تأیید صلاحیت عمومی؛ نگرانی همیشگی مصاحبه‌شدگان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی به زمان اعلام  نتایج دکتری 94  نزدیک می‌شویم که بسیاری از داوطلبان نگران بررسی صلاحیت عمومی خود هستند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام سازمان سنجش و طبق رویه برگزاری آزمون دکتری در سال‌های اخیر، پذیرفته شدگان آزمون سراسری دکتری تخصصی می‌بایست علاوه بر پذیرش علمی، صلاحیت عمومی ورود به دوره دکتری را نیز داشته باشند. از این رو در کنار برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه‌های علمی، صلاحیت عمومی داوطلبان نیز بررسی می‌گردد.

آنچه در این زمینه باعث نگرانی داوطلبان می‌گردد روند متفاوت بررسی وضعیت داوطلبان است که به طور معمول ناشی از شرایط متفاوت افراد می‌باشد. برای مثال ممکن است با کسانی که یک داوطلب به عنوان معرف خود پیشنهاد کرده است تماس گرفته شود و یا به صورت حضوری با آنها ملاقات شود، اما صلاحیت داوطلب دیگر به گونه‌ای متفاوت بررسی گردد.

نکته مهم دیگر این که با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان در مصاحبه دکتری، فرایند گزینش این افراد نیز زمان‌بر است و حتی ممکن است در برخی موارد به بعد از اعلام نتایج نهایی موکول شود. بی‌دقتی برخی داوطلبان و عدم تکمیل به موقع فرم صلاحیت عمومی نیز عامل دیگری در این زمینه است.

به هر حال تجربه سالیان گذشته نشان داده است که به لطف گزینش گران خوب و مجرب سازمان سنجش و وزارت علوم، فرآیند بررسی صلاحیت عمومی به هیچ‌وجه نگران‌کننده نیست.

آخرین آمار منتشر شده در زمینه رد صلاحیت عمومی داوطلبان آزمون دکتری مربوط به سال 1391 است که از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دکتری پذیرش شده، کمتر از ۳۰ نفر امکان پذیرش نیافتند. توجه به این آمار در کنار توجه به تغییر دولت در این سال‌ها و روند دولت اعتدال به نظر می‌رسد جز در مواردی که داوطلبان شرایط خاصی داشته باشند، جای نگرانی در این زمینه نیست.

در نهایت به داوطلبان اطمینان می‌دهیم تماس نگرفتن با معرفین و یا عدم بررسی صلاحیت آنها تا این لحظه به هیچ‌وجه به معنای عدم قبولی در آزمون دکتری نیست. ضمن آن که بررسی صلاحیت نیز نشانه روشنی برای قبولی نیست.
امید داریم سازمان سنجش آموزش کشور در سال‌های آینده، با اطلاع‌رسانی‌های خوب و به موقع در این زمینه، آرامش فکری بیشتری را برای داوطلبان این آزمون که نگران نتیجه علمی خود نیز هستند فراهم سازد.
با آرزوی موفقیت کاربران عزیز پی اچ دی تست

ثبت‌نام
باخبرم کن!

298 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهه
خرداد ۱۴, ۱۳۹۶ ۱:۳۱ ب٫ظ

این فرم بررسی صلاحیت عمومی اصلا کجا هست؟ پیداش نمی کنم

راضیه
خرداد ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام در کارنامه قسمتی با رنگ ابی نوشته فرم صلاحیت عمومی همونجا را کلیک کنی باز می شود البته قبلش باید صفحه اول ودوم و توضیحات شناسنامه و کارت ملی اسکن کنید

فرناز
خرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام اول اگه برای شهرهایی که انتخاب شدی تو کارنامه تائید شده باشید پس از تهیه کارت اعتباری خرید داخل کارنامه پایین کارنامه وبی رنگ نوشته فرم صلاحیت اونجا رو وارد میشی وصیت نام میکنید

Zeynab
دی ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۲۵ ب٫ظ

با سلام
در سال های گذشته کسی بوده که رد صلاحیت شه؟

م
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۷ ق٫ظ

آیا تلفنمونم کنترل می کنن؟

زهرا عمرانی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام
من کارشناسی ارشد پذیرش بدون آزمون شیراز قبول شدم ولی تا زمانی که صلاحیت علمی و صلاحیت عمومی توسط سازمان سنجش تایید نشه نمیتونم ثبت نام کنم. یعنی ممکنه تایید نشه؟ ملاک تاییدش توی مقطع ارشد چیه؟ خواهش میکنم جواب بدید من خیلی نگرانم.

سمانه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

سلام بچه ها
واسه من روز قبل از اعلام نتایج با یکی از معرف هام تماس گرفتند و گفتند در فلان دانشگاه قبول شدند و داریم پرونده شون رو تکمیل می کنیم. ایشون هم از من خوب گفتند. روز بعد که نتایج اومد در کمال ناباوری دیدم قبول نشدم. با رتبه و رزومه خوب.
نظرتون چیه؟؟
لطفا راهنمایی کنید.

زهرا
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

خیلی شرایط بدیه منم تو این موقعیت بودم واقعا چه کار میشه کرد؟

علی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ

کسی هم در این رابطه باهام تماس نگرفته.

علی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

دوستان من کلا این فرم از ذهنم پرید خودم هم نمیدونم چطور. الان قضیه چطور میشه؟

علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

سلام
دوستان نگران این صلاحیت عمومی نباشید
من دو سال پیش قبول شدم تازه الان رفتن برای مصاحبه با معرف هام.
گاهی هم میان آزمایشگاه ما برای تحقیق، میبینیم از دانشجو های ورودی ۹۱ و ۹۲ تازه دارن تحقیق میکنن.

ناصر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ

سلام. من عضو بسیج مسجدمون هستم وهیچ مشکلی ندارم از جهت سیاسی و…. احتمال رد شدن من در گزینش چقدره؟

مینو
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ

بچه ها چیکار کنم من؟

سیما
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینو

فکر می کنم باید پول رو واریز کنین و فرم رو پر کنین دیگه

مینو
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ

بچه هاکسی هست منو راهنمایی کنه من فرم صلاحیت رو پر نکردم پولشم واریز،نکردم چون نمیدونستم الان با من تماس گرفتن

زهرا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ

اگر برای تحقیق بیان احتمال قبولی زیاده اصولأ از دانشگاه تحقیق انجام میدن

زهرا
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

اصلا اینجوری نیست اومدن برای تحقیق اما نم قبول نشدم

علی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

اونهایی که می گفتن یکشنبه جواب میاد
پس چی شد ؟؟؟؟؟؟؟

چه کنم؟
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام به همه خانم دکترهای گل،روزتون مبارک
حرص نخورید امسال نشد سال بعد ان شاء الله.

چه کنم؟
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دوستان آرامش خودتون روحفظ کنید بخدا هیچی ارزش نداره شما جوونای ایرانی گل ایقد حرص بخورید…فرزندان خوب وطنم،آروم باشید به کار وزندگیتون بپر دازید .همه تونو دوست دارم

...
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  چه کنم؟

کار و زندگی نداریم که، اگه داشتیم حرص نمیخوردیم، بازم مرسی که روحیه میدید عزیزم.

محسن
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

آقا یکی جواب من رو بده. قضیه صلاحیت و پرس و جو الان چیه؟ راسته که الان از بعضی معرف ها پرسیدن؟ هر کی قبول بشه یا نشه هم میپرسن؟

رهگذر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

آره از معرف بعضی از بچه ها پرسوجو شده ولی به هیچ عنوان دلیل قبولی اونها نیست

محسن
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  رهگذر

یعنی چی؟ مثلا من قبول بشم هم میپرسن نشم هم میپرسن؟

مهسا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

بله اقا محسن، همین طوره، فرایند گزینش بعد از اعلام نتایج اولیه آغاز میشه و فرایند مستقلی از انجام مصاحبه ها و اعلام نتایج نهایی هستش. بنابراین ممکنه برای کسی که قبول نشه هم گزینش انجام بشه.

نگران نباشید
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان. نگران نباشید از معرفهای منم سوال کردن و کلی تحقیق کردن در موردم در حالیکه مصاحبه رو خوب ندادم و میدونم قبول نمیشم . پس تحقیق به منزله قبولی نیست و تحقیق نکردن به منزله رد شدن نیست

وحید
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

باید بحث معرف ها رو حذف کنند. باید به همون استعلامات اکتفا شود.اصلا اعتمادی نیست افراد معرف راست بگن . یکی از بستگان ما معرفش گفته بود این اقا سیگاری هست در حالی که بنده خدا اصلا تو عمرش سیگار نکشیده بود . امروز اعتماد به کسی نیست

مهسا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

دوست عزیز
گزینش به این راحتی نیست که اولا سریع تا یه نفر بد گفت، رد کنن! دوما واسه موضوعات ساده ای مثل سیگار کشیدن اصلا کسی رو رد نمیکنن!

وحید
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

نگران نباشید. اگر پاسخ استعلامات مثبت باشد قبولید و مشکلی نیست . معرفها مهم نیستند و غالبا از ان ها سوال نمی شود .زیرا ممکن است افراد قابل وثوق شما از روی حسادت و… دروغ بگن. معمولا در همه ازمون های استخدامی و دانشگاهی همین طوره. اگر مشکل خاصی به خصوص سیاسی نداشته باشید قبولید ۱۰۰ درصد.

سارا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام
دوستان من فکر کنم فرم صلاخیت رو پر نکردم
الان هم به سنجش زنگ زدم،گفت که فردازنگ بزن خبر بگیر.
نگرانم،اگه کسی پر نکرده باشه، اسمش حذف میشه؟

مهسا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

نه سارا جان نگران نباشید. میتونید پر کنید.

