افزایش 150 درصدی پوشش وام دکتری به دانشجویان روزانه

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۱۵۰ درصدی وام دکتری دانشجویان دوره روزانه نسبت به سال گذشته خبر داد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فریبرز سجادی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: مرحله اول وام دکتری پرداخت شد. این وام به دانشجویان دکتری روزانه که از طرح و رساله خود دفاع کرده و امتحان جامع را نیز گذرانده باشند تعلق می گیرد.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان افزود: ماهانه به این دانشجویان ۵۰۰ هزارتومان تعلق می گیرد، دانشجویانی که پایان نامه آنها متناسب با نیاز روز کشور باشد ماهانه  ۶۰۰ هزارتومان وام دریافت می کنند.

سجادی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال در قالب وام دکتری به دانشجویان پرداخت شد.

وی افزود: امسال وام دکتری ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و جامعه هدف بیشتری را پوشش می دهد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

122 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مهر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ

سلام من امسال دکترا شبانه قبول شدم ولی چون شاغل بودم و حکم مرخصی بدون حقوق می خواست نرفتم چون اگه مرخصی می گرفتم برا شهریه مشکل داشتم. می خواستم بدونم چقد مدرک مرخصصی بدون حقوق برا ثبت نام مهم بوده؟ الان خیلی پشیمونم

شیمی
مهر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خب بهتر بود از دانشگاه مد نظرتون میپرسیدید که اگه مرخصی بدون حقوق بگیرم بابت شهریه باید چکار کنم، احتمالا وام میدن

شیمی الی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ

وام به همه دانشجویان تعلق می گیره یا فقط یه عده ای
شرایط اون چی هاست>

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی الی

سلام
شرط خاصی نداره و قاعدتا به همه میدن.

شیمی الی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ

اگه یه صفحه هست که شیمی الی ها می رن توش و صحبت می کنن لینک بدین لطفا

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی الی

برای شیمی آلی ها صفحه ای نیست، چون دیگه تجمیع شده با گروه های دیگه این رشته در کنکور. این هم صفحه شیمی:
https://phdtest.ir/1394/05/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-95-96/

شیمی الی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۳ ب٫ظ

سلام
من می خوام بدونم دروس ارائه شه در ترم اول جی هستا>

سوال
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ

سلام
بازپرداخت وام های شبانه به چه صورته؟

مهدیار
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

دوستار خبردارن پارسال مبلغ وامهایی که دادن برای ضروری، مسکن ، و… هر کداوم چقد بوده؟

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیار

نمیدونم برای همه دانشگاه ها یکسانه یا نه، اما تربیت مدرس وام ضروری ۳۰۰ تومن و فکر کنم ۶۰۰ تومن وام ازدواج. یه وام پزشکی هم ۶۰۰. همین.

s
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

من دیدم دانشگاه صنعتی اصفهان هنوز حقوق میده ولی بقیه دانشگاه ها نمیدن نمیدونم چرا
باید پیگیری کنیم

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  s

حقوقشون (اگه به همه رشته ها بدن) مطمئنا از سوی وزارت خونه نیست.

وام
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ

دوستان عزیز این اشتباهه که بعضی میگن چون وام رو باید پس داد پس وام نمیگیریم و درس هم نمیخونیم.اول این که وام رو بعد از سه سال فارغ التحصیلی که میشه حدود هشت سال دیگه قسط بندی می کنن که بخاطر تورم قسطش خیلی کم اهمیت خواهد بود.دوم این که به سلامتی وقتی تحصیلتون تموم بشه انشاالله مشغول کار خواهید شد و این قسط های تحصیل رو می تونید بپردازید.این هم دیگه غصه داره؟یک کم حساب وکتاب می کردید بیهوده غصه نمیخوردید.

