لزوم تعیین تکلیف رشته محل های بدون مجوز دکتری آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از وزارت‌ علوم، خواستار تعطیلی رشته های بدون مجوز دکتری آزاد شد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری اجتماعی میزان، با اشاره به سرنوشت رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طبق مهلت قانونی که برای رسیدگی به این رشته‌ها پیش‌بینی شده بود، پایان اردیبهشت‌ماه زمان تعیین تکلیف رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد بود که هنوز این مساله در ابهام باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تا این لحظه دانشگاه آزاد تنها براساس یک تفاهم‌نامه کلی که با وزارت علوم منعقد کرده است اقدام به پذیرش در بیش از ۷۵۰ کد رشته محل آن هم در مقطع مهم و اثرگذاری هم چون دکتری کرده است که چنین اقدامی غیر قانونی و بی‌سابقه بوده است چرا که قانون صراحتا اعلام می‌کند برای هر رشته محل باید مجوز جداگانه‌ای از شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم اخذ شود.

وی افزود: وزارت علوم باید گزارش نهایی خود را به مجلس ارائه کند تا برای رشته‌های تحصیلی بدون مجوز دانشگاه آزاد تصمیم‌گیری شود.

جعفری با تأکید بر اینکه کمیسیون آموزش مجلس پی‌گیر تعیین تکلیف رشته‌های تحصیلی بدون مجوز دانشگاه آزاد است، گفت: متأسفانه دانشگاه آزاد بدون اینکه زیرساخت‌های این دانشگاه را در مقطع تحصیلات تکمیلی در نظر بگیرد، اقدام به پذیرش دانشجو در دوره دکتری در رشته‌های جدید تحصیلی کرد که این بر خلاف قانون شورای گسترش وزارت علوم است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید در اجرای قانون، رشته‌هایی که استانداردهای لازم را دارند تأیید و رشته‌هایی که امکانات، تجهیزات و هیأت علمی ندارند را تعطیل کند.

وی در خاتمه اقدام دانشگاه آزاد در تاسیس کد رشته‌های مذکور را غیر قانونی عنوان و تصریح کرد: چنانچه مجوز رشته‌ محل‌‌ها اخذ نشود، بنابر قانون با دانشگاه آزاد برخورد می‌‌شود و از پذیرش دانشجو در آن کدرشته جلوگیری خواهد شد.

به گزارش میزان سال گذشته بود که دانشگاه آزاد تعداد زیادی دانشجو را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش کرد، به طوری که رشد 138 درصدی در مقطع کارشناسی ارشد و رشد 271 درصدی در مقطع دکترای این دانشگاه با جنجال رسانه‌ای و پیگیری رسانه‌ها ادامه پیدا کرد تا جایی که پای وزارت علوم نیز به این ماجرا باز شد و وزارت‌خانه، کد رشته دانشگاه‌ها افزایش ظرفیت رشته‌های دانشگاه آزاد را بدون مجوز دانست و پس از اعتراض نمایندگان مجلس با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع کمیته‌ای برای بررسی ماجرا تشکیل شد و مقرر شد تا پایان اردیبهشت سال 94 رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد تعیین تکلیف شود.

از سوی دیگر با وجود اعلام وزارت علوم مبنی بر حذف رشته‌های فاقد مجوز از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سال 95-94، دانشگاه آزاد همچنان در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد و معاون آموزشی دانشگاه آزاد به دانشجویانی که 2ترم را گذرانده‌اند و آن‌هایی که می‌خواهند از مهر امسال وارد آن دانشگاه شوند اطمینان خاطر می‌دهد که مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

اما آنچه که حائز اهمیت است در حالی مناقشه رشته‌های بدون مجوز بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد ادامه دارد که دانشجویانی که سال گذشته در این رشته‌ها پذیرفته شده‌اند با وجود نامشخص بودن وضعیت مجوز در این رشته‌ها 2ترم ادامه تحصیل داده‌اند و مهر امسال وارد ترم سوم می‌شوند و نگرانی این عده از دانشجویان همچنان پا برجاست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

224 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ

وضعیت بازار کارو همه میدونن و با آگاهی از همه چیز بچه ها تصمیم خودشونو واسه دکترا گرفتن.
کسانی که الان دانشجوی دکتری و نگران هستن و سرشار از انرژی منفی، خب انصراف بدن هنوزم دیر نشده.

دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان
امیدوارم هرکدومتون به هدفتون برسید.
اونایی هم که به هدفشون رسیدن لطفا انقدر تو گروه انرژی منفی ندن.
این بچه ها به اندازه کافی استرس دارن.
با آرزوی بهترین هابرای شما دوستان

یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن

حسن
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ

سلام به همه دوستان

باور کنید بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد امکانات و هیات علمی لازم جهت اداره مقطع دکتری را ندارند. بعنوان مثال بنده چند ترم بصورت مدعو در واحد ساوه تدریس می کردم. این واحد حتی یک استادیار در گرایش برق-مخابرات یا برق-کنترل نداره! اونوقت دکتری برق در تمام گرایشها رو آورده. تا اونجایی که میدانیم لااقل برای راه اندازی دکتری در یک رشته بایستی چند سال در مقطع ارشد اون رشته دانشجو پذیرش شود تا مجوز دکتری بدهند. چطور میشه ارشد و دکتری گرایش برق-مخابرات و برق-کنترل بدون هیات علمی لازم را همزمان راه انداخت!

دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
بنده میخوام موردی را به شما دوستان عزیز یادآوری کنم به خدا قسم اگه آشنا نداشته باشید حتی یک ساعت حق التدریس را بهتون نمی دن حتی اگه نخبه هم باشید. قبل از ورودبه دانشگاه حتما فکرهای خودتون راکاملا جمع بندی کنید چونکه اگه برید ۵ الی ۶ سال عمرتون را تلف کنید و خدای نخواسته با دکتری بیکارشوید خیلی از لحاظ روانی برایتان ضرردارد.

fargah
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ

کاملا موافقم با نطر شما چونم متاسفانه برای خودم پیش امده

پویا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ

برادر عزیز
این دوستان ما که حق التدریسی نمی خواهند باشند.
اکثریت دوستان می خواهند به عنوان هیئت علمی مشغول باشند…

لیلی
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  پویا

اکثریت نه برادر.همه

امیر
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ

توجه توجه
دوستان عزیز و گرامی من خودم تو یه واحد بدون مجوز ارشد میخونم
خواستم بگم نگران نباشین . شما برا اینکه اگر خواستید برید اروپا یا…برا ترجمه مدارک مال دانشگاه ازاد باید به تایید سازمان مرکزی برسد بعدشم برا استخدامی هم استعلام از دانشگاه محل تحصیل میگیرند و نهایتش مدارک دولتی از وزارت علوم…پزشکی از وزارت بهداشت…ازاد از سازمان مرکزی .قبول شدید ثبت نام کنید برا تک تک شما ارزوی موفقیت دارم

لیلی
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

خسته نباشید

علی - آموزش زبان
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

تا جاییکه من اطلاع دارم. دو گروه ده نفره میگیرن.
در مورد ظرفیتها هم باید بگم که حدودا ده درصد کمتر از پارسال میگیرند. اینو مطمئن باشید.
بطور مثال پارسال رشته ما ۳۰۶ نفر رو مجاز کرد و امسال ۲۶۰ نفر که نشون از کاهش حدود ده درصدی میده. بنابراین میشه نتیجه گرفت که ده درصد کاهش پذیرش داشته باشیم. البته این برای رشته ماست. بقیه رشته ها ممکنه کمتر و یا بیشتر باشه.

لیلی
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ق٫ظ

شما هم خسته نباشید

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

خیلی از این واحدها که مجوز دارند کلاسها بیش ۷ نفر میاست در حالی که کلاس دکتری نباید بیش ۵ نفر باشد

لیلی
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خسته نباشید

دکتر
شهریور ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما به عدد پنج خیلی علاقه مندی، زنده باد ۵!

اکبر (حسابداری)
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ

س از مدت‌ها جنجال بر سر رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد، روز گذشته وزیر علوم وضعیت بررسی این موضوع را به پایان امسال موکول کرد.
به این ترتیب دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری که سال گذشته در این رشته‌ها پذیرش شده‌اند و همچنین آنهایی که با وجود اعلام غیرقانونی بودن پذیرش، از مهر امسال در این رشته‌ها شروع به تحصیل می‌کنند همچنان بلاتکلیف خواهد بود.
http://www.hamshahrionline.ir/details/303439/Education/higher

من
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ

امیدوارم رشته های فاقد مجوز حذف بشه … برای برقراری دکتری باید قوانین سختگیرانه ای وجود داشته باشه …

پارسا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  من

امیدوارم رشته های فاقد مجور،مجوز بگیره و حذف نشه…

لیلی علوم سیاسی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

لاااااااایک پارسا تا اونجایی ک من اطلاعات دارم دکترا پولی تو همه دنیا هست ورود بهش راحته اما خروجیش سخته باید دید چند نفر از قبولیا میتونن دفاع کنن من أرشدم دولتی بودم ١٧نفر گرفت ده نفر نتونستن دفاع کنن

دانشجوی دکتری علوم تحقیقات
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  من

من دانشجوی دکتری هستم و مصرانه پیگیر هستم که وزارت علوم به واحد های بدون استاد دانشگاه مجوز ندهد ، چندین بار با وزارت علوم ، شورای انقلاب فرهنگی ، کمیسیون آموزش مجلس مکاتبه کردم و تبعات این همه پذیرش رو به این نهادها گوشزد کردم.
امیدوارم که مجوزها داده نشود و دانشگاه آزاد هم طبق قانون پذیرش کند…

پارسا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

شما دوباره در آزمون شرکت کن اگر با شرایط حذف کد رشته محل ها پذیرش شدی بعد مصصصصصصصصصصصصصصصرانه پیگیر باش !!!!!!!!!

