نهایی شدن مواد درسی کنکور دکتری 95

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مواد درسی برای کنکور نیمه متمرکز دکتری ۹۵ نهایی شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: آزمون دکتری به شیوه جدید و پس از بازنگری های صورت گرفته در اسفند ۹۴ برگزار خواهد شد و به همین منظور مواد درسی شامل سه درس پایه تا ۱۵ مرداد به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: آزمون دکتری سال ۹۵ در اسفندماه سال ۹۴ برگزار می شود و نوبت بعدی آن آبان ۹۵ خواهد بود.

خدایی افزود: آزمون دکتری به شیوه جدید و پس از بازنگری های صورت گرفته برگزار می شود و داوطلبان، باید به سئوالات زبان، استعداد تحصیلی و سه درس پایه با ضریب ۴ پاسخ دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اعتبار دو ساله آزمون، این نمره قابل ارائه برای دو سال خواهد بود. تعداد رشته های آزمون دکتری نیز از ۲۵۲ رشته به ۷۰ تا ۸۰ مجموعه رشته محدود شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

267 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سودا
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
من ارشد رشته شیمی گرایش تجزیه هستم میخوام در کنکور ثبت نام کنم و برای ائلین بار امتحان بدم.
لطفا اگه میشه منو راهنمایی کنین چی بخونم ؟
چون واقعا با چیزهایی که از این ور اون ور خوندم واقعا گیج هستم و موندم از کجا شروع کنم
ممنون بابت پاسخ هایی که میدید.

مریم
شهریور ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۱ ب٫ظ

من سر در نمیارم گرایش ارشدم جزاس است چرا باید اساسی و بین الملل امتحان بدم

حقوق خصوصی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام دوستان
من اصلا متوجه نمی شوم سال پیش گرایش حقوق خصوصی کاملا جدای از سایر گرایش ها مواد امتحانیش مشخص شده بود(فقه و تجارت و مدنی) امسال رشته حقوق را به صورت کلی نوشتن و درس اصول ،اساسی و جزا و بین الملل هم اضافه شده و حرفی از تجارت گفته نشده….من که داوطلب گرایش حقوق خصوصی هستم باید جزا هم بخونم یا اساسی؟؟
خواهش می کنم اگر اطلاع دارید توضیح بدید

مریم
مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۵۲ ق٫ظ

سلام دوستان
از بچه های حسابداری کسی هست که بدونه برای دروس پایه چی باید بخونیم؟ اگه کمکم کنید ممنون میشم.

مریم حقوق
مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۲۳ ق٫ظ

سلام.من ارشد حقوق بین الملل هستم. از دوستان کسی اطلاع داره دروس پایه واسه رشته حقوق چیه؟ مرسی

خانه ای
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم حقوق

سازمانهای بین المللی-حقوق بین الملل عمومی-

محمودی
مرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ

با سلام لطف نمایید در مورد منابع حسابداری یه تجدید نظر بشه

زهرا
مرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ق٫ظ

سلام بچه ها. میشه بگید واسه من که اولین ساله میخام دکترا شرکت کنم واسه زبان عمومی چی بخونم کافیه؟ وگرفتن چه مدرکی تو زبان لازمه؟ راستش همه استرسم بابت زبان و استعداد تحصیلیه. لطفا تجربه هاتونو در اختیارم بذارید. ممنونم

ادبیات انگلیسی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان و همدردان عزیز
با وجود تمام مجهولات، اقلا میتونیم تا معلوم شدن مباحث دروس تخصصی، روی زبان عمومی و استعدادمون کار کنیم. چاره ای دیگه نداریم. فکر میکنم نامعلوم تر از رشته ادبیات انگلیسی که هیچ درس مشترکی بابقیه گرایشهای زبان نداره نباشه…

هانیه
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام.ببخشید دروس پایه رشته مهندسی شیمی شامل چه درس های میشه؟

ادبیات انگلیسی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

هانیه جان
شاید اگه دفترچه سال ۹۰ رو بخونید، جوابتونو بگیرید.

هدا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ

بعضی استادید مصاحبه کننده
سخت شون میاد کسی پیدا بشه مقاله بنویسه
من ۵ مقاله داشتم فقط بدلیل اینکه به زبان انگلیسی بودند قبول نکردند.
زبان علمی دنیا چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بلاتکلیف خسته
مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  هدا

درسته زبانه ولی بعضی مجلات انگلیسی معتبر نیستن و فرآیند داوری اونا خیلی فرمالیته است. ولی مجلات ایرانی واقعا داوری میکنند اگه آشنا بازی نباشه من خودم یه مقاله فرستادم مجله ۱۸ ماه داوری و پذیرشش بود یک سالم در نوبت چاپ

کمال به ...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ

خیلی خیلی ممنون

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  کمال به ...

خواهش میکنم
موفق باشین

مریم برق
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ

سلام
میشه بگید سه تا درسی که برای رشته ی برق(مخابرات) میاد چیه؟

payam
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ

دوستان گرامی:

شیوه جدید برگزاری آزمون دکترا راه را نه تنها برای قبولی داوطلبان ارشد دانشگاههای برتر باز مینماید بلکه در میان این دوستان هم حق عده ای زایل میشود. در این شیوه بدون دادن رتبه در کارنامه نمره کل تراز شما اعلام میشه و دانشگاهها براساس قرار با سنجش حداقل نمره کل برای ورود به مصاحبه در ان مرکز را اعلام میکنند. مثلا امسال در رشته دکترای هنر دانشگاه تهران ۳ نفر پذیرش داشت و در کل ۱۶ نفر را دعوت کرد برای مصاحبه یعنی ۵ برابر +۱ نفر. نمره نفر ۱۶ حدود ۸۰۰۰ بوده. اما امسال تهران میگه مثلا از ۷۰۰۰ بیان مدارکشونو بدهند یعنی حدود رتبه ۵۰ یعنی تعداد کسانی که ارشدشان تهران بودند در روش اول اگر ۲ نفر بوده حالا میشه ۵ نفر. پس دست دانشگاه برای پذیرش ارشدی های تهران باز تر میشه. نکته اساسی اینجاست بجای مثلا نفر رتبه ۳ که ارشد را تهران خونده نفر ۴۵ که ارشد را تهران خونده بعلت داشتن رانت در میان اساتید میره تو. این یعنی نه تنها حذف شهرستانی ها بلکه حذف نخبگان همان دانشگاه ها. چون اساتید میرن سراغ مقاله نویسان تا بیارنشون توی دانشگاه سریعتر دانشیار یا استاد بشند. الان بعضی ها میگن که شما با مقاله نویس و پژوهشگر دشمن هستین. والله اینطور نیست هدف من و سایر دوستان اینه که بهترین ها برن تو یعنی بهترین های کنکور که بهترین رزومه را دارند والسلام.

...
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان عزیزم، فقط میخوام دردودل کنم:
اگه سه تا درس پایه مانند سال ۹۰ باشه که واویلا میشه حداقل برا گرایش من (از گرایشات زیست شناسی)، من از درس ریاضی فرار کردم اومدم زیست خوندم دیگه، الان تو منابع مجموعه زیست شناسی سال ۹۰ نوشته ریاضی عمومی ۱ و ۲ ( که من هر دوتاش رو به زور با ۱۰ پاس کردم :-( هر چند تو گرایش و درسای خودم عالیم که هیچ ربطی هم به ریاضی نداره!!!)…این چه وضعیه؟!!!
خدا کنه امسال قبول شم و راحت وگرنه باید قید کنکور رو بزنم :-(
امیدوارم همه موفق باشین

hamid
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام، واسه چی قید کنکور رو بزنید، ریاضی ۱ و ۲ نسبت به خیلی از دروس زیست شناسی راحت تر و قابل فهم تره، بنظرم اگه مراجع خوبی از ریاضی به دستتون برسه هیچ مشکلی نخواهید داشت، البته ایشالا همین امسال قبولید…آمین

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  hamid

خیلی ممنون دوست عزیز، امیدوارم همونطور که شما میگین باشه، متاسفانه من هیچ وقت نخواستم مشکلم رو با ریاضی حل کنم و همیشه فرار کردم :-(
بخدا توکل انشالله امسال بیدغدغه قبول شم.
موفق باشین

کمال
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

شما چه گرایشی از زیست شناسی هستید؟ من عاشق عاشق عاشق زیست شناسی هستم. اما متاسفانه از دوران دبیرستان رشته ریاضی فیزیک رو انتخاب کردم. در عین حال باید بگم که من ریاضی و فیزیک و مخصوصا فیزیک رو خیلی خیلی دوست دارم. اما از کسانی که زیست شناسی می​خونن و می​دونم تقریبا چه چیزهایی رو می​دونن که من عاشق اون مطالب هستم، خوشم میاد و بهشون غبطه می​خورم.

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  کمال

سلام دوست عزیز، ممنون از لطف شما نسبت به زیست شناسی…
من گرایشم سلولی و تکوینی هست، حقیقتش منم عاشق رشته ام هستم و هیچوقت هم از اینکه این رشته رو انتخاب کردم پشیمون نبودم، از طرفی عین شما فیزیک رو هم خیلی دوست داشتم و حتی تو دبیرستان و داشگاه (۵ واحد)احساس میکردم واقعا درک خوبی نسبت به مباحثش دارم ولی ترس از ریاضی و از طرفی علاقه شدید به مباحث زیست باعث شد تجربی بخونم :-)
امیدوارم شما و همه دوستان عزیزم تو هرچی که واقعا خواستتون هس موفق باشین

کمال
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

شما یه لطفی می​کنی؟ شما می​تونی چند کتاب زیست​شناسی که به​طور پایه​ای و جامع بتونه این رشته رو توضیح و تفسیر و تبیین کنه معرفی کنی تا با اونها رو تهیه کنم و بخونم؟ با تشکر و امتنان بسیار بسیار فراوان