کوروش
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام دوستان دو هفته پیش از گزینش با من تماس گرفتن آدرس معرفها را با من چک کردن و گفتند شما قبول شدین پیش معرفهام هم رفتند الان تو سایت خوندم که تماس با معرفها دلیل قبولی نیست خیلی استرس دارم یکی به من جواب بده

مهسا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  کوروش

متأسفانه یا خوشبختانه، همین طوره. تماس با معرف نشان قبولی نیست. در حقیقت فرایند گزینش صلاحیت عمومی، فرایندی مستقل از نتایج نهایی ه. کمی صبور باشید. چیزی به اعلام نتایج نمونده.

مدیریت 1
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  کوروش

قبول می شوید.

امید
مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  کوروش

استرس نگیر کوروش عزیز..ان شالله قبول میشی..

11
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ

یکی جواب منو بده لطفا کسی نمیدونه نتایج استعداد درخشان دانشگاه خوارزمی کی میاد؟

سودا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  11

معلوم نیست دانشگاه اعلامش میکنه بستگی به دانشگاه داره

انتظار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

بچه ها استرس نداشته باشید.
دانشگاه من ۶ نفر میخواد من نفر دوم شدم و استادا گفتن که قطعا قبولی ولی هنوز فرم صلاحیت نه به خودم نه معرفام و نه دوست و آشناهام ندادن. ربطی به قبولی و یا عدم قبولی نداره.

مهسا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  انتظار

خیر دوست عزیز
فرم صلاحیت عمومی ربطی به مشخص شدن پذیرش نهایی شما نداره.

......
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ

دوستان من تو ىکى از دانشگاهها بعد مصاحبه گفتن که نصاحبه خوبى داشتى و اىنجا قبول مىشى ولى تا الان برا فرم صلاحىتم نه با دانشگاه ارشدم تماس گرفته شده نه با معرفام حتى اساتىدم گفتن که بدا تعدادى همرفتن ولى اسم من بىن اونا نبوده خىلى نگرانم با متن phdtest خىلى آروم شدم ولى الان باز ىه عده مىگن اگه تحقىق نکنن ردى واقعا داره داغونم مىکنه

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ......

دوست عزیز
کمتر از یک هفته دیگه نتایج اعلام میشه. بنابراین اولا بیخیال این حرفها بشید و منتظر نتایج بشید.
دوما من الان دانشجوی دکتری هستم و پارسال از معرف هام و دانشگاه پرسیدم، ازم تحقیق نشده بود! خیالتون راحت باشه.

......
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهساجون واقعا ممنونم بابت دلگرمىاى خوبت

سودا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون مهسا خانم

مهسا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

سلامت باشید…

مینو
مرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

بچه ها لطفا یکی،به من جواب بده بخاطر خدا یعنی میشه بعد از،قبولی این فرم لعنتی رو پر کرد یا اینکه پر نکردن این فرم میتونه قبولی رو کان لم یکن بکنه

ناشناس
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینو

سلام مینو جان
از یکی از مسوولین یکی از دانشگاه ها شنیدم که سال های قبل این اتفاق افتاده و سازمان سنجش قبولی را اعلام می کنه و به دانشگاه می گه که با اخذ تعهد نسبت به اقدام برای بررسی صلاحیت عمومی این دانشجو را بپذیرید یعنی اینکه باید تعهد بدید فرم را پر می کنید و پول را واریز می کنید و به نتیجه بررسی صلاحیت هم متعهد میشید ولی قبولیتون دچار مشکل نمیشه

مریم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان.من تو ی دانشگاه ک رفتم مصاحبه اسممو نفر دوم رد کردن با اختلاف ۴ امتیاز البته رتبه من ۱۳۳ هس و رتبه نفر اول ۵۸۷بنظرتون با احتساب رتبه میتونم نفر اول شم؟بدبختی اینجاس ک اون دانشگاه فقط ۱نفر میخاد.یعنی کل تابستونو از استرس خفه شدم.توروخدا اگه کسی تجربه ای داره نظرشوبگه.در ضمن دانشگاه شیراز ی آشنا پیدا کردم ببینه اسممو نفر چند رد کردن دیروز میگه از ۳ نفری ک میخان شما۴ بودید البته میگه ک بهش گفتن هنوز اسامی رو رد نکردن و هنوز ی ارزیابی دیگه مونده ک انجام بدن ک همه چی به اون ارزیابیه بستگی داره ک مثلا از دانشگاه محل تحصیل و …سوال میپرسن بنظرتون این حرفها درسته هنوز نتیجه رو ندادن سنجش یا ی جور دارن دست به سرم میکنن؟تو رو خدا یکی جواب دو تا سوال منو بده

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دوست عزیز تمامی دانشگاهها تا دهم مرداد وقت داشتن اسامی و رتبه و امتیاز داوطلبها رو به سنجش ارسال کنن.
در ضمن شما باید ببینید اختلاف امتیاز مصاحبه شما با نفر اول چقدره چون با ۸ امتیاز اختلاف تقریبا ۲۵۰۰ در تراز نمره داوطلبین با هم جبران میشه.
انشاالله که قبول بشید

مریم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام داوطلب گرامی.مرسی ک ج منو دادین.همون طور ک گفتم اختلاف امتیاز مصاحبه من و نفر اول ۴بود.اون ۴امتیاز بالاتر از من بوده ولی رتبه من ۱۳۳ و رتبه اون ۵۸۷بود بنظرتون این اختلاف رتبه میتونه اون ۴امتیاز مصاحبه رو جبران کنه؟بازم ممنون

همایون
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خدایی مریم خانم حق شماست. ان شاء الله حق به حق دار برسد!

شیمی خوارزمی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز
من پارسال یکی از داوطلبان بودم و لازم دیدم اینو بگم که استرستون کم بشه.
برای من با هیچ کدوم از معرف ها تماس نگرفتند…حتی با اساتید ارشد هم تماس نگرفتند. منم خیلی نگران بودم و همه میگفتد قبول نشدی…اما انتخاب اولم که خوارزمی بود قبول شدم.

**پس زیاد نگران صلاحیت عمومی نباشید دوستان**

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

ممنون دوست عزیز
من پایینتر یک سوال پرسیدم اما متاسفانه هیچکسی جواب نداد…..
تشکر که این پیام رو فرستادین
موفق باشید

ریاضی کاربردی - applied math
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ

سلام بر شما…

ممنون که با ما همراه بودید و تجربیاتتون رو در اختیار ما قرار دادید…

شاد باشید…

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ

برای من هم همین طور بوده دوست عزیز :)

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

سلام دوستان و آقا پیام لطفا جواب بدین.
دوستان من از دانشگاه محل مصاحبه با خودم و استاد راهنمام تماس گرفتن و ظاهرا به ایشون گفتن من در اونجا قبول شدم و چند وقت بعدش که خودم با اون دانشگاه تماس گرفتم گفتن ما مستقیم نمیتونیم بگیم اینجا قبول شدی چون ممکنه مشکل ساز بشه برامون ولی توی مصاحبه در گرایش … نفر برتر بودی و انشاالله به احتمال خیلی زیاد اینجا قبولی اما فعلا این فرم صلاحیت برام نیومده.البته اینم بگم که توی همون فرم صلاحیت عمومی که پر کردیم در قسمت فعالیتهای سیاسی پر کردم که کاندیدای شورای شهر بودم و در انتخابات رای نیاوردم. حالا بنظرتون ممکنه بخاطر اون باشه که برام فرم نیومده؟ لطفا جواب بدین آقا پیام و دوستان.
در ضمن معرفهای من یکیشون استاد تمام رشته خودم، یکی رییس دانشکده، یکیشون مدیر گروه و یکیشون دانشجوی دکترا و هیات علمی دانشگاه آزاد بود.
باز هم ممنون میشم اگر دوستان و عزیزان جواب بدن.

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دوست عزیز، من پیگیری کردم، هیچ فرمی برای داوطلب ارسال نمیشه. خیال تون راحت.

برق
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ

دوستان حد نصاب مصاحبه برای با ازمون چنده برای دانشگاهاای شهرستان؟

a a
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  برق

دوست عزیز حداقل باید ۵۰ رو بگیری تو مصاحبه تا جز قبول شده ها باشی

برق
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  a a

۵۰ برای دانشگاه تهران بود

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق

خیلی دانشگاه ها حد نصاب ندارن! ۵۰ هم حدنصاب زیادی ه! دانشگاه های تهران هم بعضا چنین حدنصابی ندارن!

سارا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ق٫ظ

سلام بچه ها میگم کلا کسی میتونه واسه صلاحیت عمومی و یا حتی مصاحبه یه شخص زیرابشو بزنه؟
حتی یه شخصیه که اصلا اسمشو ما نداده باشیم واسه تحقیق از ما.
من از یکی از اشناهامون میترسم بخواد خودش با اساتید دانشگاهی که مصاحبه رفتم زیرابمو پیش اونا بزنه. یعنی میتونه؟
خیلی استرس دارم
کمکم کنید

انتظار
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

بچه ها تنهان. همه دارن توهم میزنن. معلومه که اینطور نیس.
حتی زیرابم بزنه کسی رو رد نمیکنن مگه الکیه.

mechanic
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

مگه داریم مگه میشه………….نداریم و نمیشه این موردی که گفتیدشما..

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

اصلا همچین چیزی ممکن نیست! گزینش به این راحتی ها و فقط به خاطر حرف یه نفر، کسی رو رد نمیکنه! اون هم کسی که اصلا شما معرفی ش نکردین!

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ق٫ظ

سلام دوستان و آقا پیام
لطفا جواب بدین.
دوستان من از دانشگاه محل مصاحبه با خودم و استاد راهنمام تماس گرفتن و ظاهرا به ایشون گفتن من در اونجا قبول شدم و چند وقت بعدش که خودم با اون دانشگاه تماس گرفتم گفتن ما مستقیم نمیتونیم بگیم اینجا قبول شدی چون ممکنه مشکل ساز بشه برامون ولی توی مصاحبه در گرایش … نفر برتر بودی و انشاالله به احتمال خیلی زیاد اینجا قبولی اما فعلا این فرم صلاحیت برام نیومده.البته اینم بگم که توی همون فرم صلاحیت عمومی که پر کردیم در قسمت فعالیتهای سیاسی پر کردم که کاندیدای شورای شهر بودم و در انتخابات رای نیاوردم. حالا بنظرتون ممکنه بخاطر اون باشه که برام فرم نیومده؟ لطفا جواب بدین آقا پیام و دوستان.
در ضمن معرفهای من یکیشون استاد تمام رشته خودم، یکی رییس دانشکده، یکیشون مدیر گروه و یکیشون دانشجوی دکترا و هیات علمی دانشگاه آزاد بود.
باز هم ممنون میشم اگر دوستان و عزیزان جواب بدن.

