کاهش چشمگیر پذیرش در مقطع دکتری با آئین نامه جدید استعدادهای درخشان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی علت کاهش پذیرش دکتری بدون آزمون را تعیین حدنصاب نمره توسط وزارت علوم بیان کرد.

محمدرضا فقیهی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، درباره پذیرش استعدادهای درخشان در دانشگاه شهید بهشتی گفت: پذیرش استعدادهای درخشان براساس آئین نامه بوده ولی در کل دانشگاه‌ها این کار با کاهش ظرفیت همراه بوده است.

وی افزود: حد نصابی که برای این پذیرش گذاشته شده بسیار بالاست و باعث شده تعداد قبولی‌های بدون آزمون در کل دانشگاه‌ها کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه‌ها تدبیری برای این کار اندیشیده‌اند، گفت: آئین نامه‌های بالا دستی تحت اختیار دانشگاه‌ها نیست ولی آئین نامه می‌توانست حد نصاب را به دانشگاه‌ها بسپارد تا آنها این حد نصاب را تعیین کنند.

وی در ادامه بیان داشت: شورای عالی وزارت علوم تصمیم گرفت حد نصاب 70 رعایت شود که به همین دلیل تعداد کاهش چشمگیری داشته است.

فقیهی با اشاره به اعتراضات دانشجویان گفت: اعتراضات زیادی شده است، یکسری از دانشجویان با این اطمینان که روال آئین نامه مانند سال گذشته است در کنکور شرکت نکردند و امیدوار بودند از طریق استعدادهای درخشان وارد مقطع تحصیلی بعدی شوند که یک دفعه با این شرایط و آئین نامه مواجه شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سال آینده هم به دلیل آنکه وضعیت کنکور تغییر می‌کند این آئین نامه به سال بعد تسری پیدا نمی‌کند و انگار فقط این دانشجویان با این مشکل مواجه هستند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

187 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سلام
من دو تا مقاله مستخرج از پایان نامه، یکی ISI و یکی ISC داشتم که تا زمان مصاحبه بدون آزمون بنده ،هر دو ریوایز خورده بودند و پذیرش نهایی نیومده بود و به همین دلیل رد شدم، اما حدود ۲ هفته بعد مصاحبه ام پذیرش مقاله ام اومد!
یعنی من بعد از دو هفته استعداد درخشان شدم؟؟!!
قبلش به تشخیص این قانون جدید نبودم و به همین دلیل رد شدم و یا اصلا به بعضی دانشگاه ها دعوت نشدم!
یک سال عمر را برای ۲ هفته از دست دادم!!

هادی
مهر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ

هیچ کس به فکر این همه دانشجویان که دو سال تلاش کردند نیست اصلا نمی دونم با چه تفکری چنین کاری کردند؟؟؟ ما که دیوارمون کوتاه است از هر جایییییی اینم یکی دیگه اس؟؟ ای کاش به تو دهه ۶۰ به دنیا نمی اومدیم

آرام جدید
مهر ۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ق٫ظ

سلام. چند روز پیش داشتم با استادم راجع به همین حد نصاب دکتری استعداد درخشان صحبت می کردم… باورتون میشه استادم گفت “چه خوب شد راحت شدیم از دست بچه های استعداد درخشان که فقط توی لیسانسشون گیر کردن”؟؟؟ بعدش گفت که تجربه ی من و باقی همکارام توی این چند سال نشون داده که دانشجوهایی که با استعداد درخشان پذیرش می شن غالبا توی کارای پژوهشی تاپ نیستن و در عوض دانشجوهای متوسط توانایی کار پژوهشیشون بیشتره. این نظر یه استاد تمام یکی از گرایشهای مهندسی شیمیه.

مونا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام
میشه دانشگاه کسی که امتیازش زیر هفتاد هست با استعداد قبول کنه؟
حتما باید سنجش هم تایید کنه؟

مهسا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

تو صفحه بدون ازمون جوابتون رو دادم.

مونا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مرسی. کدوم صفحه؟ میشه لینک کنید؟ ممنون

زینب
مهر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا خانم من هم نمره بالای ۶۰ رو آوردم ولی امروز که برای ثبت نام رفته بودم اسم منو که وارد پورتال می کرد به خاطر معدل کارشناسی ام که ۱۵/۳۳ بود ارور میداد تو رو به خدا یه راهی جلوی پای من بزارین کمکم کنین دارم داغون میشم معدل ارشد من ۱۸/۲۴ شده

s
شهریور ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ

عزیزان معترض کنکوری
خوبه که همه ما داریم توی همین کشور زندگی میکنیم و از خیلی چیزا آگاهی مشترک داریم.. آیا قبول شدن در کنکور و کسب رتبه ای خاص واقعن دال به برتری فرد هست؟
من خودم از دوره دبیرستان که تیزهوشان خوندم خوب به یاد دارم که چه بچه های با استعدادی توی رشته ریاضی داشتیم که کارشون فقط نوآوری و انجام کارای خارق العاده تو زمینه ریاضیات بود و چن نفر هم موفق به کارهای بدیعی شدن(که بنده حقیر هم اگه خودپسندی نباشه، یکی از همین گروه بودم).. این بچه ها همگی ذهنی فوق العاده داشتن ولی ساده و عامیانه بخوام بگم کنکوری نبودن یعنی ذهن محدود و چارگزینه ای هیچ وقت نداشتن؛ اصلن حوصله این کارا و خوندن فشرده چند ماهه برای کنکورو نداشتن..
پیش دانشگاهی و موقع کنکور رسید؛ تقریبن تمامی اون گروه رتبه های متوسطی آوردن و یا در دانشگاه های متوسطی پذیرفته شدن( بگذریم که بعد اون محیط های ضعیف ضد نخبه چه بسرشون آورد)..ولی تقریبن تمامی رتبه های تاپ مال بچه های متوسطی شد که هیشکی روی اونا حسابی نکرده بو.. فقط دو سال محبوس خوندن و خوندند..
مقاطع بعدی هم همه میدونیم چه وضعی حاکمه..

استعداد درخشان اراک
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  s

من درست همین مشکل رو دارم که کنکور دکترى ندادم و فقط با امتیاز استعداد درخشانم در بدون آزمون شرکت کردم, ولى پذیرفته نشدم :(
هیچى بدتر از امتحان چهار گزینه اى نیست وقتس تو ذهنت راههاى دیگه اى هم به جواب ختم میشه…

بی حوصله
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام من امسال دکتری قبول شدم (دولتی)
ولی چه فایده. بچه ها اومدم اینجا و دیدم دارید بحث میکنید برای چیزی که شاید ارزشی نداشته باشه(خودم واقعا نمی دونم ارزش داره یا نه). احتمالا همه تون باباهای پولدار و مایه دار دارید. من که شاید قید دکتری رو بزنم برم کارگری.
اما کلا این بحث بدون آزمون و با آزمون الکیه.
طرف می شناسم با ۲ تا مقاله ۵۰۰ هزار تومانی که سر جمع ۲ هفته ای اکسپت شد رفت این استعدادی بود مثلا.
یکی دیگه با آزمون با ۲ تا داخلی درپیت.
خود من هم با آزمون قبول شدم و شرایط استعداد رو هم داشتم اما اقدام نکردم (چون پول نداشتم و ریسکش زیاد بود) برای با آزمون هم ۲ جا رو نرفتم مصاحبه(اوضاع مالی)
البته رزومه و نمراتم خوب هست خدایی
حرف آخر
“قبولی دکتری ملغمه ای از تلاش و شانس است”

:(
شهریور ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  بی حوصله

حالت خوبه؟؟ من رشته ام برق مقاله ISI کنفراسی دارم دارم کتاب دارم تدریس دارم استعدا درخشان دانشگاه دولتی هم هستم اما چون پول نداشتم حتی واسه بررسی دکتری استعداد درخشانم بدم دکتری شرکت نکردم میخوام برم سربازی بعد کار بعد دکتری.

مدیریت اموزشی شهریار
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام تبریک به همه دوستان کرج قبول شدم

الی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ق٫ظ

با سلام خدمت همه دوستان اولین بار هست که کامنت میزارم دوستان عزیز من خودم ارشد رو شریف بودم و اتفاقا همه شرایط استعداد درخشانی رو داشتم پارسال هم اقدام کردم و باورتون نمیشه اگه بگم چند تا از دانشگاهها حتی بنده رو دعوت نکردن که بعدش که من رفتم دیدم همون دانشگاهها دانشجوهای خودشون رو بدون داشتن شرایط دعوت کردن و حتی قبول هم شدن پس استعداد درخشان اتفاقی که میفته اینکه صد در صد انتخاب دست دانشگاهه ولی این خیلی فرق داره با دانشگاههای دیگه دنیا که میان رزومه همه افراد رو بررسی میکنن و برای کسایی که واقعا قوی بباشن خود استادها کلی وقت میزارن تا بهترین دانشجو رو جذب کنن دلیلش هم که میدونم هماون میدونید اونجا دانشجوی ضعیف برای استاد یعنی انجام نشدن پروژه ای که باید انجام بده ولی هپمون میدونیم که تو ایران هیچ اتفاقی نمیفته پس هستن استادهایی که رابطه براشون مهمتر از توانایی میشه چون فرقی نداره واسشون. پارسال بعد از این اتفاق تصمیم گرفتم واسه کنکور بخونم من فول تایم سر کار میرفتم و در کنار کارم دو سه ماه مونده به کنکور خوندم البته باز یه نکته دیگه اینکه متاهل هم هستم و همه مسیولیتهای زندگیم هم به عهده خودم بوده و خدا رو شکر امسال تو رشته خودم رتبه ای اوردم که همه دانشگاههای تهران دعوت شدم و اتفاقا با همون رزومه ای که پارسال بنده رو دعوت هم نکرده بودن امسال همه دانشگاهها قبول شدم. پس کسی که واقعا تو رشته خودش پایه قوی داشته باشه کنکور… ادامه نظر»

آیدا
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ

بچه ها میدونید چرا امسال پذیرش رو کم کردن؟ پارسال دانشگاه تبریز فقط افرادی رو برا مصاحبه دعوت میکرد که مقاله داشتند یا معدلشون بال بود ولی امسال هم شرط معدل رو کنار گذاشته بود و هم شرط مقاله رو و هر کسی که درخواست داده بود به خاطر مبلغ ۷۰ تومن همه رو مصاحبه دعوت کرده بودن حتی شاگرد ششم رشته زراعت بدون هیچ مقاله و معدل ۱۴ کارشناسی و ۱۵ ارشد! واقعا تجدید نظر به موقعی در آیین نامه کردن!!!!!

