ساماندهی و اصلاح نحوه پذیرش دکتری در دستورکار مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ساماندهی و اصلاح نحوه پذیرش دانشجو،مصاحبه و آزمون در دوره دکتری تخصصی در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اعلام خبر در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،اظهار کرد:  در حال حاضر به صورت جدی در حال بررسی این طرح در کمیسیون مورد نظر هستیم.

وی با بیان این مطلب که این طرح بعد از تصویب کمیسیون در صحن مجلس ارائه خواهد شد، تصریح کرد: یک عزم جدی در این باره در حال شکل گیری است و بخش‌‌هایی مانند، مرکز پژوهش‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش هم باید با ارائه نظرات کارشناسی خود در این طرح با نمایندگان همکاری های لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح به لحاظ فنی نیاز به کار و بررسی دارد، مطرح کرد: در بخش سنجش و پذیرش دانشجو باید در حد توان عدالت آموزشی را اجرایی کنیم.

وی درباره اصلی ترین شاخص های اجرای عدالت نیز گفت: در زمانی که در برخی دانشگاه‌ها و رشته های ظرفیت پذیرش کم است، اما متقاضی و داوطلب زیادی داریم باید با این نوع طرح ها وارد میدان شویم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید این اعتماد در میان افراد پذیرفته شده در مرحله پذیرش چند برابر ظرفیت ایجاد شود؛ در صورتی که فرد در مصاحبه نمره قبولی را نیاورد و فرد دیگری قبول شود، بپذیرد صلاحیت علمی پذیرفته شده از وی بیشتر بوده است.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری به طور جدی این مشکل وجود دارد؛ افرادی که نمره خوب کسب کرده اند، در مصاحبه رد می شوند باید به این افراد اطمینان داد، فرد دیگری که نمره قبولی دریافت کرده است، به طور حتم  صلاحیت بیشتری داشته است و عوامل پنهانی در مصاحبه تاثیر گذار نبوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاشمان را بکنیم که شاخص‌ها کمی و قابل تغییر است، ادامه داد: آیتم های مصاحبه باید مشخص شود که شخص در این فرصت حرفش را زده و نگاه داوری عادلانه باشد همچنین تصور اعمال نفوذ در مصاحبه‌ها از بین برود.

وی در خاتمه گفت: تیمی که برای مصاحبه انتخاب می‌شوند باید افراد مورد اطمینان باشند. در حال حاضر طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی با رویکرد ساماندهی و اصلاح نحوه پذیرش، مصاحبه و آزمون در 2 دوره کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار داشته و یکی از اولویت های مهم برای بررسی به شمار می رود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

70 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
soheilmhz
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

سلام
یادش به خیر سال پیش ما هم جای شما بودیم
دکتری هیچ منطق خاصی برای پذیرش از نظر من نداره و میشه گفت مرحله مصاحبه سلیقه ای عمل می شه.
در هرصورت اگه شایستگی شما در حرفه و آکادمیک ثابت شده باشه مشکلی عموماً پیش نخواهد آمد