...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  کمال

دوست عزیز امیدوارم کتابهای زیر بتونه کمکتون کنه:
۱) مبانی زیست شناسی – زیست شناسی سلول – رده بندی جانوری تالیف ابوالقاسم امین انتشارات امیرکبیر
۲) زیست شناسی عمومی – هیات مولفان – انتشارات سمت
۳) دانش زیست شناسی جلد ۱ و ۲ – حمیده اعلمی غروی و حسین دانشفر
هرچند ما خیلی تخصصی خوندیم و تقریبا میشه گفت کتاب عمومی ای مطالعه نداشتم (بجز جزوات اساتید) ولی کتاب دوم را دارم که برای کنکور برخی گرایش های وزارت بهداشت هم جزء منابع هست و دوستام میگن که کتاب بسیار خوبیه.
این کتابا تقریبا مباحث گیاهی و جانوری را باهم دارن که براساس علاقتون میتونین مطالعاتتون رو تو اون زمینه ادامه بدین.
موفق باشین

esno
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

سلام عرض ادب
آقای مهدی- جامعه شناسی عزیز اینجانب با شما هم رشته ام به نظر شما دروس پایه ی رشته جامعه شناسی کدام ها خواهد شد؟ خودتان در جریان هستید که گرایش های رشته ما خیلی زیاده. جواب بدهید ممنون می شوم.

nr
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  esno

سلام ببخشید دروس پایه شیمی تجزیه چی؟

مهدی - جامعه شناسی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  esno

سلام دوست عزیزم
منم منتظرم این چندروز بگذره تا ببینیم منظورشون دقیقا چیه
چون گرایشهامون متنوعه نمیشه با قطعیت درسها یا حوزه ی خاصی رو مشخص کرد

بهار- اقتصاد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ

دروس پایه اقتصاد چی میتونه باشه؟ بچه های اقتصاد کسی هست؟

دکتر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهار- اقتصاد

بهار خانم….خرد و کلان که حتما هسست….حالا ریاضی یا آمار یکیشون میشه درس سوم…..فقط منتظرم ببینم در حد کارشناسی باید بخونیم یا کارشناسی ارشد…آخه سال ۹۰هم تقریبا همینجوری بود ولی سوالا در حد کارشناسی بود…

بهار- اقتصاد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

من سال ۹۰ ارشدم گرفتم و خیلی از مطالب درسی یادم رفته. خداکنه درحد کارشناسی باشه که بتونم راحت تر حد نصاب بیارم
خرد و کلان و آمار باشه که خیلی خوبه

هوش مصنوعی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ق٫ظ

سلام
آقایون .
خانم ها.
برای چی اینقدراسترس دارین؟؟؟
آخه دکترا هم بخونیم چی میشه؟؟؟
ممکنه بعدش افسرده تر بشیم به دلیل بیکاری اما بهبودی حاصل نخواهد شد.

آزاد محمدی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان
توروخدا یکی برا من توضیح بده منظورشون از دروس پایه چیه؟
من میخوام انگل شناسی دامپزشکی شرکت کنم.
بعدشم میگن دومرحله شده یعنی چه؟
یعنی اینکه یه مرحله امتحان زبان و استعداد میگیرن و یه مرحله تخصصی؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین!

مهسا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  آزاد محمدی

سلام
خیر. هر دو مرحله شامل تمامی مواد آزمون هستش. دو مرحله ای شدن واسه اینه که یک سال برای آزمون بعدی وقت صرف نکنید، نه این که کنکور دو قسمت شده باشه.
دروس پایه هم هنوز اعلام نشده.

دانیال
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ

کاش سازمان سنجش بزاره تو دو تا رشته امتحان بدیم، و بتونیم برگردیم رشته لیسانسمون، اینم برای من گزینه خوبیه

دانیال
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ

ریاضی محض که دروس پایه اش تابلو هست جبر-انالیز-جبر خطی من هندسه ای کلام پس معرکه است باز :)) هیچ فرقی با قبلی نداره برام، وایسین ۱۵ ام ببینین

riyazi85
مرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانیال

محض و کاربردی باید دروس مشترکی رو امتحان بدن احتمالا دروس ذکر شده در دفترچه سال ۹۰ که در همین صفحه دوستان لینکش رو قرار دادنه.

ایرج
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ

از بچه های ریاضی جبر کسی امروز مصاحبه رفته؟اوضاع چطور بود؟

سحر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام سوالم اینه که میتونیم با روش جدید مث سالای قبل مثلا زبان را کامل بذاری کنار و جواب ندیم؟ یا اینکه حتما برای همه دروس حد نصاب داره؟اکه نمره همه درسارو جمع کنن و حد نصاب مشخص کنن میتونیم زبانو بذاریم کنار . اگه کسب راهنمایی کنه ممنون میشم

مهدی - جامعه شناسی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر خانم
مساله اینه که به هر حال به زبان احتیاج داریم
چه آزمون چه مصاحبه و چه در طول تحصیل
از همین الانم میشه تا موقع آزمون زبانو تقویت کرد

زکریا شیمی الی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ

کسی از زمان اعلام نتایج خبر نداره؟

مریم السادات
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ

فک کنم. نیمه دوم شهریور

روانشناسی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ

نیمه دوم شهریور برا دانشگاه ازاد. بابا کلا ناامیدمون نکنید. ۱۵ تا ۲۵ مرداده

آزاد محمدی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان
توروخدا یکی برا من توضیح بده منظورشون از دروس پایه چیه؟
من میخوام انگل شناسی دامپزشکی شرکت کنم.
بعدشم میگن دومرحله شده یعنی چه؟
یعنی اینکه یه مرحله امتحان زبان و استعداد میگیرن و یه مرحله تخصصی؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین!

milad
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد محمدی

دوست عزیز تا ۱۵ مرداد ۳ در پایه اعلام میشود- دو مرحله اینطور که شما فکر میکنید نیست- امسال اسفند ماه امتحان از سه درس پایه و زبان و استعداد و از سال دیگه همین دروس دو بار در سال یعنی آبان و اسفند –

سپهری
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام. ببخشید منظور از سه درس پایه چیه؟ مثلا برای رشته علوم اعصاب شناختی ۳ درس پایه چه دروسی هستند؟

دکتر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپهری

تا اخر هفته اطلاع رسانی میشود

منتظر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ

سلام بر منتظران عزیز
بچه ها اموزش پرورش استخدامی داره، افرادی مثل خودمون که منتظر نتایج هستش واحتمال قبولیم داره میتونه شرکت کنه؟

دکتر به فرهاد عزیز
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

فرهاد جان…اطلاع نداری دروس پایه در حد کارشناسی هستند یا کارشناسی ارشد؟
چون سال ۹۰در حد کارشناسی بود امتحان دروس پایه….ممنون میشم اگر اطلاعاتی داری اطلاع رسانی کنی..بازهم ممنون و سپاسگزار

امیدوار
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

در حد کارشناسی هست دوست عزیز.

فرهاد
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

عزیز بهم گفتن همه چیز در مورد سطح سوالات دیگه با طراحان است.
البته فقط اطلاعاتم در مورد رشته نفت هست

دکتر به فرهاد عزیز
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

ممنون فرهاد جان…

مریم...فتوگرامتری
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

بابا استرس نداشته باشین….بذارین اعلام شه بعد

محمد ژئو
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

لینک دفترچه ثبت نام آزمون سال ۹۰ حاوی دروس آزمون :

https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2015/07/Doctora90n1.pdf

حمید
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

ی سوال،واسه مهندسی نفت چندسالی بود فقط توی گرایش مخزن دکترا میگرفتن الان بنظرتون دروس را تغییر میدن یا همون دروس مخزن جزء دروس امتحانیه؟

محمد
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

از امسال گرایش اکتشاف هم خواهد بود، یعنی قطعا دروس امتحانی فرق خواهد کرد. بنظرم دروس پایه میتونه: مهندسی مخزن ۱، خواص سنگ و سیال و ریاضیات مهندسی باشه.

فرهاد
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نه عزیز ،واسه نفت مخزن،ریاضی مهندسی،خواص سیال سه درس پایه هستن دلیلم هم از حرفم اینه من اشنا داشتم گفتن این سه تا درس انتخاب شدن بخاطر اینکه توی ارشد هم بچه های همه گرایش ها می خوننش(البته بجز اکتشاف!!!)
پس بچه های عزیزی که دنبال دروس نفت بودن خیالشون راحت باشه دیگه
تموم شد رفت

محمد
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

دوست عزیز ببخشین اون سه تا درس کدومه؟ یعنی بر گرایش اکتشاف هم هست؟

فرهاد
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

۱-خواص سیالات مخزن
۲-مخزن۱و۲
۳-ریاضی مهندسی

دکتر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

شما که آشنا داشتین..آشناتون نگفت دروس پایه در حد کارشناسی استیا کارشناسی ارشد؟

منصوره
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

آخرش هم با همون پارتی که دروس را بهتون گفته قبول میشین.

دکتر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  منصوره

کاش اینقدر بدبین نباشیم ….شما هم تلاش کن دوست من..امیدارم قبول بشی…ممنون از فرهاد عزیز برای اطلاع رسانیش

sunny
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ق٫ظ

سلام، فکر کنم قرار بود دو بار در سال برگزار بشه. الان که گفتند اسفند ۹۵، یعنی آزمون بعدی آبان ۹۶ هستش؟

دکتر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  sunny

شما کجا خوندین که نوشته اسفند ۹۵……دوماهه دارن میگن اسفند ۹۴….

sunny
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

اشتباه نوشتم. منظورم ۹۴ بود. اسفند ۹۴. آبان ۹۵

ساحل
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  sunny

اسفند ۹۴
خبرو درست بخونید

sunny
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  sunny

سوالم این بود دوبار در سال هنوز سرجاش هست دیگه؟ اسفند برگزار بشه. آبان سال بعد دوباره برگزار میشه؟

hamid
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  sunny

آره سرجاشه، منتها آزمون آبان سال بعد، ورودیش بهمن میشه؟ (زمان بین آبان تا بهمن کجا، اسفند تا مهر کجا)

احسان
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  hamid

ورودی بهمن در کار نیست. این ازمون شبیه تولیمو، جی ار ای و … یه نمره به داوطلب میده. هر دانشگاهی یه حد نصاب می ذاره مثلا دانشکده فیزیک دانشگاه شریف می گه داوطلب هایی که نمره شان بالای ۷۰۰۰ هست می تونه درخواست ورود به دوره دکتری بدهند گروه فیزیک دانشگاه تهران می گه نمره ۵۰۰۰۰ و قس علی هذا. بعد از این فیلتر اولیه هر دانشگاهی بطور مستقل دانشجوها رو انتخاب می کنه یه دانشگاه با مصاحبه یکی ازمون کتبی یکی از روی تیپ و قیافه و… انتخاب می کنه.

