام عزیز
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

سلام آیا برای دکتری امسال که برگزار شد تکمیل ظرفیت خواهیم داشت؟

کیمیاگر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ

با سلام
دوستان عزیز نظرتونو در مورد موارد زیر بگید:(به منظور استفاده از نظرات هم دیگه)
به نظر شما:
۱-کدام یک از روشهای گزینش برای دکتری مناسب تره(روش این چن سال اخیر رتبه ای یا شیوه جدید حدنصابی یا هر روش پیشنهادی دیگه)
۲- نقاط ضعف و قوت این روشها (دلیل مخالفت با موافقت شما)
۳- به نظر شما امتیاز مرحله آزمون و مصاحبه چقد باید باشه؟
ضمن تشکر از سایت وزین phdtest.ir برای فراهم کردن شرایط بسیار مناسب برای بحث و اظهارنظر برای داوطلبان

فرهاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

ببینید عزیزان من (دکتر،کیمیاگر و …)دیگه امسال خواه یا ناخواه اختیار دست دانشگاهها داده شده.اصلا هدف از تغییر در ازمون امسال اختیار دادن به دانشگاهها بوده.دیگه بحث در مورد درصد سهم مصاحبه و ازمون بیخود هست.باید امسال هم با این ایین نامه جدید سوخت و ساخت.

کیمیاگر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

ولی دوست عزیز من بعید میدونم حتی در این شیوه جدسد آزمون که شما میگید صد درصد دست اساتیده بازم سازمان سنجش از سهم خودش(هرچند اندک) بگذره مطمئنا سازمان سسنجش دست خودشو باز نگه خواهد داشت

مریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

آیا این درسته که دانشگاه های تهران با رزومه افراد هم خیلی کار ندارند و دانشجوهای خودشون رو توی گزینش انتخاب میکنن؟

امیدوار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بله.اکثرا این شیوه رو دارن البته استثناء هم وجود داره ولی در کل سیاستشون اینه.

کریم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

به نظرم درست نیست چون من پیام نوری بودم اما آثار زیادی بودم به سوالاتشان هم خیلی خوب جواب دادم آنها خیلی با احترام برخورد کردند و احساس کردم که می خواهند مرا جذب کنند

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

متاسفانه در برخی موارد دیده شده است…

ر.ز
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

جالب گفتین

دکتر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

آزمون تستی نمیتونه ملاک خوبی برای گزینش افراد باشه برای دکتری…..همان طور که آزمون تستی یه سری نقص ها داره و از این طریق خیلی از دانشجوهای تاپ متضرر میشن….سیستم مصاحبه هم به گونه ای دیگر یکسری متضرر میشن…پس در هر دوحالت یه عده متضرر هستن…پس برین دنبال تقویت رزومتون….امسال این طرح اجرا میشه…چه بخواین چه نخواین….:-)

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

چه جالب دانشجویی که نتونه از پس ازمون تستی بربیاد چطوری تاپه؟؟؟ میشه بفرمایید
تاپ کسی هست که از همه لحاظ قوی باشه پس این گفته تاپ بودن شما رد میشه

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

تو یکی از گرایشهای رشته ما استاد طراح سوال از دانشگاه خودمون بود به بچه ها گفته بود همش جزوه های خودمو بخونید خوب مشخصه دیگه نمیشه رقابتی بین این دانشجوبا سایر دانشجوها متصور شد.تو گرایش ما هم دانشگاه تهران طراح سوال بود و جالبه که ۳نفر رتبه زیر۱۰ از این دانشگاه بوداین اصلا به این معنی نیست که همه دانشجوهای دانشگاههای تهران باسوادتر از شهرستانهاهستن.البته من هم خودم تو دانشگاههای تهران درس خوندم ولی عمیقا معتقدم زمانی میشه عدالت رو برقرار کرد که نمره آزمون البته نه فقط یک آزمون تستی با نمره مصاحبه که به صورت خاصی سازماندهی شده که بی عدالتی ها رو کم میکنه باهم دخیل باشند به ایک میزان والبته اگه قرار به بالا بودن یکی از آنها باشد مصاحبه امتیاز بیشتری داشته باشد

یه دوست
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  .

امتحان تستی توسط اساتید دانشگاههای درجه یک طراحی میشن. مسلما دانشجوهای این دانشگاهها اطلاعات کاملتری نسبت به بقیه و نحوه سوالات دارنو قاعدتا ازمون تستی سواد رو نمیتونه کامل بسنجه

نانوشیمی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

لایک.

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اخه طراحان سوال هم از دانشگاههای برتر تهران هستن ولی بازهم نمیتونید رقابت کنید
جالبه در یکی ا زرشته ها استاتید تهران و مدرس به دانشجوهاشون کفته بودن این جزوه ها و کتابارو بخونید رتبه زیر ده میارید
وقتی دیدم تعجب کردم از بیست نفری که مصاحبه اومده بودن ۱نفر از فردوسی ۱نفر ازادی و ۲تا بهشتی بودن و بقیه تهران و مدرس
خنده دار بود رتبه یک تا ۴ هم همین بچه ها شده بودن
از رتبه ۵به بعد تهرانی و مدرسیا بودن
جزوه، استاد، کلاس، امکانات و طراح سوال و …دارین بازهم میگین ازمون تستی خوب نیست
اخه خیلی ادعا دارن این بچه های تهران طراح صوال استاده خودته نمیتونی بازم رتبه بیاری و میگی ازمون مشکل داره
تاپ کسی که از پس همه چی بر بیاد

sahar
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

افرین کاملا موافقم.با وجودیکه طراحان سوال همه اساتید خودشون هستن و به راحتی میتونن با خوندن دوتا جزوه کلاسیشون رتبه عالی بیارن بازهم حاضر نیستن با بقیه رقابت کنن و از کنکور میترسن ولی به جاش تا دلت بخواد ادعا و خودبزرگ بینی که ما برتریم و تاپیم و دانشگاه خودمون حق خودمونه و………

سعید
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

سلام دوست عزیز.
عرض کنم اولا بچه های دانشگاه تهران حتما یه برتری داشتند که تهران خوندند.اگر شایسته باشید حتما قبول میشید. به جای بهانه و چونه زدن و….تلاشششش کنید.رتبه دو ارشد بودم. سال قبل دکترا به مصاحبه هم دعوت نشدم. اما امسال با رتبه یک رفتم مصاحبه. رزومه روهم کاملا اماده کرده بودم.
تلاش کنید و این همه بهانه نیارید.
توی کنکور کارشناسی که اساتید دانشگاه تهران جزوه به ما ندادند. تلاش کردیم لیسانس هم تهران خوندیم. برای ارشد هم با همه امتحان دادیم تهران قبول شدیم الان هم دکترا….
تلاش یادتون نره لطفااااا

.
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

خوب من منظورم شما نبودین دوستانی که میگن تاپیم ولی پشت کنکور دکتری بخاطر چندتا تست موندیم
منم رتبه ۵۰کارشناسی ۳ارشد و ۵دکتری از شریف هستم ماهم تلاش کردیم ولی انقد دیگه خودخواهانه فکر نمیکنیم تاپ باید تو همه زمینه ها باشه

سعید
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

قطعا با شما مودفقم خودخواهانه فکر کردن و خود رو تاپ پنداشتن کار….به نظر من باید تلاش کرد. همین.
هرچند به قول استاد عزیزی که میگفت فکر نکن دکترا قبول شدی دیگه تمام!تازه اول مشکلاته
در کل باید امیدوار بود و تلاش کرد.
به شما هم تبریک میگم دوست عزیز. انشاالله همیشه موفق باشید.