فرزاد
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

برای خیلی ها دکتری مثل یک هدف اصلی میباشد چون دوران نوجوانی و جوانی خودمونو پای درس گذاشتیم پس دکتری خوندن در اولویت اول جبران دوران نوجوانی و جوانی هست و در اولویت دوم باید هدف داشت تنها قصد هیئت علمی شدن درست نباید داشته پس اون دسته از دوستانی که میگن دکتری بخونیم و باز بیکار بشیم چون هیئت علمی شدن خیلی کمتر و خیلی سخت شده که اگر اینگونه فکر بکند هرکسی، پس هرکسی ناامیده و باید روحیشو تغییر بده وگرنه برای هیچکاری رمقی نخواهد داشت و من الان یه دوستی دارم که از نظر وصعیت مالی در حد فوق العاده میباشد و در ۳۵یا۳۶ سالگی بشدت برای دکتری میکروبیولوژی تلاش میکند و این حرفا از این دوست عزیز تو ذهنم چندروز پیش مونده و ببرای خود من واقعا یک انگیزه خاصی داد که مثلا در دوران نوجوانی وقتی کلاس اول یا دوم یا سوم ابتدایی تو سرما و یخبندان یا گرمای تابستون و خرداد که خدای من انگار خرداد ماه یه ماه جهنمی بود و از استرس امتحان سرما هم میخوردم هرچند شاگرد اول یا دوم میشدم به هر حال برای همه فکر کنم ماه خرداد ماه پراسترس باید بوده باشه انگار مثلا از یه دیوار میخواستیم بریم بالا و وقتی سر دیوار یا بالای دیوار به سلامتی می رسیدیم یعنیفصل تابستان وای دوچرخه و فوتبال و چوب لای پاهامون میذاشتیم و اسب سواری میکردیم یا سر نوشابه هارو از مغازه ها و پیاده روها جمع میکردیم و بازی میکردیم پس الان رسیدیم به مرحله آزمون دکتری… ادامه نظر»

سردرگم
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

محض اطلاع دوستانی که مقاله رو معیار سواد میدونن: خدمتتون عرض کنم دوست من سه تا مقاله ISI داره اما سه ساله پشت صد دکتری مونده و نمیتونه از صد کنکور رد بشه!!!! چون معلوم نیست چجوری مقاله داده و با چه پارتی بازی پذیرش گرفته. هم مصاحبه وهم آزمون برای دکتری لازمه. اختیار صد در صدی دانشگاه کاملا اشتباهه

مهسا......
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

موافقم
خیلی ها رو دیدم که به این طریق سه چهار تا مقاله ای اس ای دارن …
متاسفانه دیگه هیچی درست نیست…

کریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

مساله ی مقاله و اینکه بفهمی اون مقاله چقدر بدرد بخور هست خیلی قابل حل هست. معمولا تو کشور گفته می شه که ما از نظر تولید مقاله پیشرفت داشتیم ولی از نظر علمی نه (که این حرف حرف درستی هست). دلیلش خیلی راحته. اگه مقاله های ما کاربردی بودن حتما مشکلات رو باید تا حدی حل می کردند. ضمن اینکه اگه مقاله در حد مطلوب یا عالی باشد ارجاعات فراوانی به ان خواهد شد. بنابراین ما سالانه تعداد زیادی مقاله ی ISI می بینیم چاپ می کنن اما عملا می بینیم نه این مقالات راه حلی برای حل مشکلات ارائه دادن و نه اینکه حاضر به استفاده از نتایج و راه حل هاشون هستند. هر رشته ای رو که نگاه بندازید شاید یه دونه نظریه پرداز ایرانی نتونی داخلش پیدا کنی. نتیجش اینه که چیزهایی که ماها می نویسیم واقعا اون کیفیت لازم رو نداره.

payam
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ

دوستان گرامی:

من طرحی را برای کمیسیون آموزش مجلس فرستادم که در آن ۵۰% ظرفیت دانشگاهها در دوره دکترا به طور کلی به دانشگاه ها واگذار بشه که ازمیان دانشجویان و فارغ التحصیلان خودشان دانشجو از طریق رزومه بگیرند. ودر عوض ۵۰ درصد ظرفیت آزاد براساس آزمون ۷۵ درصد و معدل ۲۵ درصد بطور مستقیم و بدون مصاحبه پذیرش مانند کنکور سراسری صورت بگیره. این طرح اگه اجرا بشه نتایج آماریش بعد از ۵ سال نشان میدهد کدام شیوه موفق تر خواهد بود.

payam
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

در این طرح دانشگاه ها در ظرفیت ۵۰ درصد خود مختارند از دانشگا های دیگر در صورت صلاحدید دانشجو بپذیرند بشرطیکه دانشگاه همرده یا بالاتر از رده دانشگاهشان باشد.

payam
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

در این طرح آزمون در هر دوره از منابع مشخص شده باید طراحی شود تا مستعدترین افراد با بالاترین نمره پذیرفته بشوند و سوابق تحصیلی دوره کارشناسی و ارشد با توجه به ضریب شاخص هر دانشگاه و مرتبط بودن دوره های کارشناسی و ارشد با دکترا تراز شود. این روش همه شرکت کنندگان در کنکور دکترارا قانع می نماید.