فاطمه
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ

امسال رتبه یک دکتری رشته زمین شناسی اقتصادی با زبان ۵۶ درصد و تخصصی ۲۵ درصد و استعداد ۱۰ درصد رتبه آورده حالا چطور وقتی رتبه کنار میره و نمره میاد به نفعمونه؟؟؟؟ و از طرفی معمولا دروس پایه زمین شناسی شامل زمین شناسی ایران و سنگ شناسیها و پترولوژی میشه که اگر دقت کنید اینها دروس تخصصی رشته پترولوژی هست و با ابن حساب بچه های زمین شناسی با گرایش پترولوژی همگی با نمره های خوب به مصاحبه در گرایشهای دیگه دعوت خواهند شد !!! حالا عدالت رو در کجای این بحث میشه دید؟؟؟ لطفا یکی به من جواب بده…

دکتر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

اینجوری دیگه باید حد نصاب همه ی دروس رو بیارین…دیگه نمیشه با بالا زدن یک درس رتبه بییارین و برین مصاحبه…اتفاقا اینجوری عدالت بیشتر میشه…

محیا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اینجوری بهتره دیگه کسی با بالا زدن فقط استعداد یا زبان رتبه خوب نمی گیره. پارسال یکی از بچه ها تخصصی ۷ زد و زبان ۹۰ و استعداد ۴۰ و رتبه عالی آورد

امیدوار
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

کاملا حق با شماست.در تمام رشته ها با گرایش چندگانه دروس پایه فقط به نفع برخی گرایشها است که طبیعتا اونها حدنصاب بهتری میارن.

آرام جدید
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

توی پذیرش دکتری عدالت خیلی کمرنگه. اگه بخوایم به این چیزا فک کنیم باید از همین حالا عطاش رو به لقاش ببخشیم. ما وظیفه مونه فعلا فقط تلاش کنیم.

وحید
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من از جایی شنیدم که دروس پایه گرایش های زمین شناسی، شامل زمین شناسی ایران، سنگ شناسی ها و زمین شناسی عمومی – فیزیکی هست. دروس تخصص هم فقط خود دانشگاههای مربوطه مورد سنجش قرار میدهند (حالا یا در مصاحبه و یا آزمون جداگانه).

sahar
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ

سلام
بجه ها یه سوال؟؟
من ارشدم سازه های آبی کشاورزی بود که سرفصل دروسمون اکثرا با سازه های هیدرولیکی عمران یکی هستش.
تزمم در مورد دروس عمران آب بود
حالا من دکتری میتونم برم سازه هیدرولیکی یا محیط زیست بدم یا نه درجا ردم میکنن؟؟

ماندانا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ

سلام.
پیش بینی تون برای درس های تخصصی مکانیک چیه؟
همه گرایش های مکانیک رو مگه میشه یکی کرد؟

farid
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  ماندانا

سلام،صددرصد ریاضی مهندسی جز دروس امتحانی هست

نسترن
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

فکر می کنید برای رشته ریاضی که هم محض داره هم کاربردی سه درس پایه چیاست؟؟

سیما
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

ریاضی عمومی ا.۲…و ۳ این دوتا درس حساب میشه و معادلات دیفرانسیل…..یا میتونه مبانی آنالیز ریاضی و جبرخطی و آنالیز حقیقی باشه….دقیق مشخص نیست…عجله نکنید به زودی مشخص میشه

reyazi85
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

به نظرم اگه آنالیز و جبر خطی بذارن بیشتر محض ای هستن تا کاربردی اما ریاضیات و معادلات بذارن عادلانه و منطقی تره هرچند که سخت میشه!!

ریاضیات
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  reyazi85

شاید اینا باشند:

مبانی آنالیز ریاضی – آنالیز عددی – مبانی ماتریس ها و جبرخطی

الهام
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ

سلام بچه ها. شما از سه درس پایه، سه درس تخصصی رو برداشت کردید یا دروس پایه مثل ریاضی و فیزیک و اینا؟

امیدوار
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

با سلام به نظر من دروس پایه دروس تخصصی هر گرایش که مد نظر بعضی از دوستان هستند نیست.دروس پایه دروس مشترک گرایشها هست که از امسال به عنوان یک گروه امتحانی در نظر گرفته شده است.

لیلا
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ

سلام
عزیزان منظور از کاهش گرایش ها اینه که مثلا در مورد رشته صنایع غذایی اگه به پنج یا شش گرایش تقسیم می شده حالا به طور کلی با یک گرایش عنوان بشه یا نه تنها در مورد کشاورزی در مورد خیلی از رشته چندین گرایش برای یک رشته عنوان شده که حالا تنها با یک عنوان مطرح می شه. توجه کنید در دوران کارشناسی ارشد رشته هایی وجود داشته که در دوره دکتری مجدد به گرایش های دیگه ای تقسیم می شه. منظور از کاهش گرایش این هست

893
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

صنایع غذایی هستین؟

صنایع غذایی
مرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  893

من صنایع غذایی هستم. باید چی و چه کتابی یا جزوه ای واسه ریاضی و فیزیک و شیمی بخونیم؟؟
اگر می دونید لطفا به ما هم بگید. من سر در نمیارم

دکترای....
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام دوست گرامی
لطفا به دفترچه دکترای سال ۹۰ مراجعه کنید.

دوست
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ

با سلام. دوستان من ارشد مکانیک گرایش تبدیل انرژی خوندم می تونم دکتری مهندسی شیمی مصاحبه بدم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mechanic
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

میتونی ولی در مصاحبه ردت میکنند

امیدوار
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

رد میشید.

ماندانا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  دوست

بستگی به موضوع پایان نامتون داره.
مهندسی شیمی و تبدیل زمینه مشترک زیاد دارن.

دوست
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

با سلام. دوستان من ارشد مکانیک گرایش تبدیل انرژی خوندم می تونم دکتری مهندسی شیمی مصاحبه بدم.

جزا
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ

سلام من جزام
به نظرتون با رتبه ۴۲ (مجاز روزانه ۱۳۶ و شبانه حدوده ۴۰۰)و با ظرفیت ۵۰ نفر روزانه و ۸ نفر شبانه می تونم شبانه کاشان رو قبول بشم؟

داوطلب دکترا94
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ

یه سوال پیش اومد برام
یعنی اینکه یک گرایش خاص (مثل سلولی-مولکولی) را نمیتونیم امتحان بدیم وبجاش، یک رشته کلی ( زیست شناسی مثلا) را امتحان میدیم مثل ارشدمون؟؟
درسته؟؟
حالا اگه اینطور باشه موقع انتخاب رشته-محل میشه گرایشای مختلف رو رفت مصاحبه؟

ببخشید اگه سوالمو خوب مطرح نکردم ولی ممنون میشم جوابمو بدین:)

امیدوار
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ

بله شما یک رشته کلی به نام مثلا زیست شناسی امتحان میدید و بعد از کسب نمره حد نصاب در دانشگاه مربوطه که قراره از شما امتحان تخصصی و مصاحبه به عمل بیاره گرایش مد نظر رو انتخاب می کنید.

داوطلب دکترا94
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

خیلی ممنون

مریم
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ

الان احتمالاً بازگشت کرده به سال اولی که دکتری رو آزمون سراسری براش گذاشتن . یعنی درس مثلاً ریاضی عمومی چند تا رشته های مهندسی وعلوم پایه یکی باشه ودرس های لیسانس رو مشترک ازش امتحان بگیرن.. با این حساب باید کتب های دبیرستان رو از گنجه در بیارین ..ولی نگران نباشید میگن نهایی ولی این نهایی هم باز هم نهاییی تر میشه . ..مثلاً سال دیگه بازهم نهایی تر میشه .. حالا خوبه که همه می دونن کار در اولویته .. وقتی دکتری برق کارایی یک برقی تجربه ای معمولی رو نداره ومنتظر شغل پردامد راحت بغل خونه شونه !

دانشجو
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام. چند روز پیش از طرفه سازمان سنجش به دانشگاه محل تحصیل ارشد من رفته بودن، و چون معرف من دانشگاه حضور نداشتن، به چند نفر از کارمندان دانشگاه داده بودند، فرم پر کنند.
ولی دیگه با خودم تماس نگرفتن که معرف حضور نداره.

milad
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان – کسی از سه درس پایه برای مهندسی معدن خبر داره؟؟؟؟

نگار
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

لیلا خانم متن بالا رو درست بخوانید نوشته:تعداد رشته های آزمون دکتری نیز از ۲۵۲ رشته به ۷۰ تا ۸۰ مجموعه رشته محدود شده است.
یعنی برید دعا کنین کشاورزی حذف نشه چه برسه به گرایش هاش!!!

بلاتکلیف خسته
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نه هیچ رشته ایی حذف نشده ببینید رشته ما ۶ گرایش داره که هر کدوم از گرایشا برای دکتری تقسیم میشن به ۹ تا گرایش دیگه بنابر این اگر هر رشته اینجوری باشه اینکه از ۲۰۰ و خرده کاهش پیداکنه به ۷۰ یا ۸۰ تا بعید نیست. در ضمن نگفتن هیچ رشته ایی از دکتری حذف شده اینم باید دقت کنید

مرضیه
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

چقد باحال همه مون سرکار رفتیم. بریم چهار پنج سال دیگه رو هم بگذرونیم شاید بالای سی سال فرجی شد و کار گیرمون اومد

حسن
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

سلام لطفا اگر کسی اطلاعی داره کمکم کنه؟! من برای استعداد درخشان دکتری شرکت کردم و به عنوان نفر اول پذیرفته شدم ولی امتیازم به ۷۰ نرسید، با این اوصاف گروه مدارک منو برای سنجش خواهد فرستاد، به نظر شما میشه امیدوار بود به قبولی؟!!! یعنی ممکنه سنجش این قسمت از آیین نامه را بازنگری بکنه؟؟؟

payam
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

نه شما رد شدین چون اختیار این رشته را دانشگاه داره مگر اینکه دانشگاه شما را در حد امتیاز پایین تر بگیره

رضا
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

نمرۀ ۷۰ شرط آیین‌نامۀ استعدادهای درخشان است و پذیرش نمرۀ کمتر از آن از اختیارات دانشگاه‌ها نیست. از آنجا که این معضل به صورت مشکلی عمومی درآمده است، احتمال دارد وزارت علوم درمورد این شرط تجدید نظر کند.

