اعلام نتایج دکتری بدون آزمون 1394 دانشگاه فردوسی مشهد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه فردوسی مشهد اسامی پذیرفته شدگان پذیرش دکتری بدون آزمون از طریق سهمیه استعداد درخشان 1394 را منتشر کرد.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اطلاعیه این دانشگاه، در گروه های زیر هیچ یک از متقاضیان برای پذیرش بدون آزمون دکتری امتیاز لازم را کسب نکرده اند:

مکانیک- آیرودینامیک، آمار، ریاضی کاربردی-آنالیز عددی، برق – الکترونیک، صنایع غذایی، اقتصاد کشاورزی، روانشناسی، مشاوره، زبان و ادبیات فارسی، ژئومورفولوژی، ریاضی کاربردی- تحقیق در عملیات، زراعت و اصلاح نباتات، ریاضی کاربردی-آنالیز عددی، آبیاری و زهکشی

همچنین فهرست ابتدایی افراد انتخاب شده توسط سایر گروه‏ های آموزشی نیز به شرح زیر است:

ردیف

نام‏ خانوادگی

نام

رشته پذیرش شده

1

پورچنگیز

محمدامین

الهیات و معارف اسلامی –  فقه و مبانی حقوق اسلامی

2

کریمیان شیرازی

محمد

انگل شناسی دامپزشکی

3

یزدی

محبوبه

بیوتکنولوژی در کشاورزی

4

باغدار دلگشا

علی

تاریخ – تاریخ بعد از اسلام

5

سربرقی مقدم طرقبه

تکتم

جغرافیا و برنامه ریزی روستایی- گرایش برنامه ریزی، آمایش، کیفیت محیطی

6

یوسفی

سعید

تربیت بدنی و علوم ورزشی – مدیریت

7

ممیزی

سعیده

زبان وادبیات عربی

8

یزدانی

سارا

زبانشناسی همگانی

9

زارعی

ارزو

زمین شناسی –  اقتصادی

10

نوربخش رزمی

زهره

زمین شناسی –  مهندسی

11

حسینی

زیبا

زمین شناسی- رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی

12

گفتاری

سید نوید

زیست شناسی –  سلولی و مولکولی

13

دیده ور

فاطمه

زیست شناسی- علوم شناختی- اعصاب شناختی- گرایش مغز و شناخت

15

عرفانی

سهیلا

زیست شناسی- فیزیولوژی جانوری

16

گوهری منش

مونا

علوم جانوری- بیوسیستماتیک جانوری

17

وکیلی ازغندی

معصومه

علوم دامی – اصلاح نژاد دام

18

کامل ارومیه

سعید

علوم دامی – تغذیه دام

19

شخص امام پور

سیده وجیهه

علوم طیور

20

خلیلی

سید محمد

مدیریت – تحقیق در عملیات

22

سلیمانی

فریبا

مهندسی صنایع

23

ایمانی

سیده الهه

مهندسی کامپیوتر- هوش مصنوعی

24

رئیسی

نرگس

مهندسی کشاورزی –  سازه های آبی

25

سلطانعلی

حمزه

مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی گرایش مدیریت تحلیل سامانه ها

26

غفوریان

محمدمصطفی

مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی

27

مهدی

اردیانی

مهندسی مکانیک – هوا فضا ائرودینامیک

28

دوستی ایرانی

امید

مهندسی مکانیک بیوسیستم – فناوری پس از برداشت

29

رضایی حسن آبادی

محسن

مهندسی هوا فضا – سازه های هوایی

30

شهرآیینی

مهران

مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی

31

اسحاق نژاد

محمد

ریاضی کاربردی- نظریه گراف

32

منصوری

امین

ریاضی کاربردی- کنترل و بهینه سازی

33

محمدی ثابت

وجیهه

هواشناسی کشاورزی

34

میرزایی

شکیبا

مهندسی کشاورزی- آبیاری و زهکشی

35

خوانی صاریانی

محمد

شیمی- فیزیک

36

ارحامی

محمد

مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی – جامدات

37

کوهی اصفهانی

هاجر

علوم تربیتی- فلسفه تعلیم و تربیت

38

امراهی

اکبر

علوم تربیتی- مدیریت آموزشی

39

سلیمانی

سمیرا

علوم تربیتی- روانشناسی تربیتی

40

سلمان نژاد

مرتضی

الهیات- علوم قران و حدیث

41

ذوالفقار ارانی

محمد حسین

حسابداری

 

 

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

188 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
متقاضی دکتری هستم
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ق٫ظ

دوستان خبری نیست از کاهش ۷۰

خبر مهم
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۳:۱۷ ب٫ظ

دوستان حد نصاب ۷۰ کم شد ولی هنوز مقدار جدید حد نصاب مشخص نیست

دوست 2
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  خبر مهم

اطلاعات شما از کجاست آیا شامل حال همه دانشگاهها میشه یا فقط تو دانشگاه معترض اعمال می شه. تو رو خدا بیایید جمعی این موضوع را پیگیری کنیم.

علی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  خبر مهم

دفتر دکترمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت که میگه کم نشده!همون ۷۰ مونده. فقط شرایط برای سال آینده عوض شده! یعنی اگر هم کم شده برای سال اینده است نه الان!

متقاضی دکتری هستم
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

سلام
شد ۱ شهریور..دیگه بعیده اتفاق خاصی بیفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سگلی
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ

ای کاش امتیازات را کاهش می دادن. در غیر این صورت تکلیف گروه هایی که امتیازات لازم را کسب نکرده اند چی می شه؟ یعنی این گرو ها امسال از طریق استعداد درخشان هیچ پذیرشی ندارن؟

علی
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سگلی

به ایمیل دکتر نوه ابراهیم. میل بزنید درخواست کنید پایین بیارن نمره رو! البته شورای هدایت تحصیلی تصمیم گیرنده است و نه یه فرد خواست. ولی بی تاثیر نیست اگه درخواست کنیم.

علی
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ

شد ۴۰ نفر مشهد. چه جالب

معصومه دانشگاه تبریز
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

واقعا امتیاز ۷۰ بی انصافی و ناعادلانه هستش.یه عضو هیت علمی با درجه دانشیاری میتونه نمره ۷۰ بگیره.چرا پارسال ۷۰ نبود؟این از بدشانسی ماست.دانشگاه تبریز امتیاز ۷۰ کم نکرد؟

علی
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۶ ق٫ظ

به ایمیل دکتر نوه ابراهیم. میل بزنید درخواست کنید پایین بیارن نمره رو! البته شورای هدایت تحصیلی تصمیم گیرنده است و نه یه فرد خواست. ولی بی تاثیر نیست اگه درخواست کنیم.

فاطمه
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

علم و صنعت با نزدیک ۵۰ نفر قبولی :-) تبریک به همه علم و صنعتی ها
انشالله قبولی بقیه

به فاطمه
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

مبارکشون باشه اما من یقین دارم که علم و صنعت هم مثل مشهد خیلیاشون ۷۰ نیاوردند، اما چون دانشگاه قدرتمندی به حساب میاد خیلی راحت دانشجوهاشو قبول کرد:(

فاطمه
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  به فاطمه

دوست بزرگوارم اصلا دانشگاه مشهد فرم امتیازدهی آیین نامه رو عوض کرده بود و فرم خودش رو داشت. حتی به دانشجویان نمونه و تمام افتخارات ملی و لوح تقدیر ها هم نمره دادند. طرح های پژوهشی نمره داشت. تمام دانشجویانی که اسمشون در لیست هست طبق فرم مصاحبه دانشگاه مشهد ۷۰ امتیاز رو آوردند. میدونی فقط دانشگاههایی الان به مشکل برخوردن که دقیقا همون فرم آیین نامه رو پر کردن. و از جمله دانشگاههایی که در این رده قرار میگیرند دانشگاههایی هستند که مصاحبه شون خیلی دیرتر از کنکوری ها برگزار شد. ولی این که دانشگاه مشهد اونایی که ۷۰ نیاوردن رو قبول کرده صحت نداره چون دوست من با اینکه خودش دانشگاه مشهد بود به خاطر امتیازش که چند نمره کم داره همچنان معلقه و اسمشو نزدن. منتظر نتایج جلسات وزارت علومه چون فقط یه مقاله داره

فرید
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

فاطمه خانوم مطمنید که بر اساس و معیار دیگه ای امتیاز دادن؟؟؟؟
خوب دانشگاههای دیکه هم در این صورت می تونن این کار رو بکنن؟؟؟

فاطمه
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرید

بله آقا فرید. نمره دادن به مقالات و … و طرح ها همه دست دانشگاه و بر اساس ضوابط دانشگاه است. دانشگاه تبریز می تواند نمرات مقالات را بر اساس تصمیم هبات مصاحبه کننده قرار دهد در این صورت مشکل شما حل می شود.طبق آیین نامه وزارت علوم هم نمره دست اساتید گروه هست فقط ماکزیمم نمره تعیین شده است.