عمرانی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

آقا پیام بسیار طرح خوبیه اینطوری امثال من که دانشگاه آزادین امیدی دارن خودی نشون بدن به خدا تمام تلاشمو دارم میکنم که دکتری سراسری بخونم نمیشه اینطوری امثال ما رو نادیده گرفت این طرح شما یه راهی رو برای ماهم باز میکنه که با تلاش خودمونو اثبات کنیم

فرزاد
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  payam

برادر فکر میکنی یه نگاهی به نامت میکنن نه اصلا اهمیت نمیدهند و فقط وضعیت دکتری سراسری رو به ۷۰%آزمون و ۳۰% مصاحبه یا ۵۰_۵۰ بکننش و وضعیت مواد درسی هم تغییر ندهند چون خیلی ها از خرداد دارن برای دکتری سراسری با توجه به منابع قبلی آماده میکنن و مطمئن باشید طرح شمارو اصلا نگاه نمیکنن اصلا به دست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نمیرسه و اگه برسه فقط مخالفت و موافقت ماهارو استعلام میکنند، دیدم و شنیدم که دارم میگم همینطوری نمیگم!

کیمیا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ

من در بیوفیزیک رتبه تک رقمی اوردم و به دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس میتونم فکر کنم اونم بیشتر از ۵_۶تا کلا برنمیدارن و تعداد مقالاتم در حد isi به ۹عدد خواهد رسید ولی با وجود رتبه ۲کشوری در آزمون دکتری بیوفیزیک و رزومه و کیفیت پایان نامه خوب خواستار آزمون دکتری سراسری مانند دکتری آزاد میباشم چون برای تحصیل در مقطع دکتری باید لیاقت و استعداد و علمشو داشته باشی ولی با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری واقعا نخبه ها با این آشنا بازی و فامیل بازی ها و سلیقه محوری و تقلب بازیها واقعا سطح علمی رو بشدت میارن پایین و بنده یک ماه پیش اینا با این اختیارات ۷۰درصدی دانشگاهها از نزدیک دیدم و لمسم کردم!

سردرگم
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

واقعا گل گفتی ولی کیه که به حرف ما گوش بده

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ

با سلام یک سوال داشتم .بنده امسال در کنکور دکتری رتبه تک رقمی را کسب کردم.در زمان ثبت نام برای ازمون دکتری معدلم را به اشتباه ۱۵/۷۰ وارد کردم.وبعد از چند ماه متوجه شدم که معدلم را به طور اشتباه وارد کردم و زمانی که برا مصاحبه دعوت شده بودم با حضور در سازمان سنجش معدلم را تصحیح کردم که معدل واقعی ام ۱۵/۵۶ را که در مقطع لیسانس بود را وارد کردم.میخاستم بدونم با اختلاف این ۱۴ صدم احتمال هست که در گزینش نهایی رتبه اینجانب تغییر شود؟خواهشا بنده را راهنمایی کنید.