مهسا
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام دوست عزیز
این که اسم شما رو بفرستن به سنجش یا نه، از اختیارات دانشگاه ه! یعنی ممکنه امتیاز شما کمتر از ۷۰ باشه، ولی تحصیلات تکمیلی اوکی بده و اسمتون بره به سنجش. اگه هم بره، سنجش کاری به امتیازات نداره و فقط تأیید میکنه اسامی رو.

لیلا
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ق٫ظ

سلام
ببخشید این نظریه بین داوطلبان از کجا اومده که منظور از دروس پایه دروس کاملا غیر مرتبط با گرایش هست؟ مثلا اینکه می گید در رشته کشاورزی باید زراعت و باغبانی برای همه ی گرایش ها خونده بشه!!؟ مطمئنا منظور از دروس پایه دروس پایه گرایش هست که مثلا دروس اصلی در دوره کارشناسی بوده

میرزایی
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ق٫ظ

توکلتون به خدا باشه – مطالععه کنید

سروش فنی
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ

خیلی عالی شد

من
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

سلام
من و یه نفر دیگه تو مصاحبه استعداد درخشان گفتن که امتیازمون از بقیه بیشتر بوده ولی به حدنصاب نرسیده گروه اسممونو فرستاد استعداددرخشان دانشگاه. امااونا میگن حدنصاب نیاوردین اگرم بالفرض قبول بشید یکیتونو ورمیداریم که معدل ۲۰%ظرفیت روزانه میشه که مسلما اون نفر قبل از منه حالا من نمیدونم چیکار کنم؟
توروخدا واسم دعا کنین

leila
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  من

سلام دوستان خوبم
تو رو خدا هر کدوم الان نت دارین و میبینین بگین از کجا باید برم ببینم تو دانشگاه از نمره مصاحبه چندمم
تو هر دانشگاهی باید برم یا سازمان سنجش؟

فرشته
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  leila

چنین چیزی ممکن نیست دوست عزیز

فرشته
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

باید تا اعلام نتایج و آمدن کارنامه تفصیلی صبور باشین

مریم
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  من

منم مشکل شما رو دارم.امتیاز اون از شما بیشتر بوده؟
معدل ۲۰% ظرفیت روزانه یعنی چی؟

من
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
در پاسخ خانم لیلا باید بگم چنین چیزی ممکن نیست مگراینکه با گروه یا استعداد درخشان تماس بگیرند که شاید از حدود نمره مصاحبه مطلعشون کنند.
در پاسخ خانم مریم بله ایشون نمره مصاحبه بیشتر از من کسب کردند و اونجایی که نوشتم معدل اشتباه تایپی بود منظور معادله
معدل=معادل

ارشد
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
به نظر من اگر قراره تغییراتی ایجاد بشه باید حداقل یک سال قبل اعلام می کردند. بیایید همون روز که تصمیم نهایی شون رو اعلام می کنن اعتراض کنیم و نذاریم همینجوری بی برنامه یه عده، بدونه اینکه خودمون بفهمیم برامون تصمیم بگیرن تا حداقل ما یک ساله دیگه فرصت داشته باشیم. اگه موافقید بگید یه اعتراض درست میتونه خیلی ها رو نجات بده

سالار
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد

جناب کسی با نظر ما کاری نداره و به نظر ما اهمیت نمیده. تا حالا این را متوجه نشدید؟ خداشاهده من از شما سرگردان تر هستم . بابا نیمی از سال گذشته و هنوز یک کلمه هم نخوندم. معلوم هم نیست دروس پایه رشتمون چی هستش. بابا دکتری تو ایران باید این جوری باشه: ۵۰ درصد آزمون- ۲۵ درصد نمره مصاحبه . ۲۵ درصد نمرع زبان. آخه دانشجو ارشد سوادش کجاست بیاد مقاله آی ای آی یا پژوهشی بنویسه ؟ مگه بجز اینه که همه ما برا کنکور ارشد با چنتا تست قبول شدیم. اینا اگر میخوان چیزی را اصلاح کنن باید از کارشناسی اصلاح کنن نه از دکتری.

رضا
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام بچه ها
دانشگاهی که ظرفیت پذیرش ۳ نفر داشته و در مصاحبه اسم من را نفر سوم رد کردند ولی نفر چهارم رزومه خیلی بهتر داشته! بنظرتون سنجش من را پذیرش میکنه یا نفر چهارم را؟

فرشته
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سنجش کاری به رزومه افراد نداره. بر طبق نمرات ارسالی از دانشگاه و نمره آزمون کتبی نتیجه نهایی رو اعلام می کنه.

رضا
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

یعنی من قبولم؟

فرشته
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بستگی به رتبه آزمون کتبی تون داره که سی درصد تاثیر داره. ان شاءالله

امیدوار
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خوب معلومه شما قبولید.اون سی درصد سنجش در مقابل هفتاد درصد دانشگاه زیاد تاثیرگذار نیست

mechanic
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

تو ازمون نمرخ تراز شما بهتر بوده یا اون شخص …اگه ایشون بهتر بوده(ازمون)و اگه تفاوت اون با شما زیاد بوده ممکنه اون قبول شه(که فکر نمیکنم همه این موارد رخ داده باشه…

رضا
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

ایشون رتبه ۵ و من رتبه ١٠ شدم ولی تراز را نمیدونم،

mechanic
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

تفاوت ترازه مهمه نه تفاوت رتبه.ممکنه از رتبه ۵تا رتبه ۱۰ تفاوت تراز این دو مورد فقط ۲۰تراز باشه ونیز اینکه ممکنه ۴۰۰تراز یا بیشتر باشه…..ولی اساسا و معمولا رتبه و تراز اون نمیتونه به پای اثرگذاری نمره مصاحبه برسه………(نگران نباش با احتمال بالایی قبولید…..)هر ۳۰۰نمره تفاوت ترازازمون فقط با۳۰۰*.۳تقسیم بر۷۰ (=۱.۲۸نمره مصاحبه جبران میشه…)

رضا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

با تشکر از دوستان

دکترای....
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان
باور کنید اگر دروس پایه رشته کشاورزی همان هایی که در سال ۹۰ بوده بدون تغییر باشه فقط به نفع یکسری از گرایش ها خواهد بود و این عدالت برای بقیه گرایش ها نیست و راهی برای اعتراض نیست……

کیمیاگر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

دوست عزیز من واقعا شرایط رشته شمارو نمیدونم ولی برخلاف تصور شما باید بگم این به ضرر گرایش هایی که دروسشون به دروس پایه و عمومی نزدیکتره و به سود بقیه گرایش هاست!!!!!!
چرا؟!!
چون در این گرایش که درساشون نزدیک به دروس پایه است تعداد افرادی که حد نصابو میارن بیشتره و رقابت برای مرحله دوم(مصاحبه) تون اون گرایش سختتر خواهد بود

کیمیاگر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

البته این به شرطیه که مانند رشته خودم “شیمی” دانشجوها تمایل و البته توانایی تغییر گرایش(مقطع ارشد )با گرایش دیگری نداشته باشن

دکترای....
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیاگر

منم مانند خیلی از دوستان برای ارشدم خیلی زحمت کشیدم. در سال ۹۰ برای رشته کشاورزی دروسی به عنوان دروس پایه انتخاب شد که من در دوران کارشناسی و در ترم سوم آنها را پاس شده بودم. حالا میخام دکترا شرکت کنم. چرا باید برای دکترا قبول شدن این همه سربالایی برم؟؟؟؟؟؟؟؟ قرار ما انشاءاله دکترا قبول شدیم در گرایش خودمون و تخصص خودمون فعالیت داشته باشیم.چرا باید دروسی را دوباره امتحان بدم که می دونم در دوران دکترا به درد من نمیخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کیمیاگر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

عزیز انشاا… که امسال قبول میشی و لازم نباشه دوبار امتحان بدی(البته اگه شرکت کرده باشی)
ولی این یکی از کوچکترین ایرادات شیوه جدیده و بعید بدونم برای این مورد و صدها ایراداساسیه دیگه کار”کارشناسی” کرده باشن این طرح جدید از بس مشکل داره که مطمئنم یکسال بیشتر دووم نمیاره

دکترای....
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

من امسال در چهار شهر تهران، مشهد، تبریز و اردبیل دعوت به مصاحبه شدم و به دلایلی نتونستم برم ولی امیدوارم همه دوستان در رشته و دانشگاه مورد علاقه خودشون(بخصوص شما) قبول شوید ان شاءاله

سپیده
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای....

به نظر منم خیلی خیلی حق با شماست و رشته خود من ترویج کشاورزی هست. و بیشترین ضرر رو حس می کنم ما می کنیم.
چون مثلا زراعتی ها روی زراعت، باغبانی ها روی باغبانی تسلط دارند ولی ما فقط تو دوره کارشناسی چند واحد ازین ها رو گذروندیم و اونها یک درس ۴ واحد و بلکه درس های بیشتر رو از ما جلوتر می افتن و این یعنی ما فاتحه دکتری رو بخونیم.
این طرح اگر خوب بود همون سال ۹۱ عوض نمیشد . شدیم موش آزمایشگاهی.

فاطمه
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام چطور میشه اعتراضمون رو بهشون بگیم؟ اگر این طرح اجرابشه کسی که از بچگی کلاسهای آنچنانی زبان رفته بدون اینکه بخواد به خودش زحمت بده و تخصصی بلد باشه زبان رو بالا میزنه و نمره خوبی هم میاره و مطمئنا دانشگاههایی مثل تهران شیراز شرط میذارن که اگر نمره زبان از یک حدی پایین بود حتی اگر تخصصی بالا زده باشیم به مصاحبه دعوت نمیکنن

دکتر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

برای تمام دروس حد نصابی لحاظ خواهد شد نه فقط یک درس…اتفاقا اینجوری بهتر میشه برای قبولی باید تمام دروس رو به حد نصاب برسونین….

عبدالخانی نژاد (الودگی های محیط زیست)
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

دوستان دروس پایه رشته الودگی های محیط زیست چیه؟
اینا که گفتند امسال مثل سالهای قبل از سال اینده تغیر میکنه!