به فاطمه
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

فاطمه خانم دانشگاه منم که یکی از دانشگاههای تهران هست یه فرم جدا دادپرکردیم که مال خود دانشگاه بود ودراون حتی سابقه تدریس هم گویا امتیازداشت,اما موقع مصاحبه فقط همون آیین نامه رو مدنظر قراردادن وب اون فرم اصلا نگاه نداختن….

فاطمه
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  به فاطمه

خیر دوست من. مصاحبه استعداد درخشان دانشگاه فردوسی با کنکوری ها برگزار شد و فرم هم دقیقا مشابه با کنکوری ها بود. فرم کنکوری های دانشگاه مشهد هم با فرم آیین نامه وزارت علوم کلا فرق داشت. من مطمئنم چون من فرم آیین نامه را برای استادم بردم و نشانش دادم گفت که اصلا این ملاک عمل دانشگاه فردوسی نیس ما فرم خودمان را داریم که من دیدم واقعا جامع تر بود یعنی حتی امتیازات مقالات هم خیلی جامع تقسیم بندی شده بود. بر اساس آیین نامه داخلی عمل کردند چون من برای ۷۰ امتیازم خیلی پیگیری کردم و گفتند اصلا نگران نباشید.

فرید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

ضمن اینکه فرمایش خانم سگلی بسیار منطقی است بالاترین امتیاز در هر گروه میشه نفر پذیرفته شده.
خوب کجای این ظلمه؟؟؟

فاطمه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ق٫ظ

دانشگاه تبریز که دیگه شرط معدل رو هم کلی تبصره گذاشته بود!!! تنها معیارش همین ۷۰ امتیاز بود دیگه همینم کم شه گلا بچه هایی که تو عمرشون استعداد هم نبودن بدون آزمون میان دکتری!!!

سگلی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

فاطمه جان شما غصه اش را نخور حتی اگه تمام شرایط را تغییر بدن و امتیازات را پایین هم بیاورند باز هم کسی پذیرش می شه که امتیازش از بقیه بالاتره بوده چون بیشتر از یک نفر که پذیرش نمی شه. تنها نگرانی من از اینه که بعضی از دانشگاها نظر خاصی به دانشجویان خودشون دارن و آخرش هم اونا را می پذیرن مثلا در رشته ما دانشگاه تبریز روز مصاحبه چنین کاری کرد حالا جواب بیاد دقیقا مشخص می شه که حرفم صحت داشته.

فاطمه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سگلی

خب اینجوری حق و ناحق میشه یکی ۶ سال زحمت کشیده برش نمیدارن اونوقت من خودم کسی رو میشناسم با معدل ۱۴ کارشناسی و ۱۵ ارشد شده استعداد درخشان حالا ۷۰ هم کم بشه برا تبریز دیگه چه شود!!! باز بقیه دانشگاهها یه چیزی اگه ۷۰ رو کم کنن اما برای تبریز و ارومیه و چندجای دیگه که معدلم ورداشتن خب چی میمونه؟ یه باره بگن دانشجوی خودمونو برمیداریم حتی اگه هیچی نداشته باشه خلاص…

سمیه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام فاطمه جان دقیقا باهات موافق هستم. این تبصره هارو گذاشتن با آشنابازی یه سری که استعداد درخشان نبودن رو بدون آزمون پذیرش کنن.سگلی جان نفر اول به چه قیمتی؟ معدل که هیچ رزومه که هیچ کلا یکی رو نفر اول میکنن که هیچی نداره

فاطمه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

منم همینو میگم از سهمیه بچه های استعداد بقیه رو برمیدارن. قانون آکادمیک بقیه کشورا وقتی هست که پذیرش کل کشور با کنکور نباشه و این سهمیه برا استعداد درخشانا باشه. اگه شما باکی ندارید وقتی شرایط استعداد رو نداشتید باید کنکور میدادید

سگلی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

اگه انصاف داشته باشن و فقط از دانشجویان خودشون برندارن دیگه چه فرقی می کنه که دانشگاه آزادی باشه یا دانشگاه دولتی چون دانشگاه تبریز معدل ها را معادل سازی کرده و معدل دانشگاه آزادی ها باید بالاتر باشه و اونایی هم که شرایط معدل را ندارن باید رزومه خیلی بهتری از متقاضیانی که شرایط معدل را داشتن داشته باشن تا دعوت به مصاحبه می شدن. در هر صورت اگه امتیازات را هم کم کنن باز هم کسی پذیرش میشه که امتیازش بالاتر از بقیه باشه. در ضمن در قسمت امتیاز مربوط به دانشگاه محل تحصیل و معدل، به اونایی که دانشگاه آزاد درس خوندن و اونایی که معدل آن ها پایین است امتیاز کامل را نمیدن. پس فکر نکنم که دانشجوی دانشگاه آزاد بودن یا معدل لازم را نداشتن و یا حتی کم کردن امتیازات چیزی از حق بقیه متقاضیان کم کنه.

فرید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خواهر من فاطمه خانم
شما یک دانشجوی استعداد درخشان هستبد و بهتر است رعایت اخلاق علمی رو داشته باشید.
پیش داوری نکنید. زمانی که در بک دانشگاه مادر مثل تبریز موضوعی مطرح می شود بر اساس تدابیر خاصی است نه این که نفع شخصی شما در نظر گرفته شود.
شما هر کشوری تشریف ببرید برای ادامه تحصیل شرط اول و آخرش استاد پذیزنده هست. این یک قانون آکادمیک هست.
پس بهتره نسبت به دانشکاه شهری خاص اینطور بی پروا اظهار نظر نکنید.

*
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

لایک آقا فرید، حرفاتون واقعا درسته.
فاطمه جان شما که قبول شدین و تمام، قرار نیست که حق شمارو بگیرن. تو دین ما هست که خوبی همو بخوایم نه …

فرید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ق٫ظ

برادر محمد حتی نزدیک ۷۰ هم نمیشه!!
۲ تا ISI با ۴ تا ISC !!!
باور نمیکنی به ضرایب زیر نگا کن:
هر مقاله ISI امتیازش ۷ اگر اسم اول و تک نویسنده باشید یه ازای اضافه شدن هر نفر اگر اسم اول باشید ضریب امتیاز کم میشه:
۲نفر:۰.۹
۳نفر:۰.۸
۴نفر:۰.۷
۵نفر:۰.۶
بالاتر از ۵ نفر:۰.۵

اگر اپن اکسس باشه امتیاز از ۵ حساب میشه با رعایت ضرایب فوق.

مقالات علمی و پژوهشی ۵ امتیاز باید اسم اول یاشید و تک نویسنده، در غیر این صورت ضرایب فوق اعمال میشه

امتیاز قسمت معدل هم با ضرایب ۱.۱،۱،۰.۹۵،۰.۹

و………….

حالا جطور نزدیک ۷۰ میشه با این ضرایب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فاطمه
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرید

توجه داشته باشید بعد از حذف اسم استاد راهنما و مشاور ضرایب اعمال میشه دوست بزرگوار خیلی هم منصفانه است

محمد دانشگاه تبریز
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

اصلا هم اسمی حذف نمیشه! امتیازدهی دانشگاه تبریز براساس آیین نامه ارتقا است.

محمد دانشگاه تبریز
مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

بله دانشگاه تبریز هم واسه امتیاز ۷۰ به مشکل برخوردن. مثلا دانشجویی با دوتا ای اس و چهار تا علمی پژوهشی و دو تا همایشی نزدیک ۷۰ شده است. به احتمال زیاد جدنصاب ۷۰ را کاهش میدهند.