payam
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

نه

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

دوستان اینقدر آه و ناله نکنین مطمئن باشین اگه صلاحیت داشته باشیم قبول میشیم هیچ استادی هم با کسی پدر کشتگی نداره بیاین واقعیت رو قبول کنیم ما باید هم آزمون خوب بخونیم هم کار پژوهشی داشته باشیم هم توانایی تجزیه و تحلیل مطالب تخصصی رشته خودمون رو داشته باشیم پس قبول کنیم اگه قبول نمیشیم به خاطر ضعف تواناییهای خودمونه بهتره واقع بین باشیم و روی نقاط ضعفمون کار کنیم تا نتیجه بگیریم همه هم قرار نیست سال اول قبول بشیم برنامه ریزی کنیم یه دوره دو یا سه ساله هر جایی بخوایم قبول میشیم. موفق باشید

سخن درست دکتر پیام
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ

دوستان گرامی:

من بنظرم این طرح جدید هم سال دیگه با اعتراض و شکست مواجه خواهد شد چون کارشناسی نشده است. وزارت علوم باید از وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در پذیرش دکترا کپی کنه چون اینجا ایرانه نه آمریکا که دانشگاه هاش ظرفیت لازم پذیرش حتی برای خارجی ها رو داره. ۲۰۰ هزار نفر میخوان برن دکترا برای ۲۰ هزار ظرفیت سراسری و آزاد با اینهمه اعصاب خرد کنی و هزینه بالای شهریه. آزمون ۷۵ درصد و سوابق ۲۵ درصد عادلانه ترینه و باعث میشه نخبگان دانشگاه های شهرستان هم فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر را پیدا نمایند. من خودم اگه یه داوطلب از دانشگاه رده ۲ از من نمره بهتری بیاره این مسئله را میپذیرم.والسلام

عادله
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

برا یه دانشجوی دکترا مهمه که بلد باشه مسائلو تحلیل کنه. نه این که چقدر درس و فرمول حفظ کرده.

سنجش و پذیرش برا دوره دکترا معلومه که باید با کنکور مقطع کارشناسی فرق داشته باشه

نظر استاد برا پذیرش دانشجو خیلی مهمه

کسایی که فکر می کنن درصد آزمون بره بالا و نظر استاد کم بشه، اینم در نظر داشته باشن که اگه قبول بشن و استادا ازشون خوششون نیاد راحت مثه آب خوردن اخراجشون می کنن.

اتفاقی که برا دوست خودم که نمره خیلی بالا و رزومه خوبی هم داشت افتاد. تو بهترین دانشگاه تهران

مهسا....
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عادله

کنکور اگرچه روش درستی نیست اما دادن اختیار به دانشگاه ها هم بی عدالتی های خودشو داره. به قول دوستمون باید شرایطی فراهم شه که تمام مدارک تحصیلی و پژوهشی با ارسال به سازمان سنجش بررسی بشه و بعد ی مصاحبه یکسان با افراد یکسان در شرایط برابر داشته باشیم

chemistry
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا....

کاملا موافقم…

محمد
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

حالا زیاد ناراحت نباشید انشالله که میدن اختیارو به دانشگاهها و اساتید

سردرگم
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد آقا ما مخالفیم که اختیارات رو بدن به دانشگاه! محض اطلاعتون

mahsa
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ

همه دهه شصتی ها هم خوشبخت نیستن خب. متولد های ۶۸ و ۶۹ هنوز خیلی هاشون نرفتن دکتری. من دو مقاله پژوهشی دو تا ترویجی ی کتاب هفت تا کنفرانس و مدرک زبانم دارم. دو تا پژوهشی دیگمم تا ی ماه دیگه اکسپت میگیرم. هم کارشناسی و هم ارشد شاگرد اول دانشگاه دولتی هم بودم. امسال چهار تا دانشگاه برا مصاحبه هم رفتم که از بعضی هاشون خیلی راضی هم بودم. حتی ی جا بهم گفتن واقعا ممنونیم بابت این رزومه و این تحلیل اطلاعات … اما … آخرش نشد… دادن اختیار تام به اساتید حالا برای من یعنی تکرار فاجعه. هرچقدرم بگن خوبه مصاحبه من میدونم چه خبره تو مصاحبه ها. تو سه دانشگاه پذیرش کسایی رو داشتیم که ارشد همون دانشگاه بودن.
کشور ما اصلا نباید بشه مثل کشورهای خارجی. چون اساتیدمون اون اساتید با اون نگرش نیستن… و خود سازمان سنجشم گفته اگر اساتید بخوان بد و سلیقه ای عمل کنن میشه فاجعه…