ژئوگرافی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

دوستان جغرافیا!
با این طرح کم شدن تعداد رشته ها از ۲۵۰ به ۷۰ یا ۸۰ رشته , یعنی اینکه همه رشته های جغرافیا ( شهری – روستایی – سیاسی – ژئومورفولوژی و اقلیم شناسی ) باید دروس تخصصی یکسانی را امتحان بدهند ؟ در صورتی که جواب مثبت است اون دروس تخصصی چه درسهایی میتونه باشه ؟

دکتر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ژئوگرافی

به دفترچه سال ۹۰مراجعه کنید

گ
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام اگر دفترچه کارشناسی ارشد سال ۹۰ بدون ایراد بود چرا برای سالهای بعدی تغییر داده شد.چرا مسئولان وزارت علوم به نظرات این همه دانشجو توجه نمی کنند

گ
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ب٫ظ

سلام دروس پایه برق احتمالا کدام درسها میباشد

حسین
مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  گ

سلام
به احتمال زیاد ریاضی- مدار و کنترل.

سیما
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب٫ظ

چرا تصمیم برای کنکور امسال رو چند سال پیش نگرفتن و با جزئیات توضیح ندادند که ما بدونیم برای کنکور چه پروسه ای در پیش داریم. الان موقع تغییر برای همین امساله
؟! تا حالا هم که هنوز چیزی مشخص نیست. بی نظمی تا این حد؟!

سیما
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ

عجب طرحی! دروس پایه دیگه چه؟ کسی که ارشد خونده تخصص داره باید تخصص خودشو امتحان بده. امیدوارم طرح و تغییر بدن چون همه رو اذیت میکنه.

گ
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ

سلام کارشناسی ارشدمن الکترونیک با گرایش دیجیتال .یعنی ما برقیها به جای دروس تخصصی ارشد همان دروس پایه کارشناسی ( ریاضی۱-ریاضی۲-معادلات وفیزیک ۱و۲امتحان میدیم اینکه انصاف نیست ما اصلا فیزیک نخوندیم

نگار
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ب٫ظ

دوستان ضریب دروس پایه فقط ۴ هستش؟

اسمبلی یا مونتاژگر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

بنده خدا بجای این همه حرص و جوش در باره ازمون بفکر مصاحبه باشید امسال در یک دانشگاه درجه ۳ رتبه های ۵ و ۱۰ و۲۸ و ۳۷ و ۴۳ هیچکدام جزئ قبول شدگان نهایی این دانشگاه نشدند بجاش رتبه های ۷۳ و ۷۶ که فقط روزانه همین دانشگاه را اورده اند با داشتن مقاله های بیشتر صد در صد قبولی همین دانشگاه شدند چون جای دیگری روزانه نیاورده بودند در ثانی حدود ۱۵ نمره با سایرین در مصاحبه اختلاف نمره بالاتری داشتند رتبه ۱۹ با زبان ۶۰ درصدیدر ازمون نفر ۱۳ مصاحبه شده پس کنکور دکتری ۹۹ درصد داشتن نمره های بالای مصاحبه است و یک درصد قبول شدن مرحله اول

نگار
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

توی ۳ ماه میشه ۳ درس پایه خوند که تو گرایشت اصلا نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟
بعضی ها چقد خونسردن. من که کشاورزی ام واقعا اعصاب ندارم.

معصومه
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

ببخشید گرایشت تو کشاورزی چه رشته ایه؟

معصومه
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

اره توسایت که فقط اعلام کردن سه درس باهم ظریب ۴

معصومه
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

غلط املایی داشتم ضریب

نگار
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

گرایش من خاک

اسمبلی یا مونتاژگر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

با پوزش از جنابعالی در دانشگاه های درجه ۳ شهرستان داشتن مدرک زبان ویا کارشناسی زبان در یک رشته غیر زبان میتواند دردسر ساز باشد حتی اگر دارید اعلام نکنید چون امتیاز منفی برایتان میاورد اساتید تازه استخدام دانشگاه درجه ۳ دلخوشی از کسانی که زبان قوی دارند ندارند این عین واقعیت است خودتان بهتر میدانید فقط دانشگاههای تهران و درجه یک کشور روی زبان تاکید دارند در شهرستان درجه۳ رتبه عالی و زبان برایشان اهمیتی ندارد و فقط عاشق مقاله هستن خوب اساتیدی که خودشان در زبان ضعیف هستند دنبال دانشجوی زبان ضعیفمیگردند نه دانشجوی که موی دماغشان شود ما که زبان ضعیف هستیم ودکتری قبول شویم مگر توی این دوره تحصیل دکتری معجزه رخ میدهد که زبانمان قوی شود خیر پس با همین ضعف زبان میشویم استاد دانشگاه درجه۳ شهرستان دانشگاههای تهران و درجه۱ از خارج فارغالتحصیل شده اند با این خاطر زبان مهم است چیزی های که گفتم مستند است ودر چند دانشگاه درجه ۳ اتفاق افتاده

پرستو. هنر
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۵ ب٫ظ

چقدر اطلاعاتتون خوبه. ولی بهر حال باید نمره اورد زبان مهمه‌‌. برای قبولی رشته منو دکترا فقط تهران و اصفهانو تبریز داره.

سجاد
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سه ماه نه.امسال کنکور همون اسفنده سال دیگه هم آبان و هم اسفند.

نانوشیمی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

دوستان عزیزم اینقد نگران نباشید. باور کنید خیلی بخاید برا کنکور بخونید ۴،۵ ماه کفایت میکنه. نه دیگه ۶ماه. یعنی اگه از مهر هم درس های تخصصی رو بخونید کافیه. خب تا اون موقع هم منابع اعلام میشه دیگه. چرا این همه نگرانید.!!! الان فقط زبان بخونید. موفق باشید.

سعید
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

ما نگران نیستیم این اخبار متناقض باعث نگرانی میشه فکر کنم اسفند بگن آقا کنکور حذف شده هر کی پول داره بیاد ثبت نام کنه هر کی نداره وایسه سال بعد!!!!

معصومه
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نانوشیمی

سلام به دوستای جدید
چقدر خوبه که حرفای امیدوارانه میزنید ترس از دلم بیرون رفته من میخوام ابان ۹۵ امتحان بدم چون کار پایان نامم و انجام ندادم. راستش من مهرامسال ترم چهارم نمیشه اسفند امتحان داد؟

معصومه
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

کسی اینجا رشته کشاورزی باغبانی نیست؟که درسای تخصصی مشترک رو بدونه؟

باغبانی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

درس های مشترک میشه اصول باغبانی
زراعت عمومی
طرح و ازمایشات
مث کنکور سال ۹۰

نانوشیمی
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  معصومه

دوست عزیزم میشه اسفند امتحان بدید. ولی باید تا قبل مهر سال بعد دفاع کنید. موفق باشید.

امسال قبول میشم
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان
بنظر من هیچ تغییری در کار نیست شما کار خودتونو بکنید
خودتونو قوی کنید
شک نکنید ک در هر صورت انتخاب دست اساتیده
و شک نکنید ک اگه قوی باشید حتی در صورت اعمال سلیقه اساتید; در نهایت پذیرفته میشید
زبان واقعا مهمه و دلیلی نداره از الان کسی نگران تخصصی باشه وقتتونو بذارید رو زبان هم بدرد آزمون میخوره هم واقعا تو مصاحبه تاثیرگذاره…
بدون استرس درس بخونید، تلاش کنید و از زندگیتون لذت ببرید
هرچی که باید اتفاق بیفته میوفته…
شاد باشید و پر انرژی

پرستو. هنر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

افرین

بهارک
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ

احسنت
من خودم منتظر نتایج هستم و امیدوارم انشاالله به همراه دوستان پی اچ دی تست قبول شیم و الان هم برا مصاحبه بدون کنکور میخونم، حتی خدای نکرده امسال قبول نشم چیزی از دست ندادم چون از زمان حالم سعی میکنم به نحو احسن استفاده کنم و معتقدم زندگی جریان داره و باید لحظه به لحظه اش رو زندگی کرد و ازش لذت برد.
با اینکه زبانم در حد بسیار خوبه ولی باز هر روز زبان میخونم و جالبه هر روز مطالب جدیدی در موردش یاد میگیرم…
دوستان خوبم هیچ چیز ارزش این همه استرس رو نداره،آرزو میکنم همیشه سلامت باشین و عاقبت بخیر

ماندانا
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

به نظرتون درسای تخصصی مکانیک چی میشه؟
قراره سیالات و جامدات و ساخت رو با هم یک کنکور بگیرن؟

سارایی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

دوست عزیزی که می گن الان زبان بخونید از چه کتابی بخونیم لطفا راهنمایی کنید.

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارایی

برای زبان دکتری به بخش منابع زبان عمومی در این سایت برید اطلاعات خوبی هست. تجربه خود من برای پارسال کتاب زبان همومی انتشارات فرهنگ بود

ماندانا
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  سارایی

سلام.
بهترین منبع زبان دکتری منابع تافل هستند.
تو گرامر و لغت و درک مطلب.
کتاب های تافل هم متنوعه، مثلا برای لغت ۱۱۰۰ واژه یا لغات ضروری تافل که تو این سایت هست .

مایک
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ق٫ظ

دوستان گرامی چرا انقدر استرس بیجا؟

به حرف من گوش کنید و دکتری قطعاً قبول بشید.

از الان فقط و فقط زبان بخونید!!!

حدود سه ماه مونده به آزمون شروع کنید به خوندن تخصصی ها،!!!

امسال زبان تعیین کننده ی اصلیه.