.
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

متشکر شماهم انشالله همیشه موفق باشین

saman
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

واقعا فک کردید کنکور دکتری امتحان جغرافی و تاریخ مدرسست که معلم منبع بده بگه اینو بخونید هرکی خوند قبول شه…. دانشجوهای دانشگاههای تهران قطعا برتری داشتن که کارشناسی و ارشد شون تو اون دانشگاهها بودن.. من علوم تحقیقاتم ولی اگه امسال قبول نشم مصاحبه به خاطر ضعف علمیمه نه اینکه تو اون دانشگاهها نبودم یا استادا دانشجوهای خودشونو برمیدارن.. اگه من توان علمیشو داشتم میخوندم کارشناسی به جای ازاد شریف قبول میشدم.. نه.. ارشد میخوندم یه دانشگاه خوب… حالا رسیدم به دکتری میبینم مثه مقاطع قبلی دانشگاه ازاد همینطوری برنمیداره باید بیام بگم سراسری فقط حفظ میکنن… اگه اونا تو کنکور مفهومی حفظ کردن و رتبه اوردن.. پس من که تو کنکور ازاد که اسونه همیشه قبول شدم.. اطلاعاتم زیر خط فقره..!!!!

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  saman

امتحان تاریخ و جغرافیا نیست این رو به دوستانی بگین که میگن دکتری امتحانش حفظیه دوماه بخونی حفظ کنی رتبه میار ی
حرف دل مارو زدی
اگه حفظیه بخونن رتبه بیارن

هکه چی باهم خوبه هم مصاحبه هم ازمون

sahar
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  saman

اتفاقا به نکته جالبی اشاره کردین:
دانشجوهای دانشگاههای تهران قطعا برتری داشتن که کارشناسی و ارشد شون تو اون دانشگاهها بودن.
خب حالا این برتری رو از چه طریق نشون دادن؟مگه نه اینکه با همین کنکور و ۴تا سوال تستی رفتن و دانشجوی تهران و شریف و مدرس و ….شدن؟؟ چطور اونموقع که با تست و کنکور خودشون میرفتن دانشگاه تهران خوب بود اما الان ازمون بد شده و نمیتونه سطح علمی رو نشون بده؟اگه برتر هستن واقعا که نباید از ۴تا سوال تستی بترسن!!!!همین ۲تا تست کم و زیاد بوده که چندسال پیش اونا رو راهی تهران کرد و بقیه رو شهرستان..

sahar
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  saman

درضمن دوست عزیز راجع به اینکه گفتین مگه تاریخ و جغرافیه که معلم منبع بده بگه اینو بخونین ، بهتون بگم که لازم نیست حتما تاریخ و جغرافی باشه تو هر رشته ای میشه اینکارو کرد و برای استادی که طراح سوال هست کاری نداره که به دانشجوهاش بگه از فلان جا و فلان قسمت و فلان فرمول ها سوال میاد.من خودم تجربه اینو داشتم که بهتون میگم این اتفاق به راحتی میتونه بیفته.من دوستانی داشتم که برای ارشد کلاس کنکورایی میرفتن که اساتیدشون طراح سوال دانشگاه ازاد بودن پایان هرترم مثلا ۱۰۰ تا تست از کتابشونو به دانشجوها میگفتن بخونین که تمام سوالات درس فلان مثلا مقاومت مصالح (که یه درس کاملا مفهمومی و تحلیلی و با سوالات مشکل هست)ازبین این ۱۰۰تا تست خواهد بود و همین اتفاق هم میفتاد و اون دانشجوهابه راحتی درصدهای عجیب و غریب بالایی میزدن تو همون درس که من خودم به عینه شاهدش بودم.بنابراین لازم نیست که درس حفظی باشه تو هر رشته و درسی میشه اینکار و کرد.وقتی ما داریم تو انبوه منابع زبان اصلی دست و پا میزنیم واسه کنکور دکتری به امید اینکه شاید سوالی ازبینشون بیاد دانشجوهای تهران و شریف و غیره خیالشون راحت هست که با خوندن همون جزوه کلاسی خودشون میتونن به راحتی به خیلی از سوالات جواب بدن..با تمام این احوالات بازم این ماییم که به کنکور دادن راضی هستیم نه اون دانشجویان به اصطلاح برتر و تاپ

نانوشیمی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  saman

خب دلیل نداره دانشجوهای شهرستان رو ضعیف و دانشجوهای تهران رو برتر ببینید. !!!!!!

نانوشیمی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

واقعا باهاتون موافقم. اصلا اکثر بچه های دانشگاه های تهران با آزمون مخالفن با اینکه طراح سوال استادای خودشونن و سوال ها هم از جزوه وکتاب خودشون. واقعا آدم تعجب میکنه.

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

چرا این مسایل رو مطرح نمیکنید که اط اساتید از کتابها و جزوه های خودشون تو سرکلاس سوال طرح میکنن و طراح سوالات اساتید تون هستن خوب اینم بگین دیگه خوبه همه جوانب رو در نظر بگیرین
بهتر از شما زیادن
خیلی ها هستند صدبرابر شما تلاش کردن
تو اون رشته ای هم که قبلا ذکر کردم نفر اول از ازاد بود
بچه های تهران تو شوک بودن به صرف چندتا تست شما هم شدین دانشجوی تهران ولی تو دکتر ی از شما قوی تر هم هستن که نمیتونید رقابت کنید و پشت سد کنکور بخاطره چندتا تست میمونید و ادعای تاپ بودن میکنید
چندتا تسته دیگه ای بابا دانشجوی تاپ نمیتونه چندتا تست بزنه
بهترین شیوه ۵۰-۵۰هست
موفق باشی دکتر جان

دکتر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

فعلا که با شیوه ما رفتیم دکترا…. :-)

بردیا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

دوستان به نظر من نتایج مثه پارسال اعلام میشه یعنی هفته اخر مرداد.
هفته بعد اطلاعیه میزنند که نتایج دکتری در هفته ایند ه اعلام می شود. بعد اول هفته آینده هم میگن که مثلا تو فلان تاریخ نتایج میاد. بین ۲۴ تا ۲۸ ام به نظرم میاد نتایج

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بردیا

نظرشما خیلی محترمه

زهرا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

واقعا دستشون درد نکنه که اینقدر به دانشجو احترام گداشتن. من نمیدونم پس چرا دیگه سر جلسه ازمون نظرسنجی میکنن؟؟؟؟ این بود نظر دانشجوها واقعا؟

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

زدن از ریشه همه چیو دست استاد دادند…..نظرمن:::(سال دیگه حجم اعتراضات باعث میشه اگه خدا بخواد مصاحبه به کمترین تاثیر گذاری خودش برسه…

(مدیریت ورزشی)behzad
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

این روش اگه بد هم باشه واسه مؤسسات مقاله نویسی خیلی خیلی خوبه. چون اگه یکی بتونه رتبه بیاره و دستش خالی باشه چون رتبه ش ذخیره شده تا مصاحبه بعدی تمام توانش واسه مقاله میذاره.خلاصه خوشا به حال این مؤسسات میشه

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

واقعا که…اینه سیاست وزارت علوم برا ارتقای سطح پژوهش

انی مدیریت ورزشی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام .ایا از منابع دکتری امسال خبری دارید و اینکه رتبه شما امسال چند شد

انی مدیریت ورزشی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سلام اقا بهزاد دروس پایه ما چه دروسی است

صادق
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

به نظر من این کار (معرفی با آزمون سازمان سنجش) یه مزیت داره در صورتی که سوالات آزمون فقط عمومی باشه افرادی که دانشگاههایی درس خوندن که طراح سوال از همون دانشگاه هست و معمولا همون دانشگاههایی هست که پذیرش دارن. با این کار درس زبان و استعداد برا همه یکسان هست و عدالت هم رعایت میشه و احتمال اینکه بخاطر آشنایی با سوالات که معمولا از جزوه اساتید هست، دانشجو همون دانشگاه اصلا به مصاحبه دعوت نشن نیز وجود داره. که به نظر من هر که شایسته است به مصاحبه دعوت میشه. به شرط اینکه ملاک فقط سوالات زبان و استعدادتحصیلی باشه.