ش
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز
میدونم ربطی سوالم به این صفحه نداره
ولی چهارشنبه مصاحبه بورس دارم برای اعزام به خارج از کشور نمیدونم چی می پرسند ؟ کسی اگر آشنایی داره یا این مصاحبه رو رفته ممنون می شوم راهنماییم کنه
اگرم ب نظرتون جای دیگه میتونم سوالمو طرح کنم راهنمایی کنید
ممنون
آقا پیام شما اگر اطلاعاتی دارین لطف کنید راهنمایی کنید
با تشکر

11
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ق٫ظ

سلام جواب استعداد درخشان دانشگاه خوارزمی اطلاع دارید کی میاد؟ اگه دارید جواب بدید لطفا………………استرس داغونم کردا…….

hadi
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ

اقا payam لطفا جواب منم بدین

nia- به اقا پیام یا مهسا خانم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام حدود ۳۰ سال پیش پدر من فعالیت سیاسی داشت، عضو یکی از گروه های سیاسی بود. آیا این موضوع روی صلاحیت عمومی منم تاثیر میذاره؟
لطفا جواب بدید

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

نه دوست خوبم، نگران نباشید. اگه قرار بود براتون مشکلی ایجاد بشه، در مقاطع قبل هم مشکل ایجاد میشد.

hadi
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

اگه کسی تو ازمون رتبه ۱۹ با تراز۶۰۰۰ بشه و تو انتخاب اول در مصاحبه نفر اول باشه شانس قبولیش چقدره درضمن انتخاب اول ۴نفر برمیدارهدرضمن ۷تا مقاله isi دارم لطفا جواب بدین

محمد به اقا payam و مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

اقا payam لطفا جواب منم در بایین بدین.

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

جوابی ندارم اون افراد کارنامشون بالا نیومده بعدش گفتن در گزینش رد شدن که منظور گزینش سیاسیه

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری ۱۳۹۳ یکشنبه ۲۶ مرداد

پارسال

سونیا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

الان شما پارسالو گفتین یا همین امسال؟
امسال که ۲۶ ام دوشنبه س, یکشنبه نیس که
پس همون هفته اول شهریور میاد دیگگگگگگه…..

احمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

سلام از کجا معلوم که یکشنبه اعلام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

geology
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

روابط عمومی بخش دکترای سازمان سنجش در پاسخ به کسایی که بهشون زمگ زدن این جواب رو دادن.

زهرا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سلام
من تو رشته خودم رتبه ۵ شدم مصاحبه ها هم خوب بود البته از نظر خودم ولی هنوز با معرفم تماس نگرفتن این یعنی چی؟ قبول نشدم؟

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

نه .. قبول میشی حتما. رشته شما هنره

زهرا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  payam

نخیر رشته علوم تربیتی

الی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

این فرم صلاحیت عمومی فقط بای دانشگاه سراسریه؟
من دانشگاه ازاد رفتم مصاحبه اصلا فرمی پر نکردم! خ.اهشا بگید باید فرم پر می کردیم واسه ازاد؟

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  الی

نه

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  الی

سلام الی جان
این فرم فقط برای دانشگاه سراسری ه.

الی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مرسی از لطفتون.

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ

نتایج یکشنبه میاد. بالاخره داره میاد نتایج.خدایا کمک کن.

علی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

رو چه حسابی ١شنبه میاد؟

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

امروز در تماس با روابط عمومی بخش دکترای سازمان سنجش جواب دادن که یکشنبه نتایج میاد.

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۸ ق٫ظ

این هم شماره تلفن روابط عمومی سازمان سنجش
۰۲۶۳۶۱۸۲۱۸۰ روابط عمومی بخش دکتری سازمان سنجش

کیمیاگر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

دوست گرامی آیا منبع شما موثقه یا فقط حدس و گمان شخصیه
من فک کنم حداقل سه روز قبل از اعلام نتیجه طی یک اطلاعیه اطلاع رسانی میکنن اگه فردا اعلام نیاد(که بعیده بیاد) مطمئنا یکشنبه اعلام نخاهد شد

ali
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ

سلام
ایا دانشگاه ازاد برای دکتری صلاحیت عمومی داره

geology
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ali

بله داره.

روانشناسی تربیتی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  geology

سلام. من برای مصاحبه آزاد رفتم. این فرم صلاحیت چیه تورو خدا بگید استرس گرفتم. برای دکتری آزاد اگر چنین فرمی هست کی و کجا باید پر میکردیم؟

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۴ ق٫ظ

سلام
نه دوست عزیزم، دانشگاه آزاد نداره این فرم رو. نگران نباشین

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
نه نداره همچین فرمی. نگران نباشید.

محمد به اقا payam و مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۴ ب٫ظ

سلام،توی یه قسمتی از این سایت اقا payam نوشتن که اونایی که مشکل سیاسی دارند اصلا نمیتونند انتخاب رشته کنند و این قسمت دوم کزینش مربوط ب مشکلات اخلاقیه،از طرفی هم بقیه همش میکن که فقط با مشکلات سیاسی کار دارن و وارد مشکلات اخلاقی و جزییات نمیشن،بالاخره اونایی که رد میشن فقط کسانی هستند که مشکل سیاسی دارند؟ و اون سی نفری که در سال ۹۱ توی خبر کفته رد شدن،فقط مشکل سیاسی داشتن؟ خب بس طبق کفته اقا payam اون سی نفر نمیتونستند انتخاب رشته کنند دیکه جه نیازی ب کزینش بوده؟؟لطفا جواب واضح و کامل بدین،نکرانمممم

امیر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ

سلامم….حال شماااا…من احساس می کنم اکثر دوستانی که اینجا سر می زنند قبولن..مثل زمان اعلام رتبه و در صد ها …همه اکثرا همونند که اون موقع شور رتبشونو می زدنند…ایشالا که خیر هر چه هست اتفاق بیفته…من که رو قبولی یکی از دوستان ۴۰۰ تومان شرط بستم امیدوارم قبول بشه یه نونی هم گیره من بیاد:d(البته شرط بندی حرام و من هم توصیه نمی کنم!)….جالب اینه می گم نمی خای رو قبولی من شرط ببندی..می گه نه تو اصلا شرایط ظاهریشم نداری برا دکتر شدن:d
توکل به خدا

farzane
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خیلی باحال بود :-)

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

باریکلا … مثبتی شما

امیدوار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ب٫ظ

بچه ها فک کنم ساعت ۱۹ بود اخبار میدیدم یهو این آقای توکلی رونشون داد نزدیک بود قلبم وایسه فک کردم میگن نتایج دکتری رو ایته! نگو گفت مهلت استخدامی تموم شده!
کاشکی زودتر بیاد خلاص شیم خسته شدم از بس جواب اشنا و فامیلو دادم!

mohamad
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

سلام به همگی
الان به فرمی که برای صلاحیت پر کردم نگا کردم،دیدم تو قسمت آدرس دوتا مورد هست،قبلیو فعلی،حالا برای من قبلیو فعلیش یکیه،تو قسمت قبلی درست نوشتم مثلا کرمانشاه و فلان،بعد تو آدرس سکونت فعلی اشتباها نوشتم تهران و فلان،یعنی شهر دومیو غلط نوشتم ولی خیابونو کوچه و فلانو درست نوشتم،حالا بنظرتون این اشتباه چه مشکلیو پیش میاره،نگران شدم:(

مهسا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  mohamad

هیچ مشکلی آقای محمد. نگران نباشید.

mohamad
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مرسی مهسا خانم که امیدواری میدین، ایشالله همینطور باشه که فرمودید.

حمید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

کلا نسل ما با آقای توکلی خاطره دارن :)
خدا حفظشون کنه و سلامت باشن ایشالا.

صرفا تجربه شخصی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۹ ب٫ظ

سلام
من تا چند هفته پیش نگران گزینش بودم…بارها با دوستانی که اسمشون رو داده بودم تماس گرفتم و خواستم اگه خبری بود بهم بگن…تا اینکه شنبه هفته گزشته با یکی از دوستان تماس گرفتن و اون به من خبر داد
این دوستم هم خودش مصاحبه رفته امسال و اون شخص بهش گفته مدارک خودش رو هم داره بررسی میکنه…در مورد یکی دیگه از دوستان هم از این دوستم سوال پرسیدن به جز من ولی از چنتا دیگه از بچه ها که رتبه خوبی هم داشتن و مصاحبه رفتن سوالی نپرسیدن…احتمالی که من و دوستم به اون رسیدیم اینه که کسایی که درموردشون تحقیق میشه اسمشون از دانشگاه های مصاحبه گر به عنوان دو برابر ظرفیت قبولی که آقا پیام قبلا فرموده بودند به سازمان سنجش رفته در ضمن از گزینش دانشگاه ارشدم این تماس با دوستم گرفته شده ینی اینطور به نظر میاد که به دانشگاه ارشد هرکسی سپردن این موضوع رو…از طرف دیگه به استاد راهنمام گفتم این موضوع رو گفت خب پسسس….
صرفا اتفاقای شخصی بود نه خاستم کسی ازرده بشه نه کسی امیدوار
امیدوارم همه بهترین نتیجه رو بگیرن انشا…
موفق باشید همگی

امیر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ

ببخشید شما ار چه استانی هستید؟
کسی از شیراز هم اطلاعی داره که به معرف هاش تماس گرفته باشند؟

مدیریت1
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

انشااله قبول میشوید.

geology
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

دوستان طبق گفته بعضی دوستان که امروز به روابط عمومی بخش دکترای سازمان سنجش زنگ زدن نتایج روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

Babak
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران روز مصاحبه پرینت فرم صلاحیت عمومی را از همه گرفت ولی علتشو نمی دونم چرا؟؟؟!!!