روز مصاحبه هم زبان حرف اول رو می زنه. به پایان نامه یا سمینارتون هم که مسلط باشین تمومه. منظورم از سمینار دوستان آموزش محور بود. چند تا از دوستان آموزش محور من خیلی راحت با زبان خوب و تسلط به سمینار جاهای خوب قبول شدن.
این که استاد فقط دانشجوهای خودش رو میگیره و این حرفا فقط بهانه است. اگر هم اینطور باشه خیلی کمه…

انصاف بدید بابا. من گاهی با خودم میگم باید برای دکتری شرایط سنی بذارن چون جسارتاً سطح بعضی از دوستان اصلاً در حد دانشجوی دکتری نیست و تصور میکنن که قراره برن دوره کارآموزی برای پول درآوردن…. ببخشیدا ولی هست

تمام

ن
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مایک

من اموزش محور بودم اما واقعا اساتید خیلی دید بدی داشتن من که واقعا نامید شدم

غزال
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ن

ببخشید آموزش محور یعنی چی؟

ن
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  غزال

بجای پایا نامه سمینار داری البته به دانشگاه بستگی داره سمینار چقدر سخت گیری کنن

غزال
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ن

مرسی که گفتین :)

مایک
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ن

درست نیست نام ببرم ولی سه تا از دوستان من در تبریز، بین المللی قزوین و علوم تحقیقات (آزاد) در رشته های بسیار خوب قبول شدن؛ اونم با آموزش محور.
اما این رو هم بگم که زبانشون خیلی خوب و تسلطشون به مطالب عالی بود. به راحتی می خوندن و ترجمه می کردن و در حد یک دکتر به مطالب مسلط بودن. زن و بچه هم داشتن تازشم (:

ساحل
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مایک

سه ماه؟؟
مگه اسفند نیست قربان؟
برا آبان سال ۹۵ ست

مایک
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

دکتری امسال اسفند برگزار میشه و از سال بعد دو بار در سال برگزرا میشه. بنابر این، شما حدوداً از اواخر آذر و اوایل دی تخصصی ها رو شروع کنید.

ن
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مایک

من روز مصاحبه اساتید میگفتن یعنی چی. حتی ازم پرسیدن که مشکل برای ادامه تحصیل ندارین سنجش ایراد نمیگیره یعنی کلی نگران شدم من تسلط داشتم اما زبان چیز زیادی نپرسیدن حالا واقعا موندم شاید رشته من این جوری باشه و اساتید دید منفی داشته باشن

اسمبلی یا مونتاژگر
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مایک

با پوزش از جنابعالی در دانشگاه های درجه ۳ شهرستان داشتن مدرک زبان ویا کارشناسی زبان در یک رشته غیر زبان میتواند دردسر ساز باشد حتی اگر دارید اعلام نکنید چون امتیاز منفی برایتان میاورد اساتید تازه استخدام دانشگاه درجه ۳ دلخوشی از کسانی که زبان قوی دارند ندارند این عین واقعیت است خودتان بهتر میدانید فقط دانشگاههای تهران و درجه یک کشور روی زبان تاکید دارند در شهرستان درجه۳ رتبه عالی و زبان برایشان اهمیتی ندارد و فقط عاشق مقاله هستن خوب اساتیدی که خودشان در زبان ضعیف هستند دنبال دانشجوی زبان ضعیفمیگردند نه دانشجوی که پیگیر شود ما که زبان ضعیف هستیم ودکتری قبول شویم مگر توی این دوره تحصیل دکتری معجزه رخ میدهد که زبانمان قوی شود خیر پس با همین ضعف زبان میشویم استاد دانشگاه درجه۳ شهرستان دانشگاههای تهران و درجه۱ از خارج فارغالتحصیل شده اند با این خاطر زبان مهم است چیزی های که گفتم مستند است ودر چند دانشگاه درجه ۳ اتفاق افتاده

مایک
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ب٫ظ

در هر دانشگاهی اساتید برجسته زبانشون خوبه. اون دانشگاه درجه ی سومی که شما می فرمایید یا من ندیدم و یا خیلی درجه سومه و اصلاً ارزش علمی نداره.

زبان یعنی همه چیز. استاد میتونه با زبان شما خودش رو بالا بکشه.

اگر بلد باشیم چطور دم استاد رو ببینیم و زبانش رو توی سرش نزنیم مشکلی پیش نمیاد.

مایک
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

مگر توی این دوره تحصیل دکتری معجزه رخ میدهد

شما چرا از زبان کوه ساختید؟ هیچی نیست به خدا. ببین یک دانشجوی لیسانس زبان رو فرض کن که در حد یک لیسانس (که احتمالاً برای من و شما کافیه) به زبان مسلطه. چقدر طول کشیده تا به این مرحله رسیه؟ ۴ سال؟ اصلاً. شما دروس عمومی و تابستان ها رو کنار بذار می بینی که میشه حدود ۲ سال. بله!! شما دو سال روزی ۴ ساعت وقت بذار راحت به این سطح میرسی.

شروع کن بعد از ۲۰۰ ساعت مطالعه ی ۴ مهارت (شنیدت گفتن خواندن و نوشتن) به حرفم میرسی.

شدنیه شک نکن.
وقتی به یک سال برسی دیگه شما زبانت رو جلو نمیبری، زبانت شما رو جلو میبره.

روانشناسی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ

نتیجه چی شد بخداااااااااا دارم میمیرم از استرس. چقد انتظار آخه

لیلا
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ق٫ظ

سلام دوستان
این دو مرحله ای بودن یعنی چی؟ یعنی امتحان در دو مرحله برگزار می شه مثلا یک مرحله زبان و استعداد و در مرحله بعد دروس پایه یا اینکه قراره دو بار امتحان بگیرن و هر کس می تونه دوبار شانسشو امنحان کنه!؟

آزاده
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام. نه، دردو نوبت یعنی اینکه امتحان دو بار برگزار میشه. کسایی که اسفند امتحان ندادن میتونن ابان امتحان بدن

ماری - شیمی الی
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ

چند درس پایه باشه نباشه تخصصی باشه
واقعا میگم بچه ها این کنکور اصلم غول نیست فقط به خوندن شما بستگی داره

خودتونو دست بالا بگیرید و جای گوش دادن به حاشیه ها تلاش کنید
یک سال برای همیشه

سپیده
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ق٫ظ

وقتی منابعی اعلام نشده مجبوریم به حاشیه ها گوشی بدیم و منتظر باشیم.:(

آزیتا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام خدمت همه دوستان عزیز و داوطلبان دکتری آزمون دکتری سال آینده دقیقا مثل کنکور کارشناسی ارشد هستش که در اون هر داوطلبی با توجه به گرایش خود به دروس خاصی امتحان میده و در هر رشته امتحانی یک سری دروس مشترک همه گرایش ها و برخی دروس مختص گرایشی خاص است. مثلا در گروه روانشناسی همه داوطلبان به سوالات دروس آمار و روش تحقیق جواب میدن به عبارتی این دروس مشترک برای همه گرایش ها مشترک هستند. سپس هر داوطلب با توجه به گرایشی که قصد دارد در آینده به مصاحبه دعوت شود به درس یا دروس آن گرایش جواب می دهد. مثلا داوطلبان روانشناسی عمومی به درسی مثل آسیب شناسی و روانشناسی رشد جواب می دهند؛ بچه های گرایش تربیتی به درس یا دروس نظریه های یادگیری و نظریه های آموزش جواب می دهند؛ بچه های گرایش سنجش و اندازه گیری به درس یا دروس سنجش کلاسیک و IRT و به همین ترتیب.حال افرادی که تمایل دارن در چند گرایش به سوالات جواب بدهند آزاد هستند و می توانند حتی در همه گرایش های یک رشته امتحانی دعوت به مصاحبه شوند. این از دروس تخصصی و اما دروس عمومی: این دروس برای همه گرایش های یک رشته یکسان می باشد. نتیجه: ۱- نگران مواد امتحانی نباشید چرا که برای همان مواد امتحانی پارسال هستند. ۲- سازمان سنجش فقط قصد دارد که دفترچه های امتحان از تنوع کمتری برخوردار باشند به نوعی کار جمع و جورتر بشه. ۳- شما هم می توانید سر جلسه شانش خودتونو در همه گرایش… ادامه نظر»

دکتر
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزیتا

آیا منبع معتبری دارید یا براساس ظن و گمان خود سخن میگویید

سپیده
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

والا

دکتر
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آزیتا

بعید میدونم اینجوری باشه آخه دفترچه خیلی سنگین میشه….احتمالا مثل همون سال۹۰میشه

آزیتا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بر اساس منطق

سپیده
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  آزیتا

به هیچ وجه چیزی که شما می گید نیست سه درس پایه هر گروه رو برای خودتون تفسیر کنید لطفا. اگر چه ارزو می کنم چیزی که بگید به واقعیت بپیونده.

امیدوار
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  آزیتا

ببخشید نظرتون منطقی نیست.فراید یه مدل دیگه هست.سه درس پایه برای یک گروه امتحانی.

فریال
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  آزیتا

خب خیلی بد هست یه رشته امتحانی برای تمام گرایش ها
اینکه میگید شانسمون رو سایر گرایش ها تست میکنیم هم اصلا هدفمند نیست پس ما چرا رفتیم ارشد در این گرایش درس خوندیم و کلی زحمت برای خوندن فیلد های هم راستای خودمون
مثال میزنم
من مخابرات سیستم هستم حالا بیام برق ! امتحان بدم که ببینم ایا دکتری قدرت قبول میشم ؟واقعا پیش خودشون چی فکر کردن
کسی که مخابراتی هست نهایتا در چند گرایش مخابرات تغییر داشته باشه نه در کل گرایش های برق

فاطمه
مرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آزیتا

با سلام واحترام
به نظر بنده اگه قرار اینطور باشه حجم دروس بالا میره جون ما در دوره ارشد ۵ الی ۶ منبع برای یک گرایش داشتیم و در ثانی دروه ارشد یک دوره تخصصی مربوط به هر گرایش اگه قرار باشه فرد دوباره امتحان بده تمایل داره که مواد آزمون کاملا تخصصی و مرتبط با خود رشته او باشه. به عنوان مثال در رشته جغرافیا طبیعی گرایشهای ژئومورفولوژی و اقلیم شناسی قرابت بسیار زیادی از نظر دروس پایه به هم دارند از کجا معلومه که در انتخاب رشته نهایی گرایش مورد نظر خود را قبول شود؟؟؟؟
با سپاس

نسیم
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ

این همه تعلل در اعلام منابع …
بعدش کلی طول میکشه تعداد سوالات و تاریح و نحوه برگذاری آزمونو بگن
بعد تا نتایج بگن و اینکه تفسیرش چه جوریه
بعد دانشگاهام حتمن میخوان بر اساس طرح جدید در ظرفیتا تغییر بدن
بعد دوباره برای تاریخ مصاحبه و تغییر در نحوه اجراش تصمیم بگیرن
و کلی پول بگیرن برای مصاحبه ها
و درنهایت یک گزینش بسیار بد صورت بگیره و بازهم مصاحبه ۷۰ درصدی و اعمال سلیقه

همه ش استرس استرس استرس استرس

دعا میکنم هرکی منتظر جواب مصاحبشه و زحمت کشیده امسال قبول شه و وارد این پروسه نشه
و عزیزان داوطلب سال اینده صبر داشته باشند …چون ماهم همه ی اینا رو طی کردیم

بابک
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ب٫ظ

پس اگه اختیارو دادن دست اساتید و دانشگاهها، آزمون برا چی؟
به خدا مگه داریم؟ مگه میشه؟

امیدوار
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

آزمون برای کسب حدنصاب دانشگاهها هست دوست عزیز.