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  وام

دوست عزیز
منم موافقم که خب همین وام هم برای شروع خوبه.
اما برداشت شما از بازپرداخت وام ها اشتباهه. وام باید ظرف مدت سه سال از تاریخ فراغت از تحصیل و از طریق اقساط ماهانه پرداخت بشه. نه این که سه سال بعد تازه شروع بشه، تا سه سال بعد از اتمام تحصیل باید تسویه شده باشه.

وام
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا خانم برای آقایان بخاطر خدمت سربازی بعد سه سال بعد فارغ التحصیلی اقساط شروع میشه.برای خانم ها هم طبق معمول همسرانشون یعنی باز هم آقایون باید پرداخت کنن.

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام من خودم وام را گرفتم. باز پرداخت وام ۳ سال بعد از فارغ التحصیلی شروع میشه و ۶۰ ماهه است

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اونی که در خبرگزاری ها درج شده، بازپزداخت ظرف سه سال هستش.

دکتراشکان!!!
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ

دوستان.
کسی اطلاع داره که آیا میشه ترم اول دکتری رو مرخصی گرفت؟؟؟ و اگه میشه روالش چطوره و چطور باید اقدام کرد؟؟

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتراشکان!!!

بستگی داره دانشگاه کنار بیاد یا نه و این که دلیل تون چقدر محکم باشه!

پری
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ

از یک طرف ازمون تعهد خدمت دو برابر مدت تحصیل می گیرند، از یک طرف اگر شاغل دولت باشیم نمی گذارند دکتری روزانه بخوانیم یا باید مرخصی بدون حقوق بگیریم!! از یک طرف از ترم یک وام نمی دهند ! نمی دونم خوشحال باشم یا ناراحت

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پری

تعهد خدمت برای بعد از فارغ التحصیلی هستش. در مورد این که میگید «نمی گذارند» هم باید بگم که اینطور نیست، اصلا لزومی نداره به دانشگاه اعلام کنید شاغلید! من دانشجوهای بسیاری رو میشناسم که شاغل هستن، از جمله خودم!

مینو
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا خانوم شما چجوری وقتی شاغلید سر کلاس می رفتید؟ مرخصی می گرفتید؟

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینو

بله. مرخصی می گرفتم (البته مدیرم چون موافق درس خوندنمه با مرخصیم مخالفت نمیکنه) و البته از سه غیبت مجازم در طول ترم هم برای هر درس استفاده کردم و اتفاقی هم نیفتاد! به نظرم به عنوان دانشجوی دکتری نباید اینقدر استرس غیبت خوردن و سر کلاس نرفتن رو داشته باشیم.
یادمون باشه درس خوندنی جزیی از زندگی مونه، نه همه ش!

پری
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سازمان سنجش جزء مدارک لازم برای ثبت نام نوشته:
۵- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت.

از طرفی خود دانشگاهم یه فرم گذاشته که کارمندان رسمی باید تعهد بدن. منظورش کارمندان پیمانی هم میشه یا فقط رسمی؟

هر سال این شرایط بوده یا فقط امسال دارن سخت می گیرن؟

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  پری

عزیزم هر سال همینو می نویسن.
بله استخدام پیمانی هم مدنظرشون ه.

شرمنده خانواده
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ

با سلام. بنده متولد ۶۲هستم . پارسال دکتری شهرسازی قبول شدم. هییت علمی هم که نیستم. دو ترم رفتم. ولی الان دیگه نمیتونم. ۳۲سالمه و چجوری برم متاهل شم. با این وامها هم که نمیشه کاری کرد. بهر حال باید یه روز تسویه کنی.

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

دوست عزیز برای رشته شما که اوضاع کار چندان بد نیست، حداقل کار پروژه ای میتونید انجام بدید. اینقدر ناامید نباشید.

پریا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

دانشجوی دکتری کسی نمیدونه که آیا این همون وامی هست که ۲سال بعد فارغ التحصیلی باید برگردونده بشه؟

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی. بله همونه.