داوطلب
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

با سلام خدمت همه دوستان گرامی ان شاء الله که همه موفق باشید به نظرم تا زمانی که واقعاً اساتید ما (بخصوص دانشگاههای تهران با فکر اینکه فقط خودشون نخبه هستن و کسانی که در دانشگاه ههای دیگه درس خوندن فقط مدرک گرفتن) درست نمی شه. نه میشه فقط به رتبه اتکا کرد و نه فقط به مقاله! من رتبه ۵۰ یکی از رشته های علوم انسانی بودم با درصدهای زبان ۳، استعداد ۵۵ و تخصصی ۵۴. همان سال رتبه ۲۲ درصدهاش زبان صفر، استعداد ۴۵ و تخصصی ۶۰ بود و معدلها هم تقریباً برابر و من حساب کردم اگه من ۴ تا تستی که توی دو گزینه شک داشتم و همه رو متاسفانه غلط زدم، موفق بودم رتبه ام می شد زیر ۲۰. پس با این اوصاف تفاوت چندانی بین رتبه ها وجود ندارد. اصلاً نمی شه گفت رتبه اول نخبه عالمه و رتبه ۱۰۰ بقالی سر کوچه. اما رزومه، من۱۰ تا مقاله داشتم (۱ آی اس آی، ۸ تا علمی و پژوهشی و ۱ علمی ترویجی)، ۲ تا مقاله همایش ملی، ۱ ورک شاپ، تسلط کامل به یک زبان برنامه نویسی (که در رشته ما بسیار کاربردیه) و چند نرم افزار آماری. رفتم مصاحبه، انگار من برای اونا طنز بودم و فقط می خواستن با یه سوالهایی و با یه لحن بسیار بدی به هم اثبات کنن که واقعاً من چقدر ضعیفم! در حالی که من به اکثر سوالها جواب دادم. (یکی شون طوری در مورد مقاله آی آس آی من (البته در مورد مجله) نظر می داد… ادامه نظر»

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

جالبه که حتی شمایی که رزومه خوبی داری ولی ارشدت تهران و..نیوده از مصاحبه ناراضیه…..این نشون میده که فقط یه عده کمی از تاثیر بالای مصاحبه خرسندند..(دانشجویان دانشگاههای برتر(حتی اگه هیچ کار پژوهشی هم نداشته باشند..)
اثبات اینکه ازمون هنوز عادلانه ترین روشه::(در مورد اون ۴تا سوالی که میگید شما با این همه مقاله و..غلط زدید ولی شخص دیگر هر ۴تا رودرست زده.(ایا به نظرتون نتیجه تلاش مطالعاتی بیشتر ایشون نبوده..(ایا به نظرتون اگه کنکور حتی ۹۰درصدشم بر اساس ازمون باشه عادلانه تر نیست تا اینکه با نمره مصاحبه یکی مثل شما که رزومه خوبی دارید رو حتی اگه نفر اول ازمون بودید رو رد کنند ودانشجوی بدون سواد پژوهشی خودشون رو بگیرند)

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

من تصور میکنم این اتفاقی هست که ممکنه بیوفته . ولی در عین حال برای همه رشته ها صدق نمیکنه دقت کنید با کمتر از ۴سوال ایشون میتونستن رتبشونو ۳۰درجه تغیر بدن .پس آزمون به تنهایی نمیتونه معیار باشه دوست عزیز باید روند مصاحبه ها رو عادلانه تر بکنن حالا به هر شیوه ای که امکان پذیره با آزمون به تنهایی نمیشه عدالت رو برقرار کردیک سوال اضافه شانسی که ممکنه درست یا نادرست باشه سرنوشت آدمو تغییر میده .این ایراد آزمون تستی هستش سواد رو واقعا نمیسنجه بخصوص در مقطع دکترا

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

(به نظر من تفاوت بین درست زدن و غلط زدن اون ۴تا تست از لحاظ علمی خیلی زیاده(مگه میشه شانسی باشه…مگه داریم..خودتون هم میدونید با وضع موجود به هیچ عنوان نمیشه مصاحبه رو عادلانه کرد…(نتیجه:سال اینده شهریور ماه اعتراضا شروع میشه و مطمون باش حتی ممکنه در کادر وزارت علوم بعضیها استیضاح و.بشن و تغییراتی رخ بده..و بازهم مطمئن باش که این طرح ناعادلانه یه سال بیشتر اجرانمیشه…)(جالبه وزارت علوم میدونه که طرح پر مشکله ولی باز اصرار بر اجراش داره….

داوطلب
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

در تاکید قسمت اول مطالب شما، یکی از بستگان نزدیک من در یکی از رشته های فنی یکی از دانشگاههای خوب صنعتی تهران فارغ التحصیل شده بود، اینکه سوالات کنکور از جزوه ۲۰ صفحه ای یکی از اساتیدشون بوده رو کار ندارم (البته خیلی اساسی و مهمه) ولی رتبه ایشون ۷ شده بود و دانشگاه ۲ نفر پذیرش می کردو می گفت استادم که مدیر گروه خودش گفت که فلانی نگران نباش من امضای همه اساتید گروه رو برای جذب شما گرفتم و در کمال آرامش این فامیل ما پذیرفته شد.
در مورد بخش دوم صحبت شما، من واقعاً اون ۴ تا سوال رو از لحاظ مفهومی بلد بودم خیلی خوب هم خونده بودم و واقعا نمی دونم چرا اشتباه زدم (شایدم قسمت بوده)
منظورم از نوشتن مطلب این بود که از لحاظ علمی احتمالاً بین رتبه ۱ تا ۱۰۰ تفاوت چندانی وجود نداره (شایدم از لحاظ علمی رتبه ۱۰۰ از رتبه ۱ بالاتره) و این فقط یک رنکینگ با آزمون تستیه.

خودم
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

با گفته شما کاملا موافقم تفاوت چندانی میان رتبه ۱۰۰با ۱نیست .ای بسا کسانی با روشهای تست زنی بتونن جبران کنن فاصله تستهایی رو که بلد نیستن.باید سیستم گزینش با مصاحبه اما عادلانه تر شن.روی این بخش باید برنامه بدن کارشناسا به هر طریق که فکر میکنن.