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

شما اگه تغییری در نحوه آزمون گرفتن امسال با سال های قبل احساس کردین، به منم بگین؟

نانوشیمی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

فقط انگار منابع و دروس یکم تغییر کرده.و موقع مصاحبه هم ممکنه هر دانشگاه آزمون تخصصی بگیرن. دوستان زیاد نگران نباشید.

رضا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

اینجوری که میبینم هیچ تفاوتی با سال های قبل نکرده. خوب اونا داران آزمون امسالو به همون روش قبلی میگیرن/ اصلا تفاوتی نکرده

payam
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ

دوستان گرامی:

من طرحی را برای کمیسیون آموزش مجلس فرستادم که در آن ۵۰% ظرفیت دانشگاهها در دوره دکترا به طور کلی به دانشگاه ها واگذار بشه که ازمیان دانشجویان و فارغ التحصیلان خودشان دانشجو از طریق رزومه بگیرند. ودر عوض ۵۰ درصد ظرفیت آزاد براساس آزمون ۷۵ درصد و معدل ۲۵ درصد بطور مستقیم و بدون مصاحبه پذیرش مانند کنکور سراسری صورت بگیره. این طرح اگه اجرا بشه نتایج آماریش بعد از ۵ سال نشان میدهد کدام شیوه موفق تر خواهد بود.
در این طرح دانشگاه ها در ظرفیت ۵۰ درصد خود مختارند از دانشگا های دیگر در صورت صلاحدید دانشجو بپذیرند بشرطیکه دانشگاه همرده یا بالاتر از رده دانشگاهشان باشد.
در این طرح آزمون در هر دوره از منابع مشخص شده باید طراحی شود تا مستعدترین افراد با بالاترین نمره پذیرفته بشوند و سوابق تحصیلی دوره کارشناسی و ارشد با توجه به ضریب شاخص هر دانشگاه و مرتبط بودن دوره های کارشناسی و ارشد با دکترا تراز شود. این روش همه شرکت کنندگان در کنکور دکترارا قانع می نماید.

ش
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  payam

سلام
آنموقع باید ظرفیت پذیرش هر دانشگاهی باید عدد زوجی باشد ؟
یعنی اگر ظرفیت دانشگاه برای ۳ نفر باشد نه ۴ نفر تکلیف چیست؟

mechanic
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ش

مهم نیست به دلخواه ان یک نفر اضافه را یابه این یکی میدهند یا به ان یکی

نسیم
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

بخدا اینجوری بشه عالیه… اینا باید بامشورت و نظرسنجی ۴تا دانشجو دکترا و ارشد و چندتا دکترا و استاد یک طرحو بدن نه اینکه اینجوری هر روز هرکدومشون یک چیزی بگه

سیما
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  payam

خیلی خوبه.

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam

عالیه.بهتر از این نمیشه.واقعا همه رو راضی میکنه.هم اساتید پر مدعای دانشگاههای تهران.هم شرکت کنندگانی که طرفدار درصد مصاحبه بالا هستند و هم کسانی که طرفدار درصد آزمون بالا هستند مثل خودم. البته انشاالله که من امسال قبول شم.
ولی آقا پیام در این صورت ظرفیت برای کسایی که در صد آزمون بالا رو دوست دارن نصف میشه و ضرر میکنن.

علی مکانیک
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  payam

به نظر خوب میاد. ما هم میتونیم پیگیری کنیم؟

گ
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

درمصاحبه دانشگاهای سراسری حق بشتر افراد ضایع میشودبه دلایل مختلف .مصاحبه کنندگان باید افراد مومن وباتقواواز خدابترسند.در ضمن محل مصاحبه درکل ایران فقط در یک مکان باشدبرای تمامی مصاحبه شوندگان.در ضمن پذیرش بدون آزمون هیچگونه مفهومی ندارد

سلییم
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ

از دوستان کسی متوجه شده که این کاهش رشته ها از ۲۵۰ به ۷۰ یا ۸۰ رشته منظور چیه ؟ آیا تعدادی از رشته ها کاملن حذف می شن ؟!!

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلییم

مثلا فرضا چند گرایش شیمی( معدنی, آلی, تجزیه, کاربردی شیمی فیزیک و …) تحت عنوان یک رشته کلی “شیمی” با منابع و شرایط یکسان امتحان خواهند داد که بد بختانه کلی ایراد داره

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ

فرض کنید تو کشور کل رشته شیمی هزار نفر حد نصابو (فرضا واسه ۴۰۰ ظرفیت)بدست میارن و گرایش خودم “شیمی معدنی” کل ایران ۱۰۰ نفر بر میداره ولی از اون هزار نفر فقط ۸۰ نفر مجاز شده گرایش معدنی دارن!! و برای ۱۰۰ تا ظرفیت (ظرفیت)تجزیه ۶۰۰ نفر حد نصابو آوردن!! یعنی : رقابت در گرایش معدنی وجود نداره(که هیچ داوطلب کمم میارن)ولی برای گرایش تجزیه بسیار سخت (در حد تنازع برای بقا) خواهد بود

مدیریت
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ

رشته مدیریت همین الانشم همینجوریه. سه تا درس پایه برای کلللللی گرایش مختلف. در صورتی که برای ازمون ارشد هر گرایش بصورت تخصصی تو ازمون مربوط به خودش شرکت کرد. به نظر من که شیوه نادرستی بود که به جای اصلاح اون دارن همین رویه رو در مورد رشته های دیگه هم پیاده می کنن!

سیما
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ

نه . اصلا پذیرش برای اساتید سخت نیست. خیلی راحت ممکنه هیچکدوم از مراجعین به مصاحبه را در یک مرحله قبول نکنن. ظرفیتدخودشونو نگه میدارن و چند ماه بعد که دانشجوی خودشون بالاخره حد نصاب نمره را کسب کرد، اونوقت اونو قبول میکنند. وقتی چند بار آزمون میگیرن بالاخره همه قبول میشن. چون اونایی که قبول شدن دیگه دوباره امتحان نمیدن. یعنی همه میتونن آزمون را قبول بشن. اما مصاحبه!!!

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

دوست عزیز شاید خیلی سخت نباشه ولی به این سادگی که شما گفتی هم نیست ماهانه در ازای هر دانشجوی به استاد راهنما مبلغ قابل توجهی حقوق تعلق میگیره!

همتا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ

به نظر نمیرسه مشکلی که اشاره کردید به وجود بیاد. چون با علم به همین موضوع هر گرایش و هر دانشگاه حدنصاب متفاونی رو اعلام و برای مصاحبه یا ازمون داخلی دعوت میکنه( مثلا دانشگاه تهران حدنصاب ۸۰ رو برای تجریه و مثلا ۶۰ رو برای معدنی اعلام میکنه تا این امکان برای اساتید وجود داشته باشه انتخاب از بین تعداد بیشتری دانشجو داشته باشن و رقابت ها مشابه میشه.

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  همتا

دوست گرامی حالا اگه فرض بر این نظر شما بزاریم در اینصورت تبعات سخت تر و ناخوشایند تری پیش میاد در همین مثال ما در اینصورت: در مورد گرایش معدنی نسبت به تجزیه ذهنیت بدی ایجاد خواهد شد چرا که در اینصورت (و شاید به حق) نظر کلی این خواهد بود که “گرایش”, “دانشجویان دکتری” و “هیئت علمی” در دانشگاه تهرانمعدنی ضعیف تر از تجزیه میباشند

محمدحسن
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام
ببخشید دوستان مثل سابق زبان و استعداد ضریبش یک هستش و دروس پایه چهار یا اینکه هرسه(زبان،استعداد و دروس پایه)همهشون ضریب ۴ دارند؟ چه جوریه ؟ ممنون.

محسن فیزیکی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسن

سلام

ببخشید ، خوب معلومه دیگه اگر همشون ضریب ۴ داشتند که ضریب مفهومی نداشت!!!!!!!!!!!

فقط دروس پایه ضریب ۴ دارند

فیزیکی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن فیزیکی

سلام محسن فیزیکی
آیا منظور از دروس پایه، فیزیک ۱و۲و۳ است دیگه نه؟

فیزیک
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیکی

اماری کوانتوم الکترودینامیک

فرزاد
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

یکی میگه دوسال و بعد میگن ۳سال اعتبار داره اصلا کار وزارتعلوم صحیح نمی باشد چون در مورد تغییر شیوه آزمون دکتری سراسری با اختیارات صددرصدی دانشگاههای سراسری به مجلس اطلاع نداده و هیچ موافقتی صورت نگرفته، و من قبلا هم گفتم در ایران کنکور طبق قوانین زمانی است که تعداد داوطلبین چندین بار از ظرفیت پذیرشش باشد و در مملکت ما ارگانها و سازمانهای زیادی وجود و هر کدام وظیفه خاصی برای خودشون دارن و وظیفه دانشگاهها چه آزاد و چه سراسری تدریس اساتید و تحصیل دانشجویان در مقاطع مختلف میباشد و وظیفه وزارت علوم رسیدگی به وظایف دانشگاهها و سازمان سنجش کشور میباشد و وظیفه سازمان سنجش کشور هم برگزاری آزمون ها در مقاطع مختلف میباشد و کاری هم به خارج نداریم که چیکار میکنن یا نمیکنن اونا بیان از ماها الگو برداری کنن اصلا اهداف خیلی واضح و مبرهن میباشد که تقلب و آشنا بازی و سلیقه محوری از الان داد و بیداد میکند و سال بعد اعتراضات شدیدی صورت خواهد گرفت که خیلی دیر هست چون حاصل یک سال زحمت از بین میرود متاسفانه، و موافقت بچه های سراسری و مخالفت بچه های آزاد یعنی زرنگی و پراستعدادی بچه های آزاد و ترس بچه های سراسری در تحصیل و رقابت تحصیلی،