مینا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

سلام. کسی نیامده؟
بچه ها من شبانه (کاشان)قبول شدم کسی از شهریه اش خبر داره؟ چند روز باید دانشگاه باشیم
راستش من هیات علمی ازاد هستم نمیدونم اگه ازاد تهران قبول بشم چی کنم

مریمی
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

گویا کسی نیومده :(

ok
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

یک روز در هفته احتمالا کلاس دارید،شهریه دوره حدود ۵۵ میلیون هست،به نظرم با توجه به اینکه هیئت علمی ازادی ،و دانشگاه ازاد مرکزی مملو از اساتید دانشگاههای :تهران ،شهید بهشتی،خوارزمی،مدرس و ………….. هست منتظر تهران بمونی بهتره.

مریمی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

بچه ها کسی نیست اینجا؟

مینو
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ

همینی که الان میگن وام تا سه چهار سال پیش اسمش حقوق بود.
واقعا کاش کم بود ولی حقوق بود. مثل دانشجویان علوم پزشکی
من ارشد وام گرفتم به دردم هم نخورد، همینجوری موند تو کارت. موقع فارغ التحصیلی همین قسمت تسویه وام کلی وقتم رو گرفت!
که اگه نگرفته بودم یه دقیقه ای مهرش رو می زد

SARA
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ

“این وام به دانشجویان دکتری روزانه که از طرح و رساله خود دفاع کرده و امتحان جامع را نیز گذرانده باشند تعلق می گیرد.”
خوب وقتی جامع داد، دفاع هم کرد. وام به چه درد میخوره. اون موقع که میگن تو فارغ التحصیلی!!!!!!!!!!!

منتظر
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  SARA

امتحان جامع و تصویب پروپوزال و دفاع پروپوزال نه دفاع پایان نامه،بعدم کلی دنگ و فنگ داره دو تا ضامن،تا قبل از سال دوم باید از پروپوزال دفاع کنید معدلت بالا باشه استاد راهنما تایید کنه که باهاش در کارها مشارکت داشتید خلاصه ی چیزیه که از هر ۱۰ نفر به ۳ نفر میدن وامو

mechanic
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  SARA

میشه از اول سال سوم…یا ترم ششم

سودا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  SARA

دفاع از پروپوزال نه پایان نامه

مریمی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ

سلام
بچه ها منم تازه قبول شدم و خوابگاهی هم هستم
هزینه خوابگاه و تردد به شهر خودم و عزینه پایان نامه که تماما آزمایشگاهی و با مواد گران و از این قبیل باعث میشه واقعا بی علاقه برم برای ثبت نام..
می گم بیاید راس ساعت ۱۱ امشب (۴ شهریور) اینجا جمع شیم و نظراتمون رو روی هم بریزیم و اگه موافق باشید حضوری اعتراضمون رو به مقام مسئول برسونیم

منتظرتونیم

سودا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ب٫ظ

دوستان اون وام بلاعوض که میدادن برا کمک به پایان نامه که ارشد گرفتیم الان حذف شده دکتری؟

مهسا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

والا اون وام بلاعوض رو که میگید، من اولین باره میشنوم! شاید شرایط خاص رشته یا دانشگاهتون بوده. در هر حال به طور کلی برای دکتری وام بلاعوضی وجود نداره، اما بازم ممکنه به تناسب رشته و دانشگاه چیزی بدن! از دانشگاه سؤال کنید.

سودا
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

من برای ارشد گرفتم ۷۰۰ تومن.برای دکتری ۲-۳ میلیون بود برای رشته ی ما که مثل اینکه حذفش کردن و به جاش وام میدن!

zahra
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

من ارشد مدرس بودم برای پایان نامه ۴۰۰ تومن بلاعوض دادن بهمون

سودا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

کاش حقوق میدادن
چون وام باید پس داده بشه.از کارشناسی و ارشد هم داریم وام و قسط
بعدش با چند درصد وامشون؟
کم بدن ولی حقوق بدن عالی میشه