علی
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

تا این ساعت که من تماس گرفتم با وزارت؛ هیچ تصمیمی برای کاهش ۷۰ نگرفتن و هنوز دارن بررسی می کنن

سگلی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

درسته آقا فرید واقعا هم مینطوره. تازه من خودم که تألیف کتاب داشتم با تعجب بهم گفتن شما که ارشد دارین چطور کتاب تألیف کردین و به کتابم امتیازی ندادن.

فرید
مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ

به نظر می رسد بند های زیر در آیین نامه استعداد درخشان، حقبقتا نیاز به بازنگری اساسی خواهند داشت:
توجه بفرمایید:
۱)مقالات علمی-ترویجی ۶ امتیاز(جند درصد از دانشجویان استعداد درخشان دارای مقاله علمی-ترویجی می باشند؟؟؟؟ ماهیت این مجالات بیشتر جنبه عملی و کاربردی دارند نه پژوهشی!!!!!!!!!!)

۲)برگزیدگان علمی المپیادهای دانشجویی ۵ امتیاز (جند درصد از دانشجویان استعداد درخشان برگزیدگان المپبادهای دانشجویی هستند؟؟؟ آیا المپیادهای دانشجویی در تمامی رشته ها برگزار می شوند که ملاک امتیاز دهی واقع شده است؟؟؟)

۳)تالیف یا ترجمه کتاب ۴ امتیاز(جند درصد از دانشجویان استعداد درخشان مولف کتاب هستند؟؟؟)

مشاهده می شود ۱۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز واقعا مقدار قابل توجهی است که حتی شاید ۱ % متقاضیان موفق به کسب آن نشوند و اگر ما ۷۰ درصد امتیاز باقی را در نظر بگیریم میشه ۵۹.۵ که امتیاز منطقی و معقولی است.

البته زیاد بودن امتیاز تعلق یافته به مدرک زیان نیز یکی از معایب آیین نامه است به عبارتی تافل بالای ۸۵ یعنی فاند بالای ۲۰۰۰ یورو که نیازی نیست مفهومش رو توصیح بدم.

مهمترین فاکتور آکادمیک در تمام دنیا مقالات ISI هست. به نظر میرسه با افزایش امتیاز مقالاتISI به ۱۲ تا ۱۵ و کاهش حد نصاب به امتیاز ۶۰ آیین نامه انتطار همه رو بر آورده کنه. انشالله

فرید
مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ

با سلام از تمام دوستان استعداد درخشان خئاهش میکنم مطالب زیر رو مطالعه کنند:
هم اکنون اخبار موثق حاکی از مشکل حد نصاب ۷۰ در دانشگاه تبریز است.

سگلی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

یعنی احتمال داره رشته هایی که امتیاز لازم را کسب نکردن، با تجدید در امتیازات پذیرش داشته باشن؟

خواجه نصیر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ

دوستانی که می فرمودن وقتی دانشگاههای دیگر تهران نتایج رو اعلام کنن خواهیم دید مثل فردوسی کم نیست خواجه نصیر فقط ۹ تا قبولی داده

فاطمه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  خواجه نصیر

۹ تا برای خواجه نصیر که فقط مهندسی داره عالیه دوست عزیز
دانشگاه فردوسی رو با تنوع رشته هاش ببینید توی دفترچه ۲ کنکور هست

خواجه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

بله ولی پارسال چندین برابر این قبولی داشته

فاطمه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  خواجه

بله دیگه به سیاست های داخلی دانشگاه هم بستگی داره امسال

مهدی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دانشگاه خواجه نصیر اگه این آیین نامه نبود باید بالای ۶۰ نفر معرفی می کرد. خانم فاطمه تا اونجا که من اطلاع دارم خیلی از دانشگاه ها یا پذیرش نکردن یا یکی دو نفر گرفتن. مثل شاهرود، مازندران، هنر و … .این آیین نامه مشکل داره و باید امتیاز ۷۰ رو به ۵۰ یا ۶۰ کاهش بدن. البته اکثر دانشگاه ها هم اعتراض کردن. تا هفته بعد ببینیم چی میشه

فاطمه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

آقا مهدی ۵۰ که خیلی بعیده اما فکر کنم به ۶۰ کاهش بدن البته اگه دانشگاه ها پیگیر باشن

ثنا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام. ماشاالله به دانشگاه فردوسی. خانم سارا سلیمانی بدون هیچ رزومه ای چه طوری اونجا قبول شده. خدایا کرمت رو شکر. اخه شماها باید جوابگوی مردم باشین چرا حق ناحق میکنین

سگلی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

احتمال داره که در امتیاز ۷۰ تجدید نظر کنند؟

مهدی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سگلی

بله. احتمالشم زیاده .تا هفته آینده صبر کنید.

سگلی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

لطفا راهنمایی ام کنید آیا هنوز مهلت اعتراض وجود دارد؟ و از چه طریقی می توان اعتراض کرد؟

مهدی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سگلی

سلام- بچه ها امکان کاهش نمره ۷۰ وجود داره.
دکتر نوه ابراهیم در جواب ایمیل من گفتند:
تعدیل نمره ۷۰ به ۵۰ در شان بچه های استعداد درخشان نیست ولی این موضوع در حال بررسی است.
امیدتان به خدا باشد.

به فاطمه خانوم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ

فاطمه خانوم چرا شما دوستانو ناامید میکنید و میفرمایید که وزارت مخالفت کرده! من خودم تماس گرفتم با خانوم ساجع و ایشون گفتند که احتماش هست که زیر ۷۰ هم پذیرش بشند و هنوز منتظر نامه هستند.

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ

انشالله که اینطور باشد ولی اسامی ثبت شده تاکنون را گروهها به ۷۰ رسانده اند

به فاطمه خانوم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خوشحال شدم که برای باقی دوستان هم دعا میکنید!

مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ

دوست عزیز این خانوم کیه؟؟؟؟؟؟؟؟خبرت موثقه؟؟؟؟یعنی از نمره ۷۰ کوتاه اومدن؟؟؟؟؟

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

آقا مهدی خانم ساجع مسیول استعداد درخشان دانشگاه فردوسی هستند. نمیدونم که چقد صحت داره ولی اگه باشه اسامی دیگری اضافه میشن دیگه!!!

ویولت
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

فعلا که دانشگاه فردوسی اطلاعیه جدید گذاشته ویه سری اطلاعات از قبول شده ها خواسته که فکر میکنم این اطلاعات برای ثبت اسامی در پورتال سنجش هست در حالی که معلوم نشد ۷۰ رو کم میکنن یانه واگر کم کنن مجددا امکان داره اسامی جدید رو وارد پورتال سنجش کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فاطمه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویولت

پورتال سنجش تا نیمه شهریور هم بازه و دانشگاه پذیرنده هر موقع موافقت کنه تا اون زمان راحت میتونه اسامی دیگری رو اضافه کنه. ضمن اینکه سنجش اصلا امتیازات رو بررسی نمیکنه و پورتالش اطلاعات فردی و مقطع ارشد رو میخواد.

ویولت
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ویولت

مرسی فاطمه عزیزم از پاسختون

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دوستان بزرگوار اگر اطلاع درستی ندارید پس خبر اشتباه منتشر نکنید!
دانشگاه فردوسی مشهد سال گذشته در مرداد ماه اسامی اولیه پذیرفته شدگان را که شامل ۹۹ نفر بود منتشر نمود. حتی بعشی از گروهها بدون برگزاری مصاحبه اسامی دانشجویانی را به لیست موجود اضافه نمودند و در نهایت پذیرش بدون آزمون دکتری در دانشگاه فردوسی قریب ۱۱۰ نفر بود. این در حالی است که اگرچه پذیرش با آزمون با ظرفیت محدود تری بوده اما تنوع رشته ها در کنکور امسال افزایش یافته که گروهها می توانند حتی با یک نفر پذیرش با آزمون یک نفر بدون آزمون هم جذب نمایند. بنابراین کاهش جذب دانشجو به یک سوم نمیتواند بیانگر این باشد که عملکرد دانشگاه فردوسی دقیقا مثل سالهای گذشته بوده است.