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

من خودم از۴۵تا سوال تخصصیمون ۴۴تا رو حل کردم ولی متاسفانه غلطهام زیاد بودن و فقط۵۲درصد تخصصی برام باقی موند(حداقل تا درصد ۶۵رو میتونستم بزنم و سوالات بسیار ساده ای رو غلط زده بودم حتی با وجود سوالای سختی که جواب صحیح دادم ..ولی قبول دارم که قسمت بوده وحتما علمم نسبت به نفر اول و بقیه نفراتی که۷۶درصد تخصصی زده کمتر بوده که اینطوری شده(ولی مصاحبه رو چی بگم که استاد میتونه به یکی بده۱ و به دیگه بده۹۹ ..هیچ وقت فکر نمیکردم ونمیکنم که مصاحبه ۱۰۰درصد بشه(یه ضرب المثل میگه: انگارموش رو دادی دست گربه….(واویلا)

آرین
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام
اینطور نیست که همه دانشجوهای دانشگاههای تهران فقط انتخاب میشن. من خودم دانشجوی علامه طباطبایی بودم با رتبه دکترا ۱۳. کلی مقاله و پژوهش. ولی تو مصاحبه رد شدم. سوالات رو هم خیلی خوب جواب دادم.
ولی انصافا بین دانشجوهای دانشگاههای تهران و چند شهرستان مثل شیراز و …. با بقیه دانشگاهها تفاوت زیاده. مثلا پایان نامه من تو ارشد با استفاده از یک روش کیفی خیلی مشکل و اساتید سختگیر که سه تا مقاله علمی پژوهشی ازش چاپ شده شد ۱۹. و لی دوستم تو شهرستان بدون اینکه حتی شیوه مقاله نویسی رو بلد باشه ۲۰ شده.
اگه بدون تعصب قضائت کنیم تفائت وجود دارده. ولی همه دانشجوهای خودشون رو هم بر نمی دارن. یکسری آیتم های دیگه هم مدنظرشون هست.

داوطلب
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرین

اتفاقاً آقای آرین (با عرض پوزش فراوان) اساتید هم همین جوری فکر می کنن که دانشجویان تهران فرق می کنن
واقعاً اینطور نیست نمونه ها خیلی زیادن که دانشجویان شهرستان خیلی هم می تونن بهتر باشن
چون از همون اول با آزمون تستی دانشجویان انتخاب می شن
تو رشته ما که به هیچ وجه اینطور نیست
(یاد حرف یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران افتادم
قرار بود با هم مقاله کار کنیم و موضوع کار آماری خیلی سنگینی داشت، ایشون به من گفت یک عدد حدودی و ذهنی بنویس تومقاله و تاکید کرد که این در بین دانشجویانی که ایشون می شناسه خیلی خیلی طبیعیه ……)
البته من هیچ وجه قصد توهین به هیچ کس رو ندارم و برادر و خواهرم در دانشگاه تهران تحصیل می کنن.

سارا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرین

البته همیشه اینطور نیست که بگین دانشگاههای تهران سختتر میگیرن! من طرف میشناسم اصلا شیوه مقاله نویسی و…بلد نیست اما در همون دانشگاهی از تهران ۲۰ شده بود و از لحاظ علمی هم هیچی…فقط حفظ میکنه و واقعا چیزی بارش نیست. پس این حرفی که شما زدی اصلا جامعیت نداره.

سارا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

طرف صحبتم با آقای آرین بود که دیدشون بسته نباشه و صرفا اینکه هر کسی اسم دانشگاه خوبی رو یدک بکشه دلیل بر برتر بودن و باسواد بودن او نیست. در هر دانشگاهی همه جوره داریم و چه بسا کسی که مثلا دانشگاه شهرستان خونده باشه از لحاظ علمی خیلی بالاتر از کسی باشه که مثلا دانشگاه امیرکبیر و…خونده.

مهدی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

باسوادی نسبیه اونم که دانشگاه تهران بوده نسبت به دیگر رقیباش با سوادتر بوده

سارا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

نخیر آقای مهدی هیچ قانون کلی و نانوشته ای در این مورد وجود نداره. اون شخصی که میگم واقعا بی سواده و رقبای قویتری داشت و اصلا نمیدونه مقاله چیه و در حیطه رشته خودش هم معنی مفاهیم رو نمیدونه و فقط یه سری مطالب رو حفظ میکنه اما دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران پذیرفته شد صرفا بخاطر معدل خوبی که داشت که معدلش هم تا اونجایی که من شاهدم در ۹۰ درصد دروسی که گذرونده بود تونسته بود از هر استاد حداقل ۳ نمره بگیره! پس دیدتون رو باز کنید. بنده خودم در دو تا از بهترین دانشگاه های تهران درس خوندم. اما خواستم بهتون تذکر بدم که بیسوادهای خوش شانسی هم مث مورد گفته شده هست.

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرین

خ.دتون میگید یه سری ایتمهای دیگه علاوه بر دانشجوی خودشون بودن هم ملاکه(پس تکلیفه نخبگان شهرستانی چی میشه کهبه مصاحبه تهرانها و..میان(((مصاحبه۱۰۰درصد…اینه مفهوم عدالت..)

دانشجوی دکتری
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

کاملا موافقم
نمیدانم واقعا چه اتفاقی افتاده که اساتید محترم دانشگاه تهران فکر می کنند خودشان و دانشجویانشان از سیاره ی دیگر آماده اند ! و مابقی همه بی سوادند!

payam
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

دوستان گرامی:

شیوه جدید برگزاری آزمون دکترا راه را نه تنها برای قبولی داوطلبان ارشد دانشگاههای برتر باز مینماید بلکه در میان این دوستان هم حق عده ای زایل میشود. در این شیوه بدون دادن رتبه در کارنامه نمره کل تراز شما اعلام میشه و دانشگاهها براساس قرار با سنجش حداقل نمره کل برای ورود به مصاحبه در ان مرکز را اعلام میکنند. مثلا امسال در رشته دکترای هنر دانشگاه تهران ۳ نفر پذیرش داشت و در کل ۱۶ نفر را دعوت کرد برای مصاحبه یعنی ۵ برابر +۱ نفر. نمره نفر ۱۶ حدود ۸۰۰۰ بوده. اما امسال تهران میگه مثلا از ۷۰۰۰ بیان مدارکشونو بدهند یعنی حدود رتبه ۵۰ یعنی تعداد کسانی که ارشدشان تهران بودند در روش اول اگر ۲ نفر بوده حالا میشه ۵ نفر. پس دست دانشگاه برای پذیرش ارشدی های تهران باز تر میشه. نکته اساسی اینجاست بجای مثلا نفر رتبه ۳ که ارشد را تهران خونده نفر ۴۵ که ارشد را تهران خونده بعلت داشتن رانت در میان اساتید میره تو. این یعنی نه تنها حذف شهرستانی ها بلکه حذف نخبگان همان دانشگاه ها. چون اساتید میرن سراغ مقاله نویسان تا بیارنشون توی دانشگاه سریعتر دانشیار یا استاد بشند. الان بعضی ها میگن که شما با مقاله نویس و پژوهشگر دشمن هستین. والله اینطور نیست هدف من و سایر دوستان اینه که بهترین ها برن تو یعنی بهترین های کنکور که بهترین رزومه را دارند والسلام.

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  payam

کاملا موافقم!

۵۰ -۵۰ آزمون کتبی و مصاحبه عادلانه ترین شیوه پذیرش دکتری در ایران هست…

نمی دونم واقعا چه استدلال منطقی برای این طرح جدید هست…

ش
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  payam

پیام جان کاملا موافقم
من ارشد دانشگاه تهران خوندم
امسال ۳ نفر برمیداشت رشته ما که ۲ نفر از ارشدای خودمون دعوت شدند درحالی ک اگه با تراز باشه ۷و۸ نفری دعوت میشوند و رقابت سختر میشود.

سازه گرا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  payam

درود بر شرف مدافعین علم و عدالت

امیدوار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  payam

آفرین بر شما دکتر پیام عزیز.بهترین تحلیل برای تغییرات همینه.