روانشناسی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

واقعا نیاز داریم برای پایان نامه. خوب چرا وام؟؟؟؟حقوق بدن

بهشتی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

بچه ها لطفا یکی بگه فرصت مطالعاتی خارج از کشور هنوز هم برای دانشجویان دکترا وجود داره یا نه؟ دانشگاه بهشتی هستم

ریاضی کاربردی
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهشتی

تا جایی که من اطلاع دارم برای بچه های روزانه هنوزم هست

اصغر
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ

من متولد ۶۰ ام هیچ منبع درآمدی هم ندارم.امسال دکتری قبول شدم. برادر کوچیکم پول جیبی بهم میده. واقعا نسل سوخته یعنی من. امیدوارم فکری به حال ما بکنن

امیریان
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

منم متولد ۶۰م دکتری هم قبول شدم هنوز محتاج خونه ایم. اصلا روحیه م با خوابگاه سازگار نیست ولی چون پول ندارم خونه بگیرم مجبورم. چون هرچه بگیرم خجالت میکشم لذا تحمل میکنیم. از اول زندگیم تا الان تحمل می کنم الانم تا مرگ تحمل.تحمل….

مینو
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیریان

برای تحمل خوابگاه بهتره با کسانی هم اتاق بشید که ماهی دو سه شب باشند فقط. مثلا اتاق بغلی ما اسمش اتاق ۶ نفره بود ولی هر کدومشون ماهی دو سه شب می اومدن. دوستم بیشتر وقتا تنها بود

امیریان
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینو

درسته مینو خانم. اما هنوز مشخص نیست چی میشه یکی از دوستان بمن پیشنهاد داده هم اتاق بشیم اونم همیشه هست

-
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیریان

هیچ وقت با دوستتون خوابگاه نگیرید. بر اساس تجربیاتم میگم.
دوست. همشهری. همکلاسی به هیچ وجه

مینو
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیریان

با هم اتاقی هر چقدر غریبه تر و بی ربط تر باشید بهتر هست. اگر هم اتاقیاتون هم با هم بی ربط بازم بهتر هست. یعی ترجیحا همکلاسی و هم رشته نباشند آرامش بیشتری دارین و بهتر به خودتون می رسید

امیریان
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیریان

اتفاقا منم خودم این تجربیاتی که می گید دارم. تا تو خوابگاه نبودم و با دوستای نزدیک نبودم موفق تر و آرومتر بودم.

مجید
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیریان

منم دقیقا شرایط شما رو دارم. متولد ۶۰ و اصلا حوصله و روحیه موندن در خوابگاه رو حتی برای یک روز ندارم و از طرفی درامدی برای اجازه یک خونه کوچک هم ندارم.

دانشجوی دکتری
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ق٫ظ

وام بلاعوض منظورشونه؟

نیازمند
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

حقوق یعنی بلاعوض…چی میشد اگه میدادن؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمند
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ق٫ظ

من حساب کردم تا ما درسمون تموم بشه و فارغ التحصیل بشیم میشه سال ۱۴۰۰……….خدای من !!!!!کاش حداقل دانشگاه بهمون پول نمیده سابقه بیمه برامون به حساب میاورد تا زود بازنشسته بشیم……

شیمی الی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

منم حقوق میخوام
اینطوری ادم اسایش داره و ی جورهایی مدیون دانشکاه و. ..میشه و بیشتر ازپیش تلاش میکنه

نیازمند
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

میگم وقتی نتیجه ها میخواست بیاد همه تو سازمان سنجش آشنا داشتن حالا کسی نیست تو سازمان رفاه دانشجویی آشنا داشته باشه حرفهای ما را به گوش مسولین برسونه که ما خواستار حقوقیم….

آرش
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ

اصلا دانشجوی تمام وقت بودن با عدم دادن حقوق در تضاد هستش.
چطور انتظار دارند جوانی با سن متوسط ۲۷ تا ۳۱ سال بدون پول مشغول درس و تحقیق بشه.
اصلا ممکن نیست.