برنامه ریزی 3
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Babak

سلام د.ستان واسه تحقیق نیومدن یعنی جزو قبول شدگان نیستیم

سونیا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۴ ب٫ظ

سلام بچه هااااا
تو رو خدا انقد جو ندین به خاطر یه فرم صلاحیت عمومی….من نمیدونم چرا همه فقط دنبال یه بهونه میگردن استرس بگیرن… خوب مگه نمیبینین بعضیا میگن در موردشون تحقیق نشده و قبول شدن و یا بالعکس
پس دیگه انقد بحث و استرس نداره که … بابا زندگیتونو بکنید و تا میتونید استراحت کنید این چند روزه رو تا نتایج چون یا قبول میشید و باید برید دانشگاه دیگه وقت خوابیدن ندارید یا خدای نکرده قبول نمیشید و یا باید برید دنبال کار یا بشینید دوباره درس بخونید پس هیچوقتی برای ارامش و استراحت بعد از این چند روز وجود نداره…الانم نیاید هی جواب بدید که اگه تو هم عین ما بدبخت بودی استرس داشتی… بخدا من از همه بدبخت ترم و زندگیم بیشتر از همه وابسته ی نتایج دکتراس ولی بیخیااااال اینم عین بقیه ی چیزا میگذره و انشاالله بهترین هارو خدا برای همه رقم میزنه …. پس برید بگیرید بخوابید انقدرم غر نزنید :)))

س.م
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

من نتیجه میخوام، یالا
یالا، یالا، یالا
;-)
دیشب خواب دیدم نتایج اعلام شده و من نه روزانه و نه پردیس قبول نشدم! (برای من که همیشه خوابهام چَپَکی تعبیر میشه، این خواب کلی حالم رو خوب کرده. البته بماند که یکی دو ماه پیش خواب دیدم هم علامه و هم مدرس قبول شدم! شاید هم این دو تا خواب همدیگر رو خنثی کنند و برای تعیین تکلیف باید منتظر خواب سوم باشم :-))

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

اره تا۳نشه بازی نشه…….ولی سعی کن خواب سومت بعد از اعلام نتایج نباشه و….

به Hamid
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ

آقا حمید شما که میگن پارسال به عنوان معرف دوستتون باهاتون تماس گرفتن خب دوستتون قبول شدن ؟

hamid
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  به Hamid

بله قبول شدن

واقع بین
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ

سلام به همه
بچه ها انصافا خودتون خسته نشدین با این همه گفتن کلمات استرسو، کی میادو ….
شما دکترای بالقوه هستین ناسلامتی .ول کنین این حرفارو ، یه کار مفیدی انجام بدین خودتونو الکی درگیر این چیزا نکنین. خدا همیشه برا بنده هاش صلاحشونو میخواد، من که تلاشمو کردم نتیجه م هر چیم شد خدارو شکر حتما صلاح من تو این بوده.مهم برام اینه که برای دکترا تلاش کردم و الانم بیقرار نتیجه نیستم که خودمو از زندگی بندازم، دوباره تلاشمو گذاشتم به امورات مهم دیگه زندگیم.با ارزوی موفقیت برای همه دوستان

.....
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  واقع بین

اگه شما هم پارسال تو مصاحبه به خاطر داشتن فرزند رد شده بودین الان این همه اطمینان خاطر نداشتین دوست گرامی!

علی(حسابداری)
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  واقع بین

اگه شما هم مثل من کارتو با حقوق عالی از دست داده بودید الان از استرس افسردگی گرفته بودید.مثل من

رضا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ

شما هم اگه مثل من کارت را رها کرده بودی و کلی زحمت کشیده بودی تا قبول بشی بعد اون فرم صلاحیت را ندیده بودی و امکان داره بخاطر این فرم قبول نشی و کار جدید را بخاطر جواب ها هنوز قرارداد نبسته بودی که الان با حرف دکتر پیام گویا بخاطر فرم قبول نمیشم و برم بچسبم به کارم
عجب سال بیخودی بود امسال
اونوقت بنظرت استرس نداره؟/؟؟؟؟؟؟

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

درمورد کسایی که فرم پر نکردندبیش ازچند نفر رو دیدم که بعد از قبولی بهشون زنگ زدند و خواسته شده که فرم رو پر کنند و مبلغ رو واریز کنندو مشکلی براشون درست نشده…….اصلا سازمان سنجش در مورد این فرم و..اطلاع رسانیش خیلی جامع و…نیست که انتظار داشته باشه همه انجام داده باشند و..به هیچ وجه نگران اون نباش(مگه مشکلدارهای سیاسی و…..

رضا به دکتر پیام (حیاتی)
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

شما فرمودید که ۲۰۰۰ نفر فرم را پر نکردند که من هم جزوشان بودم و دانشگاه اسم من را بعنوان قبولی فرستاده و من اتفاقی متوجه شدم همچین فرمی هست و ۳ مرداد برای اون واحد ارسال کردم فرم را
طبق گفته شما حتی اگر من قبول بشم، ثبت نام نمیکنند تا بهمن؟ یعنی من ترم بهمنی میشم
اینجوری پس یعنی من تکمیل ظرفیتی ام
یعنی قبول نمیشم و امیدی نداشته باشم؟
خواهش میکنم جواب منا بده

سارا2
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ

فکر نمیکنم چنین چیزی باشه. دوست من ترم دوی دکتری بود که واسش اومدن تحقیق. پس لازمه ثبت نام این تحقیق نیست لزوما. ضمن اینکه شما میتونین دانشجو باشین و گزینشتون انجام شه. این گزینش فرمالیته هست. قبلا همه گزینش دقیق میشن و کسی که مورد خاص ستاره ای داره، حق انتخاب رشته نداره. نگران نباشین و با رویای خوش دکتری خوش باشین. برای ما هم دعا کنید

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۷ ب٫ظ

ثبت نام میشید ولی با اخذ تعهد که اگر مشکلی داشتید پس از اعلام نتیجه صلاحیت عمومی…حق اخراج شما را بدون امکان اعتراض شما خواهند داشت و…نگران نباشید…

S.Civil
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام
آیا ممکنه دانشگاهی خودش مستقلا کار تحقیق و بررسی رو انجام بده؟
ظاهرا دانشگاه فردوسی با معر فهای بعضی داوطلبان تماس گرفته و تحقیق و پرس و جو

مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  S.Civil

سلام
خیر، دانشگاه ها چنین کاری نمیکنن و اصلا اسامی معرفین رو ندارن که بخوان تماس بگیرن! مگر این که بخوان به لحاظ علمی و موارد مشابه سابقه شما رو از دانشگاه های مقاطع قبلی جویا بشن.

S.Civil
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مطمین هستین؟
آخه یکی از دوستان من تماس گرفت و گفت از دانشگاه فردوسی به معرفین من تماس گرفتن!!!!!!!
نمیدونم چقدر صحت داره این مطلب

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  S.Civil

اره برخی گزینشهای استانی در محل دانشگاهها هستند ولی ارتباط مستقیم به دانشگاه ندارند و…

کیمیاگر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ

به مدیریت محترم phdtest.ir و بقیه دوستان محترم:
به نظر شما آیا احتمال داره در آینده از طرف سازمان سنجش سرفصل های مربوط به رشته های مختلف
برای کنکور با جزئیات بیشتری ارائه بشه؟ راستش منابع بعضی از رشته ها(مثلا رشته خودم شیمی) خیلی کلیه و شامل ۲۰ منبع میشه!!

حمید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

بعید میدونم.
سازمان سنجش فقط نام مواد امتحانیو امتحان میکنه. همین.
سرفصل ها ی مد نظر، منابع و طرح سوالات با اساتید دانشگاه های برتر هست.

مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

سلام
خیلی بعیده. سازمان سنجش معمولاً منابع رو به طور خاص معرفی نمیکنه.

کیمیاگر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

راستش تو رشته شیمی منابع واقعا گنگن مثلا شیمی معدنی و آلی رو بعنوان یک مورد و تجزیه و شیمی فیزیک هم با هم اومدن منظورشون چی میتونه باشه چه سنخیتی بین آی و معدنی هست که بین آلی تجزیه نیست بعدش هریک از این ۴ مورد شامل ۴-۵ تا درس میشن واقعا مشخص نیست و بزرگترین اجحاف در حق بچه های شیمی شده

عسل
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان
ببخشید سوال من اصلا مربوط به این پست نمیشه ولی برام خیلی مهم و ضروریه خواهشا اگر میدونین راهنماییم کنین
من قصد داشتم برای دکترای وزارت بهداشت امسال شرکت کنم چون لازمه ثبت نام داشتن مدرک زبانه تو آزمون MSRT هم شرکت کردم.
مشکلم اینجاست که مسال وزارت بهداشت ثبت نام رو زودتر شروع کرده و آخرین مهلت ثبت نام ۱۰ شهریور هست در حالی که آزمون زبان ۱۳ شهریور
تورو خدا کمکم کنین باید چیکار کنم؟ از فروردینه دارم بدون استراحت میخونم

منتظر النتایج
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام دوست عزیز
شما ثبت نامتو انجام بده
احتمالا تمدید میکنن زمان ثبت نام رو یا تو ویرایش ثبت نام تصحیح کن

ali
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

شما ثبت نام را انجام بدین
ولی خب بهترین کار تماس با وزارتخونه هست
ببینید اونا چی میگن

امیر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

نمی دونم جدیدا چرا تو چهره ی معرف هام نگاه می کنم احساس می کنم گزینه ی مناسبی برای انتخاب معرف نبودن:d… کاش این نتایج بیاد که حالم از این بدبینیم داره بهم می خوره:|

hamid
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من پارسال معرف یکی از دوستام بودم، وقتی بهم زنگ زدن خدا میدونه واسش سنگ تموم گذاشتم، کلی زور زدم تا طرف رو قانع کنم که دوستم با وجود متاهل بودن حتما واستون وقت میذاره، ولی وقتی دکترای من با مشکل روبرو شد همین دوستم بهم زنگ زد و کلی خندید… :)