جبهه نگیرید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

ببینیدفاطمه خانم من خودم اصلا دانشگاه فردوسی شرکت نکردم وفکر میکتم نظر دوستان در اینجا این نیست که تمام قبول شده ها ٧٠ نیاوردن و….دوستان میفرماین لزوما توهر رشته ای کهممکن هست من وشما آگاهی نداشته باشیم امتیازات به ٧٠نرسیده مسلما همه میدونن کسانی که بهمصاحبه دانشگاهی مثل ففردوسی رفتن رزومه قابل قبولی داشتند در ضمن توجه بفرماییدکه درحال حاضر فردوسی ٣٩نفر قبولی داره و در١٣رشته گرایش هم پذیرش نداره حتی اگر در این رشته گرایشهام پذیرش میداشت به۵۵نفر میرسیدتعدادقبولی هانه١١٠

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  جبهه نگیرید

چون در رشتهدهایی هم که میتوانستند دو نفر بگیرند فقط یک نفر برداشتند مثل رشته خودم. و رشته های بی تکلیف زیادند. من فکر میکنم که بهتر است
اطلاعات درست بدهیم فعلا که گروهها امتیازات را به ۷۰ رسانده اند حتی تا آنجا که در جریانم از بعضی دوباره مقالاتشان که جدیدا اکسپت شده گرفتند!

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  جبهه نگیرید

فکر میکنم اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون سال گذشته رو بتونید با سرچ پیدا کنید احتمالا در ارشیو دانشگاه حتما هست توی گوگل سرچ کنید و جبهه نگیرید.

به فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

منظور من اصلا این نیست که شما اشتباه می کنید یا سال گذشته این تعدادپذیرش رو نداشتند منظورم این هست که در رشته اهایی که اعلامکردن پذیرش ندارند یعنی به ٧٠نرسیدندکه حتی اگر این تعداد رو قبول کنندمطمین باشید به تعدادسال پذشته ای که عرض کردید نخواهد رسید.

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان بزرگوار چند روز به اعتراضات هنوز باقیست اگر به نحوه امتیاز دهی اعتراض دارید میتوانید پیگیری کنید. بررسی می شود.

بهراد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خیلی جالبه

من خودم دانشجو فردوسی بودم هر دو مقطع، یه حرف ساده من رو نمی خوان متوجه بشن، اونقت شما می فرمایید پی گیری کنیم؟!

یکتا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ

مشهد
۳۹ نفر

حد نصاب ۷۰، کم شده آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی خبر داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  یکتا

خیر کماکان به قوت خود باقی است و وزارت علوم مخالفت نموده است.

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
بس ما مشهدی ها ساده هستیم! مثل سایر دانشگاه ها کافی بود به گروه ها بگویند کسی را که میخواهید ۷۰ دهید..تمام..نیاز نبود تو سایتشون بگن یا به وزارت نامه بزنند

احسانی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

نه دوست عزیز ….اتفاقا برعکس….مشهدیا آدمای شجاعی هستن.من بچه تبریزم…ولی واقعا افسوس می خورم که قسمت نبوده من تو دانشگاه مشهد درس بخونم….این شجاعت دانشگاه فردوسی تحسین برانگیزه که اعتراض داشت و به استادو دانشجوش ارزش قائل بود…..

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  احسانی

سلام
اگر رشته شما عمران هست بسیار خوشحال باشید در این گروه باند باز و کثیف درس نخواهید خواند

یکتا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

فاطمه خانم
از کجا مطمئنی؟؟؟
شما دانشجوی فردوسی هستی؟

فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  یکتا

خیر دانشجوی دانشگاه تهران بودم اما طبق اطلاع بنده از مسیولین، دانشکده ها نامه را بدون امتیازات به تحصیلات تکمیلی ارسال نموده اند. طبق گفته کلیه گروه ها دانشجویان امتیاز لازم را کسب نموده اند. براساس بخشنامه تحصیلات تکمیلی عدم صحت این مسیله بر عهده گروه و دانشکده پذیرنده است و تحصیلات تکمیلی کل دخالتی در این مسیله نخواهد داشت. بخاطر اعتراض زیاد دانشجویان به کسب ۷۰ امتیاز استعداد درخشان طی نامه ای به دفتر استعداد وزارت علوم خواستار کاهش حدنصاب شده ولیکن بدلیل عدم هماهنگی سایر دانشگاهها برای این مسیله تاکنون وزارت علوم مخالفت نموده است. این درحالی است که در بسیاری از گرایش ها هم با وجود انجام مصاحبه بخاطر عدم کسب ۷۰ امتیاز خود گروه مخالف جذب دانشجو بوده نه دفتر استعداد!

مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  یکتا

یکتا خانوم
امیدت به خداوند یکتا باشه….
اینا که نمیان بگن قانونو عوض کردیم تو این زمان کوتاه.
امید خودتو با حرفای دیگران قطع نکن.نمره ۷۰ کم نشده ولی من فکر می کنم جذب دانشجو رو به عهده دانشگاه گذاشتن…..

فاطمه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

قابل توجه دوستانی که میگفتن دانشگاههای تهران پذیرششون خیلی کمه و چطور دانشگاه مشهد سی چهل نفرو برداشته؟! دانشگاه امیرکبیر که ۶۲ تا قبولی اعلام کرده. منتظر بقیه هم باشید به همین روال ادامه خواهد داشت

به فاطمه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

فاطمه خانم دانشگاههای شریف وامیرکبیر از اول هم در فراخوانشون صبختی از ٧٠امتیاز وآیین نامه جدید نکردند وبه احتمال زیاد این امررو رعایت هم نکردند

مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دانشگاه فردوسی چی؟؟؟؟؟؟؟؟اوناهم گفتن رعایت نمی کنیم…..

به مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

نخیر نگفتن ولی بدیهی هست که رعایت نکرده والا این همه قبولی نداشت این دانشگاه درست مثل گذشته عمل کرده واین تعداد قبولی داده

پدرام
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

سلام بچه ها اگه دانشگاه اینا رو تایید کرده احتمال داره سنجش بعضیا رو رد کنه؟؟

ZOHA
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

سلام کسی از شهید بهشتی خبر نداره یا تماسی نداشته با این دانشگاه؟

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ

۳۵ نفر شدند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

احسانی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

چه اتفاقی داره میوفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اینا همه ۷۰ آوردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////

ویولت
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ

٣۶نفرشدن…

*
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام. دوستان اگر خبری از کاهش حد نصاب شد لطفا اینجا اعلام کنید. ممنون.

سوال
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

دانشگاه فردوسی مشهد در رشته های دیگه که اعلام نکرده مثل گرایش های مختلف شیمی ویا فیزیک،مهندسی شیمی و… که امسال با کنکور پذیرش داشتند چرا از طریق بدون آزمون هیچ اسمی اعلام نکرده ؟از طریق بدون آزمون تو بقیه رشته های اعلام شده پذیرش نداشته اند؟

س.س
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ق٫ظ

دانشگاه فردوسی مشهد به نظرم سلیقه ای نمره گذاری کرده …

علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  س.س

خیلی زیااااد

آرمان 25
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ

سلام. یکی از دلایل پذیرفته شدگان بالای برخی دانشگاهها این هست که هیئت گروه مصاحبه کننده نمرات (به ویژه بخش مصاحبه) دانشجویان مد نظر را به گونه قرار داده اند که قبولی داشته باشند. در غیر این صورت بسیار سخت میباشد که فردی بتواند ۷۰ کسب کند که یا اینکه افراد زیادی به آن دست یابند. به هر حال همه موارد دست تیم مصاحبه کننده هست حتی میتوانند به مقاله فردی ۱ یا ۷ بدهند و…
البته من خود نیز با قانون ۷۰ موافق هستم زیرا به هر حال دانشجویانی که آزمون دکتری را نمی دهند (یا در بسیاری از موارد همین افراد از مرحله آزمون عبور نمی کنند مجاز نمی شوند و..) باید تفاوتی با آنهایی می دهند (عبور از دروس تخصصی)، داشته باشند. در هر صورت سختگیری باید وجود داشته باشد. زیرا این افراد صرفا به واسطه معدل (که نمره دهی در برخی دانشگاهها اصلا ملاک نمیتواند باشد) دلیل بر آن نمیشود که به درسهای تخصصی خود آگاهی کامل دارند و صرفا بر اساس رزومه پژوهشی مقایسه شوند. امیدوارم همه دانشگاهها این سختگیری را لحاظ کنند و سلیقه ای برخورد نکنند که حقی از دانشجوی مستعدی ضایع نگردد.