دانشجوی دکتری علوم تحقیقات
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

بنده رتبه ۱ شدم.
با ۱۶ مقاله داخلی و بین المللی
با تالیف ۴ عنوان کتاب
پژوهشگر برتر دانشگاه خوارزمی شدم تو دوره ارشد

مهندسی شیمی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ

شما اگه ناراضی هستی انصراف بده و برا دولتی شرکت کن با این رزومه حتما قبول میشی

الهه هوش مصنوعی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

با این شرایط چرا امدین آزاد؟؟؟

مولکولی به دانشجوی دکترای علوم تحقیقات
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ

:-D مطمنی این رزومه متعلق به شماست؟!!!چون اگر واقعا این رزومه شماست که بعید می دونم نباید نگران اینده کاریتون باشید :-D

دانشجوی دکترا علوم و تحقیقات Help me
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ق٫ظ

شما از وام میان مدت استفاده کردین؟ من دانشجوی دکترا واحد علوم و تحقیقات بودم ولی بعلت مشکلات در مرحله تکمیل ظرفیت اول شهرستان را انتخاب کردم .الانم هر چی از صندوق رفاه دانشگاه سوال می کنم میگن وام میان مدت فقط برا واحد علوم و تحقیقات تهرانه!!!!!!!!!!!!!!امیتونید لطفا از صندوق رفاه علوم وتحقیقات بپرسین که وام میان مدت به دانشجویان دکترا در شهرستان ها نیز تعلق می گیرد یا خیر؟ اگه اینجا اعلام کنید ممنون میشم.با تشکر.

سعید_بیو
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

سلام
آقا دمت گرم. موافقم باهات.
شما به من بگو موقع ثبت نام هنوز فارغ التحصیل نشده باشیم ولی دفاع کرده باشیم تکلیف چیه؟ ممنون

دنیا حسابداری
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

پس ازاد چیکار میکنید.ما ازادی ها همین بدون مجوز رو هم قبول داریم.خیلی ها رو میشناسم که با داشتن رتبه خیلی خوب که حتما تهران قبول میشدند تهران را انتخاب نکردندو شهری رو هم انتخاب کردن مجوز نداره یعنی این داوطلب حق دکتری گرفتن رو نداره ؟حالا شما میایین پز رتبتون رو میدید.همه مطمعنا تلاششون رو کردن که منتظر اون روز هستن.اگه دانشگاهها از اول صداقت نشان میدادن و با مجوز های داشته جلو میامدن حتما ماها هم حساب شده تر کارهای خودمون رو پیش میبردیم تا نگران این روز نباشیم.الان حدود ۷ ماهه که این بچه ها از وقتی که امتحان دادن استرس دارن حالا شما هم دیگه نمک به زخمشان نزنید.

سعید_بیو
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ

من دانشگاه آزادی هستم و بدون مجوز رو قبول ندارم.

دنیا حسابداری
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید_بیو

اطلاعیه جدید رو برو بخون .گفتن عنوان غیر مجوز وجود نداره ودانشگاههایی که پارسال دکتری گرفتن امسال هم میتونن بگیرن .

دانشجوی دکتری علوم تحقیقات
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام دوست من
بنده سالی که کنکور داشتم اتفاق به شدت ناگواری بروم افتاد که حتی یه کلمه نتونستم برا کنکور بخونم ، آزاد رو نخونده رتبه ۱ شدم، ولی سراسری واقعا تو رشته ی ما رقابت انقد سنگین که حتما باید ۶ ماه بکوب خوند تا رتبه عالی آورد ، منم که متاسفانه اون اتفاق باعث شد نتونم حتی یک کتاب بخونم، ۵ ماه مونده به کنکور تا بعد از کنکور کلا درگیر اون اتفاق بودم ، و سال بعدشم نمیتونستم بخونم برا سراسری چون خدمت سربازی داشتم ، اگه نمیومدم آزاد باید میرفتم خدمت…
حضور من در دانشگاه آزاد به خاطر این موضوع است..

فربد
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۱ ق٫ظ

اقا یه چیزی یه تعدادی از دوستان ازادی ما امسال سراسری دعوت به مصاحبه شدن ولی ازاد رتبه های داغون اوردن مجاز نشدن علت چی میتونه باشه؟البته یکی هم تربیت مدرس قبول شد ولی ازاد حتی دعوت نشد.پس نمیشه گفت ما هایی که ازاد خوندیم سواد علمی نداریم.خواستن توانستن است

دوست
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

بیگ لایک

منتظر
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان
اگر این هفته خبری از انتخاب رشته مجدد نشد ، قطعا همه کدرشته ها مجوز خواهند گرفت

لیلی علوم سیاسی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

مردیم از این انتظار من رتبم خیلیییی بالاست اما إستادا بهم کفتن قبولی موندم تو دو راهی هم نا امیدم هم امیدوار نمیدونم جی بکم فقط خدا کنه زود بکذره

علوم سیاسی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام لیلی
اساتید مصاحبه کننده کیا بودن؟
ازغندی و مطلبی و طاهری؟

لیلی علوم سیاسی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علوم سیاسی

اره همین سه نفر از من مصاحبه کردن ب نظرت جند نفر برا مصاحبه اومدن من رتبم خیلی خرابه اما بهم کفتن قبولی منطق میکه با این رتبه محاله قبول بشم اما تو دلم امید هست نظر تو جیه؟

علوم سیاسی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ

شهرستان بی تردید قبول هستی ولی تهران با رتبه بالا قبول نمیشید ، شهرستان خیالتان تخت ! تردید به خودتون راه ندین اگه شهرستان رو زدین

سیامک حقوق بین الملل
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

سلام دوستان
من معدلم ۱۸/۵۷
پایان نامه ۲۰
۳تا مقاله آی اس آی برام ثبت کردن و ۲ تا تالیف کتاب
زبانم نتونستم جواب بدم
به نظرتون چون بدون آزمون بودم انتخاب اولم کرمانشاه میارم؟

سیامک حقوق بین الملل
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان
من معدلم ۱۸/۵۷
پایان نامه ۳تا مقاله آی اس آی برام ثبت کردن و ۲ تا تالیف کتاب
زبانم نتونستم جواب بدم
به نظرتون چون بدون آزمون بودم انتخاب اولم کرمانشاه میارم؟

رحمان
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

در یکی از واحدهای بدون مجوز ، بخدا قسم، ١٨ واحد رو با یه استاد پاس کردیم. تازه ایشون هم فارغ التحصیل دکترای حسابداری از علوم و تحقیقات و دو ساله که درسشون رو تموم کردن. امیدوارم همتون قبول بشید، ولی بعد از یه ترم که خوندیز بیاین همینجا در مورد آینده و سوادمون ، بیشتر با هم صحبت کنیم!

زینب
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

خدا شاهده همین حرفها رو یکی از دوستانم که نرم افزار در یکی از همین واحدهای بدون مجوز ،داره میخونه، میگفت.

علوی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

کدوم واحد خانم زینب؟
چون منم نرم افزاری ام

سالار
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ب٫ظ

دوستان درست میگه که ۶۰۰ نفر آخه پارسال دانشگاه ازاد با ۴ واحد کمتر نسبت به امسال تو رشته حسابداری ۵۵۰ نفر پذیرفته پس خیلی دور از انتظار نیست امسال ۶۰۰ نفر پذیرش داشته باشه

حسابداری
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

امسال رشته حسابداری در مجموع ۸ مکان رشته تایید شده و ۳-۴ جا دیگه رو مثل نیشابور تایید میکنن در مجموع حول و حوش ۱۲۰ نفر پذیرفته میشن.
کل بچه هایی که مصاحبه اومدن حدود ۴۵۰ نفر بودن چجوری ۶۰۰ نفر میگیرن؟

اکبر (حسابداری)
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری

کل بچه هایی که اومدن مصاحبه ۶۰۹ نفر بودن.
می تونی یه سر به سایت
azmoon.net
بزنید و تعداد دعوت شده ها به مصاحبه رو بشمارید.

حسابداری 94
شهریور ۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ق٫ظ

اکبر جان کل ۶۰۹ نفر اومدن مصاحبه؟؟؟؟؟
حدودا ۱۵۰ تا غایب داشت رشته حسابداری.