آینده ساز
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

سلام منم تبریز اومدم واسه رشته زراعت کرایش اکولوزی،فهمیدم کیو میکین،من ازخارج دانشکاه بودم،شما میدونید کی ها قبول شدن؟

مهندس مکانیک
شهریور ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا

سلام
اما معدل کارشناسی دانشگاه تبریز که بالای ۱۵ و خورده ای بود و ارشد هم بالای ۱۶ و خورده ای.
من خودم دانشگاه تبریز میخونم. و خبر دارم از این پایینتر رو اصلا استعداد درخشان دانشگاه نمیفرستاد دانشکده ها

آینده ساز
شهریور ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

چرا دوست عزیز امسال اینطور بود. چون اصلاحیه زدن و شرط معدل رو برداشتن به شرط داشتن رزومه قوی

نگار به adel
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

سلام
خوبی؟
آفرین. منم تو همکلاسیای ارشدم اونی که اصلا کنکور مجاز نشده بود با معدل اومده بود ارشد!
و حالا همون ایشون باز هم دکتری مجاز نشد ولی باز هم با معدل نشسته دکتری!

adel
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگار به adel

سلام. ممنون. خوبی ؟
والا نمیدونم. تو کنکور نمیتونن نمره بیارن اکثرا.
تو کجا قبول شده بودی؟

نگار به adel
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  adel

دانشگاه درجه ۱
تو چطور؟

adel
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  نگار به adel

یعنی چی درجه ۱؟! یادمه ولی از شهر قبولیت ناراضی بودی!! نبودی؟
من که سال سومم.

نگار به adel
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  adel

آره راضی نبودم
می دونم ترم ۵ هستی. کدوم دانشگاهی؟

adel
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  نگار به adel

چرا راضی نیستی؟ شهر خودت قبول نشدی؟
منم هستم تو یکی از شهرها.

نگار به adel
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  adel

انتخاب اولم قبول شدم دیگه…
یکی از شهرها؟ تو شهر خودتونی؟ :)

adel
شهریور ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  adel

کدووووووووووووم شهر ؟ منم تو یکی از شهرهام !!!!!!!!!!!

شاگرد اول
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ب٫ظ

با سلام
دوستان من خیلی وقته نظر نداده ام.اما موضوعی که احساس کردم باید نظر بدم اینه که مجموعه استعداد درخشان به صورت یک مجموعه ای شده که در کل عرصه ها دارد به سایر دانشجویان، فاررغ التحصیلان، کارمندان، کارشناسان،کارشناسان ارشد و … فشار می آورد کسانی که ملاک انتخابیشان ۱ یا ۲ نمره و گاهی چند صدم هستش، پس حق کسانی که در مرز این انتخابها قرار می گیرند و احتمالاَ خیلی ذهن خلاق و کوشا و باهوش باشند چی می شود؟ به نظرم این مجموعه جمع بشود یا یک مدل دیگه ای خدمات بدهد خیلی خوب خواهد بود. و طبیعتاَ کسائی که به قول خودشان استعداد درخشان هستند در رقابت های همگانی مثل کنکور سراسری (بدون هیچ امتیاز اضافی) باید خودشان را نشان دهند و به جایگاه خود می رسند. حمایت بیش از حد عملاَ و ناخواسته منجر خواهد شد تا افراد مستعد واقعی از دور مطرح و تاثیر گذار در جامعه حذف و محروم شوند.

hamid
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

دوستان
من طی تماسی که با استعداد درخشان وزارت علوم داشتم گفتند تعدید ۷۰ در دست بررسی است و احتمال تعدیل شدن یا ارائه راهکاری برای رفع مشکل دانشجویان امسال وجود دارد. اما اگر تعدیل هم رخ دهد باز دانشگاه ها اختیار دارند مجدد بررسی کرده و جذب کنند یاامسال دیگر جذب نکنند.

عمران
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

جسارتا به عنوان برادر کوچکتر همه عزیزان یه نکته ای رو عرض کنم:
من خودم استعدادی بودم و به لطف استاد راهنمام که کار بیشتری ازم کشید و دیر دفاع کردم نتونستم از سال اول امتیاز بدون کنکورم استفاده کنم امسال هم خودم اصطلاحا یه حساب کتاب کردم دیدم نمی ارزه…واقعا به نظر شما می ارزه دکتری خوندن توی این وضعیت؟!!
یه عده هنوز توی توهم هیئت علمی شدن اند، حداقل در مورد رشته خودم میگم برید ببینید دانشگاه ها چه خبره؟!! تازه این وضع الانه ۵ سال دیگه چه خبر میشه…
به قول یکی از دوستان الان اول کار بعد ادامه تحصیل…تازه اون هم باید بر اساس علاقه باشه…
همه حرفم اینه که واقع بین باشید، برید دنبال کار…حساب کنید الان چه وضعی دارید که ۵ سال دیگه تازه میخواهید اقدام کنید برای هیئت علمی شدن…
شرمنده سرتون رو درد آوردم…
امیدوارم همه خیر و خوشی ها براتون رقم بخوره

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

من نظرم بر اینه که کلا آزمون و بدون آزمون سهمیه ها همه حذف شن و هر کسی به دانشگاه مورد نظرش مراجعه کنه حداکثر ۵تا و اونجا بر اساس رزومه و آزمون کتبی و مصاحبه پذیرش انجام شه و همه با هم مقایسه شن و هیچ دانشجویی از سهمیه استفاده نکنه. همه بر اساس عدالت و سازمان سنجش ناظر باشه.

مهدیه
مهر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  kati

این سیاست بدرد همه کشورهای میخوره جز ایران. استاد خودم میگه من دانشجویی رو میگیرم که قبلا باهاش کار کرده باشم. تمام دانشگاههای دیگه همین کارو میکنن دوست عزیز.
اگه ببرسی بشه درسته ولی بدون بررسی از همون اول به دانشجوشون میگن قبولی.

hamid
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

سلام دوستان دعوا نکنید.

امیر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ق٫ظ

استعداد درخشان حذف بشه خیلی بهتر هست
مگه فقط کنکور هست در حال حاضر برای دکترا ملاک ؟؟؟ ما که با آزمون میریم هم کنکور داریم و هم مصاحبه
چرا من که مثلا معدلم ۱۶.۸ هست نباید بدون کنکور بتونم برم ؟؟؟
دانشگاه صنعتی شیراز هیچکدوم از ملاک های این ۷۰ را نمره را برای استعداد درخشانش رعایت نکرده

وزارت علوم تشکیل جلسه داد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ

دوستان عزیز.
من روز شنبه همین هفته در سازمان سنجش بودم که آقای دکتر خدایی گفتن روز یکشنبهیعنی ۱۵ شهریور، در وزارت علوم برای این قضیه که قبولی امسال بسیار کم بوده جلسه ای با حضور معاونین آموزش دانشگاهها تشکیل خواهد شد.
و احتمال دارد یکبار دیگر نیز فراخوان مجدد داده شود. البته با کم کردن برخی از محدودیتها

حسین
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ق٫ظ

استعداد درخشان کلا حذف بشه بهتره. نمره گرفتن چه ربطی به استعداد تحصیلی داره!!!؟ بنده دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ارشدمو گرفتم الانم دانشجوی دکتری اونجام تا حالا یه دونه ازین استعداد درخشانها ندیدم که رزومه خوب داشته باشن.فقط از استاد نمره گرفتن مگرنه هیچ رزومه علمی ندارن از جمله مقاله. البته مقاله پولی توی ژورنالهای اسیا و افریقا دارن!!!!!به همین خاطرم هستش که همشون صداشون دراومده…

پریسا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

این نوع برخورد اصلا سنجیده نیست
اگر به قول شما استعدادهای درخشان الکی راه پیدا میکنن به پی اچ دی
این به نفع شماس چون شما از بعد علمی بالاترید و الویت با شماس و شما میتونید در این شرایط خودتونو بکشید بالا
به علاوه در همه جای دنیا افراد بدون کنکور وارد دانشگاه میشن اما مرحله سخت از دانشگاه خارج شدن هست
از سال دیگه هم شرایط دکتری تغییر میکنه

همه استعدادهای درخشان به قانونی که اطلاع رسانی نشده معترض هستند و از تضییع حق خودشون دفاع میکنند قانونی که نه پارسال بوده و نه سال بعد اجرا میشه
فکر میکنم انصاف رو رعایت نمیکنید
۲۰۰۰ دانشجو شرکت کردند
ایا حق اعتراض ندارند؟
ایا همه با پول مقاله نوشتند؟
ایا همه نمره گرفتند ؟

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

پریسا خانم من خودم هر دو دوره استعداد بودم ولی بنظرم مصاحبه کنکور بهتره بین سی چهل نفر سنجیده میشی و واقعا اگه استعداد درخشان باشی و رزومه قوی اونجا بین اون همه آدم باید انتخاب بشی. نه توی مصاحبه استعداد درخشان که حداکثر پنج نفرن و بعضی دانشگاها تنها خودتی و با خودت سنجیده بشی!!!!!!!
خب به این میگن بی عدالتی نه فقط در این سهمیه بلکه در تمام سهمیه ها…
ما اصلا حرفمون بر این نیست که استعداد درخشانی ها ضعیفن اینجور باشه باید خودم هم شاملشون بشم. من حرفم اینه که همه باید با هم مقایسه بشن. کسی که معدلش بالا بوده پس زرنگه و راحت کنکور قبول میشه. پس بجای اعتراض کنکور میدادین…

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  kati

در ضمن وقتی یه آدم ضعیف چه باکنکور چه بی کنکور وارد دکتری شد همون جور که وارد شده راحت هیات علمی هم میشه و جای یه آدم قوی رو پر میکنه. من به عینه دیدم یه دانشجو توی دانشگاه داشتیم که با استادهای برجسته و درستکار نمره ردی میگرفت ولی با یه استاد که جالب اینجاست که خودش با سهمیه قبول شده بود
نمراتش ۲۰بود همه اساتید از اون استاد شاکی بودن ولی چه میشه کرد …
اون دانشجو رو که خیلی ضعیف بود با چندتا مقاله پولی که بقیه اساتید اصلا مقالات اون استاد رو قبول نداشتن فرستاد دکتری یه دانشگاه خوب الانم داره فارغ التحصیل میشه و قراره با کمک همون استاد بشه هیات علمی.
ولی در کنارش دانشجوهای قوی هم زیاد هست ولی توصیه میکم به دانشجوهای قوی که با کنکور قبول شید و در بین تعداد بیشتری مصاحبه بدید و قبول بشید.

سعید
شهریور ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  kati

دوستان استعداد بعضیاشون به جای خوندن برای دکتری دنبال لینک زدن هستن تا بتونن قبول شن
استعدادی که الان با من نشسته توی یه کلاس دو سال ازمون داده مجاز نشده امسال دری به تخته خورد شرایط استعداد تغییر کرد اومد نشست کنار ما نمره ۷۰ هم بهش دادن چون نمیتونست هفتاد رو بگیره
اگر قراره استعداد برداشته بشه باید همه چی شفاف باشه و امتیازات رو سازمان سنجش و یا یه نهاد بی طرف دیگه مثل وزارت علوم محاسبه کنه نه اینکه اساتید صرفا یه نمره رد کنن دیگه کسیم پیگیری نکنه برای چیر این نمره رو بهش دادن مثلا حتی برای اون نمره همراستایی دانشجو و استاد باید از دانشجو روپوزال بخوان که ایا واقعا اون پروپوزال در راستای کار های استاد راهنما هست یا نه

پریسا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  kati

کتی جان این منو شما نیستیم که قانون میگذاریم
و این حقیه که برای این نوع دانشجوها در نظر گرفته شده
و با ازمونها سنجیده نمیشن و حق کسی رو تضییع نمیکنند
این حقیه که وزارت علوم در نظر گرفته
دوستان فقط به این تصمیم معترض بودند که بدون اطلاع رسانی اعلام شد
من خودم رتبه دو کنکور ارشد بودم و برای پی اچ دی با ازمون شرکت نکردم
البته این رو هم متذکر بشم که دوستان عزیز این سایت
اطلاعیه ای رو منتشر کردم
که فکر کنم باز دوستان با ازمون چندان خوشحال نخواهند شد

https://phdtest.ir/1394/06/تنظیم-آیین-نامه-جدید-دکتری-استعداد-درخ/

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

نظرم اینه که دانشجوها خودشون استفاده نکنن یا کلا حذف یا عوض شه. نه فقط سهمیه استعداد بلکه تمام سهمیه ها و همه با هم مقایسه شن. من که خودم استعداد درخشان بودم تاثیر معدلم روی رتبمو دیدم و تاثیر معدلم روی مصاحبه رو هم داشتم دیگه جه لزومی داره بدون کنکور به یه دانشگاه برم و فقط خودم باشم یا دو نفر دیگه و بین دو سه نفر انتخاب شم. عذاب وجدان داره باکنکور بین ۳۰نفر انتخاب میشم بهتره.
من کلا با این قانون مخالفم.