به آرمان 25
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

شما می فرمایید که معدل ملاکی برای آگاهی کامل دانشجو از دروس تخصصی اش نیست، آیا کسی که ممکن است از روی شانس و یا مطالعه در یک بازه زمانی کوتاه قبل از کنکور به مصاحبه دعوت گردد، کاملا آگاه به دروس تخصصی است؟؟ کمی منصف باشید لطفا

آرمان 25
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  به آرمان 25

اگر فرد یا افرادی از روی شانس (آن هم چندین سوال!) و یا مطالعه در یک بازه زمانی کوتاه!(و نه بین یکسال تا شش ماه)بتوانند درس های دروس تخصصی خود را بگونه ای پاسخگویی کنند که بتوانند در تزار و رتبه ای برای دعوت به بهترین دانشگاهها را قرار گیرند پس آنها را باید حقیقتا استعداد درخشان نامید ( من نمیگویم کنکور ملاک هست ولی در آزمون کنکور شرایط برای همه یکسان هست). در ضمن این یک مرحله غربال گری هست مرحله بعد دعوت به مصاحبه که عده ای آنجا غربال شده و بعد از ان همان مرحله سخت مصاحبه را هم عینا باید سپری کنند (یعنی هم مرحله علمی و هم محله پژوهشی به صورت حدواسط). در حالیکه بدون کنکور ها چه مرحله را سپری میکنند؟(اکثریت آنها توانایی عبور از همین مرحله کنکور به فرموده شما شانسی را هم ندارند، پس حتما یک دلیلی دارد) فقط مرحله مصاحبه را آن هم به واسطه معدل (که وضعیت نمره دهی و نابرابری بین دانشجویان از دیدگاه برخی استادان و نمره دهی های سلیقه ای مشخص هست) که همین معدل هم عده ای اعتراض دارند که باید تعدیل شود! مطمئننا تدوین کنندگان این آیین نامه خود نیز متوجه پذیرش بدون حساب و کتاب بسیاری از دانشجویان بدون کنکور توسط برخی دانشگاهها شده اند و این روش سختگیرانه را به حق تدوین کرده اند. امید هست که به وسیله همه دانشگاهها رعایت شود…

مهسا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

من هم با شما موافقم آقای آرمان

ندا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

دقیقا.منم موافقم با شما…

زینب
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

آقا آرمان کاملا درست میگید ..

متین
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

سلام. لطفا سعی کنیم مطلق صحبت نکنیم. پذیرش بدون آزمون بیشترین اشکالش به نظر بنده آشنا بازی برخی اساتید و … در پذیرش برخی افراد هست. و البته امسال که قانون ۷۰ بود، باز هم با پایین بالا کردن امتیازات (نحوه نمره دهی مصاحبه و امتیاز مقالات) باز هم بعضی از این افراد به هدفشون رسیدن و میرسن.

الی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

کاملا با شما موافقم

....
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان 25

سلام من با آرمان ۲۵ موافقم

فاطمه
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ

دوستان عزیز
دانشگاه فردوسی جزو ده دانشگاه برتر ایران هست. مسلما داوطلبان با رزومه خیلی بهتری برای این دانشگاه متقاضی بوده اند. انتظار نداشته باشید که دانشگاههای مشهد و شریف و تهران و بهشتی و … پذیرش یک نفره داشته باشند!!!

مهدی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
درپاسخ خانم فاطمه عرض کنم با این آیین نامه غیر کارشناسی شده در دانشگاه تهران فقط تعداد کمتر از ۷، ۸ نفر میتونن قبول شن، طوری که گروه ها و اساتید به آن معترض هستن، اساتیدی که از مسئولین وزارت علوم نیز هستند. بقیه دانشگاه ها هم همینطورن

احسانی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دقیقا درسته….کی می تونه ۷۰ بیاره…چون پارسال کیلویی استعداد درخشان گرفتن،مثلا تو رشته ما یکی باید از داخل دانشگاه،یکی خارج از دانشگاه و یکی هم در صورتی که مربی در یکی از دانشگاه های کشور باشه گرفتن…یعنی ۳ نفر…اینا خواستن طوری تنظیم کنن که فقط یه نفر قبولشه اوردن هفت خان رستمو پیاده کردن…از اون طرف این نشد که ۲۰% ظرفیت….شد ۰% ظرفیت روزانه

فاطمه
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دوست عزیز نتایج سایر دانشگاه ها هم خواهد آمد و خواهید دید کما اینکه پذیرفتهشدگان صنعتی شیراز هم کم نبودند. اگر شما نمیتوانید هفتاد بیاورید دلیل نمیشود کسی نتواند. در رشته من دو نفر ۷۰ آورده بودند که امتیاز من بیشتر بود. مسلما افرادی که دومین سال هست شرکت می کنند شرایط بسیار بهتری دارند. دانشگاه تهران هم فقط بخاطر سختگیری بیش از حد تحصیلات تکمیلی اینطور شده خود من بخاطر کسر یک صدم از معدل کارشناسی نتوانستم مصاحبه بروم برای دانشگاهم!!!

احسانی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

یعنی شما میگین اون کسی که با رزومه قوی میره فردوسی مشهد و ۷۰ میاره دیگه مثلا سمت دانشگاه صنعتی شیراز نمیره…..پس چطور در دانشگاهی که جز دانشگاه های برتر کشوری هست هیچ کس ۷۰ نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟دانشکده نه آ دانشگاه…اینو مسوول استعداد درخشان دانشگاه بهم گفت….این جمله رو کسی بهم گفت که چند روز قبلش با قاطعیت بهم گفت آیین نامه باید اجرابشه ولی با چنین فاجعه ی خنده داری روبه رو شدن گفت اعتراض زدیم ….
تو رشته ما والا در سال به زور یکی میتونه دو تا مقاله پذیرش بگیره..اکثر رشته ها اینطورن…..
این موضوع هم مشکل من نیست.تقریبا ۸۰% بچه هایی که رفتن مصاحبه ناراضین واعتراض دارن……
ولی واقعا تو رشته شما دو نفر بالا ۷۰ شده باید تو کتاب گینس اسمشونو آورد و حقشونه………..

فاطمه
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  احسانی

در اول جمله های شما دچار سو تفاهم شدید جواب قبلی را درست بخوانید.
فکر میکنم که یا آیین نامه را اطلاع رسانی نکردند یا اینکه مبالغه بیش از اندازه هست صبور باشید خواهید دید که سایر دانشگاهها هم قبولی دارند

به احسانی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسانی

لایک. آقای احسانی میدونید که نتیجه نامه زدن دانشگاه تهران چی شد آخرش؟؟

مریم
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  احسانی

لااااااااااااایک آقای احسانی :)

ندا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

ببخشید فاطمه خانوم شما چطور دانشگاه خودتون دعوت به مصاحبه نشدید ولی فردوسی رفتید!مگه شرایط فرق میکنه.اخه منم یه صدم تو معدل ارشدم بدون پایان نامه کم دارم و دعوت به مصاخبه نشدم.با اینکه رزومه ی خوبی دارم.سال اولی هست که شرکت کرده بودم.لطف میکنید راهنمایی کنید.ممنون میشم.

فاطمه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

بله دانشگاه مشهد و سایر دانشگاه ها مثل بهشتی یا اصفهان و … یک صدم کسری معدل رو اصلا در نظر نمیگرفتند اما دانشگاه تهران به یک صدم کسری در معدل کارشناسی هم گیر داد و مدارک من رد شد. از معدل ارشد اطلاعی ندارم

ممد110
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

البته من دانشگاه مشهد و امثال آن رو در که در تهران نیستند هم ردیف و در سطح دانشگاههای تهران نمیدونم …
در کل دانشگاههای شریف، تهران، امیرکبیر چندین پله از تمامی دانشگاههای دیگر کشور بالاترند …

من من
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

خدایا رحم کن به کسی که تنها سرمایه اش ٭امید٭ به توست…..