کاش مثل کشور های خارج استادها با دولت و صنعت قرارداد می بستند و با دریافت بودجه از اونها دانشجو می گرفتند. تعداد دانشجو هم متناسب با بودجه بود. این طوری دانشجو هم از لحاظ مالی تامین می شد و هم با ایمان به تحقیقاتش می دونست که این تحقیق حتما یک جایی به درد می خوره نه این که فقط علم روی کاغذ باشه.

ولی متاسفانه فعلا نه اساتید و نه صنعت و دولت نتونستند این روند رو اجرایی کنند.

دکتر
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

کاملا حرفاتون درسته. ای کاش….
کاش اینقدر بی رویه دانشجوی دکتری نمی گرفتن تا این وضع پیش نیاد.

نعمت (دانشجوی دکتری آموزش زبان -قبولی 93)
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

وام یعنی دام.من ترم سه دکتری رشته زبان در دانشگاه اصفهان هستم دوستان. دانشجویان دکتری تو کشور ما روزگار خوشی ندارن.

متین
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

ما الان که ورودی جدید هستیم و تو دانشگاه حضور دایم داریم که بیشتر نیاز به وام داریم. بچه ها راهنمکایی کنید لطفا. آیا در ترم اول و دوم هیچ وامی به مانمی دن مثلا به متاهلین؟ وام ضروری و …؟

مهسا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  متین

یه وام هست که هر ترم فقط یک بار میدن و مبلغ ش خیلی کمه! معمولا زیر ۵۰۰!!

^-^
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

ای باباااا…. یهو بگن وام بی وام حقوق بی حقوق و خلاص
شک ندارم همه ی اساتید هم رو این به اصطلاح وام حساب باز کردن و حاضر نمیشن پول خرج دانشجوشون کنن. هر کدوم از ماها اگه برای بهترین دانشگاه های رشته ی خودمون خارج از کشوراقدام میکردم چندبن و چند برابر این مبلغ بهمون فاند تعلق میگرفت.

نیازمند
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

دوستان کسی اطلاع نداره باید به کجا نامه بنویسیم که ما خواستار حقوق هستیم در ضمن امسال به نسبت سالهای قبل تعداد دانشجویان ورودی دکتری ۹۴ خیلی کمه راحتتر میتوانند به ما حقوق بدهند……..

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیازمند

برید سایت وزارت علوم…درخواست عمومی بدید…یه خانمی با شما تماس میگیره تلفنی…جوابتون رو میده…بهتر از دست روی دست گذاشتنه

بیوتکنولوژی کشاورزی
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان
بنده سال پیش دکتری قبول شدم و خوابگاهی هستم که خود این مورد هزینه را بالاتر می بره. پایان نامه در رشته ما تماما آزمایشگاهی است و مواد آن هم گران. اساتید دانشگاهمون گفتند هیچ بودجه ای به ما برای پایان نامه شما نمی دهند خودتان جور کنید واقعا با این اوصاف و این قیمت ها دارم به فکر انصراف می افتم. در صورتی که دانشگاه ارشدمون (البته گرایش ما را ندارد) ولی برای سایر رشته ها بودجه دارد. چه کار میشه کرد؟ اوضاع کاری بعد از دکتری هم وخیمه. نمی دونم بتونم وام را پس بدهم. این همه استرس برای قبولی دکتری روزانه کلا داره هدر می ره.

ارین
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ق٫ظ

بچه ها ما ها که وارد این وادی درس خوندن شدیم اضطراب و انتظار ودلهره وبیقراری و بدبختی مان تمام شدنی نیست اینم از دکترای روزانه که بهش رسیدیم بعد چی عمرمان جوانیمان به آخر رسیداز زندگانی لذتی نبردیم گیرم بهمان گفتند دکتر.