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  payam

احسنت که شما هم درجریانیدقراره چی بشه سال اینده..(دکتر به نظرتون اگر طرح مجلس جلوی این اتفاق بدیمن و..وزارت علوم رو نگرفت همین یکی دو ماه اول اعتراضا رو پیگیری کنیم..یا بزاریم مرداد اینده بعد از اعلام نتایج وزارت علوم وسنجش(سنجش فقط مجریه) شکایت .کنیم…

سیما
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  payam

سلام. ما هم با شما هم عقیده ایم. ولی متاسفانه با این همه اعتراضی که به همه جا کتبا نوشتیم، هیچ تاثیری نداشته. متاسفانه توی این آزمون همه قبول میشن. چون اون کسی که در آزمون اول قبول میشه دیگه دوباره شرکت نمیکنه و بالاخره اون کسانی که حتی برای پردیس هم مجاز نمیشدن میتونن با ۲ بار شرکت کردن قبول بشن. و خیلی راحت با روشهای… جذب هم میشن. اما متاسفانه صدای ما به جایی نمیرسه.

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  payam

دقیقا

قدرت
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

لطفا ، تکلیف ما را با نتایج نهایی امسال مشخص کن ، بعدش واسه سال آِینده برنامه ریزی کنیم

سونیا - بیماری شناسی گیاهی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

سلام بیماری شناسی خوبی؟ گرایش شما چیه ؟ کجاها واسه مصاحبه رفتی؟

میرزایی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

با سلام – اینجانب دو مقاله در کنفرانس بین المللی ارائه دادم که مورد پذیرش نهایی قرار گرفت – آیا در مصاحبه دکتری ملاک ارزش قرار مگیرد

دکتر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  میرزایی

هرمقاله کنفرانسی نهایتا ۰/۵ تا ۱ نمره داره….

امیدوار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  میرزایی

نهایتا ۱ نمره

آیدا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

حالا ما صنایع غذایی ها باید کشاورزی بخونیم ؟
این خیلی اجحافه!!!!

ساحل
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ

من میگم ۵۰ – ۵۰ بهترین کاره
شما حساب کنید ۵۰ درصد وقتتون به نوشتن مقاله و ۵۰ بقیشو درس بخونید

artin
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ

آقا قضیه این استعلام یا تحقیقات محلی و دانشگاهی چیه؟ تو کامنت ها دیدم که هرکسی گفته استادم گفته اومدن تحقیقات و….
آیا صحت داره؟؟
لطفا راهنمایی کنید

مهسا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  artin

نگران نباشید. چیز خاصی نیست. مربوط به همون فرم صلاحیت عمومی هستش، برای همه هم لزوما انجام نمیشه!

دکتری 94
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان عجله نکنید نتایج میاد خب حالا با چند روز دیرتر مگه چی میشه برید کارای عقب مونده را انجام بدید تا بیکاری باعث کلافه شدن شما نشه

گ
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ

با سلام دوستان به این سوال جواب منطقی بدهندیعنی کسی که کارشناسی را در دانشگاه ازاد خونده وارشد را در دانشگاه سراسری خونده اگر از کنکور دکترای سراسری قبول بشه در مصاحبه به دلیل اینکه کارشناسی را دردانشگاه آزادخونده رد کنند

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  گ

سلام

نه اینطور نیست به طور کلی…

کسی رو می شناسم که کارشناسی پیام نور بوده، ارشد روزانه سراسری…

دو سال قبل هم روزانه سراسری یکی از دانشگاه های تهران قبول شد…

فرزاد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ب٫ظ

خوب امسال هدف از صددرصد کردن اختیارات دانشگاههای سراسری این هست که دکتری سراسری برای دانشجوهایی با این چنین وضعیت مانع قبولیشون بشوند و طرف بره دکتری آزاد درسشو بخونه، خوب اهداف دانشگاههای با اختیارات صددرصدیشون چیه به نطرتون?! دوست بنده از آزمون دکتری میکروبیولوژی دانشگاه سراسری رتبه ۱۴اورده، دانشگاه تهران اصلا ارزشی براش نداشتند و خیلی تحقیر آمیز برخورد کردند که حتی بهش گفتند تو کجا و دکتری میکروبیولوژی دانشگاه تهران کجا?! اونم با ۴تا تست آسون و دانشگاه شهید بهشتی بهش گفته پایان نامت اصلا کیفیت خوبی ندارد و مقالاتت isi آنچنانی نیستند و زبانت اصلا خوب نبود و برای مصاحبه آمادگی خوبی نداشتی در حالی که دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی دریغ از یک سوال در مصاحبش ازش اصلا نکرده بودن ولی واحد پردیس همین دانشگاه های ذکر شده از رزومه دوستم بشدت راضی بودن و اساتید همان اساتید بودن و دانشگاه اصفهان برخورد خوب باهاش داشته اند خداروشکر، ولی ایشون به فکر دکتری میکروبیولوژی دانشگاه آزاد لاهیجان هست چون به دکتری سراسری هیچ امیدی ندارد که هیچ حتی دلزده و ناراحتم شده بود رتبه ۱۱دکتری میکروبیولوژی دانشگاه سراسری و رتبه۴ دکتری میکروبیولوژی دانشگاه آزاد، که اولویت انتخاب اولش دانشگاه آزاد لاهیجان میباشد و دانشگاههای سراسری با این اختیارات ۷۰% دارن اینطوری میکنن پس با اختیارات ۱۰۰% یعنی خدا میداند که چه خواهد شد خدا به دادمون برسد ان شاءالله و کی گفته دانشگاهها حق سنجش و پذیرش دانشجو دارد?!! وظیفه دانشگاهها چه آزاد و سراسری تدریس اساتید و تحصیل دانشجو میباشد و برای آزمون سازمان… ادامه نظر»

ساحل
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ببخشید آقا فرزاد بالاخره رتبه دوستتون ۱۴ بود یا ۱۱؟

فرزاد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ساحل

رتبه ۱۱از دکتری میکروبیولوژی دانشگاههای سراسری
و رتبه ۴ ونه ۱۴, از دکتری میکروبیولوژی دانشگاه آزاد،
خیلی واضح عرض کردم!

ساحل
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساحل

سطر چهارم کامنتتونو بخونید نوشتید رتبه ۱۴ دانشگاه سراسری

رضا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

با سلام استاد ما کارشناسی را در دانشگاه آزادو ارشدودکترا رادرسراسری خونده بودالان استاد یکی از دانشگاههای سراسری هست این بستگی به نمرات آزمون و آنچه که در مصاحبه داری .وچند مورد دیگر میشناسم که کارشناسی وارشدرادرسراسری ولی دکترا رادر آزاد خونده اندمثلا دانشگاه ارومیه رتبه های تک رقمی را اصلا مصاحبه نمی کنددر دانشگاه ارومیه استادی میشناسم که دانشگاه تهران یاشریف چنین استادی نداردکسی که باایشان دکترا را تمام میکنندتمام دانشگاههای ایران او را بعنوان استادی می پذیرند

دکتر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  گ

نه دوست عزیز ..خیلی موارد بوده که قبول شدن….بستگی به معلومات و رزومتون داره….من خیلیارو دیدم حتی ارشدشونم آزاد بود ولی رزومه خوبی داشتن و باسواد بودن و سراسری قبول شدن

mechanic
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  گ

متاسفانه مقداری امتیاز منفی داره ولی اگه قوی باشید زیاد به این مسئله فکر نکن (تاثیرش کمه…….)انچه که خیلی تاثیرش بدتره اینه که لیسانس دولتی و ارشد ازاد باشید..ولی در هر صورت اگه واقعا قوی باشید جای نگرانی نیست…..(البته با این شرایطی که وزارت علوم داره برا ازمون بعدی مصاحبه رو۱۰۰درصد میکنه که دانشجویان سراسری قوی در شهرستانها هم ضرر میکنند چه برسه به ازادها و….