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

در ضمن من با این حدنصاب که امسال گذاشتن موافقم نه با نمره ۷۰هر رشته یه حدنصاب درست
ولی این بی عدالتیه که پارسال و سال های قبل الکی خیلی ها قبول شدن و سال دیگه هم همین طور
حالا که همه دارن الکی قبول میشن امسال هم حدنصاب نمیذاشتن.

پریسا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

خب اون سی نفر میتونن شرایط بهره مندی از بدون ازمونو کسب کنند و با بدون ازمونها به رقابت بپردازند

ستاره 33
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

آفرین

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره 33

نظر من بر اینه که بچه های با آزمون و بدون آزمون و بقیه سهمیه ها در یک مصاحبه عادلانه به رقابت بپردازن. در واقع استعداد درخشان و بقیه سهمیه ها فقط سد کنکور رو برای ممتازین و سهمیه داران ور داره و مصاحبه مشترک باشه نه اینکه یه نفر با خودش رقابت کنه!!!!
خب معلومه یه نفر احتمال بردش ۹۰ درصده.

مهدیه
مهر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  kati

من که هرجا رفتم مصاحبه استعداد، حداقل ۲۰ نفر رقابت میکردن واسه پذیرش یک نفر. والا این که سخت تر از کنکوره چون هم معدلشون بالا بود هم مقاله داشتن و از کنکوری ها بالاتر بودن از نظر رزومه.
اینو قبول دارم که بعضی دانشگاهها یا بهتره بگیم اکثریت دانشجوی خودشون رو بدون مقاله میگیرن و من خیلی زیاد دیدم با چشم خودم. اگر بنا به این باشه که دانشجوی خودشونو بگیرن بدون مقاله حرف شما درسته و همون حذف بشه روال استعداد بهتره و حقی هم ضایع نمیشه.

مکانیک
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ق٫ظ

با سلام

دوستان کنکوری و یا هر فردی که بنابر هر دلیلی مخالف فضای به وجود آمده است :

اولا قضاوت نفرمایید. همین. ما احساس می کنیم اینکه فقط بند امتیاز ۷۰ برای امسال اجرا شود (تا پارسال نبوده، از سال بعد نیز نخواهد بود) نا عادلانه است. شاید غلط فکر می کنیم و شما راست می گویید اصلا باید باشد ۸۰….اما خواهش می کنم قضاوت نکنید، شما چطور می توانید حق قایل شوید برای قبولی یا عدم قبولی ما ؟؟ آیا قاضی هستید ؟؟ آیا مارا و رزومه ما را می شناسی؟؟؟ چطور در مورد ۲۰۰۰ دانشجو اینقدر راحت حرف می زنید؟؟؟ واقعا یعنی اینقدر راحت هست قضاوت ؟؟؟ واقعا آفرین.

ثانیا:
این فضایی که الان در این سایت به وجود آمده، فضایی هست که با تلاش دوستان معترض به وجود آمده…از نظر اخلاقی صحیح نیست شما در این فضا تلاش همه ما را به باد بدهید.

خواهشا اگر گروه شما که بسیار محترم است، مانند ما فضایی ایجاد کند اعتراض کند.

ما با اعتراض شما مشکل نداریم، اما با قضاوت مشکل داریم.

خواهشمندم رعایت فرمایید

پریسا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مکانیک

احسنت به این حسن رفتار و این جملات سنجیده

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ق٫ظ

واقعا خداروشکر امسال حدنصاب دادن پارسال خیلی ها الکی بدون کنکور دکتری قبول شدن…
مثلا چرا باید کسی که کلی وقتشو روی درسهاش میذاره و در کنارش کارای پژوهشی انجام بده دکتری به سختی قبول شه ولی یه نفر چون معدلش خوب شده بدون هیچ تلاشی از جاش بلند شه بره دانشگاه خودش و دکتری قبول شه!!!!! من خودم معدلم نزدیک ۱۹به اختلاف چند صدم حودم هم زحمت کشیدم تازه دوران کارشتاسی کلی حقمو خودن ولی بدون کنکورو قبول ندارم. امسال خوبه کنکور بدی فقط به مصاحبه دعوت شی بعدش فقط رزومه و کار پژوهشی البته یه جوری سنجش نظارت کنه که سفارش بازی نباشه.

چرا باید در دوره ارشد از یه کلاس ۶نفر الکی با معدل قبول شن….

این استعداد اگه میخواد قانونی باشه باید حدنصاب داشته باشه برای رشته های متفاوت نمره متفاوت ۷۰برای بعضی رشته ها رویایه. نه به پارسال نه به امسال.

در ضمن من با هر گونه سهمیه ای مخالفم چرا که مثلا برای ۲نفر با کنکور ۲۰تا۳۰نفر دعوت میشه و در مصاحبه اینکه بین این همه آدم انتخاب شی خیلی سخته
ولی اونی که با سهمیه دعوت به مصاحبه میشه حالا هرگونه سهمیه….
بین دوسه نفر رقابت میگنه و حتی من دیدم که بعضی دانشگاها یک نفر فقط برا سهمیه شرکت کرده و با شرایط پارسال همون یه نفرو قبول کردن…
خودتون مقیسه کنید دو سه نفر کجا بیست سی نفر کجا
کجاش عادلانس…
من خوشم نیومد شرکت کنم.

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ق٫ظ

سلام. من هم در دوره کارشناسی و هم در دوره ارشد جز استعداد درخشان بودم ولی هیچوقت به استعداد درخشان اعتقادی نداشتم و برای همین برای دوره ارشد با وجود قبولی در دانشگاهای بهتر از طریق بدون کنکور ولی با آزمون شرکت کردم قبول شدم و برای دکتری هم همین طور باآزمون قبول شدم و اصلا به فکر استفاده از بدون کنکور نبودم چون برام بی معنیه…
من هم کارپژوهشی انجام میدادم و هم برای کنکور دکتری درس میخوندم. استفاده از سهمیه بنظرم اشتباست همه باید مثل هم سنجیده بشن کسی که در ارشد و کارشناسی اول بوده مطمئنا در مصاحبه نمره بیشتری میگیره پس چرا باید با بقیه تفاوت داشته باشه و بدون کنکور دکتری قبول بشه. قابل توجه بعضیها که میگن بچه های با آزمون با پوستر قبول میشن من کسایی رو میشناسم که پارسال بدون هیچ رزومه ای تنها با معدل و بدون مدرک زبان و بدون مقاله قبول شدن. باز خداروشکر امسال حدنصاب زدن.
به تموم بچه های استعداد درخشان پیشنهاد میدم کنکور بدن خیلی بهتره و با رزومه و معدلی که دارن حتما قبول میشن. یه چیز دیگه درسته که اعتقادی به بدون کنکور ندارم ولی خدایی چطور یه دانشجو اونم توی علوم پایه میتونه ۷۰بگیره!!!!!!!
فک کنم خودشون هم میخوان استعدادو جمع کنن. خدا کنه استعداد هم توی ارشد هم توی دکتزی حذف شه.
دوران ارشد از یه کلاس ۶نفر بدون کنکور میرفتن ارشد. چه مسخره….
خدا کنه این استعداد حذف شه.

adel
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام خدمت سارا و رضا. خوبید شما؟
سارا خانم، من منکر استعداد درخشان نیستم. گفتید که شما امتحانتونو پس دادید و نیازی به آزمون تئوری ندارید. خب چه ایراد داره. شما که استعداد درخشانی، پس کنکور واسه شما باید مث آب خوردن باشه. پس چرا کنکور نمیدید.؟!؟!؟!
و آقا رضا دوست عزیز من، شما مگه منو میشناسی که میگی منم ۱۰ سال باید پشت کنکور میموندم!!؟؟ شما مگه از رزومه و رتبه دکتری من اطلاع داری که این حرفو میزنی.
موفق باشن همه دوستان چه استعدادیا و چه کنکوریا.

سارا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  adel

بله همینطوره کنکور برای من و امثال من کاری نداره، نه که از پسش برنیایم، بلکه چون وقتمو تو این دو سال روی تقویت رزومم گذاشتم تا تو رشتم جز بهترین ها باشم، نمیخوام یک سال دیگه عمرمو به هدر بدم که بشینم کنکور بخونم، فقط و فقط برای همین میخوام از حقم دفاع کنم.
من منکر زحمات دوستانی که کنکور دادن نیستم اما خب یکسری از اونا این شرایطو مثل من نداشتنو کنکور دادن، منم براشون آرزوی موفقیت میکنم.
مهمتر از همه اینها این هست که تو دانشگاه ها سهمیه با کنکور و استعدادیا جداست، پس هیچکس قرار نیست جای یکی دیگه رو تنگ کنه و هر کدوممون برای صندلی های خودمون داریم تلاش میکنم، پس جای اینجور برخوردهای ناروا باقی نمی مونه.
موفق باشید دکتر

دکتر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

خب اگه کنکور کاری نداره، یه بار کنکور بده قال رو بکن!

سارا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر جان اگر با کنکور دادن من مشکل شما حل میشه، اکی حتما حتی اگر به امید خدا با استعداد قبول هم بشم، میرم آزمون میدم حالا شده حتی دانشگاه آزاد

adel
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

من واقعیتو گفتم. قصدم ناراحت کردن کسی نبود. باور کن سارا خانم الان روند پذیرش مقالات هم سفارشی شده. یعنی رزومه هم شده سفارشی. البته منظور من مقالات داخلیه. چون ژورنال های خارجی با احد الناسی تعارف ندارن.

سارا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  adel

واقعیت این چیزی نیست که ما فکر میکنیم.این روزا همه دارند با وجود اینکه ما از این اتفاقات به حد کافی دلمرده هستیم، نمک رو زخممون می پاشن اما خدا رو شکر که خودش تنهامون نمیذاره هرگز. از شما هم به دل نگرفتم.
من پایینتر هم گفتم در مورد همه دوستان متقاضی اطلاعی ندارم اما من هرگز خودم رو در حد سفارش استاد برای مقاله و … کوچک نکردم و نمیکنم، تا اینجاشو با تلاشم اومدم، از این به بعدشم با کمک خدا همینجور پیش خواهم رفت.
در پناه حق.