امیر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  hamid

:d…ایشالا امسال بی مشکل قبول شید.ما هم که هر جا می ریم بهمون می گن دکتر …حالا تصور کن قبول نشیم…تازه میگم بابا بذارید قبول بشم می گن تو از حالا برا ما دکتری (این بیشتر می سوزونه:d)اینم از دوستان صمیمی ما:p

hamid
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امسال اصلا شرکت نکردم، ایشالا شما امسال قبول شید ما هم از تجربتون استفاده کنیم دکتر :)

لیلا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  hamid

آقا حمید اون دوستتون قبول شد؟؟

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من زرنگی کردم و به معرفام گفتم…درسته اومدن برام تحقیق ولی متاسفانه اساتیدش منو نگرفتند واین محققان در جریان نبوده اند و.. تحقیق من برا سال اینده انجام شده…..حالا اگه قبول شده نبودم که هیچ….واگه قبول شده باشم…باید بگم نظر اساتید عوض شده ونمره منو تغییر دادند و…

مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دوست عزیز
اصلا نگران نباشید. گزینش به موارد جزئی کاری نداره و بدگویی احتمالی کسی نمیتونه در قبولی شما تأثیرگذار باشه. سوابق خاص سیاسی، اخلاقی، قانونی و … در این موضوع دخیل ه.
این که شما وقت دارید برای تحصیل در مقطع دکتری، رفتارتون با بقیه چطوره، منزوی هستید یا نه و …… هیج کدوم در صلاحیت عمومی تأثیری نداره.

hamid
مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

به لیلا خانم
بله دوستم قبول شد، اون آقایی هم که با من تماس گرفته بود استادش بود (نه سازمان سنجش) که از قبل همدیگرو می شناختیم

به همه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

دوستان من توی امنیت اخلاقی یک بارتعهد دادم. آیا مشکلی برام پیش میاد؟

کیمیاگر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  به همه

من که بعید میدونم برات مشکلی پیش بیاد, توکلت به خدا باشه

Geology
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

مرسی.انشاالله همه به اون چیزی وه میخوان برسن.

حمید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  به همه

اگر در حد تعهد باشه بعید می دونم مشکلی باشه، پرونده و سابقه امنیتی، سیاسی و اخلاقی نداشتن مهمه به نظر.

11
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  به همه

مطمئن باش مشکلی برات پیش نمیاد توکلت به خدا باشه.

پیمان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

دوستان نتایج احتمالا کی بیاد؟

حمید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

بازه ۲۴ مرداد تا ۷ شهریور! :)

س.م
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

عجب بازه ای!!!

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

بازش در حد جوابیه ازمون زبان هستش دوهفته

sa
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام من از موقعی که فهمیدم با معرف ها تماس میگیرن یا میرن پیششون خیلی ناراحت شدم چون هیچ کدوم بهم حرفی نزدن واقعا از قبولی نا امید شدم طوری که دیگه توان کار کردن رو پایان نامه را نداشتم تا الان که این مطلب را خوندم یکم امیدوار شدم حداقل الان میتونم یکم تمرکز کنم. با تشکر از مدیر محترم سایت

کیمیاگر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  sa

دوست عزیز مبنای تحقیق سازمان سنجش لزوما معرفها نیستن

شیرین به payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ق٫ظ

سلام آقا پیام

به نظرتون نتایج کی میاد؟سنجش که هیچاطلاعیه ای هم نمیده .:(

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین به payam

۱۰ روز دیگر

شیرین به payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  payam

چرا ۱۰ روز دیگه ؟؟:(:(:(:( از استرس مردیم به خدا.

پس ۲۵ و ۲۷ که می گفتند چی شد .خسته شدیم.:(:(

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین به payam

من فکر کنم همان حوالی پارسال بیاد….

شیرین ب payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ

سلام آقا پیام

به نظرتون نتایج کی میاد؟سنجش که هیچاطلاعیه ای هم نمیده .:(

هدا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ق٫ظ

این دکتری همش شده استرس
اول خوندن هش استرسه .بعد ثبت نام .بعد زمان آزمون .بعد اعلام نتایج خلاصهمصاحبه و …..آخرشم اعلام نتایج و….تکمیل ظرفیت
مگه چقد قدرت مقابله با استرس داریم

....
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  هدا

تازه خوندنش و تز دکتری و آزمون جامع کلا تا ۴ ۵ سال دیگه استرسش ادامه داره. واویلا.

Geology
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ....

اون استرسهای بعد از قبولی شیرینه و لذتبخش.استرسهای قبل از قبولی بده.

ایمان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ق٫ظ

نظرات دوستان رو خوندم دیدم جملگی معتقدند صلاحیت عمومی برای قبول شده هاست، با دلایل مختلف، دوستان اینطور نیست، تجربه خودمو بیان میکنم:
یکی از دوستان، من رو به عنوان معرف معرفی کردن، ۲ هفته پیش با من تماس گرفتن، از هسته گزینش دانشگاه ارشدمون، بعد از تحقیق در مورد دوستم به من گفت پرونده شما هم اینجاست و من دارم تحقیق میکنم، گفتم آیا این به این معنیه که ما قبول شدیم و داره در موردمون تحقیق میشه؟؟ فرمودن خیر، این تنها به این معنیه که رتبه شما در حد قبولی هست، و گفتن سال قبل کسی بوده که تحقیق کردیم در موردش و قبول نشده اما نتایج تحقیق ما بعدا در مرحله تکمیل ظرفیت یا پردیس به کار ایشان ومده

.....
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ق٫ظ

سلام دوستان. کسی از منابع آلودگی محیط زیست دانشگاه آزاد خبر دارد؟

مثلا امیدوار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۵ ق٫ظ

ما رو کشتن با این تایید صلاحیت!
بچه ها هر چقد میخام منطقی باشم و استرس نداشته باشم نمیشه! بچه ها اگه دانشگاه فقط بهمون اخطار داشته باشه بدون اینکه پرونده ای داشته باشیم ویا تعدی بابت خطامون داده باشیم بازم جای نگرانی هستش؟؟؟؟
به خدا دارم از استرس میمیرم، میترسیم گوشه کارنامه یه چیزی بنویسن ابرومونم بره!
وای کاش شرکت نمیکردم

مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ق٫ظ

نه دوست عزیزم. نگران نباشید. حتی اگه پرونده داشته باشید هم چندان مهم نیست، فقط جرم های سیاسی امنیتی مهم ه.

farzane
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ق٫ظ

وای خدایا چرا این افکارو داری؟بیخیال استرس الکی.هیچ اتفافی نمیفته .قول میدم.دوستان خودتون اذیت نکنین الکی

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ

دوستان توروخدا کمک کنید.میخوام بدونم میشه ترم ۱ و ۲ دکترا رو مرخصی گرفت؟
توروخدا جواب بدین.

پدرام
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۷ ق٫ظ

سلام به احتمال ۹۹ درصد اره ، چون یکی رو من میشناختم ترم اول اصلا رفت نیومد و ترم دوم اومد راحت ادامه داد. انشالله درست میشه امیدت بخدا

برق
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پدرام

فقط یک ترم اول و میتونی دو ترمو نمیدن

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  پدرام

ممنونم پدرام جان.
دوستان دیگه هم نظرشون رو بگن.

میدان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

قانون اینو میگه ترم اول امکان مرخصی گرفتن نیست.
همچنین دو ترم پشت سر هم نمی شه!

ولی اگر نظر استاد را داشته باشید دیگه قانون های آموزشی را میشه تقلیل داد!!!
به هر حال فقط از طریق درخواست دانشجویی نمی توان این کار را پیگیری و باید با اساتید و مدیر گروه هماهنگ کرد. اساتید هم با دلایل موجه قانع و حتما خودشون پیگیر می شوند.

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ

ترم اول رو به راحتی قبول نمی کنند و بایست دلیل قانع کننده داشته باشی….مثلا دوست من بهمن خدمتش تموم میشد و با ارایه مدرک و اخذ تعهد مبنی بر اوردن کارت خدمت اجازه دادند که ترم اول رو مرخصی بگیره و….دوترم اول پشت سرهم که بسیار کم احتماله وبه همه کسی نمیدهند و…..مگه پسر رییس دانشگاه یا یکی از اساتید باشید….

انتظار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۲ ق٫ظ

بچه ها من تو کمیته انظباطی ۲ تا پرونده دارم. بنظرتون ردم می کنن؟ استرس گرفتم.
من نفر دوم مصاحبه شدم.۴ نفر میخواد دانشگام.