امیر - مدیریت اموزشی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ

ده سال پیش داشتن مدرک دانشگاهی برابر بود با استخدام و داشتن شغلی دولتی که تنها مزیتش امنیت شغلی بود علیرغم اینکه نسبت به بازار آزاد درآمد ندکی داشت. اما با گسترش دانشگاه ها و وجود پارتی بازی در استخدام ها شانس افراد روز به روز در یافتن شغل دولتی کاهش پیدا کرده است ، بنابراین عده زیادی از لیسانسیه ها به امید آزمودن شانس خود ادامه تحصیل داده و مدرک بالاتری را بدست آوردند غافل از اینکه دانشگاهها هم به همان اندازه ظرفیت های خود را در مقاطع بالاتر افزایش داده و شرایط برای همین دوستانی که ادامه تحصیل داده بودند مانند دوره قبل بود و مدرک جدید هیچ مزیتی را بدنبال نداشت. اکنون تب بدست آوردن مدرک تحصیلی بالاتر آنقدر بالاتر هست که نمی شود به کسی گفت این راهی که انتخاب کردی به نتیجه نمی رسد! بنابراین بعد از مدت کوتاهی این تب در مقاطع بالاتر هم فروکش می کند و یک مدرک تحصیلی می ماند و یک حسرت بزرگ که چرا عمرم را بی جهت هدر دادم . امیدوارم کسی به خیال استخدام با تکیه بر قرض و وام وقتش را هدر ندهد و به فکر کار دیگری باشد . البته هرکس صلاح خود را بهتر از همه می داند.

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ

بد بختانه همینطور است.
ولی مساله بدتر این است که چون مدرک دکتری آخرین مدرک تحصیلی است بی اعتباری آن کل سیستم آموزشی کشور را از مدرس ابتدایی گرفته تا دانشجوی دکتری را به تحصیل نا امید خواهد کرد و غیر از این البته جیب مردم را خالی

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ

پارسال عملأ دکتری آزاد بی کنکور بود مگر چند نفر حاضر هستند نزدیک صد ملیون هزینه کنند تا مدرک دکتری بگیرند آن هم با این کیفیت کلاسهای با بیش ده دانشجو و بیشتر واحدها بدون استاد درست حسابی و …
خیلی از این واحدها استاد در حد کارشناسی ارشد را هم ندارند ولی دکتری گرفته اند آنهایی هم که استاد دارند کلاسها بیش از هفت نفر هستند و به هیچ وجه کیفیت لازم را ندارند.

روان شناسی دانشجوی دکتری
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من پارسال آزاد قبول شدم. و با توجه به شاغل بودن و داشتن زن و بچه حتی در صورت قبولی در دانشگا های تهران از نظر هزینه فقط رفت و آمد هیچ فرقی با دانشگاه آزاد که شهر نزدیکمه نمیکرد. بنابراین برا من یکی که خوب بود درسته امکاناتش ضعیفه. کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو هم دانشگاه تهران بودم ولی آخرش من و کسی که کارشناسی پیام نور شهرستان گرفته بود یه جا مشغول به کاریم بنابراین دیگه بی خیال دولتی شدم

دانشجو دکتری
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۶ ب٫ظ

من بعنوان دانشجوی دکتری خواهان حذف رشته های بدون مجوز هستم.

صادق..
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

نگران نباش
همه ما ها هم در صورت قبولی حرف نو را خواهیم زد …

الهه هوش مصنوعی
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

نگران نباش
همه ما ها هم در صورت قبولی حرف نو را خواهیم زد …

سعید_بیو
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

رتبتون چنده؟ ممنون

نگار
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

چرا فقط خودته میبینی؟خیلی از بچه ها با رتبه های تک رقمی بخاطر دوری راه فقط نزدیک ترین شهر رو انتخاب کردن……آیا این حرف شما انصاف؟؟؟؟؟؟

زمین شناسی اقتصادی ۲
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

دقیقا من با رتبه ۵ محلات انتخاب کردم انشا اله مه مجوز بگیره

دانشجو دکتری
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

رتبه سه رقمی چطور؟ این انصافه هر کی از راه رسید دکتری بگیره؟

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

نه واقعا.. انصافا صحیح نیست در دکترا هم مثه ارشد باز کنن
وگرنه وای به حال مملکتمون

دکتر
شهریور ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

زنده باد پنج!

معماری کامپیوتر
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ

بالاخره این معماری کامپیوتر کجاها میگیره؟

منتظر به معماری کامپیوتر
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۰:۵۲ ق٫ظ

با سلام کرمان و علوم تحقیقات مجوز گرفتند ولی من تعجبم واحدهایی مثل نجف آباد و واحد تهران شمال و تهران مرکز و قزوین چطور مجوز نگرفتند من موندم توی کارشون شما لطف می کنید راهنمایی کنید چه کتابهایی برای معماری و شبکه و سیستم های مزمنی خواندید ممنون می شم راهنمایی کنید دوست عزیز

زینب
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

بچه ها من شنیدم که هر واحد ۲۰ نفر میگیرن. با این حساب ۳۰ کدرشته محل حسابداری در مجموع ۶۰۰ نفر پذیرفته میشن. اگه این درست باشه، همه قبولیم . لطفا یه نفر جواب بده.

00000
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

ببینید من ورودی ۹۳ هستم لیست دروس ارائه شده زدن ظرفیت هر کلاس ۱۰ نفر هست در ضمن واحد ما هم بدون مجوز هست دروس ارائه شده برای ترم ۱ ولی ظرفیت ۱۰ نفر هست دیگه نمیدونم پارسال هم ۱۰ نفر تا ۱۲ نفر بوده قطعا اگر واحدهای بدون مجوز بگیرن کمتر از پارسال هست و طبقه گفته خودشون ۷ نفر هست.موفق باشید.

00000
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

البته رشته من معماری هست

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

مگه لیسانسه ۶۰۰ نفر بگیره
اینطور باشه هیپکی دیگه درس نمی خونه
چون تلف کردن پول و مهمتر وقته
حالا دیگه ابروی علمی کشور میرود و… بماند.
چون به هر حال آخرین مدرک تحصیلی است.

صادق..
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

هیچکی نمیخونه ؟؟؟ چقد هستن که دارن برا همین موقعیتا سر و دست میشکنن …

تا زمانی که تب مدرک وجود دارد وضع همین است و باز شدن در دانشگاه ها امسال اتفاق نیفتد سال بعد اتفاق میفته

پدرام
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

آقا صادق رشتت چیه؟ و رتبت چنده؟ ممنون

صادق..
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

نرم افزار _ ۵۸

محمد
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  صادق..

صادق خان انتخاب شهر هایی رو که زدی میگی لطفا؟

صادق..
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تهران ، کرج ، قزوین ، قم ، ساری ، اراک و …

سهیل_ژنتیک
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

شوخیشم قشنگ نیست. ۶۰۰ نفر چه خبره؟؟ یهو مثل لیسانس بدون کنکور کنن دیگه

حسابداری
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

احتمالا شما هم رتبه ۳۰۰-۴۰۰ آوردید که الان دوست دارین همه مکان رشته ها اوکی بشه/
من خودم هیات علمی دانشگاه آزادم
و تا امروز خبر دارم که گرگان و ساری و قائمشهر هیچکدوم نتونستن مجوز رو بگیرند..
خیلی جاهای دیگه هم همینطور..
امسال حسابداری حداکثر ۱۵۰ نفر میگیره که البته ده درصدشون بدون آزمونن…

اکبر (حسابداری)
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری

بله نتونستن مجوز بگیرن ولی دانشجو می گیرن.
من از مدیر آموزش بابل و قائمشهر پرسیدم

مهدی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

هر واحد چند نفر روانشناسی تربیتی میگیره؟

ساناز
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

گفتن ۷نفر برای همه رشته ها، نه فقط روانشناسی تربیتی….. الله اعلم

سالار
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

دوستان اگه ادعا مبنی بر قانونی بودن رشته ها دارین چرا نمیخان بپذیرین که دانشگاه ازاد داره دکتری رو خراب می کنه ۷۰% افراد به دنبال هیئت علمی شدن هستند به خدا دانشگاه ازاد ۱۰% پذیرفته شدگان رو هم هیئت علمی نمی کنه اگه ۸۰ میلیون تومن پولی نیست براتون و کار پردارمدی دارین درس بخونین ولی اگه به امید هیئت علمی شدن هستین قبل از ثبت نام یه پرس و جویی از دانشگاه ها بکنین به حرف من می رسین

دلواپس مجوز
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

منم موافقم باشما،دانشگاه آزاد برا پرداخت حقوق هیات علمیهای خودشم دچار مشکل هست؛خیلی از واحدها درآستانه ی تعطیل شدن هست؛اگه صرفا به امید هیات علمی شدن میخواید دکترا بخونید،کار اشتباهی میکنید مگر اینکه وضع مالیتون خوب باشه

عبرت
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دلواپس مجوز

موافقم ..تنها مرجع تایید مدارک تحصیلی در ایران شورای گسترش وزارت علوم هست و این طبیعیه که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مدارک خودشو تایید کنه …کسانی که شک دارند یک سرچ کوچک داشته باشند.

صادق..
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  عبرت

شورای گسترش وظیفه مجوز به رشته محل ها را دارد نه تایید تک تک مدارک تحصیلی

دانشگاه آزاد بر اساس توافق کلی سهمیه ۱۲۰۰۰ نفری را گرفته بود پارسال

سعید
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

خب پارسال ۱۲۰۰۰ تا گرفت که داد همه درومد دیگه. نزارید مدرک دکتری بی ارزش شه

صادق..
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

اکثر افراد و شاید آن ۷۰ درصد که دانشگاه آزاد را برای تحصیلات تکمیلی انتخاب میکنند در حال حاضر شاغلند.