ستاره 33
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  adel

مجلات داخلی رو خوب اومدی. خوب

adel
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره 33

سلام. ستاره خانم باور کن استادی پیش من زنگ زد دفتر مجله ای . گفت دکتر فلانی تو پذیرش مقاله ما رو بده، منم اون کاری که گفتی رو در اسرع وقت ردیف میکنم. باور کنید. عین واقعیته !!

rezaبه adel
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  adel

adel: سلام دوستان. من عادل دانشجوی سال ۳ دکتری البته با کنکور هستم. با این آیین نامه من خیلی خوشحال شدم. چون تو کلاس ما سه نفر (شوخی نیست) سه نفر !! بدون کنکور و سفارشی اومدن دکتری. جالبه این سه نفر تو کنکور اصلا مجاز نشدن. جسارت نشه به دوستان استعداد درخشان. ولی اکثر بدون کنکورا تو کنکور ناکام مطلق هستن. این برام اثبات شده. بدون کنکور نبود ۱۰ سال باید پشت کنکور میموندن. موفق باشن همه دوستان. reza: با سلام منطقی باشید. اگر ماهم بخواهیم مثل شما قضاوت کنیم باید بگیم که اگر مثل تمام دانشگاه های تراز اول جهان برای جذب دکتری تنها دانشگاه تصمیم گیر بود و ارزش زیادی برای رزومه پژوهشی و آموزشی قائل می شدند و برای دانشگاه معدل ارشد زیر ۱۶٫۵ ارزش آکادمیک نداشت و کنکور وجود نداشت ۱۰ سال هم که می گذشت الان خیلی ها دانشجوی دکترا نبودن.!!! سلام دوست عزیز لطفا دقت کنید: من از جمله ۱۰ سال پشت کنکور موندن برای شما استفاده نکردم بلکه این جمله را شما در مورد بچه های استعداد درخشان استفاده کردید، من سخن خود شما را می گم” مگر شما ما را می شناسید واز رزومه ما مطلع هستید” کنکور نیمه متمرکز در دانشگاه های معتبر دنیا یک روش منسوخ شده برای جذب دانشجوی دکتری است و اکثر این دانشگاه ها از روش فراخوان و مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی استفاده می کنند. روشی که به روش گزینش استعداد درخشان بیشتر شبیه است تا کنکور دکتری. با این حال اگر بدون… ادامه نظر»

kati
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  rezaبه adel

بنظرم بیشتر به آزمون شبیه تا استعداد درخشان
یه جوری میگی به آزمون شبیه نیست انگار بچه های با آزمون فقط کنکور میدن و انتخاب رشته میکنن
من کنکور دادم و فقط با کنکور وارد مصاحبه شدم چون اونجا اساتید جوری نمره نیدن که فرد مورد تظرشون قبول شه نه کسی که رتبه خوب آورده. با رتبه فقط وارد میشی که خوشبختانه امسال به همین روش تبدیل شده.
من ۵شهر رفتم و مصاحبه دادم خیلی هم سخت گرفتن و بین ۲۰تا۳۰نفر مصاحبه دادیم که تنها باید دو نفر انتخاب میشد جالب اینجاست که دو تا از دانشگاهی که من نفر دوم مصاحبه بودم و ظرفیت هم دو بود قبول نشدم چرا که یک نفرو با سهمیه برداشتن من حدنثابو هم کسب کروه بودم…
چه میشه کرد ولی خداروشکر انتخاب اولم قبول شدم. . چون توی مصاحبه با تعداد کمتری مقایسه میشی برای همین میگم که با آزمونی ها شبیه ترن تا بدون آزمون
من یه نفرو میشناسم که فقط یه پوستر داشت رفت دانشگاه خودش توجه کنید فقط یه دانشگاه
و مصاحبه داد با همون یه پوستر قبولش کردن ولی حدنصاب ۷۰نداشت…

رسول
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

دوستان اگه حرفام باعث دلخوری کسی شده عذر میخوام. ولی حق دارم از خودم دفاع کنم. زمانی که موضوع پایان ناممو انتخاب کردم استادم گفت که سنگینه واست. ولی من هروز وسیعترش کردم. و تونستم یه مدلی ارایه بدم که اساتید راهنما و مشاور و داورا گفتن که کارم در حد یه رساله دکتراس. محض اطلاعتون من با همون پایان نامم ۴۰ امتیازمو پر میکنم.مقاله اصلیمم اکسپت یکی از نشریات الزویر با ایمپکت ۴.۲ شده. ۲ تا علمی پژهشی و ۲ ترویجی و یه ایندکس نشریه آمریکایی. بماند از مقالات قبلیم و همایشام کلی دیگه دارم. دو طرحم در دست اقدام داریم و یه کتاب. تو همشونم یا نفر اولم یا نویسنده مسول.

145
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

آفرین به معاون آموزشی شهید بهشتی

دکترا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

دوستان خواهشا راهنمایم کنید
من بدون ازمون قبول شدم ولی رشته ما با ازمون کسی قبول نشد و حدنصاب را نیاورد، به نظرتون الان تکلیف من چی میشه؟؟؟

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

تکلیف شما مشخص دوست عزیز….هر موقع که دانشگاهی که پذیرفته شدید اطلاعیه ثبت نام استعداد درخشان رو زد برید و ثبت نامتون رو انجام بدید…..برای کنکوریا هم بعدا تکمیل ظرفیت میزنن…

145
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

من یکبار در صفحه قبل جواب شما را دادم- اگر واقعا هنوز شک دارید از دانشگاه مورد نظرتان بپرسید، چون دانشگاه ما که پارسال مورد مشابه شما را پذیرش نکرد، البته دانشگاه کلا خیلی سختگیرانه و قانون مند عمل میکنه

خطاب به معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

جاب آقای معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی لطفا یه کم به وضعیت امتیازدهی دانشکده های دانشگاه معظم شهید بهشتی نظارت داشته باشید. بنده هنوز بعد از کلی مکاشفه نتونستم کشف کنم که چه جوری میشه برخی از افرادی که امسال در برخی رشته ها و گرایش ها پذیرفته شده اند حتی حد نصاب دانشکده های شهرستانها را هم کسب نکرده اند!!!؟

امیر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام
من پارسال بدون آزمون سه دانشگاه یعنی صنعتی اصفهان و خواجه نصیر و فردوسی مشهد شرکت کردم و هیچ کدوم قبول نشدم
ولی امسال با اینکه شرایط سختتر بود، فقط یه دانشگاه یعنی امیرکبیر شرکت کردم (چون فکر میکردم همه دانشگاهها دانشجوهای خودشونا بر میدارن و شرکت در بدون آزمون پول هدر دادنه) و خداراشکر قبول شدم
بدون آزمون کاملا به روز مصاحبه و اینکه یه استاد مصاحبه بستگی داره

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بهتون از طرف همه بچه های استعداد درخشان تبریک میگم…….از صمیم قلب براتون آرزوی موفقیت میکنیم دوست عزیز..

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ

سلام به همه دوستانن عزیز کنکوری و استعداد درخشان. دوستان خوبم من خودم رو متعلق به هر دو دسته میدونم چون با کنکور یکی از دانشگاههای تهران بانمره مصاحبه ۶۳ پذیرفته شدم درحالیکه با آیین نامه استعداد درخشان توی دانشگاه مقطع کارشناسی و ارشدم توی شهرستان پذیرفته نشدم حون نمرم ۶۵ شد و به ۷۰ نرسید… هدفم از اینجا اومدن و کامنت گذاشتن این بود که به همه شما دوستان طرفدار کنکور و یا استعداد بگم ک این بحثا و تخریب همدیگر اصلا کار خوب و درخوری نیست… بیاید همه ما دست از قضاوت کردن درمورد هم برداریم. نه دوستان استعداد درخشانی (منظورم از نوع واقعیشه ک واقعا چندسال شبانه روز زحمت کشیدن) و نه دوستان کنکوری هیچکدوم یه شبه به چیزی نرسیدن. باور کنید تمام کسانی ک تونستن از سد مصاحبه ها بگذرن حتما چیزی داشتن ک تونستن نظر اساتیدو بخودشون جلب کنن. خود من و دوستان واساتیدم در دانشگاه سابقم هرگز باور و تصور نمیکردیم ک من از طریق استعداد نتونم دانشگاه خودم رو پذیرفته بشم ولی با کنکور تهران پذیرفته بشم، چون این باور غلط درما شکل گرفته بود ک هر دانشگاهی دانشجوی خودش رو برمیداره و … من این صحبت دوستان کنکوری رو ک مدعین استعدادا توان کنکور قبول شدن ندارن رو قبول ندارم، شاید بعضی از کسایی که استعدا درخشانی هستن نتونن به خوبی استعداد درخشان بودنشون تو کنکور بدرخشن، ولی باید بپذیریم ک کنکور در هیج جای دنیا بعنوان ی آزمون استاندارد برای تعیین سرنوشت یک انسان پذیرفته نیست… از طرف دیگر این ادعای… ادامه نظر»

مریم
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

بهتون تبریک میگم واقعا با این شعور و درکی که شما دارید لیاقتتون از دکترا هم بالاتره بخدا. واستون آرزوی موفقیت میکنم دوست عزیز

آزاده رزمی
آبان ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ

وای عالی بود واقعا به درک وبینش وفصاحتی که در نگارشتون دیده میشد تبریک میگم
من هم باشما موافقم امیدوارم همه ما به درک درست از همدیگه برسیم
باآرزوی موفقیت برای همه دوستان .

م م ع
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ

لازم به ذکره فقط بخاطر اینکه لیسانس آزاد بودم حقمو میخوردن. اما من تا ابد مدیون دانشگاه ازادم

م م ع
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ

با سلام. بنده جزو استعداد درخشان هستم و دوسال پیاپی برا دانشگاههای تهران اقدام کردم و عمرمو تلف کردم و دانشجوی خودشون رو انتخاب کردند با رزومه ضعیفتر.
امسال برای اولین و اخرین بار کنکور دادم و دانشگاههای تهران باز نمره مصاحبه رو کم دادن. در نهایت در دانشگاه صنعتی اصفهان در دوره دکتری مکانیک پذیرفته شدم. خدا رو شکر

رسول
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

با احترام به همه دوستان استعداد درخشان.
منم کاملا با این ۷۰ امتیاز موافقم چون برای انجام تز دکترا درس خوندن مهم نیست. بلکه احتیاج به قدرت تجزیه و تحلیل بالا، تکنیک های مقاله نویسی و پایان نامه نویسی،آشنایی با نرم افزارهای آماری و … . داره. اکثر اساتید خودشون میگن که تجربه نشون داده کسایی که سالای قبل از طریق استعداد اومدن بالا به هیچ وجه نتونستن خواسته هاشونو برآورده کنن. ولی اعتقادم دارم همین ۷۰ امتیازم باید برای کنکوریام لحاظ کنن. متاسفانه توجهات بیشتر به سمت کمیت دانشجوای دکترا رفته. امسال کیفیتو واسه استعدادا لحاظ کردن که شاهد بودیم خیلیا صلاحیت قبولیو نداشتن. مطمنن این باعث میشه که دانشجوا بیشتر به سمت کارای پژوهشی برن و این واسه پیشرفت تو حوضه های علمی کشورمون بسیار کمک میکنه. امیدوارم حرفام باعث دلخوری کسی نشه چون خودمم یه استعدادیم.
با آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان.