حمیده
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

الان شدن ۳۴ نفر چه خبره بابا. نه به دانشگاه های دیگه که یک نفر قبولی داشته نه به فردوسی. همش الکیه

الهه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمیده

اگه سرچ کنید اسامی پذیرفته شده نهایی دکتری ۹۴دانشگاه فردوسی اسم همین ۲۸ نفر میاد اگه منظورتون تو سایت دانشگاه فردوسی هست اونا اسامیه اولیه است نه نهایی

حمیده
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

نه عزیزم شما برو تو سایتشون میبینین که اینها همه قبول شدگان هستند. دیگه سایتهای دیگه که هر روز نمیان به روز کنن اسامیه دانشگاه رو. اصل خود دانشگاه هستش.

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمیده

دقیقا

برق
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ

حد نصاب بزای با ازمون چنده دانشگاهای شهرستانو میگم

نگین
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

فاطمه خانوم شما قبول شدید ؟

فاطمه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

بله قبول شدم البته اسمم فاطمه نیس!!!

نگین
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

مبارک باشه :)
مقطع لیسانس و فوقتون کجا بوده ؟

فاطمه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

دانشگاه تهران

علی(حسابداری)
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

تسلیت میگم
به فردوسی ( دانشگاه گروه و جناح بازی) خوش امدی

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

کاملا

ترانه
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

تبریک میگم فاطمه عزیز بالاخره استرس شما به پایان رسید,برای من هم دعا کنید که به لطف خدا قبول شم,امیدوارم بعد ازاین هم همیشه شاد وپیروز باشید :-D

فاطمه
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

ترانه جان برات از ته دلم آرزوی موفقیت دارم امیدوارم شما جای بهتری قبول بشین و موفقیت های زیادی داشته باشین.

معصومه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ

از علوم خاک گرایش شیمی و حاصلخیزی خاک کسی قبول نشده؟پس چرا نزده؟

ندا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ

ببخشید دوستان کسی از نتایج دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان خبر داره؟

من من
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام چرا سایت استعدادهای درخشان فردوسی باز نمیشه؟

دانشجو
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام توجه کنید دانشگاه فردوسی در ۱۳ مرداد ماه این متن را نوشته:

پیرو مکاتبات و رای زنی انجام شده با وزارت علوم در خصوص کم کردن کسب نمره ۷۰ ، احتمال باز نگری این عدد وجود دارد. فعلا تا کسب نتیجه مشخص نتایج پذیرش بدون آزمون اعلام نخواهد شد. بدیهی است به محض دریافت پاسخ از وزارت علوم شما را مطلع خواهیم کرد. و در تاریخ ۱۸ مرداد ماه نتایج رو که ۳۴ نفر هستن اعلام کرده است. حالا این بدین معنی است که امتیاز ۷۰ تعدیل شده است که ۳۴ نفر پذیریش شده است؟؟؟ اگه آقا مهدی هستن در مورد جلسه تعدیل ایین نام خبری بدن ممنون. دوستان کسی نظر خاصی ندارد؟
پاسخ دادن

فاطمه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

خیر دوست عزیز ۷۰ امتیاز کماکان باقیست منتها گروهها در اعلام اسامی دیرکرد داشتند. دفتر استعداد بدلیل نگرانی داوطلبان لیست موجود را پابلیش نمود. بعد از دریافت اسامی از سایر گروهها به لیست موجود اضافه گردید. علت پذیرش بیشتر نسبت به سایر دانشگاهها اطلاع رسانی خوب استعداد درخشان به گروهها از آیین نامه موجود است. چون استاد من تماس گرفت و گفت که ۷۰ امتیاز را هم آوردید نگران نباشید خودمان اطلاع داشتیم

دانشجو
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

بنظرم من این اصلا توجیه خوبی نیست که یخاطره اطلاع رسانی ۷۰ امتیاز رو متقاضیان دانشگاه فردوسی اوردند میشه شما لطف فرمایید و بگید جندتا مقاله از پایان نامه داشتید؟ من فقط خواهان اینم خودم را با شما مقایسه کنم که ایا در دانشگاههای دیگر شانس ۷۰ امتیاز دارم؟

فاطمه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بنده ۲ ای اس ای و ۵ علمی پژوهشی معتبر داشتم و دانشجوی نمونه بودم ضمن اینکه رتبه اول دانشکده در مقطع ارشد هم بودم و شرایط خیلی خوبی نسبت به بقیه داشتم و اینکه دانشجوی مشهد نبودم در هیچ مقطعی ولی مقاله های من توسط اساتید دانشگاه مشهد داوری شده بود و با دیدن مقاله هام نظرشون در مورد پذیرش دانشجوی خودشون کاملا عوض شد.

دانشجو
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من به شما تبریک میگم رزومه شما عالی بوده. اگه شما ۷ تا مقاله از پایان نامه داشتید پس حق شما قبولی بوده. من فقط سه تا مقاله علمی و پژوهشی داخلی از پایان نامه داشتم و البته مدرک زبان و سابقه تدریس هم دارم البته خارج از پایان ۷ مقاله علمی و پژوهشی دیگه داشتم که البته اونا متاسانه امتیاز نداره. امیدوارم من و همگی دوستان امسال قبول بشیم. البته شانسی واسه قبولی خودم نمی بینم.

فاطمه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خیر یک ای اس ای و یک علمی پژوهشی از پایان نامه نبوده اما تا حدی مرتبط بودکه از من گرفتند. اما در جریان نیستم که امتیاز داشته یا نه

نامیان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

علوم سیاسی به زودی اعلام میشه اما از دانشجوهای خودشون قراره بگیرن

رها
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نامیان

سلام
شما از کجا میدونی قراره بدون ازمون علوم سیاسی رو اعلام کنن؟؟؟ شاید اصلا پذیرش نکنن

مهدی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان کسی خبر داره حداقل امتیاز چند شده؟ وزارت علوم از ۷۰ کم کرده؟؟

فاطمه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان
دانشجوهایی که قبول شدن باید چیکار کنن؟
مدارک دیگه ای هم باید بفرستن؟

محبوبه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام ضمن تبریک به شما. میشه بفرمایید چه روزمه رو داشتید؟

محمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

کسی میدونه چرا علوم سیاسی رو اعلام نکردن؟؟؟

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ق٫ظ

سلام
توجه گردید لیستش داره بلندتر میشه اول ۲۸ بود حالا ۳۳ نفر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

فرشته
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

کو ۳۳ نفر پس؟!

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

برید تو سایتش ببینید

دانشجو
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ

سلامتوجه کنید دانشگاه فردوسی در ۱۳ مرداد ماه این متن را نوشته:

پیرو مکاتبات و رای زنی انجام شده با وزارت علوم در خصوص کم کردن کسب نمره ۷۰ ، احتمال باز نگری این عدد وجود دارد. فعلا تا کسب نتیجه مشخص نتایج پذیرش بدون آزمون اعلام نخواهد شد. بدیهی است به محض دریافت پاسخ از وزارت علوم شما را مطلع خواهیم کرد. و در تاریخ ۱۸ مرداد ماه نتایج رو که ۳۴ نف هستن اعلام کرده است. حالا این بدین معنی است که امتیاز ۷۰ تعدیل شده است که ۳۴ نفر پذیریش شده است؟؟؟ اگه آقا مهدی هستن در مورد جلسه تعدیل ایین نام خبری بدن ممنون. دوستان کسی نظر خاصی ندارد؟

به دانشجو
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام. منم منتظرم ببینم بالاخره نتیجه این جلسه چی شد.

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  به دانشجو

با سلام جلسه نبوده
یک نامه بوده فرستادن وزارت… ۲ الی ۳ بار هم زنگ زدن ..ولی هیچ جوابی نداده وزارت به دانشگاه فردوسی..فقط پرسیدند چند تا پذیرش داشتید و چند جای خالی دارید همون اول که نامه به دستشون رسیده

به متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ

خب یعنی این نامه فرستادن نتیجه ای هم داشت؟ تونستن حد نصابو برای بچه هاشون کم کنن؟

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۴ ق٫ظ

خیر تا روز چهرشنبه هفته قبل هیچ جوابی از وزارت نیامده بود

راهنمایی کنید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ق٫ظ

سلام.تبریک میگم خدمت کسانی که قبول شدند.
ببخشید خانم معصومه وکیلی ازغندی میشه لطف کنید رزومه خودتون رو بگید.