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ

سلام به همه دوستان و ممنون که اظهار نظر کردین.درسته انتقاداتی وارد هست.خب همین انتقادات رو و حرفهای دلتون رو اینجا مطرح کنید.این کمترین کاره.شاید به گوش مسئولی برسه.منم اعتقاد دارم باید حقوق بود نه وام.و حتی از ترم اول پرداخت میشد.یا یکی از دوستان گفتن که مبلغش کمه.بهرحال باید بحث بشه تا معلوم بشه که دغدغه ذهن خیلیهاست.و من وقتی دیدم تعداد نظرات کمه، برام جالب بود.

شیمیدان
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

باسلام خدمت دوستان
این حق دانشجویان دکتری است که ماهانه بهشون حقوق بدند.من از مسئولان میخوام که واقعا به این موضوع توجه کنند تا دانشجوی دکتری بدون دغدغه بتونن کار تحقیق را انجام بدند.

ساناز
شهریور ۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ

سلام منم کارشناسی ارششدم شهید بهشتی بودم. پدرم در اومد همش خودم خرج کردم . خجالت از خانواده که مثلا دولتی قبول شدم.
الانم دکتری باز شهید بهشتی قبول شدم . با کلی زحمت
الانم همش قکر می کنم دیگه واقعا رو ندارم از خانوادم پول تزمو بگیرم.
واقعا بچه ها باید کاری کنیم.

مکانیک جامدات 94
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

جالبه
نظر شخصی من اینه که این خبر یکی از مهمترین اخباره.اما تعداد کامنتاش خیلی کمه و نشون میده که توجه زیادی بهش نمیشه.دوستان واقعا براتون پول مهم نیست؟
برام خیلی جالبه.
دوست ندارین یه لپ تاب جدید بگیرین؟دوست ندارین دغدغه پول کتاب و آزمایش برای پایان نامه نداشته باشین؟ دوست ندارین دستتون تو جیب خودتون باشه؟ اصلا فرض میکنیم نیاز ندارین…اصلا دوست ندارین پس انداز کنین تا بعد دکترا ازدواج کنین یا یه ماشین بگیرین؟
نظر بدین ممنون میشم.

Reza
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

وااااااام
وام رو باید پس داد اصولا
من که همین الانم از قسط های وام کلافه شدم :(

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Reza

خب اعتراض کنید…بگید که مشکلتون با این خبر چیه…تا نگید که مسئولین متوجه نمیشوند…

مهتا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۰:۳۷ ق٫ظ

کی از پول بدش میاد؟؟تو هر شرایط مالی!!!
اسمشو گذاشتن حقوق بعد میگن وااام
که یعنی پسش داد
تازه حالا کاش از ترم اول باشه!!!
بعد سه ترم چه فایده داره!!بعد تعهد میگیرن که شاغل نباشی
مگه میشه؟؟مگه داریم؟؟

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهتا

دقیقا همینطوره

امیریان
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ق٫ظ

دوست عزیز وامه مثل اینکه

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیریان

بله متاسفانه…منم با وام بودنش مخالفم

mechanic
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ق٫ظ

هرچند برا بعضیا که در حال تاهل هستند خوبه ….ولی به هر صورت وامه و باید پس داد و…(به خاطر همین زیاد نمیچسپه).تازه از سال سوم به بعده…یعنی یعد از تصویب پروپوزال…

mechanic
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ق٫ظ

راستی مهندس شما هم درامد نظام مهندسی دارید…یعنی پروانه اشتغالشو قبول شدید یا نه؟؟من ۳ساله قبول شدم و درامدشو دارم(هرچنرزیر یه تومنه (برا استان ما…حدود ماهی۸۰۰میشینه و…ولی ماهی ۴روز هم وقت نمیگیره برا من.و از این لجاظ خوبه…….

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  mechanic

حقیقتش باید سه سال از مدرک کارشناسی بگذره که برای من امکانش مرداد ماه امسال فراهم شد و شرکت کردم.هنوز جوابش نیومده.ولی خب طبق فرمایش شما دوست عزیزم،ماهی چهار روز وقت میگیره،اما وام دولتی وقت گذاشتن نمیخواد.اگر حقوق هم که بود عالی میشد.