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

آقا رسول شما که از حوضه علمی و پژوهشی به قضیه نگا میکنید چرا این حرفو میزنید….در آئین نامه نوشتن که مقالات باید از پایان نامه باشه..یعنی شما اگر نهایتا ۳ تا مقاله هم از پایان نامت بدی “تازه اونم با وضعیتی که مجلات دارن و فرصت کمی که ما داشتیم” و اگر همشم آی اس آی باشه بازم قبول نمیشی چون طبق آئین نامه با ضریبی که میخوره مقالات بیشتر از ۱۵ نمیگیرن و اگرم کلی کار پژوهشی جدا از پایان نامه مرتبط با رشتت داشته باشی اصلا محسوب نمیشه……به همین دلیل خیلی از دوستان با وجود رزومه های خیلی عالی امسال قبول نشدن….

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

پس خواهش میکنم این حرفو نزنید که “امسال کیفیتو واسه استعدادا لحاظ کردن که شاهد بودیم خیلیا صلاحیت قبولیو نداشتن”……

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

دوست عزیز این حرف شما گه این کار باعث گرایش به کارای پژوهشی و … میشه رو ضمن احترام به نظر شما، قبول ندارم چون همچنان باعث تقویت نگاه کمی میشه. چراکه شخض میبینه با چاپ یه مقاله معتبر از تزش ممکنه واقعا زیان ببینه و به ناچار به سمت خرد کردنش ب جندین مقاله و چاپ مقالات خرد رو میاره، از طرف دیگ فرصت برای چاپ مقالات پولی و یک روزه نوشته شده و یک هفته ای اکسبت گرفته مهیا میشه؛ چراکه دیگ سودی در گذاشتن چندین ماه وقت برای نوشتن یه مقاله خوب که به تبعش چاپ و داوریشم پیچیده تر و وقت گیر تر هست وجود نداره…

ایرانی ام و افتخار میکنم.... حرف اخر من- رها
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

شمایی که می فرمایید با ۷۰ امتیاز موافقید بر چه مبنایی می گید
حرف ما این است ۷۰ امتیاز منطقی
چطور می شود از یه پایان نامه حداقل ۲ ای اس ای
۲ علمی تروجی در اورد؟؟؟؟؟ یعنی معادل ۴ مقاله با کیفیت خیلی بالا
چطوز می شود رسته ای مانند معماری بتواند زودتر از ۸ نیمسال در کارشناسی و ۴ نیمسال در ارشد تمام کند تحت هیچ شرایطی امکانش نیس چرا که دو طرح را در یک ترم نمی دن تا زودتر تمام شود
ایا المپیاد در رشته معماری هست؟؟؟
ایا یک دانشجوی ممتاز در حین تحصیل می تواند ثبت اختراع که چندین میلیون تومن هزینه دارد را انجام دهد؟؟؟ بنده اختراع دارم ولی برای ثبت جهانی متقبل حداقل ۴۰ میلیون تومن هزینه می باشم
جالب اینکه در جشنواره های داخلی هم هرقدر اقدام میکنی چون محدودیت انتخاب دارند و مسایل حاشیه ای انتخاب نمی شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از یک دانشجوی کارشناسی ارشد چه توقعی بر تالیف کتب می باشد؟
حالا بخش جشنواره و زبان قبول
ولی خواهش دارم از جناب اقای نوه ابراهیم امثال که گذشت برای سال جاری لطفا یک بازنگری ——منطقی—– شود ما منطق می خواهیمو بس
بدانید نیمی از دوستانی که از سهمیه استعداد درخشان استفاده کردند در کنکور نیز قبول شده اند
((ان چیزی که باعث پیشرفت هر ادمی می شود تلاش و پشتکاره و یقینا دوستان استعداد درخشانی در طی ۶ سال تحصیلشان و زحمت شبانه روزی اینرا نشان دادند))
ممنون…

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

آفرررین بر ایرانی غرور آفرین…..باید با منطق و دلیل صحبت کرد…مرسی رها جان

یکی به داد دکترا برسههههه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ

تورو خدا بزاار ظرفیتا رو کم کنن تا یه فکری به حال دانشجوها و فارغ التحصیلان دکترا بشهههه… ای وزیر علوم به داد اینده این دانشجوها برس که عمر و جوانیشون رو به پای تحصیل گذاشتن به خصوص دانشگاه دولتی ها…

ارشد عمران
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان.من امسال استعداد درخشان برا ارشد قبول شدم ولی همه ی فکرم دکتراست.به نظر شما من باید چیکار کنم که مجددا استعداد درخشان بشم؟چه مدرک زبانی آسون تره که من تو این دو سال بگیرم؟منم فقط آرزومه دکترا بشم و استاد دانشگاه.ولی اصن سر از مقاله نوشتن و پایان نامه نوشتن در نمیارم و به شدت استرس دارم.تو رو خدا راهنماییم کنید.با این حد نصاب ۷۰ فک نکنم یتونم…

اوژن (قبولی دکتری 93 ژئومورفولوژی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد عمران

سلام. تا اون جایی که من میدونم، اگه یک بار از سهمیه ی استعدادهای درخشان استفاده کنید،برای مقطع بعدی نمیتونید از سهمیه ی استعدادهای درخشان استفاده کنید.

...
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ

نه ربطی نداره

دوست خواهان دکترا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

آره ربطی نداره

بهارک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

ربطی نداره، من هم ارشد با استعداد اومدم و هم امسال دکتری رو بااستعداد شرکت کردم، ولی کنکور هم دادم و خدا روشکر همون دانشگاهی که با استعداد رفتم دکتراش رو با کنکور قبول شدم و دیگه استرس این آیین نامه ها رو ندارم….
به امید موفقیت همه دوستان

رضابه همه بچه ها
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

بابا مگه ماتو ارشد رتبمون شده ۵ ،ضعیف بودیم که قبول شدیم؟؟اونم چطور،از دانشگاه آزاد اومدیم دولتی….حالا معدلمونم تو دانشگاه درجه یک دولتی بالای ۱۸ بوده ،۵تا مقاله داشتیم،همکار دو پروژه بودیم که تو این آیین نامه هیچ امتیازی نداشت،رشتمون المپیاد نداشته که تو این آیین نامه امتیاز داشت،سابقه تدریس داشتیم که باز تو این آیین نامه هیچ امتیازی نداشته مجموع امتیازاتم شده ۵۵ضعیف بودیم؟؟؟؟؟؟
بجه ها یکم منطقی باشین.سریع جبهه میگیرید.ولی والا به خدا پارسال یکی با یک عدد پوستر استعداد درخشان قبول شد….کار مارو این قشر خراب کردن که الان ما داریم قربانی میشیم.البته این بچه ها تو این دوره مصاحبه ها امتیازشون به ۴۰ هم نمیرسه آآآآآآآآآآ

adel
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان.
من عادل دانشجوی سال ۳ دکتری البته با کنکور هستم. با این آیین نامه من خیلی خوشحال شدم. چون تو کلاس ما سه نفر (شوخی نیست) سه نفر !! بدون کنکور و سفارشی اومدن دکتری. جالبه این سه نفر تو کنکور اصلا مجاز نشدن. جسارت نشه به دوستان استعداد درخشان. ولی اکثر بدون کنکورا تو کنکور ناکام مطلق هستن. این برام اثبات شده. بدون کنکور نبود ۱۰ سال باید پشت کنکور میموندن. این ایین نامه جلوی ورود بی رویه خیلیا رو به دکتری میگیره.
موفق باشن همه دوستان.

سارا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  adel

آقای دکتر عادل اگر میگید استعدادیا کنکور مجاز نمیشن، دلیلش اینه که یکی مثل من که شرایط استعداد درخشان مثل مقاله، مدرک زبان، معدل، سابقه تدریس و … را دارم فقط و فقط به فکر تقویت رزومم هستم تا از این شرایطی که در طول تحصیلم با تلاشم تونستم کسب کنم استفاده کنم، چون حقمه و برای خوندن ی سری درسایی که تئوری هستند و در عمل اصولا بکار نمیان وقتمو نمیگیرم، چون به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

بانو
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

اره واقعا همین طوره اما من شخصا امسال هم با کنکور شرکت میکنم هم از طریق استعداد اقدام میکنم. امیدوارم امسال بتونم علامه پذیرش بگیرم.

امید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خانم محترم بهتره از هر لحاظ برتر باشید ما که هم رزومه قوی داشتیم و هم رتبه برتر جسارت نباشه پس محق تر بودیم اگر واقعا عادلانه استعداد درخشان برقرار باشه بله خوبه ولی با این روند سفارش و سلیقه ای عمل کردن حق خیلی ها خورده شده.

سارا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  امید

برادر عزیز من تمام طول تحصیلم خودم تلاش کردم و هیچ جا هیچ استادی بهم لطف زیادی نداشته بجز در حد یک استاد راهنما و هیچ جا هم سفارشمو نکردند، چون هیچ وقت خودمو به این حد مقابلشون کوچیک نکردم که همچین خواسته ای رو داشته باشم. خدا رو شکر با تلاشم همه چیمو بدست آوردم و از این به بعد هم به همین روال خواهد بود. خوشحالم که شما هم رو پای خودتون واستادید و به سفارش اساتید نیازی ندارید.

رضا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام همه افراد تو دوسه سال گذشته باید مقاله ارائه بدن فقط استعداد درخشان نیس من خودم هم استعداد درخشان شرایط داشتم هم کنکور رتبه اوردم دوسال استعداد درخشان حقمو خوردن افرادی با دو مقاله و سه مقاله برداشتن من خودم ۸ مقاله داشتم کنکور هم تونستم بخونم چون مقاله کار کردن با درس خوندن که تداخل نداره

مهران
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من با لج بازی یکی از اساتید معدلم شده ۱۶.۸۲ و استعداد درخشان نمیتونم شرکت کنم حالا با صد تا مقاله و کار علمی پژوهشی هم نمیتون

reza
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  adel

با سلام منطقی باشید. اگر ماهم بخواهیم مثل شما قضاوت کنیم باید بگیم که اگر مثل تمام دانشگاه های تراز اول جهان برای جذب دکتری تنها دانشگاه تصمیم گیر بود و ارزش زیادی برای رزومه پژوهشی و آموزشی قائل می شدند و برای دانشگاه معدل ارشد زیر ۱۶.۵ ارزش آکادمیک نداشت و کنکور وجود نداشت ۱۰ سال هم که می گذشت شما الان دانشجوی دکترا نبودید.!!!

.
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ

جالب !!!!!
در دانشگاه شهید بهشتی برای برخی رشته ها حتی حاضر نشدند مصاحبه برگزار کنند و به راحتی بعد از اینکه هزینه ثبت نام رو گرفتن، گفتن که تصمیم اساتید عوض شده و قصد ندارند دانشجوی استعداد بردارند.