ریاضی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ

آزمون امسال که واقعا آسون بود. البته من خودم رتبه خوبی آوردم. ولی وقتی یک نفر با ۲% تخصصی ولی با نمره زبان ۸۶% رتبه تک رقمی در دکترای ریاضی بیاره محشره!!!!!
ماها چیزی را منطقی میدانیم که به نفع ماست! آنهایی که سابقه تحقیقاتی خوبی دارند می گویند تست صفر، و آنهایی که سابقه تحقیقاتی خوبی ندارند میگویند مقاله نباشه

مهسا....
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

اما من با اینکه وضعیت پژوهشی خوبی دارم باز هم با حذف کنکور موافق نیستم. ایران نباید خودشو با کشورهای پیشرفته مقایسه کنه چون از هیچ لحاظ شبیه به اونا نیست.
کاش اگر کنکورو حذف کردن لااقل کاری میکردن مصاحبه ها توسط ی سری افراد خاص انجام بشه و لااقل شرایط برای همه یکسان بود. متاسفانه اساتید ما خودشون هم معترفن که اگر این اتفاق بیفته ظلم بیداد میکنه با نحوه انتخابشون!

مهدی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

سلام دوست عزیز
گفته شما درست نیست با ۲% تخصصی و با ۱۰۰% زبان هم نمی شود رتبه خوبی آورد چه برسد به تک رقمی
من با ۲۵% زبان ۴۰% استعداد و با حدود ۴۰% تخصصی رتبه ۸ را آورده ام
ضریب تخصصی چهاره

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

خوش به حالتون من با زبان ۴۵ استعداد ۳۵ و تخصصی ۳۸ شدم رتبه ۱۱۰ نمیدونم چرا اینقد سوالهای تخصصی رو بی ربط میدن بیشترشون اصلا منابعش معلوم نیست

الهه
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ

سلام به نظرم مصاحبه بد ترین کاری هست که انجام میشه چون الان ادم مطمیئن نداریم و یا خیلی کم هستند
بنابراین ملاک اگر ارسال مقالات و اثار پزوهشی و خود امتحان باشه بهتره
یعنی هر کسی روزمه ای از خودش بده سازمان سنجش ملاک امتیاز بندی به صورت دقیق انجام بشه

مهسا....
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

دقیقا با حرفتون موافقم. باید شرایطو یکسان سازی کنن.

دکتر
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ق٫ظ

با توجه به اینکه سازمان سنجش گفته تا ۱۵مرداد جزییات آزمون رو بیان میکنه…و همچنین داخل متن بالا حرفی از مخالفت مجلس نیست فقط گفته کیفیت مصاحبه ها باید بالاتر بره که حقی ضایع نشه….نهایتا با طراحی یه جدول دقیقتر برای امتیاز دهی کار تموم میشه و مصاحبه ۱۰۰درصدی میشه…..شواهد اینگونه نشون میده…که طرح مور تایید مجلس قرار گرفته

چشمه
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

اگر کنکور و استرس ناشی از اون جمع بشه، کلاسهای کنکور هم جمع میشه. این به نفع کشوره چون کسی که با کلاس کنکور و کتاب کمک درسی دانشجوی دکتری بشه، مثل چشمه ای میمونه که خودش نمی جوشه. البته بعدش باید یه کاری کرد که بازار مقاله فروشی هم جمع بشه چون یه عده میرن به سمت خرید مقاله برای روز مصاحبه.