دانشجو دکتری
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

بخاطر افزایش حقوق و بهتر شدن موقعیت شغلی اونا که نباس ارزش مدرک دکتری ما کم شه

صادق..
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ

ارزش کم نخواهد شد ، اونا کارمندن نمیان تو رقابت با شما

اگر واقعا دانش رو بتونین از طریق کارهای دانش بنیان به محصولات موردنیاز مردم تبدیل کنین با زیاد شدن ارزش پایین نمیشه که بالا هم خواهد رفت ..

سعید_بیو
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

ارزش کم نمیشه؟ مدرک ارشد الان ارزشش بیشتره یا ۵ سال پیش که ظرفیت کم بود؟

نگین
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

متن طولانیه ولی بخونید ضرر نمی کنید سلام بچه ها میدونم همه تحت فشار روانی هستید من خودم از کسانی بودم که فقط میگفتم دولتی باید برم دکتری ولی متاسفانه علیرغم آزمون غیر استاندارددولتی و باز باهمون غیر استانداردی باهر بدبختی مجاز شدیم و حتی نمره کتبی بر خلاف انتظار اکثرا وهمینطور خودم نبود باز تو مصاحبه اجحاف هایی دیدم راستش دوساله آزاد مصاحبه دعوت میشم میگم چرا برم آزاد برم آزاد که باز مثل ارشدمون همش بکوبند تو سرمون تازه من ارشدم اراین دانشگاههای غیر مجوز و اینا نیست دانشگاه معتبریه ولی امسالم که باز آزاد قبول شدم گفتم میرم مصاحبه و اگه نهایتا قبول شم میرم آخه وقتی با این شرایط هر کی هرکی میبینم طرف با داشتن رابطه تو دانشگاه دولتی هنوز دانشجوی دکتری ست هیئت علمی شده حالا من چند سال دیگه بیام عمرم و بذارم که برم دولتی که بعد تو هیئت علمی آیا شانس داشته باشم یانه؟ دیگه بعد چند سال کنکور دکتری دادن و نو دانشگاه تدریس کردن و مصاحبه هیئت علمی رفتن فقط به یک نتیجه رسیدم فقط شانس به قول قدیمیا قسمت و امروزیام رابطه اگه رابطه ایی دارید که هر جا قبول شدید برید حتی بی مجوز قطعا کار هست اگه ندارید حتی اگه تو بهترین دانشگاه سراسری هم درس میخونید خ امیدوار نباشید شاید بعضیا خورده بگیرن پس خدا چی ما سپردیم خودمون و به خدا آره هیچکس منکر لطف و عنایت و رحمت خدا نیست ولی قبول کنیم خیلی از کارارو غ قانونی دارن همین بنده های خدا… ادامه نظر»

ص صنایع غذایی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

به نظر من هم حرفتون درست دلیل رو بورس بودن کم بودن مطمئنم دانشگاه ازاد به زودی به دوره ی تخصص پزشکی هم رحنه میکنه داره تلاش میکنه با جذب هئت علمی و ساخت بیمارستان هم دکتری تخصصی بگیره در گرایش های علوم پزشکی و هم رزیدنت تخصص اما کی میتونه به این موضوع برسه نمیدونم

امیر
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ق٫ظ

ارزشنامه‌های تحصیلی

ارزشنامه‌های تحصیلی صادره از وزارت علوم، فناوری و تحقیقات و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی قابل ترجمه و تأیید نیست، باستثناء مواردی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع بودن ترجمه را در پشت ارزشنامه قید کرده باشد.

مدارک صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دانشنامه مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد ، دکترا ، ریزنمرات فارغ التحصیلان و غیره ممهور به مهر و امضاء معرفی شده وزارت علوم قابل ترجمه و تأیید است. توجه داشته باشید که برای تأیید ریزنمرات اصل دانشنامه مورد نیاز است. مدت اعتبار از تاریخ تأیید دو سال است.

مدارک صادره از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

دانشنامه‌های مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا ، ریزنمرات فارغ التحصیلان پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامائی و زیرشاخه‌های آن ممهور به مهر و امضاء معرفی شده از سوی وزارت مزبور قابل ترجمه و تأیید است. توجه داشته باشید که برای تأیید ریزنمرات اصل دانشنامه مورد نیاز است.مدت اعتبار از تاریخ تأیید دو سال است.

مدارک صادره از دانشگاه آزاد اسلامی

دانشنامه مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و ریزنمرات صادره از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر ایران با مهر و امضاهای معرفی شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه مزبور قابل ترجمه و تأیید است مدت اعتبار از تاریخ تأیید دو سال است.

سامان
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ق٫ظ

سلام دوستان
هفته ی در پیش رو هفته ای سرنوشت ساز است…
اگر در هفته ی آینده انتخاب رشته ی مجدد انجام نگیرد قطعا همه کد رشته ها پذیرش خواهد شد و همه ما به مراد دلمون میرسیم…
بنده فدایی تحصیل هستم..
چه با مجوز و چه بی مجوز…
ایشالا دو هفته بعد این موقع نتایج اعلام شده و ما مسرور از شادی..

امیر
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۰:۳۱ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان گل انشالا همتون قبول میشید گوش به حرف بعضی ها نزنید میگن مجوز اینا…..برا کار استخدام استعلام از دانشگاه میگیرن ونهایت سازمان مرکزی دانشگاه وبرای ترجمه مدارک هم مشکلی نیست .مال دانشگاه ازاد باید به تایید سازمان مرکزی برسد

مهشاد
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

احسنت. دقیقا همین طوره

WQG
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

در تایید حرف شما، مریم خانم. واقعا جای تاسف داره:
http://www.ana.ir/news/49126

مریم
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

بچه ها توجه کردید دارن رشته های پزشکی را توی بورس میگذارن و بقیه رشته ها را داغان می کنن .

ص صنایع غذایی
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

یعنی چی مریم جان میشه توضیح بدی لطفا

صادق..
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

همین هم باید باشد
کسی که رشته پزشکی میخونه اولا کارش سخته ، ثانیا تو دانشگاه چیزایی یاد میگیره که مستقیم به درد جامعه و مردم میخوره
اما دانش سایر رشته ها دردی رو دوا نمیکنه اصولا

مریمم صنایع غذایی
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  صادق..

بنظر من این طرز فکر اشتباه هست هر کسی باید در هر زمینه ای که فعالیت میکنه سعی کنه بهترین باشه ما دکتر که با جون مردم بازی میکنند کم نداریم مثل خیلی از افراد که درباره رشته تحصیلیشون اطلاعات کمی دارند پس باید سعی کرد توی هر رشته ای تحصیل میکنیم بهترین باشیم.

پیام
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

یعنی چی؟
تمام رشته ها مهم اند و توی کشورهای پیشرفته نگاه جامعه به همه رشته ها یکسانه
رشته های پزشکی برای این اینجا توی بورسه که تونسته ظرفیت های خودش را حفظ کنه و به اندازه نیاز جامعه دانشجوی نخبه بگیره
کاهش ظرفیت و نخبه گزینی موجب ارتقا کیفیت خواهد شد و عکسش باعث نخبه گریزی و افت کیفیت

نرم افزار
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

ولی اینطور نیست
علت بهتر بوددن رشته‌های وزارت بهداشت یک دلیل بهتر بوددن برنامه درسی و کاربردی بودن آن است، به طوری شما در طول تحصیل اصولا چیزی را یاد میگیرید که واقعا فردا کار دارید با هم
اما رشته های دیگر این‌گونه نیستنند! به عنوان مثال تئوری هایی که در رشته های فنی میخواند هیچ کدام در کارتان نمیاد مستقیم
کسی که مثلا پرستاری خوانده پس از اتمام تحصیلات دو سال طرح میگذارنه همون مواردی که خونده و حقوق هم میگیره اما هیچ رشته دیگر طرح نداره !‌

به عنوان مثال خودم رشته فنی هستم ، هفت ساال طول کشید تا ارشد گرفتم ولی هیچ کدام از خوانده هام بدردم نخوردن ، پایان نامه هم که باید شبیه سازی می کردیم

چقد پایان نامه در زمینه مثلا حسگر بیسیم نوشته شده آیا هیچ کدام کاربردی دارند ؟؟؟

امین
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

به اندازه نیاز جامعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جامعه ما که خیلی بیش از این نیاز داره.
تو هر مطبی میری ۳۰ ۴۰ نفری نشستن .بعضا دو سه ماهه وقت میدن.
نگین به اندازه نیاز جامعه بگین به خیلی کم تر از نیاز جامعه که نرخو بالا ببرن .