یا هرکدوم از دوستانی که قبول شدند رزومشون رو بگند

یک دوست
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام
منم پارسال مصاحبه بدون آزمون دکتری رفتم مشهد
چون پذیرش در رشته ما بر اساس کنکور ۷ نفر بود دانشگاه فردوسی هم دو نفر (یکی از دانشجویان فردوسی و دیگری خارج از دانشگاه ) پذیرش کرد
من در هیچکدوم از سنوات قبل دانشجوی فردوسی نبودم و اصلانم مشهدی نیستم
ولی واقعا به طور منصفانه ای پذیرش انجام شد و من نیز قبول شدم
البته چند روز بعدتر در یکی از دانشگاههای تهران هم قبول شدم و از فردوسی انصراف دادم و اومدم تهران

خانم ها و آقایونی که میگن چرا فلانی از دانشجوهای خودشون پذیرش شد اگر تعداد قبول شده ها بر اساس دفترچه کنکور دکتری زیر ۵ نفر در رشته شما باشد اونها باید یک نفر رو از طریق استعداد درخشان قبول کنن و مطمئنا دانشجوی خودشون رو میگیرن
بنظرم این جور برخورد در مورد تمام گروه ها یکم بی انصافیه، من که به شخصه از گروه آمار دانشگاه فردوسی در تموم اون مدتی که اونجا بودم و رفتار بسیار دوستانه ای با من داشتن بسیار سپاسگزارم

من من
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  یک دوست

سلام آنا جان عزیزم تبریک میگم خوش به حالت جاهای خوبی قبول شدی إن شاءالله موفق باشی خانم دکتر
من پارسال مصاحبه بدون کنکور دانشگاه الانتو رفتم یعنی آرزوم بود اونجا قبول شم چون تو رشته ما بهترینه کلی هم نذر و نیاز کردم ولی نشد :(
امسالم مصاحبه بدون کنکور فردوسی رفتم خیلی دوس دارم قبول بشم کلی هم نذر و نیاز کردم رشته ما هنوز هیچکیو نزدن واسم دعا کن عزیز

رها
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  یک دوست

سلام..
رشته ما ۶ نفر پذیرش بدون آزمون داره با این حال فقط یه نفر پذیرش بدوون آزمون دارن!!!! میشه اعتراض کرد!!!!!!!!

اقتصاد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ

اقتصاد یک نفرم قبول نشه آخه چرا … این همه از تهران کوبیدیم رفتیم اونجا ….. من ۵ تا مقاله دارم و یک کتاب و مدرک زبان آخه یکی نیست بگه دیگه چی میخاین از جون ما…

الی- علوم اقتصادی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصاد

رشته هایی که هیچ کس پذیرش نشده رو نوشتن و اقتصاد بینش نیست، شاید چند روز آینده اعلام کنن نگران نباشید :(

نسیم
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

این حدنصاب ۷۰هم صوری هست بخدا.کدوم قانون کدوم اجرا؟
استادا بخوان دانشجویی بگیرن میگیرن.میخواد دانشجو امتیازو واقعا بیاره ویانیاره.نخوانم بگیرن با ۱۰مقاله و طرح و کتاب و هرچی دیگه نمیگیرن…
این حدنصابم امسال وزارت به این خاطر گذاشت که پارسال دانشگاها دانشجوهایی رو گرفتن که لایق نبودن و چون امتیاز حدنصابم اجباری نبوده گرفتن. وخیلی ها اعتراض کردن و وزارت این حدنصابو اعلام کرد برای ظاهر …
پارسال یکی از گروه های دانشگاهمون با امتیاز۳۵ دانشجو گرفته!!!که حتی مقاله همایشیم نداشته و دفاعم نکرده بود
درصورتیکه منی که هم مقاله داشتم هم زبان و هم تمام امتیازای دیگه رو داشتم فقط بخاطر اینکه نخواستن بگیرن بهم دادن ۴۹/۷۸ ….و گفتن شما بیستو دو صدم با حدنصابمون فاصله داری و نمیتونیم پذیرشت کنیم!!!!
اخه کدوم حدنصاب؟!!حدنصابی که فقط تو یک رشته ی یک دانشگاه اجرا شد و قبلشم هیچیم نگفته بودن تو اطلاعیه و فراخوانشون!!!
امسالم همین پارتی بازی و کج سلیقگی رو در مورد دوستان و دیگران دیدم.(درهمین دانشگاه فردوسی)
اینم بگم که همینطور که این موارد بوده وهست …اساتید با وجدانم کم نیستن که واقعا افراد لایقو گرفتن
امیدوارم هرکی به چیزی که لایقشه و براش زحمت کشیده برسه

فاطمه
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ

به دوستانی که قبول شدن تبریک میگم امیدوارم که همیشه سرافراز و سربلند باشند مخصوصا دوستان زمین شناسی که بسیار دانشکده سختگیری کرد امسال.

احسانی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ

بعضی از دوستان چنان از عدالت حرف می زنن که انگار این بچه هایی که امتیاز بالای ۵۰ آوردن و به ۷۰نرسیدن بی سوادن و چیزی ندارن.امسال دانشگاه تهران در مصاحبه با آزمون نمره ۵۰ رو اجباری کرد و این یعنی بچه هایی که بالا ۵۰ بودن همچین ضعیفم نیستن….اساتید میگفتن در مصاحبه با کنکور مجموع امتیازهای قبول شدگان به ۴۴هم نرسیده…ما ها هم که ۵ ماه فارغ التحصیل شدیم با ۵ تا مقاله بالا ۵۰ شدیم…البته من خودمم همکار ۲پروژه تحقیقاتی بود و به دلیل شاهکار آیین نامه جدید هیچ امتیازی نیاوردم….دوستان من عمرمو برا این دو تاپروژه گذاشتم.آیا کسی که کتاب رو ترجمه می کنه از من بیشتر زحمت کشیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟چطور پارسال طرف با یه مقاله قبول شده الان که به ما رسیده خیلیا میگن عدالت اجرا بشه…کدوم عدالت؟من ۵ تا مقاله دارم و سردرگم.
من ارشدمو با آزمون اومدم و هیچ تفاوتی بین استعداد درخشان کلاسمون با کنکوری ها نبود و انصافا در برخی دروس سرتر از ماهم بودن.

امروز با استعداد دانشگاهی تماس گرفتم گفتن مشخص نیست کی نتایج اعلام میشه.تو اون دانشگاه هیچ کس ۷۰ نشده.اعتراض کردیم و منتظریم وزارت علوم چی میگه بالاخره…

و این یعنی ضعف آیین نامه ای که بعضی از بچه ها خیلی خوشحالن اجرا شده…و نباید از شکست دیگران ما خوشحال باشیم.

*
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  احسانی

لایک (نباید از شکست دیگران خوشحال بشیم.)

برق
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۴ ب٫ظ

دوستان گل من رفتم مصاحبه در دانشگاه خودمون که ارشد خوندم… بعد از مصاحبه استعداد درخشان بهم زنگ زدن گفتن قبول شدی…. ۲۰ روز بعد بهم زنگ زدن گفتن وزارت خونه قبول نکرده.. الان من بد بخت شدم رفتم پی کارم

نرگس
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  برق

مثل من که همه رو امیدوار کردم و الان جوابی ندارم بهشون بدم:(

دانشجو
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق

شما امسال میگید ؟ چه داشگاهی که خودش به شما به این سرعت تماس گرفتند؟ حتما ۷۰ نگرفتید؟

الهه
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  برق

ببخشید کدوم دانشگاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

نه نمره ۷۰ خیلی از استادا چشم بسته دادن که دانشجوی خودشون بردارن. ولی من بدشانس امتیازم ۶۸ شده اما قبول نکردن گروه ما. گفتن غیر قانونی

اسما
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان عززیز قبولی در کنکور دکترا به هر قیمت نمی ارزه، مراقب قضاوت در مورد دیگران باشیم
ممکنه کسانی مقاله داشته ما خبر نداشته باشیممممم…..