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ق٫ظ

قطعا باید دست اساتید باشه دیگه به همراه یک مقدار اطلاعات عمومیی در باره رشته که ازمون این قضیه رو پوشش می ده.فکر می کنم یک زمان ۴۵ دقیقه ای برای محک کافی باشه…فقط نگران اینم این حد نصاب باعث نشه که تعداد بالای اخذ حد نصاب این فرصتو از متقاضی بگیره که خودشو نشون بده

عمرانی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ق٫ظ

خدایا تکلیف یکی مثل من که دانشگاه آزاد بودم والان خیلی موفقم تو رشته ام و چندتا مقاله و مدرک زبانم دارم ولی با این روش استادا عمرا دانشگاه آزادی رو قبول کنن هر چقدرم بارش باشه مهم نیست به خدا من تمام تلاشمو دارم میکنم که رتبه عالی بیارم که نتونن ردم کنن ولی با تصویب این طرح دیگه هیچ امیدی برام نمونده

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  عمرانی

اره درست میگی (تا الان چون داوطلبای مد نظر اساتید برخیهاشون بالا نمیومدند یکی مثل شما امیدش زیاد بود(با توجه به رزومه و…خیلی از افراد قوی از ارشد ازاد موفق به پذیرش در دکتری سراسری شدند..)ولی از این به بعد با وجود جمعیت فراوانیکه به مصاحبه ها میان امید یه کسی مثل شما که حقشه دکتری سراسری بخونه خیلی کمرنگ میشه….(ابته خدا کنه طرح مجلس جلوی این طرح مشکلدار رو بگیره…)

حسن
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  عمرانی

سلام عمرانی عزیز اصلا نگران نباشی منم مثل شما ارشد ازاد بودم ولی چون رزومه خوبی داشتم الان دانشگاه تهرانم .استاد دانشجوی فعال را خوب میشناسه از هر دانشگاهی باشه

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

آزاد و غیر انتفاعی و پردیس و….چیه یعنی چی مگه درس خواندن پولیه دانشجو باید بیاد رقابت کنه اگه تونست بیاد دانشگاه روزانه اگه نتونست بره دنبال کار دیگه قرار نیست که همه بشن دکتر شاید خیلی از بچه ها اگه نیان دانشگاه استعداد خیلی کارا رو داشته باشن برن دنبالش و موفق بشن اینهمه به خودشونم فشار نیارن

دوست
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  عمرانی

نگران نباش. شما تلاش خودتو بکن. استاد درستکار زیاد هست. تحت تاثیر افرادی نباش که میخوان عدم موفقیت خودشون رو به گردن استادای دانشگاه و مصاحبه بیاندازن. به خدا توکل کن و تلاشتو بکن. آدمهای زیادی رو میشناسم که بیس تحصیلی شون آزاد بوده ولی توی دولتی دکتری گرفتن.

محمد
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ق٫ظ

اگه بدن دست اساتید، دیگه دانشجویان مجبورن خودی نشان بدند و کار پژوهشی خود را ببرن بالا
ولی وقتی تستی و حفظ کردنی باشه دانشجو میگیه بی خیال من که با تست قبول میشم کار پژوهشی میخام چیکار و نتیجش میشه دکترا بی سواد.

هادی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

در جواب شما باید به این نکته اشاره کرد امکان ندارد دانشجویی بدون رزومه و کار پژوهشی به صرف نمره ازمون قبول شده باشد!
اگر قبول شده باشد برو دنبال این که تو مصاحبه بین اساتیدی که نمره دادن چی گذشته! که بخوذشون اجازه همچینکاری دادن
بخاطر همینه کمیسیون اموزشم موافق دادن اختیار تام نیس دوس عزیز
امیدوارم جوابتون رو متوجه شده باشی