الی جون به فرشته خانم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ

عزیزم کی گفته با یه پوستر و ۴ ماه درس خوندن میشه تو کنکور دکتری قبول شد؟؟؟؟ من دو سال کنکور دادم و هر دو سال با رتبه و رزومه خوب قبول نشدم بیزحمت یه سری به پیچ بچه های دکتری همین سایت بزنید که بعضی از دوستان با رتبه های خوب ورزومه عالی قبول نشدند؛ واقعا برام من سوال شده اگه اینقدر کنکور راحته پس چرا شما یکدفعه امتحان نمیکنید؟

امید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

دقیقا الی خانم گویی کنکور حفظیه؟واقعا خنده داره کنکور ما که کلا سوالات تفهیمیه من نمی تونم بفهمم منظور دوستانی که خودشون موفق نشدند رتبه خوبی کسب کنند از حفظی یعنی چی مگه تو مثلا ریاضیات ما حفظی داریم

دوست خواهان دکترا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ

البته من نمیگم که مقاله پژوهشی خوبه یا بد.میخوام بگم که بیاید همدیگر رو قضاوت نکنیم.
ومطمئن باشید موفق شدن هرکسی دلیل بر این نیست که مانع موفق شدن ما رو گرفته.

خدا بر حق است

سارا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ب٫ظ

آفرین به نگاه زیباتون به زندگی. موفق و موید باشید.

سارا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

دوستان بیاین یکم با هم مهربونتر باشین
من نطرات رو خوندم و به این نتیجه رسیدم که حرف همه یکی هست، منتهی شکل بیانش فرق می کنه…
اگه واقع بین باشیم میبینیم کسی که با آزمون بوده ممکنه توی ایام تحصیلش همیشه ساعی بوده باشه، اما ممکنم هست که فقط یه مدت نشسته باشه و بکوب خونده باشه، پس بهتره ملاک دکترا رو فقط آزمون ندونیم

حالت دیگه ای که داریم اینه که ممکنه یه دانشجو شش سال تلاش کرده باشه و حقش استعداد درخشان باشه و الان به هر دلیلی تصمیم داشته بی آزمون بیاد داخل و آیین نامه امسال باعث درجازدنش هس… البته برا استعداد درخشان اون روی سکه هم داریم و اون کسی هس که با بند پ میاد داخل…
بیایم مواظب رفتارمون باشیم… شاید دل کسی با خوندن این نظرا بشکنه…
در آخر هم برا همتون آرزوی پویایی و بهروزی دارم
یا علی

حسین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

آفرین بر سارا خانم از اینکه به این تنگ نظری ها با درک والا و بالای خود جواب مستدل دادید متشکرم شان یک دانشجوی خواهان دکترا بالاتر ازاینها باید باشد شما می خواهید در آینده پسوند دکتری را بر نام مبارکتان به یدک بکشید و باید دیدگاههایتان برتر اندیشه هایتان والا و و در جایگاه دکتری به جامعه و خصوصا نسل جوان خدمت کنید به آرزوهای بزرگ بیندیشید تا بزرگ شود و با تغییر نگرش به زندگیتان امیدی تازه ببخشید موفق باشید

امیر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

مگه ملاک دکترا آزمون هست ؟؟؟؟
من با رتبه سه هیچ جا را نیوردم چون دانشجوی شهرستانی بودم و اساتید تهران دانشجوهای خودشون را برداشتند.
هیچ کس هم پاسخگو نیست و نخواهد بود

دوست خواهان دکترا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

دوستانی که اعتراض به تغییر آیین نامه دارند. من جزء دانشجویانی بودم که کارشناسی شاگرد اول بودم وقتی من درس میخوندم دوستام مسخره ام میکردنند آخه معدل برا چیته ،اونا میرفتن بیرون تفریح. حالا امسال که معدل کارشناسی مهم بود اولش میگفتن این یعنی چی یادشون اومده که معدل کارشناسی رو در نظر بگیرن دیگه اون گذشته وقتی بهشون گفتم که یادشون بیاد اون روزا دیگه واقعا روشون نشد چیزی بگن. برای ارشد هم شاگرد اول شدم بازم من درس میخوندم و اونا میرفتن بیرون. برای مقاله دوستام گفتن مقاله پژوهشی مینویسیم استادمون سفارش میکنه زود پذیرش میگیره.من گفتم نه. من میخوام به کار علمی که انجام دادم رفرنس بدن،میخوام اگر کارم بار علمی داره چاپ بشه. برای کنکور هم شرکت کردم هم روزانه وهم شبانه مجاز شدم.اما بخدا برای مصاحبه جاهایی که رفتم یا دانشجویی خودشونو گرفتن یا کسایی که سفارش شده بودند و بخدا مقاله نداشتن و یا کسایی که صرفا جند نفر رتبشون بهتر از من بود نه رزومشون. تو رشته ما با نمره مصاحبه ۴۰ برای یکی از دوستام که دانشگاه خودش هم بود و یکی از بهترین دانشگاه ها است و بخدا مقاله نداشت پذیرش شده. من برای با آزمون با اختلاف یک نفر و ۳امتیاز قبول نشدم. برای بدون آزمون هم نفر اول شدم.و برای دانشگاهی که میخوام برم دانشگاه خودم نبوده و اون دانشگاه دانشجو خودشونو نگرفتن و منو برداشتن. حالا با این توضیحات بنظرتون حق ما بچه های ستعداد درخشان نیست که به حقمون برسیم؟ در ضمن من ۲مقاله isi و ۵… ادامه نظر»

فرشاد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ

شما نمی دونید اسعداد درخشان چیه و فقط میگید استعداد درخشان باید ۷۰ باشه استعداد درخشان را گذاشتن واسه رتبه اولا که بدون کنکور برن مقطع بعدی اما با ایین نام جدید طرف با معدل ۱۵.۵ پیام نور میشد استعداد درخشان. آخه این چه ایین نامه ای که اینا تنظیم کردن؟ سهمیه استعداد درخشان واسه اونایی باید می بود که ۲ سال تموم را نشستن درس خوندن و رتبه اول شدن. من خودم با استعداد درخشان اومدم ارشد. مدرک زبان دارم ۵ مقاله علمی پژوهشی دارم دوتاش دانشگاه تهرانه مقاله کنفرانسی. رتبه اول ورودی هم هستم. استعداد درخشان واسه امثال منه نه اونایی که معدلشون به زور ۱۶ و ۱۷ شده و الان دارن ادعای استفاده از سهمیه استعداد درخشان می کنن. بیشتری کسایی که با من از طریق استعداد درخشان اومدن اونام رتبه اول ورودیشون هستن. پایشون قوی تره درس بهتر خوندن. وقتی یه بحثی سر کلاس می شد اونا همیشه پیش قدم هستن چون واقعا نشستن درس خوندن. این آیین نامه، ایین نامه استعداد درخشان نیست. آخه مگه چند نفر می تونن از پایان نامشون ۷۰ بشن. یکی از اساتید دانشگاه تهران م گفت رسالت بچه های ارشد درس خوندن مقاله واسه دکترس آخه اینارو باید به کی بگم؟ چطور انتظار دارید یه دانشجوی ارشد از صب تا شب بشینه مقاله بده بعدم درسای خودشو بخونه اصلن با عقل جور در نماید. آیین نامه کاملا دارای مشکله. کسی شرایط ورود بدون کنکور دکتری را داره که رتبه اول ورودیشون باشه، زبانش خوب باشه پایان نمشو خوب کار کرده… ادامه نظر»

پرویز مدیریت
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ

به نظر مسئولین دانشگاه شهید بهشتی بود هیچ کس غیر از دانشجوهای بهشتی حق دکتری خوندن نداشت

st
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ

دقیقا درست است، با پرویز به شدت موافقم. خودشون تو آیین نامه تغییر ایجاد کردن که فقط دانشجوی دانشگاه های الف می تونند بیان مصاحبه این دانشگاه و من به همین خاطر نرفتم.
حالا من دانشگاه تهرانیم…

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ

ضمنا این رو هم باید اضافه کنم که اگر دوستان کنکوری ۲ ماه وقت گذاشتن آقا اصلا ۴ ماه وقت گذاشتن و برای کنکور خوندن و مهارت تست زنیشون رو قوی کردن بچه های استعداد درخشان ۲ سال که نه بلکه ۶ سال وقت گذاشتن و شب و روز تلاش کردن……

ئئئئئئئ
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

بعضیها هم اون به قول شما۶سال رو وقت گذاشته بودند و هم برا ازمون تلاش کردند و از سدش گذشتندو قبول شدند…

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ئئئئئئئ

واقعا جای شکر داره….که خیلی از بچه ها علاوه بر مهارت کنکور دادن جز بچه های استعداد درخشان هم هستند و این افراد سرمایه های ملی این کشورند…….

یاس
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

من برای با ازمون، ۲ سال وقت گذاشتم. پارسال و امسال و امسال قبول شدم. از کجا اینقد زود قضاوت می کنید

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ

چون باید از ۱۰۰ امیتاز ۷۰ رو کسب کنند در صورتی که دوستان کنکوری از ۷۰ امیتاز ۳۵ تا ۴۰ رو هم کسب کنند قبول میشن صرف اینکه کنکور دادن…خوب بچه های استعداد درخشان هم به جای ۳۰ درصد آزمون کلی شرایط سخت رو اتخاذ کردن و در صورتی که اون شرایط رو داشته باشند میتونن از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنن، پس نباید مصاحبشون هم با کنکوری های محترم تفاوتی کنه و امتیاز بالای ۷۰ رو ملاک قبولیشون بزارن……

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ

یعنی بچه هایی که بدون آزمون میرند علاوه بر اینکه باید کلیه مدارک شروط لازم برای استعداد هست رو داشته باشند بلکه مصاحبشون هم از ۱۰۰ حساب بشه و این یعنی که بچه های استعداد درخشان خیلی شرایطشون از دوستان کنکوری سختر است….

فرشته
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

فابل توجه دوستان که برای کنکور و بدون کنکور وارد مقطع دکتری شدن نظر میدهند، باید عرض کنم که…دوستانی که با کنکور میرن، آزمون فقط ۳۰ درصد داره و ۷۰ درصد مابقی مصاحبه اس و واسه همونم هست که دوستانی کنکور با یک مقاله پوستر هم پذیرفته میشوند و اگر امیتاز ۴۰ تا ۵۰ رو هم کسب کنند پذیرش میشوند….اما دوستانی ک با استعداد درخشان اقدام میکنن فقط به جای اون ۳۰ درصد مدارک مربوطه را ارائه میدهند ولی مصاحبشون از ۱۰۰ حساب میشه و اگر بخوایم عادلانه به قضیه نگا کنیم میبینیم که چقد بین بچه های استعداد درخشان و کنکوری تفاوت هست…

الی جون
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

کی گفته با یه پوستر میشه تو کنکور دکتری قبول شد؟؟؟؟بیزحمت یه سری به پیچ بچه های دکتری همین سایت بزنید که بعضی از دوستان با رتبه های خوب ورزومه عالی قبول نشدند؛ واقعا برام من سوال شده اگه اینقدر کنکور راحته پس چرا شما یکدفعه امتحان نمیکنید؟

شهاب
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  الی جون

می تونید به دور و بر خودتون نگاه کنید و ببینید چند نفر که اصلا انتظار قبول شدن رو نداشتن و یا اصلا نخوندن شانسی دکتری قبول شدن. پس این جوری قضاوت نکنید. هم با کنکور و هم استعداد درخشان دارای مزایا و معایبی هست. هر کس به شکلی تلاش می کنه و دتی هر دو تا هم افراد ضعیف و قوی هست.