AZAR
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  گ

سلام
نه اصلا همچین باوری نداتشته باشید
ب قول یکی از اساتید من شما برو دنبالش بقیه اش با خدا…
یکی.از دوستان من کارشناسی و ارشد رو از دانشگاه ازاد داشت و دکتری رو از دانشگاه سراسزی یزد پذیرش گرفت….
این حرفا چیه اخه؟؟؟؟
توی.مصاحبه درسته دانشگاه سراسری مقبول تر هست
اما داروها هیچی ام ک نداشته باشید ب کار پایانامه اتون نگاه میکنن…خیلی از بچه های دانشگاه ازاد هستن ک پایانامه های پربارتری دارند
توکل بخدا….

azad
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ

به نسیم
درود و سلام
از یک منبع موثق تا پنج شنبه سنجش در مورد اعلام نتایج اطلاع رسانی می کند

نسیم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  azad

ممنون از اطلاع رسانیتون

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  azad

اگر تا پنج شنبه در مورد زمان اعلام نتایج اطلاع رسانی کنن، پس باید امیدوار باشیم هفته آینده نتایج اعلام بشه!

خدا کنه با اعلام نتایج همگی خوشحال بشیم…

(مدیریت ورزشی)behzad
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ

بقول آقای دکتر توکلی اواخر مرداد ماه نتایج اعلام میشه.
ما همچنان منتظریم اگرچه مصاحبه های عجیب غریبی رو پشت سر گذاشتیم مثلا دانشگاه ارومیه مدارکمون گرفت و بعد هم گفت موفق باشین

سیما
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ب٫ظ

کجا گفتن اواخر مرداد ماه؟!

اکبر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

واقعا متاسفمب رای دانشگاه. راست میگی رشته ادبیات فارسی هم مدارکمنو نصفش تحوبل نگرفتن و امتیاز مقاله هم به ما ندادن

AZAR
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان
ی نصیحت یا پیشنهاد،اگر رشته ی تحصیلیتون زیز شاخه ی پزشکی نیست….یعنی حتی نمیتونید برای دکتری ی رشته ی زیرشاخه پزشکی شرکت بکنید…بنطرم بهترین کار اینه که قید دکتری رو بزنید
برید دنبال کار و کارافرینی…
نهایت اینه ک ب تدریس دلخوش بکنید ک لونم باید بگم ک مگر هر دانشگاه چندتا هیت علمی میخواد…این همه دانشجوی بیخود گرفتن نهایت میشه سونامی دکتری در ایران

mechanic
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  AZAR

لایک…….من شخصا..دنبال دکتری برا صنعت و…هستم واصلا به هیئت علمی فکر نمیکنم و حرفتونرو کاملا قبول دارم…..(حدس مزنم که تا چند سال دیگه حتی دانشگاههای سراسریمون هم در برخی رشته ها پر نشند(لیسانس)..چه برسه به ازادها و….

azad
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان
نتایج یا چهارشنبه ۲۱ یا دوشنبه ۲۶ میاد.

نسیم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  azad

سلام، مطمئنید یا شما هم حدسی یه حرفی و میزنید؟

mechanic
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  azad

منظور شما روزی بین این دو تاریخ بود….

...
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ

کامنتا رو خدایا! چقدر پشت دکتری داریم!

عامری/
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

از کامنتها فیهمیدی؟ راه مطمئن تری هم هست. امسال ۲۰۰ هزار نفر در کنکور دکترا شرکت کرده بودند

mechanic
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  عامری/

سرجلسه خیلی کمتر حاضرشدن…فکر کنم۱۶۰۰۰۰بود

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ

سلام به همه،خسته شدیم،پس کی نتایج اعلام میشه!!!

زکریا شیمی الی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ

اقای خدایی شما یه ازمون سال قبل گرفتین هنوز نتایجش مشخص نیست میخای دوبار در سال ازمون بگیرین اون موقع نتایجش چطوری اعلام میشه

غزال
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۵ ب٫ظ

واقعاها!!!! :)

نگار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ

دوستان متن بالا گفته آزمون تخصصی شامل دروس پایه و اصلی است. هر روزی یه حرفی میزنن. آخرش مثل پارسال برگزار میشه و فقط وقت و اعصاب ما رفت که رفت………
آدم چی بگه والا

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

آفرین دقیقا همینه

mechanic
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ

دکتری ۹۵نوبت اول۱۴اسفند…نوبت دوم۷ابان….

هادی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ب٫ظ
mechanic
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ

دکتری ۹۵نوبت اول ۱۴اسفند….نوبت دوم۷ابان ماه…

mm
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۹ ب٫ظ

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ خبر داد و گفت: آزمون کارشناسی ارشد که پیش از این در بهمن ماه برگزار می شد، به اردیبهشت ماه منتقل شد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت برگزار و ثبت نام برای این آزمون در روزهای ۱۶ تا ۲۲ آذرماه ۹۴ انجام می شود.

وی درباره آزمون دکتری نیمه متمرکز نیز گفت: آزمون دکتری ۹۵ (نوبت اول) در روز ۱۴ اسفندماه ۹۴ برگزار و ثبت نام برای این آزمون در روزهای ۶ تا ۱۵ دی ماه ۹۴ انجام می شود.

توکلی افزود: آزمون دکتری ۹۵ (نوبت دوم) در روز ۷ آبان ماه ۹۵ برگزار می شود و داوطلبان برای نوبت دوم باید در روزهای ۲۴ تا ۳۰ مردادماه ۹۵ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان آزمون سراسری سال ۹۵ گفت: آزمون سراسری سال ۹۵ در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه ۹۵ برگزار می شود.

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان این کنکور در روزهای ۱۹ تا ۲۸ بهمن ماه ۹۴ انجام می گیرد.
https://phdtest.ir/1394/05/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C-95-96/

mechanic
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

تاریخهای ازمون ها ی سال ۹۵ اعلام شد…..دکتری (نوبت اول)۱۴اسفند…..دکتری مرحله دوم۷ابان…………..ارشد هم به بعد از عید انتقال پیدا کرده….

شریف
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ

به جای تکرار مکررات نتااااااااااااااااااایج رو اعلام کنید.

رضا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ

آقا تکلیف مارو روشن کنید؟ واسه امساله یا سال بعد؟ چی بخونیم وقتمونم داره هدر میره هرروز یه حرف

مهسا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست عزیز، آیین نامه جدید برای دکتری ۹۵-۹۶ یعنی کنکوری که در اسفند ۹۴ برگزار خواهد شد، اعمال میشه!

بیماری شناسی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ

منم منتظر نتایج هستم!