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ب٫ظ

با سلام به نظر من سیستم فعلی علیرغم پاره ای ایرادا بازم بهترین روش ممکنه
۱- در مرحله اول علیرغم اینکه معمولا خیلی از سوالات سلیقه ای و غیرمربوط و از منابع غیرمناسب طرح می شد.ولی بازم بهترین روش ممکن برای غربالگری بود و باعث حذف داوطلبایی میشد که تنها با تکیه بر شانس تو امتحان شرکت میکردن
۲- مرحله اول تقریبا احتمال اینکه یک دانشگاه صرفا از بین دانشجوهاش انتخاب کنه خیلی کم میشد و بقیه دانشجوها هم شانس پیدا میکردن
۳- به دانشجو و البته اساتید به اندازه کافی حق انتخاب(واقعا موجه) میده

سخن درست دکتر پیام
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

دوستان گرامی:

من بنظرم این طرح جدید هم سال دیگه با اعتراض و شکست مواجه خواهد شد چون کارشناسی نشده است. وزارت علوم باید از وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در پذیرش دکترا کپی کنه چون اینجا ایرانه نه آمریکا که دانشگاه هاش ظرفیت لازم پذیرش حتی برای خارجی ها رو داره. ۲۰۰ هزار نفر میخوان برن دکترا برای ۲۰ هزار ظرفیت سراسری و آزاد با اینهمه اعصاب خرد کنی و هزینه بالای شهریه. آزمون ۷۵ درصد و سوابق ۲۵ درصد عادلانه ترینه و باعث میشه نخبگان دانشگاه های شهرستان هم فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر را پیدا نمایند. من خودم اگه یه داوطلب از دانشگاه رده ۲ از من نمره بهتری بیاره این مسئله را میپذیرم.والسلام

غزال
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ

کاملا مشخصه که شکست میخوره!!! وقتی قراره اسفند ماه آزمون باشه و هنوز عملا هیچ جزئیاتی درباره نحوه گزینش سازمان سنجش در اختیار داوطلبا نیست، مشخصه که آینده خوبی در انتظار این رویه جدید هم نخواهد بود. بررسی و تحقیق روی این طرح جدید باید خیلی وقت پیش توسط کارشناس هاانجام میگرفت نه الان ودر این بازه زمانی!!!

میثم
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ

آقا تورخدا یکی جواب سوال منو بده.

تا حالا کنکور می دادیم سوالات از ۳ تا درس تخصصی و زبان و استعداد بود. الانم که همونه. پس کجای این شیوه تغییر کرده؟

دکتر
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

شاید برای رشته ی شما سه تا بود ولی برای باقیه رشته ها نزدیک ۷-۶درس بود….در ضمن اینجوری به نظر میاد احتمالا دروس در حد پایه و کارشناسی باشن…..هفته دیگه مشخص میشه همه چیز

رضا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ

با اختیار دان دکترا به اساتید، دانشجویان با سواد میان بالا

م
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

با سلام
فکر نمی کنم اساتید توجه چندانی به سواد دانشجو داشته باشند. تنها چیزی که اولویت دارد دانشجوی استاد مربوطه بودن است. اساتید دانشجوی خودشان را ترجیح می دهند.

محمد
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

نه اشتباه نکنید.
اختیار دادن به دانشگاهها بهترین راه پذیرش دکتراست.

سلام
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ

چرا اینقدر ظرفیت کم شد؟؟؟!!!

payam
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دوستان گرامی:

من بنظرم این طرح جدید هم سال دیگه با اعتراض و شکست مواجه خواهد شد چون کارشناسی نشده است. وزارت علوم باید از وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در پذیرش دکترا کپی کنه چون اینجا ایرانه نه آمریکا که دانشگاه هاش ظرفیت لازم پذیرش حتی برای خارجی ها رو داره. ۲۰۰ هزار نفر میخوان برن دکترا برای ۲۰ هزار ظرفیت سراسری و آزاد با اینهمه اعصاب خرد کنی و هزینه بالای شهریه. آزمون ۷۵ درصد و سوابق ۲۵ درصد عادلانه ترینه و باعث میشه نخبگان دانشگاه های شهرستان هم فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر را پیدا نمایند. من خودم اگه یه داوطلب از دانشگاه رده ۲ از من نمره بهتری بیاره این مسئله را میپذیرم.والسلام

سارا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دقیقا

سیما
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  payam

شما کاملا درست میفرمایید. اما اونوقت تکلیف اونایی که با آشنا و پول و مقاله تقلبی می خوان دکتر بشن چی میشه؟! اونا حتما باهاتون مخالفند!

شیمی معدنی(کیمیاگر)
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

منم صد درصد موافقم و مطمئنم باز به شیوه ای که این چن سال بوده بر خواهد گشت چون علیرغم وجود یه سری مشکل باز طرح کنکور و مجاز شدن بر حسب رتبه در مرحله اول و گزینش بر اساس انتخاب دانشجو رزومه و نظر مساعد اساتید در مرحله دوم بهترین روش ممکنه

نانوشیمی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ

هزارتا لایک.

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  payam

لایک…

ali
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

اینکه دو نوبت برگزار میشه ینی چی؟ینی یه بار زبان و استعدادو امتحان میگیرن و یه بار تخصصی را؟؟؟

فیزیک
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ali

نخیر
یعنی کنکوردوبار برگزار میشه هربارم شامل زبان- استعداد و دروس پایه س
یعنی آبان نتونستی امتحان بدی اسفند میتونی و …

پشت کنکوری
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

از این چهار سالی که شرکت کردم دو بارش تو مصاحبه رد شدم.
و دو بار هم با اختلاف یک نفر به مصاحبه نرسیدم.

سیما
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

برادر من هر کی هر چی دوست داره بگه…شما هدفت مشخصه ایشالله امسال موفق میشی…امیدت به خدا باشه….

نانوشیمی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما جون از کجا فهمیدی برادرند؟!!!!

ساحل
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

من کاغذ خودکار برداشتم مواد امتحانیو بنویسما …

غزال
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

آقای دکتر خدایی باور بفرمایید مخاطبان این اخبار افراد تحصیلکرده ای هستند لطف کنین به جای تکرار، اون سه درس پایه و درصد مصاحبه رو زودتر مشخص کنین. درک کنید که انتظار و بلاتکلیفی آدم رو از بین میبره خوب!!!

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  غزال

Like

بهشت
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  غزال

واقعن لایک

صادقی کیا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  غزال

خیلی عالی بود
حرف دل ما رو زدی

سحر
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  غزال

عزیزم اینو بارها گفتیم ولی…..

س
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

الان این خبر جدید بود!!!!!!!!!!!!!!

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  س

منم داشتم به این فکر میکردم که عینا …تک تک جملات این خبر رو قبلا هم گفته بودند(فکر کنم میخوان بگن …واقعا تا اون تاریخ اعلام میکنیم و زیرش نمیزنیم و…

پشت کنکوری
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

آقا من ۴ ساله کنکور دکتری شرکت میکنم. هر سال قوانین عوض شده. یک سال درصد تاثیر آزمون و مصاحبه۵۰ درصد است سال بعد ۷۰ به ۳۰ میشه یا یک سال سؤالات زبان نمره منفی نداره یا یک سال آزمون در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار میشه یا یک سال (سال اولی که کنکور متمرکز برگزار شد) تعداد مواد امتحانی چند درس پایه بود که مثل این که امسال می خواد به ۴ سال قبل برگرده. عجب پیشرفتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی به دادم برسه

ali
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

شما چه پشت کاری دارین!!! چهار بار امتحان دادین, امسال هم میخواین امتحان بدین???!!!!!

amin
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ali

منم چهار سال کنکور دادم ولی فقط دو سالش رو تلاش کردم، از این دوسال، یک سال مصاحبه رد شدم و یک سال آزمونش رو و قصد دارم تا قبولی ادامه بدم.

س.م
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

سلام
به نظر من شما که با هر نوعی آزمون شرکت کرده اید و به نتیجه دلخواه نرسیده اید، دیگه بیخیالش بشید ;-)
ان شاء ا… این مدل جدید برای شما آمد داشته باشد و قبول شوید :-)

سیما
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

یک کلمه حرف میتونه دنیای کسی رو نابود کنه…….ناامید کردن آدما بدترین کاره…..موفق باشید…

یلدا
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

لایک
آفرین دوست عزیز

نانوشیمی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

لایک سیما جون. بعضی وقتا یه شوخی به ظاهر کوچیک دل خیلی هارو میشکنه. دوستان تو صحبت باهم مراعات کنیم اونم تو این شرایط.

پشت کنکوری سابق
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  س.م

صرفاً جهت اطلاع شما دوست گرامی، من پنج بار تو کنکور شرکت کردم و سال پیش در دانشگاه محبوبم، شهید بهشتی، قبول شدم و الان دانشجوی دکتری هستم. ناامید نشو دوست پشت کنکوری. امسال قبولی

saeid
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

دوست عزیز، حتما نباید هرکسی دکتری بخونه. عده ی محدودی شرایط لازم رو دارن. این تفکر تو مملکت باید اصلاح بشه که الزاما نباید هرکسی دکتر بشه. ما به لیسانسه هایی که تو کارشون مسلط باشن بیشتر احتیاج داریم.

من
مرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  پشت کنکوری

دوستان
جناب پشت کنکوری عزیز اینو گفت که بگه تو این چهار سال چه قد مسیر کنکور از این شاخه به اون شاخه شده اخرشم به یه روش منسجم نرسیده، همتون تمرکز کردین به تعداد سالای کنکور بنده خدا؟!

س.م
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

تا اینجاش رو که همه میدونستند. مهم اون سه درس هست که قرار بود اعلام شود.

بهشت
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

والا!!!!!!!!!

فروزان
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

ایشالا که امسال قبول بشیم کارمون به سال بعد نکشه

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فروزان

ان شاءالله

زمین شناسی اقتصادی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  فروزان

انشاااالله

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  فروزان

اگه خدا بخواد….ان شالله…اگه نخواد نمیخوام

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

تورا به خدا قسم زودتر اعلام کنید مردیم از استرس

دکتر
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

آخرش نفهمیدیم سه سال شد یا دوسال…..هر دفعه یه چیزی میگن

mechanic
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

هنوز زیاداعتماد نکنید به اخبار(چون ممکنه مجلس طرح رو اصلاح کنه…اعتراضها خیلی زیاده به طرح جدید….