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

نه دوست عزیز اشتباه می کنید یک سال سهم آزمون و مصاحبه ۵۰ بود اون سال دانشگاه ما(شهید باهنر کرمان)متقاضی ها را رد کردند ولی چون ازمونشون خوب بود قبول شدند.این باعث شد اساتید موضع بگیرند و بگند ما دانشجویی که سازمن سنجش سرخود قبول کنه را نمیخواهیم.نتیجه ش این شد که دانشجوهای آون سال اکثرا بلاتکلیف بودن هیشکی قبولشون نداشت و من خودم ۲ نفرشون را میشناسم که استاد راهنماشون بهشون توجهی نمیکنن و میگن برین همون سازمان سنجشی که شما را قبول کرده اعتراض کنید

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ایا واقعا اون اساتید از لحاظ قوانین حق دارند در مورد اینکه چه کسی وارد تحصیلات رایگان اون دانشگاه بشه و کی نشه ..تصمیم بگیرند(به نظر من خیر…چون دانشگاهها که خصوصی نیستند و…)

اسمبلی یا مونتاژگر
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

امسال رتبه ۵ در یک دانشگاه درجه ۳ شهرستان با روزمه کم نفر ۸ مصاحبه شد ولی رتبه ۷۳ که تنها روزانه همین دانشگاه را اورده بود با مقاله های زیاد نفراول مصاحبه و قبولی صد در صد شد پس رتبه تنها کافی نیست .

سالار
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

جناب حالا کی گفته که مقاله دادن معیر سواده. اصلا این همه مقاله تو حوزه علوم انسانی نوشته شده این که میگید دانشجوها باید خودی نشان بدهند و با اساتید کار کنند را هم بنده قبول ندارم. جناب ممکنه اساتید دوست نداشته باشن با کسی کار کنند حالا تکلیف چی میشه. بعدش هم برای این امتحان تستی باید یک سال قشنگ و مرتب خوند که بشه رتبه خوبی آورد همین جوری هم الکی نیست که شما میگید. عدالت زمانی برقرار میشه که یک نوع امتحان برای همه برگذار بشه و به طور الکترونیکی صحیح بشن نه بریم دانشکده جندتا سئوال تشریحی اساتید را جواب بدیم که اونم معلوم نیست اصلا صحیح بشن یا نشن.

مهسا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

آقای محمد، واقعا فکر میکنید که در حال حاضر کسی با فقط تست زدن قبول میشه؟! چه بسیار رتبه های تک رقمی میشناسم که قبول نشدن در مصاحبه! مصاحبه واسه همینه که کسی بدون بلد بودن پژوهش نره دکتری. گرچه خطاهایی هم داره!
انصاف داشته باشیم…

هادی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ق٫ظ

با دادن انتخاب توسط اساتید کجاش دانشجوی باسواد میاد بالا!
ن ازمون مطلق ن اختیار مطلق
۵۰-۵۰ بهترینه
شما هم رقابت سالم رو انتخاب کنید

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

ر کجای دنیا دانشجو دکترا با تست میاد بالا، در پیشرفته ترین دانشگاههای دنیا دانشجو دکترا با نظر اساتید که آیا این دانشجو قابلیت ورود به مقطع دکترا را دارد یا نه صورت می گیرد نه با تست.

هادی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز همین که فکر میکنی که میشه مقایسه با دانشگاه های خارج کرد جوابم رو گرفتم!

مهسا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

در پیشرفته ترین کشورها روش انتخاب اساتید، مشابه اینجا نیست!!!

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به هیچ عنوان دانشگاههای ایران و خارج قابل مقایسه نیستند….(نحوه درامدزایی وکلا انگار دو فرایند مختلف برقراره تو ایران و خارج و…..

رسول
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ق٫ظ

آره درسته
وقتی بدن دست استاد، اونی میاد بالا که واقعا سواد لازم برای ورود به دکترا را داره
ولی با تست اصلا دانشجو با سواد نمیاد بالا

مهسا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

در ۱۰ دقیقه مصاحبه، سواد دانشجو کاملا مشخص میشه!؟

بابک
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ق٫ظ

کاش اختیارو بدن دست اساتید و استادا تا دانشجو باسواد را پذیریش کنند

سالار
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

شک ندارم کسایی که دوست دارند دکتری بیفته دست اساتید خودشون نمی تونن امتحان سنجش را بخونن.