سودا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

خوش به حالتون

مهسا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ق٫ظ

دوست عزیز ماهی ۶۰۰ تومن رقم قابل توجهی نیست خب… نمیگم بده! اما خوب هم نیست!

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا خانم همین فرمایشتون رو بیان کنید…منظور من اینه که اینطور اخبار باید جدی گرفته بشه…وگرنه من هم این طرح رو بدین صورت وام قبول ندارم

مریم
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ق٫ظ

منم با شما موافقم من ۲۸ سالمه بخدا دیگه روم نمیشه از خانوادم پول بگیرم.کاشکی ماهیانه بهمون یه مبلغی به عنوان ححقوق میدادن وام خوب نیست بعدشم از سال سوم به بعد به چه درد میخوره تا اون موقع چیکار کنیم

مکانیک جامدات 94
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خدا روشکر…یه نفر با من موافقه

اقتصاد
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منم با شما موافقم وام هیچ فایده نداره باید به صورت حقوق باشه تازه واسه این وام هم کلی شرط گذاشتن بعد دفاع یعنی سه سال اول هیچی خوب بگید نمیدیم دیگه واقعا باید به دانشجویان دکتری روزانه رسیدگی بشه من اصلا با وام موافق نیستم کاش حقوق بود از ترم اول ماهی سیصد هم بود اشکال نداشت فقط میدونستیم حقوقه دیگه نگران پرداختش نبودیم بچه ها نمیشه کاری کرد که به شکل حقوقش کنند از ترم اول خب مبلغشو کم کنند باز بهتره از وامه.

تقدیر
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ب٫ظ

قسمت جالبش اینه که میگه: این وام به دانشجویان دکتری روزانه که از طرح و “رساله” خود دفاع کرده و امتحان جامع را نیز گذرانده باشند تعلق می گیرد.
آخه کسی که آزمون جامع داده و از رسالش دفاع کرده یعنی فارغ التحصیل شده دیگه و دانشجو نیست که دیگه دیگه!!!

دانشجوی دکترا
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  تقدیر

منظورش دفاع پروپوزال هست… اما فکر کنم منظورش از افزایش وام مقدار وام برای هر فرد نیست. افزایش بودجه کلی وام هست!!!!

mechanic
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ق٫ظ

فکر کنم….منظور پوشش دادن تعداد بیشتری از افراد….یا اینکه برداشتن شرط ازمون جامع و…هستش…

mechanic
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  تقدیر

دفاع از پروپوزال تقریبا در انتهای سال دوم صورت میگیره….یا انتهای ترم ۵…و با دفاع از پایان نامه متفاوته…

تقدیر
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  تقدیر

گفته دفاع از طرح “و”‏ رساله

سوال
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ

برای اونایی که نوبت دوم هسن نمی دن؟

مهسا
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

خیر، فقط برای روزانه هاست.

نانو
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۵ ب٫ظ

منظور از افزایش ۱۵۰% این هست که ماهی ۱۲۵۰۰۰۰ میدن؟

مهسا
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نانو

منم نفهمیدم این ۱۵۰% چی ه!!

دکتر ارتان
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نانو

منم متوجه نمیشم یعنی تا الان ۵۰۰ هزار بود. از امسال ۱۵۰ درصد بیشتر شده یعنی میشه ۱۲۵۰۰۰۰.
متن که زیاد با تیتر نمیخوند

دکتر ارتان
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر ارتان

فکر کنم اینا امسال ۱۵۰ درصد بیشتر از قبل بودجه دریافت میکنند ولی مبلغ همون قبلیه!
این چه نفعی به ماها داره؟!