مهرداد
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

آقا صادق من به شدت با نظر شما مخالف هستم. این تفکر رو کنکور جان جامع ی ما انداخته که از نظر من فاجعه به بار آورده
در کشور پیشرفته ای مثل آلمان رشته ی پزشکی هیچ فرقی با رشته ی ددبیات نداره و هر دو مهم هستن و خبره شدن در هر دو بسیار بسیار سخت. اصولا هر رشته ای ارزشمند هست و صد در صد کاربرد های بسیاری داره. برای مثال رشته ی زیست شناسی پایه رشته ی پزشکی هست و بدونه اون اصلا پزشکی وجود نداره. ولی شما هیچ موقع نمیبینید که رتبه ی برتر کنکور تجربی بره رشته ی زیست بخونه در حالی که همین کاربردی که شما میگین تو رشته ی پزشکی هست اصلا بدون وجود زیست هیچ مفهومی نخواهد داشت. یا مثلا رشته های علوم انسانی که کلان جامعه روی اون ها میچرخه. مثلا بر اساس فلان فلسفه سرنوشت میلیون ها نفر تغییر میکنه و…… به نظر من شما “درد” که فرمودین رو فقط جسم آدمی میدونید درحالی که بسیار درد های دیگری هم وجود دارد.

صادق..
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

اینجا رو گفتم
آیا وضعیت کسی که هفت سال دکتری پزشکی گرفته با کسی که هفت سال ارشد ادبیات خونده یکیه ؟؟

صادق..
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

من هم میدونم فاجعه است و درست نیست … ولی اینطوره در عمل

علی
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

حقیقت تلخ است.
اصولأ رشته پزشکی و غیر پزشکی ندارد اگر ظرفیت بیش از کشش تقاضا برای استخدام باشد ارزش پایین خواهد آمد همین الان خیلی از فارغ التحصیلان دکتری بیکار هستند، این افرادی که الان دکتری گرفته اند زمانی قبولل شده اند که ظرفیتها سه هزار نفر هم نبود
به طور کلی دکتری به درد هیات علمی شدن می خورد دانشگاه آزاد قول داده سالی ۴ هزار نفر را هیات علمی پذیرش کند پارسال دوازده هزار نفر پذیرش داشت خوب این ۸ هزار باقی مانده چکار کنند. تازه فارق التحصیلان سالهای گذشته هم هستند نتیجه اینکه برای دو سه سال دیگر هیات علمی شدن غیر ممکن می شود.

پ
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خبر دقیق دارم دانشگاه آزاد پارسال ۵۰۰ نفر استخدام نداشت. سیاست دانشگاه آزاد با توجه به کاهش دانشجو بورس مربی های خودشه که مجبوره نگه شون داره. این صحبت ها فقط برای جواب دادن به منتقدان است وگرنه بنده سه سال با رشته فنی دارم اقدام میکنم و نتیجه نگرفتم و متاسفانه کار دیگه ای هم نیست

ali
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ق٫ظ

تمدید فرصت دانشگاه آزاد برای رسیدگی به رشته‌های بدون مجوز آموزش > عالی – گره ماجرای رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد این روزها کور‌تر شده است. درحالی‌که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز گذشته از کم‌کاری وزارت علوم در رسیدگی به این موضوع گلایه کرد یک عضو دیگر این کمیسیون از تمدید فرصت رسیدگی به این موضوع تا پایان شهریور خبر داد. همزمان رئیس این دانشگاه به صراحت اعلام کرد که همه رشته‌های این دانشگاه مجوز دارند. گرهی که بازمی‌شود با وجود همه اینها می‌توان حدس زد در آینده این گره باز شود، چه اینکه چند روز قبل این معاون آموزشی وزارت علوم بود که گفت: «وزارت علوم مخلص دانشگاه آزاد است و درباره رشته‌های بدون مجوز همه نوع همکاری را با این دانشگاه می‌کند.» اگرچه مجتبی شریعتی نیاسر بلافاصله پس از اشاره به این همکاری تأکید کرد: «حتما باید مسیر قانونی تأیید مجوز رشته‌ها طی شود.» اما به‌نظر می‌رسد همین «همکاری‌ها» و «مخلص بودن»‌هاست که باعث شده حالا قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش با گلایه از اهمال وزارت‌ علوم در تاسیس رشته‌های بدون‌ مجوز دانشگاه آزاد خواستار تعطیلی رشته‌هایی شود که امکانات، تجهیزات و هیأت علمی ندارند. ‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته، در حاشیه دومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت مجوز قانونی رشته‌های دانشگاه آزاد، تقریبا صورت مسئله را پاک کرد و گفت: «تمام رشته‌های این دانشگاه دارای مجوز قانونی هستند و جای هیچ نگرانی برای دانشجویان وجود ندارد و بهتر است به این قضیه دامن زده نشود.»… ادامه نظر»

صنایع غذایی
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ali

من که دیگه فرق خوب و بد را تشخیص نمیدم یک روز یک خبر خوب میاد فردا یکی تکذیبش میکنه معلوم نیست دیگه چی میخواد بشه.

ص صنایع غذایی
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  صنایع غذایی

رشته ی ما واقعا ازمونش سخت بود باید ظرفیتها بیشتر بشه این ۵شهر کمه امل ساری و تبریز هم شهرهای خوبی هستن و پتانسیل گرفتن دانشجوی دکتری دارند اما چند شهر باید حذف شود

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ

در خیلی از این واحدها استاد مناسب برای ارشد هم ندارند ولی پارسال با کمال تعجب دانشجوی دکتری گرفته اند و همچنین خیلی از کلاسهای واحدهای مجوز دار بیش از ۵ نفر می باشند.

صادق..
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

وزارت علوم به هفت نفر راضی شده
انشالله تلاش میکنن دوستان شما هم راضی شدی بعد میگیرن بیشتر

سعیده
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

مطمئن باشید حداقل هر واحد ۲۰ نفر میگیره مثل پارسال…

فرزاد
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ

لیست رشته هایی که تا حالا مجوز گرفتن کدام سایته؟

دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق دانشگاه ازاد دامغان
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۵:۳۴ ب٫ظ

بچه های تهران لطفا کمک کنید
از تزمینال جنوب میخوام برم واحد تهران جنوب برا ازمون ای پی تی ادرسشم خ پیروزی خ شهید ده حقی با اتوبوس واحد میخوام برم ایا مستقیم داره یانه اگه نداره اول باید کجا پیاده شم

روانشناسی تربیتی سارا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ

بابا یه آژانس بگیر آدرسو بش بده میبرتت همونجا دیگه!

دلواپس مجوز
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام؛ سارا خانم رتبتون چند بود؟ مصاحبتون چطور بود؟

روانشناسی تربیتی سارا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  دلواپس مجوز

سلام ۴۸ بودم مصاحبه م خوب بود شما چطور؟

روان شناسی دانشجوی دکتری
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

حتما قبول میشید

روانشناسی تربیتی سارا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

ممنون دوست عزیز
بنظرتون علوم تحقیقات رو ممکنه بیارم؟

دلواپس مجوز
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

من ۹۴،منم مصاحبه خوب بود،البته هیات علمی هم هستم

مهدی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ

سلام. امیدوارم قبول شید. من۱۱۲ بودم مصاحبم خراب بود به نظرتون با سهمیه ایثارگران شهرستان میارم؟

مریم
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

با مترو برو بهارستان . از اونجا تاکسی های دانشگاه تهران جنوب را سوار شو. موفق باشی.

دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق دانشگاه ازاد دامغان
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ممنون

دوست
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان
یه سوال از حضورتون داشتم اگر کسی قبول بشه میتونه ترم اول مرخصی بگیره و اگر بشه شهریه هم میگیرن ممنون میشم اگر جواب بدید.

مریم
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ

هر دم از این باغ بری میرسد،
خدایا خودت عاقبتمونو ختم به خیر کن،
میلاد امام رضا مبارک همه دوستان

صادق..
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

امروز

وی در خصوص اخبار خوش و جدید دانشگاه آزاد اظهار کرد: در حال حاضر اثربخشی دانشگاه آزاد روبه افزایش است و مجوزهای قانونی برای همه‌ی رشته‌ها گرفته شده و تجهیزات نیز در حال تکمیل و شکل‌گیری هستند و سامانه ساها که بزرگ‌ترین سامانه تجهیزاتی و تحقیقاتی در ایران است که در سطح منطقه کم‌نظیر است بطوری که ۷۴۰۰ آزمایشگاه و ۳۶۰۰ کارگاه در سراسر ایران، با هم در حال همکاری هستند و هرکس چه دانشجو دانشگاه آزاد باشد و چه نباشد می‌تواند از این شبکه استفاده کند.

منبع http://www.yjc.ir/fa/news/5302800

ساناز
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

تشکر آقا صادق…. امیدوارم دیگه اخبار ضد حالی اعلام نشه

نگار
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

ممنون آقا صادق عزیز ….خبر خوبی بود

مهندسی عمران
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

این در مورد رشته های علوم پزشکیه.