الی جون
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ

بچه ها امتیاز ۷۰ برای کسی که میخواد بدون اینکه کنکور بده وارد مقطع دکتری بشه واقعا منصفانه است.بالاخره باید بین کنکور و استعداد یه فرقی باشه دیگه!!!!!!!!!

سامان
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ

به تمام دوستانی که ادعای استعداد درخشان دارند!
۱- این شرایط برای همه برابر است و تنها در حق عده ای استعداد نادرخشان اجحاف نمیشه! به عبارتی اصلا اجحافی در حق در کار نیست! نمره ای که گذاشتن کاملا کارشناسی شده س، اینطور نمیشه که ی نمره ای بذارن همه راحت قبول بشن. استعداد درخشان یعنی بهترین ها و شما باید جز بهترین ها باشید. و گرنه صرف کسب معدل حتی بیست که نشد استعداد درخشان!!!
۲- اگر واقعا استعداد درخشان هستید بی خیال این قانون بشید و خودتون رو در کنکور محک بزنید، بگید ما خبر از ایین نامه جدید نداشتیم وگرنه می ترکوندیم!
۳- و …

امید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

خوشبحال شما

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  امید

لایک

asma
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

لایک…

هادی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ

ای کاش کسی به حرفای این همه دانشجو گوش بده…..

هادی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

متاسفانه هیچ اهمیتی به ماهایی که امسال تلاش کردیم داده نمی شه با این کارشون……..ما که حرفی نداریم ولی بزرگترین و مهم ترین بحث که مربوط به عدالت هست را برقرار کنند مگر ما با دانشجویان سال های پیش و یا آینده جه فرقی داریم ما تلاش کردیم خداروشکر به همه چیزایی که که گفته بودند رسیدیم ولی با این همه حال اعداد نجومی برای کسب امتیاز باعث شده تا ما پشت در بمانیم من به هیچ عنوان نمی تونم این بی عدالتی و قبول کنم و به هیج کس هم نمی خوام بی احترامی بکنم ولی کسایی که تصمیم به چنین کاری کردند باید شرایطی که در بین دانشجویان هست و لحاظ می کردند در این کار حرفی نبود ولی واقعیت امر چیزی هست که الان کل ظرفیت دانشگاه ها خالی مانده و حق من و تو که دو سال تلاش و برنامه ریزی کردیم به خاطر یک تصمیم خراب می شود.

ناز
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ

هیچکدوم از شماهایی که ادعا استعداد درخشان دارید اصلا بار علمی ندارید من خیلی ها رو دیدم مثلا استعداد درخشانن ولی کنکور حتی مجاز نمیشن، من خودم کارشناسی ۱۷.۴۷ و ارشد ۱۸.۱۵ معدلم ولی هیچ وقت استعداد شاملم نشده با اینکه ۴ مقاله isi دارم، اصلا استعداد باید برداشته بشه همه با کنکور بیان

مانی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناز

بدون سند و مدرک صحبت نکنید.
استعداد درخشان شدن راحت نیست.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناز

شرایط استعداد درخشان
معدل ۱۸ به بالا بدون احتساب نمره پایان نامه برای گروه انسانی و ۱۷ برای غیر علوم انسانی
کسب نمره ۱۸.۵ به بالا نمره پایان نامه
و یک مقاله علمی پژهشی مستخرج از خود پایان نامه

اینو شما داشتید؟

مانی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

دوست عزیز بنده معدلم ۱۸.۵ و ۷ مقاله ای اس ای، ۲ سخنرانی، ۶ پوستر، نمره پایان نامه ۲۰ و رتبه اول بودم.

...
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناز

بله موافقم. امسال من ۵ جا با کنکور و ۳ جا با استعداد درخشان رفتم. در کنکوری ها خیلی جو علمی بود اما یکی از مصاحبه های استعداد درخشان ۵ نفر بودیم که ۳ نفرشان از دانشگاه خودشان بودند و خیلی راحت گفتند ۲ سال است کنکور می دهند و مجاز نمی شوند اما خیلی ریلکس بودند و در مورد تفریحاتشان صحبت می کردند و مطمئن بودند قبول می شوند و البته قبول هم شدند چون امتیاز بالای ۷۰ به آنها دادند البته به من هم بالای ۷۰ دادند اما با نیم امتیاز کمتر نفر سوم شدم و قبول نشدم.

mechanic
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناز

منم زیاد این موارد رو دیدم…به عنوان یه نمونه بارز ومشخص…یکی از دوستان خودم نزدیک ۲۰تا مقاله داره ولی چون ۴ سال از مدرکش گذشته نمیتونه از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنه….به قول شماهرچی کنکور میده ..چون سطح علم تئوریش کمه نمیتونه این سد رو رد کنه و ….ایا واقعا این دوست من باید به ارزوش که استاد شدنه برسه؟؟به نظر من خیر..چون نمیتونه دانشجو رو باسواد بالا بیاره..(مثل برخی اساتیدی که خودمون باهاشون مواجه بودیم تو تحصیلمون)….پس اساسا به نظر من استعداد درخشانیها باید یه بار دیگه از سد ازمون عبور کنند(حالا نمیتونند با بقیه رقابت کنند(به هر دلیلی)حداقل بین خودشون حداقل یه ازمون بر مبنای علم تئوری (بدون توجه به معدلاشون و…که خیلیها میدونیم با دوستی با اساتید بدست اومده….)رو داشته باشند..(عذر میخوام صادقانه گفتم…)ولی انصافا رزومه و مقاله بالا و زیاد نشانگر سواد بالاتر نیست..بلکه تلفیقی از علم تئوری و پژوهشی نشانگر سواد بالاست بهنظر من…

سارا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

از نظر شما استادی که نتونه از علمش در عمل استفاده کنه و بکار ببرتش بهتره یا که فقط استادی که درس دادن بلد باشه و هیچ توانایی دیگری نداشته باشه؟ این دیگه از اون حرفا بود.

شمیم
مهر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

خیلی عالی گفتی افرین

پرویز مدیریت
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناز

موافقم منم همینطور

شهاب
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  ناز

خوب به نظر شما چند درصد اونایی که با کنکور وارد دکتری میشند بار علمی دارند که این حرف رو می زنید. مشکل ما این که همه چیز رو به کمیت و حد نصاب و ملاک ربط میدیم. و گرنه هم توی با کنکور و هم استعداد درخشان دانشجویانی که واقعا بار علمی دارند و تلاش کردند وجود داره. پس به این شکل قضاوت نکنید.

پذیرفته شده
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

با سلام به نظر من هم نمره ۷۰ خوبه چون اگه پایین بود اون موقع هرکسی می تونه دانشجوی دکتری بشه چه قوی و چه ضعیف

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  پذیرفته شده

منم باشما موافقم ولی مشکل اینجاست که فقط همین امسال این آئین نامه داره اجرا میشه و خب برای بچه هایی که الآن استعداددرخشان درخواست دادن یه جورایی بی عدالتی میشه.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ

این قانون صرفا برای دانشگاه های دولتی هست یا هم ازاد هم دولتی؟ چون قراره نحوه ازمون دانشگاه دولتی در سال اینده تغییر کنه

مهدی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان انشاالله نمره ۷۰ تعدیل میشه

hamed
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

به نظر من حد نصاب ۷۰ خیلی هم خوبه،موقعیکه میگن نخبه و استعداد درخشان باید واقعا هم تو زنینه پژوهشی و هم تو زمینه آموزشی سرآمد باشه،اتفاقا به نظرم نمره زبان هم باید الزامی باشه.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

جناب وقتی میگن اگر کل نمره رو هم بگیرند با به ۷۰ نمیرسه نمره چیش خوبه؟

hamed
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

کی گفته نمیرسه به ۷۰؟ از ۱۰۰ امتیاز باید ۷۰ کسب بکنی، من خودم استعداد درخشان بودم و ۷۴ شدم، حتی یکی از اساتید بهم گفت که رزومه ات از من بهتره.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

فقیهی با اشاره به اعتراضات دانشجویان گفت: اعتراضات زیادی شده است، یکسری از دانشجویان با این اطمینان که روال آئین نامه مانند سال گذشته است در کنکور شرکت نکردند و امیدوار بودند از طریق استعدادهای درخشان وارد مقطع تحصیلی بعدی شوند که یک دفعه با این شرایط و آئین نامه مواجه شدند.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

اینو یکی از دوستان اینجا مطرح کردند

وقتی رفتم دانشگاه تبریز گفتن امکان نداره شما قبول بشین چون اگر ۳۰ نمره مصاحبه را هم به شما بدیم شما عملا نمره زیر ۷۰ میارید!!!!!!!!!! به نظر شما این چه قانونیه؟

به hamed
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

آقای محترم هیچ استادی با زدن این حرف خودشو زیر سوال نمیبره.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  به hamed

من اطلاع ندارم اما این دوست این گونه مطرح کردند و به نظر من لزومی نداره دروغ بگن

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  به hamed

این قانون صرفا برای دانشگاه های دولتی هست یا هم ازاد هم دولتی؟ چون قراره نحوه ازمون دانشگاه دولتی در سال اینده تغییر کنه

سلطان
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

منم با Hamed موافقم ولی مشکل اینجاست که فقط همین امسال این آئین نامه داره اجرا میشه و خب برای بچه هایی که الآن استعداددرخشان درخواست دادن یه جورایی بی عدالتی میشه.

به سلطان
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سلطان

آفرین به شما، حرف ما هم همینه، میگیم تو این مدت کوتاه که این آیین نامه جدید وضع شده که نمیشه خودمونو به ۷۰ برسونیم. این واقعا بی انصافیه.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سلطان

من هم حرفم همینه
ای کاش لاقل از قبل اطلاع رسانی میکردند

الی جون
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

واقعا درست میفرمایید حدنصاب ۷۰ عادلانه عادلانه ست

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

بچه ها این ایین نامه برای دانشگاه ازادم صدق می کنه؟

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

یعنی چی؟ یعنی ما هیچ نمره ای نیوردیم؟ من اونروز که رفتم مصاحبه اخرین نفری بودم که ازم مصاحبه گرفتن… و ناظر مصاحبه گفت شما امروز از همه بهتر جواب دادی و تو گرایش شما که امروز مصاحبه دادن همه بی سواد بودن
من خودم سه تا مقاله علمی پژوهشی داشتم
سه ترمه تموم کردم
معدلم۱۹/۲۸ شد
موضوع پایان نامه ام خیلی تک بود
مصاحبه مو بسیار مسلط و عالی جواب دادم

این خیلی بعده که با این کارا حق مارو تضییع میکنن
لاقل از قبل اطلاع رسانی میکردند
به خدا انصاف نیست اون از پارسال که اینطوری همرو تو استرس گذاشتن
ده بار تکمیل ظرفیت گذاشتن اینم از امسال به خدا انصاف نیست

adel به پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

سلام.
ضمن احترام به نظر شما، ولی واقعا شخصی که میخواد بدون کنکور بیاد و استرس پشت کنکور و هزاران مورد دیگه رو نکشه!! بایدم رزومش خیلی خیلی قوی باشه. در ضمن باید خدمتتون عرض کنم که معدل اصلا و ابدا نمیتونه دلیلی بر استعداد درخشان بودن باشه.
موفق باشید.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  adel به پریسا

به نکته خوبی اشاره کردید چون اما دوست عزیز من ارشدم با کارشناسیم فرق میکرد و اینکه توی یک سالو نیم موفق شدم توی رشته دیگه بهترین گرید رو از بهترین اساتید کسب کنم به علاوه رتبه ارشدم تو کنکور ۲ بود علارقم اینکه رشته ارشدم با کارشناسیم فرق میکرد و هرجا که میرفتم اساتید منو به هم معرفی میکردند به دلیل فعالیت هام و تلاشم این خودش بر تلاش من صحه میذاشت

adel
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

چرا عوض کردید رشته ارشدو با کارشناسیت؟! الان این تو نظر استادا زیاد خوب جلوه نمیکنه به نظر من .