انتظار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  انتظار

اقا پیام نظر شما چیه؟

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  انتظار

معمولا فقط جرم سیاسی رد میشه

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

آقاپیام جداب منم اون پایین بدین.ممنون

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ

معمولا نه اگه هم باشه یه ترم در شرایط خاص. ولی شاید بعضی دانشگاه ها بدهند مرخصی

علی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

یادش بخیر
تا ۳ ماه پیش چقدر دنبال دکتری بودم و ۴ جا هم برای مصاحبه رفتم و نزدیک به ۱ تومن مچموعا خرج کردم و چقققققققدر استرس داشتم و روزی ۱۰۰ بار که چه عرض کنم اصلا دایم الانلاین بودم در سایت اما الان به خاطر وضعیت بابام که کارگر هست شاید اصلا نتونم برم نمی دونم خوشحال باشم یا ناراحت.
می دونم ربطی به موضوع بحث نداشت حرفم اما کلا یه دفعه ای سایت رو توی میلم دیدم اومدم داخل.
انشالا هممون موفق باشیم

مدیریت1
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما هم موفق و پیروز باشید.
انشااله مشکل شما هم حل می شود و خبرهای خوشی را از شما خواهیم شنید.

be Ali
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام.
ما هممون مث همیم.زیاد غصه نخور . خدا سلامتی بده و دل خوش – پول به دست میاد. دعا میکنم به همه ارزوهات برسی

پدرام
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان داداش امیدت بخدا باش، یاس و ناامیدی از جانب شیطانه، شک نکن خدا کسی رو که خیلی دوس داره توی سختیای زیادی میندازه بس کم نیار.توکل کن بخدا. همه با هم همدردیم . همه گرفتاریم. یا علی بگو غم نخور

الهه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ایشالله که هم مشکل مالتون حل میشه و هم دکتری میخونی.م.فق و سربلند باشید

حمیده
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خیلی ها مثل شمان. بیشترمون درس میخونیم به امید یه آینده بهتر.
شمام اگه روزانه نیستی دوباره بخون. اگه روزانه ای توکلتو بده خدا و به در آمد بابات کار نداشته باش خودت بسم االله بگو و دست به کار شو. حداقل تدریس

کیمیاگر
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

به دکتر پیام و بقیه دوستان
اگه داوطلبی در مرحله صلاحیت علمی(مصاحبه + رتبه) جز قبولیا باشه ولی در مرحله صلاحیت عمومی(به علت سیاسی, مذهبی , اخلاقی و…) رد بشه چطور مطلع میشه؟آیا تو کارنامه نهایی این موضوع معلوم میشه؟!

مدیریت 1
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

بله توی کارنامه با درج عدد معلوم میشه.

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

بله. امنیتی اش اصلا انتخاب رشته نمیتونه بکنه

محمد به اقا payam
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

سلام منظورتون از خطای اخلاقی اموزشی جیه؟ یعنی خودمون خبر دار میشیم که برونده ای واسه خطاهای اخلاقی داشتیم؟

payam
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ

پرونده اخلاقی مشخصه توی دانشگاه چیه مثل دعوا و ..

ناشناس
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

واسه بعضی از رشته ها بخصوص جامعه شناسی و علوم سیاسی و إلهیات و معارف صد در صد تحقیق میکنند. حالا یا قبل از اعلام نتایج یا بعدش. بیکار نیستن که واسه همه رشته ها راه بیفتن تحقیق که…

داکتر
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز دیگه من بیخیال همه چی شدم به نظرم ده روز دیگه جوابا میاد همه اش فال میگیرم میاد که قبول نمیشم ولی من قبول میشم نمیدونم چرا تو درونم حس میکنم قبولم شاید همه شما هم حس من را داشته باشید نمیدونم!!!:-)
موفق باشییییید

payam
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

دوستان گرامی:

تحقیق ربطی به قبولی یا عدم قبولی نداره. چون این ۲ پروسه سنجش علمی و گزینش اخلاقی-امنیتی جدا ازهم انجام میشه. پروسه تحقیق تا پایان تحقیق از همه کسانیکه فرم را پر کردند انجام میشود که حتا تا بهمن ماه ادامه می یابد. ولی پروسه علمی هفته آینده تمام میشود. البته مرحله اول پروسه تحقیق از وزارت اطلاعات همان اوابل انجام وافراد فاقد صلاحیت اصولا کارنامه شان بالا نمیاید که انتخاب رشته نمایند. بعدش هم از دانشگاه ارشد و اون ۳ نفری که اسمشان را دادید تحقیق انجام میشه و چون ماله عده ای در همین زمان تیر و مرداد انجام میشود این تصور ایجاد میشه که اینها حتما قبول شدند که ازشان تحقیق شده که حتما تعدادی ازین دوستان قبول میشن و عده ای نه. مثلا خود من سال ۹۱ که رتبه ۲۰ کنکور هنر شدم برای مصاحبه ۵ محل نرفتم چون بدلابل شخصی پشیمان شدم ولی چون فرم را پر کرده بودم برای تحقیق به دانشگاه ارشدم مراجعه کردند درکل نمیشه گفت این ۲ روند به هم وابسته است. به هرحال نتایج طی ۱۰ روز آینده میاید و این استرس ها به پایان میرسد.

به اقا پیام
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

پس اقا پیام هرکسی مشکل داشته باشه اصلا کارنامشو نمیبینه؟

payam
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  به اقا پیام

نه. کسانی که مشکل امنیتی داشته باشند مجاز به انتخاب رشته نیستند. البته کسانی هم داخل دانشگاه پرونده ای دارند که خطا های اخلاقی-آموزشی است که در پروسه دوم رسیدگی میشود.

payam
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  به اقا پیام

این دوستان به اصطلاح ستاره دار نامیده میشوند.

اشکان
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam

از دوستانی که در مورد تحقیق نظر میدند خواهش میکنم استرس وارد نکنن به بقیه داوطلبا.
این حرف دکترپیام کاملا صحیح هست و گزینش الزاما فقط برای دوره دکتری نیست و برای دانشجوهای ارشد هم این روال طی میشه و پیام خیلی خوب اشاره کرد به این موضوع و با عنوان گزینش “اخلاقی-امنیتی” ازش نام برد.تا نتیجه این گزینش از وزارت اطلاعات نیاد شما نمیتونید مدرک یا گواهی موقتتون رو بگیرید.مثلا برای خود من چون دانشگاه اسم منو تو لیست ارسالیشون چا انداخته بودن با اینکه شهریور پارسال دفاع و تموم کردم ارشدمو اما چون نتیجه گزینشم نبود نتونستم مدرکم رو بگیرم و جالب اینکه نتیجه گزینش در دی ماه به دانشگاه رسید و تازه بعدش تونستم مدرک موقت بگیرم.حتی فک کنم در یکی دوسال اخیر داوطلبای ارشد هم همزمان با انتخاب رشته این فرمو پر میکنن.
پس این گزینش اصلا ربطی به قبولی یا رد نداره و الکی جو ندین.

payam
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  payam

از ۳۶۰۰۰ نفر دعوت به مصاحبه فقط ۲۳۰۰۰ نفر فرم را پر کردند و ۲۵۰۰۰ نفر رفتن مصاحبه یعنی ۲۰۰۰ نفر حدودا اصلا فرم را پر نکردند که اگه قبول بشن باید حتما فرم را پر نمایند تا بهمن نتایج تحقیق شان نیاد ثبت نام نمیشن.

payam
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  payam

استعداد درخشانی ها هم اگه فرم را پر نکرده باشن از طرف دانشگاه دستی پر میکنند تا بهمن باید فرم تحقیق صلاحیت عمومی همه قبولی ها باید در دانشگاه برای ثبت نام ترم ۲ باشه. برای کسانیکه سال قبل فرم را پر کرده باشند دیگه تحقیق نمیشه مگر در شرایط خاص مثل دانشجوی سال اخر و …

اشکان
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دقیقا.
درووود بر شما دکترپیام که اطلاعات تکمیلی رو در اختیار همه میذارین.متاسفانه بعضی از دوستان علیرغم پیگیری این سایت و قراردادن این خبر بازهم استرس زایی میکنن متاسفانه که انشالله این پیام شما تونسته باشه استرس زدایی کرده باشه.تشکر از شما.
دوستان.لطفا استرس زایی نکنید.

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دکتر….. اگه اون۲۳۰۰۰نفر که پر کرده اند بعضیهاشون به مصاحبه نرفته باشند …..اون بعضیها به این تفوت ۲۰۰۰نفری اضافه میشوند (البته وقتی به مصاحبه نرفتند نیازی هم بهش ندارند و…)ولی خواستم بگم ۲۰۰۰نفر +اون تعداد که فرم رو پرکرده ولی به مصاحبه نرفته اند..میشه تعداد مجازینی که پر نکرده اند(شاید بشه۳۰۰۰یا بیشتر…)

لیلا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ب٫ظ

شماها که همش میگن با این حرفاتون استرس وارد میکنین چرا یه خورده منطقی در مورد این قضیه فک نمیکنین
فقط یه استدالال ساده میخاد که…

زمین شتاسی اقتصادی به آقا پیام و سایر دوستان
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ

آیا میشه ترم ۱ و ۲ دکترا رو مرخصی گرفت؟واقعا نیاز دارم به مرخصیش.

یه دوست دیگه
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ب٫ظ

سلام! من پارسال مرحله اول قبول و دعوت به مصاحبه شدم و در نهایت پذیرفته نشدم. ولی بعد از اعلام نتایج برای گزینش من اومدند ، از معرفهام حضوری سوال شد ، حتی بدون اینکه متوجه بشم به محل کارم اومده بودند و با مدیر و مسؤول حراستمون صحبت کردند! همچی که هرچی به همکارا میگفتم رد شدم باورشون نمیشد. بعد از طریق یه نفر از مصاحبه کننده دلیلشو پرسیدم گفته بود که این روند باید انجام بشه و ربطی به نتیجه نداره!

دوست۱
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  یه دوست دیگه

امسال چیکار کردید؟دعوت به مصاحبه شدید و منتظره نتیجه هستید؟

لیلا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  یه دوست دیگه

این که قبول نشدین و تازه بعد اعلام نتایج اومدن درموردتونم تحقیق کردن چه منطقی میتونه داشته باشه، چه لزومی داشته این تحقیق؟؟؟؟؟؟ خداییش بچه ها شماهان فک کنید منطقیه این کار؟!

مهسا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

لیلای عزیز
منطق ش اینه که این دو فرآیند جدا از هم هستن. منظور فرآیند اعلام نتایج و فرآیند گزینش هستش! بعد از اعلام دعوت به مصاحبه ها، فرآیند گزینش شروع میشه و دیگه واحد گزینش کاری به نتایج نهایی نداره، بلکه روند خودش رو طی میکنه.