اکبر (حسابداری)
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

دوستانی که میگن برای شغل دولتی باید مدرکتون از وزارت علوم استعلام بشه لطفاً دفترچه آزمون استخدامی دولتی ۹۴ رو از لینک زیر دانلود کنن:
http://www6.sanjesh.org/download/EMNoet94Reg.zip

تو صفحه ۱۱ بند ۴ نوشته که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد باید ظرف دو ماه از سازمان مرکزی دانشگاه مذکور تأیید بشه.
پس لطفا جو ندید …

حمید
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

دوست عزیز این فقط برای ثبت نامه .درصورت پذیرش در مرحله استخدام حتما استعلام میکنن
برای اخذ گرید شرکت های ساختمانی که من مطمینم از وزارت علوم و از سایت زیر استعلام میکنن
http://padak.mporg.ir/
سایر ارگان ها هم برای سایر فعالیت های قانونی استعلام از وزارت علوم دارند
از ما گفتن
ما که با کسی دعوا نداریم
اصلا برین از خود وزارت علوم بپرسید

صادق..
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

وزارت علوم خودش گفت برای دانشجوها مشکلی نیست

مهشاد
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

دوست عزیز من کارمند رسمی بهزیستی هستم و دو سال پیش محل مجوز ارشدم بدون مجوز بود اما استعلامم مشکلی واسش پیش نیومد و من حکم استخدامیم و حقوقم بر اساس ارشده جرا وقتی اطلاع کافی ندارین چیزی میگین و باعث استرس دیگران میشین.محل مار از دانشکاه استعلام میکنه نه وزارت علوم

دقت
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهشاد

حالا شما شانس آوردید از وزارت علوم استعلام نشدید اگه بقیه شانس نیارن و از وزارت علوم استعلام بشن چی؟ بماند که چه استعلام بشه چه نشه مدرک باید از سوی مراجع تایید کننده که وزارت علوم هست تایید بشه.

مهشاد
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهشاد

منم تازه استخدام شدم استخدامی ٩١.اما به مشکلی برنخوردم

اکبر (حسابداری)
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

عزیز دلم
نوشته در صورت پذیرفته شدن.

صبا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

من استخدام رسمی آموزش و پرورشم. از خود دانشگاه آزاد استعلام گرفتن.برای تدریس توی دانشگاه پیام نور هم همینطور. برای تدریس دانشگاه آزادم که خب همینطور. مردم رو مضطرب نکنین.

مهدی
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۰:۵۴ ق٫ظ

راست میگه این دوستمون. تا الان دانشگاه آزاد فارغ التحصیل بدون مجوز که نداشته خوب معلومه استعلام ها تایید بشه. مشکل برای اونهایی که از پارسال بدون مجوز قبول شدن.
من هم شنیدم برای تک وتوکی رشته هایی که از قبل مجوز نداشتن مشکل پیش اومده

زیست سلولی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

ما از روی احساس یه چیزی میگیم خب بقیه هم راست میگن دیگه اگر واقعا دانشگاه آزاد مجوز اش اوکی شده به نقل خودشون چرا وزارت علوم تایید نمیکنه … من با این که آرزوم هست که مجوز گرفته بشه فراخوان جذب هم که تو این سه ماه اعلام نشد از طرف آزاد… چی بگم باید دید زور کی بیشتر …ولی ای دریغ که وسط این زور آزمایی وقت و زندگی یه عده جوان از بین میره

دانشجوی دکتری واحد علوم و تحقیقات...93
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

سلام.
ضمن آرزوی موفقیت برای همه دوستان لازم میدونم یک نکته رو در مورد برخی صحبت های مسئولین دانشگاه آزاد خدمتتون به عرض برسونم.
دوستان سال گذشته در مورد تکمیل ظرفیت وعده های زیادی داده شد.بارها و بارها اعلام شد که برای ترم مهر ماه تکمیل ظرفیت خواهند داشت.که خبری نشد.مجددا چندین بار رسماً اعلام شد که برای ترم بهمن تکمیل ظرفیت خواهد شد ولی دانشگاه آزاد زیر بار فشار انتقادها نتونست حتی یک نفر هم به عنوان تکمیل ظرفیت پذیرش کند تا اینکه رسماً اعلام شد که دیگر تکمیل ظرفیتی نخواهد شد
در این راستا تعداد زیادی از داوطلبین به امید تکمیل ظرفیت منظر موندند و نتونستند برای سال بعد هم خودشون رو آماده کنند.
بنابراین دوستان زیاد روی گرفتن تمام مجوزها حساب باز نکنید.
با آرزوی موفقیت و سربلندی مجدد برای تک تک شما دوستان عزیز.

مولکولی به دانشجوی دکترای علوم تحقیقات ...93
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ

واقعا نمی تونم بفهمم ه؟!! چطور می گید که دانشگاه ازاد پارسال تکمیل ظرفیت اعلام نکرد!!
دوست عزیز و محترم پارسال دختر خاله من تکمیل ظرفیت واحد علوم تحقیقات پذیرفته شد؟!! عجیبه

دانشجوی دکتری واحد علوم و تحقیقات...93
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ

اون تکمیل ظرفیت نبود(انتخاب رشته محل مجدد بود)…. دانشگاه آزاد با توجه به اینکه بعد از ثبت نام برای آزمون مجددا واحدهای زیادی رو برای پذیرش اعلام کرد برای جلوگیری از تضییع حق داوطلبان بعد از اعلام نتایج و قبل از ثبت نام دانشگاه فرصت انتخاب رشته مجدد رو به داوطلبان داد.
وگرنه تکمیل ظرفیت زمانیست که پذیرفته شدگان ثبت نام کنند و چنانچه ظرفیتی خالی موند دوباره افرادی که پذیرفته نشدند شرکت کنند.
موفق باشید

امین
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

عزیزم منظورشون دکتراست نه ارشد

دکتری 93
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

بله درست می فرمایند پارسال تکمیل ظرفیتی برای بهمن اعلام نشد.

دانشجوی دکترا علوم و تحقیقات Help me
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ق٫ظ

شما از وام میان مدت استفاده کردین؟ من دانشجوی دکترا واحد علوم و تحقیقات بودم ولی انتقالی گرفتم به شهرستان الانم هر چی از صندوق رفاه دانشگاه سوال می کنم میگن وام میان مدت فقط برا واحد علوم و تحقیقات تهرانه!!!!!!!!!!!!! لطفا میشه از صندوق رفاه بپرسین که دانشجویان دکترا شهرستان وام میان مدت میدن یا خیر؟با تشکر.

ASDFG
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ

چرا یه ارگان مرجع ، تکلیف رو روشن نمیکنه؟ این موضوع کمی نیست.

محمد
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ق٫ظ

سلام
احتمالا برای جلب رضایت مسئولین وزارت و مجلس بنظرم حداکثر به میزان بسیار اندکی در حد یک دو رشته محل را حذف کنند ومطمین باشید نمیان نصف و بیشتر رشته های اعلامی دانشگاه ها راحذف کنند
اگر دقت کنید اعلانات مسئولین صرفا تذکر برای تسریع امورارتقا کیفیت است و گرنه به صراحت اعلام و ورود می کردند

ارسلان
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دیگه واضح تر از این که میگه همشون رو حذف می کنیم و اگه خودشون اقدام نکنند مجلس ورود می کنه

حسین
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان من مصاحبه ی دکتری دادم اما پایان نامم تا اواسط مهر آماده میشه میخواستم ببینم اگه قبول شدم به خاطر نداشتن پایان نامم برا ثبت نامم مشکل پیش نمییاد؟یه مهلت بهم میدن؟

سعید
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

مهلتی داده نمی شود.

Golnosh
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

منم مشکل شما رو دارم و جواب سوال رو هم نمی دونم

صادق..
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

تا اواسط شایدم اخر مهر جزو متاخرین میتونین برا ترم اول ثبت نام کنین ،
در غیر اینصورت باید برا بهمن ثبت نام کنین

ترمه
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

می بایست تا پایان شهریور مدرکتون آماده بشه

روانشناس
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

مشکلی پیش نمیاد
تا ۳۰ مهر فرصت می دن

مدیریت آموزشی قبولی ۹۳
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

در صورت قبولی تا دوسال میتوانید با پرداخت شهریه ثابت مهلت بگیرید.نگران نباشید

علوی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ب٫ظ

جدی تا دوسال میشه؟
طبق چ بندی و از کجا مطمئنید؟
چون برم خدمت اینجوری بعد بیام خب!
چون شیش ماه از خدمتم مونده ارزش داره.

مسائل
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

شما تاریخ دفاع گرفتین؟؟امروز آخرین مهلت گرفتن تاریخ دفاع بود.

مهدیه
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ق٫ظ

انگار توی یک دور باطل افتادم.

زیست سلولی به مولکولی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ

رتبه شما چند بود؟

روان شناسی دانشجوی دکتری
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ

من که الان دو ترمه دارم درس میخونم مدیر گروهمون میگه واحد ما مجوز گرفته ولی واقعا نمیدونم گرفته یا نه چند روز دیگه هم باید دوباره کلی پول برا ترم سه واریز کنیم واقعا آخرش چی میشه ما مدرکمون ارزشی داره یا نه؟؟؟؟؟ هر روز یه چیز میگن؟؟!!

صبا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ

نگران نیاشین.آخرش که همه همین دانشگاه آزاد قراره بعنوان استاد تدریس کنیم. دانشگاه آزادم که نمیاد برا دانشجوهای خودش مشکل تراشی کنه. به جای اینا سعی کنین دانشجوی تاپ باشین. بعد فارغ التحصیلی مشکلی پیش نمیاد.مطمئن باشین. تجربه ی دوستان و فامیل ثابت کرده.