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  adel

چون عاشق این بودم که لیدر تور بشم
من کارشناسیم مترجمی زبان انگلیسی و ارشد تاریخ گرایش باستان خوندم
اما از اونجایی که به بحث تاریخ باستان اهمیت نمیدن تصمیم گرفتم برای دکتری اقدام کنم
به علاوه مهم این بود که خیلی موفق شدم توی رشته دوم و با عشقو علاقه خوندم
نباید ملاک استاد این باشه که من چی خوندم
مهم این باید باشه که از کسایی که دو رشته یکسان پشت سر هم میخونن موفق تر بودم
این هم نوعی تبعیض هست

الی جون
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

شاید چون رشته ارشد و کارشناسیتون یکی نبود این خودش دلیل قبول نشدنت بوده.مطمئن باش اساتید شاید در ظاهر بگندقوی بودی و نمره دیگه بهتون میدند.

پریسا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  الی جون

خب این هم خودش نوعی بی عدالتیه

مهدی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام بنده معدل کارشناسی ام ۱۷/۲۳ و ارشد ۱۷/۸۲ . ۵ تا علمی پژوهشی مصوب وزارت علوم دارم. ۳ تا علمی پژوهشی دانشگاه آزاد- ۳ تا بین المللی-۷ کتاب ویراستاری .
وقتی رفتم دانشگاه تبریز گفتن امکان نداره شما قبول بشین چون اگر ۳۰ نمره مصاحبه را هم به شما بدیم شما عملا نمره زیر ۷۰ میارید!!!!!!!!!! به نظر شما این چه قانونیه؟

مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

بچه ها نا امید نباشید

ما درست عمل کرده ایم

ایشالا که خبرای خوش می شنویم .

توکل به خدا

70
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

به نظر من که اتفاقا کار درستی میکنن که بالای ۷۰ رو قبول میکنند. کسایی که میخوان از استعداد استفاده کنند و کنکور نمیدن بالاخره باید حرفی برای گفتن داشته باشن. اینکه همینطوری هرکی رو به زور بکنید استعداد درخشان و از سر و ته همه چی بخوایم بزنیم که طرف قبول بشه بدتر کردن وضع دانشگاه هاست. اتفاقا این سخت گیری ها رو لازمه برای پیشرفت.

....
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  70

شما آیین نامه رو اصلا دیدی که همچنین چیزیو عنوان می کنی؟

70
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ....

اره من ایین نامه رو کامل خوندم. قبلا خب هرکسی رو با امتیاز پایین میگرفتن. حالا که دارن کار درست رو میکنند شما میخواید بگید قبول نیست. اگه اینطوریه که هیچکسی نباید به هیچ قانون و ایین نامه و مصوبه دست بزنه که خدایی نکرده یه سری ناراحت نشن و داد بی عدالتی سر ندن. اصولا ادم هرجا به نفعش نباشه میزنه زیر همه چیز. من قبول دارم یه سری از اساتید ممکنه دقت نکنن یا به هرحال شخصی قضاوت کنند ولی شما دارید به یه قانون خوب الکی ایراد میگیرید.

مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  70

۲ تا مقاله دارم با hmpacte 4.8 , 5.1 یک علمی پژوهشی مدرک زبان msrt 73 ، شاگرد اول دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی رتبه ۲، ۲ تا کنفرانس، با این همه امتیازم شده ۶۴

تا پارسال با ۵۱ جذب کردند

سال بعد هم قرار باز مثل پارسال بشه

مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  70

اگه سخت گیری لازمه برای پیشرفت چرا همه جا تو کنکور حد نصب رو کشیدم زیر ۵۰ ؟؟؟؟؟

سحر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  70

با ۷۰موافقم.اگه قراره این آیین نامه جدید تغییر کنه ماهم خواهان تغییر در آیین نامه قبلی هستیم با بهترین رزومه تا وقتی کمتر از دو سال از فراغت تحصیلم گذشته بود خبری از پذیرش با استعداد درخشام نبود همین که از دو سال گذشت،فقط دانشجو بود که با رزومه خیلی ضعیفتر از من قبول شد

به سحر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

حرفاتون خلاف واقع هست. پذیرش استعداد درخشان چند ساله که هست، حتی بسیار آسانتر از آیین نامه امسال. امسال فقط ما دانشجوها قربانی شدیم.

سحر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  به سحر

بله درجریان هستم که پذیرش استعداذرخشان بوده ولی این یکی دوساله که معدل خاصی رو مدنظر قرار داده.قبلا باید نفر اول ورودی خود میشدید.از این تغییر هم خیلیها صربه خوردند

به سحر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر خانوم امسال هم رتیه اول تا سوم در جدول دانشگاه ها امتیاز داشته، پس حق این دانشجویان برتر به هیچ وجه در این آیین نامه جدید اجحاف نشده. مسئله ما دانشجویان امسال حد نصاب دست نیافتنی ۷۰ هست که وضع شده که شاگردان برتر هم نتونستند بهش دست پیدا کنند. لطفا شما هم همراهی کنید نه اعتراض

مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

من سه تا دانشگاه می تونم نام ببرم که در رشته مکانیک حد نصابشون را به ۴۵ و ۴۰ و ۲۵ کاهش دادند تو کنکور.

البته ما اعتراضی نداریم.

مجتبی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سال های پیش این امتیاز برای دانشجویان برتر در هر رشته و دانشگاه حساب می شد که می توانند بدون کنکور وارد مقطع بعدی شوند.

این واقعا ظلم در حق ما

مجتبی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

آئین نامه‌های بالا دستی تحت اختیار دانشگاه‌ها نیست ولی آئین نامه می‌توانست حد نصاب را به دانشگاه‌ها بسپارد تا آنها این حد نصاب را تعیین کنند.

واقعا باید این حد نصاب رو به دانشگاه ها می سپردند

حسن
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

وای دیگه دیوانه شدیم, آخه این شرط امتیاز چه بلایی بود دیگه!!!!

...
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

وقتی برای شبانه با کنکور حد نصاب ۶۰ بود که بعدش هم قراره پول داده بشه و تازه رتبه ۵۴ از ۲۰۰ نفر مجاز روزانه را آورده بودیم آیا ۷۰ برای استعداد درخشان زیاده؟ من که اگر کم بشه حتما اعتراض می کنم. ضمن اینکه یک دانشگاه قبل مصاحبه استعداد درخشان برای آنکه فقط کسانی که می خواهد را بگیرد به من گفت حدنصاب ۷۰ را کسب نمی کنم و نمیتونم مصاحبه بدم. امسال در پذیرش با کنکور هم حدنصاب گذاشتند و خیلی ها لطمه خوردن.

به ...
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

خب دوست عزیز این اشتباه شما بود، اگر کمی تحقیق میکردید متوجه میشدید که اونها نمیتونند از همون اول بهتون بگن چند میارید، چون دفتر استعداد درخشان دانشگاه فقط شرط لازم یعنی معدل، مدت ۲ سال از فارغ التحصیلی و ۷ امتیاز از ردیف ۱ جدول را بررسی میکنه نه امتیازات، امتیاز توسط اساتید در مصاحبه داده میشه نه اونا. موفق باشید.

313
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

دوست عزیز نظام امتیاز دادن با کنکور و بی کنکور فرق داره. مورد داشتیم نمره مصاحبه با کنکورش ۷۵ شده اما از طریق استعداد حد نصاب نیاورده!

: )
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  313

کاملا درسته. د ر یه دانشگا برای با آزمون به هر مقاله ۱۵ امتیاز تعلق میگرفت ولی در بی آزمون ۵ تا!!! اون ۷ تایی هم که میگفتن ضریب میخورد و به ۵ میرسید.

مهران
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  : )

من با ازمون با سه تا ای اس ای و پنج تا کنفرانس و یه ای اس سی خواجه نصیر بم داد ۱۶
کجا این جوری نمره دادند؟؟؟ بدون کنکور می خوای بیای دکترا باید بهتر باشی از من حداقل

: )
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

خیلی بهتون کم دادن!!!! آخه ۱۶!!!!!
آقا مهران من خدا رو شکر قبول شدم با یه رزومه عالی ;)
اینو گفتم که دوستان در جریان باشن
که فقط رو مقالشون حساب نکن

مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

دوست گرامی خودشون میگن آیین نامه غلط هستش .

از چی دفاع می کنی ؟؟

سینا به مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

این آین نامه جدید حرفی از غلط بودن این ایین نامه نزدن.اگه حدنصاب کم بشه بی انصافیه.

مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ...

آقای دکتر خواهشمندیم شما نیز پافشاری کنید تا بتوان نفرات برتر را جذب کرد.

با نهایت سپاس

hedy
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

داره جدی گرفته میشه. کاری کنید حق ما امسال ضایع نشه.

امید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

دوستان, به کمک خدا مشکل حل میشه

الی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  امید

انشاا…

انتظار نتیجه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ

در رشته من ده نفر دعوت به مصاحبه شدیم، هیچکدام ازمون قبول نکردن!!!!
تورو خدا این عدالته؟؟؟
من چن مقاله آی اس آی از پایان نامه داشتم، سوابق تدریس، درجه پایانامه عالی، کمتر از چهار ترم دفاع ارشدم، کلی عنوان وافتخار کشوری، دو مقطع تحصیلی از بهترین دانشگهای کشور، بعدش هم مصاحبه عالی دادم…
دو هزار کیلومتر رفت و برگشتم، اخرش میگن امتیاز هیچکدامتون به هفتاد نرسیده!!!
یکی از دوستانم توی دانشگاهی دیگه میشناسم ک نصف من رزومه نداشت قبول شده!!!
آیین نامه به ضرر نخبگان است، دیگه تصمیم گرفتم واسه رفتنم مدرک زبان بگیرم برم اونور، چون اینجا به امثال من احتیاجی ندارن

احسان
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ

خیلی هم عالی

Golnosh
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ

امسال همه کاسه کوزه ها سر ما شکسته!!ایا این انصاف و برابریس!!عدالت اجتماعی یعنی این!!!!چه تفاوتی بین ما با بچه های پارسال و سال قبله!

سارا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ق٫ظ

خدا رو شکر که بالاخره یکی حرف ما رو زد. خدا خیرتون بده.

بانو
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ

پس تو رو خدا یکی به داد ما برسهههههه