تغذیه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

دقیقا درست میگید خانم لیلا

mechanic
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

برا دو سال معتبره…..سال دیگش که امسال باشه دیگه نیازی به تحقیق مجدد برا این داوطلب نیست و…

پژوهش هنر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  یه دوست دیگه

برای من هم همین اتفاق افتاد. بعد از اعلام نتایج و اینکه مردود شدم رفته بودن دانشگاه و از استادم درباره من سوال کرده بودن. استادم هم به من امیدواری داد که حتما برای تکمیل ظرفیت گزینش شدی. اما در نهایت هیچ کدوم این تعابیر درست نبود و اصلا برای روزانه و شبانه در تکمیل ظرفیت، ظرفیتی اعلام نکردند. بنابراین بهتره با حدسیات نادرست، ذهن خودمون رو درگیر نکنیم.

دوست۱
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ

یعنی شما فکر می کنید سازمان سنجش برای همه ی اون چند برابر ظرفیت تحقیق کنه؟این خیلی منطقی نیست که واسه این همه داوطلب برند درحالیکه تعداد خیلی کمتری قراره قبول بشن, بعید میدونم واسه کسانی که قرار نیست قبول بشن هزینه کنن, تکلیف خیلی دانشگاه ها و رشته ها مشخص شده, واسه قبولیهای اون رشته ها شاید میرن تحقیق,البته کسانی هم که هنوز واسشون نرفتن, اصلا نشانه ی عدم قبولی نیست, خیلیها رو بعد از اعلام نتیجه واسشون میرن تحقیق

مهسا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دوست۱

بله دقیقا همین فکر رو میکنم! حرفی که من دارم میزنم از روی تجربه و از روی پیگیری های موثق ه! سالیان گذشته خیلی افراد بودن که درموردشون تحقیق شده و در نهایت قبول نشدن!! من حرفی نمیزنم که منبعی براش نداشته باشم و موجب ایجاد استرس برای دوستان داوطلبم بشم!
شما هم به نظرم تا خبر موثق ندارید، بر چیزی که نمی دونید، اصرار نکنید.

مهسا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دوست۱

ضمنا همون طور که دوستان هم اشاره کردن، سازمان سنجش هزینه ای نمیکنه! هزینه رو خود داوطلبین در هنگام پر کردن فرم صلاحیت عمومی پرداخت کردن! چرا سازمان سنجش اصلا باید برای این امر هزینه کنه از خودش؟!

Geology
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دوست۱

منطقی هست.چون ممکنه این افراد سال آینده یا سالهای بعد دوباره دکترا امتحان بده و این تحقیق باعث میشه اون زمان دیگه لازم به تحقیق نباشه.

مهسا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ

دوستان عزیزم
همون طور که در متن این خبر هم گفته شده، تایید صلاحیت عمومی ربطی به پذیرش نداره! تعداد داوطلبین دکتری زیاد هستش و واحد گزینش نمیتونه منتظر نتایج نهایی بمونه و بعد در مورد هر کس پذیرش نهایی شد تحقیق کنه. واحد گزینش همزمان با انجام مصاحبه و جمع بندی نتایج توسط سنجش این کارو انجام میده، بنابراین ممکنه کسی که قبول نشه هم ازش تحقیق شده باشه! نگران نباشید…

دوست
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یعنی شما فکر می کنید سازمان سنجش برای همه ی اون چند برابر ظرفیت تحقیق کنه؟این خیلی منطقی نیست که واسه این همه داوطلب برند درحالیکه تعداد خیلی کمتری قراره قبول بشن, بعید میدونم واسه کسانی که قرار نیست قبول بشن هزینه کنن, تکلیف خیلی دانشگاه ها و رشته ها مشخص شده, واسه قبولیهای اون رشته ها شاید میرن تحقیق,البته کسانی هم که هنوز واسشون نرفتن, اصلا نشانه ی عدم قبولی نیست, خیلیها رو بعد از اعلام نتیجه واسشون میرن تحقیق

تبدیل انرژی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ

سلام.
هر کسی زودتر فرم ها را پر کرده باشد و سابمیت کرده باشد پس زود تر ازش گزینش به عمل می آید. این را بدانید که در هر شهری مسوول گزینش سازمان سنجش وجود دارد و براشون زیاد هزینه بردار و وقت گیر نیست. بی دلیل نگران نباشید و این هم یک پروسه است.

الهه
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

نه اینطور نیست من بعد از زمان تمدید ثبت نام کردم و حدود سه هفته پیش برا برای بررسی صلاحیت به دو تا از دوستام تماس گرفته بودند.

برق
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ

من سال ۹۲ قبول شدم و تحقیقی هم نکرده بودن نگران نباشید شایعه سازی میکنن

دوست
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق

متاسفانه شایعه نیست, واسه همه میرن, شما متوجه نشدید

برق
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

نمیان دوست عزیز فقط بررسی سو پیشینه اینا میکنن یا از دانشگاه اطلاع میگیرن

ساجد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق

بعضی ها را میرن و بعضی را زنگ میزنن برادر.

دلداری
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساجد

برادر عزیر برق درست میگه به این شدتی که برخی بزرگش کردن نیست فقط سوء پیشینه و تحقیق در دانشگاه خصوصا مقطع ارشد هست که ملاکه و لاغیر.

الهه
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق

بچه ها ایشون درست میگند سال ۹۲ و قبلتر از اون بعد از قبولی بچه ها میرفتد تحقیق والبته از خیلی ها هم تحقیق نکردند این سخت گیری سنجش برای امسال است.نگران نباشید ایشالله هر چه خیره پیش بیاد.

payam
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

دوستان گرامی:

تحقیق ربطی به قبولی یا عدم نداره. بیخود باعث تشویش ذهن عده ای نشوید قبلا در این مورد صحبت کرده ایم. این استدلالات شما هم مثل شیر یا خطه

دوست
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  payam

پس به نظر شما تحقیق به چه علته؟

مهسا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

من در بالا توضیح دادم! البته شما میتونید قبول نکنید!

لیلا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ

کسی هست حالا چه امسال یا سالای قبل، قبل از مصاحبه ازش تحقیق شده باشه؟
اگه این طور باشهاون وقت میشه گفت با عقل جور در میادو ارتباطی به قبولی نداره!!!

مهسا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

بله لیلای عزیز
بودن کسانی که قبل از مصاحبه و یا همزمان با مصاحبه ها ازشون تحقیق شده!

...
مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام دوستان سال ۹۱ بعد از اینکه به مصاحبه رفتم، تعداد زیادی از دوستان و معرف ها و اساتیدم رو دیدم که همه بهم تبریک گفتن و گفتن که قبول شدی و اومده بودن برای تحقیق و گزینشت از ما سوال کردن! اما بعد شهریور که نتایج اومد من رد شده بودم البته اون زمان کارنامه تفصیلی نبود و حتی نمره م هم اعلام نشده بود! در هر صورت من حتی شک کردم اونها که اون بهم خبر دادن، نکنه خودشون پشت سرم بدگویی کردن که من رو رد کردن! یک نفر دیگه رو هم میشناسم که رد شده بود اما بهمن ماه از اطلاعات خواسته بودنش که بره جوابگو باشه و البته مورد خاصی هم نداشت و ظاهرا کسی در موردش خبر گذبی به اطلاعات داده بوده!
حالا سوال من اینه که آیا واقعا کسی که رد میشه، متوجه میشه از مرحله مصاحبه رد شده و یا اینکه مشکل از صلاحیت های عمومیش بوده؟؟؟؟

کیمیاگر
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ

دوستان عزیز
همچنانکه پایین “ساجد” فرمودن,واقعا هم منطقی نیست تحقیق از همه صورت بگیره:
۱- تحقیق از قبول نشده ها چه توجیهی داره(مثله مصاحبه از مجاز نشده ها میمونه!)
۲- تحقیق از ۳۶۰۰۰ نفر هزینه بر و زمان بره
۳- خود خبر گفته تحقیق از قبول شده ها بعد از فرآیند اعلام نتیجه ها هم انجام میشه, خب برای بقیه هم همون موقع انجام بشه
۴- هیچیک از دوستان تا الان نگفتن مثلا اردیبهشت اومدن تحقیق یعنی تحقیق تنها چن روز قبل از اعلام نتیجه که نتایج “گزینش علمی(آزمون + مصاحبه)” معلوم شده انجام میگیره
۵- از خود خبر هم بر میاید که بلا استثنا از تمامی قبول شده ها گزینش انجام میگیره(و جز اندکی بقیه همه قبول میشن)
نتیجه:
۱- دوستانی که در موردشون تحقیق شده به احتمال بالا قبولن
۲- دوستانی دیگه ممکنه تحقیق ازشون صورت گرفته باشه ولی خودشون متوجه نشده باشن پس همچنان امیدوار باشن
در ضمن من خودم تا حالا کسی بهم نگفته در مورد من تحقیق شده!!

کیمیاگر
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

تو مورد پنجم گزینش همون تحقیقه

استرس دارم
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

یکی از استادا بهم گفته قبولی و اسمتو تو یه لیست دیدم و از طرفی یکی که تو دفتر همین استاد کار میکنه میگفت که یه لیست بهش داده بودن برای تایید صلاحیت که اسم منم تو لیست بوده. واقعن نمیدونم آیا باید به این نشانه ها ایمان بیاورم؟

تغذیه
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

تحلیل شما عالی بود، با نظرتون شدیدا موافقم کیمیاگر

دوست
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

ممنون از توضیحات خوب و منطقیتون دوست عزیز

مهندسی مواد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

به نظرم هیچوقت سازمان سنجش نمیاد پول الکی خرج کنه و وقت بذاره برای کسی که قبول نشده تحقیق کنه. البته این که از کسی تحقیق نشه نشونه قبول نشدن ۱۰۰ درصد نیست. چون بعضی از نمایندگان سنجش تو شهرستانا که اکثرا فرهنگی ها و دبیرای دبیرستان هستن تنبلیشون میاد زنگ بزنن و الکی پر میکنن

Farshad
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

هدفتون از این بحث و میشه بپرسم؟!
شما چند سال کنکور دادین با چندتا از افراد قبول شده صحبت کردین؟
ایا تاحالا رتبه برتر کنکوره دکتری بودین؟
این جو سازی ها فقط امید و از یه عده جون میگیره که واقعا کار زشتی دارید میکنید شک میندازین تو دلشون
دوستان عزیز بازم میگم قبولی هیچکی تا قبل از اومدن نتایج مشخص نیست و تنها ملاک کارنامه منتشره سازمانه سنجشه
در مورد فرم صلاحیتم تمام پذیرفتگان هزنیه مربوط رو پرداخت کردن پس اینکه گفته میشه فقط از بررسی صلاحیت مربوط به قبول شدگانه درست نیست
چون دیگه لازم نبود از تمام افراد وجهی گرفته بشه
و بررسی صلاحیت یه مرحله از پذیرش مث مصاحبه و ازمون که از أفراد شرکت کننده انجام میشه

کیمیاگر
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Farshad

دوست عزیز باور کن من قصد ایجاد تشویش یا هر قصد سو دیگه ندارم به هرحال ما داوطلب ورود به دکتری هستیم و خب منطق باید مهمترین مبنای قضاوت و تصمیم گیری ما باشه این که اشاره کردم نظر و البته دلایل و پشتوانه های عقلانی نظر من، که لزوما درست نبوده و باز لزوما و مطمئنا مورد تایید همه دوستان نخواهد بود.
البته اگه باعث رنجش خاطر عده ای دوستان شده باشم صمیمانه معذرت میخام

11
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ

یعنی اگه با طرف تماس نگیرن معنی اش اینه که متقاضی تایید صلاحیت نشده.