مکانیک جامدات 94
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ

ایکاش از ترم اول پرداخت میشد. واقعا دانشجوی دکترا در سنی قرار دارد که نیاز شدیدی به درآمد دارد. اگر فکر دانشجوی دکترا معطوف به مسائل مادی نباشد میتواند با خیالی آسوده تر درس بخواند.اما اگر فکر او معطوف به مسائل مادی باشد یا سراغ کار بیرون از دانشگاه میرود یا مشغله ذهنی ناشی از کمبود منابع مالی سبب افت تحصیلی و افت روحیه وی میگردد.
دوستان موافقید؟

mechanic
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

بله انصافا …من میخوام به همین منظور همزمان با درس کار کنم(از سه ماه دیگه..) و…البته من یکم سنم بالاست ۲۹-۳۰و مجبورم و…وکسی که ۲۵ و ۲۶ و ایناست میتونه کار نکنه و…

مکانیک جامدات 94
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

سلام.خوبین؟خیلی مخلصیم.
حقیقتش اینه که فردی هم که ۲۵-۲۶ سالشه یا به پول نیاز داره یا بزودی نیازمند خواهدشد.اقتضای سن ایجاب میکنه که به پول فکر کرد.البته نظر شما درسته.هرچی سن بالاتر باشه بیشتر اهمیت پول مشخص میشه.بهرحال ۴ میلیلرد تومن پول که در متن خبر بهش اشاره شده، که به تمام دانشجویان دکتری کشور وام داده شده اگر تحقیق کنید برابر و یا کمتر از رقم قراردادهای یک تیم فوتبال تهرانی با بازیکنان خارجی است…جالبه حتی چند تا از این بازیکنان خارجی اصلا بازی نکردن فصل قبل…اسم تیم رو نمیگم…

دکتر ارتان
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ب٫ظ

تیمی که از انتها صدر جدول رو نصیب خودش کرده :)

مکانیک جامدات 94
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر ارتان

دقیقا

mechanic
شهریور ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ق٫ظ

اره….الان دیگه کار کردن مهمتره….و همه میدونن به دکتری نمیشه اطمینان کاری داشت….

مهسا
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

بخدا ۲۵ و ۲۶ هم باید کار کنه…

مکانیک جامدات 94
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله همینطوره

سودا
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

من ۲۶ سالمه ولی خوب دوست دارم کار کنم..

نیازمند
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ

من هدفم از ادامه تحصیل فقط همین ماهی ۵۰۰ تومن بود چی شد؟باید به کی بگیم؟

برق کنترل
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ

تواخبار گفتن ماهانه حالا زدن زیرش ای بابا

geology
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ

آخه وام به چه درد میخوره.حقوق میخوایم.

مجید
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ

این وام برای دانشجوهای دانشگاه آزاد هم هستش؟

مهسا
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

خیر. فقط برای دانشجویان روزانه دانشگاه دولتی.

setare
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

حالا چی میشه این پولو همینطوری مثل دانشجویان پزشکی ماهانه بدن؟ تازه واقعا برای دانشجویان دکتری لازم. وام کی میتونه بده.

مکانیک تهران
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

با این وضعیتی که دانشگاه تهران برای دانشجوهای دکتریش درست کرده، یک سال تمام ۱۸ واحد ساخت.
سال دوم آزمون جامع از درس های کارشناسی حداقل ۱۰ واحد !!

سال سوم دفاع از پروپوزال.
احتمالا سال چهارم و پنجم دوستان میخوان وام بدهند !!!

سارا
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

به دانشجویان پژوهش محور که آزمون جامع نداردند هم وام می دهند؟

20
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام… ببخشین شما میدونین شرایط تحصیلشون دانشجویان پژوهش محور که با ازمون امسال پذیرفته شده اند و جز روزانه ها هستن چه جوریه ؟! منظورم اینه که هزینه داره یا نه ؟؟

متقاضی وام
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

الان که ما قبول شدیم برای این ترم هیچ وامی به ما جدیدالورودها تعلق نمیگیره؟

مهسا
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  متقاضی وام

وام بعد از امتحان جامع و دفاع از پروپوزال هستش.

مونا
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  متقاضی وام

وام بعد از امتحان جامع و تصویب پروپوزال تعلق میگیره.

mechanic
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  متقاضی وام

وام از اول سال سوم….(یا نیمه دوم سال دوم)..