بررسی پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت پردیس های دانشگاهی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

چهارمین نشست شورای هماهنگی پردیس های خودگردان دانشگاه‌ های برتر کشور به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این نشست که با حضور روسای پردیس های دانشگاهی 10 دانشگاه برتر کشور تشکیل شد، پیش نویس آیین نامه تأسیس و فعالیت پردیس های دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه دکتر جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس پس از معرفی کوتاه این دانشگاه از پردیس های دانشگاهی به عنوان فرصتی که هم می‌توانند موجب ارتقای دانشگاه‌ها و هم باعث سقوط آنها شوند نام برد و گفت: ارتقاء جایگاه پردیس‌های دانشگاهی هدف مشترک مدیرانی است که در شورای هماهنگی پردیس های دانشگاه‌های برتر کشور همکاری و فعالیت می کنند اما در کنار این مهم که تلاش می شود پردیس ها به جایگاهی که شایسته است برسند باید نگاه سنگینی که به آنها وجود دارد تغییر کند.

 وی با بیان این که پردیس های دانشگاهی با قرار گرفتن در مسیر درست به دانشگاه‌ها اعتبار می بخشند و موجب توسعه آنها می‌شوند گفت: این تفکر که دانشگاه ها برای پردیس هزینه می کند تغییر خواهد کرد.

 معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس به جایگاه آموزش خودگردان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها 15 درصد از جمعیت چهار میلیونی دانشجویان کشور در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند. آموزش عالی باید به سمت خودگردان شدن و اداره خود پیش رود.

 دکتر جلالی با اشاره به سطح کیفی خروجی پردیس ها گفت: در دوره های روزانه بهترین ها در رقابتی سخت جذب دانشگاه ها می شوند اما پردیس ها معمولا متقاضیان ضعیف تر را جذب می‌کنند و این مورد، کار را بسیار سخت می کند چرا که در نهایت آن دانشجو نیز مدرک همان دانشگاه را می گیرد. پس باید به سمت طرح و برنامه هایی پیش رویم که با وجود ورودی راحت پردیس ها، خروجی مطابق استانداردهای دانشگاه و با کیفیت بالا باشد.

 به گفته وی، پردیس دانشگاه تربیت مدرس علی رغم توانایی راه اندازی دوره دکتری برای هر 131 رشته موجود مقطع دکتری، پذیرش دانشجوی دوره دکتری نداشته است و با وجود ضرر مالی، به کیفیت علمی متقاضی و خروجی پردیس تأکید دارد.

 معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در پایان بر حمایت از نهال نوپای پردیس‌های دانشگاهی تأکید کرد و افزود: هم اکنون در مرحله‌ای هستیم که نهال پردیس ها زده شده و نیاز به حمایت و سرمایه گذاری دارد. از یک نهال 4 تا 5 ساله نباید انتظار میوه و ثمر داشت. باید با طی زمان و برنامه ریزی و مدیریت صحیح، پردیس ها را به جایگاه واقعی خود برسانیم. اگر کیفیت علمی نداشته باشیم و تنها از اعتبار دانشگاه هزینه کنیم، پردیس های دانشگاهی ماندگار نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست دکتر حیدری نژاد رئیس پردیس دانشگاه تربیت مدرس به ارائه گزارش در خصوص وضعیت پردیس پرداخت و گفت: برای پردیس دانشگاه تربیت مدرس در سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت چارت سازمانی تعریف کرده ایم و در حال حاضر مطابق چارت کوتاه مدت فعالیت می کنیم و تا دو سال دیگر جهت رسیدن به برنامه های مقطع میان مدت زمان خواهیم داشت. طبق چارت تعریف شده با معاون آموزشی دانشگاه در ارتباط هستیم.

وی افزود: ما شورای پردیس دانشگاهی را به منظور حل مسائل متعدد مربوط به پردیس تشکیل داده‌ایم. مسائل موجود پس از بررسی در کارگروه تخصصی پردیس جهت تصویب و اجرا در شورای پردیس مطرح می شود. در پردیس مکمل دانشگاه هستیم و نظارتی کار می کنیم. عملکرد ما در برخی موارد مانند گزارش کلاس ها از دانشگاه هم بهتر بوده است و بر آن هستیم تا کنترل امور کلیدی را خود در دست بگیریم.

رئیس پردیس دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: تاکنون 850 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف علوم انسانی، پزشکی، کشاورزی و فنی و مهندسی در پردیس جذب کرده ایم که از این تعداد 45 نفر دانش آموخته شده اند. دوره دکتری نیز تا کسب اطمینان از سطح کیفیت ورودی های مورد انطباق با برند دانشگاه راه اندازی نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه نشست شورای هماهنگی پردیس های دانشگاه‌های برتر کشور پیش نویس آیین نامه تأسیس و فعالیت پردیس های دانشگاهی در 5 ماده و دو تبصره، توسط دکتر برزوئی رییس شورا ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
شهریور ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ق٫ظ

با سلام علم و صنعت برید بهتر است

فاطمه
شهریور ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ق٫ظ

سلام
منم دقیقا وضعیت ایشون رو دارم. دکترای پردیس علم و صنعت و علوم تحقیقات. نمیدونم چیکار کنم

میثم تبدیل انرژی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

دوستان من پردیس علم و صنعت و علوم تحقیقات قبول شدم.به نظرتون کدوم رو برم؟ ممنون میشم اگه نظرتون رو بگید