کیمیاگر
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  11

نه چون معمولا تحقیق به اشکال مختلف صورت میگیره لزوما به شخص ز نمیزنن (هر چند یه تعداد اندک بهشونم ز میزنن) ولی معمولا ازدانشگاه ارشد(یا شاید کارشناسی) و از معرفها, حراست, مدیر گروه, آموزش اساتید معتمد سازمان سنجش و …در مورد تحقیق میکنن(من خودم احساس میکنم اینکه از کی تحقیق کنن بیشتر رندومیه و یه جوراییه با قرعه کشیه!!)

arnika
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ

ممنون و سپاس از اهمیت مدیر محترم phd سایت.براتون آرزوی سلامتی و شادی دارم.

سحر به همه
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ

سلام
بچه ها من تا این لینک صلاحیت رو تو این سایت دیدم رفتم سریع اون فرم نهایی صلاحیت که باید پرینت میگرفتیم رو نگاه کردم البته من پی دی افش کردم ردیف مدت آشنایی معرف ها را نگاه کردم دیدم زدم ۳۶ اولش توی این فکر بودن چرا من اشتباه کردم باید میزدم سه سال من که اصلا ۳۶ سال سن ندارم ولی خوب به ماه درست میشه باید بر حسب ماه میینوشتیم دیگه؟
فکر کنم دارم دیونه میشم

الف
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر به همه

مهم نیس
از استاد معرفی شده می پرسن
اصلا جای نگرانی نیس

سارا2
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر به همه

سحر جان تو اصل فرم مدت آشنایی رو به ماه خواسته بود. منم زدم ۴۵ و ۸۰. اما در صفحه ای که به ما دادن، یه چیزی حذف شده که شما رو به اشتباه انداخته. پس نگران نباشین

دوست
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام به همه ی دوستان, خسته نباشید, انشاالله که همه به نتیجه ی دلخواهشون برسند, نگران نباشید خیلی از دوستان که سالهای پیش قبول شدند بعد از قبولی واسشون رفتن تحقیق,یه سوال دارم دوستان,به نظر شما واسه کسی که قبول نشده چه لزومی داره برن تحقیق واسه صلاحیت عمومی؟!

سجاد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۳ ب٫ظ

ممنون

سودا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۱ ب٫ظ

از پی اچ دی تست نهایت تشکر رو دارم

احمد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ب٫ظ

ممنون از لطف شما خیلی امیدوار بودم ولی حالا……

ساجد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام.فرض کنین برای همه بخواد انجام بشه.
اولا تعداد خیلی زیادن
ثانیا یکسری افراد که میگن بعد از قبولی و چند ماه بعد و… چه دلیلی داره کسی که قبول نشده را چند وقت بعد برن براش تحقیق بگن اومدیم براش تحقیق ولی قبول نشده.خوب اصلا مایه خنده نیست.
منطقی فکر کنین بچه ها.نمیخوام استرس وارد کنم ولی یکم هم منطقی بودن خوبه.
ثالثا چه دلیلی داره برا یک نفر که هیچ احتمالی نداره قبول بشه مثلا با ۱۰۰ کیلومتر فاصله از مرکز استان برن تو دانشگاهش تحقیق کنن.

ساجد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ساجد

بازم ببینین گفتم کسایی که به احتمال زیاد قبول میشن میرن براشون تحقیق.این را نگفتم که کسایی که براشون میرن تحقیق حتما قبول میشن.
نظر شخصی و بر اساس تحلیل خودم است.
همگی موفق باشید و خبر قبولیتون را تو همین سایت ببینم انشااله.

منتظر النتایج
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ساجد

باید به عرضتون برسونم با اون ٢۵ تومنی که واسه صلاحیت عمومی پول دادیم منطقی به نظر میرسه

لیلا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ

خب احتمالااون ۲۵ تومن رو هزینه میکنن برا کسایی که احتمال قبولیشون بالاس
فقط هزینه نیس که زمان،ونیروی زیادی میخاد برا همه برن طبق گفته دوستان خیلیا هم براشون که حضوری میرن

ناشناس
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ

ببخشید کدوم ۲۵ تومن؟ مگه شما پولی پرداخت کردین؟ من فقط فرم توی سایتو پرکردم مگه همون کافی نبود؟

فرشته
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

یه کارت اعتباری ۲۵ تومانی اینترنتی خریدیم. بدون شماره سریال اون کارت که نمی شد وارد صفحه فرم صلاحیت بشی.

ناشناس
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

ممنون یادم اومد،این استرس حواس برای من نذاشته.

لیلا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساجد

منم با نظر شما موافقم هرجور بخای فکر کنی منظقی نیست که برا کسی که اصلا مشخص نیس قبوله یا نه تحقیق کنن اخه چه توجیهی میتونه داشته باشه
برا صرفه جویی در هزینه ووقتم که شده میزارن تکلیف اونایی که احتمال بیشتری داره قبول شن مشخص شه بعد برا همونا میرن تحقیق وگرنه چرا باید باید کسی که شانسش صفره وقبولیش غیر ممکنه براش تحقیق وهزینه کنن
یا اصلا اگه قرار باشه برا همه برن تحقیق چرا از همون روزی که جواب مصاحبه ها میاد اینا نمیرن تحقیق
کسی هست که اون موقع براش رفته باشن تحقیق؟؟

لیلا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

منظورم این نیست که برا کسی که نرفتن تحقیق ینی قبول نشده شاید به قول دوستان که میگن چن ماه بعد قبولی میرن تحقیق یا اینکه اصلا خودشون متوجه نمیشن

اوژن (قبولی دکتری 93 ژئومورفولوژی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ

دوستان عزیز، طبق دفترچه ی شماره ی یک، که صلاحیت های عمومی رو نوشته (ابتدای دفترچه)، منظورشون از تایید صلاحیت های عمومی همون بند مربوط به صلاحیت های عمومی است که تو دفترچه ی شماره یک گفته شده. اگه طبق اون باشین، مشکلی نیست. دفترچه ی شماره یک رو ببینید، یه شرایط عمومی داوطلبان رو داره و یه شرایط اختصاصی. مراد از تایید صلاحیت یعنی داشتن ویژگی هایی که تو دفترچه ی شماره ی یک هست (دفترچه ی شماره ی یک، همون دفترچه ی راهنمای ثبت نام است). به خودتون انقدر استرس وارد نکنید. ضمن این که در صورت عدم قبولی، علت عدم قبولی تون تو کارنامه ی نهایی گفته میشه. برای همین وقتی کارنامه تون رو از سایت سنجش گرفتین، حتما به قسمت راهنمای کارنامه تون مراجعه کنید. علت عدم قبولی به هر دلیل، تو راهنمای کارنامه گفته شده. پس نگران زنگ زدن و یا زنگ نزدن به معرف ها نباشید. اگه طبق دفترچه ی شماره ی یک، واجد اون ویژگی های عمومی باشید، مشکلی نیست. ضمن این که تایید صلاحیت برای همه ی کسانی که دفترچه ی شماره ی ۲ رو پر میکنن و دعوت به مصاحبه میشن، هست. زنگ نزدن به معرف ها نشانه ی عدم قبولی نیست، همان طور که زنگ زدن به معرف ها نشانه ی قبولی نیست.

مطلع
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

علاوه بر کسایی که خودتون بعنوان معرف معرفی کردین از افراد امین توی دانشگاه محل تحصیلتون و محلتون و محل کارتون می پرسن.

روابط بین الملل
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان
اگر به معرف زنگج بزنن و او صلاحیت طرف رو تایید کنه، به معنای قبولی داوطلب هست؟

احمد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ

سلام ببخشید آگه سازمان سنجش تماس بگیره و در مورد صلاحیت های عمومی سوال بپرسه یعنی اینکه آدم قبول شده لطفا آگه کسی خبر داره در این مورد اطلاع بده ممنون میشم

سلام
خیر. همان طور که در متن هم ذکر کردیم چنین نیست و سالهای گذشته نیز بسیاری از افراد که در مورد آنها تحقیق صورت گرفته بود جز پذیرفته شدگان نهایی نبودند.

کیمیاگر
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

تقریبا اینجوریه(به احتمال بالای ۹۰%)

پیمان
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

تشکر از پیگیریتون

فرزانه
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

بسیار سپاسگذارم از اطلاع رسونیتون، خدا خیرتون بده

ماریا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ

عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت دوستان عزیزم در پی اچ دی تست و سپاس فراوان از مدیر محترم سایت..از این که در تمام زمینه ها یاریگر داوطلبان و مایه ی آرامش آنها هستید نهایت تشکر و امتنان را دارم.خداوند خیرتان دهد.