سونیا - بیماری شناسی گیاهی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ

سلام بیماری شناسی خوبی؟ گرایش شما چیه ؟ کجاها واسه مصاحبه رفتی؟

بهار- دکتری ٩۴
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

مخاطبِ خاص!
هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود
وارهد از حد جهان بی حد و اندازه شود
:-)

منصور
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

یه اعتراضی چیزی بزنید بلکه همون شیوه سالهای قبل اجرا بشه،حداقل واسه امسال،چون دیگه زمان کمه ۶ماه فرصت داریم،بابا بگید هرچی هس بذارن واسه سال بعد

شادی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

۶ ماه کمه!! من خودم از آذر برای کنکور خوندم. ولی به نظرم این شیوه خیلی بهتره. تا دو سال اعتبار داره

کیمیاگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

مطمئنا جایی که سال اول یک دانشجو رو نخان سال دوم(و الی صدم!) هم نخواهند خواست!!!

m
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

لایک

نگار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  m

لایک

مهسا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

دوست عزیز، ممکنه سال اول شما در مصاحبه خوب عمل نکنید و یا رزومه تون ضعیف باشه! بنابراین اینطور قضاوت نکنید.

کیمیاگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

درسته ولی احتمال این مورد خیلی کمه و بیشتر عدم کسب امتیاز (و در واقع بدست نیاوردن دل اساتید!!) شامل موارد دیگه است که در اینصورت واقعا نمیشه کاری کرد

باغبانی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

لایک

مهندس
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

ممکنه استادی که زمینه کاری مشترک با شما داره سال اول ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری نداشته باشه ولی سال دوم داشته باشه!

صنایع
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

آفرین،

کیمیاگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ

به نگار و بقیه دوستان
طرح جدید کنکور به هرحال یه حالت نیمه-رقابتی و نیمه-حدنصابی هست!!! ولی این طرح بی نهایت مشکل پیدا و پنهان داره و هرچی زمان میره جلوتر این مشکلات مشخص تر میشه به هرحال امیدوارم (هرچند کاملا برعکس فک میکنم) که بچه ها زیاد متضرر نشن و زیاد اجحاف نشه
قبلا هم گفتم که:
۱. از ظواهر امر چنین میشه فهمید که در مورد این طرح زیاد کار نشده وبیشتر یک طرح آزمایشی خامه
۲. این طرح یکسال بیشتر دوام نمیره و دوباره به سیستم این چند سال (که علیرغم بسیاری از مشکلات به نظر من بهترین طرح ممکنه) باز خواهد گشت

behzad
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ

فک کنم میخوان مرداد ماه رو تموم کنن تا نتایج بمونه واسه شهریور

دانشجو
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

پس لطف کنید نتایج رو زودتر بگید تا اگه کسی قبول نشد از همون ۱۵ که میگید بشینه درس بخونه

دانشجوی دکتری
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ

با اینکار فقط می خواهند دانشجویان ارشد تهران باز هم دکتری در تهران باشند …
دانشگاه آزادیا خودشونو آماده کنن برای دکتری دانشگاه آزاد،
قبولم بشید مصاحبه رد می کنند…
بارها دیدم وشنیدم که دارم عرض میکنم ! دانشگاه آزادی باشی جوری باهات برخورد میکنند انگار یک بیماری مسری داری و این بیماریت باعث میشه اگر وارد اون دانشگاه بشی دانشجوهای دیگه ام دچارش بشن !!!

رضا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ

حق دارن

روانشناس
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

دقیقا درست میگید متاسفانه

آزاده
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

واقعاً اینطور نیست. خواهش میکنم با فرضیات خودتون بچه های دانشگاه آزاد رو ناامید نکنید. من به چشم دیدم که اینطور نیست. توانایی حرف اول رو میزنه. به دوستان دانشگاه آزادی توصیه میکنم فقط به فکر تقویت توانایی هاشون باشن. با آرزوی موفقیت برای همگی

سالار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  آزاده

جناب کسی که دانشگاه تهران ارشد میخونه قطعا رتبه تک رقمی آورده البته در اکثر موارد. حالا شما دانشجویی با ابن هوش و اراده را می خواید با یه کسی که بدون کنکور تو دانشگاه آاد داره درس ی خونه مقایسه کنید؟ ولا حق دارن که تو دانشگاه دولتی قبولشون نمیکنن. در ضمن این که میگید دانشگاه تهران فقط دانشجوها خودشا میگیره قصد خودنمایی ندارم ولی بیاید سالن مطالعه های دانشگاه تهران را ملاحظه بفرمایید به جرات می تونم بگم در ۹۵ درصد مواقع تمام دانشجوها در حال تلاش و درس خوندن هستن. برای ۲۵ صدم نمره پدر آدما در میارن اساتید تهران. نه مثل دانشگاه آزاد که صرف حضور در کلاس ۱۵ نمره داشته باشته و صرف حضور در جلسه امتحان ۵ نمره.

روانشناس
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

چقدر اغراق میفرمایبد، کمى هم انصاف داشته باشید قربان! کدوم دانشگاه ازاد این روشى که شما میغرمایید نمره میده؟! من خودم هییت علمى دانشگاه ازاد هستم. دانشجوهاى مقطع ارشد که کارشناسى رو از دانشگاههاى دولتى گرفتن اکثرا معتقدند که شرایط علمى کلاسها بسیار مطلوب است.

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

من خیلی از دانشجویان ازاد رو میشناسم خیلی قوی تر از بچه های دانشگاه تهران هستن حرفتون منطقی نبود همه جا خوبو بد داره

893
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ

دوست عزیر این نظر شما درست نیست
من ازمون کتبی رتبه ۱ شدم، دانشجو دانشگاه تهران هم هستم، کنکور ارشدم هم رتبه ۲ و ۳ شدم تو دو تا رشته، رتبه اول از نظر معدل تو ارشد هستم، همچنین کارشناسی هم جز رتبه اول ها بودم. مدرک زبان هم داشتم برای مصاحبه و مصاحبم هم با اینکه کامل انگلیسی بود خیلی خوب دادم. استاد راهنمام هم سر جلسه مصاحبه بود.
ولی تو مصاحبه نفر پنجم یا ششم شدم. این رو هم بگم من تو رشته ای که شرکت کردم تنها دانشجو دانشگاه تهران بودم که دعوت به مصاحبه شدم. پس اونجوریا هم که شما فک میکنید نیست که دانشجو های شهرستان رو بگیرن. بلکه برعکس این دانشگاه های شهرستان هستن که فقط دانشجو خودشون رو بر میدارن.
من هم قبول دارم که سهم ازمون باید بیشتر بشه چون معلوم نیست از اون ۳۰ امتیازی که دست اساتید هست (نمره هایی از قبیل هم راستا بودن پایان نامه دانشجو با اولویت ها بخش و مسائلی مانند تسلط به زبان فارسی و فن مصاحبه و اون ها تکلیفش چیه و بر چه اساس نمره میدن)، ولی حرف من اینه که اینکه دانشجو های شهرستان فک میکنن دانشگاه تهران و دانشگاه های تهران در حق شهرستانی ها اجحاب می کنن واقعیت نداره بلکه تا جایی که من دیدم بر عکسش صادقه و دانشگاه های شهرستان هستن که در حق اینا اجحاف می کنن

باغبانی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

بازم تکراری
خودشونم نمیدونن میخان چیکار کنن
نتایج رو بزنین……

فرهنگ
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

نتااااااااااااااااایج کی میاد ؟

سوال
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان.میشه لطفا سوال منم جواب بدین. بعد ازاینکه در کنکور دکترای دانشگاه دولتی پذیرفته شدیم و انتخاب رشته کردیم چطور دعوت به مصاحبه میشیم؟
متوجه شدم دانشگاه آزاد خودشون اس میدن و زمان و مکان مصاحبه رو اعلام میکنن اما دانشگاه سراسری رو نمیدونم به چه صورت هست؟
میشه دقیق توضیح بدین؟

کیمیاگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

هم سازمان سنجش اعلام میکنه و هم معمولا دانشگاهها تو سایتشون اطلاع میدن یا با داوطلب تماس میگیرن مخصوصا اگه تاریخ مصاحبشونو نسبت به تاریخ اعلام شده توسط سنجش تغییر داده باشن

سوال
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

متشکرم

بردیا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

سلام
مثلا رتبتون میشه ۳۰.
اونوقت انتخاب رشته میکنید (در واقع انتخاب شهر).
بعد بر اساس رتبتون ۵ دانشگاه به ترتیب اولویتی که خودتون مشخص کردین دعوت میشید.و تو سایت میزنه.
مثلا رتبه ۱۱ تو اکثر ررشته ها تهران دعوت میشه. دیگه داوطلب میدونه که میتونه تهرانارو انتخاب کنه.
یا رتبه ۲۰۰ شاید شانسش برا تهران کمه ولی انتخاب میکنه و در نهایت تهران دعوت نمیشه فقط دانشگاه های شهرهای دیگه دعوت میشه.