نانوشیمی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

لایک.

رضا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ

سلام
دوستان اصلا ناراحت نشین انشالله که اختیارو بدن دست دانشگاهها و آزمون صفر بشه
دعا کنیید

هادی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ

انشالله که سهم ازمون زیاد شه و از نفوذ اساتید کم شه
کمیسیون اموزش اصن با اختیارات مطلق دانشگاه ها موافق نیس

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

لایک

نسرین.ق
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

جناب مکانیک و غزال خانوم
من نیز با شما موافقم. به نطر، هم در این دنیا و هم در قیامت باید پاسخگو باشند.

john
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

به امید خبرهای خوش و برگزاری عادلانه آزمون دکترا

دکتر
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

وقتی دارن میگن که کمیته مصاحبه کننده باید اینجوری باشه اونجوری باشه….یعنی یه جورایی طرح تصویب شده….فقط دارن رویه جزییاتش مانور میدن…به نظر من حداقل برای امسال این طرح اجرا میشه…

مجید -ژئومورفولوژی
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

دنیا دار مکافاته اقای مکانیک

Pouya
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

فعلا تا ۱۰ روز دیگه هیچی قطعی نیست
کاش دهه شصتی ها اینقدر چپ و راست نمیگفتند ما نسل سوخته ایم!
۴ ۵ سال دهه شصتی ها راحت دکترا قبول شدند رفتند الان که به ما دهه هفتادی ها رسیده همه چیز نابود شده و همه رشته ها اشباع شده و شغل واسه هیچ رشته ای نیست

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  Pouya

یه ادم زرنگ تو هر دهه ای گلیم خودشو از اب میکشه(هرچند شرایط واقعا سخته برا ما بچه های دهه های مرگ..

استرس
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

نظر من اینه که ۷۰ درصد سهم نمره علمی بشه و ۳۰ درصد هم سهم مصاحبه@@@@@@@@

ریاضیات...
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  استرس

منم موافقم. دادن اختیار ۱۰۰ درصدی به دانشگاهها برای افرادی مثل من که دانشگاه محل ارشدم، دکترای رشته ام رو نداره و باید به شهر دیگه ای برم پذیرش رو سخت میکنه. از طرفی در آزمون تستی هم که همه افراد رتبه یکسان نمیارن یا زحمت یکسان نکشیده اند که وزنش صفر بشه.

Hossein
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

با سلام
بچه ها دعا کنید که اختیارو بدن دست اساتید.

mechanic
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Hossein

امیدوارم .کمتر از ۲۰ درصد رو بدن به اساتید…چون تو این چند ساله برخیهاشون بخوبی خودشون و…رو نشون دادند وحق خیلیا رو به دیگری دادند(چطور میخوان جواب پس بدند (البته این نظر منه که اینا باید در دنیایی دیگه جواب پس بدهند وممکنه نظر خیلی از شماها این نباشه(یا اینکه جواب پس دادن انسانها رو و یا اینکه اساسا برخی اساتید باید جواب پس بدند رو)(فلسفی شد ..بیخیال…)

فرشته
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  Hossein

هرگز!!!

هادی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  Hossein

هرگز همچین اتفاقی نمی افته
شما هم بهتره خودتو برای ی رقابت سالم اماده کنی با بقیه

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

لایک

غزال
مرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

اگر به قول خودتون ” این طرح به لحاظ فنی نیاز به کار و بررسی دارد” ، پروسه بررسیتون رو زودتر شروع میکردین که ما داوطلبین هم انقدر بلاتکلیف نباشیم با گذشت ۵ ماه از سال!!!