مولکولی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۰:۰۹ ق٫ظ

راستش از اینهمه استرس و حرف ضد و تقیض خسته شدم کاش نتایج زودتر اعلام می شد ….
امام رضا خودت خوب می دونی من زحمتمو کشیدم و الان منتظر نتیجه خوبم ناامیدم نکن .

س.م
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مولکولی

فکر کنید نتایج هم اعلام شد. با این حرف های ضد و نقیض میتونید ثبت نام کنید؟!!
من سر همین بلاتکلیفی مصاحبه آزاد شرکت نکردم. ترسیدم قبول بشم و بعد وسوسه بشم که ثبت نام کنم و چهار سال وقت و پولم رو هدر بدم!

حسین
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

امام رضا به این شب عزیز قسمت می دهم امسال منو به ارزوهام برسون . ای امام رئوف در این شب عزیز همه رو به ازوشون برسون.

مدیریت آموزشی اهواز
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

آمیییییییییییین

کاوه
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

الهی آمین…

حسین
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

واقعا امام رضا ارزوها رو براورده می کنه. البته خودتون هم باید تلاش کنید .این طور نیست که نخونده برید وبگید امام رضا قبولمون نکرد. باید بخونید و از اقا امام رضا هم بخواید. همین الان بیاید ارزو کنید و از امام رضا هرچی می خواید طلب کنید. موفق باشید

حسین
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دعای من در شب ولادت اختر تابناک امامت و ولایت علی بن موسی الرضا :ای امام همام،اقامون،مولامون،در این شب عزیز ارزوی ما جوونا رو که قبولی دکتری هست بر اورده ساز . در پایان از خدا ارزوی عاقبت به خیری جوانان را دارم. به امید موفقیت .

صادق..
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

ولی خب هیچگاه نشده مسول وزارت علوم یا هر چیزی بیاد بگه دانشجوها ثبت نام نکنن یا مشکل براشون هست برا دانشجوهای فعلی

و معمولا در خبرها مسولان وزارت علوم چیزی مثل صحبت زیر وجود دارد:

وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه وضعیت دانشجویان در حال تحصیل که هم‌اکنون در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل بوده ولی کد رشته محل های آنها دارای مجوز نیست، اظهار داشت: اصلا جای نگرانی وجود ندارد و با تفاهم و همکاری که میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد بر قرار است راهکار مناسب برای این دسته از دانشجویان یافت می‌شود. چنانچه اگر در مرحله اول برخی از این کد رشته محل‌ها به تایید نرسد همکاران کمک می‌کنند تا این مشکل حل شود.

صادق..
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

منظورم با کسانی بود که میگویند وزارت علوم بارها اخطار داده
من خبرها رو دنبال میکنم اما هیچ گاه ندیدم خبری دانشجوها و داوطلبین رو تهدید حالت کرده باشه

ali
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  صادق..

این بیانیه رسمی وزارت علوم است:
هرگونه ایجاد رشته محل جدید و پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برابر ضوابط و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی و پس از تأیید این شورا اعلام و اجرا گردد و هرگونه جذب و پذیرش دانشجو در رشته های غیرمصوب، غیرقانونی است و دانشگاه آزاد اسلامی موظف است براساس ماده ۳ اساسنامه اصلاحی آن دانشگاه مصوب ۶۸۲ جلسه مورخ ۲۶/۱۱/۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه تصمیمات موضوع این بند را به شورای گسترش آموزش عالی اعلام نمایند.

صادق..
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ali

تهدیدی متوجه دانشجو نیست

اکبر (حسابداری)
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  صادق..

دقیقاً
دانشجو که خودش از خودش رشته ایجاد نکرده تو دفترچه.
تعیین تکلیف با دانشگاه آزاده

عبرت
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

عرض کردم دوسال مدرک فاقد اعتبار دستمه و أسیر پله های وزارت علوم و آزاد…باور ندارید راهش فقط یک تماس با وزارت علوم هستش .عوض اینکه این کار تقبیح کنید و عبرت بگیرید دفاع میکنید ..متاسفانه تکرار تاریخ یکی از الزامات زندگی ماهاست..

ali
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

لطفا اطلاعات غلط ندهید
برای هر فعالیت قانونی که مربوط به هر کدام از ارگان های دولتی می شود مدارک فارغ التحصیلان کلیه دانشگاه های کشور از وزارت علوم استعلام می شود.
طبق قانون کلیه دانشگاه های کشور ملزم اند هرماهه لیست فارغ التحصیلان خود را به وزارت علوم ارسال نمایند. وزارت علوم هم بر اساس مجوز هایی که به دانشگاه های مختلف داده است استعلام ها را تایید یا مردود می کند.
برای فعالیت های قانونی در کشور استعلام مدارک فارغ التحصیلان از وزارت علوم، پروانه واحدهای صنعتی از وزارت صنایع و…
مثلا اگر شما بخواهید در آزمون های نظام مهندسی برای اخذ پروانه نظام مهندسی فعالیت کنید پس از ثبت نام در آزمون، وزارت مسکن مدارک اعلام شده را با استفاده از پرتال های داخلی بین وزارت خانه هااز وزارت علوم استعلام میکند

حسابدار 11
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

دوستان اگر واقع بین باشیم به نظر نمی یاد به این راحتی به دانشگاه ازاد متاسفانه اجازه گذر از این مرحله داده بشه، و دانشگاه ازاد داره در خصوص مجوز دار بودن رشته ها اغراق میکنه و به نوعی داره از متشنج شدن اوضاع جلوگیری می کند و اصلا موضوع خوشبینانه نیست من با نماینده ی از مجلس صحبت کردم و خیلی صریح نظرش این بود که مجوزها داده نخواهند شد. متاسفانه.

آرش
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ

حرف رییس دانشگاه آزاد برای ما سنده. ایشون گفتن همه رشته ها در همه مقاطع مجوز دارند والسلام… خداراشکر

امیدوار
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ

دوستان یه پیشنهاد دارم
بیاین در شب ولادت اما رضا ع از امام عزیزمان بخواهیم در روز اعلام نتایج نا امید مان نکند و همگی نذر کنیم برا پا بوسی از اقصی نقاط کشور به زیارت امام رضا بریم ان شاءالله بعد از قبولی

مهندسی شیمی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

موافقم من که نذر کردم برم پابوس امام رضا (ع)
پارسال هم پیاده رفتم کربلا
امسال هم قسمت بشه میرم

السلام علیک یا موسی الرضا(ع)
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان و داوطلبان دکترا .برادرانه خدمتتون میگم انشاالله تمام مجوزها مورد تایید قرار گرفته و جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت وعزیزان فقط به قبولی فکر کنید و افکارتون مشغول حرف وحدیث و نقل قول افراد با انرژی منفی نکنید به امید خدا همه نگرانی ها تا ۲۰ شهریور تمام خواهد شد.

مهرداد
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ

واقعا تشکر میکنم از دلواپسان ماها، خیلی سپاس! جالبه اینا از خوده ماهم بیشتر نگرانه ما هستن

مولکولی به مهرداد
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

واقعا ممنون از پیامتون باصدای بلند خندیدم خیر ببینین….

مولکولی به مهرداد
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ

روحیم عوض شد ممنون از جوابتون…

رضا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ

دانشگاه های معتبر خارج خیلی از روزانه ما هم سختر است.
کلاس دکتری نباید بیش ۵ نفر باشد چون کیفیت نداره و دیگه کلاس دکتری نیست.
دانشگاه های دولتی با این همه استاد تمام تنها ده هزار دانشجوی دکتری پذیرش کرده آنوقت آزاد با کمتر از یک چهارم تعداد دانشیار و استاد تمام می خواهد دوازده هزار نفر پذیرش کند.

حسرت
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوازده هزار نفر در قالب مجوز در سال ۹۳ است.
در پژوهش محور هر کلاس ۵ نفر نیست. کلاس ندارد. هر رشته محل هم در شهرستان ها و تهران حداقل ۲۰ درصد آموزش و پژوهشی است.
منم بعد از قبولی شاید نظر شما را داشه باشم!!!!!!!!!!!!!!!

دکتر
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسرت

شما مطمئنی این بزرگوران قبول شدن؟! شاید دعوت نشدن که اینطوری می خوان درا رو ببندن!

امیدوار
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ب٫ظ

آذر جون خیلی ممنون تو نگران نباش که ما میخوایم بخونیم یا نخونیم

علوم سیاسی مسایل ایران
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ

آقای جعفری
۱. عدم ارایه مجوز به رشته های دانشگاه آزاد باعث می شود علاقمندان تحصیل دکترا جهت اخذ مدرک دکترا به کشور های همسایه رفته و در دانشگاهها بی کیفیت می شود که علاوه بر خروج ارز از کشور تبعات امنیتی نظیر جاسوسی تبعات اجتماعی نظیر مسایل اخلاقی و… بهمراه دارد.
۲. بهتر است بجایی تسویه حساب های جناحی و حزبی به دانشگاه آزاد در توسعه تحصیلات تکمیلی کمک گردد نه اینکه چوب لای چرخش بگذارند.
۳. اکثر همکاران فعلی و سابق شما مدارک تحصیلی خود را که اکثرا بدون آزمون بوده از همین دانشگاه آزاد یا نظیر این دانشگاها دریافت نموده اند.