سوال
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  بردیا

متشکرم

Ali
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بردیا

برادر من کلا رتبه اعلام نمیشه. چند ماهه دارن همینو میگن دیگه، نمره به شما اعلام میشه، مثل نمره جی آر ای.

azam
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

تو سایت سنجش میزنن نتایج رو که به کجا و کی دعوت شدید. بعدش سایت دانشکده های مذکور مدارک مورد نظر رو میزنن تا آماده کنی برا مصاحبه

Pouya
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

جزییات این فاجعه همین هفته میاد دیگه
رتبه که نباشه هر دانشگاه باید ۱۰۰ نفر رو واسه هر رشته مصاحبه کنه و دیگه معلومه کیفیت مصاحبه چی میشه

فهیمه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Pouya

از این جمله «دانشگاه‌ها هم بر اساس اطلاعات آماری حد نصاب خود را اعلام می‌کنند.» من اینطور برداشت میکنم که چون دانشگاه ها از نمرات مطلع میشن بر اساس اون حد نصابشون رو تعیین می کنن. یعنی یه جورایی فرقی با رتبه نمیکنه. چون قبلا بر اساس رتبه اعلام شده داوطلب ها از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها، دانشگاه حد نصاب رتبه مورد قبولش رو واسه مصاحبه تعیین میکرد. تنها تفاوتش به نظر من همین معتبر بودن این نمره ها برای دو ساله

نگار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

کی گفته دانشگاه رتبه مورد نظر رو میداد به سنجش؟؟!!! دانشگاه ظرفیت میداد به سنجش و سازمان سنجش یه ضریبی میزد به ظرفیت و اون تعداد و دعوت بمصاحبه میکرد

milad
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

دوستان من لیسانس آزاد بودم و فوق سراسری یعنی دیگه من نمیتونم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیدوار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  milad

دیگه ۱۰۰% دست دانشگاهه و احتمالش خیلی کمه.به نظر من برای دکتری آزاد شانستونو امتحان بکنید.

ارین
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

سلام دوست عزیز بخدا من کارشناسی پیام نور بودم ولی دکترا رتبه سه شدم و مصاحبه هم خوب وحتما قبول میشم ناراحت نباش خودت را اثبات کن.

غزال
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  milad

دوست عزیز چرا نتونید آخه؟؟؟؟!!!!! هر چیزی امکان داره اگر که شما خوب کار کرده باشین و خودتون رو باور داشته باشین. من خودم چندین مورد از بچه های دکتری خودمون رو دیدم به چشم خودم که لیسانس دانشگاه آزاد بودن!!! این دلیل نمیشه شما از الان بگین نمیشه و نمیتونین!!!

سردرگم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

من فقط امسال شرایط شرکت تو آزمون دکتری رو دارم اگه حقم ضایع بشه حلالشون نمیکنم. چون من متاهلم و معمولا این یک امتیاز منفی در مصاحبه است!

مهسا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

دوست عزیز چه کسی به شما گفته که تأهل لزوما امتیاز منفی هستش؟!
بین همکلاسی های من از مجموع ۶ نفر، ۴ نفر متأهل هستن!
شما فقط باید اطمینان بدید به اساتید که وقت میذارید برا دانشگاه! همین!

کیمیاگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

امتیاز منفی که نداره ولی ذهنیت ناخوشایند در بعضی اساتید ایجاد میکنه که تا حدود زیادیم هم طبیعیه به هرحال اساتید رشته های مانند علوم پایه و فنی دوس دارن دانشجوهاشون مجرد تمام وقت و بدون دغدغه فکری باشن و اولویت اولشون تزشون باشه

سردرگم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

دوست عزیز من موارد زیادی رو دیدم که تو جلسه مصاحبه گفتن ما شمارو نمیخواهیم چون متاهلید! ممنون از دلگرمیت

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

اره ازمنم دانشگاه تهران پرسیدن متاهلم یا مجرد وقتی گفتم مجرد استاد ذوق کرد گفت برام خیلی خیلی مهم بود مجرد بودن شما
براشون اهمیت داره

نگار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

من خودم فنی هستم و اتفاقا استادم دوست داره دانشجوش متاهل باشه تا بتونه روش سرمایه یزاره و حساب کنه.. البته با بچه مخالفه.. میگه وقتی مجرد هستن ممکنه یهو بین کار ازدواج کنند و برن یه شهر دیگه ویا خارج و… اما وقتی متاهل هست میدونم با چه شرایطی طرفم.. دلش میخواد متاهل و ساکن همون شهر دانشگاه خودمون باشه.. نظرات متفاوته..

سالار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

آره منم مثل شما هستم. بابا نیمی از سال گذشته فعلا تکلیف امتحان کنکور دکتری مشخص نشده. دکتری ای که آخرش بیکاری محض می باشد.

امیدوار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

آقا یا خانم سردرگم!!!!! کی گفته تاهل امتیاز منفیه.به حق چیزهای ندیده و نشنیده!!!!!!!!!!!!!

کیمیاگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

دوستان عزیز باور کنید واقعیت کلی اینه که اولویت اساتید به دانشجوها به ترتیب زیره:
۱- دانشجوی مجرد
۲- متاهل بدون فرزند
۳- و خب در آخر دارای همسر و فرزند
دلیلشم مشخصه هرچند مواردی که دوستان ذکر کردن م موارد استثنا دیگه ای هم هست(بویژه واسه رشته هاییی که تزشون نیازمند فعالیت تمام وقته)

سردرگم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

موافقم

سیما
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

من پارسال با رتبه خوب به دلیل داشتن فرزند رد شدم!!!

اسمبلی یا مونتاژگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

بر عکس در دانشگاههای درجه ۳ زبان امتیاز منفی دارد من ۲ لیسانس علوم تربیتی وزبان دارم در دانشگاه ارشدم با رتبه عالی و زبان ۸۰ درصدی نفر دهم مصاحبه شدم اما رتبه ۷۳ با زبان صفر نفر اول مصاحبه شد چون اساتیدی که زبان ضعف دارند چشم دیدن زباندانان را ندارند اساتیدی که فقط بلد بودند که بگویند پاور پوینت از کتاب و هر جلسه روخوانی دانشجو از روی پاور پوینت ۲ سالذتمام دروس علوم تربیتی ارشد دولتی درجه ۳ شهرستان بدین گونه گذاشت چون دوره دکتری هم پاورپوینتی ایه خواستان ما دیگر نباشیم

س
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

الان باز این خبر جدید بوووود!!!!!!!!