....
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  اسما

سلام دوست عزیز.
به نکته خیلی خوبی اشاره کردید.
باید انسانهای تحصیل کرده ای مثل ما از همین حالا که جوان هستیم مواظب قضاوت کردنمون باشیم، درغیر اینصورت در اینده تبدیل به کسانی خواهیم شد که به قول بچه ها عدالت را رعایت نمیکنند

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

کو عمران سازه و خاک و پی
اساتید فردوسی پاسخ دهند

عمران-سازه
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام. شما رفتی فردوسی برای عمران؟ اوضاع چجوری بود؟

دانشجوی دکتری
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

سلام
صرفا امتیاز مهم نیست استاد باید بتونه با دانشجو اونم ۴ سال کنار بیاد پس نظر استاد مهمه و کاملا بدیهی هسته که استاد دانشجوی ارشد خودشو که کاملا میشناسه ترجیح بده.
دوستایی داشتم که نتونستن با استاد کنار بیان و استادشونو عوض کردن و مشکلاتی رو برای استاد، دانشگاه و خودشون به وجود آوردن.

کیانوش
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

دوست عزیز چه کنار اومدنی اکثر اساتید الان اصلا تو دانشگاه پیداشون نمیشه و مشغول کار در پژوهشگاها یا قسمت های دیگر که پول ساز هستن و خود دانشجو از اول تا اخر کارو قراره انجام بده و استاد دانشجو بعضی اوقات کمترین نقشی نداره

متین
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

آخ گفتین. خدا هدایت کنه !!

متقاضی دکتری هستم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  متین

به امید خدا

جغرافیا
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

سلام دوستان. من ۳ تا کار پژوهشی و ۶ تا همایشی داشتم اما مشهد دعوت به مصاحبه نشدم الان با دیدن اسم اون خانومی که تو لیست پذیرفته شده رشته ی جغرافیا قرار گرفته رفتم و سرچ کردم. من از ایشون هیچ مقاله ی پژوهشی تو نمایه های معتبر ندیدم و فقط یه مقاله همایشی داشتن و جالبتر اینکه ایشون دانشجوی خود فردوسی مشهد بودن، بخدا انصاف نیست ما انیهمه زحمت کشیدیم اخرش حقمون خورده بشه، اصلا عدالت نیست…

علی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  جغرافیا

شاید کاراشون نامه پذیرش داشته و هنوز چاپ نشده باشه برای همین توی سرچ ها جواب نمیده

مکانیک
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  جغرافیا

شاید وسط تحقیقی بودند که از کارشناسی ارشد شروع کرده اند و تموم نکرده اند و این گونه پذیرش ها برای ادامه کار با فرد مشخص بوده است.

مهدی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ

»حمد اسحاق نژاد دوست بنده و ذوتان کارشناسی سبزوار بوده و ارشد فردوسی بهش صمیمانه تبریک می گم

دیاکو
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

به نظر من باید اسم استعداد درخشان رو از این مدل پذیرش دانشجو بردارن، اسمش رو بزارن پذیرش بدون آزمون خیلی بهرته. اینجوری هم به هر شخصی با هر شرایطی که داره بر نمیخوره! مثل پذیرش با آزمون که از سال بعد کاملاً دست دانشگاه هاست اینطور پذیرش رو هم قانونیش کنن و دیگه مثل پارسال و شاید هم امسال حرف و حدیثی توش نباشه. اول و آخر که دانشگاه ها میخوان هر کی رو دوست دارن بردارن، بزارن اینطور جذب قانونی شه! استعداد درخشان دکتری هم شده مثل استعدادهای درخشان مقطع راهنمایی ابتدایی!!! باید افتخار کنیم که ۲۰% داوطلبان کنکور دکتری استعداد درخشان هستند!

mahdieh
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۴۴ ق٫ظ

یعنی هیچ کدوم از کسانی که مصاحبه رفتن فردوسی تو این. رشته ها ۷۰ نیاوردن مگه چه جور امتیاز میدن

الهه
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ

بچه ها مطمنم که اکثر این نفرات امتیاز ۷۰ رو کسب نکردند بخدا تو دانشگاه حکیم سبزواری یه خانمی رو با امتیاز ۲۸ قبول کردند

مهسا
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

دانشگاه حکیم سبزواری که نتایج رو اعلام نکرده!

سودا
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

آقا فیزیولوژی ورزش کو؟؟؟
من شرکت نکرده بودم ولی اطلاعیشو دیده بودم

امیرکبیر
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

تبریک به همه

حکی
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

یا خانم مونا گوهری منش ایشون هم فردوسی مشهد و دیگر دوستان پذیرفته شده و به نظر استعداد درخشان اسم جالبی نیست واسه پذیرش دکتری در قالب آن و بیشتر توهین به بقیه است من شرایطش رو نداشتم ولی حداقل منطق من میگه این تعریف استعداد درخشان نیست درست یا غلط نمیدونم
پیروز باشید

حکی
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

مثلا خانم یزدی یا آقای نوید گفتاری هر دو دانشجو های مشهد بودن مثلا آقای گفتاری از مقطع لیسانس
این نشون میده اختیار صد درصدی دست دانشگاه یعنی چی!!!!!

mechanic
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حکی

لایک…..

کنکوری
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

جالبه تو بدون کنکور ها اکثرا دخترن تو همه دانشگاها
مبارک همه دوستان باشه

....
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

چه طرز فکری دارید واقعا!!!

مهندس
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

سلام
حتما خانم ها پر تلاش تر از آقایون بودن و رزومه بهتری داشتن. مطمئنا هر استاد و دانشگاهی ترجیح میده دانشجوی بهتر رو انتخاب کنه که شایسته تر هست. عقل سلیم میگه که اساتید، دانشجوی تواناتر رو انتخاب کنن.هیچ استادی نمیاد به خاطرآشنایی، یک دانشجوی ضعیف رو انتخاب کنه چون به ضررش هست.
پس ما که همه تحصیلکرده و عاقل هستیم، بهتره قضاوتهامون رو عاقلانه و منطقی انجام بدیم.
سپاس

مهندس
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

الان برای فردوسی از ۲۸ نفر، ۱۵ نفر خانمها و ۱۳ نفر آقایون هستن. تقریبا تعداد یکسانه.

دانشجو
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ب٫ظ

یعنی در دانشگاه مشهد ۲۸ نفر ۷۰ گرفتن اونوقت در دانشکاه سیستان و بلوچستان ۱ نفر چرا اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من با ۴ تا مقاله علمی و پژوهشی، مدرک زبان، نفر اول دو مقطع دانشگاه سیستان و بلوچستان ۷۰ نگرفتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه جوریه؟؟؟؟؟؟

....
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

این نشون میده فردوسی مشهد قوانین رو رعایت نکرده و خواسته زیاد بگیره

مهسا
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

به هر حال خیلی از دوستان حاضر نیستن در دانشگاه سیستان و بلوچستان درس بخونن به هزار علت که یکی ش هم میتونه مسافت باشه. بنابراین کسانی که رزومه قوی دارن، لزوما در فراخوان این دانشگاه شرکت نکردن و بنابراین کمتر کسی هم به امتیاز ۷۰ رسیده‌.

احسانی
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ

بچه ها من از سازمان سنجش پرسیدم این نمره ۷۰ کم کنین اونا پیام زیرو دادن:
شرح و تفسیر مفاد آیین نامه بر عهده معاونت آموزشی وزارت علوم می باشد.
این یعنی به ما ارتباطی نداره ه ه ه

عمران آب
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ

پس عمرانش کو؟

sahar
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  عمران آب

یعنی تو عمران فردوسی با اون همه گرایش یه نفرم نتونسته تو هیچ گرایشی نمره لازمو بیاره؟البته من خودم سازه فردوسی بودم میدونم اونجا چه خبره و چه استادایی داره.

احسانی
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ

اینا یعنی همه ۷۰ به بالا شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما بخیل نیستیما………….به همه تبریک میگم

mechanic
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  احسانی

اینا نشون میده که سال دیگه که با ازمون هم مصاحبه۱۰۰درصدی داره چه خبر میشه و….