ASDFG
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

خب ما هم یه بار بگیم که هرچی قانون بگه باید اجرا بشه،.

SARA
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

واقعا جواب شایسته بود . و مشخصه رشته تون رو خوب درک کردید. انشالله در رشته تون موفق باشید و شما را در صندلیهای مجلس ببینیم.

علوم سیاسی مسایل ایران
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  SARA

سلام ممنون از لطفتان

حسن
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

دوستان دانشگاه آزاد کاره خودشو میکنه گفتن تا آخر شهریور برایه تصویب رشته محل ها وقت هست ولی تا قبله بیستم همه رشته محلها پذیرش میشه در اخرم میگن بررسی رشته محلها تا آخر سال ادامه دارد نگران نباشید اگر قرار بود اتفاقی بیفته تا الان افتاده بود منتها تنها شاید مدارک تایید نشه

م.خ
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

نتایج تا الان باید استخراج شده باشد پس این حرف ها به قول شما باشه بعد از قبولی بچه ها. دانشگاه آزاد با هماهنگی آن را حل خواهد کرد.

م.خ
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

مدارک هم حتما تایید میشه. نگران نباشید دوستان.

رضا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

باید با خاطیان به شدت هر چه تمام یرخورد شود این مساله کمی نیست بحث سر آخرین مدرک تحصیلی است بحث سر ابروی علمی کشور است.

صادق..
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اگه ۱۹ شهریور خدا خواست و قبول شدم ، منم میام مثل شما میگم پذیرشا رو لغو کنین

م.خ
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

منم همینطور…

ا.م
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادق..

منم میگم.

علی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ا.م

منم همینطور

مریمم صنایع غذایی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ

یعنی چی؟؟؟ترا خدا یکی بگه چکار باید کرد؟؟ کنکورا سخت تر از هر سالی که بود گرفتن مخصوصا برای رشته ما از اون طرف گفتن چون ظرفیت رشته ها را میخواهیم بالا ببریم. حالا میگن مجوز نداره ؟؟با دانشگاه ازاد تماس میگیرم میگن اصلا نگرانی نیست

ص صنایع غذایی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ

مریم جون امسال واسه رشته ی ما واقعا ازمون سخت بود و داوطلب هم زیاد و همه به خاطره ظرفیتها بود اگه مجوز ندن بیچاره ایم

بابک
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ

ما چه تکلیفی داریم بعد۲ترم….خداااااااااااا

م.خ
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ

حتی بدون مجوز هم باشه ما می خونیم بهتر از خارج رفتن و اینهمه هزینه کردن هست . انوقت برگردی تازه اشکال تراشی از مدرک شروع میشود
حداقل در خونه خودمون درس میخونیم.

آذر
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

بچه ها خواهرانه می گم .قیدش را بزنید . ارزش نداره. حتی مجوز هم بگیره دیگه ارزش نداره

م.خ
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

ان شا الله بعد از قبولی حرف شما حتما تاکید میکنم به همه دوستان

صبا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

دوست عزیز شما اصلا خودتون رو دلواپس نکنین.انشاا..شمام جایی که لیاقت و تواناییش رو دارین می رسین.
صلاح مملکت خویش خسروان دانند
هرکسی صلاح خودش رو بهتر می دونه.من ترجیح میدم تو شهر خودم کنار خانوادم باشم و به تحصیلم ادامه بدم. و ممنون دانشگاه آزادم که سعی داره این امکان رو فراهم کنه.

دقت
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

–دوستان ملاک اخبار درست در باره مجوز ها دانشگاه آزاد نیست . نهادی است که در نهایت مدارک رو تایید میکنه یعنی شورای گسترش وزارت علوم .سال ۹۲ مدرک ارشد از واحد بدون مجوز گرفتیم که تا این لحظه مدرک فاقد اعتبار اعلام شده و دانشگاه آزاد هم در پاسخ میگه امروز برو فردا بیا . خواشا دقت کنید و اتکا به خبرهای وزارت علوم داشته باشید تا شمانیز به سرنوشت ما دچار نشوید.

م.خ
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  دقت

تاکنون هیچ کس در دانشگاه آزاد درس نخوانده است که به آن مدرک نامعتبر بدهند.

رضا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  م.خ

قبلا این اقدام دانشگاه آزاد در پذیرش بدون مجوز سابقه نداشته. تعداد محدودی در علوم تحقیقات استانهای سابق بدون مجوز دانشجو پذیرش شده اند که الان بعد از دو سال فارغ التحصیلی به شدت دچار مشکل شده اند.
میتوانید با شورای گسترش تماس بگیرید و از صحت عرض بنده مطلع شوید

م.خ
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آخرش اونها با واحدهای شان ادغام شدن و مشکل حل شد.

رضا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  م.خ

نشده زنگ بزنید بپرسید

ا.م
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  م.خ

شده . مثلا در واحد ساری برو زنگ بزن بپرس.

دنیا حسابداری
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دقت

واحد ساری با اینکه با علوم تحقیقات مازندران ادغام شده ول رشته ما رو مجوز نداره

حسرت
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دقت

اگر قرار بود جلوی ادامه تحصیل این بچه ها را در واحد ساری بگیرن تا الان می گرفتن. پس ادامه تحصیل شان با هماهنگی انجام شده است. چونکه مسیر مجوز گرفتن رشته محل ها در واحد های دانشگاه آزاد تاکنون با مسیر قبولی بر اساس رشته های محل های دفترچه دانشگاه آزاد متفاوت بوده است. البته به قول دوستمان همسو و در یک راستا انجام شده و خواهد شد. موفق باشید .
دوست عزیز!

دکتری
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ب٫ظ

ای خدا…
سرخوشان عشق را نالان مکن

معلوم نیست علت این تنشها چیه؟؟؟؟؟

عجب!!!!!!
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ

عجب!!!!!!!!!!!!!!

مهندسی شیمی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ

واقعا با این حرفا نمیدونیم چکار کنیم چرا یکی بفکر ما نیست
مگه ما موش ازمایشگاهی هستیم چطور قبل از انتخاب رشته این حرفارو نزدید که ما بر اساس مجوز ها انتخاب رشته کنیم اینهمه درس خوندن اینهمه هزینه و یکسال اعصاب خوردیه مارو کی جواب میده
فقط میدونم که ازار دادن مردم خیلی گناه بزرگیه خیلی این حق الناس بخدا

00000
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

ما چی بگیم که یکسال این همه هزینه و رفت و آمد

مادر دو بچه
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ

عجب تیتر جنجالیی

شادی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ

انصافا من در متن خبر تشدید به کار رفته در عنوان خبری که منتشر کردید را ندیدم !!!!
پس این خبر چیه ؟
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص رشته‌های غیر مجوز دانشگاه آزاد اظهار کرد: بحث رشته‌های غیر مجوز دانشگاه آزاد در کمیسیون مشترک با وزارت علوم در حال بررسی است و قسمت عمده‌ای از این رشته‌ها به تصویب این کمیسیون رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی خوبی از سوی دانشگاه آزاد با دولت و وزارت علوم وجود دارد، تصریح کرد: از مهر ۹۴ تمامی رشته‌های اعلام شده در دفترچه آزمون دارای مجوز قانونی هستند، همچنین باقیمانده رشته‌ها در حال حاضر در کمیسیون مشترک در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد رشته بدون مجوز ندارد و با توافقاتی که با مسئولین وقت وزارت علوم داشتیم کلیه این رشته‌ها براساس تفاهم بوده است.

وی ادامه داد: البته اختلاف نظر کار‌شناسی در این زمینه وجود داشت که در کمیسیون سه نفری مورد بررسی قرار گرفت و بدین ترتیب کلیه رشته‌های دانشگاه آزاد دارای مجوز شد و رشته‌های جدیدی‌ هم که داریم هر هفته در این کمیسیون مطرح می‌شود.
این چطور؟؟؟
همین امروز:
میرزاده:
تمام رشته‌های دانشگاه آزاد مجوز دارد
رئیس دانشگاه آزاد گفت:‌ دانشجویان نگران نباشند تمام رشته‌های این دانشگاه مجوز دارد.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940603000668

بازی کردن با احساسات مخاطبین کار درستی نیست!!!!!!! گویا خبرها به طور عجیبی گزیده میشودددد !!!

دوست عزیز تیتر خبر دقیقا از خبرگزاری برداشته شده است
http://www.mizanonline.ir/fa/news/70096/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

مریم
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

آفرین شادی جان،دقیقا

00000
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ

تو رو خدا تکلیف ما مشخص کنید اگر قرار تعطیل بشه یک فکری برای ادامه تحصیلمون بکنیم بعد از دو ترم درس خوندن تو این دانشگاه آزاد واقعا مجوز هم ندارن ما خودمون هم میدونیم با ۳ تا استادیار نمیشه دکتری اداره کرد والا به صلاح تعطیل کنید.اینقدر هم مردم خرج بیخودی نکنن

مریم
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ

گفته باید تعیین تکلیف شود…. نه اینکه تعطیل میشود

سحر
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

خدایا ما فقط به خودت اطمینان میکنیم و بس….
نه دانشگاه آزاد تکلیف ما رو روشن میکنه و نه وزارت علوم

خیلی عجیبه ...